🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 551

RRRE bo dobil Formula RR US

0

RaceRoom Racing Experience s prihodnjim tednom dobi novo posodobitev, ki bo prinesla tudi novo dirkaško serijo, imenovano Formula RaceRoom US. Formula RR US sloni na resnični seriji IndyCar, dirkalnik pa poganja prisilno polnjeni 2.2 litrski V6 agregat z močjo 675 KM in 408 Nm navora. Omejevalec vrtljajev je nastavljen na dobrih 12 tisoč obratov, moč pa se na kolesa prenaša preko 6 stopenjskega menjalnika. Prestave menjamo  s prestavnimi ročicami ob volanu.

Avtor: skopusnik

Najmanjša dovoljena masa skupaj z voznikom znaša 785 kg. Formula RR US ima izjemno aerodinamiko, teoretično največji pritisk k tlom pri 322 km/h pa znaša kar 3000 kg. Ponaša se tudi z dodatno močjo za pomoč pri prehitevanju Push to Pass, ki prinese dodatnih 60 KM. Ta moč je na voljo 20 sekund, dirkač pa jo lahko uporabi največ 10-krat na dirko.

Novega bolida se bodo najbolj razveselili oboževalci ameriške serije Indy Cars, saj gre za nelicencirano kopijo dirkalnika Dallara DW12 z aerodinamičnim paketom za “road” dirke. Verjetno so se za ta paket odločili, ker v simulaciji kronično manjka ovalov na katerih bi drugi aerodinamični paket prišel v poštev.

 

Formula RaceRoom US preview

Preizkusili smo procesor: AMD Ryzen 1700x

AMD je po dobrih mesecih in mesecih obljub izdal njihovo novo serijo procesorjev, imenovano Ryzen. A zaenkrat smo dobili le tri osem-jedrne procesorje, imenovane Ryzen 7 1700, Ryzen 7 1700x in Ryzen 7 1800x. Na šest-jedrne in štiri-jedrne Ryzen 5, ki bodo cenejša, malo manj zmogljiva različica, bomo morali še počakati. Dobili jih bomo komaj v drugem četrtletju, kasneje pa bodo prišli še štiri-jedrni Ryzen 3 za plitke žepe. Po opravljenem testu razumem vso to navdušenje nad prihodom AMD-ja nazaj med žive na trg dražjih procesorjev, kjer je dolga leta kraljeval Intel s svojima i5 in i7 serijama. Neuradni testi pred izidom so dali rezultate, po katerih so se v štabu Intel-a zagotovo vsem tresle hlače. Po njih se je namreč Ryzen 7 1700x dobro obnesel proti procesorjem v rangu 1000$ in je dal podobne rezultate kot šest-jedrni Intel i7 6800k s ceno okoli 500€.

Smo ga torej končno dočakali? Tako je, od danes naprej je mogoče kupiti AMD procesorje nove generacije – 7 1700, 7 1700x in 1800x. Sami smo na test prejeli testni primerek (enginering sample) Ryzen 7 1700x, skupaj z zavidanja vredno mašinco.

Testna mašina

V nadaljevanju se bom osredotočil in ocenil naš testni primerek, torej 1700x. Že v začetku naj povem, da smo procesor prejeli z nameščenim vodnim hlajenjem, saj originalni hladilniki seriji z oznako x ne bodo priloženi (hladilnik bo potrebno kupiti). Gre za že dobro poznano prakso, saj isto počne tudi Intel z njihovo xxxxK serijo procesorjev, narejenih predvsem za navijanje. 1700x, pod imenom katerega se skriva Ryzen arhitektura, je drugi najzmogljivejši primerek v novi liniji procesorjev. Prav tako se lahko ta procesor pohvali z 8x32KB L1, 8x512KB L2 in 2x8MB L3 medpomnilnika.

Jedra/Niti L3 TDP Osnovni takt Turbo takt XFR Omogočeno navijanje Cena
AMD Ryzen 7 1800x 8(16) 16MB 95W 3.6GHz 4GHz 4GHz+ DA 579€
AMD Ryzen 7 1700x 8(16) 16MB 95W 3.4GHz 3.8GHz 3.8GHz+ DA 464€
AMD Ryzen 7 1700 8(16) 16MB 65W 3.0GHz 3.7GHz DA 382€
AMD Ryzen 5 1600x 6(12) 16MB 65W 3.3GHz 3.7GHz 3.7GHz+ DA 315€*
AMD Ryzen 5 1500 6(12) 16MB 65W 3.2GHz 3.7GHz DA 280€*
AMD Ryzen 5 1400x 4(8) 8MB 65W 3.5GHz 3.5GHz 3.9GHz+ DA 250€*
AMD Ryzen 5 1300 4(8) 8MB 65W 3.2GHz 3.2GHz DA 220€*
AMD Ryzen 3 1200X 4(8) 8MB 65W 3.4GHz 3.4GHz 3.8GHz+ DA 190€*
AMD Ryzen 3 1100 4(8) 8MB 65W 3.2GHz 3.2GHz DA 160€*

*predvidena cena (pretvorjena iz $ + DDV)

Kot sem že napisal, gre za 8 jedrni procesor s 16 nitmi. AMD-ju je uspelo odpraviti eno izmed največjih pomanjkljivosti pretekle Buldozer arhitekture. To je ob visoki porabi, ki je zlahka presegla 200W, v kolikor smo procesor navili, tudi zmogljivost posameznih jeder. 1700x je pravno nasprotje predhodnika FX 9370 (TDP 220W), saj njegov TDP znaša 95W. Naj opozorim, da ta oznaka ne označuje porabe, temveč toploto, ki jo procesor proizvede in jo je potrebno odvajati.

Osnovna frekvenca je veliko nižja kot pri predhodniku. Če so še prejšnji FX 9570 imeli osnovno frekvenco (4.7GHz), je pri novi liniji stvar precej drugačna. Sam po sebi Ryzen 7 1700x deluje na 3,4GHz, ki se pod obremenitvijo lahko dvigne vse do 3,8GHz. Ker ima procesor X oznako, lahko ob dobrem hlajenju preseže 3,8GHz. Kolikor natančno jo lahko preseže, vam na tem mestu ne bi znal povedati. Govora je bilo o dodatnih 100MHz, kar pa ne morem niti potrditi, niti ovreči, saj programi našega tovarniškega primerka občasno niso pravilno prepoznali. To je bila tudi ena izmed težav, s katero smo se soočili med testiranjem, saj nekateri programi enostavno niso pravilno zaznali in testirali procesorja. Čeprav teh testov nismo vključili, gre še vedno za ES primerek, zato so tudi ostali rezultati lahko nekoliko drugačni od dejanskega stanja. Manjše težave smo imeli tudi s pomnilnikom, saj je le ta, kljub nazivni frekvenci 2800MHz deloval zgolj z 2133MHz, kar je zagotovo pripeljalo do nekoliko nižjih rezultatov, kot bi bili sicer.

Na tem mestu bi bilo vredno omeniti še, da bodo vsi procesorji prišli z odklenjenim množilnikom, kar bo znatno poenostavilo navijanje.


Arhitektura

Ryzen je zasnovan na 14mm FinFET tehnologiji. Obstajata le dve tovarni z dovolj napredno tehnologijo za njihovo izdelavo – Global Foundries in Samsung, AMD uporablja slednjo. V primerjavi z Excavator jedrom vsebuje Ryzen jedro 52% več ukazov na cikel. To preseže cilj, ki so si ga zadali ob razvoju, saj je ta znašal 40%.

Excavator jedro je prisotno v AMD-jevih Carrizo in Godavari serijah procesorjev. Velik preskok v IPC pripomore k doseganju zmogljivosti, primerljivo z zmogljivostjo Intel-ovih višje-cenovnih čipov. V testu smo izvedeli, da je Ryzen serija procesorjev v igrah delovala občutno bolje od drugih procesorjev istega cenovnega razreda, ob tem pa je njen TDP znašal le 95W.

Ena izmed glavnih stvari, s katero so pri Ryzen seriji izboljšali izkoristek, je prestop na SMT zasnovo jeder, kar jih naredi dosti bolj primerljive z Intel-ovo tehnologijo HyperThreading. A to ne bi pomagalo čisto nič, če ne bi Ryzen procesorji vsebovali dovolj predpomnilnika. Tako Ryzen serija vsebuje podvojeno količino L1 in L2 predpomnilnika glede na prejšnjo zasnovo, ter kar 5x več L3 pomnilnika, kot je bilo to možno prej.

Poglejmo si glavno zasnovo Ryzen čipov:

  • Dve niti na jedro
  • 16 MB deljenega L3 predpomnilnika
  • Mnogo večji, združen L2 predpomnilnik
  • Micro-op predpomnilnik
  • Dve enoti AES za varnost
  • 14nm FinFET tranzistorji

Funkcije

Posebno zanimiva funkcija je SenseMI. Gre za skupek senzorjev in zaznavnih kosov strojne opreme, ki so vgrajeni v procesor. Čeprav se sliši impresivno, pa ne gre za nekaj, česar v industriji še ne bi videli.

Uporabljena je v petih ključnih področjih, ki Ryzen procesorjem pomagajo pri optimalni zmogljivosti in učinkovitosti:

  • Pure Power – zaprt kontroliran sistem, ki optimizira hitrost procesorja in njegovo frekvenco ter tako omogoča večjo zmogljivost in manjšo porabo.
  • Precision Boost – omogoča višjo zmogljivost ob enaki porabi – s pomočjo zviševanja frekvence v 25 MHz korakih.
  • Extended Frequency Range – ena izmed bolj zanimivih novosti. Procesorju omogoča, da se, če temperatura to dovoljuje, sam navije preko tovarniških specifikacij. Odlična funkcija za uporabnike kvalitetnih hladilnih sistemov.
  • Natural Net Prediction – tehnologija, ki naloži ukaze, za katere predvideva, da jih bo uporabil uporabnik.
  • Smart Prefetch – tehnologija, ki si zapomni vzorce dostopov, ki si jih zapiše v procesorjev spomin, tako da ta do njih dostopa v trenutku, ko je to od njega zahtevano.


AM4 Podnožje

Najprej bi pohvalil AMD, saj je AM4 podnožje naredil skupno tako Bristol Ridge APU-jem kot novoizšlim Ryzen procesorjem. Združljiv naj bi bil tudi s prihajajočimi procesorji. Superca. Kot je to že navada, vsebuje kar nekaj različnih “chipset-ov”.

A bodite pozorni. AMD je naredil AM4 Ryzen platformo fleksibilno, zaradi česar se za enak chipset konfiguracije lahko razlikujejo, da ne omenjam bonbončkov (zvočne kartice, osvetljava, avtomatsko navitje…).

Veliko plošč je na voljo že od danes naprej. Bo pa potrebno v obzir vzeti tudi poporodne težave, ki se zaradi nepreizkušenosti platforme znajo pojaviti v prvih mesecih. Ob prestavitvi na AM4 platformo se bo za ploščo vsekakor splačalo vložiti kar nekaj denarja, saj za razliko od Intel-a AMD namerava plošče uporabljati za nove procesorje vsaj do leta 2020. Lepi obeti, ni kaj.

Segment Chipset USB 3.1 gen 2 SATA GP PCIe Navijanje SLI/CF
Entuziasti X370 Nativna DA DA DA DA
Množice B350 Nativna DA DA DA
Vstopni model A320 Nativna DA DA
Entuziasti SFF X300 DA DA DA
Vstopni model SSF A300 DA DA

Želite naročiti Ryzen procesor, pa ne veste, katero izmed plošč izbrati? Sledi kratka predstavitev vsakega chipseta.

A320

Gre za osnovne plošče, namenjene sestavi cenejših sistemov. Podpirajo 10Gbps USB 3.1 gen.2 priključek, dva 5Gbps USB 3.1 gen.1 priključka in do šest USB 2.0 priključkov. Podpirajo še dva SATA 3 priključka in eden SATA Express priklop, vključno z do štirimi PCIe gen.2 linijama za dodatne PCIe naprave, kot so mrežne kartice, zvočne kartice in M.2 SSD diski.

Čeprav ima vsak Ryzen procesor odklenjen množilnik za lažje navijanje, ga te plošče ne podpirajo, saj gre za najbolj osnovne plošče brez večjih omembe vrednih funkcij. Če nameravate procesor naviti, poglejte ostale serije plošč.

