Yuzu je eden bolj posebnih emulatorjev. Kjer večina drugih poskuša na PC prenesti igre prejšnjih generacij konzol, se je Yuzu spravil kar na trenutno aktualen in še zelo prodajan Nintendo Switch. Čeprav je emulator v prvi verziji izšel šele letos, napreduje z bliskovito hitrostjo in po včerajšnji posodobitvi je pridobil pomembno zmago.
Yuzu sedaj lahko poganja Switchevo ekskluzivo Super Mario Odyssey skorajda povsem tekoče in brez napak, špil pa je dejansko sedaj mogoče na PC-ju preigrati od začetka do konca. Seveda je še vedno prisotnih nekaj grafičnih artefaktov in padcev sličic na sekundo a vseeno je špil, ki je še par mesecev nazaj komajda prišel v meni, trenutno popolnoma igralen.
Kakor je ta dosežek impresiven, ostaja vprašanje kako bo Yuzu poganjal ostale igre kot so Zelda: Breath of the Wild ali pa Super Smash Bros. Zavedajte se tudi, da boste za preigravanje potrebovali kar močan PC, kjer šteje predvsem močan procesor.
Tule so specifikacije, na katerih je bil ustvarjen spodnji posnetek:
Procesor: i7 8700k @5.0Ghz
Spomin: 16GB DDR4 3200Mhz RAM
Grafična kartica: GTX980TI 6GB
Če vam je projekt zanimiv in si ga želite preizkusiti tudi na svojem PC-ju, ga lahko prenesete na sledeči povezavi.
Če slučajno še niste vedeli, že nekaj let modderji neumorno delajo na predelavi PRG igre The Elder Scrolls: Oblivion v pogon še vedno popularnega Skyrima.
Oblivion je sicer izšel leta 2006 in je med Elder Scrolls oboževalci morda še najmanj priljubljen a vseeno se gre za kvaliteten RPG naslov in je eden prvih, ki je v igre vpeljal mikrotransakcije (takrat je bil to Horse Armor DLC).
No, dovolj zgodovine, povejmo kaj o modu Skyblivion. Ekipa še vedno dela na predelavi, kjer morajo predelati vse lokacije, NPC-je ter naloge in imajo tako pred sabo še kar nekaj dela. Pravijo, da bodo decembra izdali ogromno posodobitev v obliki novega posnetka, ker pa je do takrat še kar nekaj časa, so za nestrpneže pripravili kratek napovednik, ki prikaže na čemu vse so delali vsa ta leta.
Napovednik ne kaže ravno nekih igralnih prizorov ampak bolj posnetke lokacij, datum izida pa seveda še vedno ni znan.
Razvijalec iger DICE je na družbenem omrežju Reddit objavil še uradne sistemske zahteve PC za poganjanje težko pričakovane prvoosebne streljačine Battlefield 5, ki izide 20. novembra letos. Po okvirnih sistemskih zahtevah pred pričetkom odprte beta različice igre, so sedaj znane še zahteve za igranje igre z novo grafično opcijo ray tracing, ki smo jo lahko dobesedno v vsem svojem blišču videli na odmevni letošnji predstavitvi nove serije NVIDIA GeForce RTX grafičnih kartic.
Kot vidimo so minimalne in priporočene zahteve (brez DirectX Raytracinga) zelo podobne zahtevam predhodnika Battlefield 1, zato igralci, ki so solidno poganjali slednjega, prav tako ne bi smeli imeti večjih težav z Battlefield 5. Bo pa za ray tracing bonbončke potrebno poseči po NVIDIA grafični kartici vsaj GeForce RTX 2070 in sistemskemu pomnilniku kapacitete 16 GB.
The Walking Dead serija je sicer že dobila nekaj iger, a žal več slabih, kot dobrih. Med njimi zagotovo najbolj izstopa Telltale serija avantur, a glede na žalostni propad studia se bomo morali zadovoljiti z več akcije in podporo za co-op igranje.
Overkill’s The Walking Dead je co-op prvoosebna streljačina z elementi akcijskega žanra ter igranja vlog, igralce pa vabi k raziskovanju zelo popularne univerze živih mrtvecev, kjer igramo vlogo štirih preživelih, ki se branijo pred zombaki in nepridipravimi v postapokalipitčnem razrušenem svetu. Od razvijalcev Overkill Software smo že dobili odlično igro po imenu Payday in v kolikor sem igro v zaprti beti igral tudi sam, sem precej navdušen nad tem, kaj bi naj ponujala.
Kitajsko podjetje Nubia je pogledalo vse do sedaj izdane telefone in v oko mu je padla ena velika pomanjkljivost: premalo zaslonov!
Zato se je odločil izdelati mobilnik, kjer bi imeli na vsaki strani na voljo en zaslon in tako se je rodil zanimiv izdelek imenovan Nubia X.
Kakor se morda zadeva sliši malce smešna in predvsem nenavadna, ni nekakšen poceni izdelek. Kot prvi so se rešili potrebe po dveh kamerah saj Nubia X poseduje samo eno in sicer na zadnji strani telefona. Ko telefon obrnemo na hrbet, aktiviramo drugi zaslon in tako lahko z eno kamero izdelujemo normalne slike ali pa vedno priljubljene selfije.
