🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 201

Electrician Simulator nam bo predstavil poklic električarja

0

Nemci so znani po tem, da hudo radi igrajo raznorazne simulatorje resničnih poklicev in očitno se pri njih bolničarji najbolj sprostijo tako, da po naporni 12-urni izmeni pridejo domov in na računalniku poženejo svežo kopijo igre Ambulance Simulator.

A tokratni simulator presenetljivo ne prihaja iz nemških, ampak iz poljskih rok. Razvijalec Take IT Studio! je namreč nedavno izdal prvi igralni napovednik za svojo prihajajočo igro Electrician Simulator, ki nas bo postavila v vlogo električarja.

Igrali bomo nekega mladeniča, ki je iz strani staršev dobil spodbudno finančno injekcijo, denarce pa ni šel zapiti v najbližjo gostilno, ampak jih je porabil za zagon svojega S.P.-ja, ki se bavi z elektroinštalacijami.

Electrician Simulator nam bo tako podrobneje predstavil poklic električarja. Naše naloge bodo vsebovale veliko vijačenja, razstavljanja električnih vtičnic in menjavanja poškodovanih delov. Preko računalnika bomo sprejemali nova naročila in se nato odpravili na teren, kjer bomo v različnih domovih morali poskrbeti za različna popravila, čakajo pa nas tudi razni izzivi, saj nekatere lokacije sploh ne bodo imele razsvetljave.

Zadeva je vsekakor zanimiva in igra bo izšla na Steamu enkrat v novembru. Pred polnim izidom bomo dobili dostop do demo verzije z imenom First Shock, ki nam bo predstavila nekaj osnov in nas morda navdušila za nakup cele igre.

Budget procesorji v 2021 oz. kako sem presedlal na Athlon x4 950 in preživel

Vsi jih poznamo. Spačke, ki svojo prodajno špico začnejo z “zgolj 39,99€!”. Procesor je vitalni del računalnika. Pri Athlon, Sempron, Pentium, Celeron in podobnih linijah gre za izjeme, saj jih praktično nihče noče imeti, če le ni prisiljen v to. Zato se mi je porodilo vprašanje. So budget linije procesorjev v 2021 sploh še potrebne, če pa lahko za isti denar dobiš nekoliko starejši procesor višje zmogljivosti, za par € več pa veliko zmogljivejšo stvar? Kako to bolje testirati kot s tem, da se za teden dni prostovoljno podam na dogodivščino z mučiteljem, ki sliši na ime AMD Athlon 3000G.

Pojdimo najprej na začetek s kratko zgodbo, kako sem procesor prejel v roke. Zgodilo se je na oblačni petek, ko sem pred hišo zaslišal nenadejan zvok. Poštarjeva hupa je jasno in glasno zadonela ob oznanjanju poslednje sodbe za AMD Ryzen 9 3950X, ki je nič hudega sodeč ustvarjal avro toplote okoli računalnika. Glej ga zlomka, kljub hitrosti samega Hermesa me je ob skoku skozi vhodne duri na pragu pričakal majhen paketek, ki je prestrašeno opazoval naliv, ki je manj kot par centimetrov stran tolkel po tlakovcih.

Predstavljaj si moje presenečenje, ko se v notranjosti paketa ni nahajal AMD Athlon 3000G temveč nihče drug kot AMD Athlon X4 950. “Prekleta kitajska zalega, spet so me nasrali!”, je zadonelo vse do kokoši, med tem, ko sem opazoval tega 3 leta starejšega sovrstnika želene žrtve. Po hitrem kontaktu eBay podpore in obljubi vračila originalne kupnine brez potrebe po vračilu procesorja, saj je prodajalec kot po čudežu obmolknil, se je izbruh jeze umiril – očitno je prišlo zgolj do majhne spremembe projekta.

Morda se bere nekoliko snobovsko, ampak že nekaj let je minilo od zadnjega nizkocenovnega procesorja, ki je znašel v mojem računalniku v namene uporabe in ne testiranja. Takratni legendarni AMD FX 6300 je vse do 2016 skrbel za profit Elektra Maribor in kljub glasnosti na ravni reaktivnega letala (privzet procesorski hladilnik) sem bil prvo leto z njim izjemno zadovoljen. A sčasoma ga je Intel z izidom novih in atraktivnejših modelov pustil v kotu s statusom zastarelega dela zgodovine in tudi sam sem vse do izida Zen arhitekture postal pristaš njihovih i3, i5, i7 in nenazadnje tudi določenih i9 pripadnikov.

Tako me je zaobšel val nostalgije, ko sem v moj računalnik vstavil Athlon X4 950. Projekt testa nizko-proračunca v moderni eri, ki sem si ga zadal že pred časom, bo tokrat končno odgovoril na zapoznelo vprašanje. Kako se dandanes v dejanski rabi obnesejo nizkocenovni procesorji?

AMD Athlon X4 950 se predstavi

AMD Athlon X4 950 je po namenu vstopni procesor za AM4 podnožje, grajen na Excavator arhitekturi iz leta 2015. Velika prednost slednje je, da platforma omogoča naknadno nadgradnjo vse do AMD Ryzen 9 5950X, če si le lastiš ustrezno matično ploščo.

  • Leto izida: 2016
  • Proizvajalec: AMD
  • Osnovna frekvenca: 3.50 GHz
  • Turbo frekvenca: 3.80 GHz
  • Število jeder: 4
  • Ime jedra: Bristol Ridge
  • Platforma: AM4
  • Velikost predpomnilnika L2: 2 MB
  • Produkcijska tehnologija: 28 nm
  • TDP: 65 W
  • Vrste pomnilnika: DDR4
  • Število pomnilniških kanalov: 2

Procesor se lahko pohvali s 4 jedri na osnovni frekvenci 3.50GHz in turbo frekvenci vse do 3.80GHz, kar je precej solidno za ceno, ki se je originalno gibala okoli 60€. Je del Bristol Ridge družine prvih APU-jev, ki so ogledali AM4 platformo. Sam Athlon X4 950 sicer ni APU, gre namreč za enoto z “defektnim” grafičnim jedrom in za uporabo bo potreboval ločeno grafično kartico.

Uporaba procesorja za vsakodnevna opravila

Prvi problemi so se začeli že pri sestavi računalnika. Iz ohišja testnega računalnika sem vzel dotedanjega AMD Ryzen 2700X in na njegovo mesto slavnostno nasadil novoprišleka. Test se je lahko pričel, a žal brez začetnih problemov ni šlo. Test sem bil primoran začasno prekiniti zaradi težav z gonilniki, saj se je sistem vseskozi zatikal. Tako me je prešinila ugotovitev da bom moral operacijski sistem znova namestiti, saj se je dotedanji z vsemi štirimi upiral novo prišleka. Teden se je lahko pričel.

Testni računalnik

  • AMD Athlon X4 950
  • Gigabyte B350 Gaming 3
  • 2x4GB G.Skill DDR4 2133MHz
  • Kolink Continuum 1500W Platinum
  • Nvidia GTX 1660/ Nvidia RTX 3090
  • Samsung EVO 970 500GB

Aha, da ne pozabim. Čeprav gre za “zgolj” 65W procesor, je zraven priložen AMD-jev hladilnik, ki je z razlogom postal stvar preteklosti. Ti hladilniki nikoli niso bili znani kot posebno tihi, a zraven Athlona so priložili znižano edicijo klasičnega hladilnega sistema, ki povzroča gorje vse od omenjene AMD FX linije. K sreči sta se mi naokoli valjala hladilnik za prastari Socket 462 (Sempron 3000+) in tisti za klasični AM3.

Da bo na AM4 podnožje brez težav sedel AM3 hladilnik sem se popolnoma zavedal. A ko je nanj sedel tudi tisti iz 754 podnožja, je bilo to resnično nekaj osupljivega. Konec koncev gre za platformo iz sredine prejšnjega desetletja in aplavdiram AMD-ju za prizadevanje za združljivost platform vse do dandanes.

Končno je prišel čas za pričetek testov. Že res, da bi marsikateri igričar vihal nos nad neuravnovešenostjo testnega sistema. Ampak nekako sem želel poskrbeti, da ne bi prišlo do problemov zaradi katerekoli druge komponente. Ob prvem zagonu sem se počutil kot lenivec, ki je zaradi pomanjkanja hrane zapustiti dotedanje drevo, ubral pod pod noge in se odpravil na selitev na najbližje drevo.

