🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 227

Epic Games ta teden podarja brutalno preživetveno igro Frostpunk

0

Ustvariti atmosferično igro, ki jo preveva brezupje je precej težko opravilo, saj gre lahko narobe veliko stvari. Cilj je spočeti igralno izkušnjo, ki bo sicer moreča, a vseeno to s sabo prinese nekakšen čar, saj se lahko kadarkoli odklopiš od tega fantazijskega sveta in se zahvališ situaciji v resničnem življenju, kjer ti ni treba za skledo toplega obroka cel dan životariti v rudniku.

Eno od takšnih izkušenj vsekakor pričara preživetvena igra Frostpunk, ki je leta 2018 očarala igralce. Za razliko od drugih preživetvenih iger vam tukaj ne bo treba iz prvoosebnega pogleda pregledovati zapuščenega otoka za surovinami, ampak boste iz izometričnega pogleda poskušali pri življenju ohraniti peščico preživelih, ki v zamrznjeni post-apokaliptični prihodnosti bijejo še zadnji boj pred večno pozabo.

Frostpunk ni enostavna igra, saj je treba skrbeti za cel kup stvari, poleg tega pa boste morali vsake toliko sprejeti kakšno neprijetno odločitev, ki vas zna pošteno usekati po vesti. A žal je treba sočutje kdaj zavreči, saj boste samo tako lahko pomagali skupini ljudi, drugače vas zna vaša odločitev kasneje hudo tepsti.

Če vam vse to diši, potem imamo dobre novice. Frostpunk je namreč postala brezplačna igra tega tedna, ki jih Epic Games podeljuje vsakih 7 dni. Za aktivacijo igre preprosto skočite na naslednjo povezavo in si jo prenesite v knjižnico. Skladno s tem so za 20 % znižani tudi DLC-ji, celotna ponudba pa se izteče 17. junija, ko bo na jedilnik prispela nova, za zdaj še skrivnostna igra.

Izid konzole Nintendo Switch Pro naj bi bil praktično pred vrati

0

O obstoju nadgrajene različice konzolo Nintendo Switch se praktično govori vse od izida. Ta nadgrajena verzija naj bi se imenovala Switch Pro in pred kratkim so se pojavili močni namigi, da naj bi bila konzola praktično pred vrati.

Dva dni nazaj smo morda dobili prvi pravi dokaz, da konzola dejansko res obstaja. Francoska trgovina Boulanger je na svoji spletni strani očitno predčasno objavila možnost nakupa konzole. Izdelek je bil nato hitro umaknjen iz prodaje, a nekomu ga je uspelo pred tem slikati, pregledali pa so tudi podatkovno bazo, kjer se je prav tako nahajal zapis o Switch Proju, zraven pa smo dobili še ceno, ki naj bi bila 399 €.

Twitter stran CentroLeaks naj bi se po drugi strani dokopala do informacij, da bo novi Swith Pro uradno predstavljen že kar danes. To je seveda malce čudno, saj Nintendo ni napovedal za danes prav nobenega dogodka. Njihova najbližja predstavitev se bo zgodila na E3-ju, ta pa se bo odvila 12. junija. Vendar pa naj bi bil Swith Pro najavljen pred E3 dogodkom, saj naj bi tam že kazali igralne posnetke iz nove konzole. Tako naj bi se že zdaj začela prednaročila, Switch Pro pa naj bi nato izšel enkrat septembra.

Ta datum izida se sklada tudi s poročilom iz strani Bloomberga, ki je že nekaj časa nazaj najavil obstoj konzole, ki naj bi tokrat imela OLED zaslone. Bloomberg je še zapisal, da naj bi se izid zgodil enkrat septembra ali oktobra, a je poročal o nižji ceni, ki naj bi znašala 299 €.

Fortnite bo v 7. sezoni dobil izboljšano grafično podobo

0

Fornite se v svojem 2. poglavju približuje že svoji 7. sezoni in v igri so se zato začeli pojavljati bizarni dogodki, saj so neke vrste vesoljci začeli kar ugrabljati igralce. Da bo to dogajanje čimbolj spektakularno se je razvijalec Epic Games odločil, da igri doda nekaj grafične olepšave.

Takoj je treba tu izpostaviti dejstvo, da to nikakor ne pomeni, da se bodo zaradi tega tudi dvignile zahteve glede strojne opreme. Vsi vemo, da je nadgrajevanje PC-jev trenutno nemogoča naloga in tudi razvijalec bi bil precej neumen, če bi trenutno te stvari spreminjal. Še več: nedolgo nazaj so v igro vpeljali nov nivo nizkih grafičnih nastavitev, ki zniža grafiko na minimum, tako da bodo lahko igranje izkusili tudi tisti na predpotopnih konfiguracijah.

Bo pa z novo sezono poskrbljeno za vse tiste, ki imate močne strojne komponente in bi si želeli lepše grafične podobe. Tako boste kmalu lahko gledali v boljše dimne efekte, voda bo bolj realistična, učinki nevihte in oblakov bodo lepši, dobili pa bomo tudi boljše sence. Epic Games je na konzoli PlayStation 5 in Xbox Series X že vpeljal boljšo simulacijo eksplozij, zdaj pa se bo to preselilo tudi na PC.

Nove nastavitve boste našli pod možnostjo Epic, ki je obstajala že prej – ta se bo zdaj preselila stopnjo nižje in sicer na High, medtem ko Medium in Low nastavitvi ne bosta prejeli sprememb.

Poglejmo si še uradne zahteve za nove Epic nastavitve.

  • OS: Windows 10 64-bitni
  • Grafična kartica: Nvidia GTX 1080 ali AMD Radeon RX 5700 XT
  • Pomnilnik: 16 GB
  • Disk: SSD

Kot rečeno, nove grafične nastavitve prihajajo skladno z novo sezono, ta pa se bo na strežnikih pojavila že 8. junija.

24. junija nas čaka predstavitev “nove generacije Windowsov”

6 let mineva odkar je na naše računalnike prispela sveža verzija Oken, takrat imenovana Windows 10. Ta inačica je bila nekaj posebnega, saj je Microsoft z njo prekinil tradicijo izdajanja novih Windowsov, ampak je desetica postala platforma, ki jo bodo lahko z manjšimi in večjimi posodobitvami nadgrajevali še dolgo v prihodnost.

