🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 85

EA Sports FC 24 – novo ime, stari obrazi

Nogometni seriji FIFA na naši strani v preteklosti resda nismo posvečali preveč pozornosti, čeprav to ne pomeni, da morda nogometa ne bi marali. FIFA je bila dejansko tista prva igra, ki sem jo pognal na svojem lastnem PC-ju in to je bila verzija nogometa z oznako 98, ta pa je bila za tisti čas tako napredna, da si žogo lahko nabijal znotraj telovadnic in ne samo na zelenih igriščih.

Od svojih skromnih začetkov je FIFA šla skozi več iteracij, založnik EA pa jo je pridno nadgrajeval, nakar je pogruntal, da lahko preko mikrotransakcij zasluži tako enormno količino denarja, da se mu v bistvu sploh ni treba truditi z razvojem kakšnih drugih iger. Stvar je postala celo tako dobičkonosna, da je več držav preprosto prepovedalo igranje FUT-a, s polnim imenom FIFA Ultimate Team, a to EA ni preveč zabolelo, saj je igra še naprej rasla, dokler ni založnik nabral dovolj vez in poznanstev, da se je odločil ločiti od imena FIFA, ki je zase zahtevalo drago plačevanje licenčnine in tako se je rodila nova virtualna simulacija nogometa EA Sports FC 24.


Razvojna ekipa: EA
Založnik: EA
Platforme: PC, PS5, PS4, XSX, XO, NS
NakupSteam, PlayStation
Datum izida: 29. september 2023
Igrano na: PS5


NAPOVEDNIK


Novo ime bi moralo s sabo potegniti tudi povsem svežo igralno formulo, ki bi se znebila ostankov preteklosti in zadihala s polnimi pljuči. Vsaj tako je EA promoviral to preobrazbo, ki je zdaj, zaradi umika vseh prejšnjih FIFA naslovov s trga, poleg eFootballa še edini takšen izdelek, ki ga lahko kupimo virtualno ali fizično.

Ampak temu ni čisto tako. FC 24 je pač FIFA, le da bomo zdaj morali zapisovati z novim imenom, ki gre nekam težje iz jezika.

Začetni vtisi niso ravno dobri. Nisem preigral veliko FIF, a pri vseh sem bil navajen, da me je v glavnem meniju pričakala neka vzdušna glasba, medtem ko je tule vse nekam preveč umirjeno. Še ozadje je skoraj povsem črne barve, kot da se dizajnerji pred izidom niso bili zmožni dogovoriti glede finalne oblike, zato so vse skupaj pač poslali na trg v nedokončani verziji.

EA SPORTS FC 24
Na slikah stvar od daleč morda ni videti impresivno, a stvar se spremeni ko igro vidiš v gibanju na večjem televizorju.

Izbiramo lahko med klasičnim hitrim spopadom dveh moštev, potem je tu Volta, ki se je spomnimo iz prejšnjih poglavij, nakar je tu seveda tudi Ultimate Team in pa grajenje svoje kariere, kjer si lahko ustvarimo svojega nogometaša ali pa raje skočimo v menedžerske posle in pod prste vzamemo vodenje celega kluba. Na izbiro imamo vse tiste najbolj popularne lige, a žal slovenskih klubov ne boste našli, saj je pač Olimpija predraga, da bi prepustila svojo licenco za vaške igre kot je FC 24.

Večina igralcev bo najbrž vse dodatne igralne načine spregledala in se takoj spravila v igranje načina Ultimate Team, ki tudi letos deluje na način prejšnjih let. Sestavimo si lahko sanjsko ekipo nogometašev in to iz različnih obdobij nogometne zgodovine. Tako lahko v ekipi držimo oba Ronalda, ki jima v obrambi priključimo še Roberta Carlosa. To mešanje ekip ni nič novega in sestavljanje takšnih ekip so sanje za marsikakšnega privrženca nogometa, ki nato lahko svojo izbrano vrsto popelje tudi v večigralske obračune.

Trik Ultimate Teama je dejstvo, da ti legendarni nogometaši niso kar sami od sebe odklenjeni, ampak jih morate pridobiti preko kart, te pa si lahko zaslužite preko igranja tekem, a to traja zelo dolgo, zato EA ponuja odklepanje preko plačila resničnega denarja in to je tisti glavni razlog, da nekateri v teh igrah zapravijo stotine, če ne celo tisoče evrov, saj pri plačilu ni garantirano, da boš odklenil zaželenega nogometaša, zato so nekateri to prakso označili za hazardiranje.

EA SPORTS FC 24
Razvijalec je veliko časa vložil v verno predstavitev proslavljanja zadetkov.

No, mikrotransakcije so tudi tokrat prisotne, Ultimate Team pa letos vsebuje dve novosti. Preko opravljanja posebnih zastavljenih objektivov lahko karte in s tem igralce izboljšujete, EA pa je letos v Ultimate Team prvič vključil tudi ženske igralke. Ta odločitev bo nekatere zagotovo pogrela, saj EA pri statistikah ni delal razlik med ženskimi in moškimi igralci tako da se igralka Alexia Putellas iz Barcelone brez skrbi lahko postavi ob bok Kylianu Mbappeju, ki nosi isto splošno oceno. Koliko je to realistično je stvar druge debate, a dejstvo ostaja, da je EA tu storil veliko potezo glede enakopravnosti obeh spolov v virtualni simulaciji nogometa.

Igralna formula ostaja enako slastna kot prej. EA je letos še bolj nadgradil sistem animacij, ki se tokrat imenuje HyperMotionV Volumetric Technology, kar služi bolj vernemu posnemovanju potez igralcev iz resničnega življenja. Vsak od zvezdnikov vsebuje svoje prednosti in posebne sposobnosti, tu imenovane PlayStyles. Mbappe denimo poseduje oznako Rapid, kar pomeni, da lahko v napadu naravnost eksplodira v hitrosti, zato je bolje za vas da imate na nasprotni strani branilca, ki bo kos tej nalogi. Nadzor nad žogo letos vsebuje resnično veliko fines, čeprav animacije še vedno niso povsem takšne kot bi jih gledali v televizijskih prenosih. Pri vodenju žoge se vidi tista desetinka sekunde, ko se animacije preklapljajo med sabo in še posebej je to opazno, ko zabijemo gol in mora animacija preklopiti na način proslavljanja.

EA SPORTS FC 24
Ženske si v Ultimate Teamu zdaj delijo igrišče z moškimi, kar bo zagotovo pogrelo kar nekaj ljudi.

FC 24 sem igral na konzoli PlayStation 5 in kakšnih težav, zatikanja ali pa nepravilnih animacij nisem opazil. Lepo je izrabljen tudi igralni plošček DualSense, ki da vodenju žoge še tisto češnjico na vrh torte, čeprav sem moral izklopiti mali zvočnik na kontrolerju, saj mi je sčasoma sodnikovo piskanje šlo na živce.

EA Sports FC 24 je tako na koncu samo nova nadgradnje prejšnjih iteracij franšize FIFA, kar bo oboževalcem prijalo, tisti, ki pa ste od novega imena pričakovali tudi kaj več kot je denimo kakšen nov zanimiv igralni način ali pa morda zmanjšanje mikrotransakcij pa boste od končnega izdelka bržkone razočarani. Veterani se boste v novi simulaciji nogometa počutili kot doma, novinci pa se pred resnim igranjem najprej spravite v preigravanje uvajalnega dela, ki je presenetljivo zahteven, a njegove lekcije so nujne za kakršnekoli resne obračune.

20 let po izidu igralci še vedno odkrivajo nove skrivnosti znotraj igre Silent Hill 3

0

Maja letos smo praznovali 20. rojstni dan ene najboljših atmosferičnih grozljivk Silent Hill 3. Tretji del te popularne franšize je v analih zgodovine bil večkrat spregledan, saj sta veliko bolj popularna prvi del, ki je to serijo započel in igralcem prvič predstavil preživetveno grozljivko, ki se ne vrti samo okoli zombijev in drugi del, ki nam je pričaral res tragično in globoko povest protagonista Jamesa Sunderlanda.

Sam sem veliko oboževalec vseh štirih delov, ki jih je na začetku drugega tisočletja spočel zdaj pokojni razvijalec Team Silent in tudi za tretji del gojim veliko ljubezni. Še danes se spomnim enega dela iz igre, ki se zgodi na začetku, v njem pa vidimo junakinjo Heather, ki se vozi v avtu z detektivom Douglasom in leta 2003 sem bil odpihnjen nad vizualno prezentacijo, ki je še danes videti impresivna in si jo lahko ogledate v zgornjem video oknu.

Igra je, tako kot je bilo to v primeru drugega dela, vsebovala cel kup skrivnosti in podrobnosti, ki so jih igralci nato odkrivali še leta. Ena od teh je bila razkrita nedavno, saj je nek uporabnik X-a odklenil kamero in se na ta način sprehodil skozi stopnjo na način, ki ga igralec ne more izvesti, pri tem pa je naletel na sila zanimivo podrobnost.

Preiskana stopnja se nahaja na lokaciji Hilltop Center, to pa Heather obišče na začetku, v eni sobi pa naleti na banjo, ki ji odpre pipo, ta pa nato banjo napolni s krvjo, s tem pa Heather sproži tudi prehod v alternativno dimenzijo Otherworld, ki s sabo prinese kreature iz najhujših nočnih mor.

Ta banja je hudo zanimiva, saj če odklenemo kamero lahko vidimo, da je iz nje napeljana cev, ta pa vodi vse do trupla, ki ga najdemo ob vstopu v sobo. Iz ubogega mrtvaka vodi še ena cev, ki je napeljana do tuša, a žal tega pri igranju ne moremo sprožiti – se nam pa dobro svita, kaj bi iz njega priteklo, če bi zavrteli pipo.

Odkritje je na X-u pohvalil tudi nihče drug kot Masahiro Ito, ki je pri razvoju iger Silent Hill priskrbel dizajn in ideje, ki se lahko izrodijo iz najbolj pokvarjenih kotičkov človeškega uma. Ito je tisti, ki je zasnoval slavnega Pyramid Heada iz Silent Hill 2, pri primeru te banje pa se je pohvalil, da je sam zasnoval to sobo in da je končno nekdo našel to skrivnost, ki je bila očitno nerazkrita dolgih 20 let.

Morda se komu ne zdi ta stvar sploh vredna omembe, a po drugi strani kaže na ljubezen in zagnanost, ki jo je takrat razvijalec Team Silent gojil do te franšize. Kljub temu, da brez moddanja nihče ne bi odkril teh cevi, se je nekdo potrudil in za njih ustvaril 3D model ter tako še poglobil igralno izkušnjo in svet, ki že tako prekipeva s podrobnostmi.

Pravi kriminal je torej dejstvo, da Silent Hill 3 lahko dandanes igramo samo preko ostarelih konzol ali pa se poslužimo emulatorjev. Igra namreč ni na voljo na digitalnih servisih in čeprav je založnik Konami na GOG porinil četrti del, predhodniki te sreče niso imeli.

Franšiza Silent Hill se te dni sicer zopet prebuja. Konami je napovedal cel kup novih projektov in med njimi bo obnovo dobil tudi drugi del. A te originalne igre bi si definitivno zaslužile več spoštovanja, saj gre za resnično legendarne izdelke, ki bi ob digitalnih izdajah zagotovo našle nove navdušene igralce.

Fallout 76 bo decembra prejel povsem nov dodatek

Čez nekje tri tedne bo igra Fallout 76 praznovala že svoj 5. rojstni dan, kar je hvalevreden dosežek za to večigralsko igro, ki je imela pri izidu ogromne težave. Razvijalec Bethesda Game Studios pa se slabim kritikam navkljub ni predal in je v igro vztrajno vpeljeval nove posodobitve, dodajal brezplačno vsebino in tako se je Fallout 76 sčasoma priljubil igralcem. Stvar je dandanes tako priljubljena, da ima na Steamu več pozitivnih vtisov kot pa nedavno izdani Starfield, čeprav ima seveda sveži Starfield trenutno veliko več istočasnih igralcev, preko novih posodobitev pa bo njegova ocena zagotovo še zlezla navzgor.

Skratka, Fallout 76 danes ni več tisti naslov, ki bi se mu vsi posmehovali, zanj pa še vedno razvijajo novo vsebino. Igra je prejela nekaj večjih dodatkov – nazadnje je med njimi zaživel The Pitt, ki nas je poslal v raziskovanje zaprašenega in s smogom nafilanega mesta Pittsburgh.

Nova razširitev pa nas bo poslala v lučkasto mesto Atlantic City, ki bo, tako kot The Pitt, novo poglavje igralnega načina Expeditions.

Razširitev nam bo predstavila mesto, ki jo je kljub apokaliptičnim dogodkom znotraj sveta Fallout odneslo presenetljivo dobro. Atlantic City prebivalcem ponuja tekočo vodo in elektriko in bi ga lahko za postapokaliptični svet označili za skoraj modernega. A ta uspešnost zahteva svojo ceno, saj se za prevlado mesta borijo tri različne frakcije: Munis, ki je nekakšen približek zakona in skrbi za funkcioniranje mesta; The Showmen, ki skrbijo za atrakcije in zabavo in The Family, ki vam da že po imenu vedeti, da se bavi z mafijskimi posli.

Vse te frakcije v mestu povzročajo napetosti in konflikte, nevarnost pa preži tudi od zunaj, saj gozdovi New Jersey Pine Barrensa rojevajo mutantske gnusobe, ki jih prebivalci mesta niso še nikoli srečali in jim zato predstavljajo veliko nevarnost.

Razširitev vsekakor obeta in bo izšla v dveh delih. Prvi se bo imenoval Boardwalk Paradise, ki bo na testne strežnike prišel že danes, 3. oktobra, polni izid za vse pa je načrtovan za 5. december. Temu bo sledilo drugo poglavje America’s Playground, a zanj zaenkrat datuma izida še nimamo.

Založnika, ki stoji za igrami Worms in Blasphemous, prizadela odpuščanja

Igričarska industrija je v tem letu, še posebej v septembru in aktualnem oktobru, izdala rekordno število iger, vendar pa to ne pomeni, da se založniki kopajo v denarju in da si programerji kupujejo luksuzna večsobna stanovanja sredi Kalifornije. Dogaja se v bistvu ravno nasprotno, saj smo bili v zadnjih nekaj mesecih priča množičnim odpuščanjem.

Industrija se je sredi koronavirus obdobja zaradi vsega povpraševanja po igrah boleče napihnila, zdaj pa, ko je kriza mimo, so upadli tudi dobički, zaradi česar so nekateri delavci postali odvečni. S preveč obsežno delovno silo se v zadnjem letu bori tudi založnik Team17, ki ima svojo bazo postavljeno znotraj Združenega kraljestva. Team17, ki stoji za tako slavnimi franšizami kot so Worms, Blasphemous in Overcooked, že dlje časa dela nepravilne poteze na šahovnici.

Na začetku lanskega leta je želelo podjetje franšizo Worms poriniti v NFT vode, a so naleteli na tako negativni odziv svojih sledilcev, da so idejo zavrgli še v istem dnevu najave. Lani so se nato tudi pojavile obtožbe, da delavci niso dovolj plačani in da delajo preveliko število tedenskih ur, direktor Michael Pattison pa je takrat izjavil, da bodo vse te zadeve preiskali in pri njih ukrepali.

In ukrepali so, saj je Team17 marca 2022 odpustil kar nekaj ljudi, ki so delali kot grafični oblikovalci, takrat pa so zatrdili, da novih odpuščanj ne bo. Morali bi se ugrizniti v jezik, saj je samo včeraj najprej spletna stran Eurogamer poročala, da je založnika prizadel nov val odpuščanj, nakar je založnik novico potrdil za spletno stran VG247. Službo je izgubilo okoli 50 ljudi, večina njih iz oddelja za ugotavljanje kakovosti (QA).

Z njimi se je poslovil tudi prej omenjeni direktor Michael Pattison, ki je na čelu podjetja stal samo dve leti, razhod s podjetjem pa naj bi bil sporazumen.

Team17 je samo eden od založnikov, ki je moral te dni sprejeti težke odločitve. Z ogromnimi težavami se bori tudi založnik Embracer Group, ki je moral po desetletjih obstoja zapreti studio Volition, odpuščanja pa so se zgodila tudi pri razvijalcu BioWare, medtem ko je SEGA preklicala razvoj igre Hyenas, zaradi česar so službo izgubili nekateri člani studia Creative Assembly.

Tudi indie razvijalci so padli na težke čase. Studio Acid Wizard je preprosto preklical razvoj svojega naslednjega projekta, saj je bil ta preveč naporen, razvijalec Mimimi pa je po izdaji frišnega naslova Shadow Gambit skoraj takoj napovedal, da bo izdal še nekaj popravkov in nato za vedno zaprl vrata.

Oktobra nas čaka resnična poplava večjih iger

Po relativni suši izidov večjih iger, ki nas je zaradi koronavirusa prizadela lani, so se v zadnjih dveh mesecih očitno vsi odločili, da je ravno zdaj prišel pravi čas, da nas razvijalci iz vseh strani zasujejo z igrami. Sam že kar sopiham, saj sem v zadnjem mesecu popisal več naslovov kot pa verjetno v pol leta za nazaj in ne samo, da moram skupaj spravljati recenzije za večje naslove – vmes so se vrinili še dodatki, kot je Seperate Ways za Resident Evil 4 in Phantom Liberty za Cyberpunk 2077.

Oktober pa bo še bolj naporen in stavim, da ni težko samo nam opisovalcem ampak tudi igralcem. Nekateri se še zdaj ukvarjajo s preigravanjem Baldur’s Gate 3, nakar je prišel Starfield, zdaj pa jih čakajo še drugi naslovi in noben od teh ni ravno kratek, saj zahteva kar nekaj desetin ur igranja, da sploh ne omenimo lunje v denarnici, ki z vsakim izdanim naslovom postaja večja.

Vendar pa si je treba narediti tudi zalogo za vnparej, saj kdo ve, kdaj nas spet lahko prizadane igričarska suša. Zato si oglejmo nekaj največjih naslovov, ki nas bodo zabavali tekom tega meseca.

The Lamplighter’s League – 3. oktober

Razvijalec Harebrained Schemes je najbolj znan po svoji seriji Shadowrun iger, zdaj pa se vračajo z novim naslovom The Lamplighter’s League, ki do sedaj nosi največji proračun, spremljali pa bomo skupino junakov, ki se v alternativni zgodovini iz leta 1930 spravijo iskati zaklade v stilu Indiane Jonesa, proti zlobnemu kultu Banished Court pa se bomo borili v poteznem načinu.

Assassin’s Creed Mirage – 5. oktober

Serija Assassin’s Creed se bo preko igre Mirage vrnila k svojim začetkom. Tako bomo spremljali zgodbo mladega Basima, ta pa se bo tokrat sprehajal po veliko manjšem mestu in svetu kot pa v sodobnih Assassin’s Creedih, končno pa bo poudarek spet na skrivanju in prikritemu odstranjevanju tarč, kar smo pri tej franšizi že nekaj časa pogrešali.

Forza Motorsport – 10. oktober

Naslednja nova ekskluziva iz strani Microsofta je nov del serije Forza Motorsport, ki letos ne bo nosila zaporedne številke. Čaka nas veliko dirkanja, Motorsport pa za razliko od sestrske serije Horizon, prinaša bolj realistično dirkanje, tako da bodo nadgradnje avtomobila bolj pomembne, ovinke pa bomo lovili po licenčnih progah, tako da se tokrat ne bomo prevažali po obalah in ugaslih vulkanih.

