🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 417

A Plague Tale: Innocence – podganja poslastica

V današnjih časih ima pojem “linearna igra” precej slab sloves. Igričarji imajo radi odprte svetove, kjer jih čaka sto in eno opravilo in upravičeno zahtevajo za svoj denar čimveč vsebine.

Vendar pa v takih odprtosvetnih igrah ponavadi trpi glavna štorija. Vzemimo za primer Assassin’s Creed: Odyssey. Zadeva ima toliko vsebine, da praktično izgleda že kot MMO in vašemu dnevniku opravil ni ne konca ne kraja. Problem pa nastopi v njegovi glavni štoriji, saj zaradi obilice vseh opravil kmalu več ne spremljaš, kaj za vraga je sploh poanta tvoje odprave in preden končaš vse stranske obveznosti, se ti glavne naloge sploh ne ljubi več lotiti.

Zato je toliko bolj osvežujoče, ko na površje priplava igra, ki da vse na linearno izkušnjo, saj želi povedati svojo zgodbo, brez vseh distrakcij. Špil, ki ima jasno začrtano pot od točke A do B. Naslov, kot je A Plague Tale: Innocence.


Razvojna ekipa: Asobo Studio
Založnik: Focus Home Interactive
Platforme: PS4, XB1, PC
Cena: EIGRE.si – 40,24 €
Datum izida: 14.05.2019
Cena: 44.99€


VIDEO OPIS


Moram reči, da me je A Plague Tale: Innocence povsem presenetil. Kot nekdo, ki redno spremlja vse napovedane špile in kot nekdo, ki je glavna tarča vprašanj tip “kaj se kaj splača igrat’?”, se mi je A Plague Tale prikazal kar od nekje. Za igro sem izvedel kakšen teden pred izidom in to povsem po naključju. To pomeni, da špil ni imel ravno veliko oglaševanja in morda založnik niti ni verjel, da lahko ekipi, ki šteje vsega 45 članov, uspe dostaviti kvaliteten izdelek. A zmotili so se.

Kot rečeno, A Plague Tale: Innocence je močno linearna izkušnja, ki si je za svoj cilj vzela povedati zanimivo zgodbo in to je presneto pametna ideja. Nikoli mi ni bilo jasno, zakaj si majhni razvijalci vzemajo za nalogo uprizoriti velike, odprte svetove, saj jim za takšno kvalitetno izvedbo preprosto manjka delovne sile. Raje bi se osredotočili na svoje močnejše točke, kot je denimo dobra štorija in dobro sestavljene stopnje.

Zgodba je tako glavno vodilo A Plague Tala. Spremljamo mlado punco z imenom Amicia, ki v srednjeveški Franciji uživa povsem preprosto življenje. Ima željo postati dobra bojevalka, ker pa ne more ravno držati ogromnega meča, se raje zanaša na zvesto fračo. A nekega dne njeno sončno življenje prekine kruta realnost, saj sredi gozda naleti na ogromno črno luknjo, iz katere mezijo krvoločne podgane. Da bi bilo vse še huje njen grad napadejo fanatiki in v trenutku pokoljejo njeno celo familijo.

Naše glavno poslanstvo je, da Huga obvarujemo za vsako ceno.

Ne dobijo pa prav vseh, saj ji uspe pobegniti s svojim mlajšim bratom, ki pa ima svoje težave. Mali je namreč že celo življenje bolan in je bolj redko videl sonce. Kljub temu ga vzame pod svoje krilo in parček jo hitro popiha na varno. Od tu dalje našo junakinjo (ki me močno spominja na Aloy iz igre Horizon Zero Dawn) čaka ogromno avantur in pridobivanja novih zaveznikov, njen cilj pa je pozdraviti svojega brata ter mimogrede dobiti nekaj maščevanja.

A Plague Tale si vzema ogromno navdiha iz iger kot so Ico, The Last of Us in Brothers – A Tale of Two Sons in to lahko med preigravanjem tudi čutimo. Naša glavna naloga je zaščititi našega bratca, saj je ta popolnoma ranljiv in nas praktično vseskozi spremlja na naši avanturi.

Nič kaj bolj vzdržljiva ni niti Amicia, zato je tudi igranje prirejeno svetu, kjer nas pokonča vsaka dobro merjen udarec. Naša junakinja se mora zato zanašati predvsem na skrivanje in hitro sence postanejo njen najboljši prijatelj. Roko na srce, plazenje je povsem osnovno in na zaslonu se ne pojavi noben pokazatelj, ki bi kazal kako slišni so naši koraki ali koliko smo trenutno odkriti.

Naš glavni nasprotnik nosi precej slaboriten oklep.

Naši glavni nasprotniki so stražarji, ki preprostega skrivanja ne izkoriščajo, saj jih omejuje njihova tupovast. Če vas zagledajo, se jim počasi napolni mernik in ko je poln, se v ravni črti odpravijo do vaše zadnje točke. Ko do nje prispejo, butasto in nepremično bolščijo v eno točko, dokler se merilnik ne izprazni in zopet se vrnejo na svojo običajno pot.

Če nas grdavž opazi, nas praktično vedno čaka nalaganje shranjene pozicije, saj neke obrambe praktično nimamo. Amicia pa ni povsem nebogljena, saj za pasom vedno nosi zvesto fračo. Z njo lahko preko strela v glavo ubije nasprotnika, a le če stražar ne nosi čelade. Oklepneži tako predstavljajo resno grožnjo, vendar k sreči tu nastopijo drugi pripomočki.

Največja posebnost A Plague Tala so podgane. Roji in roji črnih bitij s svetlečimi očmi poseljujejo praktično vsako obiskano lokacijo. Kosmatinke plezajo drug čez drugo in se preko scen premikajo kot ogromen črni val, izbruhnejo pa lahko iz vsake odprtine ali pa celo zemlje. Ustrašijo se samo luči in če se slučajno ob njihovem nastopu skrivate v temi, vam bo hitro trda predla.

K sreči pa so na njihove majhne a številčne zobe občutljivi tudi nasprotniki, ti pa so se pametno spomnili, da s sabo nosijo goreče bakle ali pa lanterne. Tako so obvarovani pred grizi, ne pa pred našo fračo. Amicia to tekom zgodbe pridno nadgrajuje in dobiva nove recepte. Z navadnim kamnom lahko denimo razbije lanterno in tako njen lastnik postane hiter prigrizek kosmatincem. Z njo lahko ustrelimo tudi vodne izstrelke in tako ugasnemo gorečo baklo ali pa preko izstrelka zvabimo podganje štirinožce na drugo lokacijo.

Če imate fobije pred podganami, ta igra definitivno ni za vas.

Igranje s fračo ni pomembno samo pri spopadu s stražarji ampak nosi tudi veliko vlogo pri reševanju ugank. Te niso preveč zakomplicirane in so običajno hitro rešljive. No, mogoče jim tudi ne bi rekel uganke ampak bolj razmišljanje o prečkanju stopenj. Glodavce bomo velikokrat morali preusmeriti iz svoje poti in pri temu nam bodo pomagali razni viri svetlobe, na nas pa je, da jih čimbolj učinkovito izrabimo.

Igra tako pridno izmenjuje sobe s sovražniki in podganami s tistimi, kjer tuhtamo, kako prečkati stopnjo, brez da bi postali malica črni nemezi. Tempo je dober in se lepo stopnjuje do konca, kjer moramo za zmago uporabiti praktično vse svoje veščine in jih tudi kombinirati. Med potjo sem naletel tudi na tri šefovske spopade in odkrito rečeno, imel bi jih več. A tudi samo ta trojica ni ne vem kakšna katastrofa, še posebej glede na igralni čas, ki na koncu znese vsega 15 ur.

Nadgrajevanje nam sicer da izgovor, da stopnje dodobra prečešemo za surovinami, neke koristne vrednosti pa od tega ravno ne bomo imeli.

Čeprav je prečkanje stopenj močno linearno, nam igra vsake toliko pusti raziskati še kakšen kotiček. Tam lahko odkrijemo kakšno koristno sestavino, katero lahko uporabimo za izboljšanje opreme ali pa za kovanje izstrelkov. Razvojno drevo nam omogoči razširitev inventorija ali pa krajši čas proženja orožja, a vse skupaj izpade precej prisiljeno. Nadgrajevanje se čuti kot nekaj, kar je notri pač zaradi tega, da imamo za kaj ponucati nabrane materiale in bistveno ne doda izkušnji. Imam občutek, da bi celotno igro premagal, pa tudi če bi bila moja frača vseskozi level 1.

Največja privlačnost A Plague Tala je zgodba in ta je izvedena tako, da nas vse skozi vleče naprej v dogajanje. Dejansko nas zanima, kaj se bo zgodilo v naslednjem poglavju, čemur pripomorejo všečni stranski liki. Izstopa naš bratec Hugo, ki je preprosto luštkan pobič, ki vam hitro priraste k srcu. Ostali karakterji so mestoma že kar malce klišejski, a prehude zamere ni. Izstopa še mladi alkimist Lucas, ki pa ga na žalost pokvari malce medel glasovni igralec. Ostali so pri glasovnem podajanju solidni, krono nosi pa prav naša junakinja.