Po nekaj dneh sem se na hitrost dodobra privadil in sistem je dejansko vestno izpolnjeval večino preprostejših del. Brez težav sem odpiral poplavo zavihkov v Chrome in preskakoval med njimi. V splošni rabi se je obnesel presenetljivo dobro, a vseeno je občasno zategnil ročno zavoro. Še kako mi je dal vedeti, da srce računalnika prebavlja procesor za 40€. Za lažjo predstavo si izkušnjo predstavljaj kot neskončno zalogo piva, ki si ga primoran piti s slamico z notranjim premerom 1mm.

Največja stvar, ki me je zmotila pri uporabi sicer ni prišla po krivdi procesorja. Gre za izjemno slabo podporo navijanja na MSI in Gigabyte matičnih ploščah. Nad enakimi težavami je tarnal tudi lep del svetovnega spleta. Spočetka sem mislil, da gre zgolj za neuke razvajence, a glej ga zlomka, podoživel sem njihove frustracije. V bistvu je bil problem v tem, da se shranjena frekvenca v BIOSu ni prezrcalila v operacijski sistem. Še več, sistem je deloval 300MHz počasneje od tovarniških nastavitev.

V primeru Athlona in ostalih nizko zmogljivejših serij se tako ozri v smeri Asus plošč, ki nudijo dosti boljšo podporo. Čeprav se mi po delavnici valja kup MSI, AsRock in Gigabyte plošč, Asusove žal nimam in tako sem misel o navitju postavil na stranski tir. Škoda je bila storjena.

Testi

Passmark

Če je v splošni rabi procesor še dohajal večino mojih zahtev, so se stvari malce zapletle ob uporabi zahtevnejših aplikacij. Za delo v Adobe Premiere sem zaradi zatikanja in zamika ob vsakem kliku prebil veliko več časa kot navadno. Pa tudi na koncu je čas izvoza projekta narasel za pet-kratnik. Ponovno. Da se preživeti, ampak poraba časa je daleč ob optimalne, frustracije pa so mojo boljšo polovico naučile kakšne nove kletvice.

Test v Passmark lepo prikaže, v čem se skriva problem. Kljub temu, da gre za 4 jedrni procesor, se Athlon X4 950 v večjedrnem testu obnese skoraj identično kot veliko starejši dvojederniki konkurenta Intel. Sanja lahko o konkuriranju procesorjem, ki jih igričarji dandanes smatramo za vstopno linijo v svet iger.

Kaj pa, kar se tiče testa posameznih jeder? Stvar se tam še dodatno zakomplicira. Vidimo lahko tipičen problem nizkoproračuncev, saj enostavno niso zmožni konkurirati praktično ničemur razen samemu sebi. Rezultati so podobni kot pri prvi in drugi generaciji i3 procesorjev ali AMD FX liniji, ki po starosti štejeta že skorajda 10 let! Sklepam, da je obupna moč posameznih jeder tudi glavni krivec za zatikanje ob standardni uporabi.

Igre

Naposled se mi je po zahtevnem dnevu pojavil gušt po igrah. Bogokletne besede ob tem procesorju? Da in ne. Kot sem že na začetku omenil sem procesor želel pred začetkom naviti in ker mi je bilo to onemogočeno, sem vedel, da bo to še kako vidno v igrah.

Sicer je procesor po povprečnemu številu sličic ob dodani GTX 1660 driskavo prebavil vsak naslov, na RTX 3090 pa je ponekod dosegel zavidanja vredne rezultate. A grafi marsičesar ne prikažejo.Med igranjem je slika zelo pogosto za trenutek zastala, nato pa špricnila na plano in celotna izkušnja je bila blago rečeno po večini oporečna in v kolikor si vajen stabilnih sličic okoli 60, ti bo zatikanje prišlo do živega. Sicer v testu to ni vidno, ampak predvidoma je 1% sličic štel dobro desetino povprečnega rezultata, 0.1% pa se je ponosno bohotil okoli 1FPS.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 je naslov, ki si vsekakor ne boji pokazati zobovja in lepo se vidi, kam pes taco moli. Vsekakor pa gre tudi za naslov, ki potrebuje izjemno zmogljivo grafično kartico, procesor pa niti ni obremenjen v meri, kot bi pričakoval, dokler ne zaideš v odprta območja. V rezultatih grešni kozel nikjer ni dosegel sprejemljivih rezultatov, tudi, ko sem nastavitve spustil na najnižjo raven.

