🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 82

Ruski studio pobegnil iz domovine, saj želi ustvariti igro z nunami

0

Studio Odd Meter prihaja iz Rusije in je že eno leto razvijal svojo novo igro Indika, nakar so se jim vsi načrti zrušili na glavo. Rusija je namreč februarja lani sprožila vojaški napad na Ukrajino, posledice tega dejanja pa poznamo vsi: tisoče mrtvih ter zaostreno sovraštvo do naših vzhodnih sosedov.

Razvijalec Odd Meter se z napadom ni strinjal, a tega ni smel javno izraziti, zato je enostavno prebegnil v druge državo – v tem primeru jih je večina skočila v Kazahstan, še prej pa so se spravili na tiste redke proteste znotraj države, ki pa so bili hitro zatrti. Nekaj članov ekipe je bilo ob tem tudi aretiranih, a so kasneje bili izpuščeni na prostost, nakar so jo hitro popihali iz države, saj bi bili drugače lahko hitro vpoklicani v vojsko, nakar bi bili poslani na fronto.

Pobeg je bil uspešen in tako se je lahko nadaljevalo delo na igri Indika, ki je včeraj dobila prvi napovednik. Stvar je vsekakor unikatna, saj takšne pripovedi v alternativni zgodovini Rusije iz 19. stoletja v igričarskem formatu ne vidimo ravno pogosto. Nastopali bomo v vlogi mlade nune, ki pa dvomi v svojo vero, zaradi česar kmalu pobegne iz samostana, na poti pa jo spremlja pobegli kaznjenec. Ta ji pove, da pozna nekoga, ki bi lahko pomagal pri njeni bitki z njenimi dvomi glede njene vere in skrivnostnega bitja, ki jo zasleduje, ta neznani pomagač pa svoje znanje in veščine črpa iz svetega artefakta.

Sliši se hudo zanimivo in tudi napovednik pokaže nekaj izsečkov igranja, ki povlečejo k gledanju, hkrati pa so bizarni, malce zasanjani in spominjajo na nekaj iz epizod serije Twin Peaks. Pri minuti in 31 sekund lahko vidimo nekoga, ki se sredi snega opoteka in igra na pozavno, kar je že samo po sebi prizor, ki ga je vredno izkusiti.

Bizarnost ni naključna, saj je šef studia Dmitry Svetlow po poklicu arhitekt in tudi nekaj drugih članov ima izkušnje samo iz gradbeništva. Skupaj z dejstvom, da ima Indika ruske korenine to pripelje do napovednika, ki ga zahodno občinstvo ni vajeno in vse skupaj je začelo dišati po kultni klasiki tipa Pathologic.

Dmitry pravi, da se po izidu zelo verjetno ne bo vrnil v domovino, saj bo Indika imela marsikaj za povedati skozi pravoslavno cerkev, ki naj bi bila v Rusiji močno propagandno orodje za vojno, zaradi kritiziranja “posebne vojaške operacije” pa greš tam lahko za zapahe do 20 let.

Indika ima zaenkrat napovedan izid v 2024 in sicer za PC in konzoli PlayStation 5 in Xbox Series X, del prihodkov pa bo šel v dobrodelne namene za vse otroke, ki jih je prizadel trenutni spopad dveh držav.

ChatGPT lahko zdaj dostopa do interneta

Popularni pogovorni program z umetno inteligenco ChatGPT je zdaj postal toliko bolj uporaben, saj ga je podjetje OpenAI osvobodilo umetno postavljenih spon, ki so mu sicer dodale znanje interneta, a je bila njegova baza podatkov nazadnje osvežena septembra 2021. Redni uporabniki tega programa ste zagotovo že večkrat naleteli na oviro, da ste ChatGPT povprašali o nekih aktualnih dogodkih in izdelkih, nakar vam je samo žalostno odvrnil, da teh informacij nima, saj ne more dostopati do interneta.

Teh ovir ni zdaj več, saj je OpenAI spočel posodobitev, ki so ubožca potegnili iz teme in zdaj je njegova uporabnost eksponentno narasla, saj lahko dostopa do vseh informacij, ki jih trenutno ponuja internet.

OpenAI je sicer programu že na začetka leta ponudil možnost brskanja po spletu, a je bila nato ta funkcija umaknjena, saj je falot lahko dostopal tudi do vsebine plačljivih člankov in je to nato lahko izpisal uporabniku. OpenAI je nato zadevo umaknil in spravil v beta testiranje, do tega pa so lahko dostopali vsi tisti, ki so se naročili na Plus in Enterprise naročnini. To se zdaj ni spremenilo, a zdaj naročnikom ni treba več vklapljati beta funkcije, saj je ta na voljo že privzeto.

Žal brskanje po spletu ni na voljo za vse tiste, ki ChatGPT želite uporabljati brezplačno, saj se boste ti za zdaj morali zadovoljiti z verzijo 3.5, ta pa je še vedno ujeta v znanje interneta do septembra 2021. Za kaj več bo treba plačati naročnino Plus, ta pa mesečno stane 20 €, alternativno pa lahko skočite v uporabo aplikacije Bing Chat, ki jo zadaj napaja ChatGPT 4, vendar pa rezultati niso povsem identični.

Naročniki ChatGPT-ja so obenem prejeli možnost beta testiranja slikarskega programa DALL-E 3, ki ga prav tako nadzoruje OpenAI in omogoča kreiranje raznoraznih slik in risb glede na pisni ukaz uporabnika. Za uporabo DALL-E-ja je bilo treba prej obiskati ločeno stran, zdaj pa se vse to nahaja znotraj ChatGPT-ja, tako da uporabnikom ni treba preklapljati med dvema stranema oziroma aplikacijama.

Tudi za uporabo DALL-E 3 programa bo treba plačati naročnino Plus, a spet tu rešitev ponuja Microsoft, ki preko Binga ponuja izrisovanje risb na ukaz uporabnika, umetno inteligenco pa zadaj poganja DALL-E 3.

Kakšen preskok ponuja nova generacija procesorjev?

0

Procesorji so bili njega dni, ko smo PC škatle barvali v belo barvno in ne črno, morda najbolj pomemben dejavnik pri izbiri novega računalnika. Stvari so se od časov Celeronov drastično spremenile, zato dandanes vsak, ki na spletnih straneh pregleduje ponudbe novih PC-jev, ki bi jih nato zabasal v svojo nabavno košarico, najprej pogleda v smeri grafične kartice, šele nato pa se spusti v raziskovanje drugih specifikacij kot so procesor, pomnilnik in zaloga gigabajtov, ki jih bo lahko spravil na vgrajeni SSD.

To je na nek način logično, a hkrati tudi krivično. Igričarski PC-ji se prodajajo na račun iger, te pa se kupcem najlažje ponudijo preko prelestne grafične podobe, ki jih bodo ponujali trenutni in bodoči naslovi. Igralci bodo tako lažje odšteli denarce ob prikazu prelestnega ray tracing osvetljevanja in hudo podrobnih tekstur, medtem ko je simulacija NPC-jev in živega mesta, ki zaradi procesorja lahko vodi individualna življenja prebivalcev, preprosto ne izpade tako prepričljivo, niti je ni tako preprosto vdelati v igralno izkušnjo.

Ime izdelka:Ryzen 7 7800X3DRyzen 7 5800X3D
Jedra/niti:8/168/16
Frekvenca:4,4 GHz3,4 GHz
Delovna frekvenca:5 GHz4,5 GHz
L3 predpomnilnik:96 MB96 MB
TDP:120 W105 W
Pomnilnik:DDR5DDR4
Cena:456 €360 €

Za posodobitev procesorjev je vseeno pametno skrbeti, zato smo si ta mesec vzeli čas in primerjali dva predstavnika, oba pa izhajata iz AMD-jevega tabora. Na eni strani je stal pripadnik stare garde AMD Ryzen 7 5800X3D, na drugi pa se je pojavil novinec Ryzen 7 7800X3D. Oba smo spustili čez nekaj iger in za vas pripravili nekaj zanimivih primerjav.

Za testno mašino smo sestavili dve skoraj identični mašini, le da je 5800X3D poganjalo 32 GB DDR4 pomnilnika, medtem ko je 7800X3D družbo delalo 32 GB pomnilnika DDR5. V obe škatli smo stlačili grafično kartico RTX 4090, tako da smo dobili pravo primerjavo obeh procesorjev, saj nismo želeli da nas nikjer ne omejuje kakšna druga komponenta, ki bi nato okvarila rezultate.

