🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 451

20 manj znanih neodvisnih iger iz 2018, ki si nedvomno zaslužijo vaše pozornosti

Leto 2018 je bilo polno velikih izidov in nepričakovanih uspešnic, zato ni nobeno čudo, da so se nekatere odlične igre izmuznile mimo našega vidnega polja. Naš cilj danes je, da pregledamo nekaj teh iger, ki nikoli niso prejele vsesplošne prepoznavnosti, a si vseeno zaslužijo pozornosti in so še kako vredne igranja. Vedite zgolj, da smo se skušali izogniti očitnim izbiram, kot so na primer Subnautica, Frostpunk, Celeste in podobne, saj bi s tem zgrešili cilj liste.

Kajti najsi enostavno želite igrati nekaj drugačnega, ste se znašli s skoraj prazno denarnico ali pa enostavno iščete igro, v katero ne boste rabili vložiti na tone ur, definitivno smo našli nekaj za vsakogar. Zbrali smo 20 naslovov, ki so izšli v tem letu in za katere verjamemo, da sami v veliki meri niste vedeli. Edini kvadratki, ki jih igre morajo obkljukati so, da so izšle v 2018 (upošteva se tudi zgodnji dostop), so na voljo za manj kot 30€ in nikoli niso dosegle vsesplošne prepoznavnosti. Naredite torej sami sebi uslugo in jih preizkusite!

P.S. Seznam ni razvrščen od najslabše do najboljše igre ali kaj podobnega, številke so tu zgolj za orientacijo.


20. Into the Breach

  • Razvojni studio: Subset Games
  • Platforme: PC, Nintendo Switch
  • Žanr: Potezna strategija
  • Cena: 14.99€
  • Link

Če začnemo s starim znancem in prav tako edino igro na seznamu, ki smo jo dejansko pokrili na naši strani (teh smo se tu skušali izogniti), Into he Breach je odlična miselna strategija razvijalcev, ki stojijo za Faster Then Light, kjer kot skupina robotskih odrešenikov skušaš zemljo odrešiti vesoljske nesnage. Taktičen ugankarski stil, raznolike sposobnosti in luštna pikselkasta grafika ustvarijo odlično neodvisno strategijo, ki bo definitivno skravžljala možgančke.

19. The Blackout Club

  • Razvojni studio: Question
  • Platforme: PC
  • Žanr: Akcijska Co-op grozljivka
  • Cena: 16.79€
  • Link

The Blackout Club je igra, kjer štirje igralci prevzamejo nadzor nad skupino najstnikov v mestu, kjer se že dalj časa dogajajo čudne stvari. Srhljivka s fokusom na atmosfero ter kooperativno igranje v naključno generiranim svetu, ki nedvomno uspe ustvariti nekaj edinstveno zanimivega. Co-op srhljivke so na pohodu, a le redkokatera se lahko pohvali s takšno sijajnostjo, kot to velja za The Blackout Club.

18. Guacamelee! 2

  • Razvojni studio: DrinkBox Studios
  • Platforme: PC, PS4, XOne, Switch
  • Žanr: 2D Akcijska avantura
  • Cena: 19.99€
  • Link

Originalen Guacamelee! je bila odlična metroidvania v izmišljenem svetu Mexiverse z več kot očitnim navdihom Mehiške kulture in odličnim odzivnim rokoborskim bojnim sistemom. Nadaljevanje ni nič drugačno, saj gradi na predhodnikom, nadaljuje zgodbo lučarodja Juana, a tokrat vsebuje podporo za sodelovalno igranje z do tremi soigralci, še več kombinacij ter 300% več kokošk.

17. Far: Lone Sails 

  • Razvojni studio: Okomotive
  • Platforme: PC, PS4, XOne
  • Žanr: Atmosferska akcijska avantura
  • Cena: 14.99€
  • Link

Far: Lone Sails je atmosferska avantura s skorajda meditativno kvaliteto. V njej si zadolžen za vodenje majhnega kotalečega-se plovila skozi post-apokaliptično puščavo in čeprav ni ne ravno dolga, ne ravno težaška, gre vseeno za odlično igro. Avantura s počasnim tempom in navdihnjenim igranjem, kjer stalno izmenjuješ pozornost med vzdrževanjem plovila in opazovanjem odlično zasnovanih okolišev, medtem, ko se ladja počasi ziba proti naslednjemu cilju.

16. Dusk

  • Razvojni studio: David Szymanski
  • Platforme: PC
  • Žanr: Retro prvoosebna streljačina
  • Cena: 16.99€
  • Link

Ste siti novodobnih večigralskih streljačin in iščete nekaj drugačnega? Potem le malo iger tako dobro izpolni potrebo za vsesplošnim razčefukom kot Dusk. Streljačina si za navdih vzame starejše “nasilne” klasike, kot so Doom, Quake in Blood ter jih prilagodi za dandanašnji trg. Nalašč simplističen izgled vsekakor sodi k cilju starošolskega občutka in zgolj doprinese k odličnosti, ki se počuti kot star stric na morilskem pohodu.

15. Donut County

  • Razvojni studio: Ben Esposito
  • Platforme: PC, PS4, XOne, Switch, iOS
  • Žanr: Lahkotna avantura
  • Cena: 11.99€
  • Link

Donut County je, kot naslov predlaga, neznansko trapasta igra, ki se niti za sekundo ne jemlje resno. Zelo samo-referenčna ugankarska avantura, ki igralcem naloži použitje majhnega zaspanega mesteca preko nadziranja vedno večje luknje, ki požira vse nad seboj. Trapasta narativa in unikatno igranje, ki enostavno funkcionirata.

14. Death’s Gambit

  • Razvojni studio: White Rabbit
  • Platforme: PC, PS4
  • Žanr: Akcijska platformščina
  • Cena: 19.99€
  • Link

Death’s Gambit je 2D akcijska platformščina z RPG elementi v temačnem in skrivnostnem fantazijskim svetu, kjer nič ni vzeto za samoumevno. Pokriva zgodbo Sorun-a, ki sklene kupčijo z glavnim zlobnežem Smrtjo in tako postane nesmrten. Temačna estetika, še bolj temačna tematika in težavnost, ki se je ne bi sramoval niti Dark Souls se združijo v platformščino, ki je nihče ne igra zgolj 5 minut.

13. Mist Survival

  • Razvojni studio: Rati Wattanakornprasit
  • Platforme: PC
  • Žanr: Preživetvena peskovniška simulacija
  • Link

Mist Survival je enoigralska puščavniška preživetvena simulacija, ki igralca odvrže v še eno simulacijo apokalipse, prepredeno s pandemijo živih mrtvecev. Vem, da zveni generično kot sam hudič, a igre se kljub temu drži določen šarm. Nizka cena in dobra izpeljava definitivno zaslužita vsaj nekaj pozornosti, a glede na to, da gre za zgodnji dostop, se morda splača še nekoliko počakati.

12. Project Warlock

  • Razvojni studio: Buckshot Software
  • Platforme: PC
  • Žanr: Retro prvoosebna streljačina
  • Cena: 11.00€
  • Link

Morda gre res že za drugo retro streljačino tu, a svoje mesto zapečati z odličnim igralnim stilom ter absolutno fenomenalno grafično zasnovo, ki združuje vsem poznan retro piskelkasti stil z modernistično 3D zasnovo stopenj. A stil še vedno uspe v 2018? Definitivno, ja. Sploh, če ga spremlja tako zadovoljujoče množično klanje demonov.

11. Lost in Vivo

  • Razvojni studio: KIRA
  • Platforme: PC
  • Žanr: Psihološka srhljivka
  • Cena: 9.99€
  • Link

Neodvisne srhljivke so ene najbolj množično ustvarjenih iger in praktično vse spremlja enaka vizualna zasnova prejšnjega desetletja ter simplističen stil igranja. No, vse pa morda res ne. Lost in Vivo je enostavno rečeno grozljivka na temo klavstrofobije. A bolje rečeno, gre za odlično srhljivko na temo klavstrofobije. Raziskovanje temačnih tunelov in razreševanje ugank ob tepežkanju čudnih spak v lovu na izginulega psa vzame najboljše aspekte žanra in jih združi v izkušnjo, katere igranje odsvetujem takoj ob zatonu sonca.

10. Circle Empires

  • Razvojni studio: Luminous
  • Platforme: PC
  • Žanr: Realno časovna strategija
  • Cena: 6.59€
  • Link

Circle Empires je morda res najbolj simplistična in cenovno ugodna igra tu, a se z zasvojljivim, čeprav enostavnim igranjem za to več kot odkupi. Njegova univerza sestoji iz povezanih krožnih platform, vsaka pa vsebuje plen in sovražnike za zakol. Kot vodja majhnega kraljestva moraš s taktično nadvlado prevzeti nadzor nad več kot 150 raznolikimi kreaturami in jih povesti v globalno dominacijo. Enostavno in luštkano, kot jih imamo radi.

9. ATOM RPG

  • Razvojni studio: AtomTeam
  • Platforme: PC
  • Žanr: Potezna RPG strategija
  • Cena: 14.99€
  • Link

ATOM je zabaven poizkus poustvaritve prvih dveh Fallout naslovov in to mu še kako uspe. S postavitvijo v post-apokaliptično Rusijo gre za dobrodošlo spremembo klasičnim ameriškim post-apokaliptičnim scenarijem in z vsem znanimi mehanikami in stilom bojevanja gre morda ravno za igro, ki jo iščete, v kolikor ste oboževali prve Fallout-e ali nekoliko novejši Wasteland 2.

8. Attack of the Earthlings

  • Razvojni studio: Team Junkfish
  • Platforme: PC
  • Žanr: Potezna strategija
  • Cena: 16.79€
  • Link

Potezna strategija, ki nekoliko spominja na vsesplošno priljubljen XCOM, a za mizo prinese mnogo več. Nadzorujemo namreč pripadnike vesoljske rase in neumorno ukazujemo svojim podložnikom, da s skupnimi močmi s sveta izbrišemo človeško raso. Temna komedija in zadovoljujoča strategija v zabavni enoigralski kombinaciji za vse ljuitelje poteznega stila XCOM-a.

7. My Time At Portia

  • Razvojni studio: Pathea
  • Platforme: PC, PS4, Switch
  • Žanr: Peskovniška avantura
  • Cena: 29.99€
  • Link

V My Time At Portia se znova srečamo s tipično tematiko menedžmenskih simulacij, saj ti je oče zapustil zaprašeno delavnico v prečudovitem mestu Portia, kjer moraš sedaj izpolniti njegovo zapuščino na katerikoli način ti to ustreza. Ponovno so v osrčju dobro izklesani liki ter menedžmenski sistemi z več opravili, kot jih navadni smrtnik opravi v celem letu. A tokrat se vse odvija v risankastem 3D slogu, kar v formulo doprinese kar nekaj zanimivih sprememb.