Battlefield V

Battlefield V prikaže nekoliko drugačno zgodbo. Večigralski način na Athlon X4 950 na papirju vsekakor nudi prebavljivo izkušnjo. A na podlagi konstantnega zatikanja v praksi uporabo močno odsvetujem, saj na podlagi tega tudi največji profič ne bo zmogel konkurirati povprečnemu igralcu.

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2 pokaže nekoliko drug problem. Igra je močno optimizirana za igranje na konzolah in to se še kako pozna. Posledično razlika med različnimi procesorji ni tako zelo očitna, čeprav vsekakor obstaja. Izkušnja je prebavljiva in razlike med procesorji niso tako očitne, čeprav graf ponovno vsega ne prikaže.

Total War: Warhammer II

Za konec sem želel procesor preizkusiti še v igri, ki je znana po procesorski zahtevnosti. Prva slabost pri Total War: Warhammer II se je pokazala že pri nalagalnih zaslonih, saj so me pri Athlon X4 950 obiskali za veliko dlje kot s katerim koli drugim procesorjem. Druga razlika je bila vidna ob pritisku na gumb za konec poteze, kjer sem lahko blage volje šel kuhati kavo, medtem, ko je Athlon zgolj besno mlel prozo o tem, kakšna krivica se mu trenutno goji. Igranje vsekakor odsvetujem, saj tudi drugače izkušnja ni bila na ravni, ki jo sam štejem kot minimum.

Zaključek

Kaj torej kažejo ugotovitve po enotedenski rabi procesorja? Vsekakor obstaja dober razlog, zakaj dandanes že pri večini pisarniških računalnikov najdemo vsaj Intel Core i3 ali Ryzen 3 procesor. Athlon linija namreč predstavlja vse, česar si uporabnik nikakor ne bo želel za produktivno delo.

Razlika med procesorji je vidna že ob zagonu računalnika in odpiranju brskalnika ali katerega koli programa. Vsekakor je stvar še toliko bolj očitna, če skušaš zagnati katero koli izmed iger, ki poseduje vsaj osnovno procesorsko zahtevnost.

Se da torej dandanes preživeti na vstopnem procesorju? Da, vsekakor se da, če si pripravljen na spust na njihovo raven. Ampak pričakuj, da boš za denar prejel veliko manj, kot pa za zgolj 30-50€ več in da bo procesor stvar, ki te bo omejevala pri večini opravil. Problem je pri X4 950 še toliko večji, saj si za uporabo primoran kupiti tudi ločeno grafično kartico.

Če si finančno omejen, raje posezi po starejših generacijah, ki bodo rabljeni predstavljali veliko boljšo vrednost za dan denar. Omejen procesor Athlon x4 950 je na eBay recimo možno kupiti za okoli 40€. Po drugi strani za isti denar lahko nabaviš Intel Core i5 4570. Resda ta šteje že 8 let, a v igrah se bo obnesel veliko bolje. Morda pa je najboljši nasvet ta, da počakaš in pridno zbiraš denar na kupček za modernizacijo, saj za dobrih 100€ prejmeš že relativno zmogljivega predstavnika nove generacije. Veliko boljša izbira je Intel Core i3 10100F, ki ga tudi v Sloveniji lahko kupiš za pod 100€.

Windows 11 končno dobil posodobitev, ki odpravi upočasnjevanje AMDjevih procesorjev

0

Microsoftov novi operacijski sistem Windows 11 je s svojim izidom precej razburil uporabnike, vendar pa meni osebno ni povzročal preveč sivih las. Nadgradnja je bila neproblematična in hitra in tudi na novo opravilno vrstico sem se dokaj hitro navadil.

