Založnik EA in lastnik licence Command & Conquer je lani novembra napovedal, da namerava predelati legendarni strategiji Tiberian Dawn ter prvi Red Alert v sodobno preobleko.
Na projektu dela razvijalec Petroglyph, tega pa sestavljajo veterani studia Westwood, ki je bil zaslužen za spočetje originalnih C&C naslovov.
Včeraj je razvijalec na Redditu prikazal konceptno sliko predelane stavbe “Construction Yard”, povedali pa so še, da se špil približuje koncu pred-produkcijske faze.
To pomeni, da je izid še nekaj časa stran a vsaj razvoj lepo napreduje. Osebno komaj čakam, da se zopet spustim v pravo strategijo, za katere je v sodobnem igričarskem svetu preprosto zmanjkalo prostora.
Ena najbolj popularnih battle royale streljačin, Player Unknown’s Battlegrounds, svoj navdih išče tudi v Sloveniji.
Razvijalec se je zaljubil v naše konce, bolj specifično se je namenil na Bled, kjer je okolico digitalno skeniral ter jo prenesel v igro. Tako je nastala povsem nova mapa, imenovana Vikendi, ki ponuja malce drugačne igralne pristope, kot smo jih vajeni iz drugih map.
O temu kaj ponuja Vikendi smo v preteklosti že pisali, razvijalec pa je od takrat izdal še dva zanimiva videa. Eden od njih pokaže, kako se je razvijalec spravil oblikovati mapo, medtem ko lahko na drugem vidimo lepo primerjavo arhitekture Bleda s tisto v igri. Slovenska turistična agencija je razvijalca tudi presenetila s prav svojo interpretacijo glasbe, ki jo lahko slišimo med igranjem Vikendi mape.
Čas je za novo brezplačno igro in ta je prišla ravno pravi čas, saj nas čaka podaljšan vikend, kjer se lahko ob basanju s kuhanimi jajci najemo tudi kakšne igričarske izkušnje.
Tokrat se je na jedilniku brezplačnic pojavila odlična igra Transistor, ki si jo lahko aktiviramo v Epic Games trgovini. Kot ponavadi, ko si enkrat naslov pripojimo na naš račun, si jo bomo lastili za vedno.
Naslov je razvil studio Supergiant Games, katerega poznamo po igrah Bastion ter Pyre.
Špil se odvija v zanimivem kiberpunk okolju, ki je izrisano naravnost čudovito. Naša junakinja za bojevanje, ki poteka v poteznem načinu, vihti ogromen meč, ta pa hkrati služi kot USB ključek.
Kombiniramo lahko različna orožja, špil pa postopoma vpeljuje nove igralne mehanike in izzive. Ko igro dokončamo, se lahko spravimo v ponovno preigravanje skozi New Game Plus, kjer nas čakajo težji nasprotniki in predrugačena okolja.
Ponudba velja dva tedna in se bo iztekla 2. maja. Svojo kopijo si lahko rezervirate preko sledeče povezave in s tem prihranite 16 €.
Facebook pušča informacije iz sebe kot črviva ladja sredi razburkanega morja. Dobra dva tedna nazaj smo poročali, kako se je na Amazonovih strežnikih znašla zbirka podatkov, kjer so dom našle zasebne informacije 540 milijonov uporabnikov.
No, očitno to največjemu socialnemu omrežju ni bilo dovolj, saj se je pripetila še ena napaka, tokrat pa so nasrkali nedolžni Instagram uporabniki.
Varnostna napaka je bila sicer razkrita že prejšnji mesec in Facebook je takrat poročal, da je bilo prizadetih nekaj deset tisoč uporabnikov. Sedaj ta izjava ne velja več, saj so bila razkrita gesla milijonov uporabnikov.
Problem je, da bi Facebook moral shraniti gesla v šifrirani obliki. Zaradi napake se to ni zgodilo in gesla so bila shranjena v navadnem besedilu. K sreči se informacije niso pojavile na javnih strežnikih, kot se je to zgodilo prejšnjič, ampak v njihovih internih sistemih. Vseeno pa je dostop do teh podatkov imelo več kot 20.000 zaposlenih pri Facebooku in težko je verjeti, da je prav vsak od njih poštenjak.
Facebook sicer pravi, da je zadevo raziskal in da ni dokazov, da bi bili podatki izrabljeni ali pa da bi do njih dostopil kdo izven Facebooka. Vseeno bodo prizadete uporabnike obvestili, zaenkrat pa uporabnike ne opozarjajo, da si zamenjajo Instagram gesla.
Teden nazaj se je odvil dogodek Star Wars Celebration in Disney je končno razkril nekaj več informacij glede njihove digitalne platforme Disney+, ki bo poskušala prevzeti tržni delež Netflixa.
Miki Miška si lasti ogromno licenčne vsebine in njihova platforma bo stavila predvsem na filme in serije, ki si jih uporabniki ne bodo mogli ogledati nikjer drugje kot pa pri njih.
Kot prvo je tu cena. Disney+ bo na mesec zase zahteval 6,99 $ kar je precej manj od osnovnega Netflix paketa, ki ima cenovno nalepko 8,99 $.
Seveda cena ni vse, a vidi se, da že tu Disney želi podsekati svojega največjega konkurenta. Velik del izkušnje bo tvorila knjižnica in prav ta zna uporabnike prepričati, da se zavežejo njihovemu servisu.
