🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 486

Realm Royale v dveh mesecih izgubil 93% igralne baze

0

Realm Royale je sicer štartal svoje življenje s precej obubožano bazo igralcev, ko jo je naenkrat preigravalo samo okoli 5k igralcev. Razvijalec Hi-Rez sprva s svojo bazo igralcev ni bil zadovoljen a kmalu je zadeva dobila pozitivne kritike s strani igričarjev, pohvalno besedo ji je podal tudi popularni streamer Ninja in junija je Realm Royale prebil magično mejo 100k istočasnih igralcev.

Izgledalo je, da sta Fortnite ter PUBG dobila resnega konkurenta. Igralcem je bila všeč igrina estetika, ki je močno spominjala na Fortnite, ni pa se bilo ukvarjati z nabiranjem surovin in zamudnim grajenjem.

Žal pa je njena popularnost padala iz dneva v dan in v zadnjem tednu je Realm Royale nabral komajda 7k istočasnih igralcev.

Kaj točno je botrovalo padcu ni povsem jasno a če pogledamo recenzije na Steamu, lahko vidimo, da je glavna pritožba igralcev samo balanciranje igre. Trenutno je tako ocena na Steamu “Mixed”, kar zagotovo ni ravno vzpodbudno za rekrutiranje novih igralcev.

Številke so padle tudi pri gledanosti na Twitchu, saj je na višku popularnosti Realm Royale gledalo med 50-150k istočasnih gledalcev, medtem ko je sedaj številka drastično nižja.

Hi-Rez seveda zaradi tega ne bo sedaj propadel, saj je njihova igra Paladins med 25-imi najbolj igranimi naslovi na Steamu, Realm Royale pa bo kmalu prišel tudi na Xbox One ter PlayStation 4, kjer zna doživeti ponovno dvig v višave popularnosti, kot je to nedavno uspelo sorodnemu naslovu H1Z1.

Napovedan Jagged Alliance: Rage!

0

Ime Jagged Alliance bo pri marsikakšnemu igričarskemu veteranu na oko zvabilo nostalgično solzico, saj predvsem dvojka velja za eno najboljših taktično poteznih vojaških iger, ki jih je kadarkoli sproducirala igričarska industrija.

Kvalitetnega nadaljevanja ni bilo dolgo na spregled, saj so se razvijalci v letu 2013 nekaj trudili s Kickstarterjem, a proizvedena igra Flashback ni bila ravno kvalitetna.

Založnik THQ Nordic se noče predati in je tako včeraj napovedal nov naslov, imenovan Jagged Alliance: Rage!. Ta se bo dogajal 20 let po izvirniku na tropskem otoku, kjer se boste s četico najemnikov poskušali zoperstaviti drogeraškemu kartelu.

Naši kompanjoni bodo izurjeni veterani, vsi od njih pa bodo posedovali neko ozadno zgodbo, kot je recimo najemnik Ivan Dolvich, ki se bori z alkoholizmom zaradi smrti svojega nečaka ali pa Kyle Simmonsa, ki je sicer odličen pri skrivanju, a je v preteklosti preživel levkemijo in zdravje se mu ni nikoli povsem obnovilo.

Kako bodo vse te različne lastnosti naših karakterjev vplivale na sam potek igranja zaenkrat še ni znano, bo pa igra ostala potezna, kjer bodo najemniki posedovali “Rage” veščine, ki bodo skozi čas postajale močnejše.

Poleg samo enoigralske kampanje, bo na voljo tudi večigralsko sodelovalno igranje za dva igralca.

Datum izida zaenkrat še ni znan, na Steamu je zadeva označena samo kot “Kmalu”.

Dishonored serija “počiva”

0

Razvijalec Arkane Studios je eden redkih ustvarjalcev, ki ustvarja čistokrvne enoigralske igre, visoke kvalitete. In čeprav so njihovi naslovi kot so Prey in Dishonored med kritiki in igralci bili toplo sprejeti, je očitna trpela prodaja zato tretjega dela Dishonored serije še nekaj časa ne bo na spregled.

No, vsaj tako pravi vodilni oblikovalec Ricardo Bare, ki je za spletno stran VG247 podal nekaj zanimivih izjav:

“Ne morem reči definitivno kaj se bo zgodilo v prihodnosti, saj se lahko zgodi karkoli, ampak Dishonored zaenkrat počiva.”

Prvi del ter nadaljevanje sta dobila pošten delež DLC-jev kar je privedlo do zadovoljivega konca zgodbe glavnega protagonista Corvo-ta a vseeno bi si zagotovo igralci želeli več pustolovščin v Dishonored svetu. Dobra novica je, da bo Arkane še vedno naprej delal na globokih enoigralskih igrah, morda pa celo zaštartajo povsem novo serijo:

“Stvari, ki so nam pomembne kot so globoki svetovi ter pripovedovanje zgodbe skozi okolico –  vedno bomo izdelovali okolja, kjer boste imeli občutek da ste obiskovalec, bodisi bo to Dunwall ali pa Talos 1.”

Kaj nam bo Arkane pripravil v prihodnosti, je odvisno samo od njih ter založnika Bethesda, imajo pa pod šapo še eno igro, o katere nadaljevanju ni bilo že dolgo slišati nič. Gre se za Arx Fatalis in morda nas razvijalec v prihodnosti preseneti prav z njo.

Adventure Time: Pirates of the Enchiridion – Recenzija igre

Če bi spregovorili o Cartoon Network risanih serijah in o tem, katere bi si zaslužile igralne poustvaritve, bi se med prvimi mesti zagotovo znašla Adventure Time. Že naslov ima vonj po avanturi, aroma prečudovitega sveta in zanimivih likov pa te že ob prvem grižljaju povsem premami. Kot vse popularne risane serije je do sedaj dobila že malo morje “lopatarskih” iger, a združeno niso bile vredne počenega groša in velika škoda je, da še nismo dobili zajema atmosfere in srca dogodivščine, po kateri Adventure Time slovi. Kar nekaj jih je poizkusilo, a izgovarjanje na neprekinjeno ogabnost in ogorčenje ob gledanju na ostale nas žal ne privede nikamor. A glej, no glej, suši na področju kvalitete je morda le prišel konec.

Pirates of the Enchiridion prihaja na pomoč in čeprav je edino, kar lahko pričakujemo od piratov, vključuje sabljo med rebra in mošnjičke na kup, se namesto tega izdaja za fino gospodo in obljublja solidno mešanico avanture in igranja vlog. Po napovednikih sodeč dodobra povzame celotno tematiko in nas popelje na igralne dogodivščine v svetu Ooo, a tokrat je ta prekrit z vodo, vse like pa iz neznanega razloga rajca konstantna uporaba piratskega načina izražanja. Pa Pirates of the Enchiridion uspe, kjer tolikim ni? Hja, delno, čeprav so nekatera mesta bolj šrbasta kot pirat s skorbutom.

Sicer smo preizkušali različico za Playstation 4, a večino stvari bo veljalo za vse platforme.


Razvojna ekipa: Climax Studios
Založnik: Outright Games
Platforme:
PC, PS4, XOne, Switch
Datum izida: 17.7.2018
Cena: 29.99€

Zvrst: RPG avantura


Dobrodošli v lastni piratski avanturi

Naše dogodivščine se pričnejo inertnega sončnega dne v deželi Ooo ob spremljanju lenarjenja glavnih osebkov – to sta seveda Finn in Jake. A dan se izkaže za manj dolgočasnega kot na prvi pogled, saj se brez kakršnega koli opozorila po dnevnem dremežu avanturista zbudita sredi širnega oceana. Nekdo je močno zamočil in preko oštarij zaradi poloma s krono ledenega kralja se je celotna dežela Ooo znašlo pod utekočinjeno nepremičnino ledenega kraljestva. Tako je na nas, da zavihamo rokave, se vkrcamo na barko, prepredemo vse prepreke in razrešimo uganko o prihajajoči apokalipsi, saj bomo le tako kraljestvu obnovili prejšnjo slavo.

A groza. Na prvi pogled sicer zemljevid nudi precej zanimivih lokacij za raziskovanje, a še tako veliko navdušenje nad dogodivščinami ni pomagalo pri dejstvu, da veliko prostora zaseda praznina. Če sem se sprva navdušil nad količino lokacij, sem se ob konstantnem godrnjanju premikal iz enega vnaprej določenega mesta na naslednjega, vožnja z čolnom pa je služila le transportu med njimi, brez svobodnega raziskovanja ali zanimivih dogodkov med pomorskimi avanturami. Ker je vsak izmed otokov zastavljen precej linearno bi se skorajda lahko izognili celotnemu peskovniškemu stilu in po vsej verjetnosti se ne bi preveč poznalo.

