🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 5

Anno 117 : Pax Romana | Rimski imperij še nikoli ni bil tako lep… in tako krhek

Priznam, da že dolgo nisem v nobeni igri serije Anno nisem užival tako, kot v Anno 117: Pax Romana. Ko se sonce dvigne nad tlakovane tržnice, antična mesta oživijo. Ladje plavajo po turkiznih vodah Sredozemlja, jaz pa opazujem svojo metropolo, ki raste kot rimski ponos na steroidih. Anno 117 predstavlja najmočnejšo, najbolj samozavestno inkarnacijo serije po letih eksperimentiranja.

Po polovično sprejetem 2205 se pri tej igri zdi, da je Ubisoft končno našel pravo smer. A ne veseli se prehitro, saj so tu klasične Anno težave. Predvsem ekonomski kolapsi v obliki popolnih spiral smrti ti so še vedno sposobni raztrgati tvoje cesarstvo kot krvoločno britansko pleme. Anno 117: Pax Romana je igra, ki najprej prevzame s svojo toplino, barvitostjo in osupljivimi prizori rimskega vsakdana, nato pa brez milosti pokaže zobe in te spomni, da je Rimsko cesarstvo zraslo na briljantni logistiki in propadlo zaradi ekonomskih kolapsov in korupcije.


Razvojna ekipa: Ubisoft Mainz
Založnik: Ubisoft
Platforme: PC, Xbox Series X/S, PS5
Steam: Povezava
Datum izida: 13. november 2025
Cena: 59,99 €

Zvrst: Strateška simulacija


Napovednik

Rim, zgrajen z ljubeznijo… in kaosom

Osnovna formula je znana vsakomur, ki je v preteklosti že igral Anno. Začneš z osvobojenci, skromnimi prebivalci, ki jim moraš zagotoviti streho nad glavo, nekaj hrane in osnovne priboljške. Ko napredujejo po družbeni lestvici, postanejo patriciji, sčasoma pa aristokrati z nenasitnim apetitom po luksuzu. Pa naj kdo reče, da z trdim delom ne moreš postati bogataš.

ss 6e939ee9883cee83dace5d690ce94

Rim ni Rim, če nekdo ne zahteva sira iz oddaljenih otokov, oliv iz južnih obal ali začimb, ki jih moraš pridobiti z večcelinskimi trgovskimi verigami. Njihova rast in zahteve oblikujejo samo mesto, ki na naraven, organski in presenetljivo realističen način razporedi stanovanjske četrti. Plemičem boš gradil vile ob gledališčih in templjih, medtem, ko boš ob delavce postavljal rudnike, industrijo in delavnice. Če povzdigneš kamero visoko nad svoje mesto, se pred tabo razgrne vizualna slika, ki jo zmorejo ustvariti le najboljši simulatorji gradnje mest.

Ena od največjih prednosti igre je prav njena izjemna pozornost do detajlov. Ko približaš kamero, naletiš na sceno, kjer se prebivalci sprehajajo skozi ulice v togah, trgovci nosijo amfore, ženske nabirajo sivko, ribiči lovijo modrikaste jegulje v čudovitih vodah, otroci pa tekajo med stavbami. Svet deluje živ, domač in predvsem prepričljiv. Edina estetska pomanjkljivost so svetovalci in voditelji, katerih animacije ust in obraza pogosto delujejo, kot da jih je pobral čas ali kot da so del stare sinhronizirane limonade na RTV Slovenija. To sicer ni dovolj, da bi načelo celotno vizualno izkušnjo, je pa opazen kontrast v primerjavi z dovršenim preostankom igre.

Franšizne novosti

Nova igra je prinesla najbolj dodelan sistem trgovskih poti, ki zdaj deluje bolj pregledno, logično in predvsem odzivno. Vsaka pošiljka ima svoj življenjski cikel, ladje pa imajo individualne poti. To je največji kakovostni preskok po Anno 1404, kar igri omogoča bolj poglobljeno in manj kaotično upravljanje logističnih verig.

Anno 117 research

Naslednja zanimiva novost je sistem lokalnih vplivnih con stavb. Proizvodne zgradbe zdaj ne le tvorijo dobrine, ampak imajo vpliv na območje okoli sebe, z bonusi ali penali za bližnje prebivalce. To pomeni, da razporeditev zgradb vpliva še bolj na razvoj mesta kot doslej, in premisliti boš moral o relaciji med industrijo, stanovanjem in storitvami. Prvič je tu tudi možnost gradnje cest in kamnitih zgradb po diagonali, kar pomeni, da urbani prostor ne izgleda več kot šahovnica, temveč kot organsko živ sistem.

Prisotna je tudi izboljšana kakovost v samem igranju. Anno 117 je uvedel sistem aktivnega premora, kar omogoča zaustavitev sveta, medtem ko še vedno premikaš zgradbe ali razmišljaš o strategiji. Podobna zadeva, ki nam je že znana iz franšiz, kot je Total War.

Integrirati ali zavzeti?

Sčasoma se preseliš tudi izven toplih obal Latiuma v meglen in kamnit Albion, kjer te pričakajo drugačni prebivalci, drugačne surovine in drugačna estetika. Igra elegantno predstavi dilemo: ali boš nove podložnike popolnoma romaniziral ali pa boš ohranil njihove avtohtone keltske navade? Obe poti imata prednosti in slabosti, a najlepši trenutki nastanejo, ko začneš mešati oba sistema in odkriješ sinergije, ki vržejo sramoto na dandanašnje poskuse kulturne integracije.

Anno11pr 3

Trgovina in logistika sta duša Anno 117 in tam igra pokaže največ svoje veličine. Naenkrat upravljaš mrežo otokov, ki vsak proizvaja del zahtevane verige. Olje iz enega otoka se predela na drugem, nato pa se z ladjami prevaža v regije, kjer patriciji čakajo z dvignjenimi nosovi. Igra ti omogoča popoln nadzor nad vsako pošiljko. Veš, kje se nahaja sir, kam gre olje, katera ladja nosi pšenico in kam bo zavila ladja, ki bi morala tvojim prebivalcem dostaviti vino. Pravzaprav je logistika tako dobro zasnovana, da se hitro počutiš kot rimski cesar na vrhuncu imperija.

Kampanja je kratka, a prisrčna. Predstavlja prijetno kombinacijo humorja, lahkotne drame in prikupnih likov, nekatere naloge so dovolj izvirne, da te spomnijo, zakaj je Anno postal tako prepoznaven serija. Ne premika gora, a solidno pripravi temelje za neskončni način, kjer igra zares zasije.

Čez vodovje v bojni ladji

Pomorsko bojevanje je eno največjih presenečenj igre. Ladje je užitek upravljati, manevriranje je težko, a intuitivno, razlika med jadrnimi in veslaškimi enotami pa je jasno občutna. Pirati, ki napadajo tvoje trgovske poti, hitro pokažejo, da brez močne mornarice ni stabilnega imperija. Kopenski boji so manj spektakularni, a dovolj dobri, da delujejo kot pristna RTS izkušnja, ne le kot prisilna mini-igra, ki si jo primoran pretrpeti.

image5 1762795138763

Inovacija, ki močno zaznamuje izkušnjo, je modularno prilagodljiv sistem ladij. V primerih bojevanja na morju lahko igraš z ladjami, ki imajo različne sestave. Jadrnice, veslaški pogon, dodatni topovi ali opora. Ti elementi vplivajo na hitrost, manevriranje in bojno taktiko. Gre za izrazito izboljšavo pomorskega dela serije, ki ga mnogi igralci dolgo čakali.

Diplomacija ostaja preprosta, z eno izjemno pomembno posebnostjo. To je odnos s cesarjem. S tem človekom ni pogajanj. On narekuje, ti izvršiš. Če mu ugajaš, postaneš konzul. Če mu nasprotuješ in pri tem uspeš, te lahko imenujejo prokonzula. Ali pa si vsaj domišljaš, da bi te lahko. Tako ali drugače ima cesar v rokah škarje in platno, ti pa poskušaš hoditi po tanki črti med poslušnostjo in ambicijo.

anno117 4647223b

Kljub vsemu šarmu pa igra še vedno skriva klasično Anno prekletstvo. Če se ti en del proizvodne verige sesuje, lahko to v nekaj minutah povzroči množično paniko, izgubo delavcev, stradanje, bankrot in popoln razpad težko zgrajenega imperija. Ravnovesje med prebivalci, hrano, delavci in davčnimi prihodki je občutljivo kot rimski politični mirovni sporazum. Dovolj je ena napačna odločitev, en neroden klik ali en zgrešen bonus in lahko začneš znova. Reševalna bilka ostaja trgovina. Dokler imaš denar, lahko skoraj vsako težavo začasno zakrpaš s kupovanjem manjkajočih dobrin.

Razsodba

(+) Izjemno podroben in vizualno čudovit šarmanten svet
(+) Logistika in trgovina sta vrhunsko zasnovani
(+) Pomorsko bojevanje je najboljše v seriji do zdaj
(+) Globok in strateško zasnovan sistem dobrin
(+/-) Kopenski boji so funkcionalni
(+/-) Kratka kampanja, ki služi bolj kot uvodnik
(-) Ekonomska katastrofa lahko v trenutku uniči ure igranja
(-) Povprečne animacije likov v pogovorih

Sony predstavil MMO Horizon: Steel Frontiers, ki pa ga ne bo možno igrati na PS5

0

Sony v franšizi Horizon, ki je do zdaj dobila dva dela – Zero Dawn in Forbidden West – vidi veliko neizkoriščenega potenciala, in to upravičeno, saj nam je razvijalec Guerrilla Games predstavil res zanimiv in unikaten svet. Ta zdaj ne bo več samo enoigralski. Sony je namreč sklenil partnerstvo s korejskim razvijalcem in založnikom NCSoftom, ki ga med drugim poznamo po igrah Guild Wars. Ta je včeraj predstavil svoj novi projekt – Horizon: Steel Frontiers.

Gre za čistokrvni MMO, ki se bo dogajal v svetu Horizon, le da tokrat ne bomo nastopali v vlogi junakinje Aloy, ampak bomo ustvarili povsem svojega heroja in ga odpeljali v novo pokrajino Deadlands. Naša glavna naloga bo seveda lovljenje ogromnih mehanskih zveri in pobiranje trofej iz njih, tokrat pa bomo to lahko počeli v spremstvu drugih igralcev. NCSoft pravi, da bo svet Steel Frontiersa naenkrat poseljevalo na tisoče takih lovcev, in čeprav bo igra ohranila nekatere prijeme boja iz enoigralskih iger, bo dodala tudi nekaj svojih idej. Ena od teh je očitno pariranje napadov zveri s strani. Prisoten bo tudi PvP-boj med igralci, ki se bodo na mapah spopadali za surovine, seveda pa bodo tu tudi raidi na šefe, ki bodo zahtevali usklajeno sodelovanje igralcev.

Kar je pri Horizon: Steel Frontiers ujelo pozornost igralcev, so platforme, na katerih bo igra sploh na voljo, saj bo ta naslov moč igrati le na PC-ju in mobilnih napravah, medtem ko konzola PlayStation ni omenjena nikjer. Ena od možnih razlag je sekundarni projekt, na katerem trenutno dela Guerrilla Games – ta namreč poleg nove enoigralske Horizon igre razvija tudi svoj ločen večigralski projekt Horizon Online Project, ki je morda namenjen konzoli PlayStation 5. Sony tako verjetno noče mešati dveh projektov na isti platformi.

Steel Frontiers sicer ponuja impresivno grafično podobo – res je, da se ta ne more kosati z enoigralskimi igrami, a po drugi strani mora zadeva delovati tudi na telefonih. Morda se prav zaradi tega v napovedniku ponekod opazi nižje število sličic na sekundo.

NCSoft sicer ni razkril, v katero obdobje časovnice Horizon bo postavljen ta naslov, niti ni povedal, ali bomo v igri srečali kakšen znan obraz iz enoigralskih iger. Žal ne vemo ničesar tudi glede datuma izida, zato bo Steel Frontiers najverjetneje izšel šele nekje v naslednjem letu.

Tule je prvi napovednik za novi Mario risani filma The Super Mario Galaxy Movie

0

Po ogromnem uspehu prvega animiranega Mario celovečerca niti ni veliko presenečenje, da je Nintendo hitro odobril delo na nadaljevanju, za katerega že dolgo vemo, da bo nosil naslov Galaxy Movie. Šele včeraj pa smo zanj dobili prvi daljši napovednik, ki bo Maria in njegovo ekipo odpeljal v raziskovanje vesolja.

Animacija je videti čudovito in studio Illumination bo očitno znova dobro opravil svojo nalogo. Komedija v kratkem skeču z začetka mi je prav tako privabila nasmeh, saj je mali Bowser preprosto ljubek in popolno nasprotje tistega, ki smo ga videli v prejšnjem filmu. Film si deli ime z dvojcem iger Super Mario Galaxy 1 in 2, ki sta pred leti izšli na konzoli Wii, poznavalci teh iger pa boste opazili kar nekaj podobnosti med obema izdelkoma – planeti bodo zdaj v bistvu večje stopnje iz iger, ki bodo vsebovale različne ekosisteme, tako da bomo v enem skočili v peščeni svet, v drugem pa se bo akcija odvijala pod gladino morja.

V drugi del prihajata dva nova lika. Najprej je tu Rosalina, ki ji bo glas posodila igralka Brie Larson, medtem ko bo Bowserja Jr. upodobil Benny Safdie. Ekipa za kamerami ostaja bolj ali manj ista – tudi Galaxy Movie bo režiral dvojec Aaron Horvath in Michael Jelenic, scenarij je spisal Matthew Fogel, za glasbeno spremljavo pa bo znova poskrbel Brian Tyler.

The Super Mario Galaxy Movie bo v kina prispel 3. aprila. Original si lahko pri nas ogledate na storitvi Apple TV, kjer si ga lahko sposodite po ceni 3,99 €.

Valve najavil nova VR očala, kontroler in tudi mini PC

Na spletu smo bili v zadnjih nekaj tednih priča kar konkretnim govoricam, da namerava podjetje Valve, lastnik digitalne trgovine Steam in oče popularne serije iger Half-Life, razkriti nekaj povsem novega. Upanja igralcev so seveda takoj letela na Half-Life 3, ki ga čakamo že več kot 20 let, a nekateri bolj premišljeni viri so namigovali na razkritje nove serije fizičnih izdelkov, kar se je nato včeraj tudi uresničilo.

Valve je stvar razkril čisto po svoje – brez kakršnekoli predhodne najave konference in to na neko naključno sredo. Napovedal je trojico novih produktov, in sicer povsem nova brezžična VR očala Steam Frame, nov kontroler, imenovan preprosto Steam Controller, ter mini PC, ki so mu nadeli ime Steam Machine.

Poznavalci Valvove zgodovine boste znali pripomniti, da je to podjetje takšne izdelke v preteklosti že poskušalo predstaviti. Leta 2015 so prav tako predstavili serijo PC-jev Steam Machines, le da tistih niso izdelovali sami, ampak so zgolj zastavili specifikacije in nato proizvodnjo zaupali drugim podjetjem, ki so sicer pokazala interes, a končne stranke so bile vseeno zmedene, kaj točno ta naprava sploh je. Prodaja je bila na koncu porazna, a Valve je zdaj mnenja, da so iznašli pravo formulo in da je zdaj pravi čas za Steam mašine, ki jih bodo tokrat razvili sami.

Novi Steam Machine je videti kot črna kocka, zato se ga je že prijelo ljubkovalno ime GabeCube – to sta referenci na kockasto Nintendo konzolo GameCube in šefa Valva, Gabea Newella. Vsebuje AMD-jevo arhitekturo procesorja in grafičnega čipa, ta kombinacija pa naj bi bila štirikrat zmogljivejša od obstoječega Steam Decka ter omogočala igranje v 4K ločljivosti pri 60 sličicah na sekundo. Steam Machine bo vseboval operacijski sistem SteamOS in bo na voljo v različicah s 512 GB oziroma 2 TB diskom.

Tudi nova VR očala Steam Frame bodo vsebovala operacijski sistem SteamOS, le da bomo znotraj očal našli mobilni in presneto zmogljiv čip Snapdragon 8 Gen 3, 16 GB pomnilnika ter 256 GB oziroma 1 TB prostora za shranjevanje podatkov. Naprava je torej povsem samostojna, a Valve pravi, da je Frame namenjen predvsem pretočnemu igranju iger iz vašega PC-ja, saj je za te namene pripravil poseben 6 GHz brezžični adapter v obliki USB-ja, ki ga boste lahko vtaknili v svoj računalnik. Takšno pretočno igranje že zdaj omogoča denimo Meta Quest 3, a tam se je treba zanašati na močno zunanjo brezžično povezavo znotraj vašega doma, medtem ko se bodo tukaj očala povezala neposredno z vašim PC-jem. Na ta način bo mogoče pretakati tako VR kot tudi povsem običajne igre, kar je vsekakor zanimiv koncept uporabe, ki bi lahko odpravil potrebo po namenskem televizorju ali monitorju. Tudi same specifikacije teh VR očal so impresivne – leče so sicer le tipa LCD, a bodo omogočale 2160p ločljivost na vsako oko, 144 Hz osveževanje in podpirale sledenje očem, kontrolerji pa si bodo obliko sposodili od očal Meta Quest.

Na koncu je tu še prenovljeni kontroler Steam Controller. Tudi tega je Valve že prodajal, a takrat na blagajnah ni dosegel večjega uspeha. Zdaj je njegovo obliko predelal in pod paličici namestil dve sledilni ploščici, ki naj bi omogočali bolj udobno in natančno igranje prvoosebnih streljačin oziroma iger, ki podpore za kontrolerje sploh nimajo, kot so denimo realnočasovne strategije. Osebno ostajam skeptičen, saj se teh sledilnih ploščic na originalnem Steam Controllerju nikoli nisem mogel navaditi in jih redko uporabljam tudi na Steam Decku, a morda je Valve tokrat res skupaj spravil zmagovalno formulo za bolj inovativen nadzor.

Žal za zdaj nobenega od predstavljenih izdelkov še ni mogoče prednaročiti, saj zanje ne poznamo niti cen. Valve pravi, da bodo vsi ti produkti izšli v začetku leta 2026, igralci pa upajo, da bi naprave lahko pospremilo tudi novo poglavje franšize Half-Life.

Elden Ring: Nightreign že naslednji mesec dobiva DLC Forsaken Hollows

0

Včerajšnja Sonyjeva predstavitev State of Play ni postregla z večjimi presenečenji, saj se je večino časa na odru vrtelo okoli predelav in dodatkov za že obstoječe igre. Enega takšnega zajetnega bo prejel Elden Ring: Nightreign, ki mu zaradi večigralske narave ni veliko ljudi pripisovalo možnosti za uspeh, a Bandai Namco očitno ve, kaj dela, saj se je igra presneto dobro prodala in še vedno drži zvesto bazo igralcev.

Ta je bila zato včeraj navdušena, ko je razvijalec FromSoftware za igro napovedal novo razširitev Forsaken Hollows, ki s sabo prinaša zajeten kupček nove vsebine.

Najprej sta tu dva nova igralna razreda – Scholar in Undertaker – kjer ima vsak svoje posebne sposobnosti in od igralca zahteva nove tehnike priučitve njegovih napadalnih vzorcev. Potem so tu novi sovražniki, kot so denimo vitezi z zlatimi sulicami, ter šefi, ki bodo oboževalcem iger razvijalca FromSoftware še kako znani. Eden od šefetin je ogromen lev, ki smo ga srečali v dodatku Shadow of the Erdtree, drugi pa legendarni Artorias, ki je živce kravžljal vsakemu igralcu prvega Dark Soulsa.

DLC Forsaken Hollows izide že 4. decembra in je že na voljo za nakup – na Steamu boste zanj odšteli 15 €.

Kingdom Come Deliverance 2 dobil še zadnji DLC in paket Royal Edition

0

Zdaj, ko se malce uzrem nazaj in si še enkrat ogledam svojo recenzijo igre Kingdom Come: Deliverance 2, se mi zdi, da sem bil pri oceni morda malce prestrog. Čeprav še vedno stojim za tem, da se igra zdi preveč razvlečena, bi ji morda vseeno lahko prisodil kakšno pol pike višjo oceno, saj sem v zadnjih mesecih dobil željo po ponovnem preigravanju – kar se pri meni zgodi zelo redko. Razvijalec Warhorse nam je letošnjega februarja dostavil res nekaj posebnega, saj takšne simulacije srednjeveškega življenja preprosto ne boste našli v nobeni konkurenčni igri – ta namreč kratko malo sploh ne obstaja.

Warhorse je bil po izidu igre priden in je izdal več posodobitev, vmes pa se je lotil tudi izpolnjevanja obveznosti glede svoje sezonske prepustnice. Dobili smo dva dodatka, včeraj pa je na spored prišel tretji in hkrati zaključni DLC Mysteria Ecclesiae, ki našega junaka Henryja pošlje raziskovat samostan. Ocene na Steamu so trenutno vzpodbudne in tako kot prejšnji dve razširitvi tudi ta s sabo prinaša kar nekaj ur sveže vsebine ter pripelje Henryjevo zgodbo do lepega konca.