Sprednji OLED zaslon je 6.3 inčen, medtem ko je zadnji malce manjši in sicer meri 5.1 inča a je prav zasnovan na OLED prikazni tehnologiji. Sprednji zaslon celo vsebuje bralec prstnih odtisov, ki je implementiran v sam zaslon, zaradi brihtne zasnove pa so se znebili grde zareze (notch), ki jih vsebujejo najnovejši Apple telefoni.
This is the Nubia X, a dual-screen phone with a very high screen ratio.
Source: Weibo 字幕 GOUBA pic.twitter.com/L2So4FdzNU
zadnji zaslon: 5.1 inčen OLED zaslon, resolucije 1520×720
Android 8.1 Oreo
Quad-core Qualcomm Snapdragon 845
Adreno 630 GPU
6GB ali 8GB RAM
do 128GB hrambe
baterija 3,800-mAh
dimenzije: 152 x 74 x 8.4 mm
teža: 181 gramov
To ni prvi tosortni telefon, saj je leta 2014 v Rusiji izšel telefon YotaPhone 2, ki je na zadnji strani posedoval zaslon e-ink, na katerem bi lahko ljudje brali knjige in s tem prihranili na bateriji a zaradi visoke cene zadeva ni nikoli dobila prave veljave.
Nubia je kitajsko podjetje in čeprav je nekaj njihovih telefon že izšlo izven Kitajske, še ni informacij glede Nubia X razpoložljivosti ali pa vsaj cene.
Oboževalci franšize The Witcher nestrpno pričakujejo vsako novo informacijo glede nove serije, za katero bo poskrbel Netflix in ta bo našega priljubljenega bledoličnega klavca monstrumov pripeljala na male zaslone.
Geraltove avanture bomo lahko spremljali že enkrat v 2019, počasi pa med nas kapljajo nove informacije glede te fantazijske serije. Znano je že, da bo Witcherjeve hlače oblekel igralec Henry Cavill, sedaj pa smo končno dobili tudi prvi uradni kader, kjer naš junak stopi iz teme in spije napoj.
Zagotovo boste oboževalci iger ob tem posnetku nezadovoljno zmajevali z glavo. Opozoriti vas moramo, da bo serija The Witcher namesto igram, sledila izvirni knjižni predlogi. V teh je Geralt sovražil brade zato bo filmski junak povsem pobrit. A vseeno ne moremo mimo dejstva, da izgleda Geralt malce preveč mladostniški, njegovi srebrni lasje pa so odločno predolgi. Manjkajo tudi njegove značilne brazgotine ter bolj izrazite oči a ekipa ima še dovolj časa, da da do izida lik popravijo. No, vsaj tako upamo.
Undertale je bila ena tistih iger, ki je prišla dobesedno od nikjer in hitro prevzela srca številnih igričarjev. Dokazala je, da lahko špil pridobi laskavi naslov GOTY tudi brez super realistične grafike in oči iztikajočih animacij.
Njen ustvarjalec, Toby Fox, je včeraj na uradnem Twitter računu začel izdajati kriptična sporočila, rezultat katerih je bila povsem nova igra, imenovana Deltarune.
Ime slednje je premetanka besede Undertale in vsebuje precej čudaški intro, kasnejše igranje pa močno spominja na svojega slavnega predhodnika. Nihče še ne ve, kaj je točno poanta igre, zna pa biti na koncu neka brihtna marketinška poteza za napoved Undertale 2.
Igra je že na voljo za prenos na njihovi uradni strani in je popolnoma brezplačna, na voljo pa je tako za Windows kot MacOS lastnike.
Blizzard je že kar nekaj časa nazaj oznanil prihod najbolj priljubljenega ARPG Diablo 3 na konzolo Nintendo Switch. Ker bo igra na prenosni konzoli ugledala luč sveta že 2. novembra, so razvijalci poskrbeli za odličen 15 minuten igralni posnetek, da vas prepričajo v ponoven nakup igre, če te slučajno še nimate.
Zbirka za Switch se bo imenovala Diablo III: Eternal Collection, vsebovala pa bo osnovno igro ter vse do sedaj izdane dodatke. Grafično naj bi bil špil identičen svojemu bratcem iz močnejših konzol kot sta Xbox One ter PlayStation 4, glavni adut Nintendove različice pa je seveda prenosljivost.
Nikakor ni mogoče zanikati, da je RTX 2080 Ti pošastno zmogljiva grafična rešitev. Praktično govorimo o prvi kartici, ki se samostojno spopade s 4k in test preživi na visokih nastavitvah. A žal ima tudi temno stran, kjer po spletu ogromno število razočaranih lastnikov trdi, da so jim kartice odpovedale po zgolj nekaj tednih delovanja.
Cenova postavka RTX 2080 Ti nikoli ni veljala za posebej mikavno. Še več, serija je razočarala množico privržencev, ki so preprosto pričakovali več za nižjo cenovno postavko. Med slednje sodim tudi sam in moje razmišljanje je povzeto TUKAJ .
Kot kaže so se napovedi o preranem in izsiljenem izidu izkazale za še kako resnične. Zaokrožilo je ogromno zgodb nezadovoljnih lastnikov, ki jim je odpovedalo tudi več kot 50% kupljenih kartic. Zgodnje analize kažejo na težavo z prezgodnjo degradacijo GDDR6 pomnilnika.