B350

Predstavljajo najboljšo izbiro glede na ceno. Sploh za zahtevnejša opravila in igre jih je vredno vzeti pred A320. Napram slednjih podpirajo dodaten 10Gbps USB 3.1 priklop in dve PCIe liniji več.

Vendar za vse lastnike dveh grafičnih kartic s podporo SLI in CF ne bodo prišle v poštev, saj obeh tehnologij naj ne bi podpirale. Čeprav nekateri proizvajalci oglašujejo podporo, AMD tega uradno ni potrdil. Tema potrebna raziskave.

X370

So v prvi vrsti namenjene entuziastom in najzahtevnejšim uporabnikom. Zaradi podpore vsaj dveh PCIe 3.0 priključkov podpirajo priklop dveh ali več grafičnih kartic v CF ali SLI, kar jih naredi mikavne zlasti za najbolj zagrizene, prej omenjene SLI/CF igričarje.

Glede na B350 dodajo še štiri dodatne 5Gbps USB 3.1 priključke, 2x več SATA3 povezav in dve dodatni PCIe liniji.

Če želite izkusiti najboljšo AMD Ryten izkušnjo in raje odštejete kak evro več, so te plošče najprimernejše za vas.


Testi

Testni sistem

Programe in igre smo testirali na sistemu z eno najboljših grafičnih kartic na trgu, vodnim hlajenjem, hitrim diskom in veliko količino pomnilnika. Komponente so bile naslednje:

Čeprav je v sistemu nameščen 2800MHz pomnilnik, je ta v času testa deloval pri 2133MHz. Prispevek o navijanju lahko pričakujete v naslednjih dneh, saj bomo B350 ploščo nadomestili s X370.


Programi

CPU-Z

CPU Mark

Prvi test, ki si ga bomo ogledali, so primerjave rezultatov v Cinebench R11.5, specifično CPU Mark testu in njemu pripadajočih testih, ki se uporabljajo za testiranje zmogljivosti procesorja ob več različnih dejavnostih. Ryzen 7 1700x smo testirali na osnovni frekvenci 3.40GHz. Primerjali ga bomo z najpopularnejšimi procesorji vseh vrst, od najbolj zmogljivih osem-jedrnih pa do cenejših dvo-jedrnih procesorjev.

Kaj lahko iz grafa razberemo? S svojimi osmimi jedri in ceno 463€ je Ryzen 7 1700x zlahka pometel z elitno serijo Intel procesorjev s podobno ceno – za 30% je bil boljši od štiri-jedrnika i7 7700k (415€) kljub mnogo višji frekvenci le tega, ter za 10% boljši od šest-jedrnega i7 6800k (510€), ki je deloval na identični frekvenci. Njegov rezultat je bil le malenkost (2.5%) boljši od rezultata, ki ga je dosegel i7 6850k, katerega cena se giblje nad 600€. Kljub zelo dobrem skupnem rezultatu posamezna jedra na osnovni frekvenci niso kaj preveč zmogljiva, saj je tu Ryzen 7 1700x prekosil še starejši, nizko-cenovni i3 4160 (res je, da ima ta kar močna posamezna jedra, saj jih ima manj). Še vedno gre za velik napredek napram prejšnjih AMD procesorjev, saj je posamezno jedro dosti bolj zmogljivo kot posamezno jedro AMD FX 8370.

Kot pričakovano, je Ryzen 7 1800x dosegel še boljši rezultat, ki je bil 7% višji od Ryzen 7 1700x. Na vrhu pa se je znašel še zmerom neprekosljiv i7 6900k, kar je tudi pričakovano, saj se njegova cena giblje nad 1000€. Kljub temu, da so uradni rezultati AMD-ja nakazovali, da se lahko Ryzen 7 1800x kosa z njim, so naši testi pokazali, da temu ni tako, a kljub temu so dali zelo obetavne rezultate.

CPU Mark – Integer Math

Ta test testira, kako hitro je procesor zmožen reševati matematične operacije polnih števil brez decimalk. Gre za enostavne operacije, ki dobro prikažejo “surovo” moč procesorja. Test uporablja večje število 32-bitnih in 64-bitnih integralov, ki jih medsebojno sešteva, odšteva, množi in deli.

CPU Mark – Prime Numbers

Ta test testira, kako hitro lahko procesor išče praštevila. Dani rezultati so v operacijah na sekundo. Praštevilo je število, ki je deljivo le samo s seboj in z 1 (na primer 1,2,3,5,7,11). Algoritem uporablja zanke in operacije, ki se pogosto uporabljajo v računalniških programih. Najbolj intenzivni izmed njih sta množenje in modulo operacije. Vse operacije uporabljajo 64-bitne integrale. Test uporablja približno 4MB pomnilnika na jedro. Specifično formulo, ki jo test uporablja, ima limit 32 milionov, izumil pa jo je Sieve of Atkin.

CPU Mark – Compression

Ta test testira hitrost, s katero procesor stiska bloke podatkov v manjše bloke podatkov brez izgube le teh. Rezultati so podani v kilobajtih na sekundo. Test uporablja zapletene podatkovne strukture in zapletene tehnike manipulacije podatkov. Ti načini obdelave so pogosti v programskih aplikacijah, kot sta izdelava varnostnih kopij in pošta. Test stiskanja uporablja prilagodljiv algoritem kodiranja po metodi, ki so jo H. Witten, Radford M. Neal in John G. Cleary opisali v članku, imenovanem “Arithmetic Coding for Data Compression”. Sistem uporablja podoben model na principu, da je lahko vsak simbol tisti, ki bo naslednji kodiran. Poroča 363% stiskanje angleškega teksta, kar je malo bolje kot klasična Huffman-ova metoda. Test uporablja približno 16kB pomnilnika na jedro.

CPU Mark – Physics

Ta test uporablja Bullet Physics Engine za testiranje, kako hitro lahko procesor simulira fizične interakcije. Med časom testa ponovi prvih par sekund simulacije, v rezultatu pa je vidno število, kolikokrat je to možno.

CPU Mark – CPU Single Threaded

Ta test poda rezultat pod uporabo enega logičnega jedra. Dandanes mnogo aplikacij še zmerom podpira le eno jedro, zato je pomembno vedeti, koliko je vsako zmogljivo. Prav tako se mnogo procesorjev pod temi pogoji samodejno navije. Eno-jedrni test je množica testov “Floating Point”, “String Sorting” in “Data Compression”.

CPU Mark – Floating Point Math

Ta test izvede identične operacije kot “Integer Maths Test”, s to razliko, da uporablja decimalna števila z enojno decimalko (32-bitna) in dvojno decimalko (64-bitna). Decimalna števila so števila z decimalnim delom (na primer 12.576). Ker procesor ta števila obravnava drugače kot cela števila, je test izveden ločeno. Test uporablja približno 240kB pomnilnika na jedro.

CPU Mark – Extended Instructions (SSE)

Ta test uporablja ločene teste za FMA, AVX in SSE, rezultat pa je povprečje vseh treh testov. FMA in AVX sta novi obliki ukazov, ki sta nastali v zadnjih par letih. Izumljeni sta bili, da pohitrita določene matematične operacije.

CPU Mark – Encryption

Ta test šifrira naključne bloke podatkov z različnimi tehnikami šifriranja. Rezultat so šifrirani podatki, do katerih lahko dostopa le oseba s šifrirnim ključem. Prav tako testira sposobnost računalnika pri razpršitvi podatkov, kar je prav tako pogosta kriptografska tehnika, ki se uporablja z namenom, da nihče ne more štorati med podatki. Uporabljene metode so TwoFish, AES, Salsa20 in SHA256. Test uporablja veliko tehnik, ki so prisotne tudi v matematičnem testu, a prav tako uporablja tudi precej manipulacije binarnih podatkov in procesorskih matematičnih funkcij. Test šifriranja je zelo koristen, saj so podobne metode pogosto uporabljene v aplikacijah, brskalnikih, komunikacijskih programih in raznih namenskih aplikacijah. Test uporablja približno 1MB pomnilnika na jedro. Ko je to mogoče, bo uporabil tudi specifične CPU ukaze za boljše delovanje (AES-NI za test AES).

CPU Mark – Sorting

Ta test uporablja qSort Algoritem, s katerim testira, kako hitro lahko procesor sortira eno-bitne znake. Gre za zelo pogosto nalogo, ki je prisotna v mnogih aplikacijah. Test uporablja približno 25MB pomnilnika na jedro.

3D Mark

AMD 7 1700x smo preizkusili tudi v Fire Strike Extreme na pred-nastavljenih nastavitvah in ločljivosti 1920×1080. Njegov Physics score je znašal 17774, kar je zelo visoko in primerljivo z elitnimi Intel procesorji. (grafični test za nas ni pomemben).

SUPER PI

Super PI je test, ki prikaže zmogljivost posameznega jedra ob izpisovanju določenega števila decimalk števila PI. Kljub temu, da se računalniški trg vse hitreje pomika proti aplikacijam s podporo vedno več jeder in novejšim inštrukcijskim setom, Super PI ostaja indikator o zmogljivosti procesorjev v starejših ter novejših aplikacijah in igrah.


Igre

Procesor smo testirali tudi v par igrah na prej omenjenem testnem sistemu. Razen, če je omenjeno drugače, so vsi sistemi za testiranje uporabljali identično grafično kartico – GTX 1080, podobno hiter disk in identično hitrost pomnilnika. V nekaterih grafih boste lahko opazili, da so procesorji po zmogljivosti precej poravnani. Do tega pride zaradi omejitve grafične kartice oz. omejenega maksimalnega števila sličic na sekundo v določenih igrah. Čeprav je večina testov potekala na ultra nastavitvah in ločljivosti 1920×1080, smo nekaj testov opravili tudi na nižjih nastavitvah, kjer ta problem ne bo tako izrazit.

Rise of the Tomb Raider

Test je bil izveden pod naslednjimi nastavitvami:

  • Ultra prednastavitev
  • DX12
  • FXAA/HBAO+
  • 16x AF
  • Pure Hair Normal (on)
  • Tessellation On

Testirali smo povprečno število sličic na sekundo, tako da vzemite v obzir, da lahko količina sličic občasno pade tudi nižje od omenjene vrednosti.

Ugotovili smo, da Rise of the Tomb Raider ne potrebuje preveč zmogljivega procesorja za gladko igranje nad 60FPS in tako so razlike med procesorji z štirimi in več jedri minimalne. Ryzen 7 1070x se je obnesel kot pričakovano, konkurenčno z intel i7 6850K in intel i7 6800K.

Hitman (2016)

Test je bil izveden pod naslednjimi nastavitvami:

  • DirectX 12
  • Ultra prednastavitve
  • MSAA
  • 16x AF
  • Vgrajeno “benchmark” orodje

Testirali smo povprečno število sličic na sekundo, tako da vzemite v obzir, da lahko količina sličic občasno pade tudi nižje od omenjene vrednosti.

Razlike so spet minimalne, saj je bil AMD A10 7870K edini procesor, ki mu je igra povzročala večje preglavice. Vsi drugi procesorji z izjemo i7 4790K in FX 8370 so bili skoraj povsem skupaj in Ryzen 7 1700x je bil spet pri samem vrhu.

Far Cry Primal

Test je bil izveden pod naslednjimi nastavitvami:

  • Ultra prednastavitve

Testirali smo povprečno število sličic na sekundo, tako da vzemite v obzir, da lahko količina sličic občasno pade tudi nižje od omenjene vrednosti.

Far Cry Primal je bila edina igra, ki je popolnoma izkoristila procesor in začele so se začele pojavljati malo večje razlike. Gre za igro, ki zna dobro izkoristiti hitrejše jedra in večjo količino jeder. Na vseh procesorjih razen A10 7870K je deloval nad 60FPS, a pri FX 8370 so se že poznali občasni padci. Presenetilo me je tudi, kako dobro se je obnesel i7 4790, ki je bil pri ostalih testih blizu dna. Ryzen 7 1700x je bil ponovno, kot vedno, blizu vrha, med i7 6850K in i7 6800K.

Overwatch

Test je bil izveden pod naslednjimi nastavitvami:

Za razliko od prejšnjih testov smo večino nastavitev nastavili na najnižjo vrednost, saj smo tako razbremenili grafično kartico.

Prišlo je do manjših odstopanj pri Ryzen procesorju, ki so bile prisotne tudi pri večkratnem testiranju. Zato rezultati morda niso čisto točni.