Razvijalec je izdajo tega dodatka izkoristil tudi za najavo posebnega paketa Royal Edition, ki vsebuje originalno kampanjo in vse do zdaj izdane razširitve Brushes with Death, Legacy of the Forge in Mysteria Ecclesiae ter manjše bonuse, ki so jih nekateri dobili ob naročilu Deluxe verzije igre. Kar je pri tej verziji fajn, je dejstvo, da se trenutno prodaja po znižani ceni – 40 %. Nova pa je tudi posebna verzija Saga Bundle, ki vam poleg vsega prej naštetega prinese tudi originalni Kingdom Come z vsemi njegovimi dodatki. Oba popusta sta na voljo samo ta vikend, tako da se zadevo definitivno splača izkoristiti in si privoščiti stotine ur zabave.

Kaj pa Warhorse načrtuje v prihodnosti? V intervjuju za spletno stran GamesRadar je njihov predstavnik Tobias Stolz-Zwilling povedal, da je njihov načrt postati kralj RPG-jev in da so z igro Deliverance 2 začrtali dobre smernice, ki se jih bodo držali tudi v prihodnje. Njihov bodoči projekt bo torej prav tako veliko stavil na RPG-mehanike in ustvarjanje čim večje imerzije v ustvarjeni svet.

Šef Bethesde je potrdil, da je igra The Elder Scrolls 6 še vedno daleč od izida

0

Razvijalec Bethesda je, nekako kot včasih BioWare, dolgo veljal za tisti studio, pri katerem ti sploh ni treba preveč razmišljati, ali boš njegov naslednji naslov kupil ob izidu, saj je bil odgovor vedno pritrdilen. Bethesda sicer ni padla v takšno navado izdajanja podpovprečnih naslovov kot BioWare, a so se ujeli v zanko predolgega razvoja iger, in kar je vmes vseeno prišlo na površje, ni bilo tako kakovostno, kot bi od njih pričakovali.

Bethesda je igralce najprej razjezila z večigralskim projektom Fallout 76, nakar so celo večnost pacali Starfield, ki za marsikoga dolgega čakanja ni upravičil. Rezultat je zdaj dejstvo, da je zadnja Bethesdina res kakovostna igra izšla dolgih štirinajst let nazaj, ko se je med nami pojavil The Elder Scrolls V: Skyrim. Razvijalec je že leta 2018 najavil šesti del serije The Elder Scrolls, o katerem pa še vedno, po sedmih letih od prvotne najave, ne vemo prav ničesar.

In očitno bomo morali nanj čakati še kar nekaj let. V intervjuju za spletno stran GQ je šef Bethesde Todd Howard sicer potrdil, da je zdaj ekipa na polno zaposlena z naslednjim poglavjem serije The Elder Scrolls, a je hkrati opozoril, da je zadeva še vedno daleč od izida. Nekateri so sicer ugibali, da bi morda za The Elder Scrolls VI že naslednje leto slišali kakšno omembo datuma izida, a Todd je očitno mnenja, da je igra še leta stran od zaključene vrstice kode – v bistvu ne bi bili presenečeni, če bi stvar izšla ob naslednji generaciji konzol PlayStation 6 in Xboxu … no, karkoli že bo takrat Xbox. Todd je v intervjuju priznal, da so se morda leta 2018 prenaglili z najavo igre in da o tem veliko razmišlja; morda bi bilo bolje, da bi takrat le omenili delo na nadaljevanju, namesto da bi zraven objavili še kratek dražilnik.

Vse niso slabe novice, saj je Todd tudi navrgel, da trenutno stotine ljudi dela na franšizi Fallout. Kot vemo, bo ta še letos dobila drugo sezono televizijske serije, redno vsebino pa dobiva tudi večigralski Fallout 76. Todd na tem mestu v intervjuju namigne, da delajo tudi na nekaterih drugih projektih Fallout – eden od teh je verjetno predelava igre Fallout 3, o kateri že dolgo časa poslušamo govorice.

Včeraj smo dobili tudi manjšo obnovo igre, in sicer je to Fallout 4: Anniversary Edition, ki vsebuje osnovno igro ter vse dodatke, vključeno pa je tudi ogromno modov iz njihove zbirke Creations.

Sony za nocoj pripravlja japonsko obarvano predstavitev PlayStation iger

0

Sony pravi, da je napočil čas za novo predstavitev stvari, ki bodo v bodočih mesecih prišle na konzolo PlayStation 5, a tokratna konferenca bo namenjena bolj azijskemu občinstvu, zaradi česar so ji tudi nadeli ime State of Play Japan.

To seveda ne pomeni, da bo zdaj zaradi tega prišlo do kakšne regijske omejitve, kjer bi bilo zahodnim gledalcem prepovedano gledanje. Kot vsi vemo, je anime kultura zdaj razširjena po celem svetu in tudi v Sloveniji gojimo navdušeno skupnost, ki je vsako leto samo še večja in bolj pridna pri ustvarjanju svojih cosplay kostumov. Je pa treba vzeti v obzir, da bo predstavitev na voljo v japonskem jeziku z angleškimi podnapisi, pripravite pa se lahko na dobrih 40 minut japonsko obarvanih predstavitev iger.

In kaj nas v predstavitvi čaka? Kot smo zapisali zgoraj, nas čaka kopica anime zadev in zelo verjetno bomo videli tudi kar nekaj japonskih RPG-jev. Založnik Square Enix za naslednje leto pripravlja predelavo igre Dragon Quest VII Reimagined in morda bomo tule ugledali nekaj več igranja, zanimiva pa zna biti tudi predstavitev igre Marvel Tokon: Fighting Souls. Največji sanjači upajo tudi na predstavitev tretjega in zaključnega poglavja igre Final Fantasy VII Remake, a verjetno je to prevelik projekt, da bi ga Sony in Square Enix razkrila na takšni predstavitvi, ki ima kljub vsemu bolj specifično izbrano občinstvo. Skoraj zagotovo si bo nekaj časa na odru rezervirala tudi igra Where Winds Meet, ki je med igralci zelo pričakovana in izide že 14. novembra.

Prenos v živo bomo lahko spremljali nocoj, 11. novembra ob 23.00, in sicer preko zgoraj vdelanega okna, ki vsebuje tudi angleške podnapise.

Halo Infinite po štirih letih ne bo več prejemal novih posodobitev

0

Razvijalec Halo Studios, nekdaj znan pod imenom 343 Industries, je imel pred leti za novo poglavje franšize Halo velike načrte. Bil bi to največji Halo doslej, ki bi za vedno zaprl usta dvomljivcem, ki so trdili, da ta razvijalec ne zna izdelati dostojnega naslednika franšize, ki jo je pred tem ustvaril studio Bungie. Prvič bi se preselili v odprti svet, igra pa bi pokazala resnične mišice konzole Xbox Series X, saj bi bila priložena ob njenem izidu že leta 2020. Poleg tega ne bi šlo zgolj za eno igro, temveč za ekosistem, ki bi ga studio ves čas nadgrajeval. Za Halo Infinite je bil načrtovan vsaj desetletni cikel podpore, in sicer preko novih večigralskih ter enoigralskih posodobitev – a žal je vse to na koncu obstajalo samo na papirju, medtem ko je bila realnost nekaj povsem drugega.

