Če bomo decembra kot nori zapravljali težko prislužene denarce za božična darilca, je november registriran za igre. Začela se je namreč Steam jesenska razprodaja in ko ponavadi, nam je Valve ponudil široko paleto znižanih naslovov.
Znižanih naj bi bilo kar 14.025 iger a seveda ne bodo vse kvalitetne zato smo na spodnjem seznamu izbrali peščico najbolj zanimivih popustov:
Celoten seznam znižanj si lahko ogledate na Steam domači strani, razprodaja pa bo trajala do 27. novembra. Med tem časom, lahko poleg zapravljanja denarja orpavljate tudi nominacije iger za določene kategorije kot so “Najboljša igra leta” ali pa “Najboljši razvijalec”. Sodelovanje v teh aktivnostih vam bo prineslo razne značke ter nagrade, več o temu pa si lahko preberete tule.
Na Outcast imam osebno precej tople spomine, saj je bila ena prvih iger, ki sem jih ugledal na PC-ju in ki je, za svoje čase, na zaslon metala prav neverjetno podobo. V igri prevzamemo vlogo tipčka s kulskim imenom Cutter Slade. Ta se znajde na planetu Adelpha, njegova naloga pa bo razrešitev planetarnih skrivnosti in preprečitev uničenja. Tipično.
Original je dandanes precej zastarel a k sreči smo v 2017 prejeli predelavo v obliki Outcast – Second Contact, ki pripelje špil v moderno preobleko ter sodobne resolucije. Roko na srce, špil še vedno ni ravno med najlepšimi a vseeno se gre za spodobno predelavo, ki jo lahko sedaj za omejen čas prejmete povsem brezplačno!
Trgovina Humble Bundle namreč za omejen čas ponuja igro zastonj in ko enkrat špil registrirate, ostane vaš za vedno. Vse kar morate storiti je, da ustvarite Humble Bundle račun (če ga še nimate) ter se naročite na njihov “Newsletter”. Po opravljenem postopku boste prejeli povezavo do prenosa igre. Žal se v temu primeru ne gre za Steam ključ ampak za direktni prenos igre, ki ga morate opraviti do 29. novembra, preden povezava magično ne izgine.
NieR Automata je zgodba dveh androidov, ki se borita proti sovražnim robotom in s tem poskušata rešiti Zemljo. Špil je bil toplo sprejet tako pri kritikih kot igralcih, saj je štorija dobra, poleg tega pa je igra zgrajena na način, ki od nas zahteva večkratna preigravanja, saj vsakič dobimo nov pogled na štorijo. Vse to je kul.
Ni pa kul, da je špil izšel na PC-ju v precej slabem stanju. Predvsem je problem optimiziranost, saj se NieR Automata zatika tudi na močnejših mašinah. Kljub vsem tem problemom, se založniku Square Enix ni zdelo vredno obubožani PC publiki ponuditi niti enega popravka. K sreči je rešitev našla sama skupnost v podobi neuradnega popravka, a lepo bi bilo imeti uradno posodobitev.
Optimiziranost gor ali dol, Square Enix se je očitno odločil izdati kar GOTY verzijo igre, ki se bo imenovala NieR: Automata Game of the YoRHa Edition. Najava sicer še ni uradna, saj se je špil zaenkrat pojavil samo na seznamu ESRB a ravno tam se je pred kratkim pojavil Sunset Overdrive, kateri je nato tudi uradno izšel na PC-ju.
Kaj točno bo GOTY verzija vsebovala je težko predvidevati, saj NieR ravno ne obiluje z bogatimi DLC-ji, nekako pa dvomimo, da se bo Square zmigal ter v GOTY vključil popravke za PC.
Star Wars Battlefront II je dobil čisto nov napovednik, ki prikazuje boj med legendarnim jedi vitezom Obi-Wanom in Generalom Grievousom. Razvijalec DICE se je odločil za novo potezo, ki bo skoraj zagotovo pripeljala kar nekaj igralcev nazaj, saj ima igra trenutno veliko problemov s populacijo. Seveda so za to priložnost, kot vedno, spočeli zelo okusen napovednik, sploh če ste Star Wars oboževalec. Ali bo to dovolj, da se vsaj nekaj igralcev vrne v Star Wars okolje bo povedal samo čas.
Če še niste igrali zadnje različice Battlefronta, je mogoče sedaj pravi čas, saj dobite igro na platformi Origin že za dobrih 15€.
Ko je zadnje poglavje Call of Duty franšize, Black Ops 4, izšlo brez enoigralskega načina, je bila igričarska skupnost precej razburjena. Tudi sami opažamo pri komentarjih člankov v Sloveniji, da je izostanek štorije bil dovolj velik razlog, da se nekateri niso odločili za nakup kar je verjetno založnika Activision kar malce presenetilo.
To luknjo bo poskušal zapolniti EA z njihovo serijo Battlefield, ki nam v peti izdaji prinaša enoigralski del, imenovan War Stories. Battlefieldovski enoigralski del sicer v preteklosti nikoli ni bil nekaj ravno posebnega, največkrat je kampanja služila bolj kot uvajalni del za močno bolj popularni večigralski del. A od štirice dalje je EA začel v ta del vlagati veliko več energije in tako smo dobili prave štorijalne kampanje, podprte z vmesnimi sekvencami in glasovno upodobljene iz strani profesionalnih govorcev.