Čakajo nas vse njihove risanke, ki so tvorile mladost marsikaterega Slovenca. Velik poudarek bo tudi na Star Wars znamki, saj si bomo lahko ogledali vse filme, novo serijo The Mandalorian ter povsem novo serijo, ki se bo vrtela okoli Rogue One karakterjev Cassiana Andorja in K-2SO.
Potem je tu vrsta filmov iz Marvel vesolja, Disney+ pa bo tudi edina platforma, kjer si bo lahko uporabnik lahko ogledal vse dele Simpsonov.
Prikazali so tudi prototip same aplikacije, ki se bo kmalu izrisala na naših pametnih televizorjih. Disney plodno sodeluje s Sonyjem in Disney+ bo tako ob izidu na voljo na televizorjih kot tudi tablicah in mobilnikih.
Platforma ne bo vsebovala nobenih reklam in ves dobiček bo Disney ustvaril samo preko naročnin.
Disney+ je dobil tudi datum izida, ta pa se bo zgodil 12. novembra v ZDA. Evropejci bomo dostopali do servisa v začetku 2020, a le v nekaterih državah. Do 2021 naj bi Disney pokril celotno Evropo, Južno Ameriko ter Azijo.
Brskalniki so postali najbolj pomembna aplikacija, ki jih dnevno uporabljamo tako na računalnikih kot tudi prenosnih napravah.
Zato ni nič čudnega, da na temu področju že leta poteka srdita borba med velikimi imeni, kot so Google, Mozzila ter Microsoft.
Chrome je trenutno najbolj priljubljen, a glede na besede bivšega generalnega direktorja Mozzile, Jonathan Nightingala, je do svojega vodstva prišel na precej nepošten način.
When chrome launched things got complicated, but not in the way you might expect. They had a competing product now, but they didn’t cut ties, break our search deal – nothing like that. In fact, the story we kept hearing was, “We’re on the same side. We want the same things.”
Johnathan je te skrivnosti razkril na Twitterju, kjer je tudi razodel, da je bil Google včasih njihov največji partner, saj so bili prihodki pri uporabi iskalnika Google ogromni in so predstavljali 90% Mozzilinega prometa.
Čeprav je Google neprestano zatrjeval, da delajo skupaj in so na isti strani, so njihova dejanja kazala drugače. Če je uporabnik v iskalnik vpisal Firefox, so se poleg iskalnih zadetkov izpisali oglasi za Chrome. Gmail in Google Docs sta na Firefoxu začela kazati napake in nekatere demo strani so ob kliku obiskovalcu izrisale lažno poročilo o nekompatibilnosti s Firefoxom.
I think they were running out the clock. We lost users during every oops. And we spent effort and frustration every clock tick on that instead of improving our product. We got outfoxed for a while and by the time we started calling it what it was, a lot of damage had been done.
Takih napak je bilo na stotine in vsakič, ko jih je Mozzila na njih opozorila, je Google podal enak odgovor: “Ups. To je bilo po nesreči. Bomo popravili v naslednji posodobitvi čez dva tedna.”
Seveda je težko verjeti, da bi bilo tako veliko podjetje, kot je Google, tako nesposobno in takšnega mnenja je tudi Johnathan. Sam verjame, da je tehnološki gigant te zadeve počel načrtno in ob vsaki napaki in čakanju na popravek, je Firefox izgubljal uporabnike.
Lani je bil Google ponovno obtožen načrtnega zaviranja konkurence, saj je YouTube deloval na Firefoxu in Edgu občutno počasneje. Google je namreč zvito preklopil na JavaScript knjižnico, za katero je vedel, da je konkurenčna brskalnika ne uporabljata.
YouTube page load is 5x slower in Firefox and Edge than in Chrome because YouTube’s Polymer redesign relies on the deprecated Shadow DOM v0 API only implemented in Chrome. You can restore YouTube’s faster pre-Polymer design with this Firefox extension: https://t.co/F5uEn3iMLR
Glede na zadnjo raziskavo spletne strani NetMarketShare, Google Chrome nadzoruje skoraj 66% brskalniškega trga, medtem, sledita pa mu Internet Explorer z 9,83% ter Firefox z 9,62%.
Mordhau je igra slovenska porekla, razvija pa jo studio Triternion. Razvijalec je za svoj projekt zapregel platformo Kickstarter, kjer so v manj kot enem dnevu močno presegli svoj zastavljeni cilj.
Igro smo si prvič ogledali leta 2017, od takrat pa je razvijalec pridno delal na svojemu projektu in ta bo kmalu uspešno pripeljan h koncu.
Mordhau je tako dobil datum izida, ta pa se bo zgodil kaj kmalu in sicer bomo igro lahko prenesli iz Steama že 29. aprila 2019, za njo pa bo razvijalec zahteval 30 €.
Čakajo nas masivni, srednjeveški, večigralski spopadi, kjer se bo naenkrat lahko udarilo 64 igralcev. Moč bo ustvariti povsem svoj lik in izbirati med lepim seznamom orožij in oklepov.
Poskrbljeno bo tudi za raznovrstnost igralnih prijemov, saj se bomo lahko borili proti konjenici, plezali po lestvah ter se zavihteli za volan oblegovalnih naprav.
