Ena bolj zanimivih iger lanskega leta je bil zagotovo The Invincible, ki ima presneto zanimivo premiso. Sledi namreč zgodbi poljskega avtorja Stanisława Lema iz leta 1964, dogajanje pa nas postavi na skrivnostnih planet Regis 3.
Kar je pri prvih slikah igre navdušilo je tista retro znanstvenofantastična podoba, ki so si jo desetletja nazaj zamislili avtorji futurističnih knjig. To pomeni po eni strani napredne, a spet popolnoma analogne naprave, ki na sebi vsebujejo ogromne gumbe ter v oko bodeče antene. Takrat preprosto ni nikomur padlo na pamet, da bo prihodnost v resnici stavila na minimalizem in se bodo najbolj napredni onegaji nadzorovali preko zaslonov na dotik.
Poljski razvijalec Starward Industries, ki ga sestavljajo tudi bivši člani zasedbe CD Projekt RED, je včeraj prikazal prvi dražilnik in ta je pokazal, da so to retro sci-fi podobo zadeli v polno.
Kratki video pogledamo skozi oči Dr. Yasne, ki se je znašel v škripcih in se mora preplaziti skozi nekaj kamenja, preden v roko prime analogni analizator in v daljini pogleda neko bazo, ki jo med drugim naseljujejo tudi ogromni pajkovski roboti.
Vse je naravnost čudovito in me malce spomni na Alien Isolation, poznavalci pa boste prepoznali tudi nekaj Atomic Hearta. Tudi uradna stran igre je nekaj posebnega, tako da razvijalcu očitno ne manjka domišljije.
Žal se o izidu še ne ve veliko – dražilnik nam na koncu samo pove, da bo The Invincible izšel enkrat v 2022 v PC in konzole.
Activision je včeraj pogumno in pompozno napovedal zaostren boj proti hekerjem in goljufom, ki napadajo njihovo popularno igro Call of Duty: Warzone. Dolgo so namreč delali na novi zaščiti z imenom Ricochet, ki bo pri prihajajoči posodobitvi Pacifica na kopijo igre Warzone namestila gonilnike na “kernel” ravni, to pa naj bi poskrbelo za večjo varnost in onemogočilo cel kup goljufivih programov.
Unfortunately, the kernel driver for @CallofDuty new Anti-cheat called RICOCHET got leaked today, and P2C devs are already reversing it, this is already very bad. pic.twitter.com/Vb8f3eXx5b
— Anti-Cheat Police Department 🕵️ (@AntiCheatPD) October 14, 2021
Tako naj bi zadeva delovala v teoriji, a glede na zadnja poročila skupine Anti-Cheat Police Department so datoteke nove Ricochet zaščite predčasno ušle na splet in v roke so jo že vzele razne hekerske skupine, ki nato goljufije prodajajo za mesečne naročnine.
it is accordingly the same as a @equ8anticheat driver they took all the stuff they did and added more user information which is probably for their HWID banning system this kernel driver will be easily bypassed, the thing that worries me the most is the weak protection they have.
— Anti-Cheat Police Department 🕵️ (@AntiCheatPD) October 14, 2021
Glede na kodo Ricocheta, nova zaščita ni nič kaj preveč posebnega in naj bi jo hekerji zlahka zaobšli, pa tudi če ne bi predčasno dobili datotek. S tem se strinjajo tudi sami hekerji, ki so na svojih forumih zapisali, da se nove zaščite ne bojijo in da tudi ne mislijo zvišati cen. Njihovi hekerski programi, ki so do sedaj omogoči goljufanje, so že zdaj delovali na “kernel” ravni, tako da Ricochet k mizi ne prinaša ničesar zares novega.
Cheat developers are not afraid of the RICOCHET Anti-cheat, and to be fair most cheats already operate at the kernel level for a very long time, it is down to the developers at Ricochet if they have the skills to detect these cheats now, the playing ground is now even pic.twitter.com/Xb7OFflbi2
— Anti-Cheat Police Department 🕵️ (@AntiCheatPD) October 13, 2021
Nova zaščita naj bi kasneje prispela tudi v Call of Duty Vanguard in če so datoteke resnične, bodo Vanguardovi strežniki polni goljufov že prvi dan izida.
Po drugi strani pa je vprašljiva legitimnost novih datotek in od kje so te prišle. Sumi se, da je kakšna hekerska skupina mastno plačala enega od razvijalca, da jim je ta skrivaj dostavil Ricochet kodo. To si vsekakor lahko privoščijo, saj je takšno goljufanje ogromna industrija, vredna milijonov dolarjev. A obstaja tudi možnost, da je Activision na splet poslal lažne datoteke, ki niso tista prava zaščita in so namenjene samo temu, da hekerji vlagajo trud in čas v razstavljanje kode, ki bo ob izidu resničnega Ricocheta povsem nekoristna.
Eno mojih najljubših opravil v igrah je naščuvanje umetne inteligence, da se bori med sabo. V Gothic igrah sem preko goljufij v medsebojne bitke pošiljal Trolle in Shadowbeaste in se pritajeno hehljal na varnem in spremljal potek bitke. Podobne vragolije sem spremljal v Halo igrah in od daleč gledal v spopade med Covenantom in Floodom ter nato udaril v bitko ob pravem trenutku in izbrisal obe strani.
To čudno obsesijo si z mano deli YouTube kanal Garden of Eyes, ki že nekaj časa prireja obsežne turnirje, kjer si udarce izmenjavajo nevarni nasprotniki iz iger, ki jih je proizvedel razvijalec FromSoftware. Sem noter lahko tako prištejemo vse tri Dark Souls igre, Bloodborne in Sekiro in veterani teh iger se zagotovo zavedate, da v tej zbirki lahko najdemo cel kup nevarnih šefov in težko je na pamet povedati, kdo je med njimi najmočnejši.
Garden of Eyes je do sedaj prirejal bitke med šefi iz iste igre, zdaj pa je v sodelovanje z drugimi modderji priredil bitko dveh šefov iz različnih iger. V treh rundah sta se udarila Gael Knight iz igre Dark Souls 3 in Orphan of Kos iz Bloodborna. Orphan of Kos na splošno velja za najtežjega šefa vseh FromSoftware iger, Gael Knight pa v kasnejših fazah postane močno nevaren, tako da je pred vami res ultimativna bitka, rezultata katere vam ne bom izdal.
