🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 532

NiceHash.com omogočil dodatnih 1000 € za CS:GO!

0

Z največjim veseljem oznanjamo NiceHash.com, ki je postal generalni sponzor našega dogodka NEST 2017! Nicehash.com je s tem dejanjem omogočil dodatni nagradni sklad za turnir CS:GO in primaknil denarna sredstva v vrednosti 1000 €! 

Counter Strike Global Offensive nagradni sklad trenutno znaša 1000 € + 2500 € v materialnih Cooler Master dobrinah ne odlašajte in se s svojo ekipo prijavite na kvalifikacijski turnir, ki bo potekal 30. 7. 2017! Prijavite se na povezavi https://hop.si/nest2017csgo/, pod zavihkom PRIJAVA CS:GO. 

Za vse obiskovalce bo ekipa NiceHash.com za predstavitev, kako lahko zaslužite s svojim računalnikom, na dogodek pripeljala poseben mining rig (30 grafičnih kartic, predvidoma GTX 1060 in GTX 1080Ti) in z veseljem odgovorila na vsa vaša vprašanja o miningu/rudarjenju! Nekaj člankov o rudarjenju najdete tukaj, klikni me.

Preverite, kako lahko s svojim računalnikom in s pomočjo spletne strani NiceHash.com zaslužite, klikni me za več info!

O NiceHash.com

NiceHash je vodilna storitev na področju zagotavljanja računske moči za potrjevanje transakcij digitalnih kriptovalut. Prodajalce in kupce računske moči povezuje z unikatno in inovativno spletno platformo. Potrjevanje transakcij kriptovalut je znano tudi kot “rudarjenje”, za ta proces pa so potrebne različno zmogljive naprave – računalniki z zmogljivimi procesorji ter grafičnimi karticami, pa tudi namenske ASIC naprave. Lastniki teh naprav prodajajo svojo računsko moč, kupci pa s to močjo potrjujejo transakcije, torej rudarijo, najrazličnejše kriptovalute.

NiceHash je svetovno priznana blagovna znamka na področju inovativnih tehnologij veriženja blokov, izvorno blockchain, predvsem na račun zagotavljanja visokega nivoja varnosti, brezhibnega delovanja in rednih izplačil prodajalcem računske moči. Ena izmed najmočnejših plati platforme NiceHash je popolnoma transparenten Pay-As-You-Go sistem; brez omejitvenih pogojev in brez vezav s pogodbami lahko prodajalci prodajajo, kupci pa kupujejo računsko moč za vse najpopularnejše algoritme, ki so temelj za najrazličnejše kriptovalute.

Poleg spletne platforme NiceHash ponuja tudi namensko programsko opremo za izjemno učinkovito in preprosto prodajo računske moči, imenovano NiceHash Miner, ki z vgrajeno avtomatiko poskrbi, da z vašim računalnikom v vsakem trenutku prodajate računsko moč v najbolj profitabilnem načinu.

Zaradi svoje široke razpoznavnosti, velikega števila uporabnikov in brezhibnega delovanja NiceHash služi kot hrbtenica za številne kriptovalute. Prek računske moči, ki se posreduje po sistemu NiceHash, se generirajo nove enote ter potrjujejo transakcije najbolj razpoznavnih kriptovalut.

Zgodovina MOBA/RTS žanra

0

Zgodovina MOBA/RTS žanra

(Multiplayer Online Battle Arena/Real Time Strategy)

Warcraft 3

Korenine zgodovine MOBA žanra izhajajo iz Warcraft 3 igre, natančnaje iz vsebine, ki jo je ustvarjala skupnost tako imenovanih iger po meri (custom games). Med mnogo custom igrami se je pojavila igra Dota.
(Defense of the Ancients)              
Posodobljen Dota zemljevid

Od neke ideje/moda, ki je izvirala iz skupnosti same, igralcev Warcraft 3 igre, se je tako rekoč razvil nov žanr. Nastal je nov dizajn mape in gameplaya, kjer je bil poudarek na napredovanju heroja, pridobivanju zlata in izkušenj za heroja (ingame resourcev).  Princip teh map je bil hero fighting. Seveda je bilo kar nekaj podobnih map z istim principom, vendar je DOTA izstopala. Bila je dobro zasnovana in veliko “modderjev” je porabilo veliko časa in truda za izdelavo te mape (projekt večih modderjev).
Kdo je izdelal prvotno mapo in kako je bila izdelana?
Eui, Guinsoo in Icefrog so bili moderji, ki so največ prispevali k nastanku originalne DOTA mape. Eul je ustvaril prvo verzijo mape (ideja je prišla iz custom mape Aeon of Strife, Starcraft 2; Aeon of Strife je bil v tistem času še bolj v konceptni obliki). Ta je prenehal posodabljati mapo, ko je prišel ven dodatek za Warcraft 3: The Frozen Throne. Nato je njegovo delo nadaljeval Guinsoo, ki je dodajal posodobitve in ustvaril skupnost igralcev mape (Dota-allstars.com). Slednji je po verziji 6.01 predal pravice ustvarjanja mape Icefrogu, ki je začel redno posodabljati igro in pripeljal tako skupnost kot igro na višji nivo. Ustvarjena je bila različica DOTA Allstar, ki je najbolj popularna verzija DOTE še danes. Torej, Eui in Guinsoo sta postavila temelje, Icefrog pa je igro popeljal na naslednji level  s konstantnimi posodobitvami, iskanjem ravnotežja med karakterji in igralnostjo ter ustvarjanjem novih predmetov, tekstur in karakterjev.
Zanimivo je, kako je iz Warcraft 3 stranske storitve nastal nov žanr, nov patent za bodoča leta in to samo zaradi želje skupnosti in funkcionalnosti, ki jo je ponujala igra. Warcraft 3 je, presenetljivo, že 15 let stara igra, ki je v svojem času, ko je bila izdana, povzročila revolucijo na področju community based projektov.

Zanimivo dejstvo 1#: Dota Allstar, ena izmed najbolj popularnih verzij Dota mape, je bila igrana več kot 10 milijonkrat, kar je zelo presenetljivo, glede na to, da je bila to igra v samostojni igri.

 

        Izgled warcraft 3                                                Warcraft 3 custom mapa                                Warcraft 3 custom mapa

Revolucija community vsebine
Warcraft 3 je bil razlog za nastanek številnih novih raznolikih iger in map. Tako močan vpliv v tistem času je imel zaradi funkcionalnosti ponujeno skupnosti, ki lahko sama ustvarja nove mape in gameplay ter te deli s skupnostjo, kjer jih lahko igralci igrajo med seboj. Dobra stran je ta, da je nekdo to mapo samo naložil na strežnik in že se ne lahko pridružil vsak, brez dodatnih zahtev. To je bilo za tisti čas res “čudo tehnike”. Warcraft 3 je ponujal tudi word editor, kjer je vsak lahko ustvarjal nove mape, uporabljal Warcraft 3 vsebino (zvočne efekte, animacije, oblikovanje terena in karakterne dizajne) in se poigraval z igralnimi mehanikami.

 Zanimivo dejstvo 2#: Dota je eden izmed najbolj popularnih modov vseh časov, nekateri pravijo tudi, da je ta večji kot Half Life mod, imenovan Counter Strike, and yes this is where Counter Strike origins from.^^

            Heroes of Newereth                                            Dota 2                                          League of Legends

Povod za število novih iger
Kot sem že omenil je bila DOTA  ena izmed mnogih map/moddov, kmalu po tem je na Warcraft 3 nastalo sto, če ne tisoč podobnih map, s podobnim principom. Kmalu je v tistem obdobju nastalo število iger z omenjenim principom, kot so Dota 2, League of Legends in Heroes of Newereth. Te so popeljale žanr do naslednje stopnje, saj so ideje teh custom map prenesli v močnejše engine in okolja. Te tri igre, so ene izmed prvih korenin,  ki so nastale z DOTA konceptom.
 Zanimivo je tudi to, kako je nastal Heroes of Newerth (HON) in kako je bil to trigger za nastanek DOTA 2. Studio HON-a je prosil za dovoljenje uporabe koncpeta DOTA-e in herojev in Icefrog je to dovolil. Kmalu je HON dokaj uspel, saj je ta privabljal igralce DOTA-e skupnosti. Nato je tudi Valve kontaktiral Icefroga, če jim dovolijo uporabiti koncpet DOTA-e (to so storili, ker so videl kako uspešen je bil HON) in ponudili so izvedbo tega koncpeta v večjem in močnejšem enginu z veliko več podpore. In tako je nastala  igra DOTA 2.

 

Danes ima ta žanr širok speketer iger, ki jih ponuja, najbolj popularne so Dota 2, League of Legends, Smite, Heroes of the Storm, Strife, Paragon in še mnogo jih je. 

        Smite                                          Paragon                                Heroes of the Storm

 Zanimivo dejstvo 3#: po tej igri je bil tudi ustvarjen komad Basshunter: Dota. 

Nova razširitev Warframe: Plains of Eidolon

0

Digital Extremes so naznanili največjo razširitev za njihovo precej popularno brezplačno igro Warframe. Najnovejša razširitev se bo imenovala Plains of Eidolon, v njej bomo lahko raziskovali največje področje, ki ste ga videli v sami igri. Poleg ogromnega sveta bomo lahko uporabljali t. i. “Archwing”, s katerim bo letenje in bojevanje po zraku postalo nekaj neverjetnega.

Lastnosti:

Nov Warframe | Premagajte svoje nasprotnike z novo napadalno sposobnostjo in uporabljajte novega bojevnika.

Nove kolonije in civilizacije | Raziskujte svet okoli sebe, poiščite nove kolonije, rase in civilizacije, ki vam bodo pomagale pri premagovanju raznih ovir. Izkoristite opremo domačinov sebi v prid in izdelajte odlična orožja. Poiščite razne naloge in sodelujte v zanimivih zgodbah.

Hydroid prime access | Pridobite ekskluzivne predmete in opremo s posebnim dostopom.

Popolnoma odprto razširitev za raziskovanje bomo lahko igrali že letos proti koncu poletja.

Assassin’s Creed: Origins z novim igralnim posnetkom

0

Na letošnjem dogodku E3 so nam pri Ubisoftu pokazali novo Assassin’s Creed igro, katera bo postavljena v starodavni Egipt. Igričarji imajo zelo velika upanja za novo avanturo, ki nam jo bo prinesla igra, zato so nam razvijalci tokrat priskrbeli slabih 20 minut igralnega posnetka, kjer lahko vidimo ogromno novega puščavnatega sveta. V mislih imejte, da je igra, in kar vidite na posnetku, šele v alfa različici in če kaj izgleda drugačno ali nedodelano, je to zaradi nedokončanega produkta.

Assassin’s Creed: Origins bo izšel 27. oktobra 2017 za PC, Xbox One in PlayStation 4. Seveda bo igro mogoče igrati tudi na 4K ločljivosti z novo Xbox One X konzolo.

Far Cry 5 brez zemljevida in razglednih stolpov

0

Že po prvih dražilnikih sem vzbudil zanimanje za prihajajočo igro Far Cry 5. Po prvem igralnem posnetku se je moje zanimanje le še povečalo in neučakano pričakujem nov del te franšize. Drew Holmes, pisatelj igre, nam je sporočil, da v igri ne bomo več gledali na mali zemljevid v kotu, prav tako pa se nam svet ne bo odpiral s pomočjo razglednih stolpov. To bo najbrž igro naredilo malo bolj edinstveno in igralci bodo prisiljeni raziskovati svet, za kar menim, da je dobrodošla sprememba.

“Res smo si želeli, da bi igra imela poudarek na raziskovanju v stilu “nisem siguren, kaj naj storim in kam naj grem.” Z odstranitvijo zemljevida bi radi dosegli, da ne gledate majhen kot zaslona in si rečete: “Kaj je novega v svetu?” Pravzaprav bo potrebno posvetiti veliko pozornosti svetu, kjer se bo našlo veliko označb iz stvari za orientacijo,” je rekel Holmes.

Seveda bodo obe funkciji pogrešali pripadniki franšize, saj sta v preteklih delih igrali veliko vlogo. Konec koncev, znajdli se bomo v Montanskem gorovju in ne na raznih tropskih otokih. Far Cry 5 bo vseboval tudi prilagoditev karakterja, 4 glavne zlobneže in večigralski Co-Op.

“Mislim, da smo v Far Cry 3 in Far Cry 4 dobili ritem “edini način, da najdem, kaj moram storiti v tem območju, je, da splezam na ta stolp, pritisnem gumb in vse se prikaže na mapi.” Res si želimo osredotočenosti na raziskovanje s smislom “nisem siguren, kaj naj naredim ali kam naj grem.”

Torej, Holmes misli, da bo pomanjkanje zemljevida in razglednih stolpov vzpodbudilo igralce k raziskovanju sveta onkraj mej, kar naj bi povzročilo boljšo igralsko izkušnjo. Taka sprememba je prvič v Far Cry franšizi in le čas bo povedal, ali bo dobrodošla in zaželena ali ne.

Pokémon GO: Dogodek za prvo obletnico

0

Neverjetno, eno leto je že okrog, odkar je izšla najbolj igrana igra za mobilne naprave Android in iOS. Za podjetje Niantic je bilo to nekaj neverjetnega, saj so samo z igro zaslužili ogromno denarja. Po nekaj mesecih je Pokémon GO izgubil velik del igralcev, ampak še vedno obstaja veliko zvestih, ki aplikacijo prižgejo vsak dan in se odpravijo na sprehod. V enemu letu so ljudje po svetu polovili kar 125 milijard Pokémon-ov, razkrili nove kotičke sveta, spoznali nove ljudi, po besedah razvijalcev pa nas čaka še mnogo avantur.

Pred kratkim je izšla posodobitev, ki je v igro prinesla raid-e, pri čemer ne gre za nič drugega kot boj proti zelo močnemu Pokémon-u z vašimi najboljšimi prijatelji. Za praznovanje prve obletnice te nore igre pa je Niantic naredil poseben dogodek, kjer lahko ulovimo prav posebnega Pikachu-ja s kapico njegovega najboljšega prijatelja Ash-a Ketchum-a. Tudi v njihovo trgovino so dodali t. i. “Anniversary Box”, ki vsebuje “Incubators”, “Max Revives”, “Ultra Balls” in “Raid Passes”. Zanimivo škatlo lahko trenutno v njihovi trgovini dobimo po znižani ceni.

Posebni Pikachu za prvo obletnico.

Novodobno rudarjenje

3

Če povem na kratko, je to računanje različnih podatkov.

Pri rudarjenju so podatki v t. i. verigah blokov (ang. Block chain). Vsi mining podatki so narejeni tako, da porabijo veliko količino virov (CPE moč, GPE moč, RAM …), hkrati pa je težavnost na takšnem nivoju, da se na dan lahko najde samo nekaj blokov.

BitCoin

Pred časom je bil zelo popularen BitCoin, proces rudarjenja pa je kreator uporabil za dodajanje podatkov transakcij v javne zapise. Cel sistem je tako samozadovoljiv, saj se, dokler so ljudje, ki rudarijo, vse zapisuje tudi v javne zapise transakcij. Rudarjenje je dobilo svoje ime v času BitCoin-ov, saj podobno kot pri pravem rudarjenju potrebuješ moč in dobiš neko valuto– v pravem rudarjenju je bilo to zlato, v našem primeru pa BitCoin. S tem se tudi delno kontrolira, koliko valute pride na market v nekem časovnem obdobju. Težavnost v BitCoinu predstavlja SHA-256 Hash, ki se uporablja za glavo bloka.

Kaj je Hash?

Hash je računalniško-matematična funkcija, ki se uporablja podobno kot enkripcija, vendar le v eno smer. Uporabna je pri shranjevanju gesel, potrjevanju datotek in podobno. SHA-256 je ime algoritma za hashing.
Primer: 123456789 = 15e2b0d3c33891ebb0f1ef609ec419420c20e320ce94c65fbc8c3312448eb225
Kako priti do podatkov, ki so za to funkcijo? Odgovor je zelo kratek, s poizkušanjem.

Razlika med BitCoin in Etherium rudarjenjem

Obstajajo neke fundamentalne razlike med BitCoinom in Etheriumom, čeprav so podatki računanja podobni in pridobljeni na podoben način. Glavna razlika je v ustvarjalčevi želji, da bi BitCoin postal neke vrste zamenjava za PayPal in podobne internetne plačilne sisteme. Razvijalec Etheriuma pa želi, da bi z njim ustvaril t. i. svetovni računalnik oz. super računalnik svetovnih razsežnosti. Z uporabo porazdeljenega računalništva praktično vsak računalnik naredi del dela in nek kontrolni računalnik sestavi vse dele skupaj. To je glavna razlika.

Denarna valuta BitCoin je že dosti bolj razvita in obsežna, medtem ko je Etherium še v razvoju.

Moje mnenje

Moje mnenje je zelo mešano, saj ne zaupam novim valutam, ki so premalo preverjene in nimajo nekega ozadja kot uradne valute držav ali skupin držav. Namreč, če se valuta zruši, lahko izgubiš veliko denarja. Seveda se lahko to zgodi tudi z uradnimi valutami, vendar pri njih obstaja neka varnostna mreža, v katero se valuta ujame in zaustavi padanje, s čimer so ljudje bolj zaščiteni.

ARK: Survival Evolved je sedaj na voljo za 69,99 €

Tudi razvijalci igre Ark: Survival Evolved so postali požrešni in sedaj je njihova igra na platformi Steam kar 69,99 €. Če ste si vedno želeli igre, upamo, da ste jo že kupili, ker so nam razvijalci nastavili res noro visoko ceno za prihajajočo preživetveno igro, ki bo zapustila zgodnji dostop 8. avgusta. Do sedaj je bilo treba za prelepo, a slabo optimizirano lepotico odšteti 29,99 €, ampak teh lepih časov je žal konec. Lepo od razvijalcev, da so nas vsaj na sami Steam strani njihovega produkta opozorili, da bo igra ugodnejša v zgodnjem dostopu kot na dan izida.

Studio Wildcard je na Twitter zapisal takole:

Logitech predstavlja popolno konferenčno kamero za manjše prostore

0

Logitech je predstavil novo konferenčno kamero, namenjeno manjšim konferenčnim dvoranam in sejnim sobam oziroma prostorom za sestanke. Kamera Logitech MeetUp ima visoko ločljivost (4K) in širokokotno vidno polje, zato zajema celoten prostor. Integriran zvok omogoča odlično avdio kakovost.

“Naše konferenčne kamere spreminjajo način timskega sodelovanja, saj odpirajo nove možnosti in podirajo meje. Združljive so z vsemi video konferenčnimi aplikacijami, vključno s tistimi, ki jih že uporabljate. S pomočjo dvojnih večsmernih zvočnikov in širokokotnega objektiva je vsak v prostoru preprosto viden in slišan,” je povedal Scott Wharton, podpredsednik in generalni menedžer enote Logitech Video Collaboration. “Konferenčne kamere Logitech, ki so zasnovane in razvite za profesionalno sodelovanje, imajo tudi poslovne certifikate, nadgrajeni dizajn, napredne funkcije in zanesljive lastnosti. One so prava izbira za vaš posel.”

Širokokotni objektiv in edinstveno ozvočenje

Logitech MeetUp prinaša izredno kakovost video zapisov za manjše konferenčne dvorane. Senzor 4K in objektiv Logitech omogočata boljšo in večjo jasnost, hitro preusmeritev ter tudi komunikacijo z največ osmimi osebami. Integriran zvok je optimiziran za akustiko prostora, sicer pa omogoča izreden zvok tudi v manjših prostorih. Trosmerni mikrofoni in prilagojen zvočnik omogočajo čudovit zvok, ki se sklada z videzom. Z dodatnim mikrofonom Logitech Expansion Mic lahko domet zvoka doseže do 4,2 metra.

Ustvarjena za sestanke

Male konferenčne dvorane so vedno bolj priljubljene, kamera MeetUp pa je prav ustvarjena zanje. Preprosto jo vklopite s pomočjo priključka USB in uporabljate katero koli video konferenco in t. i. »cloud storitev« oz. storitev računalništva v oblaku.

Omogoča izvrstno ločljivost, uravnotežene oz. usklajene barve in čudovit zvok. K njej sodi tudi kompakten stenski nosilec. Naša brezplačna mobilna aplikacija (dostopna v spletnih trgovinah Google Play in iTunes) bo pretvorila vaš pametni telefon ali tablico v daljinec za MeetUp.

Za vsak prostor

Serija Logitech konferenčnih kamer nudi visokokakovostno sliko in zvok za delo s katerim koli programom za video konference. Logitech® ConferenceCams prinašajo kristalno čist zvok in oster video zapis. Za sestanke so primerni manjši, srednje veliki in veliki konferenčni prostori. Logitech omogoča video sestanke, ki lahko skorajda nadomestijo osebni stik.

Cena in dostopnost

Pričakovano je, da bo konferenčna kamera MeetUp dostopna v maloprodaji od avgusta 2017 po maloprodajni ceni v višini 1099,00 EUR.

V Project Cars 2 bo več kot 180 licenčnih avtomobilov

0

Ena izmed najbolj pričakovanih dirkačin letošnjega leta je postala še bolj vroča. Pri Bandai Namco so namreč izdali, da bo v tokratni različici na voljo več kot 180 licenčnih avtomobilov, ki jih bomo lahko srečali v devetih različnih moto-športnih disciplinah.

Vsak izmed avtomobilov je bil sestavljen tako, da je do potankosti enak rojaku, ki ga lahko srečamo na cesti ali dirkališču. To bo razvidno iz izgleda, oblikovanja notranjosti do same vodljivosti in obnašanja na dirkališčih. Prav sleherni je bil namreč pregledan, testiran in potrjen s strani proizvajalcev dotičnih modelov in preizkušen s strani več profesionalnih dirkačev.

Je potrebno še kaj dodati?