Že takoj po izidu so prvi lastniki tarnali nad artefakti, ki jih najpogosteje povzroča defektni pomnilnik (tudi previsoko nastavljen takt). Modri zasloni smrti in neprestana sesutja naj bi postali stalni sopotniki marsikaterega zgodnjega lastnika. Skrbi dejstvo, da so se mnogokrat za defektne izkazale tudi kartice, ki so jih prejeli znotraj garancijske zamenjave. Največ težav povzročajo Founders Edition enačice (težave so prisotne pri vseh modelih in proizvajalcih, zgolj v nekoliko manjši meri), tako, da se jih do nadaljnjega izogibajte.
Na problematiko niso imune niti RTX 2080, a težave se zaenkrat še niso razbohotile v tolikšnem številu.
Situacija je vsekakor zaskrbljujoča, čeravno vsaka RTX 2080 Ti za težavo ne trpi, vsaj ne še. V kolikor se težava skriva znotraj same zasnove ali hlajenja pomnilnika, se bo število defektnih primerkov s časom linearno naraščalo, seveda pa je lahko razlog le ponesrečena serija GDDR6 pomnilnika. Vsekakor pa je napočil čas, kjer mora Nvidia urgirati in zadevo podrobno preiskati.
Razvijalec Bioware proslavlja obletnico morda najboljšega Star Wars naslova vseh časov, Knights of the Old Republic. V te namene so se odločili ponuditi prvi dve razširitvi za MMO igro The Old Republic popolnoma brezplačno.
Osnovna igra je že tako ali tako zastonjska, razširitvi pa bodo omogočali, da vaš karakter v zgodbi popeljete še dlje. Tako boste lahko svoj lik popeljali do 60. stopnje, zraven pa še izkusili vse različne zgodbe, ki vam jih pričarajo različni igralni karakterji.
Razširitev Rise of the Hutt Cartel je bila sicer prva za ta nekdaj precej popularen MMO naslov, igralcem pa omogoča obisk novega planeta Makeb, kjer vas bo bo pričakala nova zgodba, ki bo različna, glede na to za katero stran se boste potegovali. Shadow of the Revan ekspanzija pa bo odklenila dva nova planeta Rishi in Yavin 4 in bo nadaljevala zgodbo protagonista Revana, ki smo ga spoznali tudi v originalni igri Knights of the Old Republic.
Ko boste skozi to promocijo odklenili razširitvi, bodo vaše ostale za vedno. Vse kar morate storiti je da obiščete sledečo povezavo (prej seveda ustvarite svoj račun in se vanj prijavite) in vnesete sledečo kodo “REVANSFATE” (brez narekovajev). Čestitke, postali ste ponosni lastnik dveh novih dodatkov s klikom samo enega gumba!
Promocija se bo zaključila že jutri, 1. novembra zato pohitite z aktivacijo!
Včeraj je napočil dan, ko je beta igre Fallout 76 postala na voljo tudi PC in PlayStation 4 igralcem. Preizkus je bil na voljo samo za omejen čas in je bil namenjen ekskluzivno prednaročnikom zato so bili igralci kar nestrpni, da se končno podajo v večigralske vode prej primarno enoigralskega naslova.
Ker se je bila beta na voljo samo za omejen čas, je Bethesda omogočila igralcem, da si špil predčasno prenesejo na disk in bi tako ob odklepu, pustolovščin žejni prebivalci apokalipse, samo še zagnali igro. No, saj tako naj bi delovalo v teoriji saj si je razvijalec privoščil lep kiks.
Pičlo uro pred odklepom se je v “launcherju” pojavila posodobitev, ki ni naredila ničesar drugega kot pa izbrisala igro iz diska. Igralci so bili milo rečeno razjarjeni, saj se ne gre za ravno za majhen prenos in so bili primorani zopet prenesti okoli 45 GB podatkov. Nekateri, s šibkejšimi povezavami, tako sploh niso prišli v igro in Bethesda je danes podala uradno izjavo glede incidenta.
We know some users have been forced to redownload the #Fallout76 B.E.T.A. and not everyone will be able to enjoy the game tonight. To make good, we’ll be extending the B.E.T.A. for everyone on Thursday, November 1, 2pm to 11pm ET.
Shroud of the Avatar svoj navdih črpa iz legendarne Ultime Online in to dejstvo ni nič čudnega, saj za obema MMO-jema stoji ustvarjalec Richard Garriott. Njegov studio Portalarium je za Shroud of the Avatar leta 2013 preko Kickstarterja zbral vse skupaj kar 12 milijonov dolarjev za zagon projekta.
A igra se je od samega začetka borila za število igralcev in točne številke zaenkrat niti niso znane. Če pogledamo na Steam, je dotični MMO samo dvakrat do sedaj presegel 300 igralcev kar je za to sortni večigralski naslov preprosto nesprejemljivo. Obstaja tudi verzija igre, ki ni na voljo preko Steama in Garriott pravi, da se tam številke gibljejo v tisočih igralcih a seveda mu zaenkrat lahko verjamemo samo na besedo.
Kakorkoli že, Shroud of the Avatar bo sedaj postal brezplačen, kar pomeni da bodo sedaj igralci lahko trgovali, kupovali zemljo in dokončali zgodbo, brez da bi bili primorani v igro vložiti kakšen cent. Seveda bodo še vedno na voljo mikrotransakcije saj nekdo vendarle mora plačevati strežnike.
Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues si lahko sedaj v brezplačni obliki prenesete na njihovi uradni strani.
Da je Red Dead Redemption 2 nekaj posebnega, ste lahko ugotovili po našem opisu, saj smo kljub manjšim nevšečnostim igri prilepili kar oceno 5/5.
Tako visoko cifro si je špil prislužil predvsem zaradi svojega živega sveta in predvsem nore stopnje podrobnosti, ki jih je razvijalec Rockstar v osmih letih razvoja uspel zapakirati v igro.
Poglejmo si nekaj najbolj zanimivih primerkov detajlov iz Red Dead Redemption 2.
Fizika predmetov
V igrah smo že navajeni na dokaj dobro fiziko in rušenje zidov in premikanje naokoliških zabojev niti ni nekaj posebnega. A RDR 2 gre stopničko višje, saj lahko denimo predmet, ki bi ga lahko pobrali, celo ujamemo v zraku. Spodnji posnetek pove več kot lahko samo besede.
Odiranje živali je skorajda preveč realistično
Če vas je morda impresionirala scena iz Game of Thrones, ko Tywin Lannister med pogovorom z Jamiejem precej realistično odira žival, boste navdušeni nad animacijami v Red Dead Redemption 2. Razen pri zajcih, kjer je zadeva precej brutalna.
Če koga ustrelite v vrat, bo ta počasi izkrvavel
V igrah smo sicer navajeni odstreliti dele telesa, osebno pa še nikoli nisem videl nekoga počasi izkrvaveti zaradi rane v vratu. Ni prijetno…
Efekti ognja so čudoviti
Ogenj, kot efekt, je zelo dobro izkoriščen v seriji Far Cry, RDR 2 pa formulo še malce nadgradi s postopnim razširjanjem plamena po nesrečnem trupelcu.
Zapuščena trupla počasi zgnijejo in se spremenijo v okostja
Tole očitno velja samo za pobite živali ampak če nesrečno zverino pustite ležati in se postopoma vračate na isto mesto, boste opazili postopno gnitje in na koncu popoln razpad telesca.
Pisali smo že o simpatični miniaturni konzoli PlayStation Classic, ki bo bolj kompaktna predelava prvega PlayStationa, seveda pa bo vsebovala modernizacije v obliki HDMI priključka za sodobne televizorje.
Igračka bo prišla z 20-imi prednaloženimi igrami, ne bo pa je mogoče povezati na internet zato so ti naslovi vse, kar bomo lahko na dotični napravici lahko preigravali sploh. No, razen če konzole ne shekajo in omogočijo nalaganje iger po meri.
Sony je pred kratkim razkril celotno knjižico naslovov in čeprav na njej najdemo marsikateri nostalgičen naslov, nekaj klasik vseeno manjka. Predvsem boste pogrešili izdelke založnika Activision, ki ima pod roko Crash Bandicoot, Spyro the Dragon in Tony Hawks Pro Skater serije. Manjka tudi celotna knjižica EA-ja, žal pa se lahko poslovite od Gran Turisma ter igre WipeOut.
PlayStation Classic bo izšel 3. decembra pod cenovno postavko 99.99$, spodaj pa lahko vidite poln seznam iger:
Kot vsako leto je tudi letos Steam za nas pripravil novo razprodajo, ta pa je prišla ravno v času noči čarovnic. Ker je to precej strašljiv praznik, so akcijske cene zadele predvsem grozljivke in tako si lahko po znižani ceni v knjižico prenesete marsikakšen naslov.
Steam Halloween razprodaja bo še nekaj časa in se bo zaključila 1. novembra. Spodaj lahko najdete nekaj najbolj zanimivih naslovov po akcijski ceni:
Vsi vemo, kako se pravilno igra World of Warcraft: ob izidu novega dodatka se zopet prijavimo v igro, poskušamo čim hitreje doseči novo stopnjo ter se nato spravimo igrati nov lik ali pa na špil zopet pozabimo do izida nove ekspanzije.
Nekateri pa si za igranje vzamejo svoj čas med katerimi izstopa tipček z imenom Doubleagent, ki zaenkrat velja za edini nevtralni lik v svetu World of Warcrafta.
Pandaren rasa je namreč edina, ki je spočetka nevtralna tako do Horde kot do Alianse. Ko običajni igralec zapusti začetni se odloči, katero stran bo podprl in tako nadaljeval svoje stopnjevanje. To bi naredil navaden igralec, medtem ko je Doubleagent malce drugačen. On namreč ni nikoli zapustil začetne cone in je tako ostal nevtralen a to ne pomeni, da ga je to ustavilo pri napredovanju. Kot miroljubnež, ki ne mara pretepanja, je levele pridobival s pobiranjem rastlin ter kopanjem rude kar je seveda prekleto zamudno opravilo, saj pri temu dobi zelo malo izkušenjskih točk.
A uspelo mu je. Za doseg stopnje 90 je pokuril 175 dni igralnega časa kar je naravnost ogromna cifra. Iz stopnje 110 na 120, ki je trenutno najvišja v dodatku Battle of Azeroth, je prišel v 77-ih dneh, od tega je za igranje porabil 244 ur. Svoj rekordni dosežek je delil na Twitterju, v spodnjem posnetku pa lahko ugledate točen moment, ko je dosegel stopnjo 120.
