Poročali smo že, kako je najbolj priljubljena večigralska streljanka Players Unknown’s Battlegrounds prepovedal uporabo popularnega grafičnega orodja ReShade. Niso pa očitno edini, saj se bo istega ukrepa poslužil tudi razvijalec Offworld Industries, kateri stojijo za popularno večigralsko streljanko Squad.
Pravijo, da ReShade vsebuje zlorabo “zoom” funkcije, kar pomeni, da goljufivci lahko vidijo boljše v igrah kot so PUBG ter Squad. Prav tako lahko nepošteneži prilagodijo barvno paleto igre, kar pomeni, da lahko vidijo bolj kristalno sliko v temnejših predelih igre. Zato so se odločili za “ban” ReShade-a iz njihovega naslova. Tisti, ki imate orodje že nameščeno, boste prejeli sporočilo, naslednjič ko zaženete igro. Za nemoteno nadaljnje igranje, boste primorani odstrani ReShade in špil bo spet operiral povsem normalno.
Za bolj podrobno objasnilo si lahko preberete njihov uraden prispevek, kjer lahko vidite tudi praktične primere pri zlorabi, vprašanje pa ostaja, če bo to popularno grafično orodje kmalu povsem izginilo iz večigralskih naslovov.
Založnik Capcom je pred kratkim na plano izpustil prvi uradni napovednik za Devil May Cry HD Collection. Ta zbirka predelanih iger bo vsebovala prve tri dele, kjer bo v oči najbolj izstopala višja resolucija ter optimiziranost za sodobne sisteme. Devil May Cry HD Collection prihaja na PC, Xbox One ter PlayStation 4.
Veselimo se lahko tudi višjih sličic na sekundo, saj naj bi igre tekle pri 60fps, PC verzija pa naj bi podpirala tudi resolucijo v 4k.
Devil May Cry HD Collection bo svoj izid dočakal 13. marca 2018, zadevo pa je že moč prednaročiti na Steamu za 29,99€.
Eno najboljših srhljivk iz leta 2008 si je mogoče prenesti na svoj računalnik preko platforme Origin. Gre za zgodbo lika imenovanega Isaac Clarke, celotno dogajanje je postavljeno v prihodnost in vse skupaj se prične na veličastni vesoljski ladji, ko ta pade v roke Marker-ja. Če še niste odigrali te odlične srhljivke, ne odlašajte več, ker vas ne bo razočarala.
Založnik Electronic Arts se počuti velikodušno in je tako ponudil prvi del povsem brezplačno. Če vas enica prepriča v nadaljevanje avanture, lahko dobite Dead Space 2 za 9,99€ in Dead Space 3 za isto ceno.
Ne pričakujte grafične podobe kot jo poznamo danes v podobnih igrah, lahko pa pričakujete odlično grozljivko, katera vas bo držala pod adrenalinskim pritiskom in vaše noči bodo nenadoma postale še daljše.
Če vas zanima, zakaj menimo da je Dead Space serija ena najboljših srhljivk, si lahko preberete naš obsežni prispevek na sledeči povezavi.
V najbolj vročem času so se razvijalci City State Entertainment odločili za prehod njihovega odprtega sandbox MMORPG-ja iz alfe v beto, kar je velik korak naprej za celotno MMORPG skupnost, katera v današnjih časih zelo peša.
Razvijalci so se potrudili in odpravili kar nekaj pomembnih stvari:
Dober pregled financ celotnega projekta.
Izboljšano Sporočanje v igri, ki bo inženirjem pomagal pri izdelovanju boljše uporabniške izkušnje.
Odpravljanje nestabilnosti in hroščev na strežnikih
Dodanih je bilo več administratorskih ukazov, ki bo bodo izboljšali testiranje uporabniške izkušnje.
Dodane so bile nove animacije za vsa enoročna orožja.
Kreiranje lika je postalo še boljše
Za tiste, ki niste seznanjeni z igro Camelot Unchained vam lahko povemo, da gre za pravi odprt “sandbox” MMORPG, kjer si bomo sami krojili usodo. Na voljo bomo imeli tri frakcije in ogromno število ras in razredov. Poleg tega bo imelo veliko vlogo rokodelstvo in PvP, kjer se bomo lahko borili kar 100vs100vs100. Povedati je še treba, da je igra zaživela preko platforme Kickstarter, kjer so dobili kar 2,2 milijona ameriških dolarjev in s tem začeli izdelovanje.
Trenutno jo lahko kupite za 35$, a ta vam bo omogočil dostop v drugo beto. Če želite pričeti z igranjem 4. julija 2018, boste morali odšteti kar 60$. Za tiste najbolj zagrizene, so razvijalci naredili tudi paket, ki stane 190$ in vam da kar 36 mesecev naročnine, po temu pa plačujete mesečno naročnino samo 1$ na leto, kar je seveda odlična ponudba, če je to vaša sanjska igra.
Vsi že željno čakamo na novo zgodbo v Red Dead Redemption sagi in v njen razvoj se je očitno prikradla zanimiva novost. Tretja iteracija Rockstar kavbojske franšize bo po govoricah namreč vsebovala zadnje čase zelo priljubljen Battle Royale način in ravno to je znal biti tudi razlog za prestavitev izida na oktober.
Prvoten cilj je bil sicer igro izdati že spomladi, a pri Rockstar Games so odločili, da potrebuje nekaj dodatne polirne paste. Seveda so napetosti na višku, saj oboževalci že komaj čakaj(m)o, da v svoje lačne prste prejmej(m)o po pričakovanjih mnogih enega izmed tekmovalcev za najboljšo igro letošnjega leta. Glede na neuradne dokumente strani Trusted Reviews zna Red Dead Redemption pritegniti tudi ljubitelje več-igralskih arenskih klavnic, kot sta PUBG in Fortnite: Battle Royale.
Glede na popularnost žanra ne bi bilo nič nenavadnega, če informacija drži in so se ustvarjalci odločili za to potezo, saj bi znalo prineslo kak dodaten cekin ali dva, skupno s potencialno večjo igralno bazo. Seveda pa ne smemo pozabiti tudi na igralne načine predhodnika, kot so Revive, Survive in i. Tako bi znal RDR2 biti največji izid Rockstar Games doslej, kar je glede na bogato preteklost precej razburljiva novica!
V neuradno izdanem dokumentu je bilo možno zaslediti tudi različne spletne aktivnosti, kot so prilagoditev trgovin karakterjev ter šotorov in celo mini igre preko kompanjon aplikacije, kjer bomo lahko igrali razne mini igre, kot je na primer poker.
Seveda gre zaenkrat le za govorice in tako bo le čas pokazal, kaj imajo Rockstar Games v načrtu za nas. Naj vas spomnim, Red Dead Redemption 2 načrtovano izide v letošnjem oktobru za PS4, Xbox One in PC.
Da, zavedam se, da je pričujoča igra izšla že kar nekaj časa nazaj in seveda bi bilo bolj primerno opisati jo tik ob izidu. A tu na Gamingsi operiramo malce drugače saj nekako nismo vezani na roke opisov. Kot prvo, iger ne dobivamo »direktno« od večjih založnikov saj je Slovenija za njih premajhen trg. Seveda bi v perfektnem svetu špile kupovali in ji opisovali takoj a to preprosto finančno ni izvedljivo. A tudi naš način dela ima svoje prednosti. Nismo pod nobenim časovnim pritiskom in špil opišemo takrat, ko nam igranje določenega naslova dejansko “zapaše”. Tako je bilo tudi z Deus Ex: Mankind Divided, ki se ga je avtor pričujočega opisa spravil igrati že večkrat, a vedno sem obupal po prvi uri. Nekega poglavitnega razloga za odlaganje naslova nimam, preprosto nisem bil v elementu, kjer bi mi pasalo igrati futuristično RPG prvoosebno igro. A to se je nedavno spremenilo in ko enkrat »padeš notri«, se težko odlepiš od ekrana.
Razvojna ekipa: Eidos Montreal Založnik: Square Enix
Platforme: PC, PlayStation 4, Xbox One Operacijski sistemi: Windows 7+ Datum izida: 23. avgust 2016 Cena: 29.99 € Zvrst: Prvoosebna, akcijska, RPG
Mankind Divided je direktno nadaljevanje predhodnika, Human Revolution, ki je bil pri kritikih toplo sprejet naslov. Spet se vživimo v vlogo Adam Jensena, ki je po dogodkih predhodnika zamenjal agencijo. Drugega mu niti ni preostalo, saj ogromna korporacija Sarif Industries zaradi posledic izvirnika ne obstaja več. Ustavimo na temu mestu konje in razložimo malce zgodbo in okolico v kateri se dogaja nadaljevanje.
Mankind Divided nam prikaže precej temačno prihodnost.
Svet Deus Exa je namreč preplavljen z »augementiranci«: ljudmi, ki imajo vgrajene biotehnološke izboljšave, ki lahko segajo od mehanskih rok, nog ter biotehnoloških čipov, ki so vgrajeni direktno v možgane. Ti »predelani« osebki tako lahko dobijo skoraj super človeške lastnosti, kar pa ni po godu vsem. Predvsem je tu vprašanje, koliko so takšni osebki sploh še ljudje in koliko jim gre zaupati. Seveda pri človeški nezaupljivosti kmalu pride do »rasizma« in augmentiranci kmalu postanejo tarča napadov. Vse to se še poslabša po koncu Human Revolution, ko en zblojenec sproži signal, ki vsem augemntiranim ljudem zbrklja sisteme, ti pa ponorijo in zakrivijo ogromno nasilja nad ostalimi prebivalci. Sedaj, dve leti kasneje, je propad med dvema taboroma še večji in naš junak Adam je v vsem temu kaosu našel zaposlitev veji Interpola, imenovani Task Force 29. Prispemo v Češko, natančneje v mesto Praga, kjer je velika populacija augmentirancev ter navadnežev. A glej ga zlomka, nismo se še dobro nadihali evropskega zraka, ko se že zgodi nov teroristični napad za katerega obtožujejo prav augmentirance. Cel svet je uprl pogled v Prago saj se bo prav tu odločalo, kako se bo razvila nadaljnja situacija po celem svetu. Adam ima za nalogo odkriti odgovorne za napad in preprečiti še več smrti.
Zgodba je vsekakor zanima in zanimivi dogodki se vrstijo bliskovito in brez predaha. Ob vseh političnih spletkah, izdajstvih ter bogati zgodbovni podlagi se včasih počutimo, kot da spremljamo kak zanimiv triler. Štorija je poglaviten razlog, da igra vleče pozno v noč in prav prisiliti sem se moral, da sem naredil pavzo pri igranju. K temu pripomorejo zanimive glavne naloge ter stranske, ki so odlično spisane in mojstrsko tempirane. Kvesti so včasih več-nivojski, kar pomeni, da kakšne stranske naloge ni moč dokončati, dokler bolj ne napredujemo v glavni štoriji. Naloge sprejemamo od odlično predstavljenih karakterje, z odličnim glasovnim podajanjem. Vsak ima svojo osebno zgodovino, s svojimi plusi ter minusi in prav v veselje mi je bilo izbirati različne veje v dialogih, ki nam omogočajo določeno mero različnih razpletov. Namreč pogovarjanje ne služi samo pri pridobivanju informacij ampak tudi pri razrešitvi nalog. Špil nas včasih postavi v težke moralne odločitve, kjer se moramo odločiti za eno od dveh rešitev. Boste rešili par sto prebivalcev pred bombardiranjem ali pa preprečili atentat, ki ima lahko za posledico milijone nedolžnih smrti? Različne karakterje lahko prepričamo tudi v drugačen razplet situacije, še posebej če imamo omogočeno nadgradnjo v dialogih. To je samo ena od nadgradenj zaradi katere lahko igri nadenemo naziv RPG.
Vlagamo lahko v sila zanimive sposobnosti in nadgradnje
Naše augmente lahko nadgrajujemo s pomočjo »praxis« točk, ki jih pridobimo z uspešnim reševanjem nalog ter pridnim nabiranjem izkustvenih točk. V grobem lahko točke vlagamo v dva različna igralna načina: strelskega ali skrovniškega, lahko pa ustvarimo neko mešanico pristopov. Sam takšno igro igram kot je bilo tudi namenjeno: postanem visko-tehnološka ninđa, ki za sabo ne pušča trupel oz nobenih znakov,da sem sploh bil na lokaciji. Sem duh, bežna senca v pogledih stražarjev in zato ne šparam z nadgradnjami, ki mi omogočajo neslišno premikanje. Ena poglavitnih, ki je v bistvu že skoraj goljufanje, je sposobnost da postanemo nevidni. Trajanje »moči« je seveda pogojeno z vzdržljivostjo baterije a tudi to je moč nadgraditi. Nadgradimo lahko tudi naše strelske sposobnosti, sposobnost hekanja, premikanje težjega tovora, odpornost na metke in tako dalje.
Kot rečeno, odločimo se lahko za strelski način ali za skrivanje po sencah, oba pa sta legitimna načina za prečkanje skozi stopje, ki so zastavljene naravnost fantastično. Za dosego vsakega cilja oz sobe nam je na voljo lahko več možnosti: lahko streljamo in udremo skozi vrata, se splazimo okoli skozi jašek, shekamo vrata ali pa postanemo nevidni in se preprosto sprehodimo med sovražniki. Največ sem se posluževal slednje opcije in čeprav sem igral na najtežji stopnji, sem kar letel skozi sicer pazljivo sestavljene stopnje. Poleg humanoidnih stražarjev, se bomo morali izogibati še kameram, laserjem ter robotom. Moti sicer premajhna raznovrstnost sovražnikov, v glavnem se bomo spopadali z navadnimi vojaki, medtem ko impresivne robote lahko preštejem prste ene roke.
Takšne impresivne robote uzrete bolj redko. V bistvu so postavljeni na stranski tir in želeli bi si več impresivnih nasprotnikov.
Mesto Prage je sicer odprte narave in je sestavljeno iz dveh večjih območij, med katerima se lahko sprehajamo po mili volji. Samo mesto je precej impresivno a kar statično. Čuti se opresiranost in nezaupljivost, kjer je policija bolj umazana od samih kriminalcev in samo čakajo na izgovor, da storijo masaker med prebivalci, med katerimi mi kot igralec nismo nobena izjema. Med napredovanjem štorije okolica čedalje bolj tone v brezno dreka, ki že malce sumljivo začne spominjati na dandanašnjo situacijo v svetu. A še vedno bi lahko ta aspekt bolje izkoristili saj se razen teh skriptiranih dogodkov, ne dogaja kaj preveč. Prebivalci stojijo večidel pri miru, brez opravkov zato bi ta del lahko malce bolj poglobili, saj prinese ogromno k samemu vzdušju. Tudi naše stanovanje, kjer se občasno vrnemo na kak videoklic ali preveriti pošto, stane pod svojim potencialom. Lahko bi k nam kdo vdrl, nam pustil kaka strašljiva sporočila, tako pa ostane docela statično in mrtvo. Škoda.