In Microsoft je svojo obljubo držal, zdaj pa napoveduje večjo nadgradnjo, za katero direktor podjetja Satya Nadella trdi, da bo najbolj pomembna v zadnjih desetih letih Windows operacijskih sistemov. Takšne besede napovedujejo nekaj res velikega in zna biti, da bo ta nadgradnja predstavljala nekakšen premik na Windows 11 – pa čeprav samo v duhu.

Microsoft ni želel razkriti prav nobenih dodatnih informacij in je za zdaj samo začrtal datum premiere. Ta se bo zgodila 24. junija ob 17.00, gledali pa jo bomo lahko preko naslednje povezave.

Genshin Impact prihaja naslednji teden na Epic Games trgovino

0

Septembra lani nas je pozdravila RPG igra Genshin Impact, ki je pozornost pritegnila predvsem zaradi svoje brezplačnosti. Zadeva je postala ogromna prodajna uspešnica, kar je presenetilo, saj igre nismo mogli pridobiti preko nobene od popularnih digitalnih trgovin, ampak samo preko uradne strani razvijalca MiHoYo.

Zdaj bo igra postala še dostopnejša, saj se bliža izid tudi na Epic Games trgovini. Forrest Liu, glavni šef razvijalca MiHoYo, je v izjavi za javnost povedal, da so z Genshin Impact vedno poskušali doseči čimveč igralcev. Ravno zato se nameravajo povezati s platformo Epic Games, saj za njo stojijo strokovnjaki, ki jim lahko pomagajo pri izpolnitvi tega cilja.

Igra bo prispela na novo platformo skladno z ogromno posodobitvijo 1.6. Ta bo v igro vnesla povsem novo regijo Inazuma, ki bo težja in bolj sovražna od vseh do sedaj obiskanih področij. Poleg tega nas čakajo novi igralni liki in nova Archon naloga, končno pa se bomo lahko usedli tudi v ladjice in avanture preselili med morske valove.

Prihod na Epic Games platformo se bo zgodil 9. junija, igro pa lahko trenutno zapišemo pod seznam želja. Omogočeno bo navzkrižno igranje z igralci na Android, iOS in PlayStation platformah, povezali pa se bomo lahko tudi z igralci na PC-ju, ki so avanture že začeli na prej omenjeni MiHoYo uradni strani.

Valorant se seli tudi na mobilne telefone

0

Razvijalec Riot se dolgo ni preveč oziral na mobilne telefone, a zdaj vidi, da je na tej platformi dobesedno puščal denar na mizi. Mikrotransakcije so na telefonih sestavni del igralne izkušnje, kar za razvijalce pomeni velik finančni priliv, za katerega se ni treba preveč potruditi.

Riot je tako na telefone že preselil svojo zastavonošno igro League of Legends, zdaj pa bo tem korakom sledila tudi prvoosebna streljanka Valorant. Ta je pred kratkim dobila nov kinematografični napovednik Duality, včeraj pa je igra postala predmet hval iz strani popularnega streamerja Shrouda, ki je igrino enoletno obletnico zabeležil z besedami, “da je Valorant končno ena taktična streljanka, ki ima za sabo podjetje, ki mu ni vseeno za igro.”

Skladno s tem je Riot najavil predelavo za telefone, saj želi to igro približati čim širšemu spektru igralcev. V prvem letu so delali na posodobitvah in igra je zdaj postala spoštovani član večigralske kulture, čeprav je na začetku požela kar nekaj kritik glede svoje zaščite proti goljufanju. A ta se je na koncu izkazala za učinkovito, Valorant pa je v svojem prvem letu nabral že kar 14 milijonov igralcev.

Valorant se je lepo razživel tudi pri nas in na celotnem Balkanu. Samo nekaj dni nazaj je vidni uspeh zabeležil 17-letni Hrvat Domagoj Fancev, ki si je z ekipo Fnatic prislužil 2. mesto na svetovnem prvenstvu, doma pa so ga nato bučno pozdravili tudi navijači.

Žal Riot glede mobilne verzije ni pokazal nobenih slik, napovednika ali pa datuma, vsi oboževalci pa ste toplo vabljeni v našo Valorant Facebook skupino.

God of War: Ragnarok prestavljen v 2022 – igrali ga bomo lahko tudi na konzolah PlayStation 4

0

Oboževalci gorotasnega Kratosa in njegovega sina, ki ga najraje kličemo po izjemno domiselnem nadimku Boy, boste na nove avanture priljubljenega dvojca primorani še malce počakati. Šef veje PlayStation Studios Herman Hulst je namreč včeraj v uradnem blog zapisu napovedal, da bo God of War 2 oziroma God of War: Ragnarok, zamudil leto 2021 in ga bomo videli šele enkrat v 2022.

Hulst je zapisal, da trenutno delajo na Horizon Forbidden West in God of War 2, oba projekta pa sta štartala nekje ob istem času. Vmes je udarila pandemija in čeprav se ta umirja, se posledice še vedno čutijo. To se pozna še posebej pri uporabi tehnologije za zajemanje gibanja, kjer igralci v sobah odigrajo določene scene, te pa so nato verno prenesene v igro, tako da dobimo realistične animacije. Takšni projekti zahtevajo veliko ukvarjanja z zajemanjem gibanja, pri vseh teh karantenskih ukrepih pa je delo oteženo.

God of War 2 je začel z razvojem malce kasneje kot Horizon Forbidden West, zato se je Sony odločil, da mu izide zamakne v 2022. Tako bo ekipa dobila dovolj časa za izpolnitev svoje vizije, to pa tudi pomeni, da bodo pretekla štiri leta med izidom prvega in drugega dela.

Dobra novica je to, da bo novi God of War izšel tako na PlayStation 4 kot tudi PlayStation 5 konzolah. Slednje še vedno ne dohitevajo povpraševanja in tako nekaterim ne ostane drugega, kot pa da se spravijo v igranje na starejši konzoli. Navsezadnje ima PS4 titansko, 110 milijonsko bazo igralcev in neumno bi bilo, če bi jih ignorirali. Te novice sicer niso veseli vsi, saj to pomeni, da bo razvijalec Santa Monica Studio moral igro optimizirati tudi za starejšo generacijo konzol, kar zna pripeljati do manj napredne grafične podobe kot pa bi jo dobili, če bi bil naslov razvit samo za PlayStation 5.

Blog zapis je tudi namignil, da bo naslednji Gran Turismo prav tako mogoče igrati na PlayStation 4, a kakšnih dodatnih podrobnosti glede tega projekta nismo dobili.

Netflix v samo enem mesecu po izidu preklical serijo Jupiter’s Legacy

0

Trg superjunaških serij in filmov je te dni bolj zasičen kot kadarkoli prej. Praktično vsak od večjih pretočnih gigantov želi gledalcem predstaviti lastno zasedbo junakov v pajkicah in prostora seveda ni za vse. Prednjači seveda Disney s svojo veteransko zasedbo Marvelovih superjunakov, Amazon gosti odštekano serijo The Boys, HBO je nase navezal DC franšizo, Netflix pa ime The Umbrella Academy.

Netflix je štiri tedne nazaj gledalcem predstavil tudi povsem novo serijo z imenom Jupiter’s Legacy, ki je narejena po stripih Marka Millarja. In čeprav se je ta pojavila na lestvici najbolj gledanih Netflixovih serij, očitno prva sezona ni zadovoljila pričakovanj in zato je pretočniški gigant vse gledalce presenetil z negativno novico.

Jupiter’s Legacy je tako uradno preklican in to v samo enem mesecu od uradnega izida. Netflix je sicer znan po hitrem sekanju ugašanju projektov, a Jupiter’s Legacy je vseeno nekaj posebnega, saj je bil preklican izjemno hitro, zadnji del prve sezone pa se je končal z nezadovoljivim koncem, saj so avtorji pričakovali razplet v nadaljnjih sezonah. Tega zdaj ne bomo dobili in čeprav namerava Millar kmalu zagnati novo serijo stripov Jupiter’s Legacy: Requiem, ki zna razložiti nadaljnje dogodke serije, je to za gledalce bolj slaba tolažba, saj ne marajo ravno vsi stripov.

Preklic serije je še toliko bolj čuden, saj naj bi Netflix v produkcijo prve sezone vložil kar 200 milijonov dolarjev, tako da je pretočni gigant očitno verjel v serijo in se nato kar naenkrat premislil.

Lastnik piratske spletne strani se je odločil za boj z Nintendom na sodišču – zdaj mora plačati 2 milijona dolarjev odškodnine

0

O zakonu in pravdanju ne vem skoraj ničesar, a tudi meni je jasno, da se ob tožarjenju splača pogledati za kakšnim odvetnikom. Los Angelevec z imenom Matthew Storman se z mojo teorijo ne strinja, zato se je v nedavnem spopadu z Nintendom na sodišču zastopal kar sam, zdaj pa bo moral za to traparijo pošteno odpreti denarnico.

Matthew je bil lastnik spletne strani RomUniverse, ki je na sebi držala ROM kopije Nintendovih iger. ROM je kot nekakšna ISO datoteka, ki bo znana PC piratom, le da je ROM namenjen konzolam, ki imajo zlomljeno zaščito in lahko tako poganjajo piratske igre, uporabimo pa jih lahko tudi pri raznih emulatorjih. Nintendo je začel leta nazaj ugašati spletne strani s takšno vsebino – ena takšnih je bila tudi RomUniverse, ki je z obratovanjem prenehala poleti 2020.

nintendo

Vendar pa stran ni ponujala takšne piratske robe, ampak so uporabniki lahko na njej kupili tudi Premium naročnino. Matthew je tako od te vsebine dejansko služil, kar je še bolj razkurilo Nintendo. V letu 2019 je stran nanesla med 30.000 in 36.000 dolarjev dobička, v letu 2020 pa je Matthew od nje služil 800 $ mesečno, kar je postal njegov primarni priliv denarja.

V boju z Nintendom ni želel zapravljati za odvetnika in založnik je to nespametno potezo lepo izkoristil. Nintendovi pravdarji so spletno stran označili za piratsko in zahtevali 15 milijonov dolarjev odškodnine. Matthew je po drugi strani trdil, da sam na stran ni nalagal piratske vsebine in da gor sploh ni bilo nelegalnih ROM-ov.

Vendar pa se je v tej izjavi ujel v lastno zanko. V prejšnji zapriseženi izjavi je namreč povedal, da je tudi sam nalagal gor ROMe in tako sam sebi nasprotoval. To je bilo dovolj za sodnico Consuelo Marshall, ki je Matthewu naložila nekaj več kot 2 milijona dolarjev kazni. Nintendo je zahteval še druge sankcije, a jih je sodnica zavrgla, saj je nesrečni Matthew že prej ugasnil spletno stran in dodatna kazen ni bila potrebna.

Dvomimo sicer, da bo Nintendo sploh kdaj videl ta denar, saj ga obtoženi nima iz kje vzeti. A takšne bitke na sodišču se niti ne gredo za denar, saj služijo bolj kot opozorilo za vse tiste, ki bi si drznili gostiti podobne spletne strani.

Razvijalec CDPR je v težavah – zadnje finančno poročilo kaže na res slabo prodajo igre Cyberpunka 2077

Poljski razvijalec CD Projekt RED je bil leto nazaj na povsem drugem položaju kot je trenutno. Igralci so ga zaradi igre The Witcher 3 kovali med zvezde, pričakovanja za njihov naslednji naslov Cyberpunk 2077 pa so bila naravnost nora. CDPR je bil takrat ocenjen na noro vrednost, saj je bil vreden več kot največja poljska banka in je prehitel tudi francoskega giganta Ubisofta.

Decembra se je končno zgodil izid igre Cyberpunk 2077 in takrat je samo v enem mesecu prodal skoraj 14 milijonov kopij igre. Nato pa je šlo vse samo še navzdol. Sony je zaradi pritoževanj igralcev umaknil igro iz svoje trgovine in začela so se masovna vračila. Nakar se je zgodil še ogromen hekerski napad, ki je razvijalcu odtujil izvorno kodo igre in jim dodobra premešal štrene na strežnikih. CDPR je začel delati na popravkih, vendar pa igra pol leta kasneje še vedno ni popravljena.