Vendar pa je prehod na novi operacijski sistem vseeno zahteval nekaj žrtev in tokrat so ga najbolj nastradali uporabniki AMD Ryzen procesorjev. Nadležen hrošč je namreč upočasnil Ryzen procesorje in to kar za nekaj procentov, kar se je nato tudi poznalo pri sličicah na sekundo. AMD je težavo priznal in jo začel hitro odpravljati ter obljubil posodobitev, ki naj bi prispela enkrat konec oktobra.

Ta dan je zdaj končno napočil in AMD je dve težavi odpravil na dveh koncih.

Prva težava se je tikala L3 predpomnilnika, kjer se je latenca pri nekaterih aplikacijah in igrah kar potrojila. Ta težava je bila zdaj odpravljena preko Windows 11 posodobitve KB5006746. Namestitev se priporoča za vse AMD uporabnike in je povsem enostavna: preprosto odprite start meni, kliknite nastavitve ter nato na gumb Windows Update. Posodobitev je malce večja in za polno namestitev zahteva tudi ponoven zagon računalnika.

Druga težava se je tikala funkcije “Preferred Core”. Ta poskrbi, da so določene naloge aplikacij in iger dodeljene najhitrejšemu jedru procesorja in zadeva preprosto ni delovala pravilno. Za odpravo težave boste morali namestiti gonilnike za čipovje 3.10.08.506, ki jih najdete na AMD-jevi uradni strani. Najlažje je, da izberete orodje za samodejno zaznavanje strojne opreme preko klika na gumb “Download Now”, ki bo nato poskrbelo za prenos in namestitev pravilnih gonilnikov.

Uncharted film dobil prvi uradni napovednik

0

Zgodba avantur Nathana Draka končno dobiva svojo podobo, saj je včeraj na splet prispel prvi napovednik za film Uncharted, ki se je dolgo nahajal v razvojnem peklu.

Delo na filmu se je začelo davnega leta 2010, ko je bila franšiza iger na višku popularnosti. A očitno se je produkciji vsem že mešalo, saj je film zamenjal kar 7 režiserjev, dokler zadeve ni dobil v roke Ruben Fleischer in nekako uspel zgodbo pripeljati do konca.

Ta bo služila kot nekakšen preddel, vendar pa štorija ne bo prikazala samo novih dogodkov, ampak bo tudi spremenila že nekaj ustaljene zgodovine, ki so nam jo prikazale igre. Nathana bo denimo igral Tom Holland, ki je vizualno precej mlajši od znanega junaka iz videoiger, njegovega mentorja Sullyja pa bo igral Mark Wahlberg, ki pa za razliko od iger, tukaj ne nosi brkov. Pri podelitvi teh vlog je zanimivo to, da bi Mark moral originalno igrati Nathana, a se je produkcija tako zavlekla, da je zdaj preprosto prestar in so ga morali uporabiti za drugo vlogo.

Napovednik prikaže nekaj akcijskih scen in tista s padajočim tovorom iz letala je praktično kopija scene iz Uncharted 3: Drake’s Deception in oboževalci iger boste v videu zagotovo opazili še kakšno znano referenco.

Napovednik na Redditu sicer ni požel slave, a osebno se mi zdi zanimiv in morda ustvarjalcem uspe ustvariti novo filmsko različico Indiane Jonesa. Film prihaja v kina 18. februarja 2022, takrat nekje pa bomo dobili tudi predelavo iger Uncharted Legacy of Thieves Collection, ki se bo prvič pojavila tudi na PC-ju.

Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition dobil prvi igralni napovednik in datum izida

Rockstar je z najavo predelav iger GTA 3, Vice City in San Andreas lepo zaigral na strune vseh igralcev, ki na te naslove gojijo lepe nostalgične spomine. A informacije glede projekta Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition na splet prihajajo postopoma. Najprej so bile vse skupaj samo govorice, nato je projekt bil uradno napovedan in danes so bila prvič omogočena prednaročila za digitalno verzijo igre, dobili pa smo tudi datum izida ter prvi napovednik, ki si ga lahko ogledate spodaj.

Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition naj bi vseboval nadgrajeno grafično podobo, boljšo mejo izrisovanja in nadgrajene kontrole. Novi napovednik nam zadevo tudi pokaže v praksi in čeprav zadeva resda ni nekaj spektakularnega, je vsekakor nadgradnja v primerjavi z zdaj že arhaično grafiko prvih delov. Vse tri igre so dobile rahlo risankasti stil, ki vsebuje teksture višjih ločljivosti, na vas pa je, da ocenite, če je razvijalcu uspelo ohraniti duh izvirnika.

