Razvijalci Owlcat Games in založniki Deep Silver so izdali nov RPG pod svojim okriljem. Gre za podobno igro, kot sta Tyranny ali Pillars of Eternity, kjer ne bo manjkalo pogovora in taktičnega boja. Kot je znano v takih RPG-jih, imamo na voljo več različnih likov, ki jih nadzorujemo, in vsak od teh ima svojo nalogo, ki jo opravlja. Poleg tega lahko delamo še razne druge stvari, ki so verjetno vsem znane, sploh če ste kadarkoli poprijeli za kakšno podobno igro. Razvijalci so sami povedali, da so za vzgled imeli najbolj znane, kot so Baldur’s gate, Fallout 1, Fallout 2 in Arcanum.
Pathfinder: Kingmaker je trenutno na voljo za 39,99 € na platformi Steam.
Na Oculus Connect je Mark Zuckerberg napovedal prihod novega VR-seta, slišočega na ime Oculus Quest. V bistvu gre za Nadgradnjo Oculus GO, saj je brezžičen, a kljub temu naj bi zagotavljal izkušnjo, primerljivo z Rift. Na prodajne police prihaja v začetku pomladi 2019, zanj bo treba odšteti okoli 400 €.
Nov je Insight sledilni sistem, setu omogoča delovanje brez zunanjih senzorjev. Sestavljajo ga žiroskop, merilnik pospeška in še štirje dodatni senzorji, ki se nahajajo na naglavnem delu.
Quest po navedbah Zuckerberga zaključuje prvo generacijo Oculus proizvodov. V naslednji naj bi prišlo do večjega tehnološkega preskoka, a od polic je oddaljena še vsaj 3 leta.
Kako kaže pri kompatibilnosti med obema “naglavnikoma”? Igre, ki bodo podpirale enega, bodo delovale tudi na drugem. Na koncu je dodal še, da lahko v nekaj mesecih pričakujemo tudi prenovljeno Rift različico.
Na prvem prenovljenem GAMINGsi podcastu smo se pogovarjali o najboljših igrah v prvi četrtini tega leta, nasvetih pri nakupu in sestavljanju novega računalnika, omenili smo debakel z novo RTX serijo Nvidia grafičnih kartic, izrekli sožalje ob zaprtju Telltale studia ter vse zaključili s temo o naših najbolj pričakovanih igrah v tem tednu (žal z zamudo).
Že včeraj smo pisali o tako imenovanih “izidnih” napovednikih, in če je morda Activision bil včeraj malce prezgoden z izdajo svojega videa za Call of Duty: Black Ops 4, gre po njihovih stopinjah tudi Ubisoft.
Slednji je za svojo težko pričakovano igro Assassin’s Creed Odyssey izdal izidni napovednik slaba dva tedna pred izidom, saj jih morda skrbi, da bi med tem časom pozabili na nove morilske avanture, ki jih bomo sicer dobili 5. oktobra.
Tokrat se bomo podali v obdobje antične Grčije, kjer bomo lahko izbirali med protagonistom Alexiosom ali Kassandro. RPG mehanike iz Originsa se vračajo, tokrat pa bomo lahko celo izbirali odgovore med dialogi.
Vračajo se tudi morske bitke, ki bodo tokrat hitrejše, ladje bolj okretne, spopadi pa se bodo odvijali bližje, saj se bomo lahko s sovražno ladjo obstreljevali s puščicami in kopji.
Zanimivo je tudi, da bo Odyssey vseboval dva različna igralna načina. V “Guided” načinu bodo vsi objektivi jasno označeni na mapi, medtem ko se bomo v “Exploration” igralci morali zanašati na okolico ter razne instinkte, če bomo želeli odkriti zadano tarčo.
Napovednik si lahko ogledate spodaj in brez skrbi, ne bo umanjkalo tudi brcanje, ki ga Ubisoft besno rine v čisto vsak video, kot da so šele pred kratkim prvič pogledali film 300.
Vsak dan prihajajo nove novice o nesrečnem zaprtju razvijalca Telltale Games, kjer je čez noč brez dela ostalo okoli 250 ljudi. Kolikor je to dejstvo žalostno, so igralci vseeno še bolj radovedni glede projektov, ki so bili v razvoju, a žal sedaj ne bodo ugledali luči dneva.
Ena od teh iger je bila Stranger Things, to pa je Telltale ustvarjal po istoimenski seriji, ki je ob svojem izidu na Netflixu povsem obnorela svet. Špil je bil sicer prvič najavljen letos junija in glede na prikazano, so razvijalci na projektu kar dobro napredovali.
V videu lahko vidimo Willa, ki ima sicer nekam čudno izbuljene oči, a je vseeno instantno prepoznaven. Kratki odlomki prikažejo raziskovanje doma družine Byers, odpiranje predalov ter celo Demogorgona. Slednji nas očitno na nekem delu lovi, na kar kaže utripajoči zaslon in če bi ugibali, bi se bili verjetno primorani pred njim skrivati.
Morda pa projekt ni povsem propadel, saj Netflix vseeno želi svojo Stranger Things igro, za spletno Variety so namreč izjavili, da obžalujejo usodo Telltale Games in da so v procesu preučevanja drugih možnosti. Ali bodo odkupili že razvito različico in jo predali v razvoj komu drugemu ali pa bodo projekt zaštartali čisto na frišno, še ni znano.
Bandai Namco je na letošnjem festivalu TGS 2018 predstavil povsem nov igralni napovednik za njihovo prihajajočo pretepačino JUMP FORCE.
Ta bo vsebovala najbolj priljubljene karakterje iz popularnih animejev in mang, kot so One Piece, Naruto ter Dragon Ball Z, zato jo seveda oboževalci teh dveh prej omenjenih zvrsti radovedno spremljajo.