Mordahu bomo lahko preigravali sodelovalno, prisoten pa bo tudi “offline” način, kjer bomo lahko trenirali naše veščine proti umetni inteligenci.
Razvijalec je razkril še strojne zahteve, te pa so sledeče:
MINIMALNE:
OS: Windows 7/8/10 – 64 bitni
Procesor: Intel Core i5 – 4670
Spomin: 8 GB
Grafična kartica: NVIDIA GTX 680
Disk: 20 GB prostora
PRIPOROČLJIVE:
OS: Windows 7/8/10 – 64 bitni
Procesor: Intel Core i5 – 6600K
Spomin: 16 GB
Grafična kartica: NVIDIA GTX 1060
Disk: 20 GB prostora
Razvijalec je izdal tudi izidni napovednik, ki si ga lahko ogledamo spodaj.
Dober mesec nazaj je že odkar je izšel The Division 2. Ubisoft se lahko pohvali, da jim je ponovno uspelo s to sodelovalno, večigralsko igro prepričati malo morje igralcev in pri tem zelo dobro zaslužiti. Igralci so v tem mesecu bili tudi deležni brezplačnih posodobitev in seveda tudi popravkov.
Nova posodobitev že prihaja 25. aprila, in nanjo čaka že veliko nestrpnih igričarjev. Prinesla pa bo kar nekaj novosti:
spremembe v PvP vsebinah, kot je normalizacija modifikacij in “gear score-a”,
“Exotic” predmeti bodo postali jedro vsake gradnje našega karakterja,
Najboljše predmete 515GS bomo našli samo v “Dark Zone”, kar pomeni, da bo PvP neizbežen
Še vedno pa čakamo na tisti pravi “raid”, kjer bo sodelovalno lahko igralo 8 igralcev in si prislužilo najboljše nagrade. Razvijalec pravi, da si je za to novost vzel čas, saj želi izpiliti vse mehanike za najboljšo igralno izkušnjo.
Monopoli je kruta igra, ki zna skregati tudi najboljše prijatelje in je doživela številne različne predelave. Nič čudnega potem, da je svojo verzijo dobila tudi najbolj popularna battle royale igra Fortnite in sedaj lahko napete večigralske bitke doživimo tudi v namizni igri Fortnite Monopoly.
Razvijalec Epic se je združil s priznanim proizvajalcem Hasbro in skupaj sta ustvarila Monopoli, ki pa se igra precej drugače od svojega izvirnika.
Postavitev je klasična: na mizo postavimo igralno ploščo ter kartice, igralnem polju pa nas čakajo različne lokacije iz igre.
A razlike so ogromne. Razlikujejo se že kartice, saj nas čaka 15 Storm, 16 “loot chest” in 16 lokacijskih kartic. Denarja ni, nadomestile pa so ga točke zdravja, ki so glavna valuta našega preživetja. Če recimo prečkamo štart, ne poberemo dodatnega denarja, ampak lahko na nič hudega sluteče igralce spustimo “Storm” in če nesrečnež naleti na takšno polje, se mu vzamejo dve točki zdravja.
Klasične figurice so izginile, nadomestile pa so jih karakterji iz igre, katere lahko preoblečemo s 27-imi različnimi, kartonastimi preoblekicami.
Fornite Monopoly največ stavi na bitke in preživetje, naše nasprotnike pa lahko zafrknemo s predmeti, ki jih poberemo iz vrednostnih skrinjic ali pa na pomoč priskoči kocka. Ti sta dve: klasična oštevilčena, druga pa nam omogoča različna taktična dejanja. Tako lahko preko kocke postavimo zid, si namestimo obliž, ustrelimo nasprotnika ali pa vsem igralcem poberemo delček zdravja preko Boogie bombe.
Fortnite Monopoly tako ne stavi na grajenje svoje hotelskega imperija ampak na akcijo in preživetje. Tako kot v battle royale igrah, lahko na koncu zmaga samo eden in to je tu tisti, ki mu je na koncu še ostalo kaj točk zdravja.
Epic si je vsekakor zamislil zanimivo igro, ki zna v svoj objem privabiti tudi nekoga, ki mu digitalne igre ne dišijo. Je odlična prilika, da tudi starši preizkusijo trenutno najbolj popularno večigralsko streljačino, povrhu tega pa s svojim pomladkom preživijo nekaj kvalitetnega časa.
Igra je sedaj na voljo tudi v Sloveniji, na EIGRE.si pa si lahko privoščite svoj izvod za dobrih 30 €, kar je v bistvu najceneje v Sloveniji!
Namiznica je sicer v angleščini, so pa vsaj pretipkali navodila v materni jezik.
Vsi smo bili priča tragičnemu požaru, ki je nekaj dni nazaj zaobjel zgodovinsko cerkev Notre Dame. Spisali smo tudi članek, v katerem smo poudarili pomembnost igre Assassin’s Creed: Unity, ki je do skorajda zadnje potankosti to slavno katedralo presnela v digitalno obliko, za to pa so razvijalci potrebovali kar dve leti.
Da je založnik Ubisoft tak trud vložil v preslikavo tega zgodovinskega spomenika, ni presenetljivo. Ubisoft je namreč francoski založnik in za njih je Notre Dame praktično nacionalni simbol in stvar neizmernega ponosa.
