🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 552

Preizkusili smo: Roccat Kave 5.1 XTD – Digitalne

Slušalke postajajo vse bolj priljubljen pripomoček med uporabniki računalnikov – tako za igranje računalniških iger, kot tudi poslušanje glasbe ali ogled filma. Kot kaže, so se pri Roccatu ob vstopu na trg slušalk odločili za premišljen pristop in Kave namenili predvsem igričarjem. Rezultat tega so bile Roccat Kave 5.1, ki so doživele lep uspeh. Sledila je prenovljena verzija Kave XTD 5.1 s krmilnikom. Ne gre zanikati, da so oboje visokokakovostne slušalke, ki bodo pritegnile predvsem ljubitelje računalniških iger. Ali gre za naše najljubše slušalke do sedaj?

Zahvalil bi se Roccatu, ker mi je omogočil test slušalk.


Tehnične specifikacije

    • Frekvenčni razpon: 20~20.000Hz
    • Maksimalni SPL: 1kHz 115±3dB
    • Frekvenčni odziv: 20~100Hz
    • Maksimalni vnos: 300 mW
    • Parameter zvočnika: 30mm

      Mikrofon

    • Frekvenčni odziv: 10~10.000Hz
    • Mere: 4×1,5mm
    • Občutljivost pri 1kHz: -32±2dB
    • Impedenca: 2,2 kΩ + 15%
    • Usmerjenost: omni-directional

      Ostalo

    • Povezava: USB
    • Impedenca: 32 Ω
    • Dolžina kabla: 3,6m
    • Teža (samo slušalke): 335gr
    • Premer 21.0 cm
    • Višina 19.5 cm
    • Dolžina 10.2 cm

Video test


Embalaža

Embalaža je stilsko lepo oblikovana in zadržane – črno-modre barve, ki se lepo poda k barvi slušalk. Pretežno je kartonasta, na straneh pa za izstopajoč izgled poskrbi prozorna plastika. Ta nima samo estetske note, saj kupcu omogoča, da si deloma ogleda slušalke in krmilnik. Na sprednji strani so napisane vse tehnologije, ki so v slušalkah uporabljene – 5.1 zvok, zvočna kartica, bluetooth povezava, izjemno udobje. Na zadnji strani se nahaja slika sestava paketa in razložene tehnologije iz prve strani.

Opazno je, da je embalaža praktično oblikovana in slušalke niso samo “vržene” vanjo. Za njihovo zaščito je dobro poskrbljeno, saj se lepo prilegajo plastični zaščiti. Tudi pri razstavljanju ni bilo težav. Z eno samo potezo sem slušalke z varovalom potegnil iz škatle – je pa zraven res kar nekaj plastičnih modelov, ki držijo slušalke na mestu. Poudaril bi, da je skoraj nemogoče, da bi se sestavni deli med transportom do vašega doma poškodovali. Roccat misli resno in že zgodaj se pokaže, da pri materialih niso skoparili.

Prišel sem do osrednje stvari, slušalk samih. Z navdušenjem bi jih strgal s plastičnega objema  vendar hej, ne tako hitro. Sam sem v test prejeli Kave XTD 5.1, ki imajo priložen tudi namizni krmilnik. V škatli se ob slušalkah krmilniku in kablu ne nahaja nič drugega. Kabli so fiksni, tako, da možnosti za modifikacije ni.


Izgled

Kot počasi že pričakujemo za Roccat produkte, ostajajo zvesti svoji modro-črni barvni kombinaciji. Kave XTD dajejo občutek kakovostne izdelave, kar se čuti že ob dotiku, tudi po teži, ki ni zanemarljiva – ne me narobe razumeti, nikakor ne gre za pretirano težke slušalke. Večji del je izdelan iz ne-svetleče plastike, ki ne pušča odtisov in je malenkost bolj odporna na praske.

Iz svetlečega materiala je le manjši del ob obeh ušesnikih. Ti so obdani z izjemno udobno imitacijo usnja. Na zunanji strani levega je prisotna osvetlitev, na desnem pa se nahaja majhen Roccat logo. Ker ne gre za brezžične slušalke, je potrebna kabelska povezava.

Na spodnji strani loka se nahajajo tri blazinice iz umetne pene, prevlečene z bombažno prevleko, ki so na otip izjemno mehke. Med nošenjem jih skoraj sploh nisem občutil. Logo podjetja se nahaja tudi na vrhu naglavnega loka in je izpisan s svetlečo plastiko, ki lepo izstopa.

Na desni strani se nahaja tanek, a dolg snemljiv mikrofon. Ko je utišan (ugasnjen) nam da to vedeti z majhno modro lučko, ki sicer očem ni vpadna in moteča, je pa zagotovo koristna.

Kabel je izdelan iz lahko upogljive umetne mase z dolžino 3.6m, zaradi česar bo zdržal več upogibov kot trši kabli, ki navadno začnejo odstopati pri robu USB priključka.

Ena izmed zelo dobrih novosti Roccat Kave XTD je krmilnik. Je uporaben in estetsko oblikovan. Ne gre samo za neuporabni pripomoček, ki bi bil dodan zaradi marketinških trikov, temveč za dobro oblikovan produkt. Na njem se nahaja 6 gumbov – levi zgoraj služi vklopu filmskega načina, srednji nastavitvi zvočnikov in njihove posamezne glasnosti (v vsakem naušniku se skrivajo po trije), desni pa služi za hiter preklop med zvočniki in slušalkami.

Desno spodaj je še gumb za utišanje mikrofona, levo spodaj pa za sparitev krmilnika z telefoni. Na sredini se nahaja velik vrtljiv gumb za nastavitev glasnosti z Roccat logotipom. S pritiskom nanj lahko zvok izklopite. Najbrž ste do sedaj opazili, da se v kontrolorju nahaja tudi Bluetooth vmesnik, ki slednjega poveže s telefonom in omogoča sprejem klicev preko slušalk. Krmilnik mi je bil všeč in cenili ga bodo predvsem uporabniki, ki izmenično uporabljajo zvočnike in slušalke, čenče, ki za računalom rade klepetajo in ljubitelji okraskov na mizi.


Mikrofon

Za test sem mikrofon uporabil preko programov Teamspeak in Skype. Od prijateljev sem izvedel, da mikrofon pobere zelo drobcen, oddaljen glas. Razlog za to ni v tihem govoru, saj glas ni tih, temveč oddaljen. Za slabo kvaliteto je kriva USB povezava, ki zvoka ne prenaša tako dobro kot standardni 3.5mm audio kabel. Čistost in glasnost tako ni problem, ta leži le v kvaliteti, ki jo mikrofon pobere.


Ergonomija

Sam ne sodim med ljudi, ki imajo manjše glave, vendar so se mi slušalke vseeno lepo podale in tudi po daljši uporabi niso postale neprijetne. Gre za zaprt tip slušalk z dobro izolacijo hrupa iz okolice. Vseeno omogočajo soliden pretok zraka, kar bo zmanjšalo potenje in odpravilo občutek vročine ob nošenju. Naglavni del je prilagodljiv po velikosti – kot nalašč za vse lastnike “nestandardnih” glav. Notranji trak je kovinski, kar podaljša njegovo obstojnost in odpornost.


