Nekaj dni nazaj se je odvila nova digitalna konferenca Night City Wire in kot po navadi smo dobili nove igralne napovednike, ki prikažejo nekaj dodatnih informacij o težko pričakovani igri Cyberpunk 2077.
Dobili smo dva nova napovednika in najbolj zanimiv je tisti, ki prikaže različne tolpe mesta Night City. Čaka nas kar nekaj zanimivih frakcij, ki so med sabo seveda sprte in vsaka od njih bo nadzorovala svoj kos ozemlja, ki pa bo tudi nosil okolico, ki bi jo pričakovali od takšne tolpe. Valentinosi bodo nekakšni Mehičani, ki radi ustvarjajo grafite in predelujejo amortizerje svojih avtomobilov. Potem so tu Tyger Claws, ki so nekakšna različica Yakuz, stavijo pa na pretepanje od blizu s katanami. A niso vse frakcije spet tako klišejske, saj nas čakajo presenečenja v stilu Maelstromov, ki so povsem obsedeni s predelovanjem svojih teles, tako da je v njih več tehnologije kot pa človeškega mesa. Zanimivo je tudi to, da se nobeni od teh frakcij ne bomo mogli pridružiti, saj je naš karakter V najemnik, ki opravlja naloge od vseh.
Drugi napovednik pa se osredotoči na samo mesto Night City. To je ogromna metropola, ki je v groben razdeljena med bogate in revne, vsem pa je skupno to, da jim je za človeško življenje bolj malo mar. V napovedniku lahko vidimo omembo spletne strani nightcity.love, ki pelje na resnično stran, tam pa si lahko preberete malce več o zgodovini mesta, vsake toliko pa vam bo pred oči celo skočila kakšna reklama za promocijo čisto prave pitne vode. Osebno mi je največ zanimanja zbudil Badlands, ki se dogaja izven okovov mesta in pri izbiri karakterja bom svoj avanture začel prav tam.
Cyberpunk 2077 se nevzdržno približuje, saj ga bomo zagnali že 19. novembra. Na spletni strani EIGRE.si lahko prednaročite fizično kopijo igre, na voljo pa je tudi bogato ovešena zbirateljska izdaja.
Bitka med pirati in raznimi načini zaščite iger traja že zelo dolgo, dolgo časa. Piratstvo na PC-ju je šlo skozi svoje vzpone in padce i velikokrat se je že zdelo, da je prišla na sceno nova zaščita, ki je zatrla krekanje iger, a potem se je nenadoma pojavila neka nova skupina, ki ji je uspelo premagati vse ovire in odpreti ključavnico na nelegalno pridobljeni vsebini.
Krekanje iger je posel, ki ga razvijalci iger naravnost prezirajo. Nekih točnih številk utrpljene škode pri piratiziranju nimamo in tiste raziskave, ki so bile opravljene, predvidevajo, da bi pirat, če možnosti kraje ne bi imel, dejansko potem kupil naslov. Resnica pa je, da velikokrat igre preprosto ne bi igral, če ne bi imel alternative.
Škoda kljub temu zagotovo obstaja in krekerske skupine so postale tarče policije. Kar nekaj talentiranih krekerjev je šlo že sedet in za sabo niso pustili naslednikov, ki bi zasedli njihovo mesto. Posledica tega je, da je lomljenja zaščite manj in nekatere krekerske skupine tipa Reloaded, Razor 1911 in Skidrow so danes postale blede sence samega sebe.
6 let nazaj je na sceno vstopila nova zaščita Denuvo in takrat pošteno pretresla trg PC iger. Tiste dni je postala že navada, da so računalniške igre bile zlomljene praktično takoj ob izidu, Denuvo pa je vnesel popolnoma nov sistem zaščite, ki je predstavljal trd oreh gusarjem. Zaščita je bila nato večkrat zlomljena, a Denuvo je pridno krpal luknje in se vedno vrnil močnejši. To je zahtevalo tudi svoj davek, saj je podjetje moralo za učinkovito delovanje dodajati več kode, kar se je v nekaterih testih pokazalo, da negativno vpliva pri dolžini nalaganja stopenj.
Zdi pa se, da je vojne med pirati in Denuvom vsaj začasno konec in da je piratstvo za nekaj časa postalo stvar preteklika. Sicer pirati še vedno lomijo zaščite, a tiste, ki vsebujejo Denuvo zaščito, že dolgo ostajajo nezlomljene.
Seznam nezlomljenih iger je vsak dan večji.
Prevlada Denuva se je začela že lani v pomladi. Anno 1800 je izšel konec maja 2019 in še danes ostaja nezlomljen. Temu so nato sledili bolj popularni naslovi kot so Mortal Kombat 11, F1 2019 in FIFA 20. Prevlada se nadaljuje tudi letos, saj Resident Evil 3 (marec), Maneater (maj) in F1 2020 (julij) še vedno ostajajo nezlomljeni. Tu so tudi hudo popularni naslovi kot so Death Stranding, Total War Saga: Troy, Marvel’s Avengers, Tony Hawk’s Pro Skater 1+2, Pro Evolution Soccer 2021 in Crysis Remastered. Vse celo ni omejeno samo na Denuvo, saj Rockstar s svojo protipiratsko zaščito že od decembra lani uspešno ščiti Red Dead Redemption 2. V letu 2020 so bile Denuvo igre sicer resda zlomljene, a šlo je za manjše naslove, ki so imeli očitno vgrajeno starejšo verzijo zaščite. Izjema je DOOM Eternal, a ta je bil skrekan samo zato, ker je razvijalec ob izidu po nesreči poslal na splet izvršilno exe datoteko brez zaščite.
K temu morate prišteti dejstvo, da je spisek nezlomljenih iger razmeroma majhen, saj je letos zaradi koronavirusa izšlo tudi manj naslovov. Za pirate se časi ne bodo izboljšali, saj Denuvo ne odhaja. Prihajajoča predelava Mafia Definitive Edition bo nosila Denuvo protekcijo, njenemu zgledu pa bo sledil cel kup naslovov, kot so FIFA 21, Star Wars: Squadrons, Watch Dogs: Legion, Godfall, Yakuza: Like a Dragon, Assassin’s Creed: Valhalla, Immortals Fenyx Rising, Prince of Persia: The Sands of Time Remake, Far Cry 6 in drugi.
Denuvo je že izjavil, da nobena zaščita ni večna in to zagotovo drži. A ni dvoma, da so trenutno bitko zmagali in zanimivo bo videti, kaj vse nas čaka v prihodnosti.
Kako je videti PlayStation 5 konzola ni več nobena skrivnost. Sony je namreč že dolgo tega pokazal obliko konzole in kontrolerja DualSense, poleg tega pa smo dobili tudi datum izida in ceno.
Vseeno pa še vedno nismo videli konzole od blizu. V bistvu bi si upal staviti, da tiste slike, ki kažejo snežno belo PS5 konzolo sploh niso resnične podobe, ampak samo hudo podrobni 3D modeli.
Vse to pa se je spremenilo včeraj, ko je tajvanska nacionalna komisija za komunikacije na svoji spletni strani objavila slike fizične konzole od blizu in to celo iz različnih strani.
