🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 478

Scum – Predogled igre | Želel sem kompot, dobil pa drisko |

Scum je bil definitivno ena izmed najbolj pričakovanih letošnjih iger. Tako opevano božanstvo, ki ga je tudi velik del naše ekipe nabavil že na dan izida. Vendarle gre za delo jugo-vzhodnih sobratov, precej priznanih hrvaških razvojnih studiev Croteam in Gamepires. Seveda ne smemo pozabiti tudi na založnika Devolver Digital, prav tako čaščeno ime v naših krogih. Zraven široke selekcije drugih iger ga verjetno pomnite po hitih Enter the Gungeon, Hotline Miami in serija Serious Sam, nepozabne pa so tudi njihove E3 konference, kjer prikažejo paradoks današnje kulture s potrošniki, ki namesto z glavo mnogokrat z denarnico izražamo premalo kritičnost do podpovprečnih izdelkov okoli nas.

To so torej glavna imena za novo trendovsko preživetveno simulacijo. A žal moram poročati, da kljub začetnemu navdušenju počasi že izgublja zagon. Ko je 29. avgusta prišla na prodajne (Steam) police, je absolutno izbruhnila, presegla vsa pričakovanja ter zavzela tudi drugo najvišjo poličko na Twitch zabaviščni platformi. Od takrat se je hitro umirila. Od najvišje doseženih 60.000+ istočasnih igralcev po podatkih SteamCharts jih manj kot mesec dni pozneje premore “le” polovico tega in številka počasi, a vztrajno upada. Seveda gre za pričakovan trend vsake nove igre, a veliko jih je v preteklosti zaradi tega moralo zapreti svoja vrata. Ko nimaš dovolj igralcev za normalno igranje, boš pač zelo težko pridobil nove, brez njih pa bodo tudi stari opuščali to dejavnost. Pa Scum čaka ista usoda? Trenutno je še prehitro za špekulacije in čas ter kvantiteta ter kvaliteta posodobitev bosta igrala veliko vlogo. Je možno, da bosta PUBG in Fortnite postala bleda preteklost, kjer bo Scum zavzel volan na popularni sceni? Pa izvejmo.


Razvojna ekipa: Gamepires/Croteam
Založnik: Devolver Digital
Platforme:
PC
Datum izida: 29. 8. 2018 (EA)
Cena: 16.79 €

Zvrst: Preživetvena simulacija


Igralni video


Driskači in lutke

Da oboževalce raznih battle royale iger že takoj pomirim, PUBG in Fortnite zaradi Scum ne gresta nikamor, saj preprosto ne gre za popolnoma tovrsten naslov, kjer bi bili vrženi na mapo z gručo igralcev in se tekom naslednjih 30 minut predali medsebojnemu klanju. Če bi že vlekel primerjave, ima na nek način več skupnega z DayZ in pravzaprav lahko potegneš kar nekaj identičnih smernic za obe igri. Vržen si na zemljevid (v primeru SCUM-a otok), ampak tvoja avantura se ne prične na sedaj že standarden in preveč popularen battle royale način, temveč si le igralec na stalno prisotnem strežniku z oblico drugih igralcev. Obe igri lahko pokažeta tudi PvE nevarnosti v obliki nemislečih, počasnih in zagnanih prebrisancev, iskanje plena ter nove opreme in zadovoljevanje osnovnih življenjskih potreb. A tudi če to spravimo s poti, je manjših podrobnosti še več.

V SCUM-u igraš kot krut zapornik, ki so te strahopetneži uspavali kot najgrozovitejšo žival in preprosto odvrgli na otok kot tekmovalca v realistični oddaji brez zmagovalca. Ko se torej prvič prijaviš na enega izmed strežnikov oziroma zaženeš enoigralski način, se tvoja zgodba prične na naključni lokaciji. In to je tudi bolj kot ne to, saj si prepuščen lastnim orodjem in orožjem, brez pravega cilja ter brez kakršne koli motivacije, razen seveda iskanja čim boljše opreme. Tako igranje ne traja po 30–40 minut, kjer se soočiš s končnim zaslonom – namesto tega si postavljen v persistični svet s preživetjem v mislih.

Izkušnja je tako dosti globlja od enostavnih par minutnih seans, kjer bi moral pomoriti vse živo in kot zadnji še živeči kos mesa prejeti piščančjo večerjo (čeprav se lahko po želji vključiš tudi v standardne “Deathmatch” in “Team Deathmatch” dogodke). Otok bo na en ali drugi način prej ali slej predstavljal zaključek tvojega bednega življenja, koder boš ponovno vstal na novi lokaciji in vse začel znova. Po principu DayZ je tvoj primarni cilj zgolj preživeti, če pri tem razstreliš kakšno betico ali poješ bližnjega prijatelja, pa še toliko bolje. Namesto zgodbe se globina najde drugje in seveda govorimo o samem preživetju, kjer so se razvijalci dela lotili docela premišljeno. Vključili so najbolj podroben sistem metabolizma in zdravja, kar smo ga bili deležni v kateri koli še tako zagriženi simulaciji. Za prehrano svojega lika boste skrbeli bolj kot za lastno in vse od krvnega pritiska, bitja srca, zaužitih vitaminov in osnovnih hranilnih skupin bo pomembno za zdravega in vitalnega človečka, vsake toliko pa bo seveda treba tudi izprazniti mehur in črevesje. Me ne bi čudilo, če bi SCUM začeli navajati kot vir v kakšnem vodniku za zdravo prehrano.

Realizem glede počutja in stanja lika tako preprosto navdušuje in vsako početje vpliva na razvoj ter zdravje. Sedaj je sistem glede napredovanja in atributov sicer še bolj osnoven, saj je nenazadnje igra komaj prišla v zgodnji dostop, a sčasoma bo stil igranja močno pogojen z izborom in izgradnjo lika. Pametni debeluščki bodo precej neuspešni ob bežanju pred lutkami, mišičnjaki bodo morali konzumirati dosti večje količine hrane, paličnjaki pa bodo dosti bolj občutljivi na lakoto ter mraz in bodo hitreje podlegli poškodbam.

Seveda pa zgolj metabolizem in zdravstveno stanje samo po sebi ne bi bilo dovolj za dolgoročno zanimivo stanje. Kreftanje je funkcionalen način pridobivanja opreme in osnovno bazogradnjo, potrebuje sicer nekoliko navajanja, a po začetnem učenju postane intuitivno. Prav tako imaš več plasti oblačil in širok nabor pripomočkov za različne aktivnosti ter koristnosti, večji problem pa se pojavi na področju orožij … Pravzaprav ogromen problem, ki ga večina ljudi zaenkrat pometa na stran. Prvo kot prvo, municija je dragocenejša od orožij, zato zagreto varuj še tako nizkokalibrski naboj.

Ampak ni problema, v kolikor nisem eden srečnežev, ki mu je uspelo najti orožje ter primeren nabojnik in municijo, bom pa palice metal. In ja, gre za zelo učinkovit in zabaven sistem. Trenutek, ko lutki zaženeš kopje in mu prebiješ lobanjo, predstavlja izjemno zabavno dejavnost, a gre za kratkoročno rešitev, saj nenazadnje ne pride v poštev v boju proti več sovražnikom ali v primeru zgrešitve tarče. Potem preostane le še boj na blizu, ki je pravzaprav prav tako dobro izpeljan, malo bolj štorast, a se vseeno čuti efektivno in zabavno.

Publika ni zadovoljna

Večji problem je pri strelskih orožjih, oziroma bolje rečeno pri streljanju. Spregovorimo najprej o variaciji. Ponovno – povsem se zavedam, da gre za projekt v zgodnjem dostopu in da se bo precej še spremenilo, a trenutno stanje je skorajda patetično. Dve (funkcionalno identični) pištoli, par variacij AK-47, par karbink, SVD ostrostrelska puška in MP5 skupno število pokalic privede do 11, kar je definitivno premalo in rotim razvijalce, da čimprej uvedejo večjo raznolikost na tem področju. Isto velja tudi za modifikacije orožij, kjer je možno dodati le optični merek. Kajti v takšnih igrah brez cilja eksotična orožja in razne modifikacije pogosto služijo neke vrste “končni igri” in ravno raznolikost je stvar, ki me stalno privede nazaj v igranje Escape from Tarkov.

Ampak problem glede strelskih orožij se ne konča tu, temveč se praktično komaj prične. Streljanje… se počuti katastrofalno. Eden najbolj arkadnih strelskih modelov, kar sem jih videl v preživetvenih igrah, kjer enostavno brezumno tolčeš po gumbu na miški in upaš na najboljše, tudi SVD se počuti kot zračna puška brez pravega občutka streljanja, ki tako pogosto navdušuje pri realističnem obnašanju orožij. Ponovno: vem, ja – zgodnji dostop. A osnovne strelske mehanike je dosti težje izboljšati kot pa uvesti več orožij in skrbi me, ali se bodo izboljšave sploh lotili.

In to je bolj kot ne to. Tekaj po mapi, išči opremo in se spopadaj… za boljšo opremo. Če se lotimo grafične plati, imamo kar konsistentno privlačno vizualno sliko, kjer lahko menjujemo med prvoosebnim in tretjeosebnim pogledom. Ampak proti večini podobnih tretjeosebnih streljank, kjer tretjeosebni pogled preziram, so poskrbeli za vsaj delno izničenje potencialnih prednosti, ki jih ti igralci drugače prejmejo. Enostavno povedano – če tvoj lik ne vidi nasprotnika, ga kljub kukanju izza vogala ne boš videl niti ti, in čeprav se da vplivati na to preko večih pasivnih sposobnosti, trenuten sistem še ni na polno vpeljan.

Velika mapa nudi precej mehanskih, kot tudi vizualnih razlik. Če govorice držijo, se zna masivna velikost tekom zgodnjega dostopa še vsaj podvojiti. Podoba je spodobna za 2018 in čeprav ji ne bi dodelil nobenih nagrad za ekscelentno vizualno odličnost, je z dobrimi animacijami ter spodobnimi teksturami blizu vrha. Sem pa nekajkrat opazil uhajanje pomnilnika, zaradi česar sem se začenjal spoprijemati z zatikanjem. Ampak večjih problemov glede stabilnosti in zatikanja nisem izkusil, edino par manjših hroščev, ki bodo seveda po vsej verjetnosti kar hitro odpravljeni. Latenca je bila obvladljiva in tudi na forumih nisem zasledil večjih problemov glede tega. Zaradi stabilnosti strežnikov je zombijev oziroma lutk definitivno premalo za zabavno PvE igranje, saj ob plenjenju celotne vasice navadno naletiš na dva ali tri in menim, da bi bilo število treba vsaj podvojiti, če ne celo potrojiti.

Ampak vseeno, v kolikor se nameravaš lotiti igranja, imej v mislih nedokončanost, saj gre za špil v fazi zgodnjega dostopa, kjer večina vsebine še ni dodane. Pomanjkanje stvari za početje se pozna na vsakem koraku, in ko boš v nekaj deset urah igranja videl vse, boš igro verjetno odložil do nadaljnjih nekaj popravkov in paketkov vsebine. Vseeno se v partijah (predvsem s prijatelji) da prijetno uživati. Trenutki, ko kuješ načrt izpraznitve hudo zavarovanega otoškega območja 51 in se izogibaš stražarskim robotom ter taktično odstranjuješ lutke s planeta živih (kolikor živi že so), so neverjetno zabavni. Kakšna driska ali dve, pomanjkanje vitamina D, gobarjenje in obisk vasic s slovanskimi imeni in že se boš vživel v hiranje osebnega zapornika, ki bi dal goro pušk za breskov kompot.

Zaključek

Če si ljubitelj iger PUBG, Rust in preostalih preživetvenih streljačin, se vsekakor splača obdržati v mislih tudi SCUM, saj zna kljub trenutnemu pomanjkanju vsebine postati odlična igra. Za nizko ceno 16.79 € vsekakor lahko priporočam nakup, v kolikor pa v igranje prepričaš še prijatelje, pa še toliko bolje. Nedvomno se boš izgubil med tavanjem po planjavah, gozdovih, vasicah in gorah ter se kmalu profesionalno izogibal ogromnim robotom in plenil njihove zaloge vojaške opreme ter potamanjal druge igralce. A vedi, da kot večina iger v zgodnjem dostopu predstavlja svojevrstno tveganje. Sicer osebno ne dvomim, da bo naveza Croteam in Gamepires ponovno uspela ustvariti nekaj izjemnega, saj o tem priča že 700.000 prodanih kopij ter ogromna popularnost ob izidu. A če ne uspejo zadovoljiti rastočega apetita igralcev in kmalu dovesti nove zanimivosti, se zna ponoviti zgodba mnogokaterega preživetvega MMO-ja, ki je bil primoran prezgodaj zapreti pot nadaljnjemu razvoju.

Pozitivno:
+ Neverjetno globok sistem zdravja
+ Metanje vil v hrbet nič hudega slutečih igralcev
+ Kdo ne mara driske ob najslabšem možnem trenutku?
+ Dobra grafična plat s “pravičnim” tretjeosebnim pogledom
+ Dobro uveden napredek

Negativno:
– Zaenkrat trpi za mankom vsebine
– Strelski sistem se počuti zelo arkadno in nezadovoljujoče
– Brez pravega cilja, kot je naprimer iskanje epske opreme

Oddaja Bar na Planet TV-ju je ena hujših stvari, ki so se pripetile slovenski televiziji

15

Priznam, sem eden tistih čudakov, ki je v preteklosti že pogledal kakšen del resničnostnega šova, kot so recimo Big Brother, Kmetija ali pa The Biggest Loser. Pri gledanju takih oddaj je nekaj čudno sproščujočega, preprosto odklopiš možgane in si pogledaš, kakšno smešno, a socialno nerodno stvar, bo tokrat prijavil Henrik oz. kateri spolni organ bo pred kamero pokazala Mirela.

Po poletnem premoru se vrača okrepljena vrsta resničnostnih oddaj in med njimi smo nedolgo tega na Planet TV-ju prejeli tudi novo sezono Bara, ki ga promovirajo kot »najboljši bar na planetu.« Štekate? Gre za igro besed, saj s tem ne mislijo, da je najboljša gostilna na svetu, ampak na programu Planet TV. Žal je ta premetanka, po ogledu 8. epizod, nekaj najbolj brihtnega in unikatnega na tem koščku govna, ki je kadar koli pozdravilo naše televizijske zaslone.

Da sem se spravil tipkat dotični članek, je predvsem posledica dolgočasja, saj se mi dobesedno v tem trenutku na televiziji vrti Bar nočna oddaja, ki štarta po Planet TV »prime-time« programu, ko se konča regularna oddaja Bar. Planet TV-ju se je zdela očitno brihtna ideja, da dobršen košček večera rezervirajo prav za to oddajo, in če ste v preteklosti storili kakšen greh in se zaradi tega želite mučiti, vas vaša odrešitev čaka točno ob devetih na Planet TV-ju.

To je dejansko oddaja, kjer se veseliš reklamnih blokov. Daleč stran so časi, ko se je ta šov dogajal na elitnih lokacijah, kot je ljubljanski Nebotičnik, in so nas zabavali bolj ali manj zanimivi tekmovalci, ki so dejansko posedovali košček karizme. Planet TV je za letošnji nabor 14 tekmovalcev moral poseči globoko v sod (med avdicijami pa v kozarec) in med ostanki mu je vendarle uspelo nabrati nekaj osebkov, voljnih kazanja svoje ličnosti na televizijskih sprejemnikih. Prav tako ima Bar očitno proračun podoben tistemu, ki ga jaz zapravim ob izposoji nakupovalnega vozička v Sparu.

Avdicije za izbor so bile krute, saj si, glede na finaliste, očitno za preboj v šov potreboval vsaj srčni utrip ter biti voljan skočiti s prvim v posteljo. Glavno vprašanje žirije, katere člani so bili verjetno naključni sprehajalci iz avtobusne postaje, se je skoraj vedno tikalo seksa. Ker itak, za delo v gostilni je najbolj pomembno tvoje ležanje v horizontali ter kazanje genitalij celotni Sloveniji.

Kdo so ti ljudje in zakaj so v žiriji? Za hip sem bil navdušen, da je drugi iz leve Aki iz skupine Parni Valjak, ampak žal ni …

Da se nihče noče približati temu orkanu govna, je jasno takoj, ko vidimo naše cenjene voditelje. Za glavnega povezovalca programa so izbrali namreč Domna Kumra, tipa, ki ni bil relevanten že vsaj od časov Bepopa in po vseh teh letih verjetno že pošteno zaostaja s plačili položnic, zato je podpisal prvo pogodbo, ki so mu jo postavili pred nos. Družbo mu dela seveda prelestna Jasna Kuljaj, punčara, ki se podpiše pod vsako resničnostno oddajo, saj ji je največji hobi govorjenje v prazno in se giblje med »resno« voditeljico ter »wannabe« zabavno opravljivko, ki ne pozna dlake na jeziku. Jasna nas je v vsaki oddaji, ki jo je vodila, opomnila, da zna oponašati Heleno Blagne in nič drugače ni niti letos, saj ji je očitno to dejstvo, po vseh teh letih, še vedno huronsko smešno.

Vsi vemo, da je začetek vsake serije najtežji in moraš gledalca že v prvem delu čimbolj prepričati v ogled. To je očitno jasno vsem, razen ustvarjalcem oddaje Bar. Štartali so z avdicijami, ki so jih razdelili v dva dela, potem pa se dobesedno dva dni ni zgodilo nič.

V četrtem delu dejansko pride do trenutka, ko se tekmovalka zjoče zaradi dolgčasa. Verjemi, tudi gledalci vas spremljamo s solznimi očmi …

Pač, tekmovalci so posedali na kavčih, medtem ko dejanskega, gostilniškega dela – saj veste, segmenta, zaradi katerega bi sploh kdo gledal zadevo – ni bilo. Boleče očitno je bilo, da gostilna še ni bila pripravljena za obratovanje, zato smo lahko dva dni gledali, kako se tekmovalci premetavajo po postelji, kavču, si delajo kosmiče in pričajo gluposti.

Mizerne številke gledanosti so verjetno Planet TV prepričale, da »takole pa ne bo šlo« in da je treba ukrepati. In glej ga, zlomka, v dobesedno dveh dneh smo dobili dva pogumneža, ki sta brez sramu skočila v rjuhe. Tu ni šlo samo za kakšen hiter posnetek poljubljanja oz. nerazločnega videa, kjer se rahlo giblje rjuha in se gledalec sprašuje “a sta ali nista?” Praktično cele oddaje so namenjene jahalnim akcijam tekmovalke in posnetki so tako grafični ter predvsem glasni, da človeku postane nerodno že ob devetih zvečer in ne ob kakšni normalni uri, kot je na primer dve zjutraj in že vsi spijo.

Za vodjo celotne ekipe so postavili imanentnega Emija, ki je v prejšnji sezoni skorajda prilezel do finala, zaradi svojega namazanega jezika pa se od tedaj preizkuša v vlogi voditelja. Pri Big Brotherju je neuspešno želel vpeljati koncept Twitterja in deliti hudomušne Tweete, sedaj pa se želi preizkusiti v vodji diskoteke. Od kje mu referenca za tovrstno delo, ne vem, je pa očitno prepričan, da mora izgledati čim bolj strog in »hud«. Kar pa mu seveda ne uspe, saj ga resno ne jemljejo niti tekmovalci.

Ti so spet zgodba zase. Skoraj polovica jih je na avdicijah povedala, da jim je najbolj pomembna slava, medtem kot jim je priprava špricarja večna neznanka.

Problem je, da so tako nezanimivi, da si po osmih delih nisem zapomnil niti enega imena. Da, ne vem niti, kako je ime blondulji, ki je že praktično prvo noč zajahala svojega izvoljenca in katere razgaljeno telo, po vseh teh nazornih posnetkih, poznam bolje kot njena lastna mama.

Večina jih je precej tiho, so bledi, neinteresantni in se praktično zlijejo z elementi dnevne sobe, tako da jih sploh ne opaziš. Pardon, pozabil sem omeniti nekega ogromnega tipa s pobrito glavo, ki je v praktično vsakem kadru povsem naelektren in se meče ven, kot da se bo njegovih 15 minut slave izteklo v vsakem trenutku. Verjetno mu zraven v glavi igra Eminemov komad “Lose Yourself” in besedilo “you only get one shot, do not miss your chance to blow”. Tip se je tudi pohvalil, da je raper, njegov poklic pa je biti YouTuber. Zakaj ob slednji izjavi nisem presenečen …

»Faili« se nadaljujejo tudi iz tehničnega vidika, saj očitno za produkcijo skrbi ekipa dijakov, ki so si v šoli izbrali krožek z imenom »vodenje resničnostne oddaje na televiziji z visokim proračunom.« Da je avdio del v riti, kjer se včasih tekmovalcev ne sliši, je znanka že iz prejšnje oddaje. A tu so nove zanimivosti, kjer predvsem navduši, ko si iz neznanega razloga Domen Kumer sredi vodenja oddaje oprta kitaro, saj očitno mora gledalce opomniti, da je tudi pevec. A pripeti se tehnični spodrsljaj in »playback« se začne, še preden tip sploh odpre usta. Oddaja se prekine in brž uturajo reklame in ko se zadeva spet vrne, namesto da bi tip požrl ponos in zapel zares, spusti tako očiten »playback«, da peče glava.

Točno ta del oddaje me je prepričal, da ustvarjalci oddaje res ne vedo, kaj sploh počnejo. Samo poglejte si Domnov nastop, ki ga je model povlekel dobesedno iz riti. Poglejte Jasno, ki ji ni dal nihče scenarija, kaj početi in se samo ziblje izven kadra kot zmedena božična jelka sredi zasneženega avgusta. Pa natakarja, ki gleda v Domna in mu lahko dobesedno v očeh preberete, kako se skesano sprašuje, kaj je v življenju storil narobe, da mora biti v teu trenutku tukaj. Pa sami tekmovalci, ki več kot očitno ne poznajo komada, a so jim producenti zabičali, naj bodo čim bolj energični in za zabavo. Vsak resničnostni šov ima svoje elemente lažnosti, kjer zadeve niso resnične, ampak zrežirane. A Bar je pristopil vse meje in celotna zadeva je tako umetna, da človek prav voha plastično sadje.

Da je celoten projekt en velik, masten »fail«, so začutili tudi gledalci in dejanska diskoteka, kjer se dogaja oddaja, po prvem delu žalostno sameva. V baru, ki je mimogrede vizualno ostal nekje v letu 2005, praktično ni nikogar, razen dveh tipov za šankom in staršev nekega tekmovalca. Zadeva dejansko izgleda kot iz neke kavbojke, kjer gledamo opuščen »saloon« in samo čakal sem, da zapiha veter, mimo pa se pripelje okrogel »thumbleweed.«

S pisanjem tega članka sem sedaj skoraj zaključil in potem, ko se uzrem na TV, slišim tekmovalca, kako dvema naključnima obiskovalcema (ki dejansko nista sploh vedela, da se tu snema oddaja, ampak sta prišla pogledat bivši lokal – toliko o marketingu) razlaga: »Verjetno ni ljudi, ker se bojijo kamer.« Ne, dragi neznani natakar, ljudi obožujejo kamere in se jim nastavljajo ob vsaki priliki, a ne želijo imeti opravka s to katastrofalno televizijsko oddajo.

Roko na srce, Planet TV, prekinite ta celoten projekt in vsa preostala razpoložljiva sredstva namenite meni in pripravil vam bom šov o ravnanju ukrivljenih žebljev. Isto bo dolgočasno, a vsaj koristno za zabijanje krste naslednje sezone Bara.

Ustvarjalci igre Papers, Please prikazali nov naslov Return of the Obra Dinn

0

Lucas Pope je morda marsikomu neznano ime, a možakar je pet let nazaj na PC-je pripeljal zanimivo igro, preprosto naslovljeno Papers, Please.

Igrali smo carinika izmišljene dežele Arstotzka in naše vsakdanje delo je bilo mukotrpno preverjanje papirjev vsakega, ki je želel prečkati mejo. Kot se morda zadeva sliši dolgočasna, je bila igra precej zanimiva, postopoma je vpeljevala nove mehanike, zraven pa je bil dodan tudi preživetveni element, kjer je vaša uspešnost za pisarniško mizo diktirala, koliko hrane in denarja ste konec dneva odnesli svoji družini.

Lucas se sedaj vrača in zopet ima v rokavu zanimiv naslov. Ta se imenuje Return of the Obra Dinn in po ogledu spodnjega napovednika, vam bo najprej padla v oko grafična podoba, ki je kljub retro izgledu vseeno čudovita, marsikakšnemu starejšemu igralcu pa zna na oko zvabiti nostalgično solzo.

Return of the Obra Dinn se bo dogajal v Falmouthu, leta 1807, kjer bomo igrali zavarovalniškega agenta. Ta ima za nalogo raziskati ladjo Obra Dinn, ki je leta poprej skrivnostno izginila, sedaj pa se je vrnila brez vse posadke.

Kako točno se bo zadeva igrala, še ni znano, vemo pa, da bo špil izšel kmalu, in sicer enkrat jeseni.

RTX 2080Ti in RTX 2080 – prva testiranja kažejo velik napredek v igrah

0

Zdi se, da na nove grafične kartice čakamo že celo večnost in sedaj, ko je kriptomrzlica nekako potihnila, se NVIDIA končno pripravlja za izid naslednje generacije svojih grafičnih čipov GeForce RTX 2080.

To ve praktično vsak, ki je v zadnjih mesecih vsaj malce povohal IT industrijo. A zagotovo niste vedeli, da je zeleni tabor nekaterim večjim opisovalskim stranem (še preden vprašate, nam niso) poslal prve primerke svojih grafičnih izvedenk in dobili smo tudi prve rezultate.

Koliko so slednji legitimni, naj vsak presodi sam, a vseeno so testi pokazali lepo sliko, kjer sta tako RTX 2080Ti kot RTX 2080 veliko naprednejša od svojega predhodnika GTX 1080Ti.

Spletna stran VideoCardz je RTX-a dodobra stestirala v kar dvanajstih igrah, kjer so ene tekle v DX 11, nekatere v DX12 načinu, Wolfenstein 2: The New Colossus pa je tekel v Vulkan knjižnici.

Rezultati so navdušujoči. V primerjavi s 1080Ti je RTX 2080Ti v igri Battlefield 1 hitrejši kar za 48 %, medtem ko v F1 2018 za 44 %. V Call of Duty: WWII je dosežek še večji, saj je RTX hitrejši za kar 52 %, v Rainbow Six Siege za 49 %, v Mass Effect: Andromeda za 41 % ter v PUBG za 36 %.

A hitrejša ni samo najmočnejša izvedenka, saj prejšnjo generacijo prehiti tudi povsem navadni RTX 2080. Morda je pri testih največja ovira Shadow of the Tomb Raider, kjer pri 4K ločljivosti RTX 2080Ti ni mogel prebiti magične meje 60 FPS, ampak se je ustavil pri 59. To zna biti tudi težava pri  optimiziranosti same igre, zato smo skorajda prepričani, da zna kakšen popravek odpraviti to nevšečnost.

Call of Duty: Black Ops 4 Blackout beta na voljo že čez par ur!

0

Težko pričakovana beta za Call of Duty: Black Ops 4 Blackout je končno pred nami. Gre za preizkusno inačico, kjer bo obrekovalska skupnost končno lahko preizkusila njihovo verzijo battle royale načina.

Sprva naj bi se danes v beto vključili samo tisti, ki so igro prednaročili, a se je založnik Activision premislil in že danes se znate do igre dokopati vsi, ki ste se za to pripravljeni vsaj malo potruditi.

Trik je, da si boste morali ogledati vsaj eno uro streama od popularnih Twitch zabavljačev, kot so Ninja, Shroud, Summit1G ali pa TimTheTatman. Dečki bodo verjetno igrali Blackout, kar je domišljava poteza založnika za večji interes za igro. Ne pozabite pa najprej povezati vašega Twitch računa s trgovino Battle.net, saj drugače ogled ne bo upoštevan.

Če se vam z vsemi temi zadevami ne da ukvarjati, pa lahko počakate na jutri, ko bo beta postala na voljo vsakemu.

Call of Duty: Black Ops 4 beta je že na voljo za prenos na platformi Battle.net, strežniki pa se bodo odklenili danes ob 19.00.

Večigralski modifikaciji za GTA: San Andreas še vedno popularni

1

Če se GTA 5 bliža ogromnemu dosežku 100 milijonov prodanih kopij, pa v naših spominih še vedno prebiva GTA: San Andreas, ki preseneča z aktivnimi igralci.

Le ta ima namreč dve veliki večigralski modifikaciji imenovani SA:MP ter MTA:SA in obema še danes uspe pridobiti do 30.000 ali več aktivnih konstantnih igralcev, združeno pa imata kar več kot 7.000 različnih strežnikov.

Tem številkam zagotovo zavidajo marsikateri razvijalci, še predvsem zato, ker bi združeni skupaj brez problema prilezli na top 10 najbolj aktivnih iger na Steam lestvici.

Ampak zlomka, kaj ju naredi tako popularni? O tem lahko le ugibamo, a vsekakor je na prvem mestu to, da gre za enega izmed najbolj priljubljenih GTA-jev, San Andreas. Drugo pa verjetno gromozanska izbira strežnikov in s tem tudi različnih igralnih načinov, tretje pa nizka strojna zahtevnost, saj je osnovna igra stara že častitljivih 14 let.

Najbolj priljubljeni so ravno RPG strežniki, po katerih si je Rockstar zagotovo vzel vzgled za GTA Online, priljubljeni pa so tudi razni drugi načini kot so dirkaški, navadni ali v obliki “death matcha”. Pa še mnogo več, tudi sedaj zelo priljubljen Battle Royale se najde.

A če SA:MP ostaja na enakem mestu že leta (zadnja posodobitev leta 2015) za namestitev pa še je potrebno imeti različico 1.0, ki se jo da le dobiti, če si lastite igro na zgoščenki, se MTA:SA posodablja še danes v dobesednem smislu, saj je zadnja posodobitev bila 7. 9. 2018. Prav tako pa tako kot igralcem omogoča veliko več možnosti tudi razvijalcem, kjer je za piko na i še odprto-koden.

Warhammer: Chaosbane s prvim igralnim posnetkom

0

Eden od razvijalcev igre Warhammer: Chaosbane je na YouTube pokazal prvi igralni posnetek tega akcijskega RPGja, ki bo izšel nekje v letu 2019.

Dogajanje igre bo postavljeno v svet, ki mu vladata kaos in vojna. Seveda ni to prav nič posebnega, saj smo vajeni podobne zgodbe že iz vsem dobro poznanega Diablota. Poleg zgodbe ima Warhammer: Chaosbane kar nekaj klas, ki imajo različne spretnosti in edinstveno igralnost. Trenutno se še ne ve koliko bomo lahko spreminjali zunanjost našega lika in ali bomo lahko sploh spremenili spol.

Igra bo izšla za PC, XB1 in PS4 v letu 2019.

Tukaj si lahko ogledate 3 minuten posnetek, ki vam bo na hitro pokazal še en dobro narejen ARPG.

Pripravljamo FIFA 19 turnir z nagradnim skladom preko 1000€!

Da je FIFA v Sloveniji ena bolj popularnih iger verjetno ni potrebno posebej izpostavljati. V preteklosti smo na temo nogometa že izpeljali nekaj turnirjev in odziv je zmeraj segal od zelo dobrega do odličnega.

Končno je nastopil tudi september in čas je, da FIFA 19 stopi pod žaromete. Pri Gamingsi smo se odločili, da vam damo mesec časa za pripravo, nato pa boste svoje znanje primorani pokazati proti drugim igralcem, saj prirejamo serijo turnirjev z bogatimi nagradnimi skladi!

Partnerji tekmovanja so: Telekom Slovenije | EIGRE.si | UVI CHAIR

Kot rečeno, z izdajo igre FIFA 19 bomo organizirali serijo štirih Adria Challenge Online turnirjev, preko katerih se boste lahko uvrstili na končni “offline” turnir z bogatim nagradnim skladom v vrednosti 1000 €. Izvedli bomo štiri “online” turnirje, od tega bosta 2 izključno za slovenske igralce, 2 pa bosta odprta tudi za vse igralce iz balkanskih držav (Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Srbija).

Kvalifikacijski turnirji bodo potekali na sledeče dneve:

– 14.10. 2018, 18:00 – FIFA 19 Adria Challenge Qualifier #1 (Slovenija)
– 21.10. 2018, 18:00 – FIFA 19 Adria Challenge Qualifier #2 (Slovenija + Balkan)
– 28.10. 2018, 18:00 – FIFA 19 Adria Challenge Qualifier #3 (Slovenija)
– 11.11. 2018, 18:00 – FIFA 19 Adria Challenge Qualifier #4 (Slovenija + Balkan)

Maksimalno število udeležencev na vsakem turnirju je 128 igralcev, iz vsakega turnirja pa se bo najboljših 8 igralcev uvrstilo na zaključni “offline” turnir (iz vseh 4 turnirjev skupaj se 32 igralcev uvrsti na zaključni turnir), ta pa bo predvidoma potekal v novembru.

Na kvalifikacijskih “online” turnirjih se igra “Online friendlies mode”. Igra se 1 tekma na izločanje, v primeru neodločenega rezultata, se odigra 2. tekma na zlati gol (zmaga igralec, ki prvi zadane gol).

Prijave so že odprte in jih lahko opravite preko platforme UVIPLAY, vsa navodila za prijavo ter več informacij pa lahko odkrijete na sledeči povezavi.

Tako, zelenica je pripravljena, čas je da nabrusite kopačke in se podate v lov za žogo! Mimogrede, če iščete ugodno akcijo za nakup igre FIFA 19, lahko oko vržete na našo partnersko trgovino eigre.si, kjer si lahko svoj izvod priskrbite že za pičlih 53€. Ne pozabite ob nakupu izkoristiti kode GSFIFA19 in si tako priskrbeti špil po znižani ceni!

Dying Light: Bad Blood je danes izšla v zgodnji dostop

0

Dying Light je igra, ki je zanesenjakom najbrž ni potrebno posebej predstavljati. Vsi, ki ste pretekla leta preživeli pod gromozansko skalo in si res želite izvedeti za kakšno igro gre – prvenec se je dogajal v fikcijskem mestu Harran med olimpijskimi igrami v “Turčiji”. Prišlo je do okužbe in kar naenkrat je namesto gmote navijačev, domačinov in športnikov mogoče naleteti le na gnijoča trupla. Kot posebnega agenta te agencija odvrže z letala s precej podlo nalogo. “Lutka” se je uprla gospodarju in na tebi bo odvisno, ali boš predan prvotni nalogi, ali pa se bodo tekom igranja prioritete obrnile.

Igra je dve leti po izidu dobila obsežen dodatek Dying Light: The Following, ki vanjo vključi podeželje, napram dogajalnega prostora v osnovni igri, ki je bil postavljen zgolj v mesto Harran. Mnogotera srca je osrečila vključitev prevoznih sredstev, ki jih poprej ni bilo. Tako lahko sedaj zombije pobijaš na tisoč in en način.

Glavna odlika je bil vse od izida krasen parkour, ki ga od takrat več nisem opazil v konkurenčnih naslovih. In ta element je prenesen tudi v družinskega novinca.

Ampak tukaj nismo, da bi debatirali o štorijalnem delu igre. Tudi poljski razvijalec Techland je “podlegel” Battle Royale trendu, oz. kot so ga sami poimenovali – BrutalRoyale in Dying Light: Bad Blood je utelešenje ravno te. Z 11 igralci si postavljen v mesto, kjer boš nabiral ti. vzorce, ki se nahajajo znotraj posebnih “zombijskih anomalij”. Ob preostalih igralcih ti bodo po življenju stregla še gnijoča trupla in v bistvu gre za mešanico PvP in PvE. V fazi zgodnjega dostopa bo za igranje nujen nakup po ceni 19,99€, vsi “zgodnji” podporniki bodo prejeli tudi Founder’s Pack. Le ta po izidu več ne bo na voljo, bo pa Dying Light: Bad Blood takrat postal brezplačen.

Po ocenah razvijalcev se bo to zgodilo konec leta 2018 oz. v začetku 2019.

Povezava do:
Dying Light: Bad Blood
Dying Light (enoigralska igra – CO-OP do 4 igralci)

FIFA 19 demo sedaj na voljo

0

Še malo in dobili bomo letošnjo verzijo najbolj priljubljenega športa na svetu, igro FIFA 19.

Uraden izid polne igre bo proti koncu meseca, natančneje 28. septembra, a tisti, ki še morda niste prepričani v nakup, lahko dandanes igro dodobra preizkusite v demo inačici.

Ta je izšla pred dobesedno par minutami (da, obsedeno smo osveževali Origin stran) in jo sedaj lahko igrate tako na konzolah PlayStation 4 in Xbox One kot tudi na PCju.

V demo verziji bo moč preizkusiti ekipe, ki so bile na voljo že v prejšnjih poglavjih FIFA franšize. Tako bomo lahko stopili v čevlje ekip kot so:

  • Juventus
  • Real Madrid
  • Manchester United
  • Manchester City
  • Bayern Munich
  • PSG
  • Atletico Madrid
  • Borussia Dortmund
  • Roma
  • Tottenham Hotspur

Preizkusno inačico si lahko za PC prenesete v Origin trgovini, medtem ko se za PlayStation in Xbox lahko poslužite njihovih namenskih trgovin.

Ne pozabite, 14. 10. bomo pričeli s serijo turnirjev iz igre FIFA 19, čaka pa vas nagradni sklad, težak več kot 1000€! Več informacij lahko odkrijete na sledeči povezavi.

League of Legends – LPL finale bo vseboval fizično mapo Summoner’s Rift

0

No, pa naj še kdo reče da Kitajci nimajo domišljije in zagnanosti.

V petek se bo v mestu Nanjing odvil LPL finalni obračun, kjer se bosta udarila finalista Royal Never Give Up ter Invictus Gaming.

Da bo dogodek masovno gledan, verjetno ne preseneča nikogar. Obe ekipi sta namreč že kvalificirani za svetovno prvenstvo v Južni Koreji zato bo dvorana verjetno polna do zadnjega kotička.

A morda najbolj zanimiv del tekmovanja ne bodo igralci ampak samo prizorišče dogajanja. Na plano so namreč ušle slike, kjer lahko vidimo ogromno mapo Summoner’s Rift, ki je bila zgrajena “zares” in poustvarjena do zadnje podrobnosti. Na Twitterju se je pojavil celo video, ki prikaže postopno grajenje ogromne makete in kakor je zadeva impresivna, vseeno obstaja vprašanje, čemu točno je namenjena.

Predvideva se, da bodo bistroumni Kitajci na bojišče preko hologramov projecirali dogajanje iz igre kar zna popeljati gledališko izkušnjo na povsem nivo.

Ugibati ne bo potrebno več dolgo, saj se bo finale odvil že jutri, 14. septembra ob 9.00.

MSI Tomahawk B450 AM4 in MSI Gaming Plus B450 AM4 – Test matičnih plošč

Že skoraj dve leti sta pretekli od splavitve dolgo pričakovane Ryzen serije. Čeprav smo ob mnogoterih izidih AMD-ja bili precej ravnodušni, še več, v zadnjih letih jim nikoli ni uspelo doseči visokih pričakovanj s katerimi so nas dražili dlje časa pred dejanskim izidom. Ne bi grešil z hvalo marketinškega oddelka, vendar brez dohajanja tehnikov. Razni APU-ji so leteli skozi vrata, vendarle postavljeni v nezavidljiv položaj. Po eni strani grafično niso bili sposobni poganjati iger na spodobnih nastavitvah (govorimo o FHD), nič kaj praktično ob manjku zmogljivostnih jeder. Buldozerjeva, Piledriverjeva in Excavatorjeva pač niso bila kos Intelovim. Zato smo se mnogi tako razveselili nenadejanega uspeha Ryzen serije, poslednjega meta potapljajočega se giganta silicijske doline. AM4 platforma je doživela razcvet, ki si ga je zaslužila in tudi matične plošče niso izostale. Kar na enkrat je bila na voljo tona izjemno zmogljivih in naprednih plošč (na AM3+ jih lahko prešteješ na prste ene roke), ki so bile do tega trenutka Intelova ekskluziva.

Čas teče izjemno hitro, kar je še v prejšnjem momentu veljalo za vrh tehnike, je že v naslednjem poslano na smetišče zgodovine, razen v srcih zagretih zbirateljev. Blink očesa, ko se pred nami namesto B350 znajde nadgradnja v upodobitvi B450, s podporo za drugo generacijo Ryzen procesorjev. Če si lastiš kakšnega izmed prejšnjih starunov ne zganjaj panike, tudi ti bodo zaradi križnega incesta na ploščo sedli bolje, od pivca v poletni vročini ali slane vode utapljajočemu se brodolomcu.

Kakšne spremembe osvežena serija sploh prinaša? Na test sem tokrat prejel dve plošči iz MSI-jeve kolekcije in sicer MSI Pro Gaming in MSI Tomahawk. Gre za srednje-kategornika z B450 čipovjem, ki ne prinašata večjih razodetij. Že znotraj prve generacije je predhodnik B350 veljal za zlato sredino, ki je nudila nekaj dodatnih bonbončkov in možnost navijanja. Pretirane bere novosti pričakovano ni, zlahka rečem, da gre v bistvu predvsem za revizijo, ki odpravi večje poporodne krče izvirnika. Govorim o izboljšanem napajalnem sklopu, masivnejših VRM hladilnih rebrih in izboljšani podpori za rame.

Video opis

MSI Tomahawk

MSI Tomahawk B450 je dobro utelešenje plošče, ki me pritegne tako vizualno, kot z nekaterimi funkcijami. Dejansko pooseblja posrečeno barvno kombinacijo sivo-črne, ki se zlije z okoljem in ne sili v ospredje. Nekoliko nenavadno oblike je VRM hladilnik, s svojim podaljškom proti V/I priključkom. Pravijo, da je temu tako zaradi boljšega hlajenja, kar do določene mere drži. Ob testiranju na prostem se je ogrel, zaradi svoje razvlečene tanke oblike pa je uspešno podvržen pretoku zraka.

Za zahtevanih 110€ vsebuje vse, kar od plošče pričakujemo. Ima eno M.2 režo, USB 3.1 in RGB 4pin priklopni vtič. 4+2 fazi bosta definitivno prišlo prav pri navijanju, vsaj dokler bo za hlajenje skrbel dovolj masiven hladilnik.

Velikokrat se vse konča pri ceni. Tudi s tega vidika AM4 plošče pogosto predstavljajo dodatno vrednost pred konkurenčnimi B360 za Intelov 1151. Procesor Ryzen 1600/2600 je namreč moč dobiti za okrog 150€, med tem, ko je i5 8400 kakšen € dražji, ne omogoča navijanja in tudi dodan hladilnik izgleda kot neslana šala za prvi april.

Tomahawk je dobro obložena plošča. Nudi možnost priklopa do priklopa 6xUSB zadaj in 6x spredaj, preko razširitvenih USB 2.0 in USB 3.1 mest. Pričakovano so uporabniku na voljo 4 DDR4 pomnilniške reže, kar je standard med vsemi ATX ploščami.

Morda me je nekoliko hladnega pustila odločitev, da vključijo samo eno mesto za priklop M.2 diska. Postavljen je pametno, nad pci-e režo. S tem je omogočen dostop do njega, čeprav je grafična kartice že nameščena. Vseeno, velika večina uporabnikov zaradi tega ne bo trpela. Zato na plošči najdemo še 6xSATA3 priklopna mesta, 4x so obrnjena za priklop iz strani, na skrajnem desnem spodnjem delu še dodatni 2 za priklop od zgoraj.

PCI-e reža je ojačana z aluminijem. Sicer sam v življenju še nisem naletel na uničeno PCI-e 16x vodilo, ampak ob uporabi večjih in težjih kartic lahko s časom in nepravilnim ravnanjem dejansko pride do poškodb. Ob PCI-e16x se nahaja še edno PCI-e 8x vodilo. SLI sicer ni podprt a v Crosfire konfiguraciji lahko uporabiš dve AMD-jevi kartici.

RGB navdušenci imate možnost za priklop do dveh RGB trakov oz ventilatorjev. RLED1 se nahaja v skrajnem desnem zgornjem kotu, drugi RLED2 tip ob USB 2.0 razširitvenih mestih. Na zadnji strani plošče se razprostira osem let diod. Nameščene so na zadnji strani in naj bi vplivale na lepši ambient ohišja. Če RGB cirkusa ne maraš, jih v BIOSu lahko preprosto izklopiš.

 

Mesto za napajanja procesorja najdeš v zgornjem levem robu. Mogoče priklop 8 pinov, ki omogočijo bolj stabilen dotok elektrike, ploščo je mogoče uporabiti tudi zgolj z 4 pinskim kablom, ki je najpogosteje spremljevalec starejših in manj kvalitetnih napajalnikov.

Plošča ima na V/I 2x USB 2.0, PS2, DVI, HDMI, 3x USB3.1, USB1, RJ45 in 7.1 kanalno zvočno kartico.

Prostor za personalizacijo se nahaja  na razširjeno ploskvijo VRM hlajenja. Vsi, ki želite računalniku dodati osebno plaz lahko nanj prelepite raznorazne nalepke.

MSi Gaming Plus

Rdeče črna kombinacija, barve proizvajalca, ki ki se v prvi vrsti od Tomahawk razlikuje po divji barvni paleti, si pa drugače veliko stvari delita in tudi postavitev je izjemno podobna.

Embalaža je pri Gaming Plus precej gejmersko naravnana. Polna paleta vseh spektrov rdeče barve s kombinacijo črnega ozadja. Čeprav so v novodobnikih, za večino, RGB nuja, plošča kljub temu ni preveč kičasta. Na zadku imamo ponovno predstavitev prednosti, skratka nič posebnega.

Tudi tokrat MSI uporablja (od 2013) že značilno kombinacijo rdeče-črne, ki preveva celotno ploščo. Popolno nasprotje Tomahawka z bolj zadržanim dizajnom. Če sem ob pogledu na embalažo v notranjosti pričakoval svetlobni cirkus, ga nisem dobil. Na plošči namreč lahko najdeš samo svetleč napis in trak pri zvočni kartici. Podpira do dva dvometerska led trakova in žalosten pogled otroka, ko je iz žepa potegnil 5m trak, ki mi že vrsto let počiva v predalniku, kjer bo očitno primoran ostati. Priklopita so v JRGB1 in JRGB2 pine. Če RGB obožuješ si tako “razsvetljenski” sistem lahko poustvariš sam, ostali bomo nekako že preživeli zgolj s sramežljivim Gaming Plus napisom rdeče barve.

Tudi tukaj je na voljo samo eno M.2 mesto, kar še vedno zadostuje za veliko večino uporabnikov. Ojačana je zgornja PCI-e reža, ki je 16x, spodnja z 8x je običajna plastična. V bistvu se neprestano ponavljam, ampak plošči sta resnično izjemno podobni, skorajda identični. Manjša razlika je v postavitvi SATA priključkov. Pri Gaming Plus se navzgor obrnjena nahajata ob preostalih štirih, pri Tomahawk pa sta zamaknjena na skrajni desni rob.

Nekoliko raje bi videl, če bi USB.3.1 priklop pričeli obračati postrani, kabel je preprosto debel in kvazi izgled sicer čistega videza.

Priključki za ventilator pa so po drugi strani lepo razdeljeni. Vsi obsegajo 4 pine, kar pomeni, da je hitrost mogoče nadzorovati tudi brez nižanja voltaže. Na plošči se jih nahaja 5, kar zadostuje tudi najzahtevnejšim uporabnikom.

Tudi V/I del je skorajda identičen tistemu na Tomahawk z zgolj eno spremembo- Namesto USV-c je tokrat prisoten navaden USB 3.1 priključek.

Zasnova na obeh ploščah ravno ne sodi v najvišji razred, saj nekatere dobrote manjkajo, a za veliko večino kupcev bo delo zagotovo opravila dobro.

Test

(žal sem si vse rezultate-benche, ki sem jih dobil izbrisal. Dodani bodo tekom naslednjih dni, ko jih znova opravim.)

Pomnilnik

Največja poporodna napaka celotne Ryzen serije je nedvomno bila pomnilniška podpora. Uporabniki so naleteli na mnogotere težave, kot so nedelovanje rama, neodzivnost XMP ali celo, ko pregrešno drag ram z 3600MHz sploh ni deloval in si imel srečo, ko se je sistem prižgal z 2133MHz. V drugo govorimo o zgodbi o uspehu, velika večina pomnilniškega čipovja deluje, nobenih težav ni niti z XMP profili. Plošča sicer podpira hitrost do 3466MHz a maksimuma žal nisem uspel preizkusiti. V sistem sem namreč namestil 2x8GB 2400MHz paličice z 15-15-15-35. Ryzen preprosto obužuje večjo prepustnost, pravi izziv, kako jih spraviti nekoliko višje. Številka se je ustavila pri 3000MHz 17-17-17-17-37 in rezultati v sintetičnih benchmarkih so se izboljšali za nekaj odstotkov.

Bios Flashback predstavlja zanimiv dodatek, ki omogoči nadgradno biosa brez vstavljenega procesorja. B450 zaenkrat podpira vse procesorje in namestitev novejših BIOSov še ni potrebna. Zna pa prav priti v prihodnosti, pri izdaji nove serije procesorjev, ki iz škatle ne bodo podprti. Dobra zaščita pred Reddit jurišniki, ki jim slednjega ni bilo mogoče dopovedati.

Zvok

Nekoliko sem razočaran nad vgrajenim zvočnim čipovjem. Realtek ALC892 s svojo svileno sivo brado šteje krepko število let, nič manj kot 7, odkar je v 2011 prvič izkusil slad osnovnih plošč. Zvočna kartica tudi dandanes ne velja za slabo, a pri ceni 110€ bi si želel kakšno stopničko več, recimo ALC1150 ali še bolje ALC1220. Na koncu je najpomembnejša implementacija, ki pa je dobro izpeljana. Če imaš v svoji malhi set boljšezvočnic, si boš tako omislil zunanji amplifier in zvočna ne bo imela vpliva.

BIOS

Nastavitve v BIOSu vključujejo vse, kar bi v njih pričakoval. Vse od Load Line Calibration, možnosti izklopa in vklopa raznih funkcij in konec koncev dovolj navijalskih nastavitev, da procesor lahko poženeš v obrate.

Testna konfiguracija

Kategorija, ki je nikakor ne morem izpustiti, konec koncev smo tehnološki portal. V testno konfiguracijo smo vključili:

Procesor: Ryzen 1600x
Plošča: MSI Tomahawk, MSI Gaming Pro
Ram: 2x4GB G.Skill 2400Mhz (3000Mhz oc.)
Grafična: Asus RX 570 4GB
Disk: Intenso SSD 120GB, 1TB SSHD
Procesorski hladilnik: Arctic Freezer 33 eSport One
Ohišje: Šah-Mat

Test

Obe plošči sem preizkusil na prostem, torej zunaj ohišja, kar predstavlja idealne hladilne pogoje, v VRM-je sta bila med drugim usmerjena dva dodatna ventilatorja. Navijanje Ryzen serije je dokaj preprosto, moj primerek se je na obeh ploščah ustavil pri 4GHz, za kar sem potreboval 1.352V oz. Gaming Pro 1.356V. Nič ekstremnega, primerek je očitno kar soliden. AMD za varne voltaže navaja vse do 1.45V, sam le poskrbi za ustrezno hlajenje. Priložen hladilnik tolikšni toplotni obremenitvi preprosto ne bo kos (osebno ga nad 1.3V ne bi pošiljal). V enournem Prime95 testiranju je dosegel 68c, hladilnik je pri tem ostal izjemno tih. Žal originalnega hladilnika AMD Spire ob nakupu nisem prejel, saj 5 1600X prodajajo brez priloženega hlajenja.

Ker je Ryzen močno odvisen od propustnosti vodila, sem ram iz osnovnih 2400MHz navil na 3000MHz. Za to sem latence iz 15 15 15 36 moral dvigniti na 17 17 17 38, voltažo zastavil na 1.375V. Osebno ne priporočam prekoračenje 1.4V.

Posledica je pričakovano izboljšanje rezultatov pri sintetičnih testih, v igrah zaradi srednje zmogljive grafične kartice do večjih sprememb ni prišlo. Procesor je že na privzetih vrednostih dovolj zmogljiv, da jo dodobra izkoristi in navijanje vidnejših izboljšav ni prineslo.

Plošča se je obnesla dobro, VRM hlajenje je ustrezno zastavljeno, neželjenega nihanja nisem bil deležen. V nastavitvah mi je presneto šlo na živce odsotnost funkcije offset voltage, kjer bi lahko povečal ali zmanjšal dinamični razpon voltaže, a je PRI MSI nimajo namena dodati. To me je prisililo v uporabo fiksne vrednosi (manual), kar pod obremenitvijo ni moteče. Pa postane malo za zaprtjem intenzivnejših programov, saj njena vrednost preprosto ne upade. Tudi pri 1600MHz bo procesor, v mojem primeru, deloval na 1.35V, kar ni ekonomično in povzroča dodatno gretje. Ob tem prihaja do hitrejše degradacije popolnoma nepotrebno.

Glede rama tovrstnih pripomb nimam. Navitje je bilo preprosto, plošča delovala v skladu s pričakovanji. Nezačeljenih resetov biosa praktično ni bilo, kar kaže na precejšen preskok Ryzena pri pomnilniški podpori. Tako so vsi poporodni problemi preteklost in XMP dejansko deluje!

Alan Wake bo postal TV serija

0

8 let mineva odkar nas je Alan Wake najprej strašil ekskluzivno na Microsoftovi konzoli Xbox 360, kasneje pa je doživel še predelavo za PC.

Čeprav je igra skozi svoj obstoj prejela dva DLC-ja, so oboževalci kar dolgo čakali na kakršnokoli novico o nadaljevanju in čeprav so se neki namigi pojavili, razvijalec Remedy ni nikoli uradno potrdil nadaljevanja.

A po vsem tem času bomo vendarle dobili nove avanture v Alan Wake svetu, čeprav verjetno ne na tak način, ki jih je kdorkoli pričakoval.

Zanimivo je, da je celoten Alan Wake bi strukturiran kot TV serija, sedaj pa se bo dejansko ponovno rodil v takšnem formatu.

Pisec in glavni pri projektu je postal Peter Calloway, ki je bil poprej izvršni producent pri seriji Legion. V projekt bo vpleten tudi Sam Lake, ki je bil glavni pisec za igro Alan Wake, njegov obraz pa je služil kot značilna faca, po kateri so oblikovali protagonista Max Payna.

Serija naj se ne bi toliko osredotočala na Alana ampak na stranske karakterje, ki so bili v igri precej zapostavljeni.

“Zgodba originalne igre je bila začetna točka, seme, ki bo zraslo v večjo zgodbo, ki jo raziskujemo v seriji. Razširili bomo ozadje tega norega in temačnega vesolja in se poglobili v nekatere aspekte globlje kot se je sama igra,” je povedal Lake.

In ne, žal še vedno nimajo v planu narediti nove Alan Wake igre a pravijo, da se zna to s časom spremeniti (beri: odvisno od uspešnosti serije).

Mimogrede, ste vedeli da je Alan Wake pred svojim izidom dobil tudi uradni pred-del, ki ga lahko pogledate na YouTubu? Zadeva se imenuje Bright Falls, v celoti pa si jo lahko pogledate v spodnjem posnetku.

Forza Horizon 4 demo sedaj na voljo

0

Ljubitelji odprto-svetnega dirkanja, veselite se!

V Microsoftovi trgovini je na voljo za prenos postal demo dirkačine Forza Horizon 4, ki nam bo omogočil da špil pred morebitnim nakupom dodobra stestiramo. Demo niti ni majhen saj boste primorani prenesti za okoli 28GB datotek, a to je majhna cena za potešitev dirkalne žilice.

Forza Horizon 4 bo vseboval kar nekaj zanimivosti kot so zopet velik odprt svet, prepletenost enoigralske “kampanje” z večigralskimi elementi, tu pa bo še dinamičen cikel dneva in noči.

Igra bo izšla 2. oktobra za Xbox One in PC. Prednaročite jo lahko tukaj.

Battlefield 5 – Prvi vtisi

Konec novembra bomo priča čudežu.  Serija Battlefield se vrača k svojim koreninam in sicer v čas druge svetovne vojne. Izgleda, da je jezdenje konja med streljanjem že iz mode, ali pa zgolj ne želijo pljuvati v lastno skledo in delati konkurenco RDR2

Kakorkoli že, do nedavnega smo lahko Battlefield 5 preizkusili v obdobju odprte bete (6.9 do 11.9), na voljo pa so nam dali 2 mapi, kjer smo se s sotrpini prebijali preko barikad do sovražnikovih baz ter jih zavzemali ali pa jim pod nos podtikali bombe. Če ne drugega, ste verjetno vsaj zagnali igro in preverili, na kakšnih nastavitvah vam zadeva deluje tekoče. Vabim vas, da si na hitro ogledate kratek video z mojim komentarjem, kako me je nov Battlefield nostalgično popeljal nazaj v leto 2004.

 

Kaj pričakujemo od letošnje Apple konference?

0

Čez nekaj ur se bo odvil Apple-ov največji letošnji dogodek. Za lažje spremljanje dogajanja smo pripravili seznam tehničnih pripomočkov, ki jih bo po našem prepričanju velikan letos predstavil.

iPhone XS/Max in iPhone XC

Misel, ki odzvanja v glavi vsakega ljubitelja iPhone pametnih telefonov je zagotovo, kaj bodo v Jobsovem teatru pripravili letos. V vsakoletnem septemberskem dogodku oznanitev novih telefonov predstavlja osrednji spektakel, meseci ugibanj so za nami in kot lani lahko tudi letos pričakujemo tri nove telefone.

Vsi, ki boste nadgrajevali iz iPhone 7 ali starejših modelov se morate zavedati, da je ikonski Home gumb preteklost. V bistvu gumbov na prednji strani sploh ne bo, zgolj zaslon, ki sega od roba do roba.

iPhone XS in iPhone Max bosta nadgrajeni in posodobljeni različici lanskoletnega iPhone X. Z velikostjo 5.8″ bo iPhone XS lažji za držanje, vanj pa bodo vgrajene vse tehnološke novitete, stekleni design, najnovejši Apple procesor in vsaj 4GB pomnilnika, kot se za premijski izdelek spodobi. Na policah se mu pridružuje nekoliko večji 6.5″ iPhone XS Max.

Bolj nepričakovana opcija je 6.1″ različica, ki bo za tretjino cenejša, vendar bodo uporabljene tehnologije podobne. Gre za dvojčka iPhone 9, vendar bo najverjetneje doživel katarzo in se prerodil v obliki iPhone XC. Seveda bosta samo ogrodje in zaslon manj kvalitetna. Pričakovano, nekje se konec koncev mora varčevati.

Apple Watch 4 in WatchOS 5

Del aktivnih bralcev nedvomno težko pričakuje Apple Watch 4. V bistvu gre za revizijo štiri leta starega predhodnika. Kot pomnimo je sicer ta prispel z mešanim uspehom in žal nikakor ni prepričal širok nabor oboževalcev.

Za Apple Watch 4 si je veliko kupcev želelo okrogel dizajn, a ga ne bodo dočakali. Zaslon se bo raztezal čez celotne zgornji del in bo večji z nižjimi robovi, zvišana bo tudi resolucija in kvaliteta izdelave bi naj bila še boljša. Govorice pričajo tudi o boljši bateriji, izboljšanem merjenju telesnih funkcij in morda celo funkciji prepoznavanja obrazov – FaceID.

Prenovo je doživel sam operacijski sistem, prihaja WatchOS 5, ki naj bi na mizo prinesel nove dobrote.

Prenova MacBook Air

V letošnjem letu je Apple precej presenetljivo razkril novo linijo Apple MacBook Pro računalnikov in po vsej verjetnosti bomo na dogodku priča podrobnostim tudi o prenovi MacBook Air.

Govorice pričajo o novem in cenejšem MacBook Air, kar je dobra novica za vse oboževalce. Princip Air je vedno bil ustvariti lažjo in tanjšo varianto MacBook Pro in trenutno najtanjši model v širino meri zgolj 13.1mm s težo 0.9kg.

MacBook Air že dolgo časa ni prejel posodobitve in v kolikor je ne bomo dočakali niti na letošnjem dogodku, je po vsej verjetnosti počasi že čas za upokojitev serije.

Nov iPad Pro 2018

Kaj? Tudi nova tablica? Informacija žal ni uradna, vendar se je v zadnjih tednih pojavljalo veliko insajderskih informacij o njeni prisotnosti. Osrednja je iPad Pro 3, ki prihaja v dveh velikostih 10.5″ in 12.9″, nič drugače kot doslej. Nova primerka ne bosta vključevala Home gumba, kar sledi Apple viziji, ki so jo načeli že z iPhone 8.

Zareza na sprednjem delu se poslavlja, robovi bodo širši in senzorji deležni nadgradnje. Zaslon bo še vedno mogoče odkleniti z obrazom. Sam dvomim v lansiranje naprav na trg po tovrstnem dogodku. Konec konca imajo v tekočem letu še eno predstavitev, kjer bi tablica lahko pristala v osrčju dogajanja.

iOS 12

Prihaja osvežitev operacijskega sistema. Novinec sliši na ime iOS 12. Največja novost bo t.i. Screen Time, ki bo pokazal, koliko časa uporabljamo določeno aplikacijo. Večje vprašanje je, kdaj bo posodobitev dejansko na voljo. Zaupajoč v tradicijo naj bi do tega prišlo okoli 18. septembra.

Apple Airpods 2

Na zadnje lahko omenimo še slušalke. Vsi željni nadgradnje predhodnih AirPodsov boste morali še počakati. Kot kaže nas do prihoda naslednika loči še eno koledarsko leto.

 

 

Naš prvi PUBG turnir uspešno zaključen!

0

Po zelo uspešnem Fortnite turnirju smo zaključili tudi naš prvi PUBG turnir. Ta je na UVI PLAY platformi potekal gladko in brez posebnih zapletov, na koncu pa je suvereno zmago slavil naur69!

Razvrstitev najboljših šest in dobitniki nagrad so:

1. Naur69 – Slušalke Medusa XE + podloga velikosti L
2. LadyKiller887 – Slušalke Medusa XE
3. Skelletoy – podloga velikosti L
4. MightyFox21 – podloga velikosti L
5. eHolc
6. Ha55san1337
7. Sqasha99

 

Iz strani tekmovalcev smo prejeli zelo pozitivne kritike in kmalu lahko pričakujete novo tekmovanje a tokrat bo zelo pomembno ekipno sodelovanje, kajti tekmovanje bo potekalo v formatu SQUAD (4 tekmovalci v ekipi).

Hvala vsem za udeležbo in iskrene čestitke najboljšim!

Belgija zaradi “loot booxov” v igri FIFA 19 odprla kriminalistično preiskavo proti EA-ju

0

“Loot boxi” oz. vrednostne skrinje so že dlje časa vroča tema igričarske industrije. Predvsem so polemike glede moralne spornosti teh naključnih skrinjic saj bi jih lahko marsikdo označil za obliko hazarderstva.

No, aprila letos je bilo Belgijcem dovolj in so “loot boxe” kratko malo označili za hazarderstvo in slednji so v videoigrah postali nelegalni. Minister Koen Geens je sporočil, da znajo založnike ob neupoštevanju zakona čakati zaporne kazni do 5 let, denarno pa jih znajo oskubiti za 800.000€.

To je bilo dovolj, da so vsi večji založniki kot so Valve, Blizzard ter 2K sklonili glave ter svoje naslove prilagodili novi pravdi. Tako so bili “loot boxi” umaknjeni iz iger kot so Overwatch, Dota 2 ter NBA 2K19, ne bomo pa jih videli tudi v vseh prihajajočih naslovih teh založnikov.

A očitno šiba ni bila dovolj grozljiva za največjega založnika EA, ki se ne bo predal tako zlahka.  Prihaja namreč igra FIFA 19 in “loot boxi” v obliki kart so v temu naslovu močno prisotni in so tudi gromozanski priliv denarja, od katerega se podjetje ne namerava posloviti kar čez noč. Denarci so tako veliki, da se bo EA za neovirano prodajo svojega izdelka spopadel z belgijsko vlado kar na sodišču. Pravijo da njihove vrednostne skrinje niso enake kockanju, saj svoje osvojene izdelke iz vrednostnih skrinj ne morete zamenjati za pravi denar.

Bitka na sodišču bo zelo pomembna za nadaljnjo obliko mikro-transakcij v igrah, saj se EA boji prakse, kjer bi lahko “loot boxi” postali nelegalni pri vseh članicah Evropske unije, kar pa bi jih pošteno zabolelo v denarnici. Kakšna bo končna razrešitev lahko samo ugibamo, a glede na počasno mletje sodnih mlinov znamo biti od razsodbe še daleč stran.

Nintendo je naznanil nov Nintendo Switch v slogu Pikachuja in Eevee

Vsak dan smo bližje izidu igre Pokemon Let’s Go Pikachu in Let’s Go Eeveein in Nintendo vsega tega navdušenja seveda ne bo izpustil zato je najavil izdajo konzole Nintendo Switch prav v Pokemon slogu, ta pa bo prešla v prodajo 16. novembra, skupaj z najnovejšo Pokemon igro.

Poleg same konzole bodo pobarvani tudi Joy-coni in Nintendo Switch postaja, kar naredi iz zadeve za Pokemon navdušence pravo pravcati zbirateljski artefakt. Poleg nove preobleke, bo paket vseboval še digitalno različico igre in Poke Ball Plus kontroler. To omejeno izdajo lahko že prednaročite tukaj.

Dr Disrespect hitro zaključil stream zaradi strelov na njegovo hišo

0

Še precej je sveža rana iz zadnje strelske tragedije v ZDA a nasilje nikoli ne počiva. Tako se je včeraj pod streli znašel popularni streamer Guy “Dr Disrespect” Beahm, ki je med sproščujočim igranjem igre Call of Duty: Black Ops 4 zaslišal strele, ki niso prihajali iz njegovih zvočnikov.

V spodnjem posnetku lahko vidimo celoten potek dogajanja, kjer lahko med prenosom v živo slišimo glasen pok. Beahm je nato odkorakal izpred kamere, kasneje pa se je vrnil a brez svojih značilnih očal ter lasulje, svojim gledalcem pa je sporočil sledeče:

“Moram prekiniti prenos ker je nekdo streljal na našo hišo. Razbil je jebeno okno zgoraj. To je že drugi strel, nekdo je streljal že včeraj na našo jebeno hišo in nekdo je streljal ravnokar.”

Dr Disrespect je kasneje preko Twitterja sporočil, da ni nihče poškodovan in da bodo za situacijo primerno poskrbeli. Njegov stream se bo že normalno nadaljeval danes, razen seveda, če ne bo kdo spet izbral prav njegovo hišo za strelske vaje.