🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 122

Jedi: Survivor – najboljša Star Wars vsebina zadnjih nekaj let

Pred kratkim mi je uspelo opraviti eno nalogo, ki sem se je otepal zadnjih nekaj let. Končno sem namreč pogledal še zadnji del nove trilogije Vojne zvezd, nad katero sem obupal po ogledu osmega dela, v gledanje devetega pa se nikakor nisem mogel spraviti. Trilogija filmov izpod frišnega režiserja J.J. Abramsa mi sicer ni bila zanič, a kot velikemu oboževalcu šesterice filmov, ki jih je skupaj spravil George Lucas, se mi je priskutilo nenehno kopiranje starih zamisli in strahopetnost Abramsa, ki se ni upal v vesolju predstaviti kakšne res pogumne nove ideje.

Vendar pa sem si zadevo zdaj končno ogledal do konca in veliko zaslugo pri tem nosi frišno spočeta igra Star Wars Jedi: Survivor. Tej je namreč uspelo pokazati, zakaj sem se leta nazaj sploh zatrapal v sicer izjemno zanimivo vesolje Vojne zvezd, ta ljubezen pa se je med preigravanjem obudila do te mere, da zdaj celo razmišljam o ogledu raznih serij, ki jih je med mojim dopustom pridobil pretočni servis Disney+.


VIDEO RECENZIJA


Razvojna ekipa: Respawn Entertainment
Založnik: EA
Platforme: PS5, XSX, PC
Nakup: Steam; PS5 na EIGRE.si
Datum izida: 28. april 2023
Igrano na: PS5


Razvijalec Respawn je zopet pokazal, da ga založnik EA upravičeno uvršča v svoje najbolj kvalitetne studie in je na splošno eden od redkih razvijalcev, ki se drži začrtanih rokov, nakar izda kvaliteten naslov, ki je boljši od predhodnika. To so dokazali leta 2019, ko so izdali svoj prvi Vojnozvezdni naslov Star Wars Jedi: Fallen Order, takrat pa so iz zagat potegnili EA, ki so ga vsi pljuvali zaradi igre Battlefront 2, ki je bila prežeta z mikrotransakcijami, igralci pa so se pritoževali, da založniku kljub večletni licenci za Vojno zvezd ni uspelo spočeti ničesar drugega kot pa en podpovprečni večigralski naslov.

A dovolj bodi o preteklosti, govora je o igri Jedi: Survivor, ki je vzela vse tisto, kar nas je zabavalo v Fallen Orderju, dodala nekaj novih stvari in hkrati prečistila in nadgradila igralno formulo.

V glavni vlogi zopet nastopa naš stari junak Cal Kestis, ki je od dogodkov prvega dela odrastel in se zdaj ponaša z rdečo brado, njegova otroška nedolžnost pa se je izgubila, saj je Cal ostal eden redkih Jedijev, ki se še borijo na strani dobrih fantov in poskušajo Imperiju pokvariti načrte, kjer je le možno. Tudi tokrat ga bo na odpravi spremljal prisrčni robotek BD-1, ki rad čveka in mu ob pravih trenutkih dvigne moralo, uporaben pa je tudi med raziskovanjem sveta.

jedi survivor
Grafično je tole čudovit naslov, a kaj ko ga tarejo težave glede optimizacije.

Cal se najprej pomudi na planetu Corusant, tam pa s svojo svežo posadko pomagačev poskuša pridobiti pomembne načrte, a seveda vse ne gre po planu, vmešajo se nekateri stari sovražniki in celotna avantura se končna bolj klavrno, čeprav je bila začetna naloga uspešno dosežena. Naš junak kmalu spozna, da svobodi preti veliko večja nevarnost, kot jo je sprva pričakoval, zato se zapodi v iskanje svoje prejšnje posadke, s katero je stkal tudi prijateljske stike, a Calovo življenje ga je poslalo po drugi poti, zato so bile te vezi prekinjene in jih je zdaj spet treba obnoviti.

Pot nas nato odpelje na planet Koboh, ta pa nato postane tudi glavna lokacija celotne kampanje. Na Kobohu namreč vzpostavimo svojo domačo bazo, kamor lahko nato povabimo druge osebe, ki jih srečamo med svojim raziskovanjem, tam pa lahko poskrbimo tudi za nadgrajevanje opreme, kupovanje dobrin in čvekanje z že od prej znanimi osebami in novinci, ki pa se osebnostno zlahka s kosajo prej predstavljenimi liki.

jedi survivor
Srečali boste stare in nove junake, vsi od njih pa so presneto zanimivi.

Štorija je dobra in lepo vleče naprej, obsojeni pa nismo samo na Koboh, saj lahko nato obiščemo še štiri dodatne planete. Vendar pa je Koboh najbolj izpopolnjen in na začetku se kar težko odločimo, kam bi se namenili, saj je mapa veliko večja od tiste iz posameznih področjih Fallen Orderja, planet pa skriva cel kup skrivnih jam, odročnih pečin in predelov, ki jih nadzoruje kakšen še posebej težak nasprotnik. Možnosti raziskovanja je veliko, nekaj namigov glede skritih kotičkov pa vam podajo tudi NPC-ji, nakar se te lokacije lepo označijo na mapi. Tako kot v prejšnji igri dostop do vseh predelov ni mogoč, saj mora Cal za določena zaklenjena vrata najprej dobiti primeren dostop, tega pa lahko pridobimo samo skozi opravljanje glavne naloge. A za razliko od Fallen Orderja smo tule že na začetku bolj gibčni, saj Cal zna tekati po zidovih, se od njih odrivati in skočiti višje, na voljo pa je tudi dvojni skok. Zaradi vsega tega je prečkanje sveta bolj svobodno in dinamično, med raziskovanjem pa boste odklenili tudi kup bližnjic, vsake toliko pa boste naleteli na kontrolno točko, ki nam poleg počitka in nadgrajevanja veščin omogoči tudi teleportacijo na druge odročne predele.

Tudi bojevanje je v Survivorju močno bolj izpopolnjeno. Prvine iz Fallen Orderja sicer ostajajo, saj tole še vedno ni lahka igra in pri pretepanju z žaromečem je treba biti malce taktičen in ob pravem trenutku uporabiti pravilno izbrano tehniko. Poleg navadnega zamahovanja je treba biti pozoren tudi na pravočasno pariranje, uporaba Sile pa se lepo sklada z našimi pretepaškimi potezami. Zaloge Sile lahko izkoriščamo za močnejši udarec z Žaromečem ali pa za nadzorovanje uma nasprotnika, ki nato za nekaj sekund skoči na našo stran. Prav tako lahko koga odrinemo ali pa povlečemo sebi, s kombinacijo tipk pa lahko sprožimo posebno moč, ki upočasni čas, medtem pa lahko naredimo kar nekaj škode.

jedi survivor
Ne bi bilo Star Wars igre, če ne bi srečali vsaj enega Rancorja.

Cal ima zdaj na voljo tudi posebne stile bojevanja z različnimi orožji, ki jih je spet treba izrabiti glede na dano situacijo. Poleg navadne svetleče sablje lahko v roko poprimemo dve naenkrat, a nato utrpimo hitrejše zgubljanje vzdržljivosti, preko dvoročnega žaromeča lahko bolje obvladamo množico a zato zadamo manj škode, moč pa je celo uporabiti Blaster, ki nam omogoči pokanje od daleč in poseben način Crossguard, ki je enak tistemu, ki ga je v filmih uporabljal Kylo Ren, gre pa za počasen zamah, ki ga pa lahko prizadane ogromno škode.

Zalega nasprotnikov je zdaj še bolj raznovrstna kot prej. Poleg sekanja vesoljskih bitij nas čakajo tudi Stormtrooperji, tem pa lahko zdaj celo odsekamo okončine, zaradi česar igra izpade malce bolj nasilna, a vseeno kakšne krvi ne boste gledali. Čaka nas tudi nekaj manjših in večjih šefov, ki zahtevajo svoj pristop, na splošno pa se mi je zdelo igranje na srednji izbrani težavnosti nekoliko lažje kot prej, zato se morda veteranom prejšnje igre že od začetka priporoča dvig stopnje na višjo raven.

Igra je prav tako naravnost čudovita za ogled, a to zahteva nekaj žrtvovanja. Igral sem na konzoli PlayStation 5, kjer sta na voljo dva grafična načina, vsak od njiju pa vsebuje svoje probleme glede padcev sličic na sekundo. Način Performance obljublja 60 sličic na sekundo, a velikokrat se čuti, da igra pade na številko 30 ali 40, prav tako pa vidno ob tem trpi ločljivost, zaradi tehnologije FSR pa se ob premikanju vidijo nazobčani robovi glavnega lika in okoliških predmetov. Možen je preklop na višjo ločljivost, vendar pa se mi igranje take akcijske igre pri 30 sličicah na sekundo v letu 2023 preprosto ne zdi sprejemljivo, težave z optimizacijo pa so tudi največji minus tega naslova.

survivor
Prisoten je tudi tista komična stran Star Warsa, ki vas lahko vsake toliko vsaj malce nasmeje, čeprav je igra na splošno bolj temačna od filmov.