Tako pripravljeni smo se spustili najprej raziskati čarovniško igro Hogwarts Legacy, ki je ena bolj zahtevnih iger in je pri našem testu prenosnega PC-ja ROG Ally doživela kar nekaj zatikanja. Teh skrbi pri teh dveh pošastnih PC-jih ni bilo in pri grafični nastavitvah Ultra smo pri ločljivosti 1440p na 5800X3D povprečno dosegali 88 sličic na sekundo, medtem ko je 7800X3D pri isti ločljivosti zmogel 125 sličic na sekundo. Konkretna razlika, ki pa se je pri skoku na ločljivost 4K zmanjšala in sicer na 97 sličic na sekundo pri 7800X3D in 78 sličic na sekundo pri 5800X3D.

hogwarts

Tej igri je nato sledila primerjava v Resident Evil 4. Govora je seveda o prelestni predelavi, ki je bila na PC-ju že ob izidu dobro optimizirana. Pri ločljivosti 1440p je Ryzen 7 5800X3D zmogel obrniti 140 sličic na sekundo in to pri Max nastavitvah, medtem ko je 7800X3D stvar spravil vse do 170 sličic na sekundo. Spet vidimo konkretno razliko, ki pa nato v ločljivosti 4K skorajda povsem ponikne: 7800X3D je na tem mestu zmogel pričarati 120 sličic na sekundo, medtem ko se je 5800X3D ustavil pri 118 sličicah na sekundo. Razlika je na koncu res minimalna in praktično spregledljiva, tako da če ste zaradi nekega razloga želeli Resident Evil 4 poganjati pri visoki ločljivosti in dosegati vso hitrost, ki jo ponuja 144 Hz monitor, potem tega tudi z najmočnejšim procesorjem pri maksimalni grafiki ne boste dosegli.

Podobna situacija se je primerila pri še enem dobro optimiziranem naslovu: Call of Duty: Modern Warfare 2. Pri tej igri smo skočili v večigralstvo in to grafičnih nastavitvah Ultra Quality ter tam ugotovili, da je razlika med obema procesorjema neobstoječa. Pri ločljivosti 1440p je 7800X3D zmogel 200 sličic na sekundo, medtem ko je 5800X3D tu zaostal samo za eno in se je ustavil pri številki 199. Ko pa smo na obeh procesorjih igro zagnali v ločljivosti 4K smo ugotovili, da sta oba dosegla identičen rezultat: 130 sličic na sekundo.

Za konec smo skočili še v zombie pobijalščino, ki sliši na ime The Last of Us Part One. Igra, ki je imela ob prehodu na PC ogromno težav z optimizacijo je kasneje prejela kar nekaj posodobitev in je zdaj v povsem drugem stanju, ki pa hkrati ponuja tudi najmanjše razlike med obema procesorjema. Na ločljivosti 1440p pri Ultra Quality nastavitvah se je 7800X3D sicer obnesel malce bolje, saj je sčaral 140 sličic na sekundo, medtem ko je 5800X3D tu prinesel 135 sličic na sekundo. Vendar pa se je ta prednost ob skoku na ločljivost 4K povsem skrajšala, saj je tam 7800X3D prinesel 84 sličic na sekundo, 5800X3D pa se je ustavil pri 83 sličicah na sekundo.

the last of us

Kaj nam rezultati povedo? No, da imamo pred sabo dva izredno močna procesorja, ki bosta še kar nekaj časa zmožna poganjati igre pri visokih ločljivostih, zato tudi 5800X3D nikakor še ni zrel za pokoj. Sličice na sekundo se močno razlikujejo tudi glede na igre, ki jih poganjamo, zato je pri nekaterih razlika večja, pri drugih spet malo manjša, včasih pa je sploh ni. A če gledate v prihodnost in gradite PC, ki vas bo držal na vrhuncu optimizacijskih lestvic vsaj še do naslednjega prehoda generacij konzol, potem je 7800X3D bolj pametna naložba. Čeprav morda razlika v sličicah na sekundo pri ločljivosti 4K trenutno ni velika, zna skozi leta narasti, saj 7800X3D preprosto vsebuje močnejše specifikacije kot je višja frekvenca delovanja, še enkrat večji L2 Cache in večjo prepustnost – s tem da je to resnični procesor prihodnosti, ki je združljiv z “novim” pomnilnikom DDR5.

Po drugi strani je 5800X3D smiseln, če želite prihraniti nekaj denarja. 5800X3D v trgovinah tipa EIGRE.si stane 360 €, medtem ko je treba za 7800X3D odšteti 456 €. 5800X3D je tako cenejši in smiseln za tiste, ki vztrajate na AM4 platformah, ki v sebi držijo še DDR4 pomnilnik. Seveda pa je takšna nadgradnja samo začasna in slej ali prej bo treba skočiti na pomnilnik DDR5, to pa bo s sabo potegnilo tudi nadgradnje matične plošče, pomnilnika in seveda tudi procesorja.

Bitka YouTuba in uporabnikov, ki blokirajo oglase, je z vsakim dnem ostrejša

0

Minil je dober teden, odkar nas je ob jutranjem vstajanju grobo presenetil YouTube in sicer z obvestilom, da blokiranje oglasov na tej platformi ni dovoljeno. S tem je Google prvič otežil izkušnjo gledanja vsem tistim, ki že več kot desetletje na brskalnikih uživajo vsebino YouTuba brez nadležnih oglasov, saj sta te odpravila vtičnika AdBlock Plus in uBlock Origin.

Za takšne gledalce je izkušnja YouTuba, kjer bi bili primorani trpeti reklame, praktično nekaj nepredstavljivega. Google je sicer dejal, da je bila funkcija blokiranja prej omenjenih vtičnikov bolj stvar testiranja, a zdaj je postalo jasno, da tole ne bo šlo stran in med YouTubom in uporabniki se je zdaj razvnela prava vojna, kjer vsak iz nje hoče potegniti popolno zmago in se nad kompromisi ne bo zadovoljil.

YouTube je ob detekciji vtičnikov AdBlock in uBlock najprej izpisal samo prijazno sporočilo, da blokiranje oglasov ni dovoljeno, spodaj pa je kot alternativo ponudil naročnino na njihovo storitev Premium. Okno smo lahko zaprli in nato nemoteno nadaljevali z ogledi, a spor s tem ni bil razrešen.

Kot smo predvidevali, tisti x za zapiranje okenca ni bil zagotovilo, da bo bilo to vedno tam. Obvestilo “Blokiranje oglasov v YouTubu” se je sčasoma vrnilo in če ste ga vedno znova zaprli, je sčasoma tisti x zgoraj desno za kaki dve sekundi izginil, nakar se je znova pojavil in omogočil zaprtje obvestila.

Stvar je od tam naprej samo še eskalirala. Uporabniki so opazili, da se je kasneje pokazalo novo opozorilo: “Videopredvajalnik bo blokiran po 3 videoposnetkih”, to pa naredi ravno tisto, kar je zapisano. Uporabnik lahko še vedno pogleda tri videe, nakar pridemo do končne stopnje: “Blokiranje oglasov krši pogoje storitve YouTube”. Tega opozorila ni več možno zapreti in tako vam je tudi onemogočeno gledanje trenutno izbranega posnetka, vse dokler bodisi ne izklopite vtičnika ali pa se naročite na storitev Premium, ki mesečno stane 7,19 €.

youtube

Kaj je torej uporabniku storiti? Tekom prejšnjega tedna se je na spletu pojavilo več možnih rešitev, vsaka od njih pa vsebuje različne stopnje uspešnosti.

Pri meni je največ uspeha dobila sledeča rešitev: na brskalniku Chrome sem se pri vtičnikih rešil AdBlocka in namestil samo uBlock Origin. Nakar sem se prepričal, da je trenutna različica vtičnika najnovejša, čemur je sledil skok pod nastavitve, nakar sem pod zavihkom “Moji filtri” vnesel spodnjo kodo:

youtube.com##+js(set,yt.config_.openPopupConfig.supportedPopups.adBlockMessageViewModel, false)

youtube.com##+js(set, Object.prototype.adBlocksFound, 0)

youtube.com##+js(set, ytplayer.config.args.raw_player_response.adPlacements, [])

youtube.com##+js(set, Object.prototype.hasAllowedInstreamAd, true)

Temu je sledil klik na gumb “Uporabi spremembe”, nakar sem še enkrat zagnal brskalnik in od takrat obvestila o blokiranju še nisem prejel.

