🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 455

Dve kameri na telefonu? Amatersko. Nokia 9 PureView jih bo vsebovala kar 5!

0

V bolj preprostih časih so imeli telefoni na zadnji strani samo dve luknjici, ena od njih je bila kamera, druga lučka. Preprosto in dovolj za povprečnega uporabnika.

A dandanes je že vsak drugi uporabnik telefona mnenja, da je nadpovprečen fotograf, za svoja “remek” dela, ki ponavadi vključuje skledo navadnih špagetov, pa seveda potrebuje tudi pravo opremo.

Proizvajalci telefonov so se temu odzvali in če smo na začetku malce postrani gledali telefone z dvema kamerama, si je finski proizvajalec mobilnikov Nokia ogledal svoje karte in z nasmeškom na ustih v igro porinil vse svoje žetone: “All in!”

Tako bo njihov novi telefon, Nokia 9 PureView na zadnji strani izgledal kot glava pajka, saj bo vseboval kar 5 kamer. Te naj bi skupno v objektiv prinesle več podrobnosti kot pri konkurenci, poleg tega pa bo osvetlitev 10x boljša kot pri konkurenci.

To pa ni edini adut tega telefona. Na sprednji strani bo moč odkriti bralnik prstnih odtisov, kateri pa se bo nahajal pod zaslonom.

Procesor bo tisti iz leta 2018, torej Snapdragon 845, poleg tega pa bo v ohišje zapakirano 6GB pomnilnika ter 128GB shrambe.

Čakata nas še brezžično polnjenje ter 6 inčni, 2K zaslon.

Kdaj bo znanih več informacij? Govorice pravijo na pozni januar a prej verjamemo, da bo Nokia kaj več pokazala na sejmu CES (8. januar) ali pa na Mobile World Congress dogodku v februarju.

Fallout 76 hrošč onemogočil atomske bombe za novo leto

0

Vsi vemo, da se Fallout 76 sooča s težavami, saj razvijalec Bethesda pri dotični igri nikakor ne more splezati na zeleno vejo.

Po vseh neprilikah, kjer je bila zadnja razkritje uporabniških računov ter podatkov iz kreditnih kartic, se je zdelo, da so končno zajezili vse težave in da so pred njimi lepši časi.

Vendar se tudi leto 2019 za Fallout 76 ni začelo ravno lepo. Novo leto je namreč čas pokanja in seveda bi se spodobilo, da bi igralci ob polnoči sprožili največjo petardo od vseh: atomsko bombo.

Žal pa je vsem nuklearnim fanatikom to namero preprečil hrošč in novo leto je bilo v tej post-apokaliptični deželi čudno tiho.

V vsakem začetku tedna so v igro izpuščene nove nuklearne kode. Igralci morajo slednje dobiti med preigravanjem, kode pa ponavadi ščitijo pošasti, ki so visoke stopnje in so za bojevanje precej trd oreh.

Vsak teden bi se morale kode resetirati in igralci se morajo spet podati v lov za novimi. Problem je, da se to ravno ta teden ni zgodilo in po pokončanju visoke stopenjskega pošastka, so bili igralci nagrajeni z istimi kodami kot prejšnji teden. In te so bile seveda neuporabne.

Bethesda se je lotila delati na popravku, do takrat pa bodo jedrski silosi na žalost ostali zaprti. Ti šment.

Dark Souls dobil nov ogromen mod, ki popolnoma spremeni igro

0

Ko slišimo za ogromne modifikacije, ponavadi najprej pomislimo na izdelke razvijalca Bethesda kot so naslovi iz The Elder Scrolls ali pa Fallout franšiz.

A tudi Darks Souls modderska scena počasi dobiva zagon in če so bile dosedanje modifikacije bolj majhne, kot recimo igranje skozi igro v preobleki CJ-a iz San Andreasa, smo sedaj dobili prvo večjo zadevo, ki precej spremeni osnovno igro.

Daughters of Ash prihaja izpod rok ustvarjalca, ki se kliče pod vzdevkom Grimrukh. Ta naj bi na modu delal več kot dve leti in na njemu porabil okoli 2000 delovnih ur. Torej toliko, kolikor traja povprečen skozihod skozi to igro.

Daughters of Ash naj bi vseboval dvakrat več vsebine kot osnovna igra a v njemu ne bomo odkrili kakšnih novih map ampak se gre za ponovno ustvarjeno vsebino, ki jo je razvijalec From Software izrezal iz originalne različice.

Tako nas čakajo novi šefi, sovražniki, oprema, skrivnosti ter celo NPC-ji z unikatnimi nalogami. Odkrili bomo nove bližnjice in vsebine naj bi bilo toliko, da je vse ne bo moč videti ob samo enem preigravanju.

Daughters of Ash je trenutno kompatibilen samo s Prepare To Die različico igre, bo pa zadeva kmalu predelana tudi za Remastered verzije.

Kako zadeva izgleda v praksi si lahko ogledate v spodnjem posnetku, zainteresirani pa si mod lahko prenesete iz sledeče povezave.

Zahod počasi sprejema anime

0

Kot samooklicani ljubitelj animejev, se spominjam dni, ko sem prišel domov iz osnovne šole, prižgal računalnik in preko CD-ja, ki mi ga je zapekel bratranec, gledal Naruto ali bral One Piece mango še dolgo v noč.

Ljubezen je ostala še do danes, vendar pa se v pogovoru s sovrstniki ne obnese vedno. Ob omenitvi risank kot so Naruto, Bleach in One Piece odzivi niso vedno navdušujoči, predvsem zaradi prepričanja, da so japonske risanke namenjene samo otrokom.

One Piece, ki izhaja že od leta 1997 še vedno velja za najbolj brano mango na svetu, saj je do maja 2018 prodala po svetu več kot 440 milijonov izvodov, kar jo naredi najbolj prodajan manga izdelek v zgodovini

Na srečo je prišlo do spremembe v prepričanju, saj vedno več ljudi ugotavlja, da anime ni žanr, kot je zahodna animacija, temveč umetniški format, ki razlaga vrsto zgodb. Tako kot igrice, ki vedno bolj razbijajo stigmo, da so namenjene samo otrokom, so se tudi japonske oziroma azijske animacije v zadnjih dveh desetletjih začel odpirati širši in predvsem starejši publiki na zahodu.

V 80. in 90. letih prejšnjega stoletja so se začele počasi uveljavljati v zahodni kulturi, vendar ne tako kot danes. Kaj pa je privedlo do anime renesanse?

Če se vrnemo desetletje nazaj, je bil ključni problem vsakega ljubitelja risank, dostop. Anime je veljal za zelo tržno nišo; večino jih ni bilo nikoli uradno narejenih izven Japonske ampak le v piratski verziji s podnapisi oboževalcev. To pomeni, da je nakup le-teh naredil luknjo na vašem bančnem računu. Še danes, na primer, nakup ene sezone One Piece, ki vsebuje 15 epizod, stane 50 evrov, da ne govorimo o nakupu celotne serije, ki sedaj obsega 800 epizod.

Toda radost digitalne dobe je prinesla cenovno ugoden način gledanja priljubljenih animacij v obliki Crunchyroll; storitev predvajanja, ustanovljene leta 2006, ki je od takrat privabila približno več kot 20 milijonov naročnikov. Na njihovi strani lahko vsebino gledate brezplačno, gledanje v HD kvaliteti in brez oglasov pa vas bo stala 6.15 evra za mesečno naročnino ali 53 evrov za letno naročnino.

Ne glede na to, koliko časa imate za gledanje, je naročnina pri Crunchyroll še vseeno cenejša kot nakup sezone kateregakoli animeja. Tako si lahko veliko več ljudi privošči gledanje, prav tako pa je digitalne verzije mogoče gledati kjerkoli, na katerikoli platformi.

Kaj pa to pomeni za realno konsumpcijo animejev? Naročniki Crunchyrolla mesečno skupno porabijo 1.5 milijarde minut za gledanje, tj. 75 ur na posameznega naročnika, kar sta dve uri in pol na dan. Za primerjavo, naročniki Netflixa gledajo televizijo uro in pol na dan. In čeprav ima Netflix več kot 98 milijonov naročnikov, povprečni naročnik Crunchyrolla gleda več kot povprečni naročnik Netflixa gleda televizijo.

Netflix je končno izdal prav svoj anime, Devilman Crybaby

To je opazil tudi Netflix, ki počasi kupuje pravice za predvajanje določenih animacij na svoji platformi. Ne glede na platformo, na kateri gledamo anime, je ta postal dostopen vsem, ki bi si želeli poizkusiti morje vsebin.


Cowboy Bebop velja za enega izmed kultnih izdelkov, ki je praktično obvezen ogled za vsakega novega gledalca animejev

Ravno zaradi množične izbire med animeji, se začetnik lahko izgubi v poplavi vsebin. Ta nima nobene primerjave z zahodno animacijo, saj prihaja iz popolnoma drugačne kulture. Vendar je lahko tudi manevriranje skozi zahodno vsebino zabave utrujajoče.

Junaki počasi postajajo enaki in kmalu več ne vemo, kje se ena serija konča in druga začne. Vendar pa takšen način zabave ne prinaša dobička. Zahodna publika ima že dovolj priredb, ponovitev in nadaljevanj kot so Baywatch (2017) in Ghostbusters (2017). To še ne pomeni da so japonski animatorji pobožni umetniki, ki jih denar ne zanima. Prav tako živijo v kapitalistični družbi in morajo s svojim delom služiti denar.


Sen to Chihiro no kamikakushi oz Spirited Away (Japan 2001) je prvi anime, ki je prejel Oskarja

Je pa pri njihovih animacijah opazno veliko več spoštovanja do kreativnega ustvarjanja. Kljub temu, da je napisal več kot 80 knjig mange One Piece, je Echiiro Oda celo navedel, da bi “umrl za One Piece”.

Ta fanatična stopnja predanosti se kaže v celotni seriji, česar pa v zahodni kulturi v industriji zabave redko zasledimo. To anime povzdiguje na višjo raven, saj ustvarjalci pri animiranju delajo z mislijo na to, kako bodo osrečili svoje oboževalce kot pa na to, da bodo zaslužili čim več denarja.

In čeprav se sliši za lase privlečeno je Studio Ghibli dober primer takšnega dela. Studio sta ustanovila Hayao Miyazaki and Isao Takahata in 1985. Od izdaje njihovega prvega filma, Laputa: Castle in the Sky, je studio počasi večal svojo bazo fenov.

Medtem ko je bil anime boom v 90-ih odličen za medij, so se stvari v začetku leta 2000 zares razvile, ko je Studio Ghibli prejel Oskarja za najboljši animirani celovečerec, Miyazaki: Spirited Away. Ta dosežek je spremenil celoten pogled na ustvarjanje teh zanimivih animacij. Razbil je stereotipno predstavo, da so animeji ustvarjeni z namenom prodaje igrač ampak so to animacije s svojo vrsto umetnosti in pripovedovanjem zgodbe.

Vsak animator ima svoj stil risanja in način pripovedovanja zgodbe, kar še bolj potrdi dejstvo, da anime ni toliko žanr kot je oblika umetnosti, v kateri vsak vnaša svoje znanje in domišljijo.

Your Name. je anime, ki je tudi največ zaslužil, saj je v blagajno spravil kar 358 milijonov dolarjev

Zato oboževalci animejev ne izgubite upanja in poskušajte svoje prijatelje in družinske člane privabiti v svet, kjer domišljija nima meja. Mogoče bodo sprva oklevali, vendar se za vsakogar najde nekaj v tem širokem, raznolikem mediju. Če pa se še sam odločaš o gledanju, ne oklevaj. Samo zapomni si, da je anime poleg žanra tudi umetniška oblika sama po sebi.

Black Desert Online dogodek nagrajuje svoje igralce, če ostanejo vpisani v igro

0

Razvijalec Pearly Abyss lepo skrbi za svojo MMO igro Black Desert Online. Tako je špil, ki že tako slavi kot eden najlepših MMO naslovov, doživel predelano grafično podobo v obliki Remastered edicije igre, nekaj časa pa so na zanimiv način podeljevali brezplačen dostop do polne različice Črne puščave.

Trenutno v igri poteka nov dogodek, imenovan Let It Snow. Med tem časom bo vsak igralec, ki bo vpisan v igro, ne glede na to ali bo aktiven ali ne, prejel posebne snežinke.

Te bo potem moč zamenjati za posebne Loot Boxe, ki se imenujejo “Snowflake Ornament Boxes” in prihajajo v različicah kot so: Delicate,
Resplendent, Shining, Black Magic Crystal Box in Fine Accessory Box. Slednja od teh vsebuje predmete kot so prstani in uhani najvišjih nivojev.

Priporočljivo je, da svoj lik odpeljete na neko osamljeno mesto in tako, če vas ne mika igranje, lahko vaš izbrani heroj samo stoji in prejema snežinke. Te padejo na vsakih 30. minut in tako lahko recimo v petih urah igranja na dan, prejmete 10 snežink.

Let It Snow dogodek se je začel 27. decembra in bo potekal vse do 16. januarja 2019.

Če si Black Desert Online trenutno še ne lastite in se želite zapoditi v lovljenje teh posebnih snežink, lahko izkoristite ponudbo na Steamu. Igra je namreč trenutno znižana za 50% na 4.99€, kar je odlična kupčija, glede na to koliko igralnih ur lahko iztisnete iz samo enega evrskega petaka.

Kako bi izgledal Max Payne v sodobni grafični podobi

0

Težko je verjeti, da Max Payne šteje že 18 let in čeprav je igra dandanes še povsem igralna in vzdušna, ne moremo mimo dejstva, da je njeno ostarelo podobo že močno začel zob časa.

Zadnjo Max Payne avanturo smo prejeli leta 2012 in od takrat dalje razvijalec Rockstar sedi na pravicah kar naredi uresničene želje po štirici vsako leto bolj blede.

Vseeno pa nam je dovoljeno sanjati in to počne tudi oblikovalec stopenj, ki si trenutno služi kruh pri razvijalcu Bulkhead Interactive.

Tipček, ki sliši na ime Wojciech Chalinski je tako zagrabil za pogon Unreal Engine 4 in v moderno preobleko prenesel prvo stopnjo igre Max Payne, podzemnico Roscoe Street Station.

Žal mapa ni povsem igralna in je v bistvu samo koncept. Chalinski svojega izdelka ni ponudil širši javnosti za preizkus zato se lahko sami slinimo nad slikami ter posnetki, ki si jih lahko ogledate spodaj.

Ogromna modifikacija Beyond Skyrim: Morrowind dobila nov napovednik

0

Modifikacija, ki nosi ime Beyond Skyrim ima vsekakor močno ambiciozne cilje. V pogon Skyrima namerava namreč prenesti vse večje pokrajine Tamriel in tako bomo lahko v samo eni igri obiskali vsa večja ozemlja, ki jih poznamo iz Elder Scrolls sage.

Tokrat so se razvijalci odločili prikazati okolico Morrowinda. V njej politične spletke razširjajo Dunmer hiše in na nas je, da njihove goljufije privedemo na plan in sproti razrešimo še kakšno skrivnost.

Čaka nas obširna glavna naloga ter kupček stranskih opravil, ne bo manjkalo pa dobrega, starega potikanja po temnicah in ugonabljanja okostnjakov.

Igralci se bomo podali na severne otoke Morrowinda, kjer nas čakata Blackrock Isle ter Sheogorad, vsak od teh pokrajin pa bo vseboval naloge z zvočnimi govorci, nalogami, temnicami ter novo opremo.

Beyond Skyrim: Morrowind zaenkrat še nima napovedanega datuma izida, do takrat pa se lahko zatopimo v spodnji napovednik.

Najbolj katastrofalni procesorji in grafične kartice v 2018

0

Kot se za zadnji dan odhajajočega leta spodobi, gre za čas, da se ozremo na preteklo leto in ob vseh uspehih izpostavimo tudi manj uspešne projekte. Čeravno osebno raje spišem in svetujem pri nakupu stvari, ki ponujajo največ za svojo ceno, bom tokrat piškotke jemal od temne strani. Strani, kjer je vse presneto drago, nudi bore malo za ceno in v mojih očeh nikakor ne upraviči nakupa.

Kot diametralno nasprotje lahko na strani preveriš tudi, kateri procesor ali grafično se v danem trenutku splača kupiti. V kratkem bosta deležna prepotrebne posodobitve, ki se že predolgo izmika mojim prstom.

Kakorkoli, osredotočiva se na tokratno temo, to je, nakupu česa se definitivno izognite. Spisano leti tako na grafične kartice, kot tudi procesorje, to sta komponenti, ki tudi najbolj vplivata na zmogljivost računalnika. Diktirate delovanje vsakega računalnika in preprosto ne sodita v kategorijo matičnih plošč, pomnilnika ali napajalnikov, kjer je bistvena lastnost zgolj dohajanje zmogljivosti naših težko-kategornikov.

Grafična kartica

GT 1030 DDR4 abominacija

Naziv najslabše kartice zadnjega desetletja nedvomno pripada GT 1030 DDR4. Preprosto za skoraj identično ceno kot GT 1030 GDDR5 ponuja sramotno kar 50% nižjo zmogljivost. Zanjo enostavno ni mesta, saj ne služi drugemu kot zgolj proizvajalčevi izrabi zaloge zastarelega pomnilnika, ki je mimogrede pri tem modelu na spletu in tudi sami embalaži pogosto zamolčan ali skrit globoko znotraj drobnega tiska. Neuk uporabnik težavo zlahka spregleda in se čudi zatikanju v igrah.

Kartica niti ni nova, njen izvorni greh sega v maj 2017. Grešnik, ki je to abominacijo spočel si zasluži kamenjanje, metanje gnilih paradižnikov in redno dostavo pasjih iztrebkov na hišni prag. Je namreč avtor vsega, česar si pri “novodobni” kartici nihče ne želi. Za 60% nižja prepustnost 16.8GB/s napram 48GB/s (GDDR5) se preprosto pozna. Podlo, ni kaj.

Da pa ne govorimo zgolj o teoretični zmogljivosti, lahko navedemo praktičen primer v zadnje čase nadvse popularni igri Fortnite. Namesto 130FPS na HD in srednjih nastavitvah pri GDDR5 bratcu pri isti grafični z GDDR4 pomnilnikom na istih nastavitvah pristaneš pri 73FPS in kot omenjeno, si za grafično kartico odštel zgolj dobrih 5-10€ manj.

Kitajski GTX ponaredki

Med najslabše investicije sodijo “kitajske” GTX grafične kartice. Slednje se prodajajo pod oznakami GTX 960, GTX 970, GTX 1050, GTX 1060 pa vse do najdražjih GTX 1080 Ti.

Zakaj pa sploh gre? No, pod pokrovom se skriva presenečenje. Pred dobrimi dvemi leti sem tudi sam naletel na podobno “prevaro”. Med prečesavanjem Bolhe najdem oglas za GTX 780 za 100€ (takrat so se prodajale za >200€), kjer nekaj hudo smrdi. Seveda lastnika pokličem, vprašam par podrobnosti glede kartice, a vseeno mi ugodna cena ni dala miru. Vse skupaj se je končalo ob omembi: “Kupljena s Kitajske, saj vem, da je malenkost slabša, ampak gor piše GTX780.”

Zakaj se torej izogniti takšni robi? Praktično ne kupujete omenjene kartice, temveč dosti slabši model. Recimo GT 450 z generičnim hladilnikom in ponarejenim BIOS-om, ki jo sistem sicer zazna kot GTX 780. AMPAK. Razlika ni zgolj v goli zmogljivosti. GTX 780 ima namreč 3GB GDDR5 pomnilnika, a GT 450 ga seveda premore dosti manj in sicer zgolj 1GB GDDR5. BIOS zazna kartico kot GTX 780 s 3GB pomnilnika in bo zato seveda mislil, da razpolaga s 3GB pomnilnika. Posledično večina aplikacij sploh ne bo delovala, če katera že bo, se bodo pojavljale hude grafične anomalije, vi pa boste puščeni z grenkim okusom v ustih.

Popolna prevara za neznalce, ki mnogokrat ne gojijo nobenih predhodnih pričakovanj. Vsaka norost v sebi skriva smisel. Goljufivci iz trga niso izginili niti nekaj let kasneje, tako, da le previdno ob nakupih kartic, sploh tistih brez oznak proizvajalca ali s sumljivo nizkimi cenami.

RX 580 – kitajski trg

Čeprav v zadnjih letih AMD ravno ne slovi po kontroverznih praksah in odločitvah, temu letos ni bilo tako. Zlasti na kitajskem trgu so pričeli s prodajo RX 580 z le 2048SP enotami, ki je v bistvu prepakirana RX 570. Če ne drugega so vsaj nekoliko spremenili ime in dodali 2048SP. Vseeno marsikdo razlike ne bi opazil, konec koncev gre za RX 580, kajne? Razlika nikakor ne dosega razsežnosti GT 1030, a vseeno se RX 580 2048SP ponaša z 256 stream procesorji manj od polnovredne različice, cena pa je praktično enaka.

Upam, da v naslednjem letu do podobnih marketinških mahinacij več ne bi prihajalo, če pa že bodo, pa jih bom karseda hitro izpostavil (ja, zavzemal se bom tudi za svetovni mir /s).

RTX 2070/2080

Marsikdo se ob omembi Turing serije z mano ne bo strinjal in mnenja so deljena. A RTX 2070 in RTX 2080 si preprosto zaslužita nominacijo, saj sta utelešenje prakse, ki je kupci ne smemo podpirati. Ne gre za kartici, ki bi poželi tone ovacij in na mizo za manjši denar prinesli dodatno zmogljivost. In cena je ob zavajanju tudi glavna spotika spora. Kartice, ki se prodajajo po MSRP niso ravno slab nakup, a hkrati ne prinašajo navdušenja, saj so zgolj za drobtine hitrejše od odhajajočega cenejšega Pascala.

Razvoj se je ob izidu Pascala preprosto zaustavil in Turing ni nadgradnja, ki sem jo pričakoval. Podrobneje o temi lahko najdeš tukaj.

Pa je Nvidia kriva za to, da ji preprosto ni potrebno razkriti najbolj vročih želez, ki jih skriva v kovačnici? AMD trenutno preprosto ni enakovreden konkurent, saj se mu v FPS višavah začne kolcati in le s sramom pogleduje v zeleno nebo. RX Vega 64 sploh ni slaba kartica, je pa prepočasna za konkuriranje najhitrejšim. Torej, čeravno si trenutno Nvidia status quo lahko privošči, zna na dolgi rok odločitev obžalovati. Le naj vrže oko na Intel in njegove težave.

Procesorji

Trg žlahtnih kovnic je zacvetel ob splavitvi Ryzen serije. Ne bi zgrešil ob trditvi, da je slednja nekaj najboljšega, kar se je v industriji lahko zgodilo.

Skylake-X osvežitev

Po drugi strani pa je prikazana nonšalantnost in spanje na lovorikah. Kot odgovor na Threadripper procesorje je Intel nasilno splavil Skylake-X osvežitev. Vojna jeder je dobila novo razsežnost. V praksi do boja ravno ni prišlo, saj na policah še vedno čakamo, da iz obljubljene dežele splava 28 jedrni procesor s 5GHz. AMD je svoje karte razkril že pred meseci z 2990WX (32/64), ki je še do danes najzmogljivejši procesor na potrošniškem trgu.

Intelova pošast bo terjala povsem nov socket, kjer bo tudi plošča izjemno draga – 600€+, če bo v prvi vrsti sploh ogledala svetlobo dneva.I

Intel si bom letos resnično privoščil. Spodrsljajev kar ne zmanjka. 9. generacija procesorjev je tako dobra, da so lahko 8 kar preskočili? Težava ni preskok, kjer smo iz 6. pristali na 9., ampak dejstvo, da 9. generacija ni ravno izjemna.

Na spletu sem naletel na ogromno število pripomb in kritik na račun i9 9980XE, procesorja s ceno zajetnih 2000€. Vroča pečica, ki jo je praktično nemogoče naviti na nivo starejšega delidanega 7980XE. 9980X ni mogoče niti delidati, brez, da bi ga pri tem uničil.

Le kako bi lahko spregledal 🙂

Postavimo vse skupaj na stran. Intel še vedno živi v pravljični deželi, kjer so njihove cene upravičene in žanjejo navijaške valove. V realnosti pa se postavlja vprašanje:” Kdo pri zdravi pameti bi Sklake-X osvežitev sploh kupoval, ko pa AMD za manj denarja nudi več.”

Postavka je branljiva. AMD Threadripper 2950X (16/32) in 1950X
(16/32) je mogoče dobiti že za 900€ in 600€, med tem, ko Intel 9960X (16/32) stane kar 1700€. Intel je zgolj recikliral procesorje in ceno iz leta 2017, ki pravzaprav že takrat ni bila konkurenčna. Tako je Skylake-X serija nesmiselna in izjemno slab nakup. Še sreča, da je bil Threadripper zasnovan v prostem času – TUKAJ.

Kaj je prineslo leto 2018

Leto 2018 je nedvomno pustilo mešane občutke. Vseeno bi bilo škoda zaključiti na negativni noti. Uporabniki smo v drugi polovici leta, po padu kripto mrzlice, končno dočakali cenejše grafične kartice. Enako velja za Ryzen procesorje, ki so še vedno podvrženim visokih pocenitev. 1600X se nemalokrat da dobiti za manj kot 140€, enako velja za Threadripper ponudbo.

Nekaterim bo šlo v nos neslavna izpostavitev RTX 2070/2080. Razloge temu sem javno izpostavil že večkrat, preprosto je serija, po izjemno uspešnih Pascal in Maxwell, izjemno razočaranje, ki na mizo, z izjemo 2080 TI ne postavi ničesar presunljivega, kjer se le začudeno ozreš v cenovno postavko. Zmogljivosti RTX 2080 TI preprosto ni mogoče oporekati, gre celo za prvo kartico, ki je sposobna zadovoljivo prebaviti vse 4k naslove, zaradi česar tudi ni bila izpostavljena.

Morda obžalujem nevključitev cenejših Z390 osnovnih plošč. Velika večina ima zanič VRM hladilnike in iz neznanega razloga se proizvajalcem v glavi poraja genialna ideja, kjer med podprte procesorje vključijo 9900K. Obupne rezultate so dosegale tako Asusove, AsRockove in MSIjeve, kar jih je naredilo popolnoma neadekvatne 8 jedrnim procesorjem. Gigabyte je uspel stopiti stopničko višje in na njihovih ploščah težave niso bile problematične v tej meri. Pozornost pri nakupu nikakor ni odveč.

Kako se obneseta Battlefield V in Shadow of the Tomb Raider v 8K resoluciji pri najvišjih nastavitvah?

0

Medtem, ko nekateri sploh še niso pogledali iznad standardne HD resolucije pri igrah, bodisi zaradi tega, ker ne posedujejo takšnega monitorja ali pa njihova strojna oprema ni dovolj močna, se nekateri že igračkajo z 8K resolucijami v novodobnih igrah.

Eden izmed njih je YouTube kanal Thirty IR, ki je v takšno nečloveško resolucijo spravil igri Shadow of the Tomb Raider ter Battlefield V.

Zadevo je najprej poskusil z dvema RTX 2080Ti karticama v SLI načinu a je naletel na oviro.

RTX 2080Ti namreč vsebujejo “samo” 11GB pomnilnika kar je bilo veliko premalo. Pri takšni resoluciji Shadow of the Tomb Raider pogoltne 22GB pomnilnika zato je bilo igranje nemogoče.

Zato se je poslužil dveh Titan RTX grafičnih kartic. Vsaka od teh namreč vsebuje 24GB pomnilnika, kar je bilo dovolj za udobno igranje.

Še več, Battlefield V je pri Ultra nastavitvah držal stabilnih 60 sličic na sekundo, kar priča o dobri optimiziranosti Frostbite pogona.

Povsem drugačna slika je pri Shadow of the Tomb Raider, kjer je pri Ultra nastavitvah, dvojec Titanov dostavil le med 18-23 sličic na sekundo. Res pa je, da pri Battlefield V ni bila nobena opcija glajenja robov, medtem ko je bila v Shadow of the Tomb Raider uporabljena AA opcija SMAA4X, ki je precej zahtevna.

Preizkusa obeh iger v 8K resolucijah si lahko ogledate spodaj.

Assassin’s Creed prihaja v Monster Hunter World

0

Ste se kdaj med preganjanjem raznovrstnih zveri v igri Monster Hunter World vprašali: “hej, tole bi bilo veliko bolj zabavno, če bi lahko pošastke pobijal v vlogi morilca iz Assassin’s Creed franšize”?

Če ste se, potem dobra novica, saj se bosta ta dva naslova kmalu združila na unikaten način.

Monster Hunter World bo namreč kmalu prejel novo nalogo, imenovano SDF: Silent, Deadly and Fierce. Ta bo od nas zahtevala iztrebitev visoko nivojskih pošasti in ko jih pobijemo, bomo prejeli Senu Feather. Če prejmemo dva, ju bomo lahko izmenjali za dvojico oklepov iz Assassin’s Creed franšize.

Preoblekli se bomo lahko v Bayeka iz AC: Origins ali pa v šarmantnega Ezia iz Assassin’s Creed 2.

Oklepa nam bosta omogočila, da iz zasede storimo pošastkom več škode, poleg tega pa nam bo omogočen hitrejši tek ali plezanje.

Posodobitev lahko že preizkusite na konzolah, lastniki PC kopij igre pa boste morali počakati na 2019.

Odziv ljudi na ceno kriptovalut

0

Kot verjetno veste, je bilo leto 2017 in 2018 za kriptovalute ekstremno zanimivo. Od zelo hitre rasti in preboja 20.000 $ (na nekaterih menjalnicah, 17.12.2017) pa do padca na skromnih 3.700 $ (26.12.2018).

Zame osebno ni bil to prvi “hype” kriptovalut in zelo zanimivo mi je bilo skozi celotno “valovanje” spremljati osebe, s katerimi sem bil večkrat mesečno v kontaktu in smo govorili o kriptovalutah oziroma projektih (ICO), vezani na blockchain.

V članku vam bom poskusil predstavil odzive različnih oseb ter kako so se oni odzvali na spremembo pri ceni kriptovalut.

Na nekaterih menjalnicah je Bitcoin za kratek čas presegel 20 000 $

Kako se je vse začelo? V začetku leta 2017 so pričele kriptovalutam rasti cene in v februarju je Bitcoin prebil takrat magično mejo 1000 $, v marcu pa je sledil še zelo velik preboj Etheruma, ki je v enem tednu ceno početveril (x4).

Na tej točki se po dolgem času osebno dobiva s prijateljem, katerega bom za lažje razumevanje v članku, poimenoval Miha.

Miha rudari (mining) Etherum od leta 2013 z več kot 100-timi grafičnimi karticami in namen sestanka je bil izmenjava informacij o hitri rasti Etheruma in pa nenadnem dvigu cene grafičnih kartic, ki so primerne za rudarjenje.

Rudarjenje Etheruma in ter njegova dobičkonosnost je bila pozitivna že v letu 2016, toda dobiček minimalen ampak Miha je sproti prodajal le 1/3 Etheruma, da je pokril stroške elektrike, kar pomeni, da je s skokom Etheruma na takratno ceno 50 $, pokril stroške celotne opreme in obenem zaslužil ter si pokril investicijo s takrat preračunano 95% maržo.

Miha si je skozi leta nabral številne izkušnje v miningu, ni pa imel izkušenj s špekulacijo, čeprav je večkrat omenil, da predvideva rast Etheruma na 600 $, sem mu sam priporočal, da si nastavi ali “stop-loss” (proda kriptovaluto, ko cena pade na določeno vrednost in tako ustavi prevelike izgube v primeru hitrega padca) ali “trailing stop-loss” (enako kot “stop-loss” ampak dodatno nastavite prag prodaje, ki se premika, če kriptovaluta raste).

Miha se je odločil za “trailing stop-loss” z visokim pragom premikanja (prag premikanja se seveda spremeni ob veliki in hitri rasti na višjega), kar je bila odlična in pametna odločitev. Vmes je sicer prodal nekaj Etheruma in investiral v opremo ter si delno izplačal dobiček.

Njegov “trailing stop-loss” je bil sprožen na 1300 $, kjer je avtomatično prodalo skoraj vse kovance (cca 2/4). Lahko rečemo, da je Miha ravnal pametno, kajti ni želel preveč tvegati, saj se je dobro zavedal zgodovine in pa t.i. “balončkov” kriptovalut.

V tem primeru so pomagale izkušnje in poznavanje kriptovalut ter Blockchaina (Miha je zelo izkušen programer za Etherum mrežo).

Cene grafičnih kartic so zaradi rudarjenja drastično poskočile

Pri malo hitrejši rasti kriptovalut se prebudi tudi Haris, ki je v svet kriptovalut vstopil v začetku letu 2015 in je zadnje 3 leta špekuliral cene kriptovalut na tedenski bazi in jih prodajal ter kupoval (tradal).

Haris je lovil svoje procente na Bitcoinu, Ripplu in Etherumu. Pri malo večjem skoku je Haris zamenjal kriptovalute v denar (fiat) in se zadovoljiv s izkupičkom (ponavadi ne zamenjate vse naenkrat ampak si razdelite v različne pozicije in % ter določite, koliko dobrin kje zamenjate).

Haris se je glede na zgodovino zavedal možnosti padca in zato ni vložil na dolgi rok temveč je na dnevni/tedenski bazi poskušal ujeti procente, kar v zadnjih mesecih leta 2017 praktično ni bilo težko zaradi strme rasti.

Zavedal se je tudi strmega padca in ni želel preveč tvegati. Haris je do januarja 2018 imel na računu 9x (fiat) več kot v začetku leta 2017. Prav tako je bil aktiven skozi celotno leto 2018 in je vmes naredil dobre nakupe, toda ravno pred tedni je zaradi močnega padca, katerega ni predvideval (cca 1000 $), izgubil profit zadnjih 5-ih mesecev v letu 2018.

Njegov najljubši kovanec je Ripple in to iz preprostega razloga: kupil jih je na 0,74$ in prodal na 2,11$ po 10-ih dneh od nakupa.

Haris se je deloma prav tako posluževal “trailling stop-loss” metode.

HODL – Anže. Meni osebno najbolj zanimiva oseba, kar sem jih srečal v kriptosvetu. Prvič se je namreč srečal s kriptovalutami, vstopil v njih (Bitcoin) pri 8500 $, prišel do praktično 20.000 $ v parih tednih ampak on je šel do lune in nazaj pa čeprav so na leteli predlogi o delnem izplačilu (izplačilo vloženega je ponavadi zelo smiselna ko se podvoji vrednosti) iz 10ih strani.

Anže je po padcu prodal na 9500 $ in še vedno naredil zelo zaviden zaslužek ampak še vedno mu ne verjamemo, da je res prodal vse 😀 Zelo pozitivna oseba in še vedno iz njegovih ust slišimo: HODL, LAMBO, TO THE MOON!

Popularna referenca iz serije Game of Thrones HODL!

ICO investitor Dejan je zadevo pričel spremljati že v začetku leta 2017, ko so projekti postajali čedalje bolj zanimivi in so rasli kot gobe po dežju.

V eksploziji kripta je praktično vsaki projekt, ki je imel vsaj malo smisla in bil lično zapakiran, dobil podporo iz strani investitorjev oziroma podpornikov.

Dejan je bil tip človeka, ki je vedel v kaj vlaga in je vse projekte dobro preveril in že takrat je bilo v večini projektov cilj enostaven: vloži, počakaj na izdajo kovanca (investiral se je predvsem v projekte, ki so izdali kovanec v roku treh mesecev), prodaj s 3x profitom ali več.

ICO projekti so bili tako zelo popularni, da večina investitorjev (predvsem manjših ampak z globalnim dosegom interneta se jih hitro nabere zelo veliko) sploh ni vedelo v kaj vlaga in se je šlo po principu “hypa” in pa medijske izpostavljenosti ob vprašanju “ali si preveril whitepaper in ozadje ljudi?”

Pa sem dobil odgovor “kakšen whitepaper? Ja, ful hudo ekipo imajo!” Naš Dejan je bil zgleden primer osebe, ki je v ICO hypu izkoristil svoj čas za raziskavo dobrih projektov in tako minimiziral škodo na projektih, ki so močno zamujali (če ste v pričetku 2018 investirali v ICO projekt, vam je po treh mesecih zadeva izpadla klavrno) in na koncu je tudi on na nekaterih ICO projektih moral prodati pod ceno.

Klima ICO projektov je bila skozi celotno leto 2018 zelo negativna, čeprav smo vmes imeli nekaj uspešnih projektov, zelo veliko njih svoje investitorje iščejo privatno in sploh ne ponujajo množično.

Kako pa so se na splošno ICO projekti zaključili?

Slabo, nekateri še brcajo, večina pa so ali tik pred stečajem ali pa so čez noč izginili, enako velja tudi za slovenske ICO projekte, ki so v svoje vrste spravili celo nekatere politike, ki seveda sedaj ne želijo biti omenjeni.

Politik Tadej Slapnik (na sredini) je bil prisoten praktično pri vseh ICO projektih, zraven pa je “privlekel” tudi svoje kolege kot je Miro Cerar (levo). ICO podjetja so to predstavljala kasneje zelo dvoumno in zavajajoče.

Altcoin oziroma mi smo jih poimenovali kar “shitcoin”.

Za nas v shitcoine kategorijo niso spadale kriptovalute, ki so imele večji dnevni “trading volume”. S shitcoini se je ukvarjalo kar nekaj ljudi okoli mene, predvsem tisti, ki so imeli manjši kapital.

V zadnjih treh mesecih leta 2017 je praktično vsak dan eden izmed shitcoinov pognal svojo ceno v nebo in imel rast za 100% ali več. Med tem časom so postali popularni tudi “pump & dump” (ni legalno) kriptokovanci in formirale so se številne skupine, ki so obljubljale predhodno napoved kovanca, ki se bo “napumpal”.

V “pump & dump” se je ujel celo John McAfee (antivirus McAffe), ki je sicer razlagal situacijo kot da izpostavlja na socialnih omrežjih projekte, za katere verjame, da bodo uspeli, čeprav je praktično v naslednji minuti po objavi pognal kovanec v nebo.

John McAfee mi je bil zelo pri srcu vse do sekunde ko se je spustil v pump & dump, mar bi se spustil v blockchain in varnost na internetu…

Podobnih shem so se posluževali tudi slavni in vsi, ki so imeli več tisoč sledilcev na socialnih omrežjih, nekateri so celo naredili svoj kovanec oziroma bili vključeni v projekte neposredno (Charlie Sheen).

Največji problem ljudi, ki so držali shitcoine, je bila požrešnost. Kovanci so naredili tudi 700% rast ampak do prodaje od teh ljudi ni prišlo, ker so bili tako zelo prepričani v še večjo rast, da so to verjeli tudi po temu, ko je pričel drastično padati (še vedno 300% plusa).

Na shitcoinih se je dogajal zelo velika manipulacija, nekateri so celo podkupovali pump & dump skupine, da dvignejo ceno njihovega kovanca in tako so praktično razvijalci kovance prodajali po visoki ceni in prišli do novega kapitala – če je pump seveda uspel.

Klasičen primer zadnjih mesecev leta 2017

Kaj pa leto 2018?

Za trgovce valovito leto in velikokrat je bilo možno poloviti procente, čeprav je drastični padec v novembru 2018 presenetil zelo veliko ljudi (predvsem padec pod 4000 $) a kljub temu, je zelo veliko pozitivne klime in 2019 zna biti počasno a zanimivo leto.

Vsi ljudje katere poznam in sem imel stik v zadnjih mesecih praktično ne vstopajo v ICO projekt, ker tudi ni tiste prave ponudbe. Verjamem pa, da se trenutno že pripravljajo projekti, ki bodo iskali investicijo preko ICO-ta ali kakšne druge platforme. Veliko ljudi čaka obljubljene produkte nekaterih ICO projektov v svetu kot tudi slovenskih (več o tem v naslednji novici).

Imam prijatelja za katerega je bottom / dno cene kriptovalute 0 $.

V začetku je to po njegovem veljalo samo za shitcoine, sedaj pa to poudarja tudi za sam Bitcoin. Če pomislimo, se teoretično niti ne moti, a prav tako je imel teoretično prav pred dobrim letom dni, ko je dejal da bo Ripple zamenjal Bitcoin (takratna cena Rippla 2$, Bitcoina pa 13.000 $).

Prav tako je ta isti prijatelj obupal nad kriptovalutami že 100x ampak pred mesecem dni je dodatno dokupil.

Velikokrat boste zasledili “Buy the dip” toda še vedno morate najti zadnje dipe 🙂

Trenutni članek je bil v moji glavi skozi celotno leto 2018 in sem ga hotel spisati že v pričetku leta ampak potem bi mi manjkali odzivi medvedjega trga.

Če smo v letu 2017 ob vstopu v kafič in pogledu prijatelji navdušeno vzkliknili iz šale “TO THE MOON”, smo v letu 2018 imeli izraz “BULL TRAP” in “BOTTOM JE 0”.

Zelo zanimivo mi je postalo pri večini, ker to leto smo se dejansko pogovarjali (tu pa tam kakšna beseda, da ne pretiravam) tudi o sami Blockchain tehnologiji. Ko sem to omenil v letu 2017 so me zgoraj navedeni prijatelji preslišali zato se v članku tudi nisem posebej dotikal same tehnologije, kajti to so ljudje, ki so v kripto svetu predvsem zaradi denarja (razen Mihata).

Ali kripto potrebuje takšne ljudi?

Definitivno, kajti taki ljudje so omogočili, da so nastali številni projekti (danes ne bomo o uspešnosti teh projektov) in kar je najbolj pomembno je da, so se za tehnologijo začeli zanimati tudi vsa večja podjetja v svetu, ki bodo po mojem mnenju v naslednjih letih svoje produkte tudi predstavili. Produkti velikih podjetij (Microsoft, Amazon, Netflix…), ki bodo temeljili na Blockchainu, se bodo razvijali več let kajti to niso ICO produkti, ki bodo spremenili svet oziroma naredili novo Alibabo v pol leta.

Blockchain tehnologija je tukaj, produkti se razvijajo na veliko večji bazi kot v času ko je bil Bitcoin 20.000 $ in tehnologija bo tukaj ostala.

Verjetno niste vedeli, da je 3.1.2009 nastal prvi Bitcoin blok kar pomeni, da praznujemo komaj 10 let obstoja. Verjamem, da ima blockchain pred sabo odlično zgodbo, ki se bo odvijala v naslednjih letih ali boste del nje?

10 000 BTC = 2 pice, pisalo se je leto 2010 🙂

Spider-Man: Nespeče mesto (PS4) – Recenzija dodatnih vsebin

Že tako PS4 ekskluziven špil, pa še celega ne dobiš! Kako si upajo!?

Malo za šalo, malo zares. Spider-Man: The City that Never Sleeps je logično plačljiv dodatek (DLC) zgodbi Marvelovega Spider-Mana.

DLC Nespeče mesto je razdeljeno na tri poglavja: The Heist – izid: 23. 10. (v katerem bolje spoznamo Črno Mačkonko ali Felicio Hardy, ki ji “nenamerno” pomagamo pri ropanju), Turf Wars – izid: 20. 11. (v tem poglavju nam probleme povzroča predvsem vojna med tolpami za kriminalni nadzor nad New Yorkom) ter zadnji Silver Lining – izid 21. 12. (kjer nam sive lase povzročata Hammerhead in šefica Sable enot Srebrna Sable).

Black Cat in P. Parker se rada objemata… (upajmo da M.J. ne vidi)

V dodatku poleg nadaljevanja kampanije in sveže porcije izmečkov, ki so potrebni “batin”, prejmemo tudi popolnoma nove mini igre, ki nam jih priredi influenserka Screwball. Ta nam po mestu nastavi različne pasti, kot so dirke z droni, odstranjevanje bomb, ulični pretepi in podobno, med katerimi se moramo spretno nastavljati kameri in ji s tem “nabijati” všečke in oglede.

Nora Screwball, ki je pripravljena za svoje gledalce razstreliti mesto

V vsakem poglavju, ki ga Sony zaračuna 8 evrov ali pod skupno ceno 20 evrov, dobimo tudi po 3 nove obleke. Eno od njih dobimo že na začetku, drugo, ko končamo kampanijske misije, zadnjo pa, ko opravimo vse naloge v mestu.

Izvirna Iron Spider obleka, je ena od devetih, ki jih dodatno prejmemo.

Če potegnemo črto… Dodatek Nespeče mesto za Spider-Man igro se splača kupiti, če vam je bil že sam špil (opis katerega smo tudi že naredili) pri srcu.

Sam sem velik ljubitelj rdeče-modrega pajkastega junaka, zato sem tudi nestrpno čakal izid tako same igre, kot tudi omenjenega DLC-ja.

Če ste vsaj malo podobni meni in se tudi vi vnamete, ko vidite nove svetleče obleke ter svojega Peterčka redno preoblačite, potem je mogoče že to dovolj, da si privoščite dodatek.

Sama igra ni spremenjena, vse mehanike ostanejo iste, ni nobenih novih moči ali map, zato tega nikar ne pričakujte.

Dobili boste nekaj novih nesmiselnih PS trofej in na koncu vas bo čakala lepa sličica, v spomin na stripovsko legendo in veleuma, Stan Lee-ja.

Excelsior!

P.S.: Če pohitite, boste na PS trgovini med januarsko razprodajo za celoten DLC odšteli le 13 evrov.

Super Meat Boy trenutno brezplačen na Epic Game Store

0

Super Meat Boy je težavna platformščina, ki je izšla leta 2010 in je bila takoj deležna internetne slave. Kako tudi ne bi bila, saj je združevala težavnost, zanimive stopnje ter prisrčnega mesnatega protagonista, ki je ob naletu na past razpadel v tisoč slastnih, krvavih koščkov.

Sedaj razvijalec Team Meat svoj prvotni projekt ponuja popolnoma brezplačno v trgovini Epic Game Store. Ta je poprej ponujala zastonjsko Subnautico, sedaj pa se je odločila masi ponuditi še tole zanimivo skakalno avanuturo, ki bi vas sicer obrala za 14.99€.

Če vam je všeč vedno vnovično umiranje in študiranje stopenj, potem si lahko Super Meat Boy aktivirate preko sledeče povezave. Ustvariti si boste seveda morali svoj Epic račun, a glede na to, da vas velika večina preigrava Fortnite, tega verjetno že imate.

Ko igro enkrat aktivirate, bo vaša ostala za vedno, ponudba pa bo na voljo do 10. januarja 2019.

Netflix spočel prvi interaktivni film Black Mirror: Bandersnatch

0

Spomnim se v osnovni šoli, ko sem si v knjižnici redno izposojal serijo knjigic, katere so se imenovale Časovni stroj.

Na prvi pogled so te izgledale kot tipične žepnice, z eno pomembno razliko. Namreč med prebiranjem poglavij si na koncu vsakega naletel na odločitev in glede na to, kaj si izbral, si dobil različen razplet zgodbe. Se boš skril pred Tiranozavrom? Pojdi na stran 66. Boš stopil proti njemu in mu v glavo zalučal kamen? Pojdi na stran 30.

Zadeva je sicer bila precej preprosta, saj je načeloma skozi knjigo vodila samo ena prava pot, a nad knjigicami sem bil navdušen, saj so ponujale nekaj frišnega in interaktivnega v svetu sicer povsem “statičnih” knjig.

Nekaj podobnega si je zadala nova epizoda serije Black Mirror.

Bandersnatch, kakor se tale avantura imenuje, nas vrne v leto 1984, kjer mladi programer Stefan v svoji sobi sestavlja prav posebno avanturo. Ta je narejena po knjigi pisatelja Jerome F Daviesa, kateri je tudi spisal Bandersnatch.

Kaj je torej mišljeno z nazivom “interaktivni film”?

Med gledanjem epizode naletimo na različne precepe v štoriji, kjer z daljincem izberemo nadaljnjo odločitev razvoja štorija. Prve odločitve so sicer precej lahke, kot so denimo: kakšne žitarice bomo jedli zjutraj ter kakšno glasbo poslušali na slušalkah.

Prva odločitev ni ravno pomembna a nas lepo uvede v “avanturo”

Kasneje naše odločitve postanejo precej bolj vplivne in dejansko se lahko zapletemo v brezizhodno situacijo. Takrat se film prevrti nazaj do ključne “napačne” odločitve in poskusimo lahko znova.

Zadeva mi je bila osebno prekleto zanimiva in čeprav imamo na izbiro samo dve opciji nadaljnjega poteka, je to vseeno dovolj, da lahko na koncu dobimo kar 5 različnih koncev.

Morda najbolj navduši brezšivno nadaljevanje filma pri izbiri naše opcije za nadaljnji potek štorije. Človek bi pričakoval, da bi potem film naložil novo video datoteko ampak ne, nobenega zamika ni, film se preprosto nadaljuje, kot da mi sploh ne bi imeli prstov zraven.

Stefan kmalu začenja biti paranoičen in začne prebijati četrti zid ter se poskuša dokopati do svojega nadzornika, torej nas. Zaveda se, da svojih odločitev ne izvaja sam in v eni sekvenci lahko dejansko poskušamo komunicirati z njim.

Sama zgodba na žalost ni ravno nekaj posebnega in glede na Black Mirror renome, bi od nje pričakoval več. A vse pohvale izdelovalcem, da so preizkusili tale format, ki mestoma močno spominja na Telltalove avanuture kot so recimo The Walking Dead ali pa Quantic Dreams igre tipa Detroit Become Human. Nič čudnega potem, da je v razvoju prava tosortna “igra”, Minecraft: Story Mode.

Zanimivo je tudi dejstvo, kako za vraga bi človek takšen izdelek sploh spiratiziral. Gusar bi moral za vsako odločitev odpirati novo video datoteko, poleg tega pa bi moral imeti izrisan celoten potek odločitev, da bi sploh vedel katero datoteko zagnati. Med filmom naletimo na eno sekvenco, kjer moramo v televizor vnesti kodo preko daljinca, kar bi bilo na denimo Windows Media Playerju nemogoče.

Kljub temu piratska verzija filma že obstaja in ta je preprosta: pet različnih video datotek, vsaka s svojim koncem. Kar je mimosunek, saj to sploh ni poanta tega filma zato je tudi gledanje takšne variante potrata časa.

Blackmirror Bandersnatch je trenutno na voljo na Netflixu in zadevo se splača preizkusiti, če ne zaradi drugega kot zato, da vidite kaj nas zna čakati v prihodnosti.

Fortnite samo v 2018 ustvaril 3 milijarde dolarjev dobička

0

Besedo Fortnite pozna že vsak igričar, poleg njega pa je s to igro seznanjena vsaka mamica, babica in teta, katera ima že zagotovo poln kufer, da na ta špil naleti kamorkoli se že obrne.

Nič čudnega da sicer ta brezplačni naslov služi nepredstavljive količine denarja. Tako je nedavno izšlo poročilo, da je Fortnite samo v 2018 ustvaril 3 milijarde dolarjev dobička.

Če postavimo te denarce v perspektivo lahko vzamemo za primer eno bolj popularnih mobilnih iger, Pokemon GO. Ta je v dveh letih od izida zaslužila le 1.8 milijarde dolarjev, kar naredi ta enoletni Fortnitov izkupiček toliko bolj impresiven.

Poleg tega je Bloomberg razvijalca Epic koncem julija 2018 ovrednotil na kar 5.9 milijarde dolarjev in ta bo vse te silne denarce vložil v trgovino, ki zna kmalu konkurirati celo Steamu.

Zakaj je igra tako popularna, ni težko ugotoviti. Igra je brezplačna, moč jo je igrati na vsaki napravi, te pa so med sabo kompatibilne, promovirajo jo velika Twitch imena tipa Ninja in, kar je najbolj pomembno, špil vsak izgrunta v prvih parih minutah igranja medtem ko je mojstrovanje igre druga zadeva.

Kljub temu, da ta risankasta izpeljanka Battle Royale načina ni bila prva na tržišču, saj ji je kakšno leto nazaj močno konkuriral PUBG, je od takrat pometla s konkurenco.

Razvijalec Epic pridno skrbi za posodobitve, nedavno nazaj smo stopili že v njeno sedmo sezono in kar malce smešno je, da je Fortnite uradno še vedno v sistemu Zgodnjega dostopa.

Ji bo v 2019 krono iz glave izbila kakšna druga igra? Težko je vedeti, je pa zagotovo dejstvo, da je naslov popularen tudi v Sloveniji.

Ravno Fortnite je namreč zaslužen za eksplozivno rast najbolj priljubljenega slovenskega Fortnite YouTuberja, ki sliši na ime JureTrsanBlond.

Poleg domače popularnosti, pa smo Slovenci prodrli tudi na svetovno streamersko sceno, kjer je Tohaj dokazal, da se da vse doseči, samo vztrajen moraš biti dovolj.

Fortnite je zagotovo ena od iger, ki je najbolj zaznamovala leto 2018. Se ne strinjate? Potem se lahko spravite glasovati za igro leta 2018, kjer lahko oddate glas svojemu favoritu, sproti pa še osvojite kako lepo nagrado.

Če slučajno igre še niste preigrali, si lahko spodaj ogledate nekaj nasvetov od najboljšega slovenskega igralca igre.

GOG podarja brezplačno kopijo igre SOMA

0

Ena bolj grozljivih izkušenj, igra SOMA, ki ne stavi samo na strašljive kreature ampak vsebuje tudi odlično štorijo z enim od najboljših koncev, ki smo jih dobili v temu žanru, je trenutno na voljo na platformi GOG povsem brezplačno.

Na tej spletni platformi trenutno poteka tudi zimska razprodaja, kjer je znižano okoli 2000 naslovov, med njimi si lahko recimo privoščite znižani Fallout: New Vegas za 9.99€ ter Witcher 3 Game of the Year Edition za 19.99€.

Ob vseh dobrih kupčijah pa bo do 30. decembra grozljivka SOMA na voljo povsem brezplačno. Vse, kar morate storiti je, da obiščete sledečo povezavo in kliknete velik zeleni gumb z napisom “Claim game”.

Pa srečne praznike še naprej 😉

Posebna maska namerava pripeljati pristne vonje na VR naprave

Vsakdo, ki je kdaj probal kakšno VR napravo tipa Oculus Rift ali pa HTC Vive, je bil takoj navdušen nad občutkom “zatopljenosti”, ki nam pričara občutek, da smo res tam in s pištolo odpihujemo betice navaljujočim zombijem.

Vseeno pa niso zajeta vsa človeška čutila, saj manjka občutek fizičnega otipa ter vonj.

Za slednjo težavo bo morda poskrbel izdelek imenovan FeelReal. Ta bo na naša VR očala pripel posebno masko, katera bo vsebovala 9 aromatičnih kapsul, te pa naj bi bile zmožne pričarati kar 255 različnih vonjav.

Polna lista vonjev še ni bila razkrita, razvijalci pa pravijo da bo moč v zraku zaznati smodnik bojišča ter zavohati zažgano gumo iz dirkališč.

A FeelReal se ne bo ustavil samo tu, saj bo maska vsebovala še vrsto drugih zanimivosti kot so:

  • Veter – za občutek vetra bosta poskrbela dva ventilatorja
  • Voda – preko ultrazvočnega ionizacijskega sistema bodo lahko igralci začutili dež
  • Toplota – dva grelnika znata pričarati vročino puščave
  • Vibracije – vgrajeni bodo “force-feedback” motorčki

Zadevo bo moč namestiti tako na Oculus Rift kot na HTC Vive ter PlayStationVR, razvijalci pa nameravajo kmalu zagnati Kickstarter kampanjo.

Zadeva se bere kot sanjska priprava za ultimativno VR izkušnjo kajne?

No, ja, ampak FeelReal se je leta 2015 že pojavil na Kicstarterju in zbral komaj kaj denarja. Takrat je razvijalec zahteval 50.000$, zbral pa samo polovico od tega.

Od takrat se sicer vidi, da so delali na samem konceptu in če je bila prvotna priprava v obliki čelade, je tokratna veliko bolj stilsko privlačna in v bistvu z njo izgledate kot nek slaboritni Sith.

Glasuj za najboljšo igro 2018 in se poteguj za nagrado!

15

Igričarsko leto 2018 je bilo vsekakor preplavljeno z naravnost odličnimi naslovi in naše knjižice iger so postale dodobra napihnjene.

Leta bo kmalu konec zato je čas, da se ozremo nazaj in izberemo šampiona med šampioni.

Tako lahko spodaj glasujete za svojo najljubšo igro leta 2018! Glas lahko oddate samo enkrat, zato pozorno izberite svojega kandidata. Če pri glasovanju vnesete še svoj e-mail, pa se lahko potegujete še za bogate nagrade, kot so:

  • SpeedLink slušalke Medusa Street XE
  • Speedlink gamepad NX Strike
  • 3x Speedlink bluetooth zvočnik Xilu
  • 3x 18K Gold AK47 CS:GO obesek za ključe
  • SpeedLink Zvočnik Portajoy bluetooth stereo

Nagradna igra se bo zaključila 10.1.2019, rezultate pa bomo takrat, skupaj z nagrajenci, objavili na naši spletni strani.

Rezultati

The Legend of Zelda: Ocarina of Time dobiva oboževalsko predelavo za PC

0

Kot vsi vemo, Nintendo pretirano ne šmirgla PC publike zato pozorno skrbi, da njihove ekskluzive tipa Zelda ter Mario ne zaidejo nikamor drugam kot pa na njihove konzole.

K sreči posedujemo PC-jaši navdušeno moddersko skupnost, ki povsem brezplačno poskrbijo za neuradne predelave.

Ena takšnih je doletela tudi igro The Legend of Zelda: Ocarina of Time, na kateri dela modder z imenom CryZENx, kateri si je zadal prenesti celotno igro, ki je sicer izšla izvirno za konzolo Nintendo 64, v pogon Unreal Engine 4.

Grafično je zato igra čudovita, posebej navdušuje igra luči in senc, žal pa še vedno artistično zadeva izgleda malce preveč “plastelinasto”.

Zaenkrat lahko v modifikaciji preigramo mape Temple of Time, Kakariko Village ter Kokiri Forest. Moč se je tepežkati s pošastmi, pogovarjati z okoli stoječimi NPC-ji ter raziskovati verno preneseno okolico.

Modifikacija je še daleč od finalnega produkta a CryZENx pravi, da bo na njej še naprej delal tudi v 2019. Verzijo 3.0 si lahko prenesete iz sledeče povezave.

Kako zadeva izgleda v praksi si lahko ogledate v spodnjem posnetku.

Escape from Tarkov pripravlja poseben novoletni dogodek

0

Kot je že stalnica, so razvijalci vsem ljubiteljem najrealističnejše streljačine, Escape from Tarkov, ponovno pripravili posebno praznično presenečenje. Odvijalo se bo od 28.12.2018 do 6.1.2019 .

Če igre do sedaj še niste imeli možnosti preizkusiti, se odpira dobra možnost, da vam to končno uspe. A potrebno bo imeti nekaj sreče. Med vsemi registriranimi člani, ki igre še nimajo, bodo razvijalci podarili kar nekaj paketov 14 dnevnih dostopov do igre. Zmagovalci bodo izbrani naključno, v prednosti pa bodo tisti, ki so se registrirali prej.

Igro bo v tem času mogoče dobiti po 25% znižani ceni, ki velja za vse pakete. Vsakdo, ki se v tem času odloči za nakup, bo prejel dodatno opremo in priložnost, da jo prejme tudi po vsakem ponovnem izbrisu (t.i. wipe, ko ob prihodu novosti strežnike počistijo in vsi igralci pričnejo od začetka).

Posebne ugodnosti bodo deležni vsi dolgoletni lastniki. Tisti, ki so igro kupili:
– po 28.12.2017 bodo bogatejši za dodatno opremo in 14 dnevni ključ, ki ga lahko delijo s prijateljem
– pred 28.12.2017 ob tem prejmejo še dodaten 14 dnevni ključ.
– pred 27.7.2017 dobijo ob vsem ostalem še dodatno kopijo standardne edicije igre.

Kmalu prihaja v igro novi porpavek 11.1. Več informacij najdeš TUKAJ.

Spodaj si lahko pogledate našo recenzijo igre: