Sestavljanje svojega PC stroja je te dni mučno opravilo, saj so cene grafičnih kartic še vedno nenormalne, tako da vsi pridno čuvajo svoje obstoječe grafične rešitve in pri igrah znižujejo grafične nastavitve. Trgovina Epic Games namerava malce ublažiti naše bolečine, saj v ponudbo poslal igro PC Building Simulator in to povsem brezplačno.
PC Building Simulator je prvič na trg prišel leta 2018 in je zavzetim strojnim navdušencem omogočal sestavo ultimativne igričarske postaje v virtualnem okolju. Naša naloga je zgraditi uspešni računalniški servis, ki se bavi s popravljanjem in optimizacijo računalnikov. Na voljo je preko 1000 različnih strojnih delov, ki segajo od ohišja, procesorjev, grafičnih kartic, diskov, napajalnikov in vse druge šare, ki jo najdemo v sodobnih PC-jev. Na voljo je tudi poseben igralni način Free Build, kjer se vam ni treba ukvarjati s servisom, ampak samo preprosto ustvarite svojo sanjsko PC beštijo, brez kakršnihkoli omejitev. Možno je celo postvariti vaš resničen PC znotraj Building Simulatorja in igra poskrbi za sinhronizacijo RGB osvetljave virtualnega in resničnega sveta.
PC Building Simulator je med svojim obstojem nabral cel kup DLC-jev ter pokukal tudi v e-športno smer. Svojo brezplačno kopijo lahko rezervirate preko naslednje povezave, akcija pa se izteče 14. oktobra.
Dobra dva tedna nazaj je digitalna trgovina GOG na svoje police uvrstila igro HITMAN ter s tem igralce pošteno razveselila, a ni trajalo dolgo, da so se hvale spremenile v kritike.
Največja prednost spletne trgovine GOG je dejstvo, da igre ne vsebujejo prav nobene anipiratske zaščite. Tako ste lahko svojo knjižnico naslovov igrali kadarkoli in kjerkoli in se vam ni bilo treba ubadati s potencialno slabšo optimizacijo, ki jih lahko prinesejo DRM zaščite, igre pa ste lahko s sabo vzeli tudi na področja brez internetne povezave.
Vse to se je spremenilo z igro HITMAN, saj je ta že takoj od izida nabirala kritike zaradi svoje vsiljive DRM zaščite. HITMAN mora biti namreč neprestano povezan na internet, saj samo tako lahko izpolnimo vso zastavljeno vsebino, ki je onemogočena iz strani strežnikov razvijalca IO Interactive. Igro lahko sicer poženemo tudi brez internetne povezave, a s tem izgubimo kar nekaj vsebine, kot so denimo Elusive tarče in nadgrajevanje naše Mastery stopnje.
Igralci so se tako spraševali, na kakšen način bo GOG spremenil delovanje igre in odgovor je razočaral, saj je HITMAN na platformo prispel praktično nespremenjen. Za vso vsebino so se igralci še vedno bili primorani povezati na internet, kar je v nasprotju z načelom GOG trgovine.
GOG je dolgo stal za svojo odločitvijo, a zdaj so končno popustili pritisku. Na uradnih forumih je njihova predstavnica zapisala, da so še vedno v pogovorih z razvijalcem IO Interactivom in da se zavedajo, da igre v trenutni različici ne bi smeli spustiti na trgovino. Zato so igro zaenkrat odstranili iz svoje trgovine, dokler zadeve ne bodo popravljene.
Ni še jasno, kdaj bo spremenjena različica prispela nazaj v trgovino oziroma če se bo to sploh zgodilo.
Razvijalec Madmind Studio ima zelo rad rogate demone, še raje pa na ekran pripeljejo pomanjkljivo oblečene demonke, ki na sebi nosijo konkretne obline ter z dolgimi jeziki poližejo vsako stvar, ki ima v sebi vsaj nekaj krvi.
To so dokazali leta 2018 s svojim prvim naslovom Agony, ki je pri kritikah preprosto pogorel, saj so bile igralne mehanike zmedene zmedene in se je vse vrtelo samo okoli tega, da bi se igralca čim bolj šokiralo. Po podobnih korakih gre tudi njihov naslednji naslov Succubus, ki sicer ni direktno nadaljevanje Agonyja, a se dogaja v istem svetu.
Glavna sprememba je sam način igranja, saj se v Succubusu ne ukvarjamo s skrivanjem, ampak je tole akcijska pretepačina, v kateri izbiramo orožja, si polnimo merilnik jeze in izvajamo razne specialke. Razvijalec je notri vpeljal še nekaj “Quicktime” sekvenc, kjer moramo ob primernem trenutku pritiskati na tipke ter tako izvajati razne animacije, kar je mehanika, za katero sem mislil, da smo jo pustili nekje v letu 2000.
Seveda je tu tudi veliko seksualnosti in res nenavadno veliko nasilja, ki zna obrniti želodec tudi tistim, ki so v igrah navajeni že vsega hudega. Za razliko od ostalih iger, Succubus ne skriva moških in ženskih genitalij in s temi se boste lahko celo poigrali. Tako je med igranjem nasprotniku moč odtrgati penis in tega poteptati, ženskam pa boste lahko iz trebuha iztrgali fetus in popili njegovo kri. Uf.
Succubus je na Steamu dobil demo, ki nosi zelo pozitivno oceno, polna igra pa je nekaj dni nazaj postala na voljo na Steamu in GOGu po ceni 22,49 €.
Franšiza Deus Ex je te dni resda mrtva, saj založnik Square Enix iz zadnjih dveh delov Human Revolution in Mankind Divided ni zaslužil dovolj cvenka. Kar je velika škoda, saj je Deus Ex eno najbolj pomembnih imen igričarske industrije in si zagotovo zasluži več.
Izvirnik danes šteje že 21 let in ima še vedno zveste oboževalce, nekateri med njimi pa celo še vedno delajo na novih modifikacijah. Ena takšna skupina navdušencev se je združila pod ime Lay D Dev, njihov prvi projekt pa je ambiciozna modifikacija Lay D Dentom Project.
Mod nam omogoči igranje skozi igro skozi oči ženske glavne junakinje. Originalni razvijalec Ion Storm je nameraval igralcem na začetku ponuditi izbiro spola agenta JC Dentona, a žal jim je za to zmanjkalo časa in zadeva je bila izrezana iz končnega produkta. Zdaj, po dveh desetletjih, je bila njihova vizija končno izpolnjena in to na dokaj profesionalni način.
Modderji niso namreč samo spremenili grafičnega model Dentona, ampak so tudi poskrbeli za popolnoma na novo posnete zvočne dialoge, ki jih je prispevala igralka Karen Rohan. To ni majhen podvig, saj ima JC Denton v igri 1.700 vrstic, tako da je to veliko snemanja.
Razvijalec je poleg tega spremenil tudi dialoge drugih oseb v igri, ki junakinjo naslavljajo s pravilnim spolom. Pri nekaterih likih so morali poskrbeti za na novo posnete zvočne vrstice, vse to pa je bilo narejeno previdno in minimalistično, saj niso želeli preveč posegati v igro.
Modifikacija je presneto impresivna in ponuja dober izgovor, da se zopet vrnete v leto 2000. Lay D Dentom Project lahko prenesete iz naslednje povezave.
Podjetje Intel se je odločilo zavihati rokave in se javno spopasti z Applom. Zaradi nekega čudnega razloga se je marketinškemu oddelku zdelo pametno spočeti reklamo Breaking the Spell: Social Experiment, ki je na YouTubu nabrala že bogato število prstov navzdol.
Gre za nek socialni eksperiment, kjer je Intel v svoje pisarne zvabil cel kup navdušencev nad Applovimi izdelki in jim predstavil nekatere nove tehnološke igračke, na koncu pa je vse skupaj šokiral z odkritje, da so bili to v bistvu prenosniki z Intelovimi procesorji, ki so zdaj že na voljo za nakup. Seveda so vsi na koncu nosili obraze, ki spominjajo na tiste šokirane emotikone 😱.
Vse skupaj na koncu izpade bizarno. Intel je očitno želel s to reklamo povedati, da se vsi tisti, ki vsako leto kupijo novo Apple napravo, sploh ne zavedajo, da na trgu obstaja še kaj drugega. A to seveda ni res, saj uporabniki nosijo lojalnost do Appla zaradi drugih razlogov. Eden od teh je preprost a obenem zmogljiv uporabniški vmesnik, kjer se vse v ozadju posodablja, brez da bi se uporabnik tega sploh zavedal. Drugi vidik je tudi socialen, saj se vsak rad pokaže v javnosti in drži v roki Jabolčnikov logotip.
Skratka, za Intel bi bilo bolje, da se drži svoje strojne opreme, saj nekako ni pripravljen za takšne marketinške borbe in navsezadnje si s takimi oglasi samo škoduje.
Velikan družbenih medijev Facebook in z njim povezana spletna mesta so bili nedavno brez povezave več kot pet ur zaradi “napačne spremembe konfiguracije”, Cryptoverse ga je uporabil za nadaljevanje razprave o potrebi in koristih decentralizacije.
Facebook, Instagram , Messenger in WhatsApp so bili vsi nedostopni, kar je imelo velik vpliv na več kot 3,5 milijarde uporabnikov, direktor za tehnologijo (Chief Technology Officer) Mike Schroepfer pa je objavil na Twitterju, da so jih doletele “težave z omrežjem.”
Po posodobitvi razloga za izpad je osnovni vzrok vplival tudi na številna notranja orodja in sisteme. Ugotovili so, da so “spremembe konfiguracije hrbteničnih usmerjevalnikov, ki usklajujejo omrežni promet med našimi podatkovnimi centri, povzročile težave, ki so prekinile to komunikacijo [kar] je kaskadno vplivalo na način komuniciranja naših podatkovnih centrov, kar je ustavilo naše storitve.”
Zdi se, da je težava povezana s sistemom domenskih imen (DNS).
“Torej bi bil to pravi čas, da facebook.com postane facebook.eth,” je vprašal svojih 3,8 milijona privržencev na Twitterju ameriški rapper in producent Busta Rhymes.
.ETH je domena Ethereum Name Service (ENS), ki temelji na osnovi blockchain sistema poimenovanja in deluje kot nabor pametnih pogodb na Ethereum (ETH) blockchain.
Priljubljeni glasbenik je nadaljeval, da iz svojega osnovnega razumevanja veriženja blokov, tehnično gledano, “ne more biti socialno omrežje, kot je Facebook, zgrajeno na verigi blokov?” Dodal je, da postavlja vprašanje, z namenom da bi se učil.
“Busta postavlja boljša vprašanja kot 99 % kripto twitterja,” je komentiralo podjetje denarnice MyCrypto, ki je osredotočeno na Ethereum.
Tehnični urednik Guardiana, Alex Hern, je na Twitterju zapisal, da je težava pri tem zadnjem incidentu ta, da “Facebook preko Facebooka vodi VSE”. Ko so poslali posodobitev protokolu za usmerjanje, namesto da bi imeli možnost enostavnega popravka za pošiljanje nove posodobitve, “ko so bili njeni strežniki zagnani z interneta, se je tudi zagnal … možnost pošiljanja tega nadaljnjega sporočila in možnost prijave v sistem, ki bi poslal nadaljnje sporočilo. ”
and the messaging service you use to contact the head of physical security to tell them they need to high-tail it to the data centre out east with a physical key to override the smartcard door lock on the front door…
Imena Facebookovih DNS so se prenehala reševati, njihovi IP -ji infrastrukture pa niso bili dosegljivi, je nadalje pojasnilo podjetje za spletno infrastrukturo in varnost spletnih mest Cloudflare ter dejalo :
“Bilo je, kot da bi nekdo naenkrat” izvlekel kable “iz svojih podatkovnih centrov in jih odklopil od interneta.”
V bistvu je njegov močno centraliziran sistem privedel do kaskadnega niza dogodkov. Več si o tem lahko preberete tukaj.
Mnogi v komentarjih so izrazili hvaležnost, da se je Busta Rhymes pripravljen naučiti in razširiti glas o industriji veriženja blokov in decentralizaciji. Hkrati je kar nekaj uporabnikov izrazilo tudi dvom, da bi bil Facebook pripravljen se približati decentralizaciji, nekateri pa pravijo, da so razlogi za to lahko nadzor in prihodki.
“Nekoč so bile to ločene storitve, vendar se podjetja preprosto rada centralizirajo, da prihranijo denar in povečajo učinkovitost,” je komentiral en Redditor.
Drugi so trdili, da Ethereum trenutno “ni primeren za namen”, morda pa bo postal primernejši na Ethereum 2.0.
Odgovarjajoč na vprašanje, če bi do takšnega izpada lahko prišlo, če bi na Ethereumu razvili decentraliziran Facebook, so nekateri trdili, da obstaja razlika med “centraliziranim” in “distribuiranim”, drugi pa so rekli, da bi se dogodek tehnično lahko še zgodil, vendar veliko težje – s čimer so namigovali na električni oziroma omrežni izpad po vsem svetu.
Ruska nacionalna pošta namerava uvesti sistem za sledenje pošiljk, ki se bo opiral na tehnologijo veriženja blokov (blockchain). Uvedba nove storitve je del strategije digitalne transformacije Pošte Rusije in naj bi zmanjšala število izgubljenih pošiljk.
Predstavnik podjetja Vedomosti je povedal, da v okviru prizadevanj za razvoj svojih storitev in izboljšanje učinkovitosti svoje logistike Почта России ali ruska pošta preučuje različne možnosti, vključno z implementacijo tehnologije veriženja blokov.
Ruska pošta namerava uvesti svoj sistem sledenja, ki temelji na verigi blokov, že leta 2023. Nova storitev bo tržno usmerjena, je opozoril direktor za digitalne izdelke Vladimir Urbansky. Nadalje je pojasnil, da je ruska pošta del logistične verige, pri čemer je poudaril, da ji bo sistem omogočil, da drugim podjetjem posreduje informacije o sledenju od začetka do konca procesa.
