Epska franšiza Legend of Zelda bo dobila še eno popolnoma novo igro imenovano Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Epska franšiza Legend of Zelda bo dobila še eno popolnoma novo igro imenovano Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Razvojna ekipa: Paradox Development Studios (ZDA)
Založnik: Paradox Interactive
Spletna stran: https://www.heartsofiron4.com/
Steam: https://store.steampowered.com/app/394360/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=WEN5SEb5ASA
Operacijski sistemi: Windows 7,8, 10, MacOS, Linux, SteamOS
Datum izida: 6.6.2016
Cena: 39.99€
Zvrst: Realno časovna strategija
Serija iger Hearts of Iron že mnogo let predstavlja eno izmed najbolj kompleksnih simulacij druge svetovne vojne. Za popolno obvladanje vseh mehanik potrebujete na stotine ur napornega brskanja po enciklopediji. A naj vas to ne odvrne od nove inačice visoko cenjene serije, še kako si zasluži vseh teh ur in govoril sem o poznanstvu res vsega, kar je za vedeti. Osnov se lahko priučite hitreje in ko razumete te, ste le od korak od svetovne prevlade – le kaj je lepšega od mešanja štren Hitlerju kot Josip Broz Tito.
Hearts of Iron 4 veliko stvari podeduje od predhodnikov, a Paradox Interactive so tokratno igro poskusili narediti primerno za širše množice. A to še ne pomeni, da ne gre za vrednega naslednika. Še vedno vsebuje ogromno globine, kar je tudi glavni vzrok za popularnost prejšnjih iger v seriji.
Postavljeni ste na čelo ene izmed nacij med časom največjega konflikta, kar ga je svet videl. Na voljo imate ob izidu dva scenarija. Eden vas postavi v leto 1936, v čas pred vojno, drugi pa v leto 1939. Drugi je tako primernejši za ljudi, ki želijo takoj stopiti v akcijo, medtem, ko vam prvi omogoča par let priprav na izbruh neizbežnih spopadov. Izbirate lahko med sedmimi svetovnimi silami – Amerika, Japonska, Francija, Rusija, Italija, Velika Britanije in seveda, Nemčija. Vsaka ima različne bonuse, značilnosti in slabosti, a pri Paradox-u so se še dodatno potrudili. Tako lahko izberete tudi KATEROKOLI nacijo celotnega sveta, vse od Irana pa do Avstralije. Seveda igranje za nekatere manjše nacije ni tako dobro uravnovešeno, zato lahko, kot katera izmed manjših nacij, hitro propadete, saj se lahko le težko kosate z velikimi armadami, ki jih imajo na voljo močnejše države.
Vsako državo vodi reprezentativna, oziroma vladajoča, politična partija. A to ne pomeni, da nimate izbire. Po želji lahko izvedete državni udar in tako zamenjate vladajočo stranko. To omogoča igranje kot komunistična Velika Britanija ali fašistične ZDA, a seveda ima tudi posledice. Presenetljivo sem ugotovil, da se ob spremenitvi režima, zraven politik in dogodkov, spremeni tudi zastava. Igro se tako splača kupiti že samo zato, ker lahko spremenite ZDA v komunistično državo. Če so vam takšne zadeve všeč, je Paradox omogočil tudi opcijo “zgodovinska natančnost”, katero lahko po želji odkljukate in tako se umetna inteligenca ne bo koncentrirala na cilje, ki jih je imela njihova država v drugi svetovni vojni, ampak se bo stanje po par letih močno razlikovalo od dejanske zgodovine.
Izpolnjevanju ciljev služi iniciativa, ki je povezana s sistemom raziskovanja in razvoja in povsem novo mehaniko, imenovano nacionalni fokus. Ta vam omogoča izbiro različnih pravil, kar vam omogoča še dodatno prilagoditev izbrane države svojim željam. Seveda ni mogoče raziskati vsa pravila in nekatera izmed njih ne morejo soobstajati. Vsaka večja frakcija ima tudi lastno drevo, kar drži tudi za nekatere manjše države (npr. Poljska, Finska, Kitajska in Španija).