Halo Infinite je najprej zamudil izid za debelo leto, nakar smo dobili kampanjo, ki je imela sicer nekaj dobrih idej, a je bila očitno močno skrajšana na vseh področjih in se je na koncu izkazala za veliko razočaranje. Večigralstvo se je odrezalo nekoliko bolje in razvijalec mu je v zadnjih letih celo dodajal nekaj vsebine, a bo zdaj tudi tega konec. Halo Studios je namreč najavil, da bo Infinite 18. novembra prejel še zadnjo posodobitev z naslovom Operation Infinite, nakar bo podpore konec, saj se bo razvijalec preusmeril na druge projekte, ki jih ima trenutno v razvoju.

Zdi se, kot da želita tako razvijalec kot založnik Microsoft na Infinite preprosto pozabiti in se čim prej vrniti h koreninam serije. To sta že nakazala z napovedjo predelave prve igre Halo: Combat Evolved, ki bo naslednje leto izšla tudi na konzoli PlayStation 5. Halo Studios pa dela še na drugih projektih, povezanih izključno s to franšizo. Pojavile so se govorice, da že pripravljajo tudi predelavi drugega in tretjega dela serije, vsi njihovi prihodnji projekti pa bodo izdelani v pogonu Unreal Engine 5.

BioWare ob obletnici Mass Effecta oboževalce opomnil, da še vedno delajo na petem delu

0

Studio BioWare je bil nekoč sinonim za kakovostne RPG-je, a od takrat se je obrnilo že ogromno koledarskih let in njihov zadnji res uspešen naslov je izšel leta 2014, ko smo dobili igro Dragon Age: Inquisition. Osebno bi šel še bolj nazaj in rekel, da je bila njihova zadnja res dobra igra Mass Effect 3 iz leta 2012; vse od takrat pa živijo na račun stare slave in izdajajo same povprečne, če ne povsem zanič naslove.

V bistvu sem kar malce presenečen, da založnik EA tega razvijalca še ni preprosto zaprl, saj je bil tudi njihov zadnji naslov Dragon Age: The Veilguard popolna polomija. Čeprav je razvijalec vmes doživel nekaj odpuščanj, še vedno živi naprej, in že nekaj časa nazaj je bilo razkrito, da bo njihov novi naslov novo poglavje franšize Mass Effect, na katerem zdaj delajo s polno paro.

Oboževalci so sicer po vseh teh odpuščanjih dvomili, da bo novi Mass Effect sploh kdaj izšel, a BioWare se je odločil te strahove pomiriti 7. novembra, ki je zdaj že tradicionalni praznik franšize, znan kot N7 Day. Na uradnem blogu se je oglasil izvršni producent Mike Gamble, ki je zapisal, da sta tako BioWare kot EA zavezana razvoju naslednjega dela franšize Mass Effect, na katerem trenutno delajo s polno paro. Prav tako je potrdil, da Amazon še vedno razvija televizijsko serijo po tej licenci, a da ta ne bo sledila zgodbam iz iger, ampak se bo odvijala po avanturah poveljnika Sheparda – kar je pametna odločitev.

BioWarov optimizem je lepo slišati, a realnost zna biti malce drugačna. Kot vemo, je založnika EA kupila skupina investitorjev – in to za tako velike denarce, da bo podjetje osedlano z dolgom v višini 20 milijard dolarjev. Te bodo poskušali povrniti z zanesljivimi zaslužkarji, kot sta Apex Legends in FC, in resno dvomim, da se bodo v naslednjih letih spuščali v tvegane projekte, kot je razvoj nove igre pod okriljem razvijalca BioWare. Osebno ostajam skeptik in res dvomim, da bo novi Mass Effect kdaj postal realnost – prej bo licenca prodana nekomu drugemu, ki bo franšizo začel povsem na novo.

Tale mod za Gran Turismo 2 v igro pripelje povsem navadne avtomobile

0

Sodobne dirkačine so najbolj ponosne, ko lahko v svoji najavi za splošno javnost zapišejo, katere vse avtomobilske znamke so privabile na svoje virtualne steze in katere najnovejše superšportnike bomo lahko preizkusili. Zaradi tega jih je sčasoma že malce težko ločiti med sabo in v bistvu so bolj zapomljive tiste izkušnje, kjer se igra upa dostaviti nekaj vsaj malce drugačnega. Tako je moj najboljši spomin na dirkačino v zadnjih letih postala ena dirka v Gran Turismo 7, kjer se na cesto spustimo znotraj avtomobilov Fiat 500 F in se v teh avtih komajda spravimo skozi ovinke, izkušnja ob tem dirkanju pa je bila presneto zabavna.

Poanta je, da bi nam prav prišlo nekaj dirkačin, kjer bi se na cestah preizkusili znotraj bolj navadnih avtomobilov, ki jih vsak dan vozimo v službo, in ravno nekaj takšnega nam bo dostavil mod Gran Turismo 2 Beige Edition.

Gre za predelavo Sonyjeve uspešnice na PC, kamor je založnik nikoli ni uradno preselil. Ustvarjalec moda bo v igro dostavil več kot 330 avtomobilov izpod 50 različnih znamk, vse te pa boste lahko izkusili znotraj povsem predelanega kariernega načina dirkanja. In to so avtomobili, ki so na cestah obstajali v poznih devetdesetih, tako da se boste lahko usedli v cestne vagone tipa Citroën Xsara Picasso, Citroën Saxo, Toyota Corolla Spacio in Acura SL-X. Prvi napovednik lepo pokaže, kakšen umirjen kaos nas čaka na dirkališčih, in slišimo tudi nekaj nove glasbene spremljave, ki bo ravno tako vključena v ta mod.

Žal za Gran Turismo 2 Beige Edition še nimamo potrjenega datuma izida, tako da bo treba biti še malce potrpežljiv. Za posodobitve pa lahko spremljate YouTube kanal avtorja HWTsuchiyaNathan.

Resident Evil 5 dobil večji grafični mod, ki znatno nadgradi njegove teksture

0

Resident Evil 5 iz leta 2009 ima med igralci mešan sloves – nekateri ga zaničujejo zaradi preobilice akcijskih vložkov, drugi pa ga hvalijo zaradi izbire unikatne lokacije. Sam ga imam presneto rad predvsem zaradi možnosti sodelovalnega igranja, saj se lahko skozi kampanjo sprehodite s partnerjem, bodisi preko spleta bodisi na razdeljenem zaslonu na enem televizorju. V obeh primerih je stvar presneto zabavna, napeta in ravno prav težavna, da nad njo ne bodo obupali niti novinci.

Grafično je bil to eden najlepših naslovov leta 2009, a so nekatere njegove teksture danes razumljivo že zastarele. Založnik Capcom skoraj zagotovo pripravlja obsežnejšo predelavo, a dokler te ne dobimo, se lahko pozabavamo z igranjem novega grafičnega moda, ki dodobra nadgradi vse teksture v igri.

Modder Evgeshajk je pri svojem delu uporabil algoritme umetne inteligence in nato ročno popravil še nekatere podrobnosti. S tem je zagotovil, da so teksture višje ločljivosti, hkrati pa ne spreminjajo izvirnega dizajna. Rezultat je v zgornjem posnetku videti presneto impresivno in brez težav bi lahko nosil uradno oznako “Remastered”.

Mod tehta približno 30 GB in ga lahko prenesete s sledeče povezave. Pred igranjem je nujna namestitev dodatnega neuradnega popravka, saj se vam bo igra brez njega verjetno redno sesipala nazaj na namizje.

Srbi delajo na svoji verziji igre Stalker in ta zdaj ponuja beta testiranje

0

O igri Pioner, prvem projektu srbskega studia GFAGames, smo že večkrat pisali – in to upravičeno, saj gre za zelo ambiciozen projekt. Ekipa se je namreč odločila poustvariti izkušnjo iz iger S.T.A.L.K.E.R., od koder si je sposodila marsikateri vidik igranja, a namesto enoigralske izkušnje nas bo pričakal masovni večigralski svet iz žanra MMO.

Kako pogumna je ta odločitev, priča dejstvo, da žanr MMO-jev že dolgo ni več tako priljubljen kot nekoč in da strežnike ugašajo tudi veliko večji projekti z ogromnimi proračuni – nedavno je v stanje vegetiranja prešel nekoč zelo priljubljeni New World, ki ga je razvil Amazon. A Srbi so prepričani, da v rokah držijo bodočo uspešnico, in treba jim je priznati, da Pioner igralno deluje zabavno, hkrati pa ponuja impresivno grafično podobo.

Zdaj lahko vse to preizkusimo tudi sami, saj je razvijalec pred nekaj dnevi začel odprto beta testiranje, ki se ga lahko na Steamu udeleži vsak z dovolj zmogljivim PC-jem. Tako lahko že zdaj skočite na postapokaliptični otok Tartarus Island in izkusite približno 30 ur vsebine. Pioner bo vseboval kampanjo, v beti pa lahko preizkusite njena prva poglavja, skočite v PvE- in PvP-boje ter svoje sposobnosti preizkusite tudi proti ogromnemu šefu, ki jim v tem žanru pravimo world bossi.

Z novico malce zamujamo, saj se je testiranje začelo že 5. novembra, a še imate čas za igranje, saj se beta zaključi v torek, 11. novembra. Polni izid igre naj bi se zgodil še letos, a Srbi še niso začrtali točnega datuma izida.

Igra Condemned: Criminal Origins umaknjena iz Steama in Xbox trgovine

0

Igri Condemned: Criminal Origins je čisto malo zmanjkalo do praznovanja svoje 20. obletnice in čeprav nam originala in spominov nanj nihče ne more zares vzeti, nam lahko založniki precej otežijo njegovo preigravanje. Založnik SEGA je namreč nekaj dni nazaj umaknil igro s Steama ter iz Xboxove trgovine, za to potezo pa ni ponudil prav nobenega opozorila ali razloga.

Condemned: Criminal Origins sicer ni ravno legendarni izdelek, a privrženci srhljivih iger imamo nanj lepe spomine. Igro je razvil studio Monolith, ki je takrat na polno ustvarjal grozljive prvoosebne igre – pred tem so se denimo proslavili z odlično streljačino F.E.A.R. Condemned se je od teh iger sicer malce razlikoval: nastopali smo v vlogi FBI-agenta, ki je moral celo raziskovati prizorišča umorov, a je bil hkrati prikrajšan za napredno orožarno, zato je moral velikokrat v roke prijeti bližnjo cev ali kakšno sekiro ter na takšen brutalen način poračunati z napadalci. Condemned se je proslavil ravno zaradi tega boja in vrhunske atmosferičnosti, ki jo je podpirala zanimiva zgodba o serijskem morilcu.

Condemned: Criminal Origins has been delisted from Steam buff.ly/eHqzT9N and Xbox buff.ly/HkmlCNM Steam code still available on Fanatical ($13.45) buff.ly/Cq89UDF

[image or embed]

— Wario64 (@wario64.bsky.social) October 31, 2025 at 5:49 PM

Kot rečeno – kaj točno je zdaj pičilo založnika, da je igro umaknil iz digitalnih trgovin, ni znano, a med igralci se je pojavilo upanje, da bi igra kmalu lahko dobila predelavo in je bil zaradi tega original predčasno pobrisan z digitalnih polic. Osebno temu ne verjamem preveč, saj je novi lastnik studia Monolith, Warner Bros., razvijalca nedavno zaprl, zato mu takšen projekt verjetno ne diši preveč. Poleg tega je celotni Warner Bros. trenutno v veliki godlji in išče kupca, ki bi prevzel celoten nabor njegovih licenc – šušlja se, da naj bi bil Netflix zelo zainteresiran za njegov katalog.

Condemned: Criminal Origins je bil tako bržkone pobrisan zaradi nekih pravnih razlogov in se zna nazaj med nami pojaviti šele, ko bo Warner Bros. enkrat prodan in bo nekdo znova prevzel njegovo licenco. Takrat bomo morda celo dobili predelavo tudi drugega dela Condemned 2: Bloodshot, ki je leta 2008 izšel samo za konzoli PlayStation 3 in Xbox 360.

Grand Theft Auto 6 zopet zamaknil datum izida

Razvijalec Rockstar Games je obstoj najbolj pričakovane igre na svetu Grand Theft Auto 6 potrdil leta 2022, nakar smo konec leta 2023 dobili tisti slavni prvi napovednik. Takrat so igralci širom sveta skakali od veselja, a Rockstar je nekatere užalostil z novico, da igre še ne bo tako kmalu na sporedu, saj je bil izid napovedan šele za jesen 2025.

Takrat pa so očitno tudi zamolčali dejstvo, da igra kljub vsemu času, ki ga je prebila v razvoju, še vedno ni niti približno pripravljena za končni izid. To je nato potrdil tudi Rockstar, ki je izid zamaknil na maj 2026, in čeprav so bili igralci razočarani, jih je od takrat tolažilo dejstvo, da so vsak mesec bližje izidu.

A Rockstar je zdaj ciljno črto ponovno zamaknil in včeraj napovedal, da igra ne bo ujela niti izida v maju, ampak jo gre na prodajnih policah pričakovati šele 19. novembra 2026. Ti dodatni meseci naj bi prinesli optimizacijo, ki jo igralci od takšnega naslova pričakujejo. To bi bil sicer dober izgovor, a ga malce pokvari dejstvo, da GTA 6 še vedno nima napovedanega datuma izida za PC, kjer je optimizacija navadno največji problem frišnih iger. In ne – Rockstar niti v tej najavi ni niti z eno besedo omenil računalniške verzije igre, tako da se očitno držijo svoje stare taktike, kjer PC-verzija izide z vsaj enoletnim zamikom. V tem primeru bo GTA 6 na PC-ju izšel šele nekje novembra 2027, kar je že zelo blizu datumu izida novih konzol, za katere bo založnik Take-Two zagotovo ponovno zapakiral igro in jo prodajal po polni cenovni nalepki.

NEW: Rockstar Games says the 30+ employees it fired last week were leaking confidential information, disputing allegations that the company is union-busting. The union says it was a private chat with labor organizers. This messy battle isn't over yet. www.bloomberg.com/news/article…

[image or embed]

— Jason Schreier (@jasonschreier.bsky.social) November 6, 2025 at 12:18 AM

Novica glede zamika izida prihaja ravno, ko so se po spletu razširile govorice, da je Rockstar odpustil kar nekaj delavcev, in to pod pretvezo, da so ti v javnost spuščali zaupne podatke glede razvoja igre, a naj bi bil to samo izgovor za zatiranje sindikalnega organiziranja. Novica o tem se je najprej pojavila na Bloombergu, nakar je eden od Rockstarjevih zaposlenih skočil na forum GTAForums in potrdil, da je razvijalec čez noč odpustil okoli 40 zaposlenih, in to so bili izkušeni, dolgoletni delavci, ki pa so bili znotraj sindikata. Rockstar pa jih je obtožil izdajanja skrivnosti na Discordu, a za te stvari ni pokazal nobenih dokazov. Zamik izida zna biti tako tudi posledica odpuščanja teh ljudi, ki naj bi igrali veliko vlogo znotraj razvoja igre GTA 6.

Strangers Things dobiva animirano serijo Tales From ’85

0

Netflixova popularna serija Stranger Things bo po devetih letih tega decembra prejela zaključne epizode 5. sezone in s tem se bo zaključila dolgoletna saga, ki je trajala veliko dlje, kot je bilo sprva zamišljeno. Netflix se seveda zaveda, da je Stranger Things še vedno hudo popularna licenca, in že dolgo se je sumilo, da imajo za njo definitivno še neke načrte, kar je pretočni velikan včeraj tudi uradno potrdil z napovedjo povsem nove risane serije Tales From ’85.

Na njej bosta delala kreatorja serije Matt in Ross Duffer, a le kot izvršna producenta, medtem ko bo vodja razvoja tokrat Eric Robles, za animacijo pa bo poskrbel studio Flying Bark Productions.

Namen te animiranke je pokazati dogodke iz leta 1985, za katere je v originalni seriji zmanjkalo časa in proračuna. Jasno je tudi to, da nekaterih teh kadrov studio ni mogel posneti zaradi počasnega izhajanja sezon glavne serije, saj so vsi najstniški igralci začeli hitro odraščati, tako da bi bilo določene stvari nemogoče posneti. Ravno zaradi tega bo Tales From ’85 sledil zgodbam istih junakov, kot so Eleven, Max, Mike, Will in ostali, dogajanje pa bo uvrščeno med 2. in 3. sezono in se bo ponovno odvijalo v mestu Hawkins.

Čeprav bomo sledili istim osebam iz originalne serije, igralci iz te tule svojih glasilk ne bodo posodili, zato vas čaka povsem nova zasedba glasovnih igralcev. Cilj je poustvariti občutek risank, ki smo jih lahko gledali v osemdesetih, čeprav je tule animacija precej bolj napredna kot pa karkoli iz tistega časa.

Stranger Things: Tales From ’85 na Netflix prihaja enkrat naslednje leto, že 26. novembra pa se lahko veselimo prvega sklopa epizod 5. sezone serije Stranger Things.

Prenosni PS Portal za igranje zdaj več ne zahteva konzole PlayStation 5

0

Ko je Sony najavil svojo prenosno konzolo PlayStation Portal, je naredil eno trapasto potezo, ki pa je bila tako velika, da se je marsikdo vprašal, v čem je sploh smisel te naprave. PS Portal namreč ni bil samostojna naprava v slogu Steam Decka, ampak v bistvu zgolj podaljšek dnevnosobne konzole PlayStation 5, brez katere uporaba ni bila mogoča, saj smo preko spleta pretočno prenašali igranje v ročno konzolo.

Sonyjeva filozofija tega izdelka je bila, da je konzola namenjena prvenstveno uporabi znotraj doma, in to za tiste trenutke, ko je domači televizor zaseden s strani partnerja oziroma otrok ali pa si je nekdo zaželel igranja v udobju svoje postelje. A uporabnikom je bilo že od začetka bizarno, zakaj Sony ni omogočal tudi igranja preko pretočnega servisa PlayStation Plus Premium, ki takšno tehnologijo že ponuja, in vključitev te v napravo, kot je PlayStation Portal, bi bila zato logična in bi ji dala veliko večji smisel za nakup.

Kljub temu minusu je bila prodaja veliko boljša, kot jo je verjetno pričakoval tudi sam Sony, zato je ta končno spregledal, da bi lahko iz nje iztisnil še nekaj dodatnih cekinov, če bi njen ekosistem odprl novi bazi uporabnikov. Zato je pretočno igranje včeraj tudi uradno omogočil na tej napravi in tako uporabniku za igranje iger ni treba več vklapljati konzole PlayStation 5 oziroma je sploh posedovati.

Sony je tako na en mah naredil dve pametni potezi: PS Portal lahko zdaj igramo tudi zunaj doma, in to kjerkoli, kjer je možna dobra brezžična povezava, nase pa je privlekel tudi potencialne stranke, ki jim je PlayStation 5 predrag, a bi sprejeli plačevanje naročnine PlayStation Plus Premium. Prav tako je Premium zdaj dobil nov bonus, saj se je do sedaj od stopnje Extra ločeval le glede pretočnega igranja starejših naslovov s konzole PlayStation 3, zdaj pa je ta stopnja za lastnike naprave PS Portal postala precej bolj privlačna.

PlayStation Portal je na voljo tudi v Sloveniji – na Mimovrste ga prodajajo po ceni 225 €. Več o tej novi posodobitvi si lahko preberete v uradnem blogu.

Cene pomnilnika so poletele v nebo

1

Pomnilnik znotraj računalnika ali prenosnika je ena tistih komponent, ki jo uporabnik običajno zapostavi in ji niti ne posveča preveč pozornosti, dokler si ne želi v računalnik zadegati kakšne ekstra ploščice pomnilnika in ugotovi, da so cene nenadoma močno poskočile. Industrija pomnilnikov gre velikokrat skozi takšne ogromne poskoke cen in zdaj smo ravno sredi enega takšnega, saj so cene zopet poletele v nebo.

Spletna stran Tom’s Hardware piše, da je cena pomnilnika v enem letu narasla kar za 171 % in da smo trenutno še vedno v fazi draženja, naslednje leto pa zna navaden uporabnik naleteti tudi na primere pomanjkanja zalog.

In kaj točno je razlog za takšen dvig cen? Tokrat krivec niso kriptovalute, ampak umetna inteligenca, ki je trenutno vroča tema tehnološkega sveta in vsako podjetje že gradi svoje podatkovne centre, ti pa so izjemno požrešni po pomnilniku. Za preračunavanje algoritmov so sicer najbolj priljubljeni RDIMM- in HBM-pomnilniki, vendar to vpliva tudi na navadnega uporabnika, ki ima v svojem igričarskem PC-ju nameščene DDR5 pomnilniške paličice. Proizvajalci pomnilniških modulov so namreč začeli proizvodnjo obračati v smer teh podatkovnih centrov, saj je tam povpraševanje tako ogromno, da so zapolnili vse svoje proizvodne kapacitete. Posledično je navadna stranka postavljena v čakalno vrsto, kar pomeni manjše zaloge DDR5-pomnilnika in višje cene obstoječih zalog.

pomnilnik

Dvig cen ni prizadel samo ameriške industrije, ampak se je preselil tudi že med nas. Spletna stran EIGRE.si ima priročno orodje za sledenje cenam, kjer lahko vidimo šokantne rezultate. Poglejmo si denimo dražji in popularni primer Kingston Fury 64 GB DDR5 6000 MT/s pomnilnika, ki je junija stal 207 €, trenutno pa se ta komplet pomnilnika prodaja za kar 377 €. Potem je tu malce cenejši Kingston Fury Beast 32 GB DDR5 5600 MT/s, ki je junija stal 93 €, zdaj pa na trgu zanj velja cena 188 €.

pomnilnik

Kdaj se bodo te cene umirile, ni znano, saj umetna inteligenca še vedno ne kaže znakov upočasnitve – še več, potreba po pomnilniku zna biti tam še večja, saj zdaj vsi skačejo na trend umetnopametnih videoposnetkov, ki zahtevajo še večje kapacitete. Trenutno je tako najbolj pametna odločitev nakup predsestavljenih računalnikov, kot je serija UVI PC-jev – ti ne samo da držijo ceno, ampak so zaradi Black Friday razprodaje celo znižani.

Razvijalec igre Vampire Survivors predstavil projekt Warhammer Survivors

0

Razvijalec Poncle je leta 2022 na Steam pripeljal svoj prvi in za zdaj edini naslov Vampire Survivors, ki mu na prvi pogled, zgolj po slikah igre, ne bi pripisovali veliko možnosti za uspeh. A tu res velja rek, da knjige oziroma igre ne moreš soditi po platnicah oziroma naslovnicah. Vampire Survivors se je namreč izkazal za projekt, ki je eksplodiral v priljubljenosti, in nekaj časa nisi mogel obiskati nobene forumske teme, ne da bi ti nekdo priporočil ta naslov.

Še posebej so ga imeli radi lastniki prenosnih naprav, kot je Steam Deck, saj je igra vizualno preprosta in nezahtevna do strojnih virov. Zaradi tega tudi ni bila požrešna do baterije, zato si lahko z enim polnjenjem v njej preživel ure in ure. In teh ur se je pri nekaterih igralcih nabralo več kot pri kakšnem dolgem RPG-ju, saj ta roguelite vsebuje dokaj preprosto, a hudo nalezljivo igralno formulo: premikaš se po bojišču in se boriš proti vampirjem, tvoj junak pa ves čas sam zamahuje z orožjem. Med igranjem postajate čedalje močnejši, a na vas se zgrinjajo vedno večje horde nasprotnikov. Igra v bistvu nima konca, saj je cilj zgolj preživeti čim dlje.

Točno to formulo bo zdaj Poncle preselil tudi v svoj naslednji projekt Warhammer Survivors. Tokrat bo šlo za igro z večjim proračunom, saj nosi uradno licenco Warhammer vesolja, za igro pa stoji tudi založnik Auroch Digital, ki ima očitno zelo rad naslove z retro podobo, saj je med drugim spočel tudi priljubljeni naslov Warhammer 40.000: Boltgun.

V Warhammer Survivors boste lahko nastopali v vlogah priljubljenih oseb iz Warhammer vesolja, še bolj zanimivo pa je dejstvo, da boste lahko izbirali med znanstvenofantastičnim vesoljem Warhammer 40K ali pa fantazijskim Age of Sigmar – vsak od teh bo ponudil svoje unikatne heroje in valove nasprotnikov.

Datum izida je trenutno zastavljen precej na široko, v leto 2026, znotraj Steama pa si igro že lahko dodate na seznam želja.

Epizodna avantura Dispatch postala prava prodajna uspešnica

0

Igričarski žanr avantur je šel v svoji zgodovini skozi več iteracij. Desetletja nazaj smo se zabavali v izdelkih, ki nam jih je prinašal založnik LucasArts, nakar smo skočili v malce bolj moderno 3D-ero avantur, ki jim je poveljevala franšiza Syberia. Nato je na sceno stopil Telltale Games in predstavil novo obliko avantur – takšno, kjer so bile uganke porinjene na stran, bolj pa sta šteli zgodba in razne odločitve, ki smo jih sprejemali tekom igranja.

Na žalost je razvijalec pri izdaji iger pretiraval in nase navlekel preveč licenc, ki so bile presneto drage. Ko so se igralci naveličali njegovih iger, ki so se vedno šlepale na isto igralno zanko, je prodaja upadla, studio pa je nato zaprl svoja vrata. A njegovi zaposleni so še vedno želeli delati igre in so v sebi nosili strast do ustvarjanja, zato so se združili v novega razvijalca Adhoc Studio. Ta je v zadnjem mesecu predstavil svojo prvo igro o superjunakih Dispatch, ki dejansko ni le kakovostna, ampak se je tudi prav dobro prodajala.

Adhoc ni le skopiral formule iz prejšnjih Telltalovih iger, kot sta The Walking Dead in The Wolf Among Us, ampak je dodal povsem nov, unikaten zaplet. V igri nadzorujemo skupino superjunakov in jih kot komandir postaje pošiljamo na različne misije, pri tem pa moramo paziti, da na posamezno nalogo pošljemo pravo osebo. Vse to dopolnjujejo zanimive misije, prelepa grafična podoba in odlično glasovno podajanje, ki zagotovo ni bilo poceni – v igri nastopata Aaron Paul, ki se ga spomnimo iz serij Kriva pota in BoJack Horseman, ter Charles White, ki je gledalcem bolj znan kot YouTuber Cr1TiKaL.

2 days. 80 million copies sold. Would've been nice. We sold 1 Million in 10 days though. Still pretty good.

[image or embed]

— AdHoc Studio (@adhocstudio.com) November 3, 2025 at 11:15 PM

Adhoc se je poslužil tudi strategije izdajanja igre po epizodah, kar je nekoč počel tudi Telltale, a z razliko, da je bila ta strategija tokrat dejansko uspešna. Razvijalec je namreč ponosno sporočil, da je v desetih dneh od izida prodal milijon izvodov svoje igre, kar je za njihov prvi projekt iz tako zapostavljenega, če ne že pozabljenega žanra iger, presneto zavidljiv uspeh.

Prodaja bo zagotovo še poskočila, saj Dispatch šele danes dobiva svoji dve zaključni epizodi, celotno zbirko pa lahko na Steamu prevzamete za vsega 28,99 €, medtem ko na konzoli PlayStation 5 stane 34,99 €.