Izvršni direktor Appla Tim Cook je namignil na znižanje cen telefonom iPhone, saj naj bi se prodaja teh drastično znižala. Za upad prodaje krivijo tudi ekonomski padec Kitajske, a hkrati Cook meni, da so cene za “navadne smrtnike” previsoke.
Omenil je tudi močen dolar, saj so cene v primerjavi z ostalimi državami pri telefonu iPhone X zelo različne. V Ameriki namreč iPhone X stane približno 870€, medtem ko v Veliki Britaniji kar 1,140 €. Prav zato naj bi cene kmalu spremenili, da naredijo ravnovesje med državami.
Tudi na Kitajskem se vedno več ljudi odloči za druge telefone in je opazen padec prodaje Applovih izdelkov.
Upad je viden tudi v Evropi, kjer naj bi prodaja iz leta v leto padala za 3%. Povsem drugačna zgodba pa je v Ameriki, kjer je prodaja zrasla za 5%, rekord pa jim je uspel v zadnji četrtini leta, ko se je prodaja zvišala kar za 19%, kar je naneslo na 10.9 milijarde ameriških dolarjev.
Čez Atlantik smo lahko spremljali drugi teden tamkajšnjega tekmovanja v igri League of Legends. Pogled na lestvico je precej izenačen, saj si kar šest ekip deli 3. mesto. Kdo so ekipe z enakim izkupičkom pa izvete v povzetku 2. tedna.
Dvoboj ekip z rezultatom 1-1 po prvem tednu je prinesel kar nekaj preobratov. Bolje so začeli pri Echo Foxu, ki so v sicer v sredini igre popustili a obržali manjšo prednost. Odločil je boj pri Baronu, ki ga je v 33 minuti dobil TSM. Zven je na Ezrealu metal svoje Q-je in prigaral težko zmago TSM-u.
Golden Guardians so pričakovano po prvem tednu sami ostali na dnu razpredelnice, kjer jim družbo dela še ekipa 100 Thieves. Če že samo pogledamo začetno postavo GGS vidimo, da ne morejo resno konkurirati drugim ekipam. Izpostaviti je mogoče samo Hauntzerja, ki pa mu to igro ni šlo najbolje. C9 je kontroliral celotno igro in na koncu vpisal svojo 2. zmago.
Dvoboj najbrž najboljših dveh bot lanov, pa čeprav 100 Thieves ne kažejo najboljše forme. Bang in Aphroomo sta na papirju zelo močen bot lane, a se korejski zvezdnik Bang v ameriški ekipi še ne znajde. Povsem drugačna zgodba je pri supportu CoreJJ-u, ki naravnost blesti z Doubleliftom. Tudi v tej igri se je tako izkazalo, ko sta z Doubleliftom uničila bot lane 100 Thievsov. Liquid je tako ostal nepremagljiv, medtem ko 100 Thievse prave občutke še išče.
FlyQuest (2-0) proti CLG-ju (0-2) je bil nedvomno boj, v katerem smo pričakovali lahek sprehod FlyQuesta. A CLG je pokazal drugačno plat v tej igri … no Power of Evil je pokazal drugačno plat sebe, saj je svojo ekipo pripeljal do zmage. Igra je imela nasplošno zelo malo ubojev, a je PoE končal z rezultatom 5-0-4. Prvi poraz torej za ekipo FlyQuesta in prva zmaga za ekipo CLG.
Ali Hunijev skill peša, ali pa se ekipe fokusirajo na njegov lane? V prejšnjih sezonah, ko je Huni dominiral na Topu so bili nasprotniki brez moči. V tej sezoni pa Huni še ni pokazal vsega svojega znanja oziroma se ekipe praktično sfokusirajo nanj. Nič drugače ni bilo v tej igri, saj sta Dhokla (Sion) ter Dardoch (Lee Sin) praktično kampirala Hunija, ki enostavno z Liro (Elise), ni naredil nič uporabnega. OpTic je prednost izkoristil in zabeležil svojo drugo zmago.
Dvoboj najslabših ekip v ligi, ki se je dodobra začel šele okoli tridesete minute. Ekipi sta si konstantno izmenjavali vodstvo, dokler ni prišlo do dokončnega Baron fighta, ki ga je dobil 100 Thieves. Do konca igre so si nabrali dovoljšno denarno razliko, da so igro pripeljali do konca in zmagali svojo prvo igro v sezoni.
OpTic (2-1) je kar presenetljivo dobil dve od treh začetnih iger in si je proti Echo Foxu obetal dobrega rezultata. Igra je bila zelo izenačena z malo uboji. A Echo Fox je imel kar 3 Mountain zmaje, 1 infernal ter 1 ocean zmaja, kar je igro prevesilo na njihovo stran. V 34. minuti so dobili še Baron buff ter zmagali zadnji fight. Ekipi sta tako svoj 2. teden končali z rezultatom 2-2.
Še ena zanimiva igra dominantnih ekip, katero je odločila potrpežljivost in zmaji. 2x Infernal zmaj za Liquid in slabša igra Pigleta na botu sta odločili zmagovalca v tej igri. Liquid torej ostaja edina nepremagljiva ekipa “čez lužo” in bo letos nedvomno prvi favorit za osvojitev sezone LCS.
Maščevanje je sladko, bi lahko rekel Wildturtle, ki je pred nekaj sezonami zaigral za TSM, a so ga te odslovili zaradi prihoda Doublelifta. Sanj TSM-a je bilo konec v 37 minutah, ko so dokončno dobili brco v rit s strani Wildturtla, ki je končal pri rezultatu 7-2-7. FlyQuest je prvi teden torej končal pri 3-1, medtem ko je TSM končal pri 2-2.