A morda sem sam izjema, saj YouTuba ne uporabljam tako redno, da bi dnevno pogledal nekaj deset posnetkov, zato morda zgornja rešitev ni popolna. Prav tako ne reši zagate, če ste vmes že napredovali do stopnje, kjer vam YouTube popolnoma zablokira delovanje. Na tem mestu sicer še vedno lahko uporabite trik, kjer skočite pod posnetek in kliknete gumb “Deli” in nato izberete možnost “Vdelaj”, nakar v tem oknu sprožite predvajanje posnetka.

Spet drugi priporočajo, da posnetke odprte v novem anonimnem oknu YouTuba, v katerega niste prijavljeni s svojim računom. To je sicer samo delna rešitev, saj potem YouTube ne beleži vaše zgodovine, niti vam ne more priporočati sorodnih posnetkov.

Obstajajo tudi druge rešitve. Nekateri uporabniki poročajo, da jih je vtičnik Spark Blocker rešil oglasov na YouTubu, spet drugi pravijo, da YouTuba na brskalnikih sploh ne uporabljajo in imajo na telefonih raje aplikacijo ReVanced, ki prav tako ne vsebuje oglasov.

Vendar pa pod vsem tem tiči dejstvo, da težav še davno ni konec in da se Google še ni resneje bitke. uBlock Origin je denimo še vedno uspešen, a mora redno posodabljati svoje filtre, to pa morajo nato narediti tudi nekateri uporabniki. Če Google denimo ta proces avtomatizira in bo vsakih nekaj minut spreminjal filtre, potem bodo tudi prostovoljci na uBlocku težko sledili vsem spremembam.

A morda je Google že dosegel svoje in je zgolj pripravil tiste uporabnike, ki se jim ni dalo ukvarjati z raznoraznimi vtičniki in filtri, da so se preprosto naročili na Premium, saj je bilo to bilo na koncu bolj preprosto, Google pa je s tem dobil lep kos novih naročnikov.

The Evil Within zdaj brezplačen znotraj trgovine Epic Games Store

1

Skoraj deset let stari The Evil Within velja za eno tistih grozljivk, ki so nosile veliko potenciala, a tega niso povsem izpolnile. Za igro stoji razvijalec Tango Gameworks, ki je želel s tem naslovom ustvariti franšizo grozljivk, ki bi se znala pogumno postaviti nasproti igram Resident Evil. Ravno zaradi tega je založnik Bethesda na čelo ekipe postavil Shinji Mikami, ki je leta predtem ustvaril slavni Resident Evil 4 in tudi pri razvoju naslova The Evil Within se je dobro odrezal, le da je bila zgodba malce preveč zmedena in pri vsem tem skakanju med dimenzijami je igralec lahko hitro izgubil rdečo nit.

A kar se tiče dostavljanja srhljive izkušnje je The Evil Within svojo nalogo opravil z odliko, trgovina Epic Games Store, pa jo je uvrstila v totedensko ponudbo brezplačnih naslovov. Zadevo lahko izmaknete tule in bo za prevzem na voljo vse do 26. oktobra, nakar bo na spored prišlo njeno nadaljevanje The Evil Within 2, ki je igranje preselilo v bolj odprti svet, zaradi česar jo nekateri čislajo, drugi pa ne marajo.

Original je še danes videti povsem v redu, Tango Gameworks pa je zanj spočel tudi tri DLC.je, ki pa niso vključeni v brezplačno ponudbo in jih lahko pridobite preko sezonske prepustnice, ki stane 10 €. Dodatki so starošolski, kar pomeni, da s sabo prinesejo pošteno igralno izkušnjo v obliki dodatnih zgodb, ki trajajo kar nekaj ur. V DLC-jih The Assigment in The Consequence boste sledili zgodbi detektivke Juli Kidman, ki dogodke iz originalne kampanje predstavi v drugačni luči, The Executioner pa je krajša izkušnja in je v bistvu samo arenska preizkušnja v kateri se v vlogi ogromnega Keeperja borite proti valovom nasprotnikov.

Poleg igre The Evil Within lahko ta teden brezplačno prevzamete tudi Eternal Threads – indie naslov iz lanskega leta, ki ponuja nekaj reševanja ugank iz prvoosebnega pogleda, zgodbo pa boste izkusili preko šestih različnih likov. Stvarca na Metacriticu nosi oceno 73 iz strani kritikov, a igralci so ji ponudili precej nižjo oceno.

Igra Slender: The Arrival se je vrnila v prenovljeni obliki znotraj pogona Unreal Engine 5

0

Grozljivka Slender: The Arrival te dni praznuje že svojo 10. obletnico, kar me je nemalo presenetilo, saj nisem imel niti približno občutka, da je od izida originala minilo že celo desetletje. A čas teče neusmiljeno naprej in z njim se spreminjajo tudi navade igralcev, saj Slender dandanes niti približno ni tako popularen, kot pa je bil ob svojem rojstvu.

Začetki grozljive pojave Slender Mana segajo v daljno leto 2009, ko ga je nekdo izrisal na internetnem forumu, a tisto pravo popularnost je ta misterizona figura dobila z rojstvom YouTube serije Marble Hornets, ki je spremljala potovanje srednješolca Alexa Kralija, ki se je spravil delati svoj prvi film, a ga je medtem začel zasledovati Slender Man, ta pa ga je nato postopoma spravil ob pamet.

Iz tega je nato leta 2012 nastala igra Slender: The Eight Pages, ki je hitro postala na račun streamerjev, saj so ti vse preradi vreščali v kamere, medtem ko so iskali 8 strani, vmes pa jih je zasledoval čedalje bolj agresiven Slender Man. Samo leto kasneje se je rodilo nadaljevanje Slender: The Arrival in ravno tega je razvijalec Blue Isle Studios obnovil znotraj pogona Unreal Engine 5, vsem lastnikom originala pa je stvar ponudil kot brezplačno posodobitev 10th Anniversary Update, igra pa je zdaj na voljo za nakup tudi na trenutni generaciji konzol.

Poleg grafične prenove, ki je zdaj občutna lepša, smo dobili tudi popolnoma novo poglavje igre, imenovano Nightmare. V tem bomo igrali očeta protagonista Charlija Mathesona, ki je, tako kot njegov sin, naletel na grozote Slender Mana, te pa ga bomo povlekle v objem norosti.

Blue Isle Studios te predelave ni spočel kar tako po naključju, saj imajo s franšizo Slender kar nekaj načrtov. Trenutno namreč delajo na večjem dodatku, ki bo igri dodal tri povsem nova poglavja, izid pa je zaenkrat načrtovan za drugo četrtino leta 2024. Prav tako nameravajo v igro implementirati sodelovalni igralni način, kjer boste grozote lahko podoživeli s kakšnim prijateljem, prav tako pa nameravajo spočeti orodje za izdelovanje modov, ki bo nato na voljah tako na PC-ju kot tudi konzolah.

Če morda še nikoli prej niste izkusili originala in iščete neko novo izkušnjo za Noč čarovnic si zdaj lahko igro privoščite na Steamu s popustom, ki ceno zniža na 13,65 €.

System Shock 2: Enhanced Edition dobil prvi daljši napovednik

0

System Shock 2 je bila moja prva igričarska grozljivka, ki sem jo v bistvu srečal, še preden sem si doma lastil svoj PC. Za igranje sem se moral spraviti na kolo in se zapeljati do svojega prijatelja, pri njemu pa sva nato po dolgem in počez preigravala demo verzije igre, ki je bila sicer kratka preizkušnja, vendar je že ta ponujala ogromno pristopov do razreševanja različnih situacij.

Ko sem si nato vendarle pridobil svoj računalnik je bila System Shock 2 ena prvih iger, ki sem si jih naložil na disk, le da sem si tokrat privoščil polno izkušnjo in nad to sem bil naravnost očaran. System Shock 2 še danes velja za legendaren naslov, saj je davno propadli razvijalec Looking Glass spočel neverjetno atmosferično in grozljivo izkušnjo, ki nas je postavila na opuščeno vesoljsko barkačo Von Braun, na njej pa so se okoli razpasli mutiranci, ki jih nadzoruje poblaznela umetna inteligenca Shodan.

To slastno izkušnjo bomo zdaj lahko podoživeli v nadgrajeni obliki, saj razvijalec Nightdive Studios že dlje časa dela na obnovi drugega dela. Ta bo manjša kot pa v primeru prve igre, ki jo studio popolnoma predelal in se pri tej nalogi sicer dobro odrezal, vendar pa je hkrati ohranil zastarane mehanike originala, ki jih je danes nadležno gledati. Vseh teh težav se je rešilo nadaljevanje, saj je sestava stopenj kilometre nad originalom, prav tako je zgodba bolj privlačna in globoka, Shodan pa bolj srhljiva kot kadarkoli prej.