Test

Teste sem ločili na dva dela – glasba in filmi ter igre. Na splošno imajo Roccat Kave dobro kvaliteto zvoka, čeprav imajo zaradi USB povezave skorajda zanemarljivo količino statike.

Glasba in filmi

V tem aspektu 5.1 prostorski zvok zveni bolj slabo. Celo visoko-kvalitetni viri so imeli bolj povprečno kvaliteto, saj so podrobnosti in linearnost praktično manjkale. 5.1 tako pri filmih in glasbi povzroči padec kvalitete v vsem, razen usmerjenosti. Še filmi namenjeni za 5.1 zvok, se kvaliteta ni najbolje odrezala in zaradi tega Kave XTD morda niso najboljše za gledanje filmov in poslušanje glasbe.

Igre

Čeprav se Kave ne izkažejo v prejšnji kategoriji, pa ob igrah to še kako nadoknadijo. Že brez dodatne zvočne kartice nudijo odlično zvočno izkušnjo, kar se še kako pozna v streljačinah, kot so Battlefield, Call of Duty ter podobne. Sicer so detajli bolj tako-tako, zaradi česar so nekatere pozicijske podrobnosti neizrazite. Velika škoda, saj na splošno 5.1 zvok deluje dobro. Vsekakor se splača malo poigrati z nastavitvami v igri ali programski opremi, da najdete kombinacijo, ki vam bo najbolj všeč. Bas zveni dobro, a ne primerljivo z zato namenjenimi slušalkami z ojačanim basom. Njegovo jakost lahko nastavljate preko krmilnika, a razpon vseeno ni najboljši. Sam zvok brez dodatnih popravkov zveni, kot da bi se nahajali v kakšni jami.

Za slušalke s fokusom na igričarstvo so Kave več kot zadovoljive. Če iščete slušalke z solidno kvaliteto za ceno in prostorskim zvokom so čisto solidne, a vseeno je razlika med celo malo dražjimi slušalkami očitna, tako pri igranju, kot tudi pri poslušanju glasbe in gledanju filmov.


Programska oprema

Glede programske opreme nimam nikakršnih pripomb. Če ste uporabljali kakšen drug ROCCAT product, vam ne bo tuja. Zdi se mi fantastično zasnovana. Omogoča malo goro nastavitev in modifikacij, ki uporabnikom omogoča, da si vse prilagodijo lastnemu okusu. Glavno okno omogoča dostop do zvočnih nastavitev za vsak kanal. Še ena zelo dobra funkcija v tem oknu je Magic Voice, s katerim lahko svoj glas zakrinkate (tudi kot racman). Drugo okno vsebuje napredne nastavitve, ki omogočajo uporabo različnih efektov, na primer “Brilliant Audio”, ki izboljša zvok iz virov s slabšo kvaliteto. Ostala dva okna sta še izenačevalnik in podpora/posodobitve.


Zaključek

Če strnem svoje občutke v celoto, gre za ene izmed bolj pomenljivih slušalk, kar sem jih kadarkoli imel priložnost uporabljati. Kvaliteta izdelave je dobra, kakovost zvoka rahlo nadpovprečna, pa tudi estetsko so odlično zasnovane. Ponujajo veliko dobrot, ki pa jih vsi ne bodo izkoristili. Programska oprema je podrobna in vredno jo je preizkusiti ter slušalke prilagoditi lastnim željam. Tudi prostorski zvok je spodoben. Ceniti ga bodo predvsem igričarji. Za ceno 83€ tako Roccat Kave XTD ponujajo veliko, napram 200€ kolikor so stale še do nedavnega. Za novo ceno so vredne nakupa in imajo moje priporočilo. Sicer niso najbolj natančne pri srednjih tonih in je je za njihov popoln izkoristek potrebno igranje v programu, ampak katere igričarske slušalke do 100€ pa so.

Elder Scrolls Online: Prihaja nekaj novega

0

Razvijalci igre  Elder Scrolls Online so na svoji Twitter strani pokazali čisto nov posnetek, ki naj bi naznanil nove vsebine.

Ubisoft izdal posodobitev in naznanil DLC za igro Steep

0

Steep je adrenalinska igra, ki je na trg prišla 2. decembra na PC, PS4 in Xbox One. Vaša naloga je, da se spustite iz izbrane gore in celi in zdravi prispete v dolino. Seveda pa lahko izbirate tudi, na kak način bi se radi spustili. Na voljo imate smučanje, bungee jumping, deskanje ali jadralno padalstvo. Ko so stvari pripravljene, je na vrsti le še zabava. Več o igri lahko izveste tukaj.

Pred nekaj dnevi so razvijalci naznanili prvo večjo posodobitev. V posodobitvi najdemo nekaj novih stvari, med njimi Steep Svetovno prvenstvo, izzivi skupnosti … Med največjo spremembo lahko štejemo Svetovno prvenstvo. Da si lahko lažje predstavljamo, so razvijalci ustvarili videoposnetek. Večinoma pa se posodobitev osredotoča na izboljšavo nekaterih lastnosti iz prejšnje verzije. Več informacij o posodobitvi najdete tukaj.

Prav tako pa so naznanili tudi nov DLC, z imenom Alaska. DLC bo predvidoma izšel 10. februarja. Razvijalci veliko več podrobnosti niso izdali, so pa sporočili, da si bomo lahko DLC brezplačno prenesli v igro. Po zdaj znanih podatkih bo dodatek vseboval novo mapo z novimi izzivi. Za boljšo predstavo so razkrili tudi bodočo novo mapo v igri.

Ubisoft je s tema dvema potezama pokazal, da mu ni le mar za igralce, ampak da jih hoče narediti še bolj zadovoljne in da mogoče privabi še nekaj novih igralcev. Igra stane 60 €, kar je relativno veliko za računalniško verzijo igre. Cena na G2A pa dosega ceno okoli 40 €.

RaceRoom Racing Experience bogatejši za Silverstone

0

Vsem že dobro znani RaceRoom Racing Experience je dobil novo posodobitev in izboljšave, Sector3 Studios je hkrati razširil ponudbo prog in simulaciji dodal Silverstone.

Nova verzija vključuje številne posodobitve in popravke, med drugim ročne postanke v boksih, funkcijo stresa za umetno inteligenco (AI), posodobitve dirkaških serij DTM, razdelitev točkovanj, posodobitev brskalnika za večigralski način (multiplayer) in številne druge, ki jih lahko preverite tukaj.

Britansko dirkališče Silverstone je na voljo v RaceRoom Store za 499 vRP in vsebuje štiri variacije proge; GP, International, National in Historic.

Razvijalci pa so v posodobitev vključili tudi brezplačno progo Silverstone Infield Stowe z dvema variacijama.

Besedilo: Tomaž Eržen

Pregled – Mafia: The City Of Lost Heaven

0

Kot že veste, se s svojimi pregledi zadnje čase rad vračam nekaj let nazaj, tja v zlato dobo računalniških iger, ko je igralna industrija doživela svoj razcvet in so kvalitetni ter še danes dobro znani naslovi prihajali kot po tekočem traku. Tokrat sem se lotil igre, ki jo je verjetno igralo kar veliko od vas. Katera je ta? O ja, Mafia: The City Of Lost Heaven. Tale tretje-osebna streljačina je kot prvi del franšize Mafia izšla leta 2002 za PC, za Xbox in Playstation 2 pa leta 2004.

Overwatch je dosegel 25 milijonov igralcev

0
Ta mesec je Blizzard z veseljem naznanil 25 milijonov igralcev v njihovi zelo popularni igri Overwatch. 

Tudi iRacing ga ima

0

Porschejev dirkalnik namreč. Včeraj je izšel nov popravek za simulacijo iRacing, v katerem so dodali tudi najnovejši Porschejev pokalni dirkalnik Porsche 911 GT3 Cup (991). Z lanskim letom je nemški proizvajalec super-športnikov sklenil dogovor z več različnimi razvijalci, da lahko njihove avtomobile vključijo v svojih igrah. Prvi so bili v italijanskem studio Kunos Simulazione, sedaj pa se jim pridružuje še iRacing, ki je ena izmed najbolj kompleksnih dirkaških simulacij trenutno na trgu.

Dirkalnik lahko s svojim imenom malo zavede, vendar ne gre za avtomobil razvit za dirkanje po specifikacijah FIA GT3 serije. Gre za pokalni dirkalnik, ki ga vozijo v več kot 20 različnih dirkaških serijah po celem svetu. Najbolj znano prvenstvo je Porsche Mobil 1 Supercup, saj gre za podporno serijo FIA Formula 1.


Šest valjni bokser (ti. flat 6) preko šest stopenjskega sekvenčnega menjalnika na zadnji par koles prenese 485 konjskih moči, teža praznega vozila pa je okoli 1200kg. Ker je elektronika v dirkalniku precej omejena in sta ABS in TC onemogočena, je vožnja zelo zahtevna, ko pa ti uspe zvoziti celoten krog na meji, je ves trud poplačan.

911 GT3 Cup je prvi Porschejev dirkalnik v tej simulaciji, a sigurno ne zadnji. Nadejamo se, da bo naslednji na seznamu 911 GT3 R (dirkalnik narejen po FIA GT3 specifikacijah).

Pregled – Resident Evil 7

0

Resident Evil je ime, ki je pri poznavalcih preživetvene groze zapisano z zlatimi črkami. Serija, ki velja od ene od začetnikov t.i. preživetvene groze nosi s sabo bogato zgodovino.

Windows 10 Game način že na voljo za udeležence Insider programa

0

Vsi se še najbrž spomnite, ko je konec lanskega leta Microsoft razkril nekatere novosti, ki bodo vključene v letošnji Creators nadgradnji. Deležni je bodo vsi uporabniki operacijskega sistema Windows 10. Prvovrstno bo namenjena navidezni resničnosti in 3D vsebinam.

Vendar so Microsoftu “ušle” DLL datoteke iz katerih se je dalo razbrati, da izdelujejo tudi Game način (Game Mode), ki bo navdušil vse ljubitelje računalniških iger. Domnevo so pri gigantu potrdil in izdal nekatere nove funkcije, ki jih bo s sabo prinesel.

Za razliko od konzol, je v namiznih računalnikih skorajda nešteto možnih kombinacij strojne opreme. Zaradi tega razvijalci iger, kode ne morejo pisati z mislimi na en samcat set strojne opreme, kot je pri konzolah, temveč jo je potrebno prirediti za več različnih kosov (če ste opazili na konzolah nimate grafičnih nastavitev). Ob tem računalnike pogosto ne uporabljamo samo za igranje iger temveč še za druge reči. Nekatere izmed njih se izvajajo v ozadju in porabljajo sredstva, ki bi jih drugače igre lahko izkoristile.okna, igre na srečo, okna 10, način igre

Microsoft pravi, da bo prihajajoči Game način obnašanje računalnikov približal konzolam. Čeprav niso izdali natančnih številk, se naj bi po navedbah število sličic na sekundo dvignilo med 2-5%. Poudarili so, da so v ospredje pred višjim dvigom sličic postavili njihovo konsistentnost (višji 1% min). Dvig bo posledica prerazporeditve prioritet med aplikacijami, ki se izvajajo v ozadju.

Način Game bo kompatibilen tako z obstoječimi Win32 igrami kot tudi tistimi iz Microsoftove univerzalne platforme v Windows trgovini (Windows Store). Kljub temu bodo posodobitev najbolje izkoristile Igre iz UWP (Universal Windows Platform), saj jih je bila večina napisanih z načinom v mislih.

V nadgradnjo bo vključena lista iger, ki bodo avtomatično pognale Game način ob zagonu. Še vedno bo mogoče igre poganjati, kot do sedaj (brez Game načina)

Posodobitev bo za udeležence Insider programa (Beta testerje -build 15019) na voljo od četrtka naprej, vsi ostali bomo morali počakati do aprila.

Znan je datum izida za igro Prey

0

Bethesda Softworks so naznanili datum izida za njihovo psihološko srhljivko Prey. Igra bo izšla 5. maja 2017.

Hearthstone osnove #2.5: Kako nasprotniku zagreniti igro

V prejšnji številki Hearthstone osnov smo se spopadli z konceptom branja nasprotnikovih kart, ali bolje rečeno, branja njihovih napak. V tokratni številki pa bomo to strategijo razširili še na primer, ko nasprotnik teh napak ne stori. Lahko njegove karte v tem primeru vseeno preberemo? Seveda! No, mogoče jih ne ravno preberemo, lahko pa jih predvidimo. Ta tehnika lahko nasprotniku še posebej zagreni dan. Poglejmo si naslednji primer:

Kadar imaš izbiro med igranjem ene ali drugi karte, se vprašaj: »Kaj je najhujša stvar, ki jo lahko nasprotnik naredi naslednji turn?«. Če ima nasprotnik 7-mane in je Mage, je to lahko [Flamestrike]. Če je Renolock in ima 4-mane, je to [Twillight Drake]. Vedno predpostavljaj, da ima nasprotnik v roki najboljši možni odgovor na karto, ki si jo igral. Če ima to karto v roki, katero pot je najbolje ubrati?

Recimo, da igraš kot Renomage proti Renolock. Kot prikazano na sliki imaš v roki karto [Doomsayer]. Lahko bi ga igral naslednji turn, ko imaš 2-mani. A to nasprotniku ne pomeni ovire. Njegov najboljši možni turn je, da uporabi Lifetap. [Doomsayer] mu tega ne prepreči. Kaj pa turn 3? Najboljša nasprotnikova poteza, neupoštevanje tvoje, je [The Coin]+ [Twillight Drake]. [Doomsayer] to potezo prepreči in nasprotnik je postavljen v nelagodno situacijo, saj je njegova optimalna poteza onemogočena.

[Doomsayer] je torej v tej situaciji boljši, če ga igramo turn 3 in ne turn 2. Tega brez predvidevanja nasprotnikovih kart in potez ne bi ugotovili. “Katera od mojih potez prepreči nasprotnikov najboljši možni turn?” je vprašanje, ki si ga moraš vedno zastaviti, sploh, če imaš na voljo več opcij. Zdaj pa nazaj trenirat Hearthstone. Se vidimo v naslednji številki Hearthstone osnov.

Preizkusili smo: Asus Strix Wireless

Asus je v letu 2016 izdal tudi brezžično različico Strix slušalk, poimenovano Strix Wireless (brezžični). Brezžična tehnologija se stalno razvija in Strix Wireless bi naj po zaslugi dvojne antene združevale kvaliteten 7.1 zvok z brezžično uporabo, kar bo všeč sploh igralcem računalniških igric, ki veliko dajo na kvaliteto zvoka. Pa lahko konkurirajo kvaliteti žičnih slušalk in ostalim brezžičnim slušalkam?


Tehnične specifikacije

  • 2.4GHz brezžična povezava
  • Dvojna antena
  • Možnost žične povezave
  • 7.1 virtualni surround zvok
  • Velike in udobne ušesne blazinice
  • Zložljive ušesne blazinice
  • 10+ ur uporabe z enim polnjenjem
  • Sonic studio programska oprema za popolno prilagoditev
  • Frekvenčni razpon: 20 ~ 20000 Hz
  • Impedenca: 32 Ω
  • Občutljivost: 98 dB
  • Priklop:  3.5 mm in USB
  • Teža: 350g
  • Dolžina kabla: 1,5m (priložen razdelilec audio/mikrofon)
  • Kompatibilne z vsemi računalniki, konzolami in mobilnimi napravami.

Mikrofon :

    • Frekvenčni razpon: 50 ~ 16000 Hz
    • Občutljivost : -40 dB
    • Nastavljiv in snemljiv mikrofon
    • Funkcija odpravljanja šumov

Video test


Embalaža

Embalaža je podobna kot pri ostalih Strix slušalkah – sestavljena iz presenetljivo veliko prozornega, plastičnega dela, a vseeno izgleda kvalitetno in vzdržljivo. Tako lahko že pred uporabo zagledate stanje slušalk, ki zaradi “oči” strmijo nazaj v vas.

Na zadnji strani lahko vidimo kar nekaj različnih specifikacij in par podatkov o programski opremi. V našem primeru je velik del spodnjega dela prekrivala bela nalepka.

V notranjosti embalaže se zraven slušalk nahaja še majhna škatlica s pripomočki ter navodila. Škatla je bolj osnovna in krhka, zaradi česar je že ob prvem odprtju začela kazati začetne znake razpadanja. V škatlici se nahajajo: 1.5 metra dolg 3.5mm audio priključek, mikro usb kabel za polnjenje slušalk, Y razdelilec, mikrofonski podaljšek in USB ključek za brezžično delovanje.


Izgled

Strix Brezžične slušalke imajo že takoj prepoznaven izgled Strix 2.0 slušalk, vključno z najmanjšimi detajli. A ker gre za brezžične slušalke, je vseeno potrebno omeniti nekaj sprememb. Največja je seveda odsotnost pritrjenega 3.5mm audio priključka, na eni od slušalk pa se nahaja tudi nadzorna plošča, pod njo pa del s priključki.

Čeprav slušalke izgledajo precej velike, niso pretežke. So tudi precej trdne. Zgornjo povezavo sestavljata dva močna “traka”, ki sestavljata zunanji obroč, v notranjosti katerega je še oblazinjen notranji del, ki sede in se samodejno prilaže glede na velikost glave. Presledek med blazinicami preprečuje pretirano znojenje ter omogoča pretok zraka. Zaradi debelega oblazinjenja je del, ki sede na glavo, zelo mehak, kakovostno (oranžno) zašitje pa pomeni, da bo zdržal dalj časa.

Še obroč z druge strani. Tu je viden tudi stilski napis Strix, da ne boste slučajno pozabili, kaj nosite.

Za naziv ogromnih slušalk močno pripomoreta ušesni blazinici, ki sta ogromni. Sta močno oblazinjeni, zaradi česar sta zelo mehki in se odlično prilegata ušesom, dobro pa poskrbita tudi za zvočno izolacijo. Notranja zvočnika prekriva tanka plast tkanine oranžne barve.

Zaradi premičnega dela nad ušesnima blazinicama se lahko ti premikata in tako lahko slušalke enostavno odložite na ravno površino. Na okvir sta blazinici pritrjeni z dvema vijakoma.

Že prej omenjena nadzorna plošča se nahaja na eni od slušalk. Ima štiri gumbe, uporabna pa je tako med brezžično, kot tudi žično uporabo. Eden gumb služi za vklop mikrofona, dva sta namenjena spreminjanju glasnosti, zadnji pa se uporablja za prižig slušalk v brezžičnem načinu.

Pod nadzorno ploščo so tudi priklopi za različne priključke, ki je kljub brezžični naravi seveda nujen. Večji priključek je namenjen podaljšku mikrofona, nato imamo mikro USB priključek za polnjenje, zadnji pa služi še za 3.5mm audio kabel, če želite slušalke uporabljati žično.

Čeprav so slušalke brezžične, potrebujejo povezavo z računalnikom. Za to služi USB ključek s stilskim Republic of Gamers napisom in logotipom. Ključek samo priključite in slušalke bi morale delovati.


Mikrofon

Mikrofon je identičen kot pri ostalih Strix slušalkah, je fleksibilen, prilagajanje pa je enostavno. Kvaliteta je solidna, a nič izjemnega glede na ostale slušalke. Vseeno se lahko primerja z ostalimi visoko cenovnimi konkurenti, a ne izstopa. Glasnost govora je čisto dobro slišna, vašemu glasu pa bo mikrofon dal tudi rahli prizvok basa – vsaj tako so mi dejali prijatelji. Za napredno uporabo priporočam različne tehnologije za zmanjševanje šuma, saj bo tako kvaliteta še boljša.

Mikrofon v akciji si lahko ogledate tu.


Ergonomija

Udobje Strix slušalk je relativno dobro in brez težav jih lahko nosite tudi dalj časa. K temu pripomoreta predvsem visoka kvaliteta izdelave in spominska pena, ki pripomore k prilagajanju. Je pa sila, s katero so slušalke “pritrjene” na glavo, malo večja, kot sem jo bil navajen pri ostalih slušalkah. Dobra stvar tega je, da dobro izolira zvok iz okolja in preprečuje “uhajanje” zvoka, a nanjo se je potrebno navaditi. Kvaliteta okvirja je, kot sem že omenil, dobra ter robustna in tako ne bi smelo priti do poškodb, tudi če vam slušalke padejo na tla.

Ima pa, kot ostale Strix slušalke, tudi brezžična različica škripajoč okvir, ki se oglaša pri vsakem premikanju. Sicer se ga ob igranju iger ali gledanju filmov ne sliši, ampak je še kako prisoten med tišino, na primer brskanju po spletu ali pisanju dokumentov. Tako je ob neuporabi slušalke priporočljivo odložiti nekam, kjer se ne bodo premikale.


Test

Prva stvar, ki smo jo testirali, je brezžičen signal. Obnesel se je odlično, saj do razdalje 12m od računalnika ni prihajalo do izpadov signala. Tudi baterija nam ni povzročala težav, ker je brez težav zdržala okoli 10 ur. Če vzamemo v račun 60mm “zvočnike” in brezžično tehnologijo, bi bilo to pred par leti zelo impresivno, a dandanes ni nič posebnega. Anatomija je tako za polovico krajša od konkurenčnih Razer ManO’War. Je pa treba omeniti, da boste v zameno dobili bolj stabilno povezavo na večjih razdaljah. Kolikor je to koristno za vas, precenite sami. Še ena zelo koristna zadeva za igralce konzol PS4 je direktna povezava, saj so Asus Strix edine slušalke, ki se lahko direktno povežejo brez modifikacij.

Za preizkus kvalitete zvoka smo izklopili vse avdio izboljšave v priloženem programu. Sploh ojačanje basa se je izkazalo za nepotrebno, saj imajo slušalke že same po sebi zelo močan bas. Ravno bas je občasno povzročal izgubo kvalitete ob poslušanju glasbe, sploh elektronska glasba je zvenela čisto nenaravno. Z izjemo tega so brezžične slušalke nudile dobro kvaliteto, a za najbolj zahtevne uporabnike morda niso ravno na ravni. Za primerjavo sem nato slušalke testiral še preko 3.5mm audio priključka in kvaliteta je bila presenetljivo boljša, primerljiva s kvaliteto zvoka pri standardnih Strix slušalkah.

V igrah so se slušalke izkazale odlično in bilo je, kot da bi bil transportiran v drug svet. Vse od pogovorov, pa do same glasbe je imelo pridih življenja. Hoja, streli in eksplozije nasploh so zaradi prostorskega zvoka zveneli odlično, zaradi česar so igre imele bolj živ in vznemirljiv občutek. Bi pa omenil, da je zvočna izolacija tako velika, da boste zlahka spregledali tudi množico ljudi, če bodo ti klepetali za vašim hrbtom. Virtualni prostorski zvok je sicer malo vplival tudi na kvaliteto, zato sem slušalke raje uporabljal v stereo načinu.


Programska oprema

Slušalke delujejo po principu načina “priključi in uporabljaj” a vseeno je Asus izdal tudi kos programske opreme za naprednejše uporabnike. Programska oprema, imenovana Sonic Studio, sicer ni obvezna za uporabo, ampak jo toplo priporočam. Že sama po sebi je imela vključene nekatere izboljšave, do ojačanega basa in izničevanja šuma za mikrofon. Tudi virtualni prostorski zvok je bil vključen že po defaultu.


Zaključek

Slušalke ASUS ROG Strix Wireless obetajo veliko. Z zadovoljstvom vam lahko potrdim, da so naša pričakovanja izpolnila. Nizek odzivni čas, zanesljiva povezava in dvojna antena so me navdušile, saj so slušalke brez motenj delovale tudi do precejšne razdalje od oddajnika. Dobrodošel je tudi dodaten 3.5mm vtič, ki omogoča uporabo na več načinov. Vidno je, da so slušalke namenjene igričarjem, saj imajo izrazit bas, ob tem pa so manj natančne pri srednjih in visokih tonih.

Baterija sicer ne zdrži toliko kot pri konkurenčnih izdelkih, vendar je to pričakovano, saj ima na grbi večje zvočnike in dvojno anteno. Slušalke se lahko uporabljajo tudi žično ampak le preko 3.5mm vtiča – USB povezava se uporablja zgolj za polnjenje.

Glavno vprašanje je, ali ponujajo več za svoj denar od konkurence. Hmmm, morali boste vedeti zakaj jih kupujete. Kakovost zvoka napram 50% cenejšim modelom ni izrazito boljša in tako bodo koristne predvsem posameznikom, ki bodo izkoristili njihovo prednost pri uporabi na večih platformah in tistim, ki si želijo uporabo premijske brezžične tehnologije.


 

Znano je ime za nov Star Wars film

0

Potrdili so nam ime za prihajajoč osmi del Star Wars sage. Novo poglavje se bo imenovalo Star Wars: The Last Jedi.

Celotno zgodbo za Star Wars: The Last Jedi je napisal Rian Johnson, ki je tudi režiser filma. Producenta sta Kathleen Kennedy in Ram Bergman,izvršni producenti pa J.J Abrams, Jason McGatlin in Tom Karnowski.

igralec znanega Luke Skywalker-ja – Mark Hamill je povedal, da ima naslov zelo samurajski občutek in zveni zelo dobro. Poleg tega je še dodal, da je za ime filma izvedel že kar nekaj časa nazaj, a ga ni smel razkriti nikomur. Na koncu je še povedal, da so med snemanjem prve trilogije nikogar sploh ni brigalo za naslov filma, danes je pa to postala prava norija.

Za enkrat se še ne ve nič drugega o filmu, večinoma se širijo samo govorice. Te pravijo, da bo film še temnejši od predhodnika. Star Wars: The Last Jedi si bomo lahko ogledali v kinematografih 15. decembra 2017.

Ali se je največji slovenski Minecraft server dokončno poslovil?

1

23. 01. 2017, 16:00

Mystic Hero (SloPlex), je bil daleč najboljši slovenski strežnik, ki ga je igralo zelo veliko tako tujih kot domačih igralcev. Zaradi te slave, je velikokrat prihajalo tudi do različnih napadov na strežnik, ki jih je ekipa pridno odpravljala. Strežnik je najprej deloval pod imenom SloPlex, kasneje pa so se združili še z enim strežnikom in nastal je MysticHero. Na strežniku je velikokrat prihajalo do resetov sveta in mnogih nadgradenj, kar pa igralcem ni bilo všeč. Vendar do večjih izgub igralcev zaradi resetov ni bilo.Zadnji večji reset se je zgodil konec prejšnega leta, v začetku tega pa so ponovno odbili več napadov.

Kot so zapisali na Facebook, je prišlo do težav z gostovanjem, saj strežnika ni več mogoče prižgati. Krivda se prepisuje ponudniku gostovanja, saj so zaprli napačni strežnik, s tem pa so izgubili vse podatke.

Strežnik je prejel tudi veliko donacij svojih igralcev, ti pa so v zameno prejeli rank ali pa posebne ključe z nagradami. Cene donacij so se gibale od 10 pa vse do 250 €. Takoj ko so sporočili zaprtjem se je usul plaz kritik in vprašanj na temo, ali bodo vrnili denar za donacije. Zaprtje za mnoge pomeni izguba denarja, saj so nekateri igralci vložili več kot 100 €. Člani osebja konkretne javne odgovore za zdaj skrivajo.

Z zaprtjem pa se bo moralo veliko igralcev preseliti na druge strežnike. Za slovenske razmere je le teh dovolj, med največjimi pa ostajata SkyNetwork in pa Slodiggers. Poleg teh pa mrgoli tudi veliko drugih. Več strežnikov lahko najdete tukaj.

Osebje je, kot so sporočili šokirano nad tem dogodkom, zato o prihodnosti še ni jasnih ciljev.

Pridružite pa se lahko tudi naši debati na forumu.


23. 01. 2017, 18:32

Pri MysticHero, so se odločili za začasno sodelovanje s strežnikoma Sky-Network in KingdomMines. Prav tako so začasno vsem donatorjem priskrbeli ranke na strežniku KingdomMines. To velja samo za igralce, ki so donirali po resetu torej po datumu 31. 12. 2016. Za vse tiste, ki ste donirali pred tem resetom pa še iščejo rešitve, kar pa je zelo težavno tudi zaradi velike baze igralcev. Osebje pospešeno išče rešitve za nastalo situacijo, in vas prosijo za strpnost!

Za več informacij spremljajte njihovo Facebook stran in ta članek!


26. 01. 2017, 19:43

Po treh dneh zatišja, se je danes ponovno oglasilo osebje MysticHero. Na Facebook so prilepili sliko z napisom: I`ll be back. To po vsej verjetnosti pomeni vrnitev strežnika med žive. Kaj naklepajo pri MysticHero pa je za zdaj še skrivnost.

PC igričarska strojna oprema s kar 30 milijardami dobička

0

PC igričarska strojna oprema s kar 30 milijardami dobička v letu 2016.

Zadnje čase je igričarstvo zelo popularno po celem svetu, tudi v naši Sloveniji se vse dela v to smer. Kljub precej dragi strojni opremi ljudje kar veselo kupujejo in pravi igričar je eden tistih, ki ne bo prav dolgo imel svojega računalnika, sploh če je kupil cenejšega, ker bo vedno hotel igrati na najboljših nastavitvah svojo najljubšo igro.

Jon Peddie raziskave so pokazale zanimiv tortni grafikon, ki nam prikazuje 30 milijardni dobiček v letu 2016 s strani PC igričarske strojne opreme. Zanimivo je videti, da največ ljudi zapravi prav za najbolj drage komponente, saj ima ta del torte kar 43% celotnega grafikona. Na drugem mestu so komponente srednjega sloja s kar 35% in na tretjem mestu so komponente iz spodnjega sloja z 22%.

Jon Peddie

Nekje do leta 2019 naj bi se trg igričarstva še povečal pravi Jon Peddie, ampak kaj se bo res zgodilo bomo videli, ker ekonomija zna biti zelo nepredvidljiva in jo je težko napovedati za več let v naprej.

Kaj je Dark Web?

0

Dark Web je vrsta skrivnega interneta, ki ne daje podatkov o obiskovalcih. Pod iskalnike, kot so Google, Bing, Yahoo strani niso indeksiranje. Na njem najdemo večinoma prepovedane dejavnosti. Med njih lahko štejemo terorizem, pedofilijo, preprodajanje drog in orožja, kot tudi najemanje poklicnih morilcev (umora najvplivnejših 10 politikov v posamezni državi ne morete naročiti ).

Dark Web deluje na osnovi navadnega interneta, le da za dostop do njega potrebujemo posebne brskalnike (npr. Tor). Hkrati pa potrebujemo drugačno konfiguracijo interneta in potrditev za dostopanje do njega. Uporaba je sicer možna, a je potrebno imeti tudi nekaj predhodnega znanja.

Po podatkih se največ uporablja za preprodajo drog, črni trg ukradenih izdelkov, elektronsko pošto, vdore v sisteme, anonimne pogovore in terorizem, kar je tudi logično, saj so takšne stvari na običajnem internetu prepovedane in preveč na očeh.

Kategorija Odstotki
Igre na srečo 0.4
Orožje 1.4
Pogovori 2.2
Nov način (neznano) 2.2
Zloraba 2.2
Knjige 2.5
Imeniki 2.5
Blog 2.75
Pornografija 2.75
Gostovanje 3.5
Vdori v sisteme 4.25
Iskanje 4.25
Anonimnost 4.5
Forumi 4.75
Ponaredki 5.2
Nepravilnosti 5.2
Vikipedija 5.2
Elektronska pošta 5.7
Bitcoin 6.2
Goljufije 9
Trgovine 9
Droge 15.4

 

Nekateri so svetovni splet že razdelili na 2 dela. To sta t. i. Surface web, kar je čisto navaden internet in na Deep Web. Znotraj slednjega se najde odstotek strani, ki jih uvrščamo v Dark Web. Iz spodnje slike lahko razberemo, da naj bi Deep Web in Dark Web skupaj vsebovala kar 96 % vsebin na internetu.

Večina ljudi pogosto napačno izmenjujejo izraza Deep web in Dark web. Medtem, ko se Deep Web uporablja vsakodnevno, večina ljudi še nikoli ni in nikoli ne bo uporabljala Dark Weba. Strani dosegljive na Dark Webu so sicer res del Deep Weba, vendar IP-naslovi teh strani niso javno znani.

Eden od primerov spletne strani na Dark Web je Silk road. Glavni namen te spletne strani je bila preprodaja prepovedanih drog. Kar spotoma so uporabniki kupili še orožje, ukradene stvari, kot zanimivost pa so lahko naročili umor tečne tašče. Spletne strani ni več mogoče obiskati, saj so jo leta 2013 zaprli preiskovalci FBI.

Brskalniki so korak pred vsemi varnostnimi organi, saj ne beležijo podatkov o obiskovalcu. S tem pa na široko odpirajo vrata svojim uporabnikom. Lahko sklepamo, da to vrsto interneta uporabljajo tudi mnoge teroristične družbe, ki ogrožajo varnost sveta. Verjamemo, da se varnostne agencije trudijo razdreti to veliko mrežo, a bo pot še dolga. Ena izmed največjih

Kot ste lahko spoznali, se na Dark Web dogajajo mnoge prepovedane stvari, hkrati pa je zelo težko dostopen. Prav zato uporabo te vrste interneta ODSVETUJEMO!

Najslabše PC igre v letu 2016

Prispeli smo do najljubše lestvice za vse mazohiste tam zunaj. Za mladež, ki misli, da je opisovanje iger sanjski posel, kjer bodo vsak dan dobili v roke zastonj GTA V, o katerem bodo nato povedali par besed in ga zastonj igrali. Temu ni tako. Vmes pridejo tudi igre, kjer bi si raje izpulil vse lase, kot da bi jim posvetil še kakšno minuto svojega časa. Zato gremo kar pričeti.

VI. Mafia III

Rezultat iskanja slik za mafia 3

Mafia je sama po sebi fantastična franšiza. Za Mafio 3 sem imel visoka pričakovanja in tako sem njen izid nestrpno pričakoval. Vendar se ne morem otresti občutka, da sem v roke prejel polizdelek! Kaj vse je šlo narobe? Misije se ves čas ponavljajo, optimizacija je zanič, protagonist nezanimiv… Sicer razvijalci v popravke vlagajo veliko časa in se resnično trudijo izboljšati igro. Ampak takoj je opazno, da je Mafia 3 izšla prehitro v premalo izpiljenem stanju. Prav žalostno je spremljati celotno zgodbo. Tako se, čeprav so prisotne dobre stvari, za vsako skrivata dve slabosti. Gremo omeniti še, kaj jim je uspelo narediti prav. Glasba in vmesne sekvence so izdelane izjemno. Govor in sinhronizacija sta prav tako dobri. Po izidu je veliko dela šlo v optimizacijo in tako si igra sedaj morda zasluži pozornosti. Vendar ji ne morem odpustiti izjemno slabega stanja ob izidu in mnogih slabosti.

V. Homefront: The Revolution

Rezultat iskanja slik za homefront the revolution

Tako kot Mafia 3 je tudi Homefront postal žrtev založnikov. Glavna krivda za skoraj katastrofalno stanje je, da so si naslov iz rok v roke podajale različne razvijalske hiše. Verjetno so mislili, da bodo že vzbudili dovolj čustev v Američanih, če jim na prag pripeljejo Kim Jong Una. Homefront-u zamerim katastrofalno stanje ob izidu in kljub pretečenem času se stanje še vedno ni kaj preveč izboljšalo. Še vedno deluje katastrofalno, ne glede ne to, kakšne nastavitve imate nastavljene. Še igralci konzol se pritožujejo zaradi slabega delovanja, pa so omejeni na 30 sličic na sekundo. Pa da ne bi mislili, da je optimizacija edina slaba stvar. Tudi klanje Korejcev ni zadovoljujoče. To, da nasprotnika ustreliš desetkrat, preden končno pade, se mi je priskutilo. Sicer Homefront poizkuša postati sekvenčna puščavniška streljačina, vendar ji tudi to ne uspe. Naloge so ponavljajoče in nenavdihnjene, sovražniki in pomagači pa neumni. Le s težavo jim uspe poiskati kritje, zatikajo se v zgradbe, animacije pogosto odpovejo… v glavnem, umetna inteligenca je zanič. Zgodba sicer ni slaba, vendar se med pohajanjem po naseljih porazgubi, saj ni dobro tempirana. In prilagajanje orožij je zanimivo, vendar ne dovolj dodelano za kaj več. Homefront the Revolution je tako igra, ki me je ob izidu pustila bolj lačnega, kot Kim Jong Un svoje podložnike. Od takrat bi se sicer stvari naj  nekoliko izboljšale, vendar odišavljen iztrebek je še vedno iztrebek. Aja, pa če mislite, da se boste z motori vozili kot Tim Gajser… lepo vas prosim, vožnja z motorjem deluje, kot da bi dali softiča na 600 kubično neukrotljivo zverino.

IV. Alekhine’s Gun

Povezana slika

Dobra skrivalščina z usmrtitvami zveni zabavno? Imate radi Hitmana? Potem nikar ne igrajte Alekhine’s Gun. Igra poteka v obdobju hladne vojne, kjer ste pripadnik KGB-ja, ki se je spajdašil z večnim rivalom CIA. To na idejni ravni zveni obetavno. Vendar ne za dolgo. Že od začetka se igra skorajda trudi, da bi jo zasovražil. Liki so slabo izdelani in nezanimivi, dialogi med sekvencami slabo spisani in odigrani, tudi sam govor je površen. Zgodba, ki bi lahko vse to rešila iz pogube, je namesto tega minimalna in nezanimiva. Čeprav izgledajo območja velika, je vse skupaj ena velika praznina. Raziskovanje, ki naj bi bilo primarni fokus igre, je namesto tega slabotno in nenagrajeno. Tako je v samem praznem svetu izjemno težko najti navdušenje, ki bi me gnalo naprej. Pa nisem še niti prav začel. Umetna inteligenca je… nevredna naziva inteligenca in niti Tilka ne bi bil ponosen nanjo. Pogosto je zadostovalo, da sem se odpravil iz vidnega polja stražarjev ali pa jim preprosto zaloputnil vrata pred nosom, včasih me niso našli niti, ko sem stal pred njimi. Še huje, ob uboju nacističnega znanstvenika, obdanega s stražarji, ti tega sploh niso opazili, dokler ga nisem pričel nositi naokoli. Ko se jim je le posvetilo, da v njihovi deželici nekaj vendarle ne štima, sem ga preprosto odvrgel na tla in vajo ponovil. Alekhine’s Gun je tako vredna pozabe, čeprav moram priznati, da me je občasno nasmejala, pa čeprav to ni bil njen namen.

III. MIGHTY NO. 9 

Rezultat iskanja slik za MIGHTY NO. 9

Verjetno ste že slišali za to zgodbo. Ljubitelji Mega Mana so dolga leta čakali na naslednika. Tako so, ko je leta 2013 glavni dizajner priljubljene serije naznanil, da se bodo lotili neuradnega naslednika, enostavno ponoreli. Igra je pristala na Kickstarter-ju in za 400% presegla začrtano vsoto. Kaj pa so oboževalci v zameno za podporo prejeli? Bore malo. Že več prestavljenih datumov izida je dalo slutiti, da v razvoju kljub obilnem proračunu ne poteka vse gladko. Ko smo igro končno dočakali, pa je prišel šok. Niti približno ni bila dorasla pričakovanjem, še več, šlo je za celostno gledano kvečjemu povprečno igro z nostalgično, vendar slabo grafično podobo. Igranost je solidna in je nekaterim všeč, a drugim gre ob njej enostavno na bruhanje. Učinki in orožja so slabo izkoriščeno, prav tako vmesne sekvence. Sploh, ko pomislimo, da je igra dolga le malce več kot dve uri… Dokončno jo pokoplje slab dizajn sob in naravnost obupna optimizacija. Brez-veze, da še sploh kaj naštevam. Nevredno spiritualno nadaljevanje in razvijalec se niti ne more pritoževat, da jim je manjkalo financ za uresničitev vizije.

II. Ghostbusters

Rezultat iskanja slik za ghostbusters game 2016

Lovec na duhove sanjski poklic? Nič več. Ghostbusters je prišel skorajda nenapovedano, brez kakšnega oglaševanja. Kot bi se razvijalci zavedali, da je za v školjko. Tako smo dobili igro, ki je razočarala na vsakem nivoju in prav namučiti bi se moral, če bi hotel najti kakšno dobro stvar na njej. Slaba zgodba brez neke poante (razen da greš v določen okoliš in ga odrešiš duhovne nesnage), nesmiselni, precenjeni, DLCji, nepojmljivi brezzvezni liki brez možnosti napredovanja in prilagajanja, pomanjkanje raznolikih sovražnikov, slabi in prelahki šefovski boji…. Enostavno preveč je stvari, ki so šle narobe in gre za klasično zgodbo igre po aktualnem filmu, narejene le za dobiček. Če vas zadnji film ni oropal otroških sanj, vas bo igra Ghostbusters zagotovo. Nikar se je ne dotikajte. Že dolgo nisem igral nečesa, ki bi bila narejen tako slabo in površno, s tako očitnim ciljem grabljenja denarja na kupček.

I. Umbrella Corps

Rezultat iskanja slik za Umbrella Corps

Znatno mučenje po novem sliši na ime Umbrella Corps. Nepotrebna in nepovezana igra serije Resident Evil nima popolnoma nič skupnega s serijo, razen brezmožganskih stvorov. Ideja je verjetno nastala tako, da je glavnemu dizajnerju pred sestankom padla na glavo opeka pa je dobil pametno zamisel, da bi naredil najboljšo igro leta. Sicer ideja na prvo žogo zveni dobro (čeprav ne gre za nič novega), če bi bila dobro izpeljana, vendar kaj, ko ji ne uspe popolnoma nič. Še kot zastonjsko igro bi jo le redko kdo povohal. Potem pa so jo za piko na I še prisilno poskusili vriniti v ešport, ampak jim vsaj to na srečo ni uspelo. Pozna se manjko preverjanja kakovosti, ali pa je Capcom-u že preprosto vseeno. Kot da bi vzeli skupino novincev, jim dali ničeln budget in jim rekli, naj nekaj spacajo skup, da bo narod že kupil. Narod je morda res kupil, ja, ampak tudi hitro zahteval vrnitev denarja. Čeprav je izšla pred manj kot pol leta, ji že primanjkuje igralcev, kar je bilo tudi za pričakovati glede na to, da stane 30€. Enostavno nedopustno in nihče ne bi smel zapravljati denar za takšno norost, ker to samo spodbuja založnike pri delanju sranja. Držimo pesti, da ne bo nov Resident Evil pristal na istem tiru.

Call of Duty: Infinite Warfare je bila najbolj prodajana igra v ZDA

0

Call of Duty: Infinite Warfare je bila najbolj prodajana igra v ZDA leta 2016, ja prav ste slišali.

Kakšna je razlika med SSD in PCIe SSD diski

0

Najbrž ste že vsi slišali za SSD diske – Solid State Drive. Gre za diske, ki počasi, a vztrajno bolj tradicionalne HDD-je. Ampak tudi SSD-ji se vseskozi razvijajo. Vse bolj v veljavo prihajajo PCi-e SSD diski. Mnogim se zato  pojavlja vprašanje, po čem se od navadnih SATA III SSD-jev sploh razlikujejo?

Preden odgovorimo na to si najprej, da bo vse skupaj lažje razumljivo, oglejmo razliko med HDD in SSD diski. Razlika je že v sami strukturi in delovanju. SSD diski delujejo po principu shranjevanja vaših datotek na notranjem flash čipovju, medtem, ko HDD diski uporabljajo okrogle plošče, prevlečene z magnetno snovjo. Za delovanje se morajo te plošče vseskozi vrteti pri visokih hitrostih. Kaj pa je sploh poanta teh plošč? Nad diskom je bralno-pisalna glava, ki je zelo približana tem ploščam in z njih bere podatke. Ker so podatki na različnih mestih, mora do teh mest priti. Zaradi tega so standardni HDD glasnejši, počasnejši in manj odporni na tresljaje. Ob prenehanju delovanja (ko “crknejo”), je podatke mogoče obnoviti, če res ni prišlo do večjih fizičnih poškodb. Ker je notranja plošča zelo občutljiva (tudi na prah), HDD diskov ni mogoče enostavno odpreti doma, saj že najmanjši tujek lahko povzroči okvaro. Zakaj pa so HDD diski še vedno v uporabi, kljub svojim mnogim slabostim? Omogočajo shranjevanje ogromnih količin podatkov za nizko ceno.

Primerjava strukture med SSD in HDD

Že kar dolgo je na voljo alternativa, ki ji cena kar hitro pada – SSD diski. Dandanes skoraj vsi SSD-ji uporabljajo SATA III, standardni 3.0 format, ki je teoretično zmožen podatke prenašati s hitrostjo 6.0Gbit, ali 750MB na sekundo. V praksi sicer ne deluje tako hitro, a vseeno je razlika več kot očitna. Zagon (svežega) operacijskega sistema s takšnega diska bo navadno trajal manj kot 5 sekund, medtem, ko bo HDD za isto zadevo porabil tudi več kot 10 sekund. Največja prednost SSD-jev je tako višja hitrost, tišje delovanje, nič premikajočih se delov v notranjosti (torej večja prenosnost, zaradi česar so popularni v prenosnih računalnikih), daljši obratovalni čas in večja zanesljivost (cenejši diski so načeloma izdelani manj kvalitetno in tako malo manj zanesljivi). Sliši se idealno, a tudi ti diski niso brez slabosti. Če SSD disk odpove, je podatke nemogoče obnoviti, kapaciteta je v realnem cenovnem okviru manjša od 1TB, njihova cena napram HDD konkurentom pa se giblje tudi 10-krat višje za isto kapaciteto.

Primer SSD trdega diska

Vedno bolj popularni postajajo PCI-e SSD diski, ki gredo še korak dlje, saj za delovanje izrabljajo PCI-e režo, ki omogoča eno izmed največjih pasovnih širin v računalniku. Ta reža lahko podatke prenaša z hitrostjo do 15.75GB na sekundo. Sliši se neverjetno in tudi je, saj lahko ti diski delujejo zlahka delujejo s hitrostjo 1.5GB/s vse do 3.0GB/s (za primerjavo – navadni SSD lahko podatke bere s hitrostjo okoli 550MB na sekundo, piše pa okoli 500MB na sekundo).

Seveda so te hitrosti teoretične in se razlikujejo od modela do modela. Vseeno je očitno, da se klasični SSD diski počasi bližajo teoretični meji, ki jo nosi SATA priklop in če ne bo prišlo do večjega preskoka v tehnologiji, bo PCIe reža postala najbolj logični korak za hitrejše delovanje diskov.

PCIe SSD trdi disk

Potem imamo tu še M.2 SSD diske, ki podatke namesto preko PCIe rež prenašajo preko SATA čipovja. Delujejo identično kot SATA SSD diski, le brez preko dejanski SATA kablov ali vrat. M.2 je tako le vrsta, podobno kot 2.5″ SSD ali 3.5″ HDD. Podatkovni tip (SATA ali PCIe) in signalni protokol (AHCI ali NVMe) sta namreč ločeni zadevi. M.2 diski lahko tako uporabljajo PCIe ali SATA reže. SATA in PCIe reže lahko uporabljajo AHCI, ampak le PCIe reže lahko uporabljajo NVMe. Tako so na voljo tri kombinacije: M.2+SATA+AHCI, M.2+PCIe+AHCI in M.2+PCIe+NVMe.

M.2 SSD disk

M.2 SSD diski se uporabljajo predvsem v prenosnih računalnikov in nekaterih ITX ploščah, saj zaradi pomanjkanja prostore ti nimajo PCIe rež. Tak disk je mogoče vstaviti tudi v PCIe režo preko adapterja, ki pretvori PCI-e M.2 SSD diske v standardni PCI-e 3.0 format, ki je na voljo na večini osnovnih plošč.

M.2 adapter

Na papirju PCIe SSD diski zvenijo skorajda božanske napram klasičnim SSD diskom. Ampak kako se izkažejo v resničnem svetu za povprečnega potrošnika?

Na žalost ta tehnologija zaenkrat še ni poceni. Za primerjavo podobne velikosti, Samsung-ov 500GB SSD vas bo stal okoli 160€, medtem, ko bo PCIe alternativa (950 Pro M) od vas zahtevala okoli 300€. Precejšnja razlika, zaradi katere se navadnemu uporabniku zaenkrat še ne splača razširiti diskovje na PCIe režo, razen, če uporabljate specifične serverske aplikacije ali pa resnično sovražite dolge nalagalne čase v igrah. So pa ti diski ena izmed tistih stvari, katerim cena kar hitro pada, zato lahko čez par let pričakujemo njihovo širitev po domovih. Seveda je to tudi odvisno od tega, koliko se bodo prijeli, saj klasičen uporabnik računalnika, ki nima niti najmanjšega pojma, kako deluje, ne bo videl večje uporabnosti, ki jo prinaša hitrejšo branje in pisanje podatkov.

Seagate zapira svojo največjo tovarno trdih diskov

0

Kot je že nekaj časa znano, HDD-ji počasi a vztrajno zapuščajo ta svet. Kaj kmali bodo postali dinozavri v sicer vedno bolj naprednem svetu flash pomnilnikov. Trenutno jih pri življenju držita le dve stvari. To sta cena in prostornina, saj v tem segmentu HDD-ji nimajo konkurence. Kljub vsemu je le vprašanja časa, kdaj jih bodo NAND in ostale pomnilniške tehnologije dohitele tudi v tem segmentu.

Z zaprtjem tovarne je brez dela ostalo 2200 ljudi. Obrat se je nahajal v provinci Suzhou na Kitajskem. Zaradi njenega zaprtja se pričakuje padec z 60 na le dobrih 35-40 milijonov proizvedenih trdih diskov. Kaj bo to pomenilo za ceno lahko zaenkrat le ugibamo.