🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 124

Film Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves je videti presenetljivo zabavno

0

Ko je Paramount prvič najavil, da delajo nov film v svetu namizniške zabave Dungeons & Dragons, je redkokdo od veselja v zrak zalučal klobuk. Vendar pa je že prvi napovednik to nenavdušenje korenito spremenil, saj smo dobili vpogled v presenetljivo zabavno avanturo, ki se ne jemlje preresno in med ljudmi je vzklilo majhno upanje, da znamo končno dobiti soliden filmski izdelek, ki se ponaša z licenco Dungeons & Dragons.

Pred kratkim je film Honor Among Thieves dobil še drugi napovednik in zdaj je jasno, da nas bo pri ogledu čakalo kar nekaj zabave. Zaplet sicer ni nekaj, o čemur bi se pisale knjige, saj bo tole preprosta avantura, kjer banda tatov poskuša izmakniti nek predmet, a pri tem naletijo na težave, ko srečajo napačne ljudi.

Probleme pa jim ne bodo povzročali samo humanoidni nasprotniki v oklepih, ampak bodo sredi ječ naleteli tudi na cel kup pasti, za petami pa jim bo tudi en zelo velik zmaj, ki je očitno pojedel čisto preveč mastnih ovac, zato se zaradi svoje obilnosti bolj težko dvigne v zrak, a njegove čeljusti še vedno vsebujejo cel kup nazobčanih zob.

Vse skupaj je videti kot presneto zabavna avantura, ki bo imela tudi močno igralno zasedbo. Chris Pine ob odigral barda Edgina, Michelle Rodriguez pa bo barbarka Holga, po robu pa se jima bo postavil zlobni Forge, ki ga bo odigral Hugh Grant.

Film bosta režirala John Francis Daley in Jonathan Goldstein, ki sta leta 2018 spočela dokaj zabavno komedijo Družabni večer in sta verjetno glavni razlog, da ima Honor Among Thieves dejansko nek potencial. Film bomo v kinih gledali 31. marca 2023.

Uf, Forspoken ima očitno ogromno problemov

0

Po letih razvoja in večkratnih prestavitvah bo igra Forspoken, nova franšiza izpod rok založnika Square Enix, danes končno doživela svoje rojstvo. Mi kopije za recenzijo (še) nismo prejeli, a glede na prve vtise vseh tistih večjih spletnih časnikov, se igranja ne veselimo preveč.

Forspoken je slabe vtise dajal že ob svoji promociji, saj so napovedniki kazali RPG v odprtem svetu, kjer bo glavna junakinja Frey neprestano vrtela jezik in se pogovarjala s svojo zapestnico, dialogi pa so bili naravnost grozni.

Če v Google vtipkate besedno frazo “Forspoken cringe” boste dobili cel kup zadetkov in recenzije so potrdile zle slutnje, saj je zgodba očitno zanič, liki pa so spisani kot nekaj, kar se hudo trudi imitirati nekaj iz Marvela, a izpadejo samo blede kopije. Poleg tega so ljudje po vseh filmih in serijah že pošteno siti tosortnih dialogov, ki se vedno jemljejo samo na pol resno in osebe morajo vedno pripomniti neko zmedeno sarkastično pripombo.

Internet se počasi polni s primeri slabega dialoga, čuti pa tudi se, da Frey in zapestnica nimata prav nobene kemije. Pisci so očitno želeli igralca šokirati s kletvicami, kar je vedno znak bolj zanič scenarija, saj ko ti enkrat gre za nohte in nimaš česa pametnega za povedati, vedno prav pride beseda “fuck”.

Vendar pa Forspoken nima samo težav pri slabih dialogih, ampak očitno tudi v optimizaciji. YouTube kanal Digital Foundry je spočel obsežno recenzijo igre na konzoli PlayStation 5 in rezultati so dokaj porazni. Igra vsebuje več grafičnih načinov in pri takšnem hitrem naslovu veliko šteje 60 sličic na sekundo. Tega igra ponuja pod “Performance” možnostjo, a na nekaterih območjih igra rada pade globoko pod številko 60. Ne samo to, takrat se začne tudi dinamična ločljivost, ki sliko v nekaterih primerih zniža na ubožno ločljivost 720p. Način “Quality” poskuša dvigniti ločljivost in igranje ohraniti pri stabilnih 30 sličicah na sekundo, a tudi to je očitno spodletelo, saj igra včasih pade na vsega 20 sličic na sekundo. Tehničnih napak tule še ni konec, saj je na splošno grafična podoba videti slabša od tiste iz napovednikov, pogon Luminous Engine pa ima tudi ogromne težave z osvetlitvijo.

Dodaten alarm za preplah je dejstvo, da Square Enix ni nikomur poslal v recenzijo verzijo igre za PC, tako da kdo ve, kakšni problemi z optimizacijo nas čakajo tam. Imamo občutek, da izid na PC-ju ne bo šel ravno po načrtih in da zna biti jeza velika, saj Forspoken na Steamu stane 80 €.

Forspoken se za igranje odklene danes popoldne in zanimivo bo videti, če se bo povprečna ocena 68 iz Metacritica za PlayStation 5 preselila tudi na PC verzijo.

Igra The Last Of Us Part 1 zaradi HBO-jeve serije poskočila v prodaji

2

Razvijalci in založniki se radi pohvalijo s prodajo – če je ta dobra. V nasprotnem primeru so pridno tiho in ta tišina je obeležila tudi predelavo igre The Last of Us, ki je izšla samo za konzolo PlayStation 5 in to pod ceno 80 €.

Veliko kritikov, med njimi smo bili tudi mi, smo se upravičeno spraševali o smiselnosti te predelave, hkrati pa se nam je cena zdela pretirana. Vendar pa se zdi, da je Sony takrat igral napredni 4D šah, saj predelava ni bila nujno namenjena veteranskim igralcem, ampak tistim, ki se z igro pred tem še niso srečali ter vsem gledalcem, ki jih bo prevzela nedavno izdana premiera serije na HBO-ju.

Strategija se je očitno obnesla, saj spletna stran Games Industry poroča o masovnem skoku glede prodaje. Digitalnih številk sicer nimamo, zato se je treba zanašati samo na prodajo fizičnih kopij znotraj Združenega kraljestva. Vendar pa so številke dovolj zgovorne, da lahko predvidevamo velik poskok prodaje tudi znotraj digitalne trgovine. Sveži podatki prodajne lestvice kažejo, da je The Last Of Us Part 1 zabeležil kar 238 % skok v prodaji, zaradi česar se je igra zavihtela na 20. mesto najbolj prodanih iger. Dobro se je odrezala tudi prejšnja verzija igre The Last of Us: Remastered, ki je prav prišla tistim, ki si lastijo samo konzolo PlayStation 4 in bi radi zgodbo izkusili na cenejši način – tam se je prodaja povečala za 322 %, s čimer si je igra prislužila 32. mesto. Sicer trenutno na vrhu kraljuje novoizdana ekskluziva za Nintendo Switch, Fire Emblem Engage, drugo mesto pripada igri FIFA 23, na tretje pa je padel God of War Ragnarok.

Igra je šla za med kljub dejstvu, da je za njo treba še vedno odšteti polnih 80 €. A ne povsod – trgovina EIGRE.si ponuja fizično verzijo za vsega 60 €.

Internet je te dni poln debat glede HBO-jeve serije. Nedavno izdana druga epizoda serije je naenkrat pred televizorje privabila 5,7 milijona gledalcev, kar je za 22 % več v primerjavi s premiero. Warner je ponosno zapisal, da je to največji poskok v gledanosti HBO-jeve originalne produkcije doslej in nekako je že zdaj logično, da bo 2. sezona kmalu uradno potrjena.

Tudi Google je za vse obiskovalce iskalnika pripravil manjše presenečenje. Če v iskalnik vtipkate frazo “The Last of Us”, se vam bo spodaj izrisala rdeča gobica, ob kliku te vam bodo ekran prevzele glive, ki so glavni krivec za apokalipso serije in iger.

Prodaja The Last of Us Part 1 bo doživela še en poskok, saj se za marec pripravlja predelava igre za PC.

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty bo največji dodatek v zgodovini CDPR-ja

0

Pošteno smo že zakorakali v leto 2023, ki obljublja veliko AAA naslovov, med njimi pa najdemo tudi dodatke za že obstoječe igre. Oboževalci CDPR-jevega univerzuma Cyberpunk 2077 bodo po dobesedno letih popravkov letos končno dobili tudi nekaj sveže igralne vsebine, ta pa bo izšla pod naslovov Phantom Liberty.

Gre za povsem novo zgodbo, ki se bo dogajala na delu mesta Night City, ki ga prej še nismo mogli obiskati. Še vedno bomo zastopali vlogo V-ja, le da se bo ta tokrat moral spopasti z zapletom, ki se ga ne bi sramoval kakšen dober vohunski triler, zaplet zgodbe pa zaenkrat ostaja zavit v skrivnost. Razvijalec CD Projekt RED je med igralce podelil vest, da se v avanturo zopet vrača Johnny Silverhand, ki ga bo zopet odigral Keanu Reeves, tokrat pa se mu bo pridružil tudi igralec Idris Elba v vlogi FIA agenta Solomona Reeda. Slavnih imen tu še ni konec, saj bomo v dodatku poslušali tudi glas Sashe Grey, ki je bila nekdaj pornozvezdnica, zdaj pa ima lepo kariero na Twitchu, v Phantom Liberty pa bo odigrala vlogo radijske DJ-jke Ash.

CDPR se je nedavno razgovoril za poljsko spletno stran Parkiet, v njej pa je Marek Bugdoł povedal, da bo Phantom Liberty njihova največja in najdražja razširitev do sedaj. K temu je še dodal, da so zaenkrat zadovoljni glede poteka razvoja, žal pa še vedno ni mogel podati kakšnega točnega datuma izida.

Da bo tole največji dodatek v zgodovini njihovih iger je kar pogumna izjava. CDPR je imel do sedaj pod prsti samo eno igro, ki je dejansko prejela dodatke in to je bil The Witcher 3: Wild Hunt. A ta je prejela dve pošteni razširitvi Hearts of Stone ter Blood and Wine. Še posebej slednji dodatek je bil resnično obsežen, saj je vpeljal povsem novo pokrajino, ki je imela svojo glavno zgodbo in stranske naloge, to pa je zahtevalo mnogo ur igranja. Seveda pa ni vse v velikosti, ampak tudi kvaliteti, zato res upamo, da vse skupaj niso samo prazne samohvale, ampak da bomo letos resnično dobili izdelek, ki bo popravil sloves originalne igre in nas pripravil na prihajajoče nadaljevanje.

Bizarno dogajanje okoli igre Fire Emblem Engage in flirtanja z enajstletnico

0

Igra Fire Emblem Engage je stara samo še tri dni, pa se okoli nje že dogaja burna debata. Franšiza Fire Emblem je sicer stara že več kot 30 let in Nintendo je skupno v tej seriji izdal kar 17 naslovov in predelav, kar pomeni, da si je preko tega nabral kar zvesto igričarsko bazo.

O Emblemu pa se je začelo govoriti že kak teden pred uradnim izidom, saj je na splet ušel celoten scenarij igre, ki so ga tisti najbolj goreči pristaši začeli pozorno pregledovati, pri temu pa so naleteli na kar nekaj presenečenj. Nintendo je namreč pri angleškem prevodu poskrbel za kar nekaj preoblikovanja dialoga, ki je v zahodno govorečem jeziku veliko bolj nedolžen kot pa tisti, ki ga berejo na domačem japonskem ozemlju.

Zagnal se je vik in krik glede cenzure in za zdaj še ni čisto jasno, ali je to namerno predrugačenje vsebine ali pa je vse skupaj samo posledica bolj površnega prevoda. Vendar pa je jasno, da igra vsebuje kar nekaj bizarnih pogovorov s stranskimi osebami, ki so mladoletne in vse skupaj na koncu izpade močno bizarno, če ne že kar nagnusno.

Največja kontroverznost se vrsti okoli Anne, ki jo sreča naš glavni junak Alear, ki zastopa vlogo ponovno obujenega zmaja v vlogi 17-letnega najstnika. Alear lahko med igranjem kuje vezi z drugimi osebami in ta razmerja dviga na višjo stopnjo. Med njimi se znajde tudi Anna, ki pa je stara vsega 11 let in igralec lahko pri njej pride do res bizarnega dialoga, kjer Anna našemu junaku podeli darilo na praznik Lover’s Day.

Kakor lahko vidite na zgornji sliki je dialog med angleško in japonsko verzijo praktično povsem drugačen. Japonska verzija med vrsticami priznava, da je Anna še otrok, ampak da vseeno ni nič narobe pri temu, če si podelita darili. Na spletnem forumu Resetera je nekdo prevedel ostale vrstice, ki pokažejo dodatne čudnosti. Vrstica, kjer Anna pravi, da bo Alearja predstavila kot svojega “significant other” oziroma partnerja, je napačno prevedena, saj je pravilni prevod “kot zelo posebno osebo v mojem življenju”.

A po drugi strani ji nato Alear podari prstan obljube in ji zraven navrže, da je premlada da bi bila od koga ljubimka, ampak da sta vseeno lahko partnerja, kar je presneto bizarna stvar, ki jo kdo reče enajstletnici in nič čudnega potem, da se je prevajalcu prižgal rdeči alarm in je dialog na koncu povsem predrugačil. Takšno pogovarjanje bi lahko zlahka označili za “grooming”, to pa je tehnika, preko katere se storilec želi približati mladoletni osebi, pridobiti njeno zaupanje in jo zavezati k sebi vse dokler ta ne doseže polnoletnosti.

Na Twitterju in raznih spletnih forumih se je okoli tega že razvila burna debata. Nekateri zadevo označujejo za pretiravanje, drugi pa za nekaj nagnusnega. Vsekakor je zadeva vsaj čudna, saj preprosto ni razloga, da bi v igro in takšne dialoge vključeval enajstletnico. Alear je tudi sam mladoleten, a v igri mu je onemogočeno flirtanje z liki njegove starosti, se pa lahko spusti v razmerje z veliko starejšimi ženskami, kar je zopet narobe.

Nintendo kakšne uradne izjave še ni podal, a verjetno potiho upa, da vse skupaj čim prej izgine iz očesa javnosti.

Robotski eksoskelet naredil velik korak do domače uporabe

0

Če ste se morda pozabavali v igri Cyberpunk 2077 ali pa si nemara ogledali kakšen futurističen film, potem že veste, da invalidnost ali pa težave z manjkajočimi okončinami v prihodnosti ne bodo predstavljale kakšnih večjih ovir. Znanost bo namreč slej kot prej napredovala do stopnje, ko si bomo lahko pomagali preko kibernetičnih vsadkov in eksoskeletov, ki nam v igrah celo dajo nadnaravne sposobnosti tipa višji skok ali pa neznanska moč in ni napačno mišljenje, da si bo nekdo v prihodnosti želel kibernetične nadgradnje, pa čeprav z njim, v fizičnem smislu, ne bo nič narobe.

Vendar pa je do takrat še daleč, je pa treba zapisati, da je napredek na tem področju znaten. Obstaja namreč že več eksoskeletov, ki invalidu pomagajo do hoje. Podjetje Wandercraft je pri kovanju svojih izdelkov najbolj izpopolnjeno, saj je iznašlo eksoskelet Atalante X, kjer oseba za premikanje ne potrebuje palice, ampak robotska opora prevzame skoraj čisto vse naloge.

V videu je sicer zadeva še vedno videti nekoliko okorno, a že zdaj je videti impresivno. Atalante X omogoča stabilizacijo, tako da se uporabnik lahko ustavi in rokuje z raznimi vsakdanjimi predmeti, se spravi v kuhanje večerje in se lahko tudi usede na kavč. Premikanje se sicer izvaja preko kontrolerja, saj bi za tisto naslednjo verzijo izdelka izvajanje različnih ukazov moral implementirati v direktno povezavo z možgani, kamor pa Wandercraftov izdelek še ni prišel.

Vendar pa je razvoj v zadnjih letih lepo napredoval in pred kratkim je podjetje doseglo nov velik cilj. Pridobili so namreč dovoljenje iz strani ameriškega FDA-ja, ki je njihova uprava za hrano in zdravila, za uporabo pri rehabilitaciji bolnikov, ki jih je zadela kap. Pri takšnem okrevanju je pomembna tudi mobilnost in hoja, čeprav s pomočjo eksoskeleta, tule igra veliko vlogo, saj dobi uporabnik nazaj občutek normalnega premikanja in daje večjo svobodo pri uporabi rok.

Wandercraft pravi, da bo prve svoje izdelke v ZDA dobavil v prvi četrtini 2023, podjetje pa naj bi v naslednjemu letu ali dveh znatno razširilo svoj doseg in poslovanje. Uradna stran izdelka pravi, da je njihov naslednji cilj eksoskelet ponuditi tudi izven rehabilitacijskih centrov za domačo uporabo, a kakšnega časovnega okvirja za to še niso navedli.

Blizzardove igre bodo z današnjim dnem umaknjene iz Kitajske

Blizzard je novembra lani med svoje sledilce podal presenetljivo vest, ki se tiče kitajskega trga. Ta deluje malce drugače kot druge države, saj komunistična partija natančno preučuje vsak izdani naslov in za izdajanje iger in njihovo podporo se morajo zahodni razvijalci navezati s kakšnim domačim podjetjem, ki drži pristojne licence in dovoljenja za vzdrževanje iger.

Blizzard je na tem področju že 14 let sodeloval s podjetjem NetEase, konec lanskega leta pa so se v partnerstvu pojavile težave. NetEase se je namreč odločil, da pogodbe ne bo obnovil. Blizzard je nato podjetje prosil za podaljšanje pogodbe v razponu šestih mesecev, ta čas pa bi jim dal možnost iskanja novega partnerja.

Veliko ljudi je nato pričakovalo, da se bo situacija zagotovo razrešila, še preden napoči skrajni rok, vendar pa se to ni zgodilo. NetEase je namreč zavrnil tudi podaljšanje pogodbe, zaradi česar se je zdaj Blizzard znašel v težki situaciji. Rok pogodbe se namreč izteče danes, 23. januarja, kar pomeni, da bodo z današnjim dnem iz kitajskega trga izginile igre kot so World of Warcraft, Heartstone, Warcraft 3: Reforged, Overwatch 2, Starcraft 1 in 2 ter Diablo 3. Izjema tule je samo Diablo Immortal, ki je bil sklenjen pod drugo pogodbo in bo tako Kitajcem še vedno na voljo za igranje.

Za nas se to morda ne zdi neka velika novica, a za Blizzard je to velik finančni udarec, saj so vse te njihove igre na Kitajskem hudo popularne. To še posebej velja za World of Warcraft, ki naj bi bil najbolj popularen ravno na kitajskih tleh, ta MMO pa naj bi tam držal okoli 3 milijone igralcev. Zaradi umika igre iz njihovega trga je Blizzard razvil posebno orodje, ki igralcem omogoča prenos informacij glede njihovih likov in vse nabrane opreme, tako da bo igralec, ko bo Blizzard našel novega kitajskega operaterja, spet lahko nemoteno nadaljeval s svojim igranjem.

Kaj točno je šlo po zlu sicer ni znano, je pa NetEase za kitajsko spletno stran navedel, da je Blizzard ni želel dostaviti poštene pogodbe in da je med njihovimi pogovori snubil tudi druge kitajske uvoznike, kar jim spet ni bilo po godu.

343 Industries bo še naprej na čelu franšize Halo

0

Po novici, da bo Microsoft do marca odpustil 10k zaposlenih, se je med spletno rajo razširila debata glede prihodnosti franšize Halo. Zastavnonošna serija konzol Xbox je v zadnjih letih namreč padla v težke čase, saj po prvih igrah razvijalec Bungie šel svojo pot, nadzor nad razvojem novih iger pa je prevzel 343 Industries, ki pa je imel že od začetka kup težav.

Vsi njihovi projekti so namreč kazali velike probleme. Igralci niso bili preveč navdušeni nad njihovim prvim lastoročnim nadaljevanjem Halo 4, še večjih kritik pa je bil deležen Halo 5: Guardians, ki ga mnogi smatrajo za najslabši del celotne franšize. Tudi predelava prvih treh Halo iger in samostojnega dela Reach jim ni šla od rok, saj je bila zbirka The Master Chief Collection na začetku polna hroščev, a je bila sčasoma popravljena in končno tudi predelana za PC.

Razvijalec se je na koncu želel odkupiti s povsem svežim začetkom, v to smer pa je šel projekt Halo Infinite, a seveda so se tudi tule pojavile težave in morda se še spomnite tiste katastrofalne prve predstavitve igre, ki je hitro postala predmet norčevanj. Infinite je bil nato zamaknjen, na koncu pa je le izšel v 2021 in njegova kampanja je požela tako pozitivne, kot tudi negativne kritike.

Infinite bi moral služiti kot temelj, na katerem bi 343 Industries gradil novo vsebino, a ta je prihajala prepočasi. Večigralski del je bil na začetku noro popularen, vendar pa se je nekaj časa zdelo, da 343 Industries niti ne ve, v katero smer sploh želi razviti nadaljnje izkušnje, medtem ko enoigralska kampanja ni dobila ničesar novega, razen možnosti sodelovalnega igranja.

Zaradi vseh teh težav so nekateri igralci že dolgo pozivali, da naj se 343 Industries umakne iz projekta in se razvoj zaupa nekomu drugemu. Microsoft ima vsekakor pod prstom nekaj talentiranih studiev in res bi bilo zanimivo videti, kaj bi v Halo vesolju postoril kakšen id Software. Odpuščanja naj bi še posebej prizadela 343 Industries, kar naj bi privedlo do rekonstruiranja studia in nihče ni zares vedel, kakšna sploh je prihodnost tega razvijalca in, če ta sploh obstaja.

No, Halo očitno ne gre nikamor. Vodja razvijalca Pierre Hintze je na Twitterju zapisal, da Halo in Master Chief ostaja zavezana pri temu razvijalcu, ki bo še naprej koval enoigralske in večigralske izkušnje v prihodnost. Kaj to pomeni ne ve nihče, a res upamo, da bo reorganizacija studia privedla do nekakšne vizije, ki bo prinesla kvalitetne igre v Halo franšizi, saj si ta to nenazadnje tudi zasluži.

Igra Marvel’s Avengers gre septembra v pokoj

0

Projekt Marvel’s Avengers je izšel leta 2020 in se je še pred svojim rojstvom znašel v velikih težavah. Igra je namreč velik del igričarske baze razjezila z dejstvom, da ni klasičen enoigralski naslov, ampak “live service” igra, ki se je prodajala po polni ceni, nato pa še oderuško služila preko hrpe mikrotransakcij.

Žegna iz strani igralcev tako ni dobila, prijazni pa niso bili niti kritiki, ki so se zraven pritoževali nad pomanjkanjem vsebine, slabo optimizacijo in hrošči, ki so dandanes postali že stalnica visokoproračunskih iger.

Založnik Square Enix je povrh vsega za izdelavo naslova zasužnjil razvijalca Crystal Dynamics, čigar moč je bila od vedno izdelovanje vrhunskih enoigralskih naslovov, med katerimi najdemo serijo naslovov Tomb Raider, še pred tem pa so izdelali legendarno vampirsko franšizo Legacy of Kain.

Prodaja je bila zato slaba in nad njo že v prvem letu od izida ni bil navdušen niti Square Enix. Nekateri so takrat predvidevali, da bo zadeva šla pod rušo v roku nekaj mesecev, a založnik je dejansko še naprej podpiral naslov in šele zdaj, po treh letih, bo plamen igre Marvel’s Avengers vendarle ugasnil.

Vendar to ne kar takoj. Razvijalec je na uradni strani zapisal, da bo igra 31. marca letos dobila še svojo zadnjo večjo posodobitev 2.8. in uravnoteženje igralnih razredov. Takrat se bo trgovina z mikrotransakcijami tudi zaprla, vsa kozmetika pa bo postala postala povsem brezplačna.

30. september pa je tisti datum, ko bo igra povsem nehala dobivati vsebinske in tudi vsesplošne posodobitve. Na ta isti dan bo ukinjena tudi sama prodaja igre, tako da bo ta na voljo samo tistim, ki si jo že lastijo raznih platformah. Square Enix ne bo kar naravnost ugasnil strežnikov, saj bo tako enoigralski, kot tudi večigralski del še vedno dostopen, vendar je seveda samo vprašanje časa, kdaj bo tudi to ukinjeno. Razvijalec namreč pravi, da po 30. septembru ne more obljubiti, da bo še naprej krpal hrošče in po strežnikih lovil goljufivce.

Marvel’s Avengers se tako poslavlja, razvijalec Crystal Dynamics pa se vrača na svoja stara pota. Square Enix je lani ta studio prodal v roke založnika Embracer, ta pa mu je skoraj takoj naložil delo na novem Tomb Raiderju, razvijalec pa naj bi se podal tudi v ponovno oživitev zapuščine Legacy of Kain

Sony z novim napovednikom obljublja rodovitno leto 2023 in upokojitev konzole PlayStation 4

0

Medtem, ko potrpežljivo čakamo, da Sony za nas pripravi kakšno obsežnejšo konferenco tipa State of Play, ki jo je nazadnje pripravil septembra lani, se bomo morali zadovoljiti z novim napovednikom, ki prikaže tiste najbolj zanimive naslove letošnjega leta.

In bera ni majhna. Sicer smo že večkrat zapisali, da bomo letos dobili cel kup iger, ki so bile napovedane že vnaprej ali pa so bile v 2023 prestavljene od lani. Teh naslovov je dovolj, da je imel Sony dovolj posnetkov za dvominutni video, seveda pa ne smemo pozabiti, da tudi Microsoft za letos pripravlja cel kup svojih projektov, ki jih nameravajo bolj podrobno razkriti konec januarja.

Kar se tiče ekskluziv Sonyjeve lastne produkcije je bera bolj skromna, saj sta zaenkrat uradno razkrita bila samo Spider-Man 2 in Horizon Call of the Mountain. Vendar pa je tule še kar nekaj iger iz strani drugih založnikov, kot sta denimo Forsaken in Final Fantasy 16 – ob prihajata iz strani založnika Square Enix in bosta igralna samo na konzoli PlayStation 5.

Ostali naslovi se bodo pojavili tudi na PC-ju in konzoli Xbox Series X, je pa zanimivo dejstvo, da boste v seznamu našli bolj malo iger, ki jih bomo lahko poganjali tudi na konzoli PlayStation 4. To je navsezadnje razumljivo, saj je PS4 zdaj star že 10 let in gre lahko zasluženo v upokojitev. Microsoft je sicer že konec 2020 zaustavil proizvodnjo konzole Xbox One, Sony pa je lani, zaradi vsega pomanjkanja, naročil proizvodnjo milijon dodatnih konzol PlayStation 4. Zaloge aktualnega PlayStationa 5 naj bi zdaj končno dosegle povpraševanje in Sony je na konferenci CES zatrdil, da je pomanjkanja teh zdaj vendarle konec.

Poleg vseh teh iger namerava Sony čez pičel mesec izstreliti tudi naslednjo generacijo VR očal PS VR2, ki jih bomo lahko uporabljali izključno na PlayStationu 5. Za nadgradnjo konzole je tako napočil skrajni čas in če te še vedno ne najdete nikjer, obiščite naš uradni sledilnik, ki spremlja zalogo konzol v vseh večjih slovenskih trgovinah.

Microsoft bo odpustil 10k delavcev, prizadeti bodo tudi razvijalci iger

0

V zadnjem letu je tehnološka industrija množična pričela z zategovanjem pasov in rezultat tega so bila množična odpuščanja, temu trendu pa se ni mogel izogniti niti Microsoft. Ameriški gigant je včeraj najavil žalostno novico, da bo pri njih službo izgubilo nekje 10.000 delavcev , kar predstavlja nekje 5 % njihove celotne delovne sile.

Službe bodo sekane na različnih sektorjih, spletna stran Bloomberg in njihov novinar Jason Schreier pa poročata, da pri tem ne bodo izvzeti niti razvijalci iger. Odpravnine so dobili nekateri člani studia The Coalition, ki je znan po svoji franšizi Gears of War, od sodelavcev pa so se morali posloviti tudi nekateri člani Bethesde, ki jo je Microsoft kupil za dobrih 7 milijard dolarjev.

Zdi se, da je med razvijalci največ izgubil studio 343 Industries. Studio, ki je bil ustanovljen specifično za ustvarjanje nove vsebine znotraj franšize Halo, je imel pri izdelavi zadnjega naslova Halo Infinite celo goro težav in igra je bila večkrat prestavljena, dokler ni na koncu dostavila nekam medle enoigralske kampanje, ki naj bi jo razvijalec naknadno dopolnil z raznimi dodatki. Vendar pa je bil razvoj počasen in ob odpuščanjih je bil včeraj najavljen tudi odhod Josepha Statena, ki je veljal za Halo veterana in se je 343 Industries leta 2020 pridružil ravno zato, da bi Halo Infinite zopet spravil na pravo pot. No, to se zdaj očitno ne bo zgodilo in razvijalec naj bi doživel pošteno prevetritev, ki bo usmerjeno v podpiranje večigralske plati Haloja. Iz teh besed lahko sklepamo, da je bila nadaljnja enoigralska vsebina preklicana, zaradi tega pa Staten nekako nima več česa delati, zaradi česar se je preselil v svojo prejšnjo vlogo pri založništvu Xbox iger.

Odpuščanja so posledica raznih faktorjev, a ena skupna točka vseh večjih podjetij je bila previsoka stopnja zaposlovanja med Covid-19 pandemijo. To je lepo vidno tudi pri Microsoftu, ki je leta 2019 po celem svetu zaposloval 144k ljudi, lani pa si je pisarne delilo že kar 221k delavcev.

10.000 odpuščenih delavcev je velika številka, a v IT sektorju ni največja. Meta je novembra lani najavila, da bo odpustila okoli 11.000 zaposlenih, Amazon pa bo v začetku tega leta odpustil kar 18.000 delavcev.

Sony dejansko izdelal nov model Walkmana

0

Poslušanje glasbe na poti je bilo včasih precej težje kot pa danes, ko lahko vsak stisne ne telefon Spotify, si v ušesa potisne brezžične slušalke in že lahko posluša pretočno glasbo iz strani tisoče ust ustvarjalcev. Včasih si moral namreč s sabo trogati celo zalogo CD-jev in presneto težak predvajalnik, še pred tem pa se je bilo treba zanašati na kasete.

Kasete so sicer tehnologija, ki je že davno tega šla pod rušo, a vsaj v ZDA se je prodaja teh zopet začela dvigati. Lani se je dvignila za 28 % in čez lužo so v obtok spravili 440k izvodov kaset, kar ni ravno majhna vsota. Najbolj se je prodala glasbena podlaga filma Guardians of the Galaxy, Vol. 2, kar niti ni čudno, saj glavni junak tega filma okoli ponosno hodi s svojim lastnim predvajalnikom kaset, na drugo mesto pa se je uvrstila Taylor Swift s svojim albumom Midnights.

Zahteva po kasetah je očitno dovolj velika, da se je Sony zdela pametna ideja obnoviti svoj legendarni predvajalnik kaset Walkman, ki se je prvič pojavil na trgu leta 1979 in se samo v prvem letu prodal v več kot pol milijonski nakladi. V čast predvajalnika so v 2019 izdali retro Walkan, ki je počastil njegovo 40. obletnico, zdaj pa so najavili povsem nov model NW-A306 ter njegovega večjega brata NW-ZX700, ki pa za Slovenijo ni napovedan.

V novega Walkmana sicer ne bo možno vstaviti kasete, saj je tole digitalni predvajalnik glasbe, ki vsebuje LCD zaslone, nanj pa si lahko namestimo ozadje vrtenja kasete, če si želimo vsaj malce obuditi nostalgijo. Je pa tole dokaj napredna zadeva za sukanje štiklcov, saj zna predvajati zvok po standardu 16 bit 44.1/48 kHz, naprava pa ob strani vsebuje cel kup fizičnih gumbov, ki omogočajo dvig in spust glasnosti preskakovanje skladb in pavziranje ter vrtenje za naprej in nazaj. Na spodnji strani se nahaja tudi 3,5 mm vhod za slušalke, kar je ena stvar, ki jo boleče pogrešamo pri sodobnih telefonih.

NW-A306 vsebuje Android sistem, tako da lahko nanj namestimo tudi lastne aplikacije, teža pa znaša 113 gramov, s čimer je konkretno lažji od nekaterih sodobnih telefonov. Prisotna je tudi tehnologija DSEE Ultimate, ki ponuja izboljšano kakovost pretočne predvajane glasbe.

Seveda se bo kdo vprašal, kje točno je smiselnost tega produkta, saj vse našteto omogočajo tudi nekateri novejši telefoni, a Sony je očitno mnenja, da je na trgu dovolj prostora za namenski predvajalnik glasbe, ki vam bo prav prišel pri kakšni telovadbi ali kakšnih drugi opravilih. NW-A306 je dokaj nišno usmerjen izdelek, ki tudi ne bo poceni – izide enkrat ta mesec, zanj pa bo treba odšteti 330 €.

Returnal za PC dobil datum izida in podrobno zapisane strojne zahteve

0

Returnal je moja edina roguelike igra, ki sem jo dejansko dokončal in zaradi tega dosežka sem nase hudo ponosen. Navadno mi cikel umiranja in ponovnega preigravanja povsem od začetka ne ustreza preveč, saj preprosto nisem takšen tip igralca, ampak Returnal me je navdušil s svojimi odličnimi strelskimi mehanikami, čudovito grafično podobo in intrigantno zgodbo, ki je samo ob svojem koncu malce razvodenela.

Kmalu bom dobil novo možnost, da spet obiščem svet Returnala, saj Sony in razvijalec Housemarque pripravljata predelavo za PC. Računalniška verzija igre je bila najavljena prejšnji mesec, Housemarque pa je zdaj za nas pripravil nov napovednik, ki je specifično namenjen predstavitvi vseh dobrin in prednosti, ki jih bo s sabo prinesla PC verzija.

Kakšnih nadgrajenih tekstur sicer ne bomo gledali, saj je Returnal izšel samo za konzolo PlayStation 5, tako da razvijalcu ni bilo treba hraniti strojne moči za bolj blede teksture. Se bodo pa PC-jaši vseeno lahko pozabavali v novih tehnologijah DLSS in FSR, podprti pa bodo tudi ultra široki zasloni, ki se ponašajo z razmerji stranic 21:9 in celo 32:9.

Vpeljano bo tudi ray tracing osvetljevanje. To smo sicer gledali tudi v verziji za PlayStation 5, ampak tam je bil ray tracing prisoten samo na sencah, medtem ko ga bomo pri PC-ju lahko gledali tudi pri odsevih.

Housemarque je za nas priskrbel tudi natančno popredalčkane strojne zahteve, ki segajo od igranja v ločljivosti pri 720p pa vse do 4K ločljivosti, s polnim ray tracingom, kar bo zahtevalo tudi lepo zalogo sistemskega pomnilnika.

Minimalne zahteve (720p, 60 sličic na sekundo, nizke grafične nastavitve)

  • OS: Windows 10 64-bitni
  • Grafična kartica: NVIDIA GeForce GTX 1060 (6 GB) ali AMD Radeon RX 580 (8 GB)
  • Procesor: Intel Core i5-6400 ali AMD Ryzen 5 1500X
  • Pomnilnik: 16 GB DDR4
  • Disk: 60 GB

Srednje zahteve (1080p, 60 sličic na sekundo, srednje grafične nastavitve)

  • OS: Windows 10 64-bitni
  • Grafična kartica: NVIDIA GeForce GTX 1070 (8 GB) ali AMD Radeon RX 5600 XT (6 GB)
  • Procesor: Intel Core i5-8400 ali AMD Ryzen 5 2600
  • Pomnilnik: 16 GB DDR4
  • Disk: 60 GB SSD
  • OS: Windows 10 64-bitni
  • Grafična kartica: NVIDIA RTX 2070 Super (8 GB) ali AMD Radeon RX 6700 XT (12 GB)
  • Procesor: Intel i7-8700 ali AMD Ryzen 7 2700X
  • Pomnilnik: 16 GB DDR4
  • Disk: 60 GB SSD

Epske zahteve (4K, 60 sličic na sekundo, epske grafične nastavitve)

  • OS: Windows 10 64-bitni
  • Grafična kartica: NVIDIA RTX 3080 (10 GB) ali AMD Radeon RX 6800 XT (16 GB)
  • Procesor: Intel i7-9700K ali AMD Ryzen 7 3700X
  • Pomnilnik: 32 GB DDR4
  • Disk: 60 GB SSD

Ray Tracing (4K, 60 sličic na sekundo, epske grafične nastavitve)

  • OS: Windows 10 64-bitni
  • Grafična kartica: NVIDIA RTX 3080 Ti (12 GB) ali AMD Radeon RX 6950 XT (16 GB)
  • Procesor: Intel i9-11900K ali AMD Ryzen 9 5900X
  • Pomnilnik: 32 GB DDR4
  • Disk: 60 GB SSD

Returnal izide 15. februarja, na Steamu pa bo zanj treba odšteti 60 €.

Naslednja sezona serije Ted Lasso izide enkrat spomladi

1

Leto 2022 je minilo brez ene epizode optimistično naravnane komične serije Ted Lasso, čeprav bi jo takrat presneto potrebovali. Snemanje 3. sezone Applove uspešnice je naletelo na nekaj ovir pri snemanju, a te naj bi bile zdaj odpravljene in zadeva je napredovala do te mere, da je Apple včeraj lahko najavil vsaj okviren datum izida, zraven pa so za nas pričarali tudi prvo sliko, ki si jo lahko ogledate zgoraj.

Slika prikazuje soočenje Natea in Teda, ki stojita v prostorih nogometnega kluba West Ham, medtem ko vse skupaj zadaj čemerno opazuje Rupert. Soočenje je videti kot nekaj iz Vojne zvezd, a vso to resnost prekinja pozitivno naravnani Ted, ki se kljub temu še vedno dobrovoljno smehlja.

Nate se je od prve sezone hudo spremenil. Kar je bil nekoč sramežljiv pomočnik trenerja, ki je bil zaslužen za pobiranje preznojenih brisač, se je spremenil v upravnika West Hama. Serija nam je preko tega like lepo prikazala, kam se lahko razvije nekdo, ki je vedno hrepenel po moči in kaj se zgodi, ko se do nje dokončno dokoplje in se začne maščevati vsem tistim, ki so ga včasih zatirali.

Kakšnih ekstra informacij Apple ni želel izdati. Že nekaj časa se je govorilo, da bo 3. sezona serije tudi njena poslednja, a zdaj so se začela šušljanja, da se morda Ted še ne namerava posloviti od nas. Junija lani je pisec Brett Goldstein potrdil, da je bil Ted Lasso vedno zamišljen za samo tri sezone, a v zadnjih intervjujih so nekateri igralci dajali bežne namige, da znamo gledati tudi v še kakšna nadaljnja poglavja. Pri tem je veliko odvisno od ustvarjalca serije Billa Lawrenca, ki trenutno dela še na treh serijah in verjetno preprosto nima časa, da bi pod rokah držal vajeti še enega projekta. Vendar pa je Ted Lasso fenomen in Apple mu je verjetno ponudil darežljivo vsoto evrov, zaradi česar se je nemara le premislil.

Meta Quest 2 – resnična VR svoboda

VR očala Meta Quest 2, nekdaj imenovana Oculus Quest 2, so na trgu prisotna že dve konkretni leti, zato je morda malce čudno, da smo šele po vsem tem času spravili v delanje recenzije. Vendar pa zna biti dotični zapis, s pripadajočim videom, vseeno koristen za marsikoga, saj se je VR tehnologija resda malce upočasnila, a hkrati je postalo jasno, da tole ni muha enodnevnica, kot je bilo to v primeru 3D televizorjev.

Facebook vlaga milijarde v grajenje svojega ekosistema metaverse, Apple naj bi kmalu predstavil svoj izdelek in Sony bo za konzolo PlayStation 5 kmalu izdal naslednjo generacijo očal PS VR2. Skrajni čas je potem, da si VR tehnologijo podrobneje ogledamo in kje je bolje začeti kot pa s trenutno najbolj popularnimi očali Meta Quest 2.


SPECIFIKACIJE:

  • Tip zaslona: LCD
  • Ločljivost: 1832 x 1920
  • Osveževanje: 90 Hz (eksperimentalno 120 Hz)
  • Procesor: Qualcomm Snapdragon XR2
  • Pomnilnik: 6 GB
  • Prostor za shranjevanje: od 128 GB do 256 GB
  • Kontrolerja: Da, dva
  • Zaznavanje gibanja: 6DoF
  • Passthrough: Da
  • Slušalke: vgrajene
  • Nakup/najem: EIGRE.si
  • Cena: 549 €

VIDEO RECENZIJA


Dva poglavitna razloga za popularnost teh očal sta ugodna cena in brezžično igranje. Meta je v enem izdelku ubila dve največji težavi za vse tiste, ki so od vedno želeli skočiti v VR svet, a so jih motili razni vidiki, kot je denimo komplicirana postavitev, ukvarjanje s kabli in visoka cena, povrh vsega tega pa si moral za igranje posedovati močan PC, ki ga spet nima ravno vsak.

Meta Quest 2 je odpravil vse te težave. Ko enkrat odprete privlačen paket, boste presenečeno ugotovili, da se v njem ne nahaja prav noben kabel. Ven boste vzeli samo očala, ki tehtajo vsega 503 gramov in dva kontrolerja, ki sta, tako kot očala, na voljo samo v bež barvi.

Ogrodje očal je narejeno iz trde plastike, ki nosi na sebi malce teksture, tako da se na njej ne bodo poznali prstni odtisi. Ne desni strani se nahaja gumb za vklop očal, na spodnji strani pa najdemo še dva gumba za nadzor glasnosti. Leva stran je prav tako čista, saj na njej najdemo samo 3,5 mm vhod za slušalke in vhod USB-C za polnjenje naprave. To je od vhodov in gumbov vse, kar pomaga ohraniti čisto obliko očal – estetiko prekinejo edino štiri ločene kamere na zgornji in spodnji strani očal.

meta quest 2
Lahka očala so tole, na voljo pa so samo v beli barvi.

Če se premaknemo na notranjost očal, bomo najprej naleteli na črno plastiko, ki je tam zato, da se nam Quest 2 lepo usede na nos, hkrati pa s tem povsem zaobjamemo oči, tako da nam čez kakšno razpoko ne zasije okolica resničnega sveta. Plastika je odstranljiva, kar pomaga, če kdaj slučajno poči ali pa jo želite preprosto zamenjati za kaj še bolj udobnega.

Nato pridemo na glavni zvezdi predstavi: zaslona. Sliko bomo gledali preko LCD-ja, ki znata spočeti maksimalno ločljivost 1832 x 1920 in se osveževati pri 90 Hz – slednje lahko preko eksperimentnih nastavitev nastavimo celo na 120 Hz. Kot vidnega polja znaša 89°, kar je nekam malo, a vseeno za svet samostojnih VR očal zadovoljivo.

Pri samih očalih je treba upoštevati tudi vrednost IPD. V praski je to razdalja med vašimi zenicami, ta pa se razlikuje pri vsakemu uporabniku posebej. Bolj ko se center vsakega ekrana nahaja na vaši zenici, bolj jasno sliko boste gledali. Quest 2 ponuja razpon med 58 do 68 mm, zadevo pa lahko nastavite ročno preko premikanja ekrančkov s prsti.

Kot rečeno, Meta Quest 2 za uporabo ne zahteva nobenega PC-ja ali prenosnika. Boste pa nujno potrebovali telefon, saj boste preko njega speljali začetne nastavitve, aplikacija pa je na voljo za Android in iOS operacijske sisteme. V aplikacijo se boste morali prijaviti s svojim Facebook računom, lahko pa ustvarite tudi frišen, ločen Meta račun, ki ne bo imel dostopa do vsebine na vašem družabnem omrežju. Ko se enkrat v zadevo uspešno prijavimo, zaženemo začetne nastavitve, ki med drugim zahtevajo tudi parjenje kontrolerjev.

Ekrančka sta LCD in res prav bi prišli OLED zasloni, za tiste temnejše barve znotraj grozljivk.

V paketu boste prejeli dva takšna krmilnika, ki lepo sedeta v roki, vsak od njiju pa poseduje po dva glavna gumba, gobici za premikanje in obračanje pogleda znotraj iger in vbočena gumba, ki nudita enostaven dostop do raznih nastavitev. Kontrolerja na vrhu vsebujeta lok, ki drži senzorje za zaznavanje premikanje prstov, na dnu pa najdemo še vrvici, ki ju je pred uporabo pametno zategniti, drugače vam zna ob kakšni hitri igri zadeva pobegniti iz rok v nič hudega slutečega hišnega ljubljenčka ali televizor.

Kontrolerja ne vsebujeta kakšnega notranjega akumulatorja, ampak vsakega od njiju napaja ena AA baterija, skupno gledano pa boste od enih polnih baterij odnesli nekje 30 ur zabave. Menjavanje baterij je po nepotrebnem mučno, saj ni nikjer kakšnega omembe vrednega zatiča, ki bi omogočal lažjo odstranitev plastike, to pa je še posebej problematično, če imate takrat potni roki.

Ko so enkrat vse te pripetije za nami, se končno pojavimo na začetnem zaslonu operacijskega sistema, ki pred nas odvrže uporabniški vmesnik, ki je kljub vsem nadgradnjam in spremembam še vedno nekam zmeden. Iz začetnega menija lahko skočite pod knjižnico iger in aplikacij, ki jih Meta združi skupaj, zraven pa vas tam pričakajo vse brezplačne igre, ki so v bistvu demoti in pred pravo uporabo se je pametno najprej lotiti čiščenja vse nepotrebne nesnage.

Nato se lahko začne tista prava uporaba Questa 2, ki ni dolgo več zavezan samo k igram. Preko notranje trgovine si lahko prenesete sila plačljivih in brezplačnih aplikacij, ki vas hitro odnesejo v VR svet. Aplikacija TV vam predstavi vse trenutno zanimive posnetke, ki so sila zabavni za gledanje iz VR perspektive in samo v nekaj sekundah se lahko potopite v svet eksotičnih živali ali pa preizkusite svoj želodec na vlaku smrti. Za kakšne bolj adrenalinske spuste se je pametno najprej usesti, saj lahko nevajenim nogam hitro spodrsne in poškodbe med uporabo VR-ja so pogost pojav.

meta quest 2
Če očala povežete s kablom, se lahko pozabavate tudi z igrami, ki so na voljo samo za PC. Uporabite primeren kabel, saj drugače Steam ne bo zaznal očal.

Vendar pa je tema tega prispevka predvsem predstavitev iger in izkušnja teh je najboljša do sedaj. Meta ponuja svojo verzijo praktično vseh večjih VR naslovov, vsebuje pa tudi nekaj svojih ekskluziv. Sem notri lahko denimo prištejemo predelavo igre Resident Evil 4, prav fajn pa se boste imeli tudi v plesni igri Beat Saber. Vse deluje kot mora in tule resnično zasije brezžična svoboda, saj lahko zabavo kadarkoli preselite kamorkoli hočete in to kar med igranjem – vsakič bo samo treba na novo nastaviti varovalo Guardian, ki vam začrta meje varnega gibanja, tako da ne boste kdaj po nesreči udarili česa iz resničnega sveta.

Samostojno izkušnjo lahko preselite tudi na PC, saj Quest 2 preko povezave USB-C samo povežemo na prosti USB-A ali C vhod na PC-ju, tam gor namestimo še dodatne gonilnike ali pa se poslužimo Steama, kjer je Quest 2 instantno prepoznan kot VR naprava. Tako lahko na enostaven način še dodatno razširite svojo knjižnico iger in se pozabavate v grafično naprednih naslovih tipa Half-Life: Alyx, boste pa za to morali žrtvovati malce svobode, saj vas bo na PC vezal kabel.

Ali pač? Meta Quest 2 namreč podpira tudi pretočno igranje, kar pomeni, da igro preko PC-ja pretočno predvajate na samih očalih, s tem pa se boste znebili nadležnega kabla. Quest 2 vsebuje svojo rešitev Air Link, a sam sem se raje poslužil plačljivega programa Virtual Desktop, ki je preprosto deloval bolje. Kar naenkrat imate tako pred sabo najboljše iz obeh svetov: brezžično svobodo in lepšo grafično podobo, ki jo priskrbi vaš PC. Pogoj je samo močna internetna povezava in da sta tako PC, kot tudi očala, povezana na isto domače omrežje.

Quest 2 lahko priklopimo tudi na prenosnik, ki vsebuje namenski USB-C vhod, vendar pa je tule treba biti pozoren še na dovolj močne sistemske zahteve. Quest 2 pri PC-ju zahteva minimalno vsaj grafično kartico ranga GTX 1060, vendar pa so pri prenosnikih zahteve drugačne, saj so mobilne grafične kartice manj zmogljive. Če bi se lotil igranja na prenosniku, potem bi priporočal laptop, ki v sebi vsebuje vsaj grafično kartico RTX 2060, ki jo spremlja spodoben procesor.

Kontrolerja lepo sedeta v roke, a upam, da bo Quest 3 omogočal lažje odstranjevanje AA baterij.

Brezžična svoboda zahteva še en davek in to je baterija. Glede na to, da vse igre in izkušnje poganjajo očala in je treba misliti še na lahkost naprave, nam Quest 2 z enim polnjenjem izda samo za okoli slabe 3 ure zabave, nato pa je treba očala priklopiti na polnjenje, ki ni ravno instantno in za povsem prazno baterijo boste potrebovali okoli dve uri in pol polnjenja. Če napravo uporabljate medtem, ko je priklopljena na PC preko kabla, boste iz igranje povlekli več ur zabave, saj kabel poskrbi za nekaj polnjenja, a kljub temu priklopu se bo baterija začela prazniti.

Poglejmo si še nekatere druge zanimivosti. Quest 2 med uporabo omogoča preklop pogleda v resničnost, brez da bi za to morali odstranjevati očala. Funkcijo sprožimo preprosto tako, da s prsti dvakrat udarimo po stranici očal in že gledamo v črno belo sliko, ki je dovolj jasna, da se izognemo oviram ali pa pogledamo, kdo nas je pravkar potrepljal po ramenu.

Na voljo je tudi cel kup dodatkov, kot je denimo tale izboljšani trak, ki zadaj vsebuje dodatno baterijo.

Zvok nam očala oddajajo sama in to preko dveh zarez ob stranicah, zvočna slika pa je presenetljivo popolna. Vendar pa je morda pametno med uporabo nadeti tiste bolj napredne slušalke, ki jih lahko priklopimo preko 3,5 mm vhoda ali pa jih povežemo preko Bluetootha. Sicer je zvok zadovoljil že s privzetimi zarezami, a ga bodo slišali tudi drugi in včasih takšne motnje niso ravno zaželene.

Meta Quest 2 so glede na ceno trenutno najbolj priporočljiv nakup na trgu. Resda so že stara dve leti, a še vedno so strojne specifikacije impresivne, knjižnica iger pa z vsakim dnem bolj bogata. Možnost preklapljanja med brezžičnim in žičnim igranjem pa je samo dodatna češnjica na torti, ki jo nato lahko dodatno nadgradimo z raznimi priboljški kot je denimo močnejši naglavni trak ali pa dodatna baterija, ki jo lahko namestimo na zadnjo stran očal.

Tole je preprosto odličen izdelek, ki ga lahko izrabite za igre, gledanje filmov in celo telovadbo in edina ovira pri nakupu je čakanje na Quest 3, ki naj bi izšel enkrat letos, a kdo ve, kakšna bo njegova cena in če bo takrat nadgradnja res priporočena.

Gaming POP-UP se ta vikend seli na Informativo

1

Informativa je eden najbolj pomembnih dogodkov v Sloveniji, ki se bo letos odvil že štirinajstič in je hudo pomemben dejavnik pri oblikovanju bodoče kariere mladih. Gre za vseslovenski predinformativni dan, ki v bistvu poteka dva dni, takrat pa se na enem mestu predstavijo vsi izobraževalni programi, ki so na voljo pri nas, ti pa zaobsegajo praktično vse – od izbora srednje šole do podiplomskih programov in jezikovnih tečajev. Hkrati se na tem dogodku predstavijo tudi razne podjetja, ki bodo mnogokomu predstavljala prvo zaposlitev, kar je še en ključen vidik pri zgodnjem oblikovanju karierne poti.

Letos bomo prvič na dogodku prisotni tudi mi in sicer preko našega programa Gaming POP-UP, ki smo ga do sedaj organizirali v večjih nakupovalnih središčih, zdaj pa se bomo preselili na sredino vseh teh ponudnikov izobraževanja in preko naše stojnice bomo obiskovalcem privoščili nekaj prepotrebnega oddiha od vseh nabranih informacij.

Tokratni Gaming POP-UP bo malce drugačen od tistega, ki smo ga nazadnje organizirali v Supernovi Rudnik. Sicer bomo še vedno na prizorišče zvlekli cel kup PC igričarske robe in igre tipa Fortnite bodo na voljo vsakemu, ki se bo usedel za našo postajo. Vas pa tokrat ne bo zabaval noben vplivnež, saj tematsko takšna zadeva ravno ni primerna, vendar pa to nikakor ne pomeni, da bo zaradi tega kdo kaj prikrajšan.

Poskrbljeno bo denimo za vse tiste, ki se radi preizkusite v virtualnem dirkanju in tule bo izkušnja zopet na visoki stopnji, saj se boste lahko zabavali na naprednih simulatorjih UVI Racing, za dodatno imerzijo pa bodo poskrbela še VR očala.

VR zabavo boste našli tudi drugje, saj bo pri naši stojnici svoje izdelke predstavilo tudi podjetje Lenovo, na drugem koncu pa se boste lahko še pozabavali v produktih podjetja Logitech.

In kdo ve, morda vas kje pričaka še kako presenečenje v obliki konzole PlayStation 5, ki bo preko virtualnega nogometa znotraj igre FIFA 23 naenkrat za enim televizorjem pozabavala dva igralca.

Informativa se bo letos odvila 20. in 21. januarja, kar pride na petek in soboto, mesto dogajanja pa bo Gospodarsko razstavišče v Ljubljani. Vstop je seveda popolnoma brezplačen, čas prireditve pa se bo odvil med 9.00 in 18.00. Več informacij o dogodku lahko najdete na uradni strani.

Riba razkrila streamerjeve podatke iz kreditne kartice

0

Bizaren naslov, vemo, ampak točno to se je zgodilo v nedavnem prenosu v živo kanala Mutekimaru Channel. Streamer, ki stoji za tem kanalom, je svoje gledalce zabaval preko zanimivega programa Fish Play Pokemon, prenosi v živo pa so bili točno to, kar ime tudi obljublja, saj so lahko gledalci po cele dneve gledali majhne ribice, medtem ko te igrajo Pokemon igre.

Za te namene Mutekimaru zgradil prav posebno krmilno shemo. Za ribji akvarij je namreč namestil tablo, ki ima zapisane razne ukaze iz iger, vsaka od teh “tipk” pa vsebuje svoje tipalo za zaznavanje gibanje. Ko ribica zaplava mimo določenega polja, s tem sproži ukaz v igri in tako smo dobili ribje igralce, preko katerih so preigrale naslove kot so Pokemon Crystal, LeafGreen in Sapphire, pri tem pa so nabrale kar nekaj kilometrine v obliki 20k preigranih ur.

Kar je pri teh prenosih v živo še posebej zanimivo je dejstvo, da streamerju zadeve ni treba nadzorovati, saj za vse poskrbijo same ribe, sam pa gre lahko po drugih opravkih. A ravno ta nepozornost ga je pred kratkim hudo opekla, saj so se med igranjem zgodili nepredvidljivi dogodki.

Igra Pokemon se je namreč nenadoma zrušila, zato se je dogajanje preselilo na domači zaslon Nintendo Switcha, ukazi rib pa so še vedno delovali. To je privedlo do tega, da je ena od porednih ribic odprla trgovino, pozorno prebrala pogoje delovanja in nato skočila še v zasebne podatke streamerja, ki so med drugim razkrili tudi podatke iz njegove kreditne kartice. Vragolij s tem še ni bilo konec, saj je temu sledil nakup v vrednosti 500 jenov, kar znese nekje 3,54 €.

Mutekimaru nad svojimi varovanci ni bil navdušen in je naknadno najavil, da gre ribje igranje Pokemonov v pokoj in da bo njihov zadnji preigrani naslov Pokemon Violet.

Presenetljivo to edini takšen zaplet v tem tednu, ki ga je imel streamer s svojim hišnim ljubljenčkom. MissMikkaa se je pogumno podala v unikaten izziv igre Elden Ring in to tako, da je poganjala dve različni kopiji igre in eno nadzorovala z običajnim kontrolerjem, drugo pa preko plesne podlage. Medtem, ko je bila plesna podlaga brez nadzora, se je skozi njo sprehodil njen psiček Yoshi in jo celo rešil pred ognjenimi zublji zmaja, zaradi česar si je zagotovo prislužil kakšen naknaden posladek.

Grand Theft Auto: The Trilogy se zna kmalu pojaviti v dodatnih digitalnih trgovinah

0

Dobro leto je minilo odkar nam je razvijalec Rockstar Games dostavil svojo prvo, in zelo verjetno, tudi edino predelavo, ki je bila v bistvu paket igre znotraj franšize GTA. Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition je v sebi skrival tiste prve 3D GTA-je, ki so se začeli z igro GTA 3 in nato nadaljevali s samostojnima naslovoma Vice City in San Andreas.

Kar bi morala biti enostavna naloga, z velikim prilivom zaslužka, se je za Rockstar spremenilo v nočno moro, saj je trojica iger sicer vsebovala lepšo podobo, a so to kazili hrošči in napol nadgrajene teksture, ki so lezle iz vsakega ovinka. Rockstar namreč za predelavo ni poskrbel sam, ampak jo je zaupal neizkušenemu razvijalcu, kasneje pa so se za svoj spodrsljaj tudi uradno opravičili.

Od takrat se je obrnilo že nekaj koledarskih mesecev in zbirka iger je trenutno, po vseh zaplatah, v nekoliko boljšem stanju, vendar na PC-ju zaenkrat zadevo lahko kupimo in igramo samo preko Rockstarje lastne trgovine. Leto in drobiž kasneje se zna situacija spremeniti, saj je billbil-kun, znan po predčasnem razkrivanju informacij, na Twitterju zapisal, da se igra z 19. januarjem seli tudi v trgovino Epic Games.

Datum in ura izida padeta ravno na četrtek, takrat pa Epic Games tradicionalno zamenja ponudbo tedenskih brezplačnih iger. billbil-kun sicer pravi, da Grand Theft Auto: The Trilogy ne bo nova brezplačna igra, bo pa v prvem tednu prodajana po -50 % znižani ceni.

Žal ni bilo še nič rečenega glede izida igre na Steamu, kjer bi jo verjetno večina igralcev najraje gledala, vendar stavimo, da se pojavi tudi tam, saj je Rockstar pred tem iz prodaje umaknil originalne verzije vseh treh naslovov.

Igra Forspoken najavila sistemske zahteve in te so kar visoke

0

Prva AAA igra v letu 2023 bo postala Forspoken, povsem nova in originalna franšiza založnika Square Enix, ki je imel pri promociji tega naslova nekaj zapletov iz katerih se še vedno nismo povsem razpletli. Včeraj nas je pričakal svež napovednik, ki je namenjen občinstvu na PC-ju, v njem pa vidimo kar nekaj smešnih pripisov, kot je postavka “tekoče igranje” in promoviranje znamke Samsung in njihovih SSD diskov.

Ob tem pa so bile najavljene tudi sistemske zahteve, ki so razdeljene na tri različne stopnje. Najnižja je minimalna, ki drži izbor tiste res strojno zastrele opreme, ki jo boste potrebovali za igranje v ločljivosti 720p pri 30 sličicah na sekundo. Za kaj takšnega boste potrebovali več kot 5 let star procesor Intel Core i7 3770 ali pa Ryzen 5 1600, družbo pa mu bo moralo delati 16 GB pomnilnika in vsaj grafična kartica GTX 1060 ali AMD RX 5500 XT.

MINIMALNE ZAHTEVE:
OS: Windows 10 64-bitni
Procesor: AMD Ryzen 5 1600 (3.7 GHz ali več) / Intel Core i7-3770 (3.7 GHz ali več)
Pomnilnik: 16 GB
Grafična kartica: AMD Radeon RX 5500 XT 8 GB / NVIDIA GeForce GTX 1060 6 GB
DirectX: Verzija 12
Disk: 150 GB

PRIPOROČENE ZAHTEVE:
OS: Windows 10 64-bitni
Procesor: AMD Ryzen 5 3600 (3.7 GHz ali več) / Intel Core i7-8700K (3.7 GHz ali več)
Pomnilnik: 24 GB
Grafična kartica: AMD Radeon RX 6700 XT 12 GB / NVIDIA GeForce RTX 3070 8 GB
DirectX: Verzija 12
Disk: 150 GB

ULTRA ZAHTEVE:
OS: Windows 10 64-bitni
Procesor: AMD Ryzen 5 5800x (3.8 GHz ali več) / Intel Core i7-12700K
Pomnilnik: 32 GB
Grafična kartica: AMD Radeon RX 6800 XT 16 GB / NVIDIA GeForce RTX 4080 16 GB
DirectX: Verzija 12
Disk: 150 GB

    Zadeve postanejo bolj zanimive na naslednji stopnji, kjer se bom mučil tudi sam, s svojim lastnim sistemom. Za igranje v ločljivosti 1440p potrebujemo procesor Intel Core i7 8700K ali Ryzen 5 3600 – slednjega si lastim sam. Zahtevana grafična kartica je tule RTX 3070 ali RX 6700 XT, kar je presneto velik preskok od prej, dodatno pa bo treba posedovati še 24 GB pomnilnika. Kljub tem dokaj naprednim strojnim delom boste od tega ven iztisnili zgolj 30 sličic na sekundo, žal Square Enix pa ni razodel, kaj potrebujemo za igranje v tej ločljivosti pri 60 sličicah na sekundo.

    Najvišja stopnja Ultra je rezervirana za elito, ki poseduje nove procesorje in najnovejše grafične kartice RTX 4080, to pa vam omogoči igranje v ločljivosti 4K pri 60 sličicah na sekundo. Square Enix v napovedniku namiguje, da bomo kljub močni strojni opremi primorani uporabiti še AMD-jevo tehnologijo FSR, ki se poigrava z ločljivostjo in to dinamično prilagaja za držanje visokih sličic na sekundo, vendar pa rezultati niso vedno najboljši in nazadnje sem v The Callisto Protocol moral zaradi tega gledati grde nazobčane robove tekstur. Pri vseh treh stopnjah bo treba rezervirati debelih 150 GB prostora na disku, če pa posedujete novejši NvMe SSD disk, pa se lahko veselite Microsoftove tehnologije DirectStorage, ki bo poskrbela za bliskovito hitro nalaganje stopenj.

    Občutek imam, da bo Forspoken pri svojem izidu sprožil kar nekaj godrnjanja PC igralcev. Končne vtise bomo podali ob izidu, ki se bo pripetil že 24. januarja.

    Žal se zdi, da bo prihajajoči Suicide Squad: Kill the Justice League poln mikrotransakcij

    0

    Razvijalec Rocksteady Studios se po osmih letih dela vendarle približuje zaključku razvoja svojega naslednjega projekta, ki bo nosil naslov Suicide Squad: Kill the Justice League. Zanj igralci držijo visoka pričakovanja, saj je Rocksteady priznan razvijalec, ki si v svojem življenjepisu lasti trojico Batman Arkham iger, Suicide Squad pa se bo nahajal v istem vesolju, le da tokrat ne bo poudarek na Batmanu, ampak četverici junakov Deadshot, Harley Quinn, King Shark in Captain Boomerang.

    Že od prvega napovednika dalje je jasno, da se bo Suicide Squad igral precej drugače, kot pa njihove prejšnje igre. Nove junake bomo namreč v avanture popeljali v obliki sodelovalnega igranja in če si bomo želeli samotarske izkušnje, bomo med superheroji poljubno preklapljali, a seveda se bomo najbolj zabavali, če ostalo trojico nadzorujejo osebe iz mesa in krvi.

    Kljub tej nekam vrinjeni večigralski tematiki pa so oboževalci Rocksteadyja pričakovali zabavno enoigralsko izkušnjo, ki bo dostavila zanimivo zgodbo in like. To znamo še vedno dobiti, a na splet je zdaj ušla slika, ki kaže nekam temnejšo plat.

    suicide squad

    Iz slike namreč lahko upravičeno sklepamo, da bo Suicide Squad: Kill the Justice League spadal v žanr iger Games as a Service oziroma GaaS. Gre za finančni model, kjer želijo razvijalci čim dlje ohraniti pri igranju igre, to pa skušajo doseči z dostavljanjem nove vsebine in celega kupa mikrotransakcij v obliki novih preoblek in orožij, ki služijo denarce tudi po tem, ko zanimanje za nov naslov že upade.

    To sicer ni tako napačen pristop pri igrah, ki so za igranje brezplačne, a vse do sedaj je prevevalo mnenje, da bo Suicide Squad zase zahteval tistih polnih 60 oziroma 70 € in da v zameno za to ne bo treba gledati mikrotransakcij. Vendar pa cena igre do sedaj še ni bila razodeta nikjer in čeprav dvomimo, da bo brezplačna, to tezo zdaj podpira prej omenjena slika.

    Na njej lahko vidimo like različnih stopenj, naj njimi pa cel kup različnih valut, ki so tipične za GaaS igre. Nato so tu zavihki “Looks”, “Social”, “Store” in “Battle Pass”, ki so zopet predstavniki F2P naslovov in če je slika avtentična, potem bo Suicide Squad s svojim finančnim modelom presenetil marsikakšnega igralca.

    Govorice so sicer pravile, da je Kill the Justice League svoj razvoj začela kot GaaS igra, a da je kasneje to opustila. Slika temu nasprotuje, saj je bila zajeta iz različice igre, ki je aktualna še v januarju 2023.

    Rocksteady zadeve zaenkrat ni potrdil ali zavrnil, končno resnico pa bomo očitno izvedeli ob izidu, ki se bo zgodil 26. maja 2023.