🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 540

Steam vrača denar uporabnikom kot za šalo

Že nekaj časa je znano, da nam podjetje Valve, ki drži v rokah največjo digitalno platformo za nakupovanje iger, pošilja razprodaje v intervalih. Na letošnjih poletnih razprodajah pa se je zgodilo nekaj, kar se v takšni obliki še ni zgodilo. Steam podpora je zabeležila kar 315.000 zahtevkov v prvem dnevu poletne razprodaje. Večina zahtevkov zadeva vrnitev denarja nazaj uporabniku, natančna številka naj bi bila 228.722. Ostali zahtevki vključujejo še varnost in obnovo računa ter nakupovanje.

Steam vračila

V naslednjih dneh Steam poletne razprodaje so pri Valve zabeležili 329.970 vračil, kar je 4,382,032 ameriških dolarjev, za igro Rust. Tako velike številke bi že znale vplivati na razvijalce precej popularne preživetvene igre, ampak Gary Newman, človek, ki stoji za igrami, kot sta Garry’s Mod in Rust, je povedal, da jim je sistem vračil na dolgi rok verjetno prinesel več prodaje kot izgube.

Vračila za igro Rust proti ostali trenutni prodaji
Izgube z vračili v primerjavi s skupnimi ocenjenimi prihodki od prodaje

Zakaj imajo streamerji in youtuberji dva sistema ali več?

0

Kratek odgovor: zato, ker lahko z dvema sistemoma zmanjšaš ceno, izboljšaš delovanje in povečaš produktivnost, ob tem pa še bolje zavaruješ podatke.

Natančneje, prosim.

Večina streamerjev ima dva sistema ali več, saj s tem izboljšajo vse prej omenjeno, če pa je ta streamer tudi youtuber, ima zelo verjetno vsaj tri računalnike. Prvi sistem deluje kot glavni, igričarski sistem, drugi se uporablja kot streaming sistem in strežnik za rendiranje, tretji pa je NAS (Network Attached Storage), torej sistem za shranjevanje podatkov. Ti sistemi so specifično namenjeni shranjevanju podatkov in so priključeni na omrežje, tako jih lahko dosežemo z vseh sistemov v omrežju in tudi prek interneta.

Zakaj poseben sistem za streamanje?

Poseben stream sistem se uporablja zato, da se računalniku, na katerem igraš, ni treba ukvarjati s kalkulacijami streama in pošiljanjem podatkov na strežnik. Z uporabo zajemalnih kartic (ang. Capture Card) prenesemo v drug sistem vse, kar je prikazano na glavnem zaslonu. V drugem sistemu uporabimo program, kot je OBS, da te podatke prenesemo na strežnik. Obenem je to tudi koristno, če je streamer tudi youtuber, saj lahko na ta način snema vse svoje streame in s tem še dodatno zmanjša število stvari, ki bi jih moral “prebavljati” glavni računalnik. Omenjene sisteme uporabljajo tudi za rendiranje, saj se s tem obremenjenost glavnega sistema zniža in ga lahko ob rendiranju še vedno uporabljajo, kar drugače ne bi bilo mogoče.

Kaj je NAS in za kaj se uporablja?

NAS je strežnik/sistem, ki je namenjen shranjevanju in varovanju podatkov. Strežnik NAS je največkrat sestavljen iz strežniške strojne opreme, kot so procesorji Xeon in ram ECC. Ta strojna oprema je narejena za delovanje 24/7 in kot takšna zelo primerna za tovrstna opravila. Večino strežnika NAS sestavljajo diski. Za večino ljudi bi bil server NAS zelo uporaben, saj ga priključiš na omrežje in se lahko nanj programsko povežeš. S tem lahko praktično od koderkoli vidimo in dostopamo do njegovih podatkov.

Zakaj pa za vse to streamer ne more uporabiti enega sistema?

Problem je v tem, da bi moral biti takšen sistem zelo močan, saj mora ob igranju in prikazovanju igre le-to tudi snemati oziroma zajemati, da je primerna za prenos na splet. Obenem je računalnik med obdelavo in rendiranjem praktično neuporaben, saj lahko rendering porabi zelo veliko (predvsem procesorske) moči. Kot pravijo Američani, se takrat računalnik spremeni v krompir (potato).

Bo Sapphire izdeloval grafične kartice za rudarjenje?

1

 

Govorice pravijo, da se Nvidia pripravlja na izdelavo grafičnih kartic za namene rudarjenja kriptovalut, kar ima smisel, saj je v zadnjem času postalo kopanje virtualne valute precej popularno. A žal je Nvidia prepozna, saj jo je prehitelo podjetje Sapphire. Ti so izdali kar nekaj grafičnih kartic AMD Radeon RX 470 in 560 za namene rudarjenja.

Lahko bi rekli, da je podjetju Sapphire padla sekira v med, saj kolikor vem, je trenutno to edino podjetje, ki ima grafične kartice namenjene vsem, ki se s popularnim poslom ukvarjajo. Vsega skupaj so izdelali 5 kartic:

  • Sapphire Radeon RX 470 Mining Edition 8 GB (Samsung) — 300 £ (340 €)
  • Sapphire Radeon RX 470 Mining Edition 8 GB — 290 £ (330 €)
  • Sapphire Radeon RX 470 Mining Edition 4 GB (Samsung) — 260 £ (295 €)
  • Sapphire Radeon RX 470 Mining Edition 4 GB — 249 £ (280 €)
  • Sapphire Radeon RX 560 Mining Edition 4 GB — 170 £ (190 €)
Sapphire AMD Radeon RX 560

Po slikah sodeč ima le RX 560 en DVI-izhod, vse ostale kartice so brez video izhodov.

Opazili smo tudi, da Sapphire ponuja dve kartici s pomnilniki znamke Samsung, saj se ti bolje navijajo kot čipi znamke Elpida. Tako bi uporabniki lahko imeli boljši izkoristek pri kopanju denarja. Čeprav razlika pri RX 470 ni velika (25—28 MHz proti 24—27 Mhz), rudarji poizkušajo iz svojih naprav iztisniti čisto vse, kar lahko. Mogoče se jim obrestuje, če na začetku investirajo malo več in na dolgi rok vse to nadoknadijo.

Konec koncev te grafične kartice niso tako čudovite, saj imajo garancijski rok le 1 leto in glede na to, da nimajo video izhodov, se poraja vprašanje, kam bodo kartice odpotovale po uporabi, saj so za igričarje brez vrednosti. Take kartice morajo biti cenovno precej ugodnejše kot navadne, da bi se zares izplačale.

No, recimo, da nam tokrat denar postavlja nov trend in mogoče bo na voljo vse več novih grafičnih kartic, namenjenih rudarjenju. Prav tako pa upam, da se bo ves prah okoli kopanja virtualnega denarja kmalu polegel, saj za nas, igričarje, v trgovinah ni več kartic, če pa so, so precej drage.

Več o pomanjkanju grafičnih kartic si lahko preberete tukaj.

Lord of the Rings Online bo po več kot štirih letih dobil novo razširitev

0

Turbine se še niso poslovili, njihov MMORPG Lord of the Rings Online bo končno dobil novo razširitev imenovano Mordor — jaaa, prav ste slišali. Nekateri so čakali, da bi lahko raziskovali ta temačen kraj, poln orkov, že od davnega leta 2007, ko je igra komaj izšla. Jerry Snook je povedal, da bodo lahko igralci svoje karakterje še izboljšali za nekaj stopenj in sodelovali z drugimi v novih vsebinah. Kar se tiče grafične podobe, je omenil, da se jo trudijo izboljšati in da imajo trenutno polne roke dela s 64-bitnim odjemalcem.

Novo razširitev lahko pričakujemo proti koncu poletja 2017 na PC in MAC. Če želite takoj pričeti z igranjem, kliknite tukaj in si prenesite igro popolnoma brezplačno.

Manjše zaloge grafičnih kartic

0

Ste v zadnjih nekaj dnevih oziroma tednih hoteli kupiti novo grafično kartico, še posebej AMD RX470, RX480, RX570, RX580 in NVidia 1060? Ni jih na zalogi, oziroma če so, so jim cene zelo poskočile. To je zaradi tega, ker je po dolgem času spet postal popularen tako imenovan mining, specifično je to ethereum mining. Ethereum je posebna vrsta kriptovalute, za pridobivanje katere se lahko uporablja samo grafična kartica in ne posebna strojna oprema, kot je to značilno za druge podobne valute (na primer bitCoin).

Kaj pa sploh je kriptovaluta?

To je digitalna valuta, ki ni vezana na nobeno državo ali skupino držav (dolar, evro, funt …). Te valute si lahko izmisli, kdor hoče, in če pridobijo na popularnosti, začnejo ljudje z njimi na veliko rudariti (ang. mining). Prva resna kriptovaluta je bila BitCoin, za katero je bilo hitro ugotovljeno, da se dosti bolje rudari na posebnih karticah in opremah ASIC kot na grafičnih karticah. Sedaj je zelo popularen Ethereum, katerega se ne da rudariti na opremah ASIC, saj je specifično tako narejen.

