Microsoft je veliko kart glede svoje prihodnosti vložil v razvoj umetne inteligence, ki je najprej zaobjela njihov brskalnik Edge in iskalnik Bing, nakar se je stvar zaredila še znotraj operacijskega sistema Windows 11. Nedavno so najavili posebno verzijo prenosnikov, ki so jim nadeli ime “Copilot Plus PCs”, ki bodo vsebovali posebne nevronske procesorje, ki bodo predstavili nove zmogljivosti parjenja strojne opreme in umetne inteligence.
Najbolj izpostavljena novost te prenosnikov bo funkcija Recall, ki je že od prve najave sprožila pomisleke iz strani uporabnikov. Gre namreč za orodje, ki bo vsakih nekaj sekund slikalo vaše namizje in vse kar na njemu počnete, nakar bodo te stvari shranjene na lokalnem disku. Microsoft pravi, da si bo uporabnik s tem poenostavil delo, saj bo lahko vedno skočil nazaj v preteklost in pogledal točno, kaj je ob določenem trenutku kliknil, spisal ali obiskal na spletu. Orodje iz slik, ki jih zajema na vašem zaslonu, nato skenira besedilo in tudi tega shrani v berljivem formatu.
this is the out of box experience for Windows 11's new Recall feature on Copilot+ PCs. It's enabled by default during setup and you can't disable it directly here. There is an option to tick "open Settings after setup completes so I can manage my Recall preferences" instead pic.twitter.com/2ywjH9gMTR
Te stvari se morda slišijo priročno, a takoj se sprožijo pomisleki glede varnosti in zasebnosti. Microsoft je sicer zatrdil, da se podatki hranijo samo na računalniku uporabnika in da do njih nima dostopa nihče drug, a to teorijo je nedavno zavrgel strokovnjak za kibernetsko varnost Kevin Beaumont, ki je leta 2020 za kratek čas delal pri Microsoftu, nedavno pa je preizkusil novost Recall in to označil za pravo nočno moro varnosti uporabnika.
It's just an SQLite database, feature ships in a few weeks – I've already modded it into an Infostealer hosted on Microsoft's Github (a few lines of code)
Microsoft are going to deliberately set cybersecurity back a decade & endanger customers by empowering low level criminals.
Daljšo razlago je spisal na blogu in stvar je res videti kot nedokončana in zna predstavljati veliko grožnjo varnosti nič hudega slutečemu uporabniku. Za začetek je Recall privzeto omogočen na Copilot Plus računalnikih in stvar lahko izklopiš šele takrat, ko je operacijski sistem že nameščen, a verjetno veliko ljudi sploh ne bo vedelo, da ga ima omogočena.
Največja težava se vrti okoli njegovega delovanja, saj Recall trenutno ne ponuja praktično nobene zaščite. Podatki so namreč shranjeni v AppData mapi in niso šifrirani. Tako so za napadalce lahka tarča, še posebej zaradi tega, ker so vsi shranjeni podatki izjemno dobro kompresirani. Recall za več dni dela podatkov potrebuje samo okoli 90 kb, kar je sicer po eni strani pohvalno, po drugi strani pa nevarno za potencialni vdor napadalca.
Watch as Microsoft staff gain access to the Recall database files at the 24 second mark here, you'll be shocked by their elite hacking skills. pic.twitter.com/RxBQ8iTixw
Kevin je stvar testiral sam in uporabil hekersko orodje za krajo podatkov “infostealer” in z njim poskušal pridobiti podatke iz svojega lastnega sistema. Na prenosniku je deloval antivirusnik Windows Defender, ki je sicer napadalca ujel, a preden ga je postavil v karanteno in izničil, za kar naj bi potreboval 10 minut, so Recall podatki bili že ukradeni, saj teh nekaj kilobajtov izgine v manj kot sekundi, napadalec pa ob tem pridobi cel kup slastnih podatkov, ki jih nato lahko izkoristi za naslednji napad ali pa jih proda na črnem trgu.
In glede na to, da stvari niso šifrirane, lahko nepridiprav iz njih razbere stvari kot so vaša poštna sporočila, naslov ter prijavne podatke za različne strani. Recall nima vgrajene nobene moderacije, zato shranjuje tudi kombinacije uporabniških imen in gesel, zato bi lahko spretni heker nekemu ubožcu ukradel celo identiteto.
Kevin pravi, da v prihodnosti pričakuje masovne vdore na takšne prenosnike, ki jih na Microsoftovi strani ponujajo že vsi večji proizvajalci. Čeprav je Recall zaenkrat omejen na te naprave, varni niso niti ostali, saj je Microsoft že najavil, da dela tudi na podpori za AMD in Intel čipovje, tako da bo stvar prispela tudi na navadne PC-je in prenosnike.
Nvidia te dni ponuja skrito promocijo, ki je zagotovo še niste opazili, pa čeprav se v vašem PC-ju nahaja njihova grafična kartica. V bistvu te za izkoristek promocije niti ne potrebujete, saj ta nagrade ponuja skozi program GeForce Now Rewards, ki ga lahko dosežete tudi preko uradne spletne strani.
In nagrada je dokaj mikavna, saj si lahko zdaj vsak aktivira 3 mesece naročnine na Microsoftov servis Game Pass, nakar lahko brezplačno preigravate stotine PC iger in to na različnih napravah, vse to pa lahko počnete vse dokler se vam ne izteče naročnina.
Navodila za prevzem nagrade so dokaj preprosta. Če imate v svojem strojčku že nameščeno Nvidia grafično kartico, potem skoraj zagotovo držite tudi gonilnike GeForce Experience. V aplikacijo se nato prijavite s svojim računom, nakar samo kliknete svoje uporabniško ime na zgornji desni strani in sledite navodilom za prevzem kode, ki jo nato lahko aktivirate na Microsoftovi strani – tudi za to boste seveda potrebovali ločen, Microsoftov račun. Registracijo za kodo lahko opravite tudi na spletni strani in sicer tule.
Seveda obstajajo omejitve. Kodo namreč lahko aktivirate samo na računih, ki še nimajo aktivne naročnine na Game Pass, tako da je v bistvu nagrada namenjena samo tistim, ki Game Passa na svojem računu še niso imeli. Prav tako boste pri aktivaciji morali priskrbeti kreditno kartico in po treh mesecih se bo naročnina samodejno obnovila, takrat pa bo za svež mesec treba odšteti 9,99 €. Brez skrbi, naročnino lahko prekličete takoj po aktivaciji in še vedno boste lahko dostopali do treh mesecev zabave na Game Passu.
Ni še točno jasno, zakaj je Nvidia spočela to promocijo, a morda gre ta na račun prihajajoče Microsoftove Xbox konference, ki jo bomo gledali 9. junija. Tam bo zagotovo veliko besed letelo tudi na servis Game Pass, ki bo letos prvič v zgodovini na dan izida ponujal tudi sveže poglavje serije Call of Duty.
Franšiza Osmi potnik je resda legendarna, a če smo odkriti, je svoj zadnji dobri del dobila leta 1986, ko je na velika platna prispel drugi del, nakar je šla kvaliteta samo še navzdol. Pomagala ni niti vrnitev originalnega režiserja Ridleyja Scotta, ki je spočel podpovprečni nadaljevanji Prometej in Osmi potnik: Zaveza in upal bi si reči, da je franšiza v zadnjih dveh desetletjih spočela zgolj en omembe vreden izdelek: igro Alien Isolation, ki je na svet pokukala leta 2014.