Garden of Eyes kanal vsebuje cel kup zanimivih spopadov, ki si jih boste oboževalci FromSoftware iger zagotovo ogledali in res nas zanima, če bodo v to virtualno areno prispele tudi pošasti iz prihajajoče igre Elden Ring, ki nas bo pričakala januarja 2022.
Ko pomislimo na Call of Duty igre se najprej spomnimo zanimivih, a linearnih kampanj in večigralske zabave, ki jo redno prekinejo goljufi. A veterani večigralskih spopadov boste znali povedati, da serija vsebuje tudi igralni način z zombiji, ki so se prvič prikazali v igri Call of Duty: World at War iz leta 2008.
Razvijalec Treyarch je zadevo v igro vdelal bolj iz zabave, a več kot 10 let kasneje so zombiji še vedno prisotni in smo jih spremljali tudi skozi vse Black Ops igre. Skupinsko odpravljanje nemrtve zalege je med igralci postalo hudo popularno, Treyarch pa je v streljanje zombijev vdelal tudi nekaj zgodbe in novo poglavje te bomo dobili tudi v prihajajočem naslovu Call of Duty Vanguard.
Ta je sicer del delan iz strani razvijaleca Sledgehammer Games, a Treyarch bo poskrbel za večigralsko stran. Prvi napovednik nam pokaže zanimiv zaplet, kjer Oberfuhrer Wolfram von List odpre portal v demonski svet, saj je očitno mnenja, da bodo sile zla pomagale njegovi strani do prevlade. Seveda ne gre vse po načrtih in na naši četici pogumnih vojakov sloni usoda človeštva.
Kar je zanimivo pri zombie igralnem načinu je dejstvo, da nemrtve zalege ne bomo odpravljali samo z orožarno iz 2. svetovne vojne, saj nam bodo na pomoč priskočile določene supermoči in posebna orožja, ki bodo zlahka upepelila naše nasprotnike.
Z zombaklji se bomo lahko poigrali od 5. novembra dalje, ko tudi pričakujemo izid Vanguarda.
Veš, da je pred tabo dober dokumentarec, ko si pogledaš njegov kratki izseček in ti postane tematika, ki te v preteklosti ni preveč zanimala, nenadoma hudo zanimiva. Prav to je storil režiser Peter Jackson, ki je včeraj na splet poslal prvi napovednik za dokumentarec The Beatles: Get Back, ki nam bo ponudil globlji vpogled v to legendarno glasbeno skupino.
Osebno Beatlesov nisem nikoli preveč poslušal in tako se nisem niti preveč poglabljal v raziskovanje njihove zgodovine. A tudi mene je štiriminutni napovednik brž prepričal v gledanje, saj bomo prvič videli intimno sodelovanje med Johnom Lennonom, Paulom McCartneyjem, Georgom Harrisonom in Ringo Starrjem.
Get Back nas bo vrnil v leto 1969, ko so se slavni Beatlesi pripravljali za še svoj zadnji slavni nastop, ki se je nato odvil na strehi Savile Rowa, njihovo sodelovanje pa je nato pripeljalo do albuma Let it Be.
Dokumentarec nam bo ponudil vpogled v več kot 57 ur posnetkov, ki ga je filmska ekipa spočela leta 1969 in nato zaklenila v sef, tam pa so ti čepeli dolgih 50 let. Peter Jackson je zdaj vse te posnetke obnovil v ločljivost 4k, jim dodal pravilne barve in ven izrezal najbolj zanimive dele, ki jih bomo na pretočnem servisu Disney+ gledali v treh delih. Glede na starost posnetkov je Peter svoje delo opravil z odliko, a vseeno se na nekaterih obrazih vidi malce preveč korekcije in se zdi, kot bi bil čez ene scene povlečen nek poceni Instagram filter.
Poleg gledanja ustvarjalnih umov bomo lahko v videu videli tudi prve razpoke, ki so nato pripeljale do razpada glasbene skupine. Predvsem bo tu pomembno vlogo igrala Yoko Ono, ki je takrat omrežila Lenona in jo mnogi krivijo za posledični propad Beatlesov. Očitno se s temi oboževalci strinja tudi Paul McCartney, ki v dokumentarcu špekulira, kako bodo na njen vpliv gledali ljudje čez 50 let.
The Beatles: Get Back bo svojo premiero doživel 25. novembra.
Podjetje Apple je prejšnji mesec že razkrilo svoje najbolj pomembne izdelke, med katere lahko prištejemo telefone iPhone 13, ure Watch Series 7 in prenovljeni tablici iPad in iPad mini. Vendar pa niso pokazali vsega in podjetje je za ponedeljek, 18. oktobra, zakoličilo novo predstavitev z imenom Unleashed.
Kaj bo tokrat razkrito Apple seveda noče povedati, a ni nam treba preveč ugibati. Govorice pravijo, da bo podjetje dogodek izkoristilo za napoved novih MacBook Air in Pro prenosnih računalnikov. Apple je podobno potezo storil lani, kjer je na dogodku One More Thing napovedal prenovljene prenosne računalnike, ki jih je poganjal M1 procesor.
Unleashed naj bi prikazal tudi nadgrajene Mac Minije ter tretjo generacijo slušalk AirPods. Te slušalke so bile v zadnjih mesecih redno znižane na Amazonu, tako da se verjetno Apple želi znebiti stare zaloge, preden napove povsem nove različice.
Unleashed se bo odvil v ponedeljek, 18. oktobra, ob 19.00 in bo tako kot prejšnji dogodek povsem digitalen, prenos v živo pa boste lahko spremljali preko Applove uradne strani.
Začetek naslednjega tedna bo zelo naphan s predstavitvami izdelkom. Xiaomi bo na isti dan predstavil svoja nova telefona 11T in 11T Pro, sam dan kasneje pa bo Google pod soj reflektorjev postavil telefona Pixel 6 in Pixel 6 Pro.
Bliža se čas za novo dozo komičnega genija Larryja Davida. Nedavno je na Netflix prispela njegova serija Seinfeld, zdaj pa se na obzorju riše 11. sezona serije Nikar tako živahno, ki je na televizorje prvič stopila dobrih dvajset let nazaj.
Serija sledi Larry Davidu, ki igra… No, v bistvu samega sebe. Curb Your Enthusiasm se vrti okoli Larryjevega vsakdanjega življenja, ki je polno smešnih a hkrati vsakdanjih zapletov, ki se dogajajo vsakemu. Tudi 11. sezona se bo držala istega izročila, kar napove že uvod, kjer se razvije cela debata okoli tega, kako moraš med zdravico gledati človeka v oči.
Ena od posebnosti serije je tudi cel kup drugih slavnih oseb, ki igrajo samega sebe. V napovedniku lahko vidimo igralce kot so Vinca Vaughna, Setha Rogena in Jona Hamma. Vračajo se tudi stara imena, ki jih poznamo iz prejšnjih sezon, a Richard Lewis se bo pojavil samo v eni epizodi, saj je med snemanjem okreval po nizu napornih operacij. Nova sezona bo pripeljala tudi druge zvezdnike, ki jih v videu nismo videli – potrjeni so denimo bili Lucy Lie, Kaley Cuoco, Woody Harrelson, Bill Hader in Patton Oswalt.
Kaj točno bo glavna štorijalna nit nove sezone ni znano, a potrjeno je bilo, da se bo zgodba odvijala po koronavirus krizi. Covid-19 bo še vedno omenjen in bo predmet šal, a producentom se je zdelo bolje, da niso nove sezone umestili v dogajanje sredi korona krize, saj se bo tako zdela bolj sveža in aktualna.
Nikar tako živahno prihaja na pretočni servis HBO 24. oktobra.
Založnik Activision se že dolgo bori proti spletnim goljufom, ki redno prekinjajo večigralske obračune s hekerskimi programi, ki jim omogočijo izvajanje raznih vragolij, kot je denimo samodejno merjenje ali pa izrisovanje položajev sovražnikov skozi stene. Okoli goljufanja se je razvil že cel biznis in na spletu lahko kupite naročnino za takšne storitve, ki jo morate nato plačevati mesečno.
Največ takšnih problemov povzroča Call of Duty Warzone, ki je zaradi svoje brezplačnosti izjemno popularen, a hkrati vsebuje največ goljufov. Te se sicer da ujeti in odstraniti, a lahko nato samo preprosto ustvarijo nov račun in se zopet vrnejo v svoje prevarantske igre.
This is RICOCHET Anti-Cheat – a new anti-cheat system arriving on Day 1 of #Warzone’s Pacific Update later this year.
Activision ima tega dovolj in včeraj je napovedal nov korak v boju z goljufi, ki bo prišla v obliki zaščite Ricochet.
Ta se bo problema lotila na dveh straneh. Sprva bo razvijalec na strežnike vpeljal dodatno zaščito, ki naj bi bolje in hitreje identificirala nadležne goljufe. Nato pa se bodo spravili še na same računalnike vseh igralcev, ki bodo preko posodobitve morali namestiti nov gonilnik, ki bo deloval na “kernel” ravni. Ta raven je navadno rezervirana za razne gonilnike strojne opreme ali pa za pogonske dele operacijskega sistema, saj na tej ravni omogočajo dostop do vseh delov strojne opreme. To bo igri omogočalo, da pozorno pregleduje za kakšnimi zunanjimi programi, ki bi nato lahko igralcu omogočali izkoriščanje goljufij.
Ricochet bo deloval samo med igranjem igre in se bo ob izhodu tudi samodejno ugasnil, tako da ne bi smelo biti bojazni, da bi kakšen heker zadevo izkoristil za nepooblaščeno kopanje kriptota na vašem PC-ju.
Ricochet bo prispel najprej v igro Warzone, enkrat to leto, ko bo izšla Pacific posodobitev, nekoliko kasneje pa bomo to zaščito videli še v prihajajočem Vanguardu.
Založniku Ubisoftu nikakor ne uspe ustvariti neke nove franšize, slabo pa mu gre tudi z nekaterimi starejšimi licencami. Sem lahko prištejemo igro For Honor, ki je potrebovala leta, da je preko posodobitev prišla v neko sprejemljivo stanje, pogrnil pa je tudi zadnji del serije Watch Dogs.
Ubisoft je nedavno poskušal franšizo Ghost Recon zapeljati v neko drugo smer in tako so pogumno napovedali Ghost Recon Frontline, ki naj bi bila F2P battle royale igra, ki bi omogočala bojevanje več kot stotih igralcev, ti pa bi bili razporejeni v ekipe in bi morali braniti različne točke na mapi, preden bi pobegnili s plenom na plečih helikopterja.
This game was announced last week and is already being delayed because of how poorly it was received. https://t.co/z8Z6rsOEwK
Premisa se niti ne sliši napačno, a problem je v tem, da je Ghost Recon od vedno veljal za bolj taktično in realistično streljanko, česar pa v battle royale streljačinah ne vidimo. Prvi napovednik je tudi močno spominjal na Warzone in igralci so zaradi masovno pritiskali na palce navzdol. Razmerje všečkov in nevšečkov na YouTubu založniku ni moglo biti v ponos in ga je očitno tudi presenetilo, saj je Ubisoft samo teden po napovedi spremenil svoje načrte glede izida.
Frontline bi moral danes vstopiti v zaprto beto testiranje, a Ubisoft se je tik pred zdajci premislil ina na Twitterju zapisal, da je bilo to prestavljeno na neznani datum. Kakšnega posebnega razloga niso ponudili – zapisan vsebuje samo generično sporočilo, da želi razvojna ekipa dostaviti najboljšo igralno izkušnjo.
Filmi Sam doma nas na televiziji tradicionalno pozdravijo vsakega decembra in na družino McCallister ter malega in prikupnega Macaulayja Culkina sem se že tako navezal, da moram celotno ekipo pri božičnih praznikih vsaj enkrat videti, drugače bi mi preprosto nekaj manjkalo. Disney bo poskušal tej moji ljubezni dodati novega družinskega člana, saj za naslednji mesec načrtuje povsem nov del franšize, ki bo tokrat nosil ime Home Sweet Home Alone.