Zgoraj lahko vidite, kako bo konzola bila videti iz zadnje strani. Nekih hudih ali celo novih priključkov tu ne boste videli: imamo dva USB 2.0 vhoda, Ethernet vhod za internet ter HDMI 2.1 priključek. Kot vidimo, bo napajanje potekalo po istem napajalnem kablu, ki ga je uporabljal PlayStation 4 in ga danes uporabljajo tudi vsi televizorji. Vse po starem torej, razen tiste ogromne črne zadeve na spodnji strani konzole. To je očitno tisto plastično držalo, ki bo omogočalo, da školjkasti PlayStation 5 položimo tudi v ležeč položaj. Zadeva je še vedno videti precej nestabilna, a tako se vsaj ne bo konzola majala kot gugalnica.
Spodnja stran prikaže nekaj odprtin za izpuh zraka ter en okrogel gumb. Povsem mogoče je, da bomo preko pritiska nanj odprli režo za vstavljanje dodatnega SSD diska. Sony je že potrdil, da bomo svojo hrambo lahko dodatno razširili in zadevo bo treba nekam vstaviti in očitno je to spodnja stran, saj sprednji in zgornji del ne kažeta nikakršnih rež ali česa podobnega.
Glede na merilo lahko vidimo, da bo konzola naravnost gromozanska in konkurenčna Xbox Series X in S proti njej izpadeta prava pritlikavca.
Sony načrtuje izid konzole za 12. november, prednaročilo pa lahko opravite na naslednji povezavi.
Ne vem točno, kaj se plete po glavi založnika razvijalca Croteam, a občutek imam, da nekaj pri njih ne štima. V preteklosti so razvili nekaj res dobrih naslovov in na prva dva dela Serious Sam franšize me vežejo lepi spomini, prav tako sem bil navdušen nad ugankarskim Talos Principlom.
Vendar pa je že Serious Sam 3 pokazal, da so spremenili svojo miselnost pri obravnavanju te franšize. Resni Samo se nikoli ni obremenjeval z zgodbo ali pa stranskimi karakterji, saj je bila formula preprosta: tu imaš orožja, tu so ogromne arene z različnimi nasprotniki, zdaj pa poskušaj preživeti. Sam je vsake toliko izustil kakšno trapasto enovrstičnico in to je bilo dovolj.
Potem pa se je zgodil tretji del, ko se je igra začela jemati pretirano resno. Kar naenkrat smo se pogovarjali z drugimi karakterji in začetno mesto je spominjalo na neki Call of Duty, le da smo namesto teroristov streljali vesoljce raznih oblik.
Od takrat je minilo skoraj deset let, a po zadnjem napovedniku sodeč se Croteam v tem obdobju ni naučil ničesar. Zadnji napovednik se osredotoči na zgodbo in štorija je ena od stvari, ki ne zanima nobenega Serious Sam igralca.
Še posebej če je prikazana tako slabo. Napovednik kaže res porazno podobo, izstopajo pa tudi zanič animacije. Še posebej sem se nasmejal, ko Sam udari nekega vojaškega oficirja in zadeva izpade tako klišejsko in cringe, da ne morem verjeti, da gledam posnetek igre Serious Sam 4. Da tiste tete s hudo slabo obrazno animacijo sploh ne omenjam.
Res ne vem, kaj dela marketinški oddelek te igre. Še vedno nismo dobili kakšnega poštenega igralnega posnetka in tisti Legion sistem, ki naj bi na zaslon naenkrat nametal tisoče nasprotnikov, še vedno ni bil prikazan. Na splet je sicer izcurljal posnetek Legion sistema, a ta je neuraden in zakaj za vraga moram pičla dva dni pred izidom iskati “leake”?!
Serious Sam 4 izide 24. septembra za PC in Google Stadio in res upam, da bo končna igra boljša od napovednikov.
Letošnji Call of Duty ima že tri naslove in morda bi bil čas, da Activision naredi iz Black Opsa povsem svojo franšizo, ki bi se znebila predpone COD in postala svoja zadeva. Ampak potem bi verjetno utrpela prodaja in zato moram tipkati te kilometrske naslove.
Kakorkoli že, nova igra Cold War izide novembra, zato se je že začelo alfa testiranje večigralstva. To je bilo najprej na voljo za PlayStation 4 konzolo in enako se bo zgodilo tudi pri beti, ki jo bo lahko igralo veliko več igralcev.
Prednaročniki PlayStation 4 kopij igre boste dobili beta dostop že 8. oktobra, med 10. in 12. oktobrom pa se boste na strežnike povezali prav vsi PS4 igralci. 15. oktobra boste svoj dostop dobili Xbox One in PC prednaročniki, najbolj pomembno pa bo obdobje med 17. in 19. oktobrom, ko se boste na večigralske strežnike povezali prav vsi igralci.
Call of Duty: Black Ops – Cold War ima napovedan izid za 13. november.
Microsoft je včeraj pošteno udaril po mizi, saj je najavil nakup založnika ZeniMax Media, ki ima pod sabo cel kup različnih razvijalcev in licenc. Tu izstopa predvsem Bethesda, ki jo poznamo po The Elder Scrolls in Fallout franšizah, te dni pa pridno delajo na obetajočem naslovu Starfield.
Odkup vseh teh franšiz, ki so dolge prisotne na vseh konzolah in PC-ju je pri igralcih vzbudil upravičeno skrb, da bodo novi deli pripadali samo Xboxu. PC igralcem se za kaj takega ni treba bati, saj je Microsoft še naprej trdno usmerjen v vizijo, da si bosta PC in Xbox delila isto knjižnico. Hlače pa se upravičeno tresejo PlayStation igralcem, ki znajo po novem ostati brez celega kupa iger.
Šef Xboxa Phil Spencer je v intervjuju za spletno stran Bloomberg povedal, da znajo biti nekatere igre ekskluzivne, nekatere spet ne. Za vsak naslov se bodo odločili posebej, tiste že obstoječe pogodbe med Sonyjem in Bethesdo pa se ne bodo spremenile. Sony je namreč za igri Deathloop in GhostWire: Tokyo z Bethesdo podpisal pogodbo, da bosta oba naslova nekaj časa ekskluzivno pripadala samo konzoli PlayStation 5. Ta dogovor bo še vedno veljal, a vse naslednje pogodbe bo moral odobriti sam Microsoft.
Dobra novica je, da bodo vse nove igre prispele na Microsoftov servis Game Pass, ki ga sedaj koristi že 15 milijonov naročnikov. Založnik si lasti že 23 studiev in njihovi izdelki bodo ta naročniški servis res obogatili, k temu pa prištejte še dejstvo, da ima Game Pass po novem pod sabo tudi celotni EA katalog.
Dobra novica je tudi to, da se za obstoječe projekte pod novo vladavino ni za bati. The Elder Scrolls Online bo nadaljeval razvoj tako kot prej, novice pa je bil vesel tudi legendarni John Carmack, ki je ustvaril pogonsko tehnologijo zgodnjih DOOM naslovov. Z Bethesdo je imel grdo razmerje, novega lastnika pa je zelo vesel in upa, da bo lahko obiskal prejšnje projekte. Carmack znova pri DOOMu? Tudi bolj čudne stvari so se zgodile v letu 2020.
Great! I think Microsoft has been a good parent company for gaming IPs, and they don’t have a grudge against me, so maybe I will be able to re engage with some of my old titles. https://t.co/GijQGEL4tZ
Kot strela z jasnega je udarila novica, da je Microsoft odkupil založnika ZeniMax Media, ki si med drugim lasti založnika Bethesdo Softworks, ki ima pod palcem kup različnih razvijalcev in licenc.
Today is a special day… We are THRILLED to welcome the talented teams and beloved game franchises of @Bethesda to Team Xbox!
Microsoft je tako v enem zamahu na svojo stran dobil razvijalce kot so Behesda Game Studios, id Software, ZeniMax Online Studios, Alpha Dog, Tango Gameworks, Arkane in Machine Games. Tako si Microsoft sedaj lasti priznane franšize kot so The Elder Scrolls, DOOM, Fallout, Prey, Quake, Wolfenstein, prihajajoči Starfield in rahlo pozabljeni Quake.
Šef Xboxa, Phil Spencer, je veselo novico objavil na uradnem blogu, Bethesdo pa je označil kot enega najbolj talentiranih založnikov in razvijalcev na svetu. Z njimi so v tesnih stikih vse od izida originalne Xbox konzole in čas je bil, da njuno razmerje stopi na naslednjo stopnjo. Kupčija je bila vredna 7,5 milijarde dolarjev.
To je sedaj nenadoma odprlo cel kup različnih možnosti pri nadaljnjem razvoju iger. Obsidian Entertainment, ki je bil prav tako kupljen iz strani Microsofta, lahko sedaj celo dobi možnost za delo na novih Fallout projektih, potem ko so vse oboževalce razveselili z odličnim New Vegasom. Arkane morda sedaj celo dobi denarna sredstva za razvoj igre Prey 2 in kdo ve, morda novi Elder Scrolls naslov dobimo še enkrat v tem desetletju.
Predvsem pa je to ogromen korak za Xbox Series X in Sony je nenadoma izgubil tisto prednost, ko je imel na svoji strani več talentiranih studiev in unikatnih licenc.
Skoraj 20 let mineva, odkar smo dobili odlično prvoosebno streljanko Return to Castle Wolfenstein. Ta je izšla ravno v času, ko se akcijske igre o drugi svetovni vojni dobile svoj pravi zagon, vendar pa se je Wolfenstein od njih malce razlikoval. Streljali nismo namreč samo nacijev, ampak smo se spustili v okultni del nacistične vladavine in tako smo se nenadoma v katakombah, kjer smo z MP-40 strojnicami pokali po razpadlih okostnjakih.
Return to Castle Wolfenstein je prinesel tudi večigralski način Enemy Territory, ki je bila ena prvih iger, ki je vnesla igralne razrede. Uradni strežniki so se ugasnili že dolgo tega, a če vas morda zanima streljanje iz nekega drugega obdobja, potem si lahko ogledate neuradno oživitev ET: Legacy.
Za obstojnost večigralstva je poskrbljeno, oboževalci pa so se sedaj odločili, da predelajo še kampanjo preko modifikacije RealRTCW.
Ta bo poskrbela za pošteno nadgradnjo originala. Podoba bo lepša, saj nas čakajo prenovljene in višje teksture, dodelani pa bodo tudi 3D modeli vojakov in orožja. Ko smo že pri teh – modifikacija bo vnesla cel kup novih pokalic smrti, med njimi pa bomo končno lahko na ramo zavihteli tudi M1 Garand.
Avtorji so poskrbeli tudi za izboljšan zvok in boljšo umetno inteligenco, dodali pa so tudi povsem novo težavnost.
RealRTCW prihaja na Steam15. oktobra, za igranje pa boste potrebovali kopijo igre Return to Castle Wolfenstein, za katero Steam zahteva enega petaka.
Predelava prvega Crysisa se kopa v težavah že vse od same najave. Najprej so bili igralci zgroženi nad vizualno podobo, saj ta v izcurljanih slikah ni kazala lepše, ampak prej slabše grafike. Razvijalec Crytek se je na negativne kritike odzval tako, da je izid zamaknil za nekaj tednov ter se zaobljubil, da bo poskrbel za pravo nadgradnjo.
Uradni napovednik je nato prikazal precej lepšo podobo in uradne sistemske zahteve so bile obetavne. Žal pa Cryisis Remastered ob izidu precej razočaral, saj je postalo očitno, da Crytek v projekt ni vložil preveč napora.
Čeprav igra po novem podpira cel kup novih grafičnih učinkov in vsebuje celo ray tracing osvetljevanje na navadnih grafični karticah, ki ne nosijo predpone RTX, Remastered hkrati prinaša cel kup problemov.
Predelava je bila zasnovana na Xbox 360 predelavi, tako da manjka misija Ascension, ki smo jo lahko leta nazaj igrali PC igralci. Sicer je bila ta misija resda precej zanič, vendar pa bi jo lahko Crytek predelal in naredil bolj zanimivo, a raje so se odločili, da jo povsem odstranijo iz igre. Kupci so opazili še neke druge razlike: okoliška flora je denimo precej manj dinamična kot pa v originalu. Grmovja se ne odzivajo na eksplozije granat in na splošno se drevje manj giblje ob vetru.
A morda najhujša stvar se zgodi pri optimizaciji. Originalni Crysis je bil znan po tem, da se je zatikal tudi na najmočnejših konfiguracijah. Razlog za to je dejstvo, da ga Crytek ni prilagodil večjedrnim procesorjem, ampak je vse vložil v moč enega jedra. Kljub vsem tem pretečenim letom ima Remastered enak problem in še vedno ni optimiziran za več jeder.
Spletna stran DSO Gaming je lepo prikazala to neoptimiziranost. Uporabili so procesor Intel i9 9900K, 16 GB pomnilnika in grafično kartico RXT 2080Ti, nato pa so zagnali igro pri najvišjih grafičnih podrobnostih v ločljivosti 1080p. Kljub močnim komponentam lahko vidite, da je igra dosegla samo 48 sličic na sekundo. Grafična kartica je ob tem kazala 58 % obremenjenost, a zataknilo se je procesorju, saj je eno jedro obremenjeno na skoraj 100 %, medtem ko so ostala počivala. To pomeni, da Remastered še vedno ne zna izkoristiti večjedernih procesorjev za igranje pri 60 sličicah na sekundo.
Crysis Remastered je na voljo samo na Epic Games trgovini, kar ga je igralcem še bolj zamerilo. Zanimivo bo videti, kakšna prihodnost čaka nekdaj slavnega razvijalca Crytek. Ta predelava bi morala dvigniti zanimanje za potencialni Cryisis 4, vendar pa kritike niso spodbudne. Crytek po drugi strani nima nobenih večjih projektov: Hunt Showdown je sicer dober, a ni ravno prodajni hit, pogon CryEngine pa pošteno zaostaja za tekmeci. Zna se zgoditi, da je bil neuspešni Remastered še zadnji žebelj v njihovi krsti.