A morda je še upanja tudi za filmski svet, saj je 20th Century Fox uvidel, da bi bilo morda pametno na krov pripeljati nekaj sveže krvi. Na režiserski stolček se je tako usedel Fede Álvarez, ki je pred tem spočel filma Don’t Breath in Evil Dead, zdaj pa je dobil priložnost delati tudi znotraj franšize Osmi potnik, ki bo kmalu izdal povsem frišno poglavje Romul.
Za ta film smo dobili en kratek dražilnik, nakar se je včeraj rodil tudi prvi malce daljši napovednik. Iz videnega lahko sklepamo, da se bo Fede vsekakor držal obljube, da bo pripoved novega filma poskušal vrniti h koreninam serije, ki se je zanašala na raziskovanje klavstrofobičnih hodnikov, vsako srečanje z Xenomorphom pa je vredno strahospoštovanja.
O zgodbi zaenkrat ne vemo veliko, saj je znano samo to, da se mlada posadka spusti na opuščeno vesoljsko postajo in tam naleti na grenko presenečenje, saj se je tam zarodila vesoljska pošast, ki samo čaka na sveže meso. Za razliko od prejšnjih filmov tule ne bodo strašljivi samo Xenomorphi, ampak tudi Facehuggers – pajkaste kreature, ki se pripojijo na obraz človeka, nakar se v njem zaredijo in nato splezajo ven skozi njegov prsni koš ter se sčasoma razvijejo v odraslega Xenomorpha. Facehuggerje smo sicer srečali že prej, a tule igrajo bolj centralno vlogo in so hkrati videti veliko nevarnejši kot prej.
Osmi potnik: Romul bo sicer vseboval novega režiserja, a Ridley Scott bo vseeno sodeloval pri ustvarjanju, le da bo tokrat zasedel vlogo izvršnega producenta – enako delo bo opravil pri prihajajoči televizijski seriji Alien.
Razvijalec in založnik Cyan Worlds je eden redkih studiev, ki še vedno dela na starošolskih pustolovščinah – žanru, ki je živel predvsem v osemdesetih in devetdesetih, nakar je počasi izumrl. Dandanes ugank v igrah sploh ne najdemo, če pa že obstajajo, so navadno hitro rešljive ali pa vam spremljajoči NPC-ji po 30 sekundah razmisleka že vpijejo v uho rešitev.
Hitro rešljive uganke včasih niso obstajale in v bistvu je Cyan užival v temu, da si v igri Myst ure in ure zapravil ob pretikanju raznih ročic in gumbov ter bolj kot ne poskušal na slepo si odpreti pot naprej. Druge opcije takrat nisi imel: internet še ni obstajal oziroma ni bil na voljo ravno vsem, zato tudi nisi mogel samo skočiti na YouTube in v nekaj sekundah poiskati rešitev.
Cyan Worlds se je zdaj, tako kot večina drugih založnikov, lotil obdelav starejših naslovov. Leta 2021 je prišla obnova igre Myst, ki je bila spočeta znotraj pogona Unreal Engine, zdaj pa je napovedana tudi predelava igre Riven, ki je v bistvu drugi del franšize Myst. Riven je originalno izšel leta 1997 in kljub spremembi imena se je stvar igrala skoraj identično kot prvi Myst, kar pomeni ogromno, mestoma povsem nelogičnih ugank, sprehajanje iz ene lokacije na drugo ter spremljanje zgodbe, ki zahteva kar nekaj razmišljanja, da dojameš vse njene zaplete in razplete.
Predelava nam v prvem napovedniku nakaže, da se stvari bistveno ne bodo spremenile. Okostje igre bo ostalo nekako enako, a bo vizualna podoba seveda močno nadgrajena. Ena od vidnejših razlik je denimo prosto premikanje in raziskovanje okolice, medtem ko smo v originalu zgolj klikali po bolj ali manj statičnih slikah, nakar nas je ob menjavi okolice razveselila kakšna animacija.
Riven se bo na PC-jih rodil že 25. junija, hkrati pa bo na voljo tudi na Macu. Zanimivo je tudi to, da bo stvar podpirala VR naprave in za Meta Quest 2 in 3 bo prispela ločena verzija igre. Predelavo si lahko že zdaj na Steamu ali GOGu dodate pod seznam želja.
Serija iger Yakuza je bila dolgo tretirana kot japonska kopija bolj popularne zahodne franšize Grand Theft Auto, a skozi leta je preko kvalitetnih posameznih iger nabrala tako veliko občinstvo, da se za njen obstoj zavedajo tudi tisti, ki navadno japonskih iger ne preigravajo.
Razvijalec Ryu Ga Gotoku Studio je skozi leta serijo Yakuza preimenoval v Like a Dragon, posameznih poglavij pa se je nabralo toliko, da je začel zadeve celo ločevati v različne smeri. Iz tega se je tako rodil detektivski dvojec iger Judgment, osnovna serija pa ni samo spremenila imena, ampak je tudi zamenjala sistem boja, ki je zdaj postal potezni.
Make the choice to take the next step. Like a Dragon: Yakuza comes to Prime Video October 24. pic.twitter.com/Pn2gKQzqlK
— RGG Studio | Like a Dragon & Yakuza Series (@RGGStudio) June 4, 2024
Širitve še ni konec, saj je včeraj na plano prišla uradna potrditev, da bo glavni junak franšize Kiryu Kazuma zdaj stopil tudi na televizijske zaslone, saj je založnik SEGA podpisal pogodbo z Amazonom, rezultat pa bo serija Like a Dragon: Yakuza, ki jo bo moč spremljati preko pretočnega servisa Prime Video.
Tole ni samo neka napoved izdelka, ki ga bomo nato ugledali šele čez nekaj let, saj je stvar praktično že dokončana. Prva sezona bo vsebovala 6 epizod, režirala pa sta jih Take Masaharu in Takimoto Kengo, pri snovanju pa se je v vlogi izvršnega producenta podpisal Yokoyama Masayoshi, ki je sicer vodja razvijalca Ryu Ga Gotoku Studio.
Tako kot v prvih igrah, bo tudi tule vodilno vlogo prevzel Kiryu Kazuma, ki ga bo odigral Takeuchi Ryoma. Kiryu velja za legendarnega japonskega mafijca, serija pa si bo ogledala njegovo otroštvo in njegovo življenjsko pot zaradi katere je postal strah in trepet ulic izmišljenega mesta Kamurochō. Serija bo postavljena v obdobji 1995 in 2005, vmes pa bomo spremljali tudi življenja prijateljev Kiryuja in če ste kdaj igrali igre, potem veste, da so tudi ti takšni posebneži, da si praktično zaslužijo svoje lastne televizijske serije.
Kot rečeno: stvar je praktično dokončana in čeprav še nimamo uradnega napovednika, je Amazon že napovedal datum izida. 25. oktobra bodo na pretočni servis Prime Video prispele prve tri epizode, nakar bomo 1. novembra dobili še preostale tri.
Sony je izpolnil obljubo, ki je nekaj časa nazaj napovedala kompatibilnost njihovih VR očal PS VR2 za PC-je, saj je včeraj napovedal prodajo posebnega adapterja, ki bo za takšno delovanje nujen in bo v prodajo stopil že 7. avgusta.
Adapter nima kakšnega posebnega imena in bo za uporabo dokaj preprost. Na eni strani bo vseboval vhod USB-C, kamor bomo povezali PS VR2, na drugi strani pa bomo preko izhoda DP ali HDMI stvar priklopili na monitor ali televizor ter preko USB-ja povezali gor še PC. Nakar samo še naložimo aplikacijo PS VR2 in zaženemo SteamVR tako da se pred nami odpre stotine PC VR iger, ki prej na tej napravi še niso bile dostopne.
Vse niso samo dobre novice. PS VR2 na računalnikih namreč ne bo prinesel enako globoke izkušnje kot tista, ki smo jo vajeni iz konzol PlayStation 5. Zaradi nekega razloga bo namreč izostala podpora za HDR in sledenje oči, manjkali pa bodo tudi realistični učinki tresenja tako na očalih, kot tudi kontrolerjih. Sony to opravičuje z dejstvom, da je bil PS VR2 že od začetka zasnovan tako, da zna polno zmogljivost izkoristiti samo konzola PlayStation 5, a da bodo PC-jaši še vedno lahko uživali v dobri sliki, ločljivosti 2000 x 2040 na posamezno oko, 110 stopinjskim kotom gledanja in 3D zvokom.
PS VR2 bo zahteval tudi kompatibilnost na področju strojne opreme. Razpredelnico si lahko ogledate zgoraj in čeprav minimalne zahteve niso kdo ve kako visoke, je vseeno priporočljivo imeti pod pokrovom vsaj grafično kartico RTX 3060 ali RX 6600XT, saj je veliko odvisno tudi od optimizacije posamezne igre in visoka ločljivost PS VR2 zna na kolena spraviti tudi močnejše sisteme. Ne pozabite niti na Bluetooth 4.0, ki bo za delovanje nujen, saj drugačen na PC ne bo možno povezati kontrolerjev.
Ta posebni adapter v prodajo stopi 7. avgusta, zanj pa bo treba odšteti 60 €. Seveda boste potrebovali tudi sama očala PS VR2, ki se pri nas trenutno prodajajo po akcijski ceni 499 €, ta razprodaja pa se zaključi 12. junija.
Sony že leta tuhta, kako bi superjunaka Spider-Mana bolje izkoristil in ena od idej je v letu 2018 na veliko platno postavila njegovega nevarnega antagonista Venoma, ki smo ga nazadnje spoznali tudi v igri Spider–Man 2 in je bil tam v kratkih segmentih celo igralen. Proti igričarski ekranizaciji Venoma ni bilo veliko pritožb, a žal se v filmski verziji ta anti-junak ni preveč dobro odrezal.
Že njegov premierni nastop v 2018 se pri kritikih ni dobro odrezal, čeprav si je nabral kar nekaj kultnih zasledovalcev. Nakar je v 2021 izšlo nadaljevanje Venom 2, ki na IMDb-ju drži še nižjo oceno od prvenca, zaradi česar je marsikdo mislil, da bo Sony nad stvarjo obupal in Venoma vsaj za nekaj časa upokojil.
Ti dvomljivci so bili včeraj postavljeni na laž, saj smo dobili napovednik za tretji film Venom: The Last Dance, kaotični napovednik pa v glavno vlogo zopet postavi talentiranega Toma Hardyja. Eddie Brock je bil včasih povsem navaden možakar, dokler ga ni okužil nezemeljska entiteta, zaradi česar se je spremenil v Venoma, ki mu je hitro začel prevzemati um. Eddie se od črnega katrana ne more ločiti, zato se je moral sprijazniti, da z njim živi v sožitju, a takšno parjenje je dvojcu skozi leta nabralo kup sovražnikov, ki so jima zdaj za petami.
Napovednik združuje veliko akcije in komedije, kar je malce čuden pristop do tega lika, ki sem ga sam spoznal zgolj skozi igro Spider-Man 2. Tam sem začutil, da je Venom morda najbolj nevarno bitje v Marvelovem vesolju in da z njim ne bi ravno pokal šal, medtem ko napovednik meša elemente komedije brutalnega nasilja: v enem kadru se Eddie in Venom trudita, da bi sinhrono izgovorila slavne besede “We are Venom”, nakar nekim nesrečnim banditom odgrizneta glave.
To je zdaj uradno zadnji Venom, kjer bo glavno vlogo igral Tom Hardy in kar malce žalostno je, da se ta niti v enem od teh filmov ne bo srečal s Spider-Manom – no, imamo občutek, da znamo po odjavni špici dobiti vsaj eno takšno kratko sceno.
Venom: The Last Dance bi moral iziti novembra, a je bil zdaj zamaknjen na bolj zgodnji datum 25. oktober, tako kot njegove predhodnike pa ga bomo najprej ugledali znotraj kinodvoran.
MMO igra World of Warcraft med nami uspešno prebiva že dve desetletji in čeprav starejši igralci obstoj tega naslova še vedno zamerijo, saj najbrž prav zaradi njega nismo nikoli dobili nadaljevanja strategije Warcraft 3, mu uspeha na trgu ne gre oporekati. To je namreč eden od redkih MMO-jev, ki ob zatonu tega žanra nikoli ni preklopil na F2P model poslovanja, zvesti igralci pa se morda resda glasno pritožujejo nad nekaterimi aspekti, a vseeno ostajajo mesečni naročniki in se veselijo prihodnosti franšize.
Ta namreč kljub svoji starosti še ne gre počivati. Blizzardu je skozi leta uspelo nadgraditi vizualno podobo igre in čeprav ta zdaj, v primerjavi z nekaterimi prihajajočimi MMO-ji, ki bodo pod pokrovom skrivali pogon Unreal Engine 5, ni videti najbolj moderno, a niti ni videti grdo.
Na obzorju se zdaj riše že 10. dodatek te igre imenovan The War Within in za tega je razvijalec včeraj pokazal napovednik, ki ima velik del vmesnih sekvenc narejen znotraj WoW pogona in stvar nikakor ni videti napačno. Video nam jasno nakaže, da bo The War Within začel novo štorijalno poglavje te igre, ki se bo ozrla nazaj na globoko, 20-letno zgodovino te franšize, hkrati pa nam bo predstavila nove stvari. To ni presenetljivo, saj je Blizzard že dolgo nazaj najavil, da bo The War Within samo prvi del nove povesti Worldsoul Saga, ta pa bo sestavljena iz treh ločenih dodatkov – prvi od teh bo predstavil novo antagonistko Xal’atath.
Poleg napovednika nam je Blizzard predstavil tudi datum beta testiranja novega dodatka, za katerega so registracije odprli v aprilu. In na beta verzijo vam vsekakor ne bo treba dolgo čakati, saj se bodo strežniki odprli že 5. junija, igralci pa bodo dobili dostop do skoraj vse vsebine – vključno z novo raso Earthen – manjkali bodo edino raidi, ki pridejo enkrat naknadno.
Izid polne verzije dodatka za običajne igralce še ni znan, a naj bi se zgodil še enkrat letos.
Po nekajletnem zatišju je franšiza Tomb Raider zopet začela zbujati pozornost, saj Hollywood in igričarska industrija te dni delujeta v tandemu in želita na pretočne servise preseliti čim več takšnih licenc. Junakinja Lara Croft bo tako kmalu oživela v novi risani seriji Tomb Raider: The Legend of Lara Croft, Netflix pa je za njo pokazal prvi napovednik.