Star Wars Jedi: Survivor se zlahka postavi med najboljše igričarske vojnozvezdne izkušnje in končno imam pri gledanju filmov in serij na voljo še en igričarski obrok kot pa samo zdaj že precej ostareli igri Knights of the Old Republic 1 in 2. Nadaljevanje prinese konkretne izboljšave igralne formule, a želel bi si še malce več globine pri grajenju prijateljskih vezi s kompanjoni, raziskovanje skritih kotičkov pa bi lahko prineslo več konkretnih nagrad, kot pa samo nove preobleke in možnost odklepa novih frizur za Cala.

Škoda res za optimizacijo, ki bi jo lahko Respawn popravil, če bi imel še nekaj mesecev razvojnega časa in zaradi tega je Jedi: Survivor trenutno na veliko slabšem glasu kot pa si ga zasluži, a po eni strani je graja iz strani igralcev tudi upravičeno, saj se zdi, da v zadnjem letu vsak naslov prinese svoje težave z delovanjem, a noben od založnikov pri tem nima problemov pri računanju polnih 80 €.

Igra Paranormal Tales bo poskušala v žanr grozljivk vnesti nekaj frišnih konceptov

0

Grafična podoba iger je zahvaljujoč pogonom tipa Unreal Engine 5 prilezla že do takšne stopnje, da jo že težko ločimo od podob iz resničnega življenja. Simulacija resničnega življenja sicer ni popolna, a če v svoj naslov navesiš nekaj premetenih filtrov in dogajanje preseliš v bolj realistično kamero že lahko pričaraš izkušnjo, ki zna v svoj fotorealizem prepričati marsikoga.

To je dobro nakazal igra Unrecord, ki je tri tedne nazaj zaradi svoje realistične grafike zažgala internet in stvari so šle tako daleč, da je moral razvijalec zagnati urejevalnik stopenj znotraj pogona Unreal Engine 5, saj je le tako lahko dokazal, da igra res obstaja in da ni samo nek vnaprej posnet video.

Nedavno predstavljena grozljivka Paranormal Tales poskuša iti v isto smer, le da njena podoba še zdaleč ni tako impresivna. Vseeno pa si igra od Unrecorda sposodi en trik in sicer kamero, ki se ji reče “bodycam” in jo navadno nosijo policisti med opravljanjem svoje dolžnosti. Na račun tega je perspektiva hudo realistična, razvijalec Digital Cybercherries pa bo to skušal izkoristiti pri strašenju igralca in napovednik je dejansko videti dokaj impresiven.

V Paranormal Tales se bomo podili po neki povsem običajni hiši, ki pa jo je napadlo neko zlobno bitje. To je najprej začelo prevračati posodo, nakar se bo zapodilo tudi za nami, očitno pa bo to spet en tistih naslovov, kjer bomo lahko pred nemezo samo nemočno bežali in se skrivali, kakšnega orožja pa ne bomo vihteli.

Kar Paranormal Tales loči od konkurence ni samo kamera, ampak tudi nekaj drugih mehanik. Kamera bo denimo znala z majhnim okvirčkom zaznati obraze in to lahko povzroči veliko nelagodja, ko imaš lečo usmerjeno proti temi, nakar se v njej nenadoma izriše okvirček, saj to lahko pomeni samo eno: iz teme nas nekaj gleda. Igra bo očitno namenjena tistim, ki imajo bolj močne želodce, saj bo med begom perspektiva skakala v vse strani, med skrivanjem pa bo naš lik prestrašeno šepetal sam sebi, zaradi česar bomo postali še bolj živčni.

Res upamo, da se igra ne bo zanašala na neke poceni trike in kopiranja drugih iger, čeprav nam izbira imena pri temu ne vliva ravno veliko zaupanja v razvijalca – Digital Cybercherries so namreč igro na YouTubu okrajšali na PT, kar je skoraj zagotovo referenca na istoimensko grozljivko, ki je davno nazaj za promocijo Silent Hillsa uporabil Hideo Kojima, nakar jo je Konami izbrisal iz trgovin.

Paranormal Tales ima svojo stran na Steamu, o datumu izida pa se zaenkrat ne ve še nič.

Strayed Lights – indie Soulslike izkušnja, s čudovitimi barvami

Če česa ne maram v igrah razvijalca FromSoftware je njihova tehnika pariranja udarcev, ki je prisotna že iz prvega Dark Soulsa, v igri Sekiro pa je postala edina možnost uspešnega napredovanja. Enostavno moji možgani ne znajo dovolj hitro prihajajočega udarca nasprotnika, zaradi česar sem se pariranja, če je le mogoče, izogibal.

K sreči pa vse igre niso tako zahtevne in čeprav igranje Strayed Lightsa v glavnem temelji na pravočasnem pritiskanju tipke za pariranje, je razvijalec Embers zadevo naredil dovolj sproščajočo, da ob neuspehih nikoli nisem trgal že zdaj preredkih las iz glave, dobra glasbena spremljava ob čudovitih barvah pa izkušnjo spremeni iz “Soulslike” v “Soulslite”.


Razvojna ekipa: Embers
Založnik: Embers
Platforme: PC, PS5, PS4, XSX, XO, NS
Nakup: Steam
Datum izida: 25. april 2023
Igrano na: PC


NAPOVEDNIK


Strayed Lights ne nosi kakšne posebne zgodbe, ki bi vsebovala dialoge in daljše vmesne sekvence, saj vse stavi na igralnost. Dovolj je vedeti, da se rodite iz žerjavice kot junak, brez določenega spola, nakar se hitro podate v raziskovanje stopenj, ki so čudno prazne, a zaradi svoje izoliranosti kljub temu čudovite.

Igra vam že skoraj takoj na začetku dostavi prvega večjega nasprotnika, ki vas lepo podučil glede tistih glavnih fint boja. Kot rečeno je treba zaobvladati pariranje nasprotnikovih udarcev, ki temu nato zmanjšajo življenjsko črto, nam pa to še generira zdravje. Sicer je na voljo tudi izmikanje, a to je nekam štorasto in nepriporočljivo, saj si prek tega ne boste obnovili zalogo zdravja, hkrati pa tako ostanete odprti na nove napade. Čeprav je pariranje na začetku preprosto, saj so okna za ustrezni pritisk ustrezne tipke dokaj široka, se stvari zapletejo, ko začnejo sovražniki proti vam prožiti rdeče ali modre napade. Takrat morate namreč tudi spremeniti svojo barvo, ki se ujema s tisto od nasprotnika. Zamahujemo lahko tudi mi in iz vsega tega nastane zanimiv ples pariranja, napadov in preklapljanja med barvami, ki skozi nekje 5-urno izkušnjo postaja čedalje težavnejši, saj začnejo nasprotniki kmalu mešati vzorce napadov in te naredijo nepredvidljive.

strayed lights
Večino igre boste preživeli med spopadanjem z večjimi nasprotniki, ki so barvno različno kodirani.

K sreči nas unikatno zamišljene beštije ne bodo napadale na čisto vsakem koraku in v bistvu so spopadi na začetku usmerjeni bolj na 1v1 in zato se skoraj vsaka bitka čuti kot šefovska, a igra vam rada kdaj malce še dodatno premeša štrene in v arenski boj dostavi dva nasprotnika, vsak pa vsebuje svojo barvo napadov.

Tole bojevanje tvori glaven del vaše izkušnje, a Strayed Lights je tudi na pol platformščina, tako da bo treba premagati tudi kakšno terensko oviro. Žal se tule pozna, da je igra nastala kot plod manjšega studia, saj so animacije mestoma malce pomanjkljive in skakanje naokoli ni tako zadovoljivo kot pa bi lahko bilo – še posebej tule zmotijo dokaj neprepoznavne police, za katere se lahko naš junak oprime, a se ne ločijo dovolj od okolice, včasih pa napoči tudi problem glede orientacije, saj naš Žerjavček ne stopi tja, kamor je usmerjen.

strayed lights
Med raziskovanjem boste naleteli tudi na miroljubna bitja, ki jih lahko malce pocrkljate.

Nerodno platformsko akcijo omilijo dobro zamišljene stopnje, ki so na ogled naravnost čudovite. Strayed Lights je vsekakor ena bolj živobarvnih iger kar smo jih videli, saj je je barvna paleta vsega naravnost čudovita in res se mi je malce ob njej potožilo, da na moji mizi ne stoji OLED monitor ali pa da si doma ne lastim konzole Nintendo Switch, ki vsebuje OLED ekranček. Prelivanje vseh barv okolice in tudi na sovražnikih je čudovito, vse to pa izdatno podpre tudi lepa glasbena spremljava, ki sicer ni preveč bučna, a je ravno pravšnja za takšno igralno izkušnjo.

Svet Strayed Lightsa sicer ni povsem odprt, a ponuja nekaj prostega raziskovanja, ki vam v skritih kotičkih prinese nekaj dobrih. Med igranjem sicer nikoli ne boste dobili občutka, da je razvojna ekipa želela umetno podaljšati igralni čas, saj so vse stopnje in spopadi narejeni tako, da se skozi njih sprehodite samo enkrat, nakar pridete do konca, ki kakšnega resnega izgovora za ponovno preigravanje ne nudi.

strayed lights
Stopnje so čudovite in ponujajo kar nekaj skritih kotičkov.

In to je problem, saj igra v razpon traja 5 ur, nekateri pa se bodo skozi njo odpravili v še krajšem času, za to pa boste na Steamu morali odšteti 25 €, kar se zdi malce veliko.

Izkušnja je tako kratka, a sladka, razvijalec Embers pa je pokazal, da v svojih vrstah skrivajo kar nekaj talenta in samo upamo lahko, da bo prodaja stekla dovolj dobro, da bodo pri svojem naslednjem naslovu dostavili še bolj nadgrajeno igralno izkušnjo, ki bo mogoče ponudila tudi kakšno uro več zabave.

ChatGPT je prispel tudi v Skyrim

Umetna inteligenca bo zagotovo igrala veliko vlogo pri nadaljnjem razvoju iger – pa če nam je to všeč ali ne. Založnik Ubisoft je že najavil premik v to smer, zaradi česar je bil deležen kar nekaj javne graje, a umetna pamet bo prinesla tudi pozitivne spremembe. Veliko vlogo bo igrala pri oblikovanju brezplačnih modov, ki jih človeške roke delajo leta, medtem ko bodo računalniški algoritmi razvojni čas takšnih projektov zagotovo močno zmanjšali in odprli pot do veliko večjih in ambicioznejših projektov.

Kako zna stvar zgledati smo že videli v igri Mount and Blade, zdaj pa je en modder popularni čvekalni program ChatGPT pripeljal tudi v Skyrim. YouTuber Art from the Machine, ki zna biti glede na ime tudi sam produkt umetne inteligence, je daljšem videu pokazal, kako je trenutno videti Skyrim, če je v njem združenih več umetnopametnih orodij. Ume NPC-jev poganja ChatGPT, medtem orodje xVASynth besedilo pretvori v govorjeno besedo, Whisper pa naredi ravno obratno. Čez vse to so prelite še Skyrimove skripte, ki NPC-jem uskladi ustnice z govorjeno besedo, ti pa se zdaj lahko tudi zavedajo, če je zunaj dan ali noč ter lahko dinamično reagirajo na naključne situacije.

Končni rezultat nam da vedeti, da umetna inteligenca še ne bo kmalu prevzela modderske scene, saj tehnologija izzivom še ni dorasla. NPC-ji so slišati robotsko in nekatere besede napačno naglasijo, ChatGPT pa za vsak odgovor potrebuje nekaj sekund premisleka, tako da pogovori niso ravno tekoči.

Vendar pa je prikazano kljub temu impresivno in treba se je zavedati, da gledamo rezultate, ki so jih skupaj spravili amaterji, medtem ko bi kakšen studio s pravim proračunom znal ustvariti nekaj, kar bi bilo dosti bolj izpopolnjeno.

Art from the Machine zaenkrat še ni najavil, ali bo svoj mod ponudil v prenos tudi drugim igralcem, a verjetno se bo to zgodilo, ko bo projekt še malce bolj izpopolnjen.

Šef Xboxa se je upravičil za Redfall in predstavil Microsoftovo filozofijo izdajanja iger

1

Za založnikom Microsoftom je nekaj napornih tednov. Njihov nakup založnika Activision Blizzarda še vedno ni dokončan in je na trgu Združenega kraljestva naletel na nepričakovano oviro, saj so regulatorji blokirali nakup, na kar se je Microsoft pritožil, a kdo ve, kdaj bo zadeva na sodišču razrešena in komu v prid.

Borijo se tudi z izdajanjem ekskluzivnih iger, saj so nekaj dni po dolgem času vendarle spočeli AAA naslov, ki je bil ustvarjen namensko za njihovo konzolo Xbox Series X, a ta je bila žal podpovprečna. Mi smo kolebali med ocenama 2,5 in 3 in se na koncu odločili za višjo postavko, saj je sodelovalno igranje prineslo nekaj dodatne zabave, a nekateri drugi so bili z ocenami precej bolj kruti, zaradi česar je trpela prodaja, največ pa je utrpel sloves razvijalca Arkane, slabe besede pa so letele tudi na založnika Bethesdo, ki spada pod okrilje Microsofta.

Za slabo kvaliteto naslova so igralci hitro začeli iskati glavnega krivca in ni dolgo trajalo, da se je na zatožni klopi znašel Phil Spencer, ki je vodja divizije Xboxa in je hkrati tudi obraz te konzole. Phil se je včeraj pojavil na podcastu Kinda Funny Games Xcast in se tam odkritosrčno spregovoril za mikrofonom, a njegovi odgovori niso zadovoljili vseh.

Seveda je med pogovorom beseda padla na Redfall in nad odzivom kritikov je Phil globoko razočaran. Povedal je, da je igra med njihovimi notranjimi ocenjevalci dosegala veliko višje rezultate, vendar pa to ni izgovor in da je še vedno razočaran nad sabo, da je igra izšla v takšnem stanju. K temu je dodal, da je bil razočaran tudi nad dejstvom, da igra ob izidu na konzoli Xbox Series X lahko dosega samo 30 sličic na sekundo.

Phil meni, da prestavitev izida ne bi vplivala na ocene Redfalla. Sicer priznava, da ima igra očitno težave s kvaliteto, a da je večji problem to, da igra preprosto ni izpolnila tiste kreativne vizije, ki so jo igralci od nje pričakovali. Kljub temu pa pravi, da sta tako Microsoft kot tudi Arkane zavezana k temu, da igri popravita do te ravni, ki jo igralcem zopet prikupila in ob tem navedel naslova Grounded in Sea of Thieves, ki sta po letih razvoja povsem drugačni in bolj izpopolnjeni igri kot na začetku.

Intervju je presneto zanimiv, saj se Phil malce dotakne tudi širše strategije, ki jo trenutno Microsoft planira za konzole Xbox Series S/X in PC.

Phil pravi, da njihova strategija ne sloni na temu, da bi zaradi dobrih iger prodali več konzol kot Sony in Nintendo. Po njegovem mnenju dandanes dobre, ekskluzivne igre ne bodo prepričale igralce na konzolah PlayStation 5 in Nintendo Switch, da te zavržejo in samo zaradi iger nato kupijo Xbox Series X, saj so preprosto preveč zavezani k določenemu ekosistemu in svoji knjižnici iger, ki so na PlayStation 5 združljive s prejšnjo generacijo konzole, zaradi česar so na njih še bolj zavezani. K temu je dodal, da četudi Starfield izide in pri kritikih pobere ocene 11/10, Sonyjevi in Nintendovi pristaši še vedno zaradi tega ne bi zamenjali tabora.

Namesto direktnega tekmovanja s Sonyjem in Nintendom se tako Microsoft želi raje osredotočiti na večjo dostopnost iger, ne glede na izbrano napravo. Pomembno vlogo pri tem nosi njihov servis Game Pass, ki za eno naročnino omogoča preigravanje naslovov na PC-ju in Xboxu, omogočeno pa je tudi pretočno igranje, tako da lahko zabavo preselimo tudi na telefone.

Philove izjave so med igralci spodbudile kar nekaj burnih debat. Res je, da ena sama igra ne bo pri nekateremu sprožila pomisleke, da proda svoj PS5 in ga zamenja za Xbox, a če bi redno na tej konzoli začel dobivati kvalitetne naslove, ki jih ne bi mogel igrati nikjer drugje, potem bi se sčasoma tehtnica morda prevesila tudi na to stran. Phil je sicer v intervjuju povedal, da se končno uresničujejo načrti, da bi vsako četrtino leto izdali po eno AAA ekskluzivo, a kakšnih datumov ni ponudil. Starfield je trenutno njihov naslov, ki ima dejanski datum izida in ni dvoma, da zdaj na tej igri sloni ogromno pričakovanj. Če te morda ne bodo izpolnjena, potem se Microsoft kmalu ne bo mogel več tolažiti niti z Game Passom in Microsoft bo moral spremeniti svojo strategijo izdajanja naslovov.

Založnik se namreč drži načela, da na svoje razvijalce ne pritiska in jim pušča proste roke pri razvoju, a nekateri se sprašujejo, če jih morda ta pristop zdaj ne grize v rit. Seveda je pohvalno razvijalcem pustiti, da izpolnijo svoje vizije, a po drugi strani je razvoj iger tako zakompliciran posel, da brez nekega nadzornika in zakoličenih rokov razvijalci zapadejo v cikel ustvarjanja, brisanja in dodajanja vsebine, dokler se vse skupaj ne sprevrže v razvojni pekel, nakar igra potrebuje 6 let ali več za svoj izid, končni rezultat pa je na koncu pod povprečjem.

Kakšna je prihodnost Xboxa bomo izvedeli kaj kmalu, saj za 11. junij pripravljajo večjo konferenco, na njej pa si bo svoj poseben prostor na odru zavzel tudi Starfield.

Grozljivka Amnesia: The Bunker pokazala 10 minut novega igranja

Igra Amnesia: The Bunker z vsakim novim prikazom igranja bolj obeta. Glede zgodbe vemo samo to, da se bomo znašli izpod podzemnega bunkerja iz 1. svetovne vojne, naokoli pa ne bomo našli niti ene žive osebe, ampak samo razpadajoča trupla, po rovih pa nas bo preganjala neka pošast, proti kateri bomo imeli bore malo obrambe.

Kar me najbolj navdušuje je ta občutek resnične izoliranosti in klavstrofobičnosti. Igralni napovedniki zaenkrat v nas niso metali poceni “jump scare” momentov in tole bo resnično počasna igra pri kateri bo treba previdno kukati iz vsakega ovinka in uporabiti vse pripomočke, ki nam bodo na voljo. Na zaslonu ne bo praktično nobenega pokazatelja uporabniškega vmesnika, tako da se bo treba za raziskovanje zanašati na zemljevid in priročno svetilko, ki jo bo treba pred uporabo naviti, lučka pa bo sčasoma začela ugašati.

Amnesia: The Bunker bo za razliko od prejšnjih delov vsebovala nekaj samosvojih igralnih mehanik. Prvič v seriji bomo lahko uporabili orožje, a za revolver bomo strelivo našli bolj po naključju, prav tako pa bo redka kakšna granata, ki nam zna odpreti pot naprej, a glasen pok bo priklical tudi nevarnost. Med osvetljevanjem nepredirne črnine bomo očitno naleteli tudi na ogromne podgane, ki strahu pred človekom nimajo in odžene jih lahko samo plamteča bakla. Naše najboljša obramba pred pošastjo bodo generatorji, ki bodo lahko osvetlili prostore, saj naš glavni nasprotnik ne mara preveč svetlobe, a generator deluje na bencin, ki pa ga je omejene zaloge. Za bolj brezskrbno raziskovanje tako ne bo veliko časa, kar doda samo še en nov nivo pritiska na igralca.

Amnesia: The Bunker je videti kot res dobra grozljivka, razvijalec Frictional Games pa se zna preko nje odkupiti za igro Amnesia: Rebirth, ki ni bila sicer slaba, a spet ni dosegla tistih višav, ki smo jih od tega razvijalca upravičeno pričakovali.

Datum izida je po nekaj prestavitvah zdaj trdno zakoličen za 23. maj.

It’s Always Sunny in Philadelphia dobil napovednik za svojo že 16. sezono

V serijo It’s Always Sunny in Philadelphia je leta 2005 verjelo bolj malo ljudi, saj je komična serija prišla izpod rok dokaj neznanega tria, ki so ga sestavljali Glenn Howerton, Charlie Day in Rob McElhenney. Vendar pa je trojica brž pokazala svoj izjemni talent za pisanje črne komedije, ko pa se je ekipi pridružil še legendarni igralec Danny DeVito pa je serija samo še pridobila na prepoznavnosti in zdaj stopa že v svojo 16. sezono, ki je nedavno dobila svoj prvi napovednik.

Serija It’s Always Sunny in Philadelphia je dolgo bila znana po temu, da je bila praktično vsaka njena sezona odlična, a po vseh teh letih je tudi ta malce padla po kvaliteti navzdol. Oboževalci se strinjajo, da zadnji dve sezoni nista dosegali vrhuncev prejšnjih in zdelo se je, da je tudi originalni trio ustvarjalcev in igralcev pri ustvarjanju izgubil nekaj zanosa. A od 15. sezone dalje so spočeli svoj podcast in pri obujanju spominov je hitro postalo jasno, da so vsi zopet postali zagreti za delanje novih epizod, ravno zaradi tega pa napovednik 16. sezone presneto obeta.

Po zadnji sezoni, ko se je celotna ekipa odpravila na Irsko, so se očitno zopet vsi vrnili na stara tla znotraj okrepčevalnica Paddy’s Pub in čaka nas spet cel kup komičnih zapletov. Frank in Charlie bosta končno odprla Charlijeva skrivnostna vrata, hudo dobra novica pa je tudi to, da se vračajo nekateri stari obrazi, kot sta denimo mami od Charlija in Maca ter brata McPoyle, upamo pa, da se bo vmes nekje pojavil še iznakaženi Cricket. Čaka nas tudi nekaj presenečenj, saj se bosta v 16. sezoni pojavila igralca Bryan Cranston in Aaron Paul, ki ju poznamo iz serije Kriva pota, tule pa ju bo okoli v limuzini prevažal Charlie, a razlog za njegovo šofiranje še ni znan.

16. sezona je po tem napovedniku videti vzpodbudno, gledali pa jo bomo od 7. junija dalje – pri nas bo na voljo preko pretočnega servisa Disney+.

Google predstavil svoj zložljivi telefon

0

Bil sem mnenja, da so zložljivi telefoni bili tista muha enodnevnica tipa 3D televizorji, ki bo popularna kakšen mesec, nakar se te tehnologije nihče ne bo več spomnil. A očitno nekaj je na temu, da lahko telefon raztegneš v tablico, saj Samsung še vedno dela na novih serijah izdelkov, zdaj pa se mu bo pridružil še Google, ki je včeraj na splet poslal dražilnik za svoj prvi prepogljivi telefon Pixel Fold.

Zaenkrat smo dobili samo kratki dražilnik, ki razkrije bore malo, a nič ne de, saj je že pred uradno najavo na splet ušlo cel kup govoric, ki pravijo, da bo naprava poganjalo čipovje Tensor G2, ki ga najdemo na telefonih Pixel 7. Ko bo naprava poklopljena bo na zunanji strani v nas gledal zaslon, premera 5,8 palca, medtem ko bo “telefonski” zaslon v premer meril 7,6 palca. Dobra naj bi bila tudi baterija, ki naj bi nam ob neprestani uporabi omogočila 24 ur tapkanja po telefonu.

Tule bo še ena kamera na zadnji strani in to je v bistvu vse, kar trenutno vemo o Pixel Foldu. Govorice pravijo, da bomo za eno kopijo naprave morali odšteti od 1.700 dolarjev dalje, kar je v bistvu skladno z vsemi zložljivimi telefoni, Google pa bo uradno večjo predstavitev na konferenci Google I/O, ki se bo odvila že 10. maja.

Discord bo kmalu od vas zahteval spremembo imena

Discord je resda najbolj popularen čvekalni program med igralci, a vsebuje nekaj tečnih lastnosti, ki jih namerava razvijalec postopoma odpraviti. Eden večjih problemov se tiče prevelike zakompliciranosti glede uporabniških imen in dodajanja novih prijateljev, ki je v bistvu zagata, s katero se je srečal že marsikdo.

Težava tiči v dejstvu, da za dodajanje novega prijatelja ni dovolj samo to, da poznate njegovo ime, ampak morate poznati tudi njegov “discriminator”. Če ne veste kaj to je, potem pri tem neznanju niste sami, saj je Discord v svojem blog zapisu objasnil, da kar več kot 40 % vprašanih uporabnikov ni vedelo kakšen je njihov “discriminator” oziroma kaj ta beseda sploh pomeni.

To je problem, saj ta oznaka tvori velik del izkušnje povezovanja med uporabniki. “Discriminator” so namreč tiste štiri številke z lojtro, ki jih imate zapisane ob svojem uporabniškem imenu. To je vaš unikatna številka preko katere se ločite od drugih uporabnikov in ob dodajanju novega prijatelja je nujno potrebna, saj drugače ne morete biti prepričani, da ste vabilo za prijatelja poslali pravi osebi.

Situacijo dodatno zakomplicira dejstvo, da Discord imena med sabo loči tudi glede na velike ali male črke. Tako imata imeni BoriSe in Borise za sabo lahko dva različna uporabnika, izbira pravega pa je nato samo loterija.

discord

Discord se je zdaj odločil vse skupaj poenostaviti, saj želi uporabnike med sabo povezati na bolj priročen in enostaven način. Discriminatorji se bodo tako kmalu poslovili in vsako ime bo postalo unikatno in bo sestavljeno samo iz malih črk, številk, znakov plus in podčrtaja, k temu pa bo dodano še sekundarno, prikazno ime, ki je v bistvu lahko karkoli si želite in lahko vsebuje tudi emotikone, to prikazno ime pa bo tisto, ki bo vidno vašim prijateljem. Obstoječa imena z discriminatorji bodo še vedno delovala in zaradi te spremembe ne boste izgubili nobenih prijateljev, a ime boste morali spremeniti v nekaj, kar ne bo vsebovala zadnjih štirih številk, zraven pa bo treba dodati še prikazno ime, ki za spremembo ne bo tako naporno.

Discord pravi, da se te spremembe ne bodo zgodile takoj, ampak postopoma. Prvi uporabniki bodo prejeli opomnike za spremembo imen v prihajajočih tednih, nakar se bo zadeva začela širiti skozi prihajajoče mesece. Časovno to ni ravno točno razporejeno, a Discord pravi, da se bo možnost spremembe imena vrstila glede na čas vaše registracije. V praksi to pomeni, da tisti, ki ste se za uporabo Discorda odločili med prvimi, boste tudi prej dobili možnost spremembe imena, to pa vam bo dalo veliko večjo šanso, da dobite unikatni vzdevek, ki ga še ni zasedel nekdo drug.

Dune: Part Two dobil prvi napovednik

Po dveh letih od impresivnega prvenca se počasi pripravlja drugi del filma Dune, ki smo mu pri nas nataknili ime Peščeni planet. In to ime je še kako primerno za prvi napovednik Dune: Part Two, saj boste večino dvominutnega videa gledali v širno puščavo, ki pod površjem skriva zelo nevarne zveri.

