🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 210

Umrl je Michael K. Williams, ki se ga spomnimo iz serije The Wire, znan pa je bil tudi igričarjem

Ko si v kakšnem filmu ali seriji videl igralca Michaela K. Williamsa, si takoj vedel, da te čaka nekaj kvalitetnega gledanja. Michael je namreč v vse svoje vloge vložil ves svoj igralski talent in njegovi liki so kar oživeli pred našimi očmi.

In teh vlog je bilo veliko. Zagotovo se igralca najbolj spomnimo po njegovi odlično odigrani vlogi ameriškega gangsterja Omarja, ki je ulice Baltimorja ustrahoval v seriji Skrivna naveza. Enako nevaren je bil tudi v seriji Imperij pregrehe, ena od njegovih zadnjih vlog pa je bila v seriji Lovecrafova država. Michael K. Williams je imel za sabo še kup drugih vlog, a skozi celotno svojo kariero se je najbolje počutil v HBO-jevem objemu.

Znan je bil tudi v igričarskih krogih. V Battlefield 4 je igral narednika Kimbla “Irish” Gravesa, v štorijalnem delu NBA 2K21 pa je odigral vlogo agenta Archija Baldwina. Njegova poslednji igričarski nastop bomo lahko videli v prihajajoči igri Battlefield 2042, kjer bo zopet stopil v škornje Irisha.

Kakor vidite sem v celem članku o Michaelu pisal v pretekliku in to žal z razlogom. 54-letnega igralca so namreč včeraj našli mrtvega v njegovem stanovanju v Brooklynu. Na njegovi mizi so našli ostanke heroina in sumi se, da se je igralec, ki se že dolgo bori z odvisnostjo, enostavno predoziral.

Pomanjkanje zalog konzol naj bi se zavleklo vse do 2023

0

Težko je verjeti, da smo trenutno generacijo konzol dobili skoraj eno leto nazaj. Tako Xbox Series X kot tudi PlayStation 5 sta svoje rojstvo doživela novembra 2020 in vse od takrat se igralci po celem svetu prizadevajo dobiti svoj kos obtelevizorske naprave. Zaloga je bila namreč v težavah že takoj od samega začetka, saj sta mešanici koronavirusa in večjega povpraševanja po elektroniki pripeljala do splošnega pomanjkanja čipov, tovarne pa še vedno ne dohitevajo vsega povpraševanja.

Čeprav so se zaloge začele malce izboljševati, teh težav še zdaleč ni konec. Pisali smo že o tem, da bodo grafične kartice ta mesec zabeležile padec zaloge, tem problemom pa se ne bodo izognile niti konzole.

Japonsko podjetje Toshiba opozarja, da se bomo s pomanjkanjem čipov borili še dolgo časa. Ocenjujejo, da bo dobava teh kritičnih komponent pomanjkljiva vsaj do septembra 2022, v nekaterih primerih pa se zna zadeva zavleči celo v 2023. Toshiba bo zaradi vsega tega v proizvodnjo polprevodnikov v naslednjih treh letih vložila 545 milijonov dolarjev, a gradnja novih kapacitet za proizvodnjo teh naprednih čipov zahteva svoj čas – denar gor ali dol. Ameriška podjetja Google, Apple, Intel in Microsoft so ustvarili svojo lobistično skupino, ki si prizadeva gradnjo kapacitet polprevodnikov na ameriških tleh, a seveda bo tudi to zahtevalo svoj čas.

Tako se zdi, da bomo tudi ta božič pod smrekicami našli bolj malo novih konzol. A ne obupajte!

Ravno zaradi vseh teh težav smo se odločili spočeti prav poseben sledilnik, ki neprestano pregleduje zaloge popularnih spletnih trgovin v Sloveniji in tujini. Vsem tistim, ki še iščete svojo konzolo toplo priporočamo obisk naslednje povezave, tam pa se lahko tudi naročite za instantno obveščanje zalog preko Discorda ali Telegrama, tako da boste ob vsaki novi zalogi na svoj telefon takoj dobili opozorilo za nakup.

Salvador postala prva država, ki je Bitcoin priznala kot uradno valuto

0

Salvador je majhna država, ki šteje samo nekaj več kot 6 milijonov prebivalcev in državo bolj redko vidimo na naslovnicah spletnih strani, ki se bavijo s tehnologijo. To se je spremenilo včeraj ko je predsednik Nayib Bukele ponosno napovedal nakup 400 Bitcoinov v skupni vrednosti 20,9 milijona dolarjev, Salvador pa je hkrati postal prva država na svetu, ki Bitcoin priznava kot svojo uradno plačilno sredstvo.

Ta zanimiv eksperiment se je začel pripravljati že junija, ko je Salvador napovedal pripravo novega zakonika, ki bi Bitcoin postavil ob bok ameriškemu dolarju za kupovanje in plačevanje raznih surovin.

Navdušenci nad kriptovalutami odločitev Salvadorja seveda pozdravljajo, a sami prebivalci nad novo valuto niso ravno navdušeni. Obsežna anketa je razkrila, da skoraj 70 % državljanov odločitve vlade ne odobrava, veliko njih pa niti ne ve, kako sploh uporabljati to digitalno valuto.

Posvojitev nove valute bo pomembno vlogo igrala tudi pri vsem denarju, ki ga migranti iz drugih držav pošljejo nazaj domov, saj te priliv predstavlja kar 24 % celotnega bruto domačega proizvoda Salvadorja. Država je namreč dokaj revna in pri prebivalcih je že navada, da gre kakšen član družine kruh služiti v kakšno drugo državo, te dobičke pa nato pošilja domov.

Kakor je poteza Salvadorja pogumna, so se med uporabniki vseeno hitro začeli pojavljati sumi. Sprva je bilo namreč rečeno, da bodo lahko uporabniki kripto valut lahko uporabljali vsako denarnico, zdaj pa se zdi, da bo za trgovanje podprta samo Chivo aplikacija, ki jo ima pod rokami vlada. Vsak uporabnik bo za registracijo Chivo aplikacije dobil 30 $ bonusa, a ta registracija je možna samo preko veljavnega osebnega dokumenta, kar je nekako v nasprotju z anonimnostjo, ki jo omogočajo kriptovalute.

Amazonova serija The Wheel of Time dobila prvi dražilnik

0

Navdušenci nad fantazijskimi zgodbami zagotovo potrpežljivo čakate na ponovno obuditev Gospodarja prstanov, ki mu je Amazon že napovedal datum izida, a ta je še daleč stran. Vendar pa to ne pomeni, da boste vse do takrat stradali, saj Amazon že dolgo dela na še enem sorodnem izdelku z imenom The Wheel of Time, to epsko povest pa je pisatelj Robert Jordan začel davnega leta 1990 in vse skupaj je spisal kar 14 knjig. No, skoraj, saj je pisatelj na žalost umrl leta 2007, a zaključek je imel dovolj spisane vsebine, da je na koncu povest dokončal še en znan pisatelj Brandon Sanderson.

