Blizzard nas je presenetil z možnostjo brezplačnega igranja njihove najmlajše igre Overwatch.
Ubisoft v novembru podarja Far Cry 3: Blood Dragon
Ubisoft še vedno veselo praznuje 30 obletnico in tako letos od junija dalje podarja različne nove in stare igre. V prejšnjih mesecih smo se tako lahko polastili iger Prince of Persia: Sands of Time, Splinter Cell, Rayman Origins, The Crew ter Beyond Good and Evil.
V predzadnjem mesecu letošnjega leta so se odločili z množicami deliti še tri leta staro prvoosebno streljačino, postavljeno v osemdeseta. Govorim seveda o Far Cry 3 – Blood Dragon, neodvisnem dodatku igre Far Cry 3.
Da si prilastite svojo kopijo je za to potrebna zgolj registracija na (Ubisoftov) vmesnik Uplay in prisvojitev igre v roku 1 meseca (do 9.12.2016). S tem bo nato igra za vas brezplačna za “vselej”.
Tokrat nam podarjajo , Far Cry 3: Blood Dragon, ki je izšla leta 2013.
Igro pridobite TUKAJ.
ESL Pro League 2017 z nagradnim skladom kar 2 milijona dolarjev
Vsako leto potekata dve ESL Counter-Strike: Global Offensive pro ligi. V letu 2016 je nagradni sklad obeh znašal 1,5 milijona ameriških dolarjev.
Za leto 2017 ESL najavlja, da bo nagradni sklad povečan na 2 milijona ameriških dolarjev. ESL Pro liga sezona 5 se začne 7. februarja 2017 in traja do 17. maja 2017. Finalni obračuni bodo potekali v prvem tednu junija v Dallasu prihodnje leto. Po slabih dveh mesecih se bo pričela tudi sezona 6, ki bo potekala do decembra. Tekme obeh sezon bodo ob torkih, sredah in četrtkih zvečer po našem času. Zaenkrat ni znanih še nobenih ekip, ki bodo nastopile v teh dveh ligah. Pred kratkim smo poročali o finalnih obračunih ESL Counter-Strike: Global Offensive pro lige 4, kjer je slavila priljubljena severnoameriška ekipa Cloud9.
The Elder Scrolls VI hrepenenje in želje
Letošnje leto ljubitelji franšize The Elder Scrolls že zelo hrepenijo, da bi Bethesda najavila nadaljevanje. Vse se je začelo na E3 2016, kjer smo dobili potrdilo, da je nadaljevanje v izdelavi. Žal so povedali tudi, da še kar lep čas ne bomo dobili uradnega potrdila izida. Na letošnji E3 konferenci so javnosti povedali, da bi lahko o nadaljevanju razlagali v nedogled, mi pa bi dobili občutek, da še nimajo niti tehnologije za vse to. Vmes med poletjem se je vse skupaj malo utišalo, vse do tega trenutka. Pred kratkim je sorodno studijo ZeniMax Online izdalo brezplačni „One Tamriel“ dodatek za njihovo igro The Elder Scrolls Online, ki združi vse igralce in ponudi igri občutek svežine. Prav tako je Bethesda 28. Oktobra ponovno izdala preurejeno različico igre Skyrim za PC, Xbox One in PS4.
Ker je TES VI še verjetno zelo daleč stran, smo za vas poiskali in pripravili največje želje igralcev.

Kje bi se lahko nahajal nov Elder Scrolls?
Ko smo prvič vstopili v svet igre Oblivion, v deželo in sam center Tamriel-a – Cyrodiil, nam je velik odprt svet pustil odprta usta. Cyrodiil je bil takrat prava izbira, saj smo vsega videli po malo in nam je pustil željo, da raziščemo dežele, ki se nahajajo naokrog. In ravno na zimski čas leta 2011 so nas razvijalci pospremili v zimske dežele še zdaj popularne igre Skyrim. Gorovje in pokrajina posipana z snegom ter zanimiva vikinška arhitektura, ki nas je obdajala v odprtih deželah Skyrim-a, nas je ponovno očarala.
Dežel, ki še jih nismo raziskali v samem Tamriel-u, kaj šele drugje po svetu Nirn, je veliko. V še starejših naslovih smo lahko videli še delček Morrowind-a (vvardenfell), High Rock in Hammerfell. Te dežele nam niso pustile enak občutek raziskovanja kot v igri Oblivion ter Skyrim. Prav tako nam TES Online ponuja velik del dežel po vsem Tamriel-u, ampak marsikomu občutek ni enak ali pa se mu še bolj cedijo sline, da bi vstopil v eno-igralsko kampanjo in sam raziskoval te dežele.

Za nadaljevanje se bo seveda studijo Bethesda moralo potruditi – še posebej zaradi odličnega, bogatega sveta, ki so ga ustvarili razvijalci pri studijo CD Projekt Red pri njihovi najnovejši RPG igri The Witcher III. Ravno tega se veliko ljubiteljev bojijo pri nadaljevanju TES franšize. Velik padec v odprtem svetu Skyrim-a vidimo ravno v tem, pomanjkanje vsebine. Svet ni tako bogat, kot bi lahko bil in zaradi tega se več kdo ni odločil za počasno potovanje ampak je raje uporabil „Fast travel“.
Seveda jih je veliko izjavilo, da je pust svet zaradi puste dežele, ki so jo izbrali. In točno zaradi tega si večina igralcev želi. Da bi nadaljevanje bilo na popolnoma drugi strani Tamriel-a. Deželi Valenwood in Elsweyr sta trenutno prva izbira igralcev, zelo pa se približuje otok Summerset Isles ter dežela Black Marsh. A igralce zelo skrbi velikost teh map, ki bi težko dale enak občutek sveta kot Witcher III. Zato so si sestavili popolno kombinacijo, ki bi odlično delovala za naslednjo TES igro. Tako so jih želje popeljale na združenje štirih dežel, ki so Valenwood, Elsweyr, delček Cyrodiil ter Black Marsh, za popoln plačljiv dodatek pa bi dobili še celoten otok Summerset Isles.