Testirali smo povprečno število sličic na sekundo, tako da vzemite v obzir, da lahko količina sličic občasno pade tudi nižje od omenjene vrednosti.

Test ni najboljši pokazatelj zmogljivosti, saj je maksimalno število sličic, na katerega je igra omejena, 300. Vseeno dobro prikaže, da je Ryzen več kot dovolj zmogljiv za e-šport igre, tudi za 144Hz monitorje – seveda v primeru, da imate dovolj zmogljivo grafično kartico.

CS: GO

Test je bil izveden pod naslednjimi nastavitvami:

  • 640×480 ločljivost
  • Najnižje nastavitve

Testirali smo povprečno število sličic na sekundo, tako da vzemite v obzir, da lahko količina sličic občasno pade tudi nižje od omenjene vrednosti.

Vidimo lahko, da je v CS: GO Ryzen 7 1700x nekoliko manj zmogljiv od i7 7700K, kaj je tudi razumljivo, saj deluje na veliko nižji frekvenci, prav tako pa v testu ni bil čisto izkoriščen, saj igra ne podpira osem jeder. Vseeno je več kot dovolj za igranje na 144Hz monitorjih.


Zaključek

Žal zaradi nepodprtosti in odsotnosti osnovnega hladilnika več testov nismo mogli izvesti. Rezultati so pokazali, da je končno nastopil čas in AMD je postal konkurenčen Intel i7 seriji tudi v višjih segmentih. Do sedaj se je njegova konkurenčnost končala nekje med i3 in i5 nivojem, a z Ryzen smo dobili visoko-cenovno serijo procesorjev, ki se kosa celo z višje cenjenimi procesorji. Prav tako bodo prvič v zgodovini uporabniki AMD sistemov potrebovali ločeno gretje, saj navdušuje tudi nizka poraba, velika graja FX serije.

Nekoliko me je razočaralo zgolj to, da bodo od začetka na voljo zgolj dražji modeli in bo za seriji Ryzen 5 in Ryzen 3, ki bo ocenjena nižje in tako bolj dostopna za širše množice. Je pa pristop AMD-ja razumljiv, saj želi najprej izdati najbolj zmogljiv procesor in tako Intel-u odvzeti prevlado na tem trgu.

Kaj reči o Ryzen 1700x? Gre za zmogljiv procesor, ki bo navdušil predvsem v delovnih postajah. Več kot primeren je tudi za igranje najzahtevnejših iger, kjer se dostojno kosa z mnogo dražjimi Intel konkurenti. Žal z vami navijalih dosežkov za model 1700x ne moremo deliti, saj bodo slednji dovoljeni šele po 10.3. A vseeno lahko potrdimo, da se je AMD vsekakor podal na pravo pot. Vsi, ki procesor potrebujete za kompleksnejšo delo (rendiranje, urejanje videov in stremanje) nakup toplo priporočamo, prav tako nudi več kot dovolj dobro zmogljivost za še tako zahtevne igričarje (problemi se znajo pojaviti le v igrah, ki ne podpirajo več jeder). Navadni igričarji, ki ste finančno omejeni, pa raje počakajte na izid 6 in 4 jedrnih procesorjev iz serije 5 in 3.

Zahvaljujemo se spletni trgovini EIGRE.si, ki nam je omogočila test.

Massive Entertainment razvijajo novo igro

0

Tom Clancy’s The Division je prva igra, ki so jo razvili Massive Entertainment skupaj z Ubisoft-om. Izkazalo se je, da so izdelali odličen pogon, imenovan Snowdrop engine, katerega misli Ubisoft uporabiti v novih projektih. Massive Entertainment so naznanili tudi novo igro, ki naj bi imela zgodbo iz filma Avatar, sad dela James Cameron-a.  Najnovejša igra bi naj bila postavljena na planet Pandora in nudila super-realistično grafično podobo. Poleg vsega tega bodo igralci lahko izbirali, kako bodo izkusili ta prelep planet, ki jih čaka za raziskovanje, je dodal direktor Ditte Deefeldt. 

Sedaj je že precej očitno, kakšno pot je Ubisoft izbral, saj lahko vidimo, da so že kar nekaj iger naredili na podoben način. Imamo Steep, The Division in The Crew. Vizija založnika ni v mikro-transakcijah, ampak zlatih izdajah, ki ponujajo razne kozmetične dodatke in sezonsko prepustnico. Poleg tega morajo vse igre delovati na najbolj popularnih konzolah in osebnih računalnikih.

Nova Avatar igra bo zagotovo izgledala odlično, ampak ali ji bo uspelo prepričati ljudi, bomo pa videli prav kmalu. Glede na to, da bo igra izdelana na istem pogonu, kot je bil The Division, bo verjetno šlo še za en pseudo-MMO.

Predogled: Northgard

Razvojna ekipa: Shiro Games (Francija)
Založnik: Shiro Games
Spletna stran: http://northgard.net/
Steam: http://store.steampowered.com/app/466560/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=astCVvI1-ks
Operacijski sistemi: Windows Vista+
Datum izida: 22.2.2017
Cena: 
19.99€

Testna različica: v0.1.3864-beta

Predogled

Za predogledom te igre se skriva smešna zgodba. Nekdo se je predstavljal kot član naše ekipe in pisal razvijalcem za ključ. Ti so bili seveda skeptični, saj je prošnja prišla z gmail računa. Kaj so naredili? Kontaktirali so nas preko obrazca na strani, da bi vprašali, če je prošnja prišla z naše strani (kot da kdo verjame, da razvijalci enostavno podarijo igre vsakemu, ki jim piše z naključnega računa). Seveda sem jim zagotovil, da mi nismo ničesar pošiljali in v isti sapi obljubil, da bomo stvar raziskali. Dodal sem tudi, da bi pa igro seveda z veseljem pokrili. Že preden sem dobil sporočilo, mi je namreč padla v oči, a zaradi pomanjkanja časa nisem pisal razvijalcem. Tako smo zdaj tu, na začetku novega predogleda.

Northgard je realno-časovna strategija, ki na prvi pogled spominja na Valhalla Hills, še eno vikinško strategijo. A kmalu se izkaže, da sta kljub enaki, vikinški tematiki igri zelo drugačni. V Valhalla Hills skušate osvojiti oltar z namenom, da napredujete v naslednjo stopnjo, medtem, ko v Northgard osvajate ozemlje, za lastništvo nad katerim se borite z več nasprotniki. Princip je še posebno zanimiv in gre za nekakšno kombinacijo iger Banished, Battle Realms in starejših iger serije Settlers… ah… dobri stari časi.

Začetek dogodivščine

Torej, kako vse skupaj sploh deluje? Nadzorujete vikinško naselje, ki ga na začetku sestavlja ena zgradba in par delavcev. Z njihovo pomočjo gradite namenske strukture, zavzemate območja, zbirate resurse in se borite proti sovražnikom. Poti do zmage je več, kot pri seriji Civilization (dominacija, slava, tehnološki napredek, bogastvo). Občasno na mapi najdete določene zapuščene zgradbe, ki jih lahko zasedete. Nekatere pripomorejo pri zbiranju tehnoloških točk, medtem, ko nekatere omogočajo celo zmago, če jih zadržite dovolj dolgo ali če izpolnite določene pogoje. Noben cilj ni ravno lahko izpolniti, a hkrati tudi ni preveč zapleteno in na srednji težavnosti partija proti do trem računalniško vodenim nasprotnikom traja tam okoli dve uri. Seveda lahko tudi po tem, ko vi ali kdo drug zmaga, igro nadaljujete, in sčasoma bo ostal na zemljevidu le klan z največjo vojsko.

Mapa je razdeljena na sektorje, ki so na začetku prekriti s tančico megle. Začnete z nekaj osnovnimi resursi, nakar se morate čimprej začeti širiti, da vas ne prehiti zima. Čas namreč teče in kot bi mignil, pride zima in takrat je nabiranje hrane in lesa oteženo. Tako se, če vam zmanjka katerega od vitalnih resursov, kar hitro znajdete v škripcih, kar lahko vodi v hiter propad. Tako so hitro propadla tudi moja prva naselja. Prvo je izstradalo, drugo so poklali volkovi, tretje je zmrznilo, četrtega je preplavilo sovražno pleme. A s petim mi je končno uspelo privesti mojo gručo vikingov do zmage. Moj jelenji klan je hitro naletel na velik gozd, kar je pripomoglo k obilici lesa, zaradi česar sta bilo širjenje in gradnja stavb bistveno lažja. Hkrati sem v bližjih kvadrantih našel tudi več “nahajališč” hrane in niti še posebno huda zima, ki je le en od naključnih dogodkov, na katere občasno naletite, ni uspela zamajati volje klana, da se pridruži svojim sotrpinom. Tako sem po zaslugi izjemnega začetka prednost obdržal tudi kasneje in po dobri uri in pol, vojni s sosednjim plemenom in manjšo invazijo živih mrtvecev uspel zbrati dovolj slave za zmago. Ekipa vikingov se je tako upokojila v Valhallo, kjer bodo lahko do konca svojega življenja poležavali in srebali medico.

Poti do zmage je več

Zraven prej omenjenih dveh osnovnih resursov obstaja še par drugih. To so denar (uporaben povsod), kamen (uporaben predvsem v nadgradnji stavb) in železo (uporabno predvsem za nadgradnjo enot). Slednja imata tudi omejeno število nahajališč, a ju lahko tudi po tem po zasoljeni ceni kupite na tržnici, tako da ne gre za neobnovljiva vira. Zraven vseh teh resursov obstaja še par zadev, o katerih se splača podučiti. Govorim o zadovoljstvu ljudi, ki pripomore k širjenju in pridobivanju novih delavcev, slava, ki nakazuje, kako dobro vam gre in vam daje tudi določene bonuse ter usoda, ki jo uporabljate za raziskovanje novih tehnologij. Te za razliko od serije Civilization ne odklepajo novih stavb in enot, ampak dajejo večinoma izboljšave. Ločijo se na tri veje, tehnologija, vojska in bogastvo, vsaka s svojimi prednostmi. A stavbe so po večini enake za vse klane. Večina jih služi za nabiranje resursov, a zraven najdemo tudi par zanimivejših, kot so obrambni stolpi, hiške in tržnice.

Zaenkrat so na voljo trije različni klani – volkovi, jeleni in ovni. Volkovi so dobri v bojevanju, jeleni dobijo na začetku dodatne resurse in hitreje pridobivajo slavo, ovni pa lažje pridobivajo hrano in začnejo s tremi ovcami (a štekate? ovni). Vsak pride tudi s svojimi specifičnimi tehnologijami, kar je še dodaten plus. Glede na besede “coming soon…” sklepam, da se bodo izboru kmalu pridružili še dodatni klani in če bo vsak tako raznolik, bomo priča kar lepi izbiri.

Tehnološka drevesa imajo vsako po sedem tehnologij

Celoten tempo med igranjem je dosti hitrejši, kot pri večini strategij, kjer gradite svoje mesto, saj ste ves čas v boju s časom. Prav tako ne gre za klasično gradnjo in širjenje mesta, kot smo jo vajeni, saj ima vsak kvadratek določeno maksimalno število zgradb in tako ne morete postavljati teh preveč skupaj in ste se primorani širiti. Svoj napredek morate ves čas prilagajati glede na to, kaj skrivajo bližnja polja in tako je le malo katera igra enaka. Zaenkrat zaradi nedokončanosti sicer še ni prav veliko različnih zgradb in zanimivih najdbišč in tako boste ob dveh igranjih verjetno videli že vse. Tudi zemljevidi niso preveč veliki in prav pogrešal sem kakšen način, kjer je nasprotnikov več, zemljevid pa je večji. Ko že govorimo o nedokončanosti – prav tako zaenkrat vsebuje Northgard le en igralni način proti do trem računalniškim nasprotnikom, večigralstvo in kampanja pa sta zaenkrat še zatemnjena. Tako se v trenutni obliki začne sčasoma ponavljati, sploh glede na to, kako kratke so partije.

Sicer pa razen prej omenjenega sploh ne bi sklepal, da gre v igro v zgodnjem dostopu. Že zdaj je izjemno izpiljena, deluje gladko, med osem-urnim igranjem pa nisem naletel na nobenega hrošča. Po izgledu bi rekel, da me spominja na Banished, a zgleda dosti bolj risankasto. Vse, kar vidite ima pridih vikinške mitologije in tudi sovražniki so temu primerni. Tako srečujete starodavne okostnjake, legendarne valkire, velikane in volkove. A s tem se raznolikost sovražnikov zaenkrat konča. Celoten bojni sistem je bolj enostaven, čeprav je to verjetno tudi mišljeno, saj ne gre za igro, ki bi se koncentrirala na boj.

Živi okostnjaki stražijo svoj brlog

Zaključek

Northgard je v žanr strategij prinesla nekaj svežine in nostalgičnosti, a ne je jemati kot le spomin na dobre stare dni. Nudi namreč kar nekaj uric zabavnega igranja, čeprav zaenkrat rahlo trpi za pomanjkanjem vsebine in ponavljanjem. Partije so bolj kratke in tako nima tistega občutka, kjer po več dni igrate isti shranjen položaj in zadovoljno spremljate svoj napredek. Je bolj hitrega tempa in kratkih partij, a zaenkrat se lahko pomerite le proti računalnikom. Je pa v izdelavi tudi večigralski način. Torej, Northgard ima dobro osnovo za nadaljnji razvoj in z veseljem ga bom spremljal tudi sam.

Kaj je procesor in kako deluje?

0

Ej, kak procesor maš?“, je vprašanje, ki se pogosto pojavi med igričarji. Kaj pa o procesorjih sploh vemo? So majhni, brez njih računalnik ne deluje, več jeder = boljše, itd. Po mojem mnenju, pa je procesor ena izmed najbolj zakompliciranih komponent računalnika, sam višek tehnologije v svetu informatike.

Velja za osrednji del računalnika, katerega naloga je obdelovanje podatkov, izračunavanje ter nadziranje oz. upravljanje enot. Izveden je v enem samem integriranem čipu. Hitrost procesorjev merimo v gigahercih (GHz). Procesor se deli po številu jeder, tranzistorjev, velikosti predpomnilnika, niti ter podnožja. Izdelani so navadno iz silicija, ovoji pa so po navadi iz keramike ali aluminija – seveda se je sestava skozi zgodovino spreminjala.

Spet ta zgodovina

Vsa čarovnija se je začela davnega leta 1947 z izumom tranzistorja (pred tem so se uporabljale elektronke). Ker so bili tranzistorji povezani z veliko žicami, je leta 1952 strokovnjak G. W. Dummer predlagal nadomestek žic s ploščo, ki jo danes poznamo kot integrirano vezje. Množična uporaba le teh se je začela šele v šestdesetih letih, a kljub podobni strukturi današnjim procesorjem ni šlo za prave procesorje.

Elektronke

Prelomno leto je bilo 1968 ob ustanovitvi podjetja Intel, leto pozneje pa še AMD. Leta 1971 je japonsko podjetje Busicom Intelu ponudilo pogodbo za »elektronsko srce«, ki so ga potrebovali za svoje računalo. Ker ideja Intelu ni bila najbolj všeč, so jo nadomestili z svojo idejo. Busicomu je ideja ugajala in tako se je rodil prvi mikroprocesor, Intel 4004. Bil je 4-bitni, stal je 200 dolarjev in znal je samo seštevati in odštevati po dve 4-bitni števili.

Intel 4004

Prav tako pomemben in najverjetneje najširše uporabljen je bil naslednik Intela 8008, in sicer 8080.

Konec sedemdesetih let je Intel napovedal prvi 16-bitni procesor Intel 8086, ki je bil desetkrat zmogljivejši kot 8080. Leta 1982 je Intel razvil procesor 80286, ki je bil prvi 16-bitni procesor, uporabljen v IBM-ovih računalnikih. Zaradi vse bolj naprednih programov (Microsoft Windows) 16-bitni procesorji niso bili dovolj zmogljivi in nastala je potreba po 32-bitnih procesorjih. Leta 1985 je Intel razvil prvi 32-bitni procesor Intel 80386, s katerim se je oddaljil od IBM-a in se bolj približal podjetju Compaq, kateri je tudi prvič uporabil njihove nove procesorje 386 v osebnih računalnikih. V tistem času je AMD opaznejše prišel na trg procesorjev in je od leta 1991 postal Intelov večni tekmec.

Intel 80386

Leta 1999 pa je AMD predstavil procesor Athlon, ki je predstavljal najhitrejši procesor. Njegova izpeljanka Athlon XP je za AMD predstavljal glavno orožje v boju proti konkurentu, ki se je takrat ponašal s procesorjem Pentium 4.

Današnji procesorji imajo v čipu več jeder, zato lahko opravljamo več opravil hkrati. Leta 2005 smo še imeli dvojederne procesorje, sedaj pa uporabljamo že štiri in več jeder.

Kako je procesor sestavljen?

Procesor je namenjen obdelavi podatkov in ukazov. Imamo več vrst podatkov, to so lahko barva, številka, črka in podobno. Predstavljeni so kot zaporedje ničel in enic (binarni zapis). Ukazi procesorju povedo, kaj naj s temi podatki naredi.

Predpomnilnik

Procesor informacije oziroma podatke in ukaze dobiva iz notranjega pomnilnika, ki pa je za potrebe procesorja prepočasen. Zato ima procesor v vsako jedro vgrajen svoj pomnilnik, ki mu pravimo predpomnilnik. Pred leti, ko tehnologija še ni bila tako razvita, se je predpomnilnik delil na dva dela, in sicer na notranji in zunanji. Notranji je bil vgrajen v jedro, zunanji pa na matično ploščo. Ker je procesor potreboval veliko preveč časa da pride do zunanjega pomnilnika, so se odločili spraviti oba predpomnilnika v jedro procesorja. Danes se uporabljajo dve in tri nivojski predpomnilniki (L1, L2, L3). L1 se ponaša z največjo hitrostjo, L2 je malo počasnejši, L3 pa najpočasnejši – a še vedno dosti hitrejši od pomnilnika računalnika.

Cevovod

Cevovod igra zelo pomembno vlogo pri obdelavi podatkov in ukazov. Razdeljen je na več segmentov, število le teh pa se od procesorja do procesorja lahko razlikuje. Cevovod deluje po principu tekočega traka, kar pomeni, da lahko naenkrat obdeluje več podatkov. Za lažjo prestavo si lahko predstavljamo tovarno avtomobilov s štirimi tekočimi traki. Na prvem traku se izdeluje motor avta, na drugem vrata, na tretjem kolesa in na četrtem se avto pobarva.

Tekoči trak tovarne

Ko pa tekoči trak v tovarni avtomobilov pretvorimo v cevovod obdelovanja podatkov, dobimo naslednjo sliko.

Cevovod procesorja

Na zgornji sliki imamo cevovod s štirimi segmenti, fetch, decode, execute in write back (save), ki si sledijo po tem vrstnem redu. Fetch poskrbi, da cevovod pripelje določen ukaz v postopek obdelave. Decode prevede zapletene ukaze CISC (Complex Instruction Set Computer) v mikro ukaze RISC (Reduced Instruction Set Computer). Hitrost prevajanja je odvisna od zapletenosti ukazov CISC. Če je ukaz preprost, se lahko prevede v enem ciklu, če je zapleten, pa jih lahko porabi več. Execute ugotovi in sporoči cevovodu, kje se bo ukaz izvedel. Ukaz lahko pošlje v aritmetično logično enoto (ALU) ali v enoto za računanje s plavajočo vejico (FPU). Write back prejme rezultate in jih shrani v register ali pomnilnik. Če kakšen ukaz zahteva ta rezultat, ga save enota pošlje v register, drugače pa v pomnilnik.

Enota za računanje s plavajočo vejico (FPU)

FPU je namenjen računanju realnih števil, oziroma števil z vejico. Zaradi premalo razvite tehnologije prve FPU niso bile vgrajene v procesor in zgodnji procesorji so uporabljali matematične koprocesorje, ki so bili ločeni od CPU.

Aritmetična logična enota (ALE)

Naloga omenjene enote je opravljanje logičnih, aritmetičnih in primerjalnih funkcij. Tako imenovana logična vrata so osnova aritmetično logične enote – gre za preprosta elektronska vezja.

Registri

Registri so podobni predpomnilniku, vendar veliko hitrejši. Vgrajeni so v procesor in vsebujejo vrednosti, ki jih ALE uporablja za izvajanje operacij. Kolikor bitov je širok register, toliko biten je procesor. Če množimo dve števili, ju procesor najprej naloži v registre. Ko ju procesor zmnoži, rezultat shrani v predpomnilnik ali pa v drugi register, če obstaja ukaz ki ta rezultat potrebuje. Več kot ima procesor registrov, boljše je, saj lahko shranjuje večjo količino podatkov. Vendar pa s številom registrov narašča tudi zapletenost procesorja.

Kontrola ali krmilna enota

Procesor je zapleten sestav tranzistorjev in kupa enot, ki so povezane in morajo delovati urejeno. Da vse poteka, kot more (v vrstnem redu), imamo v procesorju kontrolno enoto. Vodi delovanje centralno procesne enote z ukazi, pridobljenimi iz pomnilnika. Prav tako organizira tudi prenos podatkov.

Delovanje procesorja

Ko dobi kontrolna enota ukaz za izvedbo operacije, ukaže delovnemu pomnilniku, da pošlje potrebne podatke v register, ALE pa ukaže katera operacija naj se izvede nad njimi. Ko se operacija zaključi, ALE preda izvajanje kontrolni enoti, ta pa poskrbi, da se rezultati prenesejo v delovni pomnilnik in od njega zahteva nov ukaz.

Ukazi v procesorju se izvajajo po postopku:

  • Prevzem ukaza
  • Dekodiranja ukaza
  • Priprava podatkov
  • Izvedba operacije
  • Shranjevanje rezultatov

Procesor deluje hitreje, če se naštete faze izvajajo vzporedno. Namreč prvemu shranjuje rezultate, drugemu izvaja operacijo, tretjemu pripravlja podatke, četrtemu izvede operacijo in petega prevzema (bere) iz pomnilnika. Tako organizirani procesorji se imenujejo cevovodni procesorji (tako delujejo vsi današnji procesorji na trgu).

Delovanje procesorja

V razmislek …

Sedaj vemo, da je procesor ena izmed najbolj zapletenih koščkov sestavljanke računalnika. Razvijali so se postopoma, od enostavnih elektronk, pa vse do današnjih mikroprocesorjev. Upam, da bodo inženirji ponovno začeli premikati meja (sploh z prihajajočo Ryzen serijo in nas presenetili s kakšno novostjo.

GTX 1080 TI uradno izide čez teden dni, GTX 1080 se bo pocenila

0

Nvidiji je ponovno uspelo ostati korak pred konkurentom. AMD-jeva včerajšnja konferenca je bila zame nekakšno razočaranje, saj sem pričakoval malce več. Za razliko je Nvidia pripravila presenečenje. Naznanili so, da bo GTX 1080 Ti na prodajnih policah že čez dober teden. Najboljše pri vsem skupaj je, da slednja izgleda impresivno in bo za ovratnik dihala Titan Pascalu.

Zasnovana je na enakem jedru kot Titan P., čeprav bo dobila nekoliko nestandardne specifikacije. Tako bo na voljo imela 11GB video pomnilnika (tip še ni znan – najbrž GDDRx), senčilnikov enako kot Titan, nekaj manj ROPs ampak višjo frekvenco in boost takt. Na papirju izgleda obezavno, kako pa se bo iskazala v praksi?

Vse, ki ste na trgu za novo grafično kartico, bo navdušila novica, da se GTX 1080 ceni za dobrih 100€.

GTX 1080 GTX 1080 Ti
Priporočena cena (brez davka) 499€ 699€
Jedro GP104 GP102
Pospešek 1733 1600
ROP 64 88
Texeli filtrirani/takt 160/160 224/224
Senčilni procesorji 2560 3584
Širina pomnilniškega vmesnika 256 352
Število tranzistorjev 7,2 12
Video pomnilnik (GB) 8 11
Prepustnost RAM-a (GB/s) 320 492
FP32 (TFLOPS) 8.9 11,5
TDP 180W 250W

Horizon Zero Dawn je dobil zadnji napovednik

0

Horizon Zero Dawn razvijajo SCEE, založniki pa so Guerrilla Games. Igra je nekakšen hibrid med akcijo in igranjem vlog z zgodbo, postavljeno v prihodnost. Človeštvo se je porušilo, zgodila se je apokalipsa, narava je prekrila veličastne ruševine prejšnje civilizacije in sedaj se bije boj med ljudmi in stroji. V igri igramo karakterja Aloy, katera ni prav priljubljena med svojim plemenom, je pa prava lovka. Njena glavna naloga je odkriti, kaj se je zgodilo s prejšnjimi ljudmi, zakaj so izumrli in zakaj so stroji zavladali planetu.