Dobro je tudi omeniti, da je večina teh valut neizsledljivih, zato so priljubljeno orodje spletnih izsiljevalcev, kot so ljudje, ki so ustvarili WannaCry.

Zakaj so vse grafične kartice tako hitro prodane?

Kot sem že napisal, se lahko ta Ethereum valuta rudari samo s pomočjo grafičnih kartic. Zato so ljudje začeli kupovati kartice AMD RX470 in RX570, kmalu zatem so pa tudi AMD RX480 in RX580, zato so le-tem cene visoko narastle, obenem pa so se zaloge precej zmanjšale. AMD-kartice so za primere rudarjenja odlične. Ker pa je število AMD-kartic upadlo, so “rudarji” začeli kupovati tudi NVidia kartice. Začelo se je z uporabo slabših kartic, kot je NVidia GeForce 1060, sedaj pa so začeli kupovati tudi NVidia GeForce 1070. Kartice, kot so NVidia GeForce 1080 in 1080ti so predrage in imajo zaradi tega premajhen donos.

Ob pisanju te novice je bila cena enega Ethereuma 336.14 $, cena enega BitCoina pa 2689.82 $.

Dogodek NEST 2017 by NiceHash.com

Z velikim veseljem vam, v sodelovanju z največjim slovenskim IT portalom Slo-Tech.com, predstavljamo NEST 2017! 

Konec avgusta bomo v Ljubljani, BTC ARENA (slike spodaj), gostili prav poseben dogodek, kjer se bodo slovenski igralci v igrah Counter Strike, League of Legends, Hearthstone in FIFA 17 borili za naslov najboljšega in bogate nagrade! Seveda nismo pozabili na vse casual igralce, ki ste z vašimi mlinčki lepo vabljeni k udeležbi (prijavi se tukaj). Vsem obiskovalcem bo omogočen prost vstop! Za vse, ki se nam boste pridružili, bomo pripravili posebne FREE 2 PLAY, VR postaje, kjer boste imeli možnost preizkusiti najnovejšo opremo in novosti na trgu.

Več kot povprečen lanparty! Zakaj se udeležiti/obiskati?

  • Tekmovalci in casual igralci boste lahko brezplačno kegljali in igrali biljard,
  • VIP prostori za vse tekmovalce (CS:GO, LOL, HS, FIFA17),
  • poseben prostor za vse casual igralce (omejen dostop samo zanje),
  • bar s pijačo in hrano (posebne akcijske cene),
  • igralnica v neposredni bližini bara :),
  • možnost uporabe fliperja in ostalih arkadnih naprav,
  • kvalitetna klima v vseh prostorih,
  • veliko parkirnega prostora tik ob dvorani,
  • testiranje računalniške opreme in novosti na trgu,
  • FREE 2 PLAY in VR postaje,
  • PC MASTER RACE,
  • brezplačna pijača in prigrizki za vse tekmovalce in casual igralce,
  • nagradne igre in darila,
  • prenos iger v živo (CS:GO, LoL, HS),
  • več vsebine bomo dodali kmalu!

Na dogodku pričakujemo največje slovenske streamerje kot so:

Več informacij za tekmovalce in obiskovalce najdete tukaj!

Slo-Tech je največji slovenski računalniški portal, ki budno spremlja dogajanja na področju tehnologije doma in po svetu. Že dve desetletji drži svoj ugled in ohranja status najbolj prodornega medija v svoji kategoriji. Slo-Tech pokriva predvsem vsebine, povezane z novostmi na področju strojne in programske opreme, telekomunikacij, računalniške varnosti, odprte kode, informacijske zakonodaje tako doma kot v svetu ter informacijske družbe.

Če ste navdušenec nad igrami in računalniško tehniko, ki vedno išče nove novice iz sveta videoiger, je portal Gaming.si kot zanalašč za vas. Prinašamo sveže novice iz sveta igričarstva in računalniške tehnike in pokrivamo vse spektre te panoge, kot so opisi, predogledi, igralni posnetki ter najbolj sveže novice. Pred kratkim so pri nas našle dom tudi slovenske skupnosti raznih popularnih iger, kot so Counter Strike, League of Legends, Rocket League ter celotna kolekcija popularnega razvijalca Blizzard. V lasti imamo tudi hitro rastoč Youtube kanal, kjer si lahko opise ogledate tudi v video obliki.

Spodaj najdete slike lokacije

Intel Core i9 in Core X

0

Intel je pred časom predstavil svoj nov nabor čipov x299, kmalu za tem pa tudi seriji Core i9 in Core X. Nedolgo nazaj so na Computex prikazali tudi, kakšni procesorji bodo v novem Intelovem izdelku.

V spodnjem delu razpredelnice vidimo tri procesorje i7 in enega i5 s kodnim imenom Kaby Lake X, ki so del Core X serije in bodo tudi prvi na trgovinskih policah, dočakali naj bi jih že 26. 6. 2017. V zgornjem delu razpredelnice pa se nahaja pet procesorjev Core i9, o katerih se še ne ve posebej veliko; skopi so tudi z informacijami o 12- in več jedrnih procesorjih. Vse, kar vemo, je, koliko jeder bodo imeli, na kakšnem podstavku bodo ležali in približno koliko denarja bodo uporabniki morali odšteti za enega izmed njih.

Kaj pa sploh so serije Core i9 in Core X?

Core X je ime za serijo procesorjev, namenjenih zagretim računalničarjem, urednikom videoposnetkov in streamerjem, skratka ljudem, ki želijo imeti najboljše in najhitrejše. Del serije Core X so tudi vsi procesorji serije Core i9. Težave, ki spremljajo procesorje, so spodnji del Core X serije. Med drugimi imajo s tem probleme tudi Techtuberji, kot so Linus Sebastian iz LinusTechTips, JayzTwoCents, Kyle iz kanala BitWit in Paul iz Paul’s Hardware. Sam imam pomisleke glede cele serije Core X, saj menim, da lahko za podoben denar dobimo Intel Xeon procesor, sicer namenjen serverjem, ampak se prav dobro obnesejo tudi v igričarskih situacijah. Edina funkcionalnost, ki jo izgubimo, če preidemo na Xeon, je navijanje, saj le-ti procesorji temu niso namenjeni in imajo s tem težave.

Kaj je nabor čipov x299?

Nabor čipov (ang. chipset) je set elektronskih komponent, ki kontrolirajo, kako podatki tečejo. Omogoča funkcije ter povezave med procesorjem in komponentami računalnika. x299 je ime za najnovejši produkt Intela, namenjenega procesorjem serij Core i9 in Core X, ki omogoča naslednje tehnologije:

  • Intel Optane, zelo hiter spomin, ki spada nekje med RAM in SSD,
  • USB 3.1,
  • Quadchannel DDR4,
  • veliko število PCle laneov,
  • virtualizacija,
  • Intel Rapid Storage, zaščita podatkov na diskih (omogoča tudi funkcionalnost RAID),
  • Intel Rapid Storage for PCIe Storage, zaščita podatkov na diskih, ki so priključeni na PCIe (med te štejemo M.2, U.2 in NVMe). S tem je omogočena funkcionalnost RAID, ki pred tem ni bila mogoča na PCIe in NVMe (vsi NVMe diski delujejo na podlagi PCIe protokola) diskih.

No, za koga pa so potem procesorji Core i9 in Core X?

Dobro vprašanje. Spodnji del lestvice Core X je namenjen ljudem, ki bi radi prešli na Core i9, ampak v trenutku nakupa niso imeli dovolj denarja, zato si lahko kupijo matično ploščo z naborom čipov x299 in odložijo nakup procesorja Core i9 do naslednjič. Če nameravate kupiti procesor Core i9, premislite, če lahko to moč kje porabite. Procesorji Core i9 so namenjeni predvsem streamerjem in tistim, ki snemajo ter urejajo lastne videoposnetke. Vendar lahko za ta denar, ki bi ga odšteli za Core i9 (posebej, če je iz višjega cenovnega razreda), sestavite dober igričarski računalnik in dober dodaten računalnik za streaming. Če se kdo resno ukvarja s streami ali videoposnetki, je najbolje, da ima dva računalnika, enega za igranje in drugega za obdelavo in shranjevanje/pošiljanje na strežnik.  Če pa ste že trdno odločeni, pa vam predlagam, da si postavite maksimum pri 1000 €.

Nintendo nas preseneča z novimi igrami za konzolo Switch

0

Japonski igričarski gigant Nintendo postaja vedno bolj uspešen s svojo konzolo Switch. Tokrat so naznanili dve igri, Meteroid Prime 4 in Pokémon RPG. Obe igri bosta pripravljeni šele v letu 2018, igrati pa jih bo mogoče izključno na Switch konzoli. Kar se tiče Meteroid Prime 4, vemo, da gre za prvoosebno avanturo, ki se bo spustila nazaj v dobre stare čase originalne igre Meteroid Prime. Vsebovala bo novo zgodbo in skupaj združila vse dogodke iz originalne igre. Izdeluje jo nova razvijalska ekipa pod okriljem producenta Kensuke Tanabe, ki trdi, da je njihov ključen namen narediti akcijsko in raziskovalno igro.

Reggie Fils-Aime je potrdil, da bo Pokémon RPG jedrna igra za konzolo in bo vsebovala vse tradicionalne elemente Pokémon iger, ki smo jih vajeni, kar vključuje bojevanje v telovadnicah, lovljenje in treniranje prelepih živalic ter raziskovanje vsem dobro poznanih regij.

Konzolo dobite za dobrih 350 €, na njej pa že lahko igrate Splatton 2, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Mario Kart 8: Deluxe, Super Mario Odyssey in ARMS. 

 

Test kompleta (miška, tipkovnica) – Masterkeys Lite L

Igričarji smo bili nekdaj, vsaj do proizvajalcev opreme, manj zahtevna publika kot danes. Očitno so lučke res v modi in kljub temu, da sem v zadnjem letu preizkusil že kar nekaj tipkovnic, nisem v roke dobil nobene brez osvetljave. Saj ne rečem, osvetljava ponoči pride še kako prav, nikoli pa nisem razumel navdušenja nad RGB varianto. Hja, nič, očitno se kažejo že prvi znaki staranja.

Tokrat sem v test prejel cenovno ugoden komplet miške in tipkovnice, ki ga na policah lahko najdete za dobrih 60 €. Vsi, ki ste si obliznili prste, še malce počakajte, ne gre za mehansko tipkovnico. Pri Cooler Master so razvili svoj koncept meha-membranske tipkovnice, ki nudi občutek mehanskih tipkovnic, čeprav gre v osnovi za membransko tipkovnico. Proizvajalec obljublja, da je tipkovnica bolj vzdržljiva od navadnih membranskih tipkovnic v tem cenovnem razredu. Če ste ljubitelj lučk in RGB osvetlitve, vas bo naslednji podatek razveselil. Tipkovnica namreč omogoča nastavitev RGB spektra barvnih kombinacij, kar se zadnje čase vse pogosteje pojavlja. To jo naredi izjemno mikavno za vse s plitkimi žepi, saj se kot nalašč poda k vstopnim gaming mlinčkom (tudi dražjim, se razume). Vprašanje, ki si ga najbrž postavljate, je, ali tipkovnica in miška upravičita svojo ceno ali gre le za nekvalitetno kopijo drugih izdelkov.


Tehnične specifikacije

Tipkovnica
Stikala: Cooler Master Mem-chanical
Barva: Črna
LED Barva: RGB
Kabel: Neodstranljiv z gumijasto prevleko
Povezava kabla: USB 2.0
Dolžina kable: 1.8 m
Dimenzije: 439 x 129 x 41 mm

Teža (brez kabla): 967 g

Miška
Senzor: Optični, AVAGO 3050
Stikala: Omron 10M
Barva: Črna
LED Barva: RGB
Kabel: Neodstranljiv z gumijasto prevleko
Povezava kabla: USB 2.0
Dolžina kabla: 1.8 m
Dimenzije: 114 x 64 x 39 mm
Teža (brez kabla): 91 g
Svoj komplete lahko kupite na EIGRE.si – CoolerMaster Masterkeys L 

Embalaža

Embalaža je preprosta, ravno dovolj široka, da se vanjo spravi tipkovnico in miško. Na zadnji strani je zraven poudarjenih specifikacij tudi predstavitev mem-hanical sistema, na katerem tipkovnica deluje. Znotraj ni kakšne posebne obloge, ki bi ščitila tipkovnico (razen vrečke), je pa zato miška obdana z peno, ki jo dobro zaščiti. Tu bi rad omenil, da sem sprva dobil le delno delujoč komplet z nedelujočo miško. Pohvalil bi Cooler Master, da so mi v izjemno kratkem času posredovali nov komplet, ki je deloval brezhibno.

Kot sem dejal, je notranjost preprosta, ni kaj preveč dodatnega prostora, ampak kaj takega niti ni potrebno. Poleg miške in tipkovnice so v škatli le še navodila za uporabo, ki med drugim razložijo tudi napredne funkcije.

Tipkovnica

Cooler Master je poskrbel za enostaven, privlačen izgled in solidno kvaliteto izdelave. Rob je precej ozek in posledično je velikost tipkovnice na strani manjših primerkov, čeprav gre v vseh drugih obzirih za standardno tipkovnico.

Tipkovnica je v črni barvi z minimalno debelino roba ter standardno postavitvijo tipk. Multifunkcijska tipka je na desni strani preslednice, med drugim pa omogoča tudi hitro nastavljanje osvetlitve, avdio nastavitve ter sistemsko glasnost. Funkcijske tipke potekajo večinoma preko F1-F12, zaradi česar je kombinacijo bolj težko izvesti z le eno roko – za njihovo uveljavitev bo potrebno držati funkcijsko tipko FN. Očitno se bo praksa iz trga prenosnikov preselila tudi k namiznim tipkovnicam, kar niti ni slabo.

Kot sem že omenil, ne gre za mehansko tipkovnico, kar se je ob uporabi tudi poznalo. Vendar ne preveč, saj je tipkovnica nudila dober povratni učinek in je definitivno bila udobnejša od membranskih tipkovnic. Nekoliko sem pogrešal počivalnik zapestja,  ki ni prisoten. Nekateri znate pogrešati tudi odsotnost makro tipk in ločenih funkcijskih gumbov – bližnjic. Izmed standardnih so na voljo le tisti za predvajanje, stop, naprej, nazaj in nastavitev glasnosti.

Ne smem pozabiti omeniti tudi, da je tipkovnica kompatibilna s Cherry Keycap, kar omogoča prilagoditev po želji s podprtimi tipkami. Kljub temu, da deluje na principu membranskih tipkovnic, naj bi bila tipkovnica s tehnologijo anti-gosting sposobna zabeležiti hkraten pritisk do 24 tipk. Me zanima, če podatek drži, najbolje, da preverimo: xcedtsr afwyčšć. Sicer mi ni uspelo priti preko zaznave 15 pritiskov, vendar, če sem iskren, sploh ne vem, kdo potrebuje več od tega. Tukaj ne bo odbitkov točk.

Ena stvar, ki sem jo opazil pri tipkanju, je, da sem moral stikala pritisniti do konca, drugače pritiska ni registriralo. Še ena malenkost je, da je preslednica rahlo razmajana in ni tako stabilna kot pri mehanskih tipkovnicah (Razer BlackWidow Chroma, Asus Claymore, Ozone Strike Battle), ki sem jih uporabljal. Stikala naj bi zdržala do 12 milijonov pritiskov, kar je sicer za četrtino večine mehanskih tipkovnic, ampak vseeno ni od muh in kaže na dolgo življenjsko dobo. Žal se bo membranska plast z leti postarala in izgubila na prožnosti, kar je sicer tipična težava membranskih tipkovnic, in tudi ta ne bo izjema.

Še ena izmed izjemno uporabnih lastnosti je zaščita pred politjem. Če si tudi sami svojite gen nerodnosti, se vam je najbrž že kdaj dogodilo politje vode, ali česa hujšega, po tipkovnici ali še huje, računalniku. Meni je uspelo oboje, ne samo politi ampak tudi uničiti. Pa preizkusimo še to trditev … Kaj? Ne smem polivati tipkovnice na testu? Prav, pa naj bo, bralci, čeprav naj bi bila tipkovnica odporna na politja, tega ne preizkušajte doma.

Na dnu se nahajajo štiri protizdrsne gume, ki delo opravljajo zadovoljivo. K temu dodatno pripomore teža tipkovnice, ki ni lahka, kot tipične predstavnice čistokrvnih membranskih tipkovnic. Tudi obe nogi sta dovolj široki in čvrsti, da nudita občutek zanesljivosti.

Glede na to, da smo v letu 2017, ima že velika večina tipkovnic in mišk RGB osvetlitev in to drži tudi za ta komplet. Ker pa komplet nima programske opreme, je vse možno nastavljati preko bližnjic in čeprav ni na voljo toliko opcij kot pri Razer Chroma seriji, je izbira vseeno solidna. Presenetilo me je, kako kvalitetno izgleda osvetlitev glede na ceno. Sicer se pod vsako tipko ne nahaja RGB LED dioda, ampak poteka preko celotnega čipovja pod membranskim dnom led trak, a se po izgledu vseeno približa tipkovnicam z ločeno posamično osvetlitvijo tipk. Napis na posameznih tipkah sicer ni tako dobro osvetljen, kar bi znalo povzročati probleme v tipkanju po temi, sploh če je tipkovnica pomaknjena naprej, kadar je osvetlitev na zgornjem delu slabša.

Miška

Če gremo naprej na miško, vsebuje optični senzor Avago 3050, ki sicer zmore le do 2000 DPI, a bo to dovolj za potrebe velike večine uporabnikov. Je precej lahka in po mojem mnenju malenkost premajhna, čudno pa se mi zdi tudi, da kljub ravnim stranem in standardnem izgledu ni namenjena za levičarje.

Vsebuje šest stikal na precej standardnih mestih – levi in desni gumb, dva gumba na levi strani, kolešček in gumb za nastavljanje DPI. Omron 10M stikala dajo dober občutek in nadzor nad pritiski, kolešček pa je še dodatno prekrit z gumo in ne drsi. Kot tipkovnica ima tudi miška RGB osvetljavo, nahaja se na dveh mestih, na koleščku in zadku, čeprav na zadku ni enakomerna, saj ni razporejena tekom celega dela, ampak vse delo opravlja le ena luč, kar izgleda manj kot idealno. Tip osvetljave lahko tu prestavljate z držanjem gumba za DPI in stiskanjem desnega gumba.

Tako kot tipkovnica je tudi miška svoje delo zadovoljivo opravila, v igrah je bila natančna, za pritisk gumbov nisem potreboval preveč sile in z lahkoto prekaša cenejše primerke optičnih mišk. A vseeno sem opazil, da sem s pogledom večkrat obstal na Neon M50 (miška, ki jo sicer uporabljam), kvečjemu zaradi dosti lepšemu prileganju dlani, saj mi je dosti lepše sedla v roko in nudila boljši občutek, vendar resnici na ljubo se tukaj za enako ceno dobi komplet miške in tipkovnice. Obe komponenti imata tudi kabel, dolg 1.8 m, prekrit le z gumo in čeprav na prvi občutek ne izgleda nekvalitetno, me malo skrbi daljnoročna obraba.

Komplet sicer ni na ravni mišk in tipkovnic za 100€ in mu to tudi ni potrebno. Kljub temu pa svoje delo opravi dobro in je odlična alternativa za vse, ki si želite cenovno ugodno rešitev. Miška je za moj okus nekoliko premajhna, tipkovnica pa dovolj robustna in kvalitetna, da nudi dobro uporabniško izkušnjo, ki je glede na zahtevano ceno dobra.

Amazing in Kikis v Mysterious Monkeys

0

Nova ekipa Mysterious Monkeys pričakuje okrepitve s kar dvema znanima igralcema Amazing in Kikis.
Po katastrofalnem začetku sezone je sedaj skrajni čas za spremembe, če želi ekipa obdržati svoje mesto v EU LCS-u. Lamabear, trenutni jungler ekipe, je na Twitterju zapisal, da je »free agent« in sprejema ponudbe. Torej se bo roaster spremenil in nič kaj dobrega ne kaže Jisu, trenutnemu top lanerju. Amazing in Kikis sta na socialnih omrežjih objavila enak status : »Hyped for next week.«

Če je sprememba igralcev resnična, je lahko to točno to, kar so Mysterious Monkeys potrebovali za izpolnitev svojih LCS upanj. Do zdaj ekipa še ne zmaguje in je na dnu svoje skupine. Amazing morda ni največja nadgradnja, je pa Kikis velika nadgradnja nad Jisuom. Kikis prinaša »carry« potencial, ki ga Jisu preprosto ni imel, in kar je še pomembno, je skupen jezik. Čeprav to morda ne bo dovolj, da bi se Mysterious Monkeys izvlekli pred izpadom iz LCS-a, je pa morda dovolj, da se totalno osmešijo na EU LCS odru.

 

Blizzard izdeluje več novih iger

0

En največjih gigantov v igričarskem svetu izdeluje več novih iger in zaposluje kar 267 ljudi. Blizzard je naznanil novo prvoosebno streljačino in njihovo poročilo govori tudi o igri Diablo ter drugih projektih, ki še sploh niso bili naznanjeni. Zelo očitno je, da podjetje gleda v prihodnost, njihov načrt se počasi realizira, ampak iskanje ljudi za izdelavo novih iger pomeni, da so projekti v zelo zgodnji fazi, zato omenjenih iger ne gre pričakovati še kar nekaj časa.

Poleg vsega naštetega bodo 27. junija zagriženi igralci ARPG-ja Diablo 3 dobili novo razširitev za 14,99 ameriških zelencev. Rise of the Necromancer bo izšel za Xbox One, Playstation 4 in PC istočasno in prinesel bo novo klaso, ki jo prav vsi zelo dobro poznamo iz legendarne igre Diablo 2.

Od danes lahko prvo lokacijo igre Hitman igramo brezplačno

0

Pri razvijalcu IO Interactive so se odločili, da brezplačno ponudijo prvi del njihove nedavno izdane igre Hitman. Slednja je izšla v obliki epizod, ki jih je bilo skupaj pet.

Brezplačna pridobitev vključuje dve misiji z zgodbo, dva ekskluzivna kontakta in več kot 40 izzivov ter 17 trofej/dosežkov.

Vsi željni preizkusa te fantastične igre, ki vas postavi v vlogo plačanega morilca, ste dočakali svoj trenutek. Prva lokacija bo brezplačno na voljo na PC, PS4 in XboxOne

Gre za prvo potezo razvijalcev, ki so (svoj) studio odkupili od, sedaj že bivšega, lastnika Square Enix in s to potezo postali neodvisni. Ob tem so obdržali polno pravico do izdelave naslednikov (ohranili so lastništvo nad Hitman franšizo).

Link do STEAM.

Igro smo preverili tudi sami, več o tem TUKAJ.

Še naš opis prve epizode (ki je brezplačna):

Xbox One X bo stal 499 €

0

Microsoft je že na E3 2016 najavil svojo novo konzolo, o kateri smo pisali TUKAJ. Pred dobrim tednom, torej leto dni po najavi, so izdali specifikacije, dizajn in, kar je najpomembneje, ceno.

Slednja je kar zasoljena, saj gigant namerava zanjo zahtevati skoraj 500 €. Slednje je marsikaterega igralca razočaralo, saj je konzola za dobrih 100 € dražja od konkurenčne PlayStation 4 Pro.

Vendar roko na srce, gre za zmogljivejšo konzolo, ki naj bi omogočala igranje iger v 4K s 30 do 60 FPS (v podprtih igrah). Vodja izpostave Windows gaming in Xbox Mike Ybarra je pojasnil, da so pri sestavi morali sprejeti nekaj kompromisov, vsekakor pa bi konzolo z varčevanjem lahko pocenili. Po njegovih besedah je namenjena premijski publiki in temu primerno tudi zasnovana. Na čem pa bi lahko privarčevali? Vgradili bi manj pomnilnika, znižali nazivno frekvenco procesorske in grafične enote in posledično vgradili cenejši hladilni sistem, ampak kot sem že napisal, se za te korake niso odločili.

Kako bodo odločitev Microsofta sprejeli kupci, bo pokazal čas. Prvenstveno so bile konzole priljubljene zaradi nizke cene in enostavnosti (kar poglejmo, kaj se je zgodilo s Steam “računalniki”), v zadnjem času pa se vse skupaj nekoliko zapleta. Tako Sony kot Microsoft imata na trgu dve, različno zmogljivi konzoli, katerima bodo pri gigantu iz Redmonda kmalu dodali še novo sestrico. Kako se bo odnesla taktika in kako bodo razvijalci igre prilagajali trem popolnoma različno zmogljivim konzolam? Le čas bo pokazal, ali je bila odločitev pravilna.

Vabljeni, da z nami v komentarjih delite, kaj sami mislite o novi konzoli in taktiki Microsofta.

Dočakali bomo prenovljeni Age Of Empires

0

Le malokdo še ni slišal za legendarno serijo Age of Empires, ki še dandanes velja za eno izmed najboljših predstavnic žanra. Čeprav prvi del Age of Empires šteje že 20 pomladi, ima še zmeraj toliko igralcev, da bi mu jih zavidala marsikatera igra.

Med E3 konferenco nas je Microsoft razveselil z napovedjo posodobljene različice, ki so jo poimenovali Age of Empires Definitive Edition. Ob izboljšani grafiki in igranosti, bomo dočakali tudi podporo za 4K resolucijo. Še vedno obstaja nekoliko grenak priokus, ker se v Microsoft Studios (natančneje Ensemble Studios) še vedno niso lotili izdelave naslednika Age of Empires III: Complete Collection, ki je izšel daljnega leta 2009.

Kakorkoli, poželi so veliko navdušenja med gledalci in igralci. Znane so že tudi minimalne zahteve, ki so precej skromne:
OS: Windows 10 version 14393.0
Arhitektura: X64
Procesor: 1.8 GHz+ dvojedrnik ali več
Grafika: Intel HD 4000 ali zmogljivejša (500 ali več točk na Passmark G3D Mark)
Pomnilnik: 4 GB
Prostor: 8–10 GB

Pri velikanu bodo zanjo zahtevali 20 €, vsi, ki bi jo radi preizkusili v zaprti beti, pa se lahko prijavite na POVEZAVI.

Pregled – Tekken 7 (PS4)

Razvojna ekipa: Bandai Namco Studios (Japonska)
Založnik: Bandai Namco Entertainment
Spletna stran:
http://tk7.tekken.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/389730/TEKKEN_7/
Platforme:
PC, PX4, Xbox One
Operacijski sistemi: Windows 7 64x +
Datum izida: 1. 6. 2017
Cena: 59.99 €

Zvrst: Pretepačina (možnost naročila na EIGRE.si)


Kralj se je vrnil

Tekken je priznana serija, katere zgodovina sega v leto 1995. Veliko dlje, kot se lahko pohvali večina iger. Bandai Namco si je vzel čas z že sedmo pretepačino v seriji, kar je zelo dobra ideja, sploh glede na to, kakšen katastrofalen izid je imel Street Fighter V, ki si nikoli ni povsem opomogel. Glede na to, da gre za velikega konkurenta, je tako Tekken dobil priložnost, da si pridobi prednost in po videnem mu je to še kako uspelo. Čeprav govorimo o konkurenčnih igrah, sta si ob podrobni analizi pretepačini še kako različni. Tekkenov bojni sistem se namesto stroge hierarhije napadov in kombinacij osredotoča na svobodo gibanja, odprtost ter gladko kombiniranje udarcev. Kjer v večini ostalih pretepaščin dominira stil “risk vs reward”, Tekken raje igralcu ponudi veliko število opcij v bolj osredotočenem, reakcijskem sistemu. Njegov cilj je, da preizkusiš vse različne kombinacije udarcev že samo zaradi tega, ker je to mogoče. Zato ti tudi ponudi obilico (le malo) različnih napadov, izmikov, obramb in protinapadov, ki jih bo dober igralec združil v še večje število kombinacij.

Vse deluje veliko bolj organsko kot pri konkurenci in tako je Tekken tekoča, nepredvidljiva in ves čas razburljiva igra z zelo natančnim zaznavanjem udarcev in vidnim udarom, ko ti nekdo eno pritisne. Bojni sistem pripomore tudi k lažjim popolnim preobratom, kjer si že skoraj zmagal, a se nasprotniku v zadnjem trenutku zmeša in ti izpraši hlače. Če Street Fighter deluje kot šah, je Tekken bolj taikyoku shogi z obilico opcij, prilagodljivim bojnim stilom ter veliko več improvizacije.

A je še komu dolgčas?

Kot se spodobi, nadaljevanje vsebuje način z zgodbo – Mishima Saga traja dobrih par ur, ima nekaj dobrih ter slabih trenutkov in uspe dostaviti solidno zgodbo, če je to to, kar iščeš pri pretepačinah. A hkrati se mi zdi, da je preveč zaljubljena v glavne karakterje. Kljub široki selekciji večino časa igramo kot Heihachi, kar je bilo zame prava muka, ker se nisva najbolje uskladila.

Zgodba poteka s perspektive novinarja Oscarja Wilda (ja, res), ki raziskuje zgodovino Mishima klana. Cilj zgodbe je zapolniti luknje, ki so ostale od prejšnjih iger, in tako v celoti doda le malo novega. Če na kratko povzamem, kaj vse morate vedeti o zgodovini Tekken serije: Heihachi Mishima, mojster borilnih veščin, pod svoje okrilje vzame mlado Kazumi, kasneje se poročita in dobita sina Kazuyo. Izvemo, da ima Kazumi demonsko kri in da se je v resnici poročila s Heihachijem samo zaradi tega, da ga umori, saj sodi v starodavno skupino morilcev, katere namen je odstranitev vseh, ki so po njihovem mnenju zlobni. Tako se spopadeta, on jo ubije, njun sin pa priseže, da jo bo maščeval. Kljub veliki perspektivnosti Heihachi oceni, da ni vreden njegovega priimka, in ga dobesedno vrže z gore. kot izvemo, je bil delni razlog za to njegov sum, da je Kazuya podedoval demonsko kri, zaradi česar bi naj tako ali tako preživel padec. Za tem Kazuya dobi tudi lastnega sina Jina in tudi on podeduje demonsko kri.

Kar sledi, bo morda komu pokvarilo zgodbo, zato lahko konec odstavka preskočite, če jo želite izkusiti sami. Po precej prevarah in metanja z gora (res, drug drugega mečejo z gore kot dobro naoljeni katapulti) se Heihachi in Kazuya spopadeta še poslednjič, v končnem spopadu sredi delujočega vulkana. Akuma ga po napetem boju po zaslugi demonske krvi komaj premaga, vrže z gore in zavzame njegovo podjetje ter posledično sčasoma zavlada svetu. V končni sceni se razkrije, kako njegov sin Jin priseže, da ga bo ubil, saj se je spremenil v tirana, ki je svetu prinesel kaos.

Če nimate pojma, kaj za vraga sem vam ravnokar razložil, vam ne zamerim, saj sem sam potreboval kar nekaj časa, da sem doumel, kaj se dogaja. Če pa vas je napisano pritegnilo in želite videti več, si lahko ogledate ta video, ki poenostavljeno zgodbo predstavi v treh minutah. Kljub dobro zastavljeni zgodbi celoten način ne deluje, kot bi moral. Delno zaradi novinarja, ki svojo vlogo vzame preresno in deluje kot dolgočasna nadloga med drugače solidnimi soočenji, delno zaradi predolgih sekvenc, ki ne služijo ničemur, razen podaljševanju “igralnega” časa. Ob zgodbi je na isti strani na voljo še kratka zgodba za vsakega bojevnika, a je bolj patetična, saj sestoji iz nekaj teksta, enega boja ter končne animirane sekvence.

Ena izmed všečnih novosti v zgodbi je uporaba dramatičnih slik in spominov, ki se sprožijo med bojevanjem in bojem dajo dodatno ozadje ter napetost. Na primer, ko te sovražnik vrže ob tla ali pa ti zada močen udarec, se prikaže daljni spomin, ko ga je tvoj karakter podobno zarezal. Dobrodošli so tudi kombinacijski udarci, ki jih lahko sprožiš s pritiskom na en gumb. Koristno predvsem za bojevnike, ki so nam tuji in jih ne obvladamo.

Novo je vedno bolje?

igra vključuje osem novih igralnih karakterjev in vsak s sabo prinese lasten stil. Katarina se bori v savate stilu, Lucky Chloe uporablja ples in akrobatiko, Gigas je ogromen eksperimentalni bojevnik, ki spominja na Bana iz Batmana, Kazumi Mishima, glavna antagonistka in hkrati (pokojna) žena Heihachija kombinira njegove in sinove napade, iz Street Fighterja se pridružil Akuma, ki uporablja temne sile in je tudi pomemben del glavne zgodbe, Josie Rizal je defenzivno naravnana kickboxerka, Claudio Serafino je italijanski eksorcist in Shaheen s sabo prinese znanje vojske iz Savdske Arabije.

Kljub precejšnjemu številu bojevnikov pa se je poslovilo tudi nekaj ljubljencev. Oboževalci Jackieja Chana so ostali praznih rok, saj je Lei Wulong ostal na klopi, med drugimi pa so odsotne tudi Chang dvojčici (Julia in Michelle), Zafina in Anna Williams (resno, kaj bo Nina brez sestre?). Potrjeno je, da se noben izmed njih ne bo vrnil v obliki plačljivega DLC-ja, tako da jih, razen če razvijalci načrtujejo kakšen zastonjski DLC, v tej iteraciji Tekkena ne bomo videli.

Sprosti notranjo jezo

Spletni način se deli na kvalifikacijske in hitre boje ter privatne sobe. Ob mojem igranju so se pojavljale težave s povezljivostjo in po obisku forumov nisem edini; trenutno je skoraj nemogoče najti soborca v katerem koli večigralskem načinu, brez da bi prišlo do latence in prekinjanja povezave. Seveda je jasno, da gre za porodne popadke in morda preveliko število željnih igralcev, ampak v trenutni obliki je skorajda nemogoče igrati preko spleta, vsaj na različici PS4. Še zmeraj preostanejo enoigralski načini, ki sestojijo iz arkadnih bojev, medsebojnega bojevanja ter lova na zaklad, ki je zamenjal preživetveni način. Deluje skoraj identično, s to razliko, da med boji prejemaš skrinje z vizualnimi priboljški, ki jih nato lahko uporabiš na bojevnikih oziroma uporabniškem vmesniku.

Tekken 7 doda tudi nova sistema: “Rage Arts” in “Rage Drives”. Aktiviraš jih lahko, ko ti smrt diha za ovratnik. Prvi ti omogoča, da uporabiš posebno, animirano kombinacijo, ki povzroči precej škode in deluje kot ultra super-duper zaključki pri ostalih pretepačinah. Gre za velike, cinematične superudarce, ki bodo pogosto zdesetkali zdravje nasprotnika ali pa ga povsem pokončali. Drugi sistem deluje podobno, a se uporablja kot začetnik kombinacij udarcev. Sicer ne garantira toliko povzročene škode, ampak je veliko varnejši in zanesljivejši, saj je prvi predvidljiv in se mu bo vsak izkušen igralec izognil ali pa ga blokiral, kar te bo odprlo za protinapad. Kljub temu sta oba sistema dobrodošla, saj nudita prednost skorajšnjemu poražencu in pomagata ohraniti igro svežo.

Še ena drobna sprememba je, da je škoda, povzročena s kombinacijami, zmanjšana, saj vsak nadaljnji udarec povzroči manj škode, opazno predvsem od četrtega udarca naprej. Seveda je tolčenje po nasprotniku, ko je v zraku, še vedno pomemben del igre za vsakega kolikor toliko dobrega igralca, a bo sedaj nasprotnik imel malo več možnosti; sploh manj izkušeni igralci bodo navdušeno sprejeli to novost.

Kako začeti?

Eden od problemov, ki sem ga imel z igro, je neukvarjanje z učenjem osnov. Ja, obstajata trening in lista možnih potez, ampak nihče ti ne pove, kako se je priporočljivo boriti, kako delujejo udarci, protiudarci, izmiki in bloki. Namesto tega si vržen v zapleteno notranjost in marsikaterega novinca lahko to odvrne. To je precej vidno v načinu z zgodbo, ki ti v roke da vedno nove karakterje in komaj se naučiš enega, že moraš braniti naval udarcev z drugim. Sploh v zadnjih bojih, ki so (dobesedno) hudičevo težki in jih je potrebno ponavljati večkrat. Kot pika na i pa je vedno znova potrebno videti tistih pet do deset sekund priprave, ko bojevnika izmenjujeta žaljivke.

Dodana je vsa glasba dosedanjih Tekken iger, kar je lepa vključitev, ki na zaslužen način proslavi serijo (jukebox mode je na voljo ekskluzivno za PS4). Denar, ki ga zaslužiš med bojevanjem, lahko uporabiš za nakup zgodnjih konceptov in video sekvenc vseh iger serije. Zadetek v polno za vse, ki bi radi doživeli malo nostalgije ali več izvedeli o celotni seriji in njeni zgodovini. Bandai Namco je mislil na vse in ravno to je ena izmed stvari, ki je naredila Tekken 7 tako uspešen.


 

Ark: Survival Evolved bo končno izšel iz zgodnjega dostopa

0

Po približno dveh letih in veliko napakah v sami igri, so se razvijalci odločili, da je ARK: Survival Evolved pripravljen za uraden izid, ki se bo zgodil 8. avgusta. Razvijalci iz Studia Wildcard so povedali, da so ta dva leta izdelovanja igre bila odlična dogodivščina, v kateri je milijone igralcev naredilo svojo vojsko, oporišča, orožja, ukrotilo dinozavre in še druge stvari. Zapisali so tudi, da jim je s pomočjo vseh teh igralcev uspelo narediti igro, katero bomo lahko uživali še mnogo let. Za konec so razvijalci stresli iz žepa in povedali, da delajo na sami zgodbi igre in igralnosti, kaj več o tem pa bomo izvedeli kmalu.

ARK: Survival Evolved ima ogromen, odprt svet, ki ga lahko raziščemo na več načinov. Gre za igro, kjer nam nikoli ne bo zmanjkalo avantur, sploh če jo bomo igrali s prijatelji. Trenutno jo lahko testiramo na PC, PlaStation 4 in Xbox One.

 

 

CROSSFIRE 2017 Global Invitational

Z več kot 8 milijoni igralcev širom celotnega sveta je CROSSFIRE eden najbolj popularnih e-šport naslovov. Tudi desetletje po izidu je njena scena še vedno močna – komaj tri mesece nazaj je statistično podjetje SUPERDATA CROSSFIRE uvrstilo na drugo mesto najbolj popularnih PC iger.

Začele so se prijave na Crossfire turnir, kjer se bodo najboljše ekipe Evrope, Kitajske, Brazilije, Vietnama in Filipinov pomerile med seboj v upanju osvojitve glavne nagrade v vrednosti 200 000 $. Lokalni turnir Smilegate-ove najbolj uspešne prvoosebne streljačine bo potekal v Shanghai, Kitajski v avgustu 2017.

Trenutni državni prvak Flipsid3 Tactics se je že uvrstil na turnir kot evropski predstavnik. Na turnir se lahko prijavijo tudi ostale evropske ekipe, in to lahko storijo preko www.eucrossfire.com. Sredi junija se bodo začele kvalifikacije, ki bodo vrh dosegle 24. junija. Zadnja še stoječa ekipa bo povabljena na CROSSFIRE 2017 Global Invitational, ki se bo začel 1. avgusta.

EU Kvalifikacije Datum in lokacija Prenos preko spleta
Preliminary I 16. junij – preko spleta
Preliminary II 19. junij – preko spleta
Final 24. junij – preko spleta https://www.twitch.tv/cf_europe
cel dan
Finale:
Qualifier CROSSFIRE PRO LEAGUE
25. junij – preko spleta https://www.twitch.tv/cf_europe

Kot dodaten bonus bo zmagovalna ekipa imela 25. junija priložnost igrati proti Flipsid3 Tactics, zmagovalec pa bo osvojil mesto v največji kitajski e-šport ligi – CROSSFIRE PRO LEAGUE (CFPL). 11. sezona CFPL bo eno največji mednarodnih e-šport tekmovanj na Kitajskem z ekipami celega sveta.

CROSSFIRE 2017 Global Invitational bodo organizirali Smilegate in Tencent. Na turnirju se bosta lahko obe evropski ekipi soočili s sotekmovalci vseh ostalih štirih regij (Kitajska, Brazilija, Filipini in Vietnam). V živo bodo igrali za nagradni sklad 200 000 $, ki si ga bodo razdelile prve štiri ekipe.

Global Invitational Datum in lokacija Prenos v živo
Skupinski del in polfinale 1.-3. avgust,
Taicang, Suzhou
https://www.twitch.tv/cf_europe
Finale 5. avgust,
Shanghai
https://www.twitch.tv/cf_europe

Za več informacij lahko obiščete http://www.crossfirestars.com

 


Par podatkov o CROSSFIRE

CROSSFIRE je zastonjska streljačina z nizkimi sistemskimi nastavitvami in veliko količino vsebine. Z več kot 8 milijoni igralcev je ena najbolj priljubljenih streljačin sveta. Odlikujejo jo hitri refleksi, priljubljena pa je tako pri e-športnikih kot tudi občasnih igralcih. V več državah drži status najbolj priljubljene spletne igre, Forbes jo je leta 2013 uvrstil tudi na vrh zastonjskih iger z največjim zaslužkom. Vsebuje obširen spekter orožij, igralnih načinov, dosežkov in zelo hiter potek igranja, kjer se igralec hitro zgubi v napeti strelski izkušnji.

Glavni podatki

Naslov CROSSFIRE
Žanr Zastonjska spletna streljačina Platforma Windows PC
Razvojna ekipa Smilegate Založnik Smilegate
Datum izida KR: May 3, 2007
NA: January 30, 2009
EU: August 31, 2011
USK: TBA PEGI: TBA
Jezik EN / DE Spletna stran http://crossfire.gamerage.com

ABZU – Gostujoči pregled igre

Tako kot njegov spiritualni predhodnik Journey, tudi ABZU igralca pošlje na nepredvidljivo pustolovščino barv in zvokov. A tokrat ne alpinistično navzgor, marveč potapljaško navzdol – proti dnu oceana. Z nepoznanim možicljem, odetim v neopren in plavutke, se znajdeš sredi morja in zatavhaš v podvodni spokoj. Tamkaj plavaš z radoživimi ribami in delfini, občuduješ poplesavanje svetlobnih snopov po peščenem dnu in s čelno svetilko raziskuješ potopljene jame. A kot uzreš že v uvodnem videu – globine skrivajo grožnjo. Igriva orkestralna glasba se prelevi v preteč spev godal. Pred sabo uzreš morsko pustinjo in ruševine preminule starodavne civilizacije – vabilo, da razjasniš njihovo (in morda še svojo) zgodbo.

Do dna Marijanskega jarka …

Mlada razvijalska grupa Giant Squid, ki šteje nekaj več kot 10 glav, je igro kovala 3 leta, četudi v tovrstnem žanru še zdaleč niso debitanti. Mnogi njeni člani, vključno s šefom Mattom Navo in skladateljem Austinom Wintoryjem, so bivši člani skupine thatgamecompany. Tiste, ki je leta 2006 proizvedla Flower, 5 let kasneje pa mojstrovino Journey. Slednja je za svojo orkestralno podlago prejela nominacijo za Grammyja, ki je sploh prva tovrstna nominacija iz igričarskega sveta. Upi po ponovni kvalitetni meditativni izkušnji so zatorej povsem upravičeni.

Upravljanje neoprenastega možiclja je spočetka nerodno, a se ga v uvodnih nivojih hitro navadiš. Pozornost nato nameniš podgladinskemu svetu, ki je raznovrsten in dinamičen. Ponekod raziskuješ z življenjem natrpane biotope in rešuješ enostavne uganke. Drugod te iznenada pobaše morski tok in z jatami rib urno dosegaš globine ali pa lastnonožno s plavutkami počasi premaguješ talasofobično prostranost oceana. Ko naletiš na mrtvo podmorsko pokrajino, zaplavaš v osrednje ležeč ugasli vrelec, ki te potunka v kozmični tempelj. Tu se morski plankton modro svetlika in okoli tebe lebdijo nautilusi. Potapljač nato iz sebe povleče amorfno modro energijo in jo daruje enemu od 4 spomenikov, ki obkrožajo tempelj. Prej mrtvi svet napolni jezerce modre energije (ja, pod vodo!), iz katerega naokoli ponovno vzbrstita morska flora in favna.

Linearna pripoved ideje črpa iz babilonske mitologije, v kateri je Abzu ime kozmičnega oceana rodovitnosti, iz katerega izhaja vso sladko vodovje Zemlje. Slično je izumrla civilizacija, okoli katere se vrti zgodba, podobna namakalnim ljudstvom starodavne Mezopotamije. Zakaj je potemtakem mogočna civilizacija, ki je dolga leta živela v blaginji z oceanom, nenadoma propadla? Kaj je rdeča svetloba v globinah, ki jo ugledaš v uvodnem videu? In kakšen pomen ima beli morski pes, ki je poleg Plavalca edini stalni lik igre? ABZUjevo štorijo sestavljaš sam – z raziskovanjem okolja, skozi interakcijo z morjem ter preko preučevanja stenskih slikarij in drugih okolnih indicev. Tako se počasi prikoplješ do končnega sporočila. Sam sem ga razumel kot okoljevarstvenega, a vsak si ga lahko razlaga po svoje. Več ne bom izdal, da igralcem ne prikrajšam izkušnje.

… na podvodni likovni in glasbeni krožek …

ABZU predstavi dve zanimivi mehaniki. Prva je sposobnost potapljaškega dolgina, da se oprime morskih živali in na njihovi grbi zaokroži po okolišu. Držeč se delfina celo gracilno skoči iz vode v zrak. Druga je meditacija, za katero je potrebno poiskati enega od kipov morskega psa, ki se nahajajo v vseh obširnejših nivojih. Na njih Potapljač prekrižanih nog prakticira čuječnost. Takrat kamera sledi okoliškim živalim, med katerimi lahko preklapljaš, si jih ogleduješ in prebereš njihovo poimenovanje.

Na Unrealovem pogonu ustvarjen svet je prepričljiv in živ. Na tleh ugledamo morske zvezde, školjke in dežnikaste mehkužce, ki se ob našem približanju hipoma skrijejo. Urno plavanje skozi njihove kolonije tako sproži val zapiranja vodnih marel, igralcu pa prijeten občutek frissonskega mravljinčenja. Proti gladini se kot zelena zavesa dviguje morska trava in okoli nje potrpežljivo plahutajo želve. Skupinice pisanih rib, ki se urno podijo naokoli, občasno prebije njih okretni plenilec – morski lev. Bolj v globinah nagonsko držiš distanco od gigantskih zelenih lignjev in rib iz nočnih mor, katerih oči se belo blešče, ko jih osvetliš s svojo čelno leščerbo.

A bolj od široke biodiverzitete za vzdušje skrbita brihtna uporaba barvnih palet in odlična instrumentalna podlaga. Slednja se dogajanju na ekranu venomer prilagaja. Ko žive barve vreščijo raznolikost, flavte in godala poudarjajo igrivost. Ko te odtenki roza in svetlo modre vabijo, da umiriš svoje sloke plavutke in opazuješ nežnost okoliša, harfa in zvončki pričarajo občutek lahnega valovanja. Ko temnejše nianse namigujejo neznanskost oceana, violine in ženski sopran spodbujajo ponižnost ob videnem veličastju. Psihološki učinek na igralca je resnično nadvse učinkovit! Ko se znajdeš obkrožen z rdečo, vodilo prevzamejo nižja godala in elektronski industrialni zvoki. Brž pogrešiš harpuno ali sposobnost podvodnega kungfuja. Veš namreč, da si v nemilosti. Dih zadržujoč nato upaš, da negotovo ozračje čimprej preseka prodorna oboa. Ta je osrednji instrument glavne teme oceana in naznanja varnost.

… na dah!

ABZU od ostalih sličnih umetniških pustolovščin bistveno ne izstopa, a zahvaljujoč dinamičnemu prepletanju zvoka in slike vseeno odlično funkcionira. Škoda, da avtorji sposobnosti oprijemanja niso bolje razvili, saj ne služi več kot brezciljnemu kroženju po trenutnemu območju. Takisto je nedodelana meditacija. Ob opazovanju nenavadnega morskega životinjskega carstva se ti koj poraja kopica vprašanj. Že res, da ABZU igralcu ponudi imena posameznih vrst, a redki bodo dovolj ukaželjni, da prekinejo igranje in v iskanju odgovorov za rokav pocukajo strička Googla. Namesto tega bi lahko igra nekaj osnovnih in zanimivih dejstev zapisala ob bok opazovane favne in tako igralca mimogrede dodatno podučila. Tak pristop bi sočasno poudaril tudi okoljevarstveno plat igre.

Tehničnih težav je malo. Ko dogajanje spremljaš iz večje razdalje, včasih ne opaziš Čofotačevega rumenega šlema in zato težko določiš, v katero smer je obrnjen. Meni z nastavitvami ne ponuja veliko možnosti in za boljše delovanje (predvsem na starejših mašinah) se splača znižati število prikazanih rib. Nastavitvam navkljub, ponekod ob (pre)veliki napihanosti morja sličice padejo pod gladkih 30 na sekundo.

A nič od naštetega ni zadosten razlog, da igre ne bi preizkusil vsak zanesenjak dotičnega žanra ali pa vsak, ki si želi nekaj urne katarzične izkušnje.

Zahvaljujemo se Valentinu, ki nam je posredoval pregled igre ABZU.

Test monitorja: Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 144Hz

V test sem tokrat prejel prav poseben monitor. Govora je o iiyama G-Master GB2488HSU-B2. Po čem pa se monitorji, namenjeni igričarjem, sploh razlikujejo od “navadnih”? V glavnem naj bi bila najopaznejša razlika odzivni čas. Zaradi slednjega velika večina gaming monitorjev uporablja TN matriko z boljšim odzivnim časom, ima pa zato bolj sprane barve in slabše vidne kote od konkurenčne IPS. Načeloma ji v dobro štejemo tudi ceno, saj so TN monitorji cenejši od IPS monitorjev.

Čeprav so monitorji podjetja Iiyama prvenstveno orientirani na poslovni trg, imajo že nekaj časa tudi igričarsko selekcijo. Nedavno so to selekcijo posodobili in približali ciljnim kupcem. Tokrat so poskrbeli za mikavni izgled, a konec koncev bomo večino časa strmeli v zaslon in ne obline ohišja. Zato smo preizkusili enega izmed novincev, to je G-Master GB24488HSU.

Svojega lahko naročite na EIGRE.si – IIYAMA G-MASTER GB2488HSU-B2

Tehnične specifikacije

Diagonala: 24″ (61 cm)
Razmerje: 16:9
Zaslon: TN LED, mat površina
Nativna resolucija: Full HD 1920 x 1080
Svetlost: 350 cd/m²
Kontrast: 12 000 000:1 ACR
Odzivni čas: 1 ms
Vidni kot: Horizontalni – 170°, vertikalni – 160°; desni/levi – 85°, gor/dol – 80°
Prikazne barve: 16.7 milijona
Površina zaslona: 298.9×531.4 mm
Velikost pikslov: 0.277×0.277 mm
Horizontalna sinhronizacija: DVI/DP: 30–160 kHz
Vertikalna sinhronizacija: DVI/DP: 55–145 Hz


Nove modele boste zlahka prepoznali, saj imajo za razliko od predhodnikov, ki so se imenovali “ProLite”, sedaj naziv “G-Master”. Znotraj linije, namenjene gamerjem, se nahajajo trije cenovni razredi. Osnovni modeli se imenujejo “Black Hawk”, 144 Hz modeli “Red Eagle” in UltraHD (4K) “Gold Phoenix”. Igričarski oddelek iiyama monitorjev slovi po cenovno razumljivih, vendar kvalitetnih monitorjih z nizkim odzivnim časom in nizko latenco (imput lag and response times). Zato so primerni tudi za igričarje, ki si želijo gaming monitor, imajo pa preplitko denarnico za premijske produkte.

Kako pa se je odrezal na našem testu? Upraviči ceno in ponuja več od konkurence?

Kot sem že omenil, smo na test prejeli iiyama G-Master Red Eagle GB2488HSU-B2, kratko ime, ni kaj. Gre za naslednika GB2488HSU-B1, ki je na police prišel v letu 2014. Tokrat so poskrbeli, da se monitorji nahajajo v na oko privlačni embalaži, ki pritegne. Tako vam bodo hitreje padli v oči tudi v fizičnih trgovinah. Tokrat se z embalažo kaj dosti ne bom ukvarjal. Lahko rečem le, da je monitor kvalitetno zapakiran, kar izdatno zniža možnost poškodb med transportom, torej da nam pošta v roke izroči poškodovan monitor. Sama oblika ni preveč vpadljiva in pogled pritegne zgolj odprtina na stojalu, ki pripomore k nekoliko modernejši obliki (in je uporabna tudi za speljevanje kablovja). Všeč mi je, da so se pri iiyama odločili za velik podstavek, ki naredi monitor resnično stabilen tudi na neravnih površinah.

Vendar to ni edina razlika napram B1 modelu. Spremenila se je tudi cena, ki je za 40 € višja od predhodnika GB2488. Še vedno je prisotna možnost nastavitve višine, kar osebno izjemno cenim in je skorajda nuja, prav tako je mogoče zaslon obrniti za 90 stopinj in ga rotirati v levo in desno. Ohišje okoli zaslona je še vedno enako B1 modelu.

Tudi pri funkcijah niso skoparili. Ko je monitor enkrat nastavljen na določeno lego, ne drsi navzdol in obstane na mestu, čeprav ga drugače po višini lahko nastavimo z minimalno močjo. Uporaben in skorajda nujen dodatek za vse, ki želijo imeti monitor nastavljen na pravilno višino, brez da bi morali pod njim naložiti kup knjig. K še večji prilagodljivosti prispeva možnost zasuka levo in desno ali rotacija za 90 stopinj. Vsi omenjeni dodatki so sila koristni, vendar lahko podobne stvari najdemo tudi pri konkurenci.

Na desni strani okvira se nahajajo gumbi za dotik. Vseh skupaj jih je pet in moram poudariti, da so bližnjice pametno postavljene. Imam pa tudi večjo pripombo, v temi je skoraj nemogoče zadeti pravega, saj se jih ne da otipati, kot je praksa pri standardnih gumbih. Izpostavil bi še, da se je občasno dogodilo, da touch ob dotiku ni prijel in da sem opazil manjši zamik med pritiskom in vidno reakcijo.

Veliko je tudi prednastavljenih profilov, katerih uporabnost, z izjemo Text in Strategy Game, bo moral presoditi vsak pri sebi. Osebno mi je kar nekaj profilov bilo presvetlih in so kar rezali v oči. Kalibracija TN monitorjev po pravilu ni tako uporabna, saj slika izgleda nekoliko drugače iz vsakega zornega kota.

V bistvu se ni spremenilo veliko stvari. Priklopi tudi tokrat ostajajo enaki. Tako je na voljo Display Port, 2 HDMI priključka in dual-link DVI. Ob tem najdemo zraven še 2 audio 3.5 mm vtiča. Do manjše razlike je prišlo pri dveh usb priklopih, saj na B2 najdemo USB 3.0 za razliko 2.0 v B1. Zraven monitorja prejmemo priložene Display Port, Dual-link DVI, napajalni, AB ter obojestranski 3.5 mm avdio kabel, HDMI pa je odsoten.

Vendar ne gre za popolnoma identični izdelek, saj B2 nudi podporo za FreeSync, kar bo razveselilo vse lastnike AMD grafičnih kartic. Na tem mestu bi omenil, da FreeSync ne podpira katerakoli grafična kartica. Po navedbah AMD, bo potrebno imeti vsaj HD 7000, HD 8000, R7 in R9 serije, natančneje za uporabo tehnologij za predvajanje posnetkov in varčevalnih funkcij.

Dinamično osveževanje slike med igranjem (najpomembnejša funkcija FreeSync) iger podpirajo zgolj r7 260, 260x, r9 285, r9 290, 290 x 295 x 2 in novejše grafične kartice. Nekoliko me je presenetilo, da Freesync deluje samo do 120 Hz, višjo hitrost osveževanja (med 120 Hz in 144 Hz) lahko izberemo samo, če FreeSync izklopimo.

Rezultati barvnega testa so bili zelo dobri, prišlo je le do minimalnih odstopanj. Barve so za TN panel dobre.

V Gray-testu so rezultati manj impresivni. Razvidno je, da je gama nizka po vsej liniji. Slednje vodi do izgube detajlov v svetlih delih zaslona. Opazna je tudi podreprodukcija rdeče barve, kar vodi do občutka modrozelenega odtenka.

Zahvalili bi se spletni strani https://uk.hardware.info/, ki so nam z veseljem posredovali lastne rezultate barvnega testa, saj sami ustreznih pripomočkov še nimamo.

Poraba energije med monitorji, se je v zadnjih letih znatno zmanjšala. Manjši kot je zaslon, manj energije porabi. Ker so TNT monitorji vedno osvetljeni, je razlika v porabi med črno in belo barvo majhna. Za razliko od IPS in VA matrike, ki največ energije porabi pri prikazovanju bele barve. Povprečna poraba sicer znaša 35 W.

Spodaj si lahko ogledate še skrajne vidne kote, ki med normalno uporabo niso vidni.

Od spodaj.
Od zgoraj.
Normalen kot.

V monitor sta vgrajena tudi 2 x 3 W zvočnika, v najboljšem primeru povprečne kvalitete. Uporabna sta zgolj za občasno uporabo, ko na ušesih nimate slušalk. Kaj botruje k temu? Toni so nenatančni in slabo definirani, za moj okus preveč nečisti. Visoki toni so nenatančni, srednji so za odtenek bolje definirani. Bas je skoraj neobstoječ.

Svojega lahko naročite na EIGRE.si – IIYAMA G-MASTER GB2488HSU-B2

E3 2017: Ubisoft

Ta teden je na E3 konferenci res pestro. Včeraj je ob 22.00 po Evropskem času začel svojo konferenco Ubisoft in poleg nekaj znanih predstavitev smo dobili vpogled tudi v nekaj novih in naravnost čudovitih. Predstavili so vse od že vnaprej znanih iger, kot so Far Cry 5 in Assassins Creed Origins, pa do Beyond Good & Evil 2. Prav tako so poskušali z novo piratsko igro Skull and Bones in seveda, kot je danes moderno, igro za virtualno resničnost.

Mario + Rabbids Kingdom Battle

Kot prvo igro so nam za pokušino pokazali novega Super Mariota v deželi zajčkov, imenovanega Mario + Rabbids Kingdom Battle. Igra naj bi izšla 29. avgusta letošnjega leta izključno za konzolo Nintendo Switch. Zgodba govori o zajčkih, ki so teleportirani v kraljestvo “Gobice” (Mushroom Kingdom). Dobri zajčki sodelujejo z Mariotom in poskušajo prinesti kraljestvu mir.

Assassin v deželi peska

Kot naslednjo igro smo videli Assassin’s Creed Origins. Tokrat smo odšli s časom nazaj, in sicer precej nazaj, vse do mogočnega Egipta. Mislim, da so tokrat ubrali podobno taktiko kot pri igri Far Cry, saj uničujemo sovražnikova oporišča, spuščamo divje živali iz kletk in pregledujemo okolico ter označujemo sovražnike s pomočjo ptice ujede. Izid je napovedan 27. oktobrs 2017. Za več informacij o igri pa priporočam, da si pogledate napovednik.

The Crew 2

V tej novi igri za adrenalinske odvisnike dirkamo po Ameriških tleh s skoraj čisto vsako športno vrsto vozila, kar jih poznamo. Vse od vodnih pregonov, izogibanja stavbam in letenja med oblaki, do prašnih poti, ki se vijejo za nami po puščavi in cestnih dirk po velemestu ter raznih dirkalnih progah. Vidimo lahko vozila, kot so športni avti, formule, motorji, krosi, buggiji, terenska vozila, čolni, letala in še bi se našlo. Izid igre je predviden v prvih mesecih leta 2018.

South Park: The Fractured But Whole

Ja tudi igro South Park bomo imeli možnost pogledati in Ubisoft je pokazal nov napovednik, kjer se norčujejo iz slabih X-Men filmov in še mnogo več. Za Windows, Xbox One in PlayStation 4 izide 17. oktobra 2017.

Naslednik igre Assassin’s Creed Black Flag?

Seveda ni še ena Assassin’s Creed igra, je pa nekaj popolnoma novega – Skull and Bones. Je taktična večigralska igra, v kateri lahko plujemo po sedmih morjih. Vsak igralec kontrolira svojo ladjo in se spopada v 5 proti 5 spopadih. Na to igro bomo čakali vse do jeseni 2018.

Najbolj smo bili presenečeni ob predstavitvi težko pričakovane igre vse od leta 2003, Beyond Good & Evil 2. Igra se dogaja pred rojstvom Jade, protagonistke iz prvega dela. Znanega izida za igro ni, več o igri pa si le oglejte sami, saj bi jo z besedami opisoval predolgo.

Far Cry 5

Še ena pričakovana igra je Far Cry 5. Napovednik smo že videli, vendar nam je Ubisoft ponudil še enega, polnega jeze in zlobe, ki jo moramo spraviti iz Montane. Vidimo lahko vse zaveznike, vključno s psom, ki nam v igri lahko prinese tudi orožje. Nekaj malega smo za okus dobili tudi Co-Op igranja. Upam, da bo igra bolj zabavna kot Far Cry: Primal, a po videnem sodeč mislim, da bo vredna igranja že na dan izida, 27. februarja 2018.

Dodatek za Steep

Igra Steep bo dobila nov dodatek na temo Olimpijskih iger. Na voljo bo ob koncu letošnjega leta, in sicer 5. decembra.

Igra bo vsebovala igrače vesoljskih plovil, ki bi jih s pomočjo kontrolerja popeljali v svet iger in zabave. Vsi deli teh igrač so zamenljivi in kontroler bi zaznal, katere dele uporabljamo. Tako v igro na zanimiv način dobimo vesoljsko plovilo, ki nam najbolje odgovarja. Vsa zabava bo na voljo komaj jeseni 2018.

Elijah Wood v igri Transference

Zelo malo je znanega o tej novi igri, vemo pa, da jo bomo igrali v navidezni resničnosti. Igro je razvila ekipa Spectrevision, ki je v lasti igralca Elijah Wood. V naše misli prihaja spomladi 2018 za vse večje VR proizvajalce. Napovednik lahko pove veliko več kot jaz.