🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 518

Pregled: Dr. Web Security Space 11.0 protivirusna zaščita

0

Dr. Web prihaja izpod rok istoimenskega ruskega razvojnega podjetja, zasnovanega v 1992. Nudi širok nabor raznih varnostnih izdelkov za namizne računalnike ter mobilne naprave, med drugim tudi protivirusno zaščito Dr. Web, ki smo jo nedavno prejeli v test. Vsi se vse bolj zavedamo pomena kvalitetne zaščite računalnika, sploh, če imamo na njem shranjene občutljive podatke – pa naj si gre za družinske fotografije, denarnico priljubljene kriptovalute, diplomsko delo… možnosti je ogromno. Kaj torej omenjena protivirusna zaščita omogoča? Nudi realno-časovno zaznavanje zlonamerne programske opreme, spremljanje vedenja programov in dodatno tudi požarni zid. Ta med drugim omogoča filtriranje paketnih plasti, realno-časovno spremljanje aplikacij in prilagoditev, kaj katera izmed njih lahko dela preko spleta.

Kako pa je s ceno? Situacija je, preprosto rečeno, malce zmedena. Najcenejša licenca stane 13€, veljavna je eno leto in omogoča zaščito enega računalnika – a ne vsebuje tehnične podpore. Če želite to, se cena podvoji na 26€. Obe opciji nudita tudi popuste, v kolikor zvišate čas licence ali dodate več računalnikov. Tako je na primer končna cena za triletno zaščito treh računalnikov 87€.

A to ni vse, saj podrobni pogled na cenik ponovno povzroči nekatere nejasnosti. Podjetje te stalno dreza, “daj kupi še varnostni paket s filtrom proti neželeni pošti, starševski nadzor, URL filtriranje, varnostne kopije, nadzor naprav in brezplačno zaščito za poizkus obnovitve enkriptiranih datotek, če si slučajno žrtev izsiljevalcev”. Ta možnost je na voljo za nizko, nizko ceno 14€ brez tehnične podpore, podvojeno ceno s to in ponovno dodatnimi popusti z daljšim časom ter več uporabniki.

Pa niti to ni vse, saj Dr. Web obljublja tudi impresivne popuste za dolgoročne uporabnike, ki znašajo vse do 40%. Vsekakor ponudba in posledično antivirusna zaščita postaja vedno bolj mikavna.

Namestitev

Osnovnega Dr-Web Anti-virus programa žal ni mogoče brezplačno preizkusiti, zato pa testno obdobje 3 mesecev omogoča najbolj popolna različica Dr-Wev Security Space, ki je še namenjena domačim uporabnikom. Za pridobitev tri-mesečno licence se bo potrebno registrirati, kar pomeni posredovati svoj e-poštni naslov. Če želite anonimnost, eno-mesečna testna licenca od vas ne bo zahtevala ničesar.

Velikost instalacijske datoteke za današnje čase ni nič posebnega in znaša 350MB, sam namestitveni proces pa je preprost. Seveda je ponoven zagon računalnika po namestitvi nujno zlo. Ob brskanju po inštalacijski mapi sem opazil, da so datoteke urejene in digitalno podpisane. Presenečen sem bil ob ugotovitvi, da je dodana samo ena komponenta, ki ni delo ekipe Dr-Web. To je spam filter studia Vade Secure. Definitivno dober znak, ki kaže na to, da podjetje razvija svoje hišne rešitve, kar zagotavlja dobro medsebojno kompatibilnost.

Čeprav proti-virusna zaščita v ceni vključuje tudi požarni zid, bo tega potrebno namestiti ločeno in žal to ni tako preprosto, kot par pritiskov na gumb. Po namestiti in konfiguraciji boste deležni kar nekaj pojavnih oken, kjer bodo posamezne aplikacije zahtevala dostope do pristanišč (portov), kjer jim bo požarni zid dovolil opravljati promet. Za nevešče uporabnike je to opravilo lahko stresno, saj ne bodo vedeli namenov in funkcij velike večine programov, ki bodo spraševali za dostop.

Podobno je tudi marsikje drugod vidna prioriteta na tehnične funkcije namesto poenostavljenosti. Poglobitev v nastavitve razkrije nekaj zanimivih nizko-nivojskih nastavitev, s katerimi lahko še dodatno definirate delovanje. Želite preprečiti modifikacije HOSTS datoteke, dostop do diska, spremembe varnega načina, nastavitev, kaj se zažene ob zagonu računalnika? Vse in še več je na voljo tu in bo razveselilo predvsem napredne, bolj tehnično naravnane uporabnike. Če ne sodite med te ali se vam s tem ne da ukvarjati, lahko omenjene funkcije povsem ignorirate in še vedno boste anti-virusni program lahko uporabljali brez problemov.

Funkcije

Protivirusna zaščita uporablja več tehnologij, ki skrbijo za zaščito pred vsiljivo programski opremo z Hypervisor komponento. Še vedno nisem točno prepričan glede delovanja, ampak sistem je uspešno zaščitila pred preprostimi napadi. Ustavitev procesa samodejno in ročno ni možna, saj je Dr.Web to zavračal, kar bo pripeljalo do povečane varnosti in ga ne bo preprosto zaobiti.

Sam meni je precej osnoven. Ob pritisku ikone na meniju, se bodo odprle nekatere nastavitve. Za spreminjanje česarkoli bo potrebno odkljukati ključavnico v spodnjem levem kotu. Vendar je najpomembnejšo iskalo (ekspresno, popolno, po želji) dobro vidno in večjih težav ne bi smelo povzročati tudi neveščim v angleščini. Program v slovenščini žal še ni na voljo.

Ekspresen način prečesavanja ni tako hiter, kot da misliti ime. Za hiter pregled testnega računalnika je potreboval 9 minut, med tem, ko so nekatere konkurenčne rešitve to naredile v polovičnem času. Vseeno ne morem spregledati, da je iskanje opravil natančno in zabeležil vsak neželen program, ki sem ga vrgel predenj. Morda celo nekoliko pre-natančen, saj je kot potencialno nezaželeno označil tudi mojo HOSTS datoteko, ker ni bila Windows-ova privzeta (pred tem sem posegal vanjo). Pregled testne mape z velikim številom datotek in vstavljenimi par testnimi virusi je vzel nekoliko več časa kot pri večini konkurenčnih programov, a vsi nastavljeni virusi so bili odkriti, tokrat brez lažnih alarmov.

Dr. Web Anti-virusni program žal nima URL filtra, ta funkcija je rezervirana za “Security Space” paket. To pomeni, da ne vključuje zaščite pred ribarjenjem (phishing), čeprav bo nesnaga vseeno zaznana takoj ob prenosu na računalnik.

Zaščita

Dr.Web Anti-virus je našel in odstranil vse testne viruse, a brez težav vseeno ni šlo. Kot že omenjeno, je našel in označil tudi marsikatero nenevarno programsko opremo.

Testni programi, kot Real-World Protection Test pokažejo, da je med najboljšimi anti-virusnimi programi razlika med zaznavanjem manjša od 0.5% in natančna ocena bi tako vzela dolgoročno testiranje ter več tisoč vzorcev najnovejše neželene programske opreme, kar v danem času ni bilo možno. Ena rešitev tega problema je, da se zanesemo na preverjene teste anti-virusnih programov. Težava z Dr. Web leži v dejstvu, da program ni bil vključen v večje teste zmogljivosti anti-virusne zaščite in tako enostavno na voljo ni dovolj podatkov, da bi lahko natančno označili zmogljivost in zanesljivost, razen v manjšem številu testnih primerov, kjer je delo opravil brezhibno.

Če sodite med manj tehnično podkovane uporabnike, ki iščejo zanesljivo zaščito, tako nisem povsem prepričan, če bi ga priporočil. Osebno sem ga lahko uporabljal brez težav in marsikatera funkcija se je izkazala za zelo koristno, a zaradi manjšega števila testov rezultati niso natančni prikaz delovanja.

V kolikor želite izvesti lastne teste, vas tu čaka dobra novica. Podjetje je veliko bolj transparentno glede uporabljenih tehnik in tehnologij od večine konkurentov. Za boljši občutek lahko preverite strani  ‘Anti-virus engine technologies’ in ‘Preventive protection’.

Konec koncev

Gre za interesantni anti-virusni program, ki združuje več mogočnih nizko-stopenjskih tehnologij, ki vas obvarujejo pred nepridipravimi. Ni najbolj primerna za začetnike in standardne uporabnike in težko je natančno preveriti njeno zmogljivost, a podkovanim uporabnikom priporočam, da jo preizkusijo. To še ne pomeni, da ni primerna za ostale, a ti ne bodo zmogli v celoti izkoristiti potenciala ter funkcij, ki jih zaščita nudi.

S programom se boste zavarovali pred virusi, črvi, trojanskimi konji, prevzemom nadzora, oglasnimi programi, vohunsko programsko opremo in ostalimi tveganji. Osrednjo zaščito bo predstavljala zaščita v realnem času, ki ji bo še dodatno pomagal požarni zid. Računalnik sem glede na potrebe lahko preiskal v treh načinih (hiter, popolen ali preveril zgolj izbrane lokacije.) Prav tako porabi med normalnim delovanjem malo sistemskih resursov, ob tem pa je tudi cenejši od večine konkurenčnih rešitev, saj je najbolj napreden paket na voljo za 26€ (brez davka) letno.

PC imel v 2017 več “boljših” iger kot katerakoli konzola

0

Stran Metacritic je pred kratkim podala zanimive statistike glede ocenjenih iger v letu 2017.

Njihova raziskava je pokazala, da je PC imel v lanskem letu več bolje ocenjenih iger kot katerakoli konzola. PC-jaši se lahko pohvalijo s kar 40-timi ekskluzivami, ki so presegli oceno 75%, medtem ko je imel najbližji zasledovalec, PlayStation 4, le 20 ekskluzivnic, ki so premagale mejo 75%. Sledijo še Nintendo Switch z 13-timi igrami ter Xbox One, ki se lahko pohvali z samo enim samosvojim špilom preko povprečne ocene 75%.

PC je bil tudi prvak v več-platformskih igrah (te se pojavijo tako na računalnikih, kot na konzoli), saj si je zeleno oceno na Metacriticu prislužilo kar 205 iger, medtem ko si je lani priporočljivo oceno prislužilo le 178 naslovov.

Ogledamo si lahko tudi povprečno najbolje ocenjene igre v 2017, kjer na vrhu stoji Divinity: Original Sin II, sledijo Okami HD, Bayonetta, Lone Echo ter, zanimivo, F1 2017. Bo leto 2018 še bolj naklonjeno PC taboru? Pustimo se presenetiti.

Hrvati delajo na zanimivi igri imenovani SCUM

0

Gamepires je v sodelovanju z še enim hrvaškim razvijalcem, Croteam, danes prikazal prvi igralni posnetek svojega prvotnega projekta, imenovanega SCUM.

Ta bo večigralska preživetvena igra, katerih smo do sedaj videli že res ogromno. A SCUM zna presenetiti, saj vsebuje zanimivo mehaniko, ki se tiče borbe proti elementom matere narave. Tu mislimo predvsem na mokroto, ki nas lahko doleti v obliki dežja ali plavanja po vodnih površinah. Ta igra naj bi posedovala najbolj napreden sistem vodnih učinkov, kar smo jih videli v tosortnih špilih. Če bomo stali na dežju, brez primerne obleke, se bo naša oprava premočila, kar pomeni da bomo močno pridobili na teži. Posledično bo nato nastopil problem podhladitve ali pa se bomo težje premikali, dokler naših oblek ne posušimo, bodisi preko teka ali pa pustimo soncu, da opravi svoje. Če stojimo v reki, bodo naše obleke pridobile različno stopnjo premočenosti, kar pomeni, da če nam voda sega samo do kolen, bomo tudi mokri samo do tam.

SCUM vsekakor obeta in zanimivo bo videti, kam vse se lahko še razvije. Kot vse preživetvene igre, bo tudi ta najprej na voljo v Zgodnjem Dostopu, ki se bo pripetil v prvi četrtini 2018. Do takrat pa naj vas zabava spodnji posnetek.

Kratek pregled razširitve: Euro Truck Simulator 2 – Special Transport

0

Ura je bila 3:15 ponoči, sedel sem v tovornjaku in prejel še zadnja navodila in napotke glede prevoza tovora – ogromne žlice za bager. Žlica izrednih dimenzij je na levi in desni strani nevarno štrlela iz prikolice, zato bi pri prevozu lahko hitro šlo vse po gobe. Končno sem vžgal motor, vklopil rumene opozorilne utripajoče luči in se počasi odpravil proti cilju, vmes pa svetil, kot ringelšpil.
Ja, kdor pozna priljubljeno simulacijsko igro vožnje tovornjaka po Evropi, C, ve o čem nakladam. Govora je o najnovejši razširitvi (DLC-ju) za omenjeno igro imenovano Special Transport, ampak več o tem v nadaljevanju.

Osnovna igra, ki je mimogrede prevedena tudi v slovenščino in katere stvaritelj je češki razvijalec SCS Software, je sicer bila izdana že leta 2013, vendar se je razvijalec domislil neklasičnega pristopa. Namesto izdelave naslednika je raje izdajal posodobitev za posodobitvijo in razširitev za razširitvijo ter tako Euro Truck Simulator 2 izpilil do te mere, da je prej podcenjena in širše dokaj nepoznana igra, postala zelo priljubljena med igralci iger vseh vrst. To potrjuje tudi dejstvo, da ima igra sedaj samo na platformi Steam tudi več kot 40 tisoč istočasnih igralcev.

Med vožnjo nas ves čas spremljata dve spremljevalni vozili. Eno spredaj (na sliki) in eno zadaj.

Pa da se vrnem k razširitvi. Ker priznam, da sem tudi sam že dolgoletni igralec te enoigralske simulacije, sem dodatek Special Transport seveda moral nujno preizkusiti. Ta v osnovno igro vključi možnost prevoza tovora izrednih dimenzij, kar tako v realnosti, kot tudi v igri, zahteva precej spretnosti, načrtovanja in pazljivosti.
Dodatek omogoča, da poleg klasičnega tovora, ki je vključen v osnovno igro, pri naročniku prevoza prevzamemo tudi izredni tovor, ki zajema 11 različnih tovorov izrednih dimenzij: del velikega grelca, gradbene stopnice, žlico za bager, gigantski silos, šasijo tovornega vozila, toplotni izmenjevalnik, zapakirano visoko tehnološko napravo, ogromne pnevmatike, industrijski kondenzator, masivni tehnični del in servisni čoln. Vsak tovor v igri ponuja drugačen izziv in prav pri vsakem moraš paziti, da se med vožnjo kam ne zatakneš, me je pa malo razočaralo, da so slednji v igri na voljo le v določenih mestih na igralni mapi Evrope.

 Na določenih točkah prevozne poti nas pričakajo in občudujejo tudi novinarji in naključni ljudje, tako da se lahko vsaj v igri počutimo izjemno pomembne, če že drugače ne.

Euro Truck Simulator 2 je s tem DLC-jem še enkrat dokazal, da je vreden naziva simulator, saj je razširitev res dodelana. Med drugimi je v igri pohvalno simulirana vožnja, med katero se začuti vsaka dodatna tona, kar sem še posebej občutil pri zaviranju tovornjaka, kjer se pot ustavljanja sorazmerno poveča z maso naloženega tovora. Ko za sabo vlečeš 70 ton težko breme, si hvaležen, da to počneš le v igri.
Sta nam pa med vožnjo v pomoč dve spremljevalni vozili, kjer eno tovornjak spremlja zadaj, eno pa spredaj. Vozili sta ključni, kadar želimo varno zamenjati vozni pas ali pa ko zavijamo v križišču, tu pa nam na pomoč priskočijo tudi policijska vozila, ki cesto zaprejo. Zadnje mi je med igranjem bilo še v največjo pomoč, saj sem v križišču lahko manevriral brez bojazni, da bom za sabo potegnil še kakšen nič hudega sluteč avtomobil, kar pa se mi v osnovni igri rado zgodi.

SCS Software je svoje igralce s to razširitvijo vsekakor razveselil, s ceno 5 EUR pa je razširitev Special Transport več kot vredna nakupa, saj gre za odličen dodatek, ki osnovno igro še dodatno popestri in jo obogati z večjimi izzivi.

V SMITE prihaja slovanska mitologija, nova mapa in nov bog

6

Nekatera podjetja so vedno v sencah večjih rivalov, kar še ne pomeni, da so njihove igre slabše. Tako je tukaj razvojni studio Hi-Rez, ki nas ta vikend razvaja z njihovim dogodkom HRX 2018. Le-ta je namenjen svetovnim prvenstvom njihovih iger, vendar zakaj bi zapravili možnost več tisočih ogledov in dogodka ne najavili?

Prva novost je prikaz nove Conquest mape, srca same igre. To je klasičen igralni način, v katerem je treba po poti priti preko sovražnikovih stolpov do Titana in ga seveda pokončati. Nova mapa prinaša kar nekaj sprememb, saj popolnoma spremeni grafično podobo, kot tudi arhitekturo. Vsak del mape bo povezan tudi v samo uradno zgodbo igre. Tako se kaotična stran popolnoma spreminja in iz dežele lave vstopamo v temo samega boga podzemlja, Hadesa. V igro se prav tako vrača megla, ki bo kar prijetno osvežila igralni način. Temni strani pa se pridružuje tudi novi 93. “bog” oz. mitološko bitje, Kerber (Cerberus), troglavi pes iz podzemlja. Ta bo v igri vzel vlogo varuha (guardian/tank). Za piko na i so najavili tudi novo religijo oz. kar dve. Ti sta Voodoo mitologija in slovanska mitologija, ki bi nam morala biti kar poznana. Prve bogove, ki se bodo nanju navezovali, lahko pričakujemo poleti.

Paladins s svojim Battle Royal načinom

2

Battle Royal je obnorel leto 2017 in čedalje več razvijalcev si želi prilastiti svoj košček tortice. Tortice, ki poleg ogromnega števila igralcev, kot nakazujejo igri Player Unknown’s Battlegrounds ter Fortnite, prinaša tudi lep denarni izkupiček. Za to pot se je določil tudi razvijalec Hi-Rez Studios, ki za svojo igro Paladins napoveduje prav svoj Battle Royal način.

Njihova verzija ne bo pretirano spreminjala že ustaljene formule, ki vsebuje spopad med 100-timi igralci na mapi, ki se sčasoma krči in lahko na koncu vsebuje samo enega zmagovalca. Battle Royal nima še točno zakoličenega datuma izida, zaenkrat je napovedan samo za leto 2018, zadeva pa naj bi bila zaenkrat še zgodaj v razvoju. Mimogrede, njihova način ima zelo domiseln naslov: Battlegrounds. No… Morda, ne ravno tako domiselnega.

Poleg te novosti, se igralci lahko veselijo povsem nove vrste spopada, ki bo v obliki “Team Deathmatcha” prinesla medsebojno klanje v ekipnih spopadih. To bo moč igrati na “Trade District”, zadeva pa bo na voljo za preigravanje 10. januarja, obeh posodobitev pa se lahko veselijo tako lastniki PC-jev kot konzol.

Overwatch in pričakovanja v letu 2018

0

Zemlja je naredila krog okoli sonca in podjetje Blizzard je že naredilo nov video posnetek za njihovo zelo popularno igro Overwatch. V posnetku Jeff Kaplan govori kaj vse lahko pričakujemo novega v letošnjem letu. Napovedal je nove mape, specifično je omenil mapo Blizzard World , ki naj bi izšla kmalu™ vsebovala pa naj bi ogromno “velikonočnih jajčk” iz ostalih Blizzard iger. Poleg tega leto 2018 obeta nove junake, eden izmed njih pa je Hero 27, ki je trenutno  v internem testiranju. Za zaključek videa je Kaplan še dodal, da prihaja v Overwatch ogromno nove vsebine, a vsega pač ne sme razodeti prezgodaj.

Trenutno lahko kupite Overwatch za PC po znižani ceni kar znaša 29,99€  za Game of the Year izdajo in 19,99€ za standardno izdajo. Uporabniki PlayStation 4 trenutno bodo morali odšteti 29,99€, prav tako ta cena velja za Xbox One uporabnike.

Za bolj podrobne informacije si lahko ogledate posnetek spodaj.

Rocket League je dosegel 40 milijonov igralcev

Psyonix so naznanili, da je njihova zelo popularna igra Rocket League presegla 40 milijonov igralcev. Rocket League je večigralska igra, kjer lahko izbiramo različna vozila, jim dodajamo različne modifikacije in z njimi igramo nogomet, če vam pa druženje z drugimi ni po godu pa špil vsebuje tudi enoigralski način.Seveda jo je možno igrati tudi na najnovejših konzolah Xbox One, PlayStation 4 in Nintendo Switch. Poleg tega je Rocket League ena redkih iger, ki vsebuje t.i. “cross-platform” med Xbox One in PlayStation 4.

Trenutno je znižana na platformi Steam iz 19,99€ na 11,99€,  isto velja za PlayStation trgovino in Xbox trgovino, tako da če si jo želite, je sedaj pravi čas za nakup.

 

Fallout 4: New Vegas – mod, ki prenese New Vegas v motorček od Fallout 4

0

Morda vam je ob prvem pogledu naslova po žilah hitreje zaplapolala kri ob misli, da se je Bethesda končno spametovala in najavila nadaljevanje igre Fallout: New Vegas. Žal vas moramo razočarati, saj je tule govora samo o modifikaciji. In ja, vemo, vemo, da ogromna količina teh projektov nikoli ni dokončanih saj si zastavijo preprosto preveč.

A vseeno je tale modifikacija precej impresivna in po prikazanem si lahko pustimo vsaj sanjati. Fallout 4: New Vegas naj bi v končni obliki vseboval vse naloge, štorijo in vsebino iz originalne igre, ki jo je ustvaril priznani RPG razvijalec Obsidian. Seveda se lahko veselimo močno izboljšane podobe ter fizičnega motorčka in morda, samo morda bo sedaj “The Strip” vseboval več ljudi in se mesto počutilo kot prava New Vegas metropola.

Projekt ima še dolgo pot pred sabo a videti je da so nekateri temeljni sistemi že položeni in morda se lahko enkrat kmalu veselimo vsaj demo verzije. Do takrat pa uživajte v spodnjem igralnem posnetku!

Varnostni popravek za Intel procesorje zna zmanjšati njihovo zmogljivost

0

No, 2018 se je začelo precej slabo za pristaše Intelovih izdelkov saj so pred kratkim odkrili veliko varnostno luknjo v svojih procesorjih.

Gre se za temeljno napako v Intelovih procesorjih in njihov varnostni popravek bi lahko zmanjšal njihovo zmogljivost do celo 30%. Microsoft naj bi kmalu izdal sledeči popravek v svoji posodobitvi Oken in zgodnja testiranja ne kažejo dobrih novic za pristaše modrega tabora. Popravek bo moral prepisati “kernel” tako v Windows kot v Linux sistemih, kar pa je še hujše je, da je napaka prisotna v vseh Intel procesorjih, ki so bili proizvedeni v zadnjih desetih letih.

AMD uporabniki se lahko po dolgem času oddahnejo, saj napaka naj ne bi bila prisotna v njihovih izdelkih, saj naj bi njihovi procesorji v tem aspektu delovali na povsem drug način in zato ni strahu za reproduciranje iste težave.

Najbolj igrane in prodajane igre na Steamu v letu 2017

Leto je naokoli in Valve, lastnik priljubljene platforme Steam za nakup in igranje videoiger, je objavil letni seznam najbolj igranih in prodajanih videoiger v letu 2017. Med naslovi najdemo tako novejše, kot tudi starejše naslove, ki jim očitno glede priljubljenosti še vedno kaže zelo dobro.

Tako med najbolj prodajanimi igrami v letu 2017 najdemo naslove, kot so The Witcher 3: Wild Hunt, Rocket League, Assassin’s Creed Origins, Call of Duty: WWII, Fallout 4, Arma 3, CupheadARK: Survival Evolved, Playerunknown’s Battlegrounds, Dota 2Tom Clancy’s Rainbow Six Siege, Counter-Strike: Global OffensiveSid Meier’s Civilization VI, Grand Theft Auto V, FOR HONOR in druge.

Med najbolj prodajanimi VR igrami pa so se znašli Fallout 4 VR, Superhot VR, GORN, Space Pirate TrainerRick and Morty: Virtual Rick-ality, DOOM VFR, I Expect Yout to Die, Arizona Sunshine ter ostale.

Med igrami, ki so bile najbolj igrane pa lahko zasledimo Playerunknown’s BattlegroundsCounter-Strike: Global OffensiveGrand Theft Auto V, Dota 2, PAYDAY 2Tom Clancy’s Rainbow Six Siege, H1Z1, Warframe, ARK: Survival Evolved. Vse omenjene igre je na Steamu istočasno igralo več kot 100 tisoč istočasnih  igralcev, kjer ima rekorder PUBG več kot 3 milijone špilavecev.

Celoten in podroben seznam najdete na naslednji povezavi.

 

Eador. Imperium – Recenzija igre

Priznam, na moji Steam polici je pod kupom praha že skorajda leto dni tiho stal ta fantazijski naslov. Kot oboževalec prejšnjih dveh Eador naslovov sem si ga večkrat nadvse želel preigrati, a nikoli nisem sledil tej želji. Delno zato, ker gre za igro, ob kateri potrebuješ precej časa in potrpežljivosti, da pokukaš v vsako špranjo in razpoko ter tako veš o njej dovolj in jo predstaviš na način, ki ji ne dela krivice. Praktično vsako strategijo namreč vsaj izpod vsaj enih rok čaka takšna usoda, kjer ji opisovalec ne nameni dovolj časa in jo na hitro preigra, samo da jo da skozi in ji lahko na hitro pripiše eno oceno in odpravi po hitrem postopku. Takšen pristop me odbija, a če v celem letu ne napraskam skupaj vsaj 20 ur, mora biti nekaj resno narobe. Po zaslugi zimskih radosti, združenih s prihodom gripe, sem se končno lahko udobno ulegel v naslonjač in z miško v roki šel skozi vode te fantazijske (za mnoge) neznanke.

Eador: Genesis je že davnega leta 2009 z grčastim prstom pokazal na grafične častilce, saj je pod grafiko prejšnjega stoletja skrival zanimiv svet, poln raznolikih ras, strateških spopadov in skrivnostne coprnije. Po mnenju mnogih oboževalcev je šlo in še vedno gre za eno najboljših fantazijskih poteznih strategij vseh časov, ki se zlahka kosa z veliko bolj znanimi naslovi, kot so Heroes of Might and Magic, Age of Wonders ter Civilizations.

Eador Imperium sledi istemu receptu z izjemo vizualne prenove in je že tretja igra v seriji Eador. Sicer si ne lasti zaslug za šminkarstvo, saj to gre prejšnjemu naslovu, Eador: Masters of the Broken World. Še vedno gre za strateški naslov s pridihom fantazije in vsega, kar pride s tem. Slutnja mi pravi, da to pomeni pošasti, junake in sile dobrega ter zlega v večnem medsebojnem spopadu – ja, ja, zveni nadvse podobno praktično vsaki fantazijski srednjeveški franšizi, ampak saj te nimajo licence na omenjeno tematiko. Pravzaprav je nov naslov tako zvest naglodani formuli, da ne doprinese nobene drastične novosti ali spremembe. Govora je o novih enotah, zgradbah, ritualih, junakih ter kampanjah in ironično je pravzaprav novosti tako malo, da je identičnih tudi večina težav, ki so pestile prejšnji Eador – a več o tem malo pozneje.


Razvojna ekipa: Snowbird Games (Rusija)
Založnik: Snowbird Games
Operacijski sistemi: Windows XP+
Datum izida: 27. 1. 2017
Cena: 19.99 €

Zvrst: Potezna strategija


Taktično tuhtanje

Še preden sem prvič ponovno pogledal v groteskni obraz grdavsov, trolov in škratov, me je pričakala kompleksna “simulacija” gradnje imperija. Le da je ta bolj kot Dominions, Civilizations ter delno Age of Wonders podobna HoMM 4. Tako sem prve ure preživel med razvijanjem graščine, nadgrajevanjem provinc, skrbjo za rast in zadovoljstvo prebivalstva ter pošiljanjem mladeža v lov za zakladom in častjo v temnice in meglene močvare, kjer so jih v poteznem bojnem sistemu velikokrat pričakali (pre)močni pošastki. Tu so še trgovanje ter sklepanje zavezništev z drugimi igralci, lov za artefakti, uporaba ritualov ter coprnij in odzivanje na naključne dogodke, ki ti jih igra vrže pod noge. Skratka, čeprav sem to zaradi izkušenj s prejšnjima naslovoma že slutil, so prve ure vodenja imperija potrdile predvidevanja, da gre vsebinsko za ogromno igro, ki bo marsikaterega začetnika preplavila, v ostalih pa bo zbudila duh fevdalnega gospodarja.

A v kolikor ste pripravljeni vztrajati, ima Imperium šarm, s katerim se vam hitro prikupi. Če ste igrali prejšnji Eador, boste takoj opazili odsotnost zemljevida s plavajočimi otočki, kjer smo lahko načrtovali naslednjo potezo. Namesto tega je kampanja tokrat razdeljena na scenarije, v katerih je pred napredovanjem v naslednjega potrebno izvršiti določen objektiv. Osebno mi je bil prejšnji stil bolj všeč in na tem mestu je igra nazadovala, saj namesto žilice unikatnosti in načrtovanja izpade povsem generično. Seveda lahko še vedno igraš tudi na naključno generiranem zemljevidu in se izogneš vsemu temu, ampak osebno me v takšnih igrah zgodba in jasni cilji bolj pritegnejo, saj je izkušnja tako bolj dovršena.

Kjer Eador najbolj zaživi, je iskanje popolne bojne skupine, kar je znano predvsem vestnim igralcem King’s Bounty. V glavni bazi lahko med drugim gradite vojašnice za enote vseh pripadnosti in ras. Ampak pazljivo! V vsaki stopnji lahko naredite le tri. Na voljo je presenetljivo veliko različnih vojakov, od vitezov, čarovnikov, okostnjakov, oblegalnih naprav, tudi kakšen zmaj se je znašel vmes. S temi vojački pod rokami heroji nato tavajo naokoli in se pod budnim očesom igralca spopadajo z nevtralnimi skupinami, rešujejo zagate ter zasedajo nova ozemlja. To je namreč nuja, saj je potrebno vojačkom dati dnevni kruh, drugače vam kaj hitro potisnejo nož v goltanec in verjetno nihče od nas noče imeti noža na tem mestu, a ne?

Vsekakor je priporočljivo imeti zadovoljne enote in prebivalstvo, ko na obisk pride eden izmed konkurenčnih junakov. V kolikor sodite med bolj paranoične, se je pred tem možno zaščititi s pomočjo najema skupin stražarjev, med katerimi imate spet na razpolago pravo kopico. Pridobite jih med raziskovanjem, gradnjo stavb ali pa z naključnimi dogodki, njihova lojalnost in cena pa se razlikuje od skupine, do skupine. Pa ne le to. Nekateri imajo tudi stranske učinke, ki lahko negativno in pozitivno vplivajo na lokalno prebivalstvo.

Brcanje vaščanov

Ob soočenju z nasprotno skupino se pogled prestavi na ločeno ploščad, kjer se nato vojski v poteznem boju dodobra potolčeta med seboj. Tu še kako prideta v obzir premišljeno načrtovanje in sestava armade, saj imajo enote pasivne in aktivne sposobnosti ter obilico statistik, ki sprva sicer izgledajo zakomplicirano, a so dejansko precej enostavne. Imamo obrambo proti čarovnijam, strelskim ter bližnjim orožjem, napad, protinapad, hitrost, zdravje, kondicijo ter moralo. Dejansko je potrebno gledati na vse izmed njih ter pazljivo izbirati nove sposobnostmi ob napredovanju enot, saj ima bolj kot ne vsaka premišljeno vlogo, katero je potrebno imeti v mislih ob bojevanju.

Po boju ste (seveda v primeru zmage) nagrajeni z denarno nagrado in novim kosom opreme ali načrtom za kakšno zanimivost. Vojaki višjih stopenj zaradi boljših atributpv in pridobljenih sposobnosti hitro postanejo nenadomestljivi, in zato je njihova izguba tragična, a na srečo vsaj blagodejna za denarnico. Sicer ne boste žalovali kot ob izgubi veterana v XCOM, a vseeno te hitro zamika, da zaženeš prejšnji shranjen položaj. Sploh zato, ker napredovanje lahko traja precej dvobojev in le težko je nadomestiti veteranske bojevnike, ki ste jih trudoma izklesali iz ne-kaj-preveč veščih novincev.

Veliko vlogo v igri igra tudi karma; ne v smislu “vse se vrača, vse se plača”, temveč v tvoji pripadnosti določenim vrednotam. Če brcamo svoje podanike ter opravljamo druga neprijazna dejanja, se to vsekakor pozna pri njihovem zadovoljstvu ter obnašanju vseh, ki jih srečamo. To igra vlogo tudi pri sklepanju alians z nevtralnimi frakcijami, ki nam omogočajo gradnjo njihovih enot ter določenih struktur.

Tudi vsak vojak imajo svojo pripadnost v stilu dobrega in zla, in nasprotja se ne privlačijo, temveč nižajo moralo, pri čemer ne pomaga niti neskončna vreča cekinov. Starodavna sovraštva so večna in hraber, plemenit vitez se bo le težko ujel s tolovajem – seveda pa obstajajo tudi enote z nevtralno pripadnostjo, ki dobro sovpadejo z vsemi, a ne dobijo bonusa iste pripadnosti. Zanimivost so tudi heroji, katerih je obilica, in po zaslugi novih prisklednikov še več, za razliko od HoMM pa so dejansko raznoliki s svojimi prednostmi in slabostmi, ki so vidne tako v globalni mapi kot tudi med bojevanjem.

Debeli, mesnati hrošči

Največja Eadorjeva hiba je precejšnja neprijaznost do začetnikov ter nepoznavalcev tega žanra, saj bodo že na srednji težavnosti hitro preplavljeni oziroma razglasili bankrot. Ko enkrat dobite nadgrajene enote, pa se pojavi ravno nasprotni problem, saj brez težav opravite z večino sovražnikov. Še en problem je umetna inteligenca, ki je bolj uboga, kar se kaže na primer v njenem copranju identične čarovnije na isto enoto, čeprav se učinek ne multiplicira. Nekateri igralci so opazili tudi, da v načinu naključnih zemljevidov računalniški igralci niso preveč bistri, saj bi naj le čakali na igralca in se ne širili kaj preveč, a v kampanji teh problemov nisem opazil.

Največji problem pa ostajajo hrošči, ne male pikapolonice, ki nesramno brnijo naokoli, ampak debeli koloradci, ki sicer niso takoj opazni, ampak se hitro množijo in v drastičnih primerih povzročijo tudi izgubo večjega števila ur. Pravzaprav je različnih hroščev toliko, da me čudi, kako igra sploh deluje. Od pojavitve nepravilnega prikazovanja terena do izginotja plač enot (saj ne, da bi se pritoževal), pridobitve nadzora nad nasprotnimi enotami, prenehanja odzivanja, sesutja in še marsičesa drugega.

Zagotovo je Eador Imperium ena najbolj hroščatih iger, kar sem jih igral, in od Eador: Masters of the Broken World sem opazil le malo popravkov. Seveda ekipa budno popravlja igro, in sploh od prihoda druge razvojne ekipe smo doživeli veliko izboljšav, vsekakor je izkušnja bolj gladka kot ob prihodu v zgodnji dostop. A prostora za popravke je še preveč. Ne mislite, da je igranje nemogoče. Je čisto možno, če ste se pripravljeni soočiti z občasno naložitvijo starega shranjenega položaja.

Z grafične plati gre za povsem identično igro, kot je bil prejšnji Eador. Nič posebnega, a hkrati povsem prebavljiv izgled, ki razločno prikaže vse, kar potrebujete. Problem se občasno pojavi le s kamero, saj njenega naklona in lokacije med bitkami ne moremo spremeniti in tako ostanemo le s približevanjem in oddaljevanjem iz istega zornega kota. Animacije in zvočni učinki le redko sovpadejo in so precej površni, isto velja tudi za časovno uskladitev animacij glede na dejanja. Zvočna podlaga je sicer dobro sestavljena, čeprav vse skladbe zvenijo depresivno in žalostno ter ne pritegnejo ravno k igranju.

Delovanje ni povsem tekoče in število sličic je konstantno nekje okoli 40, ampak hkrati to v tej zvrsti ni nek velik problem. Se pa ob vsaki menjavi pesmi pojavi približno sekundna zamrznitev, razlog katere je očitno iskanje ali nalaganje nove glasbene podlage.

Če se poglobim v problem delovanja, je njegov vir že v sami osnovni kodi, ki ni najbolje spisana in je v precejšnji meri podobna, kot v prvem Eador naslovu. Izboljševanje zaradi tega in že malo zastarelega motorja nima računice, zato pa so tu tudi vsi ti problemi. Bral sem “spoved” (sedaj že bivših) razvijalcev, da sprva niso načrtovali izdelave novega Eadorja, ampak so to zaradi dobrega sprejema vseeno storili. Vendar je bil dosti slabše sprejet, po njihovih besedah je vsaka ocena na Steamu nižja od 70 % katastrofa, in tako Eador: Imperium štejejo za neuspeh. Ironično je naslov od menjave razvijalcev doživel ogromen preobrat in iz okoli 60 % zrasel na 85 %.

Vseeno, ker nihče v celoti ne pozna originalne kode, popravljanje večjih hroščev ne pride v poštev, kar je tudi razlog za nestabilnost. Vseeno želim vso srečo tako novi kot tudi stari ekipi, saj menim, da imata obe opravka z velikim uspehom, ki je na obraz mnogih prinesel nasmeh … in občasno tudi jezo.

Prikazana nova zanimiva strategija: Iron Harvest

0

Če je prejšnje leto primanjkovala kakšnega žanra, so to strategije. Specifično RTS (“real time strategy”) igre so praktično popolnoma izginile iz igričarskega obličja in zato so oboževalci te zvrsti pozorni na vsak nov poskus v temu žanru.

Ravno tu se bo preizkusil nov razvijalec z imenom King Art Games in njihov projekt Iron Harvest je že marsikomu privzdignil obrv. Prikazali so prvi napovednik, ki je bolj v bistvu demo, česa točno je njihov motorček sposoben. Opaziti je moč impresivno, destruktivno okolico, tudi grafično pa Iron Harvest ni ravno za odmet.

Špil naj bi se odvijal med obdobjem prve svetovne vojne, kjer bodo očitno prisotni tudi nekakšni roboti na parni pogon, King Art Games pa obljubljajo nov igralni napovednik v prihajajočih mesecih.

Steamova anketa strojne opreme: Intel ter Nvidia v veliki prednosti

2

Vsak mesec platforma Steam izvaja anketo med svojimi uporabniki in s tem skuša nabrati podatke, točno kakšno strojno opremo uporabljajo njeni privrženci.

Podatki so naklonjeni Intelu ter Nvidii, povzročajo pa želodčne krče firmi AMD.

Namreč samo v novembru je AMD-ju na grafičnem oddelku padel odstotek uporabnikov iz 23,5% na samo 8,8%. Leto nazaj je Nvidia dominirala med grafičnimi karticami, kjer je držala 58,6% trga. Novembra 2017 je svojo nadvlado samo še povečala in sedaj njene izdelke uporablja kar 84,9% uporabnikov.

Na področju procesorjev Intel praktično nima tekmeca. Leto nazaj je Intel proizvode uporabljalo 78,5% igralcev, letos pa je ta cifra zrasla na zavidljivih 91,7%. AMD je po drugi strani videl upad strank, iz 21,5% lani na 8,3% letos.

Zanimive so statistike glede operacijskih sistemov. Tako je Windows 7 64-bitna izdaja postala zopet najbolj popularna medtem ko je prej ta titula pripadala desetki. Sprememba gre verjetno na račun povečanja kitajskih uporabnikov, saj se je njihovo število povečalo za 8,23%.

Tu je še lestvica najbolj popularnih grafičnih kartic, kjer je na prvem mestu GeForce GTX 750Ti, sledijo pa ji GTX 960, GTX 1060 ter GTX 1050Ti.

Upajmo, da AMD vidi boljše čase v 2018, saj je konec koncev konkurenca vedno dobra za nas, uporabnike.

Need for Speed Payback dobiva novo vsebino v 2018

0

Need for Speed Payback pri nas ni dobil ravno bleščeče ocene a vseeno je pohvalno dejstvo, da založnik EA še vedno podpira razvoj igre. Ta je po izidu dobila kar nekaj popravkov in tudi izboljšav. Tako je bila dodana možnost nabave zapuščenih avtomobilov, špil pa je prejel tudi nov način imenovan Sprint ter podporo za volane.

V 2018 se lahko nadejamo nove vsebine, ta pa bo prišla v obliki “Online Free Roam”. Kot je iz imena razvidno, bo šlo za prosto dirkanje v odprtem svetu, očitno pa bo zadeva podprta v samo nalinijskem načinu. Razvijalci več informacij niso dodali, bo pa verjetno več znanega v prihajajočih mesecih.

 

Najboljše razširitve iger v letu 2017

Leto 2017 se je od nas poslovilo, prihaja pa novo leto, ki v svet videoiger prinaša nove poslastice. V letu 2017 smo tako bili priča izidom velikih in zelo pričakovanih naslovov, ki so poskrbeli za ure in ure igričarskih užitkov.
Razvijalci pa vsako leto izdajo tudi večje število razširitev (DLC-jev) za že obstoječe igre, saj je razvoj DLC-ja za razvijalca finančno in časovno bistveno ugodnejši, kot pa razvoj popolnoma nove igre. Ta tako ostane med igralci priljubljena dlje časa, saj so z ekspanzijo v njo dodane nove možnosti in izzivi za igralce.

Letos smo se zato odločili, da pozornost posvetimo tudi razširitvam za igre in tako izdelamo lestvico 6 najboljših dodatkov v letošnjem letu. V komentarju pa lahko podate tudi svoje mnenje glede omenjenih razširitev ali pa nam sporočite svoje najljubše razširitve v tem letu.

 

6.  The Sims 4 Cats & Dogs

Cats & Dogs razširitev je v osnovno igro The Sims 4 dodala piko na i, saj je igralcem omogočila, da si v virtualnem življenju ustvarijo žival – mačko ali psa čisto po svojem okusu, ki nato karakterja spremlja na vsakem koraku in mu omogoči ogromno novih interakcij s to ljubko živalco. Na svoj račun so prišli tudi igralci, ki si v igri želijo karierno pot v vlogi veterinarja. Lepa in srčkana razširitev, ki pa ima malo manj prijetno ceno.

 

5.  Farming Simulator 17 – Platinum Expansion

Platinum Expansion je najbolj igrano simulacijo kmetovanja razširil s čudovito oblikovanim južnoameriškim okoljem in možnostjo gojenja novega pridelka, sladkornega trsa. V igro pa se je pripeljajo tudi cel kup nove kmetijske mašinerije znanih proizvajalcev.

 

4.  Euro Truck Simulator 2 – Italia

Čeprav je Euro Truck Simulator 2 simulacijska igra, izdana že leta 2013, njen razvijalec, SCS Software, še vedno skrbi, da je deležna rednih posodobitev in razširitev, ki poskrbijo, da se igralci vedno znova vračajo k tej igri. Tako je tudi z eno izmed letos izdanih razširitev, ki nosi naslov Italia. Ta osnovno igralno mapo razširi še čez celotno Italijo, kar igralcem omogoči, da se svojimi tovornjaki lahko odpravijo skozi čudovito in zelo dodelano sredozemsko okolje in raziščejo več italijanskih mest.

 

3.  XCOM 2: War of the Chosen

War of the Chosen razširitev je v priljubljeno znanstveno fantastično strategijo XCOM 2 dodala celo paleto novosti, kot bi šlo za popolnoma novo igro. Igralci so se razveselili novih herojev in sovražnikov, prav tako pa so v igro bila dodana nova okolja, misije in igralni izzivi.

 

2.  Ragnarok – ARK Expansion Map

Ragnarok je brezplačna razširitev za preživetveno akcijsko avanturo z zvermi in bitji vseh vrst. To je seveda ARK: Survival Evolved, DLC pa igri doda novo igralno območje ter osupljive nove ekosisteme z različnimi zvermi, ki prežijo na igralce.

 

1.  The Elder Scrolls Online – Morrowind

MMORPG igra The Elder Scrolls Online je v letu 2017 imela v povprečju kar milijon aktivnih mesečnih igralcev. Po izdani ekspanziji Morrowind pa po vsej verjetnosti še kakšnega več. Ta je z razširitvijo igralne mape (dodala je novo veliko območje imenovano Vvardenfell), novimi naselji in karakterji ter zgodbami (t. i. quests), igralcem ponudila še ure in ure užitkov ob igranju.

Katero grafično kartico kupiti (December 2017)?

Grafične kartice so ena izmed bolj zanemarjenih tem v zadnjem času, kar je bilo moč opaziti tudi na našem portalu. Kar nekoliko neverjetno je, da pretekli pregled trga sega v februar, ko je izšla prenovljena Polaris serija. Izpustil sem tako izid letošnje najzmogljivejše kartice Nvidia GTX 1080 TI (pascal),  bolj mlačno sprejetih gt 1030 in 1070 ti, kot tudi izjemno težko pričakovane Vege, ki jo je zaradi “zlate (kripto) mrzlice” skoraj nemogoče dobiti. V bistvu je trg še vedno prikovan v roke kripto-kopalcev in rast vrednosti Bitcoina in preostalih kovancev je grafoljubom povzročila marsikateri siv las.

Situacija je prevetrena, kot že dolgo ne, čas za nakup ni najprimernejši, ampak vseeno, za vas sem pripravil prirejeno lestvico najboljših kartic, ki jih lahko dobite v posameznem razredu.

Vstop v gaming (~100€)

V prejšnjem prispevku sem dodal to kategorijo, v kateri se bo znašla cenovno ugodna grafična rešitev, ki bo sposobna poganjati tudi najnovejše igre. Med novimi je zmagovalka Nvidia GT 1030 2GB GDDR5, ki je izšla sredi poletja. Za ceno okoli 70€ ponuja veliko in tako cenovno, kot tudi po zmogljivosti nekoliko prekaša neposrednega tekmeca, RX 550. Za igranje AAA naslovov bo vseeno potrebno spustiti nastavitve (FHD) in najzahtevnejše igre igrati na nizkih (LOW) nastavitvah. Za več zmogljivosti se lahko ozrete po rabljenih GTX 950 in 960. Vseeno je nesporna zmagovalka GT 1030, saj bo igričarja, ki vstopa na najhitreje razvijajoči trg, ne bo razočarala. Vsaj dokler so pričakovanja realna.

Nezahteven gamer (~150€)

Kategorija namenjena vsem igralcem, ki ne daste toliko na grafično podobo in visoke nastavitve, temveč želite uživati v gladki igralni izkušnji v željnih igrah. Še februarja je v razredu kraljevala RX 460 2GB, situacija pa se je od takrat nekoliko začinila. Tako sta se tokrat med seboj spopadli RX 560 4GB in GTX 1050 2GB. Kartici sta po zmogljivosti skoraj identični, v nekaterih naslovih zmaga ena, drugič druga. Če imate FreeSync zaslon, gledate v prihodnost (4GB) ali pričakujete razvoj DX12 scene vsekakor vzemite RX 560, s katero ne morete zgrešiti. Zmagovalka vseeno ostaja GTX 1050. Na njej bo preverjeno mogoče igrati vse AAA naslove (vedno govorim o FHD – 1920×1080) na srednjih do visokih nastavitvah, brez znojenja napajalnika. Porabi namreč do 75W in za mnoge različice ni potreben niti noben dodaten 6 pinski priključek, saj se napajajo iz PCI-e reže. Če k temu prištejemo še nizke temperature in tiho delovanje imamo zmagovalca.

Gaming (~250€)

Rudarji so nam zakuhali tudi tukaj. Razprodane RX 570 in 580 lahko iščemo z daljnogledom, pa bo kljub temu potrebno veliko sreče. Tako mi ne preostane nobena druga možnost, kot, da zmagovalca v brezkonkurenci proglasim GTX 1060 3GB. Ne me razumeti narobe, kartica ponuja fantastično zmogljivost, ki je enaka predhodnici GTX 980, vendar nekoliko skrbi odločitev za zgolj 3GB grafičnega spomina. V nekoliko nadgrajeni različici, jo lahko na policah najdete v obliki GTX 1060 6GB, ki pa je dražja za kar 50-100€, kljub temu, da je zmogljivejša za manj kot 10%. Na tem mestu moram pokarati Nvidio, ker je kljub temu, da ne gre za enaki kartici, pustila enako ime, kar bo in je nedvomno zavedlo marsikaterega kupca. Izbira je torej jasna, občutek pa nekoliko zagrenjen. Vseeno bo več kot kos vsaki igri, ki jo ogledate na najvišjih nastavitvah, za Pascal skromna poraba pa samoumevna.

Gamer s pedigrejem

(350-500€)

Napetost se stopnjuje, tempo narekuje, AMD-ju nabojev, vedno bolj zmanjkuje. Izbira tudi tukaj, vsaj trenutno, ni težka. V bistvu imamo zaradi razprodane Vege (ki je ob Fury edina kartica, ki je dejansko nikoli nisem imel možnosti preizkusiti) na voljo samo GTX 1070 in inferiorno GTX 1080 v obliki GTX 1070 TI, ki je poslednji prišlek na trgu v letošnjem letu. Noviteta ima nekaj Cuda jeder manj od 1080, grafični pomnilnik pa si deli z 1070 (GDDR5 – brez x). Okoli slednje z razlogom kroži kar nekaj vprašljivih govoric, saj so pri Nvidia proizvajalcem prepovedali tovarniško navijanje kartice. Tako imajo vse, od najcenejših referenčnih, do top modelov s hibridnim hlajenjem enako hitrost jedra (core clock) 1607MHz, kar je svojevrstna kontroverznost. K sreči jo lahko navijemo sami, zaradi zmedenih cen na trgu, pa postane zmagovalec v tej kategoriji. Po zmogljivosti je za dobrih 15% hitrejša od 1070 in za 10% počasnejša od 1080. Zaradi že večkrat omenjene problematike so cene ponovno v porasti in nič neobičajnega ne bo, če boste morali za zmagovalko iz denarnice izvleči tudi do 550€. Vseeno bo vaša igralna izkušnja odlična, tudi na višjih ločljivostih, k čemur pripomore 8GB grafičnega spomina. Kljub zmogljivosti bo zaradi nizke porabe ostala tiha in hladna, vsaj dokler si je ne omislite v prenosniku.

Kralj na prestolu

Govorimo seveda o GTX 1080 TI, ki na trgu žal nima konkurenta z rdečega tabora. Gre za monsteriozno kartico, ob držanju katere bingeln zraste tudi največjemu softiču. Prestiž ni poceni in zanjo bo potrebno odšteti 850€, za kar lahko dobite že spodoben gaming računalnik. Vendar če preprek ni, jih pač ni kajne 😉 ? Pričakovano se ne bo pretirano zadihala v nobenem novodobnem naslovu (FHD), v kolikor si lastite primerno zmogljiv procesor. Gre za praktično prvo grafuljo, ki je sposobna samostojno poganjati igre na najvišjih nastavitvah v 4k. Za ta dosežek si zasluži spoštovanje vsakega gamerja.

Tako, pa je za nami prenovljeni priročnik pri nakupu nove grafične kartice. Večkrat sem omenil, da je trenutno obdobje neprijazno, do kupcev novih grafičnih kartic, vsaj nad 150€. Seveda bo situacija, do padca vrednosti Bitcoin-a ali izida zmogljivejših mining rešitev, ostala znotraj bermudskega trikotnika. V komentarjih z nami delite katero grafično rešitev uporabljate sami.

Gran Turismo 6 bo naslednje leto ugasnil strežnike

0

Vsega lepega je enkrat konec in tako bo tudi večigralski del dirkaške igre Gran Turismo 6 odpeljal svoj zadnji krog.

Šesti del, ki je izšel za PlayStation 3 leta 2013, bo svoj strežniški del ugasnil 28. marca 2018, že 31. januarja pa naj bi se nehali prodajati vsi obstoječi DLC-ji. To pomeni, da špil ne bo več ponujal večigralskih sob, urejevalnika prog (tega bo še vedno moč uporabljati brez povezave a prog ne boste več mogli deliti s prijatelji) ter sezonskih dogodkov.

Seveda zvesti dirkači ne bodo ostali praznih rok saj že lahko igrajo pred kratkim izdan naslov Gran Turismo Sport za PlayStation 4, a vseeno zna kdo spustiti solzico ob ugasnitvi strežnikov v igri, kjer so doživeli mnogo lepih trenutkov.

The Elder Scrolls III: Morrowind dobil večigralsko modifikacijo

1

Legendarna RPG igra The Elder Scrolls: Morrowind je dobil večigralsko mdofikacijo, ki omogoči preigravanje celotne kampanje v sodelovalnem načinu z drugimi igralci.

Mod ni namenjen ravno za originalno igro ampak za projekt OpenMW, ki je celotni Morrowind, predelan v novejšem pogonskem motorčku.

Modifikacija nosi preprosto ime TES3MP, prišla pa je v verziji 0.6.2, ki doda vrsto zanimivih popravkov in izboljšav. Prenesete ga lahko na sledeči povezavi, spodaj pa sledijo kratki napotki za namestitev.

  • prenesite datoteko ter jo razširite
  • poženite openmw-wizard.exe iz tes3mp mape ter jo nakažite na vašo Morrowind inštalacijo
  • zaženite openmw-launcher.exe in izberite vaše dodatke ter vtičnike iz Data Files sekcije
  • kliknite Play gumb iz openmw-launcher.exe ali zaženite tes3mp-browser.exe da zaženete svoj strežnik
  • v brskalniku si izberete strežnik ter se povežete nanj

PUBG presegel 3 milijone istočasnih igralcev

0

In zgodilo se je, trenutno najbolj popularna igra na Steamu je presegla 3 milijone istočasnih igralcev. Tako je PlayerUnknown’s Battlegrounds postala najbolj uspešna igra v 2017 saj so do sedaj prodali kar preko 25 milijonov izvodov špila, ta pa je iz Zgodnjega Dostopa izšel šele pred kratkim.

Stran Steam Database, kjer pozorno spremljajo statistike iz Steam platforme, je objavila tudi primerjalni graf, kjer lahko vidimo kako je priljubljenost PUBG naraščala. V tabeli so prisotne še DOTA 2, H1Z1 ter Counter-Strike: Global Offensive, nobena od teh iger pa ni mogla popraskati gležnjev huronski popularnosti PUBG-ja.

Očitno je Battle Royal način naslednji velik hit, ki ga bo poskušalo kopirati čedalje več iger in zanimivo bo videti, kako se bo oblikovalo leto 2018, še posebej če bo za ta žanr poprijela še kakšna “večja” založniška hiša.