Napovednik sicer ni preveč zgovoren, saj vidimo Paula (Timothée Chalamet) in Chani (Zendaya), ki se gledate v oči in se razgovarjata o prihodnosti Arrakisa, nakar Paul zapiči v puščavska tla klicalca puščavskih črvov, katerega namerava zajahati. Črva sicer ne vidimo v vsej njegovi mogočnosti, saj se pokaže samo neka zverina, ki se počasi dviga iz mivke, kar je dobro, saj veliko dandanašnjih filmov v svojih napovednikih pokaže čisto preveč.

Tudi za režijo drugega dela bo seveda poskrbel Denis Villeneuve, ta pa nam je v napovedniku ponudil vpogled v nekaj likov, ki jih v prvencu nismo videli. Tu je Florence Pugh, ki bo igrala princeso Irulan in Feyd-Rautha, ki ga kot gologlavec igra neprepoznavni Austin Butler, katerega smo nazadnje gledali znotraj filma Elvis.

Za razliko od originala drugi del Peščenega planeta ne bo moč istočasno gledati v kinih in pretočnem servisu HBO Max. Razlog za to je seveda dejstvo, da nas je pri prvencu še mučil koronavirus, zaradi česar je bila obiskanost kinodvoran bolj na dnu, delno pa krivda pripada tudi prenovi servisa HBO Max, ki bo takrat že nosil imel MAX, nikomur pa še zdaj ni točno jasno, kaj vse bo vsebovala njegova knjižnica naslovov.

Dune: Part Two se bo v kinih rodil 3. novembra, zaradi uspeha prvega dela pa se je nekaj začelo dogajati tudi na področju iger. Razvijalec in založnik Funcom je namreč napovedal izdelavo MMO-ja Dune: Awakening, ta pa se bo dogajal 8 let po filmu, le da bomo gledali v malce drugačen razplet dogodkov. Awakening bo v bistvu preživetveni MMO, ki se bo dogajal na Arrakisu, žal pa še vedno ne vemo ničesar glede potencialnega datuma izida.

Tale igra je videti tako dobro, da kar težko verjamemo, da gre za MMO

Včerajšnji napovednik za igro Chrono Odyssey je marsikoga pustil odprtih ust, saj je razvijalec Npixel zadevo na splet poslal brez kakšnega predhodnega pompa, prikazani video pa je nakazal fantastično grafično podobo, ki je rezultat dela v pogonu Unreal Engine 5 ter temačno podobo z navidez naprednim bojem, zaradi česar igra spominja na nekaj, kar bi prav lahko uvrstili v nabor naslovov izpod razvijalca FromSoftware, ki je znan po svojih igrah Dark Souls in Elden Ring.

Npixel je Chrono Odyssey sprva najavil leta 2020, takrat pa je bila igra delana znotraj pogona Unreal Engine 4, razvijalec pa je od takrat že tako impresivno grafično podobo samo še nadgradil. Igranje bomo izvajali iz tretjeosebne perspektive, čakajo nas različni igralni poklici, nasprotnike pa bodo sestavljali običajni, manjši sovragi in bolj fantastično oblikovane beštije tipa zmaji.

Vse skupaj je videti kot odličen RPG, a žal je treba pričakovanja igralcev politi z malce hladne vode. Chrono Odyssey bo namreč MMO, zaradi česar je marsikakšen pristaš enoigralskih RPG-jev hitro zavil z očmi. A slabih novic tule še ni konec, saj je Npixel južnokorejski razvijalec, ti pa so znani po temu, da v svoje MMO-je zelo radi zapečejo gore mikrotranskacij in se svojih P2W mehanik niti ne skrivajo, niti se jih ne sramujejo. Poleg tega je Npixel v preteklosti promoviral web3 igre, ki igralcem ponujajo nakup NFT-jev, vse našteto pa iz Chrono Odysseyja naredi zadevo, ki jo lahko upravičeno sumničavo gledamo vse do samega izida.

Kdaj se bo ta zgodil še ni znano, saj vemo samo to, da bo igra enkrat izšla za PC in konzoli PlayStation 5 ter Xbox Series X.

F1 23 prejel prvi igralni napovednik

Pripravite se na novo dozo dirkanja iz karavane Formule 1, saj je založnik EA za nas pripravil prvi igralni napovednik igre F1 23, ki jo sicer še vedno izdeluje Codemasters, a ta zdaj spada pod ameriškega gigantskega založnika, ki zaradi nabavljene licence F1 seveda ne namerava spustiti letnega novega poglavja.

F1 23 je grafično videti presneto impresivno, kar je malce presenetljivo glede na dejstvo, da bo igra poleg na PC-ju in trenutni generaciji konzol izšla tudi na sistemih PlayStation 4 in Xbox One. Codemasters se je za letošnje poglavje odločil zopet vrniti štorijalni način “Breaking Point”, ki je lani manjkal. Zgodba bo postavila Aidena Jacksona in Devon Butlerja, ki smo ga srečali kot našega nasprotnika v prejšnji igri, v isto, ambiciozno ekipo, ki se bo poskušala prebiti na prvo mesto izjemno tekmovalnega okolja Formule 1.

Codemasters pravi, da bo obnašanje bolidov tokrat še bolj realistično kot prej, saj so nadzor prilagodili glede na obnašanje resničnih dirkalnikov. Srečali boste vse licenčne dirkače in proge, med kateri bosta vključeni novi iz Las Vegasa in Katarja. Poleg sodobnih dirkališč se boste lahko zapeljali skozi nekatere legendarne proge, med katere spadajo francoska Paul Richard, kitajska Šanghaj in portugalska Portimão.

Poleg znova vključene zgodbe bo F1 23 povrnil še en pozabljen sistem in sicer rdeče zastavice, ki smo jih nazadnje videli v igri F1 2014. Poleg tega bo dodobra prenovljen sistem fizike, večigralstvo pa se bo malce zgledovalo po igri Assetto Corsa, tako da bo vsak igralec oceno, ki bo odražala njegovo varno vožnjo med spletnimi dirkami in tistimi, ki jih bo izvajal brez povezovanja na strežnike.

F1 23 s sabo prinaša kar nekaj zanimivosti, v igranju pa se bomo zabavali od 16. junija dalje.

Film Gran Turismo dobil prvi napovednik

Ko je Sony napovedal, da bo v filmske vode skočila tudi njihova dirkaška franšiza Gran Turismo, smo igralci vest malce čudno pogledali, saj nihče med igranjem teh, sicer kvalitetnih naslovov, ni nikoli pomislil: “Hej, tole bi bil pa lahko res hud film”. Gran Turismo namreč tudi ne vsebuje nobene zgodbe, saj preprosto skačemo iz ene dirko v drugo, se poskušamo zavihteti na prvo mesto ali pa pri kakšnem izzivu osvojiti zlati pokal.

Vendar pa se Sony ni dal prepričati v nasprotno in je v sodelovanje povabil režiserja Neilla Blomkampa, ta pa je skupaj spravil zgodbo, ki temelji na resničnih dogodkih. Spremljali bomo potovanje Janna Mardenborougha (Archie Madekwe), ki se je v prostem času kalil za profesionalnega virtualnega dirkača, nakar se je vpisal na tekmovanje GT Academy, tam pa ga nato opazi motoršportni agent Danny Moore (Orlando Bloom), ki ga nato poveže s trenerjem resničnih dirk: Jackom Salterjem (David Harbour).

Pri napovednik nas sicer ni prepričal, da bo tole obveljalo za nek film, ki ga je treba obvezno gledati v kinu, čeprav so producenti že pred izdajo napovednika obljubljali, da so za film razvili prav posebne zvočne učinke, ki naj bi gledalca prepričali, da ne sedi na udobnem sedežu sredi kina, ampak v pravem, rohnečem štirikolesniku.

Žal napovednik vsebuje tudi nekaj klišejskih zapletov, kjer se virtualnega dirkača podcenjuje in zasmehuje, nakar seveda ta preseneti s svojim talentom do pravega dirkanja. Še posebej tečen je lik trenerja Jacka, ki parkrat skozi napovednik omeni, da virtualno dirkanje ni enako resničnemu in da v igri lahko dirko vedno začneš od začetka, medtem ko je prava izkušnjo povsem drugačna – kot da je to res treba večkrat poudarjati in ni jasno vsakemu.

Prav tako sem se zaradi napovednika počutil presneto star, saj sem po dolgem času zopet ugledal igralca Orlanda Blooma, ki sem ga nazadnje spremljal v filmih Pirati s Karibov. Zato se ga spomnim kot dvajsetletnika, a od takrat je preteklo že toliko vode, da jih Bloom danes šteje že 46 let in to se mu tudi pozna.

Gran Turismo nas bo v kina vabil od 11. avgusta dalje.

Zdaj lahko petim prijateljem podarite brezplačno naročnino na Game Pass

0

Priljubljeni servis Game Pass je že nekaj časa na voljo v Sloveniji in Microsoft nam je za uvod pripravil presneto privlačno ponudbo, ki je prinesla 3 mesece naročnine po ceni enega samega evra. Američani so se zdaj odločili zadevo še popestriti, saj lahko od danes naprej vsak tisti, ki si lasti aktivno naročnino na PC-ju v 14-dnevni brezplačni preskus povabi do 5 prijateljev, ki so morda ta “igričarski Netflix” od vedno želeli preizkusiti, a morda jim je bilo na začetku škoda tistega evra ali pa si nemara ne lastijo kreditne kartice.