Vizualno je tole videti kot zadovoljiv izdelek, na njem pa dela studio Powerhouse Animation Studios, ki je v tem pogledu že prekaljen maček in je v preteklosti spočel risane serije Castlevania, Masters of the Universe: Revelation in The Blood of Zeus. Kratki video nam pokaže gibčno Laro, ki se naokoli vozi z motorjem, z njim dela kaskaderske podvige, skoči iz letala in v boju vihti meč ter lok. Njen glas bo priskrbela igralka Hayley Atwell, ki jo najbolj poznamo po vlogi Peggy Carter iz Marvelovega univerzuma filmov.
Ne moremo niti oporekati pogumu in ambicioznosti te serije, saj bo poskušala združiti štorijalne predloge dveh različnih inkarnacij Lare Croft. Po eni strani bo tole namreč nadaljevanje novejše trilogije, ki je nastala med leti 2013 in 2018 in bo kot tako služilo kot nekakšen most za prehod Lare v slaboritno junakinjo, ki smo jo nato srečali v originalnih igričarskih avanturah. To ni lahka naloga, saj je novejša trilogija Laro predstavila kot ranljivo dekle, ki lahko preživi le tako, da si iz okoliškega grma nabere surovine za izdelavo puščic, medtem ko je bila v originalnih igrah praktično nesmrtna, hkrati je lahko vihtela dve pištoli naenkrat in pod njenimi napadi so padali tudi tiranozavri.
Pred ogledom serije bi bilo tako pametno obnoviti znanje iz zgodbe novejše trilogije. K sreči so vse te dostopne preko servisa Game Pass – prvi del je celo dobil grafično nadgradnjo Definitive Edition, ki je ne najdemo na ostalih PC digitalnih trgovinah.
Serije The Legend of Lara Croft zaenkrat še nima datuma izida, niti ni to edini izdelek, ki bo v glavni vlogi nosil Laro Croft. Amazon namreč za svoj pretočni servis Prime Video ustvarja film, v izdelavi pa je tudi naslednje poglavje igričarske franšize na kateri dela razvijalec Crystal Dynamics.
Japonci lep del svojega vsakdana preživijo na krovu podzemnega vlaka, zato niti ni čudno, da ta javni prevoz igra vidno vlogo v nekaterih igrah, pod katere se podpiše japonski razvijalec. V igri Persona 5 se s tem vlakom srečamo takoj na začetku igre, Ghostwire Tokyo izpod zdaj propadlega razvijalca Tango Gameworks pa je vseboval zanimivo stransko misijo, ki nas je posadila na krov podzemnega vlaka, ta pa nas je nato odpeljal do fantomske postaje, polne grozljivih kreatur.
Tudi razvijalec Kotake Create je zaljubljen v ta javni prevoz in očitno je na njih navezan tako globoko, da mu sprožajo fobije. Novembra lani nam je dostavil igro The Exit 8, kjer smo ujeti v zanko ponavljajočega hodnika, naša naloga pa je poiskati izhod na našo postajo, ki se nam nenehno izmika.
Neznanemu protagonistu je vendarle uspelo najti izhod, kar ga je posadilo na krov podzemnega vlaka, a glej ga zlomka, ponovil se je isti zaplet, ki tvori “štorijalno” vrzel nadaljevanja Platform 8. Sprehajali se bomo med vagoni, a v bistvu se bomo vedno vrnili na začetek, na poti pa bomo naleteli na zgolj eno drugo živečo osebo, ki ves čas gleda v telefon in smo ga srečali že v prejšnji igri The Exit 8. Za pobeg bo treba pozorno spremljati okolico in vsak najmanjši namig nam zna odpreti pot naprej, čeprav je ta ves čas isti vagon, ki ob pravilnem napredovanju zabeleži manjšo spremembo.
Platform 8 je zanimiva igra, ki pa vam ne bo vzela ure igralnega časa in če hitro razrešite potek napredovanja, lahko stvar dokončate v dobri uri. Ravno zaradi tega stvar na Steamu stane vsega 4 €, razvijalec pa medtem dela na večjem projektu Strange Shadow, ki bo izšel šele enkrat v 2025.
Največja slovenska digitalna platforma za izposojo knjig se poslavlja. Oziroma se je že poslovila in ugašanje platforme Biblos je bilo tako nenadno, da v bistvu sploh nismo imeli časa procesirati slovesa in si morda pred njim še izposoditi večjo zalogo knjig, ki bi morda potem za vedno ostale pri nas.
Biblos je namreč svoje slovo napovedal na MMC-ju in to 31. maja, nakar je že takoj naslednji dan, 1. junija, izposoja knjig postala nemogoča. Spletna stran sicer še vedno obratuje, a če pri kakšni knjigi stisnete gumb za izposojo, vas pričaka nekako enako sporočilo kot so ga podali na MMC-ju: založnik Beletrina za letos ni uspel doseči dogovora z Združenjem slovenskih splošnih knjižnic za nadaljnje sodelovanje, zaradi česar so se odločili platformo preprosto zapreti.
V bistvu Beletrina od države ni prejela nobenih finančnih sredstev že zadnjih 5 mesecev, zaradi česar so delovanje Biblosa financirali iz lastnih sredstev. In ta stvar ni bila poceni, saj je mesečni znesek obratovanja dosegel številko 150.000 €, v ponudbi pa so imeli skoraj 7.500 knjig ter široko bazo uporabnikov – po njihovih podatkih je Biblos uporabljalo skoraj 10 % članov splošnih knjižnic, kar nanese okoli 40k uporabnikov. Beletrina je v tem vmesnem času spočela tudi svoj lastni bralnik knjig inkBook Calypso, ki se je na našem testu dobro odrezal.
Biblos je tako mrtev, a Beletrina v prihodnost gleda optimistično. Zagnali so že nov servis Beletrina Digital, ki ponuja elektronske in zvočne knjige, podkaste in celo filme. Knjig je sicer nekam manj: na uradni strani jih je zabeleženih 3k in v zbirki najdemo mojstrovine, kot je prevod knjig pisatelja Stephena Kinga, manjka pa Jo Nesbo, ki je imel na Biblosu celo poplavo naslovov, medtem ko tu najdemo samo eno knjigo z njegovim podpisom. Beletrina Digital seveda ni brezplačna: mesečno je za dostop treba odšteti 8,99 €.
Uporabniki splošnih knjižnic boste primorani preklopiti na nov servis, ki mu je COBISS nataknil ime Ela. Beletrina bo uporabnikom tega omogočila prenos vseh kupljenih licenc iz Biblosa, Ela pa bo začela obratovati 17. junija in se bo zavzemala za čim širšo dostopnost elektronskih knjig v slovenskem jeziku.
Že od svojih zgodnjih začetkov moje igričarske kariere sem rad poprijel tudi za dirkačine, čeprav sem kot paglavec imel dostop le do bolj preproste periferije. Za igranje Need for Speed Undergrounda je bila dovolj že poceni membranska tipkovnica in lesen kuhinjski stol, vendar pa mi ta špartanska oprema ni preprečila, da sem po ure žulil rit na neudobnem sedalu in tipke uboge tipkovnice tako obrabil, da je ta potem bolj ubogo lahko opravljala ostale tipkarske naloge.