Katere elemente bi lahko dodali/odstranili/spremenili v novem Elder Scrolls-u?
Skyrim ni bil pust le v samih delčkih dežele, ampak je Bethesda odvzela ali zamenjala tudi nekatere zanimive elemente. Za vas smo poiskali elemente, ki si igralci močno želijo nazaj, ali pa jih nočejo nikoli več videti.
Ustvarjanje orožij, oklepov in drugih stvari je bilo v Skyrim-u zelo dobro narejeno in je element, za katerega si igralci želijo v naslednjih TES delih. A marsikdo meni, da je bilo v Skyrimu ustvarjanje prelahko in da je nudilo premalo opcij. Je pa zanimivo, da je velika želja igralcev tudi to, da bi lahko to počeli le nekateri NPC-ji, mi kot junak zgodbe pa bi jim nosili surovine ter denar za želeno stvar.
Še ena največjih želj je, da razvijalci vrnejo možnost ustvarjanja svojih urokov, ki je bila odvzeta v Skyrim-u. Prav tako si želijo, da bi lahko nadgrajevali že obstoječe uroke, da ne bi bile nekoristne, ko se mi in nasprotniki izboljšujemo. Zanimivo je tudi, da si večina nikakor ne želi, da vrnejo sposobnost „Zmajevih krikov (Dragon Shouts)“.
Igralci si tudi močno želijo tudi dva elementa iz igre Fallout 4. Ena izmed njih je možnost preživetvenega načina (survival mode), kjer bi se moral igralec prehranjevat, hodit spat in oblačit, da bi preživel. Zelo bi moral biti pozoren, kaj imaš zraven saj bi le imel majhno torbo, v katero bi lahko shranil le malo stvari. Hitro potovanje (fast travel) bi bilo seveda izključeno, uporabil bi lahko le prevoznike, ki bi te peljali do varnih lokacij. Seveda bi bila zelo omejena tudi uporaba napitkov in drugih stvari sredi boja ter realistične poškodbe med tem.

Drug element iz igre Fallout 4 je seveda gradnja. Ampak ne na tako nadležen način kot v Fallout 4. Želja je, da bi lahko v novem TES kupil ozemlje ali pa ga dobil z zelo težko nalogo. Na tem območju bi lahko nato postavil podjetje. Podjetja, ki so zelo zaželena so: trgovanje, ročna obrt, kmetija, taverna, kamnosek, banka, transport, kriminalna dejavnost in lov. Če pa kdo ne bi želel imeti podjetja, bi seveda lahko ustvaril kaj za sebe – kot grad ali hišo.
Največja želja mnogih je tudi izboljšan bojni sistem. Marsikomu se zdi, da so dvoboji v igri enostavno prelahki in da ne nudijo nobenega izziva. Določeni elementi so premočni, v kolikor so drugi popolnoma ne koristni. Marsikdo meni, da je največji izziv biti lokostrelec, prav tako menijo, da je lokostrelec najbolj zabaven. Najmanj zabaven in najlažji bi naj bil boj z meči, saj od tebe zahteva samo klikanje na miško/kontroler.
Nikakor pa si večina ljudi ne želi, da naš karakter govori kot v Fallout 4… razen če bi bile velike razlike v dialogih ter več opcij.