JUMP FORCE bo očitno eksplozivnost ter fantastične učinke navil do maksimuma in upamo, da vsa ta bleščavost ne bo odvrnila same igralnosti, saj vsi vemo, da za uspešno pretepačino štejejo natančni in pravilno tempirani udarci ter dovolj razločna prikazna slika, ki nam omogoči precizno razpostavljanje naših karakterjev.
Kakorkoli že, dobili smo nov igralni posnetek, ki je sicer zajet iz prenosa v živo, a vseeno dovolj nazorno prikaže, kako bo zadeva izgledala v praksi.
JUMP FORCE še nima točnega datuma izida, ve se samo, da jo bomo preigravali enkrat v 2019.
Tosortni “popust” sta sicer založnik EA ter razvijalec DICE enkrat že ponudila, a samo za en teden. Tokrat pa bo akcija trajala kar precej dlje.
Tako Battlefield 4 kot Battlefield 1 vsebujeta kar bogato število DLC-jev in ob nakupu Premium Passa pridobite prav vse do sedaj izdane dodatke. Toliko bolje potem, da je trenutno zadeva popolnoma zastonj!
V Battlefield 4 boste tako pridobili razširitve China Rising, Second Assault, Naval Strike, Dragon’s Teeth ter Final Stand, zraven pa še 20 novih map, 48 ekskluzivnih “assigmentov” ter dodatne igralne načine. Za dolpoteg se vpišite v Origin in obiščite sledečo stran.
Battlefiedl 1 sezonska prepustnica vam bo prinesla razširitve They Shall not Pass, In the Name of the Tsar, Turning Tides in Apocalypse. Poleg tega dobite nove večigralske mape, 20 novih orožij ter 14 Battlefield 1 Superior Battlepackov. Za brezplačni prenos se oglasite na sledeči povezavi.
Poleg naštetega je cena Battlefield 1 znižana na samo 4,99 €, kar naredi brezplačni paket toliko bolj privlačen.
Pozor, vsi uporabniki konzole Nintendo Switch, saj je končno znan datum izida, ko bo predelan prvi del ene najbolj popularnih srednjeveško fantazijskih RPG-jev izšel tudi za vas. Dark Souls Remastered bo izšel 19. oktobra, kar je čez slab mesec. Razvijalci so nam tokrat pokazali popolnoma nov napovednik z imenom “Keep calm”. Dark Souls bo končno postal prenosljiv in mogoče ga bo preigravati tudi med zamudno vožnjo z vlakom ali avtobusom. Ekipa je povedala tudi, da je zadeva uspešno prestala testiranje med 21. in 23. septembrom.
Dark Souls Remastered trenutno že lahko že igrate na XB1, PS4 ali PC. Cena za Nintendo Switch bo pa po vsej verjetnosti 60 €.
Kdo bi si mislil, da bi lahko bila virtualna simulacija tovornjakarja sanjska igra za marsikakšnega PC igralca. Preprosto je nekaj sproščujočega na tem, da lahko volanizirate nekaj ton težko zverino, medtem pa si zraven prižgete kakšno dobro glasbeno spremljavo in spremljate precej natančno modelirano okolico.
Ena najboljših predstavnic te zvrsti je igra Euro Truck Simulator 2, ki je od leta 2013 in vse do danes bila prodana v več kot 4 miljonih izvodov v digitalni obliki. Sama igra ima zelo široko paleto tovorov, ki ga dostavljamo iz mesta do mesta ali držav. Lahko izbiramo med tonsko prikolico, v kateri prevažamo cvetlične lončke, ali pa vzamemo izziv s težjim in izrednim tovorom do 61 ton. Lahko bi tudi rekli, da prevažamo vse od pisarniškega materiala in mehanizacije do gradbenih konstrukcij. Seveda je tukaj še naše vozilo, ki ga potrebujemo za dostavo tovora. Izbiramo lahko med sedmimi znanimi znamkami vozil, kot so DAF, MAN, Iveco, Mercedes-Benz, Renault, Scania in Volvo. Vsako od teh vozil si je možno prilagoditi lastnim potrebam in tudi tovoru. Izbiramo lahko med velikostjo kabine, močjo motorja, vrsto menjalnika, podvozjem, barvo in na koncu še seveda dekoracijo notranjosti kabine.
Med navdušensko skupnostjo najdemo tudi Slovence!
Sledi kratka predstavitev slovenske skupnosti Klemen Transport VTC
Klemen transport oz. Klemen transport VTC je nastal pred dobrim letom dni, bolj natančno 12. 10. 2016. Ideja za nastanek virtualnega podjetja se je porodila pri štirih igralcih, ki smo pred tem vozili vsak za sebe oz. že pri nekaterih obstoječih skupinah. Po dobrem letu skupnega druženja smo pričeli sami razmišljati o tem, da bi lahko tudi mi poizkusili ustvariti skupino, namenjeno slovenskim igralcem igre Euro Truck Simulator 2 in American Truck Simulator. Namen pa ni bil samo povezati in združiti igralce, ampak smo si želeli korak več od tega. Ta je bil pridobitev imena, enega od slovenskih transportnih podjetij. S tem smo si želeli zagotoviti večjo in hitrejšo prepoznavnost med igralci. Samo ime pa bi med drugim služilo za reklamiranje podjetja v skupinah in straneh socialnih omrežjih, kot sta Facebook ter Instagram.
Vožnja po Italiji
Treba je priznati, da začetek ob zagonu našega projekta ni bil prav nič lahek. Lahek bolj v smislu pridobitvi imena podjetja. Naša prošnja z opisom je bila poslana na kar nekaj naslovov, med njimi so bili Fenix transporti, Brus transport, Klemen transport in še nekaj drugih. Po informacijah, ki smo jih prejeli, da podjetja naj ne bi takšnih prošenj jemala resno, smo pri slednjem podjetju ostali vztrajni vse do konca. Sledil je premor čakanja na odgovor, ki je trajal skoraj tri mesece. Zatem smo se odločili, da kar osebno pokličemo sedež podjetja in jim skušamo v grobem razložiti naše želje. Po krajšem pogovoru smo prejeli dovoljenje za uporabo imena podjetja, ki pa smo mu zraven dopisali še VTC. Kratica VTC izhaja iz angleške besede (“Virtual Trucking Company”), ki bi jo lahko v slovenskem jeziku prevedli kot virtualno transportno podjetje.