Še zadnji dvoboj drugega tedna LCS je pripadel “old school” ekipama Cloud 9 in CLG. Ta je celotno srečanje kontroliral tekmo in prevzel kar vseh 5 možnih zmajev (3x ocean, 2x mountain). Imeli so prednost tudi v vseh objectih in tako teden zaključili z dvema solidnima zmagama.
Po naporni izbiri si se končno odločil nadgraditi zastarelo mašinco ter se pridružiti 21. stoletju. A po premnogo pretočenih solza in vikinškem pogrebu starega Core2Duo tragedije še ni konec. Potrebno bo ponovno napolniti očesne rezervoarje, saj je ostala še ena pomembna stvar! Ne, ne mislim na tipkovnico in miško, ki sta v veliki meri odvisni od osebnih preferenc in navadno ne predstavljata tolikšnega finančnega zalogaja. Stari zaslon bo počasi že polnoleten in si zasluži mirnega pokoja, a kaj, ko se cene novih znajo gibati od okoli 80€ pa do 500€ in več, z različnimi karakteristikami, kot so resolucija, hitrost osveževanja, vidni koti, G-Sync, V-Sync, kontrast, barvna reprodukcija in še kaj drugega.
No, naš cilj je, da ti pomagamo pri najvitalnejši označbi vsakega zaslona, to je tip panela. Vsak je narejen z določenim namenom v mislih in to igra veliko vlogo pri sami izbiri. Danes si bomo tako pogledali, kakšne tipe panelov poznamo in kakšne so razlike med njimi, s tem pa upamo, da bo izbira samega zaslona postala dosti lažja. Lotili se bomo najpopularnejših treh vrst TN, IPS in VA, medtem, ko bomo zastarele (kot je CRT) dali na stran.
Pa se dajmo kar lotiti prvega.
TN (Twisted Nematic)
TN je najcenejša in najbolj razširjena vrsta panelov na trgu, ki so tudi najdlje v uporabi. Njihova izdelava je poceni in predstavljajo cenovno ugodno izbiro za vsakogar, ki želi enostavno 24″ FHD zaslon brez obzira na karkoli drugega. To ga je naredilo popularnega sploh pri cenovno omejenih igričarjih in osnovnih uporabnikih računalnika, ki največ dajo na ceno.
A nizka cena ni edina prednost te matrike. Velika prednost teh zaslonov so namreč tudi nizki odzivni časi, ki lahko znašajo do 1ms. To sicer navadnega igričarja samo po sebi ne bo spremenilo v večigralsko pošast s po 50 uboji na rundo, a je zelo pomemben dejavnik pri kompetitivnem igranju. Zaradi tega je za e-športnike izbira TN zaslona nujna, saj s tem poskrbijo za najmanjši zamik med potezami nasprotnika ter prikazom le teh na zaslonu, kar nudi minimalno prednost pred konkurenco. In vsi vemo, da v športu že najmanjša prednost lahko pomeni vitalno razliko med poražencem in zmagovalcem.
TN zasloni se prav tako lahko pohvalijo z najvišjo teoretično hitrostjo osveževanja med vsemi tipi panelov, saj lahko v času pisanja tega članka dosegajo do 240Hz. V praksi to pomeni, da je zmožen zaslon prikazovati 240 sličic na sekundo, kar zna v primeru dovolj zmogljivega računalnika med igrami poskrbeti za neverjetno gladko igralno izkušnjo, ponovno, kot idealno za e-športne naslove, ki praviloma niso sistemsko zahtevni.
Razlika ob gledanju iz različnih perspektiv.
A seveda cenovna ugodnost pride s par omejitvami. TN zasloni imajo najnižjo barvno natančnost in najslabše vidne kote, zaradi česar barve ne bodo povsem natančno prikazane in kvaliteta slike ob gledanju pod kotom drastično slabša. Zadnje čase se sicer uveljavlja dražji TN tip zaslonov s skoraj popolnimi vidnimi koti, a tudi zanj velja večina istih pravil kot za katerikoli drug TN tip. Če zaslon uporabljaš za urejanje slik ali grafični dizajn se TN na daleč izogni.
IPS (In-Plane Switching)
IPS je najpopularnejši tip visoko-kvalitetnih potrošniških in poslovnih zaslonov, z odlično barvno reprodukcijo in vidnimi koti ter solidnim odzivnim časom.
A tudi ta ne pride brez določenih omejitev. Za razliko od TN variant je odzivni čas omejen na 4ms, kar pa razen kompetitivnega igranja iger ni opazno in ne prestavlja nikakršnih omejitev. Tudi hitrost osveževanja je maksimalno omejena na 165Hz, čeprav velika večina cenovno ugodnih zaslonov dandanes še zmerom vztraja pri splošno uveljavljenih 60Hz. Ker od 120Hz naprej postaja razlika vedno manj očitna, se le redkokateri zaslon skuša podati nad 144Hz, saj se s tem drastično poveča tudi cena.
A izdelava IPS panelov je praviloma dražja, zaradi česar je posledično višja tudi cena teh zaslonov. Tako je TN glede razmerja med ceno in funkcije cenovno ugodnejša izbira, a z izjemo igranja iger inferiorna pri kvaliteti, sploh natančnosti prikazovanja barv.
Pomniti je potrebno tudi, da obstajajo različne variacije IPN zaslonov, kot so Samsung-ov PLS (Plane to Line Switching), AUO-jev AHVA (Advanced Hyper Viewing Angle) in ostale. Obstajajo tudi cenovno ugodnejše variante, kot je E-IPS s 6-bitnimi barvami ter FRC (Frame Rate Control), ki pa ne nudijo iste ravni kvalitete kot boljši IPS paneli. Z drugimi besedami, pri izbiri se je potrebno nekoliko pozanimati, kateri tip IPS zaslona je dejansko vgrajen in se ne zgolj slepo zanašati na oznako IPS.