Še lista jeklenih (karbonskih?) konjičkov:

Proizvajalec Model Leto Razred
Acura NSX 2017 Road C
Acura NSX GT3 2017 GT3
Agajanian Watson Roadster (Old Calhoun) 1963 Vintage Indycar
Aston Martin Vantage GT12 2015 Road C
Aston Martin Vantage GT3 2013 GT3
Aston Martin Vantage GTE 2015 GTE
Aston Martin Vantage GT4 2013 GT4
Aston Martin Vulcan 2015 Track Day A
Audi 90 quattro IMSA GTO 1989 GTO
Audi A1 quattro 2013 Road F
Audi R18 e-tron quattro 2014 LMP1
Audi R8 (LMP900) 2002 LMP900
Audi R8 LMS 2015 GT3
Audi R8 LMS Endurance 2015 GT3
Audi R8 V10 Plus 2015 Road C
Audi V8 DTM*** 1991 Group A
BAC Mono 2017 Road B
Bentley Continental GT3 (2015) 2015 GT3
Bentley Continental GT3 (2016) 2016 GT3
Bentley Continental GT3 (Abt) 2016 GT3
Bentley Speed 8 2003 LMP900
BMW 1-Series M Coupé (E82) 2011 Road E
BMW 1M Stancework Edition 2011 Road D
BMW 2002 Turbo 1973 Road G
BMW 2002 Stancework Edition 1973 Vintage Touring-GT B
BMW 320 TC (E90) 2012 Touring Car
BMW 320 Turbo Gr.5 (E21) 1978 Group 5
BMW M1 Procar (E26/1) 1981 Group 4
BMW M3 Group A (E30) 1991 Group A
BMW M3 GT4 (E92) 2012 GT4
BMW M6 GT3 2016 GT3
BMW M6 GTLM 2016 GTE
BMW V12 LMR 1999 LMP900
BMW Z4 GT3 2012 GT3
Cadillac ATS-V.R GT3 2015 GT3
Caterham Seven 620 R 2015 Road D
Caterham SP/300R 2012 Track Day B
Chevrolet Corvette C7 Z06 2016 Road C
Chevrolet Corvette C7.R 2015 GTE
Dallara DW12 Chevy (Oval) 2016 Indycar
Dallara DW12 Chevy (Road) 2016 Indycar
Dallara DW12 Honda (Oval) 2016 Indycar
Dallara DW12 Honda (Road) 2016 Indycar
Ford Escort Mk1 RS1600 1972 Road G
Ford Escort Mk1 Rallycross 1972 Vintage RX
Ford Escort Mk1 Racing 1972 Vintage Touring-GT B
Ford F-150 RTR Funhaver 2016 Road G
Ford Falcon FG (CotF) 2013 V8 Supercars
Ford Focus RS Rallycross 2016 WRX
Ford GT 2016 Road B
Ford GT LM GTE 2016 GTE
Ford Mk. IV 1967 Vintage Prototype B
Ford Mustang 2+2 Fastback 1966 Road G
Ford Mustang Boss 302R1 2013 GT4
Ford Mustang Cobra SCCA TransAm 1997 GTO
Ford Mustang GT 2015 Road E
Ford Mustang RTR GT4 2016 GT4
Ford Sierra RS500 Cosworth Gr.A 1988 Group A
Ford Zakspeed Capri Gr.5 1980 Group 5
Ginetta G40 Junior 2012 G40 Junior
Ginetta G40 GT5 2015 GT5
Ginetta G55 GT3 2012 GT3
Ginetta G55 GT4 2012 GT4
Ginetta G57 2016 Track Day A
Ginetta LMP3 2016 LMP3
Honda Civic Coupé GRX 2016 WRX
Honda Civic Type-R (Euro Spec)** 2016 Road F
Honda 2+4 Concept** 2015 Track Day B
Jaguar F-Type SVR 2016 Road D
Jaguar XJ220 S TWR 1994 Road B
Jaguar XJR-9 1988 Group C1
Jaguar XJR-9 LM 1988 Group C1
Jaguar E-Type V12 Group44*** 1974 Vintage Touring-GT A
KTM X-Bow GT4 2016 GT4
KTM X-Bow R 2015 Road D
Ligier JS P2 Honda 2016 LMP2
Ligier JS P2 Judd 2016 LMP2
Ligier JS P2 Nissan 2016 LMP2
Ligier JS P3 2016 LMP3
Lotus Type 25 Climax 1963 Vintage F1 D
Lotus Type 38 Ford 1965 Vintage Indycar
Lotus Type 40 Ford 1965 Vintage Prototype B
Lotus Type 49 Cosworth 1967 Vintage F1 C
Lotus Type 49C Cosworth 1970 Vintage F1 C
Lotus Type 51 1967 Vintage F3
Lotus Type 56 (Indy) 1968 Vintage Indycar
Lotus Type 72D Cosworth 1972 Vintage F1 C
Lotus Type 78 Cosworth 1977 Vintage F1 B
Lotus Type 98T Renault 1986 Vintage F1 A
Marek RP219d 2013 LMP2
Marek RP339h 2014 LMP1
Mazda MX-5 RadBul Formula Drift 2015 Drift
McLaren 570S 2016 Road C
McLaren 650S GT3 2016 GT3
McLaren 720S 2016 Road A
McLaren F1 1994 Road C
McLaren F1 GTR Longtail 1997 GT1
McLaren P1 2014 Road A
McLaren P1 GTR 2016 Track Day A
Mercedes AMG A45 4MATIC Edition 1 2015 Road E
Mercedes AMG A45 Rallycross 2016 WRX
Mercedes AMG A45 TCR 2016 Touring Car
Mercedes AMG C63 Coupé S 2016 Road E
Mercedes AMG GT R 2016 Road C
Mercedes AMG GT3 2015 GT3
Mercedes Benz 190E 2.5-16 Evo2 DTM 1991 Group A
Mercedes Benz 300SEL 6.8 AMG 1971 Vintage Touring-GT B
Mercedes Benz 300SL (W194) 1952 Vintage Touring-GT D
Mercedes Benz CLK-LM 1998 GT1
Mercedes Benz SLS AMG GT3 2013 GT3
Mercedes Sauber C9 Mercedes-Benz 1989 Group C1
Mercedes Sauber C9 Mercedes-Benz (LM) 1989 Group C1
Mini Countryman RX 2016 WRX
Mitsubishi Lancer Evo VI SVA 2016 Track Day A
Mitsubishi Lancer Evolution VI T.M.E. 1999 Road F
Mitsubishi Lancer Evolution IX FQ-360 2006 Road E
Mitsubishi Lancer Evo X FQ400 2012 Road E
Nissan 300ZX Turbo IMSA GTS 1994 GTO
Nissan 300ZX Turbo Le Mans 1994 GTO
Nissan Fairlady 240ZG GTS-II 1973 Vintage Touring-GT A
Nissan GTP ZX Turbo 1988 Group C1
Nissan GT-R Nismo (R35) 2017 Road C
Nissan GT-R Nismo GT3 (R35) 2016 GT3
Nissan Skyline GT-R (R34) SMS-R 1999 Track Day B
Nissan Skyline Silhouette Formula (R30) 1984 Group 5
Nissan Skyline GT-R (R32) Group A** 1990 Group A
Nissan 280ZX IMSA GTX** 1982 Group 5
OMSE RX Supercar Lite 2016 RXLites
Opel Astra TCR*** 2016 Touring Car
Oreca 03 Nissan 2013 LMP2
Pagani Huayra BC 2016 Road A
Pagani Zonda Cinque Roadster 2010 Road B
Pagani Zonda Revolucion 2013 Track Day A
Panoz Esperante GTR-1*** 1998 GT1
Porsche 911 GT1-98 1998 GT1
Porsche 911 GT3 R (991) 2016 GT3
Porsche 911 GT3 R Endurance (991) 2016 GT3
Porsche 911 GT3 RS 2016 Road B
Porsche 918 Spyder 2015 Road A
Porsche a 1977 Group 5
Porsche 935/80 1979 Group 5
Porsche 936 Spyder 1977 Group 6
Porsche 962C 1987 Group C1
Porsche 962C Langheck 1988 Group C1
Porsche Cayman GT4 Clubsport MR 2016 GT4
Radical RXC Turbo 2014 Road A
Radical SR3 RS 2011 Track Day B
Radical SR8 RX 2011 Track Day A
Renault Alpine A442B 1978 Group 6
Renault Clio Cup 2013 TC1
Renault Formula Renault 3.5 2015 Formula Renault
Renault Mégane R.S. 275 Trophy-R 2014 Road F
Renault Megane R.S. Rallycross 2016 WRX
Renault Megane R.S. TCR 2016 Touring Car
Renault Mégane Trophy V6 2009 Megane Trophy
Renault Sport R.S. 01 2015 RS01 Trophy
RWD P20 LMP2 2016 LMP2
RWD P30 LMP1 2016 LMP1
SMS Formula A 2011 Formula A
SMS Formula C 2016 Formula C
SMS Formula Rookie N/A F5
SMS Formula X 2018 Formula X
SMS Kart 100cc (Kart01) N/A Kart1
Toyota 86 (Asia) 2013 Road G
Toyota GT-86 (Euro) 2013 Road G
Toyota GT-86 Rocket Bunny GT 2015 GT4
Toyota GT-86 Rocket Bunny Street 2015 Road C
Toyota TS040 Hybrid 2014 LMP1
Volkswagen Polo RX Supercar 2016 WRX

Pregled ‒ Portal Knights

Razvojna ekipa: Keen Games (Nemčija)
Založnik: 505 Games
Spletna stran:
http://www.portalknights.com/en/
Steam: http://store.steampowered.com/app/374040/
Napovednik:
 https://www.youtube.com/watch?v=7hIoOdK5RVs
Platforme: PC, PS4, XBOne 
Operacijski sistemi:
Windows 7+
Datum izida: 18. 5. 2017
Cena: 14.99 €

Zvrst: Peskovniški RPG


Vsaka zgodba ima svoj začetek

Ko sem pred dobrega pol leta kupil Playstation 4, je bila ena prvih iger, ki je ujela moj pogled, Dragon Quest: Builders. Ker sem preveč skopuški, je sicer nisem nabavil, sem pa preigral demo različico in se povsem zaljubil vanjo. Par minut pozneje sem na mojo veliko žalost ugotovil, da za osebne računalnike ni na voljo, sem pa malo pobrskal po forumih in zasledil, da so si podoben projekt zadali Keen Games ‒ Portal Knights, nekakšnega nezakonskega otroka Minecraft in Legend of Zelda ter po prvih vtisih zelo dobro nadomestilo, po obstoječih ocenah pa fantastično peskovniško dogodivščino. Vsekakor gre za zanimivo kombinacijo, kjer se gradnja baze združi z iskanjem vedno boljših pripomočkov in surovin ter bojem z epskimi sovragi ‒ princip, ki bo všeč vsem, od mladine pa do starešin.

Zgodba sicer ni ravno vredna celega romana. Enostavno rečeno, Portal Knight se odvija v svetu, ki je doživel velik pok in je razcepljen na majhne, plavajoče otočke. Vsak izmed njih ima lastno podnebje, floro in favno, resurse in sovražnike, katerih glavni cilj je neumorno tavanje in zagrenitev življenja vašemu vitezu. Potovanje med svetovi je enostavno in poteka preko starodavnih portalov, ki te popeljejo na naslednjega izmed želenih svetov. Med lastno Stargate avanturo pa odkrivaš tudi razlog za razcepitev sveta in zakaj se ti med seboj se tako razlikujejo. Nikakor ne gre za globoko, kompleksno zgodbo, ampak vseeno da nekaj, k čemer stremiš med potovanji in razlog za nabiranje vedno boljše opreme. Saj je logično, kjer je uganka, je potrebno najti odgovor, pa naj najdba tega traja, kakor dolgo je potrebno.

Klasična izbira

Ob pričetku so mogoče prilagoditve ob izbiri treh stereotipskih karakterjev ‒ bojevnika, strelca in čarodeja. Vsak je najboljši v svojem elementu in uporablja specifična orožja, opremo ter sposobnosti oziroma čarovnije. Igranje z vsakim je različno in osebno mi je bil najbolj všeč strelec, saj mi je sedlo odstranjevanje sovražnikov od daleč. Seveda je na voljo tudi nekaj opcij glede izgleda … Pravzaprav tudi nekaj dokaj nestandardnih opcij glede izgleda. Tako ni bradata mišičasta bojevnica noben problem, če ste seveda mahnjeni na to.

Na splošno vsebuje Portal Knights par takih spregledanih zadev (vsaj sklepam, da to ni namenska odločitev), kot so naprimer goreče bakle ter čudna gravitacija pod vodo ali gromozanska razdalja, na katero lahko postavljate kocke. Seveda gre za zadeve, za katere upam, da jih bodo razvijalci sčasoma odpravili. Večinoma sicer ne vplivajo kaj preveč na igralno izkušnjo (razen uničenja imerzije) in sprva poskrbijo celo za par duhovitih dogodkov, ampak znajo pa postati tudi rahlo nadležne.

Tolčem ga, a se nič ne pozna

Takoj ko vstopiš v prvi svet, opaziš podobnosti z Minecraft-om, predvsem zaradi kockastega terena, po katerem je slednji znan. Pravzaprav bi lahko rekli, da ima vsaka igra s tem stilom istega prednika, ampak tu nismo zato, da bi se menili, kdo je koga kopiral in kdo je čigav prapradedek. Tako ali tako že takoj, ko v Portal Knight prvič zamahneš z mečem, opaziš razliko med igrama. Bojni sistem deluje bolj na principu RPG sekaščin, s sovražniki, ki imajo različne napade ter šibke točke in sposobnostmi, kar Minecraft ne pozna. Sprva tako zadovoljno sekaš, streljaš in copraš, ampak zaradi načina, na katerega je bojevanje izvedeno, se ti kar hitro zazdi: “Hej, a ni to malo monotono?” Udarci za seboj nimajo pravega “BAM” učinka in tako gre bolj za konstantno pritiskanje gumba za napad, občasno rabo sposobnosti, ko energija to dovoljuje, ter izmikanje sovražnim udarcem, ki so večinoma predvidljivi (a so me še vedno prevečkrat pokončali).

Spopadi se znajo zavleči, sploh, če prehitro odkriješ kakšen portal za težavnejši svet, kjer so močnejši tudi monstrumi. Vsekakor ne gre za to, da bojni sistem ne bi bil učinkovit oziroma spodoben, ampak mu to na dolgi rok ne pomaga kaj preveč, saj je monoton in bi bil s par dodatki dosti bolj zabaven. Zamerim mu še, da za bojevnika merjenje po višini ni možno in boj proti letečim sovražnikom se zanj spremeni v simulacijo žabjih skokov.

Kjer pa Portal Knights blesti, pa je ob bojevanju s šefi. Sploh v co-op načinu (pohvalno in pogosto spregledano, prisoten je tudi lokalni co-op), kjer lahko s kolegi prebutate enega izmed mnogih šefov, ki se nahajajo v za to namenjenih arenah. To in solidno izdelani svetovi ter sovražniki so tudi edine stvari, ki so me vlekle k igranju. Sovražnikova umetna inteligenca je sicer na ravni enoletnega otroka in tako uporablja napade v predvidljivih in vnaprej nakazanih gibih, ampak so pa napadi, ki jih izvajajo sovražniki, raznoliki in nanje se je potrebno primerno odzvati.

Glede na stil igre verjetno ni nepredvidljivo, da veliko vlogo igra tudi kreftanje. Vse od postaj pa do novih hlač je potrebno izdelati in tako izdelava služi kot glavna oblika napredovanja. Večino ga opraviš pri različnih postajah iz osnovnih surovin, ki jih dobiš od padlih sovražnikov ali narave. Kopanje in nabiranje deluje podobno kot pri že na začetku omenjenem Dragon Quest Builders. V vsakem področju lahko najdeš različne resurse, spake ter floro, tu pa tam pa ti kakšen vaščan naloži še kakšno nalogo, ki sestoji iz “prinesi to” ali “ubij tisto”. Tudi temnice navadno sestojijo iz par različnih vrst sovražnikov, na koncu vsake pa se nahaja skrinja koristnih dobrin in cekinov.

Vihanje nosu

Svet, v katerega je Portal Knights postavljen, je dosti bolj bogat in vizualno podroben kot pri Minecraft-u in kockasti izgled ima le teren. Čeprav sta na voljo dva pogleda, pa prvoosebni pogled ni tako priročen. Na srečo je možno takojšno spreminjanje med njima in iz tretje osebne perspektive je vse, razen morda kopanja pod zemljo, lažje. Razumem, da si želijo prvoosebnega pogleda, verjetno jih mami tudi podpora za VR, ki iz tretjeosebne perspektive ni mogoča.

Drugače gre z grafične plati za čisto solidno grafiko, risankasta, poenostavljena ter barvita. Posebno izjemno izgledajo tudi učinki, kot so ogenj ter bleščanje portalov, paša za oči pa so tudi dobro narejene animacije. Edini problem je, da se na večjih zemljevidih začnejo kazati zatikanja in, če smo pošteni, te ob izdelavi sveta igra to tudi obvesti. Tako je velikost svetov omejena glede na zmogljivost vašega sistema, saj večji biomi zahtevajo boljšo mašinco. Na konzolah je dosti manj variacije in možnosti glede velikosti, zaradi česar je tam težavnost bolj poenostavljena ‒ večji kot je svet, več je resursov, ampak so tudi dlje stran, prav tako je tudi več sovražnikov in nevarnosti.

Sreča, da razvijalci/založniki ne znajo slovensko, ker bi me drugače za to, kar bom zdaj povedal, križali. Uporabniški vmesnik je z eno besedo nagravžen. Ni pregleden, ni logičen in enostavno smrdi po poenostavljenosti zaradi konzol. Večino zadev opravljate na obupno napravljenem oknu z zavihki, ki na konzolah morda deluje, a na osebnih računalnikih dela večjo škodo kot korist, sploh zato, ker so okna, besedila in slike prevelike in nepregledne. Sploh premikanje predmetov iz in v skrinje je tako težavno, saj ima oboje ločeno okno, med katerima moraš preklapljati, če želiš videti, kaj se tam nahaja! Sprva me sicer ni preveč motilo, a ko je bila enkrat skrinja polna in sem hotel združiti par stvari, sem jo zaradi agonije, s katero sem se soočal, skoraj tako brcnil, da se je raztreščila na tisoč koscev. Ne vem ravno, zakaj so se odločili za to, ampak gre za nepotrebno kompliciranje drugače enostavne mehanike in zaradi tega, in še par drugih malenkosti, se tako namesto s sovragi precej časa borite z uporabniškim vmesnikom, kar je velika škoda, saj gre drugače za zabavno peskovniško dogodivščino.

World of Warcraft nadgradnja 7.3: Argus prišla na PTR

0

Pred kratkim je na World of Warcraft prišla najnovejša nadgradnja 7.2.5, ki je prinesla najnovejši raid Tomb of Sargeras. Nekaj dni za tem pa je Blizzard na njihov testni strežnik PTR (public test realm) že naložil novo nadgradnjo 7.3.

Kaj prinaša 7.3?

  • Nov svet, imenovan Argus (3 otoki), ki smo ga poznali samo iz zgodbe,
  • nova zgodba in cel kup misij za igralce,
  • nove animacije za čarovniške time karakterjev, kot so Mage, Shaman in Druid,
  • nov Dungeon Seat of the Triumvirate,
  • nov Raid Antorus, the Burning Throne, s kar nekaj presenetljivimi nasprotniki in srečanji,
  • nov set nasprotnikov v odprtem svetu, s katerimi se mora spopasti več ljudi na enkrat,
  • in še več stvari, ki še niso bile prikazane.

Osebna ocena

Tudi sam sem se takoj lotil nadgradnje 7.3, da bi videl, kaj je novega. Seveda, kot vedno, smo na PTR strežnikih imeli, in še imamo, veliko težav. Vendar pa lahko povem, da, če odmislim vse hrošče in vse zrušitve, je 7.3 zelo dobro zastavljen in vse, kar je že bilo prikazano, je zelo dobro. Moram pa tudi omeniti vse hrošče, ki smo jih imeli. Najbolj zanimiv je bil hrošč, kjer se igra, ko prideš na most, zruši. Sedaj so ta most popravili, se pa mesto zrušitve prestavi za nekaj korakov. Za nekatere je tudi problem stati na tleh, saj se zgodi, da se igra zruši, če si v določenih delih območja, kjer pristaneš z ladjo in začneš potovanje po planetu Argus.
Pogledal sem tudi v t. i. Adventure Guide, kjer lahko vidimo novi raid in dungeon ter nasprotnike iz njih. Zelo me je presenetila izbira nasprotnikov, oziroma v tem primeru srečanj (encounter), ki so močno vezani na zgodbo, okoli katere se vrti World of Warcraft. Presenetljivi so tudi nasprotniki v dungeonu, ki so povezani z močmi Void-a, kar je zelo drugače, kot je planet Argus, saj so vsi na njem povezani z močjo Fel. Bi pa rekel, da je že sam pogled na Argusu izjemen.

Za konec bi dejal, da vse kaže na dobro nadgradnjo. No, vse je dobro v primerjavi z nadgradnjami iz prejšnje razširitve Warlords of Dreanor, kjer ena izmed večjih nadgradenj ni vsebovala ničesar  razen selfie kamere.

Pa igrajmo: Darknet

0

Darknet je igra o vdiranju v tuja omrežja, ki bi jo lahko označili kot strateško-miselno. Primarno je narejena za VR, a ima tudi verzijo za navadne (ne VR) sisteme, ki smo jo igrali tudi mi.

Opozorilo: Ekipa Gaming.si ne podpira vdiranje v tuja omrežja, za katera nimate lastnikovega dovoljenja.

AMD Intelu odgriznil velik del pogače

0

V drugem četrtletju je AMD-ju uspel velik met. Od izida Ryzen jim je v dobrih štirih mesecih uspelo pridobiti kar 11 % marketinškega deleža na trgu. Verjeli ali ne, v tako kratkem času jim je uspelo doseči raven izpred 9 let.

Izjemen dogodek, ki se na trgu x86 procesorjev do danes še ni zgodil. Podatki so bili pridobljeni  iz PassMark-a in osnovani na tisočih zahtevkih, ki gredo skozi podatkovno bazo v vsakem kvartalu. Na tem mestu moram omeniti, da PassMark-ovi podatki vključujejo le sisteme, na katerih teče Windows ekosistem in so dejansko v uporabi. Zraven niso všteti sistemi, ki naj bi bili samo prodani.

Delež na trgu K4 2016 K1 2017 K2 2017
Intel 81.9 % 79.3 % 69 %
AMD 18.1 % 20.6 % 31 %

 

Upam si trditi celo, da gre za najuspešnejši AMD-jev produkt v zgodovini. Izboljšanje tržnega deleža, napram preteklih let, za 50 % to le potrjuje.

Zakaj se je ta izjemna rast prikazala šele sedaj? Čeprav so procesorji izšli marca, jih je ob izidu pestilo kar nekaj težav – vse od pomanjkanja AM4 matičnih plošč do kompatibilnosti z nekaterimi pomnilniškimi moduli. Proizvajalci plošč so redno izdajali BIOS-e in spretno posodabljanje je bilo priporočljivo. To pa je za nekaj časa od nakupa odvrnilo kar nekaj ljudi. Poporodni krči so odpravljeni in Ryzen linija je v zadnjem mesecu zaživela kot še nikoli.

Nekoliko je pripomoglo tudi znižanje cen. Če je 7 1700 še Marca stal 359 €, ga lahko sedaj pogosto najdemo tudi pod magično ceno 300 €. Procesorska moč še nikoli ni bila tako poceni.

Model AMD procesorja Jedra/Niti Osnovni takt Pospešen (boost) takt L3 Cache TDP Cena
Ryzen 7 1800X 8/16 3.6 GHz 4.0 GHz 16 MB 95 W 462 €
Ryzen 7 1700X 8/16 3.4 GHz 3.8 GHz 16 MB 95 W 354 €
Ryzen 7 1700 8/16 3.0 GHz 3.7 GHz 16 MB 65 W 306 €
Ryzen 5 1600X 6/12 3.6 GHz 4.0 GHz 16 MB 95 W 241 €
Ryzen 5 1600 6/12 3.2 GHz 3.6 GHz 16 MB 65 W 206 €
Ryzen 5 1500X 4/8 3.5 GHz 3.7 GHz 16 MB 65 W 178 €
Ryzen 5 1400 4/8 3.2 GHz 3.4 GHz 8 MB 65 W 159 €

 

Naš test Ryzen 7 1700X si lahko preberete TUKAJ.

Kupujete procesor? Preverite, katerega kupiti!

Test ohišja: Cooler Master MasterCase Pro 6

Nedavno smo v test prejeli zanimivo ohišje, ki ga pri Cooler Masterju oglašujejo kot modularnega. Že beseda “modularno” nakaže, da nikakor ne gre za poceni ohišje in bo zanj potrebno seči globoko v žep, saj se njegova cena giblje okoli 160 €. Najprej me je prešinila misel, da je to za ohišje res veliko, sploh ker večina raje nameni več denarja preostalim komponentam. Če bolje premislim, pa je ohišje ob napajalniku ena izmed redkih komponent, ki tudi po več letih ne zastarijo in se lahko uporabljajo dalj časa. Pa si poglejmo, ali MasterCase Pro 6 upraviči svojo ceno.


Tehnične specifikacije

  • Barve: temna metalnosiva s črno zunanjostjo
  • Materiali: jekleno ogrodje, plastične stranice
  • Dimenzije: (L x W x H) 544 x 235 x 548 mm
  • Teža: 11.74 kg
  • Podprti tipi plošč: ATX, Micro-ATX, Mini-ITX
  • Razširitvene reže: 7
  • Zunanja ležišča za diske: 5.25″ x 2
  • Kombinirana notranja 3.5″/2.5″ ležišča za diske: x 5
  • SSD pristanišče: 2
  • I/O plošča: USB 3.0 x 2, avdio in/out
  • Podpora za ventilatorje: spredaj 120 mm x 3 / 140 mm x 3, zadaj 120 mm x 1 / 140 mm x 1, zgoraj 120 mm x 2 / 140 mm x 2
  • Podpora za vodno hlajenje: spredaj 240/280 mm, zadaj 120/140 mm, zgoraj 240/280 mm (maks. 297 mm dolžina radiatorja)
  • Razdalja za CPU hladilnik: 190 mm/7.48″
  • PSU dolžina: 200 mm/7.87″
  • Dolžina grafičnih kartic: 412 mm/16.22″ (brez 3.5″ HDD kletke), 296 mm/11.7″ (s 3.5″ HDD kletko)
  • Prostor za kablovje za matično ploščo: 25–35 mm
  • Filtri za prah: zgoraj, spodaj

Zunanjost

Na začetku moram povedati, da kljub imenu ne gre za direktnega naslednika MasterCase Pro 5. Bolje, da ga vzamemo kot nekega neželenega bratranca s petega kolena. Šalo na stran, če ste Pro 5 že videli, boste videli, da je razlika jasna že na prvi pogled. Če Pro 5 deluje ekstravagantno, to za Pro 6 ne morem reči, saj je oblikovan bolj minimalistično z blagimi ovalnimi linijami, večina pa je ravnega. Notranjost in stranice so iz jekla, zaradi česar je teža celotnega ohišja impresivnih enajst kilogramov.

Master Case Pro 6 je Cooler Masterjev poizkus višjecenovnega ohišja brez klasičnega “gejmerskega” izgleda. Gladke zunanje plošče izgledajo zelo enostavno, a vseeno privlačno za oči. In čeprav so se odločili za bolj osnovni izgled, vsebuje še vedno par estetskih priboljškov, kot so rdeča LED osvetljava na zadnjem in sprednjem ventilatorju in stranica z velikim oknom (žal brez stekla, gre za plastiko). Hiter pogled na ozadje nam pove, da je vsako izmed stranic možno razstaviti oziroma razširiti s pomočjo magnetov, ki plošče držijo na mestu. Pričakoval bi, da je zaradi solidnih plošč pretok zraka otežen, a so pri Cooler Masterju mislili tudi na to – na vseh štirih kotih se nahajajo diskretni prezračevalni jaški, ki povečajo pretok zraka. Vrhnja plošča se lahko enostavno razširi ali odstrani, na mestu jo držijo štirje magneti. Pod njo najdemo dve mesti za 120 mm oziroma 140 mm ventilatorja, ki pa nista vključena.

I/O plošča se nahaja na sprednjem delu zgornje plošče, pokrita z majhno ploščico. Tako jo je ob neuporabi možno enostavno prekriti, čeprav ta opcija seveda ni mogoča, v kolikor uporabljate katerega izmed priključkov. Plošča vsebuje dokaj klasične predmete – dvoje USB 3.0 vrat, standardna avdio 3.5 mm priklopa ter stikalo za prižig računalnika z LED osvetljavo. Daleč na levi lahko vidimo tudi LED lučko za aktivnost diska. Pogrešal sem kakšno zunanje SATA pristanišče, več USB vrat ter kakšno možnost nastavljanja ventilatorjev, dobil pa le standardne stvari in ničesar drugega. Nič kaj preveč bogato za ohišje za premium ceno.

Kot zgornja, je tudi sprednja stranica enostavno odstranljiva oziroma razširljiva. Ko jo odstranimo, najprej vidimo filter za prah, ko pa odstranimo še tega, zagledamo dva, že vgrajena 140 mm ventilatorja, ki jih je alternativno možno zamenjati tudi z dvema 120 mm ventilatorjema oziroma radiatorjem velikosti 240 mm ali 280 mm. Zanimiv je tudi zadnji del. Tudi ta vsebuje odstranljivo ploščo, namenjeno lažjemu skrivanju kablovja, ki poteka v računalnik, na primer tipkovnica, miška in monitor. Preko zadnje strani lahko dostopamo tudi do spodnjega filtra za prah.


Notranjost

Če odstranimo stranico, vidimo sedem razširitvenih rež, povsem na dnu pa vidimo tudi oddelek za napajalnik. Prostora je dovolj za kateri koli napajalnik, saj mesto meri 200 mm — zelo priročno tudi za skrivanje odvečnega kablovja. Ob pogledu na vrh oddelka za napajalnik najdete tudi dve dodatni mesti za 2.5″ diske, če imate slučajno kakšen 1 TB SSD, ki ga želite vsem pokazati.

Skupno lahko v ohišje vstavite dva 5.25″ diska, pet 2.5″/3.5″ diskov in dva 2.5″ diska. Vstavljanje je enostavno in poteka brez dodatnega orodja, ogrodje enostavno rahlo zvijete navzven, da lahko vanj vstavite želen disk. Tega na mestu držijo štirje pini, ki pridejo v luknje za vijake.

Ohišje podpira ATX, mikro-ATX in mini-ITX matične plošče. Prostor, namenjen zanje, je malo manjši od večine večjih ohišij, po veliki večini zaradi velikega oddelka za napajalnik. Zato uporaba EATX in XL-ATX matičnih plošč ni mogoča. A vseeno je za vse ostale prostora dovolj, da lahko prosto dostopate do matične plošče in kablov.

Na zadnjem delu najdemo tudi že vgrajen 140 mm ventilator z LED osvetlitvijo in maksimalno hitrostjo 1200 RPM.

Tudi glede kablovja ne pride do problemov, vsi že obstoječi kabli so črne barve, ki jih lahko enostavno skrijete pred pogledom za matično ploščo, saj imate na voljo kar 3.5–4 mm odvečnega prostora.

Noge na dnu imajo gumijaste podloge za preprečevanje tresenja in zvokov, ki so s tem povezani. Kot sem že omenil, je na spodnjem delu tudi filter za prah, ki ga je mogoče enostavno odstraniti in očistiti.

 

StarCraft: Remastered prihaja 14. avgusta

0

Nekateri se še spomnite odlične strateške igre, ki je izšla leta 1998. Danes, skoraj 20 let po uradnem izidi, bomo dobili prenovljeno igro, ki bo izboljšala grafično podobo, zvok in dialog. Poleg naštetega bomo dobili lastnosti, kot so “matchmaking system” oz. sistem usklajevanja, “leaderboards” oz. vodilne table, shranjevanje v oblak in igralne profile. Blizzard je poskrbel tudi za t. i. “tr00” igralce, ki bodo lahko iz remastered različice prešli v originalno igro s klikom enega gumba. Prenovljena klasika bo združljiva tudi z originalno igro, kar pomeni, da bodo lahko med seboj igrali igralci obeh različic.

Blizzard lepo skrbi za svoje zveste privržence in prenovitev epske igre Starcraft je samo potrditev tega – kar tako naprej! Govora je tudi že o prenovljenih, moderniziranih različicah Diablo 2 in Warcraft 3, kar bi zagotovo razveselilo marsikoga.

StarCraft: Remastered lahko prednaročite na uradni spletni strani in si tako pridobite razne nagrade v igri.

AMD brez pompa izdal nekaj informacij o Ryzen 3

0

AMD je potiho izdal nekaj informacij o seriji procesorjev Ryzen 3, ki bo namenjena predvsem ljudem z zelo nizkim proračunom.

Čeprav uradno še niso izdali datuma začetka prodaje, je znano, da se bo slednja začela v tretjem kvartalu letošnjega leta (julij–september).

V seriji se bosta nahajala le dva procesorja. To sta Ryzen 3 Pro 1200 in 1300. Oba bosta imela 4 jedra, kar je 2 jedri več od konkurenčnih i3 procesorjev. TDP obeh bo znašal 65 W, kar je enako kot za 7 1700, ki je 8-jedrni procesor z 16 nitmi. Seveda, TDP ne gre enačiti s porabo, saj označuje toploto, ki jo bo potrebno odvajati. Pričakovana poraba bo za dvakrat manjša od 1700, ki že tako ali tako velja za precej varčen procesor.

Kot že omenjeno, si bosta čipa Pro 1200 in 1300 precej podobna, celo identična. V čem pa se bosta vendarle razlikovala? Zgolj v frekvenci, ki bo pri Ryzen 1200 med 3.1 GHz in 3.4 GHz, pri Ryzen 1300 pa med 3.5 GHz in 3.7 GHz.

Po napovedih bo serija prekosila zmogljivost i3 procesorjev kljub temu, da slednji delujejo na nekoliko višji frekvenci. Precej spodbudno je, da bo tudi Ryzen 3 serija imela odklenjen množilnik, kar bo navdušilo zlasti vse pristaše navijanja.

Dejstvo, da bo AMD ponujal tudi profesionalno verzijo v tem cenovnem segmentu, je vsekakor vredno omembe, sploh glede na to, da Intel svoje Pro linije v tem segmentu ne nudi. Zakaj bodo ti procesorji zanimivi za podjetja? Ker bodo ob nizki ceni ponujali izboljšano varnost, razne enkripcijske funkcije, DASH manageability, 36-mesečno garancijo in še več.

Steam vrača denar uporabnikom kot za šalo

Že nekaj časa je znano, da nam podjetje Valve, ki drži v rokah največjo digitalno platformo za nakupovanje iger, pošilja razprodaje v intervalih. Na letošnjih poletnih razprodajah pa se je zgodilo nekaj, kar se v takšni obliki še ni zgodilo. Steam podpora je zabeležila kar 315.000 zahtevkov v prvem dnevu poletne razprodaje. Večina zahtevkov zadeva vrnitev denarja nazaj uporabniku, natančna številka naj bi bila 228.722. Ostali zahtevki vključujejo še varnost in obnovo računa ter nakupovanje.

Steam vračila

V naslednjih dneh Steam poletne razprodaje so pri Valve zabeležili 329.970 vračil, kar je 4,382,032 ameriških dolarjev, za igro Rust. Tako velike številke bi že znale vplivati na razvijalce precej popularne preživetvene igre, ampak Gary Newman, človek, ki stoji za igrami, kot sta Garry’s Mod in Rust, je povedal, da jim je sistem vračil na dolgi rok verjetno prinesel več prodaje kot izgube.

Vračila za igro Rust proti ostali trenutni prodaji
Izgube z vračili v primerjavi s skupnimi ocenjenimi prihodki od prodaje

Zakaj imajo streamerji in youtuberji dva sistema ali več?

0

Kratek odgovor: zato, ker lahko z dvema sistemoma zmanjšaš ceno, izboljšaš delovanje in povečaš produktivnost, ob tem pa še bolje zavaruješ podatke.

Natančneje, prosim.

Večina streamerjev ima dva sistema ali več, saj s tem izboljšajo vse prej omenjeno, če pa je ta streamer tudi youtuber, ima zelo verjetno vsaj tri računalnike. Prvi sistem deluje kot glavni, igričarski sistem, drugi se uporablja kot streaming sistem in strežnik za rendiranje, tretji pa je NAS (Network Attached Storage), torej sistem za shranjevanje podatkov. Ti sistemi so specifično namenjeni shranjevanju podatkov in so priključeni na omrežje, tako jih lahko dosežemo z vseh sistemov v omrežju in tudi prek interneta.

Zakaj poseben sistem za streamanje?

Poseben stream sistem se uporablja zato, da se računalniku, na katerem igraš, ni treba ukvarjati s kalkulacijami streama in pošiljanjem podatkov na strežnik. Z uporabo zajemalnih kartic (ang. Capture Card) prenesemo v drug sistem vse, kar je prikazano na glavnem zaslonu. V drugem sistemu uporabimo program, kot je OBS, da te podatke prenesemo na strežnik. Obenem je to tudi koristno, če je streamer tudi youtuber, saj lahko na ta način snema vse svoje streame in s tem še dodatno zmanjša število stvari, ki bi jih moral “prebavljati” glavni računalnik. Omenjene sisteme uporabljajo tudi za rendiranje, saj se s tem obremenjenost glavnega sistema zniža in ga lahko ob rendiranju še vedno uporabljajo, kar drugače ne bi bilo mogoče.

Kaj je NAS in za kaj se uporablja?

NAS je strežnik/sistem, ki je namenjen shranjevanju in varovanju podatkov. Strežnik NAS je največkrat sestavljen iz strežniške strojne opreme, kot so procesorji Xeon in ram ECC. Ta strojna oprema je narejena za delovanje 24/7 in kot takšna zelo primerna za tovrstna opravila. Večino strežnika NAS sestavljajo diski. Za večino ljudi bi bil server NAS zelo uporaben, saj ga priključiš na omrežje in se lahko nanj programsko povežeš. S tem lahko praktično od koderkoli vidimo in dostopamo do njegovih podatkov.

Zakaj pa za vse to streamer ne more uporabiti enega sistema?

Problem je v tem, da bi moral biti takšen sistem zelo močan, saj mora ob igranju in prikazovanju igre le-to tudi snemati oziroma zajemati, da je primerna za prenos na splet. Obenem je računalnik med obdelavo in rendiranjem praktično neuporaben, saj lahko rendering porabi zelo veliko (predvsem procesorske) moči. Kot pravijo Američani, se takrat računalnik spremeni v krompir (potato).