Po dobrem mesecu našega zagona je sledil plan, da prenesemo grafiko tudi v samo igro. S tem smo želeli približati identičnost tudi znotraj virtualnega sveta. Žal pa nam prvotna grafika ni bila dovolj, ker je bilo na njej kar nekaj napak v detajlih. Po približno treh mesecih smo prišli v kontakt s podjetjem MarKing in jih zaprosili za pomoč. V poslanem mailu smo jim pokazali naše delo grafike in napake, ki smo jih želeli odstraniti. Tako smo z njihovo pomočjo vse do danes uspeli pripraviti kar nekaj tovornih vozil, ki so v belo modrih barvah.
Čemu so namenjena virtualna transportna podjetja?
V prvi vrsti je potrebno povedati, da je sama zadeva odvisna od osebe oz. skupine ljudi, ko ustvarijo svoj virtualni transport. Na prvem mestu gre bolj za druženje in zabavo med samimi igralci. Iskanje rešitev in pomoč posamezniku v primeru težav same igre. Lahko se organizirajo konvoji, ki se jih v večini pripravlja v času vikenda. Sam konvoj je lahko planiran znotraj nekega VTC-ja oz. s povabili drugih skupin, ko želimo opozoriti tudi na sebe. Samo zadevo pa je možno popestriti tudi z aplikacijami, ki nam služijo za telemetrijo in avtomatsko vpisovanje naših del (dostav) v sistem na internetu. Takšen sistem olajšuje delo vodilnim znotraj njihovega transporta, ker se na ta način vidi, koliko je dejansko nekdo aktiven znotraj ekipe. Opozoriti pa je treba tudi na skupine, ki želijo ponuditi več kot to, da se družijo v svojem krogu. Tukaj lahko najdemo kar dva VTC-ja, ki imata lastno internetno radijsko postajo. Poleg radija se obe ekipe zavzemata še za dobrodelne namene, kjer zbirata denar za določeno organizacijo. V letu dni se pripravi do dva dogodka, namenjena dobrodelnosti. Zato bi temu lahko rekli, da je vsaka igra več kot igra, če jo znamo pravilno izkoristiti.
Tako, Euro Truck Simulator 2 oboroževalska baza ima očitno močno in predvsem profesionalno prisotnost tudi v Sloveniji. Klemen Transport VTC si lahko ogledate na Facebooku, kjer živi precej živa skupnost in morda je čas, da se z njimi povežete in skupaj splanirate kakšen bodoči virtualni izlet.
Ta vikend nas je kot strela iz jasnega presenetila novica o zaprtju razvijalca Telltale Games, ki si je skozi leta nabral lepo število licenčnih projektov, med katerimi izstopajo franšize The Walking Dead, The Wolf Among Us ter Tales from Borderlands.
Bankrot je preklical vse prihajajoče projekte, med katerimi še posebej objokujemo dolgo obljubljeno drugo sezono The Wolf Among Us, a morda še obstaja upanje za finalno sezono The Walking Dead.
Ta naj bi izšla v štirih epizodah, od katerih je do sedaj izšla samo prva, preostali deli pa naj bi po vseh govoricah šli pod rušo. Morda še vedno obstaja upanje, saj je Telltale Games danes podal preko Twitterja novo uradno izjavo. Po njihovih besedah naj bi z njimi v stik stopilo več podjetij, ki jim želijo pomagati pri zaključku sezone. Tako bomo drugi del dobili že danes, za ostale pa žal zaenkrat ne morejo obljubiti nič, vendar je objava zagotovo prižgala plamen upanja pri marsikaterem oboževalcu.
Fige držimo tudi mi, saj je The Walking Dead kljub svojim vzponom in padcem kvalitetna serija in Clementine si zagotovo zasluži pravi zaključek svojih avantur.
“Launch trailer”, za katerega v slovenščini še vedno nimamo pravega prevoda (hmm, izidni napovednik mogoče?), je nekaj, kar razvijalci izdajo tik pred izidom njihove prihajajoče igre. Morda je dotični malce zgodnji, saj Black Ops 4 izide čez dobra dva tedna, a očitno je Activision prepričan, da je že čas za opozoritev potencialnih kupcev na njihov prihajajoči izdelek.
V posnetku so prikazani vsi trije načini: Blackout, Zombies ter klasično večigralstvo. Kot vsi vemo, enoigralske kampanje ne bomo videli, zato je toliko večji poudarek na njihovem battle royale žanru, ki mora biti danes očitno prisoten pri vsakem večigralskem naslovu.
Call of Duty: Black Ops 4 bomo lahko preigravali že 12. oktobra 2018.
Square Enix so na Tokyo Game Show pokazali nov 10-minutni igralni posnetek za njihov prihajajoči naslov Left Alive.
Gre za tretjeosebno borbeno igro. Žal je bil posnetek sneman s krompirjem, zato je temu tudi primerna kvaliteta, a vseeno je lepo videti pravi igralni posnetek. Če si želite videti bojevanje z roboti, vam priporočamo, da posnetek prestavite kar na 3 minute in 20 sekund.
Razvijalci igre Left Alive so Toshifumi Nabeshima, Yoji Shinkawa in Takayuki Yanase, ti ljudje pa prihajajo iz močnih studiev, ki so izdelali Metal Gear Solid, Ghost in the Shell in Armored Core.
Igra Left Alive bo najverjetneje izšla februarja 2019.
Izid novih serij grafičnih kartic od nekdaj velja za enega izmed večjih dogodkov v PC industriji. Veleopevani Turing sem tako spremljal skozi zadnji dve leti, a hkrati v vsem času dejansko nisem začutil, s prstom žugajočega nagona, po zmogljivejši grafični kartici. Dejansko že nekaj časa ne pomnim špilov, kot sta bila Crysis in The Witcher 3, ki sta grafikalje takratnega časa pognala v rdečo, na rob smrti. Ne, šlo je bolj za radovednost, kaj bodo pri Nvidii pripravili tokrat. Vedoželjnost je včasih boleča in kar je bilo še pred nekaj trenutki sla po večvednosti, se v trenutku obrne v halucinacije zaradi prevelike količine vbrizganega heroina.
Govorim o novima prišlekoma RTX 2080 in RTX 2080 Ti, alfa plenici izbrancev, ki ne bosta strah in trepet nasprotnikov v večigralskih dvobojih, temveč zgolj teror denarnic nevednih kupcev.
Žal se je zgodilo natančno to, kar sem ob pompoznih napovedih “Ray Tracing” (+ preostalih tehnologij) in gledanju skopih diapozitivov po svoje pričakoval. Beseda in razkazovanje razkošnega mišičevja, kjer “tehnologija” prevlada nad izdelkom samim. Vse lepo in prav na papirju v kontroliranem okolju, zgolj z odseki najpriljubljenejših iger, pisanih na kožo, ampak kruta realnost zavajajočega marketinga je naposled doživela razodetje. Tehnologija zaenkrat živi le v glavah, od prohibicije zadetih, inženirjev Nvidie in njenega potenciala v resni obliki morda ne bomo dočakali nikoli (dvomim, da za čas te generacije).
Le kdo ne pomni tako opevanega Physix, s pomočjo katere so zelenci brsteli v preteklih 15 letih (pomislim na Borderlands). Ali celo GameWorks (hejterjem poznan pod imenom Gimpworks), ki dejansko ni imel niti repa, še manj pa glave. Nič drugače ni pri njihovem peklenskem konkurentu AMD-ju. Tudi on v omari skriva nekaj okostnjakov, npr. veleopevana tehnologija Vulkan ali še huje Mantle. Njen potencial je bil izkoriščen v le redkih virtualnikih, med katerimi prevladuje Doom – OK, priznam, ni edina, prihaja še peščica novejših naslovov, apetit in želje pa ostajajo nepotešeni. Ampak ja, napihovanje grafov in prosojnic AMD-jevcev je na pogled idilično, a rezultati so žal praznejši od mašne sonate. Tako je, ko imata konkurenta vsak svojo tehnologijo in se izmenjujeta pri vlečenju vrvi, razvojni studii pa v veliki meri niso pri volji odpovedi katerega izmed obeh trgov, marmelado dodajo zgolj ob primernem podmazu. Proizvod ni kupcu prijazen in je kot “coles” ejnđel med naskakovanjem oblakov, kjer ob vsakem zamahu vse skupaj izpuhti v vroči sopari trenutka.
VIR: Computer Base
Nazaj k rdeči niti, Vulkan pač obstaja in je vsaj nemoteč faktor (open API), kar pa za Nvidiine tehnologije preprosto ne morem reči. V deliriju so se očitno odločili, da ni nič slabega, ko špil z GameWorks deluje slabo na njihovih lastnih karticah, konec koncev bo na konkurenčnih deloval še nekajkrat slabše. Tako se je zvrstil kup iger, od The Witcher 3 (na takratni GTX 780 igre ob izidu sploh nisem mogel igrati) do Assassin’s Creed Syndicat. Tukaj imamo še nedavno izdan Final Fantasy XV in sod govna se počasi napolni do roba. Seveda ne gre za izključno krivdo Nvidie, svoje breme nosijo predvsem razvijalci in krog se počasi sklene. Konec koncev, le kdo ne bi želel igre “optimizirati” za kartice podjetja s prevladujočim tržnim deležem – skorajda monopolom (razmerje 30 %–70 %).
VIR: TechSpot
Morda se vse skupaj bere pristransko, kot nerazumno ihtenje otroka, ki mu mater v štacuni ni namenila želenega kosa čokolade. Ampak nisem na plačilni listi Intel-a (poštekeš?). Preprosto sem sit vseh mahinacij, ki so v zadnjih letih žal postale nekaj samoumevnega in so preprosto posmeh kupcem – ljudem, do katerih si tovrstnega odnosa podjetja preprosto ne bi smela privoščiti. Vse od GTX 780 preko GTX 970 do GTX 1060 3GB (grozote v stvarjenju GT 1030 DDR4 raje ne omenim), da ne pozabim omeniti še GPP, ki v vsem razmahu k sreči ni nikdar zaživel (morda se je predstava zgolj prestavila v zaodrje). A vendarle je korporacije potrebno razumeti in navsezadnje so finančni rezultati vsake kvartine pomembnejši od zadovoljstva uporabnikov.
RTX 2080 je vse, kar ne bi smela biti. Sama grafična primerjava morda izgleda osupljivo, nenazadnje dosega raven razred višje rangirane GTX 1080 TI. Amm, kje se že skriva presenečenje? Vse lepo in prav, dokler ne odpreš denarnice in z začudenjem buljiš v ceno, obiščeš bližnjo optiko za potrditev, da še vedno vidiš ostreje od poskočnega zajca, ko na bližnjem polju ugleda zajklo s korenčekom. Naposled se znajdeš v rudniku, kjer ob pogledu na 900 € hitro koplješ rudo, da bi našparal za novega petičneža in zamenjavo za svojo “ovdovelo” GTX 1080 Ti. Za vsem bliščem in napovedmi Nvidia vsakemu potencialnemu kupcu hitro tišči roko v rokovanje, a v njej skriva velik kupček “stercore”, ki si ga očitno lahko privošči na tone.
Postavimo cinizem na stran, kartica ima z naskokom najslabše razmerje med ceno in zmogljivostjo, kar sem jih ugledal v zadnjih 10 letih. Če seveda izpustimo GT 1030 DDR4 in ostale kastrirance, da veselo žlobudrajo v svojem oddelku za posebneže. Pričakoval sem več, mnogo več. Nekaj povsem običajnega je bilo, da vsaka nova serija za enak denar preseže svojega predhodnika, tudi do 30 %. Zlato pravilo zadnjih 5 let, razbito v prah, ko ga ugleda zavidljiva Meduza in betico odbije od telesa. Obljub pač ne moreš prodajati?! Amm, praviš, da so prednaročila razprodana???? *******.
RTX 2080 TI ima vsaj namen. Za oderuško ceno prejmeš nekaj dodatne zmogljivosti in “tehnologijo prihodnosti”. Napram GTX 1080 TI predstavlja absolutno nadgradnjo, a obhajajo me dvomi. Nvidia si je drznila v teritorij Titana umestiti TI kartico in ob apatičnosti potrošnikov se ji v večernem mraku iskrijo oči, misel na vse €€€, ki se tako voljno ponujajo … P/P je milo rečeno oderuški, bolj kot tisti v lokalni mafijski posojilnici, ampak zmogljivosti ji resnično ne gre oporekati.
Sami žal ne sodimo med “srečne” samooklicane elitneže, katerim bi kartice na rdeči preprogi v test tiščali že pred izidom, zato smo se za informacije bili primorani zanesti na preostale tehnične strani. Nešteto število podrobnih testov je že zakrožilo po svetovnem spletu, a za celostno mnenje jih bo treba prebrati vsaj nekaj. Po svoje mi je žal, ko opisovalci negativno kritiko pogosto ovijajo v celofan in s tem škodujejo tako kupcem kot tudi proizvajalcem samim.
Pojavljajo se mešana mnenja, kjer so manjše strani kar nekoliko stisnjene v kot, kar ne velja za medijske gigante, “to big to fail” je še kako živ. Izpostavljeni paradoks torej ni zgolj tema mojih možganskih blodenj, temveč širše scene tehničnih novinarjev in instantnih YouTube zvezd.
Nikdar si nisem želel, da bi bila RTX serija neuspešna, konec koncev se nikdar ne branim porabiti dodatnih cekinov za razumno ovrednoten produkt. A Nvidia je gigant, ki si lahko privošči marsikaj. V zadnjih letih lastnih grehov ne bi zmogla oprati niti, če ves profit vloži v odkupovanje cerkvenih odpustkov. Tako je, ko je konkurenca bleda senca nekdanjega sijaja in blišča. AMD je konkurenčen le v spodnjih sferah, saj od časov nekdaj legendarnih Radeon 7850, 7870, 7950 in 7970 (starejših 4xxx, 5xxx ne bom našteval), ki peščeni uri kljubujejo še dandanes. Od tedaj je preteklo že obilo vode, a naslednje uspešnice, ki bi navdušila mase gejmerjev (minerji so ob pogledu nanje doživljale večkratne orgazme), kar ni in ni na spregled.
Kakorkoli, RTX 2080 in 2080 TI predstavljata premijski produkt, ki si ga večina gejmerjev ne bo nikoli omislila, vsaj v Sloveniji ne. A ne morem odpustiti, ko kljub očitnemu manjku konkurence na trg lansiraš polprodukt in ob tem še dodatno dvigneš ceno. OK, die je večji, dodana so tudi RT in Tensor jedra, kjer so bila slednja, do sedaj, na voljo zgolj v ustroju Titana. Gre za, na letaku, super tehnologiji, kjer prva poskrbi za Ray Tracing in omogoči kompleksnejši izris scen, druga pa prvič v zgodovini delec umetne inteligence pripelje na kartice povprečnežev (DLSS AA). Vendarle, realne vrednosti je ob izidu bolj malo.
Ali je nakup za dano ceno slab? DA. Bi se dalo dobiti več? SEVEDA, veliko več. Je kaj narobe, če jo kupiš sam? NE, ker celostno ne gre za slabo kartico (zgolj izrazito precenjeno v času, ko rabljene dobiš za drobiž).
Več kot očitno so brzeli, tako zelo, da niti za preizkuševalce niso imeli pripravljenega absolutno NOBENEGA Ray Tracing naslova in ob poštenih namenih bi izdelek zlahka zamaknili za mesec ali dva. Sigurno bodo naslovi sčasoma prišli, a bo šlo za drobtine, ki si jih plačal presneto drago. Le upamo lahko, da tudi prenovljena Vega oz. Navi dosežeta uspeh Ryzen serije in potrošnikom po dolgih letih na obrazu izrišeta pristen nasmešek.
P. S. Avtor si lasti GTX 1070 sli konfiguracijo in opisuje stališče gejmerja. V delovnih postajah se namreč poje nekoliko drugače.
Včeraj so vsi League of Legends igralci svoj omiljeni naslov končno pavzirali in svojo pozornost za spremembo namenili nečemu drugemu. Na sporedu je bilo namreč žrebanje ekip za svetovno prvenstvo 2018, v bobnu pa se je znašlo 16 ekip.
Ekipe od A do D so zaenkrat sestavljene iz treh ekip, medtem ko bodo četrto mesto zasedle ekipe, ki igrajo v Play-in delu svetovnega prvenstva, grupe pa bodo komplentirane 7. oktobra, ko se bo odigrala finalna igra “Play-In Knockouta”.
Skupina A je tako dobila ekipe Flash Wolves, Afreeca Freecs in Phong Vũ Buffalo. Flash Wolfes, znani kot “Korean slayers”, so si zopet izborili pot na svetovno prvenstvo, medtem ko se bosta Afreeca Freecs ter Phong Vũ Buffalo letos prvič pojavila na tosortnem tekmovanju.
Skupina B vsebuje zanimive skupine, kot so Royal Never Give Up (RNG), Gen.G in Team Vitality ter velja za eno najtežjih skupin v zgodovini. Team Vitality imajo pred sabo zagotovo težko delo, zanimivo pa je, da se bosta RNG ter Gen.G letos že tretje leto zapored spopadla v grupni diviziji.
Skupina C je sestavljena iz zmagovalca LCK Summer Finals, ekipe kt Rolster, najdemo pa lahko še Team Liquid ter MAD Team, ki so se s kt Rolster spopadli že na turnirju Rift Rivals.
Skupina D ne vsebuje Korejcev, a je vseeno močno zanimiva. V njej nas čakajo znana imena, kot so Fnatic, 100 Thieves ter Invictus Gaming, njihovi spopadi pa bodo vsekakor adrenalinski in polni preobratov.
Letošnje svetovno prvenstvo se bo zopet odvilo v Južni Koreji, ki je nazadnje to tekmovanje gostila leta 2014. Turnir bo štartal že čez en teden, saj se bo prvi spopadal odvil že 1. oktobra, zadnjega pa bomo gledali v nedeljo, 3. novembra. Za razliko od prvenstva v letu 2014, ki se je odvilo še v Tajvanu ter Singapurju, bo letošnje celotno, od Play-Inov do finala, odigrano v Južni Koreji.
Skupina A – Flash Wolves, Afreeca Freecs, Phong Vũ Buffalo
Skupina B – RNG, Gen.G, Team Vitality
Skupina C – kt Rolster, MAD Team, Team Liquid
Skupina D – Fnatic, 100 Thieves, IG
Play-In skupine
Skupina A – EDG, Infinity Esports, Dire Wolves
Skupina B – G2 Esports, SuperMassive, Ascension Gaming
Skupina C – C9, KaBuM! Esports, DetonatioN
Skupina D – G-Rex, Gambit Gaming, Kaos Latin Gamers
Ste se kdaj želeli igrati odvetnika ter na sodišču z odločnim dretjem “Objection!” v potoke znoja spraviti tudi najbolj verodostojno pričo? Potem že krepko zamujate z igranjem odlične serije iger Phoenix Wright.
Ta je namreč v originalni inačici izšla že leta 2001 na Nintendovi prenosni igrači Game Boy Advance in skozi leta doživela še kupček predelav, a nikoli ni uradno prispela na PC. To se bo spremenilo v začetku 2019, ko bo Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy izšel za PC, poleg tega pa bo trilogija svoj dom našla tudi na konzolah Xbox One, PlayStation 4 ter Nintendo Switch.
Na voljo bo vseh 14 poglavij iz Phoenix Wright: Ace Attorney, Phoenix Wright: Ace Attorney – Justice For All in Phoenix Wright: Ace Attorney – Trials and Tribulations, špili pa bodo vsebovali tako angleške kot japonske zvočne govorce, kar nam bo omogočalo izbiro za boljšo zatopljenost (špil nosi hecno podobo, kjer bolj ustrezajo japonski govorci).
Natančnega datuma izida še nimamo, ve se samo, da bomo zadevice preigravali zgodaj v 2019, spodaj pa je na voljo tudi prvi napovednik.
Po smrti razvijalca Telltale Games je igralcem, ki ljubijo grafične romane s pridihom igralnosti ostala samo še ena serija, ta pa sliši na ime Life is Strange.
In ta bo kmalu izšla v obliki Life is Strange, prvo epizodo od petih pa bomo lahko preigravali že 27. septembra.
Prvi del se bo imenoval “Roads”, sledil pa bo zgodbi dveh bratov, ki sta na begu pred policijo. Eden od prebežnikov poseduje posebne moči, kaj pa točno te so, še ni znano. V vsakemu primeru glavnih dveh protagonistk Max in Chloe ne bo na spregled, verjetno pa bo kakšna povezava na brezplačni odvrtek The Awesome Adventures of Captain Spirit.
Tako kot original tudi dvojko razvija originalni razvijalec DONTNOD Entertainment, katerega zadnji projekt Vampyr je bil precej soliden a nas ni ravno odpihnil.
Stavimo, da se med vami nahaja kar nekaj osebkov, ki so skozi celotno igričarsko kariero ostali zapriseženi PC-ju in niso nikoli niti poskusili igranja na konzoli, kot je sedaj že malce ostareli PlayStation 3.
Točno takšnim je namenjen RPCS3, ki je relativno mlad emulator, a napreduje s svetlobno hitrostjo. Omogoča vam igranje ekskluzivnih uspešnic, kot so The Last of Us, Uncharted ter God of War seriji kar na vašem računalniku, vse, kar potrebujete, pa je močan strojček.
Čeprav je RPCS3 impresiven izdelek, ni še na tisti stopnji, kjer bi igre poganjali tekoče in brez grafičnih artefaktov. A vseeno je emulator z zadnjo posodobitvijo močno pridobil na optimiziranosti. Tako sedaj lahko končno zaženemo The Last of Us ter Uncharted 3, popravljeni pa so tudi nekateri grafični hrošči iz iger Resistance: Fall of Man ter Ninja Gaiden Sigma 2.
Če slučajno posedujete močno mašino in vas RPCS3 zanima, si ga lahko prenesete iz sledeče povezave.
Starejši med vami morda še pomnite simulacijo razvijalca Maxis iz leta 1991 – SimAnt. Sam jo pomnim predvsem zaradi preklemanskega pajka … Ko sem bil še v rosnih letih, sem prvič poizkusil igro, saj ne, da bi imel preveč pojma, a mi je ta beštja še dolgo časa povzročala neprespane noči. Hitro copotanje, grde okončine in nadvse zapomljiv nagnusni obraz med glodanjem padlega mravljinskega bojevnika so bili enostavno preveč za mladiča, ki je pričakoval izobraževalno izkušnjo, fuj in fej.
Ampak SimAnt seveda ni bil ustvarjen (ekskluzivno) za strašenje arahnofobov. Kaj pa sploh je? Izobraževalna igra? Neke vrste interaktivni dokumentarec? Ne, in ponovno ne. Njegov cilj je bil prikaz šibkosti ter nemoči proti silam narave in dokazovanje v boju proti vsej mogoči golazni, zraven pa ustvarjanje ultimativne mravljinske kolonije. Že vodič je bil 100+ strani dolga bukva, kjer so bile podrobno razložene vse mehanike in interakcije. Čeprav sem sam zaradi prej omenjenega razloga in mladosti igro odložil, preden sem ji namenil dovolj časa za raziskovanje vsega, kar je imela za ponuditi, mi je ob prejetju kontaktne e-pošte razvijalca Empires of the Undergrowth kar hitro priklicala podobo v spomin.
Razvojna ekipa: Compulsion Games Založnik: Gearbox Publishing
Platforme: PC, PS4, XOne, Switch Datum izida: 10. 8. 2018 Cena: 59.99 €
Zvrst: Peskovniška akcijska avantura
Bila je huda mravljica
Če govorimo o realno časovnih strategijah, se verjetno prve tematike v tvojih mislih ne vrtijo okoli žuželk in ostalih prebivalcev podzemlja. Isto običajno velja tudi za razvijalce, saj bi s tem že takoj odtujili publiko s strahom pred hrošči, pajki in podobnim. A očitno to ustrezno poimenovan neodvisni razvojni studio Slug Disco Studios ni niti malo motilo. In glej, no, glej, s transparentnostjo in konstantnim dialogom z oboževalci so si priborili pozitiven obojestranski odnos z majhno, a zelo strastno publiko.
Empires of the Undergrowth je definitivno spiritualni naslednik igre SimAnt, kljub precej drugačnemu stilu igranja. Klanje epskih hroščev in škorpijonov s pomočjo kolaboracije celotne kolonije mravelj zveni nenavadno razburljivo, sploh če zraven vzamemo še nekaj mehanik starošolskega Dungeon Keeperja, ki odlično prileže občutku ustvarjanja simulacije v mikroskopskem obsegu.
Prva stvar, ki me je prešinila med igranjem, je, kako se stil igranja razlikuje od standardnih strategij. Kjer večina graditeljskih strategij išče kompleksnost in taktičnost preko uveljavitve večjega števila zgradb ter kompleksnega napredka, se Empires of the Underworld počuti zelo enostavno. Kot starošolske strategije brez modernih prijemov, kjer misticizem in občutek samote proti dosti močnejšemu sovražniku ustvarita čisto drugačno izkušnjo in nudita razburljivo igranje.
Kajti že gradnja poteka zelo simplistično. Srce vsake vrste mravelj (zaenkrat sta na voljo le dve) predstavlja matica, ki “serje” ličinke. Tvoja naloga je postavljanje rojstnih mest za te ličinke, nabiranje hrane in širjenje, a fokus ostaja na simplističnosti, in seveda so v luči žarometa mravlje.
Od delavcev do različnih vrst vojščakov, s pomočjo metanja feromonov jim ukazuješ naokoli, pošiljaš nabirati hrano in v boje proti različnim žuželkam ali sovražnim kolonijam. Kljub mešanici vlog so namreč vse mravlje bolj kot ne podobne, le da nekatere lahko prestanejo več grizov hroščev, spet druge pa lahko pljuvajo in to presneto dobro. Čeprav so nadzor in mehanike enostavne, gre vseeno za taktično zahtevno igro, kjer bodo težje težavnosti predstavljale prepreko tudi za najbolj zagrete stratege.
Eno najtežjih odločitev predstavlja iskanje vira hrane, saj te (navadno) ni na tone. Od enostavnih in nenevarnih virov, kot so semena in ličinke hroščev, pa do grozljivih in nevarnih, kot so hudičev konjski hrošč ter Atrax robustus oziroma po domače “PREKLET SVINJSKI PAJEK, TI BI SAMO ŽRL PREKLETE MRAVLJE” … khm… kot lahko vidite, imam do njega še posebno močne občutke.
Pimp my ant
Glavno meso igre predstavljata dva načina igranja. Odvija se v umetnem mravljinjaku, kjer je dvema znanstvenikoma uspelo ustvariti oziroma odkriti nov rod mravelj s sposobnostjo kraje genskega materiala in njegova prilagoditev ter uporaba v lastne namene. Tam nadziraš mravlje tipa Formica ereptor in med misijami širiš kolonijo pod budnim očesom dveh znanstvenikov, ki ti vsake toliko časa naložita naloge obrambe in boja za preživetje. Lahko tudi nadgrajuješ in odkrivaš nove vrste z med misijami pridobljenim želejem.
A glavni del preživiš na misijah, kjer vedno znova in znova prevzameš nadzor nad matico v različnih nevarnih situacijah, kjer se enkrat boriš s pikapolonicami (je bolj razburljivo, kot zveni), drugič proti več sovražnim kolonijam in tretjič proti naravnim nevarnostim, kar vsekakor poskrbi za raznolikost in zabavnost misij. Tudi hroščev (tehničnih, ne … hroščastih) nisem opazil kaj preveč, morda zgolj nekatere mravlje muhasto niso prenašale ukazov in so se, v primeru pojavitve sovražnika, rade zataknile v vhod v podzemlje. S svojo žrtvijo poskrbijo za par dodatnih minut in omogočijo pripravo obrambe, ko sovražniki z empatijo v očeh mirujoč gledajo vanje.
Ko opraviš dve, moraš za odklep novih opraviti eksperiment proti jezi histerično krutega znanstveničinega pomagača in verjemi mi, da bo uspeh vzel več kot le rahlo koordinacijo. Nekajkrat se je življenje moje matice prerano končalo, a jeza in želja po maščevanju sta me vedno znova vabili v pritisk na gumb za ponoven začetek, saj med misijami pač ni mogoče shranjevati, in tako moraš v primeru neuspeha pričeti z nule.
Kot v SimAnt je tudi tu taktično načrtovanje naslednje poteze vitalnega pomena za dolgoročni uspeh kolonije. Sploh v začetnem, podzemnem delu, kjer širiš svoje rove ter iščeš hrano v obliki nemočnih ličink. V večini primerov se boriš proti času in v primeru zaostanka na težjih težavnostih lahko kar hitro vržeš puško v koruzo. Kajti uporaba kvantitete je prava izbira za praktično katerikoli boj in brez hrane pač ne moreš imeti masivne armade žuželk, kaj šele nadgrajenih žuželk.
Vsak zemljevid ima tudi določene značilnosti, ki naredijo igranje toliko zanimivejše. Na plaži, recimo, plima in oseka vplivata na gladino morja in s tem dostopnost do določenih področij, prav tako pa ponoči kopenskemu svetu vladajo trdoživi raki samotarji in tigrasti pajki. Najboljši trenutki pridejo ravno na račun tega, ko se še učiš in ti, recimo, nenaden dvig vode pobije celotno armado ali pa se v masivnem boju s sovražno kolonijo izkaže, da jih je več v hlačah. Kaj sledi potem? Požreti ponos in začeti znova, a s priučeno lekcijo, kako se vsega ne lotiti.
Kot zanimivost je eden zadnjih popravkov uvedel tudi opcijo prirejanja epskih poljubnih bojev, seveda pa lahko enostavno nasproti postaviš dvajset rakovic in greš stran za par ur. A še bolj zanimiv je peskovniški način, kjer lahko brezciljno vodiš kolonijo izbranih mravelj za večno slavo in zapis v zgodovino kot bitja, pred katerimi bo še dolgo časa trepetal vsak hrošč. Ti to ni po godu? Lahko vključiš tudi težavnostno naraščajoče valove sovragov, ki vsake toliko pridejo trkati na vrata.
Zaključek
Enostavno povedano je Empires of the Undergrowth igra o mravljah. A v notranjosti skriva kompleksno in težavno strategijo, ki bo z raznolikimi prijemi ter zanimivimi koncepti marsikomu povzročila zamujanja za ekranom, dokler ga zaradi prezgodnje smrti po enournem igranju jeza ne bo dvignila iz sedeža. Konceptualno zahtevno osrčje služi kot fundacija za vse prihajajoče funkcije, in čeprav je v trenutni obliki na voljo zgolj šest misij s po dvema urama igranja, so z izjemno raznolikostjo in lastnimi preprekami vse zapomljive. Sam se bom sedaj lahko hvalil o ekspertnem znanju Formice Ereptor in Formice Rufe, a prav tako sem dobil potrditev za antično dejstvo, da se je pajkov potrebno bati in da so hrošči navadni prasci. A presenečenje. Kljub osebnemu sovraštvu do animiranih žuželk glavni antagonisti naše zgodbe niso te, temveč dobra stara človeška rasa, ki ne more mimo davno vcepljenega avtomatizma ustrahovanja manjših od sebe.
Pozitivno:
+ Enostavno, a kompleksno igranje
+ Redko videna tematika
+ Odlične in raznolike misije
+ Občutek napredka je dobro vpeljan
Negativno:
– Tu pa tam kakšen … hrošč 🙂
– Dolge misije brez opcije shranjevanja
– Strateška plat zna zaradi enostavnosti postati monotona
The Witcher očitno ne bo edina uspešna igra, ki bo dobila svojo televizijsko upodobitev na popularnem servisu Netflix. Na to pot se bo podala očitno tudi Blizzardova uspešnica Diablo, ki je leta 2012 v obliki trojke prisopihala na PC.
To je na Twitterju bolj ali manj potrdil ustanovitelj studia Boom, Andrew “Andy” Cosby, ki je v sredo objavil, da je projekt tik pred potrditvijo:
“Je zelo razburljivo in upam do nebes, da se vse izide.”
Tweet je bil od takrat izbrisan in morda to pomeni, da objava še ni bila pripravljena za javnost ter bo kmalu prišla v bolj uradni obliki iz strani Netflixa ali Blizzarda.
Cosby nikakor ni tujec filmskim vodam, saj je bil nazadnje producent novodobnega Hellboya, zato ima izkušnje s vsakovrstnimi demonskimi zalegami.
Če si medtem želite malce obnoviti svoje znanje o Diablo svetu in slučajno posedujete konzolo Nintendo Switch, si lahko kmalu nabavite Diablo III Eternal Collection, ki bo na dotično napravo prispel 2. novembra in bo vseboval vse do sedaj izdane dodatke.
Red Dead Redemption 2 bo izšel čez dober mesec dni in med tem, ko se nekateri sprašujejo razna nepomembna vprašanja, kot so morebitni izid špila na PC-ju in kakšna bo grafična podoba, je ostalo eno vprašanje nerazrešeno vse do včeraj in sedaj lahko odgovor končno potrdimo: da, konjska jajca bodo animirana in se bodo celo prilagajala vremenu.
Razvijalec Rockstar je to velepomembno podrobnost razkril v Kotaku intervjuju, kjer pa so našteli še nekaj zanimivosti glede naših konjskih spremljevalcev. Z njimi bo čez čas moč navezati posebno vez, jih naučiti novih trikov ter sposobnosti.
Zakaj bi se Kotaku sploh spuščal v takšne podrobnosti? Najbrž zaradi prvega napovednika, ki je bil glede konjev kar precej, khm, recimo temu podroben in seveda je internet zadevo takoj pograbil, se iz nje ponorčeval in se čudil razvijalčevi obsedenosti s konji.
Kakorkoli že, Red Dead Redemption 2 izide 26. oktobra, konjska animirana moda pa bodo povsem brezplačna in ne bodo prišla v obliki DLC-ja.