Večina igralcev se strinja, da je bil The Witcher 3 fenomenalen RPG in ni jih malo, ki so se skozi igranje spustili večkrat. Hkrati pa je bilo slišati ogromno pritožb, da je igra bila preprosto prevelika in veliko igralcev tako nikoli ni videlo razpleta glavne zgodbovne niti.
Tudi razvijalec CD Projekt RED je preko statistik na Steamu uvidel, da je veliko igralcev predrlo globoko v zgodbo, a mnogo jih je potem tudi dvignilo roke nad igranjem.
Zato so se pri razvoju Cyberpunka 2077 odločili, da igralno izkušnjo v primerjavi s predhodnikom malce skrajšajo, saj želijo, da njihovi igralci izkusijo celotno zgodbo. Vendar to ne pomeni, da bo igre prej konec, saj je Cyberpunk 2077 veliko bolj raznolik kot The Witcher 3. Naloge imajo glede na naše odločitve lahko drugačne razplete in že sam začetek igranja nam omogoči različne poti sprehajanja skozi Night City mesto.
C:\>systeminfo /u 2.0.7.7\cyberpunk /p ****** Loading Processor Information… Loading Memory Information… Loading Video Card Information… Saving data to: c:\cp77\hardware_requirements.info Display now? y/n Y pic.twitter.com/bhfDa51gkd
Dobili smo tudi uradne sistemske zahteve in te so presenetljivo nizke. Igranje boste lahko izvajali celo na zapuščenem Windows 7 operacijskem sistemu ter procesorju iz leta 2014.
To niso povsem cele sistemske zahteve. Vemo, da bo Cyberpunk 2077 podpiral tudi ray tracing učinke, RTX grafične kartice pa med zahtevami niso omenjene. CDPR je že povedal, da bodo sistemske zahteve za poganjanje z ray tracing učinki v ločljivosti 4K znane bližje datumu izida.
Ta je zdaj bližje kot kadarkoli prej in če nam bodo zvezde naklonjene, bo igra vendarle izšla 19. novembra.
Počasi se bo treba navaditi, da bodo vse najnovejše igre z velikimi proračuni zlahka presegale 100 GB prostora na diskih. Založnik Activision je igralce Call of Dutyja na to spremembo že pripravil preko svoje popularne igre Warzone, njegovemu zgledu pa bodo sledili tudi ostali razvijalci.
Prihaja naslednja generacija konzol in utopično bi bilo pričakovati, da bodo igre postale manjše. Sony je tako nedavno razkril koliko diskovnega davka bodo zahtevale igre na konzoli PlayStation 5 in čeprav bodo velikosti nabreknile, zadeva spet ne bo tako preveč huda.
Predelava Demon’s Soulsa, ki me je s svojo grafično nadmočnostjo pri prikazu PS5 iger še najbolj navdušila, bo denimo zahtevala samo 66 GB prostora. Morda gre to na rovaš tega, da gre kljub temu za predelavo starejšega naslova, tako da je razvijalec Bluepoint lahko malce bolj optimiziral teksture.
Spider-Man: Miles Morales bo zase zahteval 50 GB, razen če si privoščite Ultimate Launch Edition, ki pa zasede več kot 105 GB. Razlog za to niso nadgrajene teksture, ampak preprosto dejstvo, da Ultimate prinese tudi originalno Spider-Man uspešnico iz konzole PlayStation 4. Ta majhna velikost je posledica tega, da Miles Morales ni resnični naslednje generacijski naslov, saj ga bomo lahko igrali tudi na konzoli PlayStation 4.
PlayStation 5 bo na prodajne police prispel opremljen z 825 GB SSD diskom, kar se v primerjavi s prej omenjenimi igrami zdi ogromno, res pa je, da še nismo videli zahtev kakšnega naslova tipa God of War Ragnarok, ki bo specifično razvit za PlayStation 5. Pri takšnih igrah bodo gigabajti zagotovo narasli, dobra novica pa je, da bo PS5 omogočal namestitev določenih delov igre. Pri Spider-Manu boste denimo lahko namestili samo Miles Morales del, brez originalne igre in stavimo, da bo nekaj podobnega ponudil tudi naslednji Call of Duty.
Ko sem preigraval Half-Life: Alyx sem se imel hudo fajn, a hkrati sem pogrešal očalarskega Gordon Freemana in njegove avanture iz prvih dveh Half-Life poglavij. Vedel pa sem, da se bo zagotovo našel nekdo, ki se bo spravil predelati eno od iger v VR pogon Alyxa. In po pol leta je bil nedavno prvič napovedan mod Project 17.
Žal pa ta ni točno tisto, kar sem pričakoval. Skupina oboževalskih razvijalcev je resda izdala prvi napovednik za svoj projekt, a ta ima veliko manjše cilje, kot je bila denimo predelava prvega Half-Lifa v pogon drugega. Nameravajo namreč predelati samo uvodni del Half-Life 2, ki se imenuje Point Insertion in ne vsebuje nobene akcije. Pri uvodu se namreč igralci spoznamo z osnovami fizike in okolico, tako da se bolj ali manj samo sprehajate skozi stopnje. Kljub temu nas je Point Insertion ob izidu leta 2004 odpihnil in morda bomo doživeli enako navdušenje ob gledanju VR različice.
Project 17 ima svojo uradno spletno stran, na kateri je zapisano, da je datum izida še neznanka, avtorji pa so tudi razložili, da je Half Life: Alyx modding scena še premlada in vsebuje premalo orodij za predelavo celotnega drugega poglavja.
Iron Harvest je novi strateški naslov razvijalca KING Art Games in založnika Deep Silver. Ta razvojni studio je sicer znan predvsem po avanturistični seriji The Book of Unwritten Tales. Ampak jim to očitno ni preprečilo, da se ne bi lotili ambiciozne realno časovne strategije. Tako so oživeli nekoč priljubljeno zvrst in jo poustvarili po viziji 1920+ poljskega umetnika Jakuba Rózalskega. Ta oznaka predstavlja fantazijsko vesolje v času med Veliko vojno (1. svetovna vojna) in neposredno po njej, kjer velikanski porabniki dizelskega goriva pustošijo po tradicionalnih evropskih kmetijah in pašnikih. Ob tem sta veliko navdiha dala tudi dieselpunk in steampunk ter poljsko-sovjetska vojna in svet je v celoti precej osupljiv. Tako z vidika umetniškega navdiha kot gradnje sveta je igra izjemno navdušujoča.
Iron Harvest je že marca 2018 izvedla izjemno uspešno Kickstarter kampanjo, kjer je že dokaj visok cilj 450.000 dolarjev močno presegla in na koncu zbrala skoraj 1.300.000 dolarjev. To ji je uspelo zaradi obljub o presežku že tako izpiljenega in popularnega stila iger Company of Heroes in Dawn of War. V nadomestni različici zgodovine so bili po veliki vojni trije narodi – Polania, Rusvietova zveza in Saško cesarstvo – zajeti v še en velik konflikt. Vojna, ki naj bi končala vse vojne, ni prinesla konca konfliktom, ampak jih je zgolj okrepila. Zahvaljujoč izumom Nikole Tesle, ki so kljub prizadevanjem za razvoj človeštva na koncu postali uničujoče orožje, ki je sprožilo oboroževalno tekmo za jajčkanje, kdo vihti najmočnejše robote.
Razvojna ekipa: King Art Games Založnik: Deep Silver Platforme: PC, PS4, XOne PS4 Trgovina:Link Datum izida: 1.9.2020 Cena: 49.99€
Zvrst: Realno-časovna strategija
Vojna za konec vseh vojn
Ljubitelji družabnih iger bodo takoj prepoznali podobnosti s priznano igro Scythe, medtem, ko bodo veterani RTS žanra zaznali močan vpliv Company of Heroes, ene najboljših vstopnic v žanr. Z vedno večjo redkostjo velikih RTS izidov in z Blizzardovo obupno sprejeto prenovljeno klasiko, ima Iron Harvest vso priložnost postati naslednji veliki hit.
Iron Harvest vsebuje številne standardne načina strategiranja v realnem času. Kampanja te povede skozi zgodbo, ki zadeva vse tri frakcije v času konfliktov po veliki vojni. Vsak lik je popolnoma govorno sinhroniziran, z možnostjo govora maternem jeziku za nadaljnje vživetje v svet. Kampanje se podvajajo kot vadnice in uvod v fascinanten svet igre. Celotna kampanja je solidna, mogoče celo izjemna. Ampak ne predstavlja vsega, kar igra nudi. Za povečanje dolgoživosti so na voljo tudi 3 scenariji specifičnih izzivov, pri katerih mora vsaka frakcija vkopati in braniti niz ciljev proti prevladujočim sovražnim valovom.
Seveda so tu tudi standardi, kot so spopadi z umetno inteligenco ter razvrščeno in hitro večigralsko ter kooperativno igranje na sedmih zemljevidih. Ne bom lagal. Večigralska stran teh strategij me ni nikoli privlačila. Dosti raje sem se poglobil v kampanjo, saj ima ta tip iger velikokrat zelo poglobljeno in zanimivo univerzo. V vsakem primeru je možno igranje v enem od treh težavnostnih načinov, vsak pa je primeren za določeno vrsto igralca.
Najlažji je primeren za ljudi, ki želijo samo uživati v zgodbi, potem je na voljo privzeti način, ki nudi uravnovešeno igranje, nato pa obstaja tudi najtežji način, namenjen strateškim veteranom. Kljub temu da sem igral v srednjih težavnosti, se mi je zdelo, da je tudi na višji težavnosti sovražna inteligenca občasno delala povsem bedaste težave in jo je ob agresivnem začetku bilo možno popolnoma dominirati že takoj na začetku.
Filmografija, kot se šika
Kampanje vključujejo odlične kinematične sekvence med posameznimi misijami, med misijami pa je prisotnega veliko dialoga in odsekov z bližnjo kamero, ki igri resnično dajo kinematografski občutek. Ena stvar, ki jo resnično cenim, je dejstvo, da se lahko odločiš igrati bodisi z angleškimi glasovi bodisi z materinskim jezikom za vsako od frakcij. Angleški govor je povečini precej povprečen, zato sem igro igral z domačimi glasovi, ker so preprosto naredili vse precej bolj poglobljeno in prepričljivo. A to ni edina stvar, ki me je navdušila. Vsak strel iz puške ali topa nosi s sabo ustrezno težo, topovi največjih mehov in topništva pa so izjemno zadovoljujoči in se slišijo absolutno zastrašujoče.
Glede na presenetljivo osredotočenost na ustvarjanje prepričljive pripovedi skozi celotno igro, Iron Harvest odlično opravi svoje delo in enoigralska izkušnja je dokaj nepozabna. Za razliko od mnogih strategij se nobena misija ne počuti enaka drugim. Ne glede na to, ali spremljaš vlak skozi sovražno ozemlje, infiltriraš sovražne položaje in rešuješ zapornike, braniš civiliste sredi konflikta po mestu ali pa preprosto gradiš bazo in kopičiš dovolj velike sile za napad na sovražnika. Vedno se zdi, da igra vate vrže nekaj novega in zahtevnega. Poleg tega vedno obstajajo tudi sekundarni cilji in izzivi pri vsaki misiji, kot da vse skupaj ni bilo dovolj.
Vojna se nikoli ne spremeni
Če si igral strategije, kot sta Company of Heroes ali Warhammer 40,000: Dawn of War, bi se moral počutiti kot doma. Vse od bazegradnje, virov goriva in jekla in pehotnih enot, ki temeljijo na oddelkih, je enako kot pri Company of Heroes. Vendar pa ima Iron Harvest velike, težke, visoke, suhe in debele mehanične grozote oziroma mehe.
Če sem iskren, bi brez robotov Iron Harvest bil precej neizstopajoč RTS, a na srečo jih je na pretek! Vsaka frakcija ima svoj nabor mehov z zelo specifičnimi nameni. Nekateri so najboljši za spopad s pehoto, na primer počasen hodeči tank Rusvietov, ki vihti ognjemetalec. Polanija v njegovo zamenjavo prejme Stražnika z dvema velikima strojnicama, ki lahko streljata pod kotom 360 stopinj. Vsak izmed mehov je namenjen zoperstavitvi določenim sovražnim enotam, toda najdražji mehi vseh treh frakcij so sami po sebi skorajda neustavljiva sila. Kljub temu jih lahko s pravim orožjem, kot je recimo poljski top, ali s par streli od zadaj v šibkejši oklep, hitro spremeniš v kos razpadajočega železa.
Čeprav ima Iron Harvest v vseh frakcijah dostojno količino pehote in mehov, tempo vsake bitke sledi isti rutini. Med zgodnjo igro s pehoto z zavzemanjem in branjenjem točk jekla in olja zbiraš dobrine, sčasoma pa se tempo upočasni in spremeni v bitko utrujenosti, kjer obe strani branita svoje ozemlje v črtah spopadanja. Poizkus kakršne koli taktike ali gradnje obrambe mimo te dinamične točke se ne bo izkazal za zelo učinkovitega, saj ni nič močnejšega od silne sile počasnih tavajočih robotov, ki pod sabo mendrajo vse mestne zgradbe in sestreljujejo sovražnike na kosce. Vse frakcije se počutijo dokaj pravilno uravnotežene in nikoli se nisem počutil, da bodisi popolnoma tapkam nasprotnika bodisi se soočam z nepremagljivo silo. Pogrešal sem zgolj več frakcij, kar bomo morda ugledali v prihodnjem dodatku.
Kljub temu se preprosto ne morem nagledati svojih frontnih črt z vrečami s peskom, bodečo žico in minami, z daljnem videnju sovražnika, ki je na poti proti meni. Včasih lahko to privede do resnično intenzivnih in epskih spopadov in v strategijah nikjer ne uživam bolj kot ob gledanju, kako se mogočni strani spopadata. Če pehota sedi za kritjem, s podporo topov in mehov, si pogosto priča spektaklu, kjer povsod letijo izstrelki in ruševine, tla pa trepetajo od eksplozij. Čudovit je tudi občutek, kjer z večjimi mehi preprosto prehodiš stavbe in jih popolnoma uničiš. Povsem jasno je, da je bilo v igro vloženega veliko pozornosti in misli, od najpreprostejših pehotnih animacij do mehov, ki za sabo puščajo sled dima in uničenja.