V Assassin’s Creed: Unity lahko igralci splezamo na zgradbo, prav tako pa lahko obiščemo njeno podrobno notranjost. Igra ponuja lep virtualni izlet cerkve in Ubisoft si želi, da bi si lepotico lahko ogledalo čimveč ljudi.
Zato so se odločili za hvalevredno potezo in Unity za en teden ponudili povsem brezplačno. Ponudba velja samo za PC ter njihov servis Uplay, akcije pa bo konec 25. aprila. Ko boste igro enkrat aktivirali, bo vaša ostala za vedno!
Ubisoft se je odločil spustiti v donacije in namen obnove Notre Dama bo tako vložil 500.000 €. Pojavile so se tudi govorice, da bo v namen restavriranja uporabljena digitalna podoba cerkve, ki se je tako podrobno pojavila v Assassin’s Creed: Unity.
Samsung Galaxy Fold napoveduje naslednjo generacijo mobilnih telefonov, saj se bo naprava lahko instatno preobrazila iz mobilnika v tablico ter obratno.
Po besedah mnogih gre za revolucionarno tehnologijo, a pojavlja se čedalje več poročil, da zadeva morda še ni povsem pripravljena za trg.
Nekateri opisovalci so namreč v roke že prejeli Folda, njegov impresiven ekran pa je pri nekaterih počil že po samo dnevu uporabe.
2k € vredna naprava je storila žalostno smrt pri opisovalcu Stevu Kovachu in kakor je zapisal na Twitterju je Foldov impresiven ekran po samo enem dnevu uporabe začel kazati polovično sliko.
Nekateri opisovalci poročajo tudi o umiranju naprav, a so zato ponesreči krivi sami. Galaxy Fold namreč vsebuje zaščitni sloj, ki izgleda kot samo navadna folija, ki pride z vsako napravo. A očitno ta igra veliko vlogo pri pravilnemu delovanju naprave, saj lahko ob odstranitvi mobilnik/tablica preprosto pogine. Nihče od opisovalcev ni bil opozorjen, da se sloja ne sme odlepiti, zato jim ne gre zameriti za to napako.
The phone comes with this protective layer/film. Samsung says you are not supposed to remove it. I removed it, not knowing you’re not supposed to (consumers won’t know either). It appeared removable in the left corner, so I took it off. I believe this contributed to the problem. pic.twitter.com/fU646D2zpY
Končna verzija Galaxy Folda bo k sreči vsebovala opozorilo o pomembnosti zaščitne folije, saj bi drugače na Samsung deževale reklamacije. No, morda se bo to še vedno zgodilo, saj nihče več ne bere opozoril.
Dear future #GalaxyFold owners, I know I always say “No one ever read the instructions”… PLEASE READ THIS ONE!!!
A ne gre vse krivde valiti samo na zaščitno folijo. Opisovalec spletne strani The Verge je lahko samo žalostno gledal svojo napravo, ko je ta po dveh dneh uporabe prepogibanja ekrana na njemu pridobila izboklino.
Od kje točno je prišel ta narastek opisovalec ni vedel in po še nekaj upogibanjih zaslona je tuj delček na zaslon pritisnil s takšno silo, da je ta počil. Opisovalec ni odstranjeval zaščitnega sloja, zato predvideva, da je med upogibanjem zaslona v odprtino prilezla nekakšna smet, ki je iz naprave na koncu naredila… No, smet.
Ninja je zagotovo ime, ki ga pozna vsak obiskovalec platforme Twitch. Njegovo pravo ime je Tyler Blevins in čeprav je že nekaj časa streamal je njegova prava slava nastopila z izidom igre Fortnite, preko katere je postal medijska zvezda.
Pojavil se je na pogovornih oddajah Ellen in Jimmy Fallon, gostitelj je bil tudi velikega dogodka za novo leto na Time Squaru.
Vsekakor se gre za prepoznavnega in vplivnega možakarja, kar je prepoznala tudi revija Time, ki vsako leto sestavi seznam stotih najbolj vplivnih ljudi leta.
Za leto 2019 je na ta VIP seznam uvrstila osebnosti kot so The Rock, Nancy Pelosi, Taylor Swift, Michelle Obama, LeBron James ter tudi papeža. Vsem tem osebam po novem družbo dela tudi Ninja in glede na njegov vpliv, še posebno med mladimi, si je to mesto med zvezdami zagotovo prislužil.
Mimogrede, tri leta nazaj se je na Time lestvici znašel tudi PewDiePie, ki pa letos čudno manjka, čeprav so njegove bitke s kanalom T-Series zagotovo “vplivale” na velik delež YouTube publike, ki spet ni tako majhna.
No, naslov ni povsem resničen, saj bi malce bolj težko zgradili procesor iz makaronov, a vseeno je spodnji izdelek impresivni tehnološki dosežek.
YouTuber Micah Laplante se je enega dne usedel z ženo in skupaj sta prišla na zanimivo idejo: kaj če bi sestavila računalnik, ki bi bil okolju prijazen, saj bi mu za ohišje služile nekuhane testenine?
Micah je zato razstavil svoj stari Asus prenosnik in se spravil k delu. Za podlago je vzel testenine za lazanjo ter na njih postavil komponente. Par pametno postavljenih kablov kasneje in že sta se pojavila USB-B ter HDMI vhoda.