Tokrat bomo spremljali avanture povsem nove družine, a glede na napovednik, bo zadeva praktično identična originalu. Podobnost gre celo tako daleč, da sem se najprej vprašal, če ni tole nemara predelava prvega dela, a Disney pravi, da je tole povsem nov del franšize. Glavno vlogo bo tokrat nosil 10-letni Max, ki ga igra Archie Yates, fant pa se božičnega jutra zbudi in spozna, da ga je družina med potjo v Tokio pozabila doma. Max je seveda vesel svoje nove svobode in svoj obraz v slogu Brazgotinca potopi v skledo M&M bonbonov, a njegovo veselje ne traja dolgo, saj dva roparja, Pam (Ellie Kemper) ter Jeff (Rob Delaney) nameravata oropati njegov dom, v katerem se skriva dragoceno zapuščino.
Poteka zgodbe ni treba posebej razlagati. Max bo po hiši razpostavil vrsto doma narejenih pasti preko katerih bo na smešne načine poskušal zatreti napade vsiljivcev, njegova starša pa se bosta na vse pretege trudila priti spet domov. Ni še jasno, ali bomo dobili kakšno povezavo z originalnimi filmi, a namigi vsekakor – eden od njih se pojavi že v napovedniku, ko se na suknjiču policista izpiše ime McCallister.
Home Sweet Home Alone glede na napovednik ni ravno videti najbolje, a film bo zagotovo boljši od vseh tistih klavrnih poskusov nadaljevanj, ki brez Culkina preprosto niso mogli delovati. Film izide 12. novembra na pretočnem servisu Disney+, ki bo naslednje leto prispel tudi v naše kraje.
League of Legends je vsekakor zabavna igra, ki jo lahko igramo praktično za vedno in nikoli nam ne bo zmanjkalo vsebine, a igre se že praktično od samega začetka drži sloves izredno negostoljubne igralne baze. To je pri brezplačnih igrah z ogromno bazo igralcev vedno težava, a League of Legends je pri temu še vedno bil nekaj posebnega.
Težav s sovražnimi igralci nimaš, če se v igranje spraviš s prijatelji, ki ti verjetno ne bodo zmerjali mamo s cipo, ki se proda vsakemu, ki ima v žepu kaj drobiža. A novi igralci, ki so se šele učili igranja, so pri vstopu na večigralske strežnike skoraj vedno naleteli na razne žalitve in tako je veliko novincev tudi hitro obupalo nad igranjem.
Riot se je lani novembra zaobljubil, da se bo proti tej toksičnosti začel aktivno boriti in z vpeljavo najnovejše posodobitve 11.21 so naredili prvi večji korak v to smer. Pogovorno okno /all, ki je omogočalo kramljanje med vsemi igralci, tako iz domače kot tudi nasprotne ekipe, je bilo onemogočeno. Riot je svojo odločitev podrobno opisal na svojem blogu, to pa naj bi pomagalo zmanjšati sovražnost med igralci. Ti bodo zdaj med igranjem z nasprotno ekipo lahko uporabljali emotikone, Riot pa pravi da bo pozorno spremljal vpliv njihove odločitve na nadaljnji razvoj skupnosti.
A igralci nad odločitvijo niso ravno navdušeni. Skupnost na Redditu sicer priznava, da je sovražnost med igralci problem, a večino grdih besed dobijo iz ekipnih pogovorov, ki ostajajo še vedno na voljo in ne iz globalnega kanala. Še več, nekateri so do novih prijateljstev prišli ravno preko /all kanala, medtem ko je ekipno kramljanje bilo vedno polno žaljivk in zmerljivk. Riot je na blogu zapisal, da se zaveda problematičnosti ekipnega pogovarjanja, ki je ravno tako lahko strupen, a da se tega ne bo dotaknil, saj vseeno na koncu omogoča vsaj načrtovanje taktike med igralci in ima na koncu nekakšen smisel.
Hollywood obuja še eno pozabljeno ime iz devetdesetih in tokrat je za svoje kremplje zapičil v franšizo Scream, ki jo Slovenci poznamo pod imenom Krik. Gre za grozljivke, ki jih lahko uvrščamo v “slasher” žanr, vse pa se vrti okoli nazornega klanja in morilca, ki nikoli ne teče, a je še vedno neprestano tik za petami svoje žrtve.
Scream franšiza je do sedaj nabrala štiri dele, peti del pa ne bo nosil številke, ampak se bo preprosto imenoval Scream in marketinški oddelek je tu zamudil idealno priložnost, da bi film poimenoval 5cream. Nov del se bo odvijal 25 let po dogodkih štirice in vsi naši stari junaki so dobili nekaj sivih las in zgrešenih plastičnih operacij (Courtney Love). Neve Campbell bo zopet prevzela vlogo iznajdljive Sidney Prescott, glavni zlobec pa bo tudi tokrat Ghostface, ki ga vse od parodije Scary Movie ne morem več jemati resno.
Zgodba očitno ne bo preveč originalna. Morilec Ghostface se zopet vrne v mestece Woodsboro in začne s klanjem in prva scena v napovedniku nam lepo pokaže, da bomo videli vse tisto, kar smo od teh filmov tudi vajeni. To pomeni osamljena punca, ki jo nato po hiši lovi morilec in zagotovo se bo pojavila vsaj ena scena, kjer bo ženska morilca onesposobila, a namesto da bi ga zvezala, raje zopet brezglavo pobegne in potem dočaka svoj bridki konec. Seveda bo vse skupaj pospremljeno tudi z veliko vreščanja in to upravičeno, saj se film vendarle imenuje Krik.
Krik na žalost ne strašil za Noč čarovnic, ampak ga bomo v kinih gledali šele 14. januarja 2022.
Pomnilnik oziroma RAM je stvar, ki jo pozna vsak. To so te palčke, ki smo jih v otroštvu radostno prenašali iz sumljivih strani in kulinarična specialiteta za Chrome. Iz nekdanjih kapacitet, merjenih v MB je dandanes že 4GB skorajda stvar preteklosti. Tudi 1000 GB in več ni zgolj fantastika in je prej minimum za napredne simulacije.