Raziskovanje tako razkrije kakšen stereotipen stranski kvest tu in tam, a nobeden izmed njih nima večje dodatne vrednosti, saj so zelo simplistični in navadno sestojijo iz prinašanja predmetov za le kakšen evro ali jabolko za daljše zdravje. Veni, vidi, vici je izraz, ki se ga igra preveč drži in kljub začetnemu navdušenju nad pohajkovanjem večinoma nimaš svobode. “Raziskovanje je za majhne otroke in zaklinjače, ti pa si že velik fantič in tako ne potrebuješ ničesar drugega, kot dober star korenček ter palico.”

Čeprav svet ni najbolje zastavljen, se medsebojno komuniciranje med risankastimi liki počuti organsko in dinamično ter pride do izraza sploh v trenutkih, ko brez pravega razloga izbruhnejo v epsko (v besedah neizobraženih otrok “cringeworthy”) balado. A čeprav humor in zvočna plat zadeneta piko na i, se vizualen in tudi igralen stil počuti površen in preveč osnoven, glajenje robov pa je vpeljano zelo nevešče. Premikanje in opravljanje dejavnosti se izkaže za preveč štorasto in nedodelano, nasploh je celotna igra nosila takisti občutek. Sicer glede delovanja na standardni PS4 različici nisem imel težav in tudi redki padci sličic zaradi igralnega stila niso vplivali na mojo okušanje sveta Ooo. Tu in tam sem naletel na kakšnega hrošča, kot je padec v neznano skozi rob skrinje, parkrat pa se skrinja ni želela odpreti tudi po motivacijskem govoru s sekiro… če pomislim, se je večina hroščev odvijalo okoli skrinj. Očitno ne bom okusil piratskega življenja, ojoj.

Brcanje digitalnih zadnjic

V kolikor med hojo po kopnem naletiš na drugače mislečo kumaro, kaktus ali kakršno koli drugo življenjsko obliko, nesoglasja z njimi razrešuješ preko poteznega bojevanja. Tu se v prvinskem jRPG stilu dogajanje prestavi na ločeno bojišče. Vsak izmed štirih likov tu prejme svojevrstne unikatne sposobnosti in vihti lasten stil bojevanja, a opremo in podobno žal odpiši, saj globina inventarja obsega le medikamente in razne prigrizke, ki zvišajo moč ali imajo kakšno drugo pozitivno efekcijo.

Sčasoma boš partijo napolnil z štirimi glavnimi osebki. Mala škoda, da niso nudili več prilagodljivosti, saj je to vse, kar imaš na voljo skozi celotno igro. Kot predvidevano za ekipne RPG-je vsak služi določeni vlogi in ima tudi lastne posebne sposobnosti izven spopadov. Finn je ekspert v povzročanju (duševne) bolečine, Jake bo uporabil svoje zmožnosti spreminjanja oblike za vsrkavanje škode in premagovanje ovir, Marceline bo nevidna kombo-zver s fokusom na pokončevanje sovragov, BMO pa bo zdravitelj.

Čeprav je bojevanje dobro zasnovano in sposobnosti zabavne za uporabo, se po končanem novačenju boj hitro spremeni v standardno ponavljajočo se potezno klavnico. Čeprav lahko preko raziskovanja odklepaš nove sposobnosti, jih ima večina precej podobne efekte, le, da povzročajo različne statusne efekte.

Napredovanje poteka standardno RPG-jevsko. Z nabiranjem izkušenj med bojevanjem pridobivaš stopnje, vsaka pa prinese zvišan mejnik za vsako izmed nadgrajujočih kategorij in posebnih sposobnosti. Napredovanje stane tudi cekine, zato je potrebno vedno biti na lovu za novimi regenerirajočimi se posodami in sladkornimi stolpiči. Po zaslugi opcije ponovnega obiska izropanih regij in najdenja vedno novih uničljivih nepremičnin je praktično nemogoče, da bi ti zmanjkalo cekinov za napredek.

Po dobri uri tavanja in bojevanja sem se sicer soočil s problemom glede težavnosti, saj igra nikoli ni razložila, da je vsakega bojevnika možno nadgrajevati. To je povzročilo, da so moji prvi spopadi proti sovražnikom tretje+ stopnje stali precej hrane (to lahko uporabiš za procentualno obnavljanje zdravja) in v brado sem klel, zakaj so me poslali na tako težaško romanje. Za boljšo predstavo, Finn je imel neverjetno drobnih 300 HP, medtem, ko so si jih sovražniki lastili tudi po 1000 in več. A veš kaj? Če sem pred uporabo “steroidov” preklinjal Pendleton Ward-a in Ian Hudson-a, tudi po treningu niso postali ravno enostavni, čeprav me sedaj vsaj niso ugnobili s prvim udarcem. Po par urah bojevanja so junaki zaužili že par deset tisoč kalorij in v kolikor mi tavajoči bonbončki in piratski srboritneži niso utrnili iskrice v očeh, bodo Finn-u problemi s holesterolom povzročali težave do konca življenja. A vseeno bolje počasna smrt od hitre in groteskne, se ne strinjaš.

Še najbolj zabavni del Pirates of the Enchiridion je mini igra, neke vrste poenostavljen L.A. Noire. Iz medsebojnega pogovora med liki moraš sklepati, ali se boš glede na izgovorjene besede odzval umirjeno ali agresivno in napačna odločitev lahko privede do kar nekaj duhovitih situacij. Z zelo dobro spisanim dialogom, vrednim risane serije, mi je bil ta aspekt najbolj všečen in vedno znova sem se rad podal v novo inšpekcijsko situacijo dobrega in slabega policaja. Žal pa ta in ostali majhni biseri ne uspejo privesti do nadpovprečne igralne izkušnje, saj me kljub originalnemu humorju ni uspel potegniti vase. Morda je krivda to, da nisem velik oboževalec risane serije, morda sem med leti kot ocenjevalec iger postal preveč zagrenjen, a enostavno ne vidim druga, kot zgolj povprečen RPG s sicer zanimivimi liki.


Zaključek

Pozitivno:
+ Dobro zadane občutek risanke
+ Potezno bojevanje je dobro vpeljano
+ Govor in humor sta na ravni

Negativno:
– Ne pretegne se kaj preveč
– Vizualni stil ni ravno odličen
– Občutek nedodelanosti

Insurgency trenutno brezplačen!

0

Precej popularna večigralska streljačina Insurgency je trenutno povsem brezplačna na Steamu!

Tu se ne gre samo za omejen čas, saj ko igro enkrat aktivirate, bo ostala vaša za vedno. No, razen če gre Steam pod rušo, kar pa se verjetno ne bo zgodilo še tako kmalu.

Darežljivost razvijalca ni povsem brez razloga, saj septembra pripravljajo nadaljevanje v obliki Unsurgency: Sandstorm, zato je to dobra poteza za promocijo prihajajočega sekvela.

Odkar je nastopilo brezplačno obdobje, je Insurgency pridobil bogato število novih igralcev. Spletna stran Steam Charts pravi, da jo trenutno preigrava celo preko 100.000 igralcev kar pomeni, da na večigralski spopad ne boste čakali predolgo.

Tisti, ki boste dotično ponudbo izkoristili, se lahko veselite tudi nižje cene nadaljevanja, saj boste prejeli popust v višini 10%. Če to združite z prednaročilnim popustom, posekate ceno za 20% in si lahko nadaljevanje privoščite za samo 23.99€.

Ponudba velja samo še par ur zato se velja podvizati!

Total War: Three Kingdoms z novim napovednikom

0

Že kar nekaj čakamo na polnopravno nadaljevanje zgodovinske Total War serije. Sicer nam razvijalec Creative Assemly redno dostavlja naslove iz univerzuma Warhammer ali pa pol-nadaljevanja kot so Total War: Thrones of Brittania, a tistega pravega naslednika ni in ni na spregled.

To se bo spremenilo z igro Total War: Three Kingdoms, ki nas bo odpeljala v čas antične Kitajske. Tokratni napovednik se osredotoči na vojaškega vodjo Sun Jiana, ki nosi vzdevek The Tiger of Jiangdong, ta pa se bo za boril proti tiraniji skupaj s še dvema herojema.

Three Kingdoms vseeno ne bo pvosem klasični naslov serije saj bodo heroji zelo močne enote, ki bodo imele praktično superherojske moči. Tako bo vojskovodja lahko napadel cele čete sovražnih enot in bo nosil močan vpliv na končen potek bitke. Bo pa prisoten tudi “Classic Mode”, kjer bodo njihove moči zmanjšane in bo lahko igro moč preigravati na bolj realističen način, ki bo bolj podoben prejšnjim naslovom iz serije.