Čeprav Hearts of Iron 4 ne pozna valut, te zamenjajo različne surovine, ki so potrebne za novačenje in opremljanje vojske ter trgovanje z drugimi nacijami. Pridobivate jih s pomočjo civilnih ter vojaških tovarn, pristanišč in delovne sile. Čeprav so prve izmed teh na voljo že ob samem pričetku, vplivajo na razvoj delovne sile predvsem znane osebnosti, državna unija in oblika vlade. Tega ni pametno spregledati, saj je industrija ena izmed najpomembnejših stvari, za katere jo potrebno poskrbeti ob pričetku.
Zemljevid je razdeljen na tri različne poglede, ki sovpadajo z vsako od treh oblik enot – kopenska vojska, mornarica in zračne sile. Medtem, ko prvi pogled razdeli zemljevid na province, regije in države, ga drugi razdeli na zračna območja, tretji pa predvsem glede na različne predele morij. Gre za dobrodošlo adicijo, saj je bila v prejšnjem delu serije koordinacija vseh treh oblik enot velik problem. Tako lahko sedaj letala postavite v različne zračne cone in jim zastavite misije, za katere vam igra izpiše možnost za uspeh.
Kot zmeraj, je vsaka igra razdeljena na dva dela – predvojni čas, ki poteka približno od let 1936 do 1939, kateremu sledi stopnjevanje napetosti, nakar končno nastopi vojna. Sploh vmesni del ima zelo hiter tempo, saj se je potrebno pripraviti na pričetek neizbežnih spopadov. Organiziranje in gradnja vojsk, gradnja infrastrukture, raziskovanje… vse to se združi v metež aktivnosti, ki se razlikuje od drugače počasnejšega tempa vojne. Ko ta končno nastopi, morate pričeti natančno opazovati vse premike sovražnih armad, da vas sovražnik nenadno ne preseneti. Po par letih ste tako že povsem izčrpani, čemur sledi tudi navdušenje ob prelisičenju umetne inteligence, ki dobro opravi svojo nalogo in poskuša izkoristiti vsako šibko točko. Po zaključku vsake vojne (govorimo o manjših vojnah in ne globalnem konfliktu) ste povabljeni na mirovno konferenco, kjer vsaka država daje zahteve glede na njihov doprinesek v vojni. To da zadovoljiv zaključek vsaki vojni, čeprav je bilo v marketinški različici, katero sem igral, še par hroščev, zaradi katerih se konferenca občasno ni pojavila.
Veteranom serije je že znano, da slab začetek v letu 1936 pomeni klavrn konec za vašo državo kmalu po začetku vojne. Zaradi tega si je, sploh če ste novinci v seriji, pred igranjem priporočljivo ogledati vodič, ki vas seznani z osnovnimi mehanikami igre. Glede na predhodnike je tokrat namreč uvedenih kar nekaj sprememb (zamenjan je na primer hierarhičen vojaški sistem, ki smo ga bili vajeni v Hearts of Iron 3) in organiziranje ter premikanje vojsk je zdaj dosti lažje.
Tudi trgovanje in diplomacija sta rahlo poenostavljena. V starejših iteracijah serije je lahko, sploh novince, večje število zaslonov hitro zmedlo, zato so se tokrat odločili za drugačen pristop. Ker valute ni, za trgovanje služijo civilne tovarne, katere lahko “zamenjate” za surovine. To olajša zbiranje potrebnih resursov, sploh kadar ste na tesnem s časom. Za razliko od trgovanja pa je diplomacija prejela precejšen udarec. Vohunov in espionaže sploh več ni, namesto tega pa dobite pogovorne opcije glede na odnose z dano nacijo. Omejeni ste tudi glede na stopnjo globalnega konflikta, kar vam onemogoči, da predčasno napoveste vojno (glede na to, za katero nacijo igrate). Opazil sem tudi da me večino časa pred vojno druge države niso kontaktirale in sem tako moral trgovanje pričeti sam. Ima pa tudi to dobro plat, saj ste bili v Hearts of Iron 3 včasih iz vseh smeri bombardirani z prošnjami po trgovanju.
Tudi vojaški nadzor je bil poenostavljen. Skupine vojakov lahko združite v vojske, katerim lahko nato dodelite poveljnika. Od slednjega je odvisno število divizij, ki jih lahko imate v armadi. Medtem ko jih lahko general nadzoruje 24, lahko maršal nadzoruje kar 72 skupin ali več. Ko ustvarite vojsko in ji dodelite poveljnika, lahko delite različne ukaze, kateri bodo izvedeni po najboljših sposobnostih dane armade. Tako ni potrebno več deliti ločenih ukazov vsaki skupini, čeprav je tudi to možno. Ukazi, ki jih dodelite, so tudi vidni na zemljevidu v obliki puščic in frontnih črt, kar pomaga pri nadzoru in opazovanju, pripomore pa tudi k imerziji.
Ko se odvija kopenska bitka, majhen indikator označuje, čez koliko časa se bo spopad končal. Če zmagujete, bo zelen, medtem, ko bo v obratnem primeru rdeče barve. Ob pritisku nanj si lahko ogledate tudi okno z podrobnimi statistikami, kjer lahko vidite taktike, ki so jih ubrali vaši generali, kateri vojaki se vojskujejo in kako na spopad deluje sam teren. Uspešnost v zračnih dvobojih je merjena v odstotkih, ki so odvisni od že prej omenjene učinkovitosti misije. Podobno delujejo tudi mornarske bitke, so pa te navadno končane dosti hitreje in se včasih zgodijo, ne da bi to sploh opazili.
Z vizualnega vidika ima Hearts of Iron 4 občutek in izgled prave Paradox strategije, spominja pa na ogromno partijo igre Risk. Svet je obarvan v raznolike barve, imena držav, regij in pokrajin so jasno izpisana in rahlo lebdijo nad pripadajočim območjem. Prisotno je tudi vreme, zaradi česar so pokrajine včasih obsijane s soncem, medtem ko bo drugič tam deževalo in bliskalo. Divizije so predstavljene preko 3D modela vojaka, iz ikone pa je vidno tudi, kateri vojaki so v skupini. Po želji lahko te ikone tudi izključite, čeprav bo takrat skupino vojakov označeval le majhen kvadratek, ki ga lahko kar hitro spregledate. Vključenih je tudi veliko opcij za starejše sisteme, a vseeno igra ne bo delovala na integriranih grafičnih karticah (testirano na AMD A8-7600 APU), čeprav na najnižjih nastavitvah zgleda kot konjski iztrebek.
Glasbo, katero poslušate ob igranju, bi zlahka postavil v kakšen epski dokumentarec o drugi svetovni vojni. Gre za orkestralen spektakel, kateri se odlično ujema s temo in dobro sede v uho. Vsak vojak ima tudi pripadajoče zvočne učinke, ki so zelo dobri, če ne celo izjemni.
Hearts of Iron 4 je fantastično nadaljevanje ene izmed najboljših simulacij druge svetovne vojne. Nudi potencialno neskončno število izidov druge svetovne vojne, kar ji da izjemno preigrljivost. Vsebuje veliko podrobnosti in globine, a so se razvijalci vseeno potrudili in naredili igro bolj dostopno tudi za ljudi, ki niso igrali prejšnjih iger v seriji. Vseeno vas, tudi če ste veteran serije, to ne rabi skrbeti, saj gre kljub temu za globoko izkušnjo – si pa za osnovno igranje ne rabite prebrati celotne enciklopedije. V glavnem, Paradox je spet uspel narediti strategijo, katera ima nujen prostor na polici vsakega ljubitelja strategij in zgodovine.
State Of Decay je bila precej zabavna, postapokaliptična igra, kjer smo v mestu, infestiranem z zombiji, poskušali preživeti čimdlje.
Sony je precej presenetil igričarsko skupnost ter napovedal povsem novo poglavje v seriji God of War.
Capcom je na letošnjem E3-ju končno tudi uradno napovedal Resident Evil 7.
Hideo Kojima je precej slavno ime v igričarski industriji.
Založnik EA ter razvijalec Respawn Entertainment sta prikazala prvi igralni posnetek za igro Titanfall 2.
EA je na svoji konferenci na sejmu E3 prikazal nov napovednik za prihajajočo igro Mass Effect: Andromeda.
Se vam kolca po novem Elder Scrolls naslovu? Žal tega še nekaj časa ne bo, a zna vas navdušiti Skyrim Special Edition.
Se spomnite igre Prey? Igra, ki je izšla leta 2006 sicer ni bila ravno vrhunska a vseeno je nabrala kar nekaj privržencev.
Sejem E3 je že v polnem razmahu in včeraj je imel svojo konferenco največji igričarski založnik EA.
Končno smo dobili vse podatke o novi razširitvi v igri Destiny.
Blizzard pripravlja nove animirane serije, ki bodo temeljile na dogodkih World of Warcraft-a.
Pri NCsoft-u so napovedali prvi alfa test igre Master X master.
Zelo zanimiva igra Conan Exiles je bila prvič prikazana letos januarja kot igra v kateri bo glavna naloga preživetje.
Razvojna ekipa: Brainy Studio LLC
Spletna stran: https://brainystudio.ru/
Steam: https://store.steampowered.com/app/428220/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=-E2IwkCXNJM
Platforme: PC, Xbox One
Operacijski sistemi: Windows 7-10, MacOS
Datum izida: 1.6.2016
Cena: 14.99€
Zvrst: Avanturistična platformščina
Medtem, ko igre kot Uncharted 4 in Overwatch požejejo vso (včasih zasluženo) slavo, pogosto spregledamo marsikateri biser, ki izide skorajda neslišno in bliskovito hitro potone v ogromnem številu iger, ki vsak teden uzrejo luč sveta. Tudi sam bi najverjetneje spregledal TurnOn, če mi ne bi razvijalci osebno pisali preko elektronske pošte. Zastavili so enostavno vprašanje, če bi bil slučajno zainteresiran opraviti pregled njihovega novega naelektrenega projekta. Ker rad preizkušam raznovrstne indie igre, sem bil seveda takoj za in bil kaj kmalu šokiran.
Dogodek, ki je v misli razvijalcev pognal idejo za razvoj igre, je nekaj, česar ne vidimo vsak dan. Ideja za igro se je zaiskrila, ko je manjša razvojna ekipa štirih ljudi, Brainy Studios, slišala za gibanje World Wildlife Fund’s Earth Hour, ki vsakoletno pozove ljudi, da za eno uro ugasnejo vse luči in tako pripomorejo k varčevanju z energijo ter posledično ohranjevanju narave.
V TurnOn nadzirate vesoljsko iskro, katere naloga je ravno obratna. Po zasilnem pristanku na zemlji pomotoma trešči v električno postajo bližnjega mesta in tako celotnemu mestu prekine oskrbo z električno energijo. Zato si zada nalogo, da popravi svojo napako in obnovi elektriko celotnega mesta. Odpravi se na obhod, na katerem prižiga luči in druge električne naprave, pri tem pa ji pomaga Profesor Mozeg, ki dela kot znanstvenik na električni postaji in ga strese ob misli, kaj bi se zgodilo z mestom ob dolgoročnem pomanjkanju elektrike.
Ker so stopnje sestavljene iz nekakšne kombinacije dvodimenzionalnega in tridimenzionalnega prostora, boste lahko skakali iz žice v ospredju na žico, močno v ozadju, čeprav to v praktičnem primeru ne bi bilo možno.
Velika večina 32-ih stopenj sestoji večinoma z enostavnih izzivov in ugank ter raziskovanja in zbiranja točk. Potujete s pomočjo daljnovodov, ki se nahajajo na vsaki stopnji. Iskra se lahko pomika le preko njih in če slučajno katerega zgrešite, se ob padcu na tla vaš naelektren kolega izblini v nič, kar vas prestavi do najbližjega transformatorja. Tako sicer težavnost ni ravno visoka, ampak to tudi ni namen igre. Vaš cilj bo tako prižgati čim več luči, ob tem pa lahko poizkusite odkriti tudi kar se da veliko skrivnosti.
Vsaka stopnja ima tudi drugačen “glavni” problem, ki ga morate razrešiti za uspešno napredovanje. Enkrat vas potrebuje deklič, ki ne upa sam stopiti po temnem pločniku, drugič pomagate družini pri obilici problemov v hiši, spet tretjič pa vas možakar potrebuje za izpoved ljubezni svoji dragi. Te hitre naloge pripomorejo k zanimivi igri, kjer zgodbo napredujete ekskluzivno s pomočjo pomaganja ljudem.
Najboljši del igre je zagotovo prezentacija. Namenjena je predvsem za sproščeno, umirjeno igranje, temu primeren pa je tudi vizualni izgled in zvočna podlaga. Medtem, ko so geometrija in objekti dokaj enostavni, TurnOn odlično uporabi raznovrstne barve in svetlobne učinke. Tako na začetku vsake stopnje prekriva tema, posledično pa ima vse temačen in depresiven pridih.
S svojimi dejanji nato počasi vdihnete življenje v prej dokaj mrtev svet in zaslon se hitro napolni z svetlimi barvami in raznimi vrstami luči, kar je pravi raj za oči. Prav tako je zabavno gledati tudi prebivalce mesta, ki reagirajo na vaš trud. Kadarkoli usposobite televizor, poskrbite za vzdušje na zabavi ali enostavno prižgete luč v sobi, ti prej žalostni možiclji polni veselja skačejo v zrak, kar naredi vse zelo zadovoljujoče.
Tudi zvočna podlaga je vredna omembe. Sestoji iz enostavnega, smooth jazz-a in odlično pripomore k sproščujoči naravi, po kateri igra hrepeni. Je tudi eden od glavnih faktorjev, ki pripomore k umirjenem ter počasnem igranju. K temu pripomorejo tudi vmesne sekvence, ki so sestavljene iz premikajočih se sličic, ki delujejo kot nekakšen strip.
Seveda počasna in mirna narava igre ne bo vsem všeč. To je odvisno predvsem od tega, kako so vam všeč sproščene igre počasnega tempa. Preigrali jo boste v dobrih par urah, kjer boste opravljali bolj kot ne identične naloge, ki jih včasih popestrijo stopnje, kjer na zastavljenih tirnicah (podobno kot stopnje z rudarskim vozičkom v Donkey Kong Country) potujete skozi svet in ob tem poskušate zbrati čim več točk.
Par stopenj vključuje tudi sovražnike, ki ne sodijo najbolje k ležerni naravi igre, tu pa tam pa sem naletel tudi na kakšnega hrošča, ki pa ni vplival na igranje. Osebno me je malce motil tudi zorni kot kamere, ki včasih zaradi bližine povzroči, da ne vidite blizkega daljnovoda, čeprav v večini primerov kamera ne predstavlja kakšnih težav.
Kljub par tehničnim težavam in nenavadnim odločitvam razvijalcev, je TurnOn še vedno zelo šarmantna igra, ki kapitalizira na enostavnem in ležernem platformiranju. Skupaj z barvnim izgledom in čudovito zvočno podlago je idealna za igranje v lenih, deževnih dneh, je pa res tudi, da ne nudi ničesar, razen vizualne avanture ter občutka zadovoljstva ob pomoči prebivalcem mesta. Če iščete nekaj enostavnega, ne iščite dalje – preizkusite raje TurnOn.
Po zaprtju popularnega zasebnega strežnika Nostalrius, je ekipa naredila peticijo, s katero so pridobili kar 200 tisoč podpisov za oživetje originalnih World of Warcraft strežnikov.
Čeprav prvi Watch_Dogs ni bil ravno priljubljen, založnik Ubisoft pospešeno dela na njegovem nadaljevanju.