VA (Vertical Alignment)
Za konec imamo še tip panela VA. Zasloni, ki se poslužujejo te tehnologije z navpično orientacijo tekočega kristala glede na površino v izključenem stanju zelo efektivno blokirajo svetlobo. Obstajata tudi tehnologiji MVA (multi-domain vertical alignment) ter PVA (patterned vertical alignment), ki delujeta po podobnem principu kot VA.
Zaradi blokiranja odvečne svetlobe so temačna področja bolj “bogata”, zaradi česar je tip popularen sploh pri filmskih entuziastih. Prednost VA pred TN zasloni sta izboljšan kontrast in boljši vidni koti, prav tako pa omogočajo tudi hitrejši odzivni čas od IPS zaslonov. Z drugimi besedami, gre za nekakšno vmesno stopničko med TN in IPS, ki so cenovno bližje IPS. Ne le to, visoko kvalitetni primerki ga cenovno pogosto tudi presežejo.
Kateri tip izbrati?
Prišli smo do konca, zato dajmo vse povzeti. Izbira je pogosto odvisna od cenovnega razreda in glavnega namena uporabe. V kolikor si cenovno omejen, TN panel predstavlja dobro rešitev, ki jo je pri igričarjih možno kombinirati z višjimi resolucijami ter boljšim odzivnim časom brez potrebe po žrtvovanju ledvice ali kakšnega drugega organa. A tudi tu znajo boljši primerki stati dober mošnjiček cekinov.
IPS ima najbolj žive barve, VA najbolj poudarjena temna področja, TN pa najbolj zbledelo sliko.
V primeru profesionalne slikovne ali video obdelave se bolj splača pogledati v smer IPS zaslonov. So sicer dražji, a z boljšimi vidnimi koti ter natančnejšo barvno reprodukcijo opravičijo višjo ceno.
VN se nahajajo nekje na srednji stopnički, z višjo ceno od TN zaslonov ter navadno nižjo kvaliteto od IPS zaslonov.
Seveda tip ni edina stvar, na katero moraš paziti pri izbiri zaslona, zaradi česar veliko leži na osebnih preferencah. Zastavi si budžet, postavi osnovne želje in nadaljuj od tam. A praviloma je vse, višje od klasičnega FHD zaslona z odzivnim časom 60Hz primerno zgolj za igričarje, urejevalce slik/videa ter vse ostale, ki vedo, zakaj želijo dano resolucijo pri dani hitrosti osveževanja.
Če so prve slike kazale nekako okorno zadevo, ki je v bistvu bolj izgledala kot prototip tehnologije, smo sedaj dobili vpogled v malce bolj elegantno zadevo.
Vietnamski YouTube kanal je namreč pred kratkim pokazal promocijski filmček za Galaxy Fold a je bil ta potem urno umaknjen iz interneta.
Kot je razvidno iz videa, lahko vidimo telefon, ki se bo kasneje lahko razširil v tablico. Navduši sama elegantnost naprave, saj praktično ne poseduje robov, to gre predvsem na zahvalo Samsung zaslona Infinity-O.
Celoten posnetek meša fikcijo z realnostjo zato je težko uganiti, česa točno je vse naprava zmožna.
Možakar si recimo pred ogledalom pomerja obleko, kar zna pomeniti, da bo Fold posedoval zaznavanje gibov. Potem je tu par, ki preko ultrazvoka pregleduje nosečniški trebuh ter tattoo artist, ki preko robotske roke izrisuje svojo mojstrovino.
Napovednik se zaključi s “cringe” momentom, ko grupa ljudi v AR igri obstreljuje ogromnega pošastka… Moje osebno mnenje je, da so AR igre kar nekaj in da ob njihovem igranju izpadeš kot nek dvorni norček.
No, morda me v nasprotno prepriča Galaxy Fold, ki bo po zadnjih informacijah meril 7 inčev, poganjal pa naj bi ga Snapdragon 855 procesor, zadeva pa bo vsebovala še 512 GB prostora ter 4,380 mAh baterijo.
Kdaj izide? Ne vemo. Ugibamo pa lahko o ceni, ki naj bi se vrtela okoli številke 1,800 €.
Tretji teden tekmovanja LEC je za nami, v katerem tekmuje 10 ekip. V prvem in drugem tednu Fnatic nikakor ni uspel zmagati ene same igre, no v tretjem tednu pa so le prišli do svoje krstne zmage. Dočakali smo tudi prvo večje presenečenje, ekipa G2 pa še vedno dominira na evropskih tleh. Kaj vse se je dogajalo pretekli vikend pa si preberite spodaj.
Teden smo začeli s slovensko obarvanim dvobojem, kjer sta se prvič med seboj pomerila Mikyx ter Crownsh0t. Miky je s svojo ekipo G2 še nepremagljiv, medtem ko se Crownsh0t z ekipo SK bori nekje na sredini razpredelnice. Perkz in Miky sta tokrat izbrala heroja, ki jih v dosedanjem delu še nista nikoli (Ezreal + Thresh). Večjih težav z igro niso imeli, tako da je bilo vseh sanj o prvem porazu G2-ja konec že v 25 minutah.
Zanimiva druga igra, kjer smo spremljali obračun med Splycom in “nogometnim” Schalke 04. Ta je v spomladanski del sezone vstopil odlično ter nanizal kar nekaj zmag. Večina ljudi je mnenja, da imajo tudi najboljši Bot (Upset + IgNar), a o tem bi se dalo razpravljati. Vsekakor je Upset odličen ADC, ki naredi ekipo boljšo. Precej blizu dvoboj teh ekip, ki ga je skozi celotno igro sicer dobival Schalke 04. Z dvema infernal zmajema so v 26. minuti dobili odločilen fight na midu ter kasneje ubili še Barona. Nabrali so si dovoljšno prednost, da so igro nato pripeljali do konca.