Kakšno zgodbo bi lahko imel nov Elder Scrolls?
Kakšno zgodbo bodo pri Bethesda izbrali je seveda skrivnost. Igralci upajo, da bodo šli v popolnoma novo obdobje. Obdobje kjer bi se vrnilo ljudstvo Dwemer, ko bi ne združen Tamriel bil ponovno napaden od dežel iz Akvir-ja. Igralci si to želijo le, ker bi tako lahko razvijalci brez problema dodali nova orožja, tehnologijo in zanimive elemente k igri. Pa tudi – koga ne bi zanimalo kaj se dogaja na vzhodni strani še neraziskanega sveta.
Modi v novem Elder Scrolls-u?
Marsikdo sliši ime The Elder Scrolls in takoj pomisli na igro odprtega sveta z 1000 dostopnimi modi, ki popolnoma spremenijo igro. Ampak obstajajo modi, za katere igralci menijo, da bi morali biti vključeni v samo igro. En primer je „unofficial patch“, ki popravi na stotine hroščev, nad katerimi so razvijalci obupali. Seveda to ne bi bila igra, izdelana iz strani razvijalcev studia Bethesda, če ne bi imela na tisoče hroščev. Ampak tukaj se gre za občutek, ki ga dobijo sami igralci o razvijalcih.
Naslednji mod je SkyUI za Skyrim. Ta mod popolnoma spremeni uporabniški vmesnik na PC različici igre. V Skyrim-u je uporabniški vmesnik zelo slab, saj je ustvarjen za konzole in ljubitelji mišk ne pridejo do pravega potenciala.
Kaj pa si vi želite v novi The Elder Scrolls igri?
Prva dirka Hitri Dirkač GT3 prvenstva je za nami
Za dirkači prvenstva Hitri dirkač GT3 sta prvi dirki sezone. Vreme nam je šlo na voljo, tehnični pogoji tudi in tako smo končno dočakali uradne predstavitve vseh dirkalnikov na stezi v Mugellu. Nekateri so doživeli božjastne napade, drugi so se v trenutku zaljubili v zanimive in predvsem zelo samosvoje barvne sheme dirkalnikov. Mit o čudnih gobicah, ki so krožile med ekipnimi oblikovalci torej drži? Zadevo bomo preiskali in vas obveščamo v naslednjih novicah. Sedaj pa k bolj resnim temam.
Že med kvalifikacijami se je pokazalo, da bo zastavonoša Mugella, roza dirkalnik ekipe Dizel Race Team. Tradicionalno se je v boj za prvo štartno vrsto vmešal Janko, ki je svojega zelenega Lamborghinija ožel do zadnjih konjskih kapljic in skočil v prvo vrsto, ob bok Alenu. Sledili sta še dve roza Hubbi Bubbi, kot so ju ljubkovalno poimenovali navijači, nato pa so se premešali Audiji, Lamborghiniji in po en Ferrari in BMW. Očitno Italijanski zrak ne dane dobro Mercedesovim motorjem, saj sta oba dirkača z obilico težav kvalifikacije zaključila v ozadju. Inženirje v Affalterbachu čaka še veliko dela.
Ob preletu dirkalnikov pred startom prve dirke, smo lahko opazili, da nekateri besno stiskajo volane, stiskajo zobe in pljuvajo v vizir. Napetost se je čutila tudi med navijačicami, saj so nekatere ob zeleni luči padle v nezavest. Bobnenje dirkalnikov je napolnilo zrak, ko so se naši junaki podali proti prvemu zavoju. Spredaj se je vnela bitka med Mclarni ekipe Dizel Race Team in Lamborghiniji ekipe Snita Skira. Slednji so po ravnini dali vedeti, kdo je zmožen prebiti zvočni zid, Mclarni pa so bili zalepljeni ob tla v notranjem delu proge. Malo bolj zadaj so se udarili Gantar, Eržen in Kraner. Šlo je na nož, neki neznanec bi verjetno celo dirko vpil ULALALA, mi pa smo samo strmeli ob tesnih dvobojih, ogledalo na ogledalo. Da vsako mesto šteje, so dokazali tudi Tuš, Fabijan, Panger in Ocvirk, ki so se vžigali med seboj za častno deseto mesto. Devetnajst krogov je ob tako napeti dirki hitro minilo in prvo zmago v sezoni je pobasal Alen, sledila sta mu Janko in Tomaž.
Lahko bi rekli, da je minil zgolj trenutek in že smo bili na startu druge dirke. Tokrat so se Italijanke pripravile in si na glavo nadele slušalke. Niso pa pričakovale, da jim bodo zračni tokovi dirkalnikov mešali štrene in jim dvigovali krila. Pred začetkom dirke smo se podali med dirkalniki in opazili, da je večina na srednje trdih gumah, nekateri pa so tvegali in vzeli tršo različico. Od strokovnjaka iz Lamborghinijeve garaže smo izvedeli, da dobavitelj AC, za njihove ekipe še ni razvil prave trde pnevmatike in bodo tako tvegali z drugačno taktiko. Ob poku štartne pištole, oziroma ugasnjenih lučeh se je nadaljeval ples zelenih in roza dirkalnikov. Gnečo in zmedo v prvih krogih je izkoristil Marjan, ki je švignil v bokse na hiter postanek in se nato vrnil na prazno stezo. Po odličnem startu se je Alen počasi oddaljeval od paketa Lamborgihnijev, ki so podirali hitrostne rekorde na dolgi startni ravnini. Tokrat se je v boj za vrh z drugačno taktiko vmešal še Marko s Ferrarijem in domačinom so se zasvetile solze sreče na obrazih. Za preostale točke smo opazovali še napeto četverko, ki jo je vodil Matjaž z Audijem in tako naznanil svetlejšo prihodnost za ekipo SRT. Tudi drugo dirko je dobil Alen, tokrat pred moštvenim kolegom Marjanom in vedno hitrim Jankom.
Kljub prvim kilometrom v novi sezoni, večjih incidentov ni bilo. Nekaj težav je povzročala slabo vidna črta, za vstop v bokse, zaradi česar je že odstopil hišnik v Mugellu, ostala organizacija pa je bila vrhunska. Ekipe so si zaprisegle, da bodo že do naslednje dirke v Monzi dodelale svoje nastavitve in dodale kakšno konjsko moč sem in tja. Po videnem, je začetek sezone obarvan roza, vendar verjamemo da ostali niso vrgli zobnikov v prtljažnik!
Se vidimo v Monzi, 20. 11. 2016!
Avtor članka: Tomaž Pavšek
Reiza Studios izdali dodatek za Automobilisto
Konec oktobra je Automobilista dobila britansko obarvan plačljiv dodatek. Skupaj z dodatkom je prišla tudi posodobitev v1.1, ki prinaša kar nekaj izboljšav. Glavne izmed njih so:
- dodan Spotter
- izboljšano delovanje zadnjega krilca na dirkalnikih Montana, StockV8, Boxer Cup, Superkart, Ultima GTR
- izboljšano delovanje pnevmatik na dirkalnikih F-V12, Montana, StockV8, Boxer Cup, Ultima GTR
- dodan konfiguracijski meni v Showroom
- izboljšani senčilniki na vozilih
- dodan paket voznikov
Za tiste, ki si želite nekaj britanskega pridiha v tej brazilski simulaciji, so v dodatku Brit Pack na voljo naslednje proge in avtomobili:
Dirkališča:
- Brands Hatch
- Cadwell Park
- Oulton Park
Avtomobili:
- Ultima GTR
- F-Trainer
- MCR Sports 2000
- Caterham 270, 360R in 620R
Podrobnosti si lahko preberete na Reizinem forumu. Dodatek je na voljo na Steamu za 19,99 €.
Razvijalci pa po izidu brit packa ne počivajo, najavili so namreč že Imolo iz štirih različnih obdobij.
Avtor članka: Tomaž Eržen
BlizzCon 2016
Tudi na letošnjem BlizzConu nas niso razočarali. Če ste karkoli zamudili imamo za vas povzetek najboljših stvari, ki so se zgodile.
Simulatorji letenja
Na trgu je dokaj malo iger s to tematiko, razlog tega je verjetno težavnost izdelave takšne igre. Najbolj uspešne tovrstne igre so: Microsoft Flight Simulator X, P3D in X-Plane 10. Microsoft Flight Simulator X je stara že skoraj 10 let, a po mojem mnenju še vedno najbolj uporabna. Z različnimi dodatki igro dvignemo na visok nivo virtualnega letenja.
Izid igre X-Plane 11 v mesecu novembru:
Koncept igre bo verjetno enak kot pri predhodnikih z manjšimi spremembami. Občutnejše razlike pa bodo vidne v teksturah letališč, mest in nenazadnje terena, zvoka, osvetljave, vremena in še in še. Ustvarjalci obljubljajo tudi nekaj novih letal in šolo letenja, ki bo prišla prav vsem začetnikom.
Vsi virtualni letalci, ki si igro X-Plane 10 ob vseh dodatkih že lastite, boste najbrž pošteno razmislili pred nakupom.
Natančnega datuma ustvarjalci niso razkrili, zato predlagajo da spremljajte njihovo spletno stran.
Uporaba simulatorjev letenja:
- sproščanje adrenalina
- zabava
- profesionalna raba, s katero se hočemo čim bližje približati resničnemu letenju
Virtualno letalstvo po svetu:
Prav za to profesionalno rabo so se ustanovile številne divizije pod okriljem Mednarodne organizacije za virtualno letenje IVAO. Ta omogoča resnično kontrolo letenja nad letali, ki so povezani na mrežo. Kontrolor ali pilot lahko postane vsak, z malo predhodnega znanja, znanjem angleščine in voljo do učenja.
Poleg IVAO pa je na voljo tudi mreža VATSIM.
Virtualno letalstvo v Slovenji:
V Sloveniji imamo tudi to področje dobro urejeno. Na voljo je Slovenska letalska divizija, virtualna letalska družba Adria Airways Virtual in Facebook skupina Klub virtualnega letalstva. Tukaj si člani med seboj pomagamo, dajemo nasvete in delimo prekrasne slike iz naših potovanj.
Če ste ljubitelj letalstva, vam predlagamo da se nam pridružite.
Diablo 3: Necromancer, Diablo 1 temnica in dve novi coni
Na letošnjem BlizzCon-u nam je Blizzard prikazal kar nekaj novosti, ki nas čakajo v igri Diablo 3.
Starcraft II gre v F2P vode
Danes se je začel vele-slavni sejem Blizzcon in Blizzard nam je pripravil kar nekaj slastnih presenečenj.
Tako bo strategija Starcraft II od 14. novembra postal povsem brezplačen. Igralci bodo preko Battle.net klienta prenesli prvo kampanjo imenovano Wings of Liberty in povsem zastonj lahko preigrali skozi prvi del zgodbe ter sodelovali v večigralstvu. Lastniki Wings of Liberty pa boste prejeli naslednji del, imenovan Heart of the Swarm, uganili ste, tudi povsem brezplačno.
Blizzard čezdalje bolj pogleduje proti F2P trgu. Poleg svoje brezplačne igre Hearthstone so brezplačno letos ponudili tudi prvi del Starcraft-a. Upajmo, da te poteze nakazujejo na Starcraft III in da se slavni razvijalec spet vrača v strategije.
Pokémon GO in dnevne nagrade
Še vedno zelo popularna igra Pokémon GO redno dobiva posodobitve in tokrat nam je Niantic razkril zelo zanimive informacije, ki nas bodo najverjetneje čakale v naslednji posodobitvi.
Povedali so, da hočejo trenerje spraviti na noge s vsakodnevnimi nagradami. Zadeva bo delovala na principu podeljevanja nagrad ob obisku Pokéstopa. Še več dobrot bomo dobili, če bomo to počeli vsak dan, sedem dni zaporedoma. Isto bo seveda veljajo tudi pri lovljenju Pokémonov.
Vsak dan obiska Pokéstopa nam bo prinesel:
- 500 XP
- ostale predmete
Če bomo obiskovali PokéStop vsak dan, sedem dni zaporedoma, nam bo to prineslo:
- 2000 XP
- Večjo količino ostalih predmetov
Če bomo ulovili Pokémona vsak dan, nam bo to prineslo:
- 500 XP
- 600 Stardust
Če bomo ulovili Pokémona vsak dan, sedem dni zaporedoma, nam bo to prineslo:
- 2000 XP
- 2400 Stardust
Microsoft: Ne pričakujte nove konzole vsake dve leti
Seveda še ne vemo kakšna bo naslednja konzola, ki nam jo bo prikazal Microsoft, lahko pa rečemo, da nove naprave iz njegove strani vedno bolj navdušujejo.
Pregled – Sorcerer King: Rivals
Razvojna ekipa: Stardock Entertainment (ZDA)
Založnik: Stardock Entertainment
Spletna stran: https://www.sorcererking.com/
Steam: https://store.steampowered.com/app/496730/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=r_jfg2WmoEA
Operacijski sistemi: Windows 7, 8, 8.1, 10
Datum izida: 22.9.2016
Cena: 27.99€ (50% popust če si lastite igro Sorcerer King)
Zvrst: Potezna strategija/Igranje vlog
Video pregled
Pregled
Po korakih predhodnikov
Stardock je v svoji dolgi zgodovini izdal že mnogo odličnih naslovov, eden od njih je bil tudi Fallen Enchantress. Zaradi stila, podobnega Age of Wonders je bila instantni uspeh in nadaljevanje je bilo zagotovljeno. Leto pozneje smo dobili Sorcerer King, ki je mnogo stvari prevzel od Enchantress, a je bil risankastega izgleda, imel pa je tudi zanimivejši cilj.