Vsebine producentom serije vsekakor ne bo manjkalo in prva sezona serije bo tako štela 6 delov, Amazon pa je zadevo že obnovil za še eno sezono. Samozaupanja jim ne manjka in to upravičeno, saj je prvi dražilnik slasten in napoveduje zanimivo prvo sezono.

Dogajanje se vrti okoli Moiraine, ki je pripadnica močne ženske organizacije Aes Sedai. Ekipa žensk se že dolgo pripravlja na neizogiben boj s silami temne strani, ki jim poveljuje glavni zlobec, s preprostim imenom The Dark One. Čeprav je Aes Sedai sestavljen iz močnih članic, jih bo na koncu rešil samo heroj Dragon Reborn, ki ga prerokbe že dolgo napovedujejo. Vendar pa se prerojeni zmaj skriva v koži navadnega smrtnika in Moiraine se tako odpravi v majhno tiho vasico, kjer najde 5 kandidatov, ki kažejo znake prerojenega heroja. Vsi skupaj se tako odpravijo na dolgo avanturo, polno pasti in preobratov, potovanje pa bo na koncu izluščilo glavnega borca za pravico.

The Wheel of Time se vsekakor sliši zanimivo, premiero pa si bomo lahko ogledali že 19. novembra, ekskluzivno na pretočnem servisu Amazon Prime.

Grafičnim karticam naj bi zopet poskočila cena

2

Na področju zalog in cen grafičnih kartic se je rahlo začelo jasniti vreme, a leto 2021 očitno še ni reklo zadnje.

Pristaši PC igričarstva že dolgo trpijo skrajne muke, saj so se na njih zgrnili temni oblaki. Najprej so glavo zopet dvignile kriptovalute, ki so poskrbele za ponorelo kupovanje najnovejših grafičnih kartic serije NVIDIA RTX 3000, nič bolje pa se ni zgodilo tudi pri AMD-ju z njihovo serijo RX 6000. Nato je udaril še koronavirus, ki je celotna industrijo spravil na kolena in kar naenkrat je za izdelavo zmanjkalo čipov. Vse to je poskrbelo za silovito rast cen grafičnih kartic, ki so se povsod prodajale tudi za svojo trikratno maloprodajno vrednost.

Čez poletje se je stanje začelo malce umirjati in začele so padati tudi cene. Pri temu je imela nekaj roke Kitajska, ki je čez noč prepovedala izmenjavanje kriptovalut, malce pa je zobe skril tudi koronavirus. Zdelo se je, da se narava celi in cene so na Kitajskem začele zlagoma padati, situacija pa se je začela širiti tudi v Evropo. Tudi pri nas so se začele pojavljati zaloge in na EIGRE.si lahko celo najdete nekaj kartic, ki zase ne zahtevajo ledvico.

A očitno smo se začeli veseliti prezgodaj. V avgustu so hekerji uspeli zlomiti zaščito, ki je določenim NVIDIA RTX grafičnim karticam preprečevala rudarjenje Ethereuma s polno zmogljivostjo, kar je sprožilo vnovično rast cen. Zdaj pa se bomo morali očitno soočiti tudi z novim pomanjkanjem zalog.

Novica prihaja iz kitajskega foruma Bo Batang, ki je glede takšnih stvari dokaj zanesljiv. Kriza naj bi doletela NVIDIA grafične kartice, specifično serijo RTX 3000, ki naj bi v septembru utrpela za 30 % manj zalog. To je že za tako izstradan trg grozna novica, pomanjkanje pa naj bi se preselilo tudi k nam, saj nam bi dobavitelji že začeli opozarjati trgovce o novem pomanjkanju zalog.

Čeprav so to zaenkrat samo govorice in jih je treba jemati z rezervo, tudi drugod po industriji novice niso pozitivne. Toshiba je nekaj dni nazaj opozorila, da bomo pomanjkanje čipovja čutili ne samo letos, ampak tudi v 2022. Prizadete ne bodo samo grafične kartice, ampak tudi nove konzole, kot sta trenutni generaciji Xbox Series X in PlayStation 5, ki sta po celem svetu še vedno težko dosegljivi. Za vse, ki se želite dokopati do svoje PS5 ali XBOX konzole smo ustvarili sledilnik zaloge, ki je dostopen na naslovu hop.si/sz.

Popularna streamerka Amouranth razkrila osupljive številke svojega OnlyFansa

0

Da nekatera dekleta (in fantje) preko spletne strani OnlyFans služijo bajne denarce je zdaj že vsakemu jasno. A streamerka Amouranth, ki vedno rada hodi na robu sprejemljivega Twitchevega zakonika, je nedavno vseeno presenetila, saj se v njene blagajne mesečno prelivajo tako veliki denarci, ki jih navadni smrtniki ne bomo videli v našem celem življenju.

Konec junija je spletna stran Investment Talk objavila intervju z anonimno uporabnico OnlyFansa, ki naj bi mesečno preko te strani služila preko milijon dolarjev vsak mesec. Intervju je zanimivo branje, saj vsebuje detajlne odgovore in tudi globlji vpogled v finančne prilive.

Amouranth

Zdaj je Amouranth razkrila, da je bila prav ona tista, ki je sodelovala v tem intervjuju, hkrati pa je tudi potrdila, da so vse razkrite številke točne.

In te so naravnost neverjetne. Streamerka je denimo v maju preko OnlyFansa zaslužila dober milijon zelencev in kakor lahko vidimo, je polovica tega denarja prišla iz OnlyFans naročnin. Vendar naročnine znašajo samo nekje polovico zaslužka, saj skoraj enako vsoto prinesejo zasebna sporočila, dobrih 100k pa pade samo od napitnin.

Podjetna Amouranth pa je dejavna tudi drugje. Njena Patreon stran ji mesečno prinese 189k dolarjev dobička, preko Twitcha, YouTuba in TikToka pa zasluži okvirno 133k dolarjev. Nato je tu še nova platforma Fansly, kjer nakaplja 17k dolarjev ter Twitter, ki ji vsak mesec prinese med 5 do 15k dolarjev. Amouranth uporablja tudi Instagram za sponzorirane objave, ki stanejo med 10.000 in 25.000 $.

Skupno gledano tako punca zasluži skoraj milijon in pol mesečno, treba pa je tudi upoštevati, da njene številke še vedno rastejo in je zagotovo ta številka danes še bolj obilna.

Amouranth pravi, da tega denarja ne trosi naokoli, saj se zaveda, da njena popularnost ne bo večna. Zato je začela svoje finance investirati v različne panoge, tako da se ji za prihodnost ni treba preveč obremenjevati. Streamerka je bila namreč zaradi svoje vsebine iz Twitcha že večkrat odstranjena in tudi OnlyFans ni tako stabilna platforma, da bi lahko v njo vložil vse svoje upe.

Čeprav Amouranth resda služi bajne denarce, takšno življenje vseeno vsebuje svoje nevarnosti. Punca je nedolgo nazaj na Twitterju povedala, da je skoraj postala žrtev namerno povzročenega požara, zlobneži pa ji večkrat na teden domov pošljejo policijo.

Alan Wake naj bi oktobra prejel predelavo

0

11 let mineva odkar nas je karizmatični pisatelj Alan Wake nazadnje popeljal v svojo grozljivo avanturo, polno teme in svetlobe. Razvijalec Remedy je igro spočel po dveh izjemno uspešnih Max Payne projektih, a žal se Alan Wake ni prodal tako dobro, tako da je Remedy nato šel delati druge stvari.

Vendar več kot očitno na Alana niso pozabili in igralci, ki ste zaključili kampanjo se zagotovo zavedate, da njegova zgodba še zdaleč ni končana. Alan se je nazadnje ponovno zbudil v DLC-ju za igro Control, vse glasnejše pa so govorice, da se dela tudi na predelavi.

Te čenče so se začele že lani, ko je Remedy najavil podpis pogodbe z založnikom Epic Games. Za njih bo razvijalec spočel dva večja projekta in enega manjšega. Eden od večjih naj bi bilo polnopravno nadaljevanje Alan Wake 2, medtem ko naj bi bil manjši predelava.

Da je morda nekaj res na tem sta včeraj najavili dve tajvanski trgovini Rakuten in Ruten. Pri obeh se je pojavil zapis o konzolni različici Alana Waka, ki naj bi izšel za konzole Xbox One, Xbox Series X, PlayStation 4 in PlayStation 5, datum izida pa je zapisan za 5. oktober.

Več o projektu ni znanega, a nekako imamo občutek, da bo več razkritega kmalu. Sony namreč za 9. september pripravlja obsežno konferenco in ta bi bila odličen trenutek za najavo ponovnega rojstva franšize Alan Wake.

Moški prekinil snemanje nemškega šova in zahteval informacije glede GTA 6

1

Nekaj dni nazaj se je sredi snemanja nemškega šova Schlag den Star pripetil resnično bizaren trenutek. Voditelj oddaje Alexander “Elton” Duszat in njegova sovoditeljica sta bila ravno sredi pogovora, ko je na oder nenadoma pritekel neznan moški, ki se je najavil samo pod vzdevkom Taser.

Tip je žensko pošteno prestrašil, a za svoj nenadni nastop ni imel napadalnih namenov. Naslednji mesec bo namreč minilo že 8 let odkar je med nas prišla igra GTA 5, Taser pa ima dovolj čakanja na nadaljevanje in je zdaj odgovore zahteval od voditelja.

Ni znano zakaj se je Taser odločil takšno vprašanje zastaviti voditelju, saj ta nima neke povezave z Rockstarjem, a Elton je dejansko že nastopil v igričarski industriji, saj je svoje glasilke posodil liku Chipsu Dubboju. Morda je Taser zaradi tega menil, da ima Elton kakšne dodatne informacije, morda pa je samo mislil, da če takšno vprašanje skupaj zastavita kameram, se bo Rockstar moral odzvati.

Elton je zadevo dobro razrešil in je Taserju pojasnil, da sam sploh še ni dokončal petega dela in da ne potrebuje nadaljevanja. Taserja je nato iz odra pospremil varnostnik in vse se je srečno končalo.

Žal nihče ne ve, kdaj lahko pričakujemo prihod GTA 6. Tiste najbolj zanesljive govorice pravijo, da je nov del še v zgodnjem stadiju razvoja in je še leta stran. Dobra novica je vsaj to, da bo GTA 5 11. novembra dobil nadgrajeno verzijo, ki bo na voljo za konzoli PlayStation 5, Xbox Series X in PC.

Smrkci dobivajo oktobra svojo igro

Smrkci dobivajo svojo igro, za njo pa stoji razvijalec Microids. Ta francoski založnik je trenutno zaposlen s še enim projektom Syberia: The World Before, nedavno pa so prikazali tudi igralni napovednik za igro The Smurfs: Mission Vileaf.

Šlo bo za platformščino, ki po vizualni plati spominja na Psychonauts 2. Svet bo pisan, žal pa napovednik ni prikazal kaj preveč akcije. Večina videa je namenjena orožju z imenom Smurfizer, tega pa ne bomo uporabljali samo za streljanje, ampak bomo lahko z njegovo pomočjo pohitrili naše premikanje in premagali različne ovire. Ni dvoma, da je Microids navdih našel pri Nintendu, saj smo podobno napravo nosili na hrbtu Maria v njegovi avanturi Super Mario Sunshine.

Zgodba pravi, da bo Smrkcem življenje zapletel zlobni Gargamel, ki je s pomočjo Viletrap rastline začel ugrabljati Smrkce, ta rastlina pa je začela tudi zastrupljati okoliški gozd. Ata Smrk potrebuje pomoč drugih Smrkcev, saj mu lahko samo ti dostavijo potrebne surovine za izdelavo protistrupa.

The Smurfs: Mission Vileaf izide 26. oktobra za PC in konzole PlayStation 4, Xbox One in Nintendo Switch, naslednje leto pa nas čaka še nadgradnja za konzoli PlayStation 5 in Xbox Series X. Na Steamu boste za igro odšteli 29,99 €.

Humankind – Recenzija | (Pre)pogumna 4X strategija s krizo identitete

Magnum opus (njihove besede, ne moje) studia AMPLITUDE studios je končno prispel na virtualne police. Humankind je dve leti po uradni napovedi prešel v obstoj in nas pozdravil s pompom dobrodošlice starega prijatelja. Z dolgo zgodovino kritično priznanih 4X naslovov je razvojni studio, odgovoren za “Endless” franšizo, izgledal kot idealen kandidat za nov podvig. 4X igralna zanka v slogu Civilization, kjer vodiš civilizacijo od neolitika vse do osvajanja zvezd. Zveni kot nebeška kombinacija zanimivega igranja in nemalo priložnosti za vživetje v vlogo diktatorja.

Predstavljaj si skupino prijateljev, ki razpravljajo o najljubših 4X igrah. Prvi začne veselo žlobudrati, kako bi bilo fenomenalno, če bi igra X premogla funkcijo igre Y ali poljubno mehaniko, za katero meni, da je mega. Drugi takoj pritegne: “res je, Franci, ampak kaj šele, če bi vsebovala tudi Z. Ne bi bilo to super mega!?”… Ponovi parkrat, po istem kopitu. Po dobrih treh urah težke debate skupaj prijatelji pridejo do ugotovitve, da so s skupnimi močmi uspešno stuhtali recept za najboljšo strategijo vseh časov.

Pa bi bila ta fantazirana igra res dobra ideja za dejanski projekt? Žal vse skupaj ni tako enostavno. Najprej bi bilo potrebno preizkusiti vse mehanike in natančno uskladiti njihovo medsebojno delovanje. Potem bi bilo vse skupaj potrebno prilagoditi v logično celoto, ki bi bila prav tako zanimiva za igranje. Žal sem tudi pri igranju Humankind večkrat imel občutek, da je ekipa preskočila ta vitalni del razvoja. Da so enostavno imeli skupek dobrih idej, ki so ga prisilno speštali skupaj brez obzira na to, kako bo vse skupaj delovalo.