To se je seveda poznalo tudi na prodaji. Zadnje finančno poročilo, ki ga je CDPR prikazal za vse svoje investitorje je prikazalo temno sliko. Zaslužka je bilo v primerjavi z enakim obdobjem lani kar za 65 % manj in številka se je ustavila na 32,5 milijonih zlotih, kar je malce več kot 7 milijonov evrov. CDPR manjši zaslužek pripisuje dejstvu, da še vedno večina ekipe dela na popravkih in to seveda zahteva svojo ceno.

Prav tako ni ravno presenečenje, da je prodaja padla, saj večina AAA iger svoj največji dobiček naredi v prvem mesecu izida. A vseeno je padec za Cyberpunk 2077 nenormalno velik in eden od investitorjev je izračunal, da je CDPR v letu 2021 v obtok poslal samo okoli 800k kopij igre, kar je v primerjavi s prvim mesecem naravnost žalostno.

Tepe jih tudi dejstvo, da igre še vedno ni v PlayStation trgovini. CDPR je v finančnem poročilu povedal, da tesno sodelujejo s Sonyjem, a da ta zahteva izpolnitev določenih ciljev v razvoju preden bodo igro vrnili v obtok. Tem ciljem se razvojna ekipa približuje, a kakšnega datuma izida nimamo.

cyberpunk

A veliko več skrbi povzročajo napovedi glede prihodnosti, saj se zdi, da Poljaki niti ne vedo kako naprej. Pravijo sicer, da so vse moči uperjene v razvoj Cyberpunk 2077 franšize, a da še vedno nameravajo naslednje leto začeti delo na dveh večjih projektih istočasno. Vendar pa njihova predstavitev ni vlivala upanja. Investitorjem so prikazali eno sliko, ki kaže napredek glede rušenja igre glede na vpeljane popravke. Vendar gor ni nobenih številk ampak samo neka bleda črta, ki ne pove praktično ničesar.

cyberpunk

Enako zmeden je njihov načrt oziroma “roadmap”, ki napoveduje samo več popravkov in nove vsebine do konca leta, spet brez kakšnega konkretnega datuma. Za prvo polovico tega leta so dolgo napovedovali brezplačne DLC-je, a od tega do sedaj ni bilo nič, za drugo polovico pa napovedujejo predelavo za Xbox Series X in PlayStation 5, a spet o tem ni znanega ničesar.

Tisti velepomembni večigralski del je bil očitno povsem preklican in vse skupaj kaže na temno sliko prihodnosti nekdaj spoštovanega razvijalca. Navsezadnje so upali, da se bo Cyberpunk 2077 dobro prodajal vsaj še dve leti, a zdi se, da je igra zamrla že pol leta po izidu.

Vodič za rudarjenje CHIA kripto kovanca

CHIA je širši javnosti znan tudi kot “green coin”, gre pa za novo kriptovaluto, ki za razliko od Bitcoina in Ethereuma ne uporablja Proof of Work (Ethereum prehaja v sredini 2021 na Proof of Stake) za pridobivanje novih kovancev, ampak Proof of Space. Namesto da bi za reševanje izračunov zahtevali močne računalnike (grafične kartice ali procesor), CHIA uporablja za rudarjenje hitre SSD in klasične HDD diske.

Rudarjenje CHIA kovancev postaja popularno zardi nizke trošnje elektrike, nedosegljivosti grafičnih kartic ter prehoda Ethereuma na Proof of Stake. Prehod Ethereuma na PoS pomeni, da se ne bo več rudaril s grafičnimi karticami in bodo trenutni rudarji primorani preklopiti na ostale kovance katerim bo nato drastično upadla profitabilnost rudarjenja.

Za rudarjenje CHIA kovanca potrebujete računalnik s čimveč diskovnega polja. V kolikor želite pričeti z rudarjenjem čimprej je priporočljiv nakup hitrga SSD NVME diska, zmogljiv procesor ter 16 ali 32 GB pomnilnika. Preden lahko pričete z rudarjenjem je treba ustvariti t.i. “plote” oziroma v Sloveniji znano kot “njive”. Za ustvarjanje plotov potrebujete zelo hiter SSD, za ustvarjanje več plotov paralelno pa tudi močnejši procesor in več pomnilnika. Ko ustvarite njive, lahko pričnete z rudarjenjem ali pa se pridružite “pool-u” rudarjev.

Poglejmo si navodila za uporabo CHIA aplikacije

1. Prenesite CHIA Blockchain za vaš operacijski sistem – klikni me
2. Namestite aplikacijo, ustvarite vašo denarnico (“Create a new private key”) in skrbno shranite ključe ter besede
3. Medtem ko čakate, da se CHIA Blockchain sinhronizira (traja lahko več ur, ne zapirajte aplikacije) lahko pričnete s “plottanjem” oziroma ustvarjanjem njiv pod zavihkom “Plots”.

Razlaga nastavitev:
– Plot Size – uporabite priporočenega (k=32, 101 GB)
– Number of Plots – odvisno od procesorja, pomnilnika in diskovnega polja (hitrega diska) lahko izberete število “plotov”, ki se bodo ustvarjali istočasno (Plot in Parallel). Recimo za 5 plotov paralelno je priporočeno 32 GB pomnilnika, 8-nitni procesor in 1.25 TB diska (hitri disk).
– Temporary Directory – izberite vaš hitri disk (priporočamo NVME s čim hitrejšim branjem in zapisovanjem), pri tem pa tudi poskrbite, da ima disk dovolj prostora ali pa bo plotanje neuspešno.
– Final Directory – vaš trdi disk (lahko tudi zunanji disk), za vsak plot je potrebno vsaj 102 GB prostora.


4. Kliknete gumb “Create Plot”

Primer nastavitev za “plottanje”

Hitrost plottanja je odvisna od vaše strojne opreme in traja od 3 do 7 ur za vsako njivo. Napredek lahko spremljate pod zavihkom “Farm”, s klikom na meni (pod Actions) pa lahko preverite tudi beležnico vsakega plota.

Po uspešni sinhronizaciji CHIA blockchaina in postavitvi prvih njiv boste končno pričeli z rudarjenjem oziroma čakanjem, da dobi vaše diskovno polje nalogo za rudarjenje CHIA kovanca. Trenutno je na mrežo priklopljeno zelo veliko diskovnega polja (30.5.2021 – 13.822 EiB) kar pomeni, da boste morali za možnost pridobitve kovanca pri recimo 10 TB čakati približno 1 leto. Pri tem upoštevajte, da lahko čakate še dlje, če bo čez 1 leto še več diskovnega polja ali pa manj, če se zgodi obratno. Z rudarjenjem preko CHIA uradnega poola igrate z malo (do 100TB ali 1000 plotov) diskovnega polja praktično loterijo. Rast oziroma širjenje diskovnega polja (graf rasti diskovnega polja) se je sicer v zadnjih dneh po padcu kriptovalut ustavila, a hkrati se je tudi cena CHIA kovanca prepolovila. V koliko ste izbrani, boste narudarili oziroma poželi celoten kovanec (preveri ceno CHIA kovanca).

V kolikor ne želite igrati loterije pa se lahko pridružite CHIA poolu, kjer rudarji združijo moči in si razdelijo dobiček glede na prispevek strojne opreme (v tem primeru diskovnega polja) v skupni pool. Trenutni problem tovrstnega rudarjenja je prevlada kitajskega poola, ki je edini aktiven in drži skoraj polovico kapacitet (5,72 EiB) in, v kolikor pridobijo več kot polovico teh kapacitet, je možen 51 % napad na omrežje CHIA (zelo malo verjetno). V naslednjih mesecih bomo verjetno videli nove poole, trenutno pa lahko podamo navodila za Hpool CHIA. Ko obiščete spletno stran imate zgoraj desno možnost preklopa na angleški jezik.

1. Ustvarite in verificirajte uporabniški račun na Hpool.com
2. Prenesite CHIA-plotter (prenesite zadnjo verzijo chia-plotter-vx_xx-win64.zip)
3. Zaženite CHIA Plotter GUI in dovolite da ga Windows zažene (morda se pojavi lažno opozorilo o virusu)
4. V polje Input Mnemonic vnesite vaše generirane besede katere ste prejeli ob ustvarjanju denarnice in kliknite SIGN
5. Na Hpool strani skočite na Personal Center in na levi strani v meniju kliknite Configuration, izberite CHIA ECO in pod Bing Signature Data vnesite Signature, ki ste ga ustvarili v 4. koraku.
6. Zaženete datoteko plotting. V kolikor ne zažene plottanja, boste morali v datoteki ročno vnesti podatke, katere ste ustvarili prej s podpisom in tudi pot na hitrem disku ter trdem disku kamor se končani ploti prenesejo.
7. Proces se bo izvajal, dokler ne bo končan plot – če pa želite rudariti vzporedno pa zaženite datoteko večkrat a pazite, da vam ne zmanjka prostora, kajti plottanje bo za vse v tem primeru neuspešno oziroma se bo ustavilo, dokler ne naredite prostor na disku.
8. Na hpool spletni strani lahko vidite pod zavihkom Online Plot vaše trenutne plote.
9. Po tem ko imate ustvarjen vsaj en plot zaženite Hpool miner GUI (prenesite zadnjo verzije HPool-Miner-chia-vxx-windows.zip). Program bo v kitajščini, kliknite na zgornji gumb desno in vnesite API ključ, katerega najdete na spletni strani Hpool pod Configuration ter predzadnjo opcijo, kjer izberete English in s spodnjim gumbom vse skupaj potrdite (glej sliko spodaj).

Slepo klikanje vas privede to spremembe jezika 🙂

10. Ko enkrat vnesete API ključ in spremenite jezik, kliknite desno na gumb ADD in izberite disk mapo/disk, kjer imate končane plote in ti bodo dodani ter začeli rudariti. Postopek ponovite za vse mape oziroma diske kjer se nahajajo končani ploti. Z desnim klikom na pot diska lahko odstranite ali pa odprete dodatne možnosti.

Dodatne opcije za posamezno pot.

Tako, uspešno ste se pridružili poolu in sedaj rudarite skupaj z ostalimi. Koliko prispevate v pool in koliko CHIA kovancev prejmete lahko preverite na Hpool spletni strani v vaši nadzorni plošči pod zavihkov Revenue (posodablja večkrat dnevno) in Distribution (naloži sredstva na vašo denarnico enkrat dnevno).

Obenem lahko poganjate oba sistema toda efektivnost na poolu bo slabša. Za plotanje priporočamo uradni CHIA program na zmogljivem računalniku, nato pa plote oziroma disk priklopite na bolj varčen računalnik, ki porabi čim manj energije. Končane plote lahko prenašate med diski in jim spreminjate poti, pri prenašanju vedno preverite, da ste dodali poti do plotov in so jih programi zaznali – v nasprotnem primeru ponovno zaženite program. Primer: 30. maja, ko je bila cena CHIA kovanca 800 $, sem z 10 TB diskovnega polja na poolu prislužil 5,5 $ v zadnjih 24-ih urah.

Cene diskov (predvsem so iskane kapacitete 4 TB – 12 TB zunanji in notranji) so zaradi nabiranja CHIA kovanca poskočile, a brez skrbi, saj se pričakuje, da se bodo cene v naslednjih tednih ustalile, saj se je mrzlično nakupovanje ustavilo. Prav tako so zelo iskani NVME diski četrte generacije (zelo hitro branje in pisanje ter zelo veliko število zapisov preden se disk uniči), ki skrbijo za hitro plottanje.

Proof of Space pa ima tudi slabe lastnosti. Ko kupujte diske se morate zavedati, da ti zelo veliko pišejo in berejo in posledično boste garancijo izgubili, ko bodo ti zapisi prekoračili garancijske omejitve. Na našem primeru visoko kvalitetnega SSD diska (T-FORCE TM8FP7002T) smo z ustvarjanjem 100 plotov “izrabili” 4% diska – v teoriji je pričakovana življenjska doba takega diska 8.000 plotov ampak žal te meje nismo uspeli testirati. Prav tako imejte v mislih, da gre za višji rang diska. Branje in pisanje na že ustvarjenih plotih ni tako intenzivno in trenutno pričakovana življenjska doba klasičnega diska ob rudarjenju je 2-3 leta (v teoriji, seveda veliko odvisno tudi od vrste diska). Posledično bo vse to ustvarilo v roku dveh ali treh let veliko odpada (e-waste), ki je težak za ločevanje.

Problem je trenutno tudi sam kovanec CHIA, ki je uveljavljen zgolj pri rudarjih, pri splošni publiki pa niti ne, zato je kovanec zelo nepredvidljiv. V zadnjih mesecih je doživel tudi veliko nihanje cene in tudi veliko novega diskovnega polja večjih rudarjev. Prav tako se poraja vprašanje ali bodo veliki rudarji potem, ko bo Ethereum v celoti prešel na Proof of Stake, preklopili na CHIA in s tem drastično povečali diskovno polje in znižali profitabilnost. Upoštevati je treba tudi to, da Hpool trenutno dovoli prenos CHIA kovanca šele po tem, ko imate narudarjeno minimalno 0.2 CHIA kovanca, kar bi lahko za manjše rudarje predstavljalo problem, a po drugi strani, v kolikor rudarijo preko CHIA aplikacije, lahko traja več kot leto dni, da mogoče narudarijo kovanec.

Diski bodo opravili zelo veliko ur delovanja in posledično se obrabili do meje kjer vam garancija ne krije.



Upam, da smo odgovorili na pogosta vprašanja ter vam bo vodič (določene sekcije v vodiču se lahko spremenijo v času ko boste brali novico – v kolikor opazite spremembe, nam to sporočite v komentar) v pomoč, za več informacij pa obiščite naslednje povezave:
Hpool video vodič (ENG)
CHIA aplikacija vodič (ENG)
Chia kalkulator profitabilnosti
Chia Explorer
Westeren Digital obvestilo o reklamacijah (prevedeno v SLO)

Vse 3 epizode igre Tell Me Why lahko dobite zdaj brezplačno na Steamu

0

Razvijalec DONTNOD je znan predvsem po svoji seriji epizodnih iger Life is Strange, lani pa so spočeli še trojico epizod povsem nove serije Tell Me Why. In zdaj so vse tri epizode postale popolnoma brezplačne za prevzem na Steamu ali pa Windows trgovini, kar pomeni, da jih boste lahko igrali tudi na svojih Xbox konzolah.

Razlog za nenadno darežljivost je mesec Pride praznovanja, ki bo vse junij opozarjal na pravice LGBTQ gibanja. Igra Tell Me Why je kot naročena za takšen brezplačen mesec, saj v glavni vlogi nastopa trans oseba, ki se vrne v svoje domače mesto, kjer se zopet sreča s svojo dvojčico. Teren je pripravljen za globoko zgodbo, a Tell Me Why se ne vrti samo okoli transspolnosti, ampak se avantura vrti okoli globlje skrivnosti, zraven pa dobimo še možnost izkoriščanja supermoči – kar je zdaj postal že štempelj DONTNOD-ovih iger.

Kot rečeno, igro lahko zdaj prevzamete tako na Xbox konzolah kot tudi na Steam platformi in ko jo enkrat aktivirate, bo v vaši knjižnici ostala za vedno.

Novi Battlefield bo uradno razkrit 9. junija

Zdi se, da o novi Battlefield igri govorimo že celo večnost in čas bi bil, da založnik EA presneto zadevo že enkrat pokaže in spravi pričakovanja k počitku. No, dobra novica, je to, da nam na uradno razkritje ne bo treba več dolgo čakati, saj je EA uradno predstavitev zakoličil za 9. junij ob 16.00.

Dobili smo kratki dražilnik, ki pa ne prikaže praktično ničesar, razen naslova. Ta tokrat ne vsebuje številke, tako da očitno držijo govorice, da bo novi del imenovan preprosto Battlefield.

Na splet je že ušlo nekaj informacij. V novem Battlefieldu naj bi se dogajanje preselilo 10 let v prihodnost, tako da bomo v rokah držali novodobna orožja, z rahlim pridihom futurističnosti. Tako se lahko veselite naprednih dronov in robotskih psov, nastopali pa naj bi v vlogi najemnika, ki se bo lahko zavezal ameriški ali pa ruski strani.

Čaka nas torej zanimiva kampanja, seveda pa bo tu tudi večigralstvo. O njem ne vemo praktično ničesar, čenče pa pravijo, da bomo dobili vsaj prenovljeno verzijo battle royala.

World of Warcraft: Burning Crusade Classic izide že jutri – in to točno ob polnoči

0

Nocoj, ob polnoči, World of Warcraft igralce čaka nova avantura. No, v bistvu je to precej stara pustolovščina, saj bo Blizzard zagnal strežnike za igro World of Warcraft: Burning Crusade Classic, ki je kot dodatek originalno zaživela leta 2007 in jo veliko igralcev, kljub vsem naknadnim razširitvam, še danes obravnava kot najboljšo vsebino World of Warcrafta.

Blizzard je v igro World of Warcraft Classic že tedne nazaj poslal zadnjo posodobitev pred razširitvijo, ki je igralce pripravila za igranje novega dodatka. Igralci lahko ostanete na igranju originalnega naslova ali pa svoj lik popeljete v nove avanture Burning Crusada. Razvijalec je igralcem omogočil tudi kloniranje lika in s tem povzročil kar nekaj slabe volje, saj so najprej želeli za to “kopiraj/prilepi” komando računati 35 €, a so po vsem viku in kriku to ceno znižali na 15 €.

Burning Crusade Classic bo ohranil duh izdajanja vsebine originala, tako da nas čaka pet različnih vsebinskih sklopov. Najprej bomo dobili raide Karazhan, Gruul’s Lair in Magtheridon’s Lair, nato bomo skočili v Serpent Shrine Cavern in Tempest Keep, temu sledita spet nova raida Battle for Mount Hyjal in Black Temple, nakar sledi še slavni Zul’Aman, za konec pa bomo še skočili v Sunwell Plateau.

