🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 521

Test tipkovnice – Logitech G413 Carbon

Tipkovnice so tako za igričarje kot splošne uporabnike eden izmed najbolj nenadomestljivih pripomočkov. Naše roke na njih prebijejo večino časa, zato tega ni odveč imeti v mislih ob nakupu. V čem pa se sploh razlikujejo tipkovnice za 20 € od tistih za 100 €? Najpogosteje so cenovno ugodne membranske, nekoliko dražje pa mehanske. Če želite kupiti tipkovnico priznanega proizvajalca (zlasti mehansko), bo treba za večino od njih odšteti lep denar, z redkimi izjemami. In to izjemo sem tokrat prejel na test.

Mehanske tipkovnice se med seboj precej razlikujejo, saj uporabljajo veliko različnih tipov stikal. Toliko, da vseh niti nisem preizkusil. V tokratnem testu si bomo ogledali Logitechovo, cenovno razmeroma ugodno tipkovnico, ki uporablja Romer-G stikala, plod njihovega razvoja. Logitech je tudi sicer eno izmed najbolj priljubljenih podjetij med igričarji, saj izdelujejo kvalitetne volane, kontrolerje ter predvsem miške in tipkovnice. Ampak začnimo na začetku. Logitechu je uspelo izdelati privlačno tipkovnico, ki sem jo že po nekaj dneh uporabe vzljubil. Če kdo še ne ve, govorimo o G413, ki se trži za dobrih 89 €. Čeprav ni robustna kot Logitech 810 Orion Spectrum ali majhna kot G Pro, gre za dobro zasnovan produkt, če ste pripravljeni žrtvovati nekaj bonbončkov. S ceno jim je uspelo spodkopati primerljiva konkurenta Corsair Strage in HyperX Alloy, s tem da še vedno ponuja skorajda identične lastnosti.


Tehnične specifikacije

  • Dimenzije: 132x445x34 mm
  • Teža brez kabla: 1105 g
  • Dolžina kabla: 1.8 m
  • Romer-G mehanična stikala
  • Vzdržljivost tipk: Do 70 milijonov pritiskov
  • Višina zaznavnosti: 1.5 mm
  • Teža pritiska: 45 g
  • Maksimalna dolžina pritiska: 3 mm
  • USB protokol: USB 2.0
  • Vgrajeni USB porti: 1x USB 2.0
  • Osvetljava tipk: Enojna barva

Embalaža

Sama embalaža ni nič posebnega in je precej enostavna. Sprednja stran nudi minimalno količino podatkov, v kaj se podajate ob nakupu. S precej veliko sliko tipkovnice, ki prekriva večino tega dela, ostane le malo prostora za napise, zato so ti omejeni na ime ter kakšno besedo o stikalih.

Tudi zadnja stran je bolj skopa z informacijami in ne vsebuje tehničnih specifikacij. Izpostavljene so štiri slike, ki prikazujejo Romer-G stikala, USB-pristanišče, WASD ter aluminij, ki je bil uporabljen za izdelavo ohišja.

Notranja škatla se odpre na standarden način, tipkovnica pa je znotraj dobro zaščitena v plastični vrečki. Ob nakupu prejmete še 12 nadomestnih tipk, s katerimi lahko zamenjate WSAD, 1–5 in še nekaj drugih tipk, kar je dobrodošlo predvsem za igričarje. Prav pride tudi orodje, namenjeno snetju posameznih tipk za lažjo izmenjavo.


Izgled

Izredno všeč mi je preprost dizajn, ki je čist in ne vsebuje baročnih linij. Zgornja plast je sestavljena iz brušenega aluminija, kar za spodnji del ne velja, saj je ta iz standardne plastike. Ker so tipke vstavljene v okvir, je čiščenje preprosto, saj jih ni treba odstranjevati – brezokvirne tipkovnice so pač izjemno priročne za čiščenje (podobno Ozone Battle Spectra) in s pomočjo kompresorja se jih lahko v trenutku očisti. Kogar sicer zna zmotiti, da na levi in desni strani tipke niso zaščitene, vendar se ne snamejo tako zlahka kot pri zgoraj omenjeni Ozone tipkovnici.

Ob daljši uporabi sem opazil manjko počivalnika zapestja. Sama tipkovnica nikakor ni neudobna, a kljub temu ostaja grenak priokus. Tipke so plastične in črne mat barve, s čimer ne izstopajo od konkurence. Sama konstitucija jih naredi udobne, se pa ob straneh čuti nekaj ostrine, kar boste občutili zlasti igralci športnih iger.

Čeprav sem v zadnjem letu skozi roke dal že kar nekaj tipkovnic, me je tokratna izjemno pozitivno presenetila. Že na začetku lahko povem, da nima RGB-osvetlitve, ampak pozna samo rdečo ali belo (odvisno od tega, ali ste kupili črno ali srebrno tipkovnico). Makro tipke niso prisotne, prav tako ne vsebuje ločenih medijskih tipk. Nekatere izmed njih je mogoče izvesti s kombinacijo FN (funkcijskega gumba) in določenih F tipk. S tem lahko nastavljate glasnost, vklopite gaming način (izklopi Windows tipke), nastavite svetlost (v 5 korakih) in predvajate (ali pa preskakujete) filme, glasbo ipd.

Osnovne funkcije so torej vseeno prisotne, te pa najdemo tudi pri konkurenci.Gre seveda za višji vstopni rang, to se pozna v manjku nekaterih bonbončkov, kar pa vsaj mene ni oviralo ob uporabi. Če priznam, sem prav vesel, da sem se tokrat izognil diskoteki na mizi. Sicer so stikala precej vzdržljiva in po tovarniških specifikacijah naj bi zdržala do 70 milijonov pritiskov.

Na skrajnem desnem delu se nahaja še USB 2.0 priklop, kar mi je bilo resnično všeč, saj je zmožen poganjati tudi prenosni disk in je bil vsaj pri meni redno zapolnjen. Morda bi pričakoval USB 3.0, vendar ne bom pretirano kompliciral, vsaj v tem segmentu ne. Ob uporabljate brezžične miške, ga boste sploh vzljubili, ko jo bo potrebno polniti. Na dnu se nahajajo še hodi za kablovje, ki pa niso namenjeni tipkovnici. Če uporabljate žične slušalke, jih le izkoristite 🙂 .


Test

Kot sem že omenil, so se pri Logitechu odločili, da tokrat na tipkovnico ne vgradijo membranskih ali Cherry MX stikal kot v nekatere druge cenovno ugodne rešitve, odločili so se za celotna Romer-G stikala. Če jih še niste preizkusili, gre za odzivna in relativno tiha mehanska stikala. Tipke imajo 2.5 mm hoda za zaznavo. Čeprav je hod velik, sem se nanj privadil v kratkem času, in tudi med samim tipkanjem napravil manj napak.

Nekateri oboževalci Cherry variante boste ob tem žalovali, a po mojem mnenju izbrana stikala nudijo idealno mešanico udobja, odzivnosti in glasnosti, zaradi česar je tipkovnica idealna tako za delo kot za igre. Teža, potrebna za pritisk, je z 45 g dokaj standardna, a se zaradi ublažitve po mestu pritiska občuti malo večja, kot pa dejansko je. Skupna dolžina poti je 3 mm, kar je nekoliko manj, kot to velja za Cherry stikala – te imajo namreč pot 4 mm.

Odvisno od načina tipkanja in prejšnjih izkušenj s tipkovnicami se vam bodo stikala zdela glasna ali relativno tiha. Zagotovo ne gre za najtišjo tipkovnico na trgu, a je prav tako ne bi primerjal s kakšno rjavo Cherry varianto, saj bi bilo to neenakovredna primerjava. Če želite kaj tišjega, še vedno preostanejo alternative s Cherry MX Silent ali rdečimi stikali.

Med igrami se tipkovnica obnese zelo dobro, nizka pot omogoči večjo odzivnost, kar je koristno predvsem za ljubitelje strategij, ki obožujejo uporabo bližnjic. Med uporabo nisem naletel na nobeno težave na področju zaznavanja ali udobja.

Programska oprema

Kot to vedno velja za Logitech opremo, vam priporočam, da si pred uporabo snamete programsko opremo. Omogoči kar nekaj koristnih opcij, kot je dodajanje makrotov na obstoječe tipke, izdelavo različnih profilov za igre, katere tipke so onemogočene med Game načinom in spreminjanje svetlosti osvetljave. Prav tako lahko v njej preko toplotne mape spremljate svoje tipkarske navade.

Torej, gre za dober kos programske opreme, ki je standarden za vse Logitechove izdelke in ne nudi nobenih posebnih presenečenj, a prav tako ni od muh.


EA v Battlefrontu II znižal cene herojev za kar 75 %

0

Če se spomnite, smo nedavno pisali o katastrofalnih cenah za odklep herojev v igri, ki še sploh ni uradno izšla, Battlefront II.

Te cene ne plačamo z denarjem (no, lahko tudi), ampak predvsem s svojim časovnim vložkom. Širom interneta so igralci pričeli zganjati vik in krik, protestno odpovedovali svoja prednaročila, in tako je veliki založnik bil primoran podati izjavo na Redditu, ki pa je igralce samo dodatno podžgala. Opravičilo je bilo, češ da je takšna enormna količina ur potrebna zato, ker so le tako lahko igralci na svoj končni dosežek ponosni. Protesti so se nadaljevali in stopnjevali celo do te mere, da je gigantskemu EA-ju padla cena delnic. In ko se enkrat to zgodi, investitorji niso ravno zadovoljni. Založniku ni ostalo drugega, kot da se javno opraviči in zniža cene herojem.

Tako bosta Darth Vader ter Luke Skywalker še vedno najdražja, njuna cena je padla iz 60.000 kreditov na samo 15.000. Palpatine, Chewbacca in Leia Organa stanejo sedaj 10.000, Iden pa 5.000 denarnih enot.

V slogi je moč, in igralci so znova dokazali, da lahko s skupnim sodelovanjem zatresejo vejo – tudi tisto, na kateri sedi mogotec EA.

PlayerUnknown’s Battlegrounds očitno vsebuje zanimiv sistem za vse goljufe

0

“Cheatanje” oz. goljufanje je povsem sprejemljiva zadeva za enoigralske igre. Problem nastopi, ko igralci te svoje nepoštene želje želijo prenesti v večigralske spopade.

Razvijalci popularne streljanke PlayerUnknown’s Battlegrounds so se očitno spopadli s tem problemom na zanimiv način. Sicer je sledeče zaenkrat samo govorica, a zdi se, da so vnesli v igro sistem, ki goljufe postavi v isti spopad, kjer so drugi goljufi.

Te informacije izvirajo iz teme na Redditu, kjer samopriznani goljufivci opisujejo svoje izkušnje. Eden od njih je izjavil: “Vsakič, ko me ubijejo, je to od nekih bogov, ki me zadenejo z vsakim strelom, medtem ko tekam okoli kot The Flash.” Vsem prevarantom je skupno to, da njihovo iskanje soigralcev (“mathcmaking”) traja občutno dlje kot na tistih računih, kjer niso goljufali.

Tako je morda Bluehole izgruntal sistem, kjer bodo nepoštenjaki uničevali zabavo samo drug drugemu, medtem ko se bodo poštenjaki lahko zabavali brez njih. Vsekakor pohvalna poteza razvijalca in upamo, da podobne ukrepe sprejmejo tudi v drugih igrah.

Na platformi Steam je bilo letos izdanih več kot 6000 iger

0

Steam je zelo očitno najbolj priljubljena platforma med igričarji. To je razvidno tudi iz števila izdanih iger, saj dosega kar 6000 iger, in do konca leta je približno mesec in pol, tako da se bo številka še povečala. Celotno analizo je naredil Daniel Ahmad. Iz grafa, ki ga lahko vidite spodaj, je razvidno, da je bilo izdanih približno 1500 iger več kot v letu 2016 in skoraj prav toliko kot od leta 2005 do 2015. Za tako velike številke je definitivno poskrbel tudi Valve sam, ker razvijalcem ni treba več iti skozi proces Steam Greenlight, ampak samo plačajo 100 $.

Real Farm – Recenzija igre

Če me je še pred leti presenečalo, da simulacije vožnje težkih strojev in kmetovanja med evropskimi igralci sodijo visoko, sem z leti to preprosto sprejel. Sam žanra nisem nikoli maral in če bolje pomislim, mu nikoli nisem niti dal priložnosti. Ko sem se želel ponovno izmuzniti, mi je urednik pripravil prav posebno presenečenje, ko mi je med prste zarinil Real Farm, simulacijo kmečkega življenja. Še danes mi ni jasno, kako je mogoče, da ni priromala v roke Overlorda, najmogočnejšega kmetovalca na našem portalu. Morda je začutil to, kar sem sam še moral izkusiti?

Kot je očitno, bo kmetovanje predstavljalo pretežni del igre. Seveda zna dobra simulacija igralca dobesedno potegniti noter, a na mojo žalost je imel Real Farm drugačne načrte. Ob nekaj urnem igranju sem se počutil kot Cesar (John Snow) z nožem med rebri, z mislijo, da bi se raje znašel pod železnimi konicami pluga, kot pa nadaljeval. Dejansko ne gre za simulacijo, saj je igranje poenostavljeno, obnašanje mehanizacije pa prepojeno s pretirano arkadnostjo. Težko delam direktne primerjave, saj je to moja prva igra tega žanra, a name ni uspela narediti dobrega vtisa, še huje. Zlahka jo uvrstim med najslabše igre, kar sem jih letos igral.


Razvojna ekipa: Triangle Studios (Nizozemska)
Založnik: SOEDESCO Publishing
Platforme:
PC, Xbox One, PS4
Operacijski sistemi: Windows 7+, Mac OS, Linux
Datum izida: 20. 10. 2017
Cena: 36.99 €

Zvrst: Simulacija kmetovanja


Že ob prvem zagonu igre sta mi bili v izbiro ponujeni dve možnosti, ali želim igro preigrati skozi kampanjo ali pa sem neučakan in me v trenutku postavi za kmetovalca ter mi ponudi osnovno orodje. Seveda gre le za navidezno izbiro, saj si kampanja tega imena ne prisluži. Dejansko zgodbe ni, edina razlika je v tem, da je potrebno na začetku prislužiti denar in postopno kupovati kmetijo in polja, dokler ne zaslužimo dovolj (1.000.000 €), pa opravljati razna dela za preostale poljske oligarhe. Nič hudega sluteča oseba bi bila ob tem seveda navdušena, vendar je realnost preprostejša. Oranje, frezanje, gnojenje, košnja itd. je že po desetem prečkanju njive preprosto dolgočasno. Delo deluje prisiljeno in neživljenjsko, in nič čudnega ni, če boš 1 ha oral 20 minut (vožnja po polju gor in dol – vmesnik predvideva celo 40+ minut). Preden se bodo na polju znašli prvi pridelki, boste bruci že doštudirali, dijaki naredili maturo, zaposleni pa dočakali prisluženo upokojitev.

Nasploh Real Farm ni ravno izpiljena, dovršena izkušnja, niti za mestne fantiče niti za kmečke dece. Njena največja pomanjkljivost je neskončna sivina, ki vase posrka vso življenje. Nekako ji uspe biti bolj prazna od denarnice po božiču. In misel na božič … Nova grafična bo morala počakati… Ne pomaga niti obnašanje vozil, ki nima s simulacijo ničesar skupnega, za nameček pa je poškodbeni model neobstoječ. Tako ne bo nič hudega, če med vožnjo po bližnjici (čez hribe, doline in med redkimi drevesi) pred seboj pohopsaš ali oplaziš kakšen pokončen hlod z zelenjem, ki se je znašel na poti.

Mrtvo okolico še dodatno poudarijo prazna polja, ki so me obdajala skozi celotno igro. Tako bo nemogoče ogledati soseda med znojenjem po njivi med tem, ko bi občudoval lastna polja in s travo med zobmi veselo poležaval pod drevesom ali se oglasil na “kavi” pri njegovi ženi. Po uri igranja me je vse skupaj bolj spominjalo na srhljivko in samo čakal sem, da se bo iz katerega kotička privlekel Pennywise in igri dodal novo dimenzijo groze. Tega trenutka žal nikoli nisem dočakal in ni mi preostalo drugega, kot, da se prepustim lastnemu mazohizmu.

A nekaj “življenja” je vseeno na cestah, pa najsi bo še tako redko. V prometu bodo tu pa tam sodelovali še nepotrebni samovozeči avtomobili, ki se bodo iz neznanega razloga občasno pripeljali mimo. Vozili bodo “po tirnicah” in edina reakcija, ki so jo sposobni, je zaviranje, če jim prekrižaš pot, a še v tem primeru se bodo najpogosteje kar zaleteli vate, brez vidne ali občutne škode, seveda. Če si v preteklosti že igral Farming Simulator, boš pogrešal tudi večjo izbiro med stroji in znamkami. Vse skupaj je na voljo samo 70 kosov mehanizacije, vključno s traktorji. Če je izbira med slednjimi še solidna, se pomanjkanje raznolikosti še posebej pozna med stroji in priključki, saj lahko izbiraš med maksimalno tremi, ponekod pa tudi samo dvema.

Ko boš končno dočakal prve pridelke, bo slednje potrebno prodati t. i. zadrugi, kjer te nihajoče cene pridelkov prisilijo v to, da vsako jesen in pomlad dobro premisliš, kaj posaditi na poljih. Saj ne, da pričakujem, da boš ob igranju zdržal več kot do naslednje pomladi, a dinamičen sistem cen je vsaj nekaj, kar lahko obdrži željo po igranju za večje mazohiste, če so pripravljeni popiti več skodelic kave, da se prebijejo do tega dela.

Ko sem želel postaviti prvo farmo losov na evropskih planjavah, sem razočaran ugotovil, da so na voljo zgolj štiri različne živali – kokoške, kravice, prašički in ovce, vse le v enem spolu. Tudi pingvini odpadejo? Vseeno je izbira realna, čeprav tudi tukaj pogrešam kakšno češnjo na vrhu torte. Tudi njihovo obnašanje je žal popolnoma neživljenjsko, saj premorejo samo kakšno animacijo ali dve. Povrhu vsega se ne zmorejo premikati, ampak raje veselo ojnkajo, kokodakajo ali mukajo (saj ne, to morda pride čez kakšno leto v obliki DLC-ja, da ne boste pričakovali preveč). Njihove potrebe so nekoliko poenostavljene, kar pa začuda sploh ni največja težava. In ne morem zaključiti o njih, da jim ne bi dodelil vsaj ene pozitivne stvari – lepo se zlijejo z mrtvim okolišem, kar me sploh ne preseneča več.

Uspe igri narediti karkoli dobrega ali vsaj inovativnega? Morda par stvari, ki pa ne uspejo rešiti celotne povprečnosti. Ko se pripelješ na polje, se ti na zgornji strani zaslona izpiše stanje v obliki par ikon. Hitri vmesnik je dobrodošel, saj bo mogoče hitro videti, ali ima rastlinje dovolj vlage ter gnojiva in tudi bolj osnovne stvari, torej, ali je bila ustrezno zorana in sfrezana, kar pa je tudi edina novost, ki mi je padla v oči.

Vso opravljanje z mehanizacijo poteka na PS4 preko držanja tipk R1 ali L1 ter usmeritve analogne gobice v določeno smer, pa še tu gre bolj kot ne le za vklop, dvig ali spust celotnega stroja. Na najtežji težavnosti bo sicer treba vklopiti tudi traktor ali avtomobil (ki je mimogrede na voljo le eden), a celotni sistem je enostaven in primeren tudi za mlajše oziroma ljudi, nevajene kmetovanja.

Za zaključek ne morem mimo izgleda. Celostno je sicer čisto soliden, dokler se ne zapičiš v podrobnosti, kot so histerično slabi plavajoči delci zemlje med oranjem ter podobnimi opravili. Tehnično je sicer igra solidno izpiljena in je delovala na dokaj konstantnih 30 FPS-ih z občasnimi nadležnimi padci, predvsem ob gledanju v daljavo. Tudi zvočna plat je kot večina igre bolj površna, zvočna podlaga je bolj meh in občasni učinki, kot je udar z drugim predmetom, enostavno manjkajo.

Kljub trudu se z igro nikakor nisva uspela ujeti, saj me je osnovno igranje zaradi ponavljanja, pomanjkanja izziva ter počasnega premikanja čez dolgo polje dolgočasilo, kakršnih koli vmesnih popestritev pa preprosto ni ponudila, kar je obupno glede na ceno 35 €, kolikor želijo zanjo iztržiti (vsaj DLC-jev ob izidu so se zadržali). Pred zaključkom lastne ocene sem za vsak slučaj preveril še preostale opise in naletel na mnenja, ki so bolj deljena od trupa in glave Neda Starka. Poudaril bi, da sem novinarsko enačico preizkusil na PS4, kar je glede na komentarje velika sreča. S PC kopijo naj bi namreč igralci imeli oblilo težav in na Steamu njena ocena kotira izjemno slabo. Ena izmed pogostejših je, da je podpora za miško in tipkovnico izjemno slaba, saj med drugim ne omogoča nastavitve lastnih tipk.

Overwatch ta vikend brezplačen

0

Približuje se še en brezplačen termin igranja Blizzardove uspešnice Overwatch.

Tokrat se bo to zgodilo 17. novembrom, akcija pa bo trajala vse do 20. novembra. Zastonjski vikend bo na voljo tako za lastnike konzol kot za PC igralce. Seveda boste konzolaši za igranje potrebovali naročnino za PlayStation Plus ali Xbox Live, PC-jaši pa potrebujete samo Battle.net aplikacijo.

Med brezplačnim vikendom bo moč preizkusiti vseh 26 igralnih karakterjev, omogočenih pa bo tudi vseh 16 map.

Zanimivo je, da je Blizzard omogočil igralcem brezplačen preizkus svoje igre ravno takrat, ko izide še ena, huronsko popularna večigralska streljanka, Battlefront II. Zvito, Blizzard, zvito …

Xbox One X vs. Xbox One S: Primerjava nalagalnih časov

0

“Loading” oz. nalagalni zasloni znajo v igrah parati živce, predvsem tistim s kratko vžigalno vrvico.

Zato je zanimivo videti, ali je najnovejša konzola Xbox One X v tem aspektu, v primerjavi s svojim predhodnikom, kaj hitrejša in če je, koliko točno.

YouTube kanal Hogarth je naredil prav to primerjavo. V štirih posameznih oknih lahko vidimo primerjavo med Xboxom One S in Xboxom One X, pri obeh je prikazan števec pri vgrajenem notranjem trdem disku. Druga dva okna prikazujeta merjenje nalagalnega časa pri priklopljenih zunanjih SSD-diskih preko vhoda USB 3.0. Rezultati so zanimivi.

Na kratko: Xbox One X je najhitrejši preko SSD-diska in v primerjavi z Xboxom One S ga poseka v vseh igrah. V treh preizkušenih špilih (GTA V, Witcher III ter Watch Dogs 2) je razlika včasih celo več kot 2 minuti, od Xboxa One S pa je hitrejši tudi, če ima slednji priklopljen SSD-disk. Več v spodnjem posnetku.

 

Battlefront II: Za odklep heroja boste potrebovali okoli 40 ur

0

Čeprav Battlefront II uradno še ni izšel, se lahko lastniki storitve EA Access z njim že poigravajo. In tako je eden izmed njih na spletni strani Reddit objavil obsežen spis o svojih izkušnjah.

Zadeva je takšna: v Battlefront II z uspešnim igranjem odklepamo različne heroje, za katere potrebujemo igrino valuto, imenovane “credits”. Problem je, da slednje ne nabiramo glede na to, kako uspešno igramo, ampak koliko igramo.

Tako je Redditor, imenovan TheHotterPotato, skupaj spravil nekaj zanimivih statistik. Tipček je preigraval predvsem način, imenovan “Galatic Assault”, in iz tega skupaj spravil razpredelnico, v kateri lahko vidimo, koliko kreditov je odslužil z vsakim preigranim spopadom.

Tako je za vsako odigrano tekmo zaslužil povprečno 275 kreditov, slednjih pa je zaslužil vsako minuto povprečno 25.04.

V igri lahko odklepamo tudi tako imenovane “trooper crates”, bolj znane kot “lootboxe”. Ti vsebujejo razne dobrote, za odklep enega boste potrebovali 4000 kreditov. Kar, če pretvorimo v igralne minute, pomeni da bomo za enega pokurili skoraj tri ure igralnega časa.

Tu so še seveda heroji. Najcenejši, imenovan Iden, zahteva 20.000 denarne valute, najbolj zanimiva, Luke Skywalker ter Darth Vader, pa zahtevata vsak po 60.000 dinarčkov, kar bo zahtevalo kar 40 ur igralnega časa. Za pridobitev prav vseh herojev pa boste odigrali kar 170 ur igre Battlefront II. Seveda se lahko vsemu temu izognete z nakupom mikrotransakcij, kjer pa boste namesto preigranega časa primorani vložiti denar iz “taprave” denarnice. Kot da jim ni bilo 60 € za špil že dovolj …

Darkwood – Recenzija igre

Ste se že kdaj izgubili v gozdu? Sam nisem imel priložnosti doživeti te izkušnje, a slišal sem mnogo zgodb drugih nesrečnežev, ko se obiskovalcu narave znana okolica nenadoma zdi tuja in neprijazna. Tu te počasi začne grabiti panika, in ko z malo sreče končno najdeš pot iz goščave, olajšanje. Če pa te sreče nimaš …

Ravno takšen občutek groze nudi Darkwood, preživetvena grozljivka, postavljena v neskončen, temačen gozd, poln srhljivih grozot. V njem se namreč namesto srnic in zajčkov nahaja polna malha mutantnih stvorov in divjakov, željnih svežega, sočnega mesa. Skupaj z mračno atmosfero, srhljivimi sencami, gostim rastlinjem in nepredstavljivo visokimi drevesi sem na pladnju dobil postreženo odlično poslastico vse od prvega koraka v neprijazno goščavo in obedina ni popustila tudi po mnogih urah. Igra vsebuje tri ločene cone, vsako z lastno tematiko, težavnostjo in izzivi, vse skupaj pa bo ob zmernem igranju vzelo tam nekje 20–30 ur, glede na način pa ne bo nič čudnega, če se boste v gozdovih izgubili tudi po 100 ur.



Razvojna ekipa: Acid Wizard Studio (Poljska)
Založnik: Acid Wizard Studio
Platforme: PC
Operacijski sistemi: Windows Vista +, Mac OS, Linux
Datum izida: 17. 8. 2017
Cena: 13.99 €

Zvrsti: Preživetvena grozljivka/avantura


Kraj, kjer sonce ne posije

Darkwood nudi idealno povezavo med gradnjo in osebnostnim razvojem ter napetim spopadom za življenje. Prevzameš nadzor nad dementnim članom propadle vojaške ekspedicije, ki je bila poslana raziskati nenaden pojav bolezni ter mutacij v gozdu in bližnji vasi. Po kratkem prologu spoznaš, kako si tu pristal in koga se moraš najbolj bati – neke vrste zlobnega doktorja, eksperimentatorja z vsemi ljudmi, ki mu pridejo pod prste, pa čeprav je nekatere izmed njih človečnost že zdavnaj zapustila (takšen je vsaj prvi vtis). Na srečo se kmalu rešiš okov in znajdeš pred enim samim ciljem – nekako preživeti in najti pot nazaj v civilizacijo.

Ob vsem kar počneš, moraš biti pozoren na dnevni cikel. Podnevi lahko prosto raziskuješ okolico, nabiraš koristne pripomočke, gorivo in orožja ter iščeš sledi za napredovanje zgodbe. K vživetju in srhljivosti močno pripomore fascinantno okolje, polno razrušenih farm, pogorelih hiš, blodnjakov, podzemnih jam in z rastlinjem prekritih trupel. A ne vzemi si preveč časa za uživanje v postapokaliptični okolici, saj se sonce še kako hitro začne spuščati in delati vedno daljše sence, kar počasi oznanja, da se bo počasi treba umakniti v “varno” hišo.

Ponoči je zgodba namreč povsem drugačna. Medtem ko lahko podnevi bolj kot ne prosto raziskuješ in se večinoma izmikaš sovražnikom, te ponoči čaka skrivalništvo. Edina opcija za preživetje je poln generator, močna svetilka in glasne molitve. Kaj kmalu po spustu teme pričneš slišati glasove, ki se počasi bližajo … Seveda je nesmiselno čepeti v kotu in upati na milostno nebesno bitje, usodo je najbolje vzeti v svoje roke. Del tega je barikadiranje oken in vrat, postavljanje pasti ter izogibanje pogledovanju skozi okno, saj s tem hitro izdaš svojo pozicijo. Če se to zgodi ali pa če preprosto nimaš sreče in Jehove priče pričnejo butat po vratih, lahko le zgrabiš za bližnjo sekiro, se v mislih posloviš od najbližjih in poskušaš s sabo v pekel vzeti čim več stvorov noči.

Kuku, vidim te

Občutek groze in nemoči je nekaj, kar igra opravi z odliko. A ne morem se povsem odločiti, če mi je preostali del všeč ali ne. Atmosfera in grajenje napetosti je nedvomno odlično, ampak bojni sistem je podpovprečen. Štorasto se zanaša na držanje desnega gumba na miški za pripravo na udarec in pritisk levega za njegovo izvedbo. Večina mojih srečanj se je namesto taktičnega pričakovanja na “bum po butici” tako odvijala kot nekakšen ples okoli sovražnika in tolčenja po vsem, kar se premika. Štorasti bojni sistem in nadzor sta očitno neke vrste zaščitni znak tovrstnih srhljivk, in tudi Darkwood jima ne uide.

A štorastost se tu žal ne konča. Velikokrat opravila potrebujejo zaporedne pritiske na gumb, kar je zamudno, nadležno in nepotrebno. Redkokdaj sistem pripomore k atmosferi in napetosti – nekaj povsem drugačnega bi bilo, če bi se moral ukvarjati z odklepanjem vhodnih vrat, medtem ko bi se mutiran stvor počasi bližal, a kaj ko sistem namesto tega večinokrat povzroča le preglavice med dnevnim raziskovanjem in standardnimi opravili. 

Velika škoda, saj je preostanek igre izvrsten. Velikokrat je edino območje svetlobe na zaslonu le ena sama svetilka ali pojemajoča bakla, medtem ko vse okoli tebe odmevajo kriki, rjovenje, škripanje in ostali srhljivi zvoki, kar resnično da občutek, kot da te za bližnjim vogalom pričakuje nekaj grozljivega. Srce pade v hlače, ko tekom noči nekaj začne udarjati po barikadi in s stavami, če bo prej nastopilo jutro ali odstopila barikada, bi lahko zaslužil malo bogastvo.

Ponoči se lahko zgodi precej naključnih, unikatnih dogodkov, vse od obleganj divjakov, šepetanja, zmanjkanja elektrike ali krvavljenja sten, in z vsakim od njih se je potrebno soočiti na drugačen način. Noč je tako najbolj napet del igre, a tudi podnevi je potrebno biti na prstih, saj tu divjad, divjaki ali celo praseti povzročajo večjo nevarnost kot granata v skupini najstnikov. Velika škoda, da se ob reševanju konfliktov na edini možen način ta občutek groze hitro razblini.

A kljub vsemu temu – Darkwood je ena najbolj bogatih in napetih grozljivk, kar sem jih igral v zadnjem času. Vse od postavitve kamere do vidnega kota v obliki stožca pomaga pri ustvaritvi odličnega občutka groze in vsak izmed likov, s katerimi se srečaš med igranjem, pri tem še dodatno pomaga. Od človeško-volčjega stvora pa do mame pujse, vsaka oseba te dodatno potegne v nadaljnjo raziskovanje zgodbe in poskus imigracije iz tega nebožjega kraja. Ta se glede na odločitve, ki jih sprejemaš med igranjem, lahko konča na več različnih načinov, in ne glede na to, katero pot izbereš, se boš nedvomno srečal z zapomljivimi dogodki, ki te bodo še dolgo zaznamovali.

Niantic naznanil Harryja Potterja: Wizards Unite

0

Niantic in Warner Bros sta sklenila partnerstvo za prihajajočo igro Harry Potter: Wizards Unite. Šlo naj bi za zelo podobno, kot je Pokemon GO, samo tematika naj bi bila bolj čarovniška. Izšla naj bi leta 2018 za Android in iOS naprave. Če želite biti na tekočem, imajo razvijalci že postavljeno uradno spletno stran, na kateri se lahko prijavite na novice. Oba partnerja sta povedala, da želita s tem razveseliti vse oboževalce filmov Harry Potter z odlično igro, katero bodo ljudje pripravljeni igrati vsak dan. Ali bo Nianticu še enkrat uspelo podreti vse rekorde, kot jim je to uspelo s Pokemon GO? Zelo težko, ampak pustimo se presenetiti.

Očitno je, da so AR-igre za telefone popularne, saj je v izdelavi še ena zelo zanimiva, ki je dobila ogromno donaciji na spletni strani indiegogo. Maguss je prav tako čarovniška igra, ki izkorišča resničen svet in temu doda elemente virtualnosti. Lahko si jo že prenesete iz Google Play ali iStore, ampak če hočete igrati takoj, boste morali odšteti 28 ameriških dolarjev. Če pa lahko svojo željo zatirate do 1. decembra, vam bo takrat na voljo za 16 ameriških dolarjev.

Tukaj si lahko ogledate posnetek, ki vam bo predstavil čarovniško navidezno resničnost v Magussu.

Battlerite zapušča zgodnji dostop in postaja brezplačen

0

Po približno enem letu zgodnjega dostopa je Battlerite končno izšel in sedaj ga lahko vsi igramo popolnoma brezplačno. Direktor Peter je povedal, da je za njimi zelo zanimivo leto, v katerem jim je končno uspelo to, kar so tudi obljubili, in sedaj bodo lahko vsi uživali v PvP igri, ki je na voljo na platformi Steam. Poleg napovednika – ogledate si ga lahko spodaj – so razvijalci pripravili precej veliko posodobitev, ki je prinesla novega junaka, kar 200 novih predmetov in ostale kozmetike. Poleg tega pa so Sunlock Studios povedali, kako bo njihov F2P model deloval. Vsak teden bomo lahko izbirali med šestimi različnimi junaki, katere bo mogoče igrati brezplačno. Vse druge junake pa si bomo lahko odklenili z igranjem in pridobivanjem denarja. Za tiste najbolj neučakane bo zadeve mogoče kupiti tudi s pravim denarjem. Za odklep vseh trenutnih junakov bo treba plačati 30 $, razvijalci imajo pa še en paket v vrednosti 50 $, v kateremu bomo našli še napoje za hitrejše stopnjevanje junakov, razne kozmetike, pet zlatih skrinj in še ostale zanimive stvari.

Razvijalci igre Playerunknown’s Battlegrounds so pokazali napovednik za novo igro

0

Bluehole so se odločili, da bodo poleg svoje Battle Royale igre naredili še nov MMORPG, imenovan Ascent: Infinite Realm. Gre za fantazijsko igro založnikov Kakao Games. Vsebovala naj bi razna vozila, ki naj ne bi služili samo transportu, ampak tudi neverjetnim avanturam. Razvijalci so omenili tudi t. i. “Realm vs Realm”, ki ni nič drugega kot PvP način. Poleg tega bo igra vsebovala tudi PvE vsebine, o katerih se še ni veliko govorilo, znane pa so že različne klase: Sorceress, Gunslinger, Mystic, Warlord in Assassin. Če želite ostati na tekočem, se lahko na uradni spletni strani prijavite na novice, in s tem tudi pridobite možnost igranja bete.

Discord bo sedaj omogočal pridruževanjem igram direktno iz aplikacije

0

Discord je trenutno najbolj popularen čvekalnik, na katerem je mogoče početi čuda stvari. Skozi svoj obstoj je pridno začel pridobivati na funkcijah, in tako je že nekaj časa nazaj presenetil uporabnike z možnostjo vpogleda v trenutno igranje iger vaših prijateljev. A očitno bo šel še korak dlje, saj je dodal novo zadevo, imenovano “Rich Presence”. Zadeva je preprosta: v Discordu boste po novem odkrili gumb, kjer bo moč povabiti ali pa se vašim prijateljem pridružiti pri igranju vaše izbrane igre.

Peščica iger novost že podpira, med njimi pa najdemo naslove, kot so Payday II, Call of Duty: WWII, Divinity: Original Sin II (kaj je letos s temi rimskimi dvojkami?!), Battlerite ter Squad. Za več informacij odklikajte na Discordovo uradno stran.

Syberia ta vikend popolnoma brezplačna

0

Pustolovščina, ki nosi ime Syberia, je postala povsem brezplačna. No, vsaj brezplačna bo ostala čez vikend.

A vseeno izkoristite ta čas in si prenesite eno zadnjih, pravo-šolskih avantur na platformi GoG. Igra bi vas drugače v redni prodaji stala 8,49 €, znižana pa je tudi celotna kolekcija Syberia iger. Tako lahko za ceno 31,97 € prejmete celotno trilogijo, kar vam nanese kar lepo število ur igranja.

Syberia je sicer izšla leta 2002 in je ob izidu prejela ugoden odziv igričarske baze. Navkljub svoji starosti igra ni tako zastarana, da bi nanjo zviška gledal katerikoli pravoveren pustolovec, ob teh zimskih časih pa je njen kraj dogajanja perfekten za preigravanje ob dolgih, zasneženih nočeh.

Fortnite je dosegel 20 milijonov igralcev

0

Epic Games so povedali, da je njihova brezplačna igra dosegla 20 milijonov uporabnikov, kar je več kot Playerunknown’s Battlegrouds. Za Fortnite je drugače treba odšteti 39,99 €, ampak t. i. “battle royale” način je popolnoma brezplačen. Razvijalci so na koncu prejšnjega meseca imeli tudi veliko problemov s samimi strežniki, zaradi njih je tudi število igralcev padlo. Bali so se, da ne bodo več prišli nazaj, ampak temu ni bilo tako. Treba je tudi poudariti, da je PUBG plačljiva igra in zaenkrat na voljo samo za PC-je, medtem ko lahko Fortnite igramo tudi na PlayStationu 4 in Xboxu One popolnoma brezplačno. So pa v igro dodali tudi plačljive stvari, ampak gre izključno samo za kozmetiko in ljudi to ne moti, ker se še vedno lahko zmaga brez zapravljanja dejanskega denarja.

Obsidian draži z novo igro

0

Legendarni razvijalec Obsidian, nekdaj znan pod imenom Black Isle Studios, je na svojem uradnem Twitter profilu svoje sledilce podražil z novo igro.

 

Kot vidite iz Tweeta, je razvijalec zapisal vse svoje do sedaj izdane igre. Pillars of Eternity II: Deadfire je zaenkrat še v razvoju, a mu bo očitno sledila še ena igra. Sicer je Obisidan že na začetku leta napovedal skrivnostni projekt Project: Louisana, vendar vse od takrat o tem ni izdal nobene nove informacije.

Seveda so se širom interneta takoj pojavile špekulacije, kaj za vraga naj bi ta igra bila. Večina oboževalcev upa na novo razširitev za Fallout 4 v slogu njihove pretekle igre Fallout: New Vegas. Spet drugi navijajo za nov del Star Wars: The Old Republic sage, medtem ko tretji vzklikajo za nadaljevanje igre Alpha Protocol. Obsidian ima vsekakor bogat renome in morda nas doleti povsem nova igra izpod njihovih rok, ki zna presenetiti prav vse. Ne ostane nam drugega kot čakanje.

Total War: Rome 2 bo kmalu prejel nov DLC, ki doda deset novih frakcij

0

Oboževalci serije Total War se lahko kmalu veselite obsežne posodobitve za igro Total War: Rome 2.

Čeprav je dotična igra stara že kar 4 leta, razvijalec Creative Assembly očitno z njo še ni povsem zaključil. Nov DLC, z imenom Empire Divided l, bo namreč dodal kar pošten izkupiček novih stvari.

Empire Divided se bo osredotočil na krizo v tretjem stoletju, kjer je vrsta šibkih cesarjev nekoč mogočno Rimsko cesarstvo spremenilo v razdrobljeno nacijo, na katero prežijo barbari ter vzhodna cesarstva. Ekspanzija bo tako dodala kar deset novih, igralnih frakcij, nove pogoje za zmago, predelane tehnologije napredovanja, nove zgradbe ter povsem nove funkcije, kot so kuga, kulti ter plenjenje razbojnikov.

Čeprav bo Empire Divided plačljiv, ga bo spremljal povsem brezplačen popravek, imenovan Power and Politics. Ta cilja na močnejši in vplivnejši politični sistem, kjer bo veliko vlogo igrala lojalnost vaših generalov ter ostalih politikov. Politične partije bodo sedaj lahko nadzorovale cele province, seveda pa bo to odvisno od njihovega vpliva v vašem cesarstvu.

Prednaročila za Empire Divided so že na voljo, dodatek bodo ob izidu tržili za 16,99 €, kar lahko pričakujemo konec meseca, natančneje 30. novembra.

Obeta se nov spopad: AMD + Intel vs. Nvidia

0

Ne, dejansko to ni 1. april, največja tekmeca na procesorskem področju sta zakopala bojno sekiro ter se združila proti skupnemu nasprotniku. Njuna tarča? Nvidia.

Slednja je držala močno prevlado na trgu grafičnih kartic, saj naj bi nadzoroval kar 80 % tega področja. AMD mu je sicer začel po malem odžirati prevlado s svojimi Vega grafičnimi karticami, sedaj pa bi v ring rad vstopil še Intel.

V vzajemnem sodelovanju z AMD-jem bosta ta dva računalniška giganta skupaj razvila osmo generacijo procesorjev. Za procesorski del bo poskrbel Intel, grafična rešitev pa bo delo AMD-ja.

Procesor bo namenjen najzahtevnejšim uporabnikom, ki želijo uporabljati ultra tanke prenosnike in pri tem ohraniti izjemno zmogljivost, ki bo zadoščala tudi za igranje iger.

Sodelovanja so se razveselili tudi pri rdečem taboru, kjer je direktor grafičnega oddelka dejal:

Naše sodelovanje z Intelom nam širi možnosti z razvojem naših integriranih grafičnih rešitev, ki bodo primerne tudi za visokozahtevna opravila. Skupaj bomo poizkušali igričarjem in ustvarjalcem omogočiti, da bodo v tanjših in lažjih prenosnikih deležni zmogljivosti, ki jo sicer omogočajo ločene grafične rešitve, kar pomeni tudi igranje AAA naslovov.

H-serija procesorjev bo prva serija, na voljo navadnim potrošnikom, in bo omogočala izkoristek EMIB-ja (Embedded Multi-Die Interconnect Bridge), ki bo potreben za kompatibilno delovanje Intelovih in AMD-jevih komponent. Prav tako bo šlo za prvi procesor, ki bo uporabljal HBM2. Slednji porabi manj prostora in energije, kot tradicionalni grafični polnilniki.

Se sprašujete kdaj ga bo mogoče dobiti? Za nakup bo potrebno počakati na prvo četrtletje 2018.

Grand Theft Auto 5 je najbolje prodajan naslov vseh časov v ZDA

0

Založnik Take-Two Interactive je izdal svoje finančno poročilo za drugo polovico fiskalnega leta.

Tako je s ponosom zapisal, da se je GTA V prodal kar v 85 milijonih primerkov. To naredi iz tega naslova najbolj prodajano igro, tako po dobičku kot po enotah, vštete pa so digitalne ter fizične kopije preko konzol ter PC-jev. Za primerjavo: seriji The Legend of Zelda ter Tom Clancy sta prodali v vsem svojem obstoju “samo” okoli 82 milijonov.

Če redno obiskujete platformo Steam, vas tako visoke številke ne bi smele presenečati. GTA V je konstantno med 10 najbolj prodajanimi naslovi na dotični trgovini, kar je za igro, ki je stara 2 leti in pol, ogromen dosežek. Prištejte k temu dejstvo, da špil kljub svoji starosti redko spusti ceno in se še vedno prodaja po polni ceni 60 €.

K uspehu je zagotovo pripomogel igrin nalinijski način, GTA Online. Ta je skozi leta pridno pridobival na vsebini, kot so novi načini igranja, dodatni avtomobili ter druge posodobitve. V poročilu pa niso omenjeni zaslužki od mikrotransakcij. Petka naj bi od njih samo letos zaslužila 500 milijonov dolarjev. Kar je veliko. Človek bi si mislil, da je to dovolj za dodelitev svojemu največjemu naslovu še kaj enoigralske vsebine. Ali pa za ravoj Red Dead Redemptiona za PC. Ampak to so očitno samo pobožne želje …

Predogled: Mordhau

Ste kdaj sanjarili, da bi vihteli meč kot srednjeveški bojevnik, ampak vam starši nikoli niso želeli kupiti pravega meča, ker bi sebi ali bratu pomotoma odsekali kakšno okončino? No, na srečo niste edini. Mordhau je srednjeveška večigralska sekaščina izpod rok razvijalcev Triternion, katere vodi Slovenec Marko Grgurovič. Na Kickstarterju je v manj kot 24 urah presegla želen cilj 80.000 $ za kar 107.000 $, a tu se naša dogodivščina šele prične.


Razvojna ekipa: Triternion (Slovenija)
Založnik: Triternion
Spletna stran: 
https://mordhau.com/
Platforme: 
PC
Operacijski sistemi: Windows
Datum izida: Marec 2018
Cena: N/A

Zvrst: Večigralska prvoosebna sekaščina



Kjer je volja, tam je meč

No, pa kar skočimo v igro. Mordhau nam trenutno v alfa fazi ponuja dvoboje 1 na 1 ter velike bitke, kjer se lahko pomeri do 64 igralcev. Osnove so precej enostavne in se ne razlikujejo preveč od ostalih mečevalnih iger, kot so Mount and Blade, Chivalry: Medieval Warfare ter For Honor. Kot večina iger uporablja kombinacijo WASD za premikanje karakterja, gumba miške za različne vrste napadov ter kopico bližnjic za vse od meta orožja, menjavanje prijema ali meta glaviča.

Kot omenjeno, Mordhau je večigralska srednjeveška igra, v kateri se lahko postavite v vlogo različnih vrst vojščakov z ogromno opcij prilagodljivosti. Izbirate lahko med več kot 30 orožji ter več kot 150 različnimi kosi opreme, katere lahko še dodatno dodelate ter predelate po vaših željah. Vsako orožje ima svoje statistike, udarce in kombinacije, dvoročna imajo navadno tudi več načinov držanja, kar že takoj nakaže, da je bojni sistem globok in presenetljivo natančen.

A ko te nasprotnik že petič zaporedoma kot po čudežu s krampom potolče v tla med poskusom simuliranja bojnih sposobnosti iz prej omenjenih iger, začneš razmišljati, da bi tu znalo biti še kaj več. Vaš meč bo zarezal nasprotnika pod enakim kotom, kot boste zamahnili na miško, in čeprav blokiranje omogoča dokaj varno obliko obrambe, lahko napredni igralci napad s pravo izbiro smeri udarca tega prestrežejo in istočasno postrežejo s protinapadom. Ali pa nasprotnika enostavno brcnejo s pečine.

Če primerjamo Mordhau s For Honor ali Mount and Blade, kjer lahko izberemo med štirimi smermi napada, jih je tu na voljo kar 240, kar resnično le bežno popraska globino enega najbolj globokih mečevalnih mehanik, kar so trenutno na voljo v prvoosebnih igrah.

Razkazovanje mišic v visoki kvaliteti

Po nekaj odigranih urah lahko rečemo, da te izkušnja, tako z izgledom kot tudi z mehanikami bojevanja, resnično postavi nazaj v srednji vek. Osebno bi si zaradi uporabe kontrolerja morda želel možnosti »lock on« nasprotnika, kot je to pri For Honor, ampak razumem, zakaj so se odločili za trenutni sistem, in z nekaj prakse bo mečevanje v Mordhau postalo enostavno … Enostavno? S tem mislim, da morda ne boš umrl v prvih par sekundah bojevanja.

Trenutno sta v alfa fazi na voljo dva igralna načina, tako imenovana “Deathmatch” ter “Skirmish”, ampak v prihodnje naj bi pridobili še različne druge možnosti igranja, kot so naprimer spopadi na konjih ter napadi na gradove.

Ampak vse skupaj nič ne koristi, če ne deluje na tvojem nejeklenem konjičku. Kako torej vse skupaj deluje, glede na to, da so igre v alfa oz. zgodnjem dostopu navadno gnezdo hroščev ter nezadovoljivega delovanja? Razvijalci so očitno v roke vzeli Raid ter polirno pasto, saj je hroščev izjemno malo, češnja na smetani pa je dejstvo, da gladko deluje na najvišjih nastavitvah že pri srednje zmogljivih računalnikih, ob tem pa vse od okolij, animacij ter blišča na jeklenih delih oklepa izgleda odlično.


Zaključek

Mordhau je zabavna igralna izkušnja, ki je do sedaj izpolnila vse obljube in že zdaj izgleda zelo obetavno ter izpiljeno, čeprav širši javnosti še sploh ni na voljo. Če se bodo držali začrtane poti in dodelali obstoječe ter redno dodajali nove vsebine, jo čaka zelo svetla prihodnost, s pričakovano ceno na Steam platformi okoli 25–30 € pa bo šlo za zelo dober nakup za vsakega ljubitelja mečevanja in sekanja glav. En garde!