Za ljubitelje Sorcerer King-a pa je sedaj izšel tudi samostojni dodatek Rivals, ki pa se na prvi pogled ne razlikuje kaj preveč od originalne igre. Še vedno se borite proti vsemogočnemu Coprniku, a tokrat je vaš cilj malce bolj optimističen. Medtem, ko ste prej hoteli sovražnika le ustaviti, se tokrat želite postaviti na njegovo raven – postati Bog. A tudi coprnik ima svoje cilje. Tekom igre namreč uničuje čarobne kristale, ki se nahajajo po celotni mapi. Če jih uniči dovolj, postane neumrljiv in to je za vas, ki svojega šefa ne marate preveč, slaba novica. Zanimivo igralno izkušnjo je spremljalo tudi dosti duhovitih nalog s klasičnim Monthy Python humorjem (boš ostal in se pogumno boril ali boš nabrusil pete in jo pogumno ucvrl).
Glavoboli
Vseeno je igro spremljal en kar velik problem – umetna inteligenca je bila porazna, do točke, kjer je v kampanji sploh ni bilo, vse je bilo skriptirano. V “navadnem” načinu ji je sicer šlo malenkost bolje, a kar nekaj ljudi je naletelo na problem, kjer je sovražnik celotno igro preživel na mestu in se sploh ni premaknil od tam. Tudi med spopadi ji ni šlo nič kaj bolje, v najboljšem primeru je bila povprečna z občasnimi prebliski norosti.

Ker zdaj približno veste, zakaj se je šlo v originalni igri, preidimo k neodvisnemu dodatku. Gradnja mest ostaja enaka, novačenje enot je isto, prav tako njihovo opremljanje. Skratka, vse razen glavnega cilja, izboljšanega uporabniškega vmesnika, novih nalog, dveh novih frakcij (nesmrtneži in škrati z lastnimi enotami in prilagojenim načinom igranja), je identično kot poprej… Aja, baje je par izboljšav prejela tudi umetna inteligenca, a nisem opazil bistvene razlike. Res pa je, da v par igrah, ki sem jih igral, ni nikoli ostala na začetnem mestu kot kakšen retardiran hlod, ampak se je pričela aktivno širiti. Zdaj ne vem, ali gre le za srečo ali ne, ampak sklepam, da so pri Stardocku uspeli odpraviti ta precejšni hrošč, ki je mnogim uničeval zadovoljstvo pri igranju.
Upanje umre zadnje
Tako pri Sorcerer King, gre posledično tudi pri Rivals za klasično fantazijsko strategijo v stilu Age of Wonders, kjer začnete z eno bazo, nato pa se počasi širite. Pred začetkom lahko še izberete poljubnega vladarja, od katerega so odvisne ponujene coprnije, ter začetne enote, vsak pa ima še posebno sposobnost. Na začetku se počasi začnete širiti, a kmalu pritegnete pozornost svojega nadrejenega. Če pametno odgovarjate med zaslišanjem, ki vam ga nameni, imate priložnost dobiti dodatne resurse ali enote, drugače pa vam kar hitro obljubi, da bo poračunal z vami… ko bo imel čas.

Ker je svet poln različnih monstrunov in banditov boste potrebovali vojsko. Enote lahko gradite v vaših bazah, dober vir pa so tudi naloge, ki vas občasno nagradijo z novo skupino vojakov. Je pa potrebno omeniti, da v igri ni fokus gradnje čim več enot, ampak je bolje imeti par elitnih skupin, ki se lažje postavijo po robu vojski za vojski, ki jih coprnik pošilja nad vas. Vas čas je namreč omejen. Cilj Coprnika je uničiti vse kristale, kar ga naredi neumrljivega. To je seveda slaba novica za vas, saj šefa sploh ne marate… kako ga boste šele prenašali celo večnost?Torej se začnete širiti. Sčasoma zgradite dovolj naselij in naberete dovolj veliko vojsko ter zaveznike, da začnete ultimativni spopad. Na srečo v boju niste sami. Po zemljevidu se namreč nahaja tudi več manjših frakcij, s katerimi se lahko združite. Če to ni možno, jih je priporočljivo uničiti, saj jih drugače coprnik prej ali slej premami na svojo stran.
Ko se dve skupini vojakov srečata na zemljevidu, se kamera premakne na ločeno bojišče, kjer se v potezni bitki pomerita med seboj. Skoraj vsaka enota ima par posebnih sposobnosti, med potovanjem pa lahko najdete ali naredite tudi različne pripomočke in artefakte z unikatnimi sposobnosti. Tudi šefi sčasoma napredujejo in vsak izmed njih ima ločen skill tree, kjer jim nato dodelite različne pasivne in aktivne sposobnosti.
Le malo novega
Osredotočimo se na novosti, začenjaši pri cilju. Kot sem že omenil, je vaš cilj postati Bog. Enostavno. Čeprav to ne vpliva kaj preveč na igro, pa imate v bukvi čarovnij na voljo eno novost, čarovnijo, ki zniža Božje točke sovražniku. Oba z Coprnikom namreč zbirata točke in kdor jih prvi zbere 100, se pridruži božanstvom.

Tu sta še dve novi frakciji. Celotna rasa škratov ima posebno sposobnost “delanja” snega, kot bi šlo za majhne Božičke. Prav tako dobijo na tem terenu dodatne bonuse, najbolj odmevno pa je hitrejše premikanje. Če vas to še ni prepričalo, pa naj omenim še, da njihov vladar jaha ogromnega pajka, ki pljuva kislino in hipnotizira sovražnike. Za arahnofobe ostanejo še vedno okostnjaki. Posebnost njihovega vladarja je, da lahko oživlja trupla umrlih na bojišču in si z njimi polni svojo vojsko mrtvakov.
Kopiraj in prilepi
Rivals je seveda prevzel tudi slabosti predhodnika, od katerih najbolj izstopa že prej omenjena umetna inteligenca. A k njej lahko dodamo še eno veliko slabost. Kampanja je namreč povsem copy paste iz Sorcerer King, praktično vse je identično. To pomeni, da boste srečevali identične sovražnike, naloge, skriptirane dogodke in pač vse, kar je bilo v kampanji. Res prosimo preveč, če želimo v samostojnem dodatku novo kampanjo? Očitno ja.

Z grafičnega vidika gre še vedno za isto igro, torej luštkan, risankast izgled ter gladko delovanje brez sesuvanj ter pretiranih sistemskih nastavitev. Delovanje je v večini primerov gladko, a sem se ob igranju s škrati srečal z padanjem sličic pod 60, razlog čemu je bil predvsem sneg in z njem povezani učinki. Pohvalna ostaja tudi zvočna podlaga, a nič ne bi imel proti kakšni novi skladbi.
Zaključek
Če vse povežemo v celoto, morda res ne dobimo unikatne igre, a Sorcerer King Rivals je še vedno dovolj dobro narejen, da je igranje zabavno in ne postane dolgočasno. Lastniki originalne igre dobite na platformi steam še 50% popust, kar je tudi edina stvar, zaradi katere vam ne odsvetujem nakupa. Je pa Rivals za novince serije zagotovo vreden nakup, saj vsebuje praktično vse, kar je naredilo Sorcerer King tako popularen.
Routine: Končno imamo datum izida
Routine je bil prvič prikazan leta 2012 na dogodku Gamescom, danes pa smo končno dobili datum izida.
Through the Woods je sedaj na voljo
Poiščite svojega izgubljenega sina v strašljivem gozdu, bodite v Halloween vzdušju z igro Through the Woods in premagajte vse ovire, ki so vam na poti.
Preizkusili smo tri starejše grafične kartice, vrnitev odpisanih?
Ko se zjutraj pogledaš v ogledalo opaziš prve kocine, komaj malo zamižiš pa se ti okoli ust že vleče razmršena brada, ki ti bi jo zavidal sam Kralj Matjaž izpod Pece. Kaj čmo, čas hitro teče naprej, z njim pa tudi napredek. Če smo še nedavno z računali bili “carji” in se je pri nas zbirala celotna vas, je danes računalnik že skoraj nuja. Že res, da se je nekdaj zapleten svet računalniških sistemov izjemno poenostavil z novejšimi vmesniki in da so se računalniki pocenili. Kot je pri visoko-tehnološkem blagu po navadi, lahko stvar hitro zastari, ko se nanjo šele dodobra navadimo.

Pri računalnikih ter računalniških komponentah je bilo do nedavnega to nenapisano pravilo. V zadnjih letih pa tako sunkovitih sprememb več ne beležimo. Iz 50-100% smo prišli na nekaj 10% na generacijo. Ko sva s kolegom kramljala o računalnikih me je prešinilo. Porajalo se mi je vprašanje, ali so malce starejše grafične kartice še primerne poganjati najnovejše naslove? Večkrat na forumih in ostalih medijih spletnih komunikacij opažam informacije o zmogljivosti grafičnih kartic in priporočanju konzol v nižjem cenovnem razredu. Odločil sem se, da na test postavim svojo, med pisanjem prispevka že bivšo, nekaj let staro Gigabyte 7970 GHZ, ki je izšla že davnega leta 2011. Gre za kartico, ki je po zmogljivosti izjemno podobna r9 280x ter še sveži r9 380x. Potrošniki pogosto zmotno mislijo, da za igranje iger in druga opravila potrebujejo vedno nove kartice. Saj veste, novo je vedno boljše, kajne? Res je, da novejše kartice običajno, zaradi manjše liturgije in trenda, ki se pomika k nižji porabi energije, porabijo manj električne energije, pogosto pa zaradi tega trpi napredek.
Ob nakupu že sestavljenih računalnikov, vam bodo sestavljavci pogosto “podtaknili” manj zmogljivi rang grafičnih kartic, kot so r7 250, gtx 730 ipd. z (4gb) DDR3 pomnilnika (več je bolje kajne?), ki prvovrstno nikakor niso namenjene igranju iger. V bistvu počasi postajajo vse bolj odvečne, saj jih integrirani grafični čipi počasi že dohajajo in prehitevajo. Ne dvomim, da nas je veliko v preteklosti naredilo napako in si za igre kupilo nove cenovno ugodne grafične kartice, ker si dražjih nismo zmogli privoščiti.

Torej v prispevku bom preizkusi, ali je 4 leta stara 7970 še primerna za gladko poganjanje novejših iger. Njena glavna prednost je namreč, da rabljeno dobite že za okoli 100€. Preizkusil jo bom na FHD monitorju, primerjal pa z bivšo kraljico GTX 780 in kraljičem R9 290x, ki bosta prav tako vključeni v test.
Metodologija
Testni sistem:
i5 4460 3,4GHZ
Lepa MaxGold 700W
Intenso SSD 128 GB + 1TB 64MB 7200RPM WD Blue
Corsair Dominator Platinum 2400 MHZ 2x8GB
Gigabyte H81 S2 1150
Ohišje – komajda

Grafično kartico bom preizkusil v sledečih igrah: The Witcher 3 Wild Hunt, Doom 2016, Rise of the Tomb Raider in GTA 5. Na začetku sem nameraval narediti bolj obširen test in zajeti večino novejših naslovov, ampak zaradi pomanjkanja časa se bomo morali zadovoljiti z štirimi igrami.
Kako bo preizkus potekal? Podatke bom zajemal z orodjem Fraps. Tekom testiranja bo VSyns vseskozi izključen. Če bo le mogoče bom uporabil pred-nastavljene nastavitve, ki bodo enake za vse kartice na testu. Beležil bom minimalno in povprečno število sličic na sekundo (FPS). Maksimalnih nima smisla meriti, saj nam njihova vrednost ne bi kaj prida koristila. Ker je minimalno število sličic precej zavajajoče, bom raje vzel 0,1% in 1% najnižjih sličic. Da bolje pojasnim. Pri 0.1% gre za način merjenja, kjer vzamemo 0.1% najnižjih sličic, ki so bila izrisana v sekundi. Za enako zadevo gre tudi pri 1%. S tem bom izključil možnost osamelcev (podatkov, ki pretirano izstopajo), ki bi se lahko pojavili med testiranjem. Prav tako bodo v primerjavo vključeni frametimes – čas, ki je porabljen za izris posamezne sličice, ki pogosto povedno več, kot samo graf s sličicami na sekundo.

The Witcher 3



Pa začnimo s kraljem med naslovi, The Witcher 3 Wild Hunt. Igra, ki je, kakor ste lahko že opazili, ne morem prehvaliti. Pa poglejmo zbrane podatke. Pri ultra konfiguraciji (z izklopljenim hairworks), je 7970 dosegla 43 FPS. Čeprav šteje že 5 let in igra velja za eno izmed najlepših, jo je kartica poganjala brez težav. Odlično. Nekoliko slabše se je odrezala pri 1% in 0.1% najnižjih sličic. Dosegla jih je namreč 30 oziroma 11. Ob tem je potrebno poudariti, da je samo zbiranje podatkov trajalo 60 sekund, igralna izkušnja pa je bila v veliki meri tekoča. Igro bi brez težav igral na teh nastavitvah. Izkušnjo bi se dalo še nekoliko izboljšati z navitjem kartice.
GTX 780 se je odrezala precej bolje, saj je dosegla povprečje 54 FPS. Kot tudi predhodnica se je nekoliko slabše odrezala pri 1% in 0.1%, saj je tu njen rezultat 37 oziroma 14.
R9 290X je lestvico postavila nekoliko višje. Povprečne sličice so bile sicer podobne GTX 780 (dosegla je 3 več in sicer 57), se pa razlika pokaže pri 0.1%, saj je tukaj dosegla kar okoli 80% več od tekmice. Ustavila se je namreč pri 25.


Ko sem nastavitve prestavil za raven nižje, na high, sta se, tako GTX 780 kot 7970, odrezali odlično. Slednja je dosegla 51 sličic, GTX 780 pa kar 65. Znatno se je izboljšalo tudi minimalno število sličic. Izboljšavo bi pripisal predvsem spustitvi Foliage viewing distance iz ultra na high.
GTA 5



V GTA 5 so se vse tri kartice odrezale naravnost odlično – vsem je namreč uspelo preskočiti mejnik 60 sličic na sekundo. Ob tem pa niso trpeli niti minimalne sličice, saj so vse kartice vztrajale nad 50. Na tem mestu bi poudaril, da je GTA 5 procesorsko intenzivna igra in če si ne lastite zmogljivega procesorja, dobra grafična ne bo prišla do izraza.
Rise of the Tomb Raider


Prišli smo do prvega DX12 naslova. Ker Fraps žal še ne podpira DX12 sem igro pognal v DX11 načinu. Imejte v mislih, da 7970 GHZ v DX12 pridobi okoli 5 FPS.
Na ultra nastavitvah sta se obe kartici odrezali ne navdušujoče. Sicer je GTX 780 še uspela zagotoviti pogojno užitno izkušnjo, 7970 pa je odpovedala na vsej črti, saj je dosegla zgolj 22 sličic na sekundo.
Ko sem nastavitve nekoliko spustil, sta obe kartici pričeli kazati znake življenja. 7970 je v drugem preizkusu uspelo prilesti na 42 sličic na sekundo, med tem, ko je GTX 780 dosegla že zavidljivih 54 sličic. Pri 7970 so sicer še vedno nekoliko trpele minimalne sličice.
Korak na medium ne naredi praktično skoraj noben razlike, tako da priporočam poganjanje na visokih nastavitvah.
Doom



Dooommmm, pobijanje oziroma klanje zlobnih pobov iz pekla. Pa poglejmo, kaj so nam kartice pripravile tokrat. Žal Fraps ne podpira Vulcan, tako, da pričakujem, da bodo številke na strani AMD nekoliko trpele. V kolikor si lastite AMD kartico glejte, da boste v nastavitvah namesto OpenGL 4.5 nastavili Vulcan, saj lahko dosežete tudi do 50% boljši rezultat. Po pričakovanjih je bila igri na ultra nastavitvah kos le r9 290x. V povprečju ji je uspelo doseči 84 sličic na sekundo. Vendar je izkušnja vseeno nekoliko trpela. Minimalne sličice so namreč v nekaj primerih padle pod 60. V kolikor imate omogočen Vulcan, lahko na te padce pozabite.
GTX 780 in 7970 sta se odzvali manj bleščeče. Sicer sta uspeli zagotoviti užitne povprečne rezultate, sta pa odpovedali pri minimalnih sličicah. Dosegli sta jih samo 22 in 17. Očitno bo potrebno nižanje nastavitev.


Ob spustitvi na high se je stanje nekoliko izboljšalo. GTX 780 nam tokrat omogoči uživancijo v akciji, 7970 pa še prebavljivo igralno izkušnjo. Še enkrat moram poudariti, da bi v Vulcan 7970 dosegla raven GTX780, če je ne bi celo presegla.
Pod medium nastavitvah je vsem karticam uspelo preseči 60 FPS v vseh kategorijah.
Sklepne misli
Kaj smo ugotovili? Kot lahko vidite, so tudi nekoliko starejše grafične kartice še vedno kos najzahtevnejšim PC igram. Upam si trditi, da bo 7970 GHZ (in podobne kartice) še dolgo časa omogočila bolj gladko igralno izkušnjo kot konzole.
Večine zgoraj preizkušenih grafičnih kartic žal več ni mogoče najti na trgovinskih policah, rabljene pa so pogosto brez garancije, vprašljiva je tudi njihova zgodovina. Nakup rabljenih stvari od neznancev je lahko kar tvegana reč, zlasti če ne veste, na kaj biti pozorni. Vsem, ki se na tvegano pot niste pripravljeni spustiti priporočam, da si preberete članek, ki vam bo v pomoč pri nakupu novih kartic. Da ne bi kdo narobe razumel, nikakor ne trdim, da nove kartice istega ranga niso boljše, se pa poraja vprašanje, kolikor smiseln je nakup, če si trenutno lastite eno izmed zmogljivejših kartic.
Vabljeni tudi na obisk foruma, kjer lahko pokramljamo o igrah, strojni opremi in ostalih težavah, dogodkih.
League of Legends prvenstvo – Finale
Zapolnjen Staples Center je gostil finalni obračun med ekipama SKT in SSG. Po začetni otvoritveni slovesnosti in šest-in-pol urni predstavi smo dobili zmagovalca letošnjega svetovnega prvenstva SK Telecom T1.
Pred pričetkom serije BO5 je večina napovedovala lahko zmago SKT, ampak tega na srečo gledalcev nismo videli. Razburljiv BO5 je na koncu le pripadel SKT, ki je tako postala prva ekipa, ki je uspela ubraniti naslov.
Prvo igro je v svojem igralnem slogu dobil SKT s neprestanim pritiskom na top-u in mid-u, kar jim je omogočilo hitro dobiti dva turret-a. To jim je omogočilo prednost, katero so ob manjših napakah SSG dobro izkoristili in tako prišli do vodstva s 1:0. To ni bila popolna igra SKT in kazalo je, da ima SSG le nekaj upanja za zmago v naslednjih igrah.
Sledila je druga igra, kjer je Faker dobil svojega Ryze-a, kar bolj kot ne pomeni game over. 6-0-5 Faker je z izjemnimi potezami, katere bi redko kdo izvedel, pokazal, zakaj velja za najboljšega igralca na svetu. Na drugi strani je slabša predstava strain CuVee-ovega Kennen-a z rezultatom 0-6-2, kateri je posledica predvsem rednega obiska Bengi-ja in Faker-ja na top lane-u. Na koncu enostranska igra za SKT in rezultat 2:0, ki je napovedoval ponovno 3:0 zmago za SKT, ampak…
72 minutna tretja igra je prebudila SSG. 4 Baron-i in 4 Elder drake-i so bili potrebni, da smo le prišli do konca igre, katera se je vlekla v neskončnost. SKT je celotno igro vodil, a pustili so, da je SSG prišel do 4 element drake-ov, kateri so v tako dolgi igri igrali zelo pomembno vlogo. SKT je dobil 3 Elder drake, a ker jim ni uspelo dobiti nobenega elemental jim ta buff ni toliko pomagal. Po neprestanih borbah okoli baron-a in številnih spopadih je Ambition le uspel obrniti tok igre v svojo korist. V 66 minuti igre je ukradel Elder drake-a, ki jim je prinesel ogromen buff v tej stopnji igre in v naslednjih minutah tudi zmago. Rezultat 2:1 za SKT.
Četrta igra je prinesla menjavo pri SKT, kar je pomenilo, da je v jungle zaigral Blank na Zac-u, a na bojišče ni prinesel svoje najboljše forme. Ambition je ponovno prikazal dobro predstavo na Lee-ju in neprestano lovil Blank-a v njegovi džungli. CuVee je pokazal veliko boljšo predstavo na Kennen in z odličnimi teleporti za SKT back-line prinesel zmago svoji ekipi skupaj s Ruler-jem, ki se je po slabšem začetku le prebudil in 9-1 rezultatom doprinesel velik del k zmagi. Zmaga za SSG in molitve večine so se uresničila, kar je pomenilo peto igro v finalu.
Zadnja igra je odločila, kdo bo letošnji zmagovalec in kdo bo domov odšel sklonjenih glav. Po petih tednih smo le dobili zmagovalca. Blank-a je po slabi igri zamenjal Bengi, Faker pa je ponovno pokazal, zakaj ga ni pametno razjeziti. Po vzorcu prve igre je tudi tokrat SKT počasi uničeval nasprotnikove stolpe in v 45 minuti uničil dva inhibitor-ja, ki sta tako odprla dostop SKT-ju do nasprotnikove baze ter osvojitve tretjega svetovnega prvenstva.
Pet tednov polnih odličnih iger, ki so pripeljale do kronanja novih svetovnih prvakov, je tako konec. Zelo zanimivo svetovno prvenstvo je postreglo z vsem, kar ta igra premore in nedvomno so prvenstvo zadovoljno končali tudi navijači.
Call of Duty: Infinite Warfare z novim napovednikom
Razvijalci prvoosebne strelske igre Call of Duty: Infinite Warfare so nam pripravili še en napovednik.
Prvi Porsche pack za Assetto Corsa že na voljo
Včerajšnji dan lahko označimo za zgodovinskega v kratki zgodovini dirkaški simulacij. Dvanajst let so pri Electronic Arts imeli ekskluzivno licenco za uporabo legendarne znamke v njihovih igrah, sedaj pa jo je uspelo pridobiti še razvojnemu studiu Kunos Simulazione. S pridobitvijo nove licence so hitro pričeli z izdelavo virtualnih vozil in včeraj izdali prvi dodatek, ki vsebuje Porsche vozila.
Skupaj z novim dodatkom v Assetto Corsa prihaja tudi ogromno posodobitev. Trenutno se simulacija ponaša z verzijo v1.9, izboljšavam pa kar ni videti konca, saj Kunos iz meseca v mesec preseneča s popravki in novostmi. Na spodnjem seznamu je le nekaj najbolj odmevnih izboljšav, ostale pa lahko vidite na uradnem seznamu.
- ogromne izboljšave zvoka s posodobitvijo in optimizacijo Fmod zvokovnega pogona (celoten changelog samo okoli zvokovnih izboljšav se nahaja tukaj)
- novi Porsche Panamera G2 Turbo
- “novo” dirkališče Silverstone iz leta 1967
- GT3 dirkalniki sedaj uporabljajo v10 tyre model
- dodan nov sistem tekstur za voznika in mehanike
- namenski strežnik ima možnost detekcije wreckerjev
- konec dirke se zgodi, ko vsi vozniki prečkajo ciljno črto.
Zraven brezplačne posodobitve pa je v plačljivem Porsche Pack Vol.1 dodatku tudi 7 dodatnih avtomobilov, ki bodo zadovoljili še tako zahtevne uporabnike. Na voljo imamo pestro izbiro – od vsem poznanih starodobnikov kot je npr. 935/78 Moby Dick pa vse do čistokrvnih modernih dirkalnikov kot je Porsche Cayman GT4 Clubsport. V paketu, ki stane 6,99€, dobimo naslednja vozila:
- Porsche 991 Carrera S
- Porsche 918 Spyder
- Porsche 718 Cayman S
- Porsche 917/30 CanAm 1973
- Porsche 911 Carrera RSR 3.0 1974
- Porsche Cayman GT4 Clubsport
- Porsche 935/78 Moby Dick 1978
Assetto Corsa je na dirkaški sceni že skoraj 3 leta (če štejemo tudi Early Access obdobje) in ne kaže, da se bo kaj kmalu poslovila. Z vključevanjem predlogov skupnosti in popravljanjem večjih napak, ki pestijo uporabnike, ima ta simulacija še dolgo in svetlo prihodnost.
Če se želite malo resneje preizkusiti v tej simulaciji in se postaviti ob bok ostalim slovenskim dirkačem, se lahko pridružite prvenstvu Hitri Dirkač GT3. Na dirkaškem koledarju je enajst dirk, potekajo pa z dirkalniki razreda GT3. Več informacij o prijavi in samem prvenstvu najdete na slo-racing.com forumu.