Čeprav tekom igre spoznamo kar nekaj zanimivih likov, ti ob ponovnem obisku, poleg novih dialogov, ne ponujajo česa več. Pasala bi njihova večja vpletenost v dogajanje, kjer bi naše razrešitve njihovih nalog bolj vplivale na nadaljnje dogajanje. Docela umanjkajo tudi šefi, kjer je v bistvu na voljo samo en ob koncu igre, pa še ta je precej ne-navdušujoč in praktično kopija tistega prvega iz Human Revolution. Celotna zadnja četrtina igre se čuti kot da so sekali ovinke, saj je verjetno razvijalcem zmanjkalo časa ter denarja. Sam konec je precejšnje razočaranje in pusti veliko odprtih vprašanj, kjer bo odgovore prineslo šele nadaljevanje. Ob dokončanju prejmemo opcijo New Game + ter novo težavnostno stopnjo, ki nam ne omogoča shranjevanja.
A Criminal Past nas postavi v zapor, kjer se ne moremo zanašati na naše augmente. Zanimiv pristop, ki nas prisili v drugačno igranje.
Kaj pa DLC-ji? Mankind Divided je prejel tri bolj obsežne dodatne misije: Desperate Measures, System Rift ter a Criminal Past. Vsak od njih vas popelje v drugačno okolico in vsak poskuša odgovoriti na nekaj odprtih vprašanj, ki so ostala v osnovni igri. Desperate Measures odkrije skrivnost za bombandiranjem postaje, v System Rift se vrne karakter iz enice, Frank Pritchard, medtem ko se v Criminal Past akcija preseli v zapor. Vsak od DLC-jev ponuja dovolj, da se ob nakupu ne boste počutili opeharjene, žal pa dodatki niso vpleteni med glavno štorijo ampak jih moramo izbrati v meniju Jensen Stories. Žal tudi ni moč uvoziti našega lika iz kampanje a to nam nudi možnost, da morda poskušamo DLC obrniti z drugačnim pristopom, saj moramo na novo vložiti pike v naše razvojno drevo.
Deus Ex: Mankind Divided je spodobno nadaljevanje Človeške Revolucije. Igra nadgradi sisteme in uvede nekatere nove, žal pa ji do polnega sijaja zmanjka nekaj pare. Če bi razvijalci imeli še nekaj dodatnega časa in bi celotno zadevo še poglobili, bi zagotovo dobili naslov, ki bi se zapisal v zgodovino. Morda bo ta status dobila trojka na kateri naj bi Eidos Montreal pošteno delal že takoj od splavitve dvojke.
Mislim, da boste bolj težko našli človeka, ki bi grajal grafiko iz igre Witcher 3. Sicer igra ni ravno najnovejša a še vedno stoji kot ena najlepših RPG naslovov, ki jih lahko trenutno preigravamo. A PC igralci obožujejo razvijati mode in pričujoča modifikacija se nameni izboljšati prav grafični del iz te popularne poljske RPG-jevke.
Poln naslov modifikacije se glasi The Witcher 3 HD Reworked Project 5.0, razvil pa jo je tipček z imenom “Halk Hogan PL”, ki na modu dela že kar nekaj časa. Veselimo se lahko predelanih tekstur višje resolucije ter izboljšanih vodnih površin, vse to pa naj bi imelo zanemarljiv učinek na sličice na sekundo.
Zainteresirani si lahko modifikacijo prenesete na sledeči povezavi, spodaj pa si lahko pogledate primerjavo med originalno ter predelano verzijo igre.
Malokdaj se zgodi, da izide igra pred določenim datumom s strani razvijalcev, a prav to se je zgodilo pri Final Fantasy XV Pocket Edition. Zadeva je izšla za iOS in Android naprave en dan pred prvotno napovedanim datumom. Celotna igra je razporejena na poglavja, katere lahko kupimo vsakega posebej. Seveda so nam razvijalci Square Enix omogočili prvo poglavje popolnoma brezplačno, v upanju, da bomo potem za ostale lažje zapravili kakšen evro. Poleg tega pa je direktor Hajime Tabata povedal, da bomo lahko igro s 6. marcem igrali tudi na osebnih računalnikih.
Uporabniki Android naprav si lahko aplikacijo naložite tukaj, iOS privrženci pa tukaj.
Podjetje Nvidia je pričel s testiranjem svoje nove storitve imenovane Geforce NOW, ki bo brez dvoma razveselil vsakega igralca videoiger, saj omenjena storitev omogoča, da najnovejše igre poganjamo kar preko strojne opreme v oblaku. Zahvaljujoč novi storitvi utegnejo na svoj račun priti še posebej tisti igralci, ki si dragih gaming računalnikov ne morejo privoščiti.
Po besedah Nvidie, bo Geforce NOW omogočal, da vsak (tudi starejši) namizni ali prenosni računalnik spremenimo v gaming mašino, ki bo najnovejše igre poganjala na najzahtevnejših video nastavitvah. Vse to pa naj bi bilo mogoče preko povezave s strojno opremo v oblaku, ki bo sestavljena iz visoko zmogljivih Geforce GTX grafičnih procesorjev. V storitev bomo lahko povezali in namestili igre iz svoje zbirke na platformah, kot sta Steam in Uplay. Seznam trenutno podprtih iger se nahaja na naslednji povezavi.
Zahteve, ki pa jih bomo morali izpolnjevati za tekoče delovanje, so prikazane spodaj. Med njimi vsekakor izstopa zahteva po zelo dobri internetni povezavi.
Operacijski sistem: Windows 7 ali novejši oz. macOS 10.10 ali novejši
Internetna povezava: najmanj 50 Mbps preko žične ethernet povezave ali preko 5 Ghz brezžičnega usmerjevalnika (router)
Procesor (CPU): Intel i3 3.1 GHz ali hitrejši
Pomnilnik (RAM): 4 GB
Grafični procesor (GPU): NVIDIA GeForce 600 serija ali novejši; AMD RadeonHD 3000 serija ali novejši; Intel HD Graphics 2000 serija ali novejši
Nvidia sicer še ni izdala koliko evrov bo potrebno odšteti za naročnino na storitev, je pa Geforce NOW trenutno v brezplačnem beta testiranju, v katero se lahko prijavite preko naslednjega obrazca.
V kolikor se bo storitev med igralci dobro obnesla, pa utegnemo biti priča veliki spremembi v svetu igranja videoiger in računalniške tehnologije.
Razvijalec Fazan Games je napovedal zanimivo RPG igro, ki bo vsebovala “Battle Royal” način, obljubljajo pa bojevanje, ki bo nekje na ravni Dark Souls iger.
Engress se bo dogajal v alternativnem vesolju, ki bo podoben viktorijanskem obdobju, za vzdušje pa bo skrbela grozljiva atmosfera, ki bo črpala svoj navdih iz Lovecraftove mitologije. Tako, da si razvijalci ne sposojajo idej samo iz Dark Souls franšize ampak očitno tudi iz igre Bloodborne, FromSoftove druge mojstrovine.
Igralci bodo lahko raziskovali hiše, ulice ter kanalizacijo bodisi sami ali pa v družbi drugih igralcev. Nastopali bomo v koži herojev, vsak od njih pa bo imel svoje sposobnosti in orožja. Boj bo bil “na blizu”, torej lahko pričakujemo vrsto mečev, sekir ter drugih, bolj eksotičnih izvedenk, upoštevati pa bo treba opremo ter slabosti ter prednost le-te pri nasprotnikih.
Kako bo izpadla ta formula igralnih pristopov bom izvedeli enkrat letos, sedaj pa se že lahko prijavite na prihajajočo zaprto beto.
Players Unknown’s Battlegrounds sicer neprestano gradi na svoji optimizaciji a nekaterim se igra še vedno zatika. Zato smo na kup zbrali nekaj dobronamernih nasvetov, ki bodo izboljšali izkušnjo ter s sabo prinesli bolj tekoče delovanje igre.
Priporoča se, da igro naložite na SSD disk, kar bo pripomoglo nalagalnim časom ter izrisu tekstur med skokom s padalom.
Seveda je pomembno, da za svojo grafično kartico najprej snamete najnovejše gonilnike, ki lahko močno pripomorejo boljši izkušnji.
NVIDIA
Če ste pristaš NViDIA grafik, upoštevajte spodnje nasvete:
Odprite NVIDIA Control Panel
Izberite Manage 3D Settings
Nato izberite Program Settings
V drop-down meniju poiščite TlsGame. Če slednjega ne najdete ga preprosto dodajte s opcijo »Add«. Če tudi tukaj ne zagledate želene izbire odprite PUBG in nato se Vam bo opcija prikazala. Vprimeru da je ševedno ni pa lahko samostojno dodate s »C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\PUBG\TslGame\Binaries\Win64«
Poiščite Maximum pre-rendered frames in nastavite na 1
MonitorTechnology in dajte G-SYNC on (če to opcijo vaš monitor podpira)
Multi-display/mixed-GPU acceleration in ga nastavite na Single display performance mode
Power management mode nastavite na Prefer maximum performance (za uporabnike prenosnikov)
Preferred refresh rate nastavite na Highest available
Threaded optimisation nastavite na ON
Verticalsync nastavite Off
AMD
Če vašo grafiko poganjajo rešitve iz AMD tabora si nastavite spodnje:
V polje kopirajte “-refresh 144 -maxMem=13000 -malloc=system -force-feature-level-11-0 -USEALLAVAILABLECORES -sm4”
»144« spremenite v najvišjo osveževalno frekvenco vašega monitorja
»13000« spremenite v velikost RAM-a, ki ga želite nameniti igri. Ne uporabiti celotnega pomnilnika.
Nastavitve Discorda
Če uporabljate popularni čvekalni program Discord, lahko tudi tam spremenite nastavitev, ki vam zna dvigniti kako sličico na sekundo.
Pojdite na User Settings stran
Pod Appearance zavihkom odkljukajte Hardware Acceleration
Dodatna nastavitev v igri
Nastavite Inventory screen character render na Off – to bo izboljšalo nalagalni čas inventorija, kar bo izboljšalo delovanje.
To je v bistvu to. Te nastavitve znajo dvigniti sličice na sekundo, tisti, ki pa že dosegate dobre rezultate, pa znate pridobiti bolj stabilno FPS-je. Sedaj pa srečno v lov za “chicken dinner”!
Založniku Capcom, ki stoji za serijo iger Resident Evil, se danes gotovo zadovoljno nasmiha ob uspehu njihovega zadnjega naslova, Monster Hunter World. Ta je postal očitno pravi prodajni hit, saj so v prvih treh dnevih v trgovine poslali kar 3 milijone kopij igre, založnik pa se hvali, da so do danes poslali že 6 milijonov. To seveda ne pomeni, da se je toliko izvodov igre tudi prodalo a je vseeno zelo dober pokazatelj na uspešne prodajne rezultate. Seveda se bodo zaslužki še zvišali ko izide PC verzija kasneje letos.
Monster Hunter World trenutno sedi na samem vrhu Xbox-ove trgovine, kjer je prehitel hudo popularno streljanko Players Unknown’s Battlegrounds, na vrhu prodajne lestvice pa je tudi na PlayStation 4 konzoli. Capcom je tako navdušen nad naslovom, da je ob izidu ponudil 50.000 funtov tistemu, ki pošlje dokazni slikovni material o resnični pošasti. Pogumneži so se že podali na lov za Bigfooti, Loch Ness pošastmi ter Chupakabrami. Zaenkrat nagrade še ni prevzel nihče.
O igri SCUMsmo že pisali. Špil delajo naši južni sosedje, šlo pa se bo za večigralsko preživetveno igro, kjer bomo naš lik lahko nadgrajevali, nabirali opremo in vse kar še spada pod take tipe iger. A SCUM-ova največja zanimivost bo sistem mokrote, ki bo očitno najbolj napreden do sedaj. Obleke se bodo nabreknile z vodo in postale težje, če pa bomo preveč tavali po mrzlem dežju, pa bomo dejansko staknili prehlad.
Tokratni igralni posnetek nam prikaže sistem plezanja preko ovir, kjer bomo močno obteženi veliko težje preplezali prepreke kot pa če nismo naloženi kot mula.
SCUM izide na Steamu v sistemu Zgodnjega Dostopa enkrat v zgodaj 2018.
Razvijalec priljubljene serije simulacij kmetovanja Farming Simulator, je na dogodku Le What’s Next De Focus uradno oznanil Farming Simulator 19.
Dogodek Le What’s Next De Focus je pred dnevi potekal v Franciji, kjer so različni razvijalci videoiger v sodelovanju z založnikom Focus Home Interactive predstavili svoje nove projekte. Med njimi je svoj nov naslov predstavil tudi razvijalec Giants, ki je na svojem Twitter profilu objavil sliki, kjer je viden logotip nove igre Farming Simulator 19.
Dodatnih podrobnosti in kdaj točno lahko pričakujemo izid omenjenega špila pa Giants še ni izdal.
Je pa razvijalec že pred časom na uradni spletni strani Farming Simulator zapisal, da se trenutno ukvarja tudi z razvijanjem nove razširitve (DLC) za Farming Simulator 17. DLC imenovan ROPA Pack, naj bi v osnovno igro vključil šest kosov novih kmetijskih strojev in opreme proizvajalca ROPA. Razširitev bo na voljo od 13. marca letos.
Ni PUBG edini, ki se lahko hvali z ogromno igričarsko bazo saj se mu po robu lahko postavi Fortnite. Razvijalec Epic Games je pred kratkim objavil, da je njihova popularna večigralska igra prejšnjo nedeljo presegla 3.4 milijona istočasnih igralcev. Da bo veselje med Fortnite igralci še večje, je špil pridobil tudi novo posodobitev 2.4.2.
Ta doda nove “kožice” oz “skine”, največja novost pa je novo orožje, samostrel. Tega lahko najdemo v dragocenih skrinjah ali kot navaden “loot”, prihaja v Epic ter Rare izvedbi, strelja pa puščice, ki so neomejeno strelivo. Posodobitev bo tudi popravila visoko frekvenčni zvok od Chomp Jr krampa ter prinaša še vrsto drugih popravkov.
Založnik Take-Two je objavil prodajne rezultate za zadnjo četrtino 2017 in seveda so nas vse najbolj zanimale prodajne številke njihovega najbolj prepoznavnega naslova. In Grand Theft Auto V ni razočaral, saj je po petih letih od izida prodal že neverjetnih 90 milijonov kopij. Samo v letu 2017 je GTA V našel kar 15 milijonov kupcev, kar je naravnost osupljivo za naslov, ki je že kar nekaj star in ki redko zniža svojo ceno.
Razlog, da je igra po vsem tem času še vedno tako popularna, je očiten. To je seveda GTA Online, večigralska komponenta osnovne igre, ki prinaša rekordne dobičke s pomočjo mikro-transakcij. Ne samo, da GTA Online drži zdravo populacijo ampak le to še povečuje, saj se je Take-Two kak mesec nazaj hvalil, kako je bil december najbolj uspešen mesec v zgodovini njihovega medmrežnega naslova.
Glede na to, da Grand Theft Auto V še dolgo ne bo izginil iz prodajnih lestvic, so sanje o nasledniku, šestici, zaenkrat lahko samo sanje. A oboževalci Rockstar iger se boste lahko kmalu potešili z njihovo naslednjo igro, Red Dead Redemption 2, ki izide 26. oktobra 2018.
Razvijalec Relic je z Dawn of War 3 spočel nerazumljivo potezo: medtem ko trgu močno primanjkuje kvalitetnih RTS iger, so oni, za razliko od prvih dveh delov, tretji del zapeljali v drugo smer. Dawn of War 3 je tako na koncu izpadel kot neka čudna mešanica strategije ter MOBA žanra, ki na koncu ni zadovoljil pristašev nobenega od teh dveh taborov. To so pokazali tudi prodajni rezultati, ki so bili tako slabi, da igra ne bo prejela več nobene dodatne vsebine.
V intervjuju za spletno stran Eurogamer je razvijalec Relic bil poln obžalovanja nad finančnimi rezultati igre, ki je sedaj niso več zmožni razvojno podpirati. Zato se bodo osredotočili na druge projekte, ostali pa bodo v tesnem sodelovanju s založnikoma SEGA ter Games Workshop.
Založnik Focus Home Interactive ter razvijalec DONTNOD Entertainment, znan po svoji avanturistični seriji Life is Strange, sta končno oznanila datum izida za svojo prihajajočo igro Vampyr. Špil bo tako na voljo za preigravanje poleti, natančneje 5. junija.
Vampyr nas bo postavil v škornje tipčka z imenom Jonathan Reid, doktorja, ki se je spremenil v vampirja. Ta bo neprestano v moralni zadregi, saj se bo moral odločiti ali bo svojim pacientom pomagal ali pa jim bo spil rdečo, vročo dragocenost. Vampyr bo vseboval bojevanje, napredovanje lika, dialoge ter moralne odločitve. Razvijalec se močno trudi spariti igralnost in zgodbovno plat, s pomočjo unikatnih igralnih prijemov. Mesto dogajanja bo London v letu 1918 med pohajkovanjem španske gripe kar bo seveda špilu dalo unikatno in moreče vzdušje.
Razvijalec tudi pridno izdaja kratke epizode na YouTubu, ki nam odkrivajo osamo ozadje igre. Na voljo so že štirje deli, kjer si zadnjega, imenovanega Stories from the Dark, lahko ogledate spodaj.
Če bi rekel, da sem samo navaden oboževalec Max Payne serije, bi si delal krivico. Špil, ki je izšel debelih 17 let nazaj, je v tistih časih požel univerzalno slavo ter gromeče odobravanje kritikov. Med tistimi, ki so med preigravanjem bedeli še pozno v noč, sem bil tudi sam. Še vedno se spomnim, da je bila igra ena bolj strojno zahtevnih saj je potrebovala grafično kartico s kar 16 MB pomnilnika. Moj siromaški ATI Rage 3D je premogel samo 8MB a igra je vseeno tekla. Sicer sem imel probleme kot so manjkajoče teksture a Max Payne je pri meni zaigral na takšne note da me niti to dejstvo ni pretirano motilo zato sem ga brez problema obrnil. In to večkrat.
Razvojna ekipa: Remedy Entertainment Založnik: Gathering of Developers
Platforme: PC, PS2, Xbox, Android, iOS Operacijski sistemi: Windows XP+ Datum izida: julij 2001 Cena: 9.99 € Zvrst: Tretjeosebna akcijska
Sedaj se piše leto 2018 in iz samega firbca ter dejstva, da sem tipčka enostavno pogrešal, sem ponovno naložil igro ter se podal v temačne in zasnežene predele New Yorka. Že takoj na začetku se podamo v akcijo, kjer spoznamo zgodbo protagonista, Max Paynea. Ta na lep, sončen dan prispe domov iz celodnevnega detektivskega dela, kjer naleti na grotesken prizor: mrtvo ženo in novorojenca, ki sta padla pod metki zadrogiranih nepridipravov. Max po temu ni bil več nikoli isti, vse svoje napore je vložil v delo in v odkritje odgovornih za njegovo spiralo v človeka, ki nima za izgubiti več nič.
To je tudi glavna premisa našega potovanja skozi ta nekako 10-urni špil. Igra, ki je zavita v »noirično« atmosfero, kjer je okolica temačna ter depresivna, pričara prav poseben občutek izoliranosti. Max, čeprav detektiv, ne potrebuje veliko da vzame stvari v svoje roke in zaman bo iskal okrepitve. Pravico išče sam in niti za trenutek si ne vzame časa za premislek, saj se mu slabe stvari dogajajo v zaporedju slabih odločitev in igralci s protagonistom sočustvujemo saj njegova želja po maščevanju kmalu postane naša lastna.
Naš klavski pohod se sprva začne med običajnimi mafijaši a kmalu uvidimo, da gre stvar veliko globlje in višje. Vedno ko pomislimo, da smo našli odgovornega za našo nesrečo, ugotovimo, da je bil ta samo lutka od nekoga na veliko višji stopnički. Skladno s tem se stopnjuje tudi sama igralnost in s tem akcija. Sama igralna znaka je namreč precej preprosta: nabiramo orožja in koljemo horde zlobcov, ki so imeli to nesrečo, da so se nam postavili na pot. Kjer na začetku streljamo s preprosto pištolo Baretto ter Desert Eaglom, postopoma pridno dopolnjujemo orožarno. Omejitve pri nošenju arzenala nimamo, vihtimo lahko celo dve orožji hkrati in ko zapojeta dva Uzija, je prav posebno veselje. A Max Payne streljanje dopolni s prav posebno mehaniko imenovano »bullet time«. Ko pritisnemo tipko, se akcija upočasni, Max pa se v počasnem posnetku vrže ob stran, kjer ima omejen čas, da čimbolj efektivno razprši strelivo po negativcih. Efekt je bil sedemnajst let naravnost fantastičen in začuda je še vedno efektiven po vseh teh letih. »Bullet time« je omejen in ponucati ga je potrebno šparovno in efektivno, je pa glavni podporni steber učinkovite akcije. Tu namreč ni skrivanja za zakloni ampak je potrebno strateško in refleksno situacije razrešiti čim hitreje. Skladno s tem ni nobenege obnavljanja zdravja saj se bolj zanašamo na nabrane paketke prve pomoči, ki pridejo v obliki tablet oz. »painkillerjev«. Ti ob zaužitju ni instantni zato nam sredi žara bitke ne pomagajo pretirano zato jih je potrebno uporabiti preden vstopimo v akcijski obračun.
Grafično špil po vseh teh letih seveda kaže znake staranja. Čeprav okolica še nekako drži izgled kjer izstopajo predvsem eksplozije ter ogenj, pa so karakterji ter njihove obrazne mimike čas ene druge dobe. Ko pravim obrazne mimike, mislim v bistvu na samo eno saj vsi karakterji držijo eno samo faco. Vmesnih sekvenc zato praktično ni, saj bi bilo smešno gledati izmenjavo pogovora med liki, ki niso zmožni premikati ustnic. To morda niti ni tako motilo toliko let nazaj, dandanes pa zna ta stvar marsikoga odvrniti od igranja.
K sreči se glavnina zgodbe ne podaja skozi klasične vmesne sekvence ampak tu nastopijo vzdušni vmesni izsečki v obliku stripov. Akcijo mestoma prekinejo vložki, ko Max pogleda določen predmet ali stopi skozi vrata, kjer lahko gledamo stripovske sekvence, ki so še danes vredne ogleda. Tu “noir” nastopi v polni meri: medtem ko je naš Max poln samo obžalovanja ter trpljenja, so karakterji izrezane karikature, ki mejijo na klišejske. A to ne moti pretirano, saj se sama zgodba ne pretvarja, da je nek hud filozofski presežek. Je preprosta a vseeno zanimiva, medtem ko v vmesnih sekvencam zlikovcem vdahnejo življenje naravnost fantastični glasovni podajalci.
Ravno ti, v spregi z nekaterimi igralnimi stopnjami, naredijo izkušnjo zapomljivo. »The flesh of fallen angels« bo stavek, ki se vam bo gotovo vtisnil v spomin in stopnja kot je »Ragna Rock«, kjer se streljamo med fanatiki v odurnem nočnem klubu, bi lahko bila za zgled drugim igram še danes.
Ko igro enkrat obrnemo, se nam odklenejo še težje stopnje, kjer so sovražniki bolj odporni, mi pa še bolj občutljivi. Kot ekstra zanimivost imamo način New York Minute, kjer so stopnje časovno omejene. Pokanje zlikovcev nam prinaša dodaten čas zato je slednji način odličen za tiste, ki si poleg strelskega adrenalina želijo še časovni pritisk.
Minusi niso pretirani. Najbolj moti, da je špil dandanes povsem neoptimiziran za sodobne sisteme. Igre na Windows 10 brez neuradnega popravka, sploh ni možno niti zagnati zato je žalostno, da za tak igričarski diamant niso bolje poskrbeli. Morda zna koga zmotiti tudi manjko kakršnegakoli večigralstva a roko na srce, sem sam mnenja, da ga Max Payne niti ne potrebuje. Špil je tudi dokaj kratek, povprečno boste za dokončanje potrebovali samo 10 ur, a glede na to, da ga dandanes prodajajo za tako nizko ceno (na Steamu je trenutno 10€), vaša denarnica glede na vloženi čas ne bo trpela.
Max Payne je še dandanes presenetljivo igralen naslov in je precej unikatna izkušnja, saj take sorte iger preprosto ne delajo več. Tu ni nobenih odprtih stopenj, nobenega RPG-jevkega napredovanja lika, nobenega nabiranja obstranskih zakladov. Vsak trenutek ter prostor sta izkoriščena do maksimuma, tempiranje je adrenalinsko in špil preprosto teče iz trenutka v trenutka, kjer si redko kdaj oddahnemo in nam ni nikoli dolgčas. Tako kot je navidez preprost Max Payne kot oseba, je odraženo v celi igri: preprosta akcija, ki pa je še vedno globoka in drži veliko več kot izgleda na prvi pogled.
Kriptovalute, Bitcoin, Etherum, Ripple, rudarjenje, slaba zaloga grafičnih kartic, poceni elektrika, ubogi gamerji, to so teme o katerih poslušamo v zadnjih dveh mesecih, za vsakim vogalom. Na našem portalu smo že pisali o rudarjenju, toda nikoli nismo zadeve dejansko testirali in po testu grafičnih kartic za članek katero grafično kartico kupiti v decembru 2017, so se nam v skladišču valjale različne kartice, kar nam je dodatno vzpodbudilo zanimanje, da sestavimo svojo “GAMINGsi pečko za hude dni” @ mining RIG. Od ideje do izvedbe smo potrebovali približno 3 dni s tem, da smo grafične kartice že imeli in se nismo ubadali z nedobavljenostjo. Celotna ideja je sestaviti dvojni RIG postopoma z 6x AMD in 6x NVIDIA karticami in obenem pridobiti dodatni vir toplote za mrzle dni. Sestava RIG-a ni na profesionalni stopnji ampak na nivoju katerega lahko izpelje vsak, ki ima doma vsaj nekaj osnovnega orodja, da skupaj zmeče par desk in na njih pritrdi grafične kartice (ponavadi kar z vezicami). Prav tako ni namen tega vodiča sestava večjih RIG-ov, saj ni zamišljeno, da se prihrani na prostoru, kajti konec koncev sestavljamo samo eden dvojni RIG.
Gremo v nabavo, “hype” in hitra prizemljitev pri cenah komponent
Na zalogi smo že imeli grafične kartice in sicer RX 580, R9 390, GTX 1080, GTX 1060 (6GB), GTX 1070, dodatno pa smo hoteli dokupiti 3x 1080 TI in 3x RX 580. Žal smo že tu naleteli na nerealno vrtoglave cene in zelo slabo zalogo v Sloveniji (RX 580 je ob prihodu v Sloveniji aprila 2017 stala okoli 300 €, trenutno pa se prodaja po ceni 570 €). Sicer močno podpiramo slovensko gospodarstvo in kupujemo večinoma vse v naši kokoški, toda na tej točki vam enostavno svetujemo, da se obrnete na tuje trgovine, ki imajo vsaj nekako vzdržne cene grafičnih kartic in pa dejansko zalogo. V Sloveniji boste dobili bržkone obljube o dobavi, na koncu pa po vsej verjetnosti ne boste prejeli grafičnih kartic, ker bo profesionalni “miner” ponudil več od vas, dobaviteljem pa je vseeno za odnos in je pomemben le zaslužek (naša osebna izkušnja pri dobavi grafičnih kartic). Pri nakupu grafike v zadnjih mesecih najbolj trpijo igričarji, ki svojo kartico močno preplačajo oziroma je sploh ne morejo dobiti. Na koncu smo se odločili, da bomo s nakupom dodatnih kartic malo počakali, ob tem pa pozorno spremljali zalogo ter mogoče malo boljše ponudbo.
Pri nakupu napajalnika nismo iskali standardne 1200W mining napajalnike temveč navadne 850W, katere lahko kasneje uporabimo za sestavo gaming računalnika (v našem primeru te računalnike potrebujemo za dogodke) oziroma bomo veliko lažje preprodali navadne napajalnike. Odločili smo se za 2x Cooler Master V850, kar bo zadostovalo za 6 kartic, kasneje bomo dodali še dva za dodatne kartice. Ko povezujete dva napajalnika v en sistem, potrebujete 24-pinski podaljšek za napajanje, ki stane okoli 6 €.
V skladišču smo imeli 2x AsRock H81 PRO BTC osnovno ploščo (naslednik je ASRock H110 Pro BTC+), ki je po mnenju mnogih še vedno zelo dobra, za našo sestavo pa bo popolnoma zadostovala. Na trgu se pojavljajo plošče, na katere lahko priklopite tudi več kot 6 grafičnih kartic (Asus B250 Mining Expert omogoča priklop 19-tih, zelo dobre kritike pa dobiva tudi Biostar TB250-BTC Pro) ampak o tem morda kdaj drugič. Ker bomo za kopanje izkoriščali le grafične kartice, smo za procesor uporabili pisarniškega Intel Celeron G1840 (tudi to je nam ležalo v skladišču, brez slabe vesti lahko izberete procesor, katerega lahko kasneje uporabite za pisarniški računalnik, primer: Intel Celeron G3900 ali mogoče Intel i3). Pomnilnik oz. RAM prav tako ne igra posebne vloge zato smo uporabili DDR 3 8GB Crucial (zadostuje tudi 4GB rama). Potrebujemo le še 120 GB SSD in pa “riserje” (klikni me za sliko) s katerimi bomo priklopili grafične kartice na matično ploščo. Pri “riserjih” bodite sila pozorni, kajti tukaj lahko naletite na slabo kvaliteto; če sistem ne zazna grafične kartice, najprej zamenjajte “riser”, potem pa opravite še ostalo diagnostiko. Pri urejevanju kablovja boste verjetno potrebovali še kakšne dodatne “molex” podaljške oziroma podaljške za priklop na grafične kartice. Če kupujete več kot 2 ali 3 “molexe” oziroma podaljške, toplo priporočamo, da le te naročite preko spleta, kajti tako boste prihranili 50% ali več.
Prvo testiranje delovanja
Domača sestava ogrodja za RIG – strošek: 12 €
Opravimo nekaj osnovnih meritev grafične kartice ter matične plošče in napravimo skico, ki je nadvse amaterska ampak nam poda približno predstavo koliko materiala potrebujemo. Odpravimo se v trgovino tipa Merkur in kupimo les za ogrodje, 2m ploščato železno palico v upanju na lepši izgled ter nekaj vijakov. Vse skupaj nanese 12 €, večina tovrstnih trgovin vam lahko les ali železo tudi nareže na želene dimenzije. Lotimo se “zbijanja” naše “gajbice”: vse poteka dokaj gladko, vmes sproti napravimo nekaj popravkov in ugotovimo, da bi namesto železa, ki služi kot podpornik za grafiko, mogoče bilo bolje izbrati les, kajti tako bi dobili nekaj več stabilnosti grafične kartice in lahko bi jo tudi dodatno privijačili, v našem primeru pa to rešujemo z vezicami (zadeva je popolnoma stabilna in ni bojazni, da bi padla. Če se odločite za nakup železa, priporočamo da izberete tip, ki ima luknje kot v našem primeru). Po naših kalkulacijah ima “gajbica” prostora za dvanajst grafičnih kartic, štiri napajalnike ter dve matične plošče, za dodatek pa smo pustili grafičnim karticam malo več prostora za “dihanje”. Pri sestavi bi poudaril, da je višina “gajbice” prevelika in jo brez bojazni zmanjšate za cca 20cm (iz 55cm višine na 35cm) kajti tako boste pridobili na dolžini napajalnih kablov. Naša prvotna ideja je bila , da napajalnike postavimo v svoje nadstropje ampak smo kasneje se odločili, da vse, zaradi boljše stabilnosti in manj komplikacij, postavimo na dno, mogoče pa bomo to še naredili naknadno. V celoti smo zadovoljni s našo beta verzijo “gajbice” seveda pa je prostora za izboljšav še ogromno, toda na koncu bo ta ali profesionalna izvedenka opravila enako delo. Omenil bi še, da je RIG narejen tako, da se ga enostavno premakne: gre čez vsa vrata nad 59cm in lahko ga prevažate z avtom, pri prenosu je pa priporočljivo, da vam pomaga še en par rok.
Pogled RIGa od zgoraj, ker se ne bomo s tem ukvarjali profesionalno in nimamo prostorske stiske, smo karticam pustili malo več prostora za dihanje. Na RIGu želimo imeti vse skupaj 12 kartic.
Sestava računalnika
V našem RIGu bomo vse komponente fiksirali, da nam med transportom ne bodo “bežale”. Montaža komponent je klasična in nič posebnega tako, da se tukaj ne bomo predolgo zadrževali. Potem, ko uspešno vstavimo procesor, RAM in priklopimo SSD, napajanje ter seveda grafične kartice lahko, mašinco poženemo. Ekran priklopite na glavno grafično kartic,o katera je v glavni PCIe reži, v nasprotnem primeru ne boste dobili slike na ekran. Ob prvem zagonu lahko naletite na razne težave, vedno najprej preverite pomnilnik oz. RAM in poskusite s ponastavitvijo BIOSA, če pa še vedno ne dobite slike na ekran, odklopite vse grafične kartice in poskusite samo z eno. Z veseljem vam pomagamo pri težavah v komentarjih spodaj. V našem primeru je sestava obeh sistemov je potekala okoli 20 minut, AMD sistem je deloval od prvega zagona brezhibno, pri NVIDIA sistemu pa smo naleteli na težavo in sicer nam ena izmed grafičnih kartic ni delovala oziroma smo prejeli napako Code 12 – This device cannot find enough free resources that it can use. Po internetu smo iskali rešitve toda žal nobena ni delovala, kasneje smo poskusili s starejšo verzijo Windows 10 – 1703 in napaka je bila odpravljena takoj po inštalaciji gonilnikov. Kasneje nismo testirali ali je napaka samo na zadnji verziji, ki je Windwos 10 – 1709 ali tudi vmesnih verzijah. Po raziskovanju na internetu se problem očitno pojavlja samo na naši osnovni plošči, bo pa čas povedal ali je temu res tako, kajti zadnja posodobite Windowsov je še zelo sveža.
GTX 1080 v svojem rudarskem sijaju.
Programska oprema
Pri nekaterih starejših AMD grafičnih karticah zadnji gonilniki niso 100% efektivni zato priporočajo verzijo 15.12 ali 16.3.2. Za več informacij priporočam, da za vašo kartico naredite še dodatno raziskavo. Po uspešni namestitvi vseh gonilnikov, smo pripravljeni, da pričnemo z rudarjenjem/miningom. Za vse ljubitelje “plug and play” variant priporočamo MinerGate ali Nicehash, namestitev je zelo preprosta in enostavna. Vsi, ki pa želite malce več raziskovanja in rizika, pa lahko pričnete z direktnim rudarjenjem vašega izbranega kovanca. Pri temu morate redno spremljati cene kovancev na trgu in špekulirati ali bo slednji morda v naslednjih dneh, mesecih poskočil oziroma padel, kajti na bazi nihanja kovanca lahko dodatno zaslužite ali izgubite. Seveda lahko vedno izberete sredinsko pot in jih dnevno oziroma tedensko prodajate ter vložite v kakšno drugo perspektivno valuto ali pa si enostavno izplačate v evrih. Na internetu so številne spletne strani, kjer lahko preverite, kateri kovanec je trenutno najbolj profitabilen za rudarjenje, osebno uporabljamo spletno stran WhatToMine, za cene kovancev in številne druge funkcije (kalkulator, ocene…) pa uporabljamo CryptoCompare.
Za čas našega testiranja je bil kovanec ZClassic v velikem vzponu in tudi najbolj profitabilen, zato smo se odločili pričeti z rudarjenjem omenjene valute. Rudarjenje bomo opravljali preko spletne strani MiningPoolHub, ki je zelo enostavna in ima za vsak kovanec kratka navodila, ki natanko objasnijo začetek rudarjenja. Potem, ko si ustvarite račun, morate vnesti za vsako valuto naslov denarnice na izbrani borzi. Ker se gre za “altocoine”, priporočam Bitrex, ki ima zelo dobro podporo za “altocine” ter deluje tudi v velikih navalih. Na portalu MiningPoolHub imate številne dodatne nastavitve, s katerimi si lahko poenostavite določene naloge (Auto Exchange, API, Auto Switches…), vseh teh dodatnih nastavitev se tu ne bomo dotikali, vam pa toplo priporočamo, da si jih pogledate.
Po uspešno ustvarjenem računu, odklikamo na stran kovanca in prenesemo vse potrebno za pričetek rudarjenja. Pri prenosu bodite pozorni, da prenesete pravo programsko opremo, kajti za AMD in NVIDIA ni vedno enaka, prav tako je za vsako valuto drugo programovje, vsaka pa vsebuje svoja dodana navodila kako pričeti. V našem primeru (kovanec ZClassic), smo imeli za AMD “Claymore miner”, za NVIDIA pa “nheqminer”. Po uspešnem prenosu programa, ustvarimo .bat datoteko, vnesemo potrebne podatke ter že lahko pričnemo z rudarjenjem.
Spremljanje rudarjenja v živo
Nicehash, MinerGate ali MiningPoolHub rudarjenje? Težko se postavimo na katerokoli stran, kajti vse je odvisno od tega kaj točno želite. Če boste tedensko vse pretvarjali v Bitcoin oziroma euro, potem je verjetno bolj smiselno rudariti s Nicehashom, kajti njihov “miner” dosega zelo dobro profiliranost in avtomatsko preklaplja med trenutno najbolj profitnimi algoritmi, zato lahko enostavno pozabite na vse dodatne kolobocije in le spremljate delovanje ter zaslužek. V primeru, da so ambicije večje in želite rudariti kovanec, ki ima veliko verjetnost, da bo čez nekaj tednov ali mesecev poskočil, pa vam priporočamo MiningPoolHub. MinerGate ima medtem malce več nastavitev in lahko preko vmesnika izbirate kateri kovanec bi rudarili.
Vedno je možnost optimizacije (navijanje grafične kartice, optimizacija BIOS-a na matični plošči…) in doseganje večje profitabilnosti, toda za to bo potrebno velika mera znanja, zato to priporočamo le izkušenim programerjem oz. IT strokovnjakom.
MiningPoolHub prikaz osnovnih informacij pri rudarjenju kovanca Zclassic
Priporočamo tudi, da si poiščete aplikacijo (ASI MPM) za spremljanje delovanja vašega RIGa in si vklopite obvestila preko emaila v primeru, da ima vaš RIG izpad. V primeru, da imate RIG na oddaljeni lokaciji, pa priporočamo oddaljeno povezovanje z TeamViewer programom oziroma oddaljenim dostopom preko Windowsa.
Zaključek in profitabilnost
Po 25-tih dneh rudarjenja z grafičnimi karticami RX 580, R9 390, GTX 1080, GTX 1060 (6GB), GTX 1070 in GTX 1080 TI (samo 5 dni) smo narudarili 3,34 Zclassic kovanca, kar znaša na dan objave (cena BTCja 6700 €, cena Zclassic kovanca: 0,01174 BTC) vse skupaj 263 €. Če pa se vrnemo v december, ko je bila cena Bitcoina 15.000 €, pa bi ob prodaji zaslužili 588 €. V kalkulaciji nismo upoštevali porabo elektrike, kajti naš RIG se nahaja na lokaciji, kjer elektrike ne plačujemo a predvidena poraba za tako sestavo je 21 €/mesec (0.7 € / dan, brez prispevkov omrežja, po ceni GEN-i: VT: 0,04263 EUR/kWh oz. 0,05201 EUR/kWh z DDV).
Kdaj se povrne investicija? Odvisno od cene nakupa opreme za sestavo RIGa, na dan objave članka je cena RX 580 (na zalogi) neverjetnih 570€, kar je totalno absurdno. Pred dnevi smo se pogovarjali s MSI predstavnikom, ki nas je prepričeval, da je trenutno nakup kartic nagrada MSIja najboljšim partnerjem.
Ali se mining splača? Na trenutne cene kartic in vse ostale mining opreme se po našem mnenju ne splača kupovati, če pa se čudežno nahajate v študentskem domu in imate ob sebi zmogljivo grafično kartico, pa bi bil greh, da je ne uporabite za “raziskovalne namene” kajti zagotovo boste ogreli sobo na prijetno temperaturo, zraven pa še nekaj zaslužili. Morate pa se zavedati, da boste z rudarjenjem tudi počasi obrabili grafično kartico (v primeru, da umre med garancijo, so vam jo dolžni zamenjati oziroma popraviti).
Narudarjene kovance trenutno ne bomo prodali, kajti pričakujemo rast valute ZClassic. Kovanec bomo kasneje pretvorili v Bitcoin in le tega zadržali kot investicijo ter ga predvidoma prodali pri višji ceni; seveda gre lahko zadeva tudi obratno in ob padcu Bitcoina ali ZClassic kovanca izgubimo na vrednosti.
Mining podjetja
Mining v Sloveniji je zelo močan. Osebno smo bili prisotni v dveh “rudnikih” kjer imajo v prvem okoli 2000, v drugem pa 5000 grafičnih kartic, teh “rudnikov” pa je v Sloveniji še veliko več. Žal so nam prepovedali kakršnokoli slikanje in upamo, da nam v prihodnosti uspe prepričati enega izmed rudarjev za kratek intervju in pa nekaj slik. V take farme se vlaga po več 100 tisoč evrov in na koncu nudijo tudi redne zaposlitve, kajti sisteme treba nadzorovati in vzdrževati vsako minuto. Spodaj prilagamo zelo zanimiv video na to temo.
Velika želja je bila dopolniti naš “mining rig” in imeti na koncu 12 kartic, toda na dan objave članka, 8.2.2018, so cene kartic enostavno ali prehude ali pa nedobavljive, zato nam ni uspelo do konca sestaviti “gajbice” za kar nam je zelo žal. V nakup kartic se ne bomo spustili, dokler se cene ne normalizirajo, razmišljamo celo o prodaji trenutnih kartic in kasnejšem nakupu novih. Upamo, da se rudarska mrzlica kmalu poleže, kajti na koncu najbolj trpijo igralci, ki želijo kupiti kartico za preprosto igranje iger, to pa jim je trenutno praktično onemogočeno.
Namen članka je groba predstavitev “mininga” in nekaterih osnovnih pojmov, v primeru napak oziroma dodatnih vprašanj, smo vam z veseljem na voljo v komentarjih.