Pa smo jo dočakali! Krstno zmago Fnatica v letošnji sezoni, v kateri jim na začetku enostavno ne gre, saj po menjavi Capsa nikakor ne najdejo rešitve, ki bi jim prinesla zmage. No enako velja za Rogue, ki prav tako ni uspel zmagati ene same igre, zato je bil dvoboj še bolj pomemben. Fnatic je imel tudi v tej igri precej težav, predvsem v začetku, ko je Rogue povedel. Šele fight pri Rift Heraldu v 13. minuti je igro malce prevesil na stran Fnatica, ko je Rekkles na Kai’si dobil double kill. Po zaslugi Rekklesa in njegovega Penta Killa je nato v 32. minuti Fnatic le prišel do svoje zmage, Rogue pa še naprej ostaja z ničlo.
Definitivno največje presenečenje letošnje sezone se je zgodilo v tem dvoboju, kjer so novinci exceL Esports premagali “supertim” Misfits. ExceL je od začetka do konca kontroliral dvoboj, v katerem je blestel Expect (TOP Lane). Z nekaj pomoči Junglerja Caedrela na Gragasu je uspešno zmagal proti SoaZu (Kennen), a dokočno zablestel v 29. minuti, ko je ekipi Misfits ukradel Barona. ExceL je nato potreboval le še zadnji push na midu in topu ter poskrbel za največje presenečenje v letošnji sezoni.
Definitivno vredna izbira za tekmo tedna, saj je bila igra skozi celoten obračun napeta. Denarna razlika sicer tega ne pokaže, saj je skozi celotno igro prevladoval Vitality. Šele po 44 minutah igre, je Vitality lahko vpisal novo zmago, ko so z enkratnim “baitom” pri Baronu ubili Junglerja Kolda ter nato igro nekako počasi pripeljali do konca. Origen je tako izgubil še proti eni zelo dobri ekipi.
Ponovno smo dan začeli s slovenskim privdihom, a G2 je tokrat začel manj prepričljivo, saj so se v začetku igre znašli v zaostanku. No denarna razlika ni bila velika in kaj kmalu je Mikyx s Pykom uspel igro obrniti na svojo stran, pri tem pa mu je pomagal še Perkz na Lucianu. No glasovanje za MVP-ja igre je bilo napeto, kjer sta si mesto delila Perkz ter Miky z 42% glasov. G2 je tako edina ekipa, ki je prišla že do pol ducata zmag in je trenutno brez samega poraza.
Po prikazanem v petek, je bil to dvoboj od katerega smo si lahko obetali veliko. Začel se je odlično, saj sta si ekipi kar nekajkrat izmenjali prednost. Vseeno so bili razbiti stolpi, zmaji in skupna denarna prednost Schalketa preveč za ExceL, ki je še enkrat več pokazal, da se bo letos boril za najvišja mesta v ligi (trenutno na 2. mestu).
Še ena fantastična igra obeh ekip, ki se borita za sredino razpredelnice. Slovenski igralec Crownsh0t je po nekaj dobrih predstavah dokazal, da spada v LEC a je v tej igri moral priznati premoč Patriku ter Mithyu na botu. Igra je bila zelo izenačena, dokler se Pirean ni odločil samostojno izgubiti igro, ko je 1v2 z Aatroxom poizkusil zmagati igro, a je ob tem naredil gromozansko napako, ki je SK stala igre. Origen se je nato lahko le sprehodil do zmage, ki jih uvršča na sredino razpredelnice.
Rogue je lovil prvo zmago v letošnji sezoni, a proti ekipi kot je Vitality ambicije ne morejo biti prav visoke. Vseeno se je izkazalo za popolnoma drugačno igro. Rogue je narekoval tempo skozi celotno igro, pa čeprav so bili objectivi z denarno razliko na strani Vitality. Pri rezultatu 12-2 za Rogue, so se te odločili za agresivnejšo taktiko ter poslali vseh 5 igralcev na sredino mape. Razbili so inhibitor, a potem se je zgodila katastrofa. Caboshard je z Ryzem medtem samostojno razbijal stolpe na Botu, dokler ni prišel do samega Nexusa. Igralci Roguea so prepozno reagirali in enostavno pozabili na Ryza. Vitality se je z dvema teleportoma le sprehodil do Nexusa, in v 34 minuti le dokončal delo Cabosharda. Rogue tako dokazuje, da niso dorasli taktikam drugih ekip in bodo letos imeli obilico težav.
No, če bi pred sezono napovedovali tekme tedna, bi definitivno ta teden bil izbran prav ta dvoboj. A ker Fnatic komaj da zmaguje, je bil ta dvoboj le na papirju zanimiv. Tudi igra je pokazala trenutno stanje Fnatica, ki je bil enostavno uničen s strani Misfitsa, ki se je po slabi predstavi proti ExceLu vendarle pobral. Igre je bilo v 34 minuti konec, rezultat na lestvici pa za Fnatic nič kaj obetaven.
Morda se komu zdijo pametne ure samo potrata denarja, saj vsak lahko vse stori preko svojega mobilnika.
Vseeno pa pametne ure kot so Apple Watch posedujejo več priročnih funkcij, ki znajo med drugim tudi komu rešiti življenje.
Kako te zadeve aktivirati smo že popisali, Apple Watch pa je nedavno rešil življenje 67 letnega Norvežana.
Toralv Østvang je omedlel sredi kopalnice in si močno poškodoval obraz. Apple Watch vsebuje funkcijo, katera lahko zazna vaš padec in takrat nagovori uporabnika, če je z njim vse v redu. Če se ta v roku minute ne odzove, takoj sproži klic v sili.
Na ta način so reševalci našli okrvavljenega Toralva, ki je bil par obližev kasneje kot nov a zadeva bi lahko imela veliko bolj tragičen konec, če mu ne bi pomagala priročna zapestna naprava.
Funkcija zaznavanja padca je samodejno omogočena za vsakega uporabnika, ki šteje nad 65 let, preko nastavitev pa jo lahko ročno vklopi vsak.
To pa ni edina zgodba, ko je Apple Watch pomagal rešiti življenje.
Decembra je za Apple Watch Series izšla posodobitev, preko katere so lahko uporabniki naredili ECG oz. test elektrokardiografije. Vse kar morate narediti je, da svoj prst prislonite na uro in ura vas bo opozorila na morebitne nepravilnosti pri bitju vašega srca.
To je storil tudi Ed Dentel, ki je zadevo stestiral takoj, ko je postala na voljo. Apple Watch ga je opozoril na atrijsko fibrilacijo, kar pomeni, da ima nepravilno bitje srca.
Takšno opozorilo je prejel Ed, ko je aplikacija zaznala nepravilno bitje srca.
Ed je najprej pomislil, da gre za hrošča v programski opremi, saj se je počutil povsem zdrav. Vseeno je odšel urgenco in tam so potrdili diagnozo. Tako se lahko zahvali prav svoji uri, da še danes normalno živi naprej.
Apple Watch tako ni več samo modni trend ampak zna postati dober pripomoček, predvsem za starejše ali pa tiste slabega zdravja.
Morda se marsikdo med vami sprašuje, kaj za vraga pomeni ASMR in zakaj bi nekdo naredil reklamo s pomočjo te tehnike, ki na raznih YouTube posnetkih nabira oglede kot za stavo.
ASMR pomeni “autonomous sensory meridian response”. Zdaj je že vse jasno, kajne?
Šalo ob stran, gre se za tisti žgečkajoči občutek v možganih, ki nam nudi čudno sprostitev in vsak poseduje svoj ASMR dejavnik.
Mnogim najbolj paše nežno šepetanje ženskega glasu medtem ko imajo nekateri drugi spet svoje želje. Denimo moji punci poseben občutek vzbuja zvok sušilnika za lase ali pa sesalca. Kdo bi pomislil, da se potem kopam v čistoči ampak pravi, da je zvok sesalca samo prijeten, če z njim upravlja kdo drug. -_-
ASMR je postal močno popularen in nekateri YouTube posnetki nabirajo tudi po milijone ogledov. Nič čudnega potem, da je postal tudi za oglaševalsko rajo in med oglasnim se je pojavila Super Bowl reklama, ki je gledalce preko ASMR nagovarjala k nakupu piva.
V reklami nastopa igralka Zoe Kravitz, katera šepeta na mikrofon ter z nohti tapka po pivu Michelob Ultra Pure Gold. Koliko ljudi si je ogledalo posnetek med SuperBowl oglasnim blokom ni še znano, na YouTubu pa ima video, ki je dolg samo minuto, že preko 13 milijonov ogledov.
Oglaševalci verjetno upajo, da bodo ASMR orgazmične občutke lahko povezali s svojimi produkti, koliko pa bo to res uspešno, pa bo pokazal čas.
Osebno sem velik oboževalec igre Gothic, kar lahko seveda izveste tudi ob obisku mojega profila.
Če ste tudi sam pristaš tega nemškega RPG-ja, potem zagotovo že mnogo let čakate na polnopravnega naslednika a izgleda, da ima razvijalec Piranha Bytes druge načrte, saj pospešeno dela na igri ELEX 2.
A v zadnjih dnevih se je kar od nekje pojavil projekt Outward, ki obljublja mnogo in glede na prve informacije in igralne posnetke, bo zadeva močno spominjala na legendarni Gothic.
Špil razvija Nine Dots Studio, ki pa šteje vsega 10 ljudi. Kljub temu je njihov projekt Outward našel založnika in kmalu bomo doživeli tudi izid.
Outward bo veliko polagal na dejstvo, da je naš protagonist samo običajni človek, ki lahko hitro podleže nasprotnikovim udarcem. A preko skrbnega treninga lahko hitro postane pravi heroj dežele, ki bo rešil svet pred zlim. Naloge bodo časovno omejene in če se bomo preveč obirali, jih ne bomo uspešno opravili.
Dolgo časa je minilo od RPG naslova, ki ponuja igranje dveh igralcev za enim računalnikom
Poanta je, da smo samo delček ogromnega sveta, ki bo tekel dalje tudi brez naše vpletenosti.
Naš lik bomo lahko razvijali v nebroj smeri.
Lahko bomo samo preprosti kmetovalec, ki se preživlja s poljedelstvom ali pa lovec, ki si kruh služi z lovljenjem divjadi. Morda bi radi postali čarodej, ki dela za zlobni kult ali pa upornik, ki ropa tiste z debelejšimi žepi.
Špil bo tudi vseboval tri različne štorije in skozi prvo preigravanje boste lahko izkusili samo eno, kar bo dalo povod za večkratno preigravanje.
To bo lažje, če se boste na avanturo odpravili s prijateljem, saj bo špil podpiral večigralsko sodelovanje, s kompanjonom pa se boste lahko povezali preko interneta ali na načinu razdeljenega zaslona.
Outward bo posedoval tudi različne preživetvene mehanike. Treba bo skrbeti za hrano, pijačo in utrujenost. Hkrati bo zanimiv inventar, ki ne bo samo preprosto okno z opremo.
Za nošnjo večih stvari bo potrebno dokupiti večji nahrbtnik, ta pa se bo dinamično večal tudi na vizualni podobi lika. Če boste nosili ogromen nahrbtnik, boste precej bolj počasni in manj učinkoviti v boju zato bo včasih potrebno žrtvovati agilnost za kakšno dragocenost.
Zanimiv bo tudi boj in njegove posledice. Če se boste naprimer borili z ogromnim, reptilnim nasprotnikom in boste podlegli njegovim udarcem, to ne pomeni nujno takoj konca igre. Morda vas bo odvlekel v svojo votlino in ko se boste zbudili, boste ranjeni, brez opreme in se boste morali skozi temo prebiti do vašega cilja.
Outward je zelo ambiciozen projekt in včasih se bere kot prevelik zalogaj za tako majhnega razvijalca.
Upamo, da na koncu ne bomo dobili fantazijskega No Man’s Sky, ko bomo špil vendarle zagnali 26. marcana Steamu.
Včeraj smo pisali o zelo zanimivem dogodku, ki je pozdravil trenutno najbolj popularno igro na svetu, Fortnite.
Odvil se je namreč prvi virtualni koncert, katerega je izvedel znani DJ Marshmello.
Ta je že stari znanec igre Fortnite, saj je dober prijatelj streamerja Ninja, skupaj sta zmagala tudi Pro Am turnir.
Koncert se je odvil na lokaciji Pleasant Park in je trajal vsega deset minut. Med tem časom so bila onesposobljena orožja in igralci so se lahko brezskrbno prepustili ritmu glasbe.
Geoff Keighley poroča, da je izvedel iz zaupnih virov tudi samo obiskanost dogodka.
Preko vseh strežnikov naj bi si ta unikatni dogodek ogledalo preko 10 milijonov ljudi in v to nisi všteti tudi gledalci, ki si Marshmellovega nastopa niso ogledali v igri ampak so raje spremljali prenos v živo preko Twitcha. Samo posnetek na uradnem Marshmello YouTube kanalu šteje že preko 10 milijonov ogledov in številka se bo sčasoma samo še zvišala.
Far From Alone: Sources are telling me there were more than *10 million concurrent players* watching the @marshmellomusic concert in @FortniteGame today – on top of the millions watching online. What a moment for gaming! pic.twitter.com/fkrPNjSC9I
Franšiza Titanfall šteje samo dva dela a je vseeno bila toplo sprejeta med igralci, ki so si zaželeli večigralske zabave z ogromnimi roboti.
Čeprav nam je Titanfall 2 serviral precej močno in zanimivo kampanjo (enica je bila samo večigralna), bo sedaj razvijalec Respawn dostavil novo dozo večigralske zabave.
Apex Legends, kakor se zadeva uradno imenuje, bo postavljena v svet Titanfalla, v njej pa se bo na mapi udarilo 60 sodelujočih v, zadnje čase neizogibnem, načinu battle royale.
Apex Legends je precej zanimiv naslov.
Kot prvo, človek bi pričakoval, da bo glede na svoje Titanfall izročilo, posedoval seveda robote vendar temu ne bo tako. Akcija bo precej običajna, torej bomo streljali mesnate nasprotnike, kar zna marsikoga pustiti razočaranega.
Druga čudnost je, da bo baje Apex Legends izšel že enkrat ta teden. To spet ni tako nenavadno, saj založnik EA v Titanfall nikoli ni vlagal iz vidika oglaševanja, zato ne bi bili presenečeni, če bo špil imel ob začetku manjšo igralno bazo.
Več informacij bo znanih danes, saj je Respawn začrtal prenos v živo na svojem Twitch kanalu in ob nekje petih bomo o Apex Legends videli veliko več.
Looks like everything is unlocked now? Fun.
So, if you like Respawn, our games or even me, you should tune in tomorrow. Our stream starts at 8am pt and we’ll tell you everything about Apex Legends. Everything. https://t.co/P0Svi1h5VS
Razvijalec Epic je že nekaj časa dražil svoje igralce s posebnim dogodkom, ki se bo odvil v njihovi večigralski igri Fortnite.
In včeraj se je to končno zgodilo, saj so bili igralci prisotni prvemu virtualnemu koncertu v svoji priljubljeni igri.
Sicer so neutrudni “dataminerji”, ki pregledujejo datoteke posodobitev za morebitnimi sledmi prihajajočih predmetov in dogodkov, malce pokvarili Epicovo presenečenje.
Še pred uradno najavo so odkrili obleko in čelado priljubljenega DJ Marshmellova.
Ta na svojih koncertih nosi belo, penasto obleko in tipu tudi ni tuje preigravanje Fortnita. Prav on se je namreč povezal z znanim streamerjem Ninjo in skupaj sta zmagala E3 Celebrity Pro Am turnir.
Sedaj pa se je odločil igralcem in tudi sami igri pokloniti nekaj posebnega.
Celotna zadeva se je odvila na lokaciji Pleasant Park, kjer se ponavadi nahaja nogometno igrišče, sedaj pa se je tam pojavil ogromen oder, na platnu pa je bila izrisana ura, katera je odštevala zadnje sekunde do koncerta.
In potem se je začelo.
Marshmello se je pojavil na odru v svoji značilni obleki, izrisali so se ogromni hologrami in začela se je udarna glasba. Nad publiko so se spustili ogromne žoge, z narisanimi smeškoti, te pa so igralci med sabo odbijali s pomočjo svojih krampov.
Streljanje je bilo za nekaj časa onesposobljeno in po dolgem času so igralci odložili orožje in se prepustili predvsem plesu. Veliko njih je imelo enako Marshmello obleko ter njegovo orožje, žal pa na oder niso mogli.
Dogodek je bil sila zanimiv in kaže na to, da Epicu ne bo kmalu zmanjkalo frišnih idej za trenutno najbolj priljubljeno igro na svetu.
Ko je bilo koncerta konec, so bili igralci katapultirani v nebo in kmalu se je zopet začela stara, dobra Fortnite akcija.
Holy!!! We just made history today. We can all tell our kids one day that we attended the first ever virtual concert @FortniteGame
Metro Exodus je ena najbolj pričakovanih iger letošnjega leta in izid se hitro približuje, saj ga bomo lahko začeli preigravati čez slaba dva tedna, natančneje 15. februarja.
Še preden pa je špil sploh izšel, je zabredel v precej veliko kontroverznost.
S tem so sprožili buren odziv igričarske publike, ki Epic Games trgovini ni ravno naklonjena. Njihovo jezo so utrpele nič hudega sluteča predhodnika, Metro 2033 in Metro Last Light, katera sta se znašla pod plazom negativnih recenzij uporabnikov.
Jezo je občutil tudi sam razvijalec in član studia 4A Games je na Gameguru forumu razodel svoje frustracije.
Pravi, da je bila odločitev za Epicovo trgovino nenadna in da se zaveda, da zna to biti nekaterim igralcem v nadlego. A ni se ustavil samo tu.
Razodel je še, da če bodo vsi igralci na PCju bojkotirali Exodus, naslednjega Metro naslova (če ta sploh bo kdaj izdelan), zagotovo ne bo več na računalnike.
Seveda je treba vse to jemati z rezervo. Razvijalec načeloma ne odloča, za katero platformo bodo izšli naslovi, saj ima te vajeti v roki založnik.
Je pa zanimivo, da prehod na Epicovo trgovino, ni pustil frustrirane samo igralce ampak tudi razvijalce.
Če boste kdaj širom interneta iskali kakšne skrivnostne in nepojasnjene dogodke, stavim, da boste kmalu naleteli na incident imenovan Dyatlov Pass.
Včeraj je minilo 60 let od te, še danes nepojasnjene skrivnosti, kjer je leta 1959 devet planincev umrlo v nepojasnjenih okoliščinah.
Sredi noči so namreč zapustili svoje šotore, nekateri skorajda povsem goli in zbežali v mrzle temperature ter visok sneg. Šest jih je umrlo zaradi podhladitve, trije pa so utrpeli smrtne rane.
Kaj jih je sredi noči tako presneto prestrašilo? Zakaj so na šotorih zaznali radioaktivne delce? Nihče še danes ne ve.
Kholat je igra, ki poskuša razrešiti te skrivnosti. Gre za grozljivko, kjer pa ni ravno veliko igranja saj se bomo več ali manj sprehajali skozi prizorišča in vsake toliko kaj kliknili (tip igre Dead Esther).
Bonusni bonbonček je dejstvo, da bo spremni pripovedovalec igralec Sean Bean, ki upamo, da tokrat ne bo umrl.
Zaradi 60. obletnice je naslov trenutno brezplačen na Steamu in če ga registrirate na Steamu do konca tedna, bo vaš ostal za večno.
Težko boste našli nekoga, ki še ni gledal oz. vsaj slišal za legendarni film Groundhog Day, Slovenci ga poznamo pod naslovom Svižčev dan.
Ta komedija je izšla davnega leta 1993, v njem pa je vlogo televizijskega novinarja odlično odigral igralec Bill Murray.
Film ima preprosto premiso: kaj bi storili, če bi se vam en in isti dan ponavljal v nedogled? Ravno s to težavo se je soočal Phil Connors, vse dokler ni perfektno razrešil vse neprilike, hkrati pa je ob koncu filma postal boljši človek.
Sony je včeraj presenetljivo napovedal nadaljevanje, ki pa ne bo nov film ampak kar VR igra.
Groundhog Day: Like Father Like Son bo sledil avanturam možaka z imenom Phil Connors Jr., ki pa je sin protagonista iz filmskega izvirnika.
Tako kot njegov oče, se bo Junior soočal s ponavljajočim dnevom in sicer v majhnem mestecu Punxsutawney.
Igralci bodo morali reševati uganke, celotna igralna izkušnja pa bo kar dolga za VR naslov, saj bomo primorani vložiti okoli 8 ur.
Za igro stoji studio Tequila Works, kateri so poprej spočeli naslove kot so Rime in pa Deadlight.
Groundhog Day: Like Father Like Son bo izšel enkrat v 2019, spodaj pa si lahko ogledate prvi dražilnik.
Če ste se morda naveličali preigravanja grške avanture v Assassin’s Creed: Odyssey, je morda čas, da svoje morilske odprave preizkusite v Kitajski.
Assassin’s Creed Chronicles: China je namreč trenutno na voljo povsem brezplačno v Ubisoftovi trgovini Uplay.
Serija Chronicles se sicer malce razlikuje od glavnih naslovov, saj se akcija od odprtega sveta, preseli na stransko gledano premagovanje ovir in zlobnežev.
V tej 2.5D avanturi bomo sledili zgodbi junakinje Shao Jun, katera se vrne v Kitajsko z namenom maščevanja. Obiskali boste zanimive in historične lokacije kot so The Forbidden City, The Great Wall in Port of Macau.
Igranje je sestavljanja iz prečkanja ovir, vihtenja orožij in zanimivih orodij, ob spopadu z nasprotniki pa bo treba biti agilen in se prebrisano skrivati v sencah.
Assassin’s Creed Chronicles: China si lahko brezplačno pridobite vse do 5. februarja in si tako prišparate 10 €. Za prenos in aktivacijo obiščite sledečo povezavo.
Založnik Elctronic Arts in razvijalec Bioware sta sporočila, da je prenos odprtega dema njihove prihajajoče igre Anthem sedaj na voljo za vse.
Kot morda že veste, je ta preizkusna inačica bila že na voljo prejšnji teden, a so jo lahko preizkusili samo prednaročniki in pa tisti, ki so naročeni na EA-jev servis Origin Access.
Zgodnji preizkuševalci nad demom niso bili ravno navdušeni, saj so se strežniki rušili kot za stavo, probleme pa je povzročala tudi sama optimizacija.
Ne glede na vse te težave, je demo vseeno odlična stvar, da Anthem dodobra preizkusite preden se odločite za nakup.
Začeli boste z likom stopnje 10 in vaša mehanska obleka Javelin bo že na začetku polno opremljena, z igranjem pa boste lahko odklenili še drugi Javelin.
Anthem demo boste lahko preizkušali vse do jutri, 3. februarja, za prenos in inštalacijo pa si lahko ogledate sledečo stran.
Nedolgo tega smo pisali o varnostnem spodrsljaju podjetja Apple, saj so lahko uporabniki prisluškovali drug drugemu preko aplikacije FaceTime, še preden se je klicani odzval na video klic.
Danes pa je na plano izšla vest, da naj bi Apple v preteklosti v svojem operacijskem sistemu dolgo časa skrival luknjo, katero pa so tiho pometli pod preprogo, še preden je ta izšla na oči javnosti.
O varnostni luknji poroča spletna stran The Hacker News, ta pa naj bi se zgodila lani.
Turški raziskovalec Melih Sevim je odkril varnostno luknjo, kjer je lahko videl delne podatke, predvsem zapiske iz naključnih računov in tudi tistih targetiranih, kateri so bili shranjeni na iCloudu, vse kar je moral vedeti, pa so bile telefonske številke, povezane s temi računi.
Melih pravi, da je ranljivost prijavil Applu novembra, ti pa so se odzvali, da so za ranljivost vedeli, še preden jih je on obvestil.
Apple naj nato njegov “ticket” zaprl in glede tega varnostnega spodrsljaja ni nikoli obvestil javnosti ampak je samo skrivoma zakrpal luknjo.
Sevim pravi, da je bil v rednem kontaktu s podjetjem, dokler ni bila varnostna težava odpravljena, takrat pa so se tudi nehali odzivati na njegova sporočila.
Apple sicer izvaja program “Bug Bounty”, preko katerega nagradi vse tiste uporabnike, ki jim pošljejo poročilo glede novo odkritega hrošča in Melih je v temu primeru ostal praznih rok.
Hrošč v aplikaciji FaceTime je sprožil tudi prvo tožbo proti podjetju, to pa je vložil odvetnik iz Houstona, Larry Williams. Trdi, da podjetje ni hrošču namenilo dovolj pozornosti in da so vedeli oz. bi morali vedeti, da bo njihov produkt dovolil poseg v zasebnost.
Larry pravi, da je bil v kontaktu s stranko preko FaceTime aplikacije in da je hrošč dovolil snemanje privatnega pogovora, kar je dovolj velik razlog za tožbo.
Tehnologija “Deepfake” uporablja strojno učenje umetne inteligence, ta pa lahko nato preko svojih naprednih algoritmov zamenja obraz na videoposnetku z enim drugim.
Na začetku januarja je uporabnik Reddita, VilllainGuy, posnetek objavil na svojem YouTube kanalu. Za kombinacijo si je zbral precej nenavaden par in sicer igralca Steve Buscemija ter igralko Jennifer Lawrence.
Rezultat je osupljiv in že kar malce zaskrbljujoč.
Še vedno se sicer vidi, da zadeva ni povsem realna a vseeno je impresivna stopnja podrobnosti. Na videu lahko vidimo skorajda perfektne obrazne poteze, umetna inteligenca je celo zadela značilni Buscemijev nasmešek.
“Deepfake” se je v preteklosti uporabljal predvsem za pornografske posnetke, kjer so na porno zvezdnice prilepili obraze Hollywoodskih igralcev (ne, umazanci, ne bom tega pokazal tu, uporabite Google!) in z napredkom tehnologije postajajo videi čedalje bolj realni.
Ta tehnologija pa postane že precej zaskrbljujoča, saj kmalu res ne bomo več vedeli, kaj vidimo na posnetku in če lahko sploh še zaupamo svojim očem.
Lani aprila je izšel podoben izdelek, ko je nekdanji predsednik Barack Obama na videu oklical Trumpa za totalnega idiota. Celotno zadevo je sproduciral igralec Jordan Peele, ki je nekdanjemu predsedniku tudi posodil svoj glas.
Celotna zadeva je bila sproducirana s strani spletne strani BuzzFeed v programu Adobe After Effects. Za podlago so vzeli 10 minut govora Obame in 2 minuti posnetka, kjer so dodali Peelova usta. Vse skupaj so nato spustili skozi aplikacijo FakeApp in po 60 urah dela, je nastal spodnji rezultat.
Metro Exodus je v razvoju že 5 let in je tretji del serije Metro.
Franšiza je v svoje post-apokaliptično okolje privabila že kar nekaj ljudi a zagotovo med rajo obstaja nekaj bogoskruncev, ki jih pot še ni odnesla v podzemne železnice opustošene Rusije.
Ravno za njih sta založnik Deep Silver ter 4A Games spočela napovednik Uncovered, ki novincem predstavi kruti svet Metra.
A posnetka se boste razveselili tudi veterani serije, saj vsebuje kar nekaj igralnih izsekov, ki jih do sedaj zagotovo še niste vedeli.
Metro Exodus se bo zopet igral iz prvoosebnega pogleda in spet bo pomembno vlogo igralo precizno vihtenje orožij ter napadanje nasprotnikov iz senc. A za razliko od prejšnjih delov, nas tokrat namesto na pol odprtih nivojev, čaka povsem odprti svet, ki pa naj bi vseeno posedoval isto stopnjo pozornosti pri svoji sestavi, kot so to vsebovali predhodniki.
Poleg tega nas v Exodus čakajo letni časi, saj se bo zgodba odvijala od pomladi vse do frigidne nuklearne zime.
Metro Exodus bo posedoval tudi ray tracing učinke, izid pa je zaenkrat planiran za 15. februar.