Skočite v trgovino po nove zaloge pijače in jedače, saj World of Warcraft: Burning Crusade Classic izide že nocoj oziroma jutri in to točno ob polnoči.

AMD predstavil FidelityFX – njegov odgovor DLSS tehnologiji, ki pa bo delala na AMD in NVIDIA grafičnih karticah

0

Ko ljudje govorijo o prednostih novih RTX grafičnih karticah ponavadi beseda nanese na popularno ray tracing osvetljevanje. Vendar pa ti izdelki v sebi skrivajo še eno močno mikavno lastnost, ki sliši na ime DLSS. Ta omogoča poganjanje iger v nižji ločljivosti, a umetna pamet nato te sličice preko algoritmov zopet zgradi ter ponudi v normalni resoluciji, tako da igralci na koncu sploh ne vidijo razlike v grafični lepoti. To omogoča veliko boljšo optimizacijo in višje sličice na sekundo, kar je pri PC igranju vedno dobrodošlo.

AMD po drugi strani takšne tehnologije ni imel in čeprav je nova generacija njihovih kartic končno vpeljala ray tracing osvetljevanje, je DLSS omogočen samo na NVIDIA grafikah. AMD je zato zavihal rokave in začel delo na svoji tehnologiji FidelityFX Super Resolution oz. krajše FSR, ki je zdaj končno napredovala do te stopnje, da nam je AMD lahko pokazal tudi nekaj rezultatov.

amd

In ti so impresivni. FSR ponuja štiri stopnje predelovanja ločljivosti in vsaka od teh bo pomembno vplivala na sličice na sekundo. Za primerjavo si je AMD izbral igro Godfall, ki v Ultra Quality načinu z vklopljenimi ray tracing učinki in ločljivostjo 4K na grafični kartici RX 6800 XT dvigne sličice na sekundo iz 49 na številko 78. Če vam morda to ni dovolj lahko izberete Performance Mode, ki poskrbi kar za 3x boljše rezultate, saj takrat sličice na sekundo nabreknejo na 150.

amd

A to ni edina impresivna karakteristika FSR-ja. Za razliko od DLSS-a lahko FSR deluje na celem kupu grafičnih kartic – od najnovejših RX 6800 XT-jev in starejših generacijah tipa RX 580. In ne samo to, FSR lahko poganjamo tudi na NVIDIA karticah in to ne samo na RTX rešitvah, ampak tudi na starejših grafičnih karticah, kot je denimo GTX 1060. AMD je pri tej kartici pri igranju v 1440p ločljivosti pokazal preskok sličic na sekundo iz 27 na 38.

amd

Tehnologija je vsekakor impresivna, a ni idealna. FSR za preračunavanje ločljivosti ne uporablja umetne pameti, zaradi česar slika ni tako ostra kot pri DLSS. Na spletu se je že pojavilo nekaj primerjalnih slik, kjer resda vidimo bolj bledo predelano podobo, a po drugi strani so bile te podobe vzete iz YouTube predstavitve, tako da bo treba počakati, da zadevo tudi sami stestiramo.

K sreči nam na to ne bo treba čakati dolgo, saj FidelityFX Super Resolution izide že 22. junija.

Nvidia tudi uradno najavila grafični kartici RTX 3070 Ti in RTX 3080 Ti

0

Govorice o Ti različicah grafičnih kartic RTX 3070 in 3080 krožijo vse od izida originalnih grafičnih kartic, Nvidia pa ju je včeraj na dogodku Computex tudi uradno potrdila.

Igralcem bo zagotovo najbolj zanimiv dražji in močnejši izdelek RTX 3080 Ti. Ta bo po specifikacijah močno spominjal na trenutnega grafičnega prvaka RTX 3090, le da bo ta grafična kartica vsebovala vse skupaj 12 GB GDDR6X pomnilnika, kar je za polovico manj od večjega brata. Tiktakala bo pri frekvenci 1.67 GHz, vsebovala pa bo 10.240 CUDA jeder. Kartica je manjša od RTX 3090, a bo enako požrešna do elektrike. Za igranje boste potrebovali 750 W napajalnik, saj lahko RTX 3080 Ti med delovanjem pogoltne tudi do 350 W moči, kar je enako kot RTX 3090 in manj kot običajna RTX 3080, ki zase zahteva 320 W električnega soka. Nvidia bo zanjo zahtevala 1199 $, izid pa je načrtovan za 3. junij.

rtx 3080 ti

Predstavljena je bila tudi grafična kartica RTX 3070 Ti. Ta bo na sebi nosila 8 GB GDDR6X pomnilnika, 6.144 CUDA jeder, Nvidia pa obljublja 1.5x boljše sličice na sekundo v primerjavi s kartico RTX 2070 Super. Vse to za ceno 599 $, kartica pa izide 10. junija.

rtx 3070

Obe kartici bosta imeli vgrajeni omejevalnik nabiranja kriptovalute Ethereum. S tem bodo poskušali te kartice pripeljati v roke igričarjev in ne kripto kopačev, a ta poskus je z grafično kartico RTX 3060 precej slavno propadel. To zna vsaj malce zajeziti naval na novi grafični kartici, a seveda lahko pričakujemo, da bodo zaloge tudi tukaj instantno razprodane. Nabiralci kripto rude niso edini razlog za pomanjkanje grafik, saj se celotna tehnološka industrija ukvarja s pomanjkanjem čipov in tudi preprodajalci, ki vse nove izdelke za vsaj dvakratne cene prodajajo na Ebayju.

Watch Dogs Legion dobiva nov igralni način z zombiji

Watch Dogs Legion je povprečen naslov, ki vsebuje kar nekaj globljih težav. Založnik Ubisoft bo poskušal nekaj zamer odpraviti z novonapovedano razširitvijo Legion of the Dead.

Gre za nov igralni način, ki nas postavi na ulice Londona, te pa so zdaj množično napadli nemrtvi. V igranje bomo lahko povabili še tri prijatelje in se v rouge-lite načinu sprehodili skozi horde nemrtvih črevesc, naša naloga pa bomo nabiranje posebnih paketov s surovinami, te pa bomo morali nato prepeljati do določene točke za pobeg.

Razvijalec nam je pokazal tudi 20 minut igranja iz zgodnje alfa verzije igre in kakor lahko vidimo, je na ulicah res veliko zombijev, ki jim človeško meso zelo lepo diši. Igranje po drugi strani ni videti nič posebnega, saj nas čaka veliko streljanja in bolj malo hekanja, po čemer je serija iger Watch Dogs tudi znana. Vse skupaj spominja na The Division in to je nov primer igre, kjer Ubisoft združuje koncepte iz vseh različnih franšiz v eno igro.

Legion of the Dead razširitev prihaja v igro že danes, skupaj s posodobitvijo 4.5.

Ubijalski roboti niso več fantazija – zgodil se je prvi napad robota na človeka

1

Očitno nismo več daleč od takšne prihodnosti, ki so nam jo začrtali Terminator filmi. Združeni narodi so v nedavno objavljenem poročilu zapisali primer avtonomnega drona KARGU-2, ki je marca 2020 v spopadih med napadom libijske vojske povsem samostojno začel napadati umikajočo militaristično organizacijo pod vodstvom feldmaršala Khalife Haftarja.

KARGU-2 je med napadom deloval povsem samostojno in po navodilih umetne inteligence, tako da za njegovo obnašanje nil bil odgovoren človek. Ni še jasno, ali je njegov napad tudi povzročil človeške žrtve, a sumi se, da je dron tudi ubijal. KARGU-2 ima namreč na sebi nameščeno eksplozivno telo in tako lahko v slogu japonskih kamikaz strmoglavi na tarčo, kar lahko povzroči večje telesne poškodbe in tudi smrt.

Če bo poročilo potrjeno, potem smo dobili prvi primer ubijalskega robota, ki je brez človeškega nadzora napadel in ubil človeka. To je seveda med ljudmi zagnalo paniko in začela so se masovna pozivanja k ukinitvi takšnih avtonomnih orožij. Tu so seveda tudi dobro upravičene skrbi glede natančnosti zaznavanja sovražnih sil in kaj se zgodi v primeru, če robot po pomoti napade civiliste.

Združeni narodi so sicer že leta 2018 pozvali k prepovedi avtonomnih orožij, a pogovore sta nato zaustavili ZDA in Rusija. Razvoj umetne inteligence se nadaljuje in seveda bo to pridno izkoristila tudi vojska, ki vedno išče možnost nabiranja efektivne vojaške sile, ki jo je možno spočeti kar v tovarnah.

Skynet očitno res ni več daleč.

Xiaomi se hvali, da lahko v popolnosti napolni baterijo telefona v samo 8 minutah

0

Kitajski telefonski giganti izjemno radi tekmujejo v hitrostnem polnjenju telefonov. Prvaka na tem področju sta Oppo in Xiaomi, ki sta že večkrat postavila zavidljive rezultate, Xiaomi pa je pred kratkim postavil nov rekord glede žičnega in brezžičnega polnjenja.

Oppo je lani pokazal impresivno polnjenje 4000 mAh baterije preko 125 W sistema polnjenja, naloga pa je bila opravljena v pičlih 20 minutah, medtem ko je Xiaomi pred tem najavil 100 W polnilni sistem, ki je enako zmogljivo baterijo napolnil v 17 minutah.

Zdaj se je Xiami dokončno zasidral na vrhu hitrostnega polnjenja, saj jim je preko 200 W HyperCharge sistema uspelo 4000 mAh baterijo napolniti iz ničle do 100 % v samo 8 minutah. A niso se ustavili samo tam, saj jim je preko 120 W brezžičnega sistema enaka naloga uspela v pičlih 15 minutah.

Rezultati so vsekakor impresivni, a v zakup je treba vzeti dejstvo, da to polnjenje še ni na voljo za javnost. Xiaomi je v testu uporabil posebne zgrajene polnilne postaje in kable, ki verjetno niso poceni in če jih boste enkrat že lahko kupili, jih boste najverjetneje uporabljali samo doma, namesto v kakšnih kočljivih situacijah na poti, ko dejansko potrebuješ tako hitro polnjenje.

Skupina navdušencev dela na oživitvi umrlega projekta Fallout Van Buren

0

Fallout franšizo danes pozna praktično vsak, a veliko ljudi morda ne ve, da so bile te igre v preteklosti povsem drugačne od novodobnih delov. Na prvih dveh igrah je delal legendarni RPG razvijalec Black Isle Studios, to pa sta bili izometrični izkušnji, kjer smo naše bojevalne poteze izvajali v poteznem načinu.

Fallout franšiza je bila po drugem delu na višku svoje slave in Black Isle je pogumno delal na tretjem delu, ki je bil kodno imenovan Fallout Van Buren. V tej igri bi igrali pobeglega zapornika, ki bi se leta 2253 potepal po postapokaliptičnem Denverju in Grand Canyonu, za petami pa bi imel robotske paznike, ki bi nas na vsak način radi spravili nazaj za rešetke.

Van Buren je imel veliko ambicij, a žal je takrat založnik Interplay padel v finančne škripce, zaradi česar je bil projekt na koncu preklican. A oboževalci ga niso pozabili in med leti je na površje priplavalo dovolj informacij o zgodbi, da so igralci začeli delati na svojih duhovnih naslednikih. Tako zdaj trenutno nastaja predelava za Fallout 2 z imenom Fallout Yesterday, spet druga pa bo spočeta v pogonu Unity.

Nekaj dni nazaj pa so modderji zagnali tudi najavo projekta Revelation Blues, ki namerava Van Buren projekt predelati v pogon Fallout: New Vegasa. Dobili smo prvi napovednik, projekt pa je še v zelo zgodnji fazi razvoja, tako da ga verjetno ne bomo videli še nekaj let. A lepo je videti, da Van Buren ni pozabljen in da bodo očitno igralci sami dostavili svežo Fallout vsebino, saj razvijalec Bethesda trenutno dela na drugih stvareh.

Več informacij glede projekta lahko pregledate na uradnem Discord kanalu.