Nato se je sledilo sestavljanje lazanje oz. ohišja, saj je njegov slasten PC pričel pridobivati nove sloje, vse skupaj pa je povezal z lepilom in vzorci, ki spominjajo na meso. Za dobro zračenje je uporabil makarone, ki so lepo pihali vroč zrak ven iz domiselno oblikovanega PC-ja.
Končna mašina je potrebovala samo še odpravo ene registrske napake in Micah je že lahko naložil Steam in odigral nekaj rund igre Rocket League. Zadeva je pripravljena tudi za predvajanje filmov in serij, saj je lahko zagnal tako Hulu kot tudi YouTube.
Celoten posnetek pove več kot tisoč besed in celotno kreacijo si lahko ogledate spodaj.
Če slučajno še niste vedeli, da je nekaj dni nazaj izšel premierni del nove in hkrati zadnje 8. sezone Igre prestolov, potem ste zagotovo živeli pod kamnom.
Game of Thrones se je pojavil na praktično vsaki novičarski strani ter socialnih medijih in gledalci so žejno, po letu odsotnosti, pričakovali zaključek sage.
Zadeva je bila uradno na voljo ekskluzivno preko programa HBO, ki pa je plačljiva zadeva in vsakemu se ta servis ne zdi vreden mesečne naročnine. Zato so se ljudje obrnili, kot vedno, k piratizirani vsebini in to v veliki masi.
Kot poroča podjetje Muso, ki se ukvarja s sledenjem piratske vsebine na medmrežju, si je premiero 8. sezone nelegalno ogledalo 54 milijonov ljudi in to v pičlih 24-ih urah.
To je ogromna številka, saj si je preko HBO-ja v prvem dnevu, torej po legalni poti, premiero ogledalo samo 17 milijonov uporabnikov. Kljub temu je to za HBO najbolj gledana epizoda v tako kratkem času, vseeno pa bi bila lahko cifra veliko večja.
Poglejmo si odstotke. 76,6% piratizirane vsebine je bilo prikazane v obliki nelegalnih “streamov”, medtem ko si je epizodo iz brskalnikov snelo 12,2% gusarjev. Torrenti presenetljivo predstavljajo samo 10% nelegalno prenesene vsebine.
Največji gusarji so Indijci, ki so nabrali 9,5 milijonov ogledov, za petami pa so jim Kitajci z 5,2 milijona. Igra prestolov je cenzurirana na Kitajskem, zato niti ni čudno, da so se Azijci za svoj fiks obrnili v nelegalne vode. Na tretjem mestu se nahajajo ZDA, kjer si je Game of Thrones ogledalo 4 milijonov prebivalcev.
Igra prestolov je ena od najbolj popularnih piratskih vsebin, katero pridno izrabljajo tudi nepridipravi za namestitev zlonamerne programske opreme. Finale sedme sezone je v 72 urah nabral 120 milijonov nelegalnih prenosov, koliko pa je premiera 8. sezone nabrala v takšnem časovnem obdobju pa še ni znano.
Razvijalec Epic mora konstantno ohranjati svojo zlato kokoško, igro Fortnite, svežo in polno zanimivosti, saj bodo samo na tak način obdržali svoj dragoceni prestol battle royale streljačin.
Zato je že napočil čas, da se igralce začne pripravljati in dražiti z deveto sezono.
Fortnite je nedavno doletela posodobitev 8.40 in z njo se je na mapi pojavila nova zanimivost.
Sredi popularnega jezera Loot Lake je namreč vzklil nov ogromen trezor, ki v sebi skriva “nekaj”. Kaj ta “nekaj” je ne ve še nihče, a zanimivo je, da je prav na tej lokaciji nazadnje izginila tista ogromna vijolična kocka, ki je igralce teleportirala v belo svetlobo, tam pa so okoli nas letali metulji.
Igralci poročajo še, da se da pri Loot Laku slišati čudne zvoke izpod površja, kar pomeni, da se v trezorju nekaj prebuja. Zvok se sliši v intervalih od 5-20 minut, v sledečih tednih pa lahko vsekakor pričakujemo, da bo iz sefa nekaj priromalo ven.
At certain intervals, you can hear a sound from below Loot Lake. The timing at which the sound occurs is not yet clear, but according to @HYPEX to sound occurs approximately every 5 to 20 minutes.
Nintendo in Studio MDRH sta končno izdala igro Cuphead tudi za konzolo Nintendo Switch.
Razvijalci MDRH so na socialno omrežje Twitter zapisali, da bo danes že mogoče igrati njihovo igro Cuphead. Poleg tega ima zadeva integrirano Xbox Live funkcionalnost, kar pomeni, da lahko lastniki konzole Nintendo Switch igrajo z lastniki konzole Xbox One, kar je seveda odlična novica.
Cuphead je klasična “run&gun” igra z močnim fokusom na bojih s šefi. Navdihujejo jo risanke iz tridesetih let prejšnjega stoletja, kar se takoj vidi po grafični podobi in zvoku, saj so pri izdelavi uporabili tehnike tistega časa: tradicionalno ročno narisane animacije ozadja in originalno jazz glasbo.
Da Sony pridno dela na naslednji PlayStation konzoli vemo vsi. Na žalost pa tehnološki gigant dolgo časa ni želel razkriti nobene specifikacije, kar pa se je včeraj nenadoma spremenilo.
Glavni arhitekt konzole, Mark Cerny, je namreč spočel presenetljiv intervju s spletno stranjo Wired in razkril presenetljivo veliko informacij.
PlayStation 5 bo tako vseboval kompatibilnost s PS4 igrami, kar je seveda dobra novica za vse lastnike bogatih zbirk naslovov, katere bi radi poganjali tudi na najnovejši konzoli.
PlayStation 5 bo kljub govoricam še vedno podpiral branje fizičnih medijev. Veliko se je namreč ugibalo, da bo naslednja konzola iz Sonyevih hlevov bila povsem digitalna, a temu očitno ne bo tako.
Prav tako bo PS5 podpiral trenutno PS4 VR napravo, ni pa besede o tem, če lahko pričakujemo tudi nadgrajeno inačico le te.
Kar se tiče strojnih zadev bo v PlayStation 5 tekla tretja generacija osem jedrnega Ryzen procesorja, za grafiko pa bo skrbela AMD Navi grafična rešitev, katera bo podpirala ray tracing učinke.
Za nalagalne čase bo poskrbel SSD disk, konzola pa bo celo podpirala 8K ločljivost.
To je v bistvu to, Cerny je še potrdil, da konzole definitivno ne bomo še videli letos, Sony pa tudi letos prvič ne bo prisoten na sejmu E3, kar pomeni, da bomo na nove informacije ali pa celo slike čakali še nekaj časa.
Igre v žanru solo kartanja zadnja leta vzklijejo kot gobe po dežju. Težko bi navedel obdobje začetka tega trenda, a kot ljubitelj žanra nimam nič proti večjem naboru potencialnih hitov. Nenazadnje nam je med drugim prinesel tudi Slay the Spire… Ali pa je ta morda ravno razlog za porast žanra? Kakorkoli, danes imamo pred sabo pepelnato kvartopirske izkušnjo, ki se ne boji zagrabiti sotrpine za mehke dele pod prisilo, da razkrijejo vse svoje skrivnosti. Deck of Ashes, kot so jo oklicali razvijalci, je izbranka v zgodnjem dostopu pod okriljem ruske razvojne ekipe AY Games in kitajskega založnika Whisper Games. Slednji ima sicer pod perutjo že kar nekaj naslovov, a za razvojno ekipo gre za prvi skupni naslov in vsekakor je očitno, da so navdih jemali iz nabora različnih velikih imen.
Preden Deck of Ashes sploh vržemo na predogledni oltar moramo, enostavno moramo pričeti z navedbo, zakaj se sploh gre. Je težaška in depresivna kombinacija RPG-ja z elementi kartanja in narativnim poudarkom. Njen najbolj prepoznaven del je zagotovo estetika, ob kateri se ti pojavi dvom o monogamiji razvijalcev za Darkest Dungeon, istočasno pa ob pogledu na igralni stil iste pregrešne misli preidejo na Slay The Spire. A kljub temu lahko mirne duše oznanim, da kljub podobnostim ne gre za nežlahtno, izkoriščevalsko kopijo popularnih naslovov. Deck of Ashes je svojevrsten naslov, ki bo vsakemu ljubitelju žanra na obraz privedel velik nasmešek.
Razvojna ekipa: AY Games Založnik: Whisper Games, AY Games Platforme: PC Datum izida: 11.04.2019 (EA) Cena: 12,49€
Zvrst: Kvartopirski RPG
Igrati s samim seboj je dobilo nov pomen
Sicer v igri nisem preživel več kot dobrih deset ur, a v tem času je bila moja izkušnja pretežno pozitivna. Sploh glede na dejstvo, da smo bili komaj priča prihodu v zgodnji dostop in tako na razpolago zaenkrat razumljivo še nimamo ogromnega nabora vsebine.
Je to DLC za Darkest Dungeon? Nope, Deck of Ashes
Če tako bereš ta opis par mesecev v prihodnosti, je v optimalnem primeru igra učakala vsaj nekaj sprememb in košaro nove vsebine. Zato imej v mislih, da bo moje izkustvo aktualno sorazmerno glede na pretečen čas. A to je zgolj prekletstvo (blagoslov?) konstantnega razvoja in zgodnjega dostopa.
Zanimiva stvar, ki Deck of Ashes loči od preostanka žanrskih sotrpinov je dejstvo, da sloni pretežno na zgodbeni osnovi. Pri večini kartaških iger je to področje večinoma zelo lahkotno, kar je povsem razumljivo. Primarno so ustvarjene za večigralski trg in kot takšne nimajo razloga, zakaj bi se lotile nepotrebnih zgodbenih adicij, če pa ima večina igralcev v mislih zgolj eno stvar.
A kot je Slay The Spire pokazala, žanru ni potrebno beračiti v večigralskih soteskah, ampak lahko na zlato rudo naleti tudi v enoigralski obliki.
Zaenkrat je glavna stvar, ki bi si jo želel, več kart in s tem več igralnih stilov
Deck of Ashes se tako skuša pridružiti obilici novejših enoigralskih kartaških naslovov, za katere po vsej verjetnosti nikoli še nisi slišal. Prvi, s katerim sem se sam spoprijateljil je bil Monster Slayers. Kljub simplističnosti me je navdušil, zato ne bom zanikal, da je bilo navdušenje ob odkritju mnogo kompleksnejšega Slay The Spire še toliko večje. A nikoli se ne branim sveže sapice in tu pride do izraza Deck of Ashes.
Kruta piromantika
Kot narativna izkušnja vsebuje kar nekaj zanimivosti. Ena teh je, da ima vsak izmed likov lastno zgodbo. Zaenkrat je sicer na voljo samo požigalka, a po igralnem zaslonu sodeč bomo kmalu dobili tudi tatiča.
Kdo ve, koliko igralnih likov bo igra sčasoma dobila
Svojo usodo pričneš krojiti kot pripadnik skupine banditov, ki so se zaradi dolgčasa odločili spraviti nad samo smrt. A ob tem so nekako uspelo zlomiti njeno skrinjico pepela in s tem nad Zemljo spustili ultimativni kaos. Pepelnato prekletstvo je ne le spremenilo vse okoli tebe v depresivno bedo, modificiralo je tudi sposobnosti tvojega lika.
V primeru piromanke so ji sovaščani zaradi grehov sodili na grmadi, a s tem jo je obiskala zmožnost kontroliranja ognja in imunost nanj. Morda bi si mislil, da je v nasprotju z smrtjo na grmadi sposobnost pravi blagoslov, ampak niti ne. Hkrati ji pepel povzroča večno agonijo, ki se bo končala komaj s preklicem prekletstva, kar si tudi prizadevaš doseči.
Zgodba tvoj lik ne skuša prikazati kot borca za “sile dobrega”. V najboljšem primeru gre za anti-junaka, ki se reševanja sveta loteva ekskluzivno z lastnimi ambicijami v mislih – v primeru piromanke je to končanje agonije, ki ji povzroča neprestano trpljenje.
Gori na gori gori Goran
Navedeno označuje zgolj začetek in vse se resnično združi v zanimivo zgodbeno izkušnjo. Kapo dol tudi naratorju ter vmesnim sekvencam, ki po zaslugi dobre govorne podpore vse privedejo do življenja. Večinoma sicer zgodbe neodvisnih iger gredo mirno mimo mene brez ene same dvignjene obrvi in nikoli si nisem mislil, da se ena redkih, ki me je navdušila, nahaja ravno v kvartopirskem RPG-ju.
Iz pepela si prišel in v pepel se povrneš
A ne glede na vse hvalnice zgodbi osrčje igre še zmerom predstavljajo igralne mehanike. Tvojo igranje sestoji iz prostega potovanja po majhnem zemljevidu v iskanju dobrin, preden se po določenem času ne pomeriš s šefom. Svoj preživetven potencial v tem času dvigaš preko zbiranja vsega mogočega. Od zlata in pepela (potreben je za izdelavo novih kart) ter ostalih resursov za nakup nadgradenj pa do receptov za nove karte. Dlje od tabora kot se podaš, na težje sovražnike boš naletel, a hkrati bodo boljše tudi nagrade.
Taborišče predstavlja edini oddih pred sovražnimi silami
Igra ima tako tudi precej roguelike značilnosti, saj smrt glede na izbrano težavnost lahko označuje konec, zaradi česar nočeš ničesar prepustiti nepotrebnemu tveganju. A včasih se zna tveganje izkazati sprejemljivo za osvojitev končne nagrade.
Neizogibno boš med potovanjem naletel na skupine s po enim ali večimi sovražniki iz impresivne selekcije. Tu pa pridejo v ospredje borbene mehanike, ki sestojijo iz vsem znanega kvartopirskega bojevanja, ki ga je popularizirala ravno Slay The Spire.
Različnih sovražnikov je vsaj 2x več kot pri Slay The Spire
Ob srečanju sovražnikov se prestaviš v standardno areno s tabo na levi in sovražniki na levi strani, pod tabo pa selekcijo kart. A Deck of Ashes vpelje določene inovacije, ki privedejo do sveže igralne izkušnje. Kjer večina vzpodbuja čim manjši fokusiran kupček kart, se po mojih izkušnjah ta taktika ni izkazala za najbolj učinkovito.
Vsako potezo dobiš v dlan do šest kart in pet energije, ki jo plačuješ za igranje kart. Slednje so sicer precej običajne in vzpodbujajo razne stile igranja, a tu pride v ospredje zanimiva mehanika.
Ko ti v kupčku zmanjka kart se namreč ne obnovijo same. Obnoviš jih lahko zgolj po pet, a pri tem plačaš ceno dela življenja. Prav tako se karte po koncu dvoboja ne obnovijo samodejno, ampak ostanejo v “odvrženem ” oziroma pepelnem kupčku, kar na dan spet privede razne interakcije in vodi do premišljenega igranja, kaj lahko pogrešiš v naslednjem boju.
Kot bi pričakoval, je večina kart za piromanko povezanih z ognjem
A v nekaterih primerih boš spet namerno želel “izgubiti” določene karte, saj bodo s tem nekateri napadi ali sposobnosti postale bolj učinkovite, odvržene karte pa imajo lahko tudi pasivne sposobnosti za ravno ta namen. Tako pride na plan taktično igralno osrčje, kjer stalno žongliraš s kartami v obeh kupčkih ter v dlani.
Po vsakem spopadu lahko izrabiš omejeno število točk za regeneracijo zdravja. Problem se znajde v dejstvu, da isti resurs lahko uporabiš tudi za obnovitev kart. Tako moraš stalno uravnovešati oba resursa in nedvomno vedno ne gre za lahko odločitev. Brez kart se ne moreš učinkovito boriti, a brez zdravja, brez tega se sploh ne moreš boriti. Na srečo lahko celoten kupček enkrat dnevno obnoviš tudi v taboru, a dan je dolg in sovražniki premnogi.
Ves čas si tudi časovno omejen, saj po določenem časovnem obdobju šef, ki te je do takrat le jezikovno žalil z vrha zaslona, pride na plan in primoran si ga premagati v bitki ena na ena… ali ena na tri, saj ne igra pošteno… Za tem se prestaviš na novo lokacijo, kjer se ves cikel ponovi od pričetka.
Zemljevid je sicer majhen in precej predv
Zaenkrat med igranjem nisem opazil večjih slabosti, a vsekakor bi igri močno pripomogla večja selekcija igralnih likov ter kart. Kot Slay The Spire trpi za stopnjo naključnosti, a je ta zaradi večje svobode pri raziskovanju ter izbiri soočanj tu nekoliko ublažena.
Prisoten je tudi zanimiv vizualni stil, kot omenjeno pa je tudi zvočno glasovanje solidno. A kar je najslajše, med delovanjem tudi na integrirani grafični kartici nisem opazil nobenih težav.
Razsodba
Deck of Ashes si nedvomno zasluži tvoje pozornosti, v kolikor obožuješ narativne RPG-je in igre s kartami – v osnovi gre namreč za kombinacijo obojega. Privlačna temačna estetika vleče spomine na Darkest Dungeon, medtem, ko na prvi pogled igralni stil klonira Slay The Spire. A igra skriva več kot zgolj to in z narativnim poudarkom gre za povsem lasten igralni stil, ki ga komplimentirajo tudi unikatne igralne mehanike. Vse kar lahko zaenkrat rečem je, da si Deck of Ashes zasluži igranja, a vseeno trpi za pomanjkanjem vsebine, ki bi poskrbela za dolgoročno preigrljivost.
(+) Prečudovita temačna estetika (+) Ogromno raznolikih sovražnikov (+) Dobra zgodba z odlično narativo (+) Samosvoje kvartopirstvo z zanimivimi zasuki klasične formule (+/-) Sistem pepelnatega kupčka zna začetnike zmesti (-) Trenutno vsebine še ni za več kot parkratno preigravanje (-) Zaenkrat zgolj en igralni lik
Franšiza Alien je v mojem srcu lepo zapisana in prva dva dela veljata za legendarna filmska izdelka, ki sta kljub svoji starosti še danes močno gledljiva.
Po Alienu smo dobili tudi nekaj kvalitetnih iger, kot sta denimo Aliens vs Predator ter Alien Isolation. To sicer ni ravno veliko naslovov in leta nazaj bi lahko dobili še enega, če ta ne bi bil žalostno preklican.
Razvijalec Obisidian Entertainment, ki ga poznamo predvsem po naslovih, kot so Knights of the Old Republic 2 ter Fallout: New Vegas, je namreč njega dni delal na povsem samosvoji Alien igri, ta pa je je nosila podnaslov Crucible.
O naslovu je sedaj malo več povedal njihov bivši zaposleni, Chris Avellone, ki je takrat plodno sodeloval pri temu RPG naslovu, ki naj bi precej spominjal na Mass Effect, le da bi bil močno bolj grozljiv:
“Cel svet je bil bolj nasilen kot Prometheus in okoli je tekalo veliko več Alienov. Postavljalo se je vprašanje preživetja, vladale so mehanike tipa ‘kako pobrati vse surovine in postaviti bazo?’.
“Bilo bi – in to je groba primerjava – kot Mass Effect vendar bolj grozljivo.”
Aliens: Crucible je tako še en naslov, ki je šel po poteh Knights of the Old Republic 3 in se na žalost ni nikoli realiziral v Obsidianovih rokah. Je pa k sreči nekaj časa nazaj izcurljal igralni posnetek, tako da lahko vsaj vidimo, česa ne bomo nikoli igrali.
Razvijalec Electric Square je potihem delal na povsem novi Forza igri, od katere pa ne smete pričakovati vseh pritiklin, preko katerih je med dirkači zaslovelo Forza ime.
Novo poglavje se imenuje Forza Street, gre pa za precej preprosto dirkačino, kjer moramo igralci izmenično pritiskati na pedalki za pospeševanje in zaviranje, vsake toliko pa tudi na preslednico za uspešno izpeljavo ovinka.
Ker je zadeva tako preprosta, ni nobeno presenečenje, da bo Forza Street v bodoče prispela tudi na Android in iOS naprave
Dobra novica je, da je špil popolnoma brezplačen in je že na voljo za prenos. Zaenkrat lahko igrate hitre dirke ter tri dirke kampanje. Možno je nabirati nove dele ter nadgrajevati avtomobile, razvijalec pa obljublja, da bodo pridno dodajali novo vsebino.