Simulacijske igre v seriji The Sims so ene izmed tistih iger, ki igralcem ponujajo nešteto možnosti ustvarjanja. Zato smo v prispevku zbrali nekaj najbolj neverjetnih kreacij, ki so jih igralci ustvarili v priljubljeni igri The Sims 4.
Da bo serija The Sims postala nekakšen sinonim za simulacijsko igro življenja, se je izkazalo že pred 17 leti, ko je izšla prva igra v omenjeni seriji. Pri razvijalcu Maxis so jo poimenovali The Sims, prodanih pa je bilo več kot 11 milijonov izvodov. Leta 2004 je The Sims dobil svojega naslednika, in sicer The Sims 2, ki je v primerjavi s predhodnikom vseboval popolno 3D grafično podporo okolja v igri. Pet let kasneje pa je luč sveta ugledal The Sims 3 s prenovljenim orodjem za oblikovanje igralnega karakterja in novimi funkcijami, kot so želje in cilji igralnih karakterjev. Trenutno zadnji v seriji je The Sims 4, izdan v maju 2013, vsebuje povsem prenovljen grafični pogon, pri Electronic Arts pa so že pred časom oznanili, da bo 10. novembra letos na voljo še nova razširitev za omenjeno igro, in sicer Cats & Dogs, ki bo v osnovno igro vključila pse in mačke ter z njimi povezane vsebine. Le 7 dni kasneje pa je napovedan tudi izid igre za konzoli PlayStation 4 in Xbox One (igra je namreč do sedaj bila na voljo le za PC).
Kljub nekaterim negativnim mnenjem določenih igralcev, da te igre vsebujejo preveč plačljivih razširitev, serija iger The Sims tudi danes ostaja med najbolj priljubljenimi simulacijskimi igrami in videoigrami nasploh, saj verjetno ni igralca videoiger, ki te serije ne bi vsaj poznal, omenjeno pa potrjujejo tudi številne kreacije, ki so jih igralci oblikovali v igrah.
Kot že omenjeno, smo zbrali nekaj najbolj neverjetnih kreacij uporabnikov oziroma lahko bi rekli kar virtualnih arhitektur iz igre The Sims 4, ki si jih lahko ogledate v nadaljevanju.
1. Hiša v stilu angleškega dvorca
2. Podeželska koča
3. Graščina z vrtom
4. Tradicionalna ameriška hiša z božičnim okrasjem
Zatišje. Zavezništev, kot so obstajala pred mesecem dni, ni več. Epski upor Slovenije proti zavojevalcem z vzhoda – Hrvatom in Turkom – je prekinjen. Naše obrambne linije, ki segajo od Kolpe vse tja do Sicilije, čakajo naslednji ukaz. Naj poskušamo sami zadržati ozemlje na Zahodu brez pomoči nekdanjih zaveznikov? Poskusimo s prebojem na Vzhodu in se Bolgarom maščujemo za izdajo v preteklosti? Se vrnemo na naše originalne regije in jih naredimo neprebojne? Jih sploh lahko naredimo neprebojne ali bo sledilo ponovno obdobje okupacije? Odgovorov ni. Slovenija je močna, ena najmočnejših držav in vojaško najbolje organizirana. A brez novih moči – brez novih nabornikov – bodo sovražniku prej ko slej zrastli apetiti. Zato se nam pridruži, potrebujemo te, da bo lahko slovenska trobojnica ponosno plapolala dalje! VSTOPI V IGRO!
eDominations je strateška spletna igra, ki temelji na štirih modulih – političnem, vojaškem, ekonomskem in medijskem. Je simulacija resničnega sveta, ki jo krasi to, da v njej ni potrebno viseti 2 uri na dan, da bi držal korak z ostalimi. Igra je v nenehnem razvoju in ti ponuja vedno nove izzive. Jedro vsega pa je aktivna in živahna skupnost, ki poskrbi, da ti nikoli ni dolgčas. Če bi se torej rad preizkusil v virtualnem svetu, se nam pridruži. Vsak nov član bo toplo sprejet in bo deležen pomoči v hrani in orožju, pa tudi nasvetov glede igranja, sploh če skočite na temu namenjen chat: Discord!
Najbolj zanimive izdelke po našem izboru vam bomo pripravili vsak teden, ob tem pa bomo redno objavljali še njihove recenzije. Vse navedene cene veljajo na dan objave prispevka.
ILIFE A4s Pameten robotski vakuumski sesalnik
ILIFE je eden izmed najbolj priznanih izdelovalcev pametnih robotskih sesalnikov na Kitajskem. A4s je sicer eden izmed njihovih ugodnejših modelov in se uvršča med najboljše robotske sesalnike za zahtevano ceno. Zanj je značilna nizka teža, saj tehta le 2,2 kg. Pri čiščenju je temeljitejši od dosti dražjega iRobot 980 (stane dobrih 750 €), za to pa porabi znatno več časa (do 5 x več). Temeljitosti mu nikakor ne moremo očitati.
Če ne boste pogrešali priboljškov, kot so nastavitev virtualnih zidov in hitrih čistilnih ciklov, bo malček pravšnji za vas.
Adapterji in pretvorniki vedno pridejo prav. USB-C se je na nekaterih telefonih, prenosnikih in tablicah že pričel uporabljati. Vendar, zakaj ne bi izkoristili možnost izkoristka že obstoječega kablovja, ki se valja po hiši. Konec koncev nikoli ne vemo, kdaj ga bomo potrebovali.
Sam adapter je kakovosten, tudi za evropske standarde, in je nekoliko kompaktnejši od nekaterih cenejših alternativ.
Cenovno privlačni telefoni so na kitajskih straneh stalnica že več let. Vendar mnogokrat ne upravičijo našega zaupanja v nakup. V preteklosti sem naletel že na dobre ponaredke, ki uspejo preslepiti celo nekatera orodja za prikazovanje informacij strojne opreme, zato je z vidika testiranja še vedno najboljša možnost zagon benchmarka (orodja, ki procesorju naloži opravila in ga na koncu oceni glede na porabljen čas).
Bluboo na moje začudenje ni novoustanovljeno podjetje, sej delujejo že od leta 2006. Nedavno so pričeli še z izdelavo telefonov in pred mano je njihov rezultat.
Telefon deluje dobro in je zmogljivejši od recimo LG G3 ali Samsung Galaxy S5. Ponuja možnost odklepa z prstnim odtisom, ki preverjeno deluje, slednjega pa je mogoče uporabiti tudi za vstop v nekatere aplikacije (bank@net).
Tudi delovnega pomnilnika je na pretek, sploh če pomislimo, da je 4 GB še dobrih 5 let nazaj označevalo zmogljive namizne računalnike. 64 GB prostora bo poskrbelo, da prostora zlepa ne bo zmanjkalo, tudi če imate fotografsko žilico, ali pa le želite vedno pri sebi imeti kup filmov, glasbe ali celo iger. Ko smo že pri fotografiji, kamera ni nikakršen presežek, bo pa svoje delo na dnevni svetlobi opravila dobro, v slabi pa bodo posnetki zrnati. Na zadnji strani delujeta obe kameri, s tem, da ena skrbi zgolj za blur? To sem napisal, ker sem na spletu zasledil, kar nekaj zavajajočih informacij.
Mobilnik za svojo ceno ponuja precej, čeprav mu na trgu za vrat diha tako Xiaomi Redmi 4X 4G kot tudi nekatere druge znamke.
Naš obširen test najdete TUKAJ (povezava bo dodana do konca tedna)
Procesor: MTK6757 Octa-core / Helio P25 2.5 GHz Grafična enota: ARM Mali-T880 Delovni pomnilnik (RAM): 4 GB Prostor (ROM): 64 GB (od tega 4 GB zasede OS) Operacijski sistem: Android 7.0 Nougat Kameri zadaj: 13.0 MP AF + 3.0 MP FF Kamera spredaj: 5.0 MP FF Kapaciteta baterije: 3500 mAh (neodstranljiva) Zaslon: 5.5 inch resolucije 1920×1080
Ustreza frekvencam slovenskih operaterjev 3G/4G/LTE.
SIM: Dual SIM, Nano SIM+Nano SIM/SD Card
EXP GDC adapter za priklop zunanje grafične kartice na prenosnik
Ste kdaj razmišljali, da bi namizno grafično kartico uporabili na svojem prenosniku? Zaradi prostorske omejenosti in ohlapnejših haldilnih kapacitet so bile v preteklosti vanje vgrajene grafične kartice, ki so bile solidno zmogljive, kljub vsemu pa nikoli niso mogle konkurirati namiznim tekmicam.
Če želite sicer zmogljivemu prenosniku vdahniti ponovno življenje in poganjati novejše igre, bo grafični (dock) morda pravšnja izbira za vas. Naj povem, da ne gre za nikakršno kitajsko iznajdbo ali čudodelno idejo. Večkrat sta v preteklosti z idejo poizkusila tudi Alienware in ASUS, vendar obstaja ključna razlika. Njuni, sicer lepše izdelani in oblikovani docki, so dosegali ceno 200 € in več, kar je za večino predstavljalo 1/3 vrednosti prenosnika in preprosto prevelik strošek.
Če je poizkus Kitajcev boljši, težko razpredam, nedvomno pa je s finančne plati zanimivejši. Vseeno zadeva ne bo delovala na vsakem prenosniku. Potrebovali boste prosto Mini PCI-e režo (priporočljivo je prazno, uporablja jo Wi-Fi kartica) ali Exprescard priključek.
Cenovno dostopen dron, ki omogoča osnovno letenje in zganjanje vragolij? Sliši se dobro, sploh za 22 €, kolikor je zanj potrebno odšteti. Funkcije delujejo, tako ga je mogoče s pritiskom na gumb poslati domov – vaša točka, sicer ga tako ne boste spustili z vidnega kota, ker kamera pričakovano ni nameščena. Na spletu je mogoče najti tako pohvale, kot tudi graje, ki letijo predvsem na vodoodpornost, ki se očitno razlikuje od primerka do primerka.
V preteklih dneh smo sklenili sodelovanje z eno izmed najbolj priljubljenih kitajskih spletnih trgovin za vse mogoče – GearBest. Zato bom tu na kratko opisali našo sodelovanje in kako bo vplivalo na vas, bralce. Od njih bomo prejemali testne izdelke, ki jih bomo preizkusili in delili naše iskreno mnenje, ki bo objavljeno tako na naši, kot tudi na njihovi strani. Vsi, ki smo kadarkoli karkoli naročali s Kitajske vemo, kako je s tem. Obstajata dve opciji – izdelek je lahko preprosto super ali pa se razleti že ob rahlem dotiku. Obstajajo tudi taki, ki so preprosto neuporabni in ne upravičijo niti osnovnih specifikacij ter zavajajo kupce, ampak tako je povsod in naš cilj je, da izpostavimo tiste izdelke, ki si po našem zaslužijo zanimanje in nakup.
Ker se smatramo za stran, ki ljudi povezuje z igričarstvom, bomo poskušali kriti predvsem to stran, a vse bolj se usmerjamo tudi v tehniko in mobilno telefonijo, zato bomo testirali tudi temu primerne produkte.
Kaj si sami obetamo od sodelovanja? Naša velika želja je, da našim obiskovalcem v poplavi izdelkov ponudimo iskreno recenzijo, kjer bodo tako slabi kot dobri izdelki prijeli ustrezno obrazloženo mnenje. Če se odločite za določen izdelek, vam bodo pod vsakim na voljo naše povezave – prosimo vas, da jih uporabite, saj od prodaje dobimo nekaj odstotkov, ki jih bomo namenili za nakup vam zanimivih izdelkov in razne nagradne igre ter širjenje strani.
Še ena izmed stvari, ki jih bomo od povezave pridobili, je možnost, da z vami delimo izdelke, ki jih sicer nismo sami preizkusili, a se nam zdijo koristni oziroma dobri za dano ceno. Za nekatere se bomo zanašali na spletna mnenja oziroma mnenja znancev, druge pa bomo priporočili iz osebnih izkušenj (v kolikor jih kupimo “privat”). Iz tega bodo sledile izpostavitve top 5 izdelkov – lahko bo šlo za poceni pripomočke, zanimiva znižanja ali pa preprosto izdelke, ki so nam bili všeč.
Google je izdal podrobnosti o težko pričakovanih Pixel 2 in Pixel 2 XL. Šlo bo za eni izmed najnaprednejših naprav na trgu.
Da ne gre za navadna pametna telefona, pove že to, da bosta predstavljala resno konkurenco Samsungu Galaxy S8 in zadnjemu iPhonu (oz. prihajajočem iPhonu X). Izvedeli smo nekaj ključnih podatkov. Pri velikanu trdijo, da so izboljšali življenjsko dobo baterije in kvaliteto pomnilnika ter kamere. Kljub nekaterim spremembah pa zna marsikoga zmotiti sama oblika. Že trenutno aktualna telefona sta trpela za temi simptomi in ključ do njunega uspeha se skoraj zagotovo ni skrival v dizajnu. Še vedno je prisotna barvna kombinacija na zadnjem delu s svetlečim steklom na zgornjem delu, sicer aluminijaste zasnove. Gre za unikaten videz, ki je prisoten že na trenutnih modelih in znamki pomaga pri prepoznavnosti. To nikakor ne pomeni, da sta na pogled grda, vseeno pa se le stežka primerjata z Galaxyjem S8 in iPhonom X, kar se zna poznati na prodajnih številkah.
Pixel 2 bo na voljo v modri, črni in beli kombinaciji, medtem ko boste Pixel XL 2 našli zgolj v črni ali črno-beli izvedbi.
Najbrž se na tem mestu že sprašujete, v čem se modela sploh razlikujeta?
Pixel 2
Začnimo pri Pixel 2. Ima 5 inch 24-bit P-OLED zaslon z resolucijo 1920×1080, ki je zmožen prikazati 16.7 milijonov barv. Kamera še zmeraj ostaja v zgornjem levem kotu, nekoliko pod njo se nahaja bralnik prstnih odtisov. Pri Googlu trdijo, da njihov bralnik nudi najbolj tekočo izkušnjo na trgu. Na dnu se zadnji del zaključi z logotipom v obliki črke G.
Če je izgled še vedno podoben predhodniku, pa so tokrat naredili nekaj sprememb (povsod ni šlo na bolje). Tako bomo tokrat nad in pod zaslonom našli dva zvočnika (stereo). Spremenil se je še format zaslona, saj so iz 16:9 presedlali na 18:9, kar smo lahko opazili že v LG G6. Slednje s sabo pripelje možnost deljenega zaslona (split screen) in omogoči lažjo večopravilnost.
Ljubitelji 3.5 mm audio priklopa znate biti nekoliko razočarani, saj slednji na napravi ni prisoten. Sicer naj bi pri Gogglu priložili USB-C – 3.5mm adapter. Sama uporaba adapterja je vsekakor nerodnejša od fizičnega priklopa na okvirju in občutek imam, da si bo marsikdo primoran omisliti Bluetooth slušalke.
Pixel 2 XL
Če je Pixel 2 bil na pogled izjemno podoben lanskemu modelu, pri Pixel 2 XL temu več ni tako. Skoraj čez celotno širino mobilnika se razteza 6 inch 2880×1440 P-OLED. Robovi zaslona so nekoliko ukrivljeni na vseh štirih robovih, pa tudi na splošno je kar precej višji od Piexl 2. Zaradi razpona zaslona je skoraj zmanjkalo prostora za stereo zvočnike in sprednjo kamero.
Oba modela je moč kupiti s 64 GB ali 128 GB notranjega pomnilnika in pohvala leti tudi na polnilni čas baterije. Google trdi, da se v 15 minutah napolni za 7 ur uporabe, ali to drži, pa bomo videli šele v testih. Ob tem boste kupci na razpolago imeli še Googlovo glasovno asistenco. Sem že omenil, da ustrezata IP67 certifikatu in sta odporna na vodo in prah? Slednje pomeni, da sta bila med testiranjem potopljena v 1 meter vode za 30 minut in test prestala. Za zaščito zaslona je uporabljen dobro znan Gorilla Glass 5. Podpiral bo t. i. E-SIM tehnologijo, ki jo boste cenili vsi s slabšim signalom, ker omogoča instantno menjavo med omrežji, kar odpravi neprijetno čakanje.
Kot HTC U11 ima tudi v Pixel 2 seriji okvir aktivne robove, ki omogočajo aktivacijo Google AI asistenta, utišanje telefonskih klicev, zajem fotografije ali zagon aplikacije z določenimi gibi ali vnaprej določenimi pritiski.
Družbo jima bo delalo še 4 GB rama, Bluetooth 5.0 in ena najzmogljivejših kamer, ki smo jih imeli možnost videti na mobilnih napravah. Priznana fotografska agencija je lanskemu modelu namenila oceno 98, kar je njihova najvišja ocena, v letošnjem modelu pa naj bi kamero še izboljšali in ji omogočili več programskih trikov.
Ko smo že pri kameri, na zadnji strani se nahaja 12.2 MP kamera s f1.8 lečo, ki omogoča optično stabilizacijo, autofokus in HDR, na sprednji pa nekoliko skromnejšo 8 MP f2.4. Zanimiv je zlasti način portreta (Portrait Mode), ki naj bi omogočal slikanje, na izgled “profesionalnih” fotografij. Njegovo uporaba bo mogoča s sprednjo in zadnjo kamero.
Pričakovano bosta uporabljala operacijski sistem Android 8.0 Oreo, za katerega verjamejo, da bo eden izmed ključnih lastnosti pri nakupu. Omogočal bo nekaj priboljškov, ki jih na ostalih napravah ne bo moč najti. Zlasti za vse, ki na telefonu ob nakupu ne želijo tono nepotrebnih in velikokrat tudi nezaželenih aplikacij. Vredno je omeniti tudi redne posodobitve (obljubili so 3 leta), ki jih boste prejemali takoj, ko bodo na voljo, za razliko od nekaterih drugih znamk.
Najbrž vas zanima še ena izmed ključnih lastnosti, to je cena. Telefona bosta krepko presegla mejo 600 €, Pixel 2 s 64 GB bo na voljo za okoli 707 € (128 GB celo 820 €), izid je načrtovan za 19. 10. 2017. Na večjega bratca bo potrebno počakati nekoliko dlje, saj izide 15. 11. 2017. Tudi cena bo višja, saj bo osnovni model s 64 GB pomnilnika stal 900 €, s 128 GB pa bo celo presegel vrtoglavih 1012 € in sledil trendu, ki se nakazuje zadnja leta.
Osebno mi telefon izgleda resnično mikaven in zanimiv bo predvsem tistim, ki telefon uporabljate za fotografiranje, ali pa želite le tekočo uporabniško izkušnjo brez tone dodatne navlake.
(cene so bile pretvorjene iz GBP – upoštevan davek)
Tudi mi smo si ogledali beto Call of Duty: World War II.
Meni osebno je WW2 v redu igra. Ogledal sem si kar nekaj stvari, zato sem videl precej široko sliko te igre. Veliko časa sem preživel v načinu Vojne (War), ki je najboljša simulacija realne bitke v večigralskem načinu. Videli smo samo eno mapo za ta način, zato ne morem poponoma oceniti, kako bo ta izgledal ob izidu. A lahko rečem, da ima velik potencial. Za Vojni način smo imeli mapo po imenu Operation Breakout, v kateri se vojaki Zavezniške vojske prebijajo skozi mesto, medtem ko jih vojaki Sil osi poizkušajo ustaviti. Končen cilj je pospremiti tank preko mesta, kjer imajo Sile osi topove, s katerimi lahko sestrelijo zavezniška letala, leteča preko mesta. Ob tem pa je cilj nasprotne ekipe, da jih čim hitreje ustavijo. Prvi cilj za Zaveznike je onesposobiti komandni center, igralci nasprotne ekipe nam pa morajo to za vsaj 4 minute preprečiti. Naslednji cilj za igralce Zavezniških sil je zgraditi most, preko katerega lahko tank prečka jarek, nasprotniki pa morajo preprečiti izgradnjo mostu. Tretji cilj je napad na zunanje skladišče izstrelkov in orožja, ki ga moramo razstreliti z bombo, nasprotniki ga morajo zaščititi in, če je potrebno, bombe deaktivirati. Za konec je potrebno pospremiti tank do topov, med tem nas nasprotniki ovirajo z že izdelanih pozicij. Osebno sem preigral kar nekaj iger te mape, zato lahko rečem, da ima ta mapa nekaj problemov, kot npr. premočne granate (ko igralci ponovno oživijo, imajo novo granato, zelo uporabno pri tem pa je, da jo lahko kmalu odvržejo, če branijo most kot igralec Sil osi, s tem imajo kar lepo možnost zadeti nasprotnika pri postavljanju mostu).
Zelo mi je žal, da nismo videli sedežev, saj je to dober dodatek socialnemu aspektu igre Call of Duty.
Na kratko pa še o tem, kako se izkažejo Divizije. Te imajo zelo dober koncept, saj ponujajo nekaj nivojev in določene nagrade, hkrati pa tudi nagradijo uporabo specifičnega tipa orožja. Meni so kar všeč, čeprav so na začetku mogoče kar rahlo zapletene za razumeti.
Za konec bi vam rad predstavil mnenja igralcev, ki sem jih zasledil na spletu, še posebej kar sem videl na Steamu. Ljudje so mešanega mnenja. Nekateri imajo kar nekaj pripomb, velik del kritik je konstruktivnih, precej pa tudi takšnih, kjer ljudje kritizirajo že iz navade. Največ negativnih ocen je bila deležna grafika, ki naj bi bila zastarela, kot npr. iz leta 2009. Menim, da je razlog ta, ker so razvijalci želeli ponuditi igro čim širšemu delu, zato mora biti tudi narejena za razne igralce. Eden od teh načinov je znižati grafiko.
Problem igre kot take pa je tudi ta, da izgleda prisiljeno, v smislu, da mora biti nov COD izdan vsako leto. Govorice pa pravijo, da naj bi Activision prenehal s tem in podaljšal čas med izidi iger, s tem se bodo izognili tej “prisiljenosti”.
Electronic Arts so objavili nov napovednik za prihajajočo igro Star Wars Battlefront II. V samem napovedniku lahko vidimo odlično grafično podobo, ki jo bo imela najnovejša Vojna Zvezd in razdeljen zaslon oz. “split screen” coop igralni način. Vsebovala naj bi tudi odlično kampanjo, a bo do takrat treba še malo počakati, saj bo sedaj mogoče igrati samo nekaj dni, in sicer od 6. oktobra do 8. oktobra. Če se boste odločili za nakup igre do 9. oktobra, pa boste dobili še posebno t. i. “Lightsaber Mastery” nadgradnjo za Yodo.
Star Wars Battlefront II bo izšel za osebne računalnike in obe popularni konzoli 16. novembra. Kupite ga lahko na platformi Origin za 59,99 €, posebno izdajo pa za 79,99 €.
Crate Entertainment so naznanili novo razširitev za njihovo igro Grim Dawn. Gre za akcijski RPG, ki je zelo podoben Titan Questu iz leta 2006, s to razliko, da vsebuje kar nekaj izboljšav in popravkov. Razširitev bo vsebovala kar dve novi klasi (Inquisitor, Necromancer), level cap se bo povišal na 100, dobili bomo novo zgodbo, okolja, frakcije, predmete, temnice, povečano skrinjo, spreminjanje izgleda karakterja in celo možnost poneostavljenja vseh lastnosti t. i. “attributes” in “Mastery bar”.
Grim Dawn: Ashes of Malmouth bo mogoče kupiti 11. oktobra na platformi Steam ali GOG za 17,99 €. Za igranje pa boste potrebovali tudi Grim Dawn, katerega prav tako dobite na platformi Steam za 24,99 € ali GOG za 21,19 €. Če vam je bil všeč temačni pridih iz igre Diablo 2 in sister klas iz Titan Quest, bo Grim Dawn prava odločitev.
Battle.net je Blizzardov odjemalec, ki deluje odlično, in razvijalci skrbijo, da vedno dobi tudi nove posodobitve. Izgleda, da bomo v prihodnosti dobili opcijo “appear offline” in celo skupine, kot so vsem znane iz aplikacije Discord. Uporabniki so leta in leta hoteli funkcijo “appear offline”, a je nikoli niso dobili. Ikone za prihajajočo posodobitev si lahko ogledate tukaj. Poleg zanimive posodobitve, ki še ni bila potrjena s strani Blizzarda, so naznanili tudi mobilno Battle.net aplikacijo (Android, iOS ) in MMORTS igro za mobilne naprave. Očitno je, da se gigant seli tudi na mobilne naprave, saj tudi tam igričarstvo zelo pridobiva na popularnosti.
V ljubljanskem hotelu Mons se je 30. 9. od 10.00 do 19.00 odvijala druga Slovenska gaming konferenca (SGC), kjer so domači ter tuji indie razvijalci lahko predstavili svoje prihodnje in pretekle projekte in skrivnosti ter izkušnje, ki so se jih naučili ob razvoju.
V treh predavalnicah so potekala predavanja dvajsetih razvijalcev iz Slovenije ter tujine, ki so gostom delili svoje izkušnje pri izdelavi svojih iger, kakšne težave se pojavijo ob razvoju, kako optimizirati razvoj, izdelek promovirati ter nazadnje izdati. Ob tem smo lahko spoznali tudi nekatere izmed prihajajočih naslovov, ekip za njimi, po vsakem 30-minutnem predavanju pa so lahko gledalci (večinoma sestoječi iz znanih in malo manj znanih osebnosti iz sveta iger) postavljali tudi lastna vprašanja in si potešili radovednost.
Zaradi istočasnega potekanja predavanj se vseh žal nismo mogli udeležiti, a tista, ki smo se jih, so nudila dober vpogled v dnevno življenje razvijalcev, tako mobilnih kot tudi PC ter konzolnih iger, spoznali smo ume, stoječe za Mordhau, Angry Birds, Unity, Talking Tom, Swamp Attack, Lake, Uncanny Valley, CHUCHEL, Q.U.B.E. in verjetno še mnogimi, kot pika na I pa so svoje povedali tudi Nordic Game, ki so med svojo predstavitvijo pokazali precej obetavnih iger v izdelavi.
Največ zanimanja z naše strani je požel domači razvijalec Marko Grgurovič, ki s svojo ekipo dela na prihajajoči igri Mordhau (z njim smo pred časom opravili tudi intervju), srednjeveški sekaščini, ki je na Kickstarterju zbrala skoraj 300.000 $ in postala eden najbolj obetavnih slovenskih projektov. Marko je večino predavanja posvetil temu, kako najbolje oglaševati, predstaviti in seveda prodati svoj izdelek ter kako ga sploh spraviti pred oči potencialnih kupcev (namig – delajte meme).
Zanimivo predstavitev je imel tudi Dan Da Rocha, ki je zbranim predstavil prvi in prihajajoči drugi del igre Q.U.B.E., ki naj bi izšla v začetku prihodnjega leta. Tudi on je delil svoje izkušnje z razvojem igre in osebnimi izkušnjami ter izzivi, s katerimi se je soočal med razvojem. Na kratko je opisal zgodovino igre, par sekvenc iz razvojne verzije ter se dotaknil tudi financiranja takšnega finančnega zalogaja. Nazadnje se je dotaknil tudi Q.U.B.E. 2, ki bo za razliko od originalnega predhodnika vsebovala tudi zgodbo, osrednje postajališče ter velike izboljšave na vizualni plati.
Poleg predavanj je bilo mogoče na “hodniku” preizkusiti tudi precej iger v razvoju. Vseh sedem se je potegovalo tudi za nagrado Indie Audience Choice Award, ki jo je po koncu predavanj, po mnenju obiskovalcev, prejela Tormental.
Igre, ki so se predstavile:
– Floatlands
Preživetvena igra slovenskega razvojnega studia Studio Techtrics z veliko raziskovanja ter proceduralno generacijo sveta, neke vrste mešanica med Minecraftom in Rustom, z zanimivim vizualnim stilom.
– Necrobouncer
Mobilna igra slovenskega razvijalca Alchemy Sheep za vse navdušence nad Binding of Issac, Enter the Gungeon ter podobnimi top down akcijskimi pikselkastimi sekaščinami.
– Jumpy Frogs
Miselna igra enega samega slovenskega razvijalca za mobilne telefone, ki pred vas postavi množico žabic, ki se medsebojno preskakujejo, dokler ne ostane le najboljša.
– Tormental Še ena top down akcijska “sekaščina”, tokrat hrvaškega razvojnega studia Gungrounds Games. Z zelo hitrim tempom in odlično predstavitvijo je bila izbrana tudi za najboljšo igro sejma. Kljub močni konkurenci si ta naziv vsekakor zasluži.
– Last Encounter
Akcijska igra hrvaškega razvojnega studia z roguelike elementi, kot je naključna generacija okolja, nadgradnje in samo eno življenje.
– Grounds of Glory Zanimiv projekt slovenskega razvojnega studia, MMORPG s podobnim stilom kot Guild Wars 2, ampak eno veliko razliko – osredotoča se namreč ekskluzivno na PVP bojevanje.
Dogodka se je udeležilo približno 200 ljubiteljev te zvrsti iger, ki so se lahko tudi osebno pogovorili s razvijalci ter delili lastne izkušnje, pohvale ter kritike.
V bistvu sploh ne vem, kako bi začel pisati o nastanku te zgodbe. Do nje je prišlo popolnoma naključno in nepričakovano, ampak če smo iskreni, so nepričakovani pripetljaji najpogosteje najbolj zabavni. Tako sem se ob svojem prvem obisku konvencije fantazije in znanstvene fantastike počutil tudi sam.
V bistvu sem za njo prvič slišal pred nekaj meseci, ko mi je sočlanica ekipe, ki je mimogrede njihova največja oboževalka in vsakoletna obiskovalka, kot je sama s ponosom dejala, povedala zanjo. Seveda je bil sekira zasajena, znanstvena fantastika, fikcija in domiselno reinkarnirani liki so resnično nekaj, česar preprosto nisem smel zamuditi.
Bi pa na tem mestu omenil, da nisem ravno znan kot poznavalec anime scene, niti pri nas, še manj pa v svetovnem merilu. Tako se že na tem mestu opravičujem, če bom med pisanjem karkoli spregledal ali izpustil (v tem primeru me kontaktirajte preko e-pošte, ki je navedena spodaj).
Marsikateri neznalec med nami ne bo (ni) vedel, da gre pri KUD Šmaug za društvo z nekajletno tradicijo. Z delovanjem so pričeli leta 2013 in od takrat se jim lahko vsako leto zahvalimo za novo NMN-konvencijo. Tokrat so jo priredili v Gospodarskem razstavišču, kar je v mojih očeh velik korak naprej. Vse skupaj se je (za obiskovalce) začelo ob 9. uri, in kot je že navada, mi je tudi tokrat uspelo nekoliko zamuditi (v tolažbo si štejem, da imam do Ljubljane nezavidljivo kilometrino). Ampak nič hudega, konec koncev gre za celodnevni dogodek. V času prihoda je bila večina stojnic že postavljena, redki zamudniki pa so hipoma hiteli z ureditvijo zadnjih detajlov.
Namizne igre so poskrbele za marsikatero žgočo debato.
Verjamem, da je raznolikost stojnic zadovoljila tudi najzahtevnejše obiskovalce, saj je bilo moč videti ali kupiti vse od Mange, antičnih orožij in namiznih iger, pa do vsem dobro znanih motivov iz Lord of the Rings, Game of Thrones in še mnogih drugih. Svoj prostor pod soncem so ogledali tudi retro gamerji, ko so na prastariNES Classic odigrali kakšno partijo (naslov igre mi je ušel), če pa ste ljubitelji novejših naslovov, so se v prostoru nahajale tudi PS4 konzole, da Harthstone turnirja niti ne omenjam.
Knjižni molji so si lahko prste obliznili ob kupu večinoma fantazijskih knjig. Dogajanje med stojnicami so še dodatno popestrili udeleženci cosplay tekmovanja, izpustiti pa ne smem niti preostalih ljubiteljev fikcije, ki so poizkusili obuditi svoje priljubljene like ali prikazati lastne najbolj nore fantazije.
Konvencije brez stojnice z namiznimi igrami preprosto ne bi bilo. V slednje sem se z veliko entuziazma podal tudi sam s še dvema članoma ekipe, kjer sva s sourednikom zaradi nepoznavanja pravil izkušeno Ajdo prve pol ure spravljala na rob obupa. K sreči ji je uspelo preživeti in ravno na robu živčnega zloma nam je igranje končno steklo … Vendar ni trajalo dolgo, ko naju je soigralec zapustil zaradi obiska Slovenske igričarske konference (še sreča, saj je krepko zmagoval). Kakšen nesramnež, kajne? Tako sva nadaljevala sama in v napeti končnici mi je uspelo premagati enega najbolj prekaljenih umov v namiznih igrah 🙂 .
David proti Goljatu …
Medtem se je začel tudi glavni program, kjer se je na glavnem odru dalo spremljati snemanje podcasta Glave v živo, kjer sta Boštjan Gorenc – Pižame in Anže Tomić z redni gosti spletkarila o dobrih filmih in serijah, seveda, manjkal ni niti GoT, kjer so vsi delili imena likov, ki so jim najbolj všeč.
Okkido Cosplay se redno udeležuje cosplay dogodkov na svetovni ravni.
Sledil je koncert skupine Super Action Heroes in slabi dve uri kasneje še pogovor s svetovno priznano cosplayerko Okkido Cosplay.
Predstavila je svoje začetke kariere in pojasnila, zakaj se s cosplayem sploh ukvarja in kaj ji pomeni. V nadaljevanju pod isto tematiko je nato sledilo tudi cosplay tekmovanje, kjer so predstavitev in natančnost mask ocenjevali Kitana (Mortal Combat), Cersei (GoT) in DesmondMiles (Assassin’s Creed). Vse tri predstavnice žirije so dobro ponazorile, kako bo tekmovanje potekalo in dodobra ogrele občinstvo. Pomagal jim je Simček na odru, kateremu bi z veseljem, vsaj tako je sevalo iz njihovih oči, podelile zlato malino. Slednji je v agoniji proti trem gigantom pogledoval le z veliko zadrego, medtem ko je napovedoval tekmovalce in tekmovalke. Za izjemno vzdušje je poskrbela gora ljudi, ki je poskrbela, da je dvorana pokala po šivih.
Dvorana je od napolnjenosti skoraj počila.Še sreča, da puščica ni zadela malce višje …Varuhi galaksije, tokrat brez zgovornega kosmatinca.
Zvrstilo se je več kategorij, mislim, da so bile film, knjiga, igre, najbolj izviren kostum ter skupinska maska. V mojih očeh so se dokazali prav vsi tekmovalci in verjamem, da so uspeli v marsikaterem gledalcu podžgali strast do oblačenja v vsem znane cunje fantazijskih likov. Ne dvomim, da bomo prihodnje leto marsikoga izmed njih ogledali na odru.
The Ripper!Ojoj, da ni tokrat izbrala mene?Stari, zakaj nisva ostala zgoraj?
Žal sem izpustil naslednji dogodek, kjer je bilo govora o triologiji Anor Kath. Sam serije knjig žal nisem spremljal, a kolikor mi je znano, je tretja knjiga izšla ravno danes, to je 1.10.2017. Vsekakor jo bom v bližnji prihodnosti tudi sam vzel v roke. Avtor omenjene serije je Samo Petančič.
Kot začetek je bil tudi konec, sicer ne neposredno, vezan na GoT tematiko. Na odru se je namreč znašel hrvaški igralec Jakov Gavran, ki ga boste nekateri prepoznali iz dveh epizod druge sezone v zgoraj omenjeni seriji. Zaupal nam je nekaj utrinkov iz svoje igralske kariere in kako se je slednja sploh pričela. Manjkala niso vprašanja o njegovi, sicer niti približno ne edini, a med občinstvom najbolj znani vlogi. Sicer je tudi zagrizen mečevalec in povedal je tudi nekaj pikrih na samo bojevanje in njegov prikaz v filmih, čeprav je po drugi strani priznal, da bi popolnoma realen prikaz najbrž zdolgočasil marsikaterega gledalca, saj bi bila večina bojev končana v nekaj sekundah.
Jakov Gavran je z nami delil svoj pogled na filmsko industrijo in serijo GoT.
Zaradi norenja sem in tja sem popolnoma spregledal dogajanje v predavalnici. Konvencija je namreč imela hkratno dogajanje tako na glavnem odru kot tudi predavalnici. Če vas zanima jezik Srednjega sveta, Geek kviz, make-up in še marsikaj, ste delavnico zagotovo obiskali, vsi preostali pa boste priložnost dočakali v naslednjem letu.
Dogodek je bil celostno gledan dobro organiziran in je ponujal raznoliko izbiro, zato ne dvomim, da je vsak obiskovalec našel sebi domač kotiček. Od nepozabnih Cosplay prikazni do retro Nintendo konzole, le kaj bi lahko človek še želel…
Amazon s polno paro hiti s snemanjem in izdelavo treh novih naslovov, ki bi po njihovem mnenju lahko nadomestili Game Of Thrones.
Ringworld
Navezuje se na znanstveno fantastično serijo knjig iz sedemdesetih let izpod rok Larryja Nivensa. Zgodba govori o Louisu Gridleyu Wuju, moškem, ki praznuje dvestoti rojstni dan v tehnološko napredni Zemlji. Louis se odloči skupaj z mlado žensko ter dvema nezemljanoma raziskati Ringworld.
Lazarus
Zgodba izhaja iz stripa, ki ga je napisal Greg Rucka. Postavljena je v prihodnost, kjer se je svet razdelil med šestnajst različnih družin, te pa vodijo svet v fevdalnem sistemu. Vsaka družina ima seveda svoje sovražnike in zaveznike v ostalih družinah. Večina družin ima tako imenovane »Lazaruse«, ki jih opisuje kot morilce.
Snow Crash
Snow Crash enourna znanstveno-fantasična drama, postavljena v futuristično Ameriko, bazirana je na noveli Neala Stephensonsa. Zgodba sledi Hiru Protagonistu, ki med dnevom dostavlja pizze, ponoči pa postane virtualen vojščak v svetu, imenovanem Metaverse. Hiro je tako v svetu, kjer računalniški virus napada igralce v virtualnem svetu, s tem pa skuša najti ljudi, ki so odgovorni za ta dejanja.
Amazonovi poizkusi pri izdelavi naslednjega TV-hita so predvsem posledica pritiskov ostalih platform. Netflix je pred dnevi ozanil, da bo investiral 400 milijonov dolarjev v naslednjih petih letih v Canadian Productions.
Pri Rockstar Games so objavili nov napovednik za drugi del akcijske avanture, odvijajoče se na Divjem zahodu, Red Dead Redemption 2. To je tako drugi napovednik po lanskoletni oznanitvi, da bo priljubljen Red Dead Redemption iz leta 2010 dobil nadaljevanje.
Napovednik, katerega si lahko ogledate spodaj, prikazuje zgodbo dveh protagonistov, imenovanih Arthur Morgan in Van der Linde, ki se preživljata z ropanjem in krajo, vse skupaj pa se odvija v obširni in nadvse divji ameriški pokrajini.
Igra naj bi izšla spomladi 2018 za PlayStation 4 in Xbox One. Če bo igra na voljo tudi za PC, pa pri Rockstar Games zaenkrat še molčijo.
Ali ste želeli poiskusiti Call of Duty: WWII na PC-ju? Sedaj imate to možnost.
Activision je za nas pripravil Beta različico te popularne streljačine, ki bo na voljo med 29. septembrom in 2. oktobrom. Igro se lahko prednaloži že pred samim začetkom, in tako lahko v prvem trenutku že skočimo v vojno. Možnost za prednaložitev imate preko programa Steam. V Beti boste lahko preizkusili nov način igre, imenovan Vojni način (ang. War Mode), v katerem eden z drugim tekmujete za določene cilje. Preizkusili boste lahko tudi mape, kot so Pointe du Hoc, Ardennes Forest, Gibraltar in Aachen War. Poleg Vojnega načina boste lahko preizkusili tudi priljubljene Team Deathmatch, Domination in še mnoge druge. Prispele pa bodo tudi funkcije, specifično narejene za računalnike, kot so 4K, dodatne video nastavitve, nastavitve tipk idr. Prvič bomo lahko na naših strojih preizkusili Divizije, ki pa so zamenjave za stare klase. Igralci boste lahko prišli do 35. nivoja.
Žal pa ne bomo mogli preizkusiti sedežev (ang. Headquarters), ki pridejo na PC ob izdaji, na voljo pa ne bo niti vsega orožja.
Vsi, ki boste preizkusili Beto, dobite tudi nagrado, ki jo lahko uporabite novembra ob izidu, a boste takrat potrebovali polno igro. Naročite jo lahko na EIGRE.si!
Fortnite je igra, ki je trenutno v zgodnjem dostopu, zanjo pa je treba, če želite co-op kampanjo in PvE vsebine, plačati kar 39,99 €. V zadnjem času je nastala zelo popularna igra Playerunknown’s Battlegrounds, v kateri iz letala odjadramo na otok, kjer se z drugimi igralci pobijamo med seboj. Zelo podobno zadevo so naredili tudi v igri Fortnite, ta način so poimenovali Battle Royale, v njem pa se kar 100 igralcev bori za preživetje. Dodatek, ki so ga Epic Games dali k sami igri, je odlična popestritev, in kar je najboljše, za razliko od igre Playerunknown’s Battlegrounds, ki stane 29,99 €, je Battle Royale brezplačen.
Način Battle Royal v igri Fortnite naj bi bil zelo podoben sami igri Playerunknown’s Battlegrounds, zato so razvijalci okoli njegovega nastanka naredili grozno dramo.
Medtem ko se datum izida galaktične akcijske streljačine Star Wars Battlefront II, ki je napovedan za 17. november letos, vztrajno približuje, so pri Electronic Arts (EA) objavili nove informacije glede omenjene igre. Med drugim so objavili nov napovednik in sistemske zahteve.
Napovednik predvsem razkrije vse novosti, ki jih vsebuje Star Wars Battlefront II v primerjavi s predhodnikom. Dvojka bo tako vsebovala kup novih in dokaj velikih igralnih map (s poudarkom tudi na bojevanju v vesolju), nove Star Wars heroje, cel nabor vozil in vesoljskih plovil, ki jih bo mogoče upravljati. Manjkalo pa ne bo niti novih orožij, ki prihajajo z možnostjo prilagoditve.
Poleg napovednika pa so s strani EA bile objavljene tudi minimalne in priporočene sistemske zahteve, ki si jih lahko ogledate spodaj.
Objavljene sistemske zahteve bodo prišle prav tudi vsem igralcem, ki bodo 6. oktobra preizkusili Beta verzijo igre oziroma 4. oktobra za vse tiste, ki so Star Wars Battlefront II prednaročili. Beta bo na voljo do 9. oktobra.
Minimalne zahteve:
OS: 64-bit Windows 7 SP1, Windows 8.1 and Windows 10
Procesor (AMD): AMD FX-6350
Procesor (Intel): Intel Core i5 6600K
Delovni pomnilnik: 8 GB RAM
Grafična kartica (AMD): AMD Radeon HD 7850 2 GB
Grafična kartica (NVIDIA): NVIDIA GeForce GTX 660 2 GB
DirectX: z 11.0 združljiva grafična kartica ali enakovredna
Internetne zahteve: 512 KBPS ali hitrejša internetna povezava
Prostor na trdem disku: 55 GB
Priporočene zahteve:
OS: 64-bit Windows 10 ali kasnejši
Procesor (AMD): AMD FX 8350 Wraith
Procesor (Intel): Intel Core i7 6700 ali enakovreden
Delovni pomnilnik: 16 GB RAM
Grafična kartica (AMD): AMD Radeon RX 480 4 GB.
Grafična kartica (NVIDIA): NVIDIA GeForce GTX 1060 3 GB
DirectX: z 11.1 združljiva grafična kartica ali enakovredna
Internetne zahteve: 512 KBPS ali hitrejša internetna povezava
Prostor na trdem disku: 55 GB
Kot smo poročali že v začetku meseca, se je cena grafičnim karticam v začetku meseca zvišala za 10 %, vendar podražitvam ni videti konca. Zaradi pomanjkanja GDDR5(x) pomnilnika naj bi se trend, po navedbah Mizuha Vijaya, nadaljeval vse do konca leta, ko bo povpraševanje na trgu kriptovalut nekoliko upadlo.
Povpraševanje po Nvidijinih grafičnih karticah je med kopalci kriptovalut namreč še vedno visoko (leta 2013 so se ob kriptomrzlici kupovale zgolj AMD kartice), saj še vedno gredo za med. Zaradi ogromnega povpraševanja se je cena v zadnjih 6 mesecih zvišala za kar 25 %.
Kot je napisano že zgoraj, je pričakovano, da bo decembra zanimanje za kriptovalute nekoliko upadlo. K temu bo prispevalo tako pomanjkanje zalog pomnilnika kot tudi prepoved poslovanja s “spletnim zlatom” s strani Kitajske (čemur znajo s časom slediti tudi druge države?).
Ob koncu leta si tako Nvidia kot AMD obetata odlično leto, saj je prodaja, napram leta poprej, višja. K uspehu je pripomogla t. i. valuta Ethereum, ki je ni mogoče kopati s prirejenimi ASIC napravami, temveč zahteva uporabo grafične kartice.
Težavnost kopanja Ethereuma narašča in profitabilnost je vse manjša, zato je konec leta pričakovati poplavo grafičnih kartic na prodajnih portalih kot sta Ebay in Bolha. Bodo svoj del pogače končno prejeli tudi gamerji?
Trenutna lahko igro Battlerite dobite za le 9,99 €, saj je znižana za kar 50 %. Ta akcija se bo kmalu iztekla in igra bo na voljo po redni ceni 19,99 € – tako bo vse do 8. novembra, ko bo igra postala brezplačna in vsakdo si jo bo lahko snel iz platforme Steam. Če si res želite igranja Battlerite, potem je pravi čas, da si igro kupite, saj nakup omogoča takojšnje igranje. V ceno so vključeni vsi junaki in posodobitve, ki izidejo v prihodnosti. Stunlock Studios je poleg znižanja cene pokazal še svojo mapo s prihajajočimi posodobitvami, ki jo najdete tukaj. Celotna mapa se začne z brezplačnim tednom in znižanimi cenami, vse skupaj pa bo trajalo do 1. oktobra. Z 29. septembrom se začne 5-tedenski Halloween dogodek. V oktobru bo Battlerite dobil nov posodobljen uporabniški vmesnik in nove načine igre, mesec kasneje pa bo igra uradno izšla kot brezplačna, dobili bomo novega junaka, kar 200 novih predmetov, glasbo in pričetek sezone 1. Konec novembra prihaja še en nov junak in prazgodovinski dogodek. Sledil bo veseli december z zimskim dogodkom in ponovno novim junakom. Leto 2018 bo definitivno prineslo še kar nekaj zanimivih sprememb, ki nam jih razvijalci še niso zaupali.
Minecraft …kaj vse odlikuje to izvrstno igro? Velik odprt svet, ustvarjanje brez meja, preprostost, preživetje, velika skupnost in še bi lahko naštevali. Ampak najboljše za povrh vsega je, da lahko v vseh teh lastnostih uživamo s soigralci na strežnikih, narejenih s strani skupnosti.
V Sloveniji imamo kar precej tovrstnih igralnih strežnikov, a so površno narejeni, neustrezno vzdrževani in večina se jih po nekaj mesecih zaradi prevelikih stroškov zapre. S pomočjo naših sponzorjev in dveh članov naše skupnosti smo zadnje štiri mesece trdo delali na našem strežniku, kjer bodo dostopne mini-igre in survival, narejene po meri in brez polno nepotrebnih dodatkov, pač pa bo vseboval le nujno potrebno za dobro izkušnjo preživetja ter nekaj malega za zabavo. Se bo pa strežnik v veliki meri prilagajal željam in predlogom igralcev, saj je njim tudi namenjen.
Na tem mestu pa pride na vrsto naša prošnja. Ker kvaliteten strežnik brez primernega in vestnega osebja ne more obstajati, potrebujemo vašo pomoč. Prosimo vse tiste, ki bi bili pripravljeni in bi predvsem želeli pomagati, da se prijavite preko spodnjega obrazca.
Iščemo pridne igralce, ki imajo veselje do dela na strežniku in nimajo težav s komunikacijo. Skoraj za vsakega se najde mesto, saj ne iščemo le ene vrste osebja. Lahko tudi predlagate novo vrsto kadra, če se vam zdi pomembno. Najbolj pogoste pa so “builder”, “moderator”, “helper” idr. Vse, kar je treba storiti, je, da izpolnite vprašalnik. Za anketo si, prosimo, vzemite čas, odgovarjajte po resnici, resno in iskreno. Hvala!
Kakor izgleda, ima Apple pri izdelavi njihovega novega kralja iPhona X težave.
Na splet prihajajo informacije, da Apple še ni zagnal polne izdelave, čeprav se prednaročila začnejo že čez mesec dni, medtem ko se prodaja uradno začne 3. novembra. Apple ima trenutno v načrtu intenzivno zagnati izdelovanje iPhona X šele v sredini oktobra, a bo to problem, saj se število naročil trgovin in tudi prednaročnikov iz dneva v dan veča. Zato ne vidim nič čudnega v prepričanju večine ljudi, da bodo morali prednaročniki na dostavo počakati nekaj dni, morda celo tednov, več kot je predvideno.
Zakaj?
Tukaj se poraja tudi vprašanje, zakaj imajo težave. Mnenja na spletu so deljena, nekateri menijo, da je problem zaslon oziroma bolj pravilno Samsung. Verjamejo, da Samsung zanalašč zavlačuje s proizvodnjo OLED-zaslonov, uporabljenih v iPhonih. Spet drugi so mnenja, da so težave v tako imenovnem FaceID-ju in da programska oprema za prepoznavo obraza ter zaščito telefona še ni pripravljena za uporabo. Mnogi drugi proizvajalci so imeli s prepoznavo obraza, predvsem s prepoznavo roženice, zelo slabe izkušnje, zato je Apple karseda previden glede te nove tehnologije.
Vendar je Apple pripravil vsaj eno svetlo točko v temnih časih iPhona X: Apple zelo rad uporablja svoje lastne stvari, v mislih imam konektor. A so se prijazno odločili, da bodo namesto lastne verzije brezžičnega polnjenja uporabili za standard QI. Kar pomeni, da verjetno ne bo treba kupovati Applovih brezžičnih polnilnikov, ampak bo deloval kateri koli QI brezžični polnilnik.