Do vabil dostopate preko aplikacije Xbox, ki je za zaganjanje Game Passa na PC-ju že tako nujno potrebna in jo ima vsak lastnik naročnine že zagotovo nameščeno. Na domači strani aplikacije pod zavihkom Game Pass boste na vrhu našli gumb “Give PC Game Pass”, za vabilo prijateljev pa lahko ustvarite posebno povezavo ali pa jih v zabavo povabite preko e-poštnega sporočila.

Na voljo imate 5 vabil, ta številka pa se bo z vsakim januarjem obnovila. Seveda pri zadevi obstajajo določene omejitve, ki jih je vredno omeniti. 14-dnevni brezplačni preskus igralcu ponudi poln katalog iger, ki se nahajajo znotraj knjižnice Game Pass, med temi pa najdemo tudi nedavno izdani Redfall, ki ga je najbolje izkusiti z drugimi prijatelji. Prav tako vam te preskus omogoči dostop do EA-jeve knjižnice EA Play, hkrati pa lahko izrabite bonuse iger League of Legends in Valorant, če na Game Pass povežete lastni Riot račun.

Vabila lahko izkoristijo samo tisti uporabniki, ki nikoli prej niso držali naročnine Game Pass, tisti izbrani prijatelji pa imajo 30 dni, da sprejmejo in aktivirajo vabilo, a s tem seveda ne bodo dobili možnosti svojih lastnih 5 vabil, saj bi se tako ujeli v neizhodno zanko vedno novih vabil.

14-dnevni preskus je na voljo samo za PC inačico Game Passa in ne Ultimate verzijo, ki omogoči igranje iger tudi na Xboxu, a za nas bi bila zadeva tako ali tako neuporabna, saj Game Pass Ultimate pri nas še ni na voljo. Več informacij glede vseh pravil in postopkov aktivacije najdete na uradni strani.

Farming Simulator 23 dobil prvi igralni posnetek

Preden ne začnete prezgodaj proslavljati nov del kmetijske sage Farming Simulator vas moramo že takoj na začetku opozoriti, da tole ni čisto zares nov del franšize, saj je Farming Simulator 23 ustvarjen za konzolo Nintendo Switch in telefone z operacijskima sistemoma Android in iOS. Razvijalec GIANTS Software si na ta način lahko privošči malce večji razvojni čas za svoja glavna poglavja, ki prihajajo v presledkih nekaj let in v zadnjem večjem poglavju smo se tako poigrali novembra 2021, nakar smo dobili dopolnjeno inačico Platinum, zdaj pa je telefonska verzija dobila svoj prvi igralni napovednik.

In ta je videti kot poštena nadgrajena prejšnje verzije, kar je veljalo tudi za Farming Simulator 22. Grafično gledamo v zadevo, ki je primerljiva s svojim PC bratom, čeprav bo tekla v manjši ločljivosti in ji bodo manjkali nekateri grafični bombončki. A igralna sredica ostaja slastna, saj nas čaka več kot 100 verno poustvarjenih strojev za kmečka opravila in 14 različnih pridelkov, ki jih bo treba obdelati na njivah.

Moč bo zajezditi tudi konje in skrbeti za raznovrsten nabor kmečkih živali, med katere lahko prištejemo ovce, prašiče, krave in tudi kokoši. Vse to bomo lahko izrabili za vzpostavljanje proizvodnih linij iz katerih bomo dobili moko, volno, jajca in mleko, to pa bomo lahko nato prodali in iz tega dobička nadgradili domači multikultivator.

Čakata nas dve različni mapi, ki se bosta geografsko hudo razlikovali. Bolj domača bo tista evropska, pokukali pa bomo lahko tudi na ameriško stran in se od bližje spoznali z njihovimi postopki kmetijstva.

Farming Simulator 23 izide 23. maja, za iOS in Android pa lahko že zdaj opravite predčasni registraciji.

Skywind je na obletnico Morrowinda pokazal 20 minut novega igranja

0

Morrowind je za marsikoga še danes najboljši del franšize The Elder Scrolls, saj je Bethesda v tem delu ponudila največjo svobodo raziskovanja, svet pa je bil na račun tega, da se ne moreš kar teleportirati kamor ti pač srce poželi, naravnost ogromen, naloge na mapi pa niso kazale poti do cilja, zato si se moral zanašati na dnevnik in sam izgruntati pot do cilja.

Dinozaver kakršen sem se še dobro spomnim, kako je bilo to igro preigravati ob njenem izidu. Internet in njegovi vodiči leta 2002 niso bili tako razširjeni in sam v bistvu takrat sploh še nisem imel internetne povezave, tako da sem se res moral igranja lotiti povsem na svojo roko, ko pa kakšnega NPC-ja ali predmeta nisem našel, pa sem se poslužil priročnega orodja za ustvarjanje modov in si na določeno mesto pričaral želeni predmet, ki sem ga potreboval za dokončanje naloge.

To so bili povsem drugačni časi in od izida Morrowinda je pred kratkim preteklo že 21. leto, modderska ekipa projekta Skywind pa je to obletnico izkoristila za prikaz dobrih 20 minut povsem novega igranja, ki nas postavi v mesto Molag Amur, tam pa mora izslediti zlobnega čarovnika Delvama Andarysa.

Skywind je ogromen mod, ki bo predelal celotno vsebino Morrowinda v bolj moderen pogon Skyrima. Projekt je zdaj v izdelavi že deset let, ekipa pa še vedno ne ve, kdaj bodo prilezli do konca. Vendar pa razvoj očitno napreduje in tale igralni posnetek lepo pokaže, koliko truda je šlo do sedaj v izdelavo in kako kvaliteten bo tale izdelek.

Grafično je zadeva seveda veliko lepša od ostarelega Morrowinda, za razliko od originala pa bodo vse izpisane vrstice spremljali glasovni igralci, ki sicer prihajajo iz amaterskih ust, a so kljub temu slišati profesionalno. Modderji so morali povsem spremeniti sistem dialogov, saj smo v originalu pri pogovorih klikali na modro obarvane besede, tule pa bo prisoten bolj klasičen sistem izbiranja vrstic, razvijalec pa pravi, da zaradi tega ne bomo izgubili nobene originalne vsebine.

Poleg vsega tega je moral razvijalec spremeniti tudi sistem boja ter samo nadgrajevanje lika, saj je za razliko od Skyrima v Morrowindu oklep bil razporejen na več manjših kosov, preko katerih smo si nato lahko nataknili še kakšno haljo, predelati pa je bilo treba tudi sistem napredovanja in nadgrajevanja veščin raznih igralnih razredov. Glede na vse to tako tudi ni čudno, da Skywind za izdelavo potrebuje celo večnost, a glede na vse prikazano do sedaj nas bo na koncu čakala prava poslastica, ki jo bodo radi igrali Morrowindovi veterani, kot tudi novinci.

Redfall – vampir me je ugriznil in si polomil vse zobe

Razvijalec Arkane Studios je sestavljen iz talentiranih ljudi, njihova največja moč pa je ustvarjanje res imerzivnih igralnih izkušenj, katere odlikujejo mojstrsko oblikovane stopnje, dobra zgodba in dokaj unikatne igralne mehanike, ki vam omogočajo doseg cilja na več različnih načinov.

Problem njihovih kritiško dobrih sprejetih naslovov pa je to, da jih ljudje nočejo kupiti. Igre kot so Dishonored in Prey so resda odlične, a niso poceni, založnik pa seveda želi iz leta razvoja potegniti nekaj dobička. Zato je bil Arkane prisiljen v inoviranje, ki bi njihove igre približale masam. Njihov zadnji naslov Deathloop je veliko poudarka dal na skupinsko preigravanje, žal pa so zaradi tega trpele ustvarjene stopnje in sama zgodba, pred kratkim izdani Redfall pa je še bolj zavil v večigralsko plat in zaradi tega postal igra, ki pa je izgubila vse tisto, kar je včasih krasilo Arkanove izdelke in dobili smo samo še eno sodelovalno prvoosebno streljanko, brez prave identitete, ki je generična in prežeta s tehničnimi pomankljivostmi.


VIDEO RECENZIJA


Razvojna ekipa: Arkane Studios
Založnik: Bethesda
Platforme: PC, XSX
Nakup: Steam
Datum izida: 2. maj 2023
Igrano na: PC


Kaj točno je šlo narobe pri razvoju tega projekta ni znano, a očitno je šlo po zlu veliko stvari. Ko je Arkane prvič najavil Redfall, se je premisa slišala zanimivo: opuščeno mestece, ki so ga povsem zavzeli vampirji in je za vedno odeto v sončni mrk, medtem ko bo na nas, da mesto postopoma raziščemo in razkrijemo glavne zlobce, nakar ljudi rešimo izpod krempljev krvosesov. Dodajte k temu Arkanov občutek za oblikovanje intrigantne zgodbe in dobro zamišljeno mapo, ki omogoča več poti do izbranega cilja in čisto lahko bi dobili igričarsko klasiko, ki bi morda malce spominjala knjigo Salem’s Lot, ki jo je leta nazaj spisal Stephen King.