Morda si mislil, da je pri pomnilniku kapaciteta edina pomembna stvar, a faktorjev je več. Frekvenca, latenca, količina in konec koncev tudi izgled. Nenazadnje funkcionalnost ni noben izgovor, da si ne bi bil primoran nadeti sončnih očal ob vsem tem blišču, ki povzroča zmedo spalnim navadam kokoši in daje pomisleke o spolni usmerjenosti moškega dela igričarske baze.
Dandanes je najmodernejša oblika pomnilnika DDR4 in med nami je že vrsto let. Luč sveta je ogledala v 2014, ko je bil prvič potrebna za prenovljeno Intel Haswell E serijo. V množično uporabo med potrošniki pa je prestopila z Intelovo serijo Skylake. Od takrat naprej je stalnica vsakega modernega sistema na Intel in AMD platformi in tudi mi ga bomo vzeli kot osnovo za naše teste.
Po rasti cen pomnilnika v višave so se le te kljub nemirnemu trgu nekoliko umirile. Iz okoli 60€ za najcenejši kos 8GB DDR4 pomnilnika za osebne računalnike (oziroma polovico manj za DDR3) so padle za približno polovico (cena za DDR3 je ostala približno enaka). Govorimo o popolnoma osnovnem pomnilniku, z višanjem frekvenc in izboljšavo hladilnih reber cena postopoma raste, a danes se s tem ne bomo ukvarjali. Vzeli bomo povsem običajen pomnilnik in se vprašali, koliko dejansko potrebujemo za igranje iger. 4GB še zadošča? Kaj pa 8GB? Morda vse, kar je manj od 16GB, ni več vredno počenega groša? Odgovorili bomo na vse to in še več.
Vprašanje postane smiselno, ko ga zastavi nekdo z bolj odmerjenim proračunom. Iz prašne denarnice nabiraš zadnje novčiče in se popolnoma upravičeno sprašuješ, če ne bi bilo bolje dodatnih 50€ nameniti v boljši procesor. Je bolje vzeti eno palčko večje kapacitete in prihraniti mesta za bodoče nadgradnje, ali parno število paličic manjše kapacitete in jih poganjati v dvokanalnem načinu?
Dajmo preveriti, kje pa se nahaja meja, ko kompenzacija ni več možna. Seveda je to odvisno od celotnega sistema. Znamka in generacija procesorja, dvokanalnost, frekvenca in malo morje drugih faktorjev. A rezultati bodo vseeno relevantni, saj bomo vse druge faktorje ohranili identične.
Preverili bomo razliko med 4GB, 8GB, 16GB in 32GB v raznovrstnih modernih igrah. imejte v mislih, da z uporabo pomnilnika v dvokanalnem ali štirikanalnem načinu pridobite nekje dodatnih 5%, zato se vsekakor splača kupiti več palčk.
Testi
Testni sistem
Procesor: AMD Ryzen 3950X Osnovna plošča: ASUS ROG Strix X570-E Pomnilnik: 1x4GB, 2x4GB, 2x8GB, 1x8GB+4GB, 2x16GB 3600mhz Grafična kartica: ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 SUPER AMP Diskovje: Samsung SSD 970 EVO 1 TB, M.2 Napajalnik: Chieftec 1000W A-135 Operacijski sistem: Windows 10 21H2
Forza Horizon 4
Že prvi test nam pokaže par zelo pomembnih stvari, ki so se izkazale za stalnico. Za začetek, gre za precej zahtevno igro, ki pusti velik pečat na grafični kartici. Posledično je to komponenta, ki omejuje višjo število sličic na sekundo. Po testu lahko vidimo tudi, da Forza Horizon 4 za optimalno delovanje izrabi okoli 9GB pomnilnika.
Če pogledamo rezultate, 4GB močno bode v oči. Igra? Hočeš reči projekcija slik? Pričakuj, da ne glede na optimizacijo nastavitev stvari ne boš spravil na užitno raven. Po drugi strani, če količino pomnilnika podvojimo, se rezultati izkažejo za… nadvse obetavne! Resda imamo še nekaj prostora za izboljšavo, ampak na 8GB je igra popolnoma igralna. Je pa izkušnja zatikajoča, kot lahko vidimo po 1%. Če pogledamo naprej, je na 12GB izkušnja popolnoma gladka, višje kapacitete pa prav tako ne nudijo nobene izboljšave.
Battlefield 5
V Battlefield 5 gre za deja vu. Grafična kartica je zdaleč najbolj obremenjena komponenta, igra pa tokrat učinkovito izrabi nekje malenkost več kot Forza Horizon 4 – nekje 10GB pomnilnika. Pričakovano so rezultati precej podobni. 4GB je popolnoma nezadostnih, 8GB nudi užitno izkušnjo, pa tudi padci niso tako izraziti kot v prejšnji igri. Vse od 12GB naprej ne nudi nobene izboljšave.
Assassin’s Creed Odyssey
Kaj naj rečem. Ponovno praktično identična situacija. 4GB se izkaže za nesprejemljive, 8GB je že na užitni ravni za konzolno izkušnjo. Vse, od 12GB dalje nudi identično igralno izkušnjo po številu sličic na sekundo, saj igra učinkovito izrabi malo več kot 8GB pomnilnika.
PUBG
Se resnično moram ponavljati? PUBG izrabi 9GB pomnilnika, rezultati so temu primerni.
Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2 ima na prvi pogled podobno razmerje med pomnilnikom, z eno izjemo. Kljub temu, da izrabi okoli 9GB pomnilnika, se na 8GB obnese skoraj identično kot pri višjih kapacitetah.
Rezultati
4GB pomnilnika
4GB pomnilnika je kapaciteta, dandanes značilna zgolj za pisarniške računalnike in vidimo lahko, zakaj je temu tako. Resda ji Windows 10 ne povzroča težav (minimalne zahteve za 64x verzijo so 2GB) in tudi na Windows 11 ne bo potrebno poseči po novi palčki (minimalne zahteve so 4GB). Tudi Chrome zmore gnati pri večji količini odprtih zavihkov, običajni pisarniški programi pa prav tako ne povzročajo problemov. Se pa zna že pri splošni uporabi pojaviti zatikanje v primeru “zabitja” pomnilnika.