Razvojna ekipa: DICE Založnik: EA Nakup: EIGRE.si od 53.99€ dalje Platforme: PC, PlayStation 4, Xbox One Datum izida: 20. 11. 2018 Cena: 53,99 €
Zvrst: prvoosebna streljanka
VIDEO OPIS
V petki spremljamo tri različne zgodbe, vsaka od njih pa vam bo vzela okoli dve uri za kompletiranje.
Prva kampanja, Under No Flag, nas pošlje v Afriko kot pripadnika posebne britanske enote. Ta kampanja je sestavljena iz različnih misij, kjer se poskušamo vtihotapiti na letališče ali pa se branimo pred navidez neskončno vrsto nacijev. Špil sledi vsem zakonikom kampanj iz Call of Duty sveta: veliko eksplozij, za lase privlečene situacije ter linearno napredovanje. A Battlefield 5 vseeno preseneti, saj lahko skorajda vsako situacijo razrešimo povsem streljaško ali pa se pretihotapimo do končnega objektiva. Vzemimo za primer misijo, kjer moramo na letališču uničiti določene točke. Do tam se lahko sprehodimo in streljamo vse povprek ali pa na začetku ukrademo letalo in nacistične nakaze prerešteamo kot za stavo. Če se odločimo za letalsko pot, bomo celo deležni nekaj unikatnega dialoga.
Prva kampanja nas postavi v Afriko
Naslednja misija, Nordlys, nas vrže v zasneženo Norveško, kjer obujemo škornje mladenke, katera je pripadnica odporniškega gibanja. Da, tako je, igramo žensko v drugi svetovni vojni in navkljub vsej kontroverznosti, ki so jo bili deležni razvijalci prav zaradi vklopitve pripadnic nežnejšega spola, se kampanja igra isto kot s tipom. Noro, vem.
Nordlys da veliko več poudarka na skrivanje ter na ubijanje nacijev z razdalje s pomočjo nožev. V eni misiji je mapa precej velika in dejansko dobimo nekaj nelineranosti, saj se lahko objektivov lotimo na različen vrstni red. Ker zna biti prečkanje snežnih planjav precej dolgotrajno, si lahko samo s pritiskom tipke na noge posadimo smuči in odbrzimo skozi stopnjo. Smučanje je presenetljivo zabavno a na žalost premalo izkoriščeno kar je velika škoda. Dejansko ne obstaja niti ena sekvenca, kjer bi s smučkami poskušali preskočiti ogromen prepad kar je preprosto žalostno.
Nordlys kampanja vpelje zanimiv dvojec, ki pa žal nima časa, da bi nam prirasel k srcu
Zadnja zgodbica se imenuje Tirailleur in se osredotoči na bolj rasistični vidik druge svetovne vojne. Nastopamo namreč v škornjih Francoza temne polti, ki se sicer bori na pravi strani a zdi se, da ni preveč zaželjen ne na eni ne na drugi strani konfilkta.
Tirailleur je edina štorija, ki nam prikaže velike bitke, kjer se borimo ob strani svojih kameradov in se počutimo samo kot delček veliko večjega stroja. Pričara nam občutek iz legendarnih kampanj iz igre Call of Duty 2, katere so želele igralcem dopovedati, da je vojna pekel in zabavna samo v obliki videoiger.
Battlefield V vsekakor na zaslon izriše čudovito grafično podobo. Sam sicer nisem igral z RTX 2080 grafično kartico a zadeva vsekakor impresira, še posebej so navdušujoči snežni učinki norveške kampanje. Tehnično ni odlično izveden samo grafični del ampak tudi zvočni. Orožja pokajo, eksplozije tresejo, zvočno podajanje pa je na visoki profesionalni ravni. Še posebej navduši avtentičnost govorcev, saj bodo Norvežani govorili norveško, Francozi francosko ter Britanci… No, britansko. Zanimivo je, da nismo prejeli samosvoje ameriške kampanje, katera je bila vedno glavna v tosortnih igrah. Morda je trg vendarle prenasičen zgodb druge svetovne vojne, gledane iz strani Američanov.
Vse pa ni rožnato v deželi Bojnega Polja. Moram se obregniti ob nekatere hrošče, kjer je včasih manjkal kak grafični učinek ali pa je ponagajal merek na orožju. Ko smo že pri temu, sem med preigravanjem dokaj realistične kampanje naletel na čudnost, kot je odkritje modernega orožja. Zadevo bi razumel, če bi se šlo za nek »Easter Egg« ampak tu se je šlo za pokalico, ki jo je pustil nasprotnik in je posedovala laserski merek. In to se ni zgodilo samo enkrat.
Špil je grafična poslastica
Žalostno izostane vozakanje tanka, katerega upravljamo samo na začetku in potem ponikne neznano kam. Verjetno upravljanje beštije šparajo za prihajajočo štorijo The Last Tiger, ki bo izšla na začetku decembra in nas bo postavila v škornje Nemca, katerega so ga vpeljali v tankovsko brigado.
Battlefield V enoigralski del je tako na koncu žal samo povprečen in je v bistvu to, kar smo tudi pričakovali. Nihče ne gre igrati Battlefield kampanje z namenom, da bo dobil izkušnjo, primerljivo z Witcher 3 a čuti se, da je razvijalec DICE imel za kampanjo večje plane, za katere pa žal ni bilo časa ali pa financ. Zgodbice so sicer zanimive a glede na njihovo kratkost, se boste težko navezali na kakšen lik, kleli pa boste tudi ob dolgočasnih objektivih, ki so večino tipa »pojdi tja in razstreli zadevo«.
Če vam je letošnji izostanek kampanje iz Black Ops 4 pokvaril leto, zna biti Battlefield V spodobno nadomestilo. Dobili boste točno to kar ste pričakovali, le da boste čutili, da bi bil lahko paket veliko boljši, če bi razvijalec tvegal in stopil korak dlje.
Negativno:
– Nekaj hroščev
– Kratkost
– Nedomisleni objektivi
– Paket še ni celoten
– Neizkoriščen potencial
Kje je pa večigralnost?
Verjetno vas večina igra Battlefield igre striktno zaradi večigralnosti. Naš opis bete si lahko preberete tule, od takrat pa se ni ravno spremenilo veliko razen popravljenih hroščev ter dodanih map. Načina Battle royale še vedno ni, pregled pa si lahko ogledate na sledeči povezavi ali pa pogledate spodnji video.
Razvijalec Firaxis bodo kmalu v Civilization VI dodali eno največjih posodobitev do sedaj. Posodobitev oziroma bolj razširitev imenovana Gathering Storm bo prinesla kar nekaj nove vsebine, ki bo spremenila dinamiko igranja za vedno. Poleg klimatskih sprememb in vremenskih učinkov, bo dodanih kar devet novih vladarjev in osem novih civilizaciji. Dodani bodo novi scenariji kot je “The Black Death”, ki nas bo postavil na nekakšen test za preživetje. Razvijalci so se zelo potrudili in bodo dodali tudi nov “World Congress”, “21st Century Technologies” in “Civics”.
Civilization VI: Gathering Storm bo izšel 14. februarja 2019 na dan zaljubljencev, tako da če imate svojo ljubljeno polovico in ta slučajno rada preigrava strateške igre, bo to definitivno pravo darilo. Trenutno lahko igro kupite po znižani ceni na platformi Steam.
Članek je zelo zanimiv in čeprav so viri nepotrjeni, narišejo lepo risbo razvoja četrtega Hudičevca. Ta naj bi se nekdaj kodno imenoval Hades, njegov razvoj pa se je začel po preklicani drugi ekspanziji za Diablo 3. Špil je bil povsem drugačen od svojih predhodnikov saj se je kamera preselila na junakov hrbet, noro klanje iz predhodnikov pa naj bi zamenjal metodični bojni sistem, ki je precej spominjal na Dark Souls. Ekipa je na Hades projektu delala od leta 2014 do 2016 a kljub vsemu trudu, špil preprosto ni bil dovolj kvaliteten zato je bil preklican.
Blizzard se je nato spravil delati DLC Rise of the Necromancer za Diablo 3, medtem ko je delo na igri Diablo 4 zopet steklo in tako trenutni projekt v razvoju nosi kodno ime Fenris. Ta bo vizualno spominjal na prva dva dela, kar zna razveseliti vse oboževalce, ki se jim je tretji del zdel preveč risankast. Takole je povedal anonimni zaposleni:
“Obstaja veliko ljudi, ki se jim je zdelo, da je Diablo 3 izgubil tisto kar je iz Diabla naredilo dejansko Diablo, še posebej glede na umetnostni stil ter grafične učinke urokov. Tokrat želijo narediti Fenris bolj nagnusen in temen ter se znebiti vsega, kar je izgledalo risankasto v Diablo 3.”
Članek se dotakne tudi samega vzdušja v Blizzardovih pisarnah. Kakor pravijo zaposleni, se čuti veliko večje nagibanje finančnim aspektom razvoja igre kot kadarkoli prej. Čeprav sta Activision ter Blizzard dolgo časa obstajali kot ločeni entiteti, se očitno temu približuje konec, saj Activision dobiva čedalje večjo vlogo pri vodenju Blizzarda. Namreč marca 2018 je Blizzardov finančni direktor postala Amrita Ahuja, ki je prišla ravno iz vrst Activisiona. Urno je začela sekati pri “zapravljanju”, morda pa je tudi ena glavnih, ki želi Blizzardove igre spraviti na mobilni trg. Nekoliko nepričakovan je bil tudi odhod soustanovitelja Blizzarda, Mike Morhaima, ki je kljub lepim poslovilnim besedam, nekoliko urno zapustil svoj studio.
Diablo 4 je tako še precej dolgo stran in zaenkrat verjetno obstaja samo v prototipni fazi, zato njegov izostanek iz letošnjega Blizzcona niti ne preseneča. A vseeno je zaskrbljujoče, kakšna bo njegova končna oblika in koliko monetizacije zna Activision vpeljati v vsak aspekt igralne izkušnje.
Samolepljivi listki se morda sliši kot čuden naslov za aplikacijo a gre se za vsem poznane rumene Sticky Notes, ki jih poseduje vsaka inštalacija Windows 10. So precej uporabna zadeva za pozabljivce, ki morajo imeti vsake sestanek in opravilo zapisano na nek listek.
Glede na nedavni Tweet Microsfotvega inženirja Jen Gentleman, pa zna zadevščina kmalu pridobiti zanimivo novo funkcijo. V listke smo do sedaj lahko namreč vnašali samo tekst, Tweet pa prikazuje vdelano sliko. To odpre vrsto novih možnosti, kjer bomo morda lahko na telefonu slikali določeno zadevo in jo sinhronizirali z aplikacijo na PC-ju in bum! Že imamo priročen, vizualni opomnik ob naslednjem zagonu računalnika.
Seveda so to samo predvidevanja in kakor vidimo, Jen v Tweetu namiguje na Windows Insiderje, ki bodo prvi lahko testirali aplikacijo. Če se vam zdi zadevščina zanimiva, se lahko tudi vi pridružite v Insider program, kar je stvar le parih klikov.
Posodobljeno aplikacijo Samolepljivih listov znamo dobiti v popravku Windows 10 19H1, ki naj bi izšla aprila 2019.
Atomic Heart je vsekakor špil, ki s svojo raznovrstno in zanimivo vizualno podobo vzbuja pozornost vsakega, ki je kdaj si ogledal kakšen njegov napovednik. Mnogo igralcev se je začelo spraševati ali se bo to šlo sploh za resnično igro ali pa se gre samo za zanimiv koncept, ki nikoli ne bo obrodil sadov.
Dvomljivcem je razvijalec Mundfish včeraj dokončno zaprl usta, saj je prikazal prvi igralni napovednik. V Atomic Heart bomo igrali specialnega agenta P-3, kateri se na vrhuncu obdobja Sovjetske zveze znajde v čudaški okolici stavbe 3826. Poskušal bo razkriti skrivnost izginotja vseh preživelih ter zraven naselbino tudi očistiti od norih robotov, vse to pa mu bo uspelo ob uporabi precej originalnih sejal smrti.
Špil je grafično precej impresiven in naj bi ob izidu celo podpiral RTX grafične učinke a počasi z navdušenjem, saj je Atomic Heart še precej daleč stran. Zaprta beta se bo začela izvajati proti koncu 2019, kar pomeni, da zna špil zelo verjetno iziti šele v 2020. Atomic Heart je že moč prednaročiti, kar bi ob tako oddaljenemu izidu storil samo nekdo, ki dnevno vase zlije liter kisle vodke in ne ve kaj bi s težko prihranjenimi rublji.
Ena najbolj medijsko napihnjenih iger, ki je še pred svojim dejanskim izidom nabrala tako velike količine “hypa”, da se verjetno z njo ne bi mogel primerjati niti Half-Life 3, pridno pridobiva na novi vsebini. Govorimo seveda o No Man’s Sky, ki je ob izidu s svojo plehkostjo razočaral praktično vsakega držača miške in tipkovnice ter konzolnega ploščka.
Razvijalec Hello Games se je po izidu pametno potuhnil in začel delati na novi vsebini ter si začel počasi pridobivati nekaj zaupanja igričarske baze. Julija so izdali ogromno posodobitev NEXT, ki je prinesla ogromno izboljšav ter vsebine, sedaj pa pripravljajo nov popravek imenovan Visions.
Tega so najprej pozorni oboževalci odkrili na njihovem YouTube kanalu, kjer je bil sicer naložen a neobjavljen. Sedaj je razvijalec izid posodobitve tudi uradno potrdil, še boljša novica pa je, da jo bomo dobili že kar danes!
Visions prinaša veliko večjo raznovrstnost vsega, kar poseljuje svet No Man’s Skya. Dobili bomo pet novih biomov, več različne favne ter bolj raznovrstno barvno paleto, kjer ne bo umanjkala tudi kakšna mavrica. Čaka nas tudi odkrivanje zakopanih fosilov, raziskovali bomo lahko padle križarke ter nabirali redke artefakte.
Poln seznam si lahko preberete tule, spodaj pa si lahko ogledate uradni napovednik.
Z 19. novembrom se je uradno začel League of Legends “offseason” in čas za ponovno prevetritev ekip! In v kolikor smo bili lansko leto presenečeni nad vsemi spremembami, ki so se zgodile v Ameriki zaradi “franšize” lige, so letos stvari še 10x bolj zanimive.
Daleč najbolj presenetljiva novica definitivno prihaja iz Evrope, kjer naj bi se Mid Lane igralec Caps, ekipe Fnatic, ki se je letos uvrstila v finale svetovnega prvenstva, prestopil v ekipo G2. Tam se bo pridružil drugemu Mid lane super-zvezdniku Perkzu – a le ta bo menjal pozicijo in naj bi v naslednjem letu zaigral v vlogi AD Carryja.
Tudi ekipa Misfits, kjer je v prejšnji sezoni igral naš Mihale “Mikyx” Mehle, se je odločila, da spremeni svojo ekipo. Njihova nova pridobitev je bivši Top Lane igralec ekipe Fnatic, Soaz, ki bo sedaj igral skupaj z Febivenom, kateri se po ne najbolj uspešnem letu v Ameriki pri ekipi Clutch Gaming vrača nazaj v Evropo. Iz štaba Misfits pa je prišla še ena novica in sicer Jezis je postal glavni trener in bo v letu 2019 zadolžen za ekipo.
Se še spomnite ekipe Origen in njihove legendarne zgodbe, kjer so v enem letu prišli iz Challenger lige do polfinala na svetovnem prvenstvu? No, ekipa se vrača in tokrat v sodelovanju z trenutno najboljšo organizacijo v CS:GO-u, Astralis. Organizacija je odkupila Origen znamko in s tem naredila super marketinško potezo, saj za njimi stoji evropski super zvezdnik xPeke, obenem pa se jim je kot direktor E-šport oddelka pridružil dolgoletni “caster” EU LCS-a Deficio. Ekipa je naredila svoje prve poteze, saj naj bi po neuradnih podatkih podpisali pogodbo z bivšim Top Lane igralcem ekipe Misfits, Alpharijem, in AD Carry igralcem ekipe H2K, Sheriffom.
Razvojni studio Obsidian Entertainment in založnik Paradox Interactive sta napovedala zadnji plačljivi DLC za svoj starošolski RPG – Pillars of Eternity II: Deadfire. Ta bo izšel 13. decembra, ko bo zapadlo že ogromno snega in bomo potrebovali nekaj, da nas bo ogrelo. DLC z imenom Forgotten Sanctum bo dodal nove naloge za naše avanturiste, ki bodo raziskovali globoko temnico z upanjem najti glavnega Archmage-a. Če se kupili sezonsko prepustnico, vam DLC-ja ne bo treba kupiti, drugače pa vas bodo obrali za dobrih 10 evrov. Poleg Forgotten Sanctum, bomo dobili še obliž 4.0, ki bo prinesel nove stvari, kot so God Challenges in dva mega šefa ter njuni ekipi nepridipravih.
Če si želite igranja, lahko Pillars of Eternity II: Deadfore na platformi Steam nabavite za 45,99€
Če si v zadnjem dvoletju živel pod zaprašeno skalo in za Overwatch še nisi slišal, ali ga vsaj imel možnosti preizkusiti, se ti v tem tednu ponuja popravni izpit. Od 20.11 do 27.11 jo lahko namreč brezplačno snameš preko Blizzardovega vmesnika Battle.net , potrebna je zgolj registracija, v kolikor računa še nimaš.
Ti je igra všeč? V tem razdobju bo vsak kupec deležen zajetnega popusta. Odlična priložnost za vstop v svet risankaste streljačine, ki je bila leta 2016 s strani večih strani proglašena za igro leta.
Akcija velja za PS4, Xbox One in PC. Na konzolah je za preizkus potrebna naročnina na Xbox Live Gold in PlayStation Plus.
Največjo Kickstarter uspešnico bo mogoče med 23. in 30. novembrom testirati brezplačno. Če do sedaj še niste imeli priložnosti igranja enega najbolj ambicioznih projektov pod vodstvom Roberts Space Industries, vam zagotavljamo, da bo to mogoče že ta vikend, kjer se boste podali v največjo vesoljsko pustolovščino z ogromno vesoljsko ladjo. Kaj lahko počnete v igri Star Citizen je popolnoma odvisno od vaše domišljije, saj igralcem omogoča praktično vse, kar si želijo. Lahko raziskujemo vesolje in velikanske planete, lahko trgujemo, se streljamo, uživamo v letenju svojega najboljšega plovila, se družimo v gostilni, nabiramo različne materiale in še bi lahko naštevali.
Lastnosti brezplačnega tedna:
“Scramble Race”, naloge, kjer bodo igralci lahko medsebojno tekmovali,
NPC-ji bodo postali del vesolja,
Dodan Face in Voice over IP, ki bo igralcem omogočal novo stopnjo komunikacije in vzživetve v igro,
“Object Container Streaming”, orodje za lažje procesiranje ogromnega okolja, ki nas obdaja.
Žal je datum izida za tako velik projekt nemogoče napovedati, lahko pa rečemo, da vam toplo priporočamo testiranje igre naslednji teden.
Farming Simulator serija razvijalca GIANTS Software sega že kar dolgo nazaj, natančneje v april leta 2008, ko je izšel prvi simulator v tej seriji. Simulacijska igra kmetovanja, kjer trgujemo z mlekom virtualnih krav in polivamo gnojico po poljih je marsikaterega osebka pritegnila, da bi postal virtualni kmet, ki ne bi staknil žuljavih rok. Našel pa se je tudi kup takih, ki so te igralce gledali kot neke čudake. No, po konkretnih desetih letih in kar dvanajstih različicah, tako za PC kot tudi za igralne konzole in mobilne naprave, smo letos dočakali še Farming Simulator 19.
Sam sem eden tistih čudakov, ki se virtualnega kmeta igra že od različice 2011 naprej, in če je nekdaj veljalo, da je Farming Simulator le površen približek kmetovanja z antičnim grafičnim pogonom, od 20. novembra letos to več ne bo držalo. Lahko rečem, da se je serija končno vrnila v popolnoma novi podobi, ki jo še nismo videli. Igralci smo bili vsako leto v pričakovanju nove različice, ki nas je vedno znova razočarala, saj je dejansko bila le klon prejšnje različice z minimalno novo vsebino. Letos sem še posebej dobil občutek, da gre za eno izmed različic, ki je v gaming skupnosti ljubiteljev simulatorjev zelo pričakovana. Razvijalec je nametal cel kup napovednikov in posnetkov kjer je obljubljal Farming Simulator kot ga še ni bilo.
Po preteklih izkušnjah s serijo, in ker živimo v času kjer razvijalci velikokrat kažejo kinematografske napovednike, izdajo pa nekaj čisto drugega, ki služi bolj molzni kravi za dobiček, sem tokratno različico pričakoval z veliko mero skeptičnosti. Bil pa sem pozitivno presenčen, saj smo dobili točno to, kar je GIANTS Software obljubljal.
Razvojna ekipa: GIANTS Software Založnik: Focus Home Interactive Spletna stran: Povezava Nakup: EIGRE.si od 29.99€ dalje Platforme: PC, PlayStation 4, Xbox One Datum izida: 20. 11. 2018 Cena: 29,99 €
Zvrst: simulacija
VIDEO OPIS
Od arhitekta do najmogočnejšega kmetovalca naokoli
Zaenkrat lahko ob zagonu igre ponovno izbiramo med dvema igralnima mapama. Prva poimenovana Felsbrunn, ki prikazuje evropsko podeželje in Ravenport z ameriškim okoljem. Mapi se ne ponašata ravno z veliko igralno površino, vendar pa je le-ta še vseeno večja kot pri predhodniku Farming Simulator 17. Igra nas pozdravi v popolnoma novem grafičnem pogonu, ki tokrat prvič ne daje občutka arkadnosti igre in risankaste grafike. Vključene so številne podrobnosti od vihanja rastlin med hojo in vožnjo, do gostih gozdov ter travnikov z veliko raznovrstnostjo rastlin. Tako sem že ob sami grafiki in nelinearnostjo bil tako navdušen, da sem se prvo uro posvetil raziskovanju čudovitih lokacij, ki jih ponuja.
Viden je ogromen napredek v grafičnem pogonu. Okolje je zato dinamično in izgleda odlično.
Tokrat nam igra prvič ponuja tudi možnost, da sami postavimo svojo kmetijo. Izbiramo lahko med tremi težavnostnimi načini, kjer tako pričnemo z različno vsoto cekinov na računu, od izbranega načina pa je odvisno tudi kaj bomo v začetku že posedovali, če sploh kaj. Dobra novost, ki doda k večji resničnosti pa je tudi kupovanje ozemlja. V prejšnjih različicah smo bili omejeni le na odkupovanje polj, tokrat pa odkupimo del ozemlja na mapi, vključno s pripadajočimi polji. Seveda pa nas večja ozemlja na začetku utegnejo kar močno udariti po žepu.
Čeprav je novost grajenja posestva zelo dobrodošla, le-ta trenutno ne ponuja preveč pestre izbire objektov, saj najdemo poleg hiše, v katero lahko mimogrede tudi vstopimo in prespimo, le skromno število raznih garaž, silosov in hlevov. Zagotovo bi bila pika na i, če bi razvijalec vključil možnost estetskega prilagajanja objektov.
Hiša tokrat ni le za okras, ampak lahko v njej tudi spimo. Kdo bi si mislil…
Vozni park traktorjev in razne kmetijske mašinerije zopet ni razočaral, saj se mora laik v tem področju na trenutke kar malo poglobiti, da razume čemu služijo nekatere nove zadeve, kar je dobro, saj navsezadnje le gre za simulator. In tu moram zopet zelo pohvaliti celotno zadevo, ker smo se končno znebili “otroških plastičnih traktorčkov”. Tokrat so modeli res realistično oblikovani, v vozilih lahko vidimo cel kup premikajočih delov, vožnja pa prvič ne daje občutka popolne arkadnosti, ampak je občutno zelo izpopolnjena. Tako na primer ob rahlem zavijanju ne bomo pristali v bližnjem drevesu, kot se je to dogajalo v prejšnjih različicah. Dodaten bonbonček na vse to pa je voznikov sedež, ki se premika glede na tresljaje med vožnjo.
Tale traktorska mrcina od novo vključenega proizvajalca John Deere nas bo v igri stala več kot hiša.
Razvijalec igre je večji del svoje oglaševalske kampanje posvečal novo vključenemu proizvajalcu kmetijske tehnike John Deere, s tem pa si je zagotovo pridobil kakšnega zanesenjaka več na svojo stran. Čeprav sam nisem eden teh, pa moram priznati, da je tudi ta novost v seriji več kot dobrodošla, saj doda k pestrosti voznega parka. Kot pa sem že prej omenil, so modeli vozil (vključno z notranjostjo) zelo podrobno oblikovani, nič drugače pa ni s traktorji, kombajni in ostalo tehniko jeklenega zelenega jelenčka.
Dopoldne kidamo gnoj, popoldne pa divjamo z vlakom
Letošnja različica Farming Simulatorja nam poleg rejenja krav, prašičev, kokoši in ovc, daje možnost rejenja konj. Te lahko tako kot ostalo živino kupimo pri trgovcu z živalmi, ki nam jih proti plačilu dostavi na kmetijo, pripeljemo pa jih lahko tudi sami z ustrezno prikolico za prevažanje živine. Ja, konje lahko tudi jezdimo, zato kot taki predstavljajo tudi priročno sredstvo za premikanje po mapi, še posebej po težko dostopnih delih. Preklopimo pa lahko tudi v tovorni vlak, ki že od predhodnika ponuja možnost premikanja večje količine materiala po mapi. Z malo domišljije si tako lahko predstavljamo sceno iz igre Red Read Redemption 2, ko na konju lovimo vlak. Pa naj še kdo reče, da smo PC igričarji prikrajšani za kavbojsko pustolovščino.
Na nekaj novosti sem naletel tudi pri poljedelstvu. Na novo je dodana možnost periodičnega apnenja polja, ki nam kot gnojenje prinese večji pridelek. igralci, ki pa si želijo največjo mero resničnost poljedelstva, pa lahko vklopijo še možnost zaraščanja polj s plevelom. V ta namen pa so nam na voljo še pesticidi in posebni priključki za odstranjevanje te nadležne zadevice.
Pogodbeno delo pri drugih kmetih se kaj dosti ni spremenilo, imamo pa tokrat možnost, da za opravila uporabimo tudi svojo tehniko v zameno za višje plačilo.
Za konec pa je čas, da spregovorim še o nekaterih slabostih igre. Tako bi rad takoj izpostavil, da sem med igranjem igre zasledil obsežne padce sličic na sekundo (FPS), te so se sicer večino časa gibale pri številu 60, a so v določenih trenutkih za kratek čas konkretno padle tudi do 30 sličic na sekundo. Farming Simulator 19 sem poganjal na solidno zmogljivem sistemu s štirijedrnim procesorjem Intel Core i3-8100, grafično kartico NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti in s 16 GB pomnilnikom, zato mi je omenjeno žal pustilo manjši grenak priokus.
Zaključek
Pozitivno:
+ Izboljšan grafični pogon
+ Resničnejši prikaz fizike, manj arkadnosti
+ Možnost postavljanja posesti iz nič
+ Vključena nova žival in kmetijska mehanizacija
+ Razširjena simulacija poljedelstva
Negativno:
– Nekaj hroščev
– Občasni konkretni padci sličic na sekundo (FPS)
– Majhne gozdne površine za gozdarska opravila
Razvijalec Riot Games želi v svojo igro League of Legends vpeljati tudi nekaj zgodovine. Špil ima vsekakor celo vrsto zanimivih likov a na žalost večina igralcev o njihovi ozadni zgodbi ne ve praktično ničesar.
Očitno je čas, da LoL dobi tudi nekaj štorijalnih elementov in tako se znajo igralci na svoje omiljene šampione še bolj navezati in jih še bolj zagovarjati. Zato so se povezali z založniško hišo Marvel, katera je znana po svoji bogati beri superherojev ter bogati stripovski zbirki.
Skupaj bodo tako oblikovali serijo stripov ter grafičnih novel, prva junakinja, ki si jo bodo vzeli pod pero, pa sliši na ime Ashe: Warmother.
Takole nekako bo potekala njena zgodba:
“Vzgojena v divji naravi severa, prihaja Ashe. Ona je Iceborn, bojevnik, ki poseduje magično povezavo s svojo zmrznjeno domovino in je obremenjena od fanatičnih zahtev svoje matere. Ko se odpravijo razkriti resnico za starodavnim mitom, bodo junaki doživeli pretrgane vezi, razkrite skrivnosti in Runeterra bo za vedno spremenjena. Bo mlada Ashe postala voditeljica svojega naroda? Ali pa je usoda samo kupček praznih sanj?”
Pisec serije bo prišel kar iz vrst razvijalca in sicer se gre za Odin Austin Shafer, medtem pa bo za umetnost poskrbela Nina Vakueva.
Stripič bo moč mesečno kupiti na digitalnih platformah, za fizično kopijo pa boste primorani počakati na maj 2019.
Serija Scrubs, v Sloveniji imenovana Mladi zdravniki, je sicer svojo zadnjo sezono posnela že leta nazaj, a pred kratkim so se vsi igralci ponovno zbrali na Vulture Festival dogodku v Los Angelesu.
Ekipa je stopila na oder in zvesti oboževalci so jim lahko zastavili marsikakšno vprašanje. Nek pogumnež je vprašal igralca Donald Faisona, če bi odplesal svoj značilni ples ob spremljavi komada Poison. Igralec je prošnjo takoj zavrnil in dogovoril:
“Če želiš to videti, pojdi igrat Fortnite, saj so mi ukradli to sranje.”
Gre za osnovni ples, ki je bil več kot očitno prekopiran do zadnjega giba in ima tudi zanimivo zgodovino. Igralec Faison je namreč takrat zamujal na dan snemanja in ker se ni imel časa naučiti koreografije, si je ples izmislil kar sam.
“Nisem dobil nič denarja. To vsi mislite, kanje? Da je bil nekdo plačan? Ne. Ne. Nisem bil. Nekdo je ukradel to sranje in sedaj ni več moje.”
Kasneje se je njegov soigralec Zach Braff pohecal, da so praktično vsi razen Faisona dobili denar in vsi so se dobro nasmejali, a to ni prvič, da so se slavni pritoževali nad ukradenim plesom.
Rapper 2 Milly se prav tako pritožuje nad svojim ukradenim plesom, ki so ga v igri preimenovali v “Swipe It”. Ampak prisotnost njegove stvaritve ga ne moti toliko kot dejstvo, da so “Swipe It” prodajali kot del Battle Passa za 10$. 2 Milly pravi da so s tem prešli mejo dobrega okusa in da razmišlja o tožbi razvijalca.
Žal njegovo delo ne bo lahko, saj ameriški zakonik pokriva skorajda vse spektre glasbene in filmske industrije, izvzete pa so vse plesne koreografije.
Fallout 76 ni imel ravno lahkega izida, saj se je znašel pod močnimi kritikami praktično vsakega, ki je preizkusil to večigralsko, preživetveno igro v post-apokaliptičnem okolju.
Bethesda poskuša čimprej dodobra zakrpati vse hrošče, ki lezejo iz vsake špranje in plod njihovega dela je posodobitev 1.02.
Ta prinese lep kupček popravkov, ki se tičejo kampov, PvP načina in nalog. Na PC-ju so celo odklenili sličice na sekundo in računalniški zanesenjaki niso več vezani na neko mejo, saj lahko sedaj poganjajo igro pri 60, 144 ali pa celo 200 sličicah na sekundo. Še boljša novica je, da fps-ji niso več vezani na fiziko v igri. Namreč prej so se lahko igralci z višjimi sličicami na sekundo premikali in udrihali z orožji hitreje kot tisti, ki so denimo dosegali nižje fps-je.
Posodobitev 1.02 je titanska. Na konzoli PlayStation 4 boste primorani prenesti kar 47GB podatkov, kar je praktično celotna igra. Ta namreč tehta okoli 53GB zato bo popravek prepisal skorajda vso vsebino na disku. Boljše se godi PC igralcem, ki bodo primorani prenesti samo 15GB saj imajo drugačno arhitekturo datotek.
Bethesda pravi, da bodo v prihodnosti posodobitve manjše in zopet so se zavezali rednemu dodajanju nove vsebine čeprav govorice kažejo, da je prodaja Fallout 76 močno pod pričakovanji.
Včeraj je minilo točno 20 let, odkar je izšel prvi Half-Life, po mnenju mnogih ena najpomembnejših iger v igričarski zgodovini. Je naslov, ki je skupaj z nadaljevanjem razvijalca Valve dvignil v glavnega igralca na PC trgu, saj je prav po zaslugi te epske serije, njihova digitalna trgovina Steam sploh imela šanso, da uspe. In kaj je Valve pripravil za to močno pomembno obletnico njihove zgodovine? Morda najavo težko pričakovanega tretjega dela? Morda vsaj namig na nadaljevanje? Ne, naredil ni nič. No, razen če upoštevate neko objavo na socialnih medijih.
A pustimo njih, saj je Half-Life zaslovel tudi zaradi truda svoje igričarske skupnosti. Modderji že dolgo časa delajo na raznih kreacijah in ena največjih modifikacij, Black Mesa, ki je začela svoj razvoj davnega leta 2004. Njihov cilj je bil gromozanski: prenesti celotni prvi del igre v pogon dvojke, hkrati pa dodati lep kupček nove vsebine. Projekt, ki je sprva štartal kot brezplačni naslov, je leta 2012 prešel tudi na Steam v program Zgodnjega dostopa. Čeprav je Black Meso moč igrati že nekaj časa, vseeno že dolgo, dolgo časa manjka zadnje poglavje, ki je bilo v originalu najbolj osovraženo.
Gre se za del, ko se Freeman poda na tuji planet Xen in popolnoma zamenja vzdušje iz prej akcijskega na bolj umirjeno skakanje po vesoljskih kamnih, zraven pa mu nagaja še ogromna pajkovska kreatura. Razvijalci so ta del pošteno razširili in bo po novem zahteval za preigranje kar 6 ur. Izdali so tudi novi napovednik in igra izgleda naravnost fantastično.
Upamo, da bodo grafične posodobitve vpeljali v prejšnja poglavja igre, Black Mesa pa ima po novem napovedan izid za drugo polovico 2019.
The Waylanders je še ena RPG igra, ki je svojo pot komaj začela in to na platformi Kickstarter. Razvijalcem je uspelo prepričati dovolj ljudi, da so uspešno zaključili kampanjo in pridobili kar 168.999 ameriških zelencev, kar je odlična številka. Za inspiracijo tega novopečenga RPG-ja so si razvijalci izbrali Dragon Age: Origins, ki še vedno velja za enega najboljših iz tega žanra, poleg tega pa so omenili tudi Baldur’s Gatein Neverwinter Nights 2. Celotna zgodba igra se bo odviajala v srednjem veku in veliko je govora tudi o potovanju skozi čas.
Igra The Waylanders naj bi izšla aprila 2020, vsebovala naj bi kar 40+ ur kampanje, poleg tega pa še približno 60 ur stranskih nalog in ostalih stvari, ki jih lahko pričakujemo od tradicionalnega RPG-ja. Seveda kot prava igra igranja vlog bo vsebovala tudi rase, klase, družabnike in še druge stvari.
Postavljena je tudi že Steam spletna stran in tukaj lahko obiščete tudi njihovo Kickstarter spletno stran. Žal o konzolah še ni znano nič, seveda si želimo pa da bi ta igra izšla tudi za PS4, XB1 in NS.