🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 484

VR Anime: Spice and Wolf

0

Kot kaže bo leto 2019 kar pestro glede anime scene, a več o tem kdaj drugič…
Na uho mi je prišla posebna in zelo interesantna novička.

Japonska light novel serija (recimo temu Manga) Ookami to Koushinryou oziroma Spice and Wolf, katere avtor je Hasekura Isuna, bo naredila gromozanski preskok in sicer iz 2D na 3D. A ne zgolj “navadni” 3D, temveč VR 3D!

Razvoj prevzema SpicyTails studio, odgovoren tudi za Project LUX – prav tako VR naslov. Na voljo na Steam platformi in tako vidimo, da studio nekaj izkušenj glede VR naslovov že ima.

Hasekura bo sodeloval pri projektu kot pisec zgodbe in tako nekih odstopanj od zgodbe ne bo, oziroma se bo zgodba nadaljevanja ujemala z originalno.
Na kratko, pričakujemo lahko vrhunsko zgodbo v VR načinu!

Detajli, kako bomo vključeni v dogajanje, še niso povsem znani, a vseeno menim, da lahko pričakujemo mojstrovino, kot je VR svet še ni videl.

Komaj čakamo? Seveda! 

Slovenski igralci Tohaj, k1inzell in Trot so se uvrstili v Fortnite tekmovanje z denarnim skladom 8 milijonov $

0

Epic Games je pred dvema mesecema najavil uradno tekmovanje Fortnite Summer Skrimish, v katerem bodo v osmih tednih med najboljše tekmovalce, povabljene s strani razvijalcev, podelili 8 milijonov dolarjev. V začetku prejšnjega tedna so dobili povabilo v omenjeno tekmovanje tudi Slovenski Fortnite igralci k1nzell, Kevin “Tohaj” Batič, ki se bo danes ob 19:00 s soigralcem Trot-om potegoval za del pogače vrtoglavega zneska osmih milijonov. Tohaj, Trot in k1inzell sodelujejo tudi na našem Fortnite King of Slovenia turnirju in so do sedaj pometli s konkurenco!

Tohaj bo dogajanje v turnirju oddajal tudi v živo preko svojega Twitch kanala – Twitch.tv/tohaj1 – klikni
Spremljajte igralca Trot v živo – Twitch.tv/trot1
Prav tako na turnirju sodeluje tudi Slovenski igralec Kinzell, ki je zmagal prvo rundo! – Twitch.tv/k1nzell

Povezave:
Prenos v živo @Tohaj
Prenos v živo k1nzell
Tohaj na Facebooku
Fortnite Summer Skrimish
Prenos v živo soigralca Trota

Tohaju, k1inzllu in Trotu želimo veliko sreče in uspeha na turnirju!

Ste vedeli, da je bil prvi uradni Fortnite Summer Skrimish turnir katastrofa? Več info.

Heavy Rain – Recenzija igre (PS4)

Heavy Rain je eden izmed naslovov, ki sem ga želel igrati že dalj časa, a žal nikoli nisem našel pravega trenutka za vstop v ta triler. Eden izmed razlogov se skriva v njeni ekskluzivni prepojenosti s PS platformo, kar bazo potencialnih igralcev v trenutku več kot prepolovi.

Vendar nostalgija ni dala miru, čeprav je izšel že daljnega leta 2010 na konzolah prejšnje generacije (PS3), so 2016 izdali nekoliko prenovljeno različico za PS4. Nikakor ne gre za klasičen naslov, kjer bi lahko ure razpredal o igranosti, ne, presneto, govorim vendar o Quantum Dreams. Pred dobrim desetletjem so izdali svojo prvo novodobno interaktivno zgodbo, kjer smo soavtor usode glavnih protagonistov, v glavnem preko QTE sekvenc, raziskovanja in pogovorov. Od takrat se je njihov konto povečal še za Beyond: Two Souls in Detroit: Become Human. Čeravno napisano da slutiti delo neizkušenega studia, so Quantum Dreams v bistvu veterani žanra in hkrati eden izmed utemeljiteljev. Uspelo jim ga je narediti privlačnega za povprečnega igralca, konec koncev gre za očete klasike Fahrenheit, poznane tudi pod imenom indigo Prophecy.

Ko sem ogledal, da so tokrat Heavy Rain namenili vsem PS Plus naročnikom, nikakor nisem ponovno želel izpustil priložnosti. Na svojem računu sem aktiviral 14 dnevni preizkus, saj spletnih iger na PS4 sicer ne igram in se podal v svet, ki sem ga želel izkusiti vrsto let, konec koncev gre za meni ljubo zvrst.


Razvojna ekipa: Quantic Dream
Založnik: Sony Computer Entertainment
Platforme:
PS4
Datum izida: 02. 03. 2016
Cena: 29.99 €

Zvrst: Narativna avantura


Kot v drugoterih žanrskih naslovih bo tudi tukaj glavna nit zgodba z odločitvami, ki štejejo. V dogajanje si vpet preko štirih osrednjih protagonistov, vsak s svojo zgodbo in sponami preteklosti.

Igrati pričneš kot Ethan, srečno poročen arhitekt, živeč v veliki hiši na mestnem obrobju. Vendar brezskrbnost ne traja dolgo. Med pohajkovanjem po veleblagovnicah se ti eden izmed sinov izmuzne in konča pod kolesji avtomobila. Parafrazirano je ravno njegova zavzetost in hkrati nepazljivost tista, ki sproži potek vseh nadaljnjih dogodkov. Ethan se seveda zlomi – le kdo se ob takšni tragični usodi ne bi. Igranje nadaljuješ dve leti kasneje, ko se kot bleda senca samega sebe znajdeš pred šolo. Bolečina je prevelika, čas, ki bi zacelil rane, pa preprosto teče prepočasi.

Vendar je tragična nesreča pustila posledice tudi v tvojem umu, ki je zašel s poti. Vsake toliko se prigodi, da doživiš črnino, blackout, kjer se sredi noči znajdeš v zapuščeni ulici, brez vedenja o preteklih urah. V rokah se zmeraj nahaja papirnata figurica, kar zgolj stopnjuje napetost in sproža valove misticizma.

Pa te to že ovekoveči kot morilca? V mestu je v zadnjih letih izginilo mnogo dečkov, starosti okoli 10 let. Najdeni so bili utopljeni, brez kakršnihkoli sledi boja. Dober uvod za vključitev spretnega preiskovalca, utelešenega v FBI agentu Normanu Jeydnu, slovečega po izjemnem profiliranjem storilcev. Ker situacije lokalna policija ni uspela obvladati, se v temačni noči znajdeš na prizorišču zločina, v močnem neskončnem deževju, ki kar ne poneha. Norman se od ostalih igralnih likov nekoliko razlikuje. Kot edini ima namreč dostop do napredne tehnologije. Skorajda bi lahko rekel, da so njegove prvenstvene mehanike podobne tistim, nedavno videnih v seriji Batman. Zgolj nadene si seksi očala in rokavice in že je pripravljen na delovno ekstazo. Čeprav na prvi pogled izgleda idilično, postaven agent, ki se zavzema pravičnost, ostrega spomina in filozofskega razmišljanja, ima tudi manj čedno plat. Govorimo o odvisnosti od droge Triptocaina, ki idealistu ne priteče. A ravno ideja o slednjem ga naredi človeškega, razumljivega tudi običajnim smrtnikom in le stežka ne bi požel vsaj nekaj toplih pogledov.

Seveda pa Ethan in Norman nista edina, ki vlečeta niti, tukaj imamo še klišejskega detektiva Scotta Shellbya. Bivši policist, ki se znajde v vlogi zasebnega preiskovalca na lovu za morilcem. Kot za večino bivših “Hollywoodskih policistov” tudi zanj velja nagnjenost k alkoholizmu. To pa kljub njegovi načelni nečimrnosti ne vpliva na delček dobrohotnosti starih dni, ki še zmeraj živi v njem.

Potem je tukaj še Madison Paige, novinarka na lovu za zgodbo o Origami morilcu. Če jo v začetku naprej še žene delovna misel, pride do hitrega zasuka, ko v motelu naleti na Ethan-a, očeta pogrešanega otroka. Zlahka lahko rečem, da je deklino med vsemi najtežje ohraniti pri življenju, prepreke namreč ne delijo, vsaj pri mojem preigranju.

Vsak izmed štirih protagonistov se dela loti na svojstven način. Tako ni ponavljajočih sekvenc, kjer bi vsi vedno znova počeli enake stvari. Vsakdo ubere svoj pristop, ki na koncu privede do epiloga, kjer so tvoje odločitve dokončno razkrite. Zaključkov je kar nekaj in dejanja ter izbire v dialogih te bodo pripeljale do tebi namenjenega.

V nekaterih pogledih se že čuti starost, čeprav še vseeno ne šteje dvomestnega števila let. Le ta je najbolj viden pri nadzoru, ki je resnično neroden. Če sem imel kakšno žal besedo o tistem iz Detroit: Become Human, jo vzamem nazaj. Za hojo bo potrebno držati R2, zavijati s levo palčko in QTE na desni palčki, nekaj, česar na konzolnem trgu več ne srečaš. Tako te bo ob lase spravljalo plezanje po jaških, kot tudi nekatere druge aktivnosti, sploh, če bo treba kaj narediti na hitro.

Nič kaj bolje let ne kažejo dialogi, ki so daleč od klasičnih. V tem trenutku pozabi na sodobnost, kjer so napisani v večih vrsticah in vsaj približno nakažejo reakcijo tvojega lika. Ne, fantom pri Quantum Dreams se je zdelo pametno inovatirati. Enobesedne možnosti tokrat krožijo okoli glave in velikokrat se boš znašel v zagati, ko ne boš videl, katera izbira se skriva za katero tipko. kar vse skupaj še oteži je njihovo izginotje po par sekundah, kjer bo igran lik sam izbral enega izmed odgovorov.

Največja in v veliki meri edina prenovo doživi grafična podoba. Igra teče s 30FPS na 1080p, kar jo brez oporekanja naredi privlačnejšo od PS3 enačice. Zgodba za tokratni čas več ni odlična, čeravno za vrhunsko ni veljala niti ob izidu, definitivno pa še vedno dovolj privlačna, da vleče k igranju. Na tem mestu ne morem mimo sila povprečnih osebnosti in povprečnega glasovnega podajanja, ki v letu 2018 ne odpušča, po drugi strani za vse nenativne govorce niti ni tako strašno moteče.

Ko v košaro dodaš obilico klišejev, kjer ob očarljivem in dobrosrčnem Scottu Shelbyu, Ethan in Madison, osrednja idealizirana heroja izpadeta kot neposrečena kombinacija plehkosti in enoličnosti. Še njuna scena seksa je tako slaba, da na koncu zaradi viška ironije izpade povprečno. Razvijalci izgradnji njune medsebojne kemije preprosto niso namenili dovolj časa in pogovornih vrstic.

So pa zato QTE sekvence narejene bolje in dejansko nudijo izziv, ki drži na trnih, med trudom za preživetje tvojih osrednjih likov, z na kontrolerju zasmotljanih prstih.

Kljub nekaterim neobičajnim rešitvam jo nad večino žanrskih iger postavita fantastična glasbena podlaga in odlična atmosfera, ki je vseskozi temačna in s svojo čemernostjo resnično pritegne. Kar nekaj skladb se je znašlo na mojem telefonu, kjer so redno predvajane in to pove veliko.


Zaključek

Pozitivno:
+ Odlična atmosfera
+ Glasba
+ Še vedno zanimiva zgodba s preobrati
+ Odločitve štejejo

Negativno:
– Neroden nadzor
– Leta se ji poznajo
– Karakterji bi lahko bili bolj dodelani
– Izbire v dialogih so nepregledne

Tedenski nasvet: Manga #3

0

Verjetno ste opazili, da je preteklo več kot en teden od zadnjega nasveta.
Razlog?
Dal sem vam čas, da si preberete “Freezing”.
Sedaj pa je čas za nov naslov: Kingdom 

Zdaj pa se podajmo v prihodnost…Ali naj raje rečem preteklost?
Zgodba nas bo popeljala v 2. stoletje pred Kristusom in zadnjih 500 let so na kitajskem divjale vojne.
Iz začetne desetine različnih držav se je število ustavilo na 7, a vojnam še vedno ni videti kraja.

V zgodbi spremljamo dva mlada fanta, sužnja tako rekoč, katerih cilj je postati generala v vojski države Qin. Shin in Piao med prostim časom trenirata veščine z meči in opazi ju državni kancler. Po spletu okoliščin ponudijo Piaotu mesto v palači in obljubita si, da bosta oba dosegla svoje sanje, čeprav se zdi, da se je Piaotu ponudila idealna priložnost. Po nekaj mesecih pa se na vratih pojavi smrtno ranjen Piao in Shinu z zadnjimi besedami naloži nalogo, naj postane veliki general in sledi njuni viziji. Pred tem mu je predal skrivnostno mapo, na kateri je označena neznana lokacija. To je bila Piaotova misija, katero je tudi predal Shinu v dokončanje. Shin se odpravi postati veliki general, čeprav se zaveda omejitev ter preprek, saj je zgolj vojna sirota in suženj. A odločen je, da še v imenu svojega prijatelja izpolni njune sanje.

Manga je definitivno vredna branja, trenutno je na 568 poglavju, sam pa sem prišel do 496. Se zavedam, da me v roku dneva ali dveh čaka zaključek, nato pa nekaj letno čakanje, da se naberejo poglavja, ampak vseeno bo vredno. Ni pa morda primerna za mlajšo populacijo, saj je v njej ogromno zelo nazornega nasilja. Omeniti velja tudi, da je manga dobila 2 sezoni Anime adaptacije, tudi to bi se morda splačalo ogledati. Si bom osebno ogledal in spišem novičko prihodnji teden.
To bi bil moj nasvet, pa prijetno branje vsem skupaj.

QuakeCon 2018 uspel podžgati privržence

0

Le kdo še ni slišal za QuakeCon, vsakoletno konvencijo, ki jo priredi ZeniMax Media, med drugim lastnik id Software. Vedno vključuje velik LAND dogodek, kamor udeleženci prinesejo lastno opremo in se medsebojno spopadejo v Quake, Rage, The Elder Scrolls: Legends… skratka igrah njihovih razvojnih studiev.

Letos je največ pozornosti uspel ukrasti Doom Ethernal, o razlogih bomo premlevali v nadaljevanju.

Seveda je bilo predstavljenih več naslovov, na katerih trenutno delata Bethesda in id Software. Tako smo med drugim dočakali informacije o razširitvah za The Elder Scrolls Online in o igrah Rage 2 ter zgoraj izpostavljenem Doom Ethernal.

Ljubitelji ESO bodo kmalu dočakali Wolfhunter dodatek, ki igralca spopade s princem onostranstva z imenom Hircine. Vseboval bo veliko novosti in razvijalci so ga oklicali za največjo razširitev, ki jo bodo v letošnjem letu igralci še deležni. Luč sveta bo na PC platformi ogledala 13.8, za konzole pa 28.8.

Dražilnik za Wolfhunter:

Naslednja nadgradnja sliši na ime Murkmire in ta je bila najavljena že na E3. Žal ni bilo izdanih veliko informacij, saj gre za projekt v delu. Izdali niso niti datuma izida, so pa pri Bethesda obljubili, da bodo več informacij razkrili v prihajajočih mesecih.

Prvi vpogled v Murkmire:

Seveda ne moremo mimo Rage 2, ki nas je že uspela navdušiti na letošnjem E3. Vendar bi manjko novih informacij marsikoga ohladil in oddaljil od nakupa. Id Software so zato pripravili nov igralni video, kjer je poudarek na boju vozil. Orožij je vidno več, enako velja tudi za posebne sposobnosti. Bo pa na preizkus novih smrtopokov potrebno počakati še vsaj 1 leto, do Julija 2019.

Igralni posnetek:

Odlična igra Doom iz leta 2013 je končno dočakala naslednika, ki bo še brutalnejši in prepreden z instantno akcijo. Doom Guy se vrača z razširjenim arzenalom in še zlobnejšo pekelsko navlako. Pripravili so nam kar tri posnetke in fantje pri Bethesdi zagotovo vedo, kaj se najbolj lušta množicam oboževalcev. Tekoča in dobro optimizirana izkušnja, ki bo dejansko omogočala igranje pri 60FPS z najvišjimi nastavitvami.

Nihče si ne želi zgolj prepakirane embalaže in spremenjene naslovne slike. Vpeljane bodo nove mehanike in ena izmed njih je uničujoč demonski sistem. Vsak bo imel cone uničenja, podobno je bilo moč izkusiti pri starem Wolfensteinu, kjer je karakter ob prejemanju svinca postajal čedalje bolj krvav in obtolčen. Z eno razliko, tokrat čast doleti demone in to v visoki ločljivosti.

Pozabili niso niti na večigralstvo, kjer se boš lahko preizkusil kot demon in vstopil v igralno sejo drugega igralca. V kolikor si tolikšnega izziva ne želiš, boš lahko funkcijo preprosto izklopil. Sodelovalni način tu žal ni predviden.

Kot kaže so v zelo zgodni fazi razvoja in igre nikar ne pričakujte pred decembrom 2019, točnega datuma niso izdali.

Povzetek celotne QuakeCon konference:

Predstavljamo zadnjega tekmovalca projekta Naslednji slovenski TOP streamer: Nino “Illusion” Anderluh!

0

Danes vam prestavljamo še zadnjega kandidata v natečaju Naslednji slovenski TOP streamer: Nina Anderluha. Nino prihaja iz Celje, šteje 20 let in je v svetu videoiger bolje poznan pod imenom Illusion.

Na vprašanje, kdaj je prvič začutil ljubezen do iger je odgovoril: “Videoigre so me privlačile že od nekdaj. Spomnim se, da sem, ko sem bil še zelo majhen igral Theme Hospital, Hugo in Simse na družinskem računalniku. Malo kasneje sem ogromno presedel zraven strica in gledal, kako je on na svojem, malo bolj sposobnem računalniku, igral razne igre, ki jih takrat še nisem dobro razumel, pa sem se vseeno že samo ob gledanju zelo zabaval. Največji vtis pa so name naredile strateške igre, kot so Rome: Total War in Age of Empires. Od tu verjetno tudi izvira moja ljubezen do strategij.”

Nino je v slovenski gamig sceni znan tudi po dosegaju visokih rezultatov na E-športnih tekmovanjih. Zadnje 2 leti se pridno udeležuje večine LAN dogodkov v igrah League of Legends & Heartstone, kjer redno dosega prva 3 mesta.

S streamanjem se je pričel ukvarjati v juniju in na vprašanje, kaj lahko pričakujemo, je odgovoril: “Stremam večinoma v angleščini, zato da je moj stream dostopen tudi tujemu občinstvu. Do zdaj sem streamal večinoma samo League of Legends, ki bo verjetno ostala moja glavna igra, ampak bom v prihodnosti igral tudi druge strateške igre in igre s kartami, preizkusil pa se bom tudi v VR igrah in popularnih igrah, kot je Fortnite.”

Ninotova posebnost je ta, da ni sramežljiv, ko pride do petja in to smo lahko videli tudi pri njegovi prijavi na natečaj. Na vprašanje kako, da se odločil za takšen pristop je dejal: “Že od nekdaj zelo rad poslušam pop in rock glasbo ter ob poslušanju pojem. Nekaj let nazaj je sicer moje petje zadrževala moja sramežljivost in strah pred tem, kaj si bojo drugi mislili. Vendar vedno bolj ugotovljam, da se je nesmiselno tako sekirati. Če vam je torej všeč glasba in petje, tega na mojem streamu ne bo manjkalo!”

Poleg igranja iger in petja pa Nino v prostem času išče sprostitev ob gledanju Animejev: “Sem tudi precej strasten oboževalec animejev, tako da ste na mojem streamu več kot dobrodošli tudi vsi ljubitelji animejev! Moj stream bo vedno Weeb friendly!” 

Na vprašanje, zakaj se je prijavil v projekt Naslednji slovenski Top streamer, je Nino odgovoril: “Na projekt Top Streamer Slovenija sem se prijavil, da izboljšam svoj stream in se naučim stvari, kot so video editing; predvsem pa za priložnost, da mene in moj stream spozna več ljudi in da se premaknem bližje sanjam, ki se trenutno zdijo nemogoče, da streaming postane moj full time job.”

Za konec pa je še dodal: “Izjemno hvaležen bom vsakemu, ki bo prišel pogledat moj stream in me podprl z kakšnim followom na twitchu ter na mojih socialnih omrežjih. Se vidimo na streamu!”

Ne pozabite mu slediti na vseh socialnih omrežjih:
Twitch tv: https://www.twitch.tv/illusionop
Facebook: https://www.facebook.com/illusionop
YouTube: https://www.youtube.com/user/MrNinoLegend
Instagram: https://www.instagram.com/illusionop7
Twitter: https://twitter.com/IllusionSLO

Foto: Siniša Kanižaj

Intel Core i3, i5 in i7 – vse, kar morate vedeti

Intel je masovni gigant na področju računalništva in “Core i” predstavlja njihovo najprepoznavnejšo linijo procesorjev, katero najdemo v skoraj vsakem prenosniku in v velikem številu osebnih računalnikov. A korporacijski vsevedneži so njihovo oštevilčevanje in označevanje napravili na način, kjer običajen kupec le težko prepozna, kaj kupuje in kaj bi bila zanj najboljša izbira. Zakaj je i7 7700K za 50€ dražji od i7 7700 in kaj je ta K na koncu? Zakaj je i3 6300 manj zmogljiv od i5 6400, če pa deluje na 3.80GH napram 3.30GHz?

Če ste v lovu za novim računalnikom in želite izbrati najboljše razmerje med zmogljivostjo in ceno, so to stvari, ki jih morate nujno poznati. Obstaja velika možnost, da bo vaš nov računalnik uporabljal Intel procesor (sicer se je v zadnjih letih s prihodom Ryzen serije to spremenilo, a za ta članek ne želimo preveč komplicirati). Naš cilj je, da vam na kratko predstavimo vse pomembne pojme, ki jih je potrebno vedeti o Intel seriji procesorjev. Od generacije in označevanja do števila jeder in pomena frekvenc. Berite naprej in zagotovo boste dobili nekaj materiala za pametovanje prijateljem, ki so (ali pa tudi ne) vprašali za vašo mnenje, vaše znanje o področju računalništva pa bo dosti večje.

Imena procesorjev

Če pričnemo pri samem imenovanju, je ime procesorja oznaka, iz katere lahko razberemo ogromno količino informacij. Način imenovanja je ostal identičen vse od druge generacije in po zaslugi tega lahko enostavno vidimo relativne razlike, čeprav brez podrobnega znanja kaj natančnega ne moremo razpoznati. A vseeno nam bo ime povedalo pričakovano porabo, namen in relativno zmogljivost (relativno na procesorje iste serije).

Kaj lahko iz tega imena torej razberemo? Prvi del nam da vedeti proizvajalca in znamko in za Intel potrošniške procesorje je identičen, Intel Core. Takoj za njim je zelo pomemben modifikator (i3, i5, i7, 2 duo…) in že iz njega lahko razberemo relativno zmogljivost in pričakovano ceno. V testnem primeru je modifikator i7, torej lahko pričakujemo zelo zmogljiv procesor, a celotne knjige še nismo prebrali! Prvi del ste verjetno še vedeli in tako ni nič novega, a komaj smo pričeli z razbiranjem! Sedaj smo že pri številki procesorja. Sestoji iz generacije in oznake, s tem, da generacija (zaenkrat) zavzema prvo številko, zadnje tri pa so rezervirane za točen model. Načeloma višja številka pomeni boljšo zmogljivost, a najde se par izjem in preskoki (sploh med generacijami) niso povsem konstantni. Glede na to, da smo omejeni navzgor s številko 999 (razdeljeno med i3, i5 in i7), nam 500 pove, da gre nekje za srednje zmogljiv procesor oziroma lahko iz števila sklepamo, da gre za enega nižje zmogljivih i7 procesorjev. Zadnji del, pripona, je podrobneje razložena malo nižje, zato gremo še enkrat lepo od začetka, tokrat malo bolj podrobno.

Gremo si torej pogledati vsakega izmed elementov, ki sestavlja ime Intel Core procesorja.

Razlika med i3, i5, i7

Kot smo že omenili, nam oznaka pove generalno zmogljivost določene serije procesorjev. i3 so najmanj zmogljivi procesorji z zelo nizko porabo, i5 sodijo v zlato sredino, i7 pa so načeloma najbolj zmogljivi, a tudi najbolj požrešni in najdražji.

Če to včasih ni držalo, so dandanes že i3 procesorji dovolj zmogljivi za splošno uporabo in manj zahtevna opravila, kot so brskanje po spletu, gledanje filmov in igranje nezahtevnih iger, čeprav izkušnja občasno ne bo optimalna. Za večino iger, zahtevnejše programe in video obdelavo je tako potrebno poseči višje in tu pridejo v poštev i5 ali v primeru želje po največji zmogljivosti i7. Seveda slednja dva nič ne pomagata v primeru počasnega sistemskega diska, zato je zraven njiju močno priporočljivo imeti operacijski sistem nameščen na SSD in ne na HDD.

Tako, prvi del je za nami, saj ni bilo tako težko. A zabava se šele začenja. Veliko ljudi misli, da generacije označujejo oznake Core i3, i5 in i7, a presenečenje – to so samo oznake. Če pustimo ostale oznake Intel procesorjev (Pentium, Celeron, Atom in 2Duo) na strani, se je vse pričelo novembra 2008 z izidom prve generacije i3, i5 in i7 procesorjev.

Kaj pa i9?

i9 so ekstremno zmogljivi procesorji in navadni uporabniki jih lahko preprosto ignoriramo. Čeprav jih v primeru podprte matične plošče lahko vstavite v računalnik, so zaradi pregrešno visoke cene namenjeni za zelo procesorsko zahtevna opravila in se tako uporabljajo v primeru zelo zahtevnih rendiranj ali najpogosteje strežnikov.

Generacije in oznake

Različne generacije lahko prepoznamo preko prve številke v seriji, povedo pa nam uporabljeno mikroarhitekturo, približno starost in pričakovane funkcije ter zahtevana podnožja matičnih plošč.

Novejše je vedno bolje, a glede generacij to nujno ne drži, vsaj, kar se tiče zmogljivosti. Precej starejši Core i7 3770 procesor 3. generacije na primer kljub relativno visoki staosti nudi isto zmogljivost kot i3 8100 najnovejše generacije! Seveda bo imel višjo porabo in bo tehnično bolj zastarel ter ga ne bo možno več kupiti (razen na trgu rabljene opreme), a če ga boste uporabljali, bo še vedno zmogel nositi svojo težo.

Če na kratko naštejemo vse generacije:

  1. generacija – Nehalem (xxx)
  2. generacija  – Sandy Bridge (2xxx)
  3. generacija – Ivy Bridge (3xxx)
  4. generacija – Haswell (4xxx)
  5. generacija – Broadwell (5xxx)
  6. generacija – Skylake (6xxx)
  7. generacija – Kaby Lake (7xxx)
  8. generacija – Coffee Lake (8xxx) – trenutno najnovejša
  9. generacija – Cannon Lake (9xxx)
  10. generacija – Ice Lake

Trenutno je najbolj aktualna 8. generacija, čeprav se počasi pričenjajo pojavljati prve informacije o 9. generaciji na trgu mobilnih procesorjev. To nikakor ne pomeni, da lahko procesorje starejših generacij enostavno vržemo na odpad ali uporabimo za podlago neravne mize, kar smo tudi prej razložili. Tudi starejše generacije i5 in i7 procesorjev zaradi več jeder (več o tem kmalu) zadostujejo osnovnim ter v primeru določenih modelov tudi zahtevnejšim potrebam. Med posameznimi generacijami je včasih prišlo do skoraj ničelnih sprememb in tako sploh 6. in 7. vsebujeta skoraj identično strukturo in nudita skoraj identično zmogljivost in porabo (le, da so procesorji 7. generacije bolj učinkoviti pri video obdelavi).

Trištevilčno mesto za generacijo je rezervirano za oznako, ki je tu zgolj za označevanje posameznih modelov znotraj določene generacije. Tu velja načelo, da je višja številka vedno boljša, a pripona to dejstvo včasih postavi na glavo.

Pripone

Proizvodna linija oziroma pripona se nahaja na samem koncu imena procesorja in nosi višjo pomembnost, kot bi lahko sklepali glede pozicioniranja. Intel uporablja kar precejšno število različnih pripon z namenom bolj jasne označitve namena, za katerega je specifični procesor namenjen. Procesorja z isto generacijo in oznako lahko nostita drugačno pripono (oziroma je eden nima) in se precej razlikujeta. Pred časom so zaradi izboljšav v tehnologiji pri Intel posodobili tudi oznake in mi se bomo osredotočali na trenutno označevanje, kjer so v uporabi naslednje pripone:

Tako. Zdaj poznate celotno zgodbo za imenom oziroma šifro vsakega Intel procesorja, a zgodba še ni končana. Vedeti je potrebno še določene ostale stvari, ki niso prisotne v imenu.

Število jeder

Dandanes enojederni procesorji predstavljajo le grenak spomin na stare dni, zato se jim izognite kot hudič križu. Več jeder pomeni procesorsko sposobnost istočasnega opravljanja več opravil naenkrat, zato enostavno rečeno več jeder pomeni boljšo zmogljivost.

Skoraj vsak program dandanes zmore izkoristiti vsaj štiri jedra, zato tudi ob delu v le eni aplikaciji hitro opazimo razliko v hitrosti. Eno in dvo-jederni procesorji se pogosteje zatikajo, potrebujejo dalj časa tudi za manj enostavna opravila in se včasih zadihajo že v mirovanju (če ste si kdaj lastili zelo star računalnik, zagotovo veste, o čem govorim).

Ker so se enojederni procesorji izkazali za preveč neučinkovite, dandanes skorajda vsi nizkocenovni procesorji uporabljajo dve jedri in do nedavnega je to držalo za vse i3 procesorje. A v novi, osmi generaciji večina i3 procesorjev že vsebuje štiri jedra, kar jih postavi dosti višje na zmogljivostni lestvici napram predhodnikov.

i5 in i7 že vse od začetka vsebujeta vsaj štiri jedra (s par izjemami  v mobilnem razredu in med procesorji z izjemno nizko porabo), nekateri i7 procesorji pa so šli še višje in uporabljajo že 6 ali 8 jeder, kar jih postavi na sam vrh. Tisti, ki te sreče nimajo, po večini vsebujejo štiri jedra in osem niti, medtem pa večina i5 izrablja štiri jedra in štiri niti. Kaj pa so te “niti”? Sem že mislil, da ne boste nikoli vprašali.

Več jeder je torej boljše, a ne?

V teoriji – ja. Če malo zaidem s teme, bi rad omenil (zdaj že malo manj aktualno) AMD FX serijo, znano po ekstremnem številu jeder glede na ceno. Čeprav je res, da dobite neprekosljivo sposobnost multiprocesiranja, posamična jedra obeh proizvajalcev procesorjev ne moremo direktno primerjati. Čeprav je res, da ima recimo AMD FX 6300 šest logičnih jeder, so razporejene po dve na matematični co-procesor. Po dve jedri si tako delita resurse (podobno kot pri nitih), a sistem je vseeno superioren napram nitim, saj gre dejansko za ločene procesorske enote, medtem, ko niti predstavljaja logične procesorje.

Čeprav ima FX ogromno število jeder napram i3 in tudi i5 ter še dodatno deluje na višjih frekvencah, bi sklepal, da je zagotovo superioren po zmogljivosti. Sedaj bom spet vrgel dimno bombo na vse, kar sem do sedaj povedal, saj to ni res. Čeprav se število jeder in visoka frekvenca delovanja slišita mikavno, se že novejši i3 procesorji kosajo z zmogljivejšimi FX procesorji, i5 pa jih povsem odpihnejo iz odra. Ampak kako? No, ene stvari do sedaj še nismo omenili in to je sposobnost procesiranja inštrukcij na časovni cikel (IPC). Ponovno nočem preveč preiti v podrobnosti, ampak pomembno je vedeti, da imajo FX procesorji dosti nižji IPC in zaradi tega sploh v igrah nekaj jeder FX procesorjev ni izrabljenih, saj le malo iger podpira več kot štiri jedra (vsaj tako je držalo pred par leti).

Hyper-Threading   

Jedra lahko še dodatno popstavimo pred mikroskop in tako razkrijemo še eno pomembno stvar. Intel procesorji v veliki meri podpirajo Hyper-Threading tehnologijo, s pomočjo katere efektivno podvojijo število jeder v obliki niti. To pomeni, da lahko procesor s to tehnologijo (v teoriji) opravlja dvakrat več opravil obenem! Celoten proces izgleda tako, da vsako jedro dobi dva logična procesorja z lastno pametjo in arhitekturnim stanjem. A vseeno ne moremo enostavno reči, da ima procesor dva-krat več jeder, saj si niti v posameznem jedru delijo vse resurse tega jedra.

 

Niti so v računalniških izrazih sekvenca inštrukcij, ki jih procesor lahko pravlja. Če ima procesor eno jedro, lahko naenkrat obdeluje le eno nit in posledično le eno opravilo. Dve jedri imata navadno dve niti, ki jima omogočajo istočasno delo dveh opravil naenkrat in tako dalje. V praksi je vse veliko bolj kompleksno, a moj cilj tu je stvari ohraniti čim bolj enostavne.

Intel Hyper-threading vsakemu jedru podeli dve niti, tako da lahko Core i3 z dvemi  jedri efektivno naenkrat obdeluje štiri opravila. Trenutno tehnologijo poseduje večina i3 in i7 procesorjev, na i5 pa je prisotna le v zadnjih generacijah. Skupaj s 8MB predpomnilnika (na kratko ekstremno hiter pomnilnik, ki ga procesor uporablja za shranjevanje pogosto potrebovanih podatkov) in Turbo Boost tehnologijo (spodaj) lahko hitro vidimo, zakaj se i7 procesorjev drži sloves največje zmogljivosti.

Turbo Boost

Turbo Boost je Intel-ova oznaka za tehnologijo, ki procesorju po potrebi omogoča zvišanje frekvence nad uradno navedeno raven. Najvišja frekvenca je odvisna od specifičnega modela, števila jeder, porabe in temperature, a ker višja frekvenca pomeni hitrejše delovanje, je tehnologija dodaten bonus, dokler le imate dovolj dobro hlajenje. Čeprav je v tem primeru vse izvedeno avtomatično, napredni uporabniki raje samodejno »navijajo« procesorje, oziroma jim višajo frekvenco ter voltažo, a to je ponovno zelo napredna tematika, katero bi pustil za kakšen drug dan.

i3 procesorji ne posedujejo te tehnologije, a i5 in i7 jo. Zaradi tega lahko dosegajo višje frekvence, i3 pa imajo navadno višje že osnovne frekvence.  Hitrost frekvenc tako ni najboljši način merjenja zmogljivosti med različnimi procesorji, saj nikoli ne poznamo ostalih faktorjev, kot je uporabljena mikroarhitektura, število jeder, IPC in podobno. A vseeno nam da približno primerjavo med procesorji z identično oznako v identični generaciji.

Kaj je torej najboljše zame – i3, i5 ali i7?

Na ta odgovor ni mogoče takoj navesti odgovora. Odločitev je odvisna od več faktorjev – matična plošča, zmogljivost napajalnika, namen, glasnost, poraba in veliko ostalega. Pri prenosnikih zmogljivejši procesorji pomenijo nižji čas delovanja baterije, zato je potrebno v obzir vzeti tudi to.

Zaradi tega se je potrebno zelo poglobiti v izbiro in upam, da vam bo ta članek pomagal pri izbiri novega računalnika. Novi procesorji so navadno bolj tehnološko zmogljivi in nosijo nižjo porabo, a čeprav so procesorji različnih generacij s podobnim imenom z višjo generacijo bolj zmogljivi, vas lahko tudi starejši presenetijo, saj še vedno nudijo veliko zmogljivost po navadno nižji ceni (sploh v primeru rabljenih ali obnovljenih računalnikov).

Na splošno bo večina i3 procesorjev primernih za osnovno uporabo, i3 višjega ranga in i5 bosta zadovoljila večino, i7 pa je rezerviran za najzahtevnejše kupce. V kolikor uporabljate zahtevno programsko opremo ali se ukvarjate s kodiranjem in video obdelavo bo tako potrebno poseči po teh.Potem je potrebno v obzir vzeti še vse oznake in željo po navijanju in hitro vas lahko ob vsem začne boleti glava. Zato nas v primeru želje po nasvetih kontaktirajte in pomagali vam bomo pri izbiri.

Fortnite Beta na voljo na Android napravah

Potem, ko je neverjetno priljubljena večigralska Battle Royale igra Fortnite na voljo že na večini platform, je razvijalec Epic Games včeraj na uradni spletni strani igre oznanil, da bodo z današnjim dnem na svoj račun prišli tudi uporabniki Android naprav. Žal pa se bodo (vsaj trenutno) novice razveselili le nekateri, medtem ko bodo drugi morali še vsaj nekaj dni počakati.

Uporabniki Android naprav se od danes naprej lahko prijavijo preko obrazca na uradni strani Fortnite Android Beta, preko katerega jim bo razvijalec poslal povezavo za prenos Beta verzije. Vendar pa je Epic Games zapisal, da bo igra trenutno na voljo le za naprave Samsung Galaxy S7, S7 Edge , S8, S8+, S9, S9+, Note 8, Note 9, Tab S3 in Tab S4. Lastniki novega telefona Samsung Note 9 ali tablice Galaxy Tab S4 pa bodo prejeli še posebno Galaxy oblačilo, vidno na spodnji sliki.

Seznam podprtih naprav pa se naj bi v naslednjih dneh razširil še z naslednjimi Android napravami:

  • Google: Pixel / Pixel XL, Pixel 2 / Pixel 2 XL
  • Asus: ROG Phone, Zenfone 4 Pro, 5Z, V
  • Essential: PH-1
  • Huawei: Honor 10, Honor Play, Mate 10 / Pro, Mate RS, Nova 3, P20 / Pro, V10
  • LG: G5, G6, G7 ThinQ, V20, V30 / V30+
  • Nokia: 8
  • OnePlus: 5 / 5T, 6
  • Razer: Phone
  • Xiaomi: Blackshark, Mi 5 / 5S / 5S Plus, 6 / 6 Plus, Mi 8 / 8 Explorer / 8SE, Mi Mix, Mi Mix 2, Mi Mix 2S, Mi Note 2
  • ZTE: Axon 7 / 7s, Axon M, Nubia / Z17 / Z17s, Nubia Z11

 

Echtra Games je naznanil Torchlight Frontiers

0

Včeraj so pri Perfect World Entertainment naznanili nov Studio z imenom Echtra Games. Naložena jim je naloga izdelati povsem novo igro, ki bo temeljila na eni najboljših ARPG iger vseh časov, Torchlight in nadaljevanju Torchlight II. Nova igra Torchlight Frontiers, bo prinesla t.i. “Shared World” akcijski RPG. Za projektom stoji kar nekaj veteranov v igričarsko-razvojni industriji, na primer Max Schaefer. 

Čeprav poslastico za vsakega ARPG privrženca še ni mogoče igrati, jo bo možno preizkusiti na letošnjem Gamescom dogodku, ki se bo dogajal ta mesec, bolj natančno od 21. do 25. avgusta.

Torchlight Frontiers bo izšel po vsej verjetnosti šele leta 2019, igrali pa ga bomo lahko na PC, Xbox One in PlayStation 4.

Read Dead Redemption 2 dočakal prvi igralni video!

0

Ena izmed najbolj pričakovanih iger tega leta … No, bodimo odkriti, najbolj pričakovana igra tega leta, Red Dead Redemption 2, je dobila prvi prikaz igranja.

Svojo kopijo lahko prednaročite na EIGRE.si, uporabite kodo: RDR2E6563 za popust 🙂

Prikaže odprt svet, ki se bo dogajal na razpotju divjega zahoda in osovraženih izobčencev v civiliziran moderen čas. Grafična podoba izgleda naravnost osupljivo, zlasti glede na dejstvo, da bo šlo za odprt svet. Zemljevid bo ogromen in bo vseboval tako puščave in gozdove kot tudi gore in mesta, v katerih bo mogoče najeti prodajalke ljubezni.

Igrali bomo kot Arthur Morgan, član slavne Van der Lindške bande. Prisiljeni so v nomadsko življenje in kot se za edino družino spodobi, bomo morali zanje poskrbeti. Več časa kot preživimo z njimi, bolj povezani bomo, kar bo ključno za razkrivanje skrivnosti in sodelovanje.

Tako se bomo lahko po svetu premikali z našo tolpo in bežali pred napredkom. Veliki poudarek bo na zgodbi in interakciji z okoljem in tako bo mogoče ustvariti sovražnike ali zaveznike, prijatelje ali znance.

Igra bo realistična in konj bo ena izmed najvrednejših dobrin, kot je tudi veljal za tedanje čase. Glede na naš odnos bo žival reagirala v kriznih trenutkih. Tako nas lahko ob zanemarjenju ob pokanju vrže iz sedla ali prinese odločilno prednost na bojišču.

Iz igralnega posnetka je več kot razvidno, da je zvokovna upodobitev naravnost fantastična, nič drugače pa ne velja niti za animacije. Zagotovo bo Red Dead Redemption 2 ena izmed najboljših iger, ki bo še nadgradila predhodnika in nič čudnega ne bo, če bo iz sedla zabrisala GTA 5.

Red Dead Redemption 2 izide 26. oktobra za PlayStation 4 ter Xbox One. Kaj pa PC? Verjetno bo treba počakati še kakšno leto, tako kot pri prejšnjem Rockstar naslovu, GTA V. Za tolažbo lahko med tem časom preigrate izvirnik preko storitve PlayStation Now.

Preverite igralni video še sami:

Team Sonic Racing z novim video posnetkom

Sega je izdala nov posnetek za igro Team Sonic Racing. V tem kratkem videu lahko vidimo bolj podroben prikaz mehanik igre, ki jo bomo lahko kmalu preizkusili tudi igralci. Igralnost bo presenečala na zanimive načine, ti bodo vključevali igranje s prijatelji, trgovanje, uporabljanje t.i. “boostov” in še mnogo drugih lastnosti, ki bodo popestrile vašo dirko.

Team Sonic Racing je dirkaška igra, označeno kot klasika. V sami igri imamo kar 15 različnih likov, ki medsebojno tekmujejo. Najnovejša igra v seriji bo nadaljevanje starejše klasike z imenom Sonic the Hedgehog.

Zadevo bo mogoče igrati na PC, PlayStation 4, Xbox One in Nintendo Switch, izšla pa bo decembra 2018.

Predstavljamo četrtega tekmovalca projekta Naslednji slovenski TOP streamer: Andreja “Appleyard” Rožmariča!

0

Danes vam prestavljamo četrtega kandidata v natečaju Naslednji slovenski TOP streamer, Andreja “Appleyard” Rožmariča. Za razliko od prejšnih dveh tekmovalcev je Andrej malo starejši, saj šteje 31 let. Andrej prihaja iz Celja in poleg gaminga je njegova največja strast sakteboarding, s katerim se ukvarja že skoraj 17 let.

 

Na vprašanje, kje se je prvič srečal s streamanjem in kako da je to postal del njegovega vsakdana je odgovoril: “Za streamanje sem prvič slišal šele pred nekaj meseci od sodelavca. Rekel mi je, da je na Twitchu kar nekaj ljudi, ki živi od igranjam igric, Tako sem zadevo pogledal in se odločil, da sedaj, ko nimam več toliko energije za ostale hobije lahko več časa posvetim gamingu in posledično pričnem s streamanjem. V streamanju sem še začetnik, vendar si želim v tem uspeti, saj je moje veselje do gikanja neizmerno!”

Andrej je že mladih let vedno rad preigraval FPS igre in tako ni kaj preveč presenetljivo, da je CoD 2 ena izmed njegovih iger. Trenutno Andreja lahko največkrat na streamu opazujemo ob igranju PUBG, Overwatch in večine novih tripple A iger. Na njegovem streamu se mu velikokrat pridruži tudi njegovo dekle Špela, s katero skupaj poskušata priti do zmage!

Andrej poleg svojih hobijev in punce goji ljubezen do kultur vzhajajočega sonca. Tako se že nekaj let samostojno uči Korejščino in upa, da bo lahko kmalu svoje znanje preizkusil tudi v Seoulu, kasneje pa obiskal še Tokyo.

Na vprašanje, kdo je njegov najljubši streamer, je Andrej odgovoril: “Top streamerja sta mi DrDisrespect in Shroud. Upam, da tudi meni uspe kot je njima!”

Naredite si svojo sredo bolj zabavno in se Andreju pridružite na streamu!

Ne pozabite mu slediti na vseh socialnih omrežjih:
Twitch tv: https://www.twitch.tv/appleyard
Facebook: https://www.facebook.com/appleyardTV/
Instagram: instagram.com/appleyard0r

Gaming mobilniki – katastrofalen neuspeh ali tehnologija prihodnosti?

Z gejmerskimi prenosnimi igračkami se je v preteklosti opeklo že kar nekaj podjetij. Tukaj nikakor ne moremo izpustiti N-Gage, ki ga je Nokia izdala leta 2003. Sicer jih je uspelo prodati 3 milijone primerkov, vendar so jih zaradi upada v zanimanju prenehali izdelovati le dobri 2 leti kasneje. Preprosto jim ni uspelo dovolj popularizirati izdelka in želja, da bi nadomestili prenosne igralne konzole (kot je Nintendo Gameboy) je splavala po vodi.

Očiten neuspeh je pričakovano proizvajalce pametnih telefonov za kar dobro desetletje odvrnil od vnovičnih poizkusov, a vendar se počasi ponovno ogrevajo za to idejo. Že nekaj časa nazaj sta Razer in Acer izdala svoj prvi igralni telefon (Asus tudi tablico), kmalu pa se jima bosta pridružila še dva proizvajalca – Xiaomi z Blackshark in ZTE z Nubia.

Kaj pa torej sploh naredi telefon vreden tega “prestižnega” naziva, kjer ga okličemo za gaming telefon? Če sodimo po anketah, sta v prvi vrsti izgled in vgrajena strojna oprema, seveda pa je najbolj očitno stvar že to, ali ga proizvajalec oglašuje kot telefon za gaming in temu primerno doda določene funkcije. Razer je kot glavno prodajno točko izpostavil 120Hz zaslon, Xiaomi pa naj bi zraven telefona podarjal tudi kontroler.

V tem primeru lahko med “gejmerje” uvrstimo še Motorolo z njihovim Gamepad Moto Modom. In če smo ravno pri tem, so kontroler izdali tudi pri Samsungu, da niti ne omenjam vseh preostalih prodajalcev. Več kot očitno je, da definicija ne bo tako preprosta, kot smo si omislili in da “thumbstick” ni najboljše označevanje.

Tako moramo pogledati pod površje. Vsi tako oklicani mobilniki imajo tudi za igre prilagojeno programsko opremo, ki omogoča menjavo resolucije in optimizacijo baterijske dobe. Pojavlja se celo oddajanje v živo (streaming), ampak roko na srce, tega je zmožen tudi vsak pošteni visokocenovnik. Čakaj malo? Ti stavki mi zvenijo, kot da se lahko vsak visokocenovni telefon oglašuje kot primeren za gaming. A se potem sploh splača definirati?

Še boljše vprašanje – ali si gaming telefona sploh kdo želi in ali obstaja trg zanj? Resda posedujejo najzmogljivejšo strojno opremo, ampak kot smo že ugotovili, je za isto ceno ta prisotna tudi pri vsakem višje-cenovnem telefonu, ob tem pa so slednji tudi dobro uravnovešeni glede fotoaparata, kakovostnega zvočnega sistema in uporabniškega vmesnika.

Morda podjetja niso dovolj ambiciozna za popolno inoviranje, vendar je po drugi strani Razer s 120 Hz zaslonom začel kar dobro. Ampak večina sladokuscev si bo želela še kaj več, kako to nuditi z mobilnim telefonom? Tukaj v igro namreč ponovno pride Nintendo z njihovo zadnjo uspešnico Switch, ki je kot daljni predhodniki pometla s konkurenco in se prodaja naravnost odlično. Izpostavil bi funkcijo, ki preklopi v varčnejši način, ko se konzola napaja preko baterije, hipoma, ko okusu slo frišne doze elektrike, pa se prebudi iz podhranjenega stanja. Seveda ne gre za nekaj nepoznanega, podobno velja za vse igričarske prenosnike, le poizkusi, če ne verjameš.

Kaj bi se torej telefonski proizvajalci lahko naučili od Nintenda in prignali množice iz njegovih kosmatih šap v svoja naročja? Morda pride zlata jama z dodatnim hlajenjem (ki bi preprečilo nihanje frekvence), prijali bi tudi dodani kontrolerji ali morda celo VR seti, a najprej bo potreben kakšen večji preskok v zmogljivosti. Osrednja težave je še vedno pomanjkanje odličnih “ekskluziv” za daljše igranje, saj na mobilnem trgu prevladujejo “F2P” (mikrotransakcijske) igre ter različni porti manj zahtevnih naslovov za osebne računalnike. Zasvojljive igre, ki se bolj kot na uporabnikovo doživetje ukvarjajo z mislijo čimprejšnje spraznitve njegove denarnice. V kolikor bi kateremu izmed proizvajalcev uspelo skleniti partnerstvo s Sony (ki je še posebej dobra tarča, saj ima izkušnje na mobilnem trgu, vendar z mešanim uspehom) in ustvariti združljiv operacijski sistem, ki bi nudil konzolno izkušnjo preko pametnega telefona, bi bil to garantiran hit. A to se skoraj zagotovo ne bo nikdar zgodilo, zato prihodnost ostaja nejasna.

Če malce bolje premislim, proizvajalcem preostane le majhen del pogače, saj je Nintendo še naprej kralj prenosnega trga, za sabo pa pusti zgolj drobtinice, ki jih je Sony s svojo prenosno linijo pred časom veselo zobal. A v tem trenutku so drobtinice brez gospodarja, zato se bo morda našlo kaj novega, mesto je zagotovo odprto.

Sam vidim prihodnost razvoja igričarsko navdahnjenih pametnih telefonov zgolj v dve smeri. Prva je izdelava kar se da zmogljivih telefonov, kjer se cena reže na za gaming nepomembnih segmentih. V bistvu bo (čez desetletje) šlo za zmogljive prenosne mobitele (računalnike), kjer bo napravo čez dan mogoče uporabljati kot telefon, zvečer pa jo priklopiti na TV ali ekran in brezžično sinhronizirati z ostalimi igralnimi pripomočki, ampak v tem primeru več ne govorimo o gaming mobilniku, ki ga poganja Android. Trenutno so zaradi omejenosti pomembni zaslon na dotik in možnost povezave ter sistemska zmogljivost, medtem, ko so lahko fotoaparat, tanki dizajn in bralnik prstnih odtisov prestavljeni v ozadje. Videli bomo, ali bo kaj iz tega in ali se bo kateri proizvajalec drznil stopiti pred ostale in Nintendu iz rok iztrgati pogačo. Morda bo pri tem preveč razjezil japonskega giganta, ustvaril svojevrstno muho, ki mu bo prinesla bogastvo ali pa zgolj neslavno propadel, čigar so bili deležni skoraj vsi predhodniki. Le čas lahko razkrije prihodnost.

Accel World

0

Ker sem prepričan, da še prejšnjega naslova, katerega sem priporočil za gledanje še niste predelali, je bil članek, katerega trenutno prebirate malenkost zamaknjen. Z drugimi besedami, morda sem bil (vstavi besedo) prelen/prezaposlen, da bi ga zapisal.
A tu smo in čas je za nov anime naslov.

Accel world

Anime naj bi se odvijal v istem svetu kot Sword Art Online, le da nekaj desetletji pozneje.
Tehnologija virtualne resničnosti je bila izpopolnjena, iz gromozanskih čelad, katere so človeka podale v spancu podoben stadij ter njegov um popeljale v virtualne svetove, nepredstavljivih razsežnosti, je zamenjal vsadek.
Vsadek je v človeka implementiran že ob rojstvu in omogoča združenje resničnega sveta z virtualnim (Dive tehnologija ter Augmented reality). To pomeni, da lahko kadarkoli človek skoči v virtualni svet po želji in to brez posebne opreme. Med drugim imajo ljudje sedaj v svojem vidnem polju ves čas 3D vmesnik, preko katerega potekajo vsakdanja opravila, potrebe po računalnikih praktično ni več.

Zgodba sledi malce zavaljenemu fantu Haruyuki Ariti, ki postane žrtev sovrstnikov. Svoj Neurolinker (vsadek) uporablja dnevno, za pobeg pred kruto resničnostjo. Po spletu okoliščin se pobližje spozna z najpopularnejšo deklino na šoli, ta mu predstavi program Brain Burst. Izkaže se, da je program pravzaprav igra, prav posebna pravzaprav. Angleško ime za žanr te igre komajda obstaja, slovenski pa dvomim da in sicer ARMMO ali Augmented Reality Massively Multiplayer Game. Mokre sanje vsakega igračarja dandanes vam povem. Tekom zgodbe spremljamo njegove dogodivščine ter kako se počasi vzpenja in postaja vse močnejši in močnejši, preveč pa vam žal ne smem izdati.
Vreden je ogleda, še posebno če ste navdušeni nad virtualno resničnostjo ter/in/ali MMO iger na splošno.

Age of Empires II HD z Lord of the Rings modom

0

Lord of the Rings je bil ponovno oživljen v klasični strategiji Age of Empires II HD z novim modom. Novi mod prihaja s strani ToME-Team, ki bo omogočal igralcem polno izkušnjo, kar pomeni kar 18 kraljestev srednjega veka, vključno s Rohirrim, Southrons, Easterlings, Elves in seveda tudi zlobne sile iz Mordorja in Angmarja. Poleg naštetega je mod prinesel izboljšano grafično podobo ter ogromno število novih enot in stavb.

Celoten mod si lahko prenesete brezplačno tukaj, kjer dobite tudi navodila za namestitev in pričetek z igranjem. Seveda pa za to potrebujete original igro Age of Empires II HD ki trenutno na platformi Steam stane 19,99€ ter dodatke.

Detroit: Become Human dosega rekordne številke

0

Razvijalci Quantic Dream praznujejo zelo velik dosežek s svojo igro Detroit: Become Human, ekskluziv na konzoli PlayStation 4. Gre za precej velik dosežek, ki je razvijalcem prinesel veliko denarja, saj si igro trenutno lasti kar 1,5 milijona igralcev po celem svetu. Še en zanimiv podatek je, da so igralci presegli več kot 20 milijonov ur igranja. Poleg naštetega pa so razvijalci presegli še samega sebe in njihova igra se prodaja veliko boljše od prejšnje narativne ekskluzive Heavy Rain.

Detroit: Become Human lahko na uradni spletni strani kupite za 69,99€, ali pa preizkusite demo različico, ki je na voljo brezplačno.

Igro smo ob izidu krili tudi mi, tako da si za več informacij oglejte naš video ali pisni opis.

Crucial BX Tracer RGB 2x8GB 2666MHz – Test pomnilnika

Kot eno največjih imen na računalniškem trgu je Crucial z več kot 35 leti izkušenj prekajen maček na področju pomnilnikov. V tem času so si pridobili določen sloves s sestavljavci, igričarji in nenazadnje vsemi kupci. V zgodovini so pokazali željo postavljati nove mejnike glede hitrega delovanja, premijske kakovosti in odlične vizualne zasnove in sedaj so se lotili tudi RGP vizualne prenove. Seveda je to vse, kar bi si od pomnilnikov lahko želel.

Danes bomo vrgli pogled na relativno svežega prišleka Crucial serije pomnilnikov. Gre za Tracer RGB različico in na voljo je v več variacijah, naša pa je prišla v 4x8GB (2666MHz varianti). Da ne bo pomote – seveda obstajajo hitrejše opcije, a ta frekvenca zadane sladko sredino glede cenovno-zmogljivostnega razmerja. Crucial se je s Ballistix serijo prav tako prvič pridružil RGB noriji in vsi vemo, kdo najbolj obožuje hitre in vizualno privlačne pomnilniške paličice – igričarji.


Tehnične specifikacije

  • Tip pomnilnika: DDR4
  • Takt pomnilnika: 2400MHz
  • Zakasnitve: 16-18-18-38
  • 16 RGB LED lučk in 8 svetlobnih con na modul
  • Prilagodljiva osvetljava

Video test

Izgled

Ballistix Tactical Tracer RGB je zasnovan v tipični kovinski črno-sivi kombinaciji, kjer siv brušen aluminij prekriva osnovo črne barve. Na sredi pomnilnika in na samem vrhu osvetlitvene cone lahko vidimo tudi Ballistix napis.

Robi hladilnika imajo vtisnjene reže in izbokline za lažji oprijem ter s tem pridobijo tudi dodatno površino za odvajanje toplote. Na drugi strani lahko v kotu vidimo tudi Tactical napis in logotip. RGB prekrivalo na mestu držita dva kovinska zatiča, ki jih lahko odstraniš in tako snameš prekrivalo ter preveriš notranjost z LED lučkami.

Vstavljeni pomnilniki izgledajo fantastično že v uganjenem računalniku. Bel vrh z Ballistix logotipom barvno sovpada z veliko večino matičnih plošč, kovinski blišč pa še dodatno pripomore pri premijskem občutku.

A sijajnost pride do izraza šele pri vklopu računalnika, ko LED osvetljava obarva ohišje v vseh barvah barvnega spektra. Absolutno sijajna zasnova, kjer se boš lahko po več ur zabaval z nastavljanjem barv in barvnih ter svetlobnih učinkov in nikoli ne boš povsem zadovoljen, saj ti bo v zadnjem delu glave konstantno bivala misel, da bi lahko vse naredil še bolje.

Programska oprema

DDR4 Ballistix MOD Utility

Programska oprema nudi dodatno stopnjo pri prilagajanju in nadzoru nad vsemi pomnilniškimi potrebami igričarjev, po želji pa lahko nastaviš avtomatičen zagon pri prijavi v operacijski sistem. Na prvi strani lahko najdemo SPD podatke, kjer vidimo glavne informacije o pomnilniku ter zakasnitvah ter taktu. Naslednje okno prikazuje temperature vseh pomnilnikov in kljub stresnemu testu so številke ostale dokaj nizke. Za konec smo pustili še največjo melono – nastavitev osvetljave, kjer imaš na voljo dober ducat različnih učinkov, katere lahko prilagodiš preko drsnikov ali mavričnega kroga. V naprednem načinu lahko ločeno nastavljaš vsako izmed osmih osvetlitvenih con.

Zmogljivostni test

Pomnilnik smo testirali v računalniku z naslednjo sestavo:
– Asus ROG Maximus X Hero
– Intel i7 7700K (4.50GHz)
– Nvidia GTX 1080Ti
– Antec EDGE 650W Gold
– Windows 10 Pro
– 4x8GB Crucial Ballistix Tactical Tracer RGB 2666MHz

Med testiranjem se je RAM obnesel precej pričakovano, v večini testov se je kosal z višjim rangom pomnilnikov s 2666MHz frekvenco, ponekod pa je poletel še malce višje.

V kolikor se ubadate z rami na tej frekvenci so splošne razlike minimalne. največja razlika se pozna glede na uporabljen Dual ali Quad channel in seveda bo večje število pomnilnikov v skupni sestavi prineslo boljše rezultate.

Navijanje

Nevede RAM navijanje opravlja skorajda vsak z uveljavitvijo XMP nastavitev. Sam po sebi ram na XMP doseže 2666MHz na 1.2V pri 16-18-18-38. Pa da vidimo, če ga bomo lahko spravili še višje.

Za začetek smo voltažo zvišali na 1.35V, precej standardno za navijanje pomnilnika. Pri tej voltaži nam je uspelo RAM spraviti na 3200MHz, višje se računalnik ni hotel zagnati, tudi z višanjem voltaže.

Če že ne moremo dvigniti hitrosti, pa poizkusimo vsaj optimizirati zakasnitve. CAS nam je uspelo spraviti na 15, a vse nižje ponovno ni omogočilo zagona računalnika. A vseeno so bili učinki takoj vidni in nastavitve so prinesle kar dobre rezultate. Pasovna širina se je iz 38.9/40.9/37.9 dvignila na 46.5/49.2/44.6 GB/s., latenca oz. zakasnitev pa se je znižala iz 60.3 nanosekund na dosti boljših 53.4 nanosekund.

Predstavljamo tretjega tekmovalca projekta Naslednji slovenski TOP streamer: Davida “xDejvii” Nagliča!

3

Danes vam prestavljamo tretjega kandidata v natečaju Naslednji slovenski TOP streamer, Davida “xDejvii” Nagliča. David šteje rosnih 18 let, prihaja iz Kranja in v septembru bo pričel s 4. letnikom Srednje tehniške šole v Kranju. Najraje popoldneve preživi za računalnikom ali ob rekraciji z raznoraznimi športi.

 

Na vprašanje, kako je pričel s streamanjem, je odgovoril: “Že od začetka osnovne šole sem bil navdušen nad nogometom, ki sem ga redno treniral približno 10 let, večino let pri Triglavu. Vzporedno z nogometom je bilo vedno prisotno veselje do igranja iger. Sedaj ko sem zaključil z rednim treniranjem nogometa sem več časa posvetil v igranje iger in s tem tudi streamanju. Še vedno se veliko ukvarjam s športom in tako bom tudi nadaljeval.”

Za zanimiv stream David poskrbi z igranjem različnih popularnih iger. Najbolj pogosto ga trenutno lahko ujamemo pri igranju battle royale iger, občasno pa ga zasledimo v igrah League of Legends, Counter-Strike, Rainbow-Six Siege in Overwatch.

Kljub temu, da se s streamanjem ne ukvarja tako dolgo pravi, da je našel svoj želen poklic: “Streamanje in igre mi pomenijo zelo veliko in bi se s tem ukvarjal celo življenje. Vedno se trudim izboljšati kvaliteto streama, da bi gledalci nestrpno čakali na moj naslednji stream.”

Če bi si radi ponedeljkovo popoldne naredili bolj zanimivo se pridružite Davidu na njegovem streamu!

Ne pozabite mu slediti na vseh socialnih omrežjih:
Twitch tv: www.twitch.tv/xdejvii
Facebook: www.facebook.com/xdejvii
YouTube: www.youtube.com/channel/UCjGOj-kUaVoZXEQkT_v8Mtw
Instagram: www.instagram.com/xdejvii

Razkrite PS Plus igre za avgust

0

Vsi, ki naročnine še nimate, ali pa zgolj niste pridobili iger, ki jih Sony podarja PS Plus naročnikom vsak mesec, lahko še do 7.8. aktivirate Heavy Rain, Absolver, Space Overlords in Extreme Exorcism. To storite na Playstation Store, pod zavihtkom PlayStation Plus.

Vse, ki ste to že storili bolj zanima, katere igre se bodo na listi znašle v avgustu. Sony tudi tokrat ni razočaral, od 7.8 naprej bo mogoče aktivirati Mafia 3, Dead by Daylight, Knowledge is Power in VR grozljivko Here They Lie. Do iger ste upravičeni tudi vsi, ki boste v tem času aktivirali brezplačno 14 dnenvno testiranje storitve PS Plus. Ko je igra enkrat dodana v knjižnico, je praktično v vaši lasti, dokler ne izgubite naročnine.

Vsekakor je pred vsemi lastniki zabavno poletje in za 59€ na mesec ob spletnem igranju prejmete tudi  popuste v trgovini in izbrane kakovostne naslove, ki jim je vredno dati priložnost, konec koncev ne stane nič.

Escape from Tarkov: Kaj nas čaka v 0.1

0

Pred nekaj dnevi se nam je na Redditu oglasil Nikita Buyanov, ena izmed vodilnih glavic pri Battlestate Games, kjer razvijajo Escape from Tarkov. Čeprav se je pred nekaj meseci pritoževal o opustitvi Reddit komunikacij, saj je bila raja razjarjena zaradi napovedi nadgradnje, o kateri mesec dni ni bilo ne duha, ne sluha. Oboževalcem je na vse pretege trdil, da se bo od sedaj naprej javljal samo še na uradnem forumu…Očitno je imel preblisk in se vrnil na Reddit, kar je edino pametno, saj njihovega foruma ne spremljam ravno redno in bi lahko kako pomembno informacijo tudi spregledal…

Kot sem rekel, pred dnevi so nam bile predstavljene konkretne informacije o tem, kaj nas čaka v naslednjem popravku ter njegovo numerično poimenovanje. Priznam, da je ime zelo izvirno in sicer iz 0.9 gremo na 0.1.

-Omrežje:
Izboljšano zaznavanje zadetkov
Popravljen hrošč, kateri je povzročil da je sovrag dobesedno požrl celoten nabojnih, a še veselo skakal naokoli
Odpiranje vrat pri tebi in sovragu bo sedaj sinhronizirano, torej istočasno
Vezava FPS ter RoF je sedaj popravljena
Optimiziranje
-Inventar bo doživel več popravkov ter optimizacij, hitrejše nalaganje predmetov in podobno
-Odpravljeno zamrzovanje ob večih različnih situacijah, med drugim pri pojavu novih igralcev v igri (late spawn), prikazu trave in zelenja v daljavi ob uporabi teleskopa itd
-Izboljšave so doletele tudi umetno inteligenco, sedaj bodo računalniško vodeni sovragi pametnejši, natančneje te bodo locirali na podlagi zvoka, ne bo pa več polomljenih rok, torej brez grotesknih situacij, ko ti je scav kazal hrbet z rokami, ki so puško pod nenaravnim kotom držale namerjeno v tvoje čelo
-Možnost nastavitev tipk oziroma večja svoboda pri prilagajanju tipk svojim potrebam
-Ter še mnogo drugih popravkov
-Mosin

Kot ste verjetno opazili, je prihajajoči popravek primarno namenjen optimizaciji in eliminaciji hroščev, kar je bilo pri skupnosti na Redditu zelo dobro sprejeto. Počasi se situacija izboljšuje.
Možnost obstaja, da bo pri 0.1 luč Tarkova ugledal tudi bolšji sejem, a nič ni še zagotovo. V naslednjem (0.2??) pa prihajajo animacije za prehranjevanje s pasuljem ter kuhanje bograča…

Za poslastico pa si oglejte spodnjo animacijo. V njej vidimo blisk pred soborcem, metek ga zadane v čelado, se od nje odbije (oziroma razpolovi saj se je njemu razbil vizir) ter ena polovica prileti našemu revežu v glavo…

Can Confirm Helmets Work from EscapefromTarkov