Lepo je videti, da so ga ob teh finalnih trenutkih spremljali zvesti oboževalci in ga pri temu bodrili.
Včeraj nam je končno uspelo izdati recenzijo kavbojsko obarvane igre Red Dead Redemption 2 in kolikor je špil odličen, mu manjka ena velik adut in sicer zaenkrat ni na voljo PC verzije!
Da pa računalniškim kavbojem ta čas ne bo dolgčas, bo poskrbel razvijalec Giants Software, ki skrbi za kmetijsko simulacijo Farming Simulator. Ta je tudi v Sloveniji kar kar precej pričakovan naslov in letos bo ta izšel pod imenom Farming Simulator 19, čaka pa nas kar nekaj novih pridobitev kot jezdenje konjev ter nova kmetijska oprema, ki še ni bila do sedaj prisotna v seriji.
Špil si tako deli nekaj podobnosti z močno bolj popularnim Red Dead Redemption 2 in tega se zaveda tudi sam razvijalec. Zato so izdali nov napovednik, ki je stilistično obarvan identično kot RDR2, imenuje pa se Red Farm Redemption.
Igra bo izšla 20. novembra, svoj izvod pa si lahko po znižani ceni rezervirate na EIGRE.si.
Še en velik naslov prihaja na priljubljeno konzolo Nintendo Switch in sicer bomo 30. novembra lahko začeli z igranjem Ark: Survival Evolved. Gre za preživetveno, peskovniško igro, ki jo igramo lahko sami ali skupaj s prijatelji. Poleg tega si lahko izdelujemo orožja in ostale predmete, gradimo stavbe, letimo, jahamo dinozavre in seveda najbolj zanimiva stvar, nagajamo ostalim igralcem po svetu. Na socialnem omrežju Twitter so razvijalci objavili napovednik, ki prikaže, kako bo zadeva izgledala na prenosni konzoli.
Za enkrat se še ne ve kako globoko bojo razvijalci posegli v denarnico vseh Nintendo Switch igralcev, si pa upamo trditi, da nas bodo obrali za polno ceno, ki bo znašala 60€.
Če kolikor toliko spremljate League of Legends e-šport tekmovanje, potem zagotovo veste, da nas v soboto, 3. novembra čaka legendarni obračun.
Prvič, po prvi sezoni, se je v finale namreč uvrstila evropska ekipa Fnatic, po robu pa se jim bo postavila kitajska ekipa Invictus Gaming. Končni obračun bo nekaj posebnega in navdušenje in “hype” sta zagotovo na vrhuncu. Dobili smo kar nekaj vprašanj, če bomo slučajno organizirali skupinski ogled in sedaj vam zadevo lahko končno uradno tudi pozitivno potrdimo!
Prenos v živo si bomo skupaj ogledali v Ljubljani in sicer na simpatični lokaciji ABC HUB. Prostor nam ni tuj saj smo si tam že ogledali prenos finala sedme sezone League of Legends, sedaj pa so nas zopet toplo sprejeli in nam ponudili udobna sedišča ter dva projektorja, na katerih bomo lahko spremljali finalni obračun in glasno podpirali naše favorite.
Ogled je popolnoma brezplačen, s sabo pa lahko prinesete kakšen prigrizek ter pijačo saj nas najverjetneje čaka dolg in napet dvoboj.
Da povzamemo: 3. novembra, v soboto ob 8.00 zjutraj, se vidimo v sobah ABC HUB na ogledu finalne tekme turnirja League of Legends Worlds 2018. V navigacijo vtipkajte sledeči naslov:
BTC City Ljubljana
Spodnja etaža Emporiuma
Letališka 3
1000 Ljubljana
Igričarska industrija vsak dan ponudi nove izdelke in na takšno količino nove robe, ni vsak naslov hit. Vsake toliko dobimo nekaj dobrih iger, malce bolj poredko pa celo odlične špile, ki jih igričarji željno razgrabijo in jih igrajo še dolgo po izidu.
A potem je tu Rockstar, ki skrbi za serijo Grand Theft Auto, morda najbolj prepoznani izdelek iz te naše priljubljene industrije. Za razliko od ostalih razvijalcev, se oni ne sekirajo glede letnih izdajanj in nadaljevanj iger saj se dobesedno kopajo v denarju. Za svoje projekte si vzamejo leta in leta in jih pilijo, dokler niso zadovoljni s končnim izdelkom. In praktično vsak njihov produkt je težko pričakovan ter ob izidu obnori skorajda celoten svet, ocene kritikov pa redko padejo izpod perfektne cifre. Nič drugače ni bilo z napovedjo in izidom igre Red Dead Redemption 2, katere razvoj je trajal kar 8 let in pripeljal do velike kontroverznosti zaradi norih delavnikov samih razvijalcev. Ampak če pustimo človeško trpljenje ob strani, uf fant, polomljena zapestja in natekli prsti uslužbencev so razvili naravnost neverjeten izdelek.
Razvojna ekipa: Rockstar Games Založnik: Rockstar Games Platforme: PlayStation 4, Xbox One Datum izida: 26.10.2018 Cena: 58.99€ – EIGRE.si
Zvrst: Odprti svet, akcijska
VIDEO OPIS
Prvo avanturo iz leta 2010 sem sicer žalostno zamudil, saj prekleta zadeva ni nikoli izšla na PC-ju a vendarle mi je jo po partizanskih poteh uspelo preigrati. Predpriprave so bile potrebne saj je dvojka v bistvu pred-del prvega dela in čeprav novopečenim igralcem poznavanje izvirnika ni nujno potrebno, boste zagotovo prepoznali marsikakšen lik iz preteklosti.
Piše se leto 1899 in ZDA hitrostno izgublja na svoji primitivnosti, se modernizira, roka pravice pa se je razširila v praktično vsak kotiček kontinenta. V takšnem svetu počasi zmanjkuje prostora za razne bandite in tolpe, ki so včasih nudile preprost način življenja na dokaj visoki nogi. A nekatere tolpe vztrajajo in član ene od teh smo tudi mi, Arthur Morgan, bandit srednjih let, ki mu je sicer odtujitev človeškega življenja najmanjši problem a vseeno pod črto potegnjeno ni ravno slab fant, samo kratko vžigalno vrvico ima.
Naša skupinica nepridipravov je pisana, poveljuje pa ji Dutch, ki ga stari mački poznamo tudi iz izvirnika. Naš geng je pomemben del izkušnje saj jih moramo smatrati skorajda kot del družine in z njimi preživimo ogromno časa v našem kampu. Ta služi kot nekakšna domača baza, v kateri lahko počnemo ogromno reči kot je denimo britje, igranje pokra, domin, kupovanje dobrin in preoblačenje, glavnino časa pa nam tam vzame ravno kramljanje z našimi spremljevalci. Red Dead Redemption 2 daje ogromno poudarka ravno na karakterje in naša domača baza je precej efektivna pri navezovanju naših čustev na okoli sprehajajoče NPC-je. A že v kampu lahko vidimo, zame osebno, največjo moč igre Red Dead Redemption 2.
Rockstar je namreč ogromno časa vložil v živ, dinamičen svet, ki preprosto kipi od raznoraznih podrobnosti. Ta del igre je namreč povezan z vsemi drugimi aspekti naslova in treba je reči, da jim je zadeva uspela na celi črti. Stopnja podrobnosti in občutek živega in dihajočega sveta je preprosto neverjetna in včasih je človeku kar malo žal, da so razvijalce bremzale sodobne konzole in da ni bil naslov razvit za naslednjo generacijo obtelevizorskih škatlic. No, tokrat so vsaj ob izidu že vključili opcijo prvoosebnega pogleda, ki nam ponudi povsem novo perspektivo v interakciji s svetom.
Stopnja podrobnosti je včasih neverjetna. Tu vidimo, sončni žarek, ki predira uho.
Za ogled pravega živega sveta vam ni potrebno gledati neke skriptirane misije, za padanje čeljusti je dovolj preprost sprehod skozi igro. Šanse so, da boste medtem naleteli na igro divjine, kjer bodo mimo vas tekali zajci, čez reko plavale srne ali pa se bo v vašega konja zaletela raca, ki se bo zaradi tega sama sebe spravila v nezavest. Ali pa obiščete mesto ter opazujete majajočega pijanca, ki zapušča salon, naključnega sprehajajočega, ki si vrta po nosu in izkopanino tudi poje ali pa samo gledate animacijo nekoga, ki sedi ob ognju. Če boste pogledali bolj podrobno, znate ujeti še kakšne bolj skrite podrobnosti, ki pa ravno zaradi svoje navidezne nepomembnosti toliko bolj navdušijo. Stvari kot so sončni žarek, ki dejansko sije skozi Arthurjevo uho zaradi prosojnosti slednjega. Ali pa sprehajanje skozi najbolj realističen sneg, ki sem ga do sedaj videl v igrah. Morda znate celo zabresti v vodo in ko boste izstopili iz reke, boste navdušeno ugotovili, da so se naša oblačila zmočila samo do točne gladine vode. Te podrobnosti in ta živost sveta preveva našo celotno igralno izkušnjo, od sestav stopenj do samih misij.
Te so na pogled sicer tipično Rockstarjeve. Na zemljevidu izberemo ikono podajalca naloge, se zavihtimo na konja in se brzinsko odpravimo k našemu cilju. Kveste delimo na glavne ter tiste stranske, ki jih moramo včasih odkriti sami, a že zdaj vam povem, da jih boste med sabo težko razločili. Se spomnite igre Witcher 3 ter njegovih odlično izvedenih nalog, ki veljajo za prvaka v temu pogledu? Kaj če vam rečem, da je šel Rockstar tokrat še stopničko dlje in je poljskemu razvijalcu celo izmaknil dotični naslov? Ne pretiravam, misije v Red Dead Redemption 2 so tako dobre, domiselne, dinamične in preprosto prekleto zanimive, da težko naletiš na kakšno, ki se vam ne bi vtisnila v spomin. Poglejmo ta primer: med prečkanjem divjine sem po naključju naletel na možaku, ki je ves sključen sedel na uničenem vozu. Ko sem ga pobaral v čemu je težava, mi je razodel, da poseduje cirkus, kjer se on, preoblečen v žensko, bojuje z zvermi. A njegove zverine so mu pobegnile zato pogreša svojo zebro, tigra in leva. V zameno za kup cekina se odpravimo po sledeh zebre, katera pa je v bistvu samo osel, ki mu je cirkusant narisal proge. Tiger seveda ni tiger ampak pobarvana puma medtem ko je strašni lev samo pes z lasuljo. In to je samo stranska naloga, ki povrhu vsega na koncu vsebuje preobrat, ki ga dejansko nisem pričakoval. Kako naj človek potem neha igrati ob dveh zjutraj? Kako?!
Na temu mestu bi omenil ključni dejavnik, ki bi znal odvrniti potencialnega novega igralca od obiska digitalnega divjega zahoda. Red Dead Redemption 2 je hudimano počasen in realističen špil. Uvodni del nas postavi na zasneženo goro, kjer se konji komajda premikajo, uren pa ni niti naš lik. Hitrost se sicer malce izboljša, ko končno preidemo na odprte in sončne planjave a vseeno se gre za igro, ki si vzame svoj čas in to ne gre le na račun premikanja našega lika ampak tudi na animacije, ki so podrobne a jih moramo opraviti mnogokrat. Kjer bi v nekaterih igrah »looting« padlega nasprotnika ali naokoliškega predmeta opravili v delčku sekunde, je RDR 2 drugačen. Arthur bo vsakega mrtveca z animacijo malce privzdignil, mu pretipal žepe in nato vzel predmet. Isto je z obiskom hiše, kjer boste najprej odprli predalnik ter šele nato vzeli predmet. Vsaka od teh animacij vzame recimo 5 sekund in kolikokrat jih boste morali gledati v tej, nekje 60 urni izkušnji, si lahko preračunate sami.
Ne, ne manjka tudi kidanje gnoja in v eni zanimivi misiji kupček dreka tudi razstrelimo z dinamitom!
Zato pozor, Red Dead vas bo ustavil in od vas zahteval svojo dozo potrpežljivosti. Ta bo prišla v preizkušnjo tudi pri prečkanju sveta, ki praktično ne pozna »quick travela« zato boste pot do objektiva morali prejahati. Sicer obstaja sicer sistem kočij ter vlakov ampak večino časa boste preživeli na konjskem hrbtu, svojega štirinožnega prijatelja pa bolje da ne izgubite. Ste obtičali sredi divjine, konja pa pustili v mestu? Srečno, ker ni več tistega trika, kjer bi ga poklicali z žvižgom in bi se kar pojavil iz zraka ampak boste morali peš po njega.
Potrpežljivost gre roko v roki z realističnostjo. Arthur bo med avanturističnim raziskovanjem postal utrujen zato bo potreboval svojo dozo spanca, skozi čas mu bo zrasla brada, vsake toliko pa se bo potrebno tudi umiti. Skrbeti je potrebno tudi za svojega konja, ki prav tako zahteva svojo hrano ter čistočo, k sreči pa so bili razvijalci vsaj tako prijazni, da si med divjim jezdenjem ne more zviti gležnja. A previdno pri jahanju, saj vas zna ob veja zabrisati iz stebla, včasih pa špil zavije v realistične vode že kar nekoliko preveč nazorno. Lov na živali postane precej neprijeten, ko nedolžno bitje ne ubijete iz prve in zvijanje in grozljivo jokanje srne je nekaj, kar ne bom dolgo pozabil. Osebno imam rad grozljivke in videl sem že marsikaj a ob tuljenju ranjenega konja sem bil primoran zapreti igro in oditi na svež zrak.
Kavbojščina ne bi bila prava brez bojevanja in akcije v RDR 2 zagotovo ne manjka. Streljali bomo tako bandite kot može zakona, na izbiro pa nam je kar precejšnja orožarna. Vračajo se praktično vsa orožja iz izvirnika, dodano pa je tudi nekaj novih kosov opreme. Tu imamo revolverje, puške, dinamit ter seveda vrv, s katero lahko zavežemo kakega nepridiprava in ga vrnemo k roki zakona. Streljanje praktično isto kot prej, kjer največ štejejo streli v glavo, najbolj efektivno pa je skrivanje v zaklonu ter proženje, kjer nam pomaga samodejni merek. Tu še znani »dead eye«, ki dogajanje upočasni ter omogoči bolj natančno ciljanje a sem se ga sam presenetljivo malo posluževal. Ni pa vse isto, kjer spet v ospredje stopijo podrobnosti. Nasprotniku lahko sedaj odstrelimo del telesa, če pa slučajno stoji zraven oljne svetilke, se lahko posledično hitro vžge in mehanika gorenja ognja je v tej igri čudovita čeprav v temu primeru že malček grozljiva. Se spomnite omembe tuljenja ranjene živali? No, predstavljajte si raje gorečega človeka.
Na manjka obstranskih dejavnosti kot so denimo lovljenje legendarnih živali ali pa ribolov.
Ne manjka tudi spopad ena na ena, kjer z nasprotnikom poskušata čim hitreje ustreliti drug drugega a tako kot v originalu, mi niti tu ta celotna mehanika ni povsem jasna čeprav sem vseeno zmagoval. Bojevanje se lahko preseli tudi samo na pesti, kjer lahko tepemo, blokiramo ali pa grdavža primemo in zadavimo. Ni pa ravno čisto vse samo v direktni akciji saj je veliko večji poudarek na skrivanju in odstranjevanju kavbojev od zadaj. S tem sem mislil na zabod z nožem izza hrbta, ne pa na neke igrice iz filma Brokeback Mountain, pokvarjenci.
A pri pokanju pridaničev je vredno biti pazljiv saj lahko urno ustrelimo kakega nedolžnega, okoli stoječega civilista in tako se nad našo glavo zgrne dolga roka pravice. Če tej ubežimo, za nami razpišejo nagrado, »bounty« pa lahko sicer odplačamo sami pri pošti a ta niti ni poceni. Če z lumparijami nadaljujemo lahko zadeva celo napreduje do te stopnje, da nam mesto postane zaklenjeno zato je pametno pri našem razboritem ropanju biti kanček previden.
Grafika. Vsi smo se zagotovo slinili nad slikami in posnetki pred igrinim dejanskim izidom. Grafično morda po številu poligonov Red Dead Redemption 2 ne more konkurirati denimo God of War ali Uncharted seriji a glede na odprt svet igre, tega tudi ni bilo pričakovati saj je zadevo vendarle potrebno optimizirati. A ni vse v teksturah saj je zelo pomembna sama kinematografija vseh scen ter grafičnih učinkov in zgodilo se je, da sem včasih v igro preprosto zijal odprtih ust. Scene kot so meglica nad močvirjem ter sonce, ki se prebija skozi gosto meglo so naravnost fantastične. Združimo to s poudarkom na detajlih in dobimo prizor, ko se s kočijo počasi pripeljemo v mesto, na kolesih se nabira blato, konji puščajo odtise stopinj medtem ko nas iz verande nezaupljivo opazujejo prebivalci. Toliko je takšnih trenutkov, ko se človek počuti da ne igra igre ampak opazuje skriptirano sceno špila na YouTube posnetku ampak ne, tu sem, držim kontroler v roki in se čudim, kako se v mrzlem vremenu mojemu konju krčijo jajca. Če vas kaj takega ne navduši, potem kar brž v krsto, saj ste navznoter mrtvi.
Izgleda kot scena, ki ne more biti resnična kajne? No, je in špil nam takšne prizore redno servira
O Red Dead Redemption 2 bi lahko spisal še celoten doktorat saj je toliko vsebine in neopisovanje kateregakoli njenega dela se zdi kot krivica a vseeno moram nekje vendarle potegniti črto. Sedaj je čas za najtežji del in sicer da podam končno oceno. Dolgo sem razmišljal, ali je počasen tempo slaba stran igre in bi jo bilo morebiti potrebno grajati a Rockstar je to vendarle storil z namenom, saj želi igralca s tem pripraviti, da upočasni igranje in se bolj zatopi v svet. Kakor je jezdenje povsod na začetku najedalo, sem se ga nato navadil in kmalu že prav veselil, saj je vsako potovanje obljubljalo neko novo avanturo. Menim, da smo se igralci skozi čas razvadili in vse hočemo storiti čim prej, brez nepotrebnega ustavljanja, medtem ko nam Red Dead pravi: »počasi, model, prižgi si pipo, naredi dva dima in bova prišla naprej.«
Pri lovu bodite previdni in poskušajte ubogo živali ubiti v prvem šusu… Drugače se vam zna streti srce 🙁
Igra ni popolna in vsebuje nekaj minuskov. Arthur se v zaprtih prostorih vseeno obrača prepočasi in dobrodošla bi bila opcija preskoka animacij. Včasih naletite tudi na okoli leteče predmete, težava pa je tudi pri pobiranju novih orožij saj izostane direktna primerjava stare in nove pokalice. Zvočni učinki orožarne bi lahko bili boljši, najeda pa tudi dejstvo, da če kje pozabite klobuk, ga lahko pridobite šele v domači bazi. Misije so včasih tudi nepoštene saj nas včasih postavijo v položaj, ko moramo preprosto postreliti pol mesta in ko je misije konec, moramo praktično ves pridobljeni denar ponuditi za odpravitev globe. Zna se tudi zgoditi, da vas ob zaključku naloge špil pusti sredi hoste, brez konja in vas čaka utrujajoče tekanje nazaj, čeprav za to niste krivi sami.
A to so res samo minuski in Red Dead Redemption 2 preprosto od mene ne more dobiti nižje ocene kot 5/5. Igra vsebuje toliko odlične vsebine, ki se nikoli ne počuti razpotegnjena. Stranske naloge so dejansko presegle tiste iz The Witcher 3, stopnja podrobnosti pa je tu dosegla rekordne višave, ki se jim bo težko kdaj kmalu približal.
Če ste oboževalec kavbojk ali pa če si samo želite prvovrstne enoigralske izkušnje, Red Dead Redemption 2 preprosto morate posedovati v svoji zbirki. Je igra, vredna tega, da si samo za njo pripadniki PC Master Race kupite konzolo. Je naslov, ki pokaže kaj lahko naredijo leta razvoja na praktično neomejenem proračunu. Je špil, ki poskuša spremeniti hiter tempo vseh drugih odprto-svetnih iger kot so denimo Assassin’s Creed ali pa Watch Dogs ter nas pripraviti na drugačen stil igranja. In je izkušnja, od katere se boste težko odtegnili vse dokler ne uzrete zaključne špice in se vam krvave, neprespane oči zasvetijo pod žarkom upanja, saj naivno pomislite, da boste končno lahko počeli še kaj drugega poleg igranja tega naslova. A ta trenutek hitro zbledi saj novembra prihaja prava trda droga v obliki Red Dead Redemption Online.