Horizon Zero Dawn bo izšla izključno na PlayStation 4. 1. marca se bomo lahko že začeli potepati po velikanskem odprtem svetu, katerega so razvijalci pripravili za nas.

V zadnjem napovedniku pred izidom so nam razvijalci prikazali igro še zadnjič, preden jo bomo lahko sami prijeli v roke. Povedali so, da temelji na elementih RPG iger – ampak ne smemo zanemariti samega boja, saj so se tudi glede tega zelo potrudili. V posnetku lahko vidimo, da vsebuje igra tudi napredovanje v RPG – stilu. Imamo tri različna drevesa, kjer lahko črpamo naše spretnosti. Vse te stvari se nam stopnjujejo, tako da pridobivamo nove izkušnje.

GAMINGsi Discord strežnik – mesto za druženje

3
  • Radi igrate večigralske igre, pa prijatelji nimajo časa oz. ne igrajo vaše priljubljene igre?
  • Bi se radi družili z osebjem strani?
  • Enostavno iščete koga za klepet?
  • Imate vprašanja za nas?

Predstavljamo vam GAMINGsi Discord strežnik, nov dodatek portalu, na katerem lahko najdete množico ljudi iz celotne Slovenija za skupinski klepet o različnih temah in druženje ob igranju. Organiziramo tudi občasno skupinsko igranje z osebjem strani in vedno se najde prostor za nove osebe, pa naj so začetniki ali strokovnjaki. Nikoli ne veste, morda pa se znajdete tudi v kakšnem igralnem posnetku na našem Youtube kanalu. 🙂

Kako se pridružiti?

Pravila

  • Brez rasizma, seksizma in še kakšnega -izma
  • Vljudnost je lepa čednost
  • Brez preplavljanja klepeta
  • Admini in Staff so Bog in batina – poslušajte jih

Pohitite, mesta so omejena… no… pravzaprav niso, a vseeno pohitite.

 

Do izida procesorjev AMD Ryzen nas loči samo še nekaj dni!

1

Končno je napočil čas, ko bo AMD izdal dolgo pričakovano serijo procesorjev, poimenovanih Ryzen, na Zen novi Zen arhitekturi. Najbrž ste opazili, da na naši strani nismo izpostavljali vsake najmanjše podrobnosti o samih procesorjih, ker se mi je osebno zdelo nekorektno objavljati nepreverjene informacije. Namesto tega bom v tem prispevku na kratko preletel vse vire in vam poizkusil dati občutek, kaj lahko od Ryzen-a pričakujemo.

Sam jih z nestrpnostjo pričakujem že od konca lanskega leta, ko mi je bilo zaupano, da so pri AMD-ju na Zen izredno ponosni. To je dober znak, kajne? Veliko je bilo informacij, ki so v zadnjih mesecih krožile po spletu in večina je bila lažnih in nepreverjenih. Tehnično novinarstvo je očitno ob vse večji uveljavitvi YouTube testov in kupov novičarskih portalov postalo senzacionalistično.

Kakorkoli, AMD je na novi arhitekturi procesorjev (po klavrnem poizkusu z predhodnikom Bulldozer), začel delati leta 2012, ko so najeli tudi (za podjetje) posebnega človeka. Govorim seveda o Jimu Keller-ju, ki je bil vodilni arhitekt entuziastom dobro poznane arhitekture AMD K8, bolj poznane po Athlon 64 procesorjih. Pri AMD-ju naj bi tokrat snovalcem dali proste roke pri oblikovanju arhitekture. Prvič so jo javno predstavili leta  2015.

Ryzen je bil ustvarjen tudi z igričarji v mislih.

Nekoliko negodovanja in dvomov se je pojavilo v istem letu, ko je Keller po 3 letih zapustil AMD. Krožiti so pričele govorice, da je do tega prišlo zaradi neuspešnega razvoja Zen-a.

Vendar je ostalo zgolj pri govoricah. Ryzen, kot so pri AMD poimenovali prvo generacijo na Zen arhitekturi, so eni izmed najbolj pričakovanih procesorjev v celotni zgodovini.

Kaj je trenutno znanega o njih? Grajeni bodo na 14 nm FINFET proizvodnem procesu, ki jih bo izdeloval GlobalFoundries. Gre za velik preskok, saj so bili dosedanji procesorji AMD-ja grajeni na 32nm (FX serija in nekateri APU) in 28nm (APU+Athlon 845). Uporabljali bodo novo podnožje AM4. Dokončno je znano, da AM3+ platforma ne bo kompatibilna z Ryzen čipovjem. Ali bo mogoče uporabiti hladilnike za AM3 procesorje še ni znano. Krožijo nepreverjene informacije, da bo slednje mogoče.

Marsikoga med vami bo navdušili, da bomo novo arhitekturo dočakali že čez nekaj dni in sicer 2.3.2017. Vendar bodo takrat izšli samo najdražji 8(16) jedrski modeli s 16 nitmi. Za najcenejšega bo potrebno odšteti okoli 382€, najdražji pa vas bo stal 579€. Vsi, ki si boste želeli kupiti 6(12) oz. 4(8) boste morali počakati še dobre 3 mesece.

Tako bo od marca naprej mogoče kupiti produkte iz Ryzen 7 serije. To so 1800x, 1700x in 1700. Slednji ima nekoliko nižji TDP, saj le ta znaša 65W, za razliko od prvih dveh, katerih TDP znaša 95W. Z priloženim hladilnikom bo mogoče dobiti le procesorje brez x oznake (podobno kot poznamo pri Intel K), ki se od preostalih nekoliko razlikujejo. Namenjeni so entuziastom, ki že imajo, ali pa so pripravljeni kupiti zmogljivejše hladilnike.

Za hlajenje je tokrat bolje poskrbljeno.

Napram predhodnikom so priloženi hladilniki manj masivni, ker potrebe po tolikšnem odvajanju toplote (kot pri FX seriji) več ne bo. Najbrž vas zanima tudi, kakšna je razlika med 1700 in 1700x? Testov še ni in tudi sam v roke še nisem prejel novega Ryzen čipa, vendar če verjamemo informacijam je ob višjem taktu x modela ta sposoben ob dobrem hladilniku frekvenco še dodatno “naviti” in dvigniti preko turbo takta. Koliko preseže ta takt ne bi vedel pojasniti (govora je o dodatnih 100MHz). Navdušuje, da bodo vsi procesorji imeli odklenjene množilnike, kar bo pomagalo pri navitju.

Za hlajenje je tokrat bolje poskrbljeno.Čeprav uradnih neodvisnih testov še ni, lahko na spletu vseeno zasledimo rezultate določenih testov in AMD-jeve uradna, ki pa niso neodvisni. V nekaterih se lahko AMD-jeva 1800X in 1700X kosata celo z i7 6900k, ki se prodaja po ceni nad 1000€.

Test AMD Ryzen 7 1700x Intel Core i7 6800k
Poraba pod polno obremenitvijo 123W 126W
Poraba namizje 63W 99W
Poraba v igrah 155W 194W
Ashes of the Singularity (DX12) 47 FPS 45 FPS
BF1 (avg) 82 FPS 82 FPS
CS: GO (avg) 298 FPS 284 FPS
Deus EX Human Divided (DX12) 39 FPS 39 FPS
Doom (Vulkan) 123 FPS 122 FPS
Hitman (DX12) 60 FPS 59 FPS
Civ 6 72 FPS 62 FPS
The Division (DX12) 64 FPS 59 FPS
World of Tanks 117 FPS 115 FPS
H1Z1 King of the Hill 88 FPS 84 FPS
Rise of the Tomb Raider (DX12) 46 FPS 45 FPS
GTA 5 77 FPS 75 FPS

Če rezultati držijo je AMD-ju uspelo nekaj resnično posebnega.

Če primerjamo IPS (instructions per secund) z Athlon 845, lahko vidimo, da so kar 52% višji pri enakem taktu procesorja (AMD je napovedoval 42%). Zveni kar prelepo, kajne?

A se AMD-jevi nameni zdijo precej logični. Edini spekter namiznih računalnikov, ki trenutno doživljajo preporod, je igričarska industrija. Vsekakor je njihov cilj speljati igričarje večnemu tekmecu Intel-u.

AM4 prinaša vse, kar AM3+ zadnja leta več ni bil.

Več o posameznih novih tehnologijah, ki bodo prisotna znotraj procesorjev, si lahko preberete tukaj.

Nova platforma AM4

AM4 je vse, kar AM3+ v zadnjih letih več ni. Slednje je bil za nekatere kupce precejšnja odvrnitev, saj nativno nista bila podprta niti USB3.0 niti PCI-e 3.0 ipd. AM4 s seboj prinaša vse, kar lahko od sodobnih plošč pričakujemo. Vse od DDR4, PCI-E 3, USB 3.1, NVMe in SATA Express. Vsekakor nekaj, kar smo pri AM3 pogrešali.

Testi

Model

Spomin PCIe SATA + SATA Express USB 3.1 Gen2+3.1 Gen1+2.0 RAID OC
Max Ryzen Athlon&A Dimm Ryzen 3.0 Athlon&A Chipset Crossfire SLI
X370 64GB Dual-channel DDR4-2667 Dual-channel DDR4-2400 4x Dual rank DIMMs 16x 8x 8x JA JA 4+2 2+6+6 0,1,10 JA
 B350 64GB 6x JA NE 2+2 2+6+6 0,1,10 JA
A320 64GB? ? 4x NE NE 2+2 1+6+6 0,1,10 NE
X300 64GB? ? JA NE NE ?+? ?+?+? 0,1 JA
A/B300 64GB? ? JA NE NE ?+? ?+?+? 0,1

NE

 

Ryzen procesorje lahko prednaročite v spletni trgovini EIGRE.si!

Na FORUM nam povejte, kaj si sami mislite o Ryzen.

Shadows of Mordor bo dobil nadaljevanje

0

Shadows of War še ni bil uradno naznanjen in tudi vse informacije so kar hitro izbrisali, ampak vseeno niso bili dovolj hitri, da jih ne bi zasledili. Izvedeli smo, da bo nova igra izšla na Xbox One in PlayStation 4, kupili jo bomo lahko kot navadno izdajo (60$) ali zlato izdajo (100$). Vsebovala bo odprt svet, katerega bo mogoče v celoti raziskovati. Ovire, ki nas bodo čakale v “Middle Earth” svetu bomo lahko premagovali tudi s svojo osebno vojsko orkov. Nova igra naj bi izšla 22. avgusta letos, izdelujejo jo Monolith, založniki pa so Warner Bros.

Zlata izdaja bo vsebovala:

  • Slaughter Tribe Nemesis razširitev
  • Outlaw Tribe Nemesis razširitev
  • The Blade of Galadrel Story razširitev
  • The Desolation of Mordor Story razširitev
  • Vojaški zaklad

Obe “Nemesis” razširitvi bosta vsebovali nova orkovska plemena, naloge, možnosti, orožja, utrdbe, divjino in še t.i Mythic opremo.

“Story” razširitvi bosta predstavili popolnoma novo kampanjo, nove karakterje, ki jih bomo lahko tudi igrali, stranske naloge, sovražnike in zaveznike.

Na spodnji povezavi si lahko ogledate dražilnik.

Albion Online je dobil datum izida

0

Posodobitev v Albion Online prihaja 13. marca za tiste, ki imajo najgloblje žepe. Tisti s srednje globljimi žepi bodo lahko uživali 14. marca, tisti, ki boste plačali 29,95$, pa 15. marca. Galahad bo po razvijalskih napovedih predelal popolnoma celoten svet. Če vas zanimajo PvE vsebine, bo tudi za vas poskrbljeno, saj se bodo spremenile tudi te vsebine. Bolj natančno – celotna igra bo dobila naključne kampe, ki se bodo pokazali po svetu, domače baze in še druge PvE vsebine, katere bodo zagotovo pritegnile tudi tiste, ki niso navdušeni nad PvP-jem. Kar se tiče sveta, bodo novosti Royal Continents in Outlands, tudi število različnih okolji se bo povečalo. Bolj natančne stvari in podrobnosti nam razvijalci še nisozaupali, ampak vseeno jih bomo zvedeli kmalu, ker je marec tik pred vrati.