6. It Lurks Below

  • Razvojni studio: Graybeard Games
  • Platforme: PC
  • Žanr: 2D akcijski RPG
  • Cena: 16.79€
  • Link

V kolikor bi Terraria in Diablo 2 dobila otroka, bi ga poimenovali It Lurks Below. Kajti ta preživetveni RPG združuje najboljše aspekte obeh tipov iger, kjer se prebijaš skozi masivne podzemne temnice s stalno višajočo se težavnostjo. Vse to v želji po razkritju vseh grozot, ki se skrivajo globoko v osrčju planeta in seveda lovu na eksotičen plen.

5. Keplerth

  • Razvojni studio: TARO
  • Platforme: PC
  • Žanr: Strateška preživetvena RPG avantura
  • Cena: 9.99€
  • Link

Igra v stilu, ob ogledu katerega bo mnogokateri igralec s prstom kazal in kričal “Rimworld kopija”. Keplerth (pa poizkusi to hitro izgovoriti petkrat) je zanimiva in vizualno podobna RPG avantura s poudarkom na nadzor ene same osebe, ki je takoj po izidu v zgodnji dostop zatonila v pozabo. A mi nanjo nismo pozabili, zato vam priporočamo, da se preizkusite v tem preživetvenim RPG-jem s strateškimi elementi.

4. Project: Gorgon

  • Razvojni studio: Elder Game, LLC
  • Platforme: PC
  • Žanr: MMORPG
  • Cena: 33.99€
  • Link

neodvisen projekt, ki so ga mnogi oklicali za najboljši neodvisen MMORPG v 2018. Omogoča nekaj, kar si že dolgo časa prizadeva praktično vsak MMORPG – da si lahko vsak igralec kuje svojo usodo brez pretirano začrtane poti za napredovanje. Bolj starošolski pristop ga loči od konkurence in tu še kako velja fraza: “Potovanje je včasih pomembnejšo od destinacije”. Igra, v katero se zlahka zatopiš in z njo preživiš precej uric.

3. Supraland

  • Razvojni studio: Supra Games
  • Platforme: PC
  • Žanr: Ugankarska avantura
  • Cena: 20.99€
  • Link

Studio za precej slabo sprejeto zastonjsko nogometno refleksno igro SupraBall se je tokrat preizkusil v ustvarjanju ugankarske avanture in to jim je nedvomno uspelo bolje kot v prvem projektu. Supraland sam sebe označuje za mešanico stila iger Metroid, Portal, Mario in Zelda in vsebuje dovolj inovativnih mehanik, da vam še dolgo ne bo dolgčas.

2. Visage

  • Razvojni studio: SadSquare Studio
  • Platforme: PC, PS4, XOne
  • Žanr: Preživetvena grozljivka
  • Cena: 20.99€
  • Link

Hiper-realistična grozljivka v stilu še kako popularne demo igre PT.
V Visage raziskujete stalno-spremenjujočo se hišo v počasnem tempu, a pazljivo, saj se tako fizične, kot psihološke grozote znajo skrivati za vsakim ovinkom. Vsebuje ogromno grozljivih trenutkov in odlično atmosfero, ki zaradi realističnega stila še bolj pride do izraza.

1. Ground Branch

  • Razvojni studio: BlackFoot Studio
  • Platforme: PC,
  • Žanr: Taktična streljačina
  • Cena: 16.79€
  • Link

Za konec pa smo prihranili ta projekt razvijalcev originalnih Rainbow Six in Ghost Recon iger. Gre za streljačino s poudarkom na globoko prilagodljivost likov in orožja ter počasen stil igranja, po katerem so slovele tudi omenjene igre. Kot vodja paravojaške CIA divizije podožoviš taktični realizem bojnih scenarijev, kjer lahko do zmage prideš zgolj preko sodelovanja.

8 let stari Batman: Arkham Asylum je še danes vrhunec superherojskih iger

Če morda kaj spremljate našo stran in moje opise, ste morda že opazili, da superherojskemu žanru nisem preveč naklonjen.

Razlog tega je preprost: ne maram nekih nepremagljivih likov, ki streljajo laserje iz oči ter imajo takšne moči, ki jih lahko potegnejo iz vsake zagode. Svoje namišljene like imam rad malce prizemljene in ranljive, saj imam rad fantazijo, a pretiravanje z njo mi pusti grenak priokus v ustih.


Razvojna ekipa: Rocksteady Studios
Založnik: Warner Bros.
Platforme: PC, Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 4
Datum izida: 25.8.2019
Cena: 19.99€
Zvrst: Tretjeosebna akcijska


VIDEO OPIS

Zanimivo pa je, da imam ranljivo točko do moža netopirja oz Batmana. Multimilijonar Bruce Wayne, ki se ponoči preobrazi v branilca pravice v mestu Gotham, ne poseduje nobenih supermoči, zanaša se lahko samo na svoj trening borilnih veščin ter hude tehnološke pripomočke, ki mu jih rade volje dostavi njegov butler Alfred.

Špil je malce predelan izšel tudi na PalyStation 4

Nič čudnega potem, da so mi moja netopirska ušesa močno zastrigla, ko je leta 2010 izšla prva igra iz Arkham serije, Arkham Asylum. Čeprav v tistih časih igre, narejene po licenci filma oz stripa niso bile ravno na visokem glasu, je bil ta naslov drugačen.

V razvoju je bil precej dolgo časa, prav tako pa se ni navezoval na nek direkten film, ampak je bil povsem ločen izdelek, s povsem svojo zgodbo.

Štart igre je precej tipičen: Batman je zopet ujel svojega največjega rivala Jokerja in je šemastega šaljivca pospremil v Arkham Asylum, ki služi kot umobolnica za super zločince.

Seveda ima Joker druge plane in po preprostem zapletu, spravi celoten kompleks pod svoje roke. Glavni cilj je seveda odstranitev širokoustnega klovna a to ne bo lahko opravilo, saj se nam bodo po robu postavili še mnogi njegovi podnajemniki.

Pot nas bo vodila skozi omamljena trupla njegove priležnice Harley Quinn, tu je še Scarecrow, Bane, Poison Ivy, ne smemo pa izpustiti tudi podvodnega krokodila/možaka, Killer Croca.

Galvni negativec je, kdo drug kot pa Joker

Takoj ko sem dotično igro zagnal 8 let nazaj, sem bil preprosto očaran z naravnost odlično grafično podobo. Arkham Asylum, zgrajen na pogonu Unreal Engine 3, za današnje čase na nekaterih območjih kaže malce bledih tekstur a z veseljem lahko sporočim, da je daleč od tega, da bi bila za odmet.

A seveda ni samo grafika tista, ki je takrat špil držal v višavah.

Po kratkem uvodu smo kmalu soočeni z borilnim sistemom, ki je bil za tiste čase revolucionaren. Tepežkanje je sestavljeno iz udrihanja po nepridipravih ter proti udarcih, vsake toliko pa lahko sprožimo še kak kombo, ko naberemo dovolj veliko število neprekinjenih udarcev. ž

Tisti bolj napredni se boste lahko poslužili še Batmanove napredne orožarne, kot je Batarang, izstrelitev vrvi v nepridiprave ter zamah s črnim ogrinjalom, ki sovražnika za kratek čas omami.

Tepež ni ravno težaven in tudi nasprotniki ne zahtevajo prevelikega prilagajanja.

Nekateri nosijo električne palice in jih je v temu primeru potrebno preskočiti, medtem ko vsake toliko naletimo tudi na zlobkota, ki vihti nož in zahteva da ga najprej ovijemo v svoje črno ogrinjalo. Večje kreature so mutansko naraščeni »trolli«, kateri navaljujejo na vas kot bik, na nas je pa da odskočimo in, medtem ko se opoteka od bližnjega srečanja z zidom, ga urno knockautiramo.

Borilni sistem so kasneje povzele še druge igre kot so Middle-earth: Shadow of Mordor ter Mad Max

Več raznolikosti bi vsekakor pasalo, prav tako ne bi bil odveč kakšen bolje splaniran šefovski spopad.

Teh sicer nekaj je, a po razvajenosti, ki nam jo je pričarala Dark Souls serija, so vsi po vrsti čisto preveč osnovni, preprosti in jih zgruntamo v parih minutah, od tega pa ne odstopa niti zadnji obračun.

Batmanov boj ne stavi vse »na juriš« ampak je njegov največji adut skrivanje in napadanje iz zasede.

Tako se lahko s pomočjo svojega kavlja urno zavihtimo na priročno razpostavljene kamnite kipe, iz katerih potem taktično načrtujemo odstranjevanje zlobcev.

Ti so v teh primerih opremljeni s strelnim orožjem, zato se lahko naš boj na odprtem hitro klavrno konča. Kasneje Joker svoje pribočnike opremi s posebnimi ovratnicami, katere začnejo piskati takoj, ko nekdo pade pod našimi pestmi, da pa bo zabava še večja nekateri kipi kmalu dobijo novo opremo v obliki eksploziv, ki počijo takoj ko nanje nasadimo svoje netopirske kremplje.

To nas prisili, da malce spremenimo svojo taktiko in se ne zanašamo na vedno iste napadalne prijeme.

Včasih se je potrebno zanašati tudi na skrivni pristop

Priznati moram, da mi je Joker kot glavni negativec eden najboljših, na katere sem naletel v videoigrah. Zvočno ga je vrhunsko upodobil Mark Hamill in njegov glas je tisti, ki mu res doda tisto noro a vseeno visoko inteligentno osebnost.

Med prečkanjem stopenj nas vseskozi nagovarja in izziva in tip mi je res zlezel pod kožo do te mere, da sem komaj čakal, da mu prisolim še finalno zaušnico.

Omeniti moram še stopnje ter sam tempo igralnosti.

Igra mojstrsko izmenjuje različne igralne prijeme: nekaj časa pretepamo hordo Jokerjevih tolpašev, v naslednji preizkušamo razrešiti uganko, pa potem skrivoma taktično odstranjujemo nepridiprave z strelnim orožjem in nekaj časa kasneje se zopet vremo v tepežkarsko akcijo.

Po umobolnici straši še Scarecrow, ki nas na nekaterih mestih omami s halucinogenim plinom in takrat špil pridobi že rahlo grozljivo noto, akcija pa se prestavi v od strani gledan pogled, kjer platformsko premagujemo ovire.

Mojstrsko izmenjavanje igralnih pristopov poskrbi za tekočo igralno izkušnjo

Roko v roki s tem stopajo same stopnje.

Sicer je za moje pojme malce preveč hoje po zračnih tunelih in morda bi bile lokacije malce bolj raznolike in unikatne. Vseeno pa vsebujejo polno skrivnosti v obliki razfukabilnih sten, v katerih lahko najdemo kakšno trofejo Riddlerja ter se sčasoma spreminjajo.

Preoblikovanje stopenj je nujno, saj špil vsebuje kar nekaj tekanja in ponovnega prečkanja stopenj, prisotnega pa ni nobenega »quick travel« sistema, zato bi tudi okolica kmalu postala duhomorna, če bi bila venomer ista.

Pokaral bi še nadgrajevalni sistem.

Med igranjem namreč nabiramo izkušenjske točke, ki jih lahko vlagamo v različne sposobnosti kot je sprožitev dveh batarangov naenkrat ali pa boljši oklep. Problem je, da so skorajda vse sposobnosti precej dolgočasne in ne dodajo ravno neke posebne vrednosti. Na koncu itak praktično odklenete vse zato je vse skupaj daleč od nekega globokega RPG sistema. Škoda.

Nadgrajevalni sistem bi lahko ponudil več

Kljub osmim letom od izida je Batman Arkham Asylum še vedno visoko kvalitetna igra, ki se jo splača igrati tudi v 2018… Ammm, 2019.

Kasnejše Arkham igre so koncept razširile na odprti svet, kar mi sicer ni bilo ravno všeč, saj se mi zdi, da je enica zadela v polno s to malce bolj linearno in bolj bogato izkušnjo.

Špil lahko tako brezkompromisno priporočim vsem, tudi tistim, ki jim superherojske igre sicer ne dišijo pretiroma. Morda je ravno človek šišmiš tisti, ki vas bo navdušil nad stripovskimi izdelki, ki so se vam prej zdeli tako presneto odbijajoči.

PUBG med plačljivimi naslovi prinesel največ denarja a njegov zaslužek se lahko skrije pred F2P igrami

0

Ko človek pomisli na igre, ki v blagajne prinesejo največ dobička, se zagotovo najprej spomni na težko-kategornike tipa GTA V, Red Dead Redemption 2 ter Farming Simulator.

A realnost je že precej drugačna.

Spletna stran SuperData je zbrala podatke o zaslužku iger iz leta 2018 in na splošno so plačljivi naslovi prinesli v blagajne 10% več kot lani, številka se je ustavila pri 17.9 milijarde dolarjev.

Največji kos pogače si je odgriznil PUBG, kateri je zaslužil 1.0 milijarde dolarjev, sem notri pa niso všteti cekini od mobilne različice. PUBG je kljub hudi konkurenci v battle royale žanru zaslužil 19% več kot pa lani.

Na drugem mestu se nahaja FIFA 18 s 790 milijoni dolarjev, na tretjem pa vztraja že ostareli, a še vedno močno prodajani Grand Theft Auto V, s 628 milijoni zelencev.

Četrto mesto pripada Call of Duty: Black Ops 4, ki je s 612 milijoni dolarjev prehitel Red Dead Redemption 2 – ta je nabral “samo” 512 milijonov.

Te številke, čeprav impresivne, pa se lahko naravnost skrijejo pred brezplačnimi oziroma F2P naslovi, katere največkrat najdemo na telefonih.

Na vrhu lestvice tako najdemo Fortnite, ki je prinesel 2,4 milijarde dolarjev in da je ravno ta šampionski F2P naslov na vrhu lestvice, verjetno ne preseneča nobenega.

Zagotovo pa vas znajo presenetiti naslednji naslovi, za katere vam nihče ne bi zameril, če za njih prvič slišite.

Dungeon Fighter Online je denimo zaslužil 1,5 milijarde dolarjev, sledita mu League of Legends z 1,4 milijarde ter Pokemon GO z 1,3 milijarde dolarjev.

Sledi poplava mobilnih naslovov tipa Crossfire (1,3 milijarde) ter Honour of Kings (1,3 milijarde).

F2P igre so očitno pravi printer denarja, saj je denimo nek Monster Strike, zaslužil še enkrat več kot Red Dead Redemption 2. Glavni igralci tosortnih naslovov so predvsem Kitajci, pri katerih kraljuje PUBG ter mobilni naslovi.

Kako lahko kdo sploh zameri Blizzardu, da čedalje bolj pogleduje temu bajnemu trgu ter se namerava preusmeriti na izdelavo mobilnih iger?

Te za svojo izdelavo zahtevajo veliko manj denarja, medtem ko so zaslužki skorajda nepredstavljivi.

Brb, se grem učiti Android programiranje za izdelavo svoje verzije mobilnih Pokemonov…

Google Zemljevid bo po novem kazal omejitve hitrosti ter radarske kontrole

Priljubljena aplikacija Google Zemljevid, katera je praktično postala neločljivi del vozne izkušnje, bo kmalu dobila uporabno novost, ki je bila dolgo časa čudno odsotna.

Končno bomo namreč na zaslonu dobili obvestila o omejitvah hitrosti na cestah, prav tako pa nas bo aplikacija z zvočnim opozorilom obvestila o približujoči radarski kontroli.

Posodobitev zaenkrat še ni na voljo v Sloveniji. Omejitve hitrosti trenutno testirajo na Danskem, ZDA in Veliki Britaniji medtem ko se radarske kontrole na voljo v Avstraliji, Braziliji, Kanadi, Indiji, Indoneziji, Rusiji, Mehiki, Veliki Britaniji in ZDA.

Posodobljeni Google Zemljevid bo preko tega poskušal ujeti Garmin, ki te pritikline vsebuje že dolgo časa.

Google, čas imaš do poletja! Takrat se bom namreč odpravil na morje in mi zna ta zadevščina priti še hudimano prav.

System Shock Remake – novi video kaže vrnitev koreninam

0

Že kar nekaj časa čakamo na predelavo originalnega System Shocka, na kateri dela razvijalec Nightdive Studios.

Igra, ki je sicer svoja sredstva zbrala na Kickstarterju, je s prehodom na pogon Unreal Engine 4 povsem izgubila svojo smer in namesto, da bi bila verna predelava, je razvijalec dodajal vedno več stvari in kmalu špil sploh ni bil več predelava ampak nekaj povsem drugega.

Zato je Nightdive lani ustavil konje, se opravičil vsem podpornikom ter izjavil, da se vračajo na stara pota.

Včeraj je končno izšel novi video in ta prikazuje spet dobri, stari System Shock ter njegove v meglico ovite, klavstrofobične hodnike vesoljske postaje, medtem ko naš protagonist vihti zajetno macolo.

Čeprav ima System Shock že svojo Steam stran, ne vemo niti, če bo sploh izšel že letos ali pa se bo to zgodilo v 2020.

Kakorkoli že, spodaj si lahko ogledate najnovejši igralni posnetek.

Layers of Fear 2 dobil nov, strašljiv napovednik

0

Layers of Fear ni bila slaba igra.

Tole grozljivko sem opisal dve leti nazaj in čeprav ni vsebovala nekih akcijskih elementov in je v bistvu bila sestavljena samo iz hoje po grozljivi okolici, kjer je vsake toliko “nekaj” skočilo vate, me je navdušila precej zanimiva sestava stopenj.

Je pa bil že v letu 2016 bil koncept praktično ne-interaktivne groze precej izžet in Resident Evil 7 je dobro pokazal, kako lahko narediš dobro prvoosebno grozljivko, v kateri protagonist vseeno lahko zavrti kakšno orožje.

Zaenkrat pa žal izgleda, da bo Layers of Fear 2 nadaljeval tradicijo brezmočnega heroja, kateri se pred nevarnostjo najraje skrije v bližnjo omaro.

O špilu zaenkrat ni preveč znanega, zadnji napovednik nas bo tokrat očitno postavil v vlogo igralca, ki se bo znašel na grozljivi ladji.

Razvijalci so se očitno odločili zamenjati poklic in lokacijo protagonista, upamo, da bo novosti deležna tudi sama igralnost.

Layers of Fear 2 bo izšel enkrat v 2019, spodaj pa si lahko ogledate najnovejši napovednik.

Fortnite prekrit s snegom ter ledenimi zombiji

0

Leto 2019 se je šele komaj dobro začelo a razvijalec Epic si ne privošči dopusta.

Za Fortnite so pripravili nov dogodek Ice Storm in tega si je včeraj ogledalo milijone ljudi.

Vse se je začelo, ko je prispela posodobitev 7.20. Takrat se je namreč nad območjem Polar Peak pojavil lebdeči in zlovešči Ice King, ki je bil obdan v ledeno sfero.

Igralci so opazili, da je držal kocko, ki je postajala vedno večja. Zopet so se nenadoma prebudili vsi televizorji v igri in začeli napovedovati bližajočo se ledeno nevihto, kasneje pa se je začelo odštevanje.

Ko je štoparica doseglo nulo, se je Ice King osvobodil svojega zapora, nato pa je priklical ogromen snežni vihar, ki je instanto celotno mapo prekril s snegom.

A to ni bila edina novost, saj so igralci hitro opazili nove sovražne prijateljčke, ledene zombije, pripadnike skupine Ice Legion in ti bodo nosili pomembno vlogo pri izzivih.

Battle Royale se tako po novem imenuje Ice Storm, onemogočeno pa je igranje načinov Playground ter LTMS.

Torej, kaj imamo za početi poleg lučanja ledenk v nemrtve?

Seveda so tu novi izzivi, ki ob dokončanju prinesejo lepe nagrade. Potrebno bo dokončati sledeče:

  • uniči 250 Ice Fiendov – 500 XP
  • Z eksplozivnimi orožji zadaj 5,000 poškodb Ice Legionu – 500 XP
  • Zadaj škodo Ice Legionu v enem spopadu
  • Delaj škodo Ice Legionu s pomočjo pištol in avtomatskih pušk
  • Delaj škodo Ice Legionu s pomočjo pušk ali SMGjev
  • Uniči Ice Shard v različnih spopadih

Ko enkrat dokončate 6 izzivov, boste nagrajeni s posebnim predmetom Blue Metallic Rare Wrap. Če dokončate vseh 13 pa si boste prislužili Winter’s Thorn Rare Glider.

Spremenjena je bila tudi podoba mape, ki je sedaj lepo zasnežena.

Gusarska igra Atlas začasno ugasnila strežnike, saj so hekerji igralce napadali z letali ter tanki

0

MMO Atlas nikakor ne more splezati na zeleno vejo.

Igra, ki je sicer v sistemu Zgodnjega dostopa, je naletela na težave še pred samim izidom, saj je bil ta v zelo kratkem času kar trikrat zamaknjen.

Ko je zadeva končno le izšla, je bila najprej na voljo samo streamerjem in šele nato vsem kupcem. Ti so bili zgroženi nad poplavo hroščev, nedelujočimi mehanikami in so zato na Steamu puščali nizke recenzije.

Dva dni nazaj se je Atlas zopet znašel na tapeti, tja pa so ga postavili sami igralci.

Vse se je začelo med prenosom streamerja BurkeBlack, ki je želel s svojo posadko napasti sovražno galejo a glej ga zlomka, ko so kar naenkrat iz neba začeli deževati kiti, kot bi se znašli sredi knjige Štoparskega vodnika po galaksiji.

Čudnosti tam še ni bilo konec, saj ga je malce kasneje napadlo letalo in se raztreščilo poleg njegove ladje.

Ni bil pa edina žrtev, saj so drugi streamerji začeli poročati o napadih tankov iz druge svetovne vojne. Ti niso bili preveč vzdržljivi in jih je bilo zlahka uničiti a zagotovo so marsikoga ujeli s spuščenimi hlačami.

Razvijalec Grapeshot Games se je na zadevo urno odzval in ugasnil vse strežnike. Nato je bil primoran serverje povrniti na prejšnje stanje in igralci so tako izgubili nekje med 5 in 6 ur igralnega časa.

Razvijalec pravi, da hekerji niso ravno vdrli v samo igro ampak so izkoristili slabo zaščiten Steam račun od administratorja.

Kljub temu, da se Atlas kopa v hroščih ter varnostnih težavah, je špil še vedno močno popularen. Gusarska tematika je očitno zelo popularna saj špil drži okoli 32,000 istočasnih igralcev in stoji na 17. mestu Steamovih najbolj igranih iger.

Quake 2 sedaj podpira RTX ray tracing učinke in izgleda fenomenalno

0

Ko je NVIDIA napovedala posebne ray tracing učnike na svoji pregrešno dragih novih grafičnih RTX karticah, smo vsi čakali, da vidimo kako bo zadeva izgledala v praksi.

Vsi ti neki predpripravljeni demoti so sicer nosili lepo podobo a seveda ne odražajo realne podobe.

In na pravo igro, podprto z raytracing učinki, v bsitvu še vedno čakamo.

Dobro, res je, da lahko v Battlefield V končno izkoristimo najnovejšo tehnološko pridobitev RTX kartic a zadeva je vkomponirana minimalno in če ravno ne bolščite v odseve luž, neke blazne razlike od navadnih grafičnih kartic ne boste ravno opazili.

Zato je v ring vskočila modderska skupnost in za antično igro Quake 2 vpeljala modifikacijo, ki tehnologijo ray tracing vključi v vse svetlobne učinke.

Projekt Q2VKPT, kakor se zadeva uradno imenuje, nam lepo prikaže, kakšen potencial znajo imeti ti učinki v prihodnosti.

Zadeva je precej impresivna in na spodnjih posnetkih lahko dobro vidite, česa vsega je zmožen ray tracing. Seveda so teksture še vedno ostarele a to niti ni poanta teh videov in niti niso tako moteče.

Zainteresirani si lahko prenesete modifikacijo na sledeči povezavi in zadevo preizkusite tudi sami, seveda le, če si lastite RTX grafično kartico.

V nasprotnem primeru pa morda lahko še enkrat preigrate Quake 2, ki se tudi dandanes še vedno dobro drži.

Dela se film o Tolkienu

0

Ime J.R.R. Tolkien je znano tako ljubiteljem fantazijskih knjig kot tudi filmov.

Govorimo seveda o seriji Lord of the Rings, katero je znani pisatelj izdal davnega leta 1954, kasneje pa jo je na filmske ekrane pripeljal še režiser Peter Jackson in za vedno spremenil fantazijsko filmsko industrijo.

Tako znano ime si seveda zasluži tudi povsem svoj film in ta biografski izdelek bo nosil preprosto ime Tolkien.

Film bo sledil njegovi življenjski zgodbi vse od obdobja prve svetovne vojne in kako je že kot mlad pobič dobil navdih za pisanje epskih povedi The Hobbit ter The Lord of the Rings.

Film se bo dotaknil tudi Tolkienove žene, Edith Bratt, katera je imela velik vpliv na njegovo pisanje. V knjigi Beren in Luthien je glavna štorijalna nit ljubezenska zgodba med človekom in nesmrtno vilinko. Tolkien in Bratt sta bila pokopana v skupnem grobu, na nagrobniku pa sta tudi napisa Beren in Luthien, kar priča o temu, kako je bila pomembna v njegovem ustvarjalnem procesu.

Tolkiena bo odigral igralec Nicholas Hoult, njegovo ženo pa igralka Lily Collins.

Film bo izšel 10. maja 2019.

Najboljših 20 iger v letu 2018 – 2. del (10-1)

Delati lestvico top iger je vedno težaško delo. Ne toliko zaradi manjka vsebine pač pa zaradi gore iger, raznih žanrov, cenovnih postavk ter vsega ostalega, kar pritiče izidom. Preferenca velikokrat prevlada nad samo kvaliteto, sploh kar se tiče žanrske uvrstitve.

Zato smo se lansko in predlansko leto posluževali razvrščanja po žanrih. A glede na odziv smo se za letos odločili, da sistem spremenimo in namesto ločenega uvrščanja vse združimo v eno samo veliko listo, ki bo zavzemala najboljše igre leta. Da pa seznam ne bo predolg, smo video razdelili na dva dela. Tako si bomo tu ogledali današnji video, ki obsega prvi del top iger, katere smo lahko preigravali v 2018.

Nov Anthem napovednik poskuša razložiti, za kaj za vraga se sploh gre v tej igri

0

Za Anthem ste do sedaj gotovo že slišali.

Gre se za novo igro studia Bioware, ki je v preteklosti ustvaril legendarne RPG naslove tipa Baldur’s Gate ter Knights of the Old Republic.

Sicer njihovi zadnji naslovi niso ravno odražali vsega njihovega talenta, na kar kaže predvsem Mass Effect: Andromeda, kateri je grdo pogrnil tako pri kritikih kot na blagajnah.

Zato razvijalec sedaj dela na novi večigralski tretjeosebni akcijski igri Anthem, katero je mnogo ljudi označilo samo za prenovljeno izdajo špila Destiny.

Čas izida se hitro približuje zato se je založnik EA odločil, da javnosti malce bolj razloži, za kaj hudiča se sploh v igri gre.

Razlaga je prišla v obliki napovednika “This is Anthem”, ta pa se spusti v razlago igralnih karakterjev, misij ter opremljanja naših likov.

Kot že vemo, se bomo v Anthem oblekli v mehanske obleke, imenovane Javelin, te pa nam bodo omogočale letanje po zraku, odpornost na poškodbe ter proženje posebnih napadov.

Napovednik tudi obljublja bogato štorijalno ozadje, katerega nismo ravno vajeni iz večigralskih naslovov.

Kot je razvidno, bodo tokratni slabi fantje prišli iz goratega predela severa, tolpa nepridipravov pa se imenuje The Dominion. Njihov vodja želi prevzeti moč od Anthem of Creation in potem to uporabiti za svoje namene, ki verjetno niso ravno dobri. Malce klišejsko ampak pustimo se presenetiti.

25. januarja prihaja VIP demo, kjer boste lahko prednaročniki preizkusili igro, 1. februarja pa bo testiranje na voljo prav vsem.

Končni izid Anthema nas čaka 22. februarja 2019.

Median XL je ogromen mod za igro Diablo 2, ki doda nove nasprotnike, opremo in nove lokacije

0

Če morda še vedno ne morete pozabiti napovedi novega uradnega Diablo naslova za telefone, potem vas bo morda ravno tale novička spravila v malce boljšo voljo.

Izšla je namreč nova verzija modifikacije Median XL, ki Blizzardovi mojstrovini, katera sliši na ime Diablo 2, doda ogromno nove vsebine.

Median XL je najbolj popularna modifikacija za Diablo 2, saj doda toliko novih stvari, da špil postane skorajda neprepoznaven.

Torej, kaj nas vse čaka?

Da bi efektivno našteli vse spremembe, bi bila potrata časa, zato se raje osredotočimo na najbolj pomembne stvari.

Odkrili bomo lahko ducate novih lokacij, vse pa se skladajo z Diablovo štorijalno bogato zgodovino.

Tako bomo lahko zakorakali v mesta Duncraig, Viz-jun ter Toraja, med eno nalogo bomo celo potovali skozi čas in vstopili v vlogo samega Hudičevca. Med to zanimivo izkušnjo bomo poskušali premagati pleme Bear Tribe ter se dokopati v Worldstone Chamber.

Čaka nas tudi preko tisoč novih predmetov, novi nasprotniki ter prenovljen sistem kovačenja.

Ko enkrat dokončamo štorijo, se začne “Endgame”. Za razliko od izvirnika, nas na koncu ne čaka bojevanje proti istim, močnejšim izvedenkam nasprotnikov, katere smo srečali skozi prvi skozihod ampak nas čakajo povsem novi grdavži. Čaka nas preko 40 novih nalog, vsaka od njih pa bo dodobra stestirala vaš karakter in tudi vašo nabrano opremo.

Za konec so poskrbeli tudi za tehnično plat, saj Median XL prinaša višje resolucije, večji inventorij in samodejno pobiranje naokoliških predmetov.

Zainteresirani si lahko tole ogromno modifikacijo snamete iz sledeče povezave.

Nemesisov izvor: nepremagani Slovenec

0

Tako so se pri Fnatic, enemu najbolj znanih imen iz sveta profesionalnega ešporta, odločili nasloviti predstavitveni video svoje najnovejše pridobitve: mid-lanerja League of Legends ekipe.

Tim Lipovšek, bolje poznan po svojem LoL nadimku “Nemesis”, je po nekaj izjemnih sezonah v profesionalni španski ligi (LVP SuperLiga Orange) končno uspel izpolniti svojo dolgoletno željo: postati profesionalni LoL igralec v uradni in s tem najbolj prestižni ligi, po novem imenovani LEC (League of Legends European Championship).

Vlogo v ekipi je prevzel od Rasmusa “Caps” Wintherja, ki se je, kljub izjemnem dosežku v pretekli sezoni – ko je s svojimi štirimi soigralci uspel doseči naziv svetovnih podprvakov – odločil svojo kariero nadaljevati v ekipi G2.

Kaj več o svoji poti do vrha pa vam zaupata Tim in njegov brat Gaj v spodnjem videu.

Zakaj Wireless slušalke? SteelSeries Arctis PRO Wireless slušalke

Kot uporabnik predhodne verzije slušalke SteelSeries Siberia 840, s katerimi nisem bil pretirana zadovoljen, glede na postavljeno ceno 350 €, bom tokrat dodatno pozoren na pomanjkljivosti in težave s katerimi sem se srečeval.

V zadnjih letih so se tudi gaming slušalke pričele premikati v smer brezžičnosti. Na začetku smo prejeli okorne in predvsem težke slušalke, ki so bile vse prej kot udobne za nošenje, toda z leti razvoja smo končno prišli na točko, ko so slušalke postale udobne in lahke.

6 razlogov zakaj morate resno premisliti, da bodo vaše naslednje slušalke brezžične:
– brez zapletanja kabla
– brez nadležnega kabla, ki vam se vedno nekako znajde pod prsti
– neprekinjeno poslušanje (zelo velikokrat se potrebujete premakniti od svoje mize ravno za meter ali dva)
– klici ali daljši pogovori preko slušalk in ne telefona (Skype, Discord, Whatsapp…)
– povezljivost z napravami (v primeru, da omogočajo slušalke bluetooth)
– igranje na konzolah brez kablovja

Udobje domačega kavča, PS4 konzole in brezžičnih slušalk.

SteelSeries nam je v test poslal slušalke Arctis PRO Wireless, ki so višjega cenovnega ranga (320 € v Sloveniji). Slušalke imajo zelo veliko funkcij in vseh se ne bomo dotaknili, najbolj nas bo zanimalo udobje, kvaliteta zvoka in celostna izkušnja.

Embalaža je lepo oblikovana in ima na sebi minimalistično zapisane glavne prednosti slušalk ter podatke o adapterju in kablih.

Vsebina je lepo zavarovana in ni bojazni, da bi prišlo med transportom do poškodbe. Po hitrem pregledu ugotovimo, da so slušalke narejene iz kvalitetnih materialov.

Če pričnemo na vrhu oziroma naglavnem delu, katerega ogrodje je aluminijasto (z zgornje strani obdano z blagom) kot tudi oba držala, ki povezujete slušalke z naglavnim delom.

Naglavni del nastavite glede na velikost vaše glave s pomočjo ježka, ki presenetljivo dobro poskrbi za udobje in posledično slušalke niso bile udobne samo meni ampak tudi ostalih testnim osebkom.

Slušalke tehtajo 375 gramov, kar je neke zlata sredina na trgu za brezžične slušalke.

Slušalke pridejo lično zapakirane v škatli

Zunanja stran samih slušalk je v mat črni plastiki, ki je zelo prijetna na občutek. Hitro ugotovimo, da lahko pokrovčke dvignemo (odpremo) in na eni strani se skriva zamenljiva baterija na drugi pa pod pokrovom ni nič, čeprav bi pričakoval vsaj kakšen skriti napis.

Pokrovčka na slušalke držijo magneti, ki so dovolj močni in ni bojazni, da bi pokrovček padel dol sam od sebe. V prejšnji verziji slušalk me je ta del zelo motil, kajti pokrovčka enostavno nisi mogel odpreti, če nisi imel nohtov zato sem bil primoran imeti pri sebi vedno neko dodatno orodje.

V današnji verziji so zadevo izboljšali in dodali malo več prostora ampak še vedno včasih potrebujem tudi minuto, da hudiča odpremo, potrebno bi bilo narediti samo malenkost večjo zarezo ali pa rahel robček na pokrovčku.

Slušalke so lepo zaprte zahvaljujoč magnetom…
Ampak menjavanje baterije bi bilo vseeno lahko lažje.

Enaka zgodba se ponovi pri zarezi in sicer ko hočemo zamenjati baterijo. Res so od prejšnje verzije naredili malo večjo zarezo ampak še vedno imam včasih težave pri zamenjavi.

Blazinice so zelo mehke in dovolj velike tudi za osebe večje rasti. SteelSeries navaja, da je uporabil posebno tehnologijo za izdelavo blazinic “Airweave”, katera naj bi imela dodatno zračenje in prepričevala znojenje.

Verjamem, da imajo posebno zračenje, kajti slušalke ne zatesnijo zvoke iz okolice kot to naredijo PU blazinice, ki pa spet ponavadi ne dihajo. Blazinice so narejene iz zelo prijetno tkanine so odstranljive in pralne ampak res je škoda, da niso vključili dodaten par, glede na ceno slušalk.

Lahko bi dodali še kakšen par blazinic saj so te odlične.


Slušalke imajo tudi mikrofon, katerega lahko delno skrijemo v samo slušalko. Pohvalil bi odlično postavljen gumb za deaktivacijo mikrofona (mute) na slušalki, ki je bistveno večji od vseh ostalih in ga takoj najdemo.

V primeru, da imamo mikrofon deaktiviran, sveti na koncu mikrofona močna rdeča lučka, ki je bila meni osebno malo moteča ampak popolnoma razumem koncept in je logičen.

Kot smo navajeni pri vseh igirčarskih slušalkah, zvok mikrofona tudi tukaj ni noben presežek je pa zelo zadovoljiv in lahko rečem, da veliko boljši kot pri konkurenci, ne pričakujte pa sedaj studijske kvalitete. Mikrofon ima zadušitev zvoka iz ozadja, ki se obnese presenetljivo dobro.

Rdeča lučka vas opozori, če blebetate v prazno

Na samih slušalkah najdemo še razne priklope (audio jack za telefon, micro-USB, jack za deljenje slušalk), kolešček za glasnost, gumb za prižig in bluetooth gumb za povezljivost. Specifikacije in vodič najdete s klikom na povezavo: klikni me (uradna dokumentacija).

Ostane nam še adapter oziroma sprejemnik/pretvornik, ki je minimalističen in z leve strani v njemu polnimo baterijo.

Tako je, v paketu prejmete kar dve bateriji. Baterija mi je zdržala načeloma celoten dan (8 ur) ampak pri prejšnji verziji slušalk, je moč baterije zelo hitro začela pojenjati in po dobrih petih mesecih, se je čas kar prepolovil.

Pozitivna stran tega je, da v paketu dobimo dve baterije in lahko eno vedno polnimo v adapterju. Na sprednji strani imamo še vrtljiv potrditveni gumb, manjši gumb, ki vrne ukaz oziroma deluje kot nazaj (back) in ekranček OLED, preko katerega urejamo nastavitve.

Spreminjamo lahko klasične nastavitve kot so glasnost, preklopi med PS4 in PC, glasnost zvoka, equalizer/tip izhodnega zvoka, frekvenco posameznega zvoka, bluetooth opcijo za klice in več.

Na OLED ekranu imamo tudi informacijo o polnosti baterije (tisto katero polnimo v adapterju in v slušalkah), ko te prične zmanjkovati, nam slušalke pričnejo spuščati opozorilne zvoke. Na zadnji strani so razni priklopi za PC in PS4 (vse si lahko pogledate v zgoraj omenjeni dokumentaciji).

Adapter je minimalističen in estetsko zelo privlačen

SteelSeries promovira zvočni razpon od 10 Hz do 40 kHz, kar je skoraj še enkrat več kot pri ostalih konkurentih v tem cenovnem razredu.

To sicer ne pomeni, da so slušalke še enkrat boljše, lahko pa brez zadržkov pohvalim kvaliteten, čist zvok in zelo natančen zvok.

Pred prvo uporabo toplo priporočam, da se poigrate z nastavitvami ali na adapterju ali pa preko programske opreme (tam se nahajajo enake nastavitve toda bolj praktično je klikati na računalniku).

Adapter omogoča, da si nastavite različne profile za različne priložnosti in s tremi kliki na adapterju spremenite tip zvoka.

Vzemimo za primer nastavitev za igre v katerih pomembno vlogo igra prostorski zvok. Če želimo hitro zaznati iz katere strani prihaja nasprotnik, lahko zmanjšamo base in določene tone okolice ter okrepimo zvok orožja in korakov.

Bogate nastavitve nam lahko prinesejo prednost tudi v igrah.

Slušalke se lahko pohvalijo kot prve, ki uporabljajo prostorsko DTS Headphone:X v2.0 tehnologijo in upamo, da bomo to tehnologijo videli tudi v ostalih slušalkah. Kako dobro so se izkazali z uporabo tega tehnološkega bonbončka bo pokazal čas ter implementacija pri konkurentih.

DTS tehnologoijo bodo cenili predvsem vsi e-športniki, ki igrajo igre kot so CS:GO, Fortnite, PUBG in Siege, kjer so prostorski zvoki zelo pomembni.

Slušalke smo testirali v trenutno zelo popularnih igrah Fortnite, PUBG in Battlefield 5.

Najprej smo se spustili v igro brez posebnih nastavitev in zvok je bil nekako “plehek” in lahko bi rekli, da nič posebnega. Z nekaj kliki smo odsurfali na nastavitev “equalizer” ter premiksali barve zvokov.

Razlika je bila očitna in slušalke so pokazale svoj pravi premijski zvok.

V Fortnite in PUBG smo skoraj popolnoma izključili base, kar je sicer pripeljalo do malo smešnega zvoka ampak v zameno smo slišali nasprotnikove korake veliko prej kot ostali člani ekipe.

Prostorski zvok deluje odlično in registracija iz katere strani prihaja akcija je bila lepa taktična prednost.

Battlefield 5 ima vrhunski in raznovrsten zvok in vanj smo se podali s malo drugačnimi nastavitvami.

Base nismo popolnoma znižali, kajti enostavno bi s tem uničili dušo same igre zato smo zvok pustili na neki zlati sredini razen basov, katere smo za malenkost znižali.

Zvok je bil odličen in na neki točki sem se samo ustavil in le poslušal pristen zvok, ki te popelje v jarke druge svetovne vojne.

Kvaliteta zvoka je enaka tudi na PS4.

Slušalke imajo v sebi dvojno povezljivost (WIFI in Bluetooth), sam doseg je zadovoljiv, je pa kot pri vseh odvisno, koliko ovir imate med slušalkami in adapterjem.

RGB osvetljitev? Je ni, jo pogrešamo? Ne.

V uredništvu smo vsi za RGB ampak na Wireless slušalkah pa menimo, da je nepotrebna in razumemo vse proizvajalce, da to energijo usmerijo v daljšo vzdržljivost baterije.

Imajo pa namesto RGBja možnost deljenja zvoka s drugimi slušalkami. Deljenje zvoka? Da, na slušalkah imamo izhod za 3.5 jack in s priklopom v druge slušalke s 3.5 “bananco” lahko zvok delite.

Tole je top zadeva za recimo streamerje, ki imajo velikokrat goste ali pa recimo za komentiranje tekme s prijateljem.

Preko deljenja slušalk lahko instantno postanete slaboritnež

Slušalke tudi po večurnem nošenju ostanejo udobne in ne puščajo sledi nošenja na obrazu, bi pa si želel, da bi bile še malo lažje, kajti po nekaj urah začneš dobivati občutek, da imaš na glavi nekaj težjega (mogoče nisem najboljši testni osebek za to, kajti osebno uporabljam ušesne slušalke).

To lahko odpravite s tem, da se vsako uro vstanete vsaj za nekaj minut in pretegnete vrat, ko ste pa že vstali pa pretegnite še malo roke, noge in hrbtenico. Kakšen nasvet za zdravje telesa ni nikoli odveč.

Slušalke SteelSeries Arctis PRO Wireless so vrhunski izdelek in podjetje je ponovno pokazalo, zakaj je njihova celotna linija Arctis slušalk zelo popularna. Testirali smo tudi ostale slušalke iz Arctis linije in vse lahko priporočimo.

Svoje lahko ugodno naročite na spletni strani EIGRE.si – SteelSeries Arctis.

Odkrita ogromna zbirka podatkov, katera vsebuje kar 770 milijonov ukradenih e-mail naslovov in gesel

0

Raziskovalec varnosti Troy Hunt je včeraj javnosti objavil kar strašljiv podatek.

Kakor pravi ga je kontaktiralo več virov glede ogromne zbirke podatkov na spletni strani MEGA. V arhivu, ki je bil prosto dostopen vsakemu z internetno povezavo, se je nahajalo 12,000 datotek, vse skupaj pa je tehtalo kar 87 GB. Arhiv je bil sedaj izbrisan a zagotovo si ga je preneslo veliko ljudi, mnogo med njimi pa niso ravno pošteni fanti.

In kaj je bilo notri?

Troy je pozorno pregledal vse datoteke in v njih odkril kar 770 milijonov e-mail naslovov ter preko 21 milijonov unikatnih gesel.

Zbirka se ni tako napihnila zaradi samo enega hekerskega napada ampak je narasla kot posledica večih varnostnih lukenj iz tisočih virov.

Hunt pravi, da je med e-maili ter gesli odkril tudi svojo kombinacijo in ta naj bi bila točna. Seveda vsi podatki niso ravno točni ali pa posodobljeni, saj so nekateri uporabniki med tem časom že zamenjali gesla.

Vseeno pa Hunt pravi, da takšne kolekcije še ni odkril zato jo je poimenoval z zloveščim imenom “Collection #1”.

Troy sicer vodi spletno stran “have i been pwned“, kjer lahko uporabniki vnesete svoj poštni predal in pogledate, če ste bili že žrtev kakšne varnostne luknje.

Njegova stran ne zbira podatke, poseduje pa tudi orodje, v katero lahko vnesete geslo in preverite njegovo varnost.

Morda je čas, da dodobra pregledate tudi svoja gesla. Predvsem je pomembno, da povsod ne uporabljate istega, prav pa zna priti tudi kakšna namenska programska oprema kot je upravljalnik gesel.

Troy pravi, da je zanj osebno najbolj varno, da svoja gesla zapišete na dobri stari list papirja, saj tako internetnim nepridipravom popolnoma preprečite dostop. No, vsaj dokler se ne polastijo vaše kamere na računalniku ali v stanovanju.

Mortal Kombat 11 dobil cel kup napovednikov

0

Če bi vas kdo vprašal za najbolj krvave igre, ki so kadarkoli pozdravile naše zaslone, bi zagotovo pomislili na ime Mortal Kombat.

To je ena od serij, ki vse od svojih ranih začetkov leta 1995 zaradi svoje eksplicitne podobe navdušuje igralce, starše pa spravlja na rob obupa zaradi zaskrbljenosti.

Včeraj je razvijalec NetherRealm Studios pokazal nekaj več podrobnosti glede novo prihajajočega poglavja, katero sliši na ime Mortal Kombat 11.

Dobili smo nov igralni posnetek, ki prikazuje ravsanje nekaj najbolj znanih imen iz Mortal Kombat franšize.

V enajstem delu bo plodno vlogo igrala tudi znana pretepačica Ronda Rousey, katera je velika oboževalka serije. Nič čudnega potem, da so jo razvijalci vključili tudi v svojo igro, kjer bo posodila svoj obraz in glasilke liku Sonye Blade.

Predstavili so tudi povsem novega pretepača in sicer je to Geras. Ta veliko stavi na teleportiranje in je zvesti služabnik boginje Kronike, katera ima neporavnane račune z Raidenom.

Naslednji napovednik se tiče predvsem zgodbe. Da, ne boste verjeli, ampak Mortal Kombat ima precej zanimiv “lore”, ki ga marsikateri igralec, ob vseh brutalnih usmrtitvah, mnogokrat spregleda.

Ko smo že pri usmrtitvah, imamo video, ki se osredotoča predvsem na popularne “Fatalities”.

To so tista zadnja poteza, ko nasprotnika že povsem onesposobimo in ga lahko s posebnim zaporedjem tipk razčesnemo na unikatne načine. Kot veli tradicija, ima vsak lik svoj unikatni “fatality” in ti so mnogokrat zelo domiselni zato smo radovedni, s čim točno nas bo v enajstem poglavju presenetil NetherRealm.

Mortal Kombat 11 ima zaenkrat napovedan izid za 23. aprila 2019.

The Hong Kong Massacre – adrenalinska streljačina iz ptičje perspektive dobila nov napovednik

0

Nekaj let nazaj je igra Hotline Miami, streljačina iz ptičje perspektive, naredila velik bum, saj je združevala odlično sestavljene stopnje z divjo strelsko akcijo, kjer je štel vsak strel in je poleg proženja metkov, pomembno vlogo igralo tudi samo pozicioniranje igralca.

Od tega je minilo že kar nekaj časa zato razvijalec VRESKI dela na podobni zadevi, imenovani The Hong Kong Massacre.

Tokrat bomo igrali detektiva, ki ga žene želja po maščevanju. Njegove zamere bodo potešene samo ob hektolitrih krvi nasprotnikov, pretakanje rdeče tekočine pa bo dosegel preko širokega arzenala orožij, seveda pa ne bo umanjkala mehanika upočasnjevanja časa, med katerim se bomo lahko agilno izmikali municiji grdavžev.

Za razliko od igre Hotline Miami, nas tokrat čaka sodobna grafična podoba, kjer bodo največ šteli svetlobni učinki, katerih bo včasih toliko, da sploh ne bomo več videli akcije na zaslonu.

The Hong Kong Massacre bomo lahko igrali že naslednji mesec in sicer se bo to zgodilo 22. februarja 2019, spodaj pa si lahko ogledamo čisto frišen napovednik.

Alien: Blackout bo mogoče izšel tudi na Nintendo Switch

FoxNext je oznanil prihod igre Alien: Blackout tudi za konzolo Nintendo Switch.

Seveda ni še nič potrjeno, saj je predstavnik samo v intervjuju povedal, da če bi izbirali na katero konzolo bodo še dodali svojo igro, bi to bil Nintendo Switch.


Kot vsaka mobilna igra do sedaj, je tudi Alien: Blackout zelo razjezil svoje privržence, saj veliko ljudi še vedno pričakuje nadaljevanje zelo dobrega Alien Isolationa.

Zaenkrat ostaja Alien: Blackout na mobilnih napravah, a verjetno ga bomo lahko igrali tudi na konzoli kot je Nintendo Switch in mogoče tudi PlayStation 4 ter Xbox One.

Do takrat pa veselo mobilno igranje! /s

Kateri procesor kupiti (Januar 2019)?

7

Izbira na trgu procesorjev je pestra kot že dolgo ne. Če se s kančkom trohnobe v očesu spominjam časov FX serije, ko je Intel požrl praktično celotno pogačo, so se časi s prihodom Ryzen serije spremenili. To seveda ne pomeni, da je Intel kar naenkrat poniknil. Ne, prišlo je do nečesa lepšega – konkurence, vodilo napredka in procesorjev po ugodnejših cenah. Tako je dandanes mogoče dobiti ugodne nove in rabljene s 6 jedri za manj kot 150€, ko smo še 4 leta nazaj za i5 4440 morali odšteti skoraj 180€ in to za zgolj 4 jedra. Nepredstavljivo, kajne?

V preteklem letu je prišlo do velikanskih premikov, vse od Meltdown & Spectre afere, Ryzenfall in njunih kasnejših potomcev. Predhodni seznam je absolutno zastarel, zato si poglejva, kaj v mlinček vtakniti v novodobnem veku.

A preden začneva moraš vedeti, da sem izbral procesorje, ki za zahtevan denar ponujajo največ. Za iztočnico sem vzel tudi druga opravila in ne zgolj nažiganje iger. Nihče namreč ne bo i3 8100 ali Ryzen 1400 povezoval z RTX 2080, ker bi bila izbira preprosto neumna in neekonomična. Vsakemu procesorskemu razredu sem zato pripojil grafično kartico, ki pritiče rangu procesorja.

S klikom na spodnji gumb skočite na izbrani cenovni rang.


Procesor do 50€ (pisarniško delo)

V tej kategoriji bom izbiral procesor, ki je dovolj zmogljiv za nemoteno in tekočo izkušnjo pri rabi pisarniških programov. Ciljal sem na nizko porabo in po možnosti vgrajeno grafično kartico.

Procesor v tej kategoriji za nizko ceno ponuja dobro izhodiščno točko za vse, ki računalnik potrebujete za lažja opravila in ne želite biti primorani kupovati tudi grafične kartice, ki je za enostavna opravila ne potrebujete. Svoje k temu doda integrirana grafična rešitev, ki je tovrstnim opravilom tudi namenjena. Na njem bo ob vgradnji zmogljivejše grafične kartice tekla še kakšna igra, a izkušnja mnogokrat ne bo tekoča.

Intel Pentium G4560 je do nedavnega prevladoval med procesorji za preprostejša opravila. Vse do izida AMD Athlon 200GE. S slednjim si lastita enako število jeder 2(4), a za zahtevanih 50€ Athlon preprosto ponuja več. Zasnovan je na novejši arhitekturi, mogoče ga je naviti (ok, za pisarniško rabo to ni potrebno, še vedno pa je na voljo za vse preostale uporabnike) in za nameček vsebuje zmogljivejšo grafično rešitev. To je tudi osrednji razlog, zaradi katerega AMD Ryzen v tem cenovnem razredu nisem predlagal že prej (natančneje 3 1200).

Tako Pentium G4560, kot tudi Athlon 200GE sta daleč od idiličnega procesorja, namenjenega poganjanju iger. A za osnovne stvari zadostujeta. AMD-ju gre na roko še uporaba AM4 podnožja, ki bo posodobitve prejemalo vsaj do leta 2020 (še 2 generaciji), kar ga naredi dolgoživega in nudi dostop do naknadnega nakupa boljšega procesorja. Tudi ob odpovedih komponent bo iskanje nadomestnih delov ali preprosta nadgradnja na bolj zmogljiv procesor trivialno opravilo.

A vseeno je zmogljivost sorazmerna s ceno, zato ne pričakujte kaj preveč. Če niste cenovno omejeni in želite na sistemu tu in tam zagnati tudi kakšno enostavnejšo igro vsekakor priporočam, da dodate dvajsetaka in nabavite Ryzen 2200G, ki je preprosto veliko zmogljivejši.

Naša izbira: Athlon 200GE
Alternativa: Pentium G4560

Primeren za:
– osnovne igre
– družinski računalnik
– pisarniška dela

Neprimeren za:
– večino iger
– delo z zahtevnejšimi programi

Glede grafične kartice kaj veliko razmisleka ni potrebnega, saj bo za večino zmogljivejših procesor enostavno omejeval kakršnokoli zahtevnejše opravilo. Zato tu priporočam Nvidia GT 1030 2GB GDDR5, ki z nizko porabo in pravzaprav solidno zmogljivostjo dobro sovpada s cenovnim rangom.


Dobite ga: eigre.si
Procesor: AMD Athlon 200GE
Arhitektura: Zen/Raven Ridge
Proizvodni proces: 14nm
Frekvenca: 3.2 GHz
Jedra: 2/4
Integrirana grafika: Radeon Vega 3
Podpora rama: Dvo-kanalni DDR4 2666MHz
TDP: 35W
Ležišče: AM4


Procesor do 80€ (Vstopni procesor za igre)

Tukaj iščem procesor, ki bo ob nizki ceni igralcem omogočal zadovoljivo preigravanje novejših in starejših naslovov. Zmogljiva vgrajena grafična ni potrebna, je pa zaželena. Konec koncev izbiramo procesor za cenovno dostopen računalnik.

Izbira je samo ena, to je AMD Ryzen 2200G. Štirijederni procesor, ki premore izjemno zmogljivo integrirano grafično rešitev. Kombinacija je zmožna poganjati tudi zahtevnejše igre, seveda na znižanih nastavitvah. Gre za praktično podobno kombinacijo, ki jo pri konkurenci prejmeš v obliki Intel i3 8100 v kombinaciji z grafično kartico Nvidia GT 1030. Njegova glavna konkurenta sta omenjeni i3 8100 in AMD Ryzen 3 1200, ki pa preprosto ne uspeta izenačiti njegove vrednosti in tako izbira ni preveč zahtevna. i3 8100 se sicer lahko pohvali z nekoliko hitrejšimi jedri, a po drugi strani je njegova integrirana grafična rešitev tudi do 300% šibkejša. Idealna izbira za vsakogar, ki želi varčen procesor za majhen sistem in vseeno namerava poganjati srednje zahtevne igre. A vedi, da bo nastavitve potrebno prilagoditi, priporočena pa je tudi uporaba Dual Channel pomnilnika s frekvenco 3000MHz oz. 3200MHz.

Naša izbira: AMD Ryzen 2200G
Alternativi: Intel i3 8100, AMD Ryzen 1200

Primeren za:
– družinski računalnik
– nezahtevne igralce iger

Neprimeren za:
– zahtevnejše igre
– delo z zahtevnejšimi programi

Ob nakupu Ryzen 2200G zaradi dokaj zmogljive integrirane grafične rešitve Vega nakup ločene grafične kartice ni priporočljiv oziroma s tem izničiš glavno prednost procesorja. Za alternativi sta priporočeni grafični kartici Nvidia GTX 1050 2GB (ali 3GB) GDDR5 ali AMD RX 560 4GB GDDR5. Za bolj zahtevne sta možni izbiri še Nvidia GTX 1050 Ti 4GB GDDR5 in AMD RX 570 4GB (8GB) GDDR5.


Dobite ga: eigre.si
Procesor: Ryzen 3 2200G
Arhitektura: Zen/Raven Ridge
Proizvodni proces: 14nm
Frekvenca: 3.5 (3.7) GHz
Jedra: 2(4)
Integrirana grafika: Radeon Vega 8
Podpora rama: DDR4 – 2400MHz DDR3 1600MHz
TDP: 65/45W
Ležišče: AM4


Procesor do 150€ (Vsestranski procesor – Igranje pri 60Hz)

Po odpravi večine poporodnih težav Ryzen serije, slednjo tokrat brez težav priporočam tudi igralcem iger. Situacija na trgu je izjemno zanimiva, saj je v trgovinah mogoče najti tako prvo generacijo v obliki AMD Ryzen 1600 in AMD Ryzen 1600X, kot tudi naslednika
AMD Ryzen 2600 in AMD Ryzen 2600X. Razlika v zmogljivosti je majhna, v ceni nekoliko večja. Ker iščemo kar najboljši P/P je zmagovalec Ryzen 5 2600. Zakaj nisem izbral Ryzen 2600X? Ker gre zgolj za nekoliko navit primerek. Za razliko od Intela je AMD vse procesorje izdal z odklenjenim množilnikom, kar omogoča preprosto navijanje modelov, ki so serijsko sicer nekoliko podhranjeni pri frekvenci. Za to bo potrebna vsaj plošča B350/X370 (pazi na posodobljen BIOS) ali še bolje B450/X470 Pričakovana frekvenca, ki jo večina uspe doseči pri navijanju je okoli 4.2GHz. Že res, da ne gre za najboljše navijalce v zgodovini, se pa zmogljivost vseeno opazno poveča.

Sama razlika med Ryzen 2600 in Ryzen 1600 ni zgolj v višini takta, temveč tud v znižani liturgiji, boljšo podporo za rame in možnostjo doseganja višjih frekvenc. S tem, da bi naj Ryzen 1600X/2600X ob uporabi kvalitetnega hladilnika še sam dvignil frekvenco za do 100MHz nad navedeno v specifikacijah. Torej nič, kar ne bi z malo igranja v BIOS-u lahko dosegli sami z Ryzen 2600 procesorjem. Vredno je omeniti, da starejšim X (1300x, 1400x, 1500x, 1700x, 1800x) modelom ni priložen tovarniški procesorski hladilnik – kar za novo ne velja (v 2x00x je priložen vsem), ki je pri novi seriji naravnost odličen in Intelovi se z njim še zdaleč ne morejo primerjati.

Drugače sam procesor omogoča kakovostno uporabniško izkušnjo. Kot idealen je za vse, ki uporabljate Adobe orodja, AutoCAD ali pa želite zgolj igrati igre (prenašanje iger v živo je možno, a priporočam, poseg po naslednji kategoriji). Procesor, ki zadosti potrebam skoraj slehernega posameznika. Morda je manjša slabost zgolj odsotnost integrirane grafične rešitve, kar pa večina na procesorju te vrednost tako ne bi uporabljala. Škoda, da se AMD ni odločil ob nakupu zraven dodati tudi kakšne igre, kot je to veljalo za FX serijo.

Če pokukamo v nasprotni tabor Intel trenutno dobre alternative za serijo Ryzen v tem cenovnem razredu nima. Zaradi porasti cen Intel i5 8400 in sorodnih Intelovih procesorjev se v tem razredu znajde zgolj štiri-jedrni Intel i3 8100, ki pa je preprosto slabši procesor. Zlomka, še moj Intel i5 6400 (4.5GHz) ga pusti v obilici prahu. Ob vsem tem pa mu pri Intelu upajo nadeti še praktično enako ceno, kot jo terja Ryzen 5 2600?

V kolikor želiš kakšen novčič prihraniti se lahko ozreš za cenejšim Ryzen 5 1600, ki je od Ryzen 5 2600 dobrih 20€ cenejši, ponuja pa za nekaj odstotkov nižjo zmogljivost.

Naša izbira: AMD Ryzen 5 2600
Alternative: Intel i3 8100, AMD Ryzen 5 1600

Primeren za:
– igranje iger
– družinski računalnik
– prenašanje iger v živo (streaming)
– Free NAS

Grafične kartice, ki jih priporočam so: Nvidia GTX 1060 6GB, Nvidia GTX 1070, AMD RX 570 8GB, AMD RX 580 8GB,
AMD RX 590 8GB, AMD Vega 56

Procesor: Ryzen 5 2600
Arhitektura: Zen+/Pinnacle Ridge
Proizvodni proces: 12nm
Frekvenca: 3.4 (3.9) GHz
Jedra: 6(12)
Integrirana grafika: Brez
Podpora rama: Dvo-kanalni DDR4 2933MHz
TDP: 65W
Ležišče: AM4


Procesor do 250€ (Hibrid za delo in igre – vstop v 144 Hz)

Iščeva procesor, ki bo zmožen veliko večino naslovov poganjati z 100+ FPS. S 144Hz ciljam predvsem na manj zahtevne e-športne naslove, saj bi velika večina iger za doseganje teh višav potrebovala izjemno zmogljivo grafično kartico, kar pa že v ideji ne sovpada s cenovno dostopnejšim procesorjem. Zato sem sprejel odločitev za hibrid, ki bo zadostil obema stranema.

Ponovno sem naletel na enako dilemo, kot v prejšnji kategoriji.

Ko je vse drugače, kot je še nedavno bilo. V tej kategoriji lahko brez pomislekov svoje priporočilo namenim AMD Ryzen 7 1700, ki je preskočil konkurenco, ko v obzir vzamemo tudi ceno. Gre za 8(16) jedrni procesor, ki je popravil težave FX serije, torej zmogljivost posameznega jedra. Slednje je skoraj na nivoju Kaby Lake. Še več, v delovnih postajah si boljšega procesorja pod 200€ ne morem zamisliti. Ob vsem tem ima odklenjen tudi množilnik, kar omogoča navijanje. Z navijanjem lahko doseže do 3,9 oz 4.0 GHz (priporočena voltaža do 1.35V).

Priložen hladilnik je kvalitetnejši od hladilnikov, ki smo jih bili vajeni ugledati ob nakupih procesorjev. Dodano ima celo rdečo LED osvetljavo. Tudi sama nastavitev priloženega hladilnika se je sicer nekoliko otežila, a po drugi strani ni zahtevna. Vesel jo boš zlasti, še si sovražil način zapenjanja, ki je bil z nami prisoten več kot desetletje.

Kako pa se odnese v igranju iger? Dobro. Navit Intel i7 8700k/9700k sicer doseže nekoliko več sličic, ampak razlika vseeno ni velika. Kot glavni argument se pojavi cena, ki je daleč od premo sorazmerne glede na zmogljivost. Dosega namreč odlične minimume in zagotavlja tekočo igralno izkušnjo. Oboževali ga bodo prenašalci iger v živo, saj bo zaradi večih jeder zlahka kos zahtevani večopravilnosti.

AMD Ryzen 7 1700 je podoben močnejšim bratcem Ryzen 1700x/1800x in Ryzen 2700/2700X, v kolikor ga navijete na enako frekvenco. Osnoven takt je s 3.2GHz precej skromen, vendar se v turbo načinu dvigne vse do 3.6GHz. Poraba je nizka in opazen je velik napredek napram FX serije, ki je zlahka presegla 200W oznako. Naj na tem mestu še enkrat opozorim, da ne gre za oznako porabe temveč toploto, ki jo je ob delovanju potrebno odvajati preko hladilnika.

Test procesorja si lahko preberete na naši strani.

Naša izbira (hibrid): AMD Ryzen 7 1700
144Hz gaming alternativa: Intel i5 8600k/i5 9600k, AMD Ryzen 2700

Primeren za:
– igranje iger
– družinski računalnik
– delovno postajo
– vstopen server
– Free NAS

Priporočam naslednje grafične kartice: Nvidia GTX 1060 6GB, Nvidia GTX 1070, Nvidia GTX 1070 Ti, Nvidia GTX 1080, Nvidia RTX 2060, Nvidia RTX 2070, AMD RX 580 8GB,
AMD RX 590 8GB, AMD Vega 56, AMD Vega 64.

Procesor: Ryzen 7 1700
Arhitektura: Zen/Summit Ridge
Proizvodni proces: 14nm
Frekvenca: 3.2 (3.6) GHz
Jedra: 8(16)
Integrirana grafika: X
Podpora rama: Dvo-kanalni DDR4 2667MHz
TDP: 65W
Ležišče: AM4


Najboljši procesor do 400€ (Odličen za igre 144Hz+)

Situacija z dobavljivostjo Intel Coffe Lake procesorjev je njihova cena narasla. Gre za prvo enačico Intelovih rešitev, ki potrošnikom ponuja cenovno dostopne 6(12) jedrne procesorje. Tako za 330€ na dober dan prejmeš zgolj Intel i7 8700. Nikakor ne gre za nezmogljiv procesor, zgolj neprimeren za navijanje. Če samo pomisliš, da si s polic pred pol leta za manjši znesek odnesel Intel i7 8700k (danes ga dobiš prej za 400€ ali več). Coffee lake serija velja za vročo in kar kliče po zmogljivih hladilnikih. Za njihovo delovanje bo prav tako potrebno B370, Z370 ali H370 čipovje. Zaskrbljujoče je VRM hlajenje cenejših plošč, zaradi česar se najcenejših primerkov izogni.

Kot osrednja konkurenta se v skledi znajdeta AMD Ryzen 7 2700/2700X. AMD je v začetku preteklega leta uspel nadgraditi že tako uspešno prvo edicijo Raven Ridge in se še bolj približati Intelu. Oba procesorja sta izjemna v aplikacijah s podporo za več jeder. Število teh se žal napram Ryzen 7 1700 ni povečalo in ostaja na 8(16), kar bodo nadgradili v prihajajoči Ryzen 3000 seriji.

Kakorkoli, v nekaterih igrah Ryzen 2700/2700X še zaostajata za i7 8700X, a razlika v povprečju znaša zgolj 20%, rezultat glede na i7 8700 pa izenačita. Ob omembi odstotkov znaš dobiti napačno mnenje. V testih so namreč uporabljene najzmogljivejše grafične kartice. Sličice tako poženejo v območje 100FPS+, kjer razlika med 120FPS ali 140FPS ni ravno velik dejavnik. V 0,1% in 0,01% se Ryzen pregovorno obnese dobro.

Ryzen 2700/X preprosto predstavljata mnogo boljšo vrednost, da pojasnim svoje stališče. Prva izmed njih je, da zraven prejmeš kakovosten procesorski hladilnik z RGB osvetlitvijo (ob Ryzen 2700X), ki bi te na trgu stal dobrih 40€. Za ceno okoli 300€ preprosto nudi več od konkurenčnih procesorjev. Za nameček bo AM4 platforma podprta vsaj do leta 2020, kar pomeni še dve seriji novih procesorjev in dosti lažjo nadgradnjo na prve množične 16(32) jedernike (če verjamemo insajderkim informacijam). Če si že lastiš AM4 B350/X370 osnovno ploščo lahko ob nadgradnji BIOS-a lahkega srca vanjo staviš Ryzen 2700X (kajne Intel in Z370). V nasprotnem primeru si le omisli B450/X470, saj ni nujno, da so vsi proizvajali na B350/X370 posodobili plošče z novo generacijo, ki vztrajno izginjajo s prodajnih polic.

Če procesor nameravaš naviti je najboljša izbira zagotovo Ryzen 2700. Priloženi hladilnik le tega bo ob silovitejšem dvigu frekvenc potrebno zamenjati, a kljub temu za več razredov prekaša tistega, ki ga dobiš ob i7 8700.

Vsi zgoraj omenjeni procesorji omogočajo izjemno uporabniško izkušnjo, najsi bodi uporabljate Adobe orodja, AutoCad ali pa želite zgolj igrati igre (tudi ob prenašanju v živo ne bo težav). Procesor, ki zadosti potrebam skoraj slehernega posameznika.

Če v obzir vzamemo izključno p/p je nedvomni izbor Ryzen 2700. Odprt množilnik ga ob dvigu frekvence naredi enakovrednega Ryzen 2700X, z izjemno RGB hladilnika. Za 250€ boljšega procesorja preprosto ne moreš dobiti. Morda je manjša slabost zgolj ta, da nima integrirane grafične rešitve, kar pa večina na procesorju te vrednost tako ne bi uporabljala. Škoda, da se AMD ni odločil ob nakupu zraven dodati kakšne igre, kot pri FX seriji.

Naša izbira: AMD Ryzen 7 2700
Alternativa: Intel i7 8700(K)/i7 9700K, i7 9900K

Primeren za:
– kakovostno igranje iger
– družinski računalnik
– prenašanje iger v živo (streaming)
– delovne postaje
– vstopne serverje

Priporočam naslednje grafične kartice: Nvidia GTX 1060 6GB, Nvidia GTX 1070, Nvidia GTX 1070 Ti, Nvidia GTX 1080, Nvidia GTX 1080 Ti, Nvidia RTX 2060, Nvidia RTX 2070, Nvidia RTX 2080, Nvidia RTX 2080 Ti, AMD RX 580 8GB,
AMD RX 590 8GB, AMD Vega 56, AMD Vega 64.

Dobite ga: eigre.si
Procesor: AMD Ryzen 7 2700
Arhitektura: Zen+/Pinnacle Ridge
Proizvodni proces: 12nm
Frekvenca: 3.7 (4.3) GHz
Jedra: 8(16)
Integrirana grafika: X
Podpora rama: Dvo-kanalni DDR4 2933MHz
TDP: 105W
Ležišče: AM4


Procesor do 1000€

Dejansko smo prišli do kategorije, ki je za igre in navadneže preprosto nesmiselna. Ne poznam namreč naslova, ki bi bil sposoben zaposliti več kot 16 jeder.

Ne bom dolgovezil. Ko nameravaš kupiti procesor za 1000€ moraš že presneto dobro vedeti, za kaj ga potrebuješ.

Najboljša izbira je nedvomno AMD Threadripper 2950X, ki bo za delovanje potreboval X399 osnovno ploščo. Linija namenjena delovnim postajam tako dobiva še enega junaka. Veseli dejstvo, da je od predhodnika AMD Threadripper 1950X ob izidu cenejši za 100€. V bistvu gre za fino dodelavo slednjega. Vanj sta zapakirana dve Zeppelin jedrišči, vsako s po 8 jedri (skupaj 16/32), dvo-kanalna pomnilnika kanala in 32 PCIe 3 linij.

Ob uporabi 3200MHz DDR4 doseže hitrosti prenosa do fantastičnih 50GB/s. Glavna konkurenta najde v obliki Intel i9 7900X/i9 9820X, ki pa jima za resnejšo primerjavo primanjkuje jeder (10/20), sploh ker zanju Intel zahteva enako oz. še več denarja.

Tako Threadripper 2950X brez resnejšega nasprotnika naziv najboljšega ekstremnega procesorja ne uide. Še najresneje ga ogroža predhodnik Threadripper 1950X, ki se ga zaradi pocenitev da dobiti za okoli 550€, v zameno pa prejmeš zgolj 8% manj zmogljivo zverino.

Naša izbira: Threadripper 2950X
Alternativa: Threadripper 1950X
Alternativa 2.0: Intel i9 7900X/i9 9820X

Primeren za:
– resno delovno postajo
– mnoge virtualne naprave
– strežniki
– deep learning

Grafične kartice – RTX, Quadro, FirePro, Matrix, Vega

Dobite ga: eigre.si
Procesor: Ryzen Threadripper 2950X
Arhitektura: Zen+/Colfax
Proizvodni proces: 12nm
Frekvenca: 3.5 (4.4) GHz
Jedra: 16(32)
Podpora rama: Štiri-kanalni DDR4 2933MHz
TDP: 180W
Ležišče: AM4

Absurdno kategorijo 1000€+ sem tokrat namenoma izpustil, ker preprosto več ni smiselna. Ko zelence poženeš v te višave že dobro veš kaj kupuješ in zakaj, računalniške moči pa z 16(32) jedrnimi “ugodneži” zlepoma ne zmanjka. Upam, da si v članku našel informacije, ki si jih iskali. Zavedaj se, da gre na koncu zgolj za moje mnenje, ki sem ga izoblikoval z leti izkušenj in spremljanjem trga. Morda se z izbirami ne boš strinjal, saj ne boš uporabljal enakih parametrov, saj je članek napisan z mislijo na širok krog uporabnikov in ne zgolj gejmerjev.

Če sklenem misli v celoto je AMD-ju v mojih očeh uspel velik met. Že dolgo namreč nisem videl procesorja, ki bi za razmeroma malo denarja ponujal tolikšno zmogljivost, z uspehom pa so v novotarije uspeli prisiliti tudi Intel.

Ta vodič je tudi zadnji v tako obširni obliki. V prihodnosti lahko pričakujete krajše in redno posodobljene nasvete bistvenim znižanjem, kjer bom nominiral zgolj štiri procesorje, vsakega za izbrano področje.

Za vprašanja sem na voljo na forumu ali na e-poštnem naslovu: [email protected]P