Špil nosi naravnost fantastično grafično podobo, kakršne od tako majhne ekipe niti nisem pričakoval.

Kakor je štorija dobra in zanimiva, bi si želel malce več razvoja stranskih likov. Nekje na sredini naletimo na opustošen grad, ki služi kot nekakšna naša glavna baza. Čuti se, da je pri njej imel razvijalec večje plane, saj naj bi se prav tu oblikovali naši kompanjoni in ti bi tako dobili več ozadne štorije, žal pa jim je verjetno za kaj takega zmanjkalo časa in pa sredstev.

Ni pa jim zmanjkalo financ pri oblikovanju podobe in špil presnetljivo nosi naravnost fantastično grafično podobo. Obrazne animacije morda niso ravno na najvišji ravni (še posebej nekaterih stranskih karakterjev), a okolica res pričara tisto zamorjenost, ki bi jo človek pričakoval od kužno infestiranega srednjega veka.

A Plague Tale je tako namenjen ljudem, ki čislajo dobro zgodbo in radi svoj prosti čas preživljajo skriti v kotičkih teme. Je perfekten za publiko, ki uživa v bogato sestavljenih in zamorjenih stopnjah, kjer sonce ugledate v bistvo samo na začetku. Čeprav nekega razloga za ponovno preigravanje ne daje in v njo ne boste vložili bezbroj igralnih ur, je osvežujoča linearna izkušnja, ki ve kaj hoče in ji to tudi uspe. Je potovanje, ki zna namigniti na to, v čemu so PlayStation 4 igralci uživali, ko so preigrali The Last of Us, poleg tega pa zase ne zahteva previsokega cenovnega davka.

Najavljen OnePlus 7 Pro

0

Dolgo časa so krožile govorice o nove telefonu podjetja OnePlus in včeraj se je zgodila uradna najava.

V bistvu so najavili kar dva različna modela, prvi se imenuje OnePlus 7, ki bo na voljo kasneje v letu 2019, že ta teden pa bo izšla njegova nadgrajena inačica, imenovana OnePlus 7 Pro.

Oba modela bosta vsebovala najnovejšo različico Qualcomm Snapdragon 855 procesorja, Pro izvedenko pa bo moč kupiti v treh različnih konfiguracijah. Najnižja vsebuje 6 GB pomnilnika in 128 GB prostora, oštela pa nas bo za 669 dolarjev. Stopničko višje je verzija z 8 GB pomnilnika in 256 GB shrambe, ki se bo prodajala pod cenovno nalepko 699 $. Na vrhu ponudbe imamo model z 12 GB spomina ter 256 GB prostora, ta pa bo zase zahteval 749 zelencev.

Zagotovo je najbolj zanimiv zaslon. Ta meri 6,7 inča, resolucije 3120 x 1440 in je prvi telefon podjetja OnePlus, ki ne vsebuje nobenih luknjic ali zarez za kamero. Tako nas čaka masiven OLED zaslon z zaobljenimi robovi. Kamera se nahaja na motoriziranem modulu, ki ga lahko sprožimo na vrhu zaslona. OnePlus pravi, da modul lahko prenese preko 300.000 odpiranj in zapiranj, kar pomeni, da bi ga lahko v naslednjih petih letih odprli vsak dan 150x, pa še se ne bi pokvaril.

Zaslon podpira tehnologijo HDR, njegova osveževalna frekvenca pa teče pri 90 Hz, kar je več kot pri konkurentih tipa Galaxy S ali pa Pixel in naj bi zagotovilo odzivno izkušnjo, brez kakršnihkoli zamikov. Pod površjem ekrana se nahaja tudi bralec prstnih odtisov, ki naj bi bil dvakrat večji od izvedenke v 6T.

To je tudi prvi OnePlus telefon, ki bo podpiral višje resolucije od standardne 1080p. Na zadnji strani nas bodo pozdravile tri kamere: telefoto, širokokotna in standardna. Glavni senzor bo štel 48 megapikslov, širokokotni 16 megapikslov ter telefotni 8 megapikslov.

Vse skupaj zaokrožijo stereo zvočniki ter vzdržljiva, 4.000 mAh baterija. Prisotno bo polnjenje Warp Charge, ki naj bi iz nule napolnilo baterijo za 50% v samo 20-tih minutah.

Gre za prvi telefon podjetja OnePlus, ki nosi “premium” ceno in zanimivo bo videti, kako bo ta cenovna postavka vplivala na samo prodajo.

GOG ponuja igro Witcher popolnoma brezplačno

0

Spletna stran Good Old Games oz. GoG se je odločila vse svoje uporabnike malce nagraditi. Vsem, ki si boste pri njih ustvarili svoj račun ter prenesli njihov zaganjalnik GoG Galaxy, poklanja brezplačen izvod igre Witcher.

Da smo si na jasnem, gre za prvi del, ki je izšel leta 2007 in čeprav zna biti za današnje čase malce težaven za preigravanje, je še vedno pomemben mejnik v zgodovini, iz katerega je potem na koncu zrasel slavni The Witcher 3: Wild Hunt.

Kot eden od junakov, ki sem enico preigral od začetka do konca, lahko iz prve roke povem, da Witcher 1 ima svoje težave, vendar je še vedno zabaven naslov. Grafično gledano je morda zadeva zastarela, a vsebuje dobro atmosfero in zadovoljivo štorijo. Bojevanje je bilo že takrat precej “kr neki”, še bolj zateženo pa je bilo prečkanje sveta, saj Geralt takrat še ni izgruntal skakanja. Tako boste večkrat morali prečkati z ograjami ograjene poti, čeprav bi lahko zlahka preskočili ograjo in si ustvarili bližnjico.

Kakorkoli, Witcher 1 je trenutno brezplačen, vse kar morate storiti je, da na sledeči povezavi stisnete ogromen gumb “Subscribe” ter se tako naročite na njihove novice. Poleg brezplačne kopije igre, boste pokasirali še Card Keg za še eno njihovo igro GWENT. Spletno trgovino GoG si namreč alsti razijalec CD Projekt RED, ki je razvil oba omenjena naslova.

Spodaj si lahko pogledate, kako ta ancientni izdelek sploh izgleda. Mimogrede, samo uvodna sekvenca je dolga kar 7 minut in je še danes zanimiva za ogled.

Denuvo zaščitene igre padajo kot domine

0

Denuvo je med PC igričarji precej osovraženo ime. Gre namreč za zaščito pred piratiziranjem iger, ki vsem spletnim gusarjem predstavlja kar trd oreh. Pojavile so se tudi govorice, da Denuvo precej slabo vpliva na optimizacijo iger in storjene so bile nekatere primerjave, kjer je bil zabeležen občuten padec sličic na sekundo v primerjavi s piratsko inačico, ki je imela zaščito odstranjeno v .exe datoteki.

Kljub temu je Denuvo prisoten pri vseh večjih založnikih, saj je veliko bolj učinkovit od običajnih zaščit. Vse se da slej kot prej skrekati in nič drugače ni z Denuvom in to je podjetje priznalo tudi samo. A njihova naloga ni večna zaščita, ampak bolj želijo igro obvarovati v prvem tednu od izida. To jim je v preteklosti uspevalo, a v letu 2019 jim na področju protekcije ne gre prav od rok.

Sicer je Denuvo nekatere igre dobro zaščitil. Denimo Anno 1800 je star že en mesec in še vedno nima piratske inačice. Enako se je zgodilo z Mortal Kombat 11 ter The Division 2, a ta dva špila sta usmerjeno v večigralstvo in lomljenje njune kode ne bi imelo pravega smisla.

Pojavilo pa se je ogromno naslovov, kjer je Denuvo padel prej kot v enemu tednu. To se je denimo zgodilo nazadnje včeraj, ko se je na torrent sledilnikih pojavil RAGE 2 in špil ni bil star niti en dan. No, Denuvo v temu primeru ni ravno podlegel , saj je na Steam verziji še vedno živ, na Bethesda zaganjalniku pa se je pojavila izvršna datoteka brez zaščite. Krekerji so morali tako zaobiti samo Bethesdino osnovno zaščito, kar pa je bila očitno mala malica.

Podobna zadeva se je zgodila pri igri Devil May Cry 5, saj se je na spletu že prvi dan pojavila izvršna datoteka, ki ne vsebuje Denuvo zaščite. Še en Capcomov naslov, Resident Evil 2 Remake, je bil zlomljen šesti dan po izidu. Krekerji so enak čas potrebovali za Far Cry New Dawn, Metro Exodus pa je padel še prej, saj se je na torrent straneh pojavil že četrti dan po izidu.

Denuvo je tako pri založnikih zagotovo padel na slab glas in zanimivo bo videti, kako bo to vplivalo na nadaljnjo implementacijo zaščite v vse večje naslove.

George RR Martin: “Ne, zadnji dve Game of Thrones knjigi nista še končani”

Na spletu krožijo govorice o zadnjih delih knjižne serije Pesem ledu in ognja. Ta trenutno obsega 5 knjig in sicer A Game of Thrones, A Clash of Kings, A Storm of Swords, A feast for Crows ter A Dance of Dragons.

Od zadnjega dela je minilo že dolgih 8 let in od takrat se je na malih zaslonih odvrtela že praktično celotna serija Igra prestolov, zato so se sedaj pojavile govorice, da sta zadnja dela že dolgo tega bila spisana, vendar pisatelj George RR Martin teh ni želel izdati, saj naj bi mu HBO zabičal, da naj počaka na konec televizijske serije.

Na te govorice se je včeraj odzval George in sicer na svojemu blog prispevku. Kakor pravi so govorice čista bedarija in še enkrat je potrdil, da knjigi Winds of Winter ter A Dream of Spring še nista dokončani. Še več, na zadnji knjigi sploh še ni začel delati zato so se zopet pojavile upravičene skrbi, da knjižna serija nikoli ne bo doživela pravega konca.

“Zdi se mi absurdno, da moram to sploh govoriti. Zemlja je okrogla, vrti se okoli sonca, voda je mokra… Moram tudi to povedati? Čudi me, da bi kdo sploh za sekundo verjel tem govoricam. Nimajo nobenega smisla. Zakaj bi leta čepel na končanih knjigah? Zakaj bi moji založniki, ne samo ti v ZDA, ampak povsod po svetu, kadarkoli pristali na to? Ob vsaki knjigi zaslužijo milijone in zamik izida ne bi imel nobenega smisla. Zakaj bi HBO želel, da knjigi ne izideta? Knjige pomagajo pri zanimanju za serijo in enako serija naredi za knjige.”

Celoten prispevek si lahko preberete na njegovi strani, potem pa lahko žalostno pogledate svojo zbirko knjig in ponovno iz njih pobrišete prah.

Windows 10 je te dni res poceni

Sledeči članek je sponzorska objava.

Davna leta nazaj so bili Windowsi res dragi. Spomnim se časov XP-jev, ko te je licenca obrala do kosti in zato si v Sloveniji bolj redko naletel na koga, ki je posedoval resnične, licencirane Windowse. In ko si takšnega junaka res ugledal, ti je zagotovo v možgane zašla misel: “Ta pa ima zagotovo kar veliko pod palcem.”

Zato so toliko bolj zacvetele piratske strani tipa Partis, kjer so si ljudje veselo prenašali Okna in jih nameščali na svoje sisteme. To se nadaljuje tudi danes, kljub temu da je Microsoft na začetku praktično podarjal Windows 10 licence. Dovolj je bila že licenčna verzija prejšnjih Oken in nadgradnjo na desetico si prejel zastonj!

Brezplačnega obdobja je morda konec, a to ne pomeni, da boste morali za svež in posodobljen operacijski sistem na široko odpreti denarnico. To gre predvsem na račun tretjih trgovin, ki dandanes ponujajo Okna za smešno nizko ceno.

Za nakup ključev se vas verjetno večina odpravi na že priznane strani tipa G2A ali pa Kinguin, vendar vsake toliko se splača pogledati na kakšno alternativo. Če ne drugega, si boste tako razširili svoje internetno znanje in morda odkrili kakšno kupčijo, ki bi pri prejšnjih straneh umanjkala.

Ena od teh strani je denimo SCDKey in trenutno ponujajo Windows 10 za samo 14,99 €. Če uporabite promocijsko kodo HAPPY, boste ceni odrezali še 20% in na koncu vas bodo originalni Windowsi koštali samo 11,99 € (klikni me). Zadevo lahko aktivirate povsod in za razliko od piratskih inačic, dobite originalni ključ, kateremu nikoli ne bo potekla licenca.

Seveda so Okna malce bolj revna če si ne lastite Microsoftove opreme Office in stran ponuja znižanja tudi na temu področju. Paket, ki zajema programe kot so Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher in Access vas bo stal 35,99 €, tudi tukaj pa lahko uporabite kodo HAPPY in ceni odrežete 7,20 € in vse skupaj vas na koncu stane samo 28,79 € (klikni me).

Tako imate lahko za okroglih 40 € na svojemu PC-ju nameščeno popolnoma licenčno opremo, za katero vam ni treba skrbeti, da bi vsebovala kako skrito, virusno kodo in katero lahko brez problema posodabljate še dolgo vnaprej. SCDKey ponuja tudi znižanja na platformah Steam, Origin in Uplay in tudi tam lahko zagotovo odkrijete kakšen dodaten popust.

Pixar se bo od zdaj naprej osredotočal na originalne izdelke

0

Pixar je pri večini gledalcev zapisan z zlatimi črkami, saj so njihovi animirani izdelki marsikomu izmed nas polepšali otroštvo. Studio še vedno pridno kuje nove animiranke čudovitega videza, vendar so se v zadnjih časih osredotočali predvsem na nadaljevanja.

Filmi kot so Cars 3, Incredibles 2 in Finding Dory so vsa nadaljevanja, ki so prinesla kar nekaj cvenka v blagajno, enako pa se pričakuje tudi od četrtega dela franšize Toy Story.

Spletna stran THR pa sedaj trdi, da bo Pixar po izidu Toy Story 4 spremenil smer in začel kovati originalne izdelke, ki niso nadaljevanja. To je razveselilo mnogo oboževalcev, saj je bil Pixar nekdaj znan predvsem po svoji domišljiji in kreativnosti za kovanje unikatnih animiranih filmov.

Za leto 2020 imajo napovedan nov originalni film Onward in očitno studio čaka svetla prihodnost. Ta je bila nekaj časa precej oblačna, saj so na površje prispele obtožbe na soustanovitelja studia, John Lasseterja. Kot ponavadi gre za obtožbe glede spolnega nadlegovanja, kar je postala že praksa v Hollywoodu.

World of Warcraft: Classic – znan je datum izida, danes se začne zaprta beta

1

Blizzard se je tokrat zelo izprsil in povedal, da bo zelo pričakovani klasični WoW izšel poleti in sicer 27. avgusta. 2019. Seveda bo mogoče testirati igro že v prvem beta testu, ki se bo začel že danes, 15. maja 2019.

Za zaprto beto se lahko prijavite na uradni Blizzardovi strani in potem kliknete na “Games and Subscriptions”. Potem obkljukate opcijo za World of Warcraft Classic in molite, da vas Blizzard izbere med peščico izbrancev.

Drugi beta test se bo zgodil 19. junija in trajal do 20. junija in tretji beta test se bo zgodil 18. julija in bo trajal do 19. julija.

Poleg klasičnega WoW-a bomo letos praznovali 15. obletnico te igre in za nas so razvijalci pripravili zbirateljsko izdajo, ki jo bomo lahko kupili za dobrih 100€. V njej bomo našli: 

  • kip Ragnaros,
  • našitek Onyxia,
  • mapo Azeroth-a,
  • odlične umetniška dela in
  • digitalne stvari kot so “mounti”

Poleg posebne izdaje, bomo obletnico praznovali tudi v sami igri. Čaka nas serija aktivnosti, vse pa bo pripeljalo do zadnjega raida, kjer bo moralo sodelovati 25 igralcev, nasproti pa se nam bodo postavili klasični šefi, znani iz bogate Warcraft zgodovine. Če nam uspe premagati vse izzive, bomo nagrajeni s posebnim Obsidian Worlbreaker mountom, ki močno spominja na zlobnega Deathwinga.


Igra prestolov – včerajšnja epizoda je bila najboljša v tej sezoni

Kot ponavadi bo sledeči zapis vseboval lepo dozo kvarnikov oz. spoilerjev in če si slučajno še niste ogledali pete epizode, si brž zatisnite oči in odjadrajte proč.

Pa smo vendarle prispeli do predzadnje epizode osme sezone Igre prestolov in smo v bistvu že tik pred ciljno črto. V prejšnjem članku sem izrazil močno upanje, da bodo producenti v zadnja dva dela vložili največ napora ter da se bo tako čakanje in trpinčenje skozi vse prejšnje medle epizode zadnje sezone vendarle izplačalo.

In to se je dejansko uresničilo, saj mi je epizoda, podimenovana The Bells, močno ustrezala in je po mojemu mnenju najboljši del, ki smo ga oboževalci GoT serije letos prejeli.

Vse skupaj se začne precej temačno. Varys še vedno želi na vse pretege prepričati Jona, naj postane zakoniti vladar sedmih dežel, vendar je zaščitnik Zimišča ostal neomajen. Njegova kraljica je Danny in ostal ji bo zvest do groba in lepo je videti, da še nosi tisto neomajno zvestobo, ki mu jo je davno tega vcepil njegov krušni foter Ned. Če se spomnimo, Nedu so prav tako ponudili možnost prevzeti oblast, pa je ponudbo prav tako zavrnil, kar ga je hitro stalo glave.

Kamera se potem preseli na našo kraljico Dany, ki je že videla lepše čase. Počuti se obkrožena s sovražniki in njena norost vre pod površjem. Tyrion ji prizna, da se v njenih vrstah nahaja izdajalec, to je spletkarski Varys. Dany je siceer mnenja, da je izdajalec Jon, ker je svoje poreklo izdal Sansi, kar dodatno prikaže, kako zapuščeno in izdano se počuti. Cincanja tu ni in Varysa pričaka hitra pravica: v roju ognja ga pomalica zmaj Drogon, truplo pa se še ni dobro ohladilo, ko se Dany in Jon že spravita v strasten poljub. Toda Jon in ni ravno za akcijo in Dany to porine še korak naprej. Odločno mu prizna, da če ljudstvu ne more vladati z ljubeznijo, jim bo pa pač preko strahu.

Naša kraljica Dany v zadnjih delih izgleda povsem drugače kot pa na začetku.

Vse poti tako peljejo v finalni obračun, še prej pa izvemo, da se je Jamie ujel v past. Njegova pot do svoje omiljene sestre Cersei se je klavrno končala, saj so ga urno zajeli vojaki in zopet se je znašel na njemu že znanem mestu: v verigah, priklenjen na v zemljo zapičeni kol. Na pomoč mu priskoči brat Tyrion, a še preden pristopi do njega, se mora prebiti skozi stražo. Tu nas pričaka košček dobrega stare Igre Prestolov, kjer smo prisotni humornemu dialogu ter Tyrionovem bistrem jeziku.

Mali junak je eden redkih, ki si ne želi smrti nedolžnih v Kraljevemu pristanku. Želi doseči Cerseino predajo in če bodo v mestu zvonili zvonovi in tako naznanili predajo, se lahko izognejo pokolu. Temu planu sicer Dany medlo prikima, a vidi se, da v njegov načrt ne polaga ravno veliko vere.

Tako se znajdemo pred Kraljevim pristankom in vse figure so na mestu za končni obračun. In ta ne razočara.

Končno so scenaristi pokazali, česa vsega so zmožni zmaji. Ta bajeslovna bitja so v preteklih delih igrali vlogo nadležne vešče, ki se jo da sklatiti samo z dobro namerjeno puščico. Glavni zmaj Drogon je medtem v slogu RPG-jev nabral nekaj izkustvenih stopenj in njegov spust iz zraka uprizori pravi razčefuk.

Euron, frajer, ki je v prejšnji epizodi lastnoročno pokončal zmaja, tokrat nima za burek. Dany skuri celotno mornarico in nihče leptečemu reptilu ne more prizadejati niti praske. Malce mi je bilo čudno, da tega Dany ni storila že v prejšnji epizodi, a morda je med tem časom zgruntala kako novo taktiko. Kakorkoli že, kakor je požig mornarice bil navdušujoč, celoten spopad še bolj oriše dejstvo, da je prejšnji zmaj umrl čisto brezveze. Po drugi strani je sicer res, oba zmaja so pokončali projektili, katerih nista pričakovala.

Drogon nam končno prikaže, česa vsega so zmožni zmaji.

Pred obzidjem Kraljevega pristanka si medtem stojita vojski Brezmadežnih ter najetih vojakov Kraljevega pristanka. Slednji dejansko izgledajo profesionalno in tu me je pričakalo presenečenje #1. Prikaže se Drogon, s pošastnim ognjem uniči vrata ter mimogrede zakuri celotno vojsko najemnikov v zlatih oklepih. Če je zmaj poprej pri paljenju mornarice izgledal nepremagljiv, tule izpade naravnost pošastno. Brez posebnega napora zažiga celotne vojske ter podira obzidja in hitro postane jasno, da je Cerseino upanje na zmago bila samo slaba šala. Zmaj postane res božja mašina in ni več tako težko verjeti, da so dolgo nazaj Targareyeni zavzeli ves znani svet samo preko teh pošasti. Se spomnite podrtega gradu Harrenhal, kjer je Jaquen izpolnjeval Aryne želje? Razsutje tam je prav tako posledica zmajevskega ognja.

Ne traja dolgo in mesto se preda. Cersei vse to mirno spremlja iz Rdeče trdnjave in tu me je pričakovalo presenečenje #2. Namreč vseskozi sem verjel, da ima zlobnica v roki skrit še nek adut, ki ga ni nihče pričakoval. A ko ji Qyburn reče, da je vsega konec in se mu dejansko na obrazu izriše zaskrbljenost se prikaže resnica. Cersei nima v planu ničesar. Nič ji ni ostalo, vsa upanja je polagala na Eurona, ki pa je bil tokrat popolnoma nekoristen.

V daljavi na vrhu stavbe tiči zmaj Drogon, na njem pa čepi Dany, prekrita s sajami. Sovražno gleda proti Rdeči trdnjavi in že sem imel v mislih sceno, kjer bo na balkonu stala Cersei, v oči ji bo strmela leteča Dany, ki bo po dramatični pavzi preko ukaza Dracarys postala edina kraljica sedmih kraljestev.

Ta izraz naravnost obožujem. Čisto sovraštvo, pomešano z nepredstavljivo močjo. Zagotovo najboljši trenutek osme sezone.

Presenečenje #3. Zmaj mogočno dvigne krila, preleti par metrov in začne zažigati vse pred sabo. Vojake. Civiliste. Otroke. Nedolžne. Dany je bilo dovolj in njeno maščevanje bo začutilo celotno kraljestvo. Vladaj preko strahu. To je odličen začetek za kaj takega.

Sledi masaker vsega živega in treba je reči, da so producenti odlično uprizorili trpljenje navadnih ljudi. Sredi vsega tega kaosa se znajde Arya, ki je sicer najboljši morilec v deželi, vendar ji tu njene veščine ne pomagajo dosti. Je prestrašena punca, ki želi preživeti in čeprav želi pomagati, tu pomoči ni. Niti upanja. Je samo met kocke usode in upanje, da se ti na glavo ne zvrne goreči kamen.

Ta scena odlično prikaže trpljenje navadnih ljudi, ki jim je navsezadnje vseeno za Železni prestol in želijo samo preživeti.

Naš Pes medtem končno doseže svojega brata Clegana in med njima se spopade epski spopad. Pred tem zombi The Mountain v smešni maniri odpravi Qyburna, s preprostim zamahom se odkriža pošlje svojega stvaritelja, kateremu se ob pristanku na kamnu odpre lobanja. Sledi smešen prizor, ko se Cersei odpravi mimo Psa, povsem brez besed. Če bi takrat rekla: “Sam mal’, da grem mim'”, bi počil od smeha, saj je bil kader idealen za kaj takega. Sledi tepež, kjer se končno razkrije Cleganov obraz in priznati moram, da mi je žal, da o njegovem ponovnem vstajenju nismo izvedeli več. Kako je lahko sploh živ? Kakšno magijo je uporabil Qyburn? Koliko je v njem še kaj bivše osebnosti poleg sovraštva do brata? Clegane se izkaže za praktično neumrljivega in ne podleže niti takrat, ko mu Pes skozi oko porine nož. Slednjemu ne ostane nič drugega, kot da skoči vanj in skupaj padeta v globino, orjaškemu požaru naproti. Kakor je bilo Psa celo življenje strah ognja ga je na koncu ravno ta odrešil.

Jaime se na vse pretege trudi prispeti do Cersei, a pred tem mora premagati Eurona. Njun spopad je dobesedno “krneki”, saj nima nobenega pravega smisla. To je še ena od stvari, kjer so morali scenaristi hitro zaključiti štorijalni lok karakterja in so se morali brž spomniti rešitve. Euron tako crkne, še prej pa dvakrat dobro zabode Jamija. Ki je očitno dobil nadnaravne sposobnosti, saj ga globoki vbodi očitno ne motijo pretirano. Sicer se malo opoteka ampak potem že hodi povsem normalno in se tako končno snide s svojo izvoljenko.

Cersei bi si v finalni sezoni zaslužila več dialoga in je kljub odlični igralki bila povsem premalo prikazana na zaslonu.

Skupaj s Cersei nato doživita bridek konec pod stavbo Rdeče trdnjave. Priznam, sem bil eden od tistih, ki si je želel boljši razplet s Cersei. Ženska je namreč pravi demon v človeški koži in privoščil bi ji nekaj trpinčenja. A Igra prestolov nas tu spomni, da so to samo ljudje in da življenje ni film, ki bi vedno prinesel epsko bitko med herojem in grdavžem. Včasih ljudje preprosto umrejo in to na povsem neherojski način, kot je na primer pod ruševinami domače hiše oz. palače. Nekaj ljudi je verjetno razočaranih tudi nad Jamijem, ki je na koncu, kljub vsem spremembam, ki jih je doživel njegov karakter skozi sezone, umrl na istem mestu kot na začetku: v objemu svoje ljubljene sestre. Seveda pa se da na te zadeve gledati tudi na drugačen način in stavim, da je pri temu veliko vlogo igrala Brienne. Pri njunih posteljnih avanturah je Jamie končno spoznal, da Cersei ne bo mogel nikoli nihče nadomestiti in da vse njegove spremembe v “dobrega fanta” nimajo pomena, če se ne moreš stisniti ob tistega, ki ga ljubiš. Ljubezen je pač ljubezen in ta se ne ravna po pravilih logike.

Kar se tiče kinematografije ima peta epizoda nekaj najlepših scen osme sezone.

In to je to, predzadnja epizoda je zaključena in vsi negativci so pod rušo. Pa so res? Je Dany storila zadnji korak v svojo norost? Bo Jon zbral pogum in nas v finalnem delu čaka spopad dveh bivših ljubimcev?

Videli bomo in reči moram, da mi je ta epizoda povrnila nekaj zaupanja v dostojen zaključek sage. Še vedno je očitno, da bi potrebovali še eno sezono, saj si nekateri karakterji zaslužijo boljše slovo (Varys), a glede na omejen čas so se dogodki tokrat razpeljali v zadovoljivi maniri. Nekaj traparij sicer je (recimo da je Arya očitno tudi Witcher Geralt, ki lahko z žvižgom vedno pokliče konja), vendar se vidi, da so producenti v zadevo vložili več truda, scenarij pa tudi ni tako luknjast in se dejansko osredotoči na karakterje. Kdo od njih bo svojo rit posedel na železni prestol pa bomo videli 19. maja.

File://maniac je naravnost genialna in brezplačna igra, ki jo igrate preko brisanja datotek na vašem računalniku

0

Eden od razlogov, da imam rad indie igre je ta, da si vedno upajo poizkusiti nekaj novega. Večjim razvojnim studiem namreč ne morejo konkurirati glede grafike ali pa obsežnosti sveta, lahko pa vpeljejo nove koncepte, ki jih je veselje preizkusiti.

Ena takšnih zanimivih iger nosi naslov File://maniac. Gre za povsem brezplačno igro, ki jo lahko prenesete v vašem brskalniku, težka pa je okoli 30 MB.

Pri zagonu .exe datoteke vas pričaka podoba, ki spominja na stare avanture iz zlatih časov studia Lucas Arts. Vendar je grafika obstranskega pomena, saj se pravi čar naslova skriva v samemu igranju.

File://maniac namreč igramo tako, da brišemo ali pa spreminjamo datoteke v našem Raziskovalcu. Najprej naletimo na vrata, ki so zaklenjena. Igra nam lepo pove, da je problem v .ini datoteki, ki jo moramo izbrisati. Ko to storimo, se vrata v igri odklenejo in odpre se nam pot naprej.

Špil je poln takih trikov in nam na nekaterih mestih ustvarja datoteke, v katerih lahko potem razberemo sledi za nadaljnje igranje. Neprestano moramo preklapljati med igrinim oknom ter Raziskovalcem in zadeva je preprosto genialna.

File://maniac zaenkrat ni poln naslov ampak bolj demo, ki pa ga namerava razvijalec razviti v polno, epizodično igro. Za preigravanje obiščite sledečo povezavo in če ste darežljive volje, lahko pred prenosom razvijalcu namenite kakšen cekin. Drugače pa samo razširite datoteke in zaženite FileManiac.exe.

Hearthstone : Dobili smo novega in zadnjega svetovnega prvaka HCT sistema

Dobra dva tedna nazaj smo okronali zadnjega svetovnega prvaka po HCT sistemu tekmovanja. In kakšen finale je to bil, v njem sta se spopadla norvežan Casper »Hunterace« Notto in nemški predstavnik Torben »Viper« Wahl.

Finale, ki je ponudil praktično vse in se na koncu razvil v pravcato dramo po zaslugi moža na spodnji sliki.

Arch-Villain Rafaam

To je Arch-Villain Rafaam, karta, ki spremeni tvoj kupček v naključne legendary minione. Viper jo je v zadnji igri zadržal v svoji roki od samega začetka in takoj smo vedeli, da se nam obeta poslastica.

S to igro je bilo sklenjeno še 1 leto ešporta v Hearthstonu in marsikdo se bi verjetno strinjal, da zaključek ne bi mogel biti boljši. Aktualni svetovni prvak je postal Hunterace. Norvežan je za seboj imel krasno sezono in zmagama na Tour Stopih v Italiji in Seulu, dodal še krono svetovnega prvaka in tako v žep pospravil dodatnih 250 000 $.

Prilagamo še dve Twitter izjavi, ki vas bodo prepričali, da si finale ogledate še enkrat.

No, poglavje je sklenjeno, kako pa naprej? Že na začetku sem napisal, da je to bilo zadnje prvenstvo po HCT sistemu tekmovanja. Blizzard je za najprej uvedel nov format. Poslavljamo se od Conquesta in pozdravljamo Specialist Format. 

Seveda ni minilo veliko časa, da ne bi nov format sprožil velikih polemik, saj na Twitterju že tečejo burne debate med profesionalnimi igralci. Če na kratko povzamem, nočejo ga.

Pri Specialist Formatu ima vsak igralec 3 kupčke istega razreda. Primarni kupček je standardno sestavljen iz 30 kart, drugi in tretji se pa lahko razlikujeta od prvega, vsak po 5 kart.  Prvo igro se vedno začne s primarnim kupčkom, po tej igri pa lahko svobodno menjavamo med vsemi tremi kupčki. Igra se na 2 dobljeni igri (BO3).

Mnenja trenutno zagotovo niso najboljša in upamo, da se spodnja slika ne uresniči. Sam sem si že ogledal turnir v Specialist Formatu in na žalost se moram strinjati, da ni bilo najbolj zanimivo gledati turnirja, kjer je 9 od 12 igralcev izbralo Rogue kupček.  Po drugi strani pa je to format, ki od razvijalca zahteva, da je igra uravnotežena in tako daje upanje, da bo Blizzard izdajal bolj redne posodobitve.

Prva konkretnejša mnenja o novi sezoni ešporta in Specialist Formatu pa bomo lahko podali, ko se začne Grandmaster sezona.  Več o o temu sistemu pa v naslednji objavi.

Rainbow Six Siege nas draži z novimi operatorji

0

Rainbow Six Siege počasi vstopa v svoje četrto leto obstoja, saj je igra originalno luč sveta doživela leta 2015. Vendar njen izid ni instantno navdušil igralce, ki so še vedno objokovali njene taktične in enoigralske korenine.

Ubisoft se ni vdal in Siege je pridno pridobival na posodobitvah ter vsebini in kar naenkrat se je tehtnica prevesila v njihovo smer. Špil je končno postal uspeh, zato smo lani dobili že prvo sezono, sedaj pa se razvijalec pripravlja za lansiranje druge.

Seveda je najprej potrebno svoje igralce malce podražiti in Ubisoft se je tako poslužil Twitterja. Včeraj je izšla skrivnostna objava, ki prikazuje enega operativca, ki očitno veliko stavi na igranje s sencami.

Zakaj točno gre v zgornjemu posnetku, ni tako težko ugotoviti. Ubisoft je že razkril svoje plane za Year 4 in razkrili so, da nas čakata dva frišna operativca. Prvi prihaja iz ZDA, iz vrst tajne službe, kar mu bo omogočalo, da se posluži zanimivih igračk. Tako bo v svojem inventarju imel optično napravo, katera je povsem imuna na zaslepljujoče in dimne bombe.

Drugi pogumnež pa prihaja iz Danske in bo prava sodobna ninja, ki se premika neslišno in je kameram nevidna. Staviti grem, da se na zgornjem posnetku pojavi prav slednji.

Zanimivo je tudi, kako sta se glavni Ubisoftov Twitter račun in Rainbow Six račun malce pošalila, za to pa sta uporabila GIFe zabavne serije Brooklyn Nine-Nine.

Doom Eternal dobil nov igralni posnetek

0

Doom iz leta 2016 je bil zame prijetno presenečenje. Razvijalec id Software je po dolgem času spet pokazal, da so pri proženju orožij in občutku razkosavanja demonske zalege takšni mojstri, ki trenutno preprosto nimajo konkurence.

To je zaznala tudi igričarska publika, prodaja je dobro stekla in tako je bilo hitro napovedano nadaljevanje, ki bo tokrat nosilo podnaslov Eternal.

Na konferenci GDC 2019 je bil prisoten tudi id Software in pri predstaviti igre so prikazali tudi nov igralni posnetek in to na mapi, ki je do sedaj še nismo videli.

Doom Eternal bo poganjal pogon id Tech 7 Engine, čaka pa nas močno nadgrajena grafična podoba, kjer naj bi teksture vsebovale 10x več geometrijskih podrobnosti od predhodnika. Akcija naj bi bila še hitrejša in bolj brutalna, kar je pomembno dejstvo, saj je bil že izvirnik precej grafično nazoren.

Doom Eternal še nima datuma izida, bo pa prisoten na letošnjem festivalu QuakeCon 2019.

James Charles prvi YouTuber v zgodovini, ki je izgubil več kot milijon naročnikov v enem dnevu

0

Se še spomnite, ko smo na začetku leta pisali o YouTuberju, ki je z obiskom nakupovalnega središča uprizoril pravi kaos, saj ga je obiskalo tisoče vreščečih najstnic?

Tipček, z imenom James Charles, si je od takrat na YouTubu nabral še več sledilcev in imel na višku slave okoli 16.5 milijonov sledilcev. Vendar je bil z glavo previsoko v oblakih in zaradi nedavne drame, je v samo enemu dnevu izgubil milijon naročnikov, sedaj pa je številka narasla že na več kot dva milijona.

James je očitno precej poreden poba. V preteklosti je že bil center kontroverzije, saj je imel planiran izlet v Afriko in je na Twitterju javno izjavil: “OMG, kaj če dobim Ebolo?”. Sedaj pa se je sporekel s svojo bivšo poslovno partnerico Tati Westbrook, katera mu je od začetka stala ob strani in mu pomagala do njegove neizmerne slave. Bila je njegova prva mentorica, skupaj s svojim možem pa sta Charlesu pomagala do marsikaterega sponzorstva.

19-letnik si je privoščil nespametno potezo, saj je na Instagramu promoviral izdelek podjetja, ki je neposreden konkurent Tatijenem proizvodu. Ženskam, kot vemo, se ni pametno preveč zameriti in tako je bilo tudi v temu primeru.

Na YouTubu je objavila posnetek, kjer je spregovorila o Jamesovi nezvestobi, hkrati pa je razkrila še nekatere nečednosti, ki nikoli niso prišle v javnost. James naj bi izkoriščal svojo moč in preko svoje vplivnosti želel vplivati na seksualno orientiranost ljudi. Tako je želel v posteljo spraviti veliko moških, čeprav so mu ti izrecno povedali, da so hetero.

“Uporabljaš svojo slavo, moč in denar ter se igraš s čustvi ljudi. Groziš jim, da jih boš uničil in osramotil, če se ne pokorijo tvojim seksualnim željam, pa čeprav so ti ljudje heteroseksualci?”

Video je med časom pisanja nabral že 33 milijonov ogledov in prizadejal veliko škodo Jamesovem kanalu. Po drugi strani pa je Tati pridobila ogromno in njen kanal je zrasel skorajda za takšno številko, kot jo je izgubil YouTube zvezdnik.

Ta se je nato javno opravičil Tati, njenemu možu in vsem oboževalcem.

“Sovražim dejstvo, da nisem razočaral samo svojih oboževalcev ampak tudi dva človeka, ki sta bila moja vzornika od samega začetka.” Dodal je še: “Najbolj bedno je to, da vem, da nikoli več ne bom mogel nazaj dobiti tistega zaupanja in prijateljstva in ju zato sploh ne krivim.”

Je zopet čas za bitcoin vrtiljak?

V kolikor ste investirani v kripto valute, potem zagotovo veste, da se je bitcoin v kratkem času povzpel preko meje 7000$ in poskrbel za nov val pozornosti glede kripto valut.

Dogajanje okoli bitcoina nebi mogel napovedati niti Nostradamus, saj si posameznik neko jasno sliko težko ustvari.

Pred kratkim so iz borze Binance ukradli za preko 40 milijonov dolarjev bitcoinov. Tisti dan je cena zanihala za 100 $, od takrat naprej pa je Bitcoin zrasel za dobrih 20%. Torej neke hude logike tukaj ni. Kot da bi Boeingu ob nedavnih nesrečah zrasla cena delnic. To samo dokazuje, da je to igra za tiste z močnimi živci.

V kolikor mislite, da boste z kripto valutami čez noč obogateli se krepko motite. In verjemite, govorim iz lastnih izkušenj.

V nekem momentu »ti je vse jasno«. Gledaš svoje priljubljene YouTube analitike, ki delajo svoje videe v mamini garaži. Navdušeno spremljaš njihove analize Elliott valov, Fibonaccija, zlatega reza in ostalih stvareh, o katerih nimaš pojma. Njihove besede vzameš za sveto. Seveda boš njih upošteval zgolj kot neko vodilo kateremu boš dodal svojo inteligenco. Navsezadnje si tudi ti »mojster«.

Oborožen s podatki se odločiš za nekaj svojih favoritov. To so kripto kovanci katerih »tehnologija« ti je blizu. Od birme ti je ostalo 1000 €. To je tvoj budget. Niti ni važno. Lahko imaš tudi milijon evrov. Važni so procenti.

Torej s svojimi 1000 € si sedaj kupil nekaj svojih favoritov. Recimo, da je njihova cena na dan tvojega nakupa 1 € po komadu. Torej imaš 1000 kovancev. Obeti so dobri. V zadnjih 30 dneh se je tvoj portfolio povečal za 30%. Imenitno. Kdo pa zasluži 300€ od tvojih prijateljev od doma? Na tvojem telefonu je nekaj novih obveznih aplikacij. Coinmarketcap, tvoja borza, denarnica in podobno. Vsakih 15 minut pogledaš koliko so se dvignili tvoji cekinčki. Če bo šlo tako naprej boš čez 3 mesece na 4000 €. Nov računalnik, avto, sedežna za mamo?

Ne.

Ti si pameten. Iz 1000 € si naredil 4.000 €. Vendar globalno gledano drobiž. Iz tega ne bo novega Golfa.

Je pa verjetno smiselno, da iz 4000 € narediš 16.000 €. Jasno. Krivulja je jasna. Elliott valovi so jasni. Zlati rez je jasen. Tvoji YouTube preroki so spregovorili. Gremo naprej.

Kaj pa, če bi še kaj dodal v svoj portfolio? Pokažeš svojemu morebitnemu financerju, da si v nekaj mesecih naredil 300% dobička. Če ti lahko posodi 3000 €. Da boš štartal s sedmimi jurji. Ker je nekaj novih kovancev, katere moreš pokrit v svoji strategiji.

Super. Vse zvezde so poravnane. Imaš 7.000 € vreden portfolio. Še nedolgo tega si komaj imel za burek po celonočnem popivanju v diskoteki. No, dragi profesorji, ki so rekli, da nič ne bo iz tebe – »Look at me now b*

Naslednjih nekaj mesecev ti gre odlično. Tvojih 7.000 € je naraslo na 20.000 €. Ne razmišljaš več o novem Golfu. Nov cilj je BMW, Mercedes, Audi. Jasno…

Morda bi bilo pametno vzeti ven 3000 € in vrniti denar, ki si si ga sposodil? Samo, če sedaj vrneš 3000 €, je to potencialnih 30.000 €, ki jih ne boš dobil, ko gredo cene zopet gor. Res je. Počakajmo še malo.

Bloody Monday. Krvavi ponedeljek. Borze v rdečem!

Tvoj porfolio je iz 20.000 € padel na 14.500 €. Samo brez panike. To je popravek. Pričakovano. YouTube guruji so ga napovedali. Počakajmo še dan ali dva. Da gre krivulja zopet gor.

Vendar ne gre… Že 14 dni gre krivulja navzdol. Denar se topi. Tvoje sanje izginjajo. Nekateri ti svetujejo, da se drži svoje kripto valute po ceni življenja (HODL), spet drugi prodajajo v čedalje večji paniki.

Moram prodati, da obdržim nekaj dobička. SELL.

Dobro. Vse je v redu. Počakam, da pade vse skupaj še 20% in potem grem spet notri. Moj porfolio oz. število kripto žetonov bo tako večje za 20%. Odlično.

AMPAK. Krivulja se nepričakovano obrne nazaj v zeleno.
OK, ni problema.

+5%… +10%…. FOMO… Moram iti nazaj notri, drugače mi bodo pobegnili na luno. Kupiš pri 20% dražji ceni. Tvoj portfolio je 20% manjši kot teden dni nazaj. Vendar si še vedno v igri.

Od sedaj naprej boš bolj previden.

Nisi bil.

Isto se ti ponovi še dvakrat ali trikrat. V vsem svojem mojstrstvu si zvodenel svoj porfolio. Še vedno je vreden 12.000 €, vendar nominalno držiš 50% manj kripto valut. Bravo genij.

Odločiš se, da je to preveč stresno in greš v kamp HODL. Držim tole 10 let. V tem sem zaradi tehnologije.

Mine pol leta. Pogledaš in vse je v rdečem… KREPKO v rdečem. Povsod po portalih novice. Bitcoin je mrtev. Cena ostro pada. Z njo vse povezane kripto valute. Tudi tvoje. Vendar tvoje padajo z dvojno hitrostjo kot bitcoin. Imaš samo še 4.800 € vreden porfolio. V trenutku obupa prodaš za 3000 €, da lahko povrneš to, kar si si sposodil. Vsaj to mi je uspelo.

V naslednjem letu tvoj porfolio pade na 250€.

Gurujem ne zaupaš več. Nikomer ne zaupaš več. To je zarota velikih igralcev. Kitov. Banda prekleta!

Pustiš vse ležati na svojem računu. Tako ali tako se ne splača dol pobrati tega drobiža.
Pustimo času čas. Zaupam v tehnologijo.

Eno leto se nič ne dogaja. Ne spremljaš več. Vendar bitcoin se prebudi. Tvoj portfolio se okrepi za 40%. Ni veliko. Ampak sedaj imaš 350 €.

Nakažem še 150 €? Tko, da bo pač za vsaj eno vijolico? Samo toliko, da bom v igri. Moraš biti v igri. Če nisi v igri si mrtev.

Tvoji guruji so nazaj. Spletne strani imajo vgrajene grafe kriptovalut. Menda gremo na 100.000 € po bitcoinu!

Naslednje jutri zaslediš članek z naslovom »Je zopet čas za bitcoin vrtiljak?«

Kino namesto Detektiva Pikachuja otrokom predvajal grozljivko La Llorona

0

V slovenska kina bo kmalu prispel dolgo pričakovani animirani film Detektiv Pikachu in zagotovo bodo te dni kinodvorane polne mlajših Pokemon navdušencev. Upamo pa, da mlajši ne bodo doživeli takšnih travm, kot so jih včeraj v eni nesrečni kinodvorani v Kanadi.

Eden od novinarjev spletne strani ScreenRant se je za namene recenzije odpravil gledati najnovejšo avanturo Pikachuja in dvorana se je šibila pod Pokemon navdušenci, večina od njih pa je bila precej mladih. Vendar se je zgodila napaka: namesto prisrčnega filma se je odvrtela grozljivka La Llorona.

Očitno je prišlo do napake pri predvajanju, saj je bila celotna predstava prava zmešnjava. Še pred filmom so se predvajali napovedniki za precej temačne filme kot so Annabelle Comes Home, Joker ter Child’s Play. Ko se je film končno začel, gledalci niso videli prisrčnih avantur rumene žverce, ampak jih je pričakala grozljivka La Llorona.

V kinu so sčasoma vendarle prišli do spoznanja, da se vrti napačen film. A do takrat so mlajši že začeli z jokom, odvrtelo pa se je tudi kar nekaj La Llorona filma. Prišli so celo do dela, kjer ženska, oblečena v belo, utaplja mlajšega otroka v reki, nato pa se še odpravi v lov za njegovim bratom.

Osebje je končno ugasnilo film in gledalce pospremilo v dvorano, kjer se je vrtel Detektive Pikachu. Zagotovo pa bo veliko mlajših pokasiralo kar nekaj nočnih mor in ne bi se čudil, da bi kakšen razkačen starš sprožil tožbo.

Outer Wilds – še en naslov, ki je pokazal sredinec Steamu in se zavezal Epic Games trgovini

0

Outer Wilds ne smemo zamenjati z Outer Worlds. Slednji je RPG, ki ga razvija priznani studio Obsidian Entertainment in kljub temu, da gre za precej drugačna naslova, si v bistvu delita kar nekaj podobnosti.

Poleg imena se bosta obe igri lotili raziskovanja vesolja, le da bo Outer Wilds vpletel komponento konstanto spreminjajočega se vesolja. Raziskovali bomo namreč skrivnosten solarni sistem in pri odkrivanju skrivnosti nas bo zagotovo čakalo veliko smrti. Pokonča nas lahko pomanjkanje kisika, nevarna pošast ali pa bomo samo zatavali v odročne predele iz katerih ni povratka. Poanta je, da bomo vedno na koncu umrli, a to ne bo pomenilo konec igre. Vrnili se bomo namreč na začetno vasico in spet bomo morali skozi vse preizkušnje, le da bomo tokrat obogateni z izkušnjami prejšnje odprave. Čeprav bomo bolje pripravljeni, so razvijalci poskrbeli, da se bo okolje po smrti malce spremenilo in tako nobena odprava povsem ista.

Outer Wilds se za svojo rojstvo lahko zahvali svojim Fig podpornikom, ki pa jih je pred kratkim precej razočaral. Odločili so se namreč svoj pionirski projekt ponuditi ekskluzivno Epic Games trgovini, češ, da so samo tako lahko naredili igro boljšo.

Podporniki so seveda razburjeni, eden od njih je pripomnil, “da je naravnost nagnusno, kako je razvijalec preko sodelovanja z Epicom podpornikom sprožil sredinec.” Razvijalec sicer pravi, da bo izid na drugih platformah prišel nekoliko kasneje, zato pa niso postavili nobenega časovnega okna.

Najbrž zato, ker še vedno nimajo datuma izida. Outer Wilds bi sicer moral iziti že decembra 2018, a so se odločili izid zamakniti v letošnje leto.

A Hat in Time prejel nov DLC ter večigralski način

0

Platformščin na PC-ju obupno primanjkuje in lastniki računal lahko samo ljubosumno gledajo Switch igralce, ki se lahko zabavajo z odličnim Super Mario Odyssey.

Vseeno pa PC-jaši niso ostali praznih rok, saj se lahko zabavate ob odlični in simpatični igri A Hat in Time. Naslov je sicer izšel že kar dolgo nazaj, namreč oktobra 2017, a si je nabral lepo občinstvo. Razvijalec izpolnjuje vse obveznosti glede svoje Kickstarter kampanje in tako smo zdaj dobili povsem frišen DLC Nyakuza Metro.

Dodatek prinaša novo podzemno stopnjo ter nova poglavja. Čaka nas novo orožje v podobi bejzbolskega kija, našo opremo pa bomo lahko tokrat nadgrajevali preko zanimivega sistema nalepk.

Razvijalec je vključil tudi večigralsko komponento, kjer se bo naenkrat v igro lahko povezalo do 50 sodelujočih in skupaj boste lahko preigravali nove izzive v podobi Time Riftov.

DLC je povsem brezplačen za podpornike Kickstarter kampanje, ostali pa si ga lahko privoščite na Steamu za ceno 5,69 €.

Nvidia zakrpala hudo varnostno ranljivost – priporočljiva namestitev novih gonilnikov

Spletna stran ThreatPost poroča, da je imela Nvidia hudo varnostno ranljivost pri svojih grafičnih gonilnikih.

Problem je nastopil v samem kernelu, kjer deljeni podatki niso bili pravilno sinhronizirani in tako je nastala velika ranljivost, ki bi jo lahko izrabili hekerji. Težave so nastopile tudi pri inštalaciji gonilnikov, saj program ni pravilno naložil Windows DLL datoteke in ni verificiral njenih podpisov.

Ranljivost je bila odpravljena v najnovejših gonilnikih, zato se priporoča namestitev le teh. Najnovejši gonilniki trenutno nosijo številko 430.64.

Svojo verzijo gonilnikov lahko preverite, če odprete Nvidia nadzorno ploščo in spodaj levo kliknete razdelek “System Information”. Za posodobitev se lahko poslužite programa GeForce Experience in ta bo samodejno prenesel najnovejše gonilnike ali pa se odpravite na njihovo uradno stran in si tam sprožite prenos.

Inter-Tech M-908 Infinity-Mirror – Test ohišja | Zrcalce, zrcalce na ohišju povej…

Le nekaj tednov nazaj smo na portalu oči vrgli na enega izmed najcenejših ohišij na trgu, Inter-Tech-Thunder. Za 30€ je slednji vsekakor pritegnil našo pozornost, a po drugi strani je bilo moč čutiti, da se je nekje preprosto moralo varčevati. Tako sem z navdušenjem pristal na test premijskega ohišja izpod rok Inter-Tech in sicer M-908 Infinity-Mirror.

Za dobrih 90€, kolikor zanj želijo, prejmeš 3 RGB ventilatorja, akrilno-aluminijasto stranico in najpomembnejše, zastekljen sprednji del, ki nudi občutek številčnih LED diod.


Tehnične specifikacije

Proizvajalec:INTER-TECH
Tip ohišja:Midi ATX tower
Podpora za matične plošče:Mini-ITX, Micro-ATX, ATX, E-ATX
Notranja vgradna mesta 8,89cm (3,5″):3
Notranja vgradna mesta 6,35cm (2,5″):5 (2, če so vgrajeni 3,5″)
Število razširitvenih mest:7
Priključki:2x USB 3.0, 2x USB 2.0, 1x mikrofon, 1x slušalke
Napajalnik:brez, ATX
Ventilator:Spredaj: 2x 120mm (opcija)
Zgoraj: 2x 140mm ali 2x 120mm (2x 120mm vgrajena, RGB, 3pin-konektor)
Rear 1x 120mm (vgrajen, RGB, 3pin-konektor)

Vodna hlajenja:Spredaj : 240/360mmZgoraj: 280/360mmZadaj: 120mm
Dimenzije (ŠxVxG) v mm:230 x 465 x 470 mm
Barva:črna
Največja kompatibilnost:Največja dolžina grafične kartice: 390 mm
Največja višina procesorskega hladilnika: 165 mm
Dodatno:– sprednja stran z Infinity-Mirror efektom iz kaljenega stekla
– vgrajen RGB trak na tunelu za napajalnik
– RGB-/PWM plošča za do 5 RGB naprav (7 barv, 2 efekta), v kombinaciji z osnovno ploščo s PWM funkcijo do 5 ventilatorjev s 3pin konektorji
– dve ločeni nastavitvi hitrosti za 3 ventilatorje s 3 pin konektorjem
– prostor za diske pod oddelkom za osnovno ploščo z ločenim pretokom
– ločen prostor za 2,5″ za osnovno ploščo
– opcija vgradnje vodnih hlajenj 120mm ali 240mm
– odstranljivi protiprašni filtri zgoraj in spodaj
Garancija12 mesecev
Masa:10,19 kg

Video test


Izgled in dizajn

Čeravno te bolj zanimajo vse funkcionalnosti, morava nekje začeti, da bo vse skupaj imelo rep in glavo.

Torej, najmanj impresiven del vsakega ohišja je nedvomno embalaža. Njena edina vrednost je zaščita produkta. Preprosto je škatla prevelika, da bi jo obesil na polico, kjer bi imela kakršnokoli estetsko vrednost. Če si že kdaj kupil ohišje, veš, da je na obeh straneh varovano s stiropor vsadki in tukaj se tokrat tudi konča.

Prava razlika napram cenenih ohišij je vidna v teži škatle. Pričakovano je bila z več kot desetimi kilogrami presneto težka.

Nekoliko bolj skopo je z dodatki. Dodanih vijakov je le za vzorec, nič drugače pa ni niti z preostalimi bonbončki. Tako se v škatli ob vezicah in odmerjenih vijakih nahaja še dodatek za vertikalno namestitev grafične kartice, kjer bo za uporabo potreben ločen nakup dodatnega adapterja.

Ne bi se motil ob trditvi, da poizkušajo kupca pritegniti z vizualnimi aspekti, medtem, ko je sama funkcionalnost potisnjena malce v ozadje.

Največji vtis ohišje naredi v trenutku, ko ga potegneš iz embalaže. Estetsko gre nedvomno za lepo oblikovano tower varianto in temu nikakor ne bom oporekal. Prednja stran iz kaljenega stekla v vključenem stanju sproža t.i. neskončen efekt, kjer zaradi zrcaljenja dobiš občutek neštetih LED trakov. Ob kopici možnih barvnih nastavitev se ohišje ambientno poda skorajda vsaki sestavi.

Na vidni strani najdeš mešanico jekla in na velikem delu tudi akrilnega stekla. K sreči jo povezava dovolj tesna, da onemogoči nadležen efekt vibriranja. Vsekakor bi raje videl stranico iz kaljenega stekla ali vsaj popolno okno, ampak tudi v tej izvedbi še vedno doseže željen učinek.

Vrh po sredini zaseda s proti-prašno mrežico prepredena zlahka odstranljiva luknjičasta plast, pred njo pa se nahaja tudi nadzorna plošča.

To storiš z rahlim pritiskom na prednji strani.

Odstranjevanje da izjemno zadovoljujoč občutek, saj je izjemno preprosto in hitro. Tako lahko v trenutku dobiš dostop do vrhnjih ventilatorjev, omogoči pa tudi tudi lažjo namestitev vodnega hlajenja brez potrebe po odstranjevanju plastičnih čepov.

Na vrh je mogoče namestiti 3x120mm ali 2x240mm ventilatorje, za zahtevnejše uporabnike sta podprta tudi 360mm in 280mm radiatorja vodnih hladilnikov.

Na prednji strani je prostora nekoliko manj. Nanjo boš lahko namestil do 2x120mm oz. radiator do 240mm, kot je razvidno iz zgornje fotografije. Zrak je doveden preko stranskih rež na levi in desni strani ter preko luknje na dnu, kar bo za veliko večino sestav zadostovalo.

Pozicija nadzorne plošče je standardna, zaradi česar boš imel pri uporabi sprednjih priključkov težave zgolj, če je prostor preveč utesnjen po višini. Ker gre za visoko ohišje sem imel pri svoji mizi tudi sam nekaj težav pri uporabi vrhnjih USB rež.

Na vrhu lahko najdeš gumba za vklop in ponovni zagon, zraven pa se nahajata še 3.5mm priklopa za mikrofon ter slušalke in nenazadnje tudi 2x USB 2.0 ter 2x USB 3.0. Pohvaliti morem dva krmilnika ventilatorjev, kjer lahko izbiraš med tihim, neslišnim in zmogljivostnim načinom. V enega izmed krmilnikov je mogoče priklopiti 2 ventilatorja v drugega pa enega, do 3 ventilatorje torej. Za priključitev je potreben 3 pinski priklop. Več kot očitno je sistem namenjen že vgrajenim ventilatorjem, kar ni nič slabega, saj so vgrajeni ventilatorji dovolj kakovostni za veliko večino uporabnikov.

Prva stvar, ki mi je v trenutku stopila v oči je odsotnost gumiranih čepkov na vodilih kablov. V tem cenovnem razredu sem to preprosto pričakoval. V kolikor uporabljaš napajalnik brez oblečenih kablov ali so ti bolj živih barv jih boš presneto težko skril. Res škoda, ker so odprtine postavljene pametno in omogočajo efektivno skritje kablovja.

Nedvomno neprijetno v oči zbode molex priključek pisanih barv, ki je namenjen napajanju LED RGB plošče na zadnji strani. Ni mi popolnoma jasno, zakaj za molex priključek niso uporabili kablovja črne barve. Gre za manj pomembno napako, saj bo grdavža v celoti zakrila osnovna plošča.

Druga neprijetnost je RGB trak na spodnji strani stranice. S svojo direktno svetlostjo hote ali nehote pritegne preveč pozornosti in je predvsem zvečer moteč. V ohišje je vgrajen in njegova odstranitev ni popolnoma trivialna. Sam bi dosti raje videl efekt difuzne svetlobe, kjer ni direktne izpostavitve.

Ohišje vsebuje pameten krmilnik upravljanja barve ventilatorjev, ki omogoči barvno sinhronizacijo vseh ledic v ohišju. Veseli možnost povezave z osnovno ploščo in nadzor preko tamkajšnje programske opreme – Mystic Light, Asus Aurora itd. V kolikor osnovna plošča nima LED priključka, slednjo nadomesti gumb ob desni stranici. S samim pritiskom bo mogoča menjava med prednastavljenimi enobarvnimi profili – podpore za mešanico barv nameščene ledice žal ne omogočajo.

Zaradi RGB napajalnikov so tudi pri M-908 Infinity-Mirror pustili odprto “okence”, s čimer nimam nobenih problemov. Nenazadnje imajo v svoji liniji napajalnikov tudi Argus serijo, ki se bo ohišju izjemno lepo podala. Podpiram odločitev, da so se na zgornji strani odločili za luknjice, s čimer so uporabniku omogočili, da napajalnik obrne tudi navzgor.

Pena je tukaj za preprečevanje vibracij. Kot priteče se na dnu nahaja snemljiv protiprašni filter.

Napram cenejšemu Intertech Thunder je tukaj kletka za diske pozicionirana pametneje in omogoča namestitev nadstandardno velikih napajalnikov. Tukaj sta še vodili s podporo do dveh 3.5″ oz 2.5″ diskov. Kletke lahko nastaviš na tri različne višine.

Od novodobnega ohišja se preprosto pričakuje nekaj 2.5″ rež, ki v glavnem služijo SSD diskovju. Že res, da sta uporabnikom dostopnejša nova NVME in SATA m.2 formata, ki še dodatno znižata potrebo po priključkih in počasi, a zanesljivo prevzemata trg. Dve 2.5″ mesti se skrivata za nosilcem osnovne plošče.

Za namestitev je potrebno nastavek sneti, vanj privijačiti disk in vse skupaj namestiti nazaj. Nič posebnega torej.

Žal je mačehovsko odmerjen prostor za kablovje. Kljub velikosti samega ohišja ga je namreč zgolj za dobra 2 cm, čeprav ob uporabi vezic in razporeditvi ne bi smel naleteti na probleme. A če kablovja ne misliš vsaj malo razporediti, lahko v trenutku pozabiš na zaprtje zadnje stranice.

Vtisi

Veliko ohišje z veliko potenciala. Žal so se v nekaterih segmentih odločili za “all in” strategijo in se pridružili svetlobnemu cirkusu. Količina dodanih vijakov je sramotno majhna, pa tudi drugih omembe vrednih dodatkov praktično ni. Tukaj je še pomanjkanje skrivalnih gum na režah kablovja in število motečih aspektov že počasi narašča. Ne razumem niti, zakaj niso LED lučk na ventilatorjih in spodnjem delu prevlekli s plastičnim obročem, ki bi svetlobo razporedil in preprečil neprijeten direkten stik z očmi, zlasti če imaš računalnik na mizi (sam sem zaradi njih popolnoma izklopil osvetljavo).

A po drugi strani ima ohišje prekrasen prednji zaslon, prostorno notranjost, obrvi dvigajočo osvetlitev in simpatičen videz. Omogoča tudi namestitev dobršnega dela ventilatorjev, velikih napajalnikov in tudi najdaljših grafičnih kartic. Pretok zraka je dober, posledično s tem tudi temperature komponent. Tako mu brez kljub nekaterim večjim pomanjkljivostim namenim visoko oceno, saj gre za praktično najcenejše ohišje z efektom zrcala z nekaterimi drugimi mikavnimi aspekti. Pred nakupom pa definitivno poglej, če to odtehta nekatere vprašljive odločitve. V tem primeru preveri še Phanteks Eclipse P400S ali NZXT H500. 

Razsodba

(+) Čist, preprost dizajn
(+) RGB osvetlitev z izstopajočim efektom neskončnega hodnika
(+) Masivna izgradnja iz kvalitetnih materialov
(+) Sprednja nadzorna plošča z vsem, kar bi si želel
(+) Podpora RGB sinhronizacije z Asus Aura, MSI MysticLight
(+) Enostaven dostop do zgornjih ventilatorjev
(+/-) Visoka teža bo nekatere motila
(+/-) Osvetlitev bo nekatere motila
(+/-) Odsotnost gumiranih odprtin
(-) Izjemno malo priboljškov
(-) Mačehovski prostor za ureditev kablovja
(-) Akrilna stranica ni najboljše kvalitete glede na ceno