Mark Zuckerberg je resda redna tarča internetnih norčevanj in čeprav je morda njegova naložba v razvoj VR tehnologije bila malce nespametna, se tip še vedno dobro zaveda, kako služiti denar in kdaj predstaviti kakšen nov izdelek. Tako je zdaj izkoristil morda najbolj idealni trenutek za najavo nove aplikacije Threads, o tej pa se dolgo govoriči kot resni konkurenci Twitterja.
Namreč Twitter se že zadnje leto bori z raznoraznimi spremembami, ki jih je uvedel novi lastnik Elon Musk, trenutno pa je na najslabšem glasu doslej. Twitter je začasno omejil branje objav za registrirane in neregistrirane uporabnike, te omejitve pa so za redne uporabnike naravnost smešne, saj lahko neverificirani uporabniki brskajo po Twitterju nekaj minut in že dosežejo svojo dnevno omejitev.
To address extreme levels of data scraping & system manipulation, we’ve applied the following temporary limits:
– Verified accounts are limited to reading 6000 posts/day – Unverified accounts to 600 posts/day – New unverified accounts to 300/day
Te zadeve so uporabnike seveda razjezile, zato so vsi glasno začeli iskati alternative. Od teh so omembe vredni dve: Bluesky, ki trenutno deluje po sistemu vabil in Mastodon, ki sicer pridno raste, a je še vedno daleč od baze uporabnikov, ki jo drži Twitter.
Meta je zdaj končno uradno najavila svojo verzijo spletnega objavljanja misli, ki bo očitno nosila preprosto ime Threads. Gre za aplikacijo, ki jo boste lahko povezali s svojim Instagram računom, zaradi česar ima Threads že na začetku ogromno bazo uporabnikov, ki lahko konkurira ali celo preseže Twitter. Meta se zna s tem elegantno izogniti največji težave frišnega družabnega omrežja, ki je lahko še tako zanimivo, a če nima uporabnikov, ni vredno počenega groša.
Pozorne oči uporabnikov so zdaj opazile, da se je aplikacija Threads pojavila tako na iOS kot tudi Android trgovinah. Meta je sprožila dokaj tiho kampanjo, ki zna postati viralna, saj so nekateri uporabniki opazili, da ob vnosu besede “thread” v iskalno okno Instagrama ven dobite virtualno vstopnico, ki izpiše vaše uporabniško ime ter datum izida, ki naj bi se zgodil jutri, 6. julija ob 16.00. Vstopnica vsebuje tudi QR kodo, ki vas preusmeri na uradno stran, ta pa trenutno ne vsebuje prav nobenih dodatnih informacij.
Zgornji triki za Slovence ne veljajo. V bistvu ne veljajo za uporabnike po celi evropski uniji, kar najbrž pomeni, da aplikacija pri nas jutri ne bo na voljo, težave pa najbrž povzroča zakonik GDPR – testirali smo celo vnašanje besede “threads” preko VPN-a in zadeva še vedno ni delovala. To je naknadno potrdil tudi irski regulator, ki je bil v kontaktu z Meto, slednja pa mu je potrdila, da zaenkrat ne načrtujejo izida aplikacije znotraj Evropske unije. Ker je to pač Meta bo aplikacija od vas pobrala res ogromno podatkov, tako da se pripravite za deljenje lokacije, zgodovine brskanja, zgodovine nakupov, Threads pa bo imel celo vpogled v vaše zdravstveno stanje. Musk se je iz tega že ponorčeval, a je temu navkljub novico o Threadsu sprejel nenavadno tiho. Verjetno se boji Marka in njegovega bližajočega spopada v fizičnem ringu.
Navdušenci nad igro Hollow Knight te dni dobro jedo, saj so po šestih letih čakanja končno dobili nekaj nove platformske vsebine. Ne, še vedno ni izšlo nadaljevanje Silksong, katerega je razvijalec Team Cherry napovedal leta 2019 in še vedno nima datuma izida, je pa ven pokukal ogromen mod Pale Court, ki je v razvoju že nekaj let, pri njem pa je sodelovala obsežna ekipa modderjev in oboževalcev, ki so se odločili sami sebi pričarati nekaj nove igričarske zabave.
Pale Court je ogromna razširitev, njena primarna naloga pa je igralcem ponuditi možnost spopada s petimi legendarnimi vitezi Hallownesta. Vendar pa mod s sabo ne prinaša samo naprednih šefovskih bojev, ki vsebujejo samosvoje mehanike in niso samo predelave že videnih spopadov, ampak tudi povsem nove stopnje, naloge in like, ki so jih podprli glasovni igralci.
Vse skupaj je res videti kot nek DLC za katerega bi si prostovoljni razvijalci zaslužili neko poplačilo, a seveda to ne bi bilo legalno. Glede na napovednik je novi razvijalec zadel estetiko podzemnega, z žuželkami naseljenega sveta, ki je prisrčen, a hkrati nosi mestoma žalostno, opuščeno noto nekoč velikega kraljestva.
Pale Court si lahko prenesete tule, boste pa za igranje potrebovali nameščeno originalno igro in upravljalnih modov Scarab. Na novo avanturo se ne odpravljajte nepripravljeni, saj so šefi izjemno zahtevni, zato je pametno, da v originalni kampanji malce nadgradite svojega junaka in ga tako pripravite za vse nove nevarnosti znotraj Pale Courta.
To ni edini večji mod, ki je letos izšel za Hollow Knight. Aprila smo pisali o projektu Hallownest Vocalized, ki vsaki žuželki doda svoje glasovno igranje, kar je bil za skupino prostovoljcev tudi ogromen podvig, zato se splača nekaj pozornosti nameniti tudi temu modu, ni pa še jasno, če sta oba med sabo kompatibilna.
Razvijalec ATLUS je poznan po široki paleti žanra jRPG iger in med njimi največji sloves zagotovo uživajo igre Persona. To so naravnost titanske igre – zadnji del Persona 5 za eno igranje kampanje mimogrede požre 100 in več ur – ki zahtevajo veliko dela, zato je naslednje poglavje še nekaj let stran. ATLUS medtem dela na predelavah in ponovnih izdajah preteklih iger in potem, ko so na PC končno prenesli igro Persona 4 Golden, se zdaj na predelavo pripravlja tudi prejšnji del, ki bo izšel pod imenom Persona 3 Reload.
Tretji del sage je v preteklosti že prejel več različnih izdaj. Original je izšel leta 2006 in sicer samo za konzolo PlayStation 2, nakar smo doživeli še dve ponovni izdaji P3 FES in P3 Portable, ki sta vsebovali originalno kampanjo in to popestrili še z dodatno vsebino. Te v novi predelavi Reload ne bomo videli, tako da nam bo očitno nova izdaja prinesla samo predelavo izvirne kampanje, ki pa bo dobila novo grafično podobo, uporabniški vmesnik in na novo posnete dialoge, ki bodo prišli iz ust svežih glasovnih igralcev.
Ravno okoli teh se vrti novi napovednik, ki nam predstavi nove angleške igralce. Ti so slišati povsem v redu, čeprav sem malce čudno pogledal, ko v enem kadru spregovori “Confident Student” in je slišati kot nekdo, ki jih šteje 30+. Angleška sinhronizacija je med pristaši jRPG-jev od vedno veljala za greh, saj je bila ta, tako kot v primerih animejev, navadno slabše kakovosti kot pa japonski izvirnik. Se pa stvari obračajo na boljše: to je dokazala že Persona 5, ki ima kvalitetno angleško zasedbo, stvar pa je bila še bolj izpopolnjena pri nedavno izdani igri Final Fantasy XVI.
To ni edina Persona vsebina, ki nas čaka v bližnji prihodnosti. Peti del je namreč izrodil ločen naslov Persona 5 Tactica, ki je v bistvu nekakšna taktična strategija z znanimi liki, ki smo jih spoznali v peti Personi. Ta igra izide 17. novembra, včeraj pa je ATLUS za nas pripravil nov napovednik, ki predstavi lik Erine.
Persona 3 Reload po drugi strani izide malce kasneje in jo bomo igrali šele v začetku 2024, na voljo pa bo za PC, PS5, PS4, XSX in XO, prisotna pa bo tudi kot del naročnine Game Pass.