Bo 4GB torej dovolj za običajnega uporabnika? Da in ne. Najprej se osredotočiva na popolnega računalniškega laika. Ta večinoma igra izjemno preproste igre, ne odpira na tone zavihkov in trdi, da ne opazi zatikanja, ki je dandanes značilno za slabše sistema. In prav ima. Za popolnoma običajno in občasno rabo 4GB pomnilnika še vedno zadošča.
Se pri igranju modernih iger kaj spremeni? Haha, ja. Sanjaj o igrah. S 4 GB boš lahko poganjal zgolj enostavne ali starejše naslove, pa tudi v teh primerih bodi pripravljen na konstantno zatikanje in kolcanje. Bog ne daj, da igraš novo igro, še manj igro, ki slučajno “pušča” pomnilnik.
8GB pomnilnika
8GB pomnilnika se za igralce videoiger še vedno izkaže presenetljivo dobro. Resda se boš srečeval s situacijami, kjer te bo količina ovirala pri doseganju maksimalnega števila sličic na sekundo in tudi kolcanje se lahko pojavi in to ne redko. Ampak igre bodo tekle relativno tekoče, dokler povprečje 60 sličic na sekundo z občasnimi padci smatraš kot sprejemljivo.
Za finančno omejene osebe 8GB pomnilnika popolnoma zadostuje. Se pa zna v bližnji prihodnosti to spremeniti, saj večje igre že zdaj izrabijo 9GB+ pomnilnika.
12GB, 16GB in 32GB pomnilnika
Mislim, da lahko vso količino nad 12GB trenutno umestimo skupaj. V skoraj nobeni igri ne bo popolnoma nobene razlike, če v računalnik vtakneš 12GB ali 128GB pomnilnika, dokler le ta deluje na isti frekvenci in latenci.
Ampak to velja zgolj za igre. V kolikor se obrneš v smer rendiranja in simulacij, se situacija zelo hitro spremeni. Delovne postaje z dobrim razlogom vsebujejo vsaj 32GB pomnilnika, saj je ta v delovnem procesu zelo pogosto vitalnega pomena za doseg višje produktivnosti. Ampak normalnemu igričarju več kot 16GB v bližnji prihodnosti še ne bo potrebno nabaviti.
Zaključek
Torej. Je 8GB v 2021 še zmeraj dovolj za igranje iger? Mislim, da smo pokazali, da bo za cenovno omejenega igričarja popolnoma zadostovalo, se pa zna situacija spremeniti glede na ostale komponente.
Skorajda vedno se denar namesto nakupa dodatnega pomnilnika splača preusmeriti v druge komponente. Razlika med i3-10100F in i5 10400F ali 1650 in 1660 Ti bo namreč v praksi veliko bolj izrazita. 16GB v tem primeru lahko opravičeno preskočiš do naslednje plače (ali štipendije). Konec koncev je dokup in nadgradnja pomnilnika izjemno preprosta, saj enostavno vstaviš dodatno (podprto) palčko. Vedi zgolj, da bo v vseh primerih ves pomnilnik deloval na ravni palčke z najnižjo frekvenco.
V nedavnem podcast intervjuju za The Stakeborg Talks je soustanovitelj Ethereuma Vitalik Buterin odkrito spregovoril o globokih temah, vključno z njegovo zgodnjo ljubeznijo do matematike in reševanjem problemov, potencialom decentraliziranih avtonomnih organizacij ali DAO, svojim pogledom na skupnost bitcoinov in NFTjih.
Na vprašanje, ali mu je všeč poklicni naziv, se je Buterin – skromen podjetnik z živahno strastjo do svojega poklica – imenoval za tehnološkega filozofa in je tako morda skoval nov izraz.
Če parafraziramo zloglasni citat učenjaka in bojevnika iz atenskega zgodovinarja Tukidida, je Buterin zasnoval pogled na premikajočo se dihotomijo med dogmo tehnološke industrije o nenehnem napredku in abstraktnim prostorom, ki je bil oblikovan za miselne voditelje v filozofiji.
Na vprašanje, ali pričakujemo, da v prihodnosti Ethereum preseže Bitcoin ne samo po ceni, ampak tudi v tržni kapitalizaciji, je preprosto razkril svoje stališče: “Lahko bi”: “Mislim, da je velika razlika med Ethereumom in Bitcoinom v tem, da je Bitcoin platforma, kjer vrednost ekosistema izhaja iz same vrednosti valute, v Ethereumu pa vrednost valute izhaja iz vrednosti ekosistema.”
Ethereumova težko pričakovana nadgradnja londonskega “hard forka” sredi avgusta izboljšuje omrežni sistem plačilnih transakcij , predvsem s transakcijskimi provizijami in prihodki rudarjev. Navajajoč to, je Buterin iz zgornjega pogovora nadaljeval: “Še posebej po EIP 1559, ko so požgane pristojbine, potem to postane resnejše v bolj neposrednem ekonomskem smislu.”
Septembra je bil Buterin uvrščen med 100 najbolj vlivnih ljudi leta 2021 pri reviji Time Magazine zaradi svoje pomembne vloge pri rasti omrežja Ethereum na več kot 400 milijard dolarjev tržne kapitalizacije. Voditeljem v prostoru DeFi in NFT so podelili še druga priznanja. Ko je govoril o vzponu decentraliziranih avtonomnih organizacij in zlasti o razvoju modelov, kot sta kvadratno glasovanje in financiranje, je Buterin kot primere projektov, ki razvijajo to pokrajino, izpostavil retroaktivne poskuse javnih dobrin Gitcoin in optimizma.
Na vprašanje, ali bodo DAO postali naslednji sektor, ki se bo pojavil v ekosistemu kriptovalut po uspehih decentraliziranega financiranja in NFTjev, je Buterin izrazil: “Mislim, da bodo DAO sčasoma vse pomembnejši … Kar se tiče tega, kar še manjka v prostoru DAO, se mi ne zdi ena velika stvar, ampak več malih stvari. Kdaj se bo DAO prvič odločil za zasuk strategije ali kdaj se bosta dva DAO odločila za združitev? Tu tiči zmožnost sprejemanja velikih odločitev in ne le postopno nadaljevanje po isti poti, to mislim, da bomo kmalu videli.”
In na koncu, komentirajoč hiter nastanek prostora NFT, je Buterin delil vpogled v novo demografsko kategorijo, ki jo privlači sredstvo: “Mislim, da so bili NFT zanimivi s kulturnega vidika, ker v Ethereum pripeljejo ljudi, ki imajo popolnoma drugačno miselnost kot na primer DeFi in ostali kripto uporabniki.”
Ime FIFA je v igričarskem svetu tako popularno, da se tudi tisti, ki jim virtualne športne simulacije sploh ne dišijo, zavedajo, da gre za nogomet, ki založniku EA-ju vsako leto prinese tone denarja preko mikrotransakcij. Kljub tej globalni prepoznavnosti znamke pa se je EA v svoje zadnjem blog zapisu razpisal, da razmišlja o preimenovanju svoje serije nogometnih simulacij v neko drugo ime.
FIFA je okrajšava za mednarodno nogometno federacijo in za vsakoletno uporabo tega imena mora EA tej organizaciji odšteti veliko denarja. Teh stroškov imajo zdaj očitno dovolj, saj je EA mnenja, da njihove igre pripomorejo več k prepoznavnosti imena kot pa delo same organizacije. Kupčija očitno ni poštena in morda je bil to samo prvi korak založnika do bolj ugodne pogodbe z nogometno federacijo.
Vse očitno ne bo ostalo samo pri besedah, saj je EA na uradu EU za intelektualno lastnino pod kategorijo videoiger registriral novo blagovno znamko z imenom EA Sports FC. Tako se zna zgoditi, da je FIFA 22 zadnja igra pod znamko nogometne federacije in da znamo že naslednje leto prejeti igro pod drugim imenom.
Zanimivo bo videti razplet te celotne zgodbe. Oboževalcem igre se ni treba bati, da naslednje poglavje serije s sabo ne bo prineslo uradnih licenčnih igralcev ali pa klubov, saj so te pogodbe sklenjene posamično. V praksi bi se tako spremenilo samo ime, ki bi v prihodnosti v naslovu nosilo ime založnika, kar bi bilo seveda za EA znamko samo plus.
Komik Dave Chappelle je nekaj dni nazaj izdal še svoj zadnji standup The Closer, ki ga je pripravil v sodelovanju s pretočnim servisom Netflixom in ta je hudo razburil trans skupnost.
Ta je imela s tem komikom težave že nekaj let, saj je Chappelle leta 2018 na Netflix pripeljal standup Equanimity in tam se je na široko dotaknil LGBTQ+ gibanja in kritike na njegov nastop so začele deževati iz vseh smeri. Tudi The Closer se ubada s to tematiko in v bistvu je celotni drugi del nastopa posvečen izključno tej temi.
Chappelle se med nastopom dotakne vročih tematik, kot so izjave pisateljice JK Rowling in raperja DaBaby, poleg tega je sebe označil za pripadnika TERF gibanja – oznaka, ki jo trans skupnost uporabi za osebe, ki odkrito nasprotujejo vključitvi trans oseb v sodobno družbo. Med drugim slišimo veliko tudi o Daphne Dorman, ki je bila ena redkih trans oseb, ki je Davu stopila v bran, a je žal leta 2019 naredila samomor. Dave v nastopu namigne, da je k temu prispevalo tudi nadlegovanje LGBTQ skupnosti, ki Daphnino obrambo Dava ni ravno sprejelo odprtih rok.
I work at @netflix. Yesterday we launched another Chappelle special where he attacks the trans community, and the very validity of transness – all while trying to pit us against other marginalized groups. You're going to hear a lot of talk about "offense".
The Closer je pošteno razburil trans skupnost in hitro so se začela pozivanja, da Netflix umakne standup nastop iz svojih strežnikov. Vendar pa pretočni servis tega mnenja ne deli, saj Dave ni prestopil meje sprejemljivega.
Proti pretočnem servisu so spregovorili tudi sami zaposleni. Eden večjih glasov prihaja iz smeri Netflixove inženirke Terre Field, ki je novi standup označila za neokusen, saj se Dave v njem ne posmehuje trans skupnosti, ampak se jim zdi njihov obstoj preprosto smešen, kar škoduje LGBTQ gibanju. Terra in še dva zaposlena pri Netflixu so bili nedavno suspendirani, a to ni šlo na račun Terrinih Twitter izjav, ampak zaradi tega, ker so želeli ti zaposleni vpasti v sestanek, ki je bil organiziran za vodstvo.
Chappelle was one of my heroes. I was at his comeback show in NYC. But he said he's a TERF. He compared my existence to someone doing blackface. He talks about someone winning a Woman of the Year award despite never having a period should make women mad and that it makes him mad.
Kritike prihajajo tudi iz strani ustvarjalcev vsebine. Vodja serije Dear White People Jaclyn Moore je povedala, da zaradi Chappellovega nastopa ne namerava več sodelovati z Netflixom.
Nov teden, nova govorica o Bloodbornu. O predelavi te igre krožijo govorice že leta, a zaenkrat se iz njih ni izcimilo še nič. Kar je čudno, saj gre za eno najbolj slavnih PlayStation 4 iger, ki jih je spočel razvijalec FromSoftware in čeprav igro lahko igramo na konzolah PlayStation 5, zadeva ni ravno optimalno. Igra ni namreč dobila prav nobene nadgradnje in nizka ločljivost ter 30 sličic na sekundo je na današnjih televizorjih kar težko gledati.
Višja ločljivost in izboljšana meja sličic na sekundo ne bi smela biti prevelik problem, zato je čudno, da Sony tega do sedaj še ni storil. A očitno ima založnik s predelavo veliko večje načrte, saj naj bi razvijalec Bluepoint Games delal na večji predelavi za konzole PlayStation 5, hkrati pa naj delali tudi na povsem novem poglavju serije.
I'm hearing through the grapevine Bluepoint may be on a journey to Yharnam.
Vir govoric je Colin Moriarty, ki je pred tem pravilno predčasno razkril predelavo Demon’s Souls, ki jo je prav tako spočel Bluepoint Games. En Reddit uporabnik je nato razkril Discord pogovor s Colinom, kjer je ta povedal, da je njegov vir dober, a da ni povsem prepričan, da je povsem resničen. Če bo novico potrdil še njegov drugi vir – tisti, ki mu je zaupal Demon’s Souls predelavo, potem je govorica skoraj zagotovo resnična.
Sony je pred kratkim uradno naznanil nakup Bluepoint Gamesa, razvijalec pa je kasneje izjavil, da delajo na originalnem projektu. Ali je to Bloodborne 2 ali pa povsem nova licenca pa seveda takrat niso želeli razkriti.
In kdaj bomo dobili morebitno uradno napoved? Kdo bi vedel. Trenutne govorice pravijo, da naj bi Sony decembra razkril eno večjo predelavo in ravno takrat se bo odvila prireditev The Game Awards, spet druge čenče pravijo, da nas istega meseca čaka nova predstavitev PlayStation Play.
Popularna serija Narcos: Mexico se bo kmalu od nas za vedno poslovila. Po dveh uspešnih sezonah se približuje tretja, ki bo hkrati tudi zadnja in glede na prvi napovednik, tudi najbolj divja.
Nova sezona bo spremljala borbo med karteli, ki bo seveda zelo krvava. Gledalci prvih dveh sezon se zavedate, da je bil Felix ob koncu drugega poglavja aretiran, kar je sprožilo boj za prevlado nad ozemljem, ki trenutno nima vladarja.
Zanimivo je, da se v novi sezoni ne bo pojavil Felix, ki ga je igral Diego Luna. Se pa bodo vrnili nekateri stari obrazi, spoznali pa bomo tudi nekatere nove junake. Tretja sezona bo vsebovala 10 epizod in poskrbljeno naj bi bilo za lep zaključek zgodbe, ki se je začela leta 2015 z originalnim Narcosom.
Premiera zadnje sezone se bo zgodila 5. novembra, prvi dve poglavji pa si lahko že zdaj na hitro ogledate na Netflixu.
Franšiza Saints Row je skozi dele postala preveč divja, zato se je razvijalec Volition odločil malce zategniti uzde in serijo spraviti na malce bolj realna tla. Tako bo nov del nekakšen ponoven začetek in bo vseboval povsem nove like, igranje pa se bo tokrat preselilo v puščavsko zaviti Santo Ileso.
Dolgoletni oboževalci nad odločitvijo razvijalca seveda niso bili ravno navdušeni, saj so želeli spremljati avanture starih junakov, ki so jim skozi leta prirasli k srcu. Prav tako se je hitro razširilo mnenje, da je novi Saints Row preveč risankast in malce preveč spominja na Fortnite, hkrati pa so novi igralni liki malce preveč klišejski in naj ne bi spadali v to franšizo.
Seveda razvijalec v tem delu razvoja takšnih temeljnih sprememb ne more več opraviti in nadaljuje z razvojem, spletna stran Game Informer pa se je nedavno dokopala do igranja pred-alfa verzije in njihovo zabavanje v igri si lahko ogledamo v zgornjem kratkem videu.
Česa res presenetljivega v posnetku ne boste videli, a če ne drugega je vsaj mesto Santo Ileso videti čudovito in sprehajanje ponoči ob neonski razsvetljavi je priložnost za virtualne fotografe. Seveda bo glavno vlogo nosila zabava v odprtem svetu in glede na ikone na mini mapi nam zabave ne bo hitro zmanjkalo.
Saints Row bomo lahko igrali od 25. februarja2022 dalje, na PC-ju pa bo zadeva zavezana ekskluzivno trgovini Epic Games.
Oh, ta sedemdeseta je ena bolj slavnih TV serij, ki smo jo radi gledali tudi Slovenci. Dogodivščine mladega najstnika Erica Formana in njegovih prijateljev so nam ponudile zanimiv vpogled v sedemdeseta leta, ko so prevladovale afro frizure in je bila najbolj popularna videoigra arhaični Pong.
That ’70s Show je do leta 2006 nabrala 8 dokaj uspešnih sezon, kasneje pa smo dobili tudi nadaljevanje That ’80 Show. To je bilo na žalost pod povprečjem in je živelo samo eno kratko sezono, preden je zadeva izginila iz etra. V seriji smo spremljali avanture Coreyja Howarda, ki je bil Ericov bratranec, dogajanje pa se je iz Wisconsina preselilo v San Diego. Zanimivo je to, da je vlogo Coreyja odigral Glenn Howerton, ki je leta kasneje spočel svojo uspešno serijo It’s Always Sunny in Philadelphia.
Kljub neuspešnemu in kratko živečemu nadaljevanju produkcijska hiša Carsey-Werner Company ni obupala in namerava na Netflix pripeljati nov del franšize z imenom That ’90s Show.
Nova serija, sestavljena iz desetih epizod, bo pred ekrane pripeljala nekatere stare obraze. Dogajanje se bo vrnilo v Winsconsin, pisalo pa se bo leto 1995. Eric in Donna iz izvirnika sta dobila hčerko Leio, ta pa bo čez poletje obiskala svoja stara starša Reda in Kitty, ki še vedno živita v mestecu Point Place. Leia nato naveže stike z drugimi najstniki in Formanova klet bo zopet oživela, le da se bodo tokrat po kavču valjali drugi najstniki.
Ni še jasno, ali se bodo v novi seriji pojavili tudi drugi igralci. Originalna zasedba originalne serije se je od zaključka razpršila v različne smeri in nekateri med njimi so doživeli tragičen konec. Letos je denimo umrla igralka Tanya Roberts, ki je v seriji igrala mamo Donne, leta 2013 pa je umrla tudi Lisa Robin Kelly, ki je v seriji igrala Ericovo sestro Kelly. V težave je zašel tudi igralec Danny Masterson, ki je v seriji igral Hyda, trenutno pa se bori proti obtožbam glede posilstev – zaradi tega je bil odpuščen iz Netflixove serije The Ranch.
Kdaj bo zadeva prispela na Netflix še ni znano, upamo pa, da bomo skladno s tem doživeli tudi vrnitev originalne serije, ki je trenutno ni na nobenem pretočnem servisu.