Dobili smo tudi uradne sistemske zahteve, ki si jih lahko preberete spodaj.

MINIMALNE ZAHTEVE

  • OS: Windows 10 64-bitni
  • Procesor: Intel Core i5-2700K / AMD FX 6300
  • Pomnilnik: 8 GB
  • Grafična kartica: Nvidia GeForce GTX 760 2 GB / AMD Radeon R9 280 3 GB
  • Disk: 45 GB

PRIPOROČENE ZAHTEVE

  • OS: Windows 10 64-bitni
  • Procesor: Intel Core i5-6600K / AMD Ryzen 5 2600
  • Pomnilnik: 16 GB
  • Grafična kartica: Nvidia GeForce GTX 970 4 GB / AMD Radeon RX 570 4 GB
  • Disk: 45 GB

Kot vidite boste za igranje pri najvišjih podrobnostih potrebovali kar 16 GB pomnilnika, kar je celo več od GTA 5. Upamo, da bodo te zahteve upravičene in bo končni izdelek dosegal stabilnih 60 sličic na sekundo že takoj ob izidu.

Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition izide 11. novembra 2021 in si bo ta datum delil s še eno legendo, saj takrat izide tudi Skyrim: Anniversary Edition. Igro lahko prednaročite na Rockstarjevi strani po ceni 60 €. Na voljo bodo tudi fizične kopije igre, a te se bodo na prodajnih policah pojavile šele 7. decembra.

Trump namerava v začetku 2022 zagnati svoje družabno omrežje TRUTH Social

0

O bivšem ameriškem predsedniku Donaldu Trumpu je leto nazaj govoril vsak spletni članek, nato pa se je zdelo, kot da se je nenadoma vdrl v zemljo. To ni naključje, saj je Trump največ kontroverzij spočel preko družabnih omrežij in novinarji so se dnevno zgražali nad njegovimi Twitter objavami.

Po napadu na ameriški Kapitol pa se je Twitter odločil, da ima njegovega govorjenja in izjav preprosto dovolj in njegov račun je bil ukinjen. Hkrati so ga brcnili iz Facebooka in odstranjen je bil iz praktično vseh družabnih omrežij in svet se je počasi vrnil v leta pred njegovim predsedovanjem.

Vendar pa Trump načrtuje svojo vrnitev. V začetku meseca je tožil Twitter, saj naj bi mu to družabno omrežje zanikalo njegovo pravico do svobodnega govora. A tudi če svojega računa ne bo dobil nazaj, ga to ne bo preprečilo, da se ne bi zopet pojavil na internetu.

Trump bo namreč v začetku leta 2022 zagnal povsem svoje družabno omrežje TRUTH Social. To naj bi omogočalo svobodne debate vseh političnih strank, brez da bi se jih ob tem zatiralo ali pa cenzuriralo. Nova platforma naj bi se borila proti vplivu vseh tehnoloških podjetij Silicijeve doline, ki naj bi svojo moč izkoristile za utišanje Američanov.

TRUTH Social naj bi novembra dobil zaprto beta testiranje, ki bo omogočeno samo povabljenim, na operacijskih sistemih iOS pa se lahko že prednaročite na aplikacijo.

Kmalu po uvedbi takojšen razcvet Bitcoin ETF

0

Prvi borzni sklad (ETF), podprt s terminskimi pogodbami bitcoin (BTC), je v torek začel delovati na borzi NYSE Arca. Analitiki menijo, da je uvedba uspešna, saj obseg trgovanja kaže na veliko zanimanje trgovcev in BTC, ki se je v sredo zjutraj (UTC čas) zvišal proti 65.000 USD. 

ETF z oznako BITO, ki ga je ustanovil izdajatelj ETF ProShares, je začel v torek ob 9.30 EDT (13.30 UTC), predstavniki ProSharesa pa so pozdravili uvodni zvon na newyorški borzi . 

Ko se je trg odprl, je ETF takoj poskočil in se v prvih petih minutah trgovanja zvišal za skoraj 1,4%. Prva zabeležena trgovina za ETF je bