Leto je mimo in Apple je ponovno predstavil svoje nove produkte v novo zgrajeni Steve Jobs dvorani v Apple Parku. Vse se je pričelo s predstavitvijo novih prostorov v Apple Parku ter kratkim uvodom, namenjenemu Stevu Jobsu.
Po klasičnem začetku, v katerem so govorili o prodaji ter trgovinah, je prišla na vrsto predstavitev prvega izdelka Apple Watch 3. Poleg nadgradenj v notranjosti ure je največ navdušenja požela novica o možnosti uporabe eSIM kartice v uri, ki bo omogočala klice brez prisotnosti telefona.
Sledila je zvezda večera, iPhone 8, ter 8 Plus. Z nadgradnjo svoje notranjosti prihajajo tudi številne druge novosti. Glavna novost je brezžično polnjenje telefona. Poleg tega se iPhone lahko pohvali z Retina HD zaslonom.
Cena: 699/799 $ – prednaročila bodo mogoča od 15. 9. 2017, iPhone 8 pa bo na voljo komaj 22. 9. 2017.
Ob obletnici prvega iPhona je Apple predstavil še iPhone X. IPhone z zaslonom, ki prekriva celotni 5.8″ sprednji del telefona in najnovejšo Face ID tehnologijo, ki bo zamenjala prstne odtise.
Specifikacije:
5,5″ zaslon
2436 x 1125 pikslov pri 458ppi
12 MP kamera
3 GB RAM
64/256 GB prostora
Zaščita pred vdorom vode in prahu
Apple je v iPhone X dodal tudi t. i. Animoji, ki bo uporabljal Face ID in tako vaše obrazne geste spremenil v emoji.
Cena: 999 $ – prednaročila bodo mogoča od 27. 10. 2017, iPhone X pa bo na voljo komaj 3. 11. 2017.
AMP je kratica pospešenih strani za mobilne naprave (ang. Accelerated Mobile Pages). Spletne strani postajajo čedalje “težje” in vsebujejo številne module, ki nam te strani na namiznem računalniku “pričarajo” atraktivne, za mobilne telefone pa velja ravno obratno. Velika večina Slovenije je že pokrita z optičnim omrežjem oziroma imamo doma in v službi spodoben internet in se nam moderne spletne strani s številnimi moduli na računalniku, ki je priklopljen na internetni kabel oziroma WIFI, naložijo v razumnem času (vidno polje, čas nalaganja 1–3 sekunde). Hitro nalaganje na računalniku pa ne pomeni tudi hitrega nalaganja na mobilnih telefonih, saj moramo upoštevati, da določene module, ki jih uporabljamo na spletni strani na mobilnih napravah, preprosto izklopimo oziroma prilagodimo. V letu 2017 ni več izgovorov! Vsaka spletna stran mora biti odzivna (ang. responsive) na vseh napravah, če to za vašo ne velja, stopite v kontakt z nami in z veseljem vam bomo pripravili celovito rešitev (klikni me za več info).
Naša stran Gaming.si je normalno odzivna na vseh napravah, imeli pa smo problem pri nalaganju spletne strani na telefonih, ki niso imeli dostopa do strani s 4G povezavo. Rešitev? AMP oziroma pospešene strani za mobilne naprave. Seveda, rešitev je več, toda zaradi posebnega pristopa Googla k rešitvi AMP je po našem mnenju to prava odločitev za prav vsak portal z novicami.
Na spodnji sliki je primer naše spletne strani v klasičnem odzivnem pogledu na mobilnem telefonu.
Z nekaj vrsticami CSS kode bi lahko tekst razširili čez celoten ekran, prilagodili naslov in pisavo ter tako napravili bolj prijazno izkušnjo bralcu. Toda, kot sem že omenil, je težava v hitrem nalaganju spletne strani na prenosnih napravah. Spodaj prilagam hitrost nalaganja naše klasične spletne strani preko Googlovega orodja za testiranje hitrosti spletnih strani na telefonu, ki se imenuje testmysite.withgoogle.com
Nalagalni čas 9 sekund definitivno ni sprejemljiv, zato smo se odločili, da zadevo izboljšamo in spravimo na želen rezultat. S pomočjo AMP-ja in Googlovih smernic za uspešno verifikacijo vseh AMP strani (več informacij, kako AMP deluje na Googlu, pa dobite s klikom tukaj) smo prišli do želenega rezultata. Spodaj prilagam sliko spletne strani z AMP podporo.
Spletna stran deluje veliko bolj enostavno, saj uporablja samo nujno potrebne kode, te so CSS, HTML in JS, ki omogočijo nalaganje vidnega polja pod 1 sekundo tudi pri zelo slabi internetni povezavi. Spodaj prilagam primer novice.
Kdaj se pojavi ena in kdaj druga stran spletne stran? Klasična spletna stran se bo odpirala na vseh napravah, ki so večje od 7″, vse naprave pod to vrednostjo pa bodo preusmerjene na AMP strani. V bistvu lahko AMP stran odprete tudi v vašem računalniku, na koncu celotne povezave dodate /amp, primer: https://hop.si/amp
Rezultat sicer ni popolnoma takšen, kot smo želeli, saj nimamo CDN-ja, na kar pa so vsa Googlova testna orodja zelo občutljiva. 🙂
Prilagam še drugi test (Gtmetrix.com), ki nakazuje malo več informacij o odzivnosti in problem s CDN-jem, kar nam zbija oceno. Po naših uporabniških testih se nam je AMP spletna stran odpirala instantno tudi na slabših povezavah (v celoti pod 1 sekundo).
Velika posebnost, ki jo pridobite s AMP-jem, je poseben znakec v Googlovem mobilnem iskalniku, ki nakazuje, da ste pravi heker in imate AMP odzivno spletno stran. Prilagam sliko spodaj, bodite pozorni na posebno ikonico, ki ima strelo pri članku naše spletne strani Gaming.si.
Osebno še nisem zasledil, ali so strani v primeru AMP podpore višje postavljene v Googlovem iskalniku, toda zagotovo nas bo zaradi hitrega nalaganja naše spletne strani Googlov iskalnik prikazoval pred drugimi in nam omogočil večje število obiskov na spletno stran. V naslednjih tednih bomo še dodatno testirali in prilagodili AMP dizajn ter izboljšali hitrost in odzivnost, v nogi strani pa boste našli povezavo do naše klasične spletne strani Gaming.si. Za vse, ki želite dosegati podobne rezultate, smo vam z veseljem na voljo na strani www.legit.si.
Destiny 2 je za konzole izšel 6. 9. 2017, trenutno pa ima kar 1,2 milijona istočasnih igralcev. Očitno je, da je igra zelo popularna med igralci na konzolah, saj izgleda dobro, ima dobro zgodbo in sama igralnost je večini ljudem všeč. To, da je tako popularna, se ni za čuditi, ker Bungie samo nadaljuje zgodbo legendarnega Destiny 1, ki smo lahko igrali samo na konzolah. Igra ni nič drugega kot odkrivanje odprtega sveta, potovanje med planeti, premagovanje raznih pošasti in druženje z drugimi igralci. Če vam je našteto všeč, je ta igra prava za vas. Trenutno jo lahko kupite na spletnih trgovinah Playstation in Microsoft za 69,99 €. Sedaj je že vsem znano, da bo izšla tudi za osebne računalnike, in sicer 24. 10. 2017 – za 59,99 € jo lahko prednaročite tukaj. S prihodom igre na osebne računalnike lahko pričakujemo zelo povečano prodajo Destiny 2, več o tem pa bomo vedeli prav kmalu.
Thank you all so much for playing, Guardians! Right now Destiny 2 has over 1.2 Million concurrent players online. We’ll see you in the wild.
Kaj bi storili, če bi vam povedal, da AMD-jevega najzmogljivejšega procesorja podjetje na začetku sploh ni načrtovalo? Tako je, AMD-jevca Sarah in James sta v intervjuju za Forbes izdala, da je bil odličen procesor delo peščice AMD-jevih inženirjev v njihovem prostem času.
“Ne gre za zgodbo v dolgoročnem planiranju in obilici naložbenega denarja – šlo je za osebni projekt peščice AMD-jevih zaposlenih, z vizijo o zmogljivem procesorju,” je dejala Sarah, in nadaljevala: “Na projektu so strastno delal v svojem prostem času kakšno leto, preden je projekt dobil zeleno luč vodstva podjetja, kar je precej nenavadno – ni jim bilo vseeno. Rezultat njihovega dela lahko danes vidite v obliki ene izmed naših najzmogljivejših serij procesorjev.”
Lahko rečemo, da je Threadripper delo entuziastov in nikakor ni bilo preprosto. Majhna ekipa je morala najprej ugotoviti, kako ustvariti 16-jedrno pošast z izjemno malo sredstvi. Kot lahko vidimo, jim je uspelo in Threadripper je bil rojen. Gre za unikaten primer, kjer so AMD-jeva omejena sredstva in majhnost pomagala. Inženirji so bili primorani razmišljati zunaj začrtanih smernic (“outside the box”) in uspeli izdelati fantastični produkt za nižjo ceno od konkurence. Lep primer pozitivne energije in sodelovanja znotraj podjetja, kjer motivirani ljudje izdelujejo fantastične produkte, ker to dejansko želijo.
Prišel je nov teden, drugi od treh, za vsebino Shadows of Argus.
Kaj je sploh prišlo?
Prišel je konec glavnega dela zgodbe na kontinentu Krokuun in del zgodbe na kontinentu Mac’aree. Poleg tega so se odprli tudi invazijski portali; to so scenariji, ki so zelo podobni invazijam pred izdajo legije. Odpre se tudi misija, s katero dobite dostop do večjih invazijskih portalov, znotraj katerih se skrivajo močnejši nasporotniki in večje nagrade. Nadaljuje se tudi set misij za naše »priležnike« (followers), v katerih pridobite opremo za vaše priležnike za karseda efektiven boj proti legiji.
Zgodba Mac’Areeja
S tem ko smo prišli na Mac’aree, smo tudi na lastne oči videli, kako so Draenaiji pobegnili iz njihovega rojstnega planeta Argus. Vodilni med pobeglimi je bil tudi eden izmed voditeljev Velen. Preden so pobegnili, se je rasa Draenai imenovala Eradar, vendar so slednje ime obdržali tisti, ki so se pridružili legiji. Draenai pomeni v njihovem jeziku (Erudun) tisti, ki je bil izgnan (the exiled), iz tega sledi tudi poimenovanje planeta, kjer so skriti Draenaiji, Dreanor, kar pa pomeni zavetje izgnanega (exile’s refuge). Kot že rečeno, Velen je bil eden izmed voditeljev teh Eradarjev, skupaj s Kil’Jadeenom in Arcimondom, in slednja sta se pridružila legiji. Skupaj so imeli relikvijo Krono Triumvirata (Crown Triumvirata), katere je vsak držal tretjino. Ta krona je tudi glavni del zgodbe na kontinentu Mac’aree, saj hočemo najti 2 dela, ki ju nimamo. Velen je s sabo vzel svoj del Oko prerokbe. Da bi ga lahko dobro zaščitil, ga je vdelal v svojo palico (Staff), in je zato tudi močnejša. Ta teden smo videli misije, pri katerih pridobimo drug del simbol prebujenja (Sigil of Awakening), ki si ga je lastil Arcimonde. Problem Mac’areeja je, da je čisto zapuščen, ostali so samo spomini na ljudi. Ti pa delajo, kar bi delali pravi ljudje, katerih spomini so. In zato na akademiji magije delate sete misij, ki ti jih da konstrukt, zaščitnik akademije. V vseh takšnih konstruktih so duše mrtvih Eradarjev. Ko opravimo te misije, ki so bile pravzaprav preizkusi, se spopademo s spominom Arcimonda za grb znanja in, seveda, zmagamo. Tukaj pa se zgodba konča.
Mnenje
Meni je vse skupaj zelo všeč, saj je bilo kar dosti vsebine, zgodba je odlična, prav tako tudi Cinematici. Ni veliko slabega za reči in upam, da tega ne bodo pokvarili. Želim si, da bo tudi naslednja razširitev tako dobra, kot je ta.
Vse kaže, da igralna konzola Nintendo Switch podjetja Nintendo postaja med igralci videoiger vse bolj priljubljena, česar razvijalci iger kakopak niso spregledali, saj za omenjeno konzolo postaja na voljo vse več iger. Med njimi tako ne manjka zelo znanih naslovov.
Nintendo Switch je sicer izšel v začetku marca letos, do danes pa je bilo prodanih več milijonov teh igralnih konzol širom sveta, prav tako pa je bilo prodanih še veliko večje število iger namenjenih zanj.
Pri Nintendu oglašujejo, da so ta trenutek med najbolj priljubljenimi igrami Mario + Rabidds Kingdom Battle, Sonic Mania, Mario Kart 8 Deluxe, Minecraft: Nintendo Switch Edition, The Legend of Zelda: Breath of the Wild in druge.
Na uradni Nintendovi spletni strani, kjer med drugimi oglašujejo tudi prihajajoče igre, pa je videti, da bo za Switch kmalu na voljo še precej več iger, med katerimi se bo znašlo tudi nekaj zelo znanih naslovov, ki jih najdete na spodnjem seznamu nekaterih prihajajočih iger:
Scorn je prvoosebna grozljivka, ki bo kocine pričela dvigati nekje leta 2018.
Razvijalec Ebb Software je nedavno prikazal igralni del njihovega novega projekta, ki trenutno zbira sredstva na Kickstarterju.
Scorn se dogaja v čudnem, nezemeljskem okolju, kjer vas naskakujejo spake, izrojene nekomu, ki je v svojih dnevih prebral preveč knjig pisca H. P. Lovecrafta.
Grafično je igra čudovita, kar niti ni presenetljivo, saj jo poganja motorček Unreal 4.
Več podrobnosti o špilu ni znanih, če pa vam je projekt všeč, lahko donirate goldinarje na sledeči povezavi.
Vsi vemo, da je risana serija South Park zabaven pogled na sedanjo civilizacijo in je tako precej uspešna družbena kritika.
Sedaj pa nameravajo ta humor prenesti tudi na igro South Park: The Fractured but Whole.
Špil, ki je v sami osnovi potezni RPG vsebuje tudi ustvarjanje karakterja, ki pa so ga začinili z nastavljanjem težavnosti. Namreč, večja kot je težavnost, bolj bo imel vaš virtualni herojček temen ton kože. Med spreminjanjem nastavitve lahko v ozadju slišimo glas Erica Cartmana, ki zraven pokomentira: “Brez skrbi, to sploh ne vpliva na težavnost igre. Samo na vsak drug aspekt tvojega življenja.”
South Park: The Fractured but Whole je nadaljevanje igre The Stick of Truth, in čeprav igre tokrat ne razvija priznani RPG ustvarjalec Obsidian, smo lahko potolaženi, da bo tudi v nadaljevanju humor ostal še vedno na visoki ravni.
Nov t. i. “farming simulator” bo kmalu možno odigrati na osebnih računalnikih. Za vse, ki vas zanima virtualno kmetovanje, bo ta igra definitivno vredna ogleda. Založniki pravijo, da bo Real Farm vseboval dva načina, t. i. “free mode” in t. i. “career mode”. V prvemu bomo dobili svojo kmetijo, ki jo bomo lahko izboljševali in postali najboljši pridelovalec. V drugemu pa bomo začeli svojo pot kot pogodbenik, delali bomo razne naloge od drugih kmetovalcev, ustanavljali bomo nove kmetije, si izboljševali svoj ugled in prihodke. Ko bomo imeli dovolj denarja, bomo lahko ustanovili svojo kmetijo.
Minimalne zahteve:
Operacijski sistem | Windows 7/8/8.1/10
Procesor | 2,7 GHz, dve jedri
Delovni pomnilnik | 4 GB
Grafična kartica | Nvidia GeForce 670 ali AMD Radeon HD 7970
Trdi Disk | 5 GB
Real Farm bo izšel za osebne računalnike 20. oktobra 2017, a žal ne bo vseboval večigralskega načina.
Perception poosebi enega največjih strahov človeštva, to je slepota. Čeprav dejanska slepota ni niti približno podobna eholokaciji, ob kateri pomislimo na netopirje in delfine, jo naš lik obvlada v nulo. Sicer ja, to sposobnost si lahko priučijo tudi ljudje, ampak tu gre bolj za izjeme kot splošno prakso in kljub napredku v medicini za širšo javnost ta sposobnost še vedno ni na vidiku. To bi naj bila ta unikatna stvar, ki bi naredila igro svežo in zanimivo, in že v prvih minutah si predstavljen s sposobnostjo zaznavanja predmetov s pomočjo sonarja, ki ti za par sekund omogoči prepoznavanje bližnje okolice. Za to uporabiš palico, nezamenljivo orodje vsakega slepca, s katerim trka po predmetih ter tleh in dobi vsaj približno sliko bližnje okolice … Ampak na tem mestu se moramo vprašati, ali je povzročanje hrupa v zapuščenem, srhljivem dvorcu res najboljša ideja?
Preden odgovorimo na to, moramo vedeti, kaj bi slepec za Boga sploh delal v srhljivi hiši sredi ničesar. Spoznaj Cassie, edini res zanimiv in neenoličen lik v igri, simpatično, sarkastično dekle, ki je v vizijah videla dvorec in se, seveda, takoj sama odpravila tja, ker vsi vemo, da je to najboljša odločitev, sploh, če imaš orientacijo napol slepe kokoši. Kakorkoli, tekom pohajkovanja po sanjskem domu in potrkavanju po pohištvu ugotavljamo usodo prejšnjih stanovalcev, vse od bližnje preteklosti pa do par stoletij nazaj. “O, kul, torej bom lahko izvedel dnevne navade staroselcev in ali so prejšnji stanovalci oboževali burek?” Hah, ko bi le. Pravzaprav je potovanje bolj simulator hoje in se v veliki večini ponavlja, ne glede na to, v katerem časovnem obdobju se trenutno nahajaš.
Tok, tok, a je kdo tam?
Seveda sem omenil, da gre za grozljivko. Glavni problem je, da v hiši nisi sam. No, vsaj v širšem pomenu besede. Tu je namreč enostavno imenovana prisotnost, ki je prisotna (hue hue) povsod. Povzročaj preveč hrupa in to bo zadnja stvar, ki jo boš storil. Sprva to poskrbi za napeto, srhljivo izkušnjo, a žal ta ne uspe trajati skozi celotno igro. Navsezadnje Perception ni nič več kot opotekanje zablojene, slepe ženice skozi zapuščeno nepremičnino in poslušanje zgodb preteklih prebivalcev, ki bi navsezadnje lahko bili le vir njene shizofrenije.
Morda sem tu malo preveč strog. Zagotovo gre primarno bolj za narativno izkušnjo z bežnimi prebliski skrivalništva in trenutki groze. Ta prisotnost me je prvi del igre pustila bolj kot ne pri miru, da sem se začel počutiti kot doma, pojavljala pa se je bolj kot ne v drugi polovici, kjer sem jo srečal tam nekje okoli desetkrat. Če jo razburiš, lahko uporabiš namenska mesta za skrivanje, ampak glede na to, da se, razen ob povzročanju hrupa, z njo srečaš le bežno, je tiho napredovanje dovolj, da se ji v veliki meri izogneš. Vsekakor tu ne gre za Alien: Isolation, kjer je vesoljec nepremagljiva pošast; neznana sila je tu le, da doda plast napetosti med raziskovanjem, a namesto srhljivega bavbava izpade prej kot nadloga.
Vodič v slepoto
Prisotnih je tudi par pametnih idej za komplimentiranje igranju kot slepec. Cassie ima pameten telefon z možnostjo pretvarjanja teksta v zvok, kar pomaga pri branju različnih sporočil, raztresenih tekom hiše ali poslušanju teh, ki nam jih pošilja mož. Vidno je, da so razvijalci razmislili, kako bi se počutil slepec v okolju, kjer je vid v veliki meri nujen in tu ne razblinijo imerzije, kot bi jo s klasičnimi sporočili in goro teksta, saj je že to, da lahko vidimo natančne obrise vsega, pretiravanje.
A po kakšni uri celotna noviteta orientiranja z eholokacijo postane dolgočasna. Tu ti preostane kakšnih pet ur igranja in Perception ne nudi nobene res inovativne stvari za povzročanje mravljincev. Sprva, ko se še spoznavaš z dvorcem, to še gre skozi, saj te par situacij, kot so govoreče lutke, dojenčkov jok ter duhovite prikazni, včasih uspe presenetiti, a glede na to, da gre večinoma za stereotipične primere iz standardnih grozljivk, ne pa za nekaj, kar bi dodalo k izkušnji in zgodbi, večinoma ne padejo na trdna tla. Sicer je zvočna plat dobra po celotni črti, od mrmranja Cassie, srhljivih zvokov okolice in udarcev s palico, a je grafična plat zato zelo osnovna in gre za zelo hladen, enoličen izgled (logično), s sobami, ki jih je le težko ločiti.
Zgodba je sicer boljša in s solidnim govorom preteklih prebivalcev ter njihovimi zgodbami lahko vidim, zakaj bi kdo Perception pobral že zaradi tega. A ne jo igrati kot grozljivko, temveč bolj kot narativo z elementi grozljivk. Že zaradi tega je priporočljivo izbrati način z več ekspozicije, kjer Cassie pogosteje pokomentira o trenutnem počutju ter dogajanju okoli nje. V drugem primeru bo namreč nudila bolj kot ne nujne podatke.
The Wticher so na začetku bili romani oz. kratke zgodbe, ki so svojo pot začele že leta 1986. Napisal jih je poljski pisatelj Andrzej Sapkowski. Zgodba se je vrtela okrog pustolovca Geralda, tako je tudi danes, toliko let kasneje. Prva The Witcher igra je bila v izdelavi že leta 1996 s strani Metropolis Software, a je žal bila prekinjena. Kar nekaj let je minilo, preden se je za ponovno izdelovanje odločilo novo podjetje, to je tokrat vsem znan CD Projekt RED. Prvi del Witcher sage je ugledal luč sveta leta 26. oktobtra 2007 in precej dobro zaslovel v Evropi in Severni Ameriki. Igra je uporabljala Aurora pogon, za konzole je bil uporabljen popolnoma drugi pogon. Štiri leta kasneje je dobil The Witcher nadaljevanje, ki temelji na fantazijskem svetu, poljski zgodovini in slovanski mitologiji. The Witcher 2: Assassins of Kings se je prodajal odlično in dosegel kar 1,7 milijona prodanih enot na PC in Xbox 360. Igra je uporabljala RED pogon, katerega je izdelalo podjetje samo. Leta 2015 so CD Projekt RED s prihodom The Witcher 3: Wild Hunt zagotovo postavili nov standard v RPG žanru s strani igralnosti, računalniške grafike animacij in pripovedovanja zgodb, predstavili so popolnoma odprt svet, v kateremu skoraj ni omejitev. Najnovejši The Witcher uporablja zadnjo različico RED pogona in deluje na PC, Xbox One in PlayStation 4. Celo tako je zaslovel, da je prejel kar 800 nagrad in tudi prodaja je bila ogromna. 1,5 milijona ljudi je prednaročilo igro. V prvem tednu je v Združenem Kraljestvu dosegel kar 600 % boljšo prodajo kot njegov prednik The Witcher 2: Assassins of Kings, CD Projekt RED je zaslužil kar 62,5 milijonov ameriških dolarjev in marca 2016 je podjetje povedalo, da je igra dosegla kar 10 milijonov prodanih kopij po celemu svetu.
World of Warcraft: Legion Shadows of Argus je bil izdan, zato smo si pogledali, kaj so objavili. Vsebino so razdelili na 3 dele, ki bodo objavljeni v treh tednih. Prvi je že tukaj, mi pa vam ga bomo predstavili.
V prvem tednu smo dobili misije o ladji Vindicaar in začetek misij na Krokunu, obenem pa smo prišli na Antoran Wastes in dobili World kveste za oba kontinenta. Prvi teden ni bil zelo poln, saj je bil namenjen uvodu. Dobili smo tudi nov set znanja o artefaktih, ki je sedaj pasiven in zato ne rabite delati t. i. delovnih nalogov. Sedaj imamo nivo 41, ki je 4-krat večji od prejšnjega. Vsi “cutscene” filmčki so bili izjemni; najbolj sta me navdušila prvi in eden izmed zadnjih. Dogaja se med Ilidanom, Xe’ro in Turalyonom. Xe’ra poskuša prepričati Ilidana, da sprejme darilo luči, kar pa njemu ni bilo všeč, zato se je rešil njenega »objema« in jo uničil. Takrat se je Turalyon zelo razjezil in napadel Ilidana, a Ilidan prime njegov meč z roko. Pove mu, da ni izbrancev in da so samo oni tisti, ki lahko rešijo svoje življenje. Misije so kar zanimive in razgibane, prav tako tudi nagrade, a če potegnemo črto, ni nič, kar že nismo videli. Nisem napovedovalec prihodnosti, lahko pa rečem, da se je že zelo veselim.
Kot rečeno, vsebino so razdelili na 3 dele. Sam menim, da je to dobro, saj bo potrebnega več truda, da se igro konča. Seveda pa bo tudi nekaj takšnih, ki jim razdelitev vsebine ne bo všeč.
Destiny 2 je tik pred uradnim izidom, zato ni presenečenje, da je Activision uporabil Gamescom za promocijo igre, ki pride na prodajne police 6. septembra. Na sejmu so lahko obiskovalci občudovali ter preizkusili Destiny 2, ki je bil osredotočen na eno co-op misijo ter nekaj večigralskih iger.
Ideja po drugem delu igre je verjetno v glavah razvijalcev Bungie že precej časa, čeprav prihaja drugi del šele 3 leta za prvim. Po najavi drugega dela je kar nekaj oboževalcev te igre znorelo, saj so sprva mislili, da gre le za “nateg”. Ampak, kot kažejo številke prednaročil za Destiny 2, se veliko ljudi veseli, da bodo lahko ponovno postali virtualni varuhi sončnega sistema.
Predstavljen je bil tudi novi NPC ostrostrelec Devrim Kay, ki bo igralcem omogočal dodatne naloge v Deadzone European.
Vendar težko pričakovani drugi del uspe razočarati ljubitelje izvirnika, čeprav ima nekaj novosti (ki so bile nujne, še posebej v nekaterih pogledih), te ne zmorejo izkrivljati duše.
Vseeno tisti, ki je oboževal način igranja v prvem delu, ne bo imel izgovora za ugovarjanja, saj ni prišlo do večjih sprememb. Še vedno lahko nosimo tri orožja s seboj, od katerih je en težjekategornik, na razpolago pa bodo tri sposobnosti, ki se razlikujejo od izbire igralca (plus dodatna, ki ubije nasprotnika).
Preobrazili smo se v čarovnika, čeprav se je večina ostalih odločila za Titana oziroma Hunterja. Skupaj smo opravili nalogo v dobrih 40 minutah (seveda, če štejemo, da smo med nalogo nekajkrat umrli) in se lahko primerja s standardom sage, čeprav je še vedno pomanjkanje plena in izkušenj.
Ko smo igro testirali na računalniku, ne moremo mimo prekrasnih spopadov s 60 FPS-i v 4k ločljivosti, kar pokaže, da razvijalec želi ponuditi maksimalne zmožnosti na vsakem računalniku, kakor tudi konzoli.
Online testiranje se je odigralo na PS4 Pro, na mapi, ki je bila oznanjena že nekaj tednov nazaj. Preizkusili smo “dominion”, verjetno najbolj popularno zvrst pri strelskih igrah. Največja sprememba pri tem načinu igranja je, da bo vsaka ekipa imela štiri igralce namesto šestih. Ostale mape so precej spominjale na prvi del igre, zato ne moremo trditi, ali je ta odločitev dobra ali slaba. Na konzoli imamo še vedno le 30 FPS-ov, ampak lahko vidimo kvaliteten napredek v grafiki.
Naše testiranje Destiny se je dobro končalo, morda malce prehitro. Potrebnih bo najbrž več kot nekaj ur igranja, da bomo zares videli, kaj Bungie pripravlja za nas ob izidu, ampak kot oboževalci prvega dela smo lahko nad naslednjikom zadovoljni. Lahko smo srečni, da igra prihaja na računalnike, še bolj zadovoljivo je, da je igra povzela toliko pozornosti s strani razvijalcev. Tukaj lahko ponovno opazimo razliko med računalnikom ter konzolo, kar slednjih ne bo razveselilo.
Pred dnevi so pri razvijalcu simulacijskih iger Giants Software zapisali, da bo 14. novembra letos za Farming Simulator 17 na voljo prva večja razširitev, imenovana Platinum Expansion. Znan pa je tudi plan za prihodnje razširitve te igre. Pri pripravi omenjenega plana so sodelovali kar z igralci oziroma ljubiteljskimi izdelovalci modifikacij za Farming Simulator.
Pri razvijalcu so tako še zapisali, da bo razširitev na voljo v obliki klasične razširitve (DLC) in v obliki posebne izdaje igre Farming Simulator 17 Platinum Edition, ki bo razširitev že privzeto vsebovala. Platinum Expansion bo ljubitelje igre razveselila z novo igralno mapo Estancia Lapacho, ki bo predstavljala Južno Ameriko z avtentično vegetacijo, železniškim omrežjem in možnostjo gojenja sladkornega trsa. Na voljo pa bodo tudi kmetijski stroji znanih proizvajalcev iz Južne Amerike, Avstralije in Poljske, med njimi TT, FMŻ in Gessner Industries.
Prednaročilo razširitve je že na voljo, in sicer za PC in Mac uporabnike, cena pa je 19.99 EUR.
So pa pri Giants Software pripravili plan za še dve prihajajoči razširitvi igre, ki ju bodo izdelali kar s pomočjo igralcev in ljubiteljskih izdelovalcev modifikacij za Farming Simulator. V začetku letošnjega leta so namreč pripravili tekmovanje o izdelavi modifikacij, zmagovalce pa so za nagrado povabili v razvijalčevo pisarno v Švici ter jim ponudili priložnosti, da predstavijo svoje ideje za prihodnje razširitve v igri Farming Simulator 17. Izbrali so dva predloga, ki ju nameravajo vključiti v prihajajoči razširitvi. En DLC bo vseboval kmetijske stroje in traktorje, ki spadajo med t. i. klasike iz leta 1980 do konca leta 1990, en DLC pa dodatno mašinerijo proizvajalca GRIMME za gojenje, pobiranje in manipulacijo s krompirjem.
Spodaj si lahko ogledate še napovednik za Platinum Expansion iz letošnjega Gamescoma.
Na meji nevidnega je največja slovenska konvencija oziroma festival fantazije, znanstvene fantastike in sorodnih žanrov. Nastala je leta 2013 na pobudo posameznikov, ki smo se povezali v kulturno umetniško društvo Šmaug. Društvo se zavzema za širjenje ljubiteljske kulture in povezovanje ljudi, ki jih tovrstna kultura zanima.
Konvencija poteka vsako leto jeseni v obliki enodnevnega dogodka, kjer se predstavijo različna društva, združenja in organizacije ter trgovine. Skupna jim je povezava s knjigami, filmi, serijami in igrami fantazijske ali znanstvenofantastične tematike. Ta dan se zvrstijo različna predavanja, glasbene točke, delavnice, okrogle mize, predstavitve, kvizi, nagradne igre in tekmovanja.
V živo boste lahko spremljali nastajanje podcasta Glave, ki ga vodita Boštjan Gorenc – Pižama in Anže Tomič, poslušajte pogovor s hrvaškim igralcem Jakobom Gavranom, ki je nastopil v seriji Igra prestolov, izvedite več o nastanku kostumov pod rokami svetovno znane madžarske cosplayerke Okkido, uživajte v koncertu skupine Super Action Heroes ter si oglejte najboljše kostume naših obiskoavlcev na cosplay tekmovanju!
Na stojnicah lahko najdete najrazličnejše izdelke, ki se dopadejo vsakemu pravemu geeku. Trgovine, društva in ustvarjalni posamezniki predstavljajo svoje izdelke, ki vedno znova navdušujejo naše obiskovalce – v letu 2016 nas je v enem dnevu obiskalo 1300 gostov, leta 2017 pa jih pričakujemo kar 1700!
Peto obletnico konvencije bomo ovekovečili s selitvijo na vodilni prireditveni center v Sloveniji. Na meji nevidnega 2017 bo potekal na Gospodarskem razstavišču! Sejemski del s stojnicami in aktivnostmi za obiskovalce bo potekal v Stebrni dvorani, v sosednji dvorani Povodni mož pa bodo potekala tekmovanja, predstavitve in predavanja.
Zunaj, pred vhodom v dvorano, bodo stojnice s hrano in pijačo, da si boste lahko odpočili in se okrepčali. Dogajanje namreč traja ves dan, od 9:00 do 20:00.
Pridružite se nam in nam pomagajte ustvariti nove čudovite spomine!
Razvijalec iger DICE je oznanil, da bo razširitev, imenovana In the Name of the Tsar za priljubljeno akcijsko streljačino Battlefield 1, na voljo 5. septembra letos za imetnike Battlefield 1 Premium Pass in 19. septembra letos za ostale igralce. To pa bo hkrati tudi najbolj obširna razširitev v seriji iger Battlefield doslej.
In the Name of the Tsar bo tako vsebovala 6 novih igralnih map, poimenovanih Tsaritsyn, Volga River, Lupkow Pass, Albion, Galicia in Brusilov Keep. Z razširitvijo pa bo v igri po novem mogoče igrati tudi na strani ruske vojske, zato bo, kakopak, dodanih tudi 11 novih orožij, ki spadajo zraven, med njimi Mosin-Nagant M91. Seveda pa se bodo igralci v igri lahko po bojišču prevažali in spopadali tudi z novimi vozili in zrakoplovi, med njimi sta Putilov-Garford Heavy Armored Car in lya-Muromets Heavy Bomber. Na novo pa bo z razširitvijo v igro vključena tudi možnost oskrbe pehote na bojišču z zalogami spuščenih iz letal (t. i. supply drop).
Bo pa omenjena razširitev prinesla še eno pomembno novost, namreč igranje Battlefield 1 bo možno v HDR vizualni tehniki, seveda preko strojne opreme, ki takšno tehniko podpira (na primer igralna konzola Xbox One S).
Spodaj si lahko ogledate še napovednik za In the Name of the Tsar razširitev.
Najbrž poznate občutek, ko ste iz trgovine prinesli “frišen” prenosnik in se počutili kot otrok ob slačenju, khm, khm, embalaže. Vendar je ob prvem zahtevnejšem opravilu nastopilo manjše razočaranje, saj se je računalnik spremenil v pravcati sesalec. Od njega je pihalo bolj, kot teče kokakola od ameriškega mladeža ob športni vzgoji, ob tem mu zrak začne pohajati že po eni uri litijske naslade. Na tem mestu upam, da ne sodite v našo veličastno kategorijo, seveda ste kljub temu vabljeni k branju tudi vsi, ki menite, da vaš prenosnik za zgornjimi simptomi ne trpi, saj ga bomo skupaj naredili še boljšega. Navsezadnje, to nič ne stane.
Visoke temperature so pri prenosnikih prava nočna mora uporabnikov in izjemno negativno vplivajo na staranje komponent, ki bodo zaradi pregrevanja in posledične degradacije čipovja odpovedale dosti hitreje, kot jim je bilo namenjeno. Recimo, da hlajenje vašega prenosnika ni ustrezno in vam je sila neprijetno, ko procesor doseže 80 °C, in vaše stanovanje spremeni v pravcato bojišče. Ne, ob vašem stanovanju ne vzleta Boeing 777, to je le hlajenje, ki “opravlja” svoje delo.
Odličen program Throttlestop je delo ene osebe, ki ga razvija že več kot 10 let in je dobro poznan in uveljavljen med naprednimi uporabniki računalnikov in tehničnimi friki. Čeprav zveni zapleteno, temu ni tako. Omogoča spreminjanje večih nastavitev, jih pa za to, kar nameravamo storiti, potrebujemo le nekaj izmed njih. Zame najpomembnejša je možnost nastavitve do štirih profilov, med katerimi nato program samodejno preklaplja, glede na temperature in vrsto napajanja (baterija, vtičnica). Najbolje pri vsem je, da negativnih posledic ni, pozitivne pa se ob uporabi kaj hitro opazi. Nižjo glasnost, ki blagodejno vpliva na vaš sluh in podaljšana prenosljivčeva življenjska doba, za nameček pa pridobite še pri anatomiji baterije. Odlično, kajne?
Že pred začetkom priporočam, da prenosni računalnik, sploh če je že starejši, prepihate s stisnjenim zrakom v tubi ali kompresorjem (če ga imate). Pregrevanje lahko povzročajo tudi zamašeni deli hladilnih sistemov.
Zakaj sploh gre?
“Torej, v čem je trik, stari?”, se praskate po glavi. Nikakor ne gre za opravilo, ki bi zahtevalo ogromno znanja, branja dolgih knjig … Ne, ne, loti se ga lahko vsakdo, ki skrbno sledi temu vodiču. Vseeno vas opozarjam, da to počnete na lastno odgovornost in čeprav so možnosti za težave zelo majhne in večinoma odkrijejo le že obstoječe napake, še vedno obstajajo.
Zadnje čase sem imel na testu kar nekaj prenosnikov in nisem se mogel izogniti skupnemu imenovalcu. Velikokrat je v ospredje postavljena estetika, sam dizajn pa ni skladu s komponentami v notranjosti (pretanki, prelahki s premalo hladilnimi rebri in odvodnimi cevmi). Sicer je z marketinškega vidika super, saj uporabniki pred nakupom lahko vidijo fantastične komponente, ne morejo pa vedeti, ali je za hlajenje ustrezno poskrbljeno (tudi ogled testov vedno ni rešitev, saj je različnih prenosnikov en kup). Morda se še vedno premalo zavedamo, da dobra grafična kartica in procesor še ne pomenita dejanske zmogljivosti. Primer ti. throttlinga so že pred časom začeli izpostavljati pri notebookcheck.net in rezultati so bili pričakovani. Tudi dražji prenosniki ob daljši obremenitvi izgubijo 50% ali več zmogljivosti, ker se zaradi doseganja termalnih omejitev v grafičnih in procesorjih sprožijo varnostni mehanizmi, ki preprečujejo pregrevanje in nižajo višino frekvence. Če sodite med nesrečneže, do nižanja zmogljivosti lahko prihaja tudi zaradi podhranjenega napajalnika in napajalnega sklopa. Tako več ni čuden pojav, ko se med igranjem iger baterija, kljub priklopu na napajanje, ne polni temveč celo prazni. Dober primer vidim v prijateljevem Razer Blade-u, 14″ prenosniku, v katerega so kljub majhnosti nametali izredno zmogljive komponente (GTX 1070, i7 7700k). Na tovarniških nastavitvah je zaradi pregrevanja frekvenca padla tudi za 30 %, kar je povzročilo zatikanje v igrah. Večina Intel-ovih prenosnih procesorjev ima mejo pri 105 °C in Razer se ji je neprijetno približal. Zakaj sem izpostavil predvsem igre? Ker je v njih razlika zaradi dolgotrajnih omejitev najpogosteje najlažje opazna.
Postopek bom karseda poenostavil in se osredotočil samo na stvari, ki nas bodo zanimale. Ne bom se dotikal modifikacij strojne opreme, kot so zamenjava termalne paste, nadgradnje strojne opreme ipd., čeprav bi z njihovo pomočjo stanje še dodatno izboljšali. Sedaj pa preidimo k stvari, zaradi katere sem se pisanja sploh lotil. “Optimizacija” (če nekoliko nerodno poimenujem, kar bomo počeli) prenosnika je pri meni že stalnica in slednje storim prav na vsakem, ki mi zaide v roke. Zakaj to počnem? Na trenutnem prenosniku ASUS GJ752VY sem zgolj z uporabo teh trikov in dobro uro ali dvema dela, podaljšal avtonomijo baterije za skoraj 40 minut in hkrati dosegel boljše rezultate v igrah. Ob tem se je znižala tudi temperatura grafične kartice in procesorja. Prve za 2c (v obzir vzemimo, da sam kartico navil), slednjega pa kar 12c. Za primerjavo bom v test vključil še Lenovo Z50-70, ker Asus nima aktivirane Intelove integrirane grafične rešitve.
Kaj sploh tako imenovani undervolting je? Gre za znižanje tovarniške voltaže do točke, ko slednja še ne vpliva na delovanje prenosnika (BSOD, ponovni zagoni). Zakaj tega ne naredijo proizvajalci, če slednje prinaša same pozitivne spremembe? Vsi procesorji se med sabo razlikujejo. Boljši primerki bodo za delovanje potrebovali nižjo voltažo kot slabši, vendar proizvajalci za zmanjšanje stroškov in v izogibanje testiranju vsakega procesorja posebej, določijo, recimo temu, privzeto (stock) voltažo. To je voltaža, ki omogoča delovanje velike večine primerkov na dovolj nizki temperaturi in porabi, da njihova življenjska doba ni ogrožena. Iz meni neznanega razloga so se pri Nvidii odločili, da se voltaže grafične enote GTX 980m ne da spremeniti, kar me jezi, saj bi tudi tukaj lahko dosegel izboljšave. Morda bi bilo to res samo znižanje porabe in temperature, a zagotovo bi s tem pridobili tudi na zmogljivosti ob daljši rabi.
Kje se skriva droben tisk? Tveganja skorajda ni, oz. sam ne poznam nikogar, ki bi s sledenjem naslednjim postopkom kakorkoli poškodoval svoj prenosnik. V najslabšem primeru (če voltažo znižamo preveč) se bo računalnik sesul in ga bo potrebno ponovno zagnati. Vseeno med samim postopkom ne počnite ničesar, kjer bi lahko ostali brez podatkov (kopiranje slik, obdelovanje videov, pisanje v word-u …) in se zavedajte, da vse počnete na lastno odgovornost.
Kaj potrebujemo?
Kako se bomo optimizacije sploh lotili? Uporabili bomo zelo priročen kos programske opreme – ThrottleStop, zato se najprej podajte na njihovo stran in snemite zadnjo verzijo. Čeprav spremljanje temperature omogoča že ta program, lahko snamete tudi brezplačna namenska programa CoreTemp ali RealTemp.
Prav tako si bo potrebno pridobiti Prime95, ki je eden izmed najboljših programov za testiranje stabilnosti sistema (sistem lahko testirate tudi v že vgrajenim TS Bench). V PRIME95 znajo temperature hitro preseči varno raven, zato bodite pozorni. Če ima vaš prenosnik slabše hlajenje, raje uporabite TS Bench.
Najprej ekstrahirajte ThrottleStop in ga zaženite kot administrator. Program vam bo nato pokazal opozorilo, ki ga vsekakor preberite in potrdite s pritiskom na “ok”.
Slika na vašem prenosniku bo skoraj zagotovo prikazala drugačne podatke kot na referenčni sliki, razen če se v vašem prenosniku skriva i7 6700HQ (ali i3 4010U). Vseeno, podatkov nikar ne spreminjajte in jih enačite z mojimi, saj je velika verjetnost, da se v vašem prenosniku nahaja drug tip procesorja. Model je izpisan v zgornjem desnem kotu. Pod slednjim boste opazili tabelo s spreminjajočimi se podatki, ki nas trenutno še ne zanima. Začeli bomo na skrajni levi strani.
Pod napisom OBSIDIAN se skrivajo štirje krogci, ki predstavljajo profile. To pomeni, da lahko po lastnih željah konfigurirate štiri različne nastavitve in jih prilagodite določeni dejavnosti. Sam bom uporabil Zmogljivost, Igre, Internet in Sparovcek. Kot je razvidno že iz imena, bosta prva dva namenjena zgolj za najzahtevnejša opravila (npr. rendiranje, pretvarjanje videov, igranje iger ipd.), s tem, da bodo nekatere nastavitve za igre že nekoliko znižane in prilagojene za dolgotrajne obremenitve. Nato sta tukaj še varčevalna profila, ki bosta osredotočena na zvišanje anatomije baterije. Če imate težave z vročim prenosnikom, lahko kot 3. profil – v mojem primeru Baterija – nastavite kot “varni profil”, na katerega računalnik preklopi, če tudi pod Igre temperature hladilni sistem ne more obvladati.
Vse spremembe, ki jih bomo naredili, se bodo dogajale samo za izbran profil, zato bodite pred začetkom pozorni, da izberete želenega. Čeprav si lahko skonfigurirate tudi samo enega, priporočam nastavitve vseh. To je eden izmed osrednjih razlogov in hkrati poglavitni vzrok za začetek moje uporabe ThrottleSpeed. Uporaba je preprosta, meniji dobro urejeni in prepredeni s funkcijami, ki pridejo prav med prilagajanjem zmogljivosti lastnim želja ter njihove porabe.
Dovolj blebetanja, tukaj smo, da nekaj naredimo. Lotimo se dela.
Za začetek izberemo željen profil in pritisnemo FIVR. Vsi, ki imate v lasti kakšen priljubljen procesor, si lahko delo nekoliko olajšate in že na spletu najdete približne vrednosti, ki so jih dosegli vaši souporabniki. Vseeno to še ne garantira stabilnega delovanja, saj se procesorji (tudi enak model) med seboj razlikujejo. Prihaja lahko tudi do velikih razhajanj, odvisno od sreče s silicijem.
Kot referenca, na svojem i7 6700HQ sem CPU Core in CPU Cache spustil na -140 mv (pri i3 4010U pa -60 mv), višje nižanje je povzročilo BSOD in ponoven zagon.
Postopek
Odkljukajte Unlock Adjustable Voltage pod zavitek CPU Core Voltage (pomembno je, da za enako vrednost kot Core Voltage spustite tudi CPU Cache).
Bodite pozorni, da nastavitve vedno nastavljate pod Adaptive.
Premaknite Offset Voltage pomičnik na neko povprečno vrednost, recimo -40 mv.
Pritisnite Save Voltage Changes to ThrottleStop.ini po izhodu iz programa. S tem se nekoliko zavarujete, saj vaših nastavitev ob morebitnem sesutju ne bo shranilo.
Če ima vaš prenosnik integrirano grafično rešitev, pod Intel GPU ponovno znižajte voltažo. Pričnite z -50 mv in jo nižajte (oz. višajte) dokler bo sistem še stabilen.
Z Apply uporabite izbrane spremembe.
Za enako vrednost znižajte tudi voltažo pod zavihtek CPU Cache (obvezno enako vrednost!).
Poženite Prime95 ali poljubno igro in preizkusite stabilnost. Znotraj programa TrottleStop se nahaja tudi TS Bench, ki ga lahko poženete kot alternativo.
Če težav ni, vajo nadaljujte (z -40mv na -50mv itn.), dokler ne doživite sesutja. Potem vrednost zvišajte za 5 mv in poizkusite ponovno
Nižanje voltaže procesorja na Lenovo z50Nižanje voltaže integrirane grafične rešitve, v tem primeru Intel HD 4400Še nižanje voltaže na i7 6700HQ.Paziti je potrebno, da voltažo znižamo za enako vrednost tako pod CPU Core kot CPU Cache.
Bolj kot boste voltažo uspeli znižati (sistem mora biti stabilen!), več pozitivnih učinkov bo. Torej, sistem bo porabil manj energije, zato bo baterija zdržala dlje, temperatura med obremenitvijo bo nižja – tudi do 15 stopinj ali več. Vse skupaj bo posledično vodilo do daljšega delovanja računalnika na višjih frekvencah (ki bi jih sicer samodejno nižal – t. i. throttling) ter večje zmogljivosti. Kot sem že večkrat dejal, rezultati se bodo razlikovali tudi med, na pogled enakimi modeli procesorjev. Nižajte postopoma in nikar ne pretiravajte z prevelikimi skoki, saj bo tako postopek pogosto dolgotrajnejši.
Vsi, ki ste dosegli želene rezultate, čestitam. Če želite še nekaj več, berite naprej, v nasprotnem primeru pa uživajte s hladnejšim in varčnejšim prenosnikom.
UPORABA RAZLIČNIH PROFILOV
Vrnimo se na začetek k prijateljevemu prenosniku Razer Blade. Kot je bilo že rečeno, je imel precejšnje težave s pregrevanjem in posledično nihanjem frekvence, čemur se želimo sami izogniti. Z nastavitvijo treh profilov in znižanjem frekvence sva težavo praktično odpravila. Vseeno sam od prenosnika za 2000€ pričakujem, da se podobnih stvari ne bi rabil posluževati za doseganje obljubljene zmogljivosti, ampak bi slednjo le izboljšal. Tu ne želim izpostaviti le proizvajalca Razer, takšna praksa se pojavlja pri večjem delu prenosnikov, saj je današnji trend minimizacija velikosti ob višanju zmogljivosti ter nižanju proizvodnih stroškov, da ne-dobvljivost rezervnih delov (po razumnih cenah) niti ne omenjam.
Sedaj, ko smo gole osnove že spoznali, se lotimo malce težjih opravil. Vseeno se prosim zavedajte, da s tem ne boste vstopnega prenosnika spremenili v super gaming računalnik oziroma sistema z nezadostnim hlajenjem v klimatsko napravo, bo pa (ob pravilnih nastavitvah) deloval bolje in hladneje (tudi več kot 20%). Če imate zaradi slabšega hlajenja težave s pregrevanjem, glasnimi ventilatorji in nižanjem frekvence, vam bodo naslednji napotki pomagali.
Meni nastavitve ponuja pestro paleto uporabnih možnosti.
Če pritisnete gumb Options, boste na desni strani lahko opazite Default Profiles, kjer lahko nastavite, kateri profil se uporablja ob določenih pogojih. V prvem oknu nastavljate, kateri profil se bo uporabljal pri priklopljenem napajanju, drugo je namenjeno delovanju brez napajanja (na bateriji), v tretjem okencu določite, kdaj, če sploh, se računalnik preklopi na varčevalni način in kateri profil se uporabi v tem primeru. Kot sem že zgoraj napisal, sem sam uporabil profile Zmogljivost, Igre, Internet in Sparovcek.
Ena izmed pomembnejših nastavitev, ki jih je vredno nastaviti, je še Alarm. Gre za funkcijo, ki samodejno prestavlja med profili, ko računalnik doseže določeno temperaturo. DTS se navezuje na temperaturo procesorja. Vanj ne vnesemo dejanske temperature, pri kateri se preklop zgodi, temveč pri koliko stopinjah, odštetih od zaščitnega (failsafe) sistema se to zgodi. Torej, če ima vaš procesor TP 105c in vnesete vrednost 10, bo na želen profil preklopil, ko bo procesor dosegel 105 – 10 = 95 °C. Želen profil vnesite v drugo polje.
Ob DTS se nahaja GPU C, ki pa različne profile procesorjev veže še na temperaturo grafične kartice. Kakšno vezo pa sploh ima grafična s profili? Mnogo prenosnikov uporablja tako za procesor kot grafično enoto povezane hladilnike, in posledično, bolj kot je segret eden, bolj se segreva tudi drug. Ker je za igranje iger grafična zmogljivost pomembnejša, je v primeru doseganja visokih temperatur nekoliko bolje omejiti procesor. V polje vnesite pri koliko °C se preklop zgodi in na kateri profil preklopi.
Težavo bomo odpravili/omilili z nastavitvijo štirih ločenih profilov, ki jih bo TS izmenično uporabljal. Pritisnimo Options in pod Profile Names nastavimo imena za lažjo prepoznavo. Moje ste lahko opazili že zgoraj. Kot smo že dejali, je 1. najzmogljivejši, vse do 4., ki je namenjen uporabi z baterijo.
1. Zmogljivost
Profil bo namenjen najzahtevnejšim opravilom in, v kolikor označite, tudi vedno, ko bo prenosnik priključen v omrežje. Priporočam, da označite C1E, SpeedStep in BD PROCHOT.
Ker bo šlo za najzmogljivejši profil, so tudi pričakovane temperature višje kot pri ostalih. Priporočam nastavitev že omenjenega DTS, ki bo ob določeni temperaturi preklopil na hladnejši način.
2. Igre
Za razliko od prvega profila sem v tem izklopil turbo takt (obkljukajte Disable Turbo). Na mojem testnem procesorju i7 6700HQ to pomeni, da bo deloval na 2.6 GHz- namesto 3.5 GHz (3.1GHz na vseh jedrih). Slednje privede do občutnega znižanja temperatur – tudi več kot 10 °C – in je kot nalašč za daljše igralne seanse, sploh, če prvi profil ustvarja preveč vročine. Nanj prenosnik preklopi, ko procesor preseže 85 °C.
Če je takt za vas preveč konzervativen, ga lahko postavite tudi nekoliko višje.
3. Baterija
Čeprav ga sam uporabljam kot primarni profil za baterijo, sem ga nekoliko prilagodil tudi za primer, ko (pozor, grafična je na visoke temperature občutljivejša od procesorja) 980m preseže 90 °C. Priporočam, da je takt nastavljen še nekoliko nižje kot pri Gaming, sam bi na mojem procesorju uporabil množilnik 20 = 2.0 GHz (priporočen tudi vklop PowerSafe funkcije). Uporaben pri daljših igralnih seansah, kjer ob tem želite nižje temperature in tišje ventilatorje. V glavnem boste večino časa preživeli na profilih 1 in 2.
Če je vaš prenosnik novejši – Sky Lake ali Kaby Lake – in že podpira Speed Shift, frekvenco raje nastavite preko slednjega in opustite množilnik. Speed Shift lahko nastavite med vrednostima 1 in 255, pri čemer slednji pomeni absolutno varčevanje, 1 pa polno zmogljivost. Optimalna vrednost je na sredini, kar pomeni okoli 128.
Opozorilo: Če imate Speed Shift vklopljen, nastavitev množilnika in PowerSafe funkcije ni mogoča!
4. Sparovcek
Moj najkonzervativnejši profil, ki ga uporabljam zgolj takrat, ko ne počnem nič zahtevnega in želim maksimalno anatomijo baterije. Množilnik (multiplier) sem omejil na 10.
Postavlja se vprašanje, ali je bolje za določeno nalogo uporabiti maksimalno zmogljivost in jo zaključiti v najkrajšem času ali jo dlje časa opravljati na nižjem in varčnejšem taktu – 3.6 GHz vs. 1 GHz (baterijo uporabljajo tudi ostali sestavni deli, sploh zaslon), saj do največjega prihranka prihaja, ko je procesor v “C state”. Najpogosteje nanj preklopim (uporaba baterije), ko resnično potrebujem anatomijo pred zmogljivostjo za najpreprostejša dela, saj računalnik deluje opazno počasneje. Sicer temeljite primerjave med obema teorijama še nisem opravil, morda v prihodnjem prispevku.
Friziranje
Sedaj smo postavili osnove profilov, pravo delo se šele pričenja. Pod FIVR bo sedaj potrebno za vsak profil najti najustreznejšo voltažo. Idealno je najti najnižjo stabilno, kar pa zna biti zamudno. Zato lahko prenehate že, ko dosežete zadovoljivo vrednost. Ne pozabite, vaš prenosnik bo zaradi tega deloval dlje in hitreje – do sedaj smo znižali temperaturo in porabo, posledično je hlajenje razbremenjeno.
Kot sem že obljubil, nekaj razloženih pojmov (pripravil bom tudi ločen prispevek o podrobni razložitvi ThrottleStop).
Clock Modulation – Praktičen pri starejših prenosnikih, uporabljenih za preprečevanje throttling-a, ki je procesorski čip omejilo na določen odstotek maksimalne vrednosti. Pri večini novih čipov se ta metoda ne uporablja več in tako obkljukanje tega ne bo imelo nobenega učinka.
Set Multiplier – Še ena funkcija, ki je primernejša zlasti za starejše prenosnike, procesorje, čeprav se še vedno da uporabljati. Če želite, da ne deluje zgolj na določeni hitrosti, recimo množilnik nastavljen na 20 = 2GHz, vklopite tudi funkcijo Power Safe.
Speed Shift – Izjemno uporabna funkcija na Skylake in Kaby Lake procesorjih, ki je nasledila staro SpeedStep; spreminjanje frekvence več ni odvisno od klicev operacijskega sistema, temveč jih procesor dinamično menjuje sam. Je bolj učinkovit in latenca med samimi preklopi je manjša – to pomeni, da ob potrebi hitreje zviša ali spusti takt. Če ga nastavimo na 255, bo procesor deloval kar se da varčno, ravno nasprotno se bo zgodilo, če postavimo vrednost na 0, saj frekvenca naraste do maksimuma in tam ostane. Pogosto bo optimalna nastavitev (Baterija) na okoli 128, saj le ta ponuja najboljši kompromis med zmogljivostjo in varčevanjem. Če hlajenje dopušča lahkega srca uporabite med 0 in 28, sploh, če je sistem priključen na napajanje. Na nekaterih prenosnikih ga bo potrebno omogočiti pod zavitek TPL.
Speedtep – Pustite obkljukano, zlasti če ne uporabljte Kaby oz Skylake procesorja, saj funkcija omogoča programsko vodeno spreminjanje takta procesorja glede na obremenitev.
C1E – Z izklopom funkcije onemogočite samodejno izklapljanje jeder ob prehodu v Turbo način (Boost clock). Tudi sama frekvenca bo ostala blizu maksimuma in procesor bo zaradi tega porabil več energije in se bolj grel, tudi, ko ne bo pod obremenitvijo. Nekateri uporabniki, ki se ukvarjajo z realno-časovn programskoo obdelavo glasbe trdijo, da izklop funkcije pomaga pri doseganju nižjih latenc. Vseeno, priporočam, da vas večina te funkcije ne izklaplja.
Disable Turbo – Še ena opcija, ki zna marsikomu med vami polepšati dan. Če jo obkljukamo procesor ne bo prešel v turbo način. Naprimer i7 6700HQ ima osnovni takt 2.6GHz ampak lahko z turbom doseže do 3.5GHz z enim jedrom. Če okence označite z X, se bo procesor ustavil,v mojem primeru, pri 2.6GHz. Ker z višanjem frekvence naglo narašča voltaža, v povezavi z njo tudi temperature in poraba, bo ta možnost kot nalašč za igranje iger oz. 2,3 in 4 profil.
Navijanje grafične v prenosniku
Ker grafični zaradi zaklenjene voltaže nisem uspel znižati, če uporabim popačenko, undervoltat, bom v zadnjem koraku grafično navil, da bomo odvečno voltažo vsaj izkoristili. Pričakovana sprememba v temperaturi je zanemarljiva, v kolikor voltaže ne dodajamo.
Čeprav je pametno navijanje varno, se zavedate, da vse počnete na lastno odgovornost. Sam vas bom popeljal zgolj skozi svojo zgodbo in podal nekaj temeljnih nasvetov, postopkov in navodil.
Večina zmogljivejših prenosnih računalnikov uporablja hlajenje z ločenima ventilatorjema (eden za procesor, drugi za grafično kartico), vendar se toplota kljub temu prenaša. Ker sem uspel z zgornjimi metodami svoj prenosnik ohladiti za 12 °C in s tem razbremeniti hlajenje, to unovčim za navitje grafične kartice. Navitje slednje bo povzročilo boljšo igralno izkušnjo, saj novejši procesorji v veliki večini primerov ne predstavljajo omejitve tudi na nižjih taktih.
Navijanje grafične kartice v prenosnikih poteka enako, kot pri njihovih sorodnicah v namiznih računalnikih. Za opravilo potrebujmo program MSI Afterburner ali Nvidia Inspector. Sam sem uporabil Afterburner. Morda je ena izmed večjih razlik glede na namiznike odsotnost možnosti za dvig voltaže in “Power Limit-a”, ki je na veliki večini prenosnikov ne bo mogoče spreminjati, vsaj ne na varen način. Tudi sicer je na prenosnih računalnikih, zaradi težav, ki sem jih že navedel zgoraj, nepriporočljivo višati voltažo, zaradi pogosto slabšega hlajenja.
Ker sem pred časom sem napisal nekoliko obširnejši vodič o samem navijanju, sicer namiznih, grafičnih kartic, bom tukaj, navedel le nekaj osnovnih napotkov. Obširnejši vodič najdete TUKAJ.
Tokrat ne bom trdil, da boste za navitje potrebovali 10 minut, saj se zna zadeva zavleči tudi na uro ali več, kar sem nedavno doživel s sočlanom ekipe, odvisno od tega, koliko vešči ste v navijanju.
Za razliko od namiznikov, Core Voltage in Power Limit ne bomo spreminjali.
Vedno najprej navijte Core Clock, ker prinese več pohitritev od Memory Clock
Torej lotimo se navijanja Core Clock-a. Zvišujte ga v manjši korakih, začnete lahko pri +50/100. Navitje, ki ga bo dosegla večina bo največkrat okrog 100-120MHz.
Če v igri opazite artifakte, oz. popačenje slika, najsiga bodi naj bodo to utripajoče rdeče pikice ali čudni simboli, vrednost Core Clock znižajte za 10/20MHz, dokler ne dosežete stabilnega delovanja. Priporočeno je, da navitje preizkusite v namenskih programih ali grafično zahtevnih igrah, kot je npr. Witcher 3 itd.
Ko dosežete stabilen Core Clock se lotite Memory Clock. Tukaj bo manevrskega prostora nekoliko več in dosežete lahko od +100Mhz vse do +650MHz ali več, odvisno od pomnilniškega čipa.
Preverite stabilnost in v primeru popačene slike vrednost znižajte za 50MHz.
Lahko se zgodi, da namesto popačene slike nastopi BSOD ali pa slika preprosto izgine. Ohranite mirno kri in ponovno zaženite računalnik ter nekoliko znižajte Memory ali Core Clock, odvisno, katero ste spreminjali (nazadnje).
Sam sem z doseženim več kot zadovoljen, saj je rezultat presegel moja pričakovanj. Core Clock sem uspel povečati za 225MHz, Memory Clock še nekoliko več, za 350 MHz.
Rezultat v igrah so več kot opazni:
Zaključek
V prvem delu smo se sprehodili preko varčevalnih funkcij in nižanju temperatur, ki smo jim v drugem delu dodali še nove profile in jim znižali voltažo. Če vam le to ni bilo dovolj, ste lahko na koncu navili še grafično kartico ter pridobili bolj tekočo igralno izkušnjo.
Čeprav se morda marsikomu zdi veliko, je to le del možnosti, s katerimi lahko izboljšate delovanje vašega prenosnika. Vodič je primeren za vsakogar saj vse poteka v programu, ki je preprost in omogoča veliko paleto nastavitev. Sprememb strojne opreme se še nisem dotaknil, bom pa v prihodnosti napisal kaj tudi na to temo. Čeprav je najpogosteje najvidnejša razlika z zamenjavo HDD s SSD ali povezava ločene grafične kartice na prenosnik.
Celostno gledano, sem z doseženim izjemno zadovoljen, sploh če se v zakup vzame tudi vložen čas. Če vam je bil vodiš všeč pustite komentar, vodič delite in z nami delite vaše dosežke in ali je bil prispevek uporaben in dovolj jasno napisan. Vabljeni, da predlagate, katerega vodiča se lotimo v prihodnje.
Vse spremembe bom redno vključeval v prispevek in ga sproti posodabljal. Če bi postopek raje videli v obliki youtube videa, mi to sporočite v komentarjih.
Logitech je napovedal premium Bluetooth namizni zvočnik z odličnim zvokom in prefinjeno obliko, ki zvočno doživetje na vaši mizi preoblikuje z vrhunskimi gonilniki in vzvratno obrnjenimi priključnimi cevmi za glasbo, filme in videoposnetke. Z osvetljenimi gumbi, ki zaznavajo gibanje, MX Sound omogoča preprosto nastavljanje glasnosti in enostavno povezovanje Bluetooth naprav.
“Z zvočnikom MX Sound imate sedaj lahko neverjeten zvok v izdelku, ki je zasnovan tako, da dopolnjuje celo najbolj vrhunsko namizno okolje,” je povedal Philippe Depallens, podpredsednik in generalni direktor Logitech Audio. “Ta izjemni zvočnik je bil v celoti zanovan za zagotavljanje kompletne izkušnje, ne glede na to, ali se vsebina pretaka iz vašega računalnika, pametnega telefona ali tablice.”
S temensko močjo 24 vatov, odličnimi gonilniki in vzvratno obrnjenimi priključnimi cevmi zvočnik MX Sound zagotavlja visokokakovosten zvok z basi, ki reproducirajo zvok tako, kot si je to zamislil avtor, kar je edinstvena funkcija, ki je zvočniki te velikosti večinoma niso zmožni.
Osvetljeni gumbi na dotik omogočajo enostavno nastavljanje glasnosti in povezovanje Bluetooth naprav. Stanje pripravljenosti, ki se samodejno vključi po 20 minutah nedejavnosti, pomaga pri varčevanju z energijo. S srebrno poudarjenimi obroči in pregrinjalom iz premium tkanine se elegantna oblika MX Sound odlično poda k drugim Logitech premium namiznim dodatkom, kot so Logitech CRAFT napredna tipkovnica s številčnico za ustvarjalni vnos, Logitech Spotlight daljinec za predstavitve ter Logitech MX Master 2S.
Priporočena cena zvočnika bo v izbranih maloprodajnih trgovinah 99,99 €.
Logitech G je oznanil lansiranje dveh novih izdelkov za napredek v visoko zmogljivostnem brezžičnem igranju. Logitech®G603 LIGHTSPEED brezžična miška za igre je miška za igre nove generacije, ki uporablja novi Logitech G napredni optični senzor HERO™ ter napredno brezžično tehnologijo LIGHTSPEED™, medtem ko je Logitech® G613 LIGHTSPEED brezžična mehanska tipkovnica za igre visoko zmogljiva brezžična tipkovnica zasnovana za igralce, ki zahtevajo zmogljivost mehanskih stikal ter svobodo brezžičnega igranja. Poleg tega je Logitech G razkril Logitech® G840 XL podlogo za miške za igre, visokokakovostno namizno podlogo za miško. Ko se vsi trije izdelki uporabljajo hkrati, je rezultat brezžično namizje nove generacije.
“LIGHTSPEED in POWERPLAY sta omogočila, da je neovirana in brezkompromisna brezžična zmogljivost postala realnost,” je povedal Ujesh Desai, podpredsednik in generalni direktor Logitech G. “Novi senzor HERO v naši brezžični miški G603 in nova brezžična mehanska tipkovnica G613 prikazujeta našo zavezanost, da brezžično zmogljivost v naši liniji izdelkov pripeljemo še dlje.”
Optični senzor HERO
Da bi dosegli cilj ustvarjanja visoko zmogljive brezžične miške za igre, ki ponuja tudi dolgotrajno delovanje baterije, smo izumili popolnoma nov senzor. HERO, kar pomeni visoko učinkovit optični senzor (High Efficiency Rated Optical sensor), prinaša učinkovitost nove generacije – izdelavo najbolje zasnovanega optičnega senzorja za brezžično igranje. HERO nudi preciznost in natančnost pri 12.000 DPI brez pospeševanja ali glajenja ter desetkrat višjo energijsko učinkovitost v primerjavi s senzorji prejšnje generacije.
Brezžična miška za igre naslednje generacije
Logitech G603 prinaša popolnoma brezžično izkušnjo, pri tem pa je dovolj zmogljiva celo za najbolj zahtevne igralce. Je prva miška za igre, ki je opremljena z Logitech G senzorjem HERO z izjemno natančnostjo in preciznostjo ter občutljivostjo do 12.000 DPI. Logitech G603 izkorišča potencial za učinkovitost senzorja HERO, kar pomeni več kot 500 ur neprestanega igranja pri najvišji zmogljivosti. Z uporabo brezžične tehnologije LIGHTSPEED zagotavlja profesionalno brezžično zmogljivost ter neprekosljivo zanesljivost, ki presega celo številne ožičene miške za igre.
Visoko zmogljiva brezžična mehanska tipkovnica
Tipkovnica Logitech G613 je izdelana za brezžični svet in opremljena z brezžično tehnologijo LIGHTSPEED za izjemno hiter sporočilni čas 1 ms ter tehnologijo Bluetooth za povezljivost z večimi napravami. Z dvema AA baterijama omogoča do 18 mesecev igranja. Logitech G613 ima tudi šest programabilnih G-tipk, s katerimi imate lahko prilagojena zaporedja makrov ter ukaze znotraj aplikacij vedno na dosegu prstov. Opremljena je tudi z ekskluzivnimi Logitech G mehanskimi stikali Romer-G™ za tekmovalno zmogljivost in izjemen občutek ter trpežnost. Stikala Romer-G se prožijo na razdalji 1,5 mm, kar je do 25 odstotkov krajše in hitreje od vodilnega konkurenta. V povezavi s proženjem pri nizki sili 45 g, stikala Romer-G omogočajo skoraj takojšnjo odzivnost in zmanjšujejo utrujenost pri dolgih seansah igranja.
Podloga za miško velikosti mize
Logitech G840 je izjemno velika podloga za miško, ki jo je mogoče razširiti preko celotne mize, oblikovana za igralce, ki cenijo obsežen igralen prostor in čiste postavitve. Ko sta nanjo postavljeni tako tipkovnica kot miška, je rezultat bolj čist in enoten videz.