Vedomosti citira vir iz IT industrije, ki je komentiral, da je cilj projekta blockchain omejiti število izgubljenih paketov. Strokovnjak meni, da lahko nova platforma nadomesti obstoječi mehanizem sledenja ruske pošte in prihrani čas in trud pri iskanju izgubljenih predmetov. To tudi pomeni, da bo v proces vključenih manj ljudi.
Strategija digitalne preobrazbe poštnega operaterja, vključno z načrtom za storitev sledenja verigi blokov, je trenutno v pregledu na Ministrstvu za digitalni razvoj, komunikacije in množične medije. Dokončna odločitev pa še ni sprejeta, je za časnik povedal minister Maksut Shadaev. Ko se to zgodi, bo strategija predstavljena upravnemu odboru družbe. Če bodo odobrene, bodo do konca leta 2025 vložene 38,2 milijarde rubljev (skoraj 525 milijonov dolarjev).
Ruska pošta že nekaj časa raziskuje tehnologije blockchain, ugotavlja poročilo. V oktobru 2017, je njen generalni direktor Nikolaj Podguzov razkril načrte za izvajanje blockchain rešitev za boljši nadzor finančnih poslov družbe.
»Vsak dan imamo 9 milijard rubljev transakcij. Da bi zagotovili varnost teh transakcij, je povsem mogoče, da uporabljamo tehnologijo veriženja blokov in na tem se trenutno trudimo, “je dejal izvršni direktor, ki ga navaja Tass. Podguzov je na forumu Russia Calling dejal, da pričakuje, da bo to vplivalo na izboljšanje kakovosti poštnih storitev.
YouTube se je nedavno odločil, da za vedno upokoji svojo serijo posnetkov Rewind, ki so vsako leto proslavljali največje zvezdnike te platforme. Poteza je sicer nekam nenavadna, a ni spet povsem presenetljiva. Rewind se je namreč že dolgo boril z negativnimi kritikami iz strani gledalcev, zato se je odločil, da vse skupaj za vedno ugasne.
Thank you to all the creators involved in Rewind – we’ll be 👀 for your Rewinds as we refocus our energies on celebrating you and the trends that make YouTube 🔥 with a different and updated kind of experience – stay tuned! → https://t.co/kI69C24eL0
V intervjuju za spletno stran TubeFilter je predstavnik Googla pojasnil, da je nastopil čas za spremembe in da se Rewind zaradi tega poslavlja. Platforma namerava najbolj zanimive posnetke in dosežke še vedno zabeležiti vsako leto, a se bodo za to zanašali na ustvarjalne žilice samih kreatorjev vsebine. Kaj to je in kako bo to izgledalo ni znano, a konec leta se hitro približuje, tako da bomo odgovor verjetno kmalu dobili. Morda je nekaj v tej smeri že najavil Marques Brownlee, ki namerava ustvariti Rewind na področju strojne vsebine, tako da zna biti letošnji Rewind razdeljen na različne kategorije.
I think I’ll make a Tech YouTube Rewind video this year…
Kot rečeno, Rewind je že dolgo predmet negativnih kritik in zasmehovanja. Zdrs po popularnosti navzdol se je začel leta 2018, ko je Will Smith pogledal skozi daljnogled in izjavil: “That’s hot, that’s hot!”. Vroče je bilo zares šele takrat, ko je ta posnetek postal najbolj neslaven video v zgodovini YouTuba, saj je do sedaj nabral že kar 19 milijonov palcev navzdol.
YouTube Rewind 2019 se ni odrezal kaj preveč bolje, saj je tudi ta nabral trikrat več neodobravanja kot pa všečkov. YouTube je leta 2020 Rewind odpovedal, saj se mu zaradi vsega divjega dogajanja okoli koronavirusa ni zdelo primerno proslavljati dosežke ustvarjalcev, tako da je Rewind tehnično umrl že dve leti nazaj.
Govorice so se na koncu izkazale za resnične. Razvijalec Rockstar je včeraj tudi uradno napovedal predelavo iger GTA 3, Vice City in San Andreas, ki jih bomo lahko kupili pod imenom Grand Theft Auto: The Trilogy.
Dobili smo tudi kratek dražilnik, ki pa pove skoraj nič. Razvijalec je samo povedal, da nas čakajo določene grafične in igralne nadgradnje, ki naj bi vse tri igre modernizirale, kaj pa te bojo, zaenkrat ni jasno. Bo pa Rockstar začel odstranjevati stare kopije digitalnih iger iz trenutnih trgovin od 11. oktobra dalje, več novic glede Definitive Edition pa naj bi dobili v prihajajočih tednih, s tem, da se bo končni izid pripetil še enkrat letos.
Na novice najbrž ne bo treba čakati dolgo. 22. oktobra bo namreč GTA 3 praznoval svojo 20. obletnico in Rockstar je že pripomnil, da nas čaka res posebno praznovanje. Ali bo to prišlo v obliki napovednika ali pa bomo takrat kar dobili že izid Definitive Edition pa je stvar ugibanja.
Predelava vseh treh iger na PC in vse konzole, kasneje pa lahko pričakujemo tudi podporo za Android in iOS sisteme. To verjetno nakazuje na dejstvo, da tole ne bo kakšna popolna nadgradnja v slogu Mafia: Definitive Edition, saj na telefonih res ne moremo poganjati takšne grafične podobe, a pustimo se presenetiti. Navsezadnje bi se že zadovoljili s poganjanjem teh iger na GTA 5 pogonu in z malce dobrega programiranja bi kaj takšnega lahko zagnali tudi mobilniki.
O prihajajočem filmu Resident Evil: Welcome to Raccoon City smo že pisali, saj so ustvarjalci filma pokazali nekaj slik, te pa so nakazale na amaterski projekt, ki želi samo zaslužiti na račun slavnega imena.
Včeraj pa smo dobili prvi bolj obširen napovednik in čeprav je film še vedno videti dokaj poceni, s slabimi CGI efekti, je tudi več kot očitno, da je režiser in pisec Johannes Roberts velik oboževalec iger. Welcome to Raccoon City bo namreč združil zgodbo prvih dveh iger, v katerih smo raziskovali dvorec Spencer Mansion ter kasneje policijsko postajo in ustvarjalci so v filmsko preobleko prenesli veliko referenc in dogodkov iz originalnih iger.
Tako lahko vidimo tistega slavnega zombija, ki je v originalu s krvavimi usti počasi obrnil glavo in za vedno spremenil trg igričarskih grozljivk, v kadru pa je ujet tudi okuženi tovornjakar, ki prevrne svoj kamion in v Resident Evil 2 poskrbi za ogromno eksplozijo in mesto Raccoon City zavije v ogenj in dim, ki ga občasno prekine grozljivi vzklik žrtev nemrtvih.
Kot rečeno, vse je resda videti nekam poceni, a po drugi strani zna biti to dobra stvar, če jo med gledanjem ne bomo vzeli preveč resno. Poleg tega je to očitno eden bolj vernih prenosov Resident Evil igričarske formule na filmska platna – še bolj, kot tisti prvi filmi, kjer je glavno vlogo igrala Milla Jovovich.
Zanimivo je tudi to, da Welcome to Raccoon City ne bomo gledali na pretočnih servisih, ampak bo na voljo samo v kinih, kjer ga bomo lahko spremljali od 24. novembra dalje.
Na polni izid igre Battlefield 2042 bomo morali počakati še dober mesec, razvijalec DICE pa nam te dni ponuja prvi bližji vpogled v igro, ki vas zna prepričati v nakup ali pa vas bo od njega popolnoma odvrnil. Za igranje je namreč postala na voljo odprta beta, ki vam omogoči preigravanje nekaj vsebine, a seveda za preizkus ne bo na voljo vse. Skočili boste lahko na Orbital mapo in se pomudili v Conquer igralnem načinu ter preizkusili štiri različne igralne načine.
Odprta beta je postala na voljo že nekaj dni nazaj za vse prednaročnike in za tiste, ki držijo naročnino na servis EA Play. A danes je beta na voljo čisto vsem igralcem, ki si bodo svojo verzijo prevzeli na Steamu ali Originu, z igranjem pa se bodo lahko pozabavali tudi konzolni igralci – ti morajo samo obiskati svoje trgovine in znotraj te pobrskati za iskalnim nizom Battlefield 2042.
Prvi vtisi igralcev so malce razdeljeni. Večina pritožb leti na igralne razrede, ki nosijo enak vizualni izgled, zato se zdi, da se na bojiščih pretepa vojska klonov. Nekaj jih je tudi razočaranih nad samo sestavo mape in dejstvom, da se nikoli zares ne počutiš, da se okoli tebe strelja še 127 drugih igralcev.
Čeprav je to samo beta, so se na strežnikih že pojavili prvi hekerji. Nekaj takšnega se je zgodilo tudi v primeru Call of Duty: Vanguard bete in čeprav so tu goljufije malce manj napredne, so še vedno tukaj. Razvijalec DICE je že napovedal, da v boju proti goljufi ne bodo pokazali nobene milosti, a dejstvo, da so ti vdrli že v beto, ne nakazuje ravno svetle prihodnosti ob izidu.
Ta se bo zgodil 19. novembra, odprta beta pa se začne danes ob 11.00 in ne bo trajala dolgo, saj se bo zabava zaključila že v nedeljo ob 9.00. Tako imate za preizkus v bistvu na voljo samo en slab dan, k sreči pa ne boste dolgo prenašali datotek, saj zadeva tehta samo okoli 19 GB.
Axie infinity je ena izmed najbolj priljubljenih iger, ki temelji na blockchainu. Njen upravljalni žeton (governance token) AXS je spet poskočil na rekordno višino vrednosti, kmalu za tem ko je ekipa v ozadju igre prejšnji petek napovedala razvoj lastne decentralizirane izmenjave (DEX). Protokol je prejšnji teden debitiral za zgodnje uporabnike in uvedel nagrade za imetnike AXS.
Ob 12:38 UTC istega dne je AXS, ki je na 21. mestu po tržni kapitalizaciji, trgoval pri 150,85 USD, kar predstavlja rast 38 % v enem dnevu in 137 % v enem tednu.
Najnovejše novice o prihajajočem Axie Infinity DEX je v petek v podcastu “The Scoop” z javnostjo delil Jeff Zirlin, soustanovitelj in vodja rasti pri Sky Mavisu , podjetju, ki je razvilo Axie Infinity.
Zirlin je v intervjuju pojasnil, da je namen DEX olajšati trgovanje z žetoni, ki se uporabljajo v gospodarstvu znotraj igre, vključno z žetonom upravljanja AXS in žetonom Smooth Love Potion (SLP), ki ga zaslužite z igranjem igre. Razvoj tako predstavlja prvi korak k premostitvi svetov blockchain iger za zaslužek in decentraliziranih financ (DeFi).
Po besedah Zirlina bo DEX zgrajen na Roninu, stranski verigi Ethereuma (ETH), namensko izdelani za Axie Infinity, kar uporabnikom olajša trgovanje in porabo žetonov brez nepotrebnih menjav.
Poleg razvoja DEX -a je navdušenje nad ceno žetona AXS tudi ta konec tedna vzšlo, potem ko je ekipa konec prejšnjega tedna objavila, da je zgodnjim uporabnikom debitantno razdelila 800.000 AXS preko air-dropa.
Skupna vrednost razdeljenih žetonov je bila takrat približno 60 milijonov USD, danes skoraj 120 milijonov USD in je bila poslana (air-dropped) vsem uporabnikom, ki so pred 26. oktobrom 2020 igrali Axie Infinity. Količino žetonov je določila stopnja aktivnosti uporabnika.
Poleg tega je zvišanje cene žetonov danes in konec tedna tudi posledica uvedbe nagrad za vložke (stakeing rewards) v protokol prejšnji teden.
V času pisanja je nadzorna plošča za vložke Axie Infinity pokazala, da je bilo vloženih (staked) skupaj 12,5 milijona žetonov AXS, vrednih približno 1,94 milijarde USD po trenutnih cenah, z ocenjeno letno povrnjeno odstotno stopnjo (APR) 187%.
Ekipa Axie Infinity je že povedala, da bodo začetne nagrade za vložke vzete iz skupine žetonov AXS, ki so posebej namenjene temu namenu.
Mesečna distribucija znaša 64.516 AXS na dan, kar je po trenutnih cenah vredno nekaj več kot 9,67 milijona USD.
Na veliko rast tako protokola samega kot cene žetona AXS je v zadnjem času opozorilo več odmevnih oseb v kripto prostoru. Med njimi je bil Su Zhu iz podjetja Three Arrows Capital , ki ga je ta konec tedna na Twitterju označil za “najboljšo semensko naložbo doslej” za sklad DeFiance Capital, osredotočen na DeFi .
Podobno je raziskovalec Messarija Ryan Watkins opozoril tudi na močno rast protokola v nedeljo, ko je dejal, da so se prihodki igre povečali za 48-krat v 3. četrtletju:
In Q3 2021, Axie Infinity produced $782 million in revenue – up 48X since last quarter.
Čeprav je rast prihodkov v celotnem četrtletju vsekakor močna, pa je zadnje čase opaziti, da se prihodki za protokol upočasnjujejo.
Na podlagi podatkov iz Token Terminala so dnevni prihodki igre dosegli vrhunec 6. avgusta v višini 17,5 milijona USD, od takrat pa so se od prejšnje nedelje znižali na približno 5,3 milijona USD.
Dnevni prihodki na protokol. Vir: Token Terminal
Žeton AXS pa je kljub zmanjšanju virov prihodkov za igro nadaljeval svoj meteorski porast.
Destiny 2 je ena bolj popularnih prvoosebnih streljank, kjer se vse vrti okoli nabiranja boljše opreme in dobrega občutka streljanja. Za razvojem stoji studio Bungie, ki je postal popularen predvsem po svojih prvih Halo igrah, kasneje pa so spočeli Destiny, ki je trenutno njihova edina franšiza.
Vendar pa je Bungie z nadaljnjim razvojem igre Destiny 2 ubral malce smešno pot. Igra je namreč skozi leta dobila ogromno vsebine, ki jo je treba neprestano vzdrževati, hkrati pa je treba poskrbeti za nove posodobitve. Zato se je razvijalec lani novembra odločil za vpeljavo sistema Destiny Content Vault, ki je veliko igralcev pošteno razočaral.
Content Vault se je prvič pokazal v akciji ob izidu dodatka Beyond Vault. Takrat je namreč Bungie preprosto izrezal originalno kampanjo in veliko starih lokacij. To je dostavilo hitrejše izdajanje posodobitev in boljše nalagalne čase, a po drugi strani so bili novi igralci ob srečanju z igro in z njeno zgodbo povsem izgubljeni, saj preprosto nisi mogel več igrati originalnih misij.
Entering the DCV on Feb 22: Forsaken Campaign, Tangled Shore, Year 4 seasonal content.
NOT entering the DCV: Dreaming City, Last Wish, Shattered Throne, Strikes: Warden of Nothing and Proving Grounds, Battlegrounds.
Forsaken Campaign will be free to play from Dec 7 to Feb 22.
Zdaj bo šel po isti poti dodatek Forsaken, ki ga mnogi označujejo za najboljši del franšize. Celotna Forsaken kampanja in regija Tangled Shore bosta šla tako rakom žvižgat 22. februarja 2022, ko izide nova razširitev The Witch Queen. Bungie je svojo odločitev za brisanje vsebine pojasnil v svojem blogu, saj naj bi jim to omogočalo vpeljavo novo regijo Throne World ter nove igralne mehanike tipa kovačenje, Legendary težavnost ter vsebino za štiri nove sezone.
To odstranjevanje vsebine je vsekakor bizarna odločitev, še posebej zaradi tega, ker Bungie Forsaken dodatek še vedno prodaja in to po ceni 25 € in nakup je zdaj vsekakor odsvetovan. Razvijalec bo ta dodatek in njegovo vsebino igralcem ponudil brezplačno 7. decembra, tako da bodo vsi lahko izkusili njegovo vsebino do februarja, ko se bo dokončno poslovil iz strežnikov.
Po zadnjih izjavah kitajske centralne banke v zvezi s kriptovalutami opazimo premike ogromnih količin kriptovalut z največje kitajske kriptomenjalnice Huobi na zasebne denarnice in “off-shore” menjalnice v bližini Kitajske.
Posnetek zaslona Whale alert ETH na 26.9.2021
Medtem, ko Kitajska že močno preizkuša digitalni juan, je EU julija napovedala in začela pripravljati evropski CBDC, ameriške centralne banke pa se še niso odločile, ali bodo izdale digitalno valuto centralne banke (Central Bank Digital Currency – CBDC). Predsednik Feda Jerome Powell je prejšnji teden dejal, da bo Fed kmalu objavil dokument za razpravo o tej temi.
Nekateri menijo, da je kitajsko zatiranje kriptovalut pozitivna novica, med njimi tudi več ameriških zakonodajalcev, ki so dejali, da je kitajsko zatiranje kripto velika priložnost za ZDA, da prevzamejo vodstvo na področju kriptovalut. “Kitajsko avtoritarno zatiranje kriptovalut, vključno z bitcoini, je velika priložnost za ZDA. To je tudi opomnik na našo veliko strukturno prednost pred Kitajsko,” je menil senator Pat Toomey.
Milijarder vlagatelj in izvršni direktor podjetja Galaxy Digital, Mike Novogratz, pravi, da je trg bitcoinov v dobri formi, pri čemer ugotavlja, da vidi “toliko kapitala, ki prihaja v vesolje”. Komentiral je tudi vse manjši vpliv Kitajske na kripto trg. Milijarder vlagatelj pravi, da je trg “v dobri formi” – “Nisem živčen”.
Pojasnil je, da se je kripto trg znižal iz treh razlogov. Prvi je, da Kitajska ponavlja svoje stališče proti kripto in proti svobodi. Drugi razlog je ameriška centralna banka, ki “sproži gibanje zožitve”, tretja pa je velika stopnja odpornosti na stroške za bitcoin in eter. Novogratz je opozoril, da verjame, da se bosta BTC in ETH konsolidirala.
V času njegovega pisanja je cena bitcoina 43.695 dolarjev, cena etra pa 3090 dolarjev.
Poleg tega meni, da je trg bitcoinov v dobri formi. V intervjuju za CNBC prejšnji teden je pojasnil, da sta spodnja raven (Support Line) 40.000 dolarjev za bitcoin in 2.800 dolarjev za ethereum “zelo pomembni ravni”, pri čemer je opozoril: “Dokler te ravni držijo, mislim, da je trg v dobrem stanju”.
Novogratz je še povedal: »Od strank vlagateljev in od naših podjetij nisem videl nič drugega kot aktivnost. Stopnja poizvedovanja, raven poslovanja ni bila nikoli višja. ” Nadaljeval je: “Vidimo, da v prostor prihaja toliko kapitala, na zasebne in javne načine. Nisem živčen.”
Nadaljeval je: »Kitajska nikoli ni bila velik vir inovacij v tem prostoru, ampak je bila velik vir trgovanja in mislim, da je na Kitajskem še vedno veliko trgovanja … Kitajci so pametni, vedo, kako uporabljati VPN, vendar je težje in težje, zato mislim, da je vse manj pomembno. “
The market is down for three reasons: China reiterating their anti-crypto, anti-freedom stance; US Fed putting taper in motion; running into big overhead resistance on chart at 45k, 3200. The secular story is as strong as ever but a price consolidation is going to continue.
Robert Kiyosaki – miljarder, podjetnik, vlagatelj, avtor knjige “Bogati oče, ubogi oče”, je oktobra napovedal “velikanski zlom borze”. Prepričan je, da bi se lahko “zrušil tudi bitcoin”. Sloviti avtor je ponudil tudi svoje mnenje o kitajskem zatiranju kriptovalut.
Giant stock market crash coming October. Why? Treasury and Fed short of T-bills. Gold,silver, Bitcoin may crash too. Cash best for picking up bargains after crash. Not selling gold silver Bitcoin, yet have lots of cash for life after stock market crash. Stocks dangerous. Careful
Kiyosaki je bil glasen pri napovedovanju največjega propada trga. Junija je opozoril, da prihaja “največji padec” v zgodovini sveta, saj se “največji balon” v zgodovini sveta “povečuje”. Takrat je predlagal nakup več zlata, srebra in bitcoinov.
Slavni avtor je avgusta dejal: »Bitcoin ima največjo prednost . Z padanjem dolarja sta bitcoin in srebro najboljša naložba. ” Prav tako je v svojem značilen slogu dejal: »Glavni razlog, da vlagam v bitcoin, zlato in srebro, je, ker ne zaupam našim voditeljem, Fedu, zakladništvu niti borzi. Tista mama in očka, ki hranita denar jim žal očitno zaupata.”
V petek, po novici o kitajskem zatiranju kriptovalut, je avtor knjige Bogati oče revni oče komentiral:
China announced this morning a new crackdown on Crypto. What does that mean? It means China is about to launch its Government crypto coin. If US follows, Fed coin means Bitcoin outlawed, US becomes Centralized Gov, like China, US communism begins, our freedoms end. Take care.
Farmville je bila včasih presneto popularna igra, ki je na nek način tudi nakazala spremembo igričarskih trendov. Zadeva je bila namreč na voljo za igranje izključno preko Facebooka in uporabniki so kmalu začeli bentiti, ko so na svoje zidove in obvestila neprestano prejemali obvestila iz strani prijateljev, da njihove virtualne njive obupno potrebujejo vašo pomoč. Farmville je postal celo tako popularen, da je South Park o njem spočel posebno epizodo “You Have 0 Friends”.
Vendar pa so časi Facebook iger za nami in originalni Farmville je po 11 letih konec lanskega leta zaprl svoje strežnike. Razvijalec Zynga pa nad franšizo ni dvignil rok in včeraj je pogumno napovedal tretji del, ki ga bomo lahko igrali na Android ter iOS napravah.
Dobili smo kratki dražilnik, ki pa ni preveč zgovoren in pokaže komaj kaj igranja. Razvijalec pravi, da nas v novem delu čaka več kot 150 živali, med katerimi bomo našli tudi bolj eksotične hišne ljubljenčke kot so tigri in alpake. Pri obdelovanju njiv nam bo pomagalo več kot 30 simpatičnih kmetovalcev in med njimi bomo našli tudi Marie, ki smo jo spoznali v prejšnjih delih.
Farmville 3 izide 4. novembra. Za Android je na voljo vnaprejšnja registracija, tako da lahko z igranjem začnete čimprej.
Sem velik oboževalec žanra grozljivk, ki mu poznavalci rečejo “Found Footage”. Čarovnica iz Blaira me je leta nazaj tako prestrašila, da sem veliko noči prebedel z enim odprtim očesom, še bolj pa me je pretresel film Paranormalno iz leta 2007, ki ga še danes kdaj z veseljem ponovno pogledam in nato s tresočim korakom prižigam luči po stanovanju.
Paranormalno je od leta 2007 prejel še cel kup nadaljevanj, a po mojem mnenju so bili samo prvi trije deli vredni ogleda, nato pa je šlo vse skupaj samo še navzdol. Glavni problem pri tej seriji filmov je bilo dejstvo, da so ustvarjalci začeli preveč nazorno kazati izvor demona in na koncu smo dobili nek zloben kult, njegovi pripadniki pa so se drli v kamero. Trik prvih filmov je bila ravno tista misteriznost, ko si se res vprašal, kaj bi sam naredil, če bi se znašel v podobni situaciji.
Žal novi film, že kar sedmi po vrsti, Paranormal Activity: Next of Kinnt, ne bo šel nazaj h koreninam, ampak se bo še bolj naslonil na okultno. Spremljali bomo punco Margot, ki je dobila informacije glede svojega biološkega sorodnika in odpravi se v odročno vasico, da bi mu segla v roko. A naleti na čudaško amiško družino, ki ima več kot očitno zle namene in ne traja dolgo, da Margot začne bežati za svoje življenje.
Paranormal Activity: Next of Kin bo popestril Noč čarovnic, saj izide 29. oktobra a žal samo na pretočnem servisu Paramount+, ki pri nas ni na voljo. Za bonus bomo na isti dan dobili še dokumentarec Unknown Dimension: The Story of Paranormal Activity, ki bo razložil ozadje snemanje teh grozljivk in videli bomo nekatere še nikoli prej videne posnetke.
Valvova prenosna konzola Steam Deck je ob prvi najavi igralce hudo navdušila in zaloge so hitro pošle. Prednaročila so bila celo velika, da če se odpravite zdajci po prednaročilo, boste svoj izvod prejeli šele enkrat po drugi četrtini leta 2022.
Steam Deck je v sami osnovi prenosen računalnik, kar pomeni, da je močno prilagodljiv. Iz njega lahko denimo izbrišete prednaloženi operacijski sistem in gor naložite Windowse ter tako poganjate praktično vse igre iz vaše Steam knjižnice. No, zagotovo se bodo pojavile kakšne težave pri kompatibilnosti, a PC igralci so slavni po svoji iznajdljivosti in takšne težave ne bi smele predstavljati prevelike ovire.
Prenosno konzolo pa bomo lahko tudi razstavili. Valve se zaveda, da bodo radovedni igralci slej kot prej želeli pokukati pod pokrov, zato so pripravili uraden vodič za razstavljanje konzole, ki nazorno prikaže pravilen postopek odvijanja vijakov.
Čeprav je razstavljanje konzole možno, razvijalec vseeno opozarja, da je zadevo najbolje pustiti pri miru. Predvsem jih skrbi, da bi kdo preveč zavzeto prijel za izvijač in predrl baterijo in si tako zažgal hišo, prav tako pa naj bi razrahljani vijaki vplivali na odpornost naprave na poškodbe ob morebitnem padcu na tla.
Vendar pa želi Valve po drugi strani uporabnikom omogočiti menjavo nekaterih delov naprave. Tu še posebej izstopata gobici, ki se lahko pri večji uporabi razrahljajo in edina rešitev je menjava. Možno je zamenjati tudi SSD disk za kakšnega večjega, a tu je treba biti še posebej pozoren, saj je Valve izbral točno specifične modele diskov, ki ne bodo motili čipa za brezžično povezavo, ki se nahaja tik ob disku.
Steam Deck je pod pokrovom videti hudo privlačno. Tisti pomembni deli vsebujejo QR nalepke, tako da lahko hitro pobrskamo za primeren del za zamenjavo.
Steam Deck izide decembra za vse tiste srečne prednaročnike, ki so bili dovolj hitri, da so si zagotovili prvi val naprav in zanimivo bo videti tiste prve vtise in eksperimente, ki jih bodo izvedli zgodnji kupci, ki imajo v sebi tudi nekaj inženirja.
Windows 11 je zdaj zunaj dobra dva dni in veliko uporabnikov je že presedlalo na nov operacijski sistem preko brezplačne posodobitve, nekateri pa so to priložnost izkoristili za povsem svežo namestitev Oken. Nadgradnja je šla očitno pri veliki večini kot po maslu, saj je po internetu slišati bolj malo zgodb o okvarjenih inštalacijah ali pa poročila o nekompatibilnosti.
Vendar pa so se določene težave vseeno pojavile in o njih poroča AMD na svojem uradnem blogu. Windows 11 naj bi na novejših Ryzen procesorjih povzročil težave pri latenci L3-ja, ki se je na novih Oknih skoraj potrojila. Prav tako se je pojavil problem pri funkciji “Preferred Core”. Zadeva poskrbi za razporejanje aplikacij na najhitrejše trenutno jedro in trenutno ne deluje optimalno.
Vse skupaj je v praksi privedlo do tega, da je pri nekaterih aplikacijah in igrah optimizacija padla za do 15 %. Zanimivo je, da je AMD v svojem blogu pri težavah specifično omenil e-športne naslove, saj se tam najbolj čuti vsako odstopanje pri sličicah na sekundo.
Ti procenti sicer niso katastrofalni in verjetno padca med igranjem sploh ne boste opazili. Kljub temu je AMD izjavil, da trenutno z Microsoftom raziskujeta zadevo in da bomo konec oktobra prejeli posodobitev, ki bo težavo odpravila.
Eden od glavnih stebrov kripto trga v današnjem svetu so decentralizirane izmenjave, ki so v zadnjih letih svet prevzele kot nevihta. Ker se trg kriptovalut hitro premika in razvija, ne preseneča, da se morajo borze razvijati v skladu s tem.
Izvršni direktor Soldex.ai John Robertson je predstavil naslednji korak v kripto borzah, to je trgovanje na osnovi umetne inteligence (AI), ki je lahko prihodnost trgovanja z žetoni.
Ena najbolj prodornih blockchain inovacij v zadnjem času je Solana. Kripto svet ga je presenetljivo hitro vzljubil, hkrati pa ponuja številne ugodnosti, zato je bil izbran za Soldex.ai. Soldex.ai je bil ustvarjen za reševanje nekaterih vsakdanjih težav, ki jih povzročajo centralizirane izmenjave z ujemanjem naročil in skrbništvom brez zaupanja, ki ga najdemo na današnjih borzah. Soldex.ai bo poganjal nov plaz fleksibilnih finančnih trgov. Protokoli bodo služili kot temeljni sloj za stvari, kot so likvidnost, skrbništvo, trženje in poravnava. Kot smo že omenili, ima Solana nekaj prednosti v primerjavi z drugimi DEX -i, kot je Ethereum. To je izredno velika hitrost transakcije, ki lahko doseže do 50.000 transakcij na sekundo in kot da to ne bi bilo dovolj, so pristojbine za iztenjavo oz. plin (gas fee) le 0.00025 USD na transakcijo. Za primerjavo, Ethereum lahko stisne le 30 transakcij na sekundo in se ponaša z grozljivimi provizijami za transakcije.
Ker umetna inteligenca prehiteva vse več industrij po vsem svetu, ne preseneča, da kripto izmenjave ne bodo zaostale na tem področju. Začetna gonilna sila za Solana DEX bo izvajanje trgovalnih botov z umetno inteligenco, ki bodo oblikovali strategije trgovanja in bodo neusmiljeno delovali 24 ur na dan. Kasneje bodo lahko trgovci ustvarili lastne strategije trgovanja z boti in jih posodili drugim za provizijo. Posledično bo to spodbudilo skupnost k nadaljnjemu razvoju Soldex.ai z glasovalnimi pravicami.
Eden glavnih razlogov za povpraševanje po avtomatiziranem trgovanju je dejstvo, da 80 % trgovcev izgubi denar zaradi svojih napak. Zato je Soldex menil, da bo DEX ljudem omogočil, da izberejo strategijo trgovanja, ki jim najbolj ustreza. Različni boti se razvijajo po merilih, kot so: marže, trgovalna tveganja, stopnja uspešnosti 90 dni in trgovalni pari. V prihodnje bo vključeval tudi različna merila.
SolanaDEX bo imela svoj žeton SOLX. Soldex upa, da bo žeton pomagal izpolniti poslanstvo, to je imeti pregleden sistem prihodkov, ki bi bil pošten in donosen.
30 % žetonov bo šlo skozi zasebno prodajo, ki predstavljajo večino. Približno 5 % bo sproščenih za javno prodajo. 14 % bo namenjenih za likvidnost, preostanek pa za razvijalce, svetovalce in druge.
Žeton bo uporabljen za upravljanje protokolov, transakcijske provizije in vložke v dobiček. Toda dolgoročno ekipa načrtuje nekaj izboljšav, saj veriga Solana ponuja v prihodnosti odlično priložnost za tehnično rast.
Poleg možnosti ustvarjanja dobička na Soldex.ai bodo imeli ljudje dostop tudi do Soldex AI Academy. Ekipa upa, da bo pomagala zgraditi močno skupnost in pomagala uporabnikom, da se bolje spoznajo s Solano in DeFi.
Ko sem začel s preigravanjem igre Far Cry 6, sem se skoraj takoj na začetku odločil, da bom zadevi podelil nizko oceno. Vrh glave imam namreč že tega, da razvijalec Ubisoft za vse svoje glavne igričarske serije vsake toliko izda nov del, ki je po igralnih mehanikah praktično identičen predhodniku in res je že skrajni čas, da malce predrugačijo formulo.
Vendar pa sem se ob nadaljnjem igranju premislil. Ubisoft je namreč Far Cry igralcem dostavil točno tisto, kar so želeli: streljanje v odprtem svetu na eksotični lokaciji, vse skupaj pa je podprl s karizmatičnimi liki in dobrim glasovnim podajanjem. Po zadnjih dveh burnih letih, kjer smo se v resničnem življenju neprestano soočali s presenečenji in neznankami je dobro v roke dobiti nekaj znanega, ki se nam prilega kot dobro omehčan fotelj na našo zadnjico. In ravno to dostavi Far Cry 6.
Razvojna ekipa: Ubisoft Založnik: Ubisoft Platforme: PS5, PS4, XSX, XO, PC Nakup:Ubisoft Connect Datum izida: 7. oktober 2021 Cena: 59,99 €
Zvrst: prvoosebna streljanka
VIDEO RECENZIJA
Naš kaotični dopust bomo tokrat doživeli v izmišljeni deželi Yare, ki je nekakšna različica Kube. Otoku vlada zlobni diktator Anton Castillio, ki skupaj s svojim sinom Diegom lokalnemu prebivalstvu vlada z železno roko. Ostali svet Yaro sicer obsoja, a vseeno držijo roke stran, saj ta ima ta mali otok eno zelo pomembno surovino. Antonu je namreč uspelo izgruntati formulo za zdravilo Viviro, ki je edino, ki zna uničiti rakotvorne celice in je tudi glavni izvoz cele Yare. Anton formulo seveda skrbno skriva, zaradi njegove moči pa so vsi primorani v obdelovanje polj tobačnih rastlin, iz katerega se nato pridobi Viviro ekstrakt.
To delo v nečloveških pogojih ni ravno všeč vsem in oblikovale so se razne uporniške celice, ki pa so preveč razdrobljene, da bi lahko Castillu prizadejale hujši udarec. Ravno tu nastopimo mi v vlogi Dani Rojasa, ki bo te uporniške strani zopet povezal med sabo in oblikoval močno pest uporniškega gibanja, ki bo Antona dokončno izbila iz prestola.
Na začetku lahko tudi izberete težavnost, a raznovrstnosti ravno ni.
Naša naloga seveda ne bo lahka in to nam je dokazano takoj na začetku, ko prvič dobimo nadzor nad igro. Daniju na začetku izberemo spol in skozi kratki uvajalni del se prvič znajdemo v odprtem svetu, ki nam ponuja tipično svobodo Far Cry iger. Odpravimo se lahko v poljubno smer in vedno bomo naleteli na nekaj novega, seveda pa se raznovrstnost naključnih srečanj začne vse prekmalu ponavljati.
Naključno sprehajanje nas lahko tudi hitro stanje življenja. Na začetku imamo res šibka orožja, ki proti oklepljeni Castillovi vojski naredijo bolj malo škode. K sreči imamo na naši strani nekaj iznajdljivih upornikov, ki jim predseduje pretkana Clara, ta pa ima pod sabo raznovrstne pripadnike tolpe z unikatnimi talenti. Med njimi zagotovo izstopa Juan, veteranski guerilla, ki najraje kadi cigaro in svetuje smešne nasvete, ki nam velikokrat pridejo prav. Ravno on nam na začetku predstavi možnost nadgrajevanja orožij, ki jih lahko sedaj preoblikujemo na delovnih mizah, ki so posejane po različnih točkah map. Na vsako orožje lahko navesimo razne dodatke, kot so različni tipi streliva, dušilci in merke, gor pa lahko obesimo tudi razne unikatne obeske, ki popestrijo vizualni del orožja.
Igra poudarja skrivalniški dostop do baz, saj se boste ob sprožitvi alarma utapljali pod valovi nasprotnikov.
Sama orožja najdemo po raznih skrinjah in nekatera med njimi ni možno dodatno modificirati. Tista, ki pa jih lahko predelamo, za svoje preoblikovanje zahtevajo razne surovine kot so železo, plastika in gorivo, vse to pa moramo ravno tako nabrati med našim raziskovanjem. V praksi to pomeni, da boste tekanjem po svetu vsako lokacijo podrobno pregledali in na koncu sem dobil občutek, da sem skočil v neko Fallout igro. Vse to nabiranje zna skozi čas postati malce tečno, še posebej zato, ker morate za vsako stvar držati gumb, namesto da bi Dani samodejno pobasal v svoj nahrbtnik.
Vendar pa se temu nabiranju surovin ne morete izogniti, saj vse to ne potrebujete samo za nadgrajevanje orožij, ampak tudi za izboljševanje skromnih gverliskih oporišč. Vsaka vodja svojega uporniškega gibanja drži tudi svoje večje oporišče in to nam ponuja nekaj dodatnih opravkov. Pogled se takrat preseli v tretjeosebnega in Dani lahko v vsakem oporišču dogradi posebne barake, te pa nam med igranjem omogočajo nakup raznih bonusov, kot je denimo razkritje dodatnih lovišč, nakup orožja in podobno. Vse skupaj je v bistvu izgovor, da imate vse nabrane surovine sploh kam vložiti in ta vidik izkušnje je narejen bolj na pol in nič ne boste zamudili, če boste baze ignorirali. Poleg grajenja barak boste v teh oporiščih opravljali tudi posebne naloge, ki peščico izbrancev pošlje na razne naloge, v zameno pa boste zopet nabirali surovine in razna orožja. Za dodatno popestritev te lokacije ponujajo tudi kartanje ali pa gledanje bojev med petelini, kar je dobrodošlo, če vam med igranjem slučajno zmanjka vsebine.
Helikopterji so seveda tu, a pred dvigom se prepričajte, da ste uničili protizračne topove, ki vas drugače instantno sklatijo iz neba.
Te je vsekakor veliko, a mapa je manj posejana kot v kakšnem Assasins Creedu. Kot rečeno, naša naloga je združiti tri različna odporniška gibanja v eno celoto in to boste dosegli samo preko opravljanja glavnih in stranskih nalog. Te je treba pohvaliti, saj so bolj raznovrstne kot v prejšnjih delih, manj pa je kakšnih tečnih nalog, kjer bi samo nabirali kakšne predmete po svetu. Uspešno opravljeni cilji nam prinesejo tudi izkušnje, ki nam sicer ne nadgradijo zdravja ali pa nam omogočijo kakšne dodatne veščine. Dani postaja močnejši samo preko nabiranja boljših orožij in kosov oblek, ki nam dodajo razne bonuse tipa boljše tiholazenje ali pa večja odpornost na poškodbe. Višje stopnje nam omogočijo tudi nadgradnjo našega plinskega nahrbtnika Suprema, na katerega lahko zopet navesimo različne dodatke.
Samo igranje je tipični Far Cry. Po svetu so zopet posejani različni sovražni tabori, ki jih je treba osvoboditi izpod režima sovražnika in ubadanje z njimi se v primerjavi s prejšnjimi deli ni preveč spremenilo. Ko popokaš vse sovražnike, se spusti njihova zastava in pojavijo se uporniške barve, postojanka pa postane naša nova baza. Zopet je prisoten tisti sila prijeten občutek, ko počasi čistiš mapo in se počutiš, da res spreminjaš potek vojne. Žal Ubisoft tu formule ni nadgradil, saj bi bil naš vpliv na osvobojeni svet lahko večji in res bi bilo lepo videti, kako bi te baze med sabo sodelovale in ponudile malce bolj unikatno izkušnjo.
Novost je opremljanje vašega lika, vendar pa ta v praksi ne spremeni veliko.
Grafično je zadeva videti solidno. Vidi se, da je moral razvijalec poskrbeti tudi za optimizacijo za prejšnjo generacijo konzol, zato kakšne fantastične podobe ne pričakujte. Vendar pa to nadomesti dobro delovanje: na konzoli PlayStation 5 sem užival pri 60 sličicah na sekundo v ločljivosti 4k in zaznal sem samo kakšen manjši padec sličic pri nekaterih vmesnih sekvencah. PC igralci se lahko veselite še ray tracinga, a kakšen vpliv ima to na optimizacijo nisem mogel stestirati. Naletel sem na nekaj manjših hroščev, a nič kaj takega, kar bi znatneje vplivalo na igralno izkušnjo.
Posebno omembo je treba nameniti zgodbi. Ta je presenetljivo dobra in čeprav misijam v zadnji četrtini zmanjka malce zagona, saj postanejo malce razvlečene, je zaključna scena vredna vašega časa. Mimogrede: počakajte da se povsem do konca odvrti zaključna scena, saj vas za na koncu dočakati manjše presenečenje. Štorijo na svojih ramenih nosi glavni negativec Anton, ki ga je tokrat naravnost neverjetno upodobil Giancarlo Esposito. Vmesne sekvence so čudovito zrežirane, Antona pa boste med igranjem naravnost zasovražili, saj je njegov vpliv diktature viden na vsakem koraku in med sprehajanjem po sovražnih taborih boste neprestano slišali njegove govore po zvočnikih, ki vojakom perejo možgane.
Špil ni grd, a se čuti, da je bil delal za širok razpon naprav.
Far Cry 6 je na koncu dobra izkušnja in čeprav bi Ubisoft res lahko že začel malce inovirati, bi lagal, če bi rekel, da se med igranjem nisem zabaval. Veterani serije že veste kaj za pričakovati in razočarani ne boste, s tem bonusom, da vas bo tokrat zabaval glavni negativec, ki se lahko dejansko primerja z Vaasom iz Far Cryja 3. Česa res novega v novem delu ne boste doživeli, vendar pa vsake toliko paše pojesti nekaj dobre stare tolažilne hrane, ki je te dni več kot dobrodošla.