Razvojna ekipa: AMPLITUDE Studios
Založnik: SEGA
Platforme: PC
Steam: Link
Datum izida: 17.8.2021
Cena: 49.99€

Zvrst: 4X strategija


Po par preigranih partijah lahko mirne vesti vseeno oznanim, da Humankind sploh ni slaba igra. A se je izkazalo, da vse tudi ni tako rožnato, kot sem sprva upal. Vsebuje par vitalnih problemov. Ker smo še v zgodnji fazi, bodo nekateri izmed njih nedvomno odpravljeni preko popravkov. Ampak zdi se mi, da so nekateri zakoreninjeni nekoliko globje. Pregloboko, da jih bi bilo možno enostavno popraviti brez konkretne predelave.

Začnimo s par stvarmi, ki so na Humankind res dobro napravljene. V prvi vrsti je igra absolutno prekrasna. Amplitude si je ustvaril sloves ustvarjanja osupljivih kulis za svoje igre. Tudi Humankind ne razočara, tudi na najmanjših zemljevidih ​​so svetovi bujni in zreli za raziskovanje, barve pa ves čas živahne, skladne in privlačne.

Mesta, ki jih razvijajo igralci, so odlično prikazana na zemljevidu in ustvarijo verodostojno usklajeno podobo. Do konca posamezne igre bodo razne civilizacije zgradile lastna unikatna razvejana velemesta. Ta bodo resnično pustile občutek, da je vsak igralec ustvaril svojo veličastno civilizacijo.

Tu pa se fantastičen stil ne konča. Igra ima prav tako osupljivo zvočno spremljavo, ki vedno sovpada s trenutnim razpoloženjem. Tako kot pri Endless naslovih, je igralec tudi v Humankind deležen fantastične glasbene podlage. Nikoli ne zasadi želje, da bi zapustil računalniški zaslon v izogib kakofoniji, kot se do rado zgodi v nekaterih drugih igrah. To je dobro znan simptom strategij, ki vodi v prognozo, znano kot “samo še ena poteza”.

Stilska plat pa ni edina dobra stvar. Bojni sistem nosi podobnosti z naslovi Endless Legend ter bežno tudi Age of Wonders. A ne premore nekaterih značilnih funkcij, zaradi katerih slednji izstopata. Vojske so sestavljene iz posameznih enot, združenih v eno enoto na zemljevidu. Ko pride do boja, jih mora igralec razporediti po bližnjem terenu ter manevrirati in voditi proti sovražni skupini.

Pri tem nastopijo v obzir številni dejavniki, vključno z vrsto enot in terenom. Zaradi tega je boj bolj strateški kot preprosta prestavitev na nov miniaturni zemljevid, kot je to običajno v Firaxis naslovih. Z raznimi terenskimi tegobami in neugodnostmi lahko tu skrbno načrtuješ vsako potezo. Ni zgolj naključje tisto, kar odloči, kje in kako se bo boj odvijal. Za raznolikost skrbi tudi širok razpon enot, z unikatno enoto za vsako civilizacijo v vsakem obdobju.

Se pa moram vprašati, zakaj Amplitude ni vključil nekaterih mehanik, ki so bile značilne za njihove prejšnje igre, kot so junaki in prilagoditev opreme. Delno razumem, zakaj so na koncu vse skupaj dali na stran zaradi preprostosti in realizma. A hkrati si ne morem pomagati, da se ne bi vprašal, če ne bi igra bila boljša z njimi.

Tudi diplomatski sistem je za korak boljši od sodobnih konkurentov. Največja novost je, da so igralci sposobni podati zahteve oziroma pritožbe na podlagi stvari, ki so jih povzročili njihovi sosedje. Če jih ti ne uslišijo, pridobiš vojno podporo proti njim. Ta pa je nekoliko kontroverzna stvar, ki mi ni najbolj pri srcu.

Vojna podpora se uporablja za vojskovanje. Naj bi izkazovala naklonjenost tvojega ljudstva do vojne proti posamezni civilizaciji, ampak v praksi je večkrat zgolj v nadlogo. Lahko te predčasno prisili v priznanje poraza, čeprav nasploh zmaguješ v vojni. Po koncu vojne je prav tako vojna podpora stvar, ki vpliva na porazdelitev mest in ozemelj ter lahko celo prisili nasprotnika v status marionete. V teoriji je vzpostavljen sistem odličen, ampak trenutno civilizacije, ki ne slonijo primarno na bojevanju, vojno podporo izgubljajo prehitro. Tako se večino časa počutiš, kot da se ne boriš proti nasprotniku, temveč biješ bitko proti času do izgube vojne podpore. Sploh, ko si prisiljen v vojno, v katero se ne želiš podati.

Še zadnja stvar, ki mi je resnično všeč, je ekonomski sistem, sploh sistem dobrin, ki zraven bonusov neposredno vplivajo na zadovoljstvo ljudstva. S širjenjem in gradnjo dodatnih produkcijskih blokov zadovoljstvo ljudstva namreč pada. Zadovoljiš jih lahko na več načinov, najenostavnejša pa sta dostop do luksuznih dobrin in gradnja določenih zgradb. Zato si v zgodnji igri neprestano prisiljen v gradnjo postojank, saj si tako pred nasprotniki zagotoviš dostop do najboljših teritorijev.

Zgodnja igra, ki je v podobnih igrah navadno precej dolgočasna, je tu tako najbolj napeti del igre. Usklajuješ ekonomijo in zadovoljstvo, hkrati pa raziskuješ in osvajaš teritorij, preden ti ga sosedje ne izmaknejo pred nosom.

Žal pa se tu tudi stvari, ki res izstopajo na dobri plati, končajo.

Franšiza Civilization je vedno tekla po usklajenem sistemu. Igralci, ki so se podali v zgodovino, so bili prepuščeni opustitvi realizma za anahroistične odločitve pri izbiri civilizacije. Da, George Washington leta 4000 pred našim štetjem ni hodil po antični Perziji in to lahko razblini morebitno vživetje. Odziv Amplitude na to je bil, da igralcem omogoči izbiro številnih kultur, katerih vlogo prevzamejo na določenih točkah zgodovine. Na prvi pogled je to spektakularna ideja: prestop iz civilizacije antičnih Egipčanov v antični Rim ob prelomu antike se vsekakor počuti odlično.

A žal pride do problemov, saj se igralec iz Egipčanov lahko pretvori v radikalno drugačno kulturo, kot so Galci. Ni kontinuuma, igralec se preprosto popolnoma pretvori iz ene civilizacije v drugo. Namesto kohezivne kulture, ki je bila zgrajena in oblikovana skozi čas, se ta preprosto prelevi v korenito drugačno družbo.

Težava je še večja, saj to lastnost delijo VSI igralci in vsak lahko izbere eno civilizacijo. Ti nadležni Maji na severu? Aja… hočem reči ti nadležni… Goti? V tem, kako se igralec po mili volji udejstvuje in po želji identificira zdaj kot ena civilizacija in zdaj kot druga, lahko vidimo veliko podobnosti z današnjo liberalno družbo. Le, da namesto zaimkov igra uporablja barve. Nauči se prepoznati sovražnika po barvi na zemljevidu, ignoriraj njegove drastične preobrazbe in vse bo veliko lažje.