System Shock 2: Enhanced Edition bi moral iziti hkrati s predelavo prvega dela, a se to ni zgodilo. Razvijalec Nightdive Studios je izid prestavil in včeraj pokazal prvi daljši napovednik, ki pokaže nadgrajeno grafično podobo. Morda bi se kakšen mladi igralec prikazanemu nasmejal, saj je še vedno videti zastarelo, vendar pa je videti veliko bolje od originala: teksture niso več meglene in igra je zdaj bolje optimizirana za sodobne operacijske sisteme, hkrati pa bo izšla tudi na konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X. Poleg tega je bila dodana podpora za široke zaslone, in igra zdaj podpira igralne ploščke, ob izidu pa bomo nanjo lahko nameščali tudi mode.

Žal pa datum izida še vedno ostaja neznanka, zato igre ne bomo preigravali ob letošnji Noči čarovnic.

Igra s kartami Gwent dobila še zadnjo posodobitev

0

Mini igric znotraj večjih naslovov se načeloma izogibam in morda ravno zaradi tega nisem nikoli zares poprijel za kakšno od Yakuza iger. Vendar pa rad pri tej moji navadi obstajajo tri izjeme: igranje Pazaaka v igrah Star Wars: Knights of the Old Republic 1 in 2, poker s kockami v igri The Witcher 2 in Gwent v igri The Witcher 3: Wild Hunt.

Gwent je tista mini igra, ki je postala izjemno popularna in razvijalec CD Projekt RED je želel to priljubljenost izkoristiti, zato je zadevo spočel kot ločen večigralski naslov, ki bi nato lahko uspešno konkuriral Blizzardovemu izumu Hearthstone.

Igra je izšla leta 2018 in naletela na mešan odziv, razvijalec CDPR pa je nato začel delati na posodobitvah in dodatkih, nakar je leta 2020 zopet izdal ločen naslov Thronebreaker, ki je ohranil mehanike Gwenta in te sparil z novo enoigralsko kampanjo. Nato so lani spočeli še en takšen ločen naslov, le da je ta skočil v žanr rogue-like in se je imenoval Gwent: Rogue Mage.

Večigralski Gwent je medtem nemoteno deloval naprej, a zdaj se njegova pot zaključuje. CD Projekt RED je namreč za igro izdal posodobitev 11.10, ta pa je tudi zadnja uradna zaplata, ki bo prišla iz njihovih rok. Ultimativno je tako Gwent deloval 5 let in po popularnosti ni mogel zrušiti Heartstona, ki je izjemno trdoživ in še danes služi lepe denarce.

Gwent bo sicer še naprej deloval, le da bodo zdaj spremembe in uravnoteženja delali sami igralci. Veterani, ki si lastijo vsaj stopnjo Prestige 1, bodo mesečno lahko glasovali glede sprememb določenih kart, nakar se bodo v enem mesecu spremenile vsaj 3 ali maksimalno 15 kart. Kako točno bo to videti si lahko bolj podrobno preberete na uradni strani.

Ekipa, ki je do sedaj delala na tej igri, bo razdeljena na druge projekt, ki jih trenutno ustvarja razvijalec, vendar brez žrtev ne bo šlo, saj bo do konca leta odpuščenih nekje 30 delavcev. CD Projekt RED sicer pravi, da Gwent ne bo ostal povsem pozabljen, saj se bodo v nujnih primerih spravili delati kritične popravke, ki bi zaradi posodobitev operacijskih sistemov ponovno omogočili delovanje ali pa zakrpali nove varnostne luknje.

Turnir iz igre Assetto Corsa Competizione in dogodek Night Strike 2023 uspešno za nami!

0

Dober teden nazaj se je na lokaciji Raceland Krško odvil tridnevni spektakel, ki je pod eno streho združil tiste največje navdušence motorističnih športov. Govorimo o tistih zaljubljencih v štirikolesnike, ki se navdušujejo nad dirkanjem izven uradnih prog in med najljubše filme štejejo serijo Hitri in drzni, medtem ko še vedno vsako leto odigrajo vsaj eno rundo igre Need for Speed: Underground 2.

Dogajanje je bilo res pestro in je postreglo z raznimi aktivnostmi, kot je driftanje, Simracing, kaskaderske vožnje in tekmovanje v navijanju motorjev. Vse to je spremljala bučna glasbena spremljava, medtem ko so številni gledalci lahko uživali v gledanju kurjenja gum, ki je vsakemu vulkanizerju povzročila kurjo polt, kasneje pa so lahko udeleženci še od bližje lahko spoznali vse te nališpane avte in segli v roko voznikom in organizatorju, ki je bil tudi to leto društvo 32nd Drift Squadron.

V vsej tej kakofoniji skurjenih gum in vonja po bencinu smo si svoje mesto izborili tudi mi, saj smo se odločili izpeljati nov POP-UP turnir iz igre Assetto Corsa Competizione – le da smo tokrat dirkanje iz trgovine Mimovrste preselili na bolj verno lokacijo pravega dirkališča. Ker je bil to poseben dogodek smo igralcem za dirkanje pripravili pravo presenečenje, saj je podjetje UVI predstavilo dva nova dirkalna simulatorja: enega, ki je še v alfa verziji, tako da ga lahko obravnavamo kot prototip, drugi pa je zdaj že na voljo za nakup pod imenom UVI Racing SIM Extreme.

Tako kot že na prejšnjem turnirju se je tudi tokrat za volaniziranje prijavilo kar nekaj tekmovalcev, ki so se borili za privlačne nagrade. Žal se nam je malce zalomilo pri glavni nagradi, ki bi morala vsebovati še dirkalno izkušnjo Drift Taxi, a se je nato pokvaril avto tistega, ki bi moral vožnjo izpeljati.

Kljub temu pa so se dirkači zabavali znotraj igre Assetto Corsa Competizone, za dobro izkušnjo pa so poskrbeli volani podjetja Logitech. Tekmovalci so si nato razdelili nagrade v sledečem redu:

1. mesto (Ž. K.)

miška Logitech G502 X, gaming podloga Logitech G740, gaming tipkovnica UVI Greed Mini in UVI Shaker

2. mesto (N. A.)

tipkovnica UVI Greed Mini, gaming podlaga Logitech G240, miška UVI Envy v2 in UVI Shaker

3. mesto (Č. Č.)

miška Logitech G305, gaming podloga Logitech G240 in UVI Shaker

Tako kot vedno se zahvaljujemo vsem tekmovalcem za njihovo pridno obračanje volana ter pokroviteljema UVI in Logitech, ki redno podpirata takšne turnirje. Že zdaj vas vabimo, da nas obiščete tudi na prihajajočem dogodku POP-UP, ki se bo odvil znotraj Citypark Ljubljane, tam pa boste spet lahko skočili v oba dirkalna simulatorja, ki sta bila prisotna tudi na Raceland Krško.

Več slik iz dogodka si lahko ogledate na naši Facebook strani.

Posebna zahvala pa gre tudi društvu 32nd Drift Squadron, ki redno prireja takšne spektakularne dogodke. Spremljajte njihova socialna omrežja in uradno stran, saj se bodo tam pojavile slike in povzetni video celotnega tridnevnega dogajanja.

Cybertruck bo konec naslednjega meseca vendarle dostavljen prvim kupcem

0

Dogajajo se čudeži in po vseh teh letih od prve najave in večkratnih prestavitvah izida bo Tesla konec naslednjega meseca prvim kupcem vendarle dostavila prve primerke futurističnega električnega vozila Cybertruck.

Najava je prišla preko finančnega poročila, nakar jo je Tesla še delila preko X-a, tam pa so zapisali, da gre proizvodnja Cybertrucka po načrtih in da je dostava prvih modelov načrtovana za 30. november – takrat bodo ti avti zapustili proizvodno linijo znotraj tovarne Giga Texas.

V najavi je Tesla še najavila, da so podvojili svoje delo na umetni inteligenci in da je v Evropi njihov najbolj prodajan avto Model Y, to pa so izkoristili tudi za zahvalo vsem evropskih kupcem. Ti bodo nekaj časa morali še potrpežljivo čakati, saj je Cybertruck trenutno najavljen samo za izid v ZDA, cene pa zaenkrat ostajajo uganka. Ob predstavitvi avta leta 2019 naj bi Cybertruck veljal okoli 40.000 $, a od takrat so se stvari bistveno spremenile in zaradi inflacije je cena zagotovo narasla. Predvideva se, da naj bi bila osnovna verzija avta z enim električnim motorjem nekje 60.000 $, verzija z Dual motorjem 70.000 $ in najbolj izpopolnjena inačica s trojim motorjem okoli 80.000 $. Skratka, ko ta stvar enkrat pride v Evropo, bo z davki vred skoraj zagotovo presegla mejo 100k evrov.