Total War: Pharaoh – 11. oktober

Razvijalec Creative Assembly za nas pripravlja novo izdajo historičnih strategij Total War, ta pa nas bo tokrat odpeljala v bitke starodavnega Egipta. Glede na napovedi lahko pričakujete vse tisto, kar smo od te serije strategij zdaj že navajeni, igro pa bodo pozdravili predvsem tisti, ki Total War radi preigravajo, a ne marajo fantazije, zato so morali dolgo trpeti, preden je razvijalec zaključil z izdajo vsebine za Warhammer 3.

Lords of the Fallen – 13. oktober

Ta mesec zna biti res dober za vse tiste, ki ste zavezani k žanru iger Soulslike. V bistvu se ti igralci zabavajo že od julija, saj je takrat izšel Remnant 2, septembra pa se je rodil tudi odlični Lies of P, za katerega res upamo, da se bo dobro prodal in bo dobil še kak dodatek. Zdaj na sceno prihaja še igra Lords of the Fallen, ki je nekakšen ponoven zagon te franšize, čeprav prvi del ni bil ravno kritiško dobro sprejet. Vendar pa pozabimo na preteklost, saj je prenovljeni Lords of the Fallen v igralnih posnetkih do sedaj bil videti presneto impresivno, tako da upamo, da končni izdelek dostavi vse ponujene obljube.

Marvel’s Spider-Man 2 – 20. oktober

Proti koncu meseca bomo dobili tudi nadaljevanje priznane igre Spider-Man in razvijalec Insomniac Games je v njen uspeh tako prepričan, da nam je že dva dni nazaj poslal kopijo za recenzijo. Drugi del izjemno uspešnega prvenca namerava ohraniti vse tisto, kar je iz originala naredilo eno najbolj uspešnih iger konzol PlayStation 4 in 5, največja sprememba pa bo tokrat dejstvo, da bomo lahko nadzorovali dva Pajkomoža: Petra Parkerja in Milesa Moralesa, med njima pa bo moč prosto preklapljati.

Super Mario Bros. Wonder – 20. oktober

Novi Mario je videti naravnost nor vrelec idej in kreativnosti, ki jih je Nintendo nekako uspel združiti pod en naslov, ki ga bomo sicer nadzorovali iz strani gledanega pogleda, a vmes se nam bo zgodilo toliko stvari, da znamo občasno celo zamenjati perspektivo. Tole je zelo verjetno še zadnji Mario naslov, ki ni predelava in ga bomo gledali na konzoli Nintendo Switch, naslednika Odysseya pa Nintendo zagotovo hrani za lansiranje konzole Switch 2.

Metal Gear Solid Master Collection Vol. 1 – 24. oktober

Zbirka iger Metal Gear Solid v bistvu ni neka resna predelava, saj je Konami v bistvu poskrbel samo za boljšo optimizacijo pri višjih sličicah na sekundo in boljši ločljivosti. A ta kolekcija, ki bo v sebi držala prve tri dele je vseeno pomembna, saj bo prvič pripeljala te igre tudi na PC, kjer smo jih prej lahko poganjali samo preko emulatorjev.

Alan Wake 2 – 27. oktober

Naporni oktober zaključuje še Alan Wake 2, nadaljevanje kultne grozljivke, ki se je prvič rodila leta 2010. Nesrečni pisatelj Alan Wake je še vedno ujet v breznih nočnomorne teme iz katere bo spet poskušal splezati ven, tokrat pa mu bo družbo delala še FBI agentka Saga Anderson, drugi del pa se bo tudi igral drugače od originala, saj bo razvijalec Remedy prvič poskušal ustvariti preživetveno grozljivko v stilu iger Resident Evil.

Oboževalci GTA-ja so prepričani, da jih Rockstar draži s šestim delom

2

Kdaj bo izšel Grand Theft Auto 6, med poznavalci bolje poznan pod imenom GTA 6? To vprašanje je tako pomembno, da so nekateri največji privrženci franšize začeli vpadati v pogovorne oddaje in predstavitve Summer Game Fest in na odru zahtevali, da naj jim že nekdo pove vsaj leto izida.

Vendar pa razvijalec Rockstar še naprej molči in razvija nove mikrotransakcije za GTA Online, medtem pa je oboževalska baza zapadla v brezno teorij zarote, nakar iščejo sledi v vsaki stvari, ki pride iz strani tega slavnega razvijalca. GTA 6 pri temu ni izjema, saj se boste starejši spomnili, kako so nekateri pregledovali in iskali sledi v vsaki kodi, ki jo je spočel Valve, saj so si vsi želeli novic o novem poglavju franšize Half-Life.

Skratka, takšne teorije velikokrat privedejo do situacij, za katere včasih nisi prepričan, ali so ljudje že povsem zapadli v iluzije in paranoičnost ali pa se morda razvijalec že sam malce dela norca in nalašč podžiga njihovo domišljijo.

Nekaj takšnega se je zgodilo pri Rockstarjevi zadnji objavi na X-u, kjer igralce vabijo na praznovanje novega Moon festivala znotraj igre GTA Online, vsak udeleženec pa lahko za svoje sodelovanje prejme majico. Najavo spremlja slika, ki kaže moškega in žensko pred ogromnim napisom Vinewood, ki je v GTA 5 nekakšna zamenjava za slavni znak Hollywood.

Pozorne oči so opazile, da je slika približana ravno na takšen način, da sta pri napisu izpostavljeni črki V in I, ki bi nato skupaj tvorili rimsko številko 6, to pa naj bi bil namig na GTA 6. Potem je treba v obzir vzeti dejstvo, da na sliki vidimo moškega in žensko, tisti izcurljani posnetki iz GTA 6 pa so dobro dali vedeti, da bomo prvič v seriji preklapljali med moškim in ženskim protagonistom.

Če vas zanima, kako globoko gredo sledi glede GTA 6 oziroma kako jih na ta način nekateri vidijo, potem si oglejte profil GTA 6 Trailer Countdown. Ta je denimo na naslovnici igre opazil spremenjen daljnovod, ki je zdaj drugačen kot pa ob izidu GTA 5 in nosi obliko “VI”.

Je nekaj res na temu ali pa je vse skupaj posledica preveč budne domišljije? Eno je zagotovo: GTA 6 je zagotovo v nastajanju in se morda približuje zaključku kodiranja. Založnik Take-Two je namreč v finančnem poročilu najavil, da pričakuje do leta 2025 ogromen poskok v dobičku in govori se o takšnih številkah, ki jih lahko prinese samo titan tipa GTA 6.

Bing lahko po novem generira presneto impresivne slike preko umetne inteligence

2

Umetna inteligenca prihaja po naše službe. Zdi se neizogibno, da se bo umetna pamet znebila nekaterih poklicev, ki smo jih do sedaj lahko opravljali znotraj pisarn in čeprav bodo zagotovo poskušali stvari nekako zajeziti preko zakonov, je vprašanje, kdaj bodo ti postali na voljo in kdo jih bo nato upošteval oziroma jih reguliral.

Zdi se, kot da je šele včeraj podjetje OpenAI javnosti predstavilo pogovornega bota ChatGPT, ta pa je medtem rapidno pridobil toliko posodobitev, da zna zdaj denimo praktično odpraviti poklic prevajalca, saj lahko v nekaj minutah opravi tisto za kar bi človek potreboval ure ali pa celo dneve dela in to v toliko jezikov, ki jih en človeški um preprosto ne more posedovati.

Vendar pa OpenAI ne ogroža samo prevajalcev, ampak tudi grafične oblikovalce oziroma umetnike na splošno. Poleg pogovornega bota si OpenAI lasti tudi orodje, ki je preko želj in ukazov uporabnika zmožno ustvariti slike presenetljivo dobre kakovosti. Imenuje se DALL-E in stvar je dva dni nazaj potihem izšla znotraj iskalnika Bing v svoji tretji verziji, ta pa je res presneto impresivna.

dall-e 3
Poziv Emilia Clarke, ki pleše pred Blejskim jezerom je sčaral tole.

Generiranje slik preko ukazov uporabnika sicer ni nova stvar, a do sedaj so bili rezultati podpovprečni. Tudi Adobe je v svoj urejevalnik Photoshop vdelal nekaj umetne inteligence, ki pa se je pri mojem testiranju slik iz ukazov obnesla zgolj povprečno. DALL-E 3 pa se po drugi strani zdi kot resničen preskok v razvoju slikovno-bazirane umetne inteligence in kar je najboljše pri tej stvari je dejstvo, da jo že zdaj lahko preizkusi vsak in to povsem brezplačno.

Preprosto skočite na naslednjo povezavo, v orodno vrstico vnesite želeni ukaz in zabava se lahko začne. Pri mojem testiranju je včeraj stvar za generiranje slike potrebovala nekaj sekund, a med časom pisanja so očitno vsi poprijeli za to orodje, zaradi česar se je zgodil naval na strežnike, tako da boste za eno sliko morali čakati tudi po pol ure.

dall-e 3
Ukaz “Geralt, ki kupuje žitarice” je v bistvu sproduciral ravno to, kar sem si zamislil.

DALL-E 3 na žalost ne omogoča nalaganje že ustvarjenih slik, ki bi jih nato umetna inteligenca samo še dodelala kot je to praksa v Photoshopu. Vendar pa se po drugi strani požvižga avtorske pravice, tako da zna skupaj spraviti stvari kot je Daenerys Targaryen na Blejskem jezeru in pa Geralt iz Witcherja med nakupovanjem žitaric. Obstajajo sicer omejitve, saj DALL-E 3 ne bo ustvaril kakšne sporne vsebine, ustavi pa se tudi ob omembi kakšni političnih figur, saj se poskusil ustvariti sliko Goloba in Janše, ki se držita za roki, a je bil moj ukaz zavrnjen.

