Kdo izmed nas nima še nameščenega zaganjalnika iger kot je Steam ali Origin? Malokdo. Kmalu pa se bo tej dvojici pridružil nov član.
Critical Annihilation – Predogled
Critical Annahilation, ali totalno razdejanje (khm… raz*uk), kot bi jo sam poimenoval v slovenščini, je shoot ’em up s fokusom na fiziko in uničljivo okolje. Vaš glavni cilj je pokončati vse sovražnike, zbrati čim več točk in pri tem preživeti. Trenutno je še v razvoju (gre za early access igro), kljub temu pa je že sedaj popolnoma igralna. Sicer se zna zgoditi, da boste, tako kot jaz, naleteli na občasne hrošče, ampak pa ti od izkušnje kaj dosti ne odvzamejo.
Razvojna ekipa: Devoga (Nizozemska)
Spletna stran: https://devoga.com/
Steam: https://store.steampowered.com/app/339440/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=knTB6iijvH8
Operacijski sistemi: Windows
Testna različica: 0.8.1018
Cena: 9.99€
Zvrst: Shoot-em-up
Video pregled
Akcija, akcija, akcija
Bi radi postali Rambo (brez post-travmatskega sindroma)? Rek “Make love, not war” za vas ne drži? Ne želite razmišljati o številu preostalih nabojev? Ogromno akcije, uničevanje sovragov, katerih trupla bi lahko obdala južno mejo s Trumpovim zidom in nobene klišejske zgodbe, ki ste jim priča v Hollywoodskih filmih (in vse več igrah). Pričakuje vas adrenalinska izkušnja, ki bo na test postavila vaše reflekse. Ne iščite dlje, imamo pravšnjo igro za vas.

Morda samo v primeru, če nanje naletite ob koncu stopnje, v katero ste vložili dobrih 10 minut igranja. Dolžina slednjih kot rečeno znaša med 5 in 10 minutami, vse skupaj pa jih je 14. Tudi raznolikosti okolja ne boste ravno pogrešali. Vsaka stopnja je različno oblikovana in ima drug motiv, razdeljene pa so med 5 različnih poglavij. Vsaka ima na koncu tudi stopnjo brez konca, kjer se lahko resnično razživite nad vsem, kar leze in gre.

Critical Annihilation je primeren zlasti za “sprostitev”, saj ob njem ni potrebno “utrujati” možganov, ponuja namreč golo akcijo. Čeprav sovragi niso ravno biseri inteligence, povzročajo neprestano nevarnost. Predvsem je potrebno paziti, v katero smer se umikate, saj vas drugače hitro spravijo v kot in pokončajo. Tako vas bo igranje v stilu Ramba pogosto kaznovalo. Navadni nasprotniki so dokaj raznoliki (12 različnih) in se razlikujejo po moči in redkosti. Vsake toliko časa se jim pridružijo tudi šefi. Teh je več vrst z različnimi sposobnostmi in mnogi vas lahko pokončajo z samo enim strelom. To lahko v poznejših stopnjah, ki trajajo dlje, povzroči frustracije, saj vas lahko pokonča ena sama preveč optimistična poteza.
Kako pa je z orožji? No, to je po mojem mnenju ena izmed najpomembnejših stvari tega žanra. Ob premajhni raznolikosti namreč igra hitro postane dolgočasna.Kar se tega tiče je špil kar izpopolnjen. Obstajajo primarna, sekundarna in posebna orožja, skoraj vsako izmed njih pa je unikatno. Primarnih orožij je 7, gre za razne puške ter energijska orožja, zanje pa je značilno, da še ob tako težkih prstih streliva ne bo zmanjkalo. Vendar pa zaradi ogromne kvantitete sovragov primarna orožja niso dovolj. Takrat so še kako potrebna sekundarna orožja. Gre večinoma za razstreliva, ki povzročijo veliko eksplozijo, vmes pa se je prikradla tudi ostrostrelska puška. Žal je uporaba teh omejena, saj streliva nimajo neskončno. Jih pa sovražniki pustijo kar pogosto, tako da z njimi ponavadi ni potrebno varčevati. Najboljše sem pustil za konec. Govorim namreč o posebnih orožjih. Še nedavno je bil v igri le minigun, so pa razvijalci z zadnjim popravkom dodali tudi ognje-metalec. Obema je skupno, da začasno nadomestita primarno orožje, vsaj, dokler vam ne zmanjka streliva. Obe prav tako za seboj puščata sled uničenja, tako da je priporočljivo vsako, ki pade na tla, čim prej pobrati.

Od bedaka do junaka
Vaš lik bo sčasoma napredoval, vendar je pot od mestnega sofiča do terminatorja dolga. Izkušnje boste pridobili izključno s pobijanjem sovragov. Če v krajšem času pokončate ogromno sovražnikov dobite bonus, množenje izkušenj pa lahko naraste tudi na 20x, kar pomeni, da namesto 60 točk prejmete 1200 točk. Tako je za visoka mesta na lestvici potrebno pobiti čim več nasprotnikov v čim krajšem času. Je pa pohvalno nekaj, kar v igrah vidim prvič – na spletni lestvici je namreč prikazan le vaš najboljši rezultat. Tako ne more biti en igralec na prvih desetih mestih.
Z napredovanjem dobite na izbiro mnoge koristne nadgradnje, ki vam bodo v naslednji stopnji pomagale preživeti. Nekatere izmed njih so pasivne, kar pomeni, da jih ni potrebno uporabljati. Najbolj pa so opazne aktivne, ki se ločijo na ofenzivne in defenzivne. Morda zaenkrat še niso najbolje uravnovešene (zgodnji dostop), sam sem za defenzivno sposobnost ves čas uporabljal ščit, ki je zaradi hitrega polnjenja ob pobijanju sovragov lahko aktiven do 30% celotnega časa! Prav tako so tudi nekatere pasivne sposobnosti dosti bolj opazne, ena izmed njih na primer vrne strelivo, če strel ubije sovražnika. To je za primarno orožje zaradi neskončno streliva in hitrega polnjenja skoraj nekoristno, omogoča pa neskončno uporabo sekundarnega.
Ko dosežete novo stopnjo dobite poleg nove sposobnosti na razpolago še 6 atributnih točk. Te lahko porabite za zdravje, ščite, povzročena škoda, hitrost ter polnjenje zdravja, učinkovitost nadgradnje pa je odvisna predvsem od karakterja, s katerim igrate. Vsak ima namreč določen bonus za določene atributih, tako da je navadno najbolj učinkovita specializacija.

Izbirate lahko med tremi različnimi karakterji:
- Vojak je najbolj trdoživ, saj ima veliko zdravja, ki se izjemno počasi obnavlja. Zaradi tega je prisiljen v pobiranje paketov prve pomoči, katere ob uničenju občasno odvržejo sovražniki. Primeren je zlasti za vse, ki menite, da je izmikanje sovražnikovim kroglam nepotrebno, čeprav tak stil igranja še vedno ni priporočljiv.
- Izvidnik je namenjena povzročanju kar največ škode v kratkem času. Čeprav ima zelo nizko zdravje, se to zelo hitro obnavlja, prav tako pa je zaradi visoke hitrosti bolj agilen od ostalih karakterjev. Če prisegate predvsem na hitre reakcije in riskantnejšo igro, je primeren za vas.
- Inženir se zanaša predvsem na ščite, s pomočjo katerih močno zmanjša prejeto škodo. Povzroča pa daleč najmanjšo škodo. Več škode povzroči že pokvarjena kisla kumarica, ki ste jo po nesreči zaužili za zajtrk. Tako je inženir primeren predvsem za ljudi, ki se nasprotniku smejijo v obraz, medtem, ko ga počasi pokončujejo.
Uniči vse, kar vidiš
Ob grafični podobi vas bo večina najbrž pomislila na igro Minecraft. Več kot očitno je, da si igri delita idejno podobo, vendar med njima vseeno ni veliko podobnosti. Fokusira se predvsem na fiziko, ki je izvrstna. Pohvalno je popolnoma uničljivo okolje. Tako lahko s streli uničite skoraj vse, to pa vpliva tudi na igranje, saj lahko hitro ostanete brez kritja. Vse, kar uničite, se razprši v drobne piksle, na tleh pa pusti znake uničenja. Optimizirana je dobro in deluje na starejših sistemih, kljub temu pa ne pričakujte, da bo gladko delovala na Intel HD 4600-zasnovanih grafičnih sistemih.

Pohvaliti je potrebno tudi design zvoka. Izjemno je to, da ima vsaka stopnja svojo zvočno podlago, všeč pa so mi bile kar vse. Tako bi težko rekel, katera je najboljša, vse pa dobro spadajo k stopnji, v kateri se nahajajo. Gre bolj kot ne za elektronsko glasbo, ki dobro sovpada s hitrim tempom. Prav tako s dobri tudi zvočni učinki, to pa močno pripomore k uživanju ob igranju.
Zaključek
Če ste privrženci starih akcijskih filmov, je Critical Annihilation prav naslov za vas.
Pozitivno:
+ Všečen izgled
+ Raznolika okolja
+ Polna adrenalina
+ Uničljivi objekti
+ Glasbena podlaga
+ RAMMBBOOOO
Negativno:
– Raznolikost sovragov
– Ni uporabljivih premičnin (tank, avto)
– Občasna nepreglednost
– Ni za softiče
Uncharted 4 ploščki ukradeni iz tovornjaka
Sony je oznanil nove podrobnosti o ropu tovornjaka v Veliki Britaniji.
Drugi Hearthstone Fireside turnir – Ljubljana
Članek nam je posredoval Gregor, ki je organizator Fireside dogodkov.
NCSoft naznanil Master X Master
Master X Master, na kratko MXM, je brezplačna akcijska MOBA/Dungeon Crawler igra, ki združuje neposredno kontrolo nad herojem in revolucionarni tako imenovan »tag system« oz. označevalni sistem, ki omogoča preklop med vašima dvema mojstroma kadarkoli v boju.
Ubisoft naznanil Legends of Anteria
Legends of Anteria je strateška igra postavljena v magično kraljestvo, zasužnjeno s krvoločno hordo sovražnih frakcij. Sprostite moči petih herojev, premagajte sovražnike, pridobite kraljestvo nazaj in pojdite domov. Igro lahko pričakujemo v digitalni obliki za PC.
ELEX – nove slike in prvi igralni posnetek
Piranha Bytes slovi predvsem po svoji seriji Gothic, sedaj pa kujejo novo igro imenovano ELEX.
Na Cyberpunk 2077 bomo še dolgo čakali
Razvijalec CD Projekt RED, najbolj znan po svoji seriji iger The Witcher, je pred kratkim podal nekaj novih detajlov o svoji novi igri.
Nov del Five Nights At Freddy’s!
Vsi, ki ste spremljali v naslovu omenjeno serijo iger veste, da je ustvarjalec Scott Cawthon zatrdil, da Pet noči pri Fredy-ju 5 ne bomo videli.
The Elder Scrolls Online: Dark Brotherhood
The Elder Scrolls Online, na kratko TESO, dobiva nov DLC imenovan Dark Brotherhood.
Ashes of the Singularity – Recenzija igre
Predstavljajte si strategijo, kjer maksimalno število enot ni omejeno in kjer spopadi lahko vsebujejo več kot 200 enot. Ob kateri dandanes popularne strategije Grey Goo, Starcraft 2 in Homeworld 2 izpadejo kot kakšna prvoaprilska šala. Zadnja odmevna strategija, ki je to poskusila, je bila Supreme Commander: Forged Alliance. Dandanes se uvršča med klasike – o tem priča tudi ocena 97% na steamu. Ker je izšla že “davnega” leta 2007, je počasi čas za vrednega naslednika.
Razvojna ekipa: Stardock & Oxide Games (USA)
Založnik: Stardock Entertainment
Spletna stran: https://www.ashesofthesingularity.com/
Steam: https://store.steampowered.com/app/228880/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=3TaQzLHVpqU
Operacijski sistemi: 64 bitni Windows 7, 8, 8.1, 10
Datum izida: 31.3.2016
Cena: 49.99€
Zvrst: Realno-časovna strategija
Video Pregled
Po korakih velikanov
Sedaj imamo tu Ashes of the Singularity. Pri njenem razvoju so sodelovali Stardock, veterani v žanru realno-časovnih strategij. Svoje prste so imeli vmes pri kar lepem številu strategij, najbolj odmevne pa so zagotovo Sins of the Solar Empire, Fallen Enchantress in Galactic Civilization 3. Lahko se pohvalijo s še kar nekaj drugimi in skoraj vse veljajo za odlične igre, mnoge se uvrščajo tudi med klasike. Tokrat so sodelovali z razvojno ekipo Oxide Games, njihov produkt pa je zgoraj omenjena igra. Uspe zadostiti visokim pričakovanjem, ali bo potonila v pozabo, kot že toliko strategij pred njo? No, pa preverimo.

Kot ste verjetno že uganili, je Ashes of Singularity realno časovna strategija. Ker je ta žanr že nasičen, je težko uvesti kakšno večjo novost, jih pa uvede kar nekaj. Spopadi v tej igri so bolj taktični kot v večini drugih predstavnic zvrsti, saj je zaradi počasnosti (večine) enot potrebno misliti vnaprej, pomembno je tudi predvidevanje nasprotnika. Vse, nad čemer nimate pregleda, prekriva meglica. Nad njo lahko dobite vsaj nekaj pregleda z izgradnjo radarja. Le ta nato sovražne enote do določene razdalje označi na zemljevidu. Seveda ne boste vedeli, za katere enote točno gre, ampak le, da nekaj prihaja nad vas.
Ker se ves čas nekaj dogaja, igra ni najbolj primerna za začetnike žanra. Zaradi obsežnosti bitk in osvajanja točk ozemlja ni primerna za “počasne” igralce, saj vas v tem primeru nasprotnik hitro pusti za seboj. Ves čas je potrebno nadzorovati tudi porabo surovin, saj je njihovo skladiščenje omejeno, vse odvečne pa gredo v nič. Nikakor jih ni priporočljivo imeti “na nuli”, saj se v tem primeru vse gradi zelo počasi. Po končani bitki se nam statistika pridobljenih, porabljenih in zavrženih surovin izpiše tudi na zaslonu.
Človeštvo proti umetni inteligenci
Igra se odvija se v drugi polovici 22. stoletja. Ljudje so osvojili sposobnost prenašanja zavesti izven svojega telesa, vseeno pa ne morejo pozabiti na to, kar so (“War. War never changes”). Tokrat so nasprotnika izdelali sami. Haalee je umetna inteligenca, ki je nekako dobila zavest in začela zbirati armado isto-mislečih. Tako lahko izbirate med dvema frakcijama – “Post Human Coalition” in “Substrate”. Medtem, ko ljudje uporabljajo oklepne, bolj vzdržljive enote in staro-šolska strelna orožja, je umetna inteligenca bolj navezana na energijske ščite, prav tako tudi njena orožja delujejo na principu energije.
Na splošno sta obe frakciji raznoliki, tako po enotah, kot tudi po samem stilu igranja. Obema je skupno to, da njihove enote sestavljajo le lebdeča vozila in letala. No, različic teh je kar nekaj. Vse imajo bolj kot ne klasično vlogo (ostrostrelci, topništvo, anti-letalska obramba), izjema so le Dreadnought-i. To so večje pozne (late-game) enote, ki stanejo ogromno surovin, zato pa običajno zlahka pometejo z velikim številom navadnih enot. Seveda imajo (vsaj delno) določene vloge, so pa dosti bolj fleksibilni. Tako kot vsaka enota v igri imajo tudi šibke točke. Njihova največja slabost je, da so zelo počasni ter občutljivi na letalske napade, prav tako tudi na ostrostrelce.

Vsekakor ni priporočljivo imeti same “dobre” enote, temveč je sestavo vojske za uspešno vojskovanje potrebno prilagoditi glede na nasprotnikove sile. Navadno najbolje učinkuje vojska z določenim številom topovske hrane, da nasprotnik težje pride do vaših pomembnejših enot. Te navadno hitro podležejo strelom, zato jih je potrebno zaščititi.
Zmago lahko dosežete na dva različna načina. Eden je seveda eliminacija vseh nasprotnikov, obstaja pa tudi “ekonomska” zmaga. Za to je potrebno držati v rokah generatorje Turiniuma, ki so razporejeni tekom mape. Če jih nadzorujete več kot nasprotnik, vam zbirajo Turinium. Ko ga zberete dovolj, zmagate, ne glede na vse ostalo. Ne glede na to, kako želite zmagati, je najprej potrebno povečati velikost lastnih sil. Tako je najprej potrebno zbrati surovine – dve primarni (kovino in radiacijo) in quanto, ki se uporablja za nadgradnjo enot ter njihovega števila. Uporablja pa se tudi za posebne sposobnosti. Te služijo različnim namenom, z vsako uporabo pa se njihova cena poveča. Tako morate redno povečevati tudi proizvodnjo quante, saj jih drugače kmalu ne boste mogli več uporabljati.
Epska kampanja? No, niti ne
Kampanja šteje dobrih enajst misij, od teh so tri opcijske. Ni nek presežek, saj je v prvi vrsti nekakšen uvodnik, ki igralca seznani z mehanikami igre. Vseeno je ne gre jemati z levo roko. Drugače boste kar hitro spoznali, da je skriptirana (vsaj v kampanji) umetna pamet dostojen nasprotnik. Tudi sam sem jo na začetku podcenjeval, saj sem mnenje razvijalcev, ki trdijo, da je sposobna premagati 90% igralcev, vzel z rezervo. Tako sem začel na težki težavnosti… in bil v prvem poizkusu razbit na prafaktorje, zato lahko osebno potrdim, da trditve razvijalcev držijo kot pribite.

Umetna pamet si svoj naziv več kot zasluži. Je kot bakterija in se zna prilagoditi vsem okoliščinam. Seveda sem takoj prestavil na srednjo težavnost, sem pa tudi tam imel občasno težave. Sčasoma sem se sicer na igro navadil, tako da sem večino misij končal v prvem ali drugem poskusu. Na težjih težavnostih začne AI malo goljufati (hitrejša gradnja, več zdravja), nikoli pa, za razliko od nekaterih drugih strategij, ne vidi cele mape ali pa povzroča večje poškodbe. Tudi ostale spremembe so očitne le na najtežjih težavnostih, na najtežji pa je en nasprotnik zmožen premagati tudi do pet igralcev.
Tudi večigralski način ni slab. V njem se lahko pomerite z drugimi igralci, ti pa zagotovo igrajo drugače od umetne inteligence. Ni važno, kako dovršena je umetna inteligenca, še vedno ne more misliti kot človek. Seveda pa igralci delajo tudi večje napake. Tako na primer ne morejo imeti nadzora nad celotnim zemljevidom ves čas, tako da lahko izvedete diverzijo in nato nasprotnika udarite na drugi strani.
Michael Bayu v ponos
Ob najvišjih nastavitvah in DX12 (za to potrebujete Windows 10) Ashes of the Singularity izgleda naravnost fantastično. Čeprav je teren bolj osnoven in ne-raznolik, boste ob vseh učinkih gledali skorajda filmske bitke. Sami projektili izgledajo izjemno, zaradi raznolikosti pa je nebo polno različnih barv. To je vidno predvsem v večjih bojih, ko projektili letijo vsepovsod. Slednje s sabo seveda potegne potrebo po zmogljivejšem računalniku, saj je igra na najvišjih nastavitvah sistemsko izjemno požrešna, sploh iz grafične kartice zna iztisniti še zadnje drobce zmogljivosti. Težav z njo sicer ne boste imeli, tudi če je vaš računalnik manj zmogljiv. Seveda bo v tem primeru za gladko delovanje grafične nastavitve potrebno prilagoditi. Sam sem igro igral na grafični kartici GTX 970 in (presentljivo) dvojedrnem procesorju Intel Pentium G3258, navitem na 4.5 GHz. Brez težav mi je delovala na visokih nastavitvah, čeprav uradno za igranje potrebujete vsaj štirijedrni procesor.
Zvočna podlaga je všečna, prav tako tudi govor, v redkih trenutkih, ko je prisoten. Dobri so tudi zvočni učinki, ki jih boste poslušali ob vsakem spopadu. Nekako me spominjajo na Star Wars, sploh pri nečloveški frakciji, saj ta uporablja energijska orožja.

Rocket League – brezplačen preizkus ta vikend
Razvijalec Psyonic je razveselil marsikaterega igričarja, ki mu je za ta vikend preprosto zmanjkalo iger.
Blizzard bo spremenil več starih kart
Udarec bodo prejeli predvsem agresivni decki, slabo pa jo je odnesel tudi druid. Veliko od teh sprememb je bilo za pričakovati, vas pa lahko nekatere izmed njih presenetijo.
Ali bomo dobili »Tomahawk« v Counter Strike Global Offensive?!
Če brskate po datotekah CS:GO– ja lahko najdete marsikaj zanimivega.
Counter Strike: Global Offensive NOVOSTI!
V zadnji posodobitvi smo dobili kar nekaj zanimivih novosti.