Po relativnem premirju YouTube opravičil, ki so jih v zadnjih dveh letih redno spočenjali razni vplivneži je med nas kot strela iz jasnega udaril nov video, ki je morda celo najbolj najbolj neroden doslej. Prihaja izpod rok YouTuberke Colleen Ballinger, ki je bolj znana zaradi svoje persone oziroma kanala Miranda Sings – ta ima skoraj 11 milijonov naročnikov, vsebina pa je namenjena tistim najmlajšim.
Proti Colleen so se v zadnjih letih začele pojavljati obtožbe, da za njeno otrokom prijazno podobo stoji veliko temnejša podoba, kot pa jo vidimo v javnosti. Leta 2020 je eden njenih najbolj zvestih oboževalcev Adam McIntyre podelil svoje negativne vtise glede njunih interakcij. Adam je najprej vodil neuraden klub oboževalcev na Twitterju, nakar je bil povabljen v zaseben klub, ki se mu je reklo Colleenies Weenies, s člani te skupine pa je Colleen komunicirala direktno.
Pripadniki te skupine so bili najstniki – Adam je denimo takrat šele dobro stopil v puberteto – Colleen pa se je približevala svojemu tridesetemu letu, zato je že od začetka bizarno, da bi takšna zasebna pogovorna skupina sploh obstajala. A bila je resnična in Adam je kmalu spoznal, da tule ne bodo tekli neki nedolžni pogovori, saj ga je Colleen kmalu začela spraševati ali je še devičnik in kakšen je njegov najljubši položaj pri seksu. Nakar mu je celo po pošti poslala nošen par spodnjic in modrc, kar je YouTuberka tudi priznala.
Po temu so se stvari malce umirile, zdaj pa se je proti YouTuberki sprožil nov val obtožb. Za spletno stran Rolling Stone je namreč spregovorilo več oseb, vsi ti pa so bili pripadniki zasebnega kluba Colleenies Weenies. Na plano so prišle nove grdobije glede Colleeninega odnosa s svojimi oboževalci, saj naj bi jih ta izkoriščala, žalila in jih uporabila kot orožje za napadanje drugih. Pri tem je bil izpostavljen njen bivši mož Joshua David Evans, ki naj bi jo emotivno izkoriščal, zato je svoje travme velikokrat izlila v zasebne pogovore z oboževalci, ti pa so nato Joshuo napadali preko spleta.
Še dva njena oboževalca sta spregovorila za spletno stran HuffPost in YouTuberko obtožila “groominga”, medtem ko je eden od njiju bil star samo 13 let. Colleen naj bi mu poslala gole fotografije sebe in še ene YouTuberke Trishe Paytas, ki je to potezo v ločenem videu označila za naravnost nagnusno.
Nakar so se pojavile še obtožbe glede spornega obnašanja pri snemanju kratko živeče Netflixove serije Haters Back Off, kjer je Colleen oživela lik Mirande za občinstvo izven YouTuba. April Korto Quioh, ki je pri seriji delala kot asistentka, je objavila daljše pismo, v katerem je popisala neprimerno obnašanje Colleen. Ta naj bi na vsak način želela prikazati razmerje med Mirando in njenim stricem Jimom kot seksualno in par naj bi se večkrat zapletel v kočljive položaje, ki bi jih nato Miranda naknadno pojasnila kot povsem nedolžne. Poleg tega naj bi Colleen med snemanjem imela kar nekaj rasističnih opazk, kar je stalni spremljevalec takšnih zgodb.
Skratka, Colleen Ballinger se je znašla v težavah in kaj je bila njena genialna rešitev. Nič drugega kot pa YouTube opravičilo, le da to tokrat traja deset minut, Colleen pa v njem poje in igra na malo kitaro ukulele. V opravičilu prizna, da ji je PR ekipa svetovala, da naj bo tiho in naj ne govori, a k temu je dodala, da ji ni nihče rekel, da ne sme ničesar zapeti. Celoten komad sicer ne vsebuje opravičila, saj za vse težave obtožuje toksično internetno kulturo, ki jo želi preklicati, obtožbe glede “groominga” pa označuje za laži.
Seveda se je s to glasbeno točko samo še bolj pokopala, saj takšen glasbeni nastop grdo žali vse tiste, ki so trpeli zaradi njenega odnosa do oboževalcev, marsikakšni med njimi pa imajo zaradi tega resnične travme. Colleen od svojega glasbenega nastopa ni izjavila ničesar več in dejansko smo presenečeni, da zadeva še vedno stoji na YouTubu, kjer si pridno nabira oglede in palce navzdol.
Cenzura v svetu filmov ni nič novega in še najbolj smo navajeni prepovedi filmov iz strani Kitajske, ki jim gre hudo v nos, če nekdo v filmu omeni karkoli v zvezi s Tajvanom ali pa če si kdo upa povedati kaj čez njihov komunistični režim. Vendar pa Kitajci niso edini, ki pozorno pregledujejo vsak kader filma za kakšnimi podobami, ki jim ne bi bile preveč všeč, saj isto počne njihova soseda Vietnam.
Slednja država je pred kratkim prepovedala predvajanje filma Barbie, ki se bo začel predvajati proti koncu tega meseca. V Vietnamu je bila že v teku večja promocijska kampanja, zdaj pa so bile vse omembe filma izbrisane iz medijev in iztrgani iz oglasnih panojev. Razlog za jezo Vietnamcev je namreč zemljevid, ki ga vidimo v enem kadru mape, ta pa naj bi na sebi nosil začrtano teritorialno linijo, ki so jo začrtali Kitajci, a je mednarodna skupnost ne priznava.
Gre za linijo, ki se ji reče “nine-dash line“, to pa je serija devetih črtic, ki v Južnokitajskem morju začrta območje, katero naj bi pripadalo Kitajski. Gre za konkreten kos sveta, ki vsebuje tudi nekaj otokov in povzroča probleme že dolgo, a načrtov za rešitev sporov preprosto ni, na začrtano mejo pa so jezni predvsem Filipinci in Vietnamci.
Film Barbie v enem kadru pokaže zemljevid sveta in ta je videti, kot da so ga zrisale otroške roke in je geografsko povsem napačen. Gre za sceno, ki je postavljena v ozadje, a pozorne oči vietnamske komisije so vseeno opazile, da se na zemljevidu okoli kontinenta, imenovanega preprosto “Azija” pojavijo črtice, ki naj bi predstavljale nezakonit kitajski teritorij.
Zadeva je malce čudna, saj v bistvu ne gledamo v devet črtic ampak jih je v kadru izrisanih samo osem, prav tako pa so te črtice na vzhodni in ne južni strani “Azije”. Hkrati se zdijo te črtice bolj kot nekakšna pot za ladjice in ne izgledajo kot da bi predstavljali izrisane meje, saj enake črtice lahko vidimo tudi okoli Grenlandije.
Animirani film Abominable je imel linijo črtic bolj nazorno pokazano.
Vendar pa so Vietnami temu navkljub prepričani, da si film Barbie zaradi tega zasluži prepoved predvajanja v njihovih kinematografih, to pa je že tretji film, ki je bil zaradi spornih črtic izključen iz njihovih velikih platen. Enaka usoda je doletela animirani film Abominable in Uncharted.
O projektu Dark Souls: Archthrones smo že pisali večkrat in to upravičeno, saj gre morda za največji mod, ki je bil kdaj ustvarjen za franšizo iger Dark Souls. Na njem dela izkušena ekipa ustvarjalcev, ki je v preteklosti spočela nekaj najboljših modifikacij, zdaj pa se je združila pod eno streho in za nas pripravlja mod, ki je v bistvu povsem nova igra.
Archthrones namerava združiti igralne prijeme vseh treh Dark Soulsov, zraven pa pripeljati še nekaj prvin iger kot sta Sekiro: Shadows Die Twice in Bloodborne. Poleg povsem novih map, ki bodo zgrajene znotraj pogona Dark Souls 3, nas čakajo tudi novi nasprotniki in šefi, ki bodo počasne titanske kreature z močnimi udarci ali pa gibljivi nasprotniki, ki jih bomo z dvoročnimi meči bolj težko ujeli. Zadnji igralni posnetek, ki v dolžino meri 15 minut pokaže marsikaj zanimivega in glede na to, da razvijalec FromSoftware izdajo dodatka za Elden Ring bržkone načrtuje šele za naslednje leto, zna Archthrones vmes priskrbeti nekaj vmesne popestritve.
— Dark Souls: Archthrones (@Archthrones) July 3, 2023
Archthrones si bo nekaj sposodil tudi iz igre Demon’s Souls. Za selitev med različnimi stopnjami bomo namreč uporabljali eno centralno sobo, ki se bo tu imenovala Nexus of Embers, ta pa nas bo nato teleportirala v razne svetove. Nad tem igralci sicer niso preveč navdušeni, saj je ena od glavnih privlačnosti iger Dark Souls povezovanje različnih stopenj, ki med sabo prehajajo organsko ali pa za njih odklepamo bližnjice, a morda je kaj takšnega bila preveč zahtevna naloga za mod, ki bo na koncu za igranje popolnoma brezplačen.
Mod še vedno nima datuma izida, a razvojna ekipa je včeraj na Twitterju objavila kratki video, ta pa je najavil demo verzijo, ki jo bomo lahko preigravali že od septembra dalje. Za igranje polnega moda si boste morali lastiti igro Dark Souls 3 in vse njene dodatke, ekipo razvijalcev pa lahko ta čas podprete na njihovem Patreonu.
Da bo legendarni film Gladiator iz leta 2000 dobil dejansko nadaljevanje je bila najprej samo internetna šala, saj je bila ideja o drugem delu tako absurdna, kot da bi nekdo razmišljal o izdelavi nadaljevanja Titanika – mimogrede, slednje se je res zgodilo, saj smo leta 2010 dobili film Titanik II, ki je bil v bistvu parodija, iz kratkega Google iskanja pa sem se danes naučil tudi to, da je nek avstralski milijarder začel delo na pravi ladji Titanik II, ki pa očitno nikoli ne bo zares narejena.
Vendar pa je Gladiator 2 resničen in zopet ga bo režiral Ridley Scott, v glavni vlogi pa bo nastopal Paul Mescal, ki bo igral odraslo verzijo Luciusa, sina Lucille, ki je bila v izvirnem filmu ljubezenski interes glavnega junaka Maximusa Decimusa Meridiusa. Slednjega je igral Russell Crowe, ki ga zdaj oboževalci ves čas nadlegujejo, če se bo morda pojavil tudi v nadaljevanju.
Crowe se je pred kratkim pojavil na filmskem festivalu Karlovy Vary Film Festival, tam pa je za spletno stran Variety povedal, da bi mu moral nekdo plačati za vsa vprašanja na katera mora odgovarjati glede tega filma. Gladiator 2 z njim namreč nima nobene veze, saj v njem ne bo nastopal, zato ne ve ničesar glede snemanja ali pa same zgodbe. Razlog za to je preprost: njegov lik Maximus na koncu filma umre, kar je dokaj prepričljiv konec njegove zgodbe. K temu je dodal, da je vseeno malce ljubosumen na vse tiste, ki bodo sodelovali v filmu, saj se s tem spomni na svoja mlajša leta in na vpliv, ki ga originalni film imel na njegovo kariero.
Vseeno pa je marsikdo verjetno razočaran, da se v Gladiatorju 2 njegov lik ne bo pojavil vsaj v kakšni obliki obujenega spomina, a morda Crowe o tem ne sme govoriti, saj zna biti to presenečenje za gledalce. Čeprav Maximusa v filmu očitno ne bomo gledali pa nas čaka lepa paleta novih likov, ki jih bodo odigrala prepoznavna imena. V filmu se bo namreč pojavil tudi Denzel Washington, ki je z Ridleyjem Scottom nazadnje sodeloval pri filmu Ameriški gangster. Seznamu prepoznavnim imen se pridružuje tudi Pedro Pascal, ki ga poznamo iz serij The Mandalorian in The Last of Us, vsa ta imena pa nam dajo vedeti, da je bilo v izdelavo nadaljevanja epskega originala vloženo kar nekaj proračuna.
Pripravite se na cel kup nedelujočih povezav in spletnih strani, ki jim bo manjkala pomembna vsebina. Ugaša se namreč spletna stran Gfycat, ki je uporabnikom osem let omogočala nalaganje animiranih sličic GIF, ki so se uporabljale za komične namene, svoje mesto pa so našle tudi v pornografski industriji. Po vseh teh letih pa bo spletna stran zaključila s svojim obratovanjem, zaradi česar bo šel pod rušo lep delež internetne zgodovine.
Spletna stran Gfycat je sicer že dolgo v zatonu. Leta 2019 je prepovedala nalaganje pornografske vsebine in je takšne uporabnike preusmerjala na alternativno stran RedGIFs, ta pa se je nato prodala drugemu podjetju. Gfycat je nato lani kupilo podjetje Snap, ki si lasti popularno aplikacijo Snapchat, novi lastnik pa očitno v naložbi ni videl kakšne blazne koristi. Obiskovalce spletne strani zdaj na vrhu pričaka obvestilo, ki svetuje prenos vse tiste zanimive in že obstoječe vsebine, saj bo Gfycat 1. septembra ugasnil svoje strežnike, vse datoteke pa bodo nato pobrisane.
Ugašanje Gfycata sicer že obstoječih uporabnikov ni preveč presenetilo, saj na uradnem subredditu vidimo ogromno pritožb, ki segajo že leta nazaj. Stran občasno ni delovala sploh, podpora pa je bila praktično neobstoječa. Maja so spletni strani potekli varnostni certifikati, zato se je že kar nekaj časa pričakovalo, da bo Gfycat ugasnjen, saj takšni spodrsljaji največkrat pomenijo, da spletni strani prav nihče več ne posveča pozornosti ali financ za uspešno obratovanje.
Alternative sicer obstajajo. To so denimo spletne strani Giphy, Tenor in Imgur, a vseeno je nekam žalostno videti, da bomo ob koncu leta gledali v malce bolj prazen internet kot pa prej. K temu bo pripomogla tudi spletna stran Imgur, ki bo sicer še naprej obstajala, a bo izbrisala vsebino vseh neregistriranih uporabnikov, kar bo s sabo potegnilo dodatno zalogo nedelujočih povezav in strani, ki bodo namesto vdelane sličice kazale samo obvestilo o napaki.
Založnik Ubisoft je na junijski predstavitvi iger Ubisoft Forward pokazal trenutno zbirko naslovov, ki jih imajo v izdelavi, a predstava je bila dokaj medla in jasno je, da Francozi trenutno nimajo res prave ideje kako razviti svoje obstoječe licence v nekaj, kar bi bilo kvalitetno in bi igralci dejansko pokupili. Zato so naredili to česar bi se lotili tudi drugi založniki v času takšne krize: vse napore vložili v eno franšizo, ki se bo vedno prodala.
V njihovem primeru je to Assassin’s Creed in poleg že najavljenih projektov naj bi bil pred kratkim odobren še en projekt, to pa je postala predelava igre Assassin’s Creed: Black Flag, ki je originalno izšla leta 2013 in je široka mesta zamenjala z ogromnim oceanom ter s tem navdušila vse tiste, ki so že od vedno zaljubljeni v zgodovino gusarske plovbe.
Black Flag med igralci uživa sloves kvalitetne igre, ki bi ji Ubisoft lahko nadel povsem drugačen naslov, saj igralno nima ravno velike povezave s cehom morilcev, ki smo jih spoznali v prejšnjih delih serije. Poudarek je na plovbi, opremljanju ladje z boljšimi topovi in morskimi spopadi z ladjami francoske ali angleške mornarice. Ko akcije ni, se lahko zabavamo v gledanju sončnih zahodov ali pa se tresemo ob nevihtah, ki na nas navržejo ogromne valove in tornade, vsake toliko pa se lahko spustimo v lov za kitom ali pa skočimo v raziskovanje potopljenih ladij, ki v sebi še vedno skrivajo zaklade.
Spletna stran Kotaku se je zdaj dokopala do informacij, da naj bi Ubisoft delal na predelavi ravno tega 10 let starega naslova, ki sem ga sam igral lani in je še vedno povsem igralen in v bistvu niti ne potrebuje neke prenove. Seveda se grafiko vedno da izboljšati in morda bi prav prišlo tudi nekaj prenove pri animacijah, lastniki konzol pa bodo veseli višje ločljivosti in meje sličic na sekundo.
Zdi se, da to ne bo samo preprosta olepšava, ampak polnopravna predelava, saj Kotaku pravi, da je nadgrajeni Black Flag še nekaj let od izida. Če govorice držijo, bo tole tretja predelava, ki jo trenutno paca Ubisoft: že dolgo je v razvoju predelava igre Prince of Persia: The Sands of Time, nadgradnjo pa naj bi dobil tudi originalni Splinter Cell.
Spletna stran Insider Gaming poroča, da naj bi Ubisft trenutno delal na kar 11 Assassin’s Creed igrah, seznam teh pa je sledeč:
Nihče me bo presenečen, če si bo igra The Lord of the Rings: Gollum izborila naslov za najslabšo videoigro leta 2023. Gollum je bil sicer že pred izidom obsojen na propad, saj nikomur ni bilo jasno, zakaj bi kdo zasnoval celo igro o morda enemu najbolj osovraženih likov znotraj franšize Gospodarja prstanov. Gollum je bil uradno najavljen leta 2019 in se je takrat hvalil kot za enega prvih naslovov, ki bo znal resnično izkoristiti moč naslednje generacije konzol, a ko je razvijalke Daedalic Entertainment začel objavljati igralne posnetke, so upi o kvalitetni igri hitro zgrmeli na dno.
Nakar je igra izšla in hitro postala predmet internetnih norčevanj, saj ni bila samo porazna grafika, ampak tudi igralne mehanike, medtem ko je bilo hroščev toliko, da so odvrnili tudi tiste najbolj goreče oboževalce franšize. Daedalic je kasneje izdal tudi uradno opravičilo in se zavezal k izdajanju popravkov, a te besede igralcem niso zadostile, prodaja pa ni dosegla pričakovanj.
Nemška spletna stran GameWirtschaft je tako prva najavila, da bo Daedalic Entertainment zaključil z razvojem iger. Preklicani so bili vsi projekti, ki so bili trenutno v razvoju, med njimi pa naj bi bila še ena Lord of the Rings igra, kodno imenovana It’s Magic. Tudi v tej bi spremljali potovanje znanega lika, ki ga do sedaj še nismo videli skozi njegove oči in ga zdaj tudi res nikoli ne bomo videli.
Daedalic Entertainment še ni bankrotiral, ampak bo od zdaj naprej služil samo kot založnik indie naslovov, a izguba internega razvoja bo zahtevala svojo ceno. Od 90 zaposlenih jih bo službo izgubilo 25, ki naj bi jim Daedalic zdaj poskušal zaposlitev dobiti pri drugih razvijalcih.
Daedalic Entertainment sicer na razvoj dogodkov gleda optimistično in zaplet označuje kot “novo zgodbo v dolgoletni zgodbi podjetja”. Razvijalec je namreč spočel že celo vrsto naslovov in v njihovem portfoliju najdemo kar nekaj kvalitetnih zadev: od serije avantur Deponia do predelave knjige The Pillars of the Earth iz leta 2018, ki na Metacriticu drži oceno 78.
Ko je “prva stran interneta” Reddit najavila mastno zaračunavanje dostopa do svojega API-ja, je veliko zunanjih aplikacij napovedalo, da so nove cene naravnost astronomske in da pod takšnimi pogoji delovanje teh preprosto ne bo mogoče. To je s sabo potegnilo glasen protest uporabnikov, saj te aplikacije omogočajo razne funkcije, ki jih uradna aplikacija ne podpira, hkrati pa vsebujejo orodja, ki olajšajo življenje moderatorjev.
Kljub vsem stavkam in praktičnemu nedelovanju nekaterih subredditov, saj so v protest stopili tudi moderatorji, se vodstvo Reddita ni premislilo glede te nove finančne strategije, ki je v veljavo stopila v začetku julija. Zaradi novih cen se je tako ugasnila popularna aplikacija Apollo, čigar lastnik Christian Selig je že prej opozoril, da bi glede na novo finančno politiko Apollo moral letno zaslužiti okoli 20 milijonov dolarjev, kar pa je praktično nemogoče. V skladu s tem je na Redditu spisal daljše poslovilno pismo in v žalost spravil lep delež uporabnikov – samo Apollo subreddita ima namreč več kot 800k naročnikov.
Poslovila se je tudi aplikacija BaconReader, ki je bila na sceni še dlje in je uporabnike na telefonih zabavala dolgih 12 let, če pa danes zaženete aplikacijo, vas bo pričakalo zgornje obvestilo, ki se uporabnikov zahvaljuje za uporabo, a da je dostop do API-ja preprosto predrag, tako da obratovanje ni več mogoče.
Pod rušo pa niso šle čisto vse aplikacije in nekatere se bodo poskušale rešiti preko sistema naročnine. V to smer gre aplikacija Now for Reddit, a osebje še ni najavilo cen in datuma prehoda na sistem naročnine. Skok na sistem naročnine je napovedal tudi Relay for Reddit in sicer v obliki nove aplikacije Relay Pro. Aplikacija je zdaj že na voljo in zase zahteva 3,69 € in je na voljo samo na Androidu, medtem ko še vedno obratuje tudi brezplačna verzija, ki pa so ji seveda šteti dnevi.
Naročnine so tako rešilna bilka nekaterih aplikacij, a uporabnikom te spremembe niso preveč všeč, saj na koncu koncev denar od njih ne bo romal na račun samega razvijalca, ampak v naročje Reddita, tako da bodo protestniki na koncu nakazovali denar tistemu proti kateremu v bistvu protestirajo.
Franšiza iger Final Fantasy se že kar nekaj časa bori z iskanjem svoje prave identitete. Dolgoletna serija ima sicer svoje korenine trdo zasidrane v žanru japonskih RPG-jev, a založnik Square Enix se je odločil serijo bolj približati zahodnemu občinstvu, zato je zlagoma začel spreminjati igralno formulo. Najprej se je poslovil potezni boj, ki je preklopil na nekakšno mešanico poteznega in akcijskega načina, nakar smo s predelavo igre Final Fantasy 7 prišli do točke, ko je potezni način skorajda povsem poniknil in smo ga gledali samo še pri sprožanju specialk.
Final Fantasy 16 se od svojih korenin najbolj umakne, zato jRPG prvin tule praktično ni več. Boj je zdaj povsem akcijski in še najbolj spominja na serijo Devil May Cry, zgodba pa je postala bolj odrasla in se več kot očitno zgleduje po knjigah in seriji Igra prestolov. Novi pristop vsekakor doda franšizi nekaj prepotrebne svežine, kar pa ne bo po godu vsem tistim, ki imajo radi razvoj lika in uživajo v razvoju sveta, ki se kroji glede na naše odločitve.
Razvojna ekipa: Square Enix Založnik: Square Enix Platforme: PS5 Nakup: Uradna stran Datum izida: 22. junij 2023 Igrano na: PS5
VIDEO RECENZIJA
Za razliko od petnajstega dela, ki se je dogajal v sodobnem času, nas šestnajsto poglavje vrne v srednji vek dežele Valisthea, ki ji vladajo različna kraljestva, vsa med njimi pa se potegujejo za moč kristalov Mother Crystals. Seveda to s sabo potegne kar nekaj zamer, tako da se v tem svetu neprestano vrtijo raznorazne politične spletke, ki se tičejo tudi našega glavnega junaka Clivea Rosfielda, princa ter naslednika prestola kraljestva Rosaria, ki je hkrati tudi ščitnik svojega mlajšega brata Joshue, ki govori s tako prisrčnim in nedolžnim glasom, da ti je v prvi minuti že jasno, da ga bo bodisi nekdo ugrabil ali pa kar ubil.
Igra nam v uvodnih urah lepo predstavi delovanje tega fantazijskega okoliša, kjer je magija sestavni del vsakdanjega sveta in je lahko hudo uničujoča. Tisti najbolj posebni izbranci se imenujejo Dominanti, njihova posebnost pa je vihtenje moči Eikonov in preobraženje v njihove mnogokrat titanske podobe. Vsak Dominant lahko v sebi nosi samo enega Eikona, ti posebneži pa niso nesmrtni, kar izveste že kaj kmalu na začetku, ko še šmrkavi Clive dobi svojo prvo večjo misijo, a ta ne gre po načrtih, zato še leta kasneje iščemo maščevanje za tistim, ki je grobo posegel v našo družino.
Naleteli boste na nekaj že znanih pošasti, ki pa jih boste pretepali v novem bojevalnem sistemu.
Zgodba je dokaj zakomplicirana in razvijalec nam že v prvi uri igranja nameče cel kup različnih imen ljudstev, vladarjev, Eikonov in razmerja med magičnimi uporabniki, tako da se zna hitro zgoditi, da začnete med sabo mešati vse te neznane pojme. K sreči se je razvijalec odločil v igro vdelati priročno mehaniko imenovano Active Lore, ki je v bistvu posebna enciklopedija, ta pa ima označene tiste trenutno najbolj pomembne pojme, ki držijo kratke razlage. Active Lore lahko prikličete pred sebe kadarkoli – tudi sredi vmesnih sekvenc, tako lahko odpravite vsaj nekaj štorijalne zmede in dobite vpogled v zgodovino sveta in nekaterih glavnih oseb.
Za razliko od petnajstega dela se Final Fantasy 16 ne odvija v odprtem svetu, ampak boste skakali skozi niz kratkih stopenj, ki so dokaj premočrtne. Vsake toliko sicer lahko skočite iz glavne poti in malce raziskujete, a kakšne resnične svobode ne boste našli, niti niso stranske poti kdo ve kako zanimive, saj vsebujejo kvečjemu samo kakšno skrinjo, ki vam prinese zlatnike ali surovine. Oboje vam pride prav pri kupovanju in nadgrajevanju opreme, a ta del igre ni kdo ve kako globok, je pa nujno potreben, saj boste brez boljših sabljic v boju tenko pisali.
Sistem Active Lore vam bo pojasnil marsikak dogodek v igri, dobili pa boste tudi vpogled v zgodovino sveta in nekaterih likov.
Final Fantasy 16 namreč ni ravno lahka igra. To je akcijska pretepačina, kjer izvajamo lahke napade, te kombiniramo z raznimi specialkami, zraven pa še vrtimo posebne moči Eikonov, ki jih boste nabrali skozi preigravanje kampanje. Uporabniški vmesnik je dobro zasnovan, tako da med preklapljanjem moči ne boste imeli težav, veliko pozornosti pa bo treba nameniti tudi bojevalni areni, saj je treba pametno napadati, se izmikati, parirati udarce ter imeti nasprotnika ali šefa ves čas na pecljih. Pri pretepanju je najbolj pomembno zbiti vzdržljivost nasprotnika, za te namene pa je treba uporabiti več trikov. Ko mu vzdržljivost prepolovimo, mu začnemo zadajati dvojne poškodbe, ko pa ga povsem izčrpamo, pa ga za nekaj časa onesposobimo, takrat pa je dobro nanj navaliti z vsem kar imamo.
Pri vsem tem vam bodo pomagali tudi vaši spremljevalci, ki jih boste nabrali tekom kampanje. Ti so odlično spisani, imajo svoje lastne osebnosti in nam v boju pridejo hudo prav. Neposredno jih sicer ne moremo nadzorovati, saj bi bilo v tem primeru preprosto preveč skakanja po menijih, kar bi zmotilo potek boja, a tudi sami znajo zase kar dobro poskrbeti.
Kompanjoni so odlično spisani in Cid je eden najboljših likov znotraj ne samo te igre, ampak Final Fantasyja na splošno.
Boj je resnično zabaven in čeprav na začetku postane že malce utrujajoč, se zadeve zopet popestrijo, ko dobite dostop do novih moči Eikonov. Potem so tu šefi, ki so pravi vizualni spektakel, ti večji grdavži pa zahtevajo tudi nekaj QTE sekvenc, v katerih je treba ob pravem trenutku stisniti sorodno tipko. Ta del se mi je zdel malce nepotreben, saj se mi QTE sekvence zdijo zastarele, a ne morem ugovarjati fantastičnim bojevalnim animacijam, ki jih prinesejo s sabo.
Malce manj navdušen sem bil nad RPG aspekti igre, ki jih je tule veliko manj kot v prejšnjih naslovih. Clive sicer pridobiva stopnje, a statistike se mu zvišajo same od sebe, na nas pa je samo to, da izberemo njegove posebne veščine. Vendar pa je svet tako linearen, da se nam nikoli ne zdi, da res na poseben način razvijamo svoj lik, kakšnih odločitev tekom igranja tudi ne boste sprejemali, manjka pa tudi kakšna res unikatna oprema, ki bi jo našli med raziskovanjem. Vse dobite sproti ali pa pokupite v trgovini, saj kot rečeno priložnosti za raziskovanje ni, stranske naloge pa so res ubožne in malce spominjajo na nekaj, kar bi gledali v MMO-ju Final Fantasy 14. Sicer te naloge kasneje lepo dopolnijo glavno štorijo, a vseeno bi bile lahko za igranje malce bolj raznolike.
Tudi oklepa ne boste menjali sami, lahko pa nase navesite tri dodatne kose opreme, ki se delijo na prstane in ogrlice. Square Enix je tule storil nekaj zanimivega, saj vam na začetku podari kose opreme, ki so v bistvu težavnostne stopnje: en prstan vam denimo podari možnost samodejnega izmikanja, spet drug omogoči avtomatsko proženje specialk enega od spremljevalcev. Gre za zanimiv sistem lajšanja kampanje, če vam je ta pretežka, a po drugi strani se boste s temi pomagalniki morali odreči prstanom, ki dejansko zvišajo statistike našega lika.
Grafično je tole čudovit naslov. Pripravite se na gledanje ogromnega števila vmesnih sekvenc.
Grafično je tole najlepši Final Fantasy do sedaj. Gre za resničnega predstavnika naslednje generacije iger, ki bi na konzoli PlayStation 4 verjetno kazala diapozitive. Na izbiro sta dva grafična načina: en za večjo ločljivost in drugi, ki to zmanjša a dvigne sličice na sekundo. Za tako hitro igro sem se seveda poslužil slednjega, a tudi pri tem sličice na sekundo niso bile povsem stabilne in včasih se je začutilo, da sem padel pod tridesetico. Pohvaliti moram še zvok in glasovno podajanje, saj se mi zdi to prvi Final Fantasy, kjer so angleški govorci presegli japonske. Navdušil me je predvsem Ralph Ineson, ki je s svojim globokim baritonom lik Cidolfusa naredil za mojega najljubšega, dobro pa so se odrezali tudi drugi. Končno smo tudi dočakali Final Fantasy, kjer govorci med dialogom ne spuščajo celega kupa medmetov, tako da “ahanja” “huhanja” tule ni, kar je rana, ki bo očitno krasila tudi drugi del predelave Final Fantasy 7.
Final Fantasy 16 v serijo prinese nekaj prepotrebne svežine, a želim si, da zaradi tega ne bi bilo treba plačati davka v obliki linearnih stopenj in manjše svobode pri razvoju lika. Igra je vsekakor vredna svoje cene in vam bo pri enem igranju prinesla desetine ur zabave, po končani zgodbi pa se lahko takoj vržete v ponovno preigravanje preko opcije New Game+, ki je v igro že vgrajena.
Razvijalec Fallen Leaf je povsem sveža ekipa ustvarjalcev, ki za sabo še nima izdanega projekta. To se bo spremenilo kaj kmalu, saj bomo že avgusta lahko začeli preigravati njihov prvi naslov Fort Solis, ta pa se bo uvrščal v žanr psiholoških znanstveno-fantastičnih trilerjev.
V igri bomo v vlogi Jacka Learyja odpotovali na zapuščeno postajo na Marsu, kjer je nekaj šlo narobe, zato je postaja zdaj temačna in praktično povsem zapuščena. Raziskovali ne bomo samo površino baze, ampak se bomo spravili tudi pod površje rdeče zemlje, kjer nas čakajo nove grozote. Pobeg iz postaje ne bo mogoč, saj se zunaj približuje ogromna nevihta, zaradi česar se bomo še bolj zaprli v izoliranost temačnih hodnikov in zračnih jaškov, iz teme pa bo na nas ves čas prežala neka nevidena nevarnost.
Fort Solis se glede na zapisano in prvi izdani napovednik sliši kot nekakšna kopija igre Dead Space, a razvijalec pravi, da temu ni tako, saj so se bolj zgledovali po igrah tipa Firewatch in Until Dawn. To pomeni, da nas čaka veliko raziskovanja in bolj malo boja, zaradi psihološkega vidika zgodbe pa se bomo ves čas spraševali, ali se grozljive reči okoli nas zares dogajajo ali pa smo zaradi izoliranosti začeli padati v norost, ki nas bo slej ali prej tudi izropala kisika.
Poleg zanimive zgodbe je Fort Solis izpostavljen tudi na račun bogate zasedbe glasovnih igralcev. Vlogo Jacka bo zasedel Roger Clark, ki se ga spomnimo kot Arthur Morgana iz igre Red Dead Redemption 2, pridružila pa se mu bosta še Troy Baker, ki je v The Last of Us odigral Joela in Julia Brown iz igre Last Kingdom.
Fort Solis bo bolj kratka avantura, ki jo bomo lahko dokončali v samo enem daljšem preigravanju, to pa je tudi eden prvih naslovov, ki bo v celoti izdelan znotraj pogona Unreal Engine 5.
Igra izide 22. avgusta za PC, PlayStation 5 in začuda tudi Maca, zaman pa jo boste iskali na konzoli Xbox Series X.
Kot vsaka stvar dandanes bomo tudi za uživanje v VR vsebini največ potegnili iz tega, če nekemu titanskemu podjetju mesečno primaknemo nekaj evrov. Podjetja takšne naročnine naravnost obožujejo, saj so ti mesečni izdatki dovolj majhni, da nekateri uporabniki sčasoma pozabijo, da so na zadeve sploh naročeni, čez leta pa se takšnih ljudi nabere dovolj, da se v blagajne podjetij preteče milijone evrov.
Skratka, podjetje Meta je najavilo – oziroma je to storil kar njen direktor Mark Zuckerberg – da je zdaj omogočena naročnina na servis Meta Quest+, ta pa je namenjen vsem tistim, ki se zabavajo na VR napravah Quest 2 in Quest Pro, zadeva pa bo nato omogočena tudi na prihajajočih očalih Quest 3, ki imajo načrtovan izid za letošnjo jesen.
Meta Quest+ bo deloval na podoben način kot denimo naročnina na Sonyjev servis PlayStation Plus. V zameno za mesečno naročnino, ki tu stane 7,99 € mesečno oziroma 59,99 € letno, boste vsak mesec dobili dve novi igri, ki ju boste lahko nato preigravali po mili volji vse do takrat, ko boste držali aktivno mesečno naročnino. Če to slučajno vmes prekinete, boste izgubili dostop do teh iger, a če se naročite nazaj vam bo dostop do preteklih naslovov ponovno omogočen.
Zanimivo je, da Meta namesto iger tule uporablja izraz “aplikacije”, kar morda zna pomeniti, da mesečno ne boste dobili dostopa samo do iger ampak tudi do aplikacij, ki vam omogočijo kakšno drugačno interakcijo znotraj VR svetov. No, za prvi mesec boste vsekakor dobili igri, pionirki na tem področju pa sta postali Pistol Whip in Pixel Ripped 1995. Obe igri se štejeta v julijsko ponudbo, v avgustovski ponudbi pa vas čakata igri Walkabout Mini Golf in Mothergunship: Forge.
Meta je za začetek uvedla tudi akcijsko ceno, ki stane vsega 0,92 € za prvi mesec. Ponudba velja samo za tiste, ki se boste za naročnino Quest+ odločili do 1. avgusta, tako da imate za razmislek še nekaj časa.
Razvijalca Frictional Games spremljam že dolgo in njegove igre sem preigraval dolgo pred tem, preden je prišel do svetovne slave preko igre Amnesia: Dark Decent, ki je postala popularna predvsem na račun tega, da je strašila streamerje. Frictional sicer igralno formulo grozljivk ni bistveno spreminjal vse od leta 2007, ko so spočeli svojo prvo igro Penumbra: Overture, a njihovi oboževalci tega od njih niti ne zahtevajo.
Vendar pa vse njihove igre niso bile uspešnice. Morda njihov najboljši izdelek se je rodil leta 2015, ko je ven prišla odlično zamišljena znanstveno-fantastična pripoved SOMA, ponovna oživite serije Amnesia pa se je zgodila leta 2020 in velja za njihovo najmanj kvalitetno igro. Frictional se je odločil krivico popraviti preko novo izdane igre Amnesia: The Bunker, ki je vsekakor pogumen korak v malce drugačno smer, a morda ravno zaradi tega nad njo ne bodo navdušeni vsi, saj izvedba igralne formule ni bila dovolj premišljena in zna občasno namesto strahu povzročati frustracije.
Razvojna ekipa: Frictional Games Založnik: Frictional Games Platforme: PC, PS5, PS4, XSX, XO Nakup: Steam Datum izida: 6. junij 2023 Igrano na: PC
NAPOVEDNIK
The Bunker nas postavi v redko obiskane jarke 1. svetovne vojne, v igri pa boste prevzeli vlogo francoskega vojaka Henrija Clementa, ki ga sredi srdite bitke raznese eksplozija, Henri pa se po njej zbudi sredi bunkerja, ki se nahaja globoko pod zemljo. Nikjer naokoli ni nobenega živega bitja in kmalu spoznamo, da nam bodo družbo delale samo tema, podgane, trupla in neka neznana pošast, ki nam je rada neprestano za petami, a se skriva ravno izven našega vidnega polja.
Igralna formula sledi predlogi preteklih Amensia iger. Naš Henri trpi za amnezijo, tako da se preteklih dogodkov ne spominja preveč dobro, njegovo zgodovino bivanja znotraj bunkerja pa bomo razkrivali preko okoli posajenih zapiskov, ki jih je občasno spisal sam Henri, ne manjka pa niti sporočil ostalih prebivalcev podzemnega oporišča, ki so nato izginili neznanokam. Ti zapiski so v bistvu naš edini način za spoznavanje zgodbe, saj kakšnih vmesnih sekvenc ne boste našli, zapuščena sporočila pa so v bistvu koščki sestavljanke, preko katere nato razrivamo usodo vseh naokoli preperelih trupelc.
Igra vam že takoj na začetku da vedeti, da brez generatorja ne boste daleč prišli.
Na začetku nam je jasno zgolj to, da teh ljudi niso pobili neki tuji vojaki, ampak neka zver, ki jim je iz nog in rok naravnost olupila meso. Dobro bi bilo torej iz bunkerja pobegniti, a kaj, ko je edini izhod zapečaten s skalami, edina rešitev za odpravo tega problema pa je TNT in sprožilec zanj, oboje pa se skriva nekje v temi.
K sreči naš Henri ni povsem nemočen. Ob boku mu stoji zvesti revolver, hitro pa najde ročno svetilko, ki pa jo je treba ves čas navijati. Problem je v temu, da so naboji za naše orožje praktično neobstoječi, svetilka pa zna samo za kratek čas razsvetliti prostor, a ne more poganjati naprav. Dobro potem, da kmalu na začetku naletimo na generator, ki osvetli skoraj celotni bunker in s tem prežene stran nevarne sence, a generator zahteva bencin, ki ga ni neomejeno in ko ga zmanjka, se ugasnejo tudi luči.
To je problem, saj ko se okolica zavije v temo stvari postanejo hudo nevarne. Med prvo uro raziskovanja boste ves čas slišali dihanje neke zveri, ki pa se skriva po temi, ne traja pa dolgo, da postane malce manj sramežljiva in vas začne neumorno zasledovati. Ko vas dobi v roke je igre običajno konec, kar ni samo strašljivo ampak tudi zamudno, saj igra ne omogoča samodejnega shranjevanja, ampak se je treba poslužiti ročnega shranjevanja, to pa je na voljo samo v posebni sobi, ki je v bistvu tik ob generatorju.
Pred pošastjo se lahko skrijemo, a nobeno skrivališče ni povsem varno.
Osnovni zaplet igralne formule je tako predstavljen. Igra od nas zahteva veliko raziskovanja temačnih hodnikov in zaprašenih sob, vendar bo to najbolj efektivno samo takrat, ko gorijo luči. Med tem omejenim časom se je tako pametno podvizati, a ne preveč, saj je monstrum občutljiv tudi na naše hitre korake in čeprav mu svetloba ni kaj preveč všeč, ga ta ne bo preprečila, da se zapodi za vami. A spet če se boste preveč obotavljali vas zna zaliti tema, pošast pa takrat veliko bolj podrobno preiskuje okolico in je še bolj nevarna. Pred njo se je moč skriti v omare ali pa pod razne postelje, a nič od tega ni 100 % rešitev, saj zna grdavž polomiti omare in vas izvleči izpod mize. Takrat je pobeg mogoč, a se bo največkrat končal fatalno, če pa ste ob tem ranjeni se znajo za vami zapoditi tudi podgane, ki vas lahko ubijejo in hkrati monstruma opozorijo na vašo lokacijo.
The Bunker na žalost ne vsebuje nobenih klasičnih ugank, a bo treba pobrati cel kup predmetov, ki vam nato odprejo pot naprej. Vse to bo treba tlačiti v zelo omejen inventar, tako da se bo treba včasih odločiti, da kakšno stvar pustite za sabo. Skoraj vsaka pobrana zadeva pa vam lahko pride prav, tako da je žongliranje s surovinami včasih kar naporno. Zapuščene cunje lahko denimo uporabite za kreiranje obližev, bencin za polnjenje generatorja in bombe pridejo prav za. No, eksplozije. Med raziskovanjem boste naleteli na veliko zaklenjenih vrat, ki jih boste mestoma lahko razstrelili ali pa razbili z opeko, a spet so to glasne stvari, ki znajo pritegniti neželeno pozornost nekoga drugega. Ves čas ste tako živčni, saj vas bodisi zasleduje monstrum ali pa se odštevajo zadnje sekunde brnenja generatorja. Boste preostali čas svetlobe izkoristili za hitro pretikanje še zadnje sobe ali pa bi raje pobegnili v zavetje varne sobe, kjer lahko shranite igro?
Atmosferičnost je vrhunska, še posebej jo boste cenili tisti, ki obožujete občutke izoliranosti in filme tipa The Thing.
Grafično gledano je tole lep naslov, vendar boste morali lepoto odkriti v enolični okolici bunkerja. Igra vas namreč ves čas drži zaprtega v te klavstrofobične hodnike podzemlja, tako da kakšne raznolikosti stopenj tule ne boste našli. Je pa zaradi tega atmosferičnost dogajanja na res visoki stopnji, saj je občutek izoliranosti skorajda popoln, glasbe ni nobene in tišino mrtvih rovov včasih prekinejo samo eksplozije na površju, ki nas opomnijo, da smo še vedno sredi aktivne bitke. Pohvaliti je treba še zvočno sliko, ki morda res ne vsebuje kakšne napete glasbe, a te niti ne potrebuje. Včasih je dovolj že to, da med pretikanjem neke sobane nenadoma slišiš nek sumljiv zvok in nato ugotoviš, da so bili to v bistvu samo tvoji koraki. Ob tem spoznanju se malce umiriš, a nato crkne luč, nakar naviješ svojo ročno svetilko, iz teme pa nato zaslišiš jezno dihanje “nečesa”.
Med raziskovanjem bunkerja boste naleteli tudi na eksplozivne pasti, ki jih ni moč razorožiti, a lahko ponagajajo zasledujočemu monstrumu.
Amnesia: The Bunker postreže z lepo dozo strahu in mehanika skrivanja in polnjenja generatorja je vsekakor zanimiva, a verjetno ne bo všeč vsem, saj imaš včasih enostavno dovolj neprestanega navijanja ročne svetilke in skrivanja. Tudi sama zgodba vas ne bo odpihnila, res prav pa bi prišle kakšne uganke oziroma še kakšna dodatna igralna mehanika, ki bi malce popestrila dogajanje. K sreči se vse skupaj ne vleče preveč in konec boste ugledali v nekako šestih urah igranja, v ponovno igranje pa vas vabijo kode za vrata in omarice, naokoli postavljene pasti in predmeti, saj je to ob vsakem igranju naključno generirano.
No, tole pa je lepo presenečenje. Ko razvijalec napove spremembo datuma izida smo že navajeni, da je bila zadeva bržkone zamaknjena v leto 2024, a razvijalec Larian se je obrnil proti vetru in včeraj napovedal, da bo njihov težko pričakovani RPG Baldur’s Gate 3 v bistvu izšel skoraj mesec prej kot pa je bilo sprva napovedana.
Originalni datum izida je bil 31. avgust, po novem pa bomo tretji del te epske fantazijske avanture igrali že od 3. avgusta dalje. Novica je ugodna samo za tiste, ki se boste preigravanja lotili na PC-ju, saj bo verzija za PlayStation 5 doživela malce zamika in bo po novem izšla 6. septembra.
Larian je spremembo datuma napovedal na Steamu, zraven pa pridodal razlago, da bodo igralci tako igro dobili na datum, ki jim bo omogočal več svobode pri igranju. Povedano po domače: Larian se je s tem izognil direktnemu spopadu z igro Starfield, ki izide 6. septembra, dva tako velika RPG-ja pa bi igralcem povzročala glavobol, Starfield pa ima za sabo tako močno oglaševalsko kampanjo, da zna ta zarezati celo v prodajo igre Baldur’s Gate 3.
Tretje poglavje serije Baldur’s Gate je v izdelavi že nekaj let in je prav tako že dolgo dostopna za igranje preko sistema Early Access. Larian, znan po svojem dvojcu iger Divinity: Original Sin 1 in 2, si je za uravnoteženje igralne formule in oblikovanje zgodbe vzel svoj ljubi čas in če ste se med tem časom izogibali kvarnikom in Zgodnjemu dostopu, potem bo čez pičel mesec ves vaš napor končno tudi poplačan.
Baldur’s Gate 3 izide na PC-ju in konzoli PlayStation 5, medtem ko naj bi bila verzija za Xbox Series X prav tako v izdelavi, a se je pri njej zapletlo zaradi konzole Xbox Series S, ki preprosto ni dovolj močna za sodelovalno igranje dveh igralcev. Ti problemi se zdaj razrešujejo, a bodo potrebovali nekaj mesecev, Xboxaši pa se bodo medtem zabavali v Starfieldu, ki bo umanjkal na konzoli PlayStation 5.
Podjetje Valve se je včeraj odločilo zagnati svojo vsakoletno razprodajo digitalne trgovine Steam in tako je pred nami spet stotine naslovov, ki se po znižanih cenah poskušajo izboriti za našo pozornost. Na seznamu znižanj boste seveda videli nekaj starih znancev, a tu je tudi nekaj novejših naslovov, ki se do sedaj prodajajo po največjih znižanjih doslej.
Sem notri lahko zlahka uvrstimo igro Call of Duty: Modern Warfare II, ki dostavi dobro kampanjo in nekaj večigralskih dobrot, vse to pa zdaj preigrate po -45 % znižani ceni na 38,49 €. Nakar je tule še Red Dead Redemption 2, ki trenutno stane 19,79 € in če držijo trenutne govorice bo tole lep spremljevalec predelavi prve igre, ki naj bi bila kmalu tudi uradno najavljena.
Cyberpunk 2077 je še ena tistih iger, ki je dobila zdaj dovolj popravkov, da se ji splača ponuditi priložnost za igranje – še posebej to velja za ceno 29,99 €. Ena najboljših predelav zadnjih let sliši na ime Dead Space, tej pa je zdaj bila odrezana cena za -30 % in jo lahko pridobite za 41,99 €.
Od novejših iger sta znižani še Jedi: Survivor, ki trenutno stane 52,49 € in EA-jev klon Monster Hunterja, ki sliši na ime Wild Hearts, ta pa je znižana za -40 % na 41,99 €. A to so samo tisti največji naslovi, saj je znižanih cel kup drugih biserov, ki so morda malce starejši, a še vedno hudo zabavni. Zasvojljivi Civilization VI je denimo znižan za kar -90 % na samo 5,99 €, iz te cene pa lahko potegnete stotine ur strateškega igranja, ki ga nato lahko še razširite preko nakupa prav tako znižanih DLC-jev.
Valve se je odločil tudi znižati ceno svoje prenosne naprave Steam Deck, ki je na voljo v treh različicah, vsaki od teh pa je bila posekana cena. Najcenejši model, ki na sebi nosi 64 GB prostora zdaj stane 377,10 €, za 256 GB bo treba odšteti 466,65 €, medtem ko najdražji model, z 512 GB prostora in zaslonom, ki ne blešči po novem stane 543,20 €.
To je samo nekaj izbrancev, polno ponudbo pa najdete na uradni strani. Razprodaja se izteče 13. julija.
Razvijalec FromSoftware trenutno dela na vsaj dveh večjih projektih: dodatku za igro Elden Ring, o katerem ne vemo praktično še ničesar in povsem novem delu serije Armored Core, o kateri pa se ne govori ravno veliko pa čeprav je izid čez pičla dva meseca.
Razlog za pomanjkanje novic glede igre Armored Core 6: Fires of Rubicon: za razliko od prejšnjih FromSoftwarovih iger tole ne bo namreč Soulsborne naslov, ampak igra z ogromnimi roboti, ki se bo igrala povsem drugače kot pa kakšen Elden Ring.
Novi igralni napovednik nam pokaže zadevo v akciji, posnetki pa so vzeti iz ene bolj zgodnjih misij. Nadzorovali bomo ogromnega in dokaj okretnega robota, ki bo lahko streljal rakete in z nasprotniki poračunal tudi od bližje. Po tleh se bomo lahko pomikali preko počasnega korakanja, raketni pogon pa bo nekakšen tek in zaradi njega bomo lahko drsali po površini in se celo dvignili v zrak, ves čas pa bo treba biti pozoren na sovražnika, nanj streljati in se hkrati izmikati tujim projektilom.
Pri bojevanju bo veliko vlogo igrala mehanika “stagger”, kar pomeni, da če bomo mehanske konzerve dovolj hitro zaporedoma zadeli z izstrelki, bo ta za nekaj časa onesposobljen, nakar mu bomo lahko zadali kritične udarce. Zadeva spominja na boj iz igre Final Fantasy 16, le da tukaj to pravilo velja tudi za nas, tako da če se ne bomo dobro izmikali, nas bodo projektili zabili v tla, letanje nam bo odvzeto, vmes pa bodo na nas padali udarci s kritičnimi poškodbami.
Armored Core 6 je videti kot naslov za specifičen tip igralca, ki ima rad ogromne robote, njihovo nadgrajevanje in mu ni odveč se poditi po mehanskih kompleksih. Okolica je v igralnem napovedniku videti nekam enolična in tudi nasprotniki niso bili nekaj preveč raznovrstni, a kot rečeno, posneto je vzeto iz ene od zgodnjih stopenj in morda se stvari kasneje malce bolj razgibajo.
Je pa čudno, da v tem igralnem posnetku nismo dobili nobenega vpogleda v uporabniški vmesnik, saj Armored Core 6: Fires of Rubicon izide že 25. avgusta za PC in konzole trenutne ter prejšnje generacije.
Franšiza Blader Runner je izjemno popularna, a vsebinsko hudo revna. Prvi film smo dobili leta 1982, nakar smo na nadaljevanje morali čakati vse do leta 2017. Kar se tiče iger nam je Westwood Studio leta 1997 prinesel eno pustolovščino, ki je šele lani dobila obnovo, to pa je od neke večje vsebine vse kar je. Franšiza torej dobiva novo vsebino, le da morate na njo počakati nekaj desetletij.
Založnik Annapurna Interactive je včeraj v svoji lastni konferenci napovedal nekaj svojih naslovov, ki nas čakajo v prihodnosti in med razodetimi naslovi je bila tudi igra Blade Runner 2033: Labyrinth, ki bo postala tudi prvi naslov, ki bo razvit znotraj založnika Annpurna Interactive in ne kakšnega zunanjega studia.
Kratki dražilnik ni preveč zgovoren in ne pokaže nobenega igranja. Nastopali bomo očitno v vlogi nekega detektiva, ki bo moral preko raziskovanja razkriti neko skrivnost. V videu lahko vidimo slavno pregledovanje scen preko katodnih monitorjev, nakar vidimo v temi nekega volka, ki očitno nekaj pomeni, a zaenkrat še ne vemo kaj. Na Steamu Labyrinth nosi oznake “avantura” in “raziskovanje”, tako da bo morda zadeva malce spominjala na tisto pustolovščino iz leta 1997. Vsekakor so tu prisotni vsi drugi prepoznavni elementi Bladerunnerja, kot je denimo turobna glasbena spremljava, ogromna okna, ki jih prečesavajo reflektorji letečih plovil in veliko ogromnih reklamnih panojev. Zgodba se bo odvijala po dogodku, imenovanem The Blackout, ko so nad Los Angelesom detonirale jedrske rakete, kar je zbrisalo strežnike podjetja Tyrell Corporation, ta pa je primarno zaslužen za izdelovanje replikantov.
Blade Runner 2033: Labyrinth žal še nima datuma izida, tako da bo treba najprej počakati na kakšen igralen posnetek, Annapurna Interactive pa več informacij obljublja v prihajajočih mesecih.
Razvijalec Rockstar je leta 2010 vsem PC-jašem pokazal sredinca in svoj kavbojski naslov Red Dead Redemption izdal samo za konzoli PlayStation 3 in Xbox 360. S tem so se začela dolgoletna ugibanja o temu, kdaj bo zadeva naposled uradno prispela tudi na PC, vendar pa predelave ni in ni bilo. Govorice niso potihnile niti leta 2018, ko je izšlo nadaljevanje Red Dead Redemption 2, ki je kasneje vendarle prispelo tudi na računalnike, a s sabo ni prinesla izvirnika, ki zaenkrat ostaja ujet na konzolah predprejšnje generacije.
Zadnje konkretne govorice o morebitni predelavi smo slišali lani julija in te niso bile dobre. Rockstar naj bi res razmišljal o predelavi iger Red Dead Redemption in GTA 4, a ker je bila predelava Grand Theft Auto: The Trilogy tak polom, naj bi se založnik Take-Two premislil in ukinil nadaljnje takšne projekte.
Vendar pa jih morda ni povsem vrgel v koš. Spletna stran Gematsu je opazila, da je korejski odbor za starostne oznake v svojo podatkovno zbirko 15. junija vnesel novo klasifikacijo CC-NV-230615-001 in to ravno za igro Red Dead Redemption. Pri korejski klasifikaciji pomeni oznaka “NV” konzolno igro, za PC-je pa se uporablja “NP”, a čeprav je oznaka za konzolni naslov, to ne pomeni, da zadeva ne bo izšla za PC.
So the Korean rating board stuff could be the first sign that work on RDR1's remaster/next-genport got unpaused at some pointt in the last year.
To je povsem nova klasifikacija igre, kar pomeni izdajo igre, ki je do sedaj še nismo dobili. Klasifikacije za originalno igro na konzolah Xbox 360 in PlayStation 3 in za kolekciji Undead Nightmare Collection in GOTY Edition obstajajo ločeno, tako da je pred nami oznaka za povsem svež vnos, za katerega bi bilo bolj malo smisla če ne bi Take-Two pripravljal novo izdajo igre.
To je zaenkrat najbolj uraden znak doslej, da Rockstar res nekaj pripravlja, čeprav ni ničesar uradno najavil. Korejske starostne oznake so v zgodovini že večkrat na takšen način predčasno razkrile igre – v bližnji preteklosti se je to zgodilo za igri Marvel’s Midnight Suns in God of War: Ragnarok.
Če je stvar resnična, potem bo zanimivo videti v kakšni obliki se bo pojavila. Bo Rockstar ponudil samo večjo ločljivost in malce izboljšane teksture kot v Grand Theft Auto: The Trilogy? Ali pa so se iz tega nekaj naučili in nas čaka predelava v pogon Red Dead Redemption 2? Ne ostane nam drugega kot čakanja in nekateri ugibajo, da se zna nekaj zgoditi 26. oktobra, ko bo nastopila 5. obletnica izdaje igre Red Dead Redemption 2.