V napovedniku je prvič prikazana tudi kampanjska mapa, ki izgleda najbolj podrobna doslej!

Total War: Three Kingdoms bo na voljo spomladi 2019.

NVIDIA namiguje na nove grafične kartice GeForce RTX 2080

0

Na dogodku SIGGRAPH 2018 je zeleni velikan oznanil Quadro RTX grafične kartice in čeprav te niso ravno namenjene igralcem in običajnih uporabnikom, je NVIDIA vseeno pripravila nov video, kjer pošteno namigujejo na novo generacijo grafičnih čipov.

V spodnjem posnetku lahko vidite par utrinkov grafične kartice in čeprav ni potrjeno, da se gre za povsem nov izdelek (navsezadnje bi se lahko šlo samo za prikaz GeForce GTX1080), je najbolj zanimiv prav konec videa.

NVIDIA je namreč že prej napovedala, da za letošnji Gamescom 2018 pripravila velika presenečenja. Ob koncu videa se izpiše datum 20.8. (takrat naj bi zeleni tabor razkril svojo malho dobrot) na zanimiv način v obliki 2080, kar seveda lahko pomeni, da bo nova generacija grafičnih kartic nosila ime RTX2080.

Spodnji posnetek si lahko ogledate spodaj, kjer boste morda najbolj pozorni izluščili še kakšno skrivnost.

Rage 2 bo verjetno izšel tudi za Nintendo Switch

Direktor igre Rage 2 je pred kratkim namignil prihod igre tudi na konzolo Nintendo Switch. Vse in še več smo izvedeli med pogovorom z Tim Willits-om. Seveda to pomeni, da bo igra najprej izšla za PC, Xbox One in PlayStation 4 in šele v letu 2019 za Nintendo Switch, saj je potrebno narediti kar nekaj stvari, da bi zadeva delovala gladko na zadnji Nintendo konzoli. V samem pogovoru je bil omenjen tudi DOOM Eternal in po vsej verjetnosti bomo tudi tega lahko preizkušali na Switch-u v letu 2019.

Lepo je slišati, da se vse več igričarskih studiev odloča tudi za Nintendo Switch, a to seveda pomeni tudi višje stroške in daljši razvojni čas.

World of Warcraft: Battle for Azeroth – Naj se bitka prične!

0

Še nekaj ur nas loči do prihoda nove razširitve za najbolj popularen MMORPG vseh časov – World of Warcraft. Kot že večina od vas ve, se bosta tokrat po zelo dolgem premoru ponovno spopadli obe frakciji. Igralci se bomo borili za prevlado nad svetom, ki mu pravimo Azeroth in bojevniki horde in alianse bodo znova odpihnili prah z vojnih trobent in nadaljevali večni konflikt. Battle for Azeroth bo prinesel tudi kar nekaj novosti, kot so Allied Races, dva nova kontinenta Kul Tiras in Zandalar, nove temnice in raide, novo stopnjo in še mnogo zanimivosti, ki nas bodo zaposlile v naslednjih *upajmo* bolj mrzlih mesecih.

FOR THE ALLIANCE

Kot predstavnik ponosne Alianse bomo svojo pot začeli v kraljestvu Kul Tiras, domovanjem ene najbolj znanih osebkov Warcraft sveta – Jaine Proudmoore. Raziskovali bomo skrivnostno temno magijo, se borili s pirati in uživali v odlični zgodbi.

“The longer you insist upon confronting me, the more agonizing you will find defeat”

– Jaina Proudmoore

FOR THE HORDE

Kot predstavnik divje Horde bomo našega karakterja pripeljali v starodavni imperij Zandalar, kjer prevladuje rasa trolov. Tudi na strani Horde bomo raziskovali lepo narejen svet in se borili proti zlobnežem, katerim življenjsko poslanstvo je križanje naših načrtov.

“We are the Forsaken. We will slaughter anyone who stands in our way”

– Sylvanas Windrunner

V naši spletni trgovini lahko še vedno kupite fizično izdajo igre po znižani ceni za samo 36,60€

Naj se bitka za Azeroth prične!

Fortnite King of Slovenia znane so ekipe za zaključni turnir

STREAM FINALA (TOHAJ STREAM) – SPODAJ LAHKO ODKRIJETE STREAME ŠE DRUGIH TEKMOVALCEV!

Watch live video from Tohaj1 on www.twitch.tv

Uspešno in brez posebnosti se je zaključil še drugi del našega največjega turnirja v zgodovini Slovenije, ki je gostil skupno 245 ekip (ekipo sta sestavljala dva igralca). Po napetih bojih smo v štirih turnirjih, ki so potekali istočano, dobili končno razvrstitev.

Partnerji Fornite tekmovanja: EIGRE.si, Telekom Slovenije, UVI CHAIR, RAZER

TURNIR BO POTEKAL NA UVI PLAY PLATOFRMI (KLIKNI ME)

V finalni del so se uvrstile naslednje ekipe:

#4 turnir @ Lite Show
Tglavna | Pircolino in Aadoxe112
solo carry | pekochee in lula2213
pohana koruza | Murka566 in kyxto6x
Default Skin Defenders | Jackatron in Degla3

#3 turnir @ Brite Bomber
Petersilj | Robzy, N1kenick in Sanandrej (zamenjava)
TRYHARD GOZI | ziko123 in TheeGolJac
inQ | Mauxyi, dentrouin, Til (zamenjava), Scaber69 (zamenjava)
nT CLAN | ntflicktime in ntscopez

#2 turnir @ Skull Trooper
TM Squad | TQUE, juan, snoo (zamenjava), Slovenc123 (zamenjava)
friske | julij in friskeDomen
pohandrek | nerat in GoveDoo55
FTW | NukeYT_FTW in pro_kugy

#1 turnir @ Omega
Trohaj | Tohaj in Trot
The Drifters | Alen in sparkexd
NouOG | Memelord, matic117 in NoU_SloSlayer69 (zamenjava)
KK1 | k1nzell in kenjam1

Ekipa se bodo potogovale za sledeče nagrade:

Zaradi zelo velike udeležbe smo se odločili, da bomo iz trenutnega turnirja na offline zaključek povabili kar dve ekipi. Zmagovitima ekipama prvega turnirja, se bosta priključili še zmagovalca naslednjega ONLINE turnirja, ki bo potekal v septembru! Offline zaključek je predviden v oktobru. Za redne novice in natančnejše termine sledite našemu Discordu ter Facebooku.

Izpostavljamo ekipo KK1 in Trohaj!

Ekipi KK1 in Trohaj sta skozi turnir pokazali suverenost in verjamemo, da lahko nudita pravšji izziv in željo prav vsakemu igralcu. Ekipa Trohaj (Tohaj in Trot) je sodelovala na uradnem Fortnite turnirju Summer Skrimish in dokazala, da sodi v sam vrh svetovne Fortnite scene. Vse tekmovalce bi rad opozorili na k1nzell-a (KK1), ki je tako kot ekipa Trohaj bil povabljen (igral s soigralcem Atlantis Mitro) na uradni Fortnite turnir Summer Skrimish in slavil zmago ter odnesel 75 000 $!

Izpostavljeni tekmovalci bodo turnir prenašali v živo preko njihovih Twitch.tv kanalov:
– k1nzell (klikni me)
Sledi k1nzell na www.twitch.tv
– Tohaj (klikni me)
Sledi Tohaj-u na www.twitch.tv
– Trot (klikni me)
Sledi Trot-u www.twitch.tv

ONLINE turnir bo potekal 19.8.2018 s pričetkom ob 14:00 na UVIPLAY platformi. Vsi povabljenci me prosim kontaktirajte na GAMINGsi Discord-u @ – TadejM, da vas bom dodam v poseben kanal za zaključni turnir!

Rezultate kvalifikacijskih turnirjev si lahko pogledate spodaj:

#1 Prvi turnir  –  GAMING.si Fortnite #1 King of Slovenia! 1/4 Omega

#2 Drugi turnir – GAMING.si Fortnite #1 King of Slovenia! 2/4 Skull Trooper

#3 Tretji turnir – GAMING.si Fortnite #1 King of Slovenia! 3/4 Brite Bomber

#4 Četrti turnir – GAMING.si Fortnite #1 King of Slovenia! 4/4 Lite Show

Partnerji Fornite tekmovanja: EIGRE.si, Telekom Slovenije, UVI CHAIR, RAZER

IGN debakel glede plagiatorstva Dead Cells recenzije dobil zaključek

0

Pred dnevi je v svetu igričarskega novinarstva povsod odmevala novica o domnevnemu debaklu okoli ene najbolj znanih računalniških novinarskih strani IGN in njihovega kritja neodvisne igre Dead Cells. Kritike so letele na dejstvo, da je recenzija izpod rok enega njihovih zaposlenih delila veliko podrobnosti z recenzijo iste igre povsem nepovezanega kanala na YouTube.