Prav tako Tesla pri ponudbi močnih “pick up” tovornjakov ni sam. Ford je denimo spočel svojo serijo F-150 Lightning in Chevy načrtuje električno verzijo popularnih avtov Silverado. Cene bodo morale tako ostati konkurenčne in Ford se je očitno že pripravil na bitko, saj je julija znižal ceno F-150 Lightninga na 50.000 $ za najšibkejši model, medtem ko najbolj zmogljiva verzija zdaj stane 92.000 $.

Tesla zdaj dela tudi na posodobitvi svojih polnilnih postaj, ki trenutno podpirajo standard polnjenja na 400 V, po novem pa bi skočile na standard 800 V. 400 V je bilo sicer dovolj za običajne avte tipa Model Y, vendar pa bodo večji in močnejši avtomobili tipa Cybertruck vsebovali tudi večje baterije, ki jih bo preko 800 V polnjenja moč hitreje napolniti.

Umrl je Burt Young – legendarni trener iz filma Rocky

0

V 83. letu starosti se je od nas poslovil igralec Burt Young, ki je v svojem življenju odigral veliko vlog, a marsikdo se ga najbolj spomni po filmski franšizi Rocky, kjer je igral svaka glavnega junaka in mu je skozi original in vse nadaljnje dele ob boku stal kot trener, ki je imel zanimive ideje glede treninga. Burt je to vlogo spremenil v legendarno in če boste danes v kakšnem filmu ali risani seriji videli parodijo na Rockyjev trening, bo v ozadju stal tudi nekdo, ki bo nadomeščal vlogo Paulija.

V bistvu sem presenečen, da je bil Burt ob svoji smrti star vsega 83 let, saj je v svojih vlogah vedno bil videti starejši. V originalnem Rockyju je bil star vsega 36 let in je imel samo 6 let več kot jih je takrat štel Sylvester Stallone.

Slednji je svojemu prijatelju preko Instagrama namenil nekaj lepih besed in ob tem delil črno-belo fotografijo s snemanja filma Rocky, Burta pa je označil za neverjetnega človeka in umetnika.

Burt je sicer v vseh svojih filmih igral strogega človeka, s katerim ni pametno zobati češenj. Osebno nisem bil velik privrženec Rockyja, vendar pa se mi je Burt vseeno zapisal v spomin in sicer zaradi vloge, ki jo mediji niso velikokrat omenili.

Burt je namreč nastopil v seriji Sopranovi in to samo v eni epizodi, kjer je odigral starošolskega gangsterja z imenom Bobby Baccalieri Sr. – očeta Bobbyja Baccalierija. Bobby je bil v epizodi tik pred smrtjo, saj je trpel zaradi pljučnega raka, vendar pa je dovolj pri močeh da mu je naročena naloga umora. Stvar uspešno opravi, a ga naloga skoraj stane glave, umor pa mu nabije toliko adrenalina, da si po vsem tem času spet prižge cigareto, ki ga na koncu tudi pokonča.

Burt Young, čigar resnično ime je bilo Gerald Tommaso DeLouise, je umrl 8. oktobra znotraj svojega doma v Los Angelesu, novico o njegovi smrti pa je za New York Times potrdila njegova hčerka Anne Morea Steingieser.

Netflix zopet napovedal dvig cen

1

Legalno gledanje vsebine na domačem televizorju postaja presneto drag posel. Medtem ko smo se v 2020 kopali v ponudbi pretočnih servisov po nizkih cenah, so zdaj vsi od večjih igralcev zategnili pasove in napovedali dvig cen. Naša mala Slovenija se je sicer podražitvam uspešno izogibala, a kdo ve, koliko časa bo še preteklo, preden tudi pri nas ne zabeležimo višjih mesečnih položnic.

Če smo se izognili dvigu cen iz strani Netflixa, ki je te nazadnje dvignil na začetku tega leta, pa nismo izostali iz njegovega globalnega preprečevanja deljenja gesel med uporabniki. Ta stvar v Sloveniji v bistvu deluje samo na pol: sam osebno lahko na sposojenem računu Netflix še vedno spremljam preko brskalnika in telefona, a mi je to onemogočeno na samem televizorju. Tudi ta ovira ni neobhodna, saj sem nekaj časa lahko serijo ali film sprožil na telefonu, nato pa stisnil gumb, ki je predvajanje preselil na televizor. To je delovalo samo nekaj časa, a zdaj sem našel že nov trik: če preko VPN-a IP televizorja preselim v Turčijo, Netflix deluje brez problemov tudi na TV-ju.

To preprečevanje deljenja gesel je marsikak uporabnik napovedal kot za smrt Netflixa, a zgodilo se je ravno obratno, saj je pretočni gigant na ta račun pridobil cel kup novih naročnikov. Netflix je včeraj izdal novo finančno poročilo, v njem pa je omenil, da je porast naročnikov zaradi preprečitve deljenja gesel presegel pričakovanja in v zadnjih nekaj mesecih so na ta račun dodali 8,76 milijona novih strank. Poleg tega so veliko začeli služiti na račun nove stopnje naročnine, ki je podprta z reklamami, a je zaenkrat na voljo samo v 12 državah. Ta stopnja je v zadnji četrtini porasla za 70 % in zdaj predstavlja 30 % vseh novih naročnikov, ki so se k tej stopnji zavezali znotraj podprtih držav.

Dobri poslovni rezultati so jih pripeljali do napovedi dviga cen naročnin. Američani bodo po novem za Basic stopnjo plačevali 11,99 $, Premium pa je iz 19,99 $ skočil na kar 22,99 $. Dražje bodo cene tudi po Evropi: Francozi bodo po novem za Basic plan, ki omogoča gledanje na samo eni napravi in to pri ubogi ločljivosti 720p, plačevali 10,99 € mesečno, Premium plan, ki je edini s 4K ločljivostjo pa bo zdaj tam zase zahteval 19,99 € mesečno.

V primerjavi s temi cenami smo Slovenci kar na dobrem kar se tiče Netflixove cenovne politike, saj pri nas za Basic naročnino plačujemo 7,99 €, medtem ko je Premium z 11,99 € mesečno skoraj z desetaka cenejši od francoske verzije.

A slej kot prej se bodo stvari podražile tudi pri nas in ta dvig cen je v bistvu nekakšno okno v prihodnost vseh stvar, ki bodo prispele tudi v naše konce. Zaradi dobičkonosnosti stopnje naročnine z oglasi bo ta enkrat prišla tudi med nas, preprečevanje delitev gesla pa so napovedali tudi konkurenčni servisi tipa HBO Max in Disney+.

Film Napoleon dobil nov napovednik

0

Vsake toliko se spomnim, da dandanes na mojem televizorju in znotraj kinov pogrešam dve stvari: epske zgodovinske filme in dejansko zabavne komedije, ki vsebujejo nekaj črnega humorja. Sem pač pripadnik stare garde gledalcev, ki mu že malce peša spomin in čeprav sem v zadnjih letih zagotovo pogledal že kakšno komedijo, se mi zdi, da mi je bila zadnja res smešna stvar 40-letni devičnik.

Pri zgodovinskih filmih situacija ni kaj preveč boljša, saj sem pri tem žanru nazadnje zabaval ob ogledu filma 300, a letos se zna končno zgoditi, da bom svojo knjižnico ogledanih izdelkov nadgradil z novim filmom. Ta se imenuje Napoleon in v sebi vsebuje praktično vse stvari, ki so nujne za njegov uspeh: v režiserski stolček se bo zopet usedel Ridley Scott, v glavni vlogi pa se bo pomudil Joaquin Phoenix.

Dvojec je skupaj že sodeloval v historični megauspešnici Gladiator, zdaj pa bo poskušal obuditi najbolj slavnega francoskega generala Napoleona Bonaparteja, ki je izkoristil nemirno zgodovino Francije in se preko vojske sčasoma okronal za prvega cesarja te države. Temu je sledilo obdobje osvajanj Evrope in cel spisek intrigantnih bitk, vse dokler ni pretiraval in v Rusiji doživel poraza, nakar se je začelo vse okoli njega rušiti. Sledili so upori v Evropi in na koncu je bil Napoleon odstavljen, nakar se je želel zastrupiti, a je samomor preživel, Francozi pa so ga nato izgnali na otok Elbo. Tudi tu ni bilo njegove zgodbe še konec, saj je z otoka pobegnil in zopet poskušal napasti Pariz, a je bil pri tem znova poražen v slavni bitki Waterlooja. Temu je sledil dokončni izgon na otok Svete Helene, kjer je živel zastražen do konca svojih dni.