Ampak žal smo komaj začeli s tegobami. Poanta igre je sistem zbiranja slave. Namesto boja za prevlado in raznih ciljnih scenarijev je vsak igralec zadolžen zbrati čim višji rezultat, preden se igra konča. Čeprav je možno zmagati tudi preko alternativnih metod, je zelo malo verjetno, da bi se katera od teh zgodila pred iztekom omejenega števila potez (privzeto 300).

Tako imaš na voljo ogromno izbire glede tehnologij in razvoja, a žal jih veliko ni optimalnih, saj moraš dati prednost pridobivanju slave. Na nek način to omogoča bolj povezano igro, saj lahko igralec v vsaki fazi izbira med številnimi kulturami, katere na podlagi svojevrstnega igralnega stila komplimentirajo pridobivanju slave na določen način.

Ker pa se je Humankind odločil za bolj introspektivno simulacijo civilizacije, ki jo je oblikoval igralec, to ne uspe. Ko se igra bliža koncu, se igralci za nadvlado ne potegujejo z uničenjem nasprotnikov ali ustavljanjem totalne verske, etnične ali tehnološke dominacije. Namesto tega skušajo zgradili čim več mest in raziskati čim več tehnologij, da bi dobili še nekaj zvezdic pred potekom časa.

Ponoviti je treba, kot je bilo že rečeno, da je precej sistemov igre zelo šibko izkoriščenih ali očitno nedokončanih na skoraj vseh ravneh zunaj boja, diplomacije, ekonomije in gradnje mest. Problemov je več, vendar bom v namen kratkosti navedel največje kršitelje:

1.) V igri obstaja sistem religije, ki je skoraj popolnoma neuporaben. Igralec ga ustvari v antični dobi in ne glede na izbrane odločitve (ali njihovo pomanjkanje) bo do konca igre skoraj zagotovo zavladal nad vsemi drugimi. Nobenega smisla ni, da bi imel igralec kakršno koli navezanost na lastno religijo, saj bo vsaka vera skoraj zagotovo preprosta oblika starodavnega politeizma od začetka do konca.

2.) Igralec potrebuje strateške vire za izgradnjo številnih enot in stavb, a z nesrečnim metom kocke si lahko že na začetku obsojen na propad. Če so dobrine oddaljene daleč stran ne boš mogel graditi sodobnih enot, vključno z letali, saj se potrebni viri ali sploh ne bodo pojavili ali pa bodo v rokah sovražnih igralcev. V kolikor pride do tega, lahko kar predaš igro, saj v poznejših obdobjih ne boš mogel konkurirati z nasprotniki.

3.) Trgovanje je zanimivo, a sistem trgovskih postojank in nevtralnih mini-civilizacij se počuti neroden. Ker tvoja ekonomija tako pogosto sloni na trgovanju z igralci za prepotrebne dobrine, lahko vsaka malenkost prekine trgovsko pot in privede do glavobolov.

4.) Igra pozna sistem onesnaženja, za katerega bi bilo bolje, da ga sploh ne bi bilo. Kasnejše tehnologije bodo igralcu omogočile dostop do železniških postaj in letališč, ki tako kot v Civilizaciji omogočajo dostop do hitrejšega prevoza ter posebnih enot. A istočasno proizvajajo onesnaženje. V igrah Civilization je onesnaženje na splošno prikazano v stopnjah, poznejši naslovi, kot je Gathering Storm, pa imajo sistem poplav, dezertifikacije in naravnih nesreč, ki postopoma upočasnijo napredek igralca in jih prisilijo k uporabi tehnologij za reševanje teh tegob.

Humankind to nabije na maksimum. Gradnja ene železniške postaje in letališča v mestu lahko povzroči, da se le to premakne v stopnjo onesnaženja, kar bo iz nekega razloga skoraj zagotovo pripeljalo do takojšnje anarhije in propada mesta.

Razsodba

(+) Prekrasna estetska in zvočna plat
(+) Zgodnja obdobja so napeta in polna dogajanja
(+) Pogumno se poslužuje novih idej
(+/-) Diplomatski sistem je v osnovi dober, a niti približno brez težav
(+/-) Ekonomičen sistem je dober, dokler imaš vsaj malo sreče
(-) V prehodu med obdobji se počutiš kot civilizacijski transvestit
(-) Več sistemov je slabo in nelogično implementiranih
(-) Sistem slave, na katerem vse sloni, moti tempo igre

Game Boy Advance po 13 letih dobiva novo igro

0

Nikoli ne podcenjujte moči nostalgije. Da je ta rek še kako resničen sta spoznala ustvarjalca igre Goodboy Galaxy, ki glede na napovednik ni videti nič kaj preveč posebno. A stvari se hitro zasukajo ko vidimo, da Goodboy Galaxy teče na prastari prenosni konzoli Game Boy Advance, ki je svojo zadnjo igro prejela dolgih 13 let nazaj, pa že takrat je bila ta ročna naprava na koncu svojega življenjskega cikla.

Za razvojem novega projekta stojita v bistvu samo dve osebi: Rik Nicol in Jeremy Clark. Dvojec je prišel na zanimivo idejo, da bi Goodboy Galaxy razvila za GBA in igralcem zadevo ponudila na čisto pravih kartušah, ki pa ne bi imele nobene povezave z Nintendom.

A tudi takšen majhen projekt potrebuje denar, zato sta se za podporo obrnila na Kickstarter. Za svojo stvaritev sta zahtevala 20.000 € in to vsoto sta hitro presegla. Med časom pisanja je v njune šparovčke nakapljalo za že preko 156.000 €, a ta številka bo samo še narasla, saj je do konca kampanje še 22 dni.

Uspeh je ustvarjalca nedvomno presenetil in hitro sta začela dodajati različne cilje kampanje. Goodboy Galaxy bo tako izšel tudi za PC in Nintendo Switch, skoraj zagotovo pa bo dosežen tudi zadnji cilj, ki bo igralcem omogočil dostop do izvorne kode.

Za igranje Goodboy Galaxy igre je že na voljo kratki demo, končna igra pa naj bi izšla decembra 2022.

Money Heist – nova sezona zdaj na voljo na Netflixu

0

Triler serija Money Heist je eden od največjih nepričakovanih uspehov na Netflixu. Zdi se, da dandanes to špansko serijo priporoča vsak Instagram vplivnež, saj je zadeva nenavadno popularna tako pri moških, kot tudi pri ženskah in je ena redkih serij, ki jih lahko pari uživajo skupaj.

Zanimivo je, da Money Heist na začetku sploh ni bil popularen. Sprva se je namreč vrtel samo na španskem kanalu Antena 3 in gledanost je bila tako nizka, da je kanal preklical serijo in ta bi postala za večno pokopana, če ne bi eno brihtno oko pri Netflixu opazilo kvalitete in odkupilo pravice do imena. Zadeva je nato eksplodirala v popularnosti in pogodba je bila podpisana za pet sezon – zadnja od teh pa je danes končno prispela na Netflix.

Vendar ne pričakujte, da boste naenkrat pogledali vse skupaj. Zadnja sezona, ki se imenuje Part 5, je namreč razdeljena na dva dela. Prvi del vsebuje 5 epizod, medtem ko bomo na drugi del, ki bo vseboval tudi zaključno epizodo, morali počakati vse do 3. septembra.

Ta vikend bo tako obarvan v Money Heist barve. Poleg nove sezone je Netflix stopil tudi v sodelovanje z Ubisoftom in igra Watch Dogs Legion je dobila posebno sodelovalno misijo, ki vsebuje vsebino iz Money Heista, zadevo pa lahko do ponedeljka igrate povsem brezplačno.

Sony za 9. september pripravlja večjo predstavitev PlayStation iger

0

Dolgo se je govoričilo, da bo Sony še v september prikazal večjo predstavitev glede svojih prihajajočih iger. Microsoft je namreč svojo nalogo uspešno opravil na sejmu E3, ko so igričarjem razkrili praktično vse svoje prihajajoče adute, nato pa so nekaj malega prikazali še na avgustovskem Gamescomu.

Sony je zdaj končno premagal svojo sramežljivost in včeraj na uradnem blogu pogumno napovedal svoj naslednji večji dogodek, ki se bo tokrat imenoval PlayStation Showcase. Ta bo očitno veliko večji kot običajne predstavitve, ki so navadno imenovane State of Play in pričakovanja igralcev so razumljivo zelo visoka.

Konferenca bo dolga 40 minut, Sony pa je že vnaprej najavil, da ne bo razkrival nobenih dodatnih informacij glede svoje PSVR naprave za PlayStation 5. Tako bo predstavitev v celoti osredotočena na igre in Sony ima pod roko veliko talentiranih studiev, ki samo čakajo na svoj trenutek pod reflektorji.

Kaj nas torej čaka? Zaenkrat lahko samo ugibamo, a skoraj zagotovo bomo videli kakšen nov igralen posnetek Horizon Forbidden West, ki je bil nedavno prestavljen na februar 2022. Sumimo tudi na kakšen dražilnik igre God of War Ragnarok in morda na kakšen bolj obsežen napovednik dirkačine Gran Turismo 7. Morda kaj več vidimo tudi glede novega večigralskega projekta izpod rok razvijalca Naughty Doga, pozdraviti pa nas zna tudi kakšna nova informacija iz strani Square Enixa glede Final Fantasy 16 ali pa Final Fantasy 7 Remake Part 2.

Fige držimo tudi na kakšno presenečenje in kdo ve, morda bomo končno ugledali kaj uradnega glede obuditve Silent Hill imena.

PlayStation Showcase boste lahko spremljali preko Twitcha ali pa YouTuba in to v četrtek, 9. septembra, ob 22.00.

Watch Dogs Legion lahko do ponedeljka igrate povsem brezplačno

0

Watch Dogs Legion nas ob igranju ni preveč navdušil, a treba je čestitati Ubisoftu, da si je upal v žanru iger odprtih svetov poskusiti nekaj novega. Žal končni zvarek ni povsem prepričal, saj še vedno trdim, da igre morajo imeti vsaj eno centralno osebo, preko katere bi bila nato povedana zgodba.

Za ceno 0 € pa se zadevo vsekakor da brez problemov priporočiti in ravno to je Ubisoft pravkar omogočil vsem igralcem. Od danes pa vse do ponedeljka si lahko prenesete igro bodisi iz Ubisoftove ali pa Epic Games trgovine ter uživate v originalni zgodbi. Sicer je igra malce preveč obsežna, da bi v samo nekaj dneh prežvečili celo kampanjo in stranske misije, a k sreči je založnik medtem tudi znižal ceno polne igre. Tako si lahko igro zdaj lahko privoščite s 60 % popustom za 24 €, ves vaš napredek iz začasne verzije pa se bo nato prenesel tudi v polno igro.

Znižana je tudi prva uradna razširitev Bloodline, ki je presenetljivo kvalitetna in v igro vrne protagonista enice Aidena Pearca, ki je v Londonu prišel izpolniti novo nalogo. Dodatek je znižan za 20 % na 11,99 €.

Ubisoft je pred kratkim napovedal tudi povsem novo sodelovalno misijo, ki je bila spočeta skupaj z ustvarjalci slavne serije Money Heist, ta vsebina pa je zdaj že na voljo za preigravanje.

Crysis Remastered Trilogy prihaja ekskluzivno na Epic Games

Razvijalec Crytek je lani med nas poslal predelavo svojega magnum opusa – igro z imenom Crysis – ta pa je leta nazaj zažigala strojno opremo PC-jev. Danes je igra glede svoje grafične plati še vedno impresivna in nadgradnja Crysis Remastered je to lepoto samo še dvignila.

Prvi Crysis je bil slaven ravno zaradi svojih tehničnih karakteristik, medtem ko po igralni plati ni nič ravno posebnega in tudi zgodba je bila precej zmedena. Crysis 2 in 3 nekega napredka na teh področjih nista naredila in sta šla v bistvu v nekaterih mehanikah celo korak nazaj: še posebej to velja za Crysis 2, ki je velike in odprte džungelske predele zamenjal za veliko manjše ulice mest, ki so igralce pustile hladne.

Zato ob najavi Cryteka, da se nam bližajo tudi predelavi drugega in tretjega dela, nihče ni ravno skakal v zrak. Včeraj je razvijalec izdal tudi prvi napovednik za Crysis Remastered Trilogy, ta pa bo v enem paketu ponujal vse tri naslove, ki jih bomo lahko kupili tudi posamično.

Tako kot Crysis Remastered, bo tudi novo najavljena trilogija predelanih iger najprej prodajana ekskluzivno preko Epic Games trgovine, ta pripadnost pa bo trajala eno leto. Datum izida je zaenkrat zakoličen za 15. oktober, cena pa zaenkrat še ni znana.

Žal nikjer v najavi ni omenjen Crysis Warhead, ki je bil nekakšna samostojna razširitev prvega dela in jo mnogi pozdravljajo kot najboljši del Crysis serije. Morda razvijalec predelavo tega dodatka hrani za nekakšno presenečenje, saj drugače ni razloga, da tudi te razmeroma kratke kampanje ne bi predelali v novejšo preobleko.

Tip pustil bogato plačano službo, da bi šel delati za Logana Paula, a ta ga je nato zavrnil

1

Po spletu je včeraj zaslovel posnetek 22-letnega Austina Wallaca iz Ohia, ki je nedavno dobil navdih, da pusti vse za sabo in se nameni slediti svojim sanjam. Tako je pustil svojo bogato plačano službo, ki mu je letno prinesla 100.000 dolarjev ter se odpravil v Cleveland. Tam se je namreč prejšnji vikend odvil boksarski pretep med Jakom Paulom in Tyronom Woodleyjem in tam se je nahajal Austinom idol Logan Paul.

@aj_wallace69

Well here’s the end result with Jake’s brother Idk what to do at this point.

♬ original sound – Austin Wallace

Načrt je bil preprost: presmukati se v zaodrje in Logana vprašati za službo. Na spletu smo že videli bolj nore ideje in YouTuberji so znani po temu, da radi uresničijo sanje navadnih smrtnikov. Zagotovo bo Logan, ko bo slišal, da je pogumni Austin zanj zapustil svoje bogato plačano delo, tako navdušen, da mu bo instantno stisnil kepico ter ga povabil v svojo ekipo in Austin bo nato cele dneve samo poležaval na soncu, občasno spočel kakšen video ter se zabaval ob bazenskih zabavah v največjih vilah Hollywooda.

Vendar pa je Austina ob srečanju z Loganom doletela lepa doza realnosti. Austin je resda spoznal Logana, a za pogovor več kot očitno ni bil pripravljen. Logan je bil sprva jezen, da se je Austin nepovabljen prikradel v zaodrje, a nato se je malce omehčal in Austinu podelil nekaj pametnih nasvetov. Povedal je, da trenutno ne more biti mentor in da je za uspeh treba delati in da trenutno zanj nima prostora v svoji ekipi, ki je že tako zelo majhna. Kako je Austin sploh dobil službo za 100k letno ni znano, saj se tip niti približno ne zna prodati. Edina stvar, ki jo je znal koherentno povedati, je to, da zna zaplesati TikTok ples, a da pri tem ni preveč dober, nakar ga je Logan vprašal preprosto vprašanje: “Zakaj bi te potem najel?”. Austin odgovora seveda ni imel.

@aj_wallace69

Here it is everyone got jokes

♬ original sound – Austin Wallace

Kot je navada pri TikTokerjih, ki morajo vsak neroden trenutek podeliti z javnostjo, je tudi Austin nato sedel v avto ter se jokajoč spomnil svojega srečanja s svojim idolom.

Je bila to vse skupaj samo marketinška ideja, da bi Austin dobil več sledilcev? Mogoče, saj je Austin kmalu po objavi oblekel majico, ki je povezana s tem posnetkom, iz njega pa se je ponorčeval tudi Loganov brat Jake, akr je Austin tudi ponosno podelil na svojem TikTok profilu.

CDPR ni prepričan, da bosta nadgradnji za Cyberpunk 2077 in The Witcher 3 res izšli še letos

0

Finančna poročila razvijalca CD Projekt RED so hudo zanimiva, saj vedno lahko ven izbrskamo nekaj zanimivosti. Vodstvo se namreč investitorjem ne sme lagati in povedane besede so veliko bolj direktne, brez nepotrebnih PR olepšav.

Tako je bilo tudi v tem primeru in razvijalec je razkril, da je dobiček zaradi vseh težav s Cyberpunk 2077 nekoliko upadel. CDPR še vedno pridno dela na popravkih in posodobitvah in trenutno za Cyberpunk 2077 skrbi nekje tretjina vseh zaposlenih, medtem ko so ostali začeli počasi prehajati na naslednji projekt, ki naj bi bila prva večja razširitev za Cyberpunk 2077, ta pa trenutno še nima datuma izida.

cyberpunk 2077

Imata pa datum izida obljubljeni nadgradnji za Cyberpunk 2077 in The Witcher 3. No, skoraj, saj CDPR že dolgo obljublja, da bosta obe igri prejeli obsežno posodobitev v 2021. Cyberpunk 2077 bo tako dobil nadgradnjo za konzoli PlayStation 5 in Xbox Series X, v enako smer pa gre tudi The Witcher 3, ki bo poleg tega dobil še boljše teksture in ray tracing osvetljevanje.

A ni res nujno, da se bo vse to zgodilo letos. Michał Nowakowski je investitorjem priznal, da definitivno ciljajo na izid v 2021, a da so se preteklo leto veliko naučili in da je projekt še vedno globoko v razvoju, tako da ne morejo 100 % zagotoviti, da bosta obe nadgradnji izšli še letos.

To niti ni tako nepričakovano, saj smo že stopili v september, nobena od teh dveh iger pa ni pokazala igralnega posnetka konzol trenutne generacije. A vseeno smo pričakovali, da bo vsaj The Witcher 3 izšel letos, saj na njem dela zunanji studio Saber Interactive in CDPR bi zagotovo rad izkoristil tudi navdušenje nad 2. sezono The Witcher serije, ki na Netflix prihaja decembra 2021.

HBO Max naslednje leto prihaja tudi v Slovenijo

1

Slovenci se sicer lahko že zabavamo s HBO Go pretočnim servisom, a ta je v primerjavi z Maxom močno okrnjen. V katalogu ponudbe namreč manjkajo nekatere serije in filmi, še najbolj pa boli dejstvo, da Max za določen čas prejme filme, ki se istočasno vrtijo tudi v kinih. Prav tako ima HBO Go že hudo zastarel uporabniški vmesnik in jasno je, da bo ta servis kmalu povsod ugasnjen in zamenjal ga bo HBO Max.

Slednji je bil uradno zagnan v ZDA maja lani, nato pa je junija skočil še v latinsko Ameriko. Skupno je prisoten v 39 teritorijih, zdaj pa se pretočni velikan pripravlja tudi na skok v Evropo.

Na Series Mania festivalu v Franciji sta predstavnici HBO-ja Christina Sulebakk in Priya Dogra povedali, da bo HBO Max že to jesen doživel svoje rojstvo, a najprej samo v nordijskih državah ter Španiji. Naslednje leto pa bo Max skočil tudi v srednjo in vzhodno Evropo ter Portugalsko, kar pomeni, da bo HBO Max prispel tudi v našo malo deželo. V 2022 bo HBO Max deloval v vseh 20 državah, kjer ima HBO že neko prisotnost, nato pa se bo razširil še povsod drugod po svetu.

Evropa je za HBO zelo pomembna, a je tudi izjemno zakomplicirana glede avtorskih pravic do predvajanja. Očitno so zdaj končno prišli do zaključnih pogodb in dobrih 67 milijonov naročnikov, ki naj bi jih trenutno vseboval HBO Max, bo kmalu dobilo nove bratce in sestrice.

Kar je vsekakor dobra novica. HBO Max ima sicer manj vsebine kot Netflix, a v zadnjem letu je postalo očitno, da HBO raje dela na kvaliteti kot pa kvantiteti.

Cene zaenkrat še niso znane, a če bomo sledili ameriškemu modelu, potem boste za 9,99 € gledali vsebino z oglasi, za 14,99 € na mesec pa se boste popolnoma znebili reklam.

Vseh 9 sezon Seinfelda prihaja naslednji mesec na Netflix

0

Serija Seinfeld je že vse od svojega izida globalni fenomen in še danes, po vseh teh letih od zadnje epizode, je Seinfeld znan po celem svetu in ko se kakšna epizoda pojavi na spletu, gledalec bolj redko premakne kanal.

Pravice do predvajanja je imel dolgo časa Hulu, a jih je leta 2019 izmaknil Netflix. Ta je imel ob rojstvu pretočnih servisov ogromne takšne vsebine, a ko je začela vsaka produkcijska hiša delati svoj servis, je s sabo vzela tudi svoje izdelke. Netflix je tako v preteklosti izgubil ogromno zlatih serij, ki si jih predvajal v ozadju in se medtem osredotočil na kaj drugega. Pisarna, Prijatelji in podobni serialni produkti dajo gledalcu občutek domačnosti, tako da je veliko ljudi zadevo pustilo v predvajanju medtem ko so se spravili na popoldanski počitek.

Netflix je vendarle dobil vsaj eno od teh serij nazaj in za pravice predvajanja Seinfelda naj bi odštel kar 500 milijonov dolarjev, a nekateri pravijo, da naj bi bila pogodba še dražja.

Vseeno pa se vse do včeraj ni vedelo, kdaj se bo Seinfeld dejansko preselil. Netflix je ugibanju naredil konec včeraj in pripravil kratki napovednik, ki ima ob koncu zapisan tudi datum izida: 1. oktober. Takrat bomo na Netflixu ugledali vseh 180 epizod serije v ločljivosti 4K, sklenjena pogodba pa velja za nadaljnjih 5 let.

Igrali smo Far Cry 6 in tule je nekaj naših vtisov

Ko je Ubisoft pokazal prvi napovednik za prihajajoči Far Cry 6, se mi je skozi možgane zapodila samo ena misel: “Jap, to je zagotovo Far Cry.”

In ta misel je lahko za nekatere dobra novica, za druge spet slaba. Ni dvoma, da je Ubisoft z izidom igre Far Cry 3 izgruntal zanimivo formulo, ki so jo nato skozi leta samo še dograjevali, a nikoli popolnoma spremenili. To gre v nasprotju z denimo Assassin’s Creedom, ki je s prehodom na Origins dodobra spremenil svoje igralne sisteme, medtem ko Far Cry ostaja isti.

Da razvijalec recepta ne bo preveč spreminjal mi je bilo tudi jasno, ko sem se prvič usedel pred Far Cry 6. Ubisoft je bil namreč dovolj prijazen, da nam je omogočil peturno predčasno igranje igre, ki pa je že dovolj dodelana, da smo kritiki zadevo lahko tudi praktično preizkusili.

Zgodba se začne silovito, kar je za Far Cry igre tudi navada. Na začetku izberemo svojega junaka, ki vedno nosi ime Dani Rojas in je lahko moški ali pa ženska. Dani se znajde na strehi geto ulic izmišljenega mesta Yara in tam popiva s svojimi prijatelji. A Yara se kar kopa v težavah, saj jo pod tesno uzdo drži diktator Anton Castillo, ta pa s svojo vojsko zatira vse, ki se ne podredijo njegovi viziji. Njegovo krutost spoznamo takoj v uvodni misiji in po kratkem uvajalnem delu Antona tudi malce bližje spoznamo.

Yara je na vrelišču in na nas je, da združimo nekatere stare vodje, opravimo cel kup misij ter zaženemo uspešno odporniško gibanje, ki bo Antona zrušilo iz njegovega prestola in morda bo vse to dovolj, da bo njegov 13-letni sin Diego začel razmišljati v drugo smer in se za vedno preselil na stran dobrih fantov.

Večino časa boste za prevažanje uporabljali konje.

Zgodba je zanimiva in zopet bo najverjetneje večina štorijalne sredice slonelo na glavnemu zlobnežu, ki je bil zaupan v dobre roke, saj za njim stoji karizmatični igralec Giancarlo Esposito. Kar se tiče tehnične strani Far Cry 6 kaže svoja leta in grafična podoba vas ne bo odpihnila. To je pač cena tega, da je igra delana za trenutno in prejšnjo generacijo konzol, tako da kompromisi nekje pač morajo biti. Vseeno pa ni vse opravičljivo: animacije bi morale dobiti pošteno nadgradnjo in umetna pamet nasprotnikov je včasih naravnost smešna. Med igranjem sem tudi začel pogrešati vsaj malce krvi, saj nam tokrat družbo delajo razni živalski pomočniki in malce je trapasto videti, da krokodil pusti človeka povsem nedotaknjenega.

Ko smo že pri zgodbi: ta je malce zmedena. Igra nam želi prikazati brutalno dogajanje izpod rok lokalnega diktatorja in ljudje umirajo od revščine na vsakem koraku. A nato naredite ovinek in naletite na živalskega pomočnika v obliki ponorelega petelina, s katerim gresta nato uničevat lokalne arhive. Igra neprestano skače med resnostjo in norostjo, kar zna pri nekaterih pustiti grenak priokus.

Yara je revna, a tudi čudovita.

Po igralni plati Far Cry veterani veste kaj vas čaka. Odprti svet ponuja veliko površine za raziskovanje, ki vsebuje cel kup sovražnih taborišč, ki samo čakajo na hrabrega heroja, da jih osvobodi. Tokrat je razlog za raziskovanje malce bolj poplačan, saj lahko zdaj nabiramo valute in različne kose opreme, ti pa nam nato izboljšujejo statistike.

Orožja so tokrat malce drugačna. Yara je namreč revna dežela, tako da so najboljše pokalice prihranjene samo za pripadnike vojske, medtem ko se morajo uporniki poslužiti vsega kar je pač na razpolago. Tako boste nadgrajevali in kovačili orožja v domači bazi ter jim navešali razne doma izdelane dodatke, ki bodo povečali njihovo učinkovitost. Vendar bo te skupaj zlepljene puške treba previdno uporabljati, saj se velikokrat pregrejejo. K sreči se lahko še vedno zanesete na tiholazenje, ki je zopet standardna Far Cry izkušnja: priplazi se nasprotniku za hrbet in pritisni na tipko in tako naprej, dokler ne razrešiš cele baze in vmes še ugašaš alarme. Sovražni kampi in taborišča so standardni, a vsaj pri enem sem opazil tri različne načine infiltracije, kar bo zanimivo tistim, ki igre večkrat preigravate.

Anton Castillo je tokratni glavni zlobec in odigran je odlično.

Iz prejšnjih delov so bili preneseni tudi drugi sistemi. Spet se boste lahko usedli v različna vozila in v Yari so za prečkanje dolgega in hribovitega terena najbolj pripravni konji. Usedete se lahko tudi v helikopter, a je pri tem treba paziti, da najprej ugasnete lokalno zračno obrambo, ki vas drugače hitro sestreli iz zraka. Za tiste adrenalinske navdušence je pripravna letalna obleka s katero se lahko vržete iz pečine, zajadrate skozi zrak in se nato s padalom spustite na poljubno točko.

Za konec naj še omenim sodelovalno igranje s še enim igralcem, tako da boste lahko štorijo opravili tudi s prijateljem. Sodelovalnih kampanj v današnjem igričarskem svetu boleče manjka, zato je to dobra novica.

Far Cry 6 je tako na koncu… preprosto Far Cry. Kot rečeno na začetku: za nekatere je to dobra novica, saj si želijo samo še več takšne zabave v odprtem svetu, kjer ti ni treba preveč previdno igrati in razmišljati. A bojim se, da se je formula že malce izpela tudi pri največjih oboževalcih in da bo končni izdelek, ki izide 7. oktobra, razočaral tudi kakšnega veterana.