Poleg vseh novosti je Albion Online po dolgih letih v zaprti beti končno dobili datum izida. Igra bo izšla to poletje, bolj natančno 17. julija, kar je odlična novica, saj je to čas dopustov in počitnic in tisti res zagreti igralci se bodo lahko s polno močjo usmerili v ta peskovniški RPG.

10. marca bodo vsi strežniki izbrisani in nedostopni za vse igralce, ker bodo razvijalci pripravljali novosti. V naslednjih treh dneh pa bo izšla še posodobitev Galahad, katera ne bo zadnja. V maju bomo dobili še posodobitev Hector. Kar se tiče brisanja podatkov iz strežnikov, to verjetno ne bo zadnje, saj se pred uradnim izidom največkrat izbriše prav vse.

Albion Online bo mogoče igrati na Windows operacijskem sistemu, Linux-u in Mac-u. Igra bo po uradnem izidu izšla tudi za naprave Android in iOS kar je odlično, ker bomo lahko dostopali do igre skoraj povsod.

Pa igrajmo: Paladins

0

Skupaj smo igrali zastonjsko igro, ki na prvi pogled morda izgleda identično kot Overwatch. Ni se bati, da gre le za poceni kopijo, saj prinese na mizo svoje adute in svoj stil igranja. Poglejte si, kako smo to izvedeli tudi mi.

Star Wars: Han Solo – Snemanje se je uradno začelo

0

Začel se je pravi Lucasfilm, ki nam je prikazal popolnoma novo sliko igralcev, ki bodo nastopali v prihajajoči Vojni Zvezd. Kamere so že pripravljene za snemanje najboljšega tihotapca v celotni galaksiji in njegovega večnega prijatelja Chewbacce. Zgodba samega filma je postavljena pred dogodke prve Vojne Zvezd, imenovane Novo Upanje, kjer bo imel veliko težo tudi znani Lando Calrissian, s katerim ima Han veliko spominov, ki jih moramo še izvedeti.

Direktorja filma sta Phil Lord in Christopher Miller in tudi vodita celoten projekt. Ostala Zasedba pa vključuje Woody Harrelson, Emilia Clarke, Donlad Glover, Thandie Newton, Phoebe Walter-Bridge, Joonas Suotamo kot Chewbacca in Alden Ehrenreich kot Han Solo.

Upajmo, da bo Alden Ehrenreich-u uspelo tako dobro odigrati Hana, kot je to uspelo Harrison Ford-u, saj ima Vojna Zvezd veliko zvestih oboževalcev, ki ne tolerirajo napak. Pustimo se presenetiti. Kaj nam bodo pripravili tokrat v galaksiji daleč daleč proč?

Blitzkrieg 3 bo dobil umetno inteligenco, delujočo na principu nevronskega omrežja

0

Razvojni studio Nival je sporočil, da jim je uspelo razrešiti enega največjih problemov v strateških igrah – umetno inteligenco. Inženirji podjetja so ustvarili prvo umetno inteligenco v strateških igrah, ki deluje na principu nevronskega omrežja. Kar nekaj podjetij (DeepMind, IBM…) si že dalj časa prizadeva isto stvar. Umetna inteligenca, imenovana Boris, je zmožna igrati na ravni najboljših igralcev brez goljufanja in uporabe skritih informacij o sovražniku.

Boris vsakih par sekund analizira dogajanje in tako predvideva obnašanje sovražnikov. To mu omogoča, da izvede razne protiukrepe, ki jih od navadne umetne inteligence ne bi pričakovali. Na uradnem Youtube kanalu igre Blitzkrieg 3 si lahko ogledate Borisa med igranjem proti enemu od razvijalcev. V videu je poudarjeno nenavadno obnašanje umetne inteligence. Boris aktivno preiskuje zemljevid, pametno postavlja enote in uporablja različne taktike, ki jih prilagodi glede na situacijo. Primer tega je viden, ko Boris pošlje skupino padalcev na sovražnega tanka. Ko ta dobi okrepitve, njegove enote takoj poiščejo kritje v stavbah in poskušajo uporabiti pomoč topništva. V videu je poudarjeno tudi, da se bodo igralci lahko pomerili proti Borisu v prihajajoči posodobitvi, ki bo na voljo marca.

Direktor podjetja Nival, Sergey Orlovskiy je dejal: “kljub temu, da vodilna podjetja že dalj časa skušajo razrešiti ta problem, smo mi prvi, ki jim je uspelo ustvariti umetno inteligenco, delujočo na principu nevronskega omrežja. Vedeti morate, da Boris igra pošteno. Ne uporablja podatkov, za katere ne bi smel vedeti ali so skrita pod meglico. Dali smo mu le osnovne taktične manevre in z njihovo pomočjo je sam izumil malo morje strategij. Sprejema odločitve, ki se jih ne bi sramoval niti talentiran vojaški vodja. Soočili smo se s težavo, saj je njegova dejanja zelo težko predvideti in še pomembneje, jih ločiti od dejanj igralcev.”

Govorniki podjetja so dejali tudi, da bo takšna umetna inteligenca stalnica v ne-tako-daljni prihodnosti. Prej ali slej bodo generali, gnani s smeri umetne inteligence prehiteli ljudi in meje bodo branile vojske, ki jih bo nadzorovala umetna inteligenca.

Več informacij o igri in posodobitvi lahko najdete na uradni strani ali steam strani igre.

Predogled: Pit People

Razvojna ekipa: The Behemoth (ZDA)
Založnik: The Behemoth
Spletna stran: https://www.thebehemoth.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/291860/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=7xsTlKA7NTc
Platforme: PC, Xbox One 
Operacijski sistemi: Windows Vista+
Datum izida: 13.1.2017
Cena: 
19.99€

Testna različica: Update 2


 Pregled

Kaj imajo skupnega konji, pritlikavci, požigalci in ptički? Vse najdete v igri Pit People, novem projektu razvojnega studia The Behemoth, ki je znano po svojih uspešnicah Castle Crashers in Battleblock Theater. Gre za eno redkih podjetij, ki se lahko pohvali s tremi igrami, ocenjenimi nad 95% na platformi Steam. In to s skupno  več kot 80 000 ocenami! To veliko pove o tem, kaj pričakovati od razvijalcev in že takoj lahko potrdim, da bo tudi Pit People velik hit, čeprav je še vedno v zgodnjem dostopu. Tudi cena je kar nizka, saj je trenutno v zgodnjem dostopu na voljo za 15€.

Kozje zadnjice so resna zadeva

Prva stvar, ki bo velikemu številu ljudi že takoj znana, je sam stil. Ne govorim le o izgledu, ampak o celotnem načinu, kako je igra predstavljena. Estetika je skorajda identična kot pri Castle Crashers, čeprav gre za povsem drugačno igro. Odlično nalogo opravi tudi Will Stamper, čigar ciničen glas je bil vključen tudi v Battleblock Theater. S svojimi stalnimi pripombami odlično opravi nalogo zlobnega, zdolgočasenega nebeškega bitja, ki se izživlja nad vašimi junaki.

Pa preidimo k zgodbi. Sicer name sama zgodovina sveta ni znana, igra se namreč prične, ko vanj trešči ogromni medved, ki red spremeni v vsesplošen kaos. Verjemite, sliši se dosti bolj čudno, kot je to predstavljeno v sami igri. Pričnete kot Horacio, nabiralec borovnic, ki ga je medo oropal družine, zaradi česar je prisegel, da se bo maščeval… seveda ob stalnem norčevanju naratorja. Kmalu se mu pridruži princeska, ki so ji “čeladarji” ubili očeta in jo prav tako goni maščevanje. Zadnji dve “glavni” osebi srečate še kmalu po tem, a za tem ste prepuščeni sami sebi. Glavna zgodba je zaenkrat dolga le kakšni dve uri in vidno je, da gre zaenkrat bolj kot ne le za uvodnik, a po tem imate še vedno na voljo preko sto stranskih misij in tako igra že sedaj nudi preko dvajset ur vsebine.

Celotni zemljevid je razdeljen na šest-kotna polja

Princip igranja je zelo simplističen. Večino stvari opravite v štabu, mestu, kjer vlada stalna zabava. Tam lahko opremljate svojo skupino čudakov, najemate nove člane, se pomerite v areni proti računalniku ali drugim igralcem ter spreminjate glasbo in težavnost. Takoj, ko se odpravite iz mesta, vas pričaka obširen zemljevid, kjer opravljate različne naloge in se borite proti skupinam sovragov. Ko se s katero izmed skupin soočite, se vse prestavi v potezni način, kjer izmenično premikate enote, katere samodejno napadejo (navadno) najbližje tarče. Za uspešnost je potrebno taktično načrtovati, držati dobro postavitev in imeti tudi malo sreče. Ko ena izmed strani končno omaga, dobite primerjalni zaslon, kjer je izpisano, koliko škode je kateri izmed vojščakov povzročil, koliko škode prejel ter ozdravil in kako je bil koristen na druge načine.

Verjetno vam ni niti malo jasno, kaj se tu dogaja

Vojščaki so zelo raznoliki, vključujejo vse od standardnih ljudi pa do letečih vil, trolov, tortic in prdečih gob. Vsak ima svoje prednosti in slabosti, je občutljiv na določeno vrsto škode in ima razne pasivne sposobnosti. Aktivnih sposobnosti namreč ni in to je ena od stvari, ki bi še izboljšala že tako dobro igro. A raznolikosti je več kot dovolj in s preko 1300 kosi opreme, ki jih imate na voljo, lahko enote še dodatno modificirate. Seveda ne bil imel nič proti še številčnejšim kreaturam, ker sčasoma začnete srečevati vedno iste sovražnike.

Kot lahko sklepate že iz prejšnjih naslovov, ima tudi Pit People poudarek na co-op. Lahko igrate lokalno ali pa preko spleta in sam način je odlično vpeljan v samo igro. Žal je možno naokoli pohajkovati le s po enim prijateljem, a v areni se lahko pomerite med seboj štirje – seveda za nagrado najbolj prdeče gobe. Med bojem obe igralca istočasno postavljata svoje enote in ko se oba strinjata s postavitvijo, se poteze izvedejo. Majhen problem tu lahko povzroča kamera, ki občasno, sploh če so enote razporejene po mapi, skače naokoli. Srednje moteče, a razvijalci so že dejali, da bodo tudi to popravili – navsezadnje gre za igro v zgodnjem dostopu. Tudi če nimate prijatelja, je enoigralski način še vedno zelo zabaven in tako igranje v dvoje ni potrebno (čeprav je v dvoje seveda vse bolj zabavno).

Vsak od bojevnikov ima različne statistike in sposobnosti

Kot sem že takoj na začetku namignil, sta se mi izgled in atmosfera zdela fantastična. Z risankastim videzom in mnogo humorja je primerna tako za mladež, kot tudi za našega urednika Borisa. Še moja dvoletna nečakinja je navdušena gledala v zaslon in nemalokrat polna navdušenja izustila “KA-TO”. Humor je prisoten povsod. Vse od imen, pogovorov, kostumov, načina hoje… POVSOD. Nekatere šale so morda bolj otročje in mejijo na straniščni humor (dobesedno), a druge so bolj sofisticirane in se nanašajo tudi na reference, ki ne bodo vsem jasne.

Tudi delovanje je gladko tudi na integriranih grafičnih karticah, kar je zelo pohvalno. Dobro – ne bi rekel, da izgleda ravno grafično zahtevno, a še vedno je to, da jo na 60 sličicah na sekundo lahko igrate tudi na starejših sistemih, velik plus. Še ena stvar, ki je nadvse fantastična, je tudi glasbena podlaga. Odlično se poda in tudi po desetih urah mi je še vedno isto všeč kot na začetku. Res, tudi, če igre ne nameravate igrati, si na spletu še vedno poiščite podlago, tako dobra je.

Seveda so tu tudi nagrade

Zaključek

Kot lahko vidite, je Pit People ena mojih najljubših iger doslej v tem letu. Vključuje elemente, ki bodo všeč velikemu številu ljudi in le redko kdo bo v njej našel kaj, kar bi sovražil. Zabaven humor, prikupen izgled, dobre mehanike in veliko število prilagoditev so le nekatere izmed stvari, ki so pripomogle k mojem navdušenju. Nadvse priporočam nakup, tudi če nameravate igrati sami. Če pa lahko igrate še s kom, pa še toliko bolje. Pa veliko užitkov pri igranju in čim manj škoda-konjev in prdečih gob… sami nemaršni softiči.

Ark: Survival Evolved – Dobili smo prve posnetke virtualne resničnosti

0

Igra, ki je že leta in leta v zgodnjem dostopu je dobila nadgradnjo z virtualno resničnostjo imenovano Ark Park, kjer se bomo lahko dinozavrov skoraj dotaknili in jih doživeli skoraj tako, kot če bi imeli pravi Jurassic Park. Snail Games so s to potezo zagotovo naredili pravilen korak, saj postaja virtualna resničnost vedno boljša in bolj popularna. S časom bodo tudi cene strojne opreme padle. Razvijalci so Ark Park naredili ločeno od njihove igre Ark: Survival Evolved, saj je igra veliko bolj akcijsko naravnana in to lahko povzroči probleme uporabnikom z VR očali na glavi. Seveda je Ark Park del igre, ki že obstaja in če se boste kdaj naveličali občudovanja prelepega sveta in dinozavrov lahko še vedno igrate tudi “hardcore” preživetveno igro brez meja.

Ark Park bo izšel za PlayStation VR, HTC Vive in Oculus Rift. Na platformi Steam je že na seznamu, a datum izida še ni znan. Upajmo, da bodo pri Snail Games zadevo bolj dodelali, kot so to naredili z Ark: Survival Evolved, kateri je že mnogo leto v razvoju in še vedno ni nič kaj bližje uradnega izida. Trenutno lahko igro kupite za 27,99€.

32-bit ali 64-bit Operacijski Sistem

0

Ok, tukaj moramo začeti z osnovami. Kolikor vemo, štejemo desetiško. Torej ena je 1, dva je 2 in tako dalje. Kaj pa računalnik? Ta skrbno načrtovan zabojček elektronike šteje binarno, kar pomeni, da pozna samo dve števili, oziroma dve stanji. To sta 0 in 1. Ena številka predstavlja 1 bit, kar pomeni da lahko 1 bit predstavlja dve vrednosti: 0 ali 1. Posledično 2 bita predstavljata 4 vrednosti, 3 biti 8 vrednosti in tako naprej. Vsak bit nam podvoji možnost verjetnih vrednosti.

Primer:
1 bit = 0 ali 1
2 bit = 00 ali 01 ali 10 ali 11
4 biti = 0000; 0001; 0011; 0111; 1111; 0101; 0110; 1100

Po takem sistemu enkrat dosežemo 32 bitov kar predstavlja 4,294,967,296 vrednosti in 64 bitov kar predstavlja 18,446,744,073,709,551,616 vrednosti. Kaj nam te številke sploh povedo? Skozi leta računalniškega sveta so se procesorji in programska oprema, ki podpira te čipe, razvijali in dosegali nove računske moči. Naj pojasnim s pomočjo zgodovine:

  • Intel 8080, procesor iz 70ih let prejšnjega stoletja, je podpiral samo 8 bitno računanje
  • Windows 3.1 je bil leta 1992 prvi operacijski sistem, ki je podpiral 16 bitne procesorje
  • Prvi 64 bitni procesor pa je izdelal AMD leta 2003
  • Prvi pametni mobilnik s 64 bitnim čipom je bil Applov iPhone 5s leta 2014

Danes 64 bitni sistem, pogosto označen s x64, lahko počne mnogo več kot 32 bitni sistem, kar je razvidno iz zgornji številk, ne pa iz imena, oziroma kratice x86. Ta kratica je ostala še iz časa Windows Viste, ko je 32 bitne programe razvrstila v mapo “Program Files (x86)”. Dandanes najverjetneje uporabljate 64 bitni čip s 64-bitnim operacijskim sistemom, kateri poganja, kot ste že ugotovili, 64 bitne aplikacije. Lahko pa še vedno dobite zadnje verzije Windowsov (od 7 pa do 10) v 32 bitni verziji.

Kaj imam pa jaz?

Verjetno se kdo od vas zdaj sprašuje. “Kako naj vem, kaj pa imam nameščeno?” Moj odgovor: “Nič lažjega.” Če uporabljate Windows na računalniku, novejšem od 10 let, je vaš procesor najverjetneje 64 bitni, kar pa ni nujno za vaš operacijski sistem, ki je še vedno lahko 32 biten. To lahko pogledate tako, da v “start menu” vpišite “Sistem” in pritisnite enter. Odpre se vam spodnje okno. Poiščete “Vrsta sistema” in preberete kaj piše v nadaljevanju. V mojem primeru je 64-bitni operacijski sistem, procesor x64.

Kakšen OS imam?

Zakaj še imamo 32 bitni sistem?

Zakaj bi kdo hotel namestiti 32 bitni operacijski sistem na svoj računalnik? Največji razlog je, ker imate 32 bitni procesor, kar zahteva 32 bitni operacijski sistem. Kdo pa še ima tako stare procesorje? Intel je začel izdelovat 32 bitne čipe s 80386 procesorjem davnega leta 1985. Če ste svoj računalnik kupili leta 2005 ali kasneje, je pa zelo malo verjetno, da vsebuje 32 bitni čip.

Intel 80386

Bolj verjetno je, da imate star operacijski sistem, ki temelji na 32 bitni zasnovi in najverjetneje ne boste z nobeno posodobitvijo skočili na 64 bitov. Z enostavnim programom “64bit Checker“, lahko pogledate ali je vaš računalnik pripravljen na divjo zabavo z 64 bitnim operacijskim sistemom. Program dela z vsemi verzijami Windows-ov, vse do različice “Windows 95”.

Namestitev 32 bitnega operacijskega sistema na 64 bitno arhitekturo, bo delovalo povsem v redu in brez težav, vendar ne bo optimalno. Vaša največja omejitev, če se odločite podati na pot z 32 bitnim operacijskim sistemom je, da ne boste morali unovčiti več kot 4GB pomnilnika (RAM). To pa ne pomeni, da ga ne morete vstaviti v vaš sistem. Prav tako lahko uporabite mogočnih 32GB pomnilnika, vendar bo vaš sistem lahko uporabljal le 4GB in ostalih 28GB ne bo niti pozdravil, ampak bo odvihral mimo, kot da zanj ne obstajajo. Če pa to neverjetno kapaciteto pomnilnika uporabite v sožitju z 64 bitnim operacijskim sistemom, bo razlika precej opazna.

Kot zanimivost bi rad omenil, da Windows 10 podpira do 2TB pomnilnika (2000GB) ali 128GB, če uporabljate Windows 10 Home. Je pa teoretična največja velikost pomnilnika pri operacijskih sistemih z 64 biti 16 eksabajtov (16,000,000,000 GB), vendar je naša razvojna pot še precej dolga, preden bomo razvili strojno opremo, ki bo podpirala tako velikost. Kar naenkrat nakup sistema z 16GB rama ni več tako impresivno, kot se nam je sprva zdelo, kajne?

128GB pomnilnika (8x16GB)

Ni pa možnost za uporabo večje kapacitete pomnilnika edina prednost 64 bitnega preračunavanja. Tukaj lahko najdemo še izboljšave, ki s prostim očesom niso vidne.

Verjetno ste tudi že opazili, da so nekateri programi, ki jih prenesete iz spleta, dostopni v dveh verzijah – 32 bit in 64 bit. Eden takih programov je tudi “WinRAR“, kjer imamo več možnosti.

Zakaj pa so še vedno dostopni programi za 32 bitne operacijske sisteme? Zato ker so še vedno med nami in potrebujejo 32 bitno programsko opremo. Najverjetneje 64 bitne programske opreme ne boste morali namestiti, zagnati pa zagotovo ne. Torej, 64 bitni operacijski sistemi podpirajo 32 bitno programsko opremo, saj imajo zato vgrajene “emulatorje”. Če pogledate na svoj C: disk in boste našli dve mapi, eno poimenovano “Program Files” za 64 bitne programe in drugo “Program files (x86) za 32 bitne programe. Poglejte in presenečeni boste koliko 32 bitne kode še obstaja.

Kaj pa pametni mobilniki?

Kot sem vam že zgoraj omenil, je bil prvi pametni telefon s 64 bitnim čipom (Applov A7 procesor) iPhone 5s. Leta 2015 je Apple najavil, da bo vsa iOS programska oprema prešla na 64 bitov. Tako lahko letos le stežka odpremo 32 bitno aplikacijo v zadnji verziji iOS, saj nam izpiše opozorilo “Not optimized. Using it may affect overall system performance.” Izjema je nekaj starih naprav, ki podpirajo iOS 10 in vsebujejo 32 bitne čipe.

V taboru Android je malo bolj zapleteno, oziroma je potrebnega več truda. Če vaša naprava ne podpira Androida 5.0 ali novejšega, je najverjetneje 32 bitna. Če pa želite sami preveriti, si lahko namestite brezplačno aplikacijo “AnTuTu Benchmark” in poglejte pod zavihek “Info”. Poiščite oddelek “OS” in takoj v naslednji vrstici vidite kakšno verzijo Androida uporabljate.

Vendar pa mobilna industrija ni prešla iz 32 bitov na 64 bitov zaradi uporabe več pomnilnika. Prav tako uporaba 64 bitne operacijskega sistema ne pomeni boljšo učinkovitost. Kar precej Androidov z 32 biti se je lahko kosalo s takrat novim iPhone 5s in njegovimi 64 biti. Ne, pametni mobilniki so prešli na 64 bitno tehnologijo zaradi drugih prednosti, kot so boljša enkripcija, novi 64 bitni čipi, (ki so primorali k manjši porabi električne energije, kar je danes zelo pomembno) itd.

Kaj smo se naučili?

Torej novi, oziroma bolje rečeno novejši 64 bitni operacijski sistemi so dandanes več ali manj nuja, če želimo uporabljati več kot 4GB pomnilnika, kar pa tudi je za nas potrošnike glavna in večja razlika. Kar lahko še opazimo in nam včasih povzroča kar precej sivih las, je programska oprema, katera mora biti toliko bitna, kot operacijski sistem sam. Sicer 64 bitni Windowsi podpirajo stare 32 bitne programe. To sicer ni priporočljivo, zato če je le možno, uporabite 64 bitno različico.

Kar se pa mobilne tehnologije tiče, vam pa predlagam (razen če ste “smart phone enthusiast”), da pozabite na to, saj 64 bitni Android ne bo preprečil zatikanja in 64 bitni iOS bo še vedno zaprt operacijski sistem s kupom svoje programske opreme, ki je nujna za uporabo (razen v primeru “jailbreaka”).

Ghost Recon: Wildlands odprta beta je pred vrati

0

Igro si lahko prenesemo in naložimo na svoj računalnik, ampak odprto beto bo možno igrati šele v četrtek 23. februarja. Ubisoft je tokrat priskrbel vsem uporabnikom še mini igro, katera bo dostopna na isti dan, kot celotna igra na PlayStation trgovini, Xbox trgovini in na Steam-u ali kar preko vaškega najljubšega brskalnika kot interaktiven zemljevid. Ta prav posebna igra se imenuje A World With No Heroes, kjer bo lahko vsak izmed uporabnikov raziskoval divjo Bolivijsko področje skozi kar 50 različnih kamer. Igra bo omogočila pridobivanje različnih nagrad, ki jih bomo lahko uporabili v Ghost Recon: Wildlands. 

Vsi, ki so igro že testirali v zaprti beti, bodo dobili dostop do t.i “Unidad Conspiracy”, ki vsebuje tri izključne naloge, katere bomo lahko odigrali, ko bo igra uradno izšla. Seveda bomo za igranje teh posebnih nalog morali kupiti celotno igro Ghost Recon: Wildlands na istem računu, kjer smo igrali tudi obe beta testiranji.

Pričakovana divjaška co-op igra bo imela precej velik odprt svet, katerega se vam splača testirati in če imate prijatelje, še njih povabiti v ta svet. Ghost Recon Wildlands izide 7. marca 2017 na PC, Xbox One in PlayStation 4. 

Overwatch-ov naslednji junak morda ne bo Doomfist

0

Kljub mnogim namigovanjem, da bo naslednji junak Blizzard-ove uspešnice Overwatch Doomfist, ki mu bo glas posodil Terry Crews (vsem znan iz Old Spice reklam), je direktor Jeff Kaplan na forumu objavil, da se vse lahko še spremeni.

Med pogovori na forumu o manjkajočih “emotih” nekaterih likov je namreč objavil, da je v trenutku v izdelavi več junakov, nato pa dodal še “24 morda ne bo, kdor mislite, da bo.”

Sicer je bilo že bolj kot ne splošno sprejeto, da bo 24. junak Doomfist, a besede direktorja na to vržejo drobec dvoma. Glede manjkajočih “emotov” pa je dodal še “Med prioritiziranje se vedno vprašamo, kaj je za večino ljudi najbolj pomembno. Trenutno menimo, da je to vključitev novega junaka. Upam, da razumete.”

To poroji vprašanje, kdo pa bo naslednji junak? Morda bo to Doomfist, kot so vsi domnevali, a vseeno je direktorjev odgovor sprožil veliko govoric.

Kaj prihaja v popravku igre Rainbow Six Siege?

0

Popravek 2.1.1. za igro Rainbow Six Siege prihaja jutri za PC, PS4 in Xbox One.

Vključuje vse od specifičnih popravkov, splošnih odstranitev hroščev pa do izboljšav, namenjenim igralni izkušnji.

Seznam (za Boga, tega pa ne bom prevajal):

High impact fixes

  • Fixed – Players sometimes spawn with the point of view of a distant camera.
  • Fixed – Player sometimes spawns as immobile drone, which carries over to the action phase.
  • Fixed – Black Mirror can be activated from the front.
  • Fixed – When Mira’s OWM is placed on a reinforced wall, defenders can melee X-KAIROS pellets, exothermic charge or any other gadgets on the other side of the glass.
  • Fixed – Teammates killing themselves on Exothermic Charges, X-KAIROS charges, and claymores registered as a team kill.
  • Fixed – Operators’ skin textures in headgear pictures and character model preview are low-resolution.
  • Fixed – Diamond weapon skin can only be applied to Mira and Jackal.
  • Fixed – Diamond weapon skin unavailable in Shop.

Gameplay

  • Fixed – The “heavy breathing” from DBNO Operators lingers after being revived.
  • Fixed – The client will crash at the splash screen when signing out from an account in the switch profile menu.
  • Fixed – Players teleport briefly after joining a game in progress.
  • Fixed – Team kills recorded incorrectly if a teammate leaves a match then rejoins.
  • Fixed – When afflicted by Yokai’s drone while using a camera, player could no longer switch back.
  • Fixed – It’s impossible to crouch and melee at the same time.
  • Fixed – Players are able to spot enemies with jammed drones.

Game modes

Terrorist Hunt

  • Fixed – Bomb A and Bomb B icons do not appear at the top of the HUD.
  • Fixed – Bombers are missing waist level textures.
  • Fixed – Location Pings persist on the map after the Terrorist has died.
  • Fixed – Bomber pathing is obstructed by Barricades.
  • Fixed – One squad member doesn’t follow the others when joining a Terrorist Hunt match.

Bomb

  • Fixed – The sound propagation from Defuser planting is too low.
  • Fixed – When disabling the Defuser, Operator’s hands are offset

Hostage

  • Fixed – Timer and infinite time symbol are missing on the HUD.

Secure Area

  • Fixed – The final Defender cannot remain in a DBNO state while contesting the objective.

Caster Camera

  • Fixed – Operator Icons turn white after switching between players in 1st person view.
  • Fixed – Teammates are not highlighted if the player had previously spectated a custom game session.
  • Fixed – Caster View can appear broken depending on which floor is being viewed.
  • Fixed – Surrender option remains on the scoreboard if the caster previously initiated a surrender vote.

Custom game

  • Fixed – Error “4-0xFFF0BDC0” was received when a player attempted to join an Online Custom Game.
  • Fixed – Error 3-0x000A0002 was received when a player attempted to create a Custom Dedicated Match.

Operators

Mira

  • Fixed – Black Mirror is sometimes able to be placed in a way that blocks a nearby doorway.
  • Fixed – The Black Mirror canister cannot be interacted with.
  • Fixed – Improper behavior of wall during destruction of walls with metal beams in the middle when using the Black Mirror device.
  • Fixed – Weapon Charms clip through Mira’s hand.

Jackal

  • Fixed – While the Eyenox device is active, Jackal is unable to see the red light on active Cameras.
  • Fixed – Eyenox prevents Jackal from seeing red lights on active cameras.
  • Fixed – Grouping system on “C7E” rifle inaccurate on PS4 versus PC.

Fuze

  • Fixed – Knee passes through Operator’s shield when crouched.
  • Fixed – Breaching charges can fail to detonate if detonated immediately after a Cluster Charge.
  • Fixed – Cluster Charge grenades have no collision with Operators when the player is positioned near the wall where the gadget is deployed.
  • Fixed – Cluster Charge is able to be destroyed by Thatcher’s EMP Grenade.
  • Fixed – Player is no longer able to control Fuze after detonating two cluster charges.

Hibana

  • Fixed – The operator will lose the functionality for the X-KAIROS launcher if the reload action is interrupted by a “Welcome Mat” being triggered.
  • Fixed – Sidearm recoil is higher than desired, and accuracy is lower than desired.
  • Fixed – On night maps, Hibana’s X-KAIROS pellets create a glittering effect when triggered. Party’s over everybody.

Echo

  • Fixed – The Hovering Drone is unable to enter Weapon Mode if placed underneath the torso of any operator.
  • Fixed – Yokai Drone will sometimes lose signal when attacking to some parts of the roof on Oregon.
  • Fixed – Sidearm recoil is higher than desired, and accuracy is lower than desired.
  • Fixed – EDD’s laser vanishes if Kapkan is hit by Yokai’s disrupt while picking up gadget.
  • Fixed – PDA has incorrect reflection visual effects.

Montagne

  • Fixed – The extended shield of Montagne disappears while in prone and looking from a certain angle.
  • Fixed – Once Montagne made a melee attack, his right hand clips trough his shield while deploying it.
  • Fixed – Knee passes through Operator’s shield when crouched.

Thermite

  • Fixed – The Legendary Texan Dynamite charge persists for several seconds after it has been destroyed.

Jager

  • Fixed – Magpie is missing audio and visual effects when a grenade is thrown towards it.

Blackbeard

  • Fixed – Destructible shield is not destroyable when Friendly fire is set to off in a Custom Match

Valkyrie

  • Fixed – Black Eyes are not properly attaching to walls when tossed at a frame.

Tachanka

  • Fixed – Destructible shield is not destroyable when Friendly fire is set to off in a Custom Match.

Blitz

  • Fixed – Knee passes through Operator’s shield when crouched.

IQ

  • Fixed – EDF detects Fuze’s Cluster Charge pucks.

Smoke

  • Fixed – A flickering prompt appears in the upper left corner of the screen.

Level design

Coastline

  • Fixed – Various LOD fixes.

Bank

  • Fixed – Various LOD fixes.

Skyscraper

  • Fixed – Vaulting does not work on the 1F Outside (South side).
  • Fixed – Various LOD fixes.

University

  • Fixed – Various LOD fixes.
  • Fixed – Narrow wall in Kitchen Spawn that requires two reinforced walls to cover.

Border

  • Fixed – Various LOD fixes.

Border

  • Fixed – Various LOD fixes.
  • Fixed – Door frame in Dorm Main Hall disappears at range.
  • Fixed – Sofa disappears at ranged in Master Bedroom.
  • Fixed – Metal information plates disappear at range in Watch Tower.
  • Fixed – Plates hanging on the walls disappear at range.

House

  • Fixed – Various LOD fixes.
  • Fixed – Jacuzzi is not fully skinned.

Clubhouse

  • Fixed – Various LOD fixes.
  • Fixed – Blue flickering after player’s spawn in on Terrorist Hunt.
  • Fixed – LOD on amplifier and candles at Chapel.

Kafe

  • Fixed – Various LOD fixes.
  • Fixed – River Docks is not fully skinned.

Hereford Base

  • Fixed – Various LOD fixes.

Chalet

  • Fixed – Various LOD fixes.

Favela

  • Fixed – Small gap in the floor next to the door frame.
  • Fixed – Various LOD fixes.

User experience

  • Fixed – Gradient is applied over top of the tabs in the menu.
  • Fixed – There is no error message displayed when offline and selecting “Multiplayer”.
  • Fixed – Inconsistency between thumbnail picture and the preview for headgear on Thatcher.
  • Fixed – Missing thumbnail picture for Doc’s uniform.
  • Fixed – Menu’s disappear after changing the menu language and accepting a party invite at the same time.
  • Fixed – Inconsistency between thumbnail picture and the preview for multiple Blackbeard headgears.
  • Fixed – Information about Doc’s Unique Gadget is incomplete.
  • Fixed – Inconsistency between thumbnail picture and preview on Creneau headgear for Rook.
  • Fixed – Inconsistency between thumbnail picture and preview on Robin headgear for Blitz.
  • Fixed – Scrolling through the shop with the mouse wheel only works when hovering over an item.
  • Fixed – When running with a weapon, Operator’s arms are misplaced.
  • Fixed – Tokeiso and Gunba Weapon Charm names and descriptions are swapped.
  • Fixed – Players sometimes encounter their MMR reading as 4294267187 when they are a Copper 3.
  • Fixed – Previewing Universal Charms zooms into the wrong part of a weapon.
  • Fixed – Under rare circumstances, the main menu will disappear.
  • Fixed – Players are not able to confirm their spot in Dedicated Custom Matches.
  • Fixed – Ryuko Weapon Skin does not properly apply to the UMP 45.
  • Fixed – Aki No Tsuru Weapon Skin does not properly apply to certain weapons.
  • Fixed – Inconsistencies between time played and time registered by the game statistics.
  • Fixed – “Full Roster” achievement not awarded after unlocking all Operators.
  • Fixed – Icons appearing as placeholder for certain charms.
  • Fixed – The “Ralphie” Christmas skin not appearing properly for players who completed the event.
  • Fixed – Operator’s facial expression animations in headgear and preview were incorrect. (BDU view will be fixed in 2.1.2)
  • Fixed – Mira’s chibi charm appeared low quality.
  • Fixed – Buying the GEO Traje De Luces bundle doesn’t unlock the Chaquetilla skin for the PDW9.
  • Fixed – Doc and Rook have identical Red Crow headgear and were embarrassed to show up at parties wearing the same accessories.
  • Fixed – Placeholder texture spotted on Castle’s default headgear glasses.
  • Fixed – Rook’s Red Crow headgear is identical to his default headgear when previewed or equipped in the Album and Shop.
  • Fixed – Name incorrect for the Y1 – 8 Operators bundle on the Russian client.
  • Fixed – Inconsistency between characters’ eyes in headgear preview and thumbnails.
  • Fixed – Pro League All Gold Sets Uniforms textures not applied to Operators in first person view.
  • Fixed – If 15 items are present in Digital Content, the last one will appear cut off.
  • Fixed – Weapons with certain sights are not aligned.
  • Fixed – The M590A1 iron sight is not properly aligned with the red dot.
  • Fixed – The AR33 reflex sight is misaligned.
  • Fixed – The AR33 holo sight is misaligned.
  • Fixed – Girih weapon skin is missing across all weapons.
  • Fixed – During game data installation process, the Operators tab is inactive although it has a yellow notification dot underneath it, teasing you.
  • Fixed – Resolution inconsistencies with DJ GSG9 bundle.
  • Fixed – Broken selection control in the Currency Packs menu.
  • Fixed – Fade is missing on both sides of the screen when viewing Operators in full-screen in Album and Shop.
  • Fixed – Valkyrie’s Overlord headgear has a placeholder thumbnail image.
  • Fixed – KT Banshee P.D. headgear for Doc has the same texture as the Dust Line headgear.
  • Fixed – The text written on the Mix Tape charm is in low resolution.
  • Fixed – The Saint-Jean Bundle description doesn’t mention the name of the charm.
  • Fixed – Several Bushido payment confirmation pop-ups have placeholder banners.
  • Fixed – Several Bundles have placeholder presentation images.
  • Fixed – The Headgear preview shows a headgear that is not in the game.
  • Fixed – Black textures visible on Fuze KT Raid Camo Uniform’s thumbnail.
  • Fixed – Players are able to circumvent certain intended functionality through the use of the Quick Join button.