Zdaj, ko sem starejši in hkrati bolj razvajen, se v igranje dirkačin spuščam na malce drugačen način in že dolgo razmišljam o ustvarjanju svojega lastnega dirkalnega kotička. Naključje je pripeljalo do tega, da se nekje ob istem času v test dobili novi Lenovov monitor Legion R45w-30, hkrati pa je slovensko podjetje UVI nadgradilo svoj dirkalni simulator Racing SIM in mu nadelo oznako Extreme. Moja bistra glava se je tako domislila, da bi oboje združila pod en test in tako sem dober teden užival v dobri dirkalni izkušnji, ki jo vedno morata sestavljati udoben sedež in dober prikazovalnik.
Poglejmo si najprej monitor, ki se že pri odpakiranju izkaže za nekoliko nenavadnega. Lenovo Legion R45w-30 je namreč ultraširoki monitor, premera 44,5 palca, ki je tako širok, da zaobjame večji del mize, njegova višina pa je presenetljivo nizka. To vam prinese tudi nenavadno ločljivost 5120 x 1440, tako da mu ne moremo natakniti oznake 4K, razmerje slike 32:9 pa ravno ni tako množično razširjeno, saj pri ultraširokih monitorjih prej naletimo na razmerje 21:9.
Nenavadnost ločljivosti in razmerja stranic imejte na umu tisti, ki nameravate R45w-30 izkoristiti za kakšno specifično igro, saj vse ne podpirajo takšne slike.
Ta gromozanski ukrivljen monitor je kot naročen za dirkalni simulator.
Ostale specifikacije so prav tako dokaj impresivne. Gre za VA panel, ki se lahko osvežuje pri frekvenci 165 Hz, ki pa jo lahko navijemo na 170 Hz, a kake občutne razlike med obema ne boste opazili. Kar pa je opazno so množični priključki, ki jih najdemo na spodnji strani monitorja: tam vas čakajo izhod DisplayPort 1,4 ter dva izhoda HDMI 2,1 ter možnost priklopa za 3,5 mm slušalke. Tu so še kar štirje USB-A vhodi, ponujena pa nam je tudi možnost USB-C izhoda, kar je izjemno privlačen priključek, ki ga znajo izkoristiti moderne naprave. Na takšen način lahko denimo preprosto gor priključimo prenosni Steam Deck, še bolj enostavna pa je pripojitev tablice Lenovo Legion Tab, ki nam tako onemogoči ustvarjanje pisarne, brez namenskega računalnika.
Čeprav ima R45w-30 predpono Legion, ga je zaradi njegove širine dobro izkoristiti tudi za pisarniško rabo. Razpon je nekako primerljiv z dvema večjima monitorjema, le da vam tule vmes ni treba gledati črnih stranic, ampak imate vse lepo pod isto streho, nakar samo preklapljate med dvema oknoma.
Seveda pa se stvar ponaša tudi z igričarskimi specifikacijami. Svetilnost znaša 450 niti, kar monitor kvalificira za standard DisplayHDR 400, dodana pa je tudi podpora za AMD-jev FreeSync, Lenovo pa je notri vgradil tudi 3W zvočnike, ki sicer ne pričarajo neke res zapomljive zvočne izkušnje, a je ta dovolj kvalitetna, da se da z njo preživeti.
Tole je ogromen izdelek, ki skupaj s stojalom tehta več kot 12 kilogramov, zato si zanj rezervirajte dober kos mize. Mi smo se stvar raje odločili pripojiti na samostoječe stojalo, kar nam je naredilo odlično postajo za pripojitev racing simulatorja UVI Racing SIM Extreme.
Poznavalci UVI-jevega prejšnjega simulatorja UVI Racing SIM V2 se boste v novem izdelku počutili kot doma, saj je Extreme v bistvu samo dograjena verzija prejšnjega simulatorja. Školjka oziroma sedalo kakšne nadgradnje ni prejelo in je v bistvu niti ni potrebovalo in tudi Racing SIM Extreme se ponaša z lepo stopnjo prilagodljivosti. Preko spodnje ročke lahko sedež premikamo naprej in nazaj v razponu 22 centimetrov, lahko pa ga tudi malce dvignemo in nagnemo za 6°.
Prilagodljiva sta tudi panela za volan in pedalke. Panel pri volanu lahko nagnemo med +45° to -65°, pri pedelkah pa so nam na voljo štiri stopnje nagnjenosti: 0°, 7,5°, 15° in 25°. Pri spremembi nagiba bo sicer treba poprijeti za izvijač, vendar je to majhna cena za tisto stabilnost, ki jo nato ponuja končni izdelek, saj med svojim testiranjem nikoli potem nisem naletel na kakšno moteče škripanje ali pa odstopanje od začrtanega nagiba. V praksi si boste tako ali tako nagib prilagodili samo enkrat in tega nato ne boste več spreminjali, dokler ne bo nastopil čas za menjavo volana ali pedalk.
UVI Racing SIM Extreme vsebuje vse tisto, kar je prinesel predhodnik, hkrati pa prinese nekaj dodatkov kot je denimo RGB osvetlitev.
Bistvena sprememba novega simulatorja je prav stabilnost konstrukcije. Celotno ogrodje je namreč zdaj močnejše in čeprav omogoča enako stopnjo prilagodljivosti kot prej, vam je že ob prvi uporabi hitro jasno, da je tale simulator namenjen bolj napredni opremi. Specifično s tem mislimo na močnejše volane, ki v sebi držijo večje pogone, ti pa pričarajo bolj realistične vibracije.
Prijazni strici pri UVI-ju so nam na testiranje posodili tudi dirkalni komplet McLaren GT3 V2, ki vsebuje podnožje Fanatec DD2. To je bilo moje prvo večje testiranje naprednih Fanatechovih izdelkov, saj se bil do sedaj bolj vajen volana Logitech G923, ki je sicer čisto sprejemljiv volan, vendar pa je tale Fanatecov skupek dirkalna izkušnja naslednje stopnje, ki je seveda tudi precej dražja. Samo baza DD2, ki skrbi za vibracije in odpor volana, stane več kot 1.500 €, k temu pa lahko nato prištejete še pedalke ClubSport Pedals V2 za 400 € ter odstranljiv volan za 200 € in dobite končno računico, ki je veliko višja od tiste, ki si jo planira običajni nedeljski dirkač.
Vendar presneto če ta cena na koncu ne upraviči celotne dirkalne izkušnje, saj je izkušnja dirkanja naravnost neverjetna. Neverjetne vibracije, sparjene z natančnim nadzorom dirkalnika pričarata dirkanje, kot ga še niste izkusili in ne bi lagal, če bi tule naredil primerjavo s kvalitetnim OLED televizorjem, saj ko enkrat pogledaš film na LG-ju C3, se boš bolj težko vrnil na navaden LCD prikazovalnik slike.
Fanatecov paket sicer ni del te recenzije, vendar pa je dober pokazatelj, zakaj se je UVI odločil svoj simulator nadgraditi na močnejšo konstrukcijo. Naprednejši simulatorji, ki vsebujejo tako močne baze, kot je DD2, preprosto zahtevajo stabilnejšo podporo, ki jo prinese Racing SIM Extreme, saj bi vse to ritanje volanja in pritiskanje na kvalitetne pedalke na kakšni cenejši konstrukciji pripeljalo do postopnega odvijanja vijakov, dokler stvari ne bi začele škripati in odstopati od prej začrtane postavitve. Racing SIM Extreme je vse te izzive med mojim testiranjem prestal z odliko in čeprav postaja ponuja tudi opcijski priklop ločenega držala za menjalnik, sem tega preskočil, saj sem pri vožnji skozi igro Assetto Corsa Competizone čas preživljal v kabini športnih dirkalnikov, zato sem menjavanje prestav izvajal preko gumbov izpod volana.