Kakor vidite je imel Napoleon presneto razburljivo življenje in v bistvu je čudno, da še nihče ni poskušal skupaj spraviti epske obnove njegovega življenja. Po drugi strani pa niso vsi Ridley Scott, ki bi lahko dobili odobreni visok proračun, ki ga bo ta film očitno podjetno izrabil. Drugi napovednik vsebuje kar nekaj epskih scen: vidimo lahko priprave na spust giljotine in veliko množičnih bitk, kjer vse poka in se trese. Ko bi le ustvarjalci napovednikov nehali v svoje izdelke riniti predelave slavnih rock komadov – tokrat moramo poslušati Black Sabbath, ki niti približno ne paše v ta film.

Napoleon v kina prispe 22. novembra, nakar se bo zavihtel še na pretočni servis Apple TV+. Ridley Scott bo ta prehod na televizorje pospremil s posebno, razširjeno izdajo filma, ki bo dolga kar 4 ure.

Slovenci imamo znotraj igre Euro Truck Simulator 2 čisto pravo virtualno podjetje!

3

Nekaj čudno pomirjujočega je pri spremljanju gledanja vožnje tovornjakov. Na YouTubu najdemo cel kup videov, kjer voznik v kabino zalepi kamero, ta pa nato snema vožnjo po različnih cestah in okolicah in navidez se pred kamero ne zgodi nič preveč razburljivega, pa imajo vseeno takšni posnetki tisoče ogledov.

Zakaj? Stvar je težko pojasniti, vendar pa vožnja tovornjaka za marsikakšnega predstavlja nekakšno svobodo in čeprav je takšen poklic lahko izjemno naporen, je sama vožnja do določenega cilja osvobajajoča in bržkone takšna nenehna potovanja pri voznikih vzbudijo tisti starodaven nagon staroselcev, ki so bili skoraj ves čas na poti in so se selili iz ene lokacije na drugo.

Seveda vožnja tovornjaka ni za vsakega, saj ta poklic zahteva veliko žrtvovanja osebnega življenja, zato so nekateri pograbili po naslednji najboljši stvari: virtualni simulaciji takšnega življenja in poklica, kjer se ob koncu dneva vedno lahko vstaneš in uležeš v objem tople domače postelje, namesto da bi moral smrčati na nagnjenem sedežu znotraj kabine.

Če vse skupaj vzamemo v zakup potem niti ni čudno, da je igra Euro Truck Simulator 2 iz leta 2012 med igralci še vedno tako priljubljena. Zadeva namreč nima neke prave konkurence, skozi leta obstoja pa si je nabrala tako veliko skupnost privržencev, da so si nekateri v njej ustvarili čisto prava virtualna podjetja.

Pri virtualnem tovornjakanju je poleg osnovne igre Euro Truck Simulator 2 obvezna tudi namestitev večigralskega moda TruckersMP. Ta vsebuje cel kup funkcij, ki iz igre naredijo verno simulacijo vožnje tovornjaka, razvijalec pa za ta mod neprestano dodaja nove posodobitve. Tudi Euro Truck Simulator 2 še vedno dobiva novo uradno vsebino – letos je denimo izšel dolgo pričakovani MAN TG3, ki je že osvojil srca mnogih igralcev.

Tudi pri Slovencih je Euro Truck Simulator 2 izjemno priljubljena zadeva in tudi mi smo dobili svoje prvo virtualno podjetje pod imenom Klemen Transport – Virtualno Podjetje, ki izhaja iz fizičnega podjetja s sedežem v Mengšu. Njihova zgodba seže v leto 2016, ko so začeli graditi to svojo virtualno skupnost, ki je hitro začela pridobivati na popularnosti. Od skromnih začetkov so kmalu postali del avtoprevoznikov, ki delujejo tako v Sloveniji kot v Evropi, ekipo pa te dni vodita Marko Tomše in Matej Zupančič, ki sta znana po svoji zanesljivosti in ljubezni do tovornjakov ter virtualne izkušnje Euro Truck Simulator 2.

Njihova virtualna ekipa trenutno šteje 26 predanih članov, ki svoj čas in strast posvečajo igranju in ta goreča skupnost je vedno pripravljena v svoje vrste sprejeti nove voznike – a seveda bo treba upoštevati določena pravila ter spoštovati medsebojni bonton. Vsi novi člani, ki bodo pridno vozili in spoštovali druge bodo nagrajeni z nagradami iz resničnega sveta, a to pride v poštev samo za tiste, ki so se pripravljeni zaobljubiti za daljši čas. Za pridružitev ne potrebujete nekega posebnega simulatorja – dovolj je že zagnanost, osnovno znanje igre in ljubezen do tovornjakov, ob pridružitvi pa bo poskrbljeno za brezplačno grafično preobrazbo vaših tovornjakov in prikolic.

Spoštovanje do igre in bonton do drugih igralcev sta vodilni viziji tega podjetja in ekipa se preko tega trudi biti vzor drugim prevoznikom: ne le v Sloveniji, temveč tudi v širšem svetu.

Pomembno je poudariti, da se Klemen Transport trudi predstaviti podjetje s svojimi avtentičnimi barvami belo, modro in rdečo in to zahtevajo tudi od vseh svojih voznikov. Tako se pač gradi skupnost, večina igralcev slovenskega virtualnega podjetja pa najraje vozi na promods mapi, ki zajema vse dele držav – vključno z našo Slovenijo. Tudi Promods mapa se redno posodablja in izboljšuje, zato vožnja nikoli ne postane dolgočasna, vsi vozniki pa redno prejmejo nove naloge preko dispečerjev, ki skrbijo za organizacijo prevozov vsak dan.

Za tehnikalije je poskrbljeno, zato boste vedno vedeli, kako trenutno stojijo vaše statistike: kilometri in dostave se beležijo v programih, kot sta TruckBook in Trucky. Pri vožnji nikoli ne boste sami, hkrati pa ne boste omejeni samo na voznike znotraj podjetja, saj vozniki redno sodelujejo pri konvojih, ki potekajo v različnih terminih in to v sodelovanju z drugimi podjetji.

V Klemen Transport virtualnem podjetju si želijo realno predstaviti nekatera druga popularna večja podjetja, kot so Lidl, Tuš, Hofer, Petrol in druge. Prav tako so pripravili posebno grafično preobrazbo prikolic za podjetji SOL Group in ekipo Petrol Slovenija.

Vse dogajanje tega virtualnega podjetja lahko spremljate prek njihove uradne Facebook strani, navdušenci nad prenosi v živo pa si lahko ogledate uradni Twitch kanal ali pa se spravite v pogovarjanje preko uradnega Discorda.

Pridružite se jim in postanite del njihove skupnosti, ki deluje kot prava ekipa – z enakimi strastmi in cilji v svetu virtualnega prevoza. Vsem novim igralcem je ta hip zagotovljen prevoz kontejnerjev, razsutega tovora, hladilnikov, ponjav in različnih tekočin, zato ne boste sedeli na rezervni klopi ampak boste takoj imeli polne roke trdega, a obenem slastno zabavnega dela.

Skull Island: Rise of Kong je pozni kandidat za najslabšo igro 2023

0

Letos smo dobili poplavo odličnih iger, zato bo delanje lestvice najboljših iger leta težka naloga, še težje pa bo okronati najboljšo igro leta 2023. Po drugi strani pa ni manjkalo niti slabih iger, medtem ko je dno lestvice prepričljivo držala igra The Lord of the Rings: Gollum – igra, ki je bila tako slaba, da je njen razvijalec Daedalic Entertainment preprosto obupal nad nadaljnjim razvojem iger, čeprav so industriji veljali že za veterane.

A glej ga zlomka: Gollum morda celo ne bo najslabša igra tega leta, saj se je včeraj rodil pogumni izzivalec. Gre za igro Skull Island: Rise of Kong, ki jo je razvil studio IguanaBee in založil GameMill, stvar pa je že takoj po izidu postala predmet množičnih norčevanj preko interneta.

Glede na igralne izseke je stvar videti naravnost katastrofalno in v bistvu je zgrajena že ideja igre. Kaj je največja privlačnost King Konga? Ogromna gorila seveda in kdo ne bi želel izkusiti takšne igre, kjer se vihtiš po pragozdu in se bojuješ z ogromnimi tiranozavri? No, Rise of Kong gre v drugo smer, saj nam želi predstaviti zgodbo Konga, ki mu kot mladiču umorijo starše, nakar se odpravi na pot maščevanja.