Ni dvoma, da se je Arkane zgledoval po tej štoriji, saj je sam font igre prepoznaven in je skoraj enak tistemu, s katerim se podpisuje King. Žal pa Arkanova fabula ni niti približno tako zanimiva in jo je v bistvu kar težko spremljati, saj ti je za dogajanje po nekje prvi vmesni sekvenci skorajda povsem vseeno.

Redfall
Teksture se včasih preprosto nočejo naložiti.

Na začetku se spoznamo z zapletom: mesto Redfall se je znašlo v težavah, saj so ga obsedli vampirji, ki so poleg tega blokirali sonce, edino odrešitev pa lahko prinesemo mi. Na začetku si tako lahko izberemo enega od parih predsestavljenih likov, ki vsebujejo svoje posebne lastnosti in osebnosti, vendar pa jim ne moremo oblikovati frizure ali pa jim na glavo povezniti kakšno pokrivalo. Ko svojega junaka izberemo je vse nared za začetek igranja, ki ga pričnemo na krovu prevrnjene barke, nakar se moramo prebiti do prvega zatočišča preživelih, ki so seveda nujno potrebni naše pomoči.

Začetni vtisi z igro niso bili dobri, saj se je moj lik zbudil iz nezavesti in v prvih sekundah so me udarile sličice na sekundo, ki so zgrmele na številko manj od 10. Hitro sem ugotovil, da je bila to moja napaka, saj je bila ločljivost nastavljena na 4K, moja grafična kartica RTX 3070 pa temu očitno niti približno ni bila kos, zato sem ločljivost zmanjšal na nekaj bolj normalnega, spustil grafične nastavitve na Medium in si zraven še vključil DLSS. Rezultat vsega tega še vedno ni bil dober, saj je igra imela ogromno težav z držanjem neke normalne ravni sličic na sekundo, saj so te padale ob vsakem vstopu na neko novo območje, kjer je bilo spet treba naložiti nove senčnike.

Redfall 29. 04. 2023 08 39 22
Mapa je dokaj majhna, skozi igranje pa boste prešli na novo, a se nato na staro lokacijo ne morete več vrniti.

Situacija je mestoma postala celo neigralna, saj so ti padci med bojem dejansko povzročili kar nekaj smrti, spreminjanje grafičnih nastavitev pa ni imelo nekih večjih posledic. Bethesda nam je priskrbela kopijo za opis pred izidom in vmes smo očitno dobili nek popravek, saj se je situacija nato nekoliko popravila, vendar ne povsem. Igra ima še vedno probleme z izrisovanjem tekstur, saj te včasih ostanejo v nizki ločljivosti, vsake toliko pa se tudi kakšna stvar sploh ne izriše. K sreči nekega rušenja nisem zabeležil, kar je vsaj en plus, a po drugi strani je strojna zahtevnost igre v čistem nasprotju s tem, kar vidimo.

Arkane sicer nikoli ni bil znan po nekih res grafično naprednih izdelkih, a tole je morda njihov najbolj grd naslov do sedaj. Teksture so zastarele, animacije obrazov skorajda ne obstajajo, prav tako pa se nekaj čudnega dogaja s proporci NPC-jev, ki vsebujejo naravnost titanske dlani. Moti tudi fizika sveta, ki je praktično neobstoječa, saj je vse v svetu statično in neuničljivo – razbiti ne morete niti vetrobranske šipe na avtu. Dodajmo k temu še grafične hrošče, kot je nenormalno migetanje senc in ven dobimo res nezadovoljivo sliko.

Redfall 1. 05. 2023 11 22 35
Igra vam zgodbo podaja skozi revne vmesne sekvence, ki so sestavljene iz diapozitivov in nekih čudnih duhcev, a na splošno zadeva preprosto ni zanimiva za spremljanje.

Ko bi bila vsaj akcija kaj boljša, a žal tudi tule stvari pogrnejo. Med raziskovanjem sveta boste morali opravljati slabo zastavljene glavne in stranske naloge, ki so v bistvu videti kot nekaj, kar bolj spada v tip igre Left 4 Dead. V glavnem boste pobijali določene tarče, pobirali rumeno svetleče predmete ter odklepali razna zatočišča, ki vam nato ponudijo dodatne stranske naloge. V bistvu te naloge niso stranske, saj so v bistvu nujne, saj lahko samo preko njih naberete lobanje preko katerih nato odklenemo dostop do tistega glavnega vampirja, ki je zasužnjil celo mesto. Edini pravi stranski opravki so gnezda vampirjev, ki nas preselijo v ločeno temnico, tam pa je treba uničiti srce, ki nato vampirje za določen predel naredi šibkejše.

Problem tiči v temu, da nič od tega naštetega ne predstavlja neke prave zabave. Sovražniki se delijo na človeške pripadnike kulta vampirjev in same krvosese, oboji pa so smešno nenevarni. Običajne sovražnike krasi res katastrofalna umetna inteligenca, ki se zanaša na to, da osebe proti vam pošilja v ravni črti, vi pa jim preko arzenala, ki ga tule sestavljajo standardna pištola, puška, brzostrelka in snajperica odstreljujete glave in se ne sekirate preveč glede težavnosti. Vampirji so malce težji, a če si med igranjem pridno menjate orožja na močnejše verzije, tudi pri njih ne boste imeli kakšnega večjega problema. Edini trik pri njih je dejstvo, da jih je treba na koncu še usekati s kolom v srce, pri spopadanju z njimi pa nalogo še bolj poenostavita orožji izstreljevalnik kolov in UV Beam, ki jih izniči s svetlobnim žarkom.

Desktop Screenshot 2023.04.29 20.47.03.96
Mesto Redfall sicer ni slabo zamišljeno – okolica je zmrznjena v času, zaradi česar so tudi ogromni valovi ostali statični.

Težavnost je res nizka ali pa povsem neuravnotežena. Res edini večji izziv je uničevanje gnezd, ta pa so sestavljena iz nekje treh različnih map, ki se prav hitro začnejo ponavljati. Tam igra nad vas pošlje naravnost noro število vampirjev, saj vas naenkrat napade 6 ali več napadalcev, ki se poleg tega teleportirajo in vas preprosto preplavijo, ko pa umrete se samo prežarčite nekaj metrov nazaj in izgubite nekaj denarja, nakar poizkusite izziv opraviti znova. Strelska akcija je edini način spopadanja, saj Arkane ni vgradil nobenih mehanik tiholazenja, čeprav niso redki trenutki, ko bi ravno na takšen neopazen način lahko rešili kakšno zagato.

Ko smo že pri streljanju, občutek tega je res reven. Orožja nimajo nobenih povratnih učinkov, tako da je občutek streljanja s puško ali pa snajperico praktično identičen. Vsak od junakov ima sicer svoje posebne veščine, kot je denimo nevidnost ali pa raziskovanje okolice preko vrane, med igranjem pa pridobivamo tudi stopnje. Vendar pa nič od tega ni res vredno izpostavljanja: pri nadgrajevanju tiste res zanimive zadeve dobimo takoj na začetku, nakar pike vlagamo v traparije tipa količina streliva za posamezno orožje, ki ga lahko naenkrat nosimo s sabo.

Redfall 1. 05. 2023 13 38 19
Opcijske temnice so vampirska gnezdišča, ki pa se začnejo ponavljati čisto preveč hitro in so hkrati tudi izjemno kratka.

Redfall se zdi kot igra, ki jo je nekdo spočel samo zato, da je izpolnil pogodbo v nameri dostavljanja funkcionalnega izdelka, ki za zabavo ponudi nekaj ur, nakar se začne ponavljati vse do samega konca, igralca pa mine potrpljenje že veliko prej. Redki so tule trenutki, ko dejansko vidimo talent tega razvijalca, saj moramo ves čas strmeti v več kot očitno nedokončane ideje, igra pa se zdi tudi kot rezultat nečesa, ki mu ni bilo ponujenega ne dovolj časa, ne denarja. To je žal igra, ki je ne bo mogel popraviti noben popravek, saj bi bilo za kaj takšnega treba zadevo ponovno postaviti od temeljev navzgor in je hkrati naslov, ki se ga že naslednji mesec ne bo spomnil nihče več.

Res škoda in bojim se za prihodnost tega talentiranega studia, ki je zmožen pokazati veliko več, če ga založnik Bethesda ne bi stalno rinil v naloge, za katere preprosto ni bil nikoli namenjen.

Steam dobil posodobitev, ki vam omogoči delanje zapiskov in gledanje YouTuba in to kar med igranjem

1

Mnenja se morda krešejo okoli tega, katera digitalna trgovina na PC-ju vsebuje najbolj privlačno igralno ponudbo, a glede sam funkcionalnosti ostaja Steam trdno zakoličen na vrhu in konkurenti mu v bistvu niso niti blizu. Steam namreč vsebuje tako pomembne funkcije, ki so dandanes postale stalni spremljevalec igričarske izkušnje na PC-ju: od nalaganja shranjenih položajev na oblak, pretočnega igranja na domači mreži pa vse do prilagajanja funkcij posameznih igralnih ploščkov.