Razsodba
(+) Fantastična vizualna in zvočna predstavitev (+) Začini klasičen recept z uvedbo nečesa drugačnega (+) Odlična kampanja (+) Uravnovešene frakcije (+/-) Trenutno samo tri frakcije (-) Trpi za standardnimi problemi tega žanra (-) Skupek manjših nevšečnosti, ki pa ne odvzamejo od izkušnje
Hekerski napadi so lahko za razna podjetja zelo boleča, a še vedno je vse samo digitalno in škoda, ki jo utrpijo, se meri v denarju. Pred nekaj dnevi pa se je v Nemčiji zgodil hekerski napad, ki je imel za posledico tudi prvo človeško smrtno žrtev.
Napad se je zgodil na bolnico v Düsseldorfu, šlo pa je za tako-imenovani “ransomware” napad. Hekerji so izkoristili ranljivost enega pogosto uporabljenega programa in preko njega zamrznili več kot 30 strežnikov, za odklep teh pa so zahtevali denar.
Ravno takrat pa se je v rešilnem avtomobilu peljala zaenkrat neimenovana ženska, ki je potrebovala nujno zdravniško pomoč. Najbližja bolnica se je nahajala v Düsseldorfu, a ker se je osebje takrat ukvarjalo s kibernetičnim napadom, je niso bili zmožni sprejeti. Rešilec se je zato odpravil v drugo bolnišnico v Wuppertalu, a ta je bila oddaljena 30 kilometrov. Žal je bila predaleč in ženska je zaradi tega tudi umrla.
Bolnišnica incident obravnava kot prvo smrtno žrtev, ki je nastala kot direktna posledica hekerskega napada. Napadalce je kontaktirala policija in svoje izsiljevalsko programje so hitro umaknili. Policija še vedno preiskuje primer in če bo ugotovila, da je bil napad res razlog za smrt, bodo napadalci obtoženi umora.
Spletna stran Associated Press je kasneje objavila članek, da je bil napad na bolnico izveden po nesreči, saj je izsiljevalsko sporočilo nagovarjalo lokalno univerzo in ne bolnice. Prva hekerska smrtna žrtev je tako posledica nesposobnih napadalcev, ki so izbrali napačno tarčo.
Ime Myst je verjetno znano samo veteranom in pa retro navdušencem, vendar pa je ta igra leta 1993 navdušila praktično vsakega PC igričarja, ki je imel dovolj močan strojček, da je zadevo lahko dejansko poganjal. Igra je celo do leta 2002 veljala za najbolje prodajano PC igro, takrat pa ji je to krono iz glave zbila serija Sims.
Za Myst že od začetka skrbi razvijalec Cyan, ki je zadnji naslov v tej franšizi, Myst V: End of Ages, izdal leta 2005. Po petnajstih letih so se tako odločili, da je čas za vrnitev serije in tako je bila uradno napovedana predelava prvega dela.
The time draws near to explore the classic adventure Myst in a new way!
Built from the ground up with new art, sound, interactions & even optional puzzle randomization.
Ta se bo imenoval preprosto Myst in razvijalec je znatno nadgradil teksture, vmesne sekvence in zvočno podobo. Hkrati so poskrbeli, da bomo lahko igro poganjali na navadnih monitorjih ali pa Oculus VR napravah. Če dobro pomislim je Myst idealna igra za VR igranje, saj je to ugankarska igra, kjer več šteje tuhtanje rešitev kot pa neka refleksna akcija.
Original je bil hudo težavna izkušnja in v časih pred internetom so igralci dobivali prebliske norosti, ko so iskali trudno rešitev ugank. To je eden tistih naslovov, ko v določeni sobi premakneš ročico in s tem sprožite nekaj, a se vam ne sanja kaj. Zato se morate odpraviti na vse prej obiskane lokacije in tam preveriti, če je tista ročica slučajno sprožila kakšna skrita vrata.
Datuma izida še nimamo, vendar se zdi, da bi moral ta naslov iziti še enkrat letos.
Računalniki so v sodobnem svetu nepogrešljivi spremljevalci, pa najsi je v ospredju tvojega tipičnega dneva delo ali zabava. Čeravno sestava računalnika po zaslugi premnogih vodičev ni nobena posebna umetnost, kar je veljalo pred dvajsetletjem, se zaradi različnih komponent nepoznavalec hitro izgubi med ducatom različnih tipov osnovnih plošč, podnožij in procesorjev, saj je potrebno biti presneto pazljiv pri preverjanju kompatibilnosti. Tudi sicer občasno prihaja do tovrstnih težav še takrat, ko dejansko kupimo prave komponente, jih doma sestavimo skupaj, sistem pa ne deluje ali deluje počasneje, kot bi moral.
Seveda tovrstne težave niso ravno pogoste, je pa diagnostika sila potratna in neprijetna stvar. Manj veščim kupcem se tako pogosto priporoči že vnaprej sestavljene in preizkušene optimalno delujoče računalniške naprave. Mnogi spletni trgovci omogočajo tudi nakup po komponentah, kjer v primeru doplačila računalnik za uporabnika sestavijo in preizkusijo že v trgovini.
Ne gre zanikati počasnega zatona prodaje sestavljenih računalnikov domačim uporabnikom v zadnjih letih, saj se jih je prijel slab sloves. Sestavljalci namreč za dosego privlačnejše cene varčujejo pri manj izstopajočih komponentah (napajalniki, diski, ohišji), vanje pa vgrajujejo osnovne različice grafičnih kartic, saj se le to pri golih navedbah zmogljivosti prav nič ne pozna.
To ne pomeni ničesar kritičnega, dejstvo pa je, da za enak denar prejmeš manj zmogljivo in glasnejšo/bolj vročo napravo. Pa to velja tudi za uradni računalnik HOP.si?
Najprej se posvetiva sistematičnemu pregledu. Izbran procesor je v zadnjem letu najbolje prodajan član Ryzen družine. AMD-jevi procesorji, grajeni na arhitekturi Zen 2, imajo izjemno radi hiter RAM, AMD celo priporoča 3766 MHz pomnilnik za maksimalen izkoristek. 3200 MHz v primeru HOPsi računalnika je tako popolnoma na mestu.
Osnovna plošča AsRock B450 Gaming Fatal1ty je ena izmed boljših osnovnih plošč srednjega cenovnega razreda. Omogoča priklop do dveh M.2 diskov, kar se pogosto izkaže za izjemno priročno. Zaradi le tri faznega V-Core VRM ni najprimernejša za navijanje. Sicer je slednje izvedljivo ob usmeritvi ventilatorja na to območje. Premore še rdečo led osvetljavo pod aluminijastim hladilnikom nabora čipovja.
Kingston A2000 1 TB morda ni najatraktivnejši na prvi pogled, vendar na testih prejema visoke ocene. Uporabljen je Silicon Motion krmilnik in Micron 96L TLC flash, kar hitrost SSDja omeji na 2200 MB/s bralne in 2000 MB/s pisalne hitrosti.
GTX 1660 Super je kartica spodnjega srednjega razreda, ki omogoča zadovoljivo igranje iger tudi na višjih ločljivostih. Zaradi zgolj 6GB GDDR6 pomnilnika se najbolje obnese pri 1920×1080, kjer dosega odlične rezultate in v le redkih igrah ne dosega vsaj 60 FPS oz. 120 FPS v manj zahtevnih e-športnih naslovih.
Napajalnik in ohišje sodita v srednji rang računalniških komponent. Napajalnik ni modularen in ima starejši dizajn s skupno regulacijo. To pomeni, da sta 12 V in 5 V linija regulirani skupaj, kar lahko ob pomanjkanju obremenitve na 5 V in visoko obremenitvijo 12 V privede do odstopanja od ATX specifikacij. Vseeno napajalnik dosega Silver certifikat učinkovitosti in omogoča potencialno nadgradnjo grafične kartice v prihodnosti.
Ohišje je na pogled lepo oblikovano. Obarvano je v črni nesvetleči barvi z zunanjim filtrom na vrhu. Od tal je dvignjeno dober centimeter in pol, kar napajalniku omogoči lažji dotok zraka. Na sprednji strani se nahaja RGB trak, na strani se ponuja vpogled v notranjost skozi kaljeno steklo na zadaj priložen RGB ventilator, ki je tudi edini ventilator in edini vir osvetljave (zraven rahle osvetljave matične plošče) v notranjosti. Mogoče je namestiti še pet dodatnih ventilatorjev, oz. vodno hlajenje do velikosti 280 mm na zgornjem delu oz. 280 mm/360 mm spredaj.
Drugih posebnih dodatkov ni, razen 2x USB 2.0 in 2x USB 3.0 priklopov spredaj z dodanima vtičema za mikrofon in slušalke.
Testiranje
Ko je računalnik prispel na moje dvorišče sem takoj opazil, da je pakiranje več kot zadostno. Pri že sestavljenih računalnikih lahko zaradi izpostavljenosti komponent hitro pride do poškodb, ampak za ta računalnik tu ne vidim potencialnih problemov.
Zanikati ne morem niti privlačnosti za pogled. Proizvajalec je podjetje Inter Tech, ki nam je v preteklosti v opis že poslalo nekaj svojih izdelkov. V testirani sestavi je uporabljeno ohišje srednjega razreda, kamor sodijo tudi preostale komponente.
Kaj torej to pomeni? Računalnik premore dovolj zmogljivosti za poganjanje iger na FHD (1920×1080) ločljivosti pri visokih nastavitvah. Igre so seveda igrane tudi na vse bolj priljubljenih 2560×1440, vendar bo potreben pošten spust grafičnih nastavitev pri grafično zahtevnejših igrah.
Veseli me odsotnost varčevanja pri nekaterih komponentah, kot se sicer velikokrat zgodi.
Računalnik sem preizkusil v različnih igrah in programih. Doseženi rezultati so pričakovani, do pregrevanja ali drugih težav ni prišlo med nobenim izmed testov.
3D Mark
3DMark je eno izmed najbolj priljubljenih testnih orodij za preizkus procesorjev in grafičnih kartic. HOPsi računalnik doseže pričakovan rezultat, ki ga uvršča med igričarske sisteme srednjega razreda. V DX12 Time Spy doseže 6173 točk, v normalnem Fire Striku pa 14.600 točk.
Blender
V procesorsko izjemno zahtevnem Blenderju je temperatura med rendiranjem vzorca BMW narasla do kar 91 stopinj. To je pričakovano, saj Wrath Stealth, ki ga prejmeš ob nakupu Ryzen 3600 procesorja, komajda zadošča za hlajenje. Ostane pa razmeroma tih tudi pod polno obremenitvijo, a vseeno bi se splačalo sčasoma ogledati potencialne zamenjave CPU hlajenja.
Do podobnih zaključkov je pripeljal tudi Blender. Pri rendiranju demo BMW je med procesorji dosegel najboljši rezultat Ryzen 3600. Intel i5 9400F je bil skoraj 2x počasnejši.
Cinebench R20
Cinebench R20 MT ob obremenitvi razkriva napredek Ryzen 5 3600 v primerjavi z Ryzen 2600, saj imata enako število jeder. Ryzen 3600 doseže 3750 točk, med tem, ko jih Ryzen 3300X 2615.
Cinbebench R20 SC
V enojedrnem testu se Ryzen 3600 obnese dobro, prehiti ga zgolj Ryzen 3 3300X, saj deluje na višji osnovni frekvenci.
Poraba
Ryzen je tudi po porabi popolnoma konkurenčen Intelovim procesorjem. i5 in i3 na grafu sicer porabita nekaj manj, a v obzir je potrebno vzeti tudi njuno manjšo zmogljivost. Računalnik z Ryzen 3600 pod polno obremenitvijo porabi 152 W – doseženi W veljajo za celoten računalnik.
Red Dead Redemption 2
Ryzen 3600 in GTX 1660 Super veljata za uravnoteženo kombinacijo, čeravno bi procesor zmogel pošteno utruditi tudi RTX 2080 TI.
Rezultat v igri Red Dead Redemption 2 pokaže, da jo je na sistemu mogoče poganjati na gladkih 60 FPS.
Shadow of the Tomb Raider
Enaka slika je vidna tudi v igri Shadow of the Tomb Raider. Igra deluje gladko in kaže odlično podporo do dodatnih jeder.
Temperature in glasnost
Ker je v računalniku nameščen tovarniški hladilnik in je Ryzen 3600 precej topel procesor, sem pričakoval dokaj visoke temperature, a v varnih mejah. V testu Blender je procesor dosegel 91 stopinj, kjer je frekvenca iz 4100 MHz že začela padati pod 4000 MHz. V večini iger so temperature precej nižje, računalnik pa niti pod polno obremenitvijo ni glasen.
Grafična kartica Gigabyte 1660 Super je v testih dosegla 81 stopinj, kar je ne uvršča med hladnejše grafične kartice, vseeno pa je dosežena temperatura popolnoma normalna in ne pomeni pregrevanja. Med obremenitvijo postane slišna, vendar ne preveč.
Zaključek
Hopsi računalnik je prijetnega videza, zlasti v kolikor obožuješ RGB razsvetljavo. V notranjost so vgrajene sodobne komponente, z odličnim P/P. Na moje presenečenje je tudi napajalnik popolnoma spodoben in ne kaže znakov pretiranega varčevanja, čeravno LC Power GP3 ne bi bil moja prva izbira. Tukaj imamo še hiter RAM, kakovostno osnovno ploščo in kar 1 TB velik SSD. Dobra izbira za vse, ki si želijo kupiti preizkušen zmogljiv računalnik, z dobro poprodajno podporo.
Razsodba
(+) privlačen videz (+) RGB osvetlitev (če ti je pomembna) (+) RGB osvetlitev je mogoče izklopiti (+) kakovostne komponente (+) ni videti varčevanja pri tipičnih komponentah (+/-) cena bi lahko bila bolj privlačna (+/-) Windows 10 niso všteti v osnovno ceno (+/-) dosežene temperature niso najnižje (-) v škatli ni bilo dodanega nobenega dodatnega SATA priključka
Sony je na svoji konferenci za PlayStation 5 pošteno razveselil vse privržence Final Fantasy franšize. Ta je svoj zadnji glavni del, Final Fantasy 15, prejela leta 2016, od takrat pa smo prejeli tudi dobro sprejeto predelavo Final Fantasy VII Remake.
Za 16 poglavje že dolgo krožijo govorice in te je založnik Square Enix položil k mirovanju in uradno napovedal Final Fantasy XVI preko napovednika Awakening.
Ta bo v primerjavi s prejšnjim delom povsem drugačen. V petnajstem poglavju smo se s svojim fantovskim pop bendom podili z avtom in peš v odprtem svetu in se spopadali z ogromnimi beštijami, vse to pa je bilo podprto z moderno tehnologijo. Šestnajstica nas bo po drugi strani popeljala v srednji vek, kar pomeni veliko mečev, gradov, lokov, princes in vse kar spada v to dobo. Kakor kaže štorija nas čaka tudi nekaj izdajstev in rinjenja meča v hrbet nekdanjega zaveznika.
Napovednik nam prikaže tudi razna bitja, kot so Ifriti, Shive, plamteče Fenikse in eno res ogromno stvar, ki bi jo lahko označili samo za Titana. Brez skrbi, prisrčni Chocobosi se vračajo kot priročno prevozno sredstvo v še bolj nadgrajeni grafični podobi.
Final Fantasy 16 bo izšel samo na konzoli PlayStation 5 konzoli, datum izida pa je za zdaj neznanka. Zagotovo bo zadeva izšla tudi na PC-ju, saj na začetku posnetka vidimo oznanilo, da je bil posnetek ustvarjen na PC verziji igre. Torej, zadeva že teče gor, treba je samo še počakati, da preteče omejeno obdobje ekskluzivnosti za PlayStation 5.
Rad imam grozljivke, vendar pa nisem privrženec Five Nights At Freddy’s iger. Razlog je preprost: ne maram tako imenovanih “jump scarov”, ki so poceni triki grozljivih iger in filmov, ko nenadoma nekaj skoči vate, ti pa trzneš in prevrneš pijačo po tipkovnici.
Five Nights At Freddy’s je zaslovel ravno zaradi takšnega strašenja in Twitch je bil njega dni poln streamerjev, ki so ob igri kazali večinoma zlagane krike groze in padanja iz stola.
Serija je čez leta dobila več delov, sedaj pa se razvijalec Steel Wood Studios pripravlja na zagon novega poglavja Five Nights At Freddy’s: Security Breach.
Dobili smo kratki napovednik, ki nam prikaže različne sobe lokacije Mega Pizza Plex. Freddy in ostala animatronska zalega je seveda tam in glede na napovednik bodo spet skakali na nas ob najbolj nepričakovanih trenutkih ter nam s svojimi kriki luknjali bobniče.
Five Nights At Freddy’s: Security Breach bi moral iziti že letos, novi napovednik pa ne vliva upanja v to, saj ni prikazan noben datum izida.
Nintendo na trgu ročnih konzol v bistvu nikoli ni imel res prave konkurence. Sony se mu je poskušal postaviti po robu s sistemi PSP in Vito, a čeprav sta bila ta izdelka impresivna po grafični plati, jima je manjkalo originalnih iger. Igralci so namreč želeli originalne izkušnje in ne samo predelav iz PlayStation konzol.
Nintendo pa je igralcem nudil ravno to: nove izkušnje, ki ste jih lahko igrali na unikatne načine. To se je zgodilo tudi leta 2011, ko so se na trgu pojavile ročne konzole 3DS. Te so vsebovale dva zaslona in Nintendo je bil najbolj ponosen na 3D učinke, ki smo jih lahko gledali brez namenskih očal. Žal se ta zadeva med razvijalci ni nikoli zares prijela, a 3DS se je lahko uporabljal tudi brez tega.
Leta 2013 je Nintendo spoznal, da so 3D efekti kar nekaj, zato so na trg poslali konzolico 2DS, ki je bila cenejša in ni vsebovala 3D učinkov. Leta 2014 je izdal prenovljeno verzijo 3DS-a, ki je držal močnejši procesor in dodatne gumbe, leta 2017 pa smo dobili še prenovljeni 2DS XL.
Leto 2017 je bilo za 3DS sistem tudi usodno. Takrat je namreč na trg prišla konzola Nintendo Switch, ki je združila polno obtelevizorsko in ročno konzolo v en sam izdelek. 3DS je tako postal nekako odvečen produkt in Nintendo je včeraj najavil, da je tudi uradno zaustavil proizvodnjo in prodajo tega sistema. Več kot 1000 3DS iger bo ostalo na voljo v Nintendo elektronski trgovini in to je dovolj vsebine za nekaj let neprekinjenega igranja.
3DS je med svojim obstojem prodal 75,7 milijonov enot in več kot 383 milijonov izvodov iger. Najbolj prodajan naslov je bil Mario Kart 7, temu pa je sledila trojica Pokemon iger: Pokemon X, Pokemon Y in Pokemon Sun and Moon.
Teden nazaj smo se pritoževali, da je trgovina Epic Games svojo ponudbo brezplačnih iger omejila samo še na manjše indie naslove. S temi ni bilo nič narobe in ponujenemu konju ne šteješ zob, a dejstvo je, da smo postali razvajeni in si želimo tudi večjih naslovov.
Za ta teden sprva ni bilo načrtovanega nič kaj pretresljivega. V brezplačno ponudbo je bila ponujena igra Stick It to the Man!, ki je nekakšna platformščina, v kateri nadzorujemo smešnega možaka z imenom Ray. Ta je bil obtožen zločina, ki ga ni storil, poleg tega pa se je zbudil s čudno in dolgo mistično roko, ki mu omogoča branje misli. Napovednik malce spomni na Psychonauts, poleg tega pa igro krasi odlično zvočno upodabljanje. Svojo kopijo lahko rezervirate tule.
Trgovina Epic Games pa se je včeraj odločila ponudbo bogato nadgraditi in brezplačno smo dobili še dva naslova.
Watch Dogs 2 nas pošlje v ogromno sončno mesto s povsem novo zasedbo in vaša naloga bo, da v odprtem svetu pridno uporabljate svoj mobilnik, z njim hekate vrata, semaforje in telefone naključnih sprehajalcev ter tako svojo organizacijo Deadsec spravite na vrh popularnosti. Epic Games je v preteklosti brezplačno ponudil prvo poglavje in pridni zbiratelji imate zdaj v knjižnici oba dela, za katera ste odšteli točno 0 €. Na voljo imate ravno dovolj časa, da preigrate vso vsebino, preden naslednji mesec izide tretji del Watch Dogs Legion. Svojo kopijo najdete na naslednji povezavi.
Za konec je tu še Football Manager 2020, ki je izšel pred kakšnim letom. Gre za simulacijo upravljanja nogometne ekipe in za razliko od FIFE, je tu večji poudarek na pametnem vodenju nogometne ekipe, ki jo lahko s pravilnimi menjavami pripeljete na sam vrh športnega sveta. Vaša kopije je na voljo tule, sezonska prepustnica pa je trenutno znižana za 80 % na 7,99 €.
Vse tri igre bodo na voljo za brezplačni prevzem do 24. septembra, nato pa se bo v zastonjski obliki pojavil zasvajajoči RollerCoaster Tycoon 2 Complete Edition.