Skratka, Kong v tej verziji igri še ni odrasel in je pač običajna gorila, kar pomeni, da se boste skozi igro bojevali proti dolgočasnim nasprotnikom tipa rakci in pajki, zadnji šefovski obračun pa je proti nekakšnemu dinozavru, ki pa je videti kot malce večja kokoš.

A ni samo zgodba problem pri tem naslovu. Igralne mehanike se zanašajo na pritiskanje enega gumba, tako da je boj povsem brezvezen, vmes pa boste naleteli še na nekaj platformskih izzivov, ki pa so videti kot nekaj, kar je spočel nekdo, ki se je prvič srečal z ustvarjanjem stopenj.

Da grafične podobe sploh ne omenjamo, saj je ta videti še slabše od Golluma. Nekdo je celo opazil, da se v eni sceni razvijalcu ni dalo animirati izraz dinozavra, zato so preko njegove glave samo prilepili JPG sliko njegovega rjovenja.

Na Steamu sicer lahko najdemo še večje zmazke od tega naslova, vendar pa Skull Island: Rise of Kong drugačen, saj se prodaja za 40 €, za njim pa stoji založnik GameMill Entertainment, ki je v preteklosti založil že kar nekaj naslovov, ki so bili narejeni po zunanjih licencah.

Skratka, Rise of Kong je videti popolnoma zanič in če si želite podoživeti kakovostno izkušnjo največje gorile na svetu, potem je še vedno najboljša igra Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie iz leta 2005, a to je dandanes izjemno težko pridobiti, saj je ne prodajajo na nobenem digitalnem servisu.

Zdaj lahko dogodke originalnega Alana Waka podoživite znotraj Fortnita

0

Koliko igralne baze si delita igri Fortnite in Alan Wake? Vprašanje ni tako trapasto, saj je eno večigralska streljačina, ki je namenjena vsem generacijam igralcev in je za igranje brezplačna na praktično vseh možnih platformah, medtem ko je drugo globoka psihološka grozljivka, ki bo ob svojem izidu zahtevala premijsko ceno.

A igri si delita založnika Epic Games, ki je bil njega dni tako velik navdušenec nad igrami finskega razvijalca Remedy Games, da je na mizo zmetal kupe denarja in razvijalca tako pripravil, da je po desetih letih vendarle začel delati na drugem delu serije Alan Wake. Vprašanje sicer ostaja, če bi se založnik v kaj takšnega spustil tudi v današnji ekonomiji, ko je bil primoran dvigniti cene V-Bucksov in odpustiti skoraj jurja zaposlenih.

Kovanje igre Alan Wake 2 se je začelo še preden so jim upadli dobički in zdaj je zadeva tik pred izidom, tako da je treba začeti delati tudi na promociji. In kje je to dandanes nujno narediti? V Fortnitu, seveda! Ta igra je sicer redno deležna promocij iger in filmov, vendar pa se je Epic Games tokrat malce bolj potrudil in namesto, da bi samo v igro porinil preobleko Alana, je raje spočel kratko enoigralsko izkušnjo, ki pokaže tiste najbolj pomembne dogodke prvega dela in igralce tako bolje pripravi na preigravanje nadaljevanja.

Remedy je sicer že izjavil, da za uživanje dvojke ne bo potrebno kakšno posebno predznanje, a seveda to drži samo na pol, saj bo drugi del direktno nadaljevanje, tako da bomo od izkušnje veliko več odnesli tisti, ki so jim znani dogodki originala. Posebna enoigralska kampanja znotraj Fortnita se bo imenovala Alan Wake: Flashback in je v bistvu nekakšna hitra obnova, ki pokaže tiste najbolj pomembne dele originalne kampanje. Kot igralec v bistvu ne bomo preigravali te stopnje, ampak bomo bolj porinjeni v vlogo gledalca, tako da bomo gledali vmesne sekvence in se sprehodili čez peščico glavnih stopenj, vsake toliko pa bomo lahko prebrali kakšno stipkano stran ali pa preko svetilke v resnični svet pripeljali predmete, ki jih je v kremplje dobila Tema.

Tako je Alan Wake: Flashback videti kot kratek napovednik, ki obnovi dogodke in smo jih vajeni gledati na Netflixu pred izidom kakšne nove sezone serije. Zadeva je povsem brezplačna in traja nekje slabe pol ure, poiščete pa jo lahko znotraj Fortnite Discoverja ali pa se do izkušnje dokopljete preko kode 3426-5561-3374.

Alan Wake 2 izide 27. oktobra, zaradi nravi založnika pa bo na PC-ju dostopen samo preko Epic Games trgovine in to po malce nižji ceni 49,99 €.

Vojna zvezd uradno prihaja v Minecraft

V igričarsko obliko prihaja nova pripoved iz rodovitne zgodovine Vojne zvezd, le da bomo tokrat gledali v malce manjši projekt, ki se bo izrodil na dokaj nepričakovanem mestu. Globalni fenomen Minecraft, ki kljub svoji več kot 10-letni starosti danes deluje bolje kot kadarkoli prej, bo namreč dobil Vojnozvezdno obarvani DLC imenovan The Path of the Jedi.

To bo enoigralska izkušnja, ki se bo dogajala v obdobju preddelov, specifično se gre za nekje obdobje znotraj filma Napad klonov in risane izvedenke Vojna klonov, tako da bomo na zaslonih gledali nekaj najbolj legendarnih Jedijev, ki so si kadarkoli nataknili kapuce in nato hipijevsko predavali o miru med vsemi bitji. Prvi napovednik pred kamere postavi Maca Winduja, Obi-Wana Kenobija in tudi Yodo, med pripadniki temne strani Sile pa se nahaja zloglasni General Grievous, ki mu bo družbo zagotovo delal še kak porednež.

Kaj točno bo zgodba vsebovala ni znano, a jasno je, da bomo zastopali vlogo mladega vajenca, ki bo nato moral skakati med različnimi planeti, ki bodo v Minecraft izvedenki nosili kvadratno obliko. Nakar nas časa nekaj mahanja z žaromečem in uporabljanja posebnih moči, ki bodo uboge droide razmetavale v vse smeri, vmes pa bomo gledali vmesne sekvence, ki nam bodo zgodbo preddelov ponudile v drugačni luči.

The Path of the Jedi je videti hudo zanimivo in čeprav cena zanj zaenkrat še ni znana, smo zanj dobili vsaj datum izida, ki se bo zgodil že 7. novembra. Za preigravanje boste potrebovali nameščeno kopijo igre Minecraft: Bedrock Edition, ki je vključena v katalog naročnine Game Pass.

Drama dveh YouTuberjev dosegla vrhunec, ko je eden od njiju drugega obiskal na domu

0

Že kar nekaj časa nismo pisali o kakšni novi drami, ki bi se pojavila v svetu streamerjev. Vplivneži se očitno pripravljajo na zimsko spanje, zato je čas še zadnjič preusmeriti nekaj pozornosti nase in s tem pridobiti nekaj naročnikov.

V vojno sta se tokrat zapletla YouTuberja jacksfilms, ki drži 4,89 milijona sledilcev in YouTuberko Sssniperwolf, ki na tej platformi drži kar 34 milijonov naročnikov, na Instagramu pa njene avanture spremlja preko 5 milijonov ljudi.

Ravno te njene avanture so problem, saj se je jackfilms že večkrat spravil na njeno vsebino, ki zahteva zelo malo truda in jo je v bistvu označil za krajo. Sssniperwolf namreč največ dela na “react” vsebini – gre v bistvu za videe, kjer sama sebe snema med gledanjem vsebine drugih ustvarjalcev, nakar na njih reagira ali pa poda svoj komentar. Seveda dekla tudi ne izgleda slabo in vse to je dovolj, da dnevno dobiva nove naročnike in priliv denarcev, YouTuberjem tipa jackfilms pa tak način služenja ni všeč, saj v bistvu YouTuberka služi na račun drugih.

Vendar pa SSSniperwolf ni običajna vplivnica. Njeno pravo ime je Alia Shelesh in v preteklosti je bila že vsaj dvakrat aretirana. Nazadnje so ji lisice nadeli leta 2016, saj se je preveč glasno prepirala s svojim partnerjem in je bila zato na njiju poklicana policija. Leta 2013 pa je za zapahi pristala na račun oboroženega ropa, tako da je to punca, ki jo ni pametno preveč razjeziti.

Skratka, streamerka je imela nedavno dovolj tega, da je predmet jackfilmsovih posnetkov, zato je svoje sledilce na Instagramu povprašala, če naj tega obišče na domu, saj se ta nahaja samo 5 minut stran od njene trenutne lokacije snemanja. Seveda jo je internet priganjal k temu, da naj mu potrka na vrata.

Nekaj takšnega se je kasneje tudi zgodilo. Jackfilms sicer pravi, da ni ravno stopila v dnevno sobo, a je sredi noči res obiskala njegov dom in nato posnela njegovo hišo, vse to pa je nato delila preko Instagrama. S tem je pošteno prestrašila njega in njegovo ženo, ki sta se ta čas nahajala znotraj in glede na dokaj nasilno zgodovino streamerke je bil ta strah upravičen.

SSSniperwolf pa pravi, da je zgodba povsem drugačna, saj naj bi jackfilms bil tisti, ki je nadlegoval njo in da zdaj dela celo dramo samo zaradi tega, ker se je z njim želela pogovoriti.

Jackfilms se z njo seveda ne strinja in zdaj poziva, da jo YouTube povsem odstrani iz platforme. Njegovemu mnenju se je pridružil tudi popularni streamer Ludwig, ki pravi, da je bil njen obisk resničnega doma YouTuberja čisto prevelika eskalacija in bi jo morala doleteti neka kazen, a YouTube se zaenkrat na vso to dogajanje še ni odzval.

Prišli smo že tako daleč, da nas razvijalec pred izidom igre opozarja na težave z delovanjem

1

Založnik Paradox Interactive in razvijalec Colossal Order za konec tega meseca pripravljata splavitev težko pričakovane igre Cities: Skylines 2 – strategije, v kateri se bomo preizkusili kot planer razvoja ogromnega mesta. Glede na to, da EA-jeva serija SimCity že dolgo ne kaže znakov življenja, je bil original toliko bolj popularen, saj praktično ni imel konkurence, skupnost pa je nato za ta naslov spočela celo serijo modov, ki so mu še podaljšali življenjsko dobo.

Pričakovanja za drugi del so bila visoka, a zdi se, da se je razvijalec med snovanjem kode zapletel v nekaj težav. Igrin izid je bil namreč začrtan za 24. oktober, po novem pa tega datuma ne bosta ujeli verziji igre za konzoli Xbox Series X in PlayStation 5, saj bosta izšli šele spomladi 2024. Paradox je v izjavi za spletno stran IGN zgolj povedal, da za doseg sprejemljive kvalitete na teh konzolah potrebujejo več časa, vsi tisti, ki pa so igro prednaročili, bodo prejeli samodejno vračilo nakazanega denarja.

Tako bo 24. oktobra izšla samo verzija za PC, a tudi ta bo s sabo potegnila nekaj težav. Razvijalec je že konec septembra malce prestrašil svoje oboževalce, saj je dvignil mejo minimalnih in priporočenih sistemskih zahtev in to na dokaj visoko raven. Minimalne zahteve so sicer dokaj blage, a kdo ve kakšno igranje bodo omogočale, saj zraven niso pripisane ločljivosti. Priporočene pa zahtevajo že novejše procesorje kot sta Intel Core i5-12600K in AMD Ryzen 7 5800X, medtem ko bo treba posedovati vsaj grafično kartico RTX 3080.

Razvijalec te zahteve opravičuje s tem, da je Cities: Skylines 2 pač naslov naslednje generacije in zato zahteva bolj sodobno opremo. Vendar pa se zdi, da tudi če izpolnjujete vse zahteve, končni izdelek morda ne bo deloval po pričakovanjih. Razvijalec je na uradnem forumu zapisal, da se je ekipa trudila dostaviti dobro optimizacijo, a da niso dosegli svojih začrtanih ciljev, so se pa zaobljubili nadaljnji podpori preko posodobitev.

Če beremo med vrsticami je jasno, da bo Skylines 2 vseboval težave z optimizacijo, česar smo igralci postali že vajeni. Leto 2023 je resda izdalo cel kup naslovov, a veliko njih preprosto ni doseglo želene optimizacije: nam je nazadnje povzročala težave dirkaška igra Forza Motorsport, nedavno pa je izšel še Lords of the Fallen, ki slabo teče tudi na aktualni generaciji konzol.

Se pa redko pripeti, da založnik še pred izdajo igre opozarja na vse prihajajoče težave. Paradox pravi, da to dela zaradi transparentnosti, a nam se bolj zdi, da se vnaprej pripravljajo na plaz pritožb in v bistvu želijo igralcem prodati nedokončan produkt, ki mu bo za povrh vsega še umaknjena podpora za Steam Workshop.

V začetku novembra v Citypark Ljubljana prihaja nov GAMING POP-UP dogodek!

0

Ste že mislili, da bomo leto 2023 čez spravili brez enega samega POP-UP dogodka znotraj nakupovalnega središča Citypark v Ljubljani? No, vaš napad panike je bil neupravičen, saj se seveda tudi letos vračamo razveseliti stare in mlade igralce, dan pa znamo popestriti tudi tistim, ki se bodo samo sprehodili mimo naših stojnic, kar jim bo sprožilo globoko ljubezen do igričarstva, za katero sploh niso vedeli, da se skriva v njih.

Seveda tole tudi ni edini POP-UP dogodek, ki smo ga izvedli letos, saj smo serijo njih spočeli znotraj trgovine Mimovrste, le da je tam šlo za izvajanje raznih turnirjev, medtem ko bomo 3. in 4. novembra v Citypark Ljubljana spočeli bolj splošni dogodek, ki bo za udeležbo povsem brezplačen in bo omogočal vrsto atraktivnih preizkušenj.

Veterani naših dogodkov že veste, kaj vas čaka in vsa pričakovanja bodo seveda izpolnjena. Na lokaciji vas bo pričakala vrsta Lenovo Legion igričarskih računalnikov, s pripadajočimi monitorji in periferijo podjetja UVI. Vsi ti PC-ji bodo prosti za uporabo in na njih bomo pred tem naložili tiste najbolj popularne večigralske igre kot so Fortnite, League of Legends, Counter-Strike 2 in Valorant, vi pa se samo usedete, bodisi sami ali pa v družbi s prijatelji, in se spravite v starošolsko doživetje LAN zabav.

Tam bodo tudi konzole PlayStation 5, ki bodo omogočale spopade 1v1 v nogometni igri FC 24, seveda pa nismo pozabili niti na VR zabavo, ki je že tradicionalen spremljevalec naših dogodkov. Novost letošnjega dogodka bodo očala Meta Quest 3, ki so svoje rojstvo doživela šele v začetku tega meseca in ponujajo noro kombinacijo VR in AR igranja. Potem je tu seveda igra Beat Saber, ki vedno priskrbi nekaj plesne zabave, vsaj ena VR očala pa nameravamo povezniti tistemu, ki se bo spravil v dirkanje na simulatorjih UVI Racing.

Ti bodo seveda tudi tokrat prisotni, letos pa nameravamo na njih povezniti volan Logitech G923, ki bo poskrbel še za bolj odzivno dirkanje, medtem ko vas boste ovinke preganjali znotraj iger Project Cars 2 in Gran Turismo 7. Podjetje UVI bo na dogodku predstavilo dva nova simulatorja dirkanja: UVI Racing SIM Extreme, ki je zdaj že na voljo za nakup, drugi pa je še v alfa stanju, a je že na voljo za testiranje.

Na prav posebni postaji bo poskrbljeno za tiste, ki imate radi malce počasnejšo vožnjo, z lepim pridihom kmetijske mašinerije. Skupaj z Logitechom bomo namreč preko posebnega volana in gumbov poskrbeli za verno preizkušnjo izjemno popularne igre Farming Simulator 22.

Seveda to še zdaleč ni vse, saj bomo poskrbeli tudi za kakšno lepo presenečenje, obiskovalce pa bo zabaval popularni YouTuber WORTEX.

Letošnja novinca pod seznamom pokroviteljev sta VALÚ in plačilni sistem PaySafe. Oba nam omogočata lažje upravljanje z digitalnim plačevanjem, VALÚ pa omogoča še nakup PaySafe plačilnih kartic, zaradi česar sta popolna partnerja.

Na koledarčku si tako obkrožite 3. in 4. november, saj bosta to po novem igričarska dneva in se vidimo zopet v Citypark Ljubljana – tokrat bo lokacija malce drugačna, saj se bomo premaknili pred trgovino Humanic.

Več informacij glede dogodka najdete na uradni strani.