Zdaj pa se je razvijalec Valve odločil zadevo dvigniti na novo stopnjo, saj je beta veja Steama pridobila cel kup novih uporabnih funkcij, ki jih lahko že zdaj preizkusi vsak.

steam

Največje spremembe so se zgodile na področju menija, ki se mu reče “Steam Overlay”. Gre za tisti meni, ki ga lahko sprožimo med igranjem preko kombinacij tipk Shift + Tab in ta je bil sprva namenjen samo za dostop do liste prijateljev, zdaj pa ponuja veliko več, saj ga je Valve popolnoma predrugačil.

Zdaj lahko poleg seznama prijateljev lahko vidimo tudi potek trenutnih dosežkov, nov razdelek pa nam ponudi vpogled v najboljše vodiče, ki se tičejo trenutno igrane igre, zraven pa lahko vidimo še naš vloženi čas v preigravanje in kam smo shranili naše slike iz igre.

A še bolj je zanimiva funkcija delanja lastnih zapiskov. Gre za neke vrste Beležnico v kateri lahko besedilo malce oblikujemo z različnimi fonti, nato pa lahko stvar pripnemo v okno trenutne igrane igre, tako da si lahko v bistvu na tak način ustvarimo svoj lastni dnevnik zapiskov, ki nam med igranjem lahko pride hudo prav. Beležnici lahko prilagajamo tudi stopnjo prozornosti, tako da lahko še vedno vidimo vso vsebino, ki jo ponuja igra, ti zapiski pa se shranjujejo za vsak naslov posebej in se nato naložijo na oblak.

b11401f1057a23a4c63b26846b854c702867b926

Na ta način si ni moč pripeti samo zapiskov, ampak tudi prej omenjene vodiče, funkcija pa je na voljo tudi za spletne brskalnike. To pomeni, da lahko zdaj igrate igro in hkrati spremljate video vodič na YouTubu ali pa si igranje popestrite s kakšnim priljubljenim streamerjem. Seveda je bilo to možno tudi prej, še posebej če si lastite dva monitorja, a za to si moral preklopiti iz igre na namizje, kar je pri nekaterih naslovih znala biti mučna praksa.

Prenovljeni Steam je zaenkrat na voljo samo v beta verziji, ni pa še znano, kdaj bo Valve posodobitev omogočil za vse uporabnike. Če bi zadevo radi stestirali sami, potem zaženite Steam, nato skočite pod “Settings”, nakar pod razdelkom “Beta participation” izberite možnost “Change” in se nato vključite v beta testiranje. Steam zaženite na novo, počakajte na prenos posodobitve in že se lahko poigrate z vsemi vidiki nove funkcionalnosti Steama.

Tale ogromen mod za Tiny Tina’s Wonderlands popolnoma prenovi igro

0

Preigravanje igre Tiny Tina’s Wonderlands nas je pustilo s pozitivnimi vtisi, čeprav nas je razvijalec Gearbox nato nekoliko razočaral s podporo igre po njenem izidu. Naslov je bil namreč prodan skupaj s sezonsko prepustnico, a vsebina te je bila dokaj revna in ni dostavila neke res omembe vredne vsebine.

Zato so na oder stopili modderji in sami poskrbeli za prenovo igre. Specifično govorimo tukaj o modu Wonderlands Redux, ki praktično popolnoma prenovi originalno kampanjo, jo na novo uravnoteži, doda cel kup novih zakladov in prenovi veščine vsakega igralnega razreda.

Originalna zgodba glede izmišljene fantazijske dežele, ki jo v slogu D&D-ja nadzoruje nora Tiny Tina je še vedno tukaj, Redux pa doda še eno stransko štorijo, kjer moramo pomagati legendarni morilki Atheni, ta pa mora pobiti cel kup “Legacy” tarč, ki s sabo prinesejo bogate nagrade.

Poleg dodatne vsebine se je pošteno spremenil tudi sistem igranja, saj mod omogoči nove igralne veščine za vse like. Najbolj pomemben je zagotovo dvojni skok, ki vam omogoča doseganje vertikalnih površin, ki so poprej ostale izven našega dosega, zadevo pa lahko izkoristimo tudi sredi boja. Temu se pridružuje še opcija hitrega izmika, ki nam lahko prav tako popestri igranje, saj nam Wonderlands dostavi veliko nasprotnikov, ki nas streljajo od daleč in pri takšnih grdavžih je hiter odmik v stran vitalnega pomena.

Wonderlands Redux je bil v izdelavi mesece in je od časa izida nabral več kot 30k prenosov. Igralci so nad udejanjenimi spremembami navdušeni, kar niti ni presenetljivo, saj je ista ekipa spočela mod Borderlands 3 Redux, ki je prav tako pošteno predrugačil igro in si prislužil več kot 40k prenosov.

Za preigravanje Wonderlands Reduxa skočite na tole povezavo, seveda pa so spremembe tako velike, da boste prisiljeni v ustvarjanje povsem svežega igralnega lika.

DINK je nova viralna stvar TikToka, ki proslavlja življenja ljudi brez otrok

2

Življenjski nauki naših staršev, ki so pravili, da je treba od dvajsetega leta dalje počasi začeti razmišljati o ustvarjanju družine, počasi tonejo v pozabo. Nova generacija mladih odraslih se namreč čedalje bolj odloča, da je ustvarjanje otrok nepotrebno breme, zato raje svoje prihodke namenijo dragim potovanjem, kvalitetnim večerjam v restavracijah ali pa prihranke izkoristijo za nakup kakega avta ali nemara celo nepremičnine.

Skladno s tem je na TikToku zacvetelo novo gibanje, ki se skrajšano imenuje DINK, polno ime tega novega trenda pa je “Double Income, No Kids”, kar bi po naše bilo “dvojni prihodek, brez otrok.

Okrajšava sicer sega dolgo nazaj preden se je rodil TikTok, saj se je oznaka DINK prvič pojavila leta 1987 v častniku Los Angeles Times, avtor članka pa je z njo označeval mlade pare, kjer si vsak lasti službo, dvojni prihodek pa namenjajo čemu drugemu kot pa skrbi za pomladek.

@_inversioness

We are dinkwads

♬ original sound – Shannon

Dobrih 30 let kasneje se stvar ni preveč spremenila, razen da je zdaj postala močno razširjena na TikToku. DINK posnetkov je na tem družabnem omrežju cel kup, enega najbolj znanih pa je ustvarila Ness Baker, ki je v enem videu zajela vsakdanje razvade, ki si jih lahko privošči s svojim dragim, saj ji ni treba šparati denarcev za otroke. Tako gre lahko brezskrbno po nakupih, gleda televizijo in pospravi stanovanje. Ness se ne označuje za DINK-a ampak za DINKWAD-a, kar pomeni “Double Income, No Kid, With A Dog”, iz tega pa so prišle še druge izpeljave, kot je denimo “SINKWAC oziroma “Single Income, No Kid, With A Cat”, kar je oznaka za samotarja, ki ima mačko.

Nessin video je prejel več kot 10 milijonov ogledov in nabral 7k komentarjev, vsi od teh pa niso ravno naklonjeni takšnemu gibanju. Nekateri so denimo pikro pripomnili, da zdaj lahko uživa, a kaj bo storila, ko bo stara 70 in za njo ne bo nihče skrbel. Drugi so šli s svojimi izjavami še dlje in njeno življenje označili za žalostno, saj bo na koncu umrla povsem sama.

@engelthang Hi welcome to the DINK vlog we have snacks 🥨🥯🍿🍕#newlyweds #justmarried #dinks #dinkvlog #doubleincomenokids #costcorun #newlywedlife ♬ original sound – Kate | Wedding Tips & Inspo

TikTokerka Kate Anderson je dobila podobne negativne komentarje, ko je objavila svoj DINK video, ki je pokazal nabavo drage špecarije, uživanje v pici, vse to pa sta si s partnerjem privoščila samo zato, ker lahko prihodek od dveh služb namenita tudi takšnemu razvajanju. V ločenem videu je naslovila nekatere sovražne komentarje, ki so jo obtožili, da preprosto ne mara otrok, Kate pa pravi, da imata s fantom veliko prijateljev, ki imajo otroke in da se še vedno radi družita z njimi, njihove najmlajše pa rada tudi razvajata.

@baileerainwater Are we trying to delay something not enjoyable? Are we trying to get it over with? What are we doing? Is having kids not enjoyable? #childfree #youngmom #oldmom #youngdad #olddad #parentsoftiktok #dink #havingkidsmustbehard #latetwenties #thirtiestok ♬ original sound – baileerainwater

Ključnik #dink ima na TikToku več kot 208 milijonov ogledov, kar pomeni, da veliko ljudi razmišlja kot Ness in Kate, s tem pa se je začela razbijati tudi stigma glede odraslih parov, ki nimajo otrok. Zanimiva raziskava strani PewResearch iz leta 2021 je pokazala, da kar 44 % Američanov, med starostjo 18 in 49, ne verjame, da bodo kdaj sploh ustvarili družino, kar je za 7 % več kot leta 2018.

Zgornja raziskava bi v letu 2023 zagotovo postregla s še nižjimi številkami, saj se dandanes mladi soočajo še z visokimi stroški, ki so zaradi globalnih posledic dvignili ceno plina in živil, cene nepremičnin pa so tudi pri nas odletele v stratosfero, zaradi česar je pri nekaterih delanje otrok globoko na dnu dnevnih prioritet.