Celotna kontroverznost leti na recenzijo, ki jo je IGN objavil 6. avgusta, spisal in uredil pa jo je eden izmed njihovih članov ekipe, Filip Miucin. Že isti dan je YouTube kanal Boomstick Gaming objavil analizo lastnega in njihovega kritja igre, kjer je bilo prvo objavljeno 24. julija, torej več kot 10 dni prej. Zraven tega je njegov komentar “IGN je kopiral mojo Dead Cells recenzijo. Kaj naj storim?” kmalu postal viralen in v zelo kratkem času prejel na sto-tisoče ogledov. Ne glede na resničnost obtožb je tako IGN moral hitro reagirati in kmalu so zagnali preiskavo, med tem pa tudi umaknili kontroverzno recenzijo s spletne strani. Preiskava je kmalu prejela zaključek, uradna javna izjava pa se je glasila, da so zaradi očitnih podobnosti ugotovili kršitve in zaradi tega odpustili pisca recenzije. Ob tem so se opravičili tudi vsem bralcem in razvijalcem igre, še posebej pa lastniku originalne recenzije – Boomstick Gaming.

Izjava jasno razloži, da je bil Miucin seznanjen z igro, a vseeno so obtožbe vzeli zelo resno in skrbno preučili obe recenziji. Na koncu so prišli do spoznanja, da anomalij ni možno zanikati in ob legitimnem opisu se zagotovo ne bi pojavljale v tolikšnem številu. Zaradi tega so bili primorani pisca odpustiti, recenzija pa bo spisana na novo tekom tedna.

Kaj lahko iz tega potegnemo? Plagiatorstvo je zagotovo pereč problem na področju računalniških iger in računalniške tehnike, a žal pogosto ostane neopaženo. A tokratna kontroverznost je imela vsaj eno pozitivno stran. V kolikor je Boomstick Gaming YouTube kanal pred njo imel “zgolj” 14.000 naročnikov, se je številka do sedaj dvignila na več kot 60.000. Tudi odziv novinarske strani je bil zadovoljiv, saj so hitro odstranili recenzijo ter zagnali preiskavo, ki so jo kmalu zaključili z odpustitvijo osgovorne osebe. A maček je že pobegnil iz žaklja in po takšnem debaklu si bodo le stežka povrnili prvostno zaupanje bralcev.

V kolikor si ob izidu v zgodnji dostop niste ogledali našega kritja igre Dead Cells (obljubimo, da ga nismo nikjer kopirali 🙂 ), gre za kombinacijo roguelike-metroidvanije, ki je v zgodnji dostop prišla več kot leto nazaj, maja 2017. S pretežno pozitivnimi vtisi se je povzpela po popularnostni lestvici in do uradnega izida v 7. avgustu na osebnih računalnikih in Nintendo Switch konzoli prejela več kot 750.000 instalacij.

VR Anime: Spice and Wolf

0

Kot kaže bo leto 2019 kar pestro glede anime scene, a več o tem kdaj drugič…
Na uho mi je prišla posebna in zelo interesantna novička.

Japonska light novel serija (recimo temu Manga) Ookami to Koushinryou oziroma Spice and Wolf, katere avtor je Hasekura Isuna, bo naredila gromozanski preskok in sicer iz 2D na 3D. A ne zgolj “navadni” 3D, temveč VR 3D!

Razvoj prevzema SpicyTails studio, odgovoren tudi za Project LUX – prav tako VR naslov. Na voljo na Steam platformi in tako vidimo, da studio nekaj izkušenj glede VR naslovov že ima.

Hasekura bo sodeloval pri projektu kot pisec zgodbe in tako nekih odstopanj od zgodbe ne bo, oziroma se bo zgodba nadaljevanja ujemala z originalno.
Na kratko, pričakujemo lahko vrhunsko zgodbo v VR načinu!

Detajli, kako bomo vključeni v dogajanje, še niso povsem znani, a vseeno menim, da lahko pričakujemo mojstrovino, kot je VR svet še ni videl.

Komaj čakamo? Seveda! 

Slovenski igralci Tohaj, k1inzell in Trot so se uvrstili v Fortnite tekmovanje z denarnim skladom 8 milijonov $

0

Epic Games je pred dvema mesecema najavil uradno tekmovanje Fortnite Summer Skrimish, v katerem bodo v osmih tednih med najboljše tekmovalce, povabljene s strani razvijalcev, podelili 8 milijonov dolarjev. V začetku prejšnjega tedna so dobili povabilo v omenjeno tekmovanje tudi Slovenski Fortnite igralci k1nzell, Kevin “Tohaj” Batič, ki se bo danes ob 19:00 s soigralcem Trot-om potegoval za del pogače vrtoglavega zneska osmih milijonov. Tohaj, Trot in k1inzell sodelujejo tudi na našem Fortnite King of Slovenia turnirju in so do sedaj pometli s konkurenco!

Tohaj bo dogajanje v turnirju oddajal tudi v živo preko svojega Twitch kanala – Twitch.tv/tohaj1 – klikni
Spremljajte igralca Trot v živo – Twitch.tv/trot1
Prav tako na turnirju sodeluje tudi Slovenski igralec Kinzell, ki je zmagal prvo rundo! – Twitch.tv/k1nzell

Povezave:
Prenos v živo @Tohaj
Prenos v živo k1nzell
Tohaj na Facebooku
Fortnite Summer Skrimish
Prenos v živo soigralca Trota

Tohaju, k1inzllu in Trotu želimo veliko sreče in uspeha na turnirju!

Ste vedeli, da je bil prvi uradni Fortnite Summer Skrimish turnir katastrofa? Več info.

Heavy Rain – Recenzija igre (PS4)

Heavy Rain je eden izmed naslovov, ki sem ga želel igrati že dalj časa, a žal nikoli nisem našel pravega trenutka za vstop v ta triler. Eden izmed razlogov se skriva v njeni ekskluzivni prepojenosti s PS platformo, kar bazo potencialnih igralcev v trenutku več kot prepolovi.

Vendar nostalgija ni dala miru, čeprav je izšel že daljnega leta 2010 na konzolah prejšnje generacije (PS3), so 2016 izdali nekoliko prenovljeno različico za PS4. Nikakor ne gre za klasičen naslov, kjer bi lahko ure razpredal o igranosti, ne, presneto, govorim vendar o Quantum Dreams. Pred dobrim desetletjem so izdali svojo prvo novodobno interaktivno zgodbo, kjer smo soavtor usode glavnih protagonistov, v glavnem preko QTE sekvenc, raziskovanja in pogovorov. Od takrat se je njihov konto povečal še za Beyond: Two Souls in Detroit: Become Human. Čeravno napisano da slutiti delo neizkušenega studia, so Quantum Dreams v bistvu veterani žanra in hkrati eden izmed utemeljiteljev. Uspelo jim ga je narediti privlačnega za povprečnega igralca, konec koncev gre za očete klasike Fahrenheit, poznane tudi pod imenom indigo Prophecy.

Ko sem ogledal, da so tokrat Heavy Rain namenili vsem PS Plus naročnikom, nikakor nisem ponovno želel izpustil priložnosti. Na svojem računu sem aktiviral 14 dnevni preizkus, saj spletnih iger na PS4 sicer ne igram in se podal v svet, ki sem ga želel izkusiti vrsto let, konec koncev gre za meni ljubo zvrst.


Razvojna ekipa: Quantic Dream
Založnik: Sony Computer Entertainment
Platforme:
PS4
Datum izida: 02. 03. 2016
Cena: 29.99 €

Zvrst: Narativna avantura


Kot v drugoterih žanrskih naslovih bo tudi tukaj glavna nit zgodba z odločitvami, ki štejejo. V dogajanje si vpet preko štirih osrednjih protagonistov, vsak s svojo zgodbo in sponami preteklosti.

Igrati pričneš kot Ethan, srečno poročen arhitekt, živeč v veliki hiši na mestnem obrobju. Vendar brezskrbnost ne traja dolgo. Med pohajkovanjem po veleblagovnicah se ti eden izmed sinov izmuzne in konča pod kolesji avtomobila. Parafrazirano je ravno njegova zavzetost in hkrati nepazljivost tista, ki sproži potek vseh nadaljnjih dogodkov. Ethan se seveda zlomi – le kdo se ob takšni tragični usodi ne bi. Igranje nadaljuješ dve leti kasneje, ko se kot bleda senca samega sebe znajdeš pred šolo. Bolečina je prevelika, čas, ki bi zacelil rane, pa preprosto teče prepočasi.

Vendar je tragična nesreča pustila posledice tudi v tvojem umu, ki je zašel s poti. Vsake toliko se prigodi, da doživiš črnino, blackout, kjer se sredi noči znajdeš v zapuščeni ulici, brez vedenja o preteklih urah. V rokah se zmeraj nahaja papirnata figurica, kar zgolj stopnjuje napetost in sproža valove misticizma.

Pa te to že ovekoveči kot morilca? V mestu je v zadnjih letih izginilo mnogo dečkov, starosti okoli 10 let. Najdeni so bili utopljeni, brez kakršnihkoli sledi boja. Dober uvod za vključitev spretnega preiskovalca, utelešenega v FBI agentu Normanu Jeydnu, slovečega po izjemnem profiliranjem storilcev. Ker situacije lokalna policija ni uspela obvladati, se v temačni noči znajdeš na prizorišču zločina, v močnem neskončnem deževju, ki kar ne poneha. Norman se od ostalih igralnih likov nekoliko razlikuje. Kot edini ima namreč dostop do napredne tehnologije. Skorajda bi lahko rekel, da so njegove prvenstvene mehanike podobne tistim, nedavno videnih v seriji Batman. Zgolj nadene si seksi očala in rokavice in že je pripravljen na delovno ekstazo. Čeprav na prvi pogled izgleda idilično, postaven agent, ki se zavzema pravičnost, ostrega spomina in filozofskega razmišljanja, ima tudi manj čedno plat. Govorimo o odvisnosti od droge Triptocaina, ki idealistu ne priteče. A ravno ideja o slednjem ga naredi človeškega, razumljivega tudi običajnim smrtnikom in le stežka ne bi požel vsaj nekaj toplih pogledov.

Seveda pa Ethan in Norman nista edina, ki vlečeta niti, tukaj imamo še klišejskega detektiva Scotta Shellbya. Bivši policist, ki se znajde v vlogi zasebnega preiskovalca na lovu za morilcem. Kot za večino bivših “Hollywoodskih policistov” tudi zanj velja nagnjenost k alkoholizmu. To pa kljub njegovi načelni nečimrnosti ne vpliva na delček dobrohotnosti starih dni, ki še zmeraj živi v njem.

Potem je tukaj še Madison Paige, novinarka na lovu za zgodbo o Origami morilcu. Če jo v začetku naprej še žene delovna misel, pride do hitrega zasuka, ko v motelu naleti na Ethan-a, očeta pogrešanega otroka. Zlahka lahko rečem, da je deklino med vsemi najtežje ohraniti pri življenju, prepreke namreč ne delijo, vsaj pri mojem preigranju.

Vsak izmed štirih protagonistov se dela loti na svojstven način. Tako ni ponavljajočih sekvenc, kjer bi vsi vedno znova počeli enake stvari. Vsakdo ubere svoj pristop, ki na koncu privede do epiloga, kjer so tvoje odločitve dokončno razkrite. Zaključkov je kar nekaj in dejanja ter izbire v dialogih te bodo pripeljale do tebi namenjenega.

V nekaterih pogledih se že čuti starost, čeprav še vseeno ne šteje dvomestnega števila let. Le ta je najbolj viden pri nadzoru, ki je resnično neroden. Če sem imel kakšno žal besedo o tistem iz Detroit: Become Human, jo vzamem nazaj. Za hojo bo potrebno držati R2, zavijati s levo palčko in QTE na desni palčki, nekaj, česar na konzolnem trgu več ne srečaš. Tako te bo ob lase spravljalo plezanje po jaških, kot tudi nekatere druge aktivnosti, sploh, če bo treba kaj narediti na hitro.

Nič kaj bolje let ne kažejo dialogi, ki so daleč od klasičnih. V tem trenutku pozabi na sodobnost, kjer so napisani v večih vrsticah in vsaj približno nakažejo reakcijo tvojega lika. Ne, fantom pri Quantum Dreams se je zdelo pametno inovatirati. Enobesedne možnosti tokrat krožijo okoli glave in velikokrat se boš znašel v zagati, ko ne boš videl, katera izbira se skriva za katero tipko. kar vse skupaj še oteži je njihovo izginotje po par sekundah, kjer bo igran lik sam izbral enega izmed odgovorov.

Največja in v veliki meri edina prenovo doživi grafična podoba. Igra teče s 30FPS na 1080p, kar jo brez oporekanja naredi privlačnejšo od PS3 enačice. Zgodba za tokratni čas več ni odlična, čeravno za vrhunsko ni veljala niti ob izidu, definitivno pa še vedno dovolj privlačna, da vleče k igranju. Na tem mestu ne morem mimo sila povprečnih osebnosti in povprečnega glasovnega podajanja, ki v letu 2018 ne odpušča, po drugi strani za vse nenativne govorce niti ni tako strašno moteče.

Ko v košaro dodaš obilico klišejev, kjer ob očarljivem in dobrosrčnem Scottu Shelbyu, Ethan in Madison, osrednja idealizirana heroja izpadeta kot neposrečena kombinacija plehkosti in enoličnosti. Še njuna scena seksa je tako slaba, da na koncu zaradi viška ironije izpade povprečno. Razvijalci izgradnji njune medsebojne kemije preprosto niso namenili dovolj časa in pogovornih vrstic.

So pa zato QTE sekvence narejene bolje in dejansko nudijo izziv, ki drži na trnih, med trudom za preživetje tvojih osrednjih likov, z na kontrolerju zasmotljanih prstih.

Kljub nekaterim neobičajnim rešitvam jo nad večino žanrskih iger postavita fantastična glasbena podlaga in odlična atmosfera, ki je vseskozi temačna in s svojo čemernostjo resnično pritegne. Kar nekaj skladb se je znašlo na mojem telefonu, kjer so redno predvajane in to pove veliko.


Zaključek

Pozitivno:
+ Odlična atmosfera
+ Glasba
+ Še vedno zanimiva zgodba s preobrati
+ Odločitve štejejo

Negativno:
– Neroden nadzor
– Leta se ji poznajo
– Karakterji bi lahko bili bolj dodelani
– Izbire v dialogih so nepregledne

Tedenski nasvet: Manga #3

0

Verjetno ste opazili, da je preteklo več kot en teden od zadnjega nasveta.
Razlog?
Dal sem vam čas, da si preberete “Freezing”.
Sedaj pa je čas za nov naslov: Kingdom 

Zdaj pa se podajmo v prihodnost…Ali naj raje rečem preteklost?
Zgodba nas bo popeljala v 2. stoletje pred Kristusom in zadnjih 500 let so na kitajskem divjale vojne.
Iz začetne desetine različnih držav se je število ustavilo na 7, a vojnam še vedno ni videti kraja.

V zgodbi spremljamo dva mlada fanta, sužnja tako rekoč, katerih cilj je postati generala v vojski države Qin. Shin in Piao med prostim časom trenirata veščine z meči in opazi ju državni kancler. Po spletu okoliščin ponudijo Piaotu mesto v palači in obljubita si, da bosta oba dosegla svoje sanje, čeprav se zdi, da se je Piaotu ponudila idealna priložnost. Po nekaj mesecih pa se na vratih pojavi smrtno ranjen Piao in Shinu z zadnjimi besedami naloži nalogo, naj postane veliki general in sledi njuni viziji. Pred tem mu je predal skrivnostno mapo, na kateri je označena neznana lokacija. To je bila Piaotova misija, katero je tudi predal Shinu v dokončanje. Shin se odpravi postati veliki general, čeprav se zaveda omejitev ter preprek, saj je zgolj vojna sirota in suženj. A odločen je, da še v imenu svojega prijatelja izpolni njune sanje.

Manga je definitivno vredna branja, trenutno je na 568 poglavju, sam pa sem prišel do 496. Se zavedam, da me v roku dneva ali dveh čaka zaključek, nato pa nekaj letno čakanje, da se naberejo poglavja, ampak vseeno bo vredno. Ni pa morda primerna za mlajšo populacijo, saj je v njej ogromno zelo nazornega nasilja. Omeniti velja tudi, da je manga dobila 2 sezoni Anime adaptacije, tudi to bi se morda splačalo ogledati. Si bom osebno ogledal in spišem novičko prihodnji teden.
To bi bil moj nasvet, pa prijetno branje vsem skupaj.

QuakeCon 2018 uspel podžgati privržence

0

Le kdo še ni slišal za QuakeCon, vsakoletno konvencijo, ki jo priredi ZeniMax Media, med drugim lastnik id Software. Vedno vključuje velik LAND dogodek, kamor udeleženci prinesejo lastno opremo in se medsebojno spopadejo v Quake, Rage, The Elder Scrolls: Legends… skratka igrah njihovih razvojnih studiev.

Letos je največ pozornosti uspel ukrasti Doom Ethernal, o razlogih bomo premlevali v nadaljevanju.

Seveda je bilo predstavljenih več naslovov, na katerih trenutno delata Bethesda in id Software. Tako smo med drugim dočakali informacije o razširitvah za The Elder Scrolls Online in o igrah Rage 2 ter zgoraj izpostavljenem Doom Ethernal.

Ljubitelji ESO bodo kmalu dočakali Wolfhunter dodatek, ki igralca spopade s princem onostranstva z imenom Hircine. Vseboval bo veliko novosti in razvijalci so ga oklicali za največjo razširitev, ki jo bodo v letošnjem letu igralci še deležni. Luč sveta bo na PC platformi ogledala 13.8, za konzole pa 28.8.

Dražilnik za Wolfhunter:

Naslednja nadgradnja sliši na ime Murkmire in ta je bila najavljena že na E3. Žal ni bilo izdanih veliko informacij, saj gre za projekt v delu. Izdali niso niti datuma izida, so pa pri Bethesda obljubili, da bodo več informacij razkrili v prihajajočih mesecih.

Prvi vpogled v Murkmire:

Seveda ne moremo mimo Rage 2, ki nas je že uspela navdušiti na letošnjem E3. Vendar bi manjko novih informacij marsikoga ohladil in oddaljil od nakupa. Id Software so zato pripravili nov igralni video, kjer je poudarek na boju vozil. Orožij je vidno več, enako velja tudi za posebne sposobnosti. Bo pa na preizkus novih smrtopokov potrebno počakati še vsaj 1 leto, do Julija 2019.

Igralni posnetek:

Odlična igra Doom iz leta 2013 je končno dočakala naslednika, ki bo še brutalnejši in prepreden z instantno akcijo. Doom Guy se vrača z razširjenim arzenalom in še zlobnejšo pekelsko navlako. Pripravili so nam kar tri posnetke in fantje pri Bethesdi zagotovo vedo, kaj se najbolj lušta množicam oboževalcev. Tekoča in dobro optimizirana izkušnja, ki bo dejansko omogočala igranje pri 60FPS z najvišjimi nastavitvami.

Nihče si ne želi zgolj prepakirane embalaže in spremenjene naslovne slike. Vpeljane bodo nove mehanike in ena izmed njih je uničujoč demonski sistem. Vsak bo imel cone uničenja, podobno je bilo moč izkusiti pri starem Wolfensteinu, kjer je karakter ob prejemanju svinca postajal čedalje bolj krvav in obtolčen. Z eno razliko, tokrat čast doleti demone in to v visoki ločljivosti.

Pozabili niso niti na večigralstvo, kjer se boš lahko preizkusil kot demon in vstopil v igralno sejo drugega igralca. V kolikor si tolikšnega izziva ne želiš, boš lahko funkcijo preprosto izklopil. Sodelovalni način tu žal ni predviden.

Kot kaže so v zelo zgodni fazi razvoja in igre nikar ne pričakujte pred decembrom 2019, točnega datuma niso izdali.

Povzetek celotne QuakeCon konference:

Predstavljamo zadnjega tekmovalca projekta Naslednji slovenski TOP streamer: Nino “Illusion” Anderluh!

0

Danes vam prestavljamo še zadnjega kandidata v natečaju Naslednji slovenski TOP streamer: Nina Anderluha. Nino prihaja iz Celje, šteje 20 let in je v svetu videoiger bolje poznan pod imenom Illusion.

Na vprašanje, kdaj je prvič začutil ljubezen do iger je odgovoril: “Videoigre so me privlačile že od nekdaj. Spomnim se, da sem, ko sem bil še zelo majhen igral Theme Hospital, Hugo in Simse na družinskem računalniku. Malo kasneje sem ogromno presedel zraven strica in gledal, kako je on na svojem, malo bolj sposobnem računalniku, igral razne igre, ki jih takrat še nisem dobro razumel, pa sem se vseeno že samo ob gledanju zelo zabaval. Največji vtis pa so name naredile strateške igre, kot so Rome: Total War in Age of Empires. Od tu verjetno tudi izvira moja ljubezen do strategij.”

Nino je v slovenski gamig sceni znan tudi po dosegaju visokih rezultatov na E-športnih tekmovanjih. Zadnje 2 leti se pridno udeležuje večine LAN dogodkov v igrah League of Legends & Heartstone, kjer redno dosega prva 3 mesta.

S streamanjem se je pričel ukvarjati v juniju in na vprašanje, kaj lahko pričakujemo, je odgovoril: “Stremam večinoma v angleščini, zato da je moj stream dostopen tudi tujemu občinstvu. Do zdaj sem streamal večinoma samo League of Legends, ki bo verjetno ostala moja glavna igra, ampak bom v prihodnosti igral tudi druge strateške igre in igre s kartami, preizkusil pa se bom tudi v VR igrah in popularnih igrah, kot je Fortnite.”

Ninotova posebnost je ta, da ni sramežljiv, ko pride do petja in to smo lahko videli tudi pri njegovi prijavi na natečaj. Na vprašanje kako, da se odločil za takšen pristop je dejal: “Že od nekdaj zelo rad poslušam pop in rock glasbo ter ob poslušanju pojem. Nekaj let nazaj je sicer moje petje zadrževala moja sramežljivost in strah pred tem, kaj si bojo drugi mislili. Vendar vedno bolj ugotovljam, da se je nesmiselno tako sekirati. Če vam je torej všeč glasba in petje, tega na mojem streamu ne bo manjkalo!”

Poleg igranja iger in petja pa Nino v prostem času išče sprostitev ob gledanju Animejev: “Sem tudi precej strasten oboževalec animejev, tako da ste na mojem streamu več kot dobrodošli tudi vsi ljubitelji animejev! Moj stream bo vedno Weeb friendly!” 

Na vprašanje, zakaj se je prijavil v projekt Naslednji slovenski Top streamer, je Nino odgovoril: “Na projekt Top Streamer Slovenija sem se prijavil, da izboljšam svoj stream in se naučim stvari, kot so video editing; predvsem pa za priložnost, da mene in moj stream spozna več ljudi in da se premaknem bližje sanjam, ki se trenutno zdijo nemogoče, da streaming postane moj full time job.”

Za konec pa je še dodal: “Izjemno hvaležen bom vsakemu, ki bo prišel pogledat moj stream in me podprl z kakšnim followom na twitchu ter na mojih socialnih omrežjih. Se vidimo na streamu!”

Ne pozabite mu slediti na vseh socialnih omrežjih:
Twitch tv: https://www.twitch.tv/illusionop
Facebook: https://www.facebook.com/illusionop
YouTube: https://www.youtube.com/user/MrNinoLegend
Instagram: https://www.instagram.com/illusionop7
Twitter: https://twitter.com/IllusionSLO

Foto: Siniša Kanižaj

Intel Core i3, i5 in i7 – vse, kar morate vedeti

Intel je masovni gigant na področju računalništva in “Core i” predstavlja njihovo najprepoznavnejšo linijo procesorjev, katero najdemo v skoraj vsakem prenosniku in v velikem številu osebnih računalnikov. A korporacijski vsevedneži so njihovo oštevilčevanje in označevanje napravili na način, kjer običajen kupec le težko prepozna, kaj kupuje in kaj bi bila zanj najboljša izbira. Zakaj je i7 7700K za 50€ dražji od i7 7700 in kaj je ta K na koncu? Zakaj je i3 6300 manj zmogljiv od i5 6400, če pa deluje na 3.80GH napram 3.30GHz?

Če ste v lovu za novim računalnikom in želite izbrati najboljše razmerje med zmogljivostjo in ceno, so to stvari, ki jih morate nujno poznati. Obstaja velika možnost, da bo vaš nov računalnik uporabljal Intel procesor (sicer se je v zadnjih letih s prihodom Ryzen serije to spremenilo, a za ta članek ne želimo preveč komplicirati). Naš cilj je, da vam na kratko predstavimo vse pomembne pojme, ki jih je potrebno vedeti o Intel seriji procesorjev. Od generacije in označevanja do števila jeder in pomena frekvenc. Berite naprej in zagotovo boste dobili nekaj materiala za pametovanje prijateljem, ki so (ali pa tudi ne) vprašali za vašo mnenje, vaše znanje o področju računalništva pa bo dosti večje.

Imena procesorjev

Če pričnemo pri samem imenovanju, je ime procesorja oznaka, iz katere lahko razberemo ogromno količino informacij. Način imenovanja je ostal identičen vse od druge generacije in po zaslugi tega lahko enostavno vidimo relativne razlike, čeprav brez podrobnega znanja kaj natančnega ne moremo razpoznati. A vseeno nam bo ime povedalo pričakovano porabo, namen in relativno zmogljivost (relativno na procesorje iste serije).

Kaj lahko iz tega imena torej razberemo? Prvi del nam da vedeti proizvajalca in znamko in za Intel potrošniške procesorje je identičen, Intel Core. Takoj za njim je zelo pomemben modifikator (i3, i5, i7, 2 duo…) in že iz njega lahko razberemo relativno zmogljivost in pričakovano ceno. V testnem primeru je modifikator i7, torej lahko pričakujemo zelo zmogljiv procesor, a celotne knjige še nismo prebrali! Prvi del ste verjetno še vedeli in tako ni nič novega, a komaj smo pričeli z razbiranjem! Sedaj smo že pri številki procesorja. Sestoji iz generacije in oznake, s tem, da generacija (zaenkrat) zavzema prvo številko, zadnje tri pa so rezervirane za točen model. Načeloma višja številka pomeni boljšo zmogljivost, a najde se par izjem in preskoki (sploh med generacijami) niso povsem konstantni. Glede na to, da smo omejeni navzgor s številko 999 (razdeljeno med i3, i5 in i7), nam 500 pove, da gre nekje za srednje zmogljiv procesor oziroma lahko iz števila sklepamo, da gre za enega nižje zmogljivih i7 procesorjev. Zadnji del, pripona, je podrobneje razložena malo nižje, zato gremo še enkrat lepo od začetka, tokrat malo bolj podrobno.

Gremo si torej pogledati vsakega izmed elementov, ki sestavlja ime Intel Core procesorja.

Razlika med i3, i5, i7

Kot smo že omenili, nam oznaka pove generalno zmogljivost določene serije procesorjev. i3 so najmanj zmogljivi procesorji z zelo nizko porabo, i5 sodijo v zlato sredino, i7 pa so načeloma najbolj zmogljivi, a tudi najbolj požrešni in najdražji.

Če to včasih ni držalo, so dandanes že i3 procesorji dovolj zmogljivi za splošno uporabo in manj zahtevna opravila, kot so brskanje po spletu, gledanje filmov in igranje nezahtevnih iger, čeprav izkušnja občasno ne bo optimalna. Za večino iger, zahtevnejše programe in video obdelavo je tako potrebno poseči višje in tu pridejo v poštev i5 ali v primeru želje po največji zmogljivosti i7. Seveda slednja dva nič ne pomagata v primeru počasnega sistemskega diska, zato je zraven njiju močno priporočljivo imeti operacijski sistem nameščen na SSD in ne na HDD.

Tako, prvi del je za nami, saj ni bilo tako težko. A zabava se šele začenja. Veliko ljudi misli, da generacije označujejo oznake Core i3, i5 in i7, a presenečenje – to so samo oznake. Če pustimo ostale oznake Intel procesorjev (Pentium, Celeron, Atom in 2Duo) na strani, se je vse pričelo novembra 2008 z izidom prve generacije i3, i5 in i7 procesorjev.

Kaj pa i9?

i9 so ekstremno zmogljivi procesorji in navadni uporabniki jih lahko preprosto ignoriramo. Čeprav jih v primeru podprte matične plošče lahko vstavite v računalnik, so zaradi pregrešno visoke cene namenjeni za zelo procesorsko zahtevna opravila in se tako uporabljajo v primeru zelo zahtevnih rendiranj ali najpogosteje strežnikov.

Generacije in oznake

Različne generacije lahko prepoznamo preko prve številke v seriji, povedo pa nam uporabljeno mikroarhitekturo, približno starost in pričakovane funkcije ter zahtevana podnožja matičnih plošč.

Novejše je vedno bolje, a glede generacij to nujno ne drži, vsaj, kar se tiče zmogljivosti. Precej starejši Core i7 3770 procesor 3. generacije na primer kljub relativno visoki staosti nudi isto zmogljivost kot i3 8100 najnovejše generacije! Seveda bo imel višjo porabo in bo tehnično bolj zastarel ter ga ne bo možno več kupiti (razen na trgu rabljene opreme), a če ga boste uporabljali, bo še vedno zmogel nositi svojo težo.

Če na kratko naštejemo vse generacije:

  1. generacija – Nehalem (xxx)
  2. generacija  – Sandy Bridge (2xxx)
  3. generacija – Ivy Bridge (3xxx)
  4. generacija – Haswell (4xxx)
  5. generacija – Broadwell (5xxx)
  6. generacija – Skylake (6xxx)
  7. generacija – Kaby Lake (7xxx)
  8. generacija – Coffee Lake (8xxx) – trenutno najnovejša
  9. generacija – Cannon Lake (9xxx)
  10. generacija – Ice Lake

Trenutno je najbolj aktualna 8. generacija, čeprav se počasi pričenjajo pojavljati prve informacije o 9. generaciji na trgu mobilnih procesorjev. To nikakor ne pomeni, da lahko procesorje starejših generacij enostavno vržemo na odpad ali uporabimo za podlago neravne mize, kar smo tudi prej razložili. Tudi starejše generacije i5 in i7 procesorjev zaradi več jeder (več o tem kmalu) zadostujejo osnovnim ter v primeru določenih modelov tudi zahtevnejšim potrebam. Med posameznimi generacijami je včasih prišlo do skoraj ničelnih sprememb in tako sploh 6. in 7. vsebujeta skoraj identično strukturo in nudita skoraj identično zmogljivost in porabo (le, da so procesorji 7. generacije bolj učinkoviti pri video obdelavi).

Trištevilčno mesto za generacijo je rezervirano za oznako, ki je tu zgolj za označevanje posameznih modelov znotraj določene generacije. Tu velja načelo, da je višja številka vedno boljša, a pripona to dejstvo včasih postavi na glavo.

Pripone

Proizvodna linija oziroma pripona se nahaja na samem koncu imena procesorja in nosi višjo pomembnost, kot bi lahko sklepali glede pozicioniranja. Intel uporablja kar precejšno število različnih pripon z namenom bolj jasne označitve namena, za katerega je specifični procesor namenjen. Procesorja z isto generacijo in oznako lahko nostita drugačno pripono (oziroma je eden nima) in se precej razlikujeta. Pred časom so zaradi izboljšav v tehnologiji pri Intel posodobili tudi oznake in mi se bomo osredotočali na trenutno označevanje, kjer so v uporabi naslednje pripone:

Tako. Zdaj poznate celotno zgodbo za imenom oziroma šifro vsakega Intel procesorja, a zgodba še ni končana. Vedeti je potrebno še določene ostale stvari, ki niso prisotne v imenu.

Število jeder

Dandanes enojederni procesorji predstavljajo le grenak spomin na stare dni, zato se jim izognite kot hudič križu. Več jeder pomeni procesorsko sposobnost istočasnega opravljanja več opravil naenkrat, zato enostavno rečeno več jeder pomeni boljšo zmogljivost.

Skoraj vsak program dandanes zmore izkoristiti vsaj štiri jedra, zato tudi ob delu v le eni aplikaciji hitro opazimo razliko v hitrosti. Eno in dvo-jederni procesorji se pogosteje zatikajo, potrebujejo dalj časa tudi za manj enostavna opravila in se včasih zadihajo že v mirovanju (če ste si kdaj lastili zelo star računalnik, zagotovo veste, o čem govorim).

Ker so se enojederni procesorji izkazali za preveč neučinkovite, dandanes skorajda vsi nizkocenovni procesorji uporabljajo dve jedri in do nedavnega je to držalo za vse i3 procesorje. A v novi, osmi generaciji večina i3 procesorjev že vsebuje štiri jedra, kar jih postavi dosti višje na zmogljivostni lestvici napram predhodnikov.

i5 in i7 že vse od začetka vsebujeta vsaj štiri jedra (s par izjemami  v mobilnem razredu in med procesorji z izjemno nizko porabo), nekateri i7 procesorji pa so šli še višje in uporabljajo že 6 ali 8 jeder, kar jih postavi na sam vrh. Tisti, ki te sreče nimajo, po večini vsebujejo štiri jedra in osem niti, medtem pa večina i5 izrablja štiri jedra in štiri niti. Kaj pa so te “niti”? Sem že mislil, da ne boste nikoli vprašali.

Več jeder je torej boljše, a ne?

V teoriji – ja. Če malo zaidem s teme, bi rad omenil (zdaj že malo manj aktualno) AMD FX serijo, znano po ekstremnem številu jeder glede na ceno. Čeprav je res, da dobite neprekosljivo sposobnost multiprocesiranja, posamična jedra obeh proizvajalcev procesorjev ne moremo direktno primerjati. Čeprav je res, da ima recimo AMD FX 6300 šest logičnih jeder, so razporejene po dve na matematični co-procesor. Po dve jedri si tako delita resurse (podobno kot pri nitih), a sistem je vseeno superioren napram nitim, saj gre dejansko za ločene procesorske enote, medtem, ko niti predstavljaja logične procesorje.

Čeprav ima FX ogromno število jeder napram i3 in tudi i5 ter še dodatno deluje na višjih frekvencah, bi sklepal, da je zagotovo superioren po zmogljivosti. Sedaj bom spet vrgel dimno bombo na vse, kar sem do sedaj povedal, saj to ni res. Čeprav se število jeder in visoka frekvenca delovanja slišita mikavno, se že novejši i3 procesorji kosajo z zmogljivejšimi FX procesorji, i5 pa jih povsem odpihnejo iz odra. Ampak kako? No, ene stvari do sedaj še nismo omenili in to je sposobnost procesiranja inštrukcij na časovni cikel (IPC). Ponovno nočem preveč preiti v podrobnosti, ampak pomembno je vedeti, da imajo FX procesorji dosti nižji IPC in zaradi tega sploh v igrah nekaj jeder FX procesorjev ni izrabljenih, saj le malo iger podpira več kot štiri jedra (vsaj tako je držalo pred par leti).

Hyper-Threading   

Jedra lahko še dodatno popstavimo pred mikroskop in tako razkrijemo še eno pomembno stvar. Intel procesorji v veliki meri podpirajo Hyper-Threading tehnologijo, s pomočjo katere efektivno podvojijo število jeder v obliki niti. To pomeni, da lahko procesor s to tehnologijo (v teoriji) opravlja dvakrat več opravil obenem! Celoten proces izgleda tako, da vsako jedro dobi dva logična procesorja z lastno pametjo in arhitekturnim stanjem. A vseeno ne moremo enostavno reči, da ima procesor dva-krat več jeder, saj si niti v posameznem jedru delijo vse resurse tega jedra.

 

Niti so v računalniških izrazih sekvenca inštrukcij, ki jih procesor lahko pravlja. Če ima procesor eno jedro, lahko naenkrat obdeluje le eno nit in posledično le eno opravilo. Dve jedri imata navadno dve niti, ki jima omogočajo istočasno delo dveh opravil naenkrat in tako dalje. V praksi je vse veliko bolj kompleksno, a moj cilj tu je stvari ohraniti čim bolj enostavne.

Intel Hyper-threading vsakemu jedru podeli dve niti, tako da lahko Core i3 z dvemi  jedri efektivno naenkrat obdeluje štiri opravila. Trenutno tehnologijo poseduje večina i3 in i7 procesorjev, na i5 pa je prisotna le v zadnjih generacijah. Skupaj s 8MB predpomnilnika (na kratko ekstremno hiter pomnilnik, ki ga procesor uporablja za shranjevanje pogosto potrebovanih podatkov) in Turbo Boost tehnologijo (spodaj) lahko hitro vidimo, zakaj se i7 procesorjev drži sloves največje zmogljivosti.

Turbo Boost

Turbo Boost je Intel-ova oznaka za tehnologijo, ki procesorju po potrebi omogoča zvišanje frekvence nad uradno navedeno raven. Najvišja frekvenca je odvisna od specifičnega modela, števila jeder, porabe in temperature, a ker višja frekvenca pomeni hitrejše delovanje, je tehnologija dodaten bonus, dokler le imate dovolj dobro hlajenje. Čeprav je v tem primeru vse izvedeno avtomatično, napredni uporabniki raje samodejno »navijajo« procesorje, oziroma jim višajo frekvenco ter voltažo, a to je ponovno zelo napredna tematika, katero bi pustil za kakšen drug dan.

i3 procesorji ne posedujejo te tehnologije, a i5 in i7 jo. Zaradi tega lahko dosegajo višje frekvence, i3 pa imajo navadno višje že osnovne frekvence.  Hitrost frekvenc tako ni najboljši način merjenja zmogljivosti med različnimi procesorji, saj nikoli ne poznamo ostalih faktorjev, kot je uporabljena mikroarhitektura, število jeder, IPC in podobno. A vseeno nam da približno primerjavo med procesorji z identično oznako v identični generaciji.

Kaj je torej najboljše zame – i3, i5 ali i7?

Na ta odgovor ni mogoče takoj navesti odgovora. Odločitev je odvisna od več faktorjev – matična plošča, zmogljivost napajalnika, namen, glasnost, poraba in veliko ostalega. Pri prenosnikih zmogljivejši procesorji pomenijo nižji čas delovanja baterije, zato je potrebno v obzir vzeti tudi to.

Zaradi tega se je potrebno zelo poglobiti v izbiro in upam, da vam bo ta članek pomagal pri izbiri novega računalnika. Novi procesorji so navadno bolj tehnološko zmogljivi in nosijo nižjo porabo, a čeprav so procesorji različnih generacij s podobnim imenom z višjo generacijo bolj zmogljivi, vas lahko tudi starejši presenetijo, saj še vedno nudijo veliko zmogljivost po navadno nižji ceni (sploh v primeru rabljenih ali obnovljenih računalnikov).

Na splošno bo večina i3 procesorjev primernih za osnovno uporabo, i3 višjega ranga in i5 bosta zadovoljila večino, i7 pa je rezerviran za najzahtevnejše kupce. V kolikor uporabljate zahtevno programsko opremo ali se ukvarjate s kodiranjem in video obdelavo bo tako potrebno poseči po teh.Potem je potrebno v obzir vzeti še vse oznake in željo po navijanju in hitro vas lahko ob vsem začne boleti glava. Zato nas v primeru želje po nasvetih kontaktirajte in pomagali vam bomo pri izbiri.

Fortnite Beta na voljo na Android napravah

Potem, ko je neverjetno priljubljena večigralska Battle Royale igra Fortnite na voljo že na večini platform, je razvijalec Epic Games včeraj na uradni spletni strani igre oznanil, da bodo z današnjim dnem na svoj račun prišli tudi uporabniki Android naprav. Žal pa se bodo (vsaj trenutno) novice razveselili le nekateri, medtem ko bodo drugi morali še vsaj nekaj dni počakati.

Uporabniki Android naprav se od danes naprej lahko prijavijo preko obrazca na uradni strani Fortnite Android Beta, preko katerega jim bo razvijalec poslal povezavo za prenos Beta verzije. Vendar pa je Epic Games zapisal, da bo igra trenutno na voljo le za naprave Samsung Galaxy S7, S7 Edge , S8, S8+, S9, S9+, Note 8, Note 9, Tab S3 in Tab S4. Lastniki novega telefona Samsung Note 9 ali tablice Galaxy Tab S4 pa bodo prejeli še posebno Galaxy oblačilo, vidno na spodnji sliki.

Seznam podprtih naprav pa se naj bi v naslednjih dneh razširil še z naslednjimi Android napravami:

  • Google: Pixel / Pixel XL, Pixel 2 / Pixel 2 XL
  • Asus: ROG Phone, Zenfone 4 Pro, 5Z, V
  • Essential: PH-1
  • Huawei: Honor 10, Honor Play, Mate 10 / Pro, Mate RS, Nova 3, P20 / Pro, V10
  • LG: G5, G6, G7 ThinQ, V20, V30 / V30+
  • Nokia: 8
  • OnePlus: 5 / 5T, 6
  • Razer: Phone
  • Xiaomi: Blackshark, Mi 5 / 5S / 5S Plus, 6 / 6 Plus, Mi 8 / 8 Explorer / 8SE, Mi Mix, Mi Mix 2, Mi Mix 2S, Mi Note 2
  • ZTE: Axon 7 / 7s, Axon M, Nubia / Z17 / Z17s, Nubia Z11

 

Echtra Games je naznanil Torchlight Frontiers

0

Včeraj so pri Perfect World Entertainment naznanili nov Studio z imenom Echtra Games. Naložena jim je naloga izdelati povsem novo igro, ki bo temeljila na eni najboljših ARPG iger vseh časov, Torchlight in nadaljevanju Torchlight II. Nova igra Torchlight Frontiers, bo prinesla t.i. “Shared World” akcijski RPG. Za projektom stoji kar nekaj veteranov v igričarsko-razvojni industriji, na primer Max Schaefer. 

Čeprav poslastico za vsakega ARPG privrženca še ni mogoče igrati, jo bo možno preizkusiti na letošnjem Gamescom dogodku, ki se bo dogajal ta mesec, bolj natančno od 21. do 25. avgusta.

Torchlight Frontiers bo izšel po vsej verjetnosti šele leta 2019, igrali pa ga bomo lahko na PC, Xbox One in PlayStation 4.