Za močnejše volane z bazo je moral UVI pri tem simulatorji ojačati celotno konstrukcijo.
Ker imam malce daljše noge sem bil tudi hvaležen za preprost način premikanje sedala naprej in nazaj, kar je zmanjšalo utrujenost nog. Racing SIM Extreme je hkrati tudi udoben, saj se lahko v sedalo udobno namestimo in tudi po večurni igralni seansi kakšnih bolečin na zadnjici ali nogah nisem začutil, volan pa sem si lahko nagnil v optimalni položaj in je bil ravno dovolj oddaljen od mojih rok, da se tudi te niso hitro utrudile. Izmučenost je sčasoma seveda prišla, saj tak simulator pridno trese okončine, pri vožnji pa je treba biti ves čas pozoren.
Monitor Legion R45w-30 je prav tako odlično opravil svojo nalogo, saj je dovolj širok da me je popolnoma zatopil v dirkalno izkušnjo in navadno sem za takšen občutek dirkanja moral pogledati po VR očalih ali pa namestitvi vsaj treh monitorjev. Osebno ne maram preveč zaukrivljenih monitorjev, a tule ta krivulja pride zelo prav in je praktično neločljiv del igralne izkušnje. Želel bi si le malce bolj živih barv, a to je pač cena prikazovalnika, ki na sebi nosi navaden VGA panel in ne OLED-a.
Seveda bi si vsak želel OLED-a, vendar pa je malokdo ob njem pripravljen plačati tudi drago ceno. Legion R45w-30 je zaradi tega ohranil privlačno ceno, saj si ga lahko pridobite za 874 €, kar vsekakor ni slaba kupčija. Če vam morda razpon tega monitorja ni dovolj obsežen, potem lahko pogledate tudi v smeri še večje verzije Legion R49w-30, ki pa seveda zase zahteva višjo cenovno nalepko.
Skupno gledano se monitor Legion R45w-30 in simulator UVI Racing SIM Extreme obneseta za presenetljivo dobro kombinacijo, ki jo bomo najbrž izkoristili tudi na naših prihajajočih dogodkih. Skupaj tvorita močno bazo za nadaljnje grajenje vašega bodočega dirkalnega kotička, ki ni nikoli zares dokončan, saj pravi navdušenci nad digitalnim dirkanjem vedno stvari dograjujejo in nadgrajujejo.
Če ste morda mislili, da je vaše preigravanje igre Elden Ring, brez da bi vmes priklicali kakršnokoli pomoč ob pretepanju šefov, vredno hvale, potem imate prav. Elden Ring morda res velja za eno od najbolj dostopnih iger razvijalca FromSoftware, a vseeno je stvar na trenutke presneto težka in slavja je vreden že zaključek kampanje ob pomoči NPC-jev, kaj šele da njihovo pomoč odklonimo in z njimi poračunamo 1 na 1.
We did it! Killed Margit today with an Acoustic Guitar! This might be the most inconsistent and hardest run so far hahaha, very fun! The plan is to beat Elden Ring by only using the guitar as a controller. pic.twitter.com/xF9FB8JeBq
So pa nekateri igralci še vedno v povsem svoji dimenziji in na spletu najdemo cel kup ljudi, ki jim je preigravanje osnovne kampanje skozi stotine ur postalo dolgočasno, zato so si zastavili svoje lastne izzive. Tu prednjači streamerka MissMikkaa, ki se je v preteklosti že spomnila unikatnih preigravanj, kot je denimo preigravanje kampanje, kjer je kontroler zamenjala navadna akustična kitara.
Zdaj je uspešno zaključila svoj največji in najtežji izziv doslej. Elden Ring je namreč skozi možnost New Game+, ki se tule imenuje “Journey”, preigrala kar osemkrat, dokler ni prilezla do stopnje NG+7, ki velja za najtežjo in nato tudi na tej sama premagala zaključnega šefa. To je samo po sebi hudo velik izziv, vendar pa ga je MissMikkaa nadgradila s tem, da vmes svojemu liku ni niti enkrat zvišala stopnje.
Here is the Malenia kill, which took me 63 tries. The hardest boss was Valiant Gargoyles DUO, which took me a whopping 405 tries. In total I died 2145 times to bosses in NG+7.
New Game+ v Elden Ringu deluje tako, da lahko ob koncu kampanje začnemo novo potovanje skozi igro, v to pa lahko prenesemo vso od prej nabrano opremo in stopnjo našega lika. Te stvari krvavo potrebujemo, saj je vsak “New Game+” težji, stopnjevanje težavnosti pa se konča pri osmem takšnem preigravanju, ki mu je skupnost nadela ime “NG+7”.
MissMikkaa je skozi vsa ta potovanja ostala na začetni stopnji, kar s sabo potegne cel kup drugih posledic. Ob običajnem igranju si igralec ob stopnjevanju viša tudi določene statistike in tako njegov lik zlagoma pridobi večjo črto zdravja in vzdržljivosti, izstreli lahko več čarovnij in na splošno postane bolj odporen na poškodbe čedalje težjih nasprotnikov. Nekatera orožja hkrati zahtevajo določeno stopnjo statistik, saj so drugače neuporabna, zato je bil streamerki tudi zoožan nabor potencialne orožarne.
A nič od tega ji ni preprečilo zmage, ki jo je dosegla po 269 urah, vmes pa je dosegla 2.145 smrti. Največ od teh, kar 405 njih, je prispeval dvojec šefov Valiant Gargoyles, medtem ko jo je Malenia, ki je po mnenju mnogih najtežji šef te igre, ubila samo 63-krat.
MissMikkaa ne počiva in se je lotila že svojega naslednjega izziva. Pripravlja nov lik, ki ga bo nato popeljala skozi avanture prihajajočega dodatka Shadow of the Erdtree, ta pa bo dobil nove stopnje, a ob igranju ne bo deležen nobenega lokanja zdravilnih napitkov.
Dobri dve leti minevata od tragičnega dogodka v ameriškem mestu Uvalde, ko je 18-letni Salvador Ramos vkorakal v osnovno šolo Robb Elementary School in pobil 19 osnovnošolcev in 2 učitelja ter ranil 17 drugih, ki pa so poškodbe k sreči preživeli. Gre za enega največjih strelskih pohodov po ameriških šolah, družine žrtev pa še danes vsak dan čutijo posledice in iščejo krivca, ki je Ramosa pripeljal do takšnega grozljivega dejanja.
Skladno s tem so se te dni začele tudi tožbe. Spletna stran The New York Times poroča, da so družine žrtev nedavno sprožile dve večji skupinski tožbi v Teksasu in Kaliforniji, ena od teh pa je kot tarčo izbrala založnika Activision-Blizzard in njihovo popularno serijo strelskih iger Call of Duty.
Tožba pravi, da je Activision brzostrelko Daniel Defense M4 V7 pokazal v igri Call of Duty: Modern Warfare iz leta 2021 in to ne samo kot orožje, ki ga je igralec lahko uporabljal, ampak se je pokazalo tudi na nalagalnem zaslonu. Znano je, da je morilec igral to igro in ob gledanju tega izpostavljenega orožja se je nato odpravil v njegovo raziskovanje, na koncu pa je stvar tudi kupil in jo uporabil za svoj morilski pohod. Tožba je Activision označila za “najbolj učinkovitega prodajalca jurišnega orožja v ZDA”.
To ni prva takšna obtožba, ki je franšizo Call of Duty povezala s šolskim streljanjem. Spletna stran The Wall Street Journal je lani poročala, da je Activision sklenil skrivno kupčijo s proizvajalcem orožja Remington, nakar je bila njihova jurišna puška Adaptive Combat Rifle prikazana v igri Call of Duty: Modern Warfare 2. To isto orožje je bilo nato uporabljeno med strelskim pohodom iz 2012, ko je 20-letni morilec v osnovni šoli Sandy Hook Elementary School pobil 26 ljudi. Družine žrtev so takrat tožile Remington in ta je moral plačati 73 milijonov odškodnine, Activision pa se je takrat izognil sodniškemu preganjanju.
Tokrat pa so stvari malce drugačne in na sodišče ni bil vpoklican samo Activision, ampak tudi proizvajalec orožja Daniel Defense, zagovarjati pa se mora tudi podjetje Meta, saj naj bi bilo njihovo družabno omrežje Instagram odgovorno za promoviranje tega orožja.
Activision obtožbe zavrača in je družinam žrtev izrazil obžalovanje, a je k temu dodal, da Call of Duty igre po svetu igra milijone ljudi brez takšnih tragičnih posledic in da krivde za takšne stvari ne bi smeli pripisovati igram.
Prikupni robotek Astro Bot že nekaj časa velja za maskoto konzole PlayStation, razvijalec Team Asobi pa je pri izidu konzole PlayStation 5 in predstavitvi brezplačne platformščine Astro’s Playroom nakazal, da imajo v svoji ekipi izjemno talentirane ljudi in da bi lahko Astro nastopil tudi v igri, ki bi bila več kot samo demo zmogljivosti nove konzole.
Astro’s Playroom je izšel leta 2020 a še danes velja za najboljši prikaz funkcij konzole PlayStation 5, saj zna res dobro izrabiti vse naprednosti kotrolerja DualSense, zdaj pa bomo vso to zabavo lahko podoživeli v uradnem nadaljevanju, ki nosi preprosto ime Astro Bot.
Igralno se stvar, vsaj na prvi napovednik, ni bistveno spremenila od napovednika. Astro Bot bo še vedno platformščina, ki bo vsebovala veliko referenc na PlayStationove licence. V enem segmentu bo treba celo zajahati virtualno verzijo konzole PS5, ki se spremeni v ogromno vesoljsko ladjo, ki mora obračunati z enako napihnjenim nasprotnikom.
Ostali kadri nam prikažejo izjemno pisano igro, ki je videti presneto zabavno, Astro pa na svoji poti tokrat ne bo čisto sam, saj bo lahko na hrbet posadil prikupnega psička, ki ga bo lahko vsake toliko malce polizal po obrazu. Za premagovanje ovir bo treba veliko skakati in vihteti pesti, ki se lahko preko vzmeti sprožijo zelo daleč, kontroler DualSense pa bo zopet lahko pokazal vse svoje čare – tako kot na konzolo, se bo Astro tudi nanj usedel in dvignil v zrak.
Astro Bot izide 6. septembra in verjetno nam ni treba posebej poudarjati, da ga bomo lahko izkusili zgolj na konzoli PlayStation 5.
23 let mineva odkar smo dobili eno od najbolj globokih videoiger vseh časov in zdaj je napočil skrajni čas, da to klasiko podoživi povsem nova generacija igralcev. Govora je seveda o kultni igri Silent Hill 2 – psihološki grozljivki, ki je v mesto Silent Hill poslala protagonista Jamesa Sunderlanda, saj je ta dobil pismo svoje umrle žene, ki ga je povabila v njun “poseben kotiček”.
James nato hitro spozna, da zamegljeno mesto skriva cel kup nevarnosti, a te se v bistvu odražajo v obliki njegovih notranjih demonov. Da pot do njegove žene ne bo lahka oziroma včasih sploh ne bo imela smisla, nakaže že prvo srečanje z drugo živečo osebo, ki se zgodi na pokopališču, tam pa naletimo na dokaj zmedeno žensko Angelo, ki nas opozori, da naj se raje obrnemo stran, saj v mestu ne bomo naleteli na našo odrešitev. A naš James je nad življenjem že obupal, zato mu je v bistvu vseeno, kaj se z njim zgodi, pripravljen pa je skočiti tudi v brezno norosti, če obstaja vsaj neka možnost, da bo v njem zopet še enkrat srečal svojo ženo Mary.
Konami nam je za vse to na včerajšnji predstavitvi pripravil nov napovednik in moram reči, da sem nad novo oblikovano Angelo kar malce presenečen. Ob igranju originala sem namreč dobil vtis, da je ženska stara vsaj okoli 30, a resnica je, da jih je že takrat štela vsega 19, kar je bolj skladno z vizualno podobo nove Angele v predelavi.
Napovednik nam predstavi še nekaj bojevanja, ki je še vedno videti dokaj nerodno in v bistvu je veliko boljši vtis pustil ločen prikaz igranja, ki v obseg meri dobrih 13 minut. Tretjeosebna kamera izpade veliko bolj priročno in to ne samo na račun boja, ampak tudi raziskovanja. Raziskovalec Bloober Team je veliko pozornosti vložil v kreiranje izdatno podrobne okolice in po včerajšnji predstavitvi imam za tale projekt veliko bolj optimistične misli.
Silent Hill 2 izide 8. oktobra za PC in konzolo PlayStation 5. Prednaročila se zdaj že sprejemajo in tisti najbolj neučakani si lahko za 79,99 € privoščite Deluxe verzijo igre, ki vam prinese tudi možnost igranja dva dni pred splošnim izidom.
Založnik Epic Games pridno nadaljuje z brezplačnim deljenjem večjih iger, ki jih zadnje tedne servirajo na račun sočasne razprodaje. Sicer smo od te trgovine že vajeni, da vsak teden dobimo novo brezplačnice, a večkrat so to indie naslovi in igre, ki so bile pred tem enkrat že v brezplačni ponudbi.
Med to razprodajo pa dobivamo samo večje naslove, ki jih brezplačno na tej platformi še ni bilo moč dobiti. Sredi maja je na spored prišla igra Dragon Age: Inqusition, nakar smo dobili še Farming Simulator 22, zdaj pa je na vrsto prišla tudi večigralska srednjeveška igra Chivalry 2.
Chivalry 2 je izšel leta 2021 in čeprav ni od začetka dobil visokih ocen, si je vseeno hitro nabral lepo bazo igralcev, ti pa še danes pridno sodelujejo v večigralskih bitkah, ki na en strežnik privlečejo do 64 istočasnih sabljačev. Velik del baze je predstavljal prebežnike iz sorodne igre Mordhau, ki nosi slovenske korenine, a je od svojih slavnih začetkov izgubila velik del privržencev in čeprav Chivalry 2 ni nikoli dosegel tako visoke številke istočasnih igralcev, ima danes vseeno večjo bazo špilavcev kot pa njegova konkurenca.