Umetna inteligenca ima edino težave pri izpisovanju besed, ki znajo biti malce popačene, a na splošno je to stvar, ki jo bo veliko ljudi začelo izrabljati tudi za zasebne in poslovne namene. Bing je tako končno postal uporaben še za kaj drugega kot pa iskanje pornografije in res bo zanimivo videti, kako bo videti Windows 11, ko bo imel takšna orodja vdelana v svojo srčiko in kako se bo s tem spremenilo naše vsakdanje delo.

Dying Light 2 bo končno dobil strelna orožja, zraven pa še cel kup dobrodošlih sprememb

Razvijalec Techland je svojim oboževalcem nedavno predstavil svoje načrte glede nadaljnjega razvoja igre Dying Light 2, ki se je že večkrat zapletla v težave. Drugi del zombie klavščine je namreč imel ob izidu nekaj težav z optimizacijo, a igralci so bili še bolj razočarani nad manjkajočimi igralnimi mehanikami, ki jih je ponujal original.

Techland se je hitro spravil delati popravke, nakar je izdal en podpovprečni plačljivi DLC, ki je bil v bistvu samo arena, kjer smo se lahko pretepali proti drugim, k temu pa je dodal še mikrotransakcije, ki so razjezile praktično vse.

Zato se razvijalec poskuša vsaj malo odkupiti preko predstavitve planov za prihodnost tega naslova in treba je reči, da imajo v glavah kar nekaj brihtnih idej. V bistvu bi večina njih morala biti prisotna znotraj igre že ob njenem izidu, a bolje pozno kot nikoli, zato se zna Dying Light 2 tekom naslednjih mesecev spremeniti v nekaj, kar bo prijalo tudi trdojedernim oboževalcem originala.

Morda najbolj pomembna pridobitev med vsemi naštetimi je vpeljava strelnih orožij, ki smo jih imeli v enki, medtem ko so ta v drugem poglavju skrivnostno izginila. Mislim, da nam drugi del sicer postreže z nekim razlogom, zakaj jih ni nikjer na spregled, a roko na srce je štorija bila tako nezanimiva, da sem na njega preprosto pozabil. V zgornjem videu lahko vidimo nekaj streljanja preko pištole, a zdi se, da je to nekakšen zgodnji model orožja, saj se ta spolirana pokalica stilsko ne ujema z drugimi orožji od blizu, ki jih skupaj drži lepilni trak.

Ko smo že pri teh orožjih, končno jih bomo lahko tudi popravljali, tista nepotrebna pa na enostaven način razgradili. Do sedaj namreč teh možnosti sploh nismo imeli, kar je bil velik minus, še posebej če si skupaj končno spravil orožje, ki ti res odgovarja, a z vsakim udarcem ti je zadaj gorela misel, da orožje uničuješ in da bo kmalu postalo popolnoma nekoristno.

Potem so tu še drugi manjši in večji dodatki. Čakajo nas nove variante obstoječih sovražnikov, ko pa bomo bandite spravili v onostranstvo, bomo lahko dejansko izmaknili njihova orožja iz tal. Potem je tu nova težavnost Nightmare, nova orožja kot so noži in halebarda, v igro pa se vrača dvojec Tolga in Fatini, ki sta nam naloge podajala v originalu.

Skratka, kar nekaj pomembnih posodobitev nas čaka, a na žalost Techland ni izdal kakšnega datuma izida, tako da lahko pričakujete, da boste te stvari dobivali postopoma.

Netflix najavil animirano serijo Tomb Raider: The Legend of Lara Croft

0

Gibčna raziskovalka/arheologinja/bojevnica Lara Croft se zopet vrača v filmski svet. V bistvu bo po novem skočila na naše televizijske zaslone in to v podobi animirane serije, ki jo bomo gledali samo preko pretočnega servisa Netlix.

Tako smo včeraj dobili prvi dražilnik za serijo Tomb Raider: The Legend of Lara Croft, ki jo izdeluje studio Powerhouse Animation, ta isti pa je pri Netflixu že poskrbel za še eno serijo z igričarskimi koreninami – Castlevanio.

Dražilnik sicer ni preveč zgovoren, saj pokaže samo utrujeno Laro, ki izstreli puščico, vmes pa se pokaže nekaj kadrov iz njene preteklosti. Če vam vse skupaj deluje že nekaj znano potem vas spomin ne vara, saj bo pri produkciji sodeloval tudi razvijalec iger Crystal Dynamics, ta pa je Tomb Raiderja ponovno zagnal leta 2013 in skupaj spravil trilogijo iger Tomb Raider, ki so kazali zgodovino tega lika, še preden se je prelevil v bojevnico, ki je vihtela dve pištoli in z njimi pokosila celo tiranozavra.

Štorijalno bo serija umeščena po dogodkih iz Crystal Dynamicsove zadnje Tomb Raider igre Shadow of the Tomb Raider, kar pomeni, da bomo zopet gledali Laro, ki se podi po divjini in poskuša preživeti preko nabiranja surovin, ki jih nato izrabi za zasilne obliže in puščice. Ob tem bo seveda ves čas globoko dihala, iz česar smo se delali norca že pri preigravanju trilogije in tudi ta kratki dražilnik vsebuje nekaj sopenja.

Laro bo tokrat uglasila igralka Haley Atwell, ki jo poznamo predvsem po njeni vlogi Agent Cartner iz Marvelovih celovečercev. Za pisanje scenarija in režijo bo poskrbela Tasha Huo, ki je nadzorovala dokaj slabo sprejeto serijo The Witcher: Blood Origin.

Datum izida premiere je postavljen v 2024, a bodite brez skrbi, saj bomo lahko že prej podoživeli Larine avanture in to v bolj akcijski obliki. Pripravlja se namreč predelava prvih treh iger iz Tomb Raider franšize, ki bodo izšle v paketu Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft, te pa bomo na sodobnih konzolah in PC-ju igrali 14. februarja 2024.

Resident Evil 4 za iPhone bo stal kar 70 €

0

Pri izdelkih podjetja Apple smo že navajeni, da je treba za njihove produkte plačati tudi premijsko ceno. Ta se bo zdaj očitno preselila tudi v njihovo ponudbo digitalne zabave, saj sta Apple in Capcom nedavno napovedala presenetljivo novico, da bosta igri Resident Evil Village in Resident Evil 4 prispeli tudi na telefone in to s takšno grafično podobo, ki bo podpirala celo ray tracing.

Oba sta takrat pametno zamolčala, kakšna bo cena takšne mobilne izkušnje in ker je to mobilni trg, je marsikdo pričakoval, da bo nemara cena zaradi tega nekoliko nižja. Telefonski igralci so nenazadnje že leta navajeni, da svoje igre preigravajo povsem brezplačno in nato denarnice odprejo za kakšno mikrotransakcijo, zato bodo ob ceni za Resident Evil 4 zagotovo debelo pogledali.

resident evil 4

Nobeden od založnikov sicer ni uradno najavil cene, a zapis o igri se je že pojavil znotraj Applove trgovine. Igra je sicer zapisana kot brezplačna, a če skočimo pod podrobnosti lahko vidimo, da bo igra ponujala notranje nakupe, kjer je potem prisoten zapis “Resident Evil 5 (with bonus)”, zraven pa je postavljena cena 69,99 €.

Ta cena je tako za 10 € višja od Steamove in je enaka tisti, ki jo Sony zahteva za konzolo PlayStation 5. Če si boste morda želeli igrati dodatek Seperate Ways bo treba odšteti še dodatnih 19,99 €, na voljo pa je tudi nekaj mikrotransakcij, ki stanejo po 9,99 €.

Uradni opis igre sicer pravi, da bo del kampanje moč preigrati brezplačno, kar najbrž pomeni, da bo stvar ponujala nekakšen demo kot ga imamo na Steamu. Vendar pa bo za polno izkušnjo treba plačati polno ceno, ki bo mobilne igralce zagotovo šokirala.

Resident Evil 4 še nima datuma izida, saj je datum 31. december tam samo zaradi lepšega. Je pa svoj datum rojstva najavil Resident Evil Village, ki izide 30. oktobra in to po manjši ceni 40 €.

Obe igri bo moč igrati samo na telefonih iPhone 15 Pro in Pro Max ter na tablicah iPad Pro 2021 in iPad Air iz leta 2022.

Cyberpunk 2077 Phantom Liberty – lepo slovo nočnega mesta

Po treh letih od izida originalnega Cyberpunka 2077 je razvijalec CD Projekt RED stvari končno popravil do te mere, da je s splošnim stanjem igre zadovoljen. Vse potrpežljive igralce je nagradil z ogromno posodobitvijo 2.0, zraven pa še priskrbel prvi in hkrati edini dodatek imenovan Phantom Liberty.

Pot originalne igre se je s tem zaključila in CDPR je v intervjujih že izjavil, da se je zdaj končno spravil v kovanje nadaljevanja. Je zdaj s tem popravkom in dodatkom Cyberpunk 2077 končno takšna izkušnja, ki si zasluži polno ceno in se vanjo splača vložiti desetine ur neprekinjenega igranja in to v teh jesenskih časih, ko se visokobudgetne igre praktično rojevajo tedensko?


Razvojna ekipa: CD Projekt RED
Založnik: CD Projekt RED
Platforme: PC, PS5, XSX
NakupSteam
Datum izida: 26. september 2023
Igrano na: PC


VIDEO RECENZIJA


Naše mnenje je, da je odgovor pritrdilen, a mi smo tista čudna sorta ljudi, ki se je zabavala že s preigravanjem originala. Takrat smo k sreči dobili PC verzijo igre, ki je bila še vedno hroščata, a stvar vsaj ni bila nemogoča za igranje kot je bilo v primerih tistih nesrečnežev, ki so se igranja lotili na konzolah.

Dodatek Phantom Liberty doda V-jevim avanturam dodatno ločeno mini kampanjo, a sveži igralci v njo ne boste zmožni skočiti takoj. Stvar se namreč odklene med preigravanjem originalne zgodbe in sicer takrat, ko V naveže stik z bizarno tolpo Voodoo Boys in opravi njihovo misijo. Nakar prejmete klic od skrivnostnega dekleta, znanega samo pod nadimkom Songbird, ta pa trdi, da vam lahko pomaga in vam iz buče izbije šepetanje Keanuja Reevesa, ki se pojavi tudi v dodatku in sicer z novimi vrsticami.

cyberpunk 2077
Uvodna misija v dodatek servira en akcijski segment za drugim.

Na začetku igranja vam je sicer ponujena opcija, da ustvarite svež lik in nato organsko skočite v dodatek, ko pač napoči čas za to ali pa si ustvarite vnaprej pripravljen lik, ki vsebuje dovolj visoko stopnjo, ki lahko skoči v direktno raziskovanje dodatka. Seveda lahko naložite tudi od prej shranjene položaje, a sam sem življenje začel povsem na novo, saj sem želel dobiti vpogled v vse lepote, ki jih je izboljšal popravek 2.0.

Nekatere igričarske spletne strani malce pretiravajo, ko preko posodobitve 2.0 Cyberpunk 2077 označujejo za povsem novo igro, saj temu ni tako. Sistem veščin je bil resda predelan in zdaj pridobljene stopnje dejansko nekaj štejejo, vendar pa je splošno gledano to še vedno originalna igra, ki ima dobro glavno in stranske naloge, naš kolega Jackie pa bo tudi tokrat utrpel tragičen konec.

Kljub triletnemu poliranju je še vedno malce smešno, da vsi hrošči niso bili odpravljeni. Sicer je resda danes situacija povsem drugačna kot ob izidu, a tudi med preigravanjem nove posodobitve sem naletel na šefa, ki je zmrzoval v tako imenovani T pozi, ravno ob klicu prej omenjene Songbird pa je moj V skadil cigaret, nakar se mu je ta pernamentno zagozdil v dlani, a se je kasneje stvar sama od sebe nekako popravila.

Cyberpunk 2077
Solomon Reed je skrivnostni agent, za njegov glas in stas pa je poskrbel znani Idris Elba.

Songbird nam naroči, da moramo čimprej skočiti v novi odsek mesta Dogtown, saj se naokoli prevaža v neki leteči ladji, na krovu pa ima nikogar drugega kot pa predsednico ZDA. Vendar pa je ta del mesta zaprt, zato traja kar nekaj časa, da zaobidemo vse ovire in končno splezamo na njegovo površje, nakar se ladja zruši in na nas je, da predsednico rešimo muk. Vmes Songbird izgine in potrebuje rešitev, za te namene pa se moramo povezati s skrivnostnim agentom Solomonom Reedom, ki ga tule odlično odigra Idris Elba.

To je v bistvu tisti glavni zaplet, ki se ga lahko lotimo takoj ali pa se morda spravimo v raziskovanje mesta Dogtown, kjer pobiramo stranske naloge in manjše opravke ter si tako bogatimo bančni račun in pridobivamo izkušnje, te pa lahko zdaj izrabimo za posebno drevo veščin Relic, ki vam odklene presneto močne veščine, te pa iz V-ja lahko naredijo resnično ubijalsko mašino.

Pohvaliti moram glavne in stranske naloge, ki so tokrat še bolj izpopolnjene kot pa v originalu. Vidi se, da si je CDPR končno lahko vzel čas za poliranje igralnih segmentov, namesto da bi se trudil z optimizacijo igre za prejšnjo generacijo konzol. Osnovna štorija vam redno dostavlja spektakularne akcijske segmente, ki znajo trajati presenetljivo dolgo, medtem ko so stranske naloge raznolike in vam med drugim omogočajo celo takšne posebnosti kot je sodelovanje pri snemanju braindanca.

Cyberpunk 2077
Predsednica ZDA je ženska, ki zna poskrbeti sama zase – tule je vidimo v civilnih oblačilih na levi strani.

Mesto Dogtown je dokaj majhno, a vsebuje ogromno podrobnosti in med igranjem niste vanj ujeti. To me je presenetilo, saj sem sprva mislil, da iz njega ne bom mogel pobegniti, dokler v njem ne opravim vseh nalog, a v bistvu lahko iz njega prosto prehajamo – vmes moramo samo narediti kratko mejno kontrolo, zaradi česar se sprašujem, kaj je bila poanta moje plezanja pod zemljo na drug konec.

Grafično je Cyberpunk 2077 še danes presneto impresiven naslov. CD Projekt RED pridno vdeluje nove tehnologije in zdaj lahko osvetlitev celotne igre pridobivamo samo preko ray tracinga, a to je priporočljivo samo za grafične kartice NVIDIA in to zadnje generacije. Če ste v osnovni kampanji vklapljali ray tracing na kakšnemu RTX 3070 in že takrat trpeli ob nizkih sličicah na sekundo, potem bodo te še bolj bolele v Dogtownu, ki je grafično še bolj intenziten. Moja grafična kartica RTX 3070 se je tam hudo potila, zato sem na koncu ray tracing preprosto ugasnil in s tem skočil na preko 70 sličic na sekundo, igra pa je bila še vedno lepa za ogled.

Skratka, Phantom Liberty je namenjen vsem tistim, ki ste tako dolgo čakali na najbolj izpopolnjeno izkušnjo Cyberpunka 2077, nad njim pa bodo navdušeni tudi veterani, ki bodo preko njega lahko izkusili alternativen konec glavne kampanje. Za 30 € dobite veliko vsebine, ki bo od vas ob zmernem igranju potegnila nekje 25 ur.

Resident Evil 4: Seperate Ways – odlična dopolnitev osnovne kampanje

Ne vem točno, kaj se je zgodilo z založnikom Capcomom, a ta japonska hiša zadnje čase dostavlja eno uspešnico za drugo. Še posebej je pohvalno njihovo tretiranje serije Resident Evil, ki ne dobiva samo nova in kvalitetna nadaljevanja, ampak tudi všečne predelave, ki ne smrdijo po hitremu zaslužku, ampak so obravnavane s spoštovanjem, ki si ga zaslužijo.

Veliko ljudi je sprva gledalo zviška, ko je založnik najavil predelavo četrtega dela, saj ta pri oboževalcih velja za najboljši del celotne franšize. Vendar pa je Capcom nalogo opravil odlično, zdaj pa je dostavil še ločeno kampanjo Seperate Ways, ki se resda sprehodi skozi že znane stopnje in kampanjo, a hkrati doda lep kupček nove vsebine, za res nizko ceno 10 € pa dobimo presneto dolgo kampanjo.


Razvojna ekipa: Capcom
Založnik: Capcom
Platforme: PC, PS5, XSX
NakupSteam
Datum izida: 21. september 2023
Igrano na: PS5

Ključ do igre nam je priskrbel uvoznik CD Media.


VIDEO RECENZIJA


Dodatek Seperate Ways sicer od vas ne zahteva, da ste v preteklosti že preigrali osnovno kampanjo, saj zadevo izberemo iz ločenega menija, a samo norec bi izpustil dogodivščine Leona S. Kennedyja, zato DLC nekako predvideva, da ste že seznanjeni z osnovno zgodbo in igralnimi mehanikami.

Zato kakšnega prepotrebnega uvoda v igranje ne postavi, saj hitro dobimo nadzor nad Ado Wong, skrivnostno agentko, ki se je v določenih sekvencah znotraj originalne kampanje, postavila ob bok Leonu, zdaj pa bomo videli njeno potovanje skozi nekatere stopnje, ki jih je prehodil naš prejšnji junak, le da bomo sami preganjali en drug cilj. Tega nam je zastavil naš šef Wesker, ki bi se na vsak način rad dokopal do posebnega kristala, pa četudi bo to zahtevalo smrt milijarde ljudi.

Resident Evil 4
Dodatek ima neke čudne probleme s HDR osvetljavo, zaradi česar je veliko temnejši od osnovne kampanje.

Kot rečeno, igra se ne trudi s kakšnim obsežnim uvodom in naš prvi igralni segment je v bistvu že šef, tako da je treba hitro poprijeti za kontrole in napadalca preko natančnega streljanja poslati k rakom žvižgat. Beštija seveda ne crkne, ampak se spremeni v Adino osebno nemezo, ki jo nato večkrat še srečamo, čeprav nas na žalost ne preganja naokoli kot je denimo Mr. X lovil Leona skozi postaje Raccoon Cityja, kar bi bila lepa popestritev originalne igralne formule.

Dodatek gre razumljivo po vseh igralnih prvinah osnovne kampanje in tudi stopnje so zato večidel enake, le da jih prečkamo na malce drugačne načine in vmes naletimo na drugačne sovražnike. Ada je malce bolj gibčna kot Leon, največjo popestritev pri raziskovanju pa prinese njena posebna pištola s kavljem, s katero se lahko po stopnjah izstreljujemo kot kak Batman in na ta način dosegamo navidez nedosegljive predele. Stvarca je res priročna in jo skozi kampanjo uporabljamo redno: včasih nas premakne naprej po stopnji, vsake toliko pa odklenemo tudi kakšen skrivni kotiček. Preko posebnega priveska na kovčku jo lahko uporabimo tudi med bojem in tečnim napadalcem s ščitom na hiter način odstranimo leseno zaščito.

Resident Evil 4
Končno smo dobili Resident Evil, ki vsebuje laserje in te v enem kadru nekoga spektakularno razrežejo.

Seperate Ways nas na eleganten način sprehodi čez tiste najbolj pomembe dele Leonove zgodbe in te lahko zdaj ugledamo iz druge perspektive, DLC pa nam razloži tudi nekatere skrivnosti tipa kdo je pozvonil cerkniški zvon, ki je Leona rešil napada iz strani ponorelih vaščanov. Ada se sicer spopada tudi s svojimi problemi, saj mora rešiti kožo Luisa, svojemu delodajalcu pa ne zaupa preveč, zato že kuje svoje lastne načrte. Ves ta čas mora še voajersko opazovati Leona in njegov zadnji šefovski boj je prav zabavno opazovati iz oddaljene platforme.

Kljub temu, da je to samo dodatek, ne boste pogrešili kakšnih večjih prvin originala. Tudi Ada mora tekom kampanje nabirati denarce, strelivo in razne dragulje, nakar preko vsega tega nadgrajuje opremo, si širi kovček in kramlja s skrivnostnim trgovcem, ki je tudi tokrat prisoten in ima posebne vrstice dialoga. Potem so tu tiste stranske naloge, ki so krasile izvirno kampanjo in tudi tokrat bomo streljali modre medaljone in lovili določene pošasti, to pa nas bo nagradilo s posebnimi kristalčki, ki prinašajo svoje dobrine.

Resident Evil 4
Ada vsebuje poseben vid preko katerega lahko razrešimo nekaj lažjih ugank.

Pri Seperate Ways morda najbolj navduši dolžina. Preigravanje kampanje mi je namreč vzelo dobrih 5 ur, kar je v bistvu že dolžina, ki jo je prinesla polnopravna predelava igre Resident Evil 3. Resda se boste sprehajali skozi že videne, nekoliko spremenjene lokacije, a dodatek je namenjen ljubiteljem originalne kampanje, zato svoje zastavljene naloge opravi z odliko. Malce me muči samo glasovna igralka, ki je uglasila Ado, saj se nikakor nisem mogel odločiti, ali želi odigrati hladnokrvno agentko ali pa se preprosto dolgočasi za mikrofonom. Sčasoma me ni več tako motila, a vseeno se mi zdi, da bi se nekdo drug v tej vlogi lahko obnesel bolje.

Seperate Ways je tako več kot priporočljiv nakup za vse tiste, ki ste si pri preigravanju originalne kampanje zaželeli novih avantur, konec pa nam namigne, da Capcom še ni zaključil s predelavami in da bo kmalu prenovo doživel tudi peti del. In dejansko nimamo proti temu nič proti – če jih bo še naprej gnala strast in ljubezen do franšize se teh predelav ne bomo kmalu prenajedli.

ChatGPT bo v novi posodobitvi podpiral glasovno sporazumevanje, znal pa bo tudi razbrati slike

0

Razvoj umetne inteligence gre nezadržno naprej in v njem ledino orje podjetje OpenAI, ki je vse lepote umetne pameti splošni javnosti predstavil preko svojega, zdaj že slavnega, bota ChatGPT. S tem smo do sedaj komunicirali zgolj tekstovno, a OpenAI zdaj zlagoma pripravlja posodobitev, ki bi botu dodala možnost glasovne komunikacije.

Uporaba bo preprosta, saj bomo samo zagnali aplikacijo, ki je na voljo preko Android in iOS operacijski sistem, nakar bomo stisnili gumb za govorjenje in zabava se lahko začne. OpenAI je pokazal kratki demo, ki pokaže novo funkcijo v praksi, v njem pa uporabnik bota zaprosi, da si izmisli pravljico o ježku, nakar ta skoraj takoj pripravi scenarij, uporabnik pa mu medtem med govorjenjem lahko zastavlja vprašanja, ki malce bolje razložijo nekatere dogodke znotraj avantur ježka.

Chatgpt can now see, hear and talk! Multimodality is finally here 🔥
byu/The_sky_is_bluish inChatGPT

ChatGPT zna že presneto dobro oponašati človeški glas, na voljo pa bomo imeli pet različnih glasov, med katerimi bomo lahko prosto izbirali. OpenAI pravi, da se je za glasovno igranje povezal s petimi profesionalnimi igralci, ki so umetni pameti posredovali vzorce svojega govora, nakar je ta iz tega bila zmožna prepričljivega oponašanja njihovih vzorcev. Ironično so ti igralci pljunili v svojo skledo, saj je ravno umetna inteligenca tista, ki ogroža njihov poklic.

Nova posodobitev bo s sabo prinesla tudi možnost prepoznavanja slik. Razvijalec je tudi za to funkcijo pokazal nekaj praktičnih primerov, saj je uporabnik najprej slikal svoje kolo in nato ChatGPT povprašal, kako bi na njem spustil sedež. Potem se je spustil še v podrobnosti kot je denimo slikanje dela kolesa, ki jih je ChatGPT znal razbrati, nakar smo prišli celo do točke, ko je uporabnik pred kamero postavil navodila in svoja orodja in bota povprašal za nasvet, če mu pri sestavi morda manjka kakšno dodatno orodje.

S tem smo popraskali samo po površju vse funkcionalnosti, ki jih prinaša nova posodobitev. ChatGPT bo denimo znal mlajšim povedati zgodbo za lahko noč, s kamero pa bomo lahko tudi slikali vsebino hladilnika in bota nato povprašali, da iz teh sestavin skupaj spravi nek okusen recept.

OpenAI se je še pohvalil, da se je povezal s Spotifyjem, ta pa je zdaj začel delati na samodejnem prevajanju podcastov v druge jezike. Stvar je še na začetkih, a nekatere epizode so že bile prevedene v španščino, rezultate pa si lahko ogledate na sledeči povezavi.

Nova posodobitev se razširja postopoma in bo najprej na voljo vsem tistim, ki plačujejo naročnini Plus in Enterprise, kasneje pa bo na voljo tudi za navadne uporabnike. Zanimivo bo videti, kako se bo stvar obnesla v slovenščini ali pa bo vsa ta funkcionalnost na voljo samo angleško govorečim uporabnikom.

SEGA preklicala razvoj igre Hyenas

0

Hyenas je naslov, ki je že ob svoji najavi naletel na plaz negativnih kritik. Pred uradno najavo se je namreč šušljalo, da je založnik SEGA razvijalcu Creative Assembly zaupal delo na novem prvoosebnem naslovu. Oboževalci so hitro začeli vriskati od veselja, saj je Creative Assembly, drugače popularen na račun svoje franšize strategij Total War, leta 2014 razvil odlično grozljivko Alien: Isolation in igralci za njo že skoraj deset let upajo, da bo SEGA vendarle odobrila delo na nadaljevanju.

A namesto tega smo dobili napovednik za igro Hyenas, ki je bila nekaj povsem drugega od pričakovanega. Šlo se je za še eno večigralsko streljačino, ki spada v žanr “extraction shooters”, po slogu igranja pa je zadeva spominjala na Payday, le da je bila tule naša naloga nabrati zaklade premožnežev, ki so se skrivali v vesoljskih ladjah, igralci pa so se streljali v breztežnostnem prostoru in lovili trapaste zaklade kot je očitno izjemno dragocena lutka Sonica.

Vse skupaj je preveval odbijajoči stil najstniške vsebine, ki jo več kot očitno zasnoval nekdo v zrelih letih in se mu ne sanja, kaj dandanašnja mladina tretira za modne trende in dobili smo streljanko, ki ni imela neke prave ciljne publike in več kot očitno je bilo, da SEGA samo poskuša na trg pripeljati nekaj, kar bi jih nato prinašalo denarce preko mikrotransakcij.

No, očitno se je založniku posvetilo, da igra nima neke svetle prihodnosti, zato je včeraj najavil, da je bila igra Hyenas preklicana. Krivec za to naj bi bila slaba profitabilnost evropske regije, karkoli že to pomeni, poleg preklica tega naslova pa je bil prekinjen razvoj tudi nekaterih drugih projektov, ki še niso bili najavljeni.

Kaj to pomeni za veteranskega razvijalca Creative Assembly, ki ima svoj sedež v Združenem Kraljestvu. Odpuščanja, kaj pa drugega. Studio je slabe novice najavil na omrežju X in zraven zapisal, da je to za njih izjemno težak proces, saj so vedno zaposlene postavljali na prvo mesto in da bodo vsem odpuščenim poskušali poiskati druga delovna mesta znotraj podjetja, zaradi česar upajo minimalizirati število odpuščenih.

Hyenas morda resda ni imel svetle prihodnosti, a je preklic igre kljub temu nekoliko bizaren. Stvar je bila namreč že praktično dokončana, saj so jo novinarji preigravali še prejšnji mesec na sejmu Gamescom, tako da se je moralo pred izidom očitno nekaj hudo zalomiti, da zdaj stvar nikoli ne bo ugledala trga.

Bethesda včeraj prikrito izdala novo Elder Scrolls igro, a samo za telefone

0

Očitno naslednji Elder Scrolls ni bil tako daleč, kot pa smo mislili, saj smo ga glede na vse informacije do sedaj začrtali za enkrat v 2028, medtem pa nas je razvijalec Bethesda presenetil in včeraj brez predhodnega obvestila izdal povsem novo Elder Scrolls igro.

Ta resda ni že dolgo pričakovani šesti del franšize, ampak The Elder Scrolls: Castles – manjši naslov, ki je trenutno na voljo samo na Android napravah.

Castles je skočil v sistem Early Access, tako da igra očitno še ni povsem dokončana, stvar pa je videti kot nekakšna različica igre Fallout: Shelter, ki je leta 2015 prav tako izšla najprej za telefone in tablice, stvar pa je bila tako uspešna, da je bila kasneje predelana tudi za PC in konzole.

Castles se tudi igra podobno kot Shelter. Igranje nadzorujejo iz strani gledanega pogleda, pred sabo pa imamo graščino, ki vsebuje različne sobane, te pa je treba popolniti z raznimi pomembnimi stvarmi, ki so nujne za uspešno obratovanje grajskega življenja, saj vladarji potrebujejo udobne blazine na svojih prestolih in kovačija zahteva dobro peč, saj brez nje vojske ne bodo dobile zahtevanih mečev in lokov.

Bojevanje je videti potezno, med igranjem pa nas bodo zabavale tudi vmesne sekvence, tako da Castles že zdaj vsebuje nekaj zgodbe, ki bo prav prišla za vse tiste ljubitelje bogate zgodovine Elder Scrollsov.

To ni edini Elder Scrolls, ki ga je Bethesda izdala za mobilne naprave. Leta 2017 smo dobili igro s kartami The Elder Scrolls: Legends, nakar smo v 2020 skočili še v igro The Elder Scrolls: Blades.

Za razliko od igre Fallout: Shelter, ki je bila najprej na voljo samo za iOS sisteme in je šele kasneje prispela na Android, se je pri Castles zgodilo ravno obratno, tako da verzijo za Android najdete tukaj, medtem ko o iOS inačici zaenkrat ni znanega še nič.

Epic Games čez noč odpustil kar 830 delavcev

Zdi se, da tudi Fornite ne prinaša več neomejene količine denarja, zaradi katerega bi lahko založnik Epic Games delal karkoli se mu zahoče. Šef Tim Sweeney je zaposlenim v podjetju poslal pismo, ki si ga lahko preberete na Epicovi uradni strani, v njem pa naznanil množična odpuščanja.

Epic Games se bo znebil kar okoli 16 % vseh zaposlenih, kar znaša nekje 830 delavcev. Razlog za odpuščanja je preprost in je zapisan v pismu: Epic zapravlja veliko več denarja kot pa ga prisluži in edini način naprej je da se znebijo dela delovne sile. Podjetje bo vsem, ki bodo izgubili službo, podelil šest mesecev osnovne plače in bo pokril tudi njihove zdravstvene stroške, a kar se tiče njihove kariere pri Epicu, je zdaj ta zaključena.

Govorice so najprej pravile, da naj bi Epic ob tem povsem razpustil studio Mediatonic, ki je znan po svoji popularni večigralski igri Fall Guys in katerega je Epic Games kupil leta 2021. To trditev je kasneje zavrgel Jason Schreier, ki pravi, da je pri Mediatonicu resda službo izgubilo veliko ljudi, razvijalec ni bil povsem razpuščen.

Poleg odpuščanj bo Epic Games prodal tudi glasbeno platformo Bandcamp, ki jo je nabavil lani in ta bo po novem skočila v roke podjetja Songtradr, razpuščen pa bo tudi razvijalec SuperAwesome, ki ga je Epic kupil leta 2020.

Odpuščanja niso ravno posledica slabe prodaje iger ali pa da bi se igralci nenadoma odločili, da v Fornitu ne bodo več zapravljali denarcev. Fortnite je namreč še vedno izredno dobičkonosen in Sweeney pravi, da bodo še naprej vlagali v njegovo prihodnost in v razvoj drugih iger. Poleg tega je tu še njihov pogon Unreal Engine, ki zaradi svoje zmogljivosti dnevno pridobiva nove razvijalce, zaradi nedavnih spodrsljajev konkurenčnega Unityja pa so proti njemu začeli gledati tudi indie studii.

Vendar pa največjo napako v preteklosti še danes drago plačujejo. Epic se je namreč zaradi nepoštenih pogojev glede deljenja dobička s tožbo spravil na Apple in Google, ki na mobilnem trgu nadzorujeta operacijska sistema iOS in Android. Tožba je bila draga, dolgotrajna in ni prinesla končne zmage, Epic pa se je ob tem tehnološkima velikanoma tako zameril, da Fortnita še danes ne najdemo znotraj trgovin AppStore in Play Store, zaradi česar igri manjka izpostavljenost na telefonih, to pa jim dnevno odjema dobiček.

Predelava igre Knights of the Old Republic je bila očitno preklicana

0

Predelava legendarne igre Star Wars: Knights of the Old Republic je svoj prvi napovednik pokazala leta 2021, od samega začetka pa se zdi, da je bil ta projekt obsojen na propad. Original iz leta 2003 je spočel BioWare in še danes velja za eno najboljših vojnozvezdnih izkušenj, saj se je razvijalec takrat upal zapustiti obdobje Skywalkerja in skočiti tisoče let v preteklost ter povedati povsem svojo zgodbo.

Bil je to fenomenalen izdelek, ki se ga splača igrati tudi danes, a tudi meni, kot velikemu ljubitelju originala, je jasno, da ji ne bi škodilo nekaj obnove. Ravno to naj bi prinesla predelava, ki jo je pod roke vzel založnik Embarer, ta pa je nato razvoj zaupal majhnemu studiu Aspyr, ki tej nalogi ni bil kos, zato je projekt nato prešel v roke Saber Interactivu.

Ta menjava razvijalca je bila še zadnja informacija glede stanja predelave, od takrat pa nismo dobili ničesar več. Embracer je medtem padel v hude finančne stiske, zato je začel množično odpuščati, preklical pa je tudi kar nekaj naslovov sredi aktivnega razvoja. Uradnih novic glede preklica naslova Knights of the Old Republic še nismo dobili iz strani založnika, zato je to delo v roke vzel Sony.

Igralci so namreč opazili, da je uradni PlayStation YouTube kanal umaknil originalni napovednik iz leta 2021. Embracer je namreč naslov razkril na PlayStationovi konferenci, zaradi česar se je nekaj časa sumilo, da bo naslov vsaj za nekaj časa Sonyjeva ekskluziva. Japonski založnik naj bi bil tudi priča notranjemu demu predelave, ki pa naj ne bi zadovoljil njihovih pričakovanj in ravno zaradi tega naj bi Embracer zamenjal razvijalca.

A očitno tudi to ni zadostovalo, saj se očitno zdaj Sony želi na vsak način znebiti kakršnekoli povezave s to igro. Ne samo, da so pobrisali napovednik, ampak so tudi iz svojega Twitterja pobrisali vse omembe tega naslova, kar vsekakor niso dobre novice.

Skratka zdi se, da Sony nekaj ve, kar še ni prišlo v javnost in res ne bi bilo neko večje presenečenje, če bi Embracer v naslednjih nekaj dneh javno naznanil preklic igre. A kdo ve kaj nas čaka v prihodnosti. Navsezadnje smo bili tudi zaradi težav v razvoju igre Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 vsi prepričani, da je zadeva mrtva, nakar smo nenadoma dobili nov napovednik in celo datum izida. Je pa res, da se Paradox ne kopa v tako velikih finančnih težavah kot Embracer, zaradi česar je toliko bolj težko biti optimističen glede nadaljnjega razvoja tega naslova.

Nova pametna ura Watch GT 4: Inovacija podjetja Huawei, ki združuje tehnologijo in slog

0

Huawei je predstavil svojo najnovejšo pametno uro serije Watch GT 4, ki združuje inovativno oblikovanje z naprednimi funkcijami za spremljanje telesne aktivnosti in zdravja. Ta pametna ura predstavlja pomemben korak v prizadevanju za združevanje tehnologije in mode, zato zdaj lahko skrbite za svoje zdravje, ne da bi pri tem žrtvovali svoj slog.

Huawei Watch GT 4 je na voljo v dveh različnih velikostih, s 46-milimetrskim robustnim ohišjem ali 41-milimetrsko bolj elegantno zasnovo zapestnice. Ponuja osupljivih osem različic, ki vključujejo različne pasove, vključno z usnjenimi, gumijastimi in recikliranimi materiali ter vam tako omogočajo, da prilagodite svojo uro svojemu modnemu okusu in priložnosti.

huawei

Tradicija z roko v roki s sodobnimi trendi

Serija Huawei Watch GT 4 predstavlja drzen korak v smeri modnega napredka v primerjavi s klasičnimi urami GT, saj uvaja domiselne oblikovne elemente in hkrati ohranja sodobno estetiko prejšnjih modelov. Nova pametna ura je na voljo v dveh velikostih. Kot osupljiva Huawei Watch GT 4 z osemkotnim robustnim ohišjem premera 46 milimetrov ali elegantna Huawei Watch GT 4 premera 41 milimetrov, ki spominja na eleganten nakit.

Huawei Watch GT 4 pametne ure so resnično se odlično prilagajajo različnim okusom, osebnostim ter različnim priložnostim, saj so na voljo v kar osemnajstih različicah. Večja različica s premerom 46 milimetrov vas bo očarala s svojimi različnimi pasovi, vključno s kovinskim, rjavim usnjenim, črnim gumijastim ali pa zelenim paščkom iz recikliranih materialov. Na drugi strani pa manjša različica s premerom 41 milimetrov sije v dveh elegantnih barvnih odtenkih kovine (zlata in srebra), mehkim belim usnjenim paščkom ali pa črnim paščkom iz kavčuka, ki omogoča popolno prilagoditev vašemu osebnemu slogu ali trenutni priložnosti. Ne glede na vaš okus boste imeli na voljo kar 25 tisoč digitalnih številčnic, ki bodo izpopolnile vašo izkušnjo z uro.

Funkcije, ki spreminjajo sledenje in upravljanje vašega zdravja

Huawei je z novo strategijo “Fashion Forward” trdno prepričan, da lahko vsakdo izboljša svoje zdravje, pri čemer ni potrebno odrekanje modnemu slogu. Pametne ure Huawei postavljajo nosljive tehnologije v jedro zdravega življenjskega sloga, saj prinašajo pomembne funkcionalnosti, kot so izboljšano upravljanje menstrualnega cikla 3.0 in spremljanje dihanja med spanjem.

Huawei Watch GT 4 po več kot osmih letih raziskav in razvoja izboljšuje tehnologijo za spremljanje srčnega utripa in nasičenosti kisika v krvi TruSeen 5.5+, ki vključuje večkanalni algoritem za izboljšanje signala, ki temelji na Huaweievi ekskluzivni metodi globokega učenja. Posledično so podatki o zdravju srca tudi med dinamičnimi dejavnostmi, kot so recimo tek, plavanje ali odbojka na mivki ali v okoljih z nizkimi temperaturami natančnejši za kar 30 odstotkov.

Nove pametne ure tudi uvajajo nadgrajeno funkcijo TruSleep 3.0 za analizo kakovosti spanja. Nadzor spanja omogoča celovito razumevanje spalnih ciklov in pomaga pri prilagajanju spalnih navad. To vključuje funkcijo zaznavanja dihanja med spanjem, ki prepozna nepravilnosti v dihanju in omogoča dodaten vpogled v zdravje dihal.

Nadgrajeno je še upravljanje menstrualnega cikla 3.0, ki inteligentno analizira in se uči iz fizioloških kazalnikov, kot so srčni utrip, telesna temperatura, frekvenca dihanja in drugo, ter tako napoveduje menstruacijo. To bi lahko koristilo mnogim ženskam z manj rednimi cikli, saj bodo v ključnih trenutkih cikla zlahka prilagodile življenjski slog.

Naj vas ponese v sam športni vrh

Huawei Watch GT 4 prinaša preobrazbo izkušnje vadbe s pametno uro, saj uvaja izboljšane obroče dejavnosti, povsem novo aplikacijo Ohranite kondicijo in nadgrajen satelitski sprejemnik. Z njimi je spremljanje vaših športnih dosežkov še bolj natančno, zahvaljujoč novi funkciji TruSeen 5.5+.

Motivacijo lažje najdete v izboljšanih obročih dejavnosti (Activity Rings), ki na prvi pogled prikazujejo dnevne statistične podatke o telesni pripravljenosti (porabljene kalorije, trajanje zmerno intenzivne vadbe, kot je hoja ali tek in kolikokrat ste vsako uro vstali vsaj za eno minuto). Da bi spodbudila k zaključku vseh treh obročev v enem dnevu, funkcija z navideznimi medaljami nagrajuje doseganje novih mejnikov telesne pripravljenosti in postavljanje rekordov. Poleg tega boste imeli dostop do več kot 100 športnih načinov, med katerimi je po novem tudi način za sledenje e-športa, s pomočjo katerih bo ohranjanje telesne aktivnosti še bolj priročno kot kdaj koli prej!

Huawei Watch GT 4 je prva pametna ura Huawei z aplikacijo Ohranite kondicijo. Ta uporablja zdravstvene podatke v realnem času, da pomaga upravljati vnos kalorij in daje celovitejša priporočila, prilagojena potrebam organizma za učinkovitejše upravljanje telesne teže.

Svoje pohodniške in tekaške izzive lahko dvignete na višjo raven z nadgrajenim dvopasovnim petsistemskim visoko natančnim satelitskim sprejemnikom (GNSS). Sprejemnik v primerjavi s predhodniki izboljša natančnost določanja položaja za 30 odstotkov, tudi med tekom v gosto naseljenih območjih, ki lahko potencialno ovirajo sprejem signala.

Napredna spremljevalka na vseh vaših poteh

Nova pametna ura je zasnovana za maksimalno udobje in izboljšanje vašega življenjskega sloga, pri čemer prinaša številne dodatne funkcionalnosti, kot je povsem nov zaganjalnik, možnost hitrega sporočanja in dostop do aplikacij tretjih oseb, ki vam omogočajo predvajanje glasbe, navigacijo in še več. Še bolj pomembno pa je, da zagotavlja izjemno dolgo življenjsko dobo baterije, ki traja do 2 tedna, kar presega zmogljivost baterij mnogih drugih ur.

Huawei je obenem tudi poskrbel, da nove pametne ure serije Huawei Watch GT 4 delujejo na vseh pametnih telefonih s sistemoma iOS in Android. Obenem zagotavlja, da so zasebnost in podatki ves čas zaščiteni, kar omogoča miren dostop do vodilnih nosljivih tehnologij.

Cene in dostopnost

Nekaj različic pametnih ur serije Huawei Watch GT 4 je že na voljo na slovenskem trgu, do konca septembra pa naj bi bile na voljo vse različice. Lahko boste izbirali med tremi različicami večjih s 46 mm ohišjem in tremi različicami z manjšim 41 mm ohišjem.

Priporočljive MPC v Sloveniji:

  • 46 mm kovinska 379,00€
  • 46mm zelena 299,00€
  • 46mm črna 279,00€
  • 41mm zlata 349,00€
  • 41mm srebrna 399,00€
  • 41mm bela 279,00€

Za več informacij obiščite Huawei spletno stran.

PARTNERSKA OBJAVA

Šef PlayStationa Jim Ryan najavil upokojitev

0

Jim Ryan se po štirih letih vodenja znamke PlayStation pripravlja na upokojitev. Novico je najprej razglasil Bloombergov novinar Jason Schreier, nakar je Sony na svojem blogu uradno naznanil njegov odhod iz vodenja PlayStationa, ki se bo zgodil v marcu 2024.

Jim je v svojem pismu za javnost zapisal, da je razlog za njegov odhod čedalje težje balanciranje domačega življenja v Združenem kraljestvu in službenih obveznosti, ki jih izvaja v ZDA. Ponosen je na vse dosežke, ki jih je v 30-letni karieri naredil pri Sonyju, na čelo znamke PlayStation pa je stopil šele leta 2019 in je takrat v tej vlogi nadomestil Johna Kodero. V objavi za javnost se je še zahvalil vsem oboževalcem PlayStationa in Sonyju je zaželel srečo tudi v prihodnosti.

Novica o Jimovi upokojitvi je sprožila mešane odzive. Kot vodja PlayStationa se je v javnosti pojavljal veliko manj kot denimo Phil Spencer, ki je na čelu Microsoftove Xbox divizije in ga mnogi tako označujejo kot obraz Xboxa. Jim pa se je izpostavljal bolj redko, a se je hkrati močno zameril Xboxovi publiki, saj je bil eden od najbolj gorečih nasprotnikov Microsoftovega prevzema založnika Activision Blizzarda ter njegovemu nadzoru franšize Call of Duty.

Jim bo svoje delo še naprej nemoteno opravljal do marca 2024, nakar ga bo v tej vlogi nadomestil šef Sonyja Hiroki Totoki, a ta bo to funkcijo opravljal samo začasno, medtem pa se bo iskalo novo vodjo divizije PlayStation.

Meta Quest 3 izide 10. oktobra po ceni 550 €

0

Včeraj zvečer smo bili priča novi izdaji vsakoletne konference Meta Connect in stvar je odprl sam predsednik podjetja Mark Zuckerberg, ki je še vedno prepričan, da je edini pravi človek, ki zna nastopati pred novinarji in je nekakšna različica Steva Jobsa. Vendar pa je Mark zopet precenil svoje sposobnosti, saj je tip preprosto preveč neroden, da bi uspešno vodil takšne konference, saj se je pri predstavitvi večkrat zataknil in na koncu celo napovedal napačni datum izida novih očal Meta Quest 3.

Ta so bila zvezda predstave, a vidi se, da so bolj evolucija Questa 2 kot pa nek resnično revolucionaren izdelek. Zaradi nove tehnologije “palačinkastih” leč so očala malce ožja, znotraj njih pa bomo našli dve LCD leči, ločljivosti 2064×2208, kar je malce več od Questa 2, ki ponuja 1832×1920. Frekvenca osveževanja bo še vedno znašala 120 Hz, zunanje kamere pa bodo zdaj znale prepustiti poln nabor barv, tako da resničnega sveta znotraj očal ne bomo več gledali v sivih odtenkih.

Kar se tiče tehničnega drobovja je Meta Quest 3 dobil nekaj manjših nadgradenj. Pomnilnika bo zdaj za 8 GB, čipovje pa bo najnovejši Qualcomm Snapdragon XR2 Gen 2, medtem ko se bomo pri prostoru odločali med različicama 128 in 512 GB. Meta se je odločila upokojiti verzijo z 256 GB pomnilnika, kakšnih razlogov za to odločitev pa niso navedli.

Prenovo sta doživela kontrolerja, ki sta zdaj podobna tistim iz očal Meta Quest Pro, tako da na njima ne bomo več našli obročev. Meta se je k sreči odločila prenoviti tudi sestavne dele na samih očalih, tako da bomo zdaj dobili plastični trak, ki bo bolj vzdržljiv od tistega iz Questa 2, ki se je vse prerad natrgal in umazal, maska pa je postala silikonska, ki je prav tako bolj pripravna za čiščenje in lažje odvaja znoj pri bolj naprednih seansah kot je denimo trening s fitnesom ali pa igranje plesnega Beat Saberja.

In to je v bistvu to, saj Meta ni najavila kakšnih stvari, ki jih ne bi bil zmožen delati Quest 2. Mark je sicer ponosno izpostavil, da Microsoftova storitev Game Pass prihaja prvič na VR očala, a ponudbo iz knjižnice bo moč igrati samo preko pretočnega servisa, ki ga najdemo v sklopu naročnine Game Pass Ultimate, a v Sloveniji ta različica ni na voljo. Prav tako Slovenija še vedno ni med podprtimi državami, ki bi lahko ta hip skočile na uradno spletno stran in storile prednaročilo.

Zato so na balkanskem trgu cene nekoliko drugačne. Spletna stran Cyberpiggy trži 128 GB model po ceni 649 €, medtem ko je treba za 512 GB odšteti 749 €.

Meta Quest 3 izide 10. oktobra. Kupci 128 GB verzije boste zraven prejeli še kodo za igro Asgard’s Wrath 2, ki izide enkrat pozimi, lastniki 512 GB različice pa boste zraven prejeli še 6 mesecev naročnine Meta Quest+.