Chivalry 2 lahko brezplačno prevzamete iz sledeče povezave, čas za to pa se izteče 6. junija, ko na spored pride nova, zaenkrat misteriozna igra. Priznani leaker billbil_kun je sicer prihajajoče igre razkril nekaj dni preden so te postale uradne in zaenkrat je pravilno napovedal vse tri naslove. Tudi za naslednjega, ki bo hkrati tudi zadnji v sklopu Epic Games razprodaje, naj bi bila originalna igra, ki je na tej platformi brezplačno še nismo dobili, billbil_kun pa pravi, da naj bi ta naslov igralce še posebej razveselil.
Založnik Capcom se pri kovanju svoje prihodnosti zanaša predvsem na franšizi Resident Evil in Monster Hunter. Slednja ima to nesrečo, da za njo preprosto ne obstaja dovolj poglavij, da bi lahko za njo redno dobivali predelave, tako kot je to v primeru Resident Evila, zato morajo Japonci vedno delati povsem nova poglavja. K sreči se eno od teh zlagoma približuje k izidu, saj je bil Monster Hunter Wilds že napovedan, včeraj pa smo zanj dobili svež igralni napovednik.
Wilds velja za novo polnopravno poglavje serije, a Capcom zaenkrat vse njegove čare še skriva, tako da smo v obeh do sedaj pokazanih videih videli zgolj puščavsko okolico. Ta bo, tako kot je od nje pričakovano, med puščavskim peskom skrivala cel kup večjih in manjših beštij, ki bodo zahtevale dolge minute pretepanja, izmikanja in občasno tudi pobega, saj si bo treba obnoviti zalogo zdravja.
Bitke so videti tako kaotično kot v preteklih delih, s to spremembo, da pošasti zdaj ne bomo napadali samo z bridko sabljico in antičnim strelnim orožjem, ampak jih bo občasno treba prepeljati tudi v zasede. Iznajdljivi igralci bodo za poraz beštij izkoristili tudi okolico in v napovedniku vidimo en praktičen primer, kjer kosmate beštije zvlečemo v zasedo, nakar se na njih zrušijo ogromne skale, ujame jih peščena nevihta, udari jih strela, znajo pa se celo ujeti v živi pesek.
Pri tem nam bo izdatno v pomoč tudi naše prevozno sredstvo, ki je hitri in agilni Seikret, z njim pa ne bomo samo navigirali po svetu, ampak nam bo prav prišel tudi takrat, ko se boj ne bo odvijal po naših načrtih in bo treba brž pobegniti stran.
Monster Hunter Wilds ima napovedan izid v 2025 in do takrat nam bo Capcom zagotovo razkril še kak dodaten ekosistem, saj se ne bomo ves čas preganjali samo po puščavskem pesku. Upamo samo, da bo optimizacija boljša kot pri njihovem zadnjem naslovu Dragon’s Dogma 2 – že v tem napovedniku se je v nekaterih scenah opazil padec sličic na sekundo, ki so za tako hiter akcijski naslov razlika med življenjem in smrtjo.
Sony je pri spremembi svoje finančne strategije že pred časom najavil, da se bo bolj osredotočil na večigralske zadeve, saj te prinašajo vir dobička, ki ga še niso dobro izkoristili. Ravno zaradi tega so pod svoje okrilje pridobili spoštovanega razvijalca Bungieja, nakar so odobrili delo na celemu kupu projektov, a igričarji niso ravno verjeli, da se jim bo ta strategija izplačala. Nakar je igra Helldivers 2 postala tako velika uspešnica, da so se ti dvomi hitro razblinili, Sony pa je včeraj že napovedal novi projekt, imenovan Concord.
Gre za večigralsko skupinsko streljačino v kateri se bomo spopadali v načinu 5v5 in to v nekakšnem znanstveno-fantastičnem okolišu, kjer je akcija sparjena z Marvelovsko komedijo. Zato niti ni naključje, da je Concord že ob prvem ugledanem kadru hudo podoben Varuhom galaksije, le da nas bodo tule spremljali povsem sveži heroji izpod najemniške skupine Freeguners.
Raznolika posadka se zadržuje na vesoljski ladji Northstar, nakar se spopadejo z drugimi najemniškimi skupinami, ti arenski obračuni pa so dokaj podobni igri Overwatch. Na razpolago nam bo 16 različnih herojev, vsak od teh pa bo imel svoje moči in bo moral te izkoristiti za dobro delovanje ekipe. Tu so hitri napadalci in tanki, naokoli se meče sposobnosti, ki lahko ustvarijo goreč zid ali pa nasprotnika upočasnijo, eksplozije pa nas bodo spremljale na vsakem koraku. Concord je poseben tudi v tem pogledu, da imajo nastopajoči neverjetno dobro animirane mimike obrazov – to velja predvsem tiste, ki imajo humanoidno obliko.
Na igri Concord dela razvijalec Firewalk Studios, ta pa namerava za igro julija spočeti prvo beta testiranje, končni izid pa je planiran za 23. avgust. Na ta dan bo igra izšla istočasno na PC-ju in konzoli PlayStation 5.
Potrpežljivi PC igralci, ki leta čakate na predelave Sonyjevih PlayStation ekskluziv, boste še letos v zrak dvignili vrčke piva, saj je bila včeraj napovedana predelava igre God of War Ragnarök.
PC igralci boste tako poslednjo avanturo Kratosa doživeli z dvoletno zamudo, kar je precej manjši razpon kot pri originalu, ki je na konzoli PlayStation 4 izšel v 2018, na računalnike pa je nato prispel 4 leta kasneje. Čas predelav se krajša, a zdaj so tudi malce drugačni časi, ki so spremenili Sonyjevo strategijo iger – čeprav se je ta zavezal, da bodo enoigralske ekskluzive še vedno najprej prispele na njihovo konzolo in se šele kasneje pojavile na PC-ju.
PC predelava s sabo prinaša odklenjene sličice na sekundo, podporo tehnologijam DLSS 3.7, FSR 3.1 in Xess 1.3, prikazana slika pa bo prilagojena razmerjem stranic ultra širokih monitorjev. Čeprav zgornji napovednik tega sicer ne omeni, lahko pričakujemo tudi dobro podporo PlayStation kontrolerju DualSense, saj se je Sony nedavno zavezal, da bo poskušal na PC-ju čim bolje poustvariti tisto izkušnjo, ki jo dobimo ob igranju na konzoli.
Skladno s tem bo za igranje potrebno ustvariti in se prijaviti v PlayStation račun, kar je bila sprememba, ki je pri igri Helldivers 2 spočela cel vihar pritožb in čeprav je Sony od tam nato to zahtevo odstranil, nad njo ni obupal in po novem bo treba za vse bodoče takšne predelave opraviti še prijavo v dodaten račun. K sreči je Slovenija med tistimi državami, ki podpira Sonyjev servis, a vse države na svetu nimajo te sreče in pri njih God of War Ragnarök preprosto ne bo moč kupiti.
PC izdaja bo vsebovala tudi brezplačni dodatek Valhalla, ki je na konzoli PlayStation 5 izšel naknadno, a se je presenetljivo dobro odrezal, saj je tole privlačen roguelike igralni način, ki v sebi vsebuje tudi nekaj štorije in predstavi nekakšen zaključek Kratosove sage.
God of War Ragnarök na PC-ju izide 19. septembra, v trgovinah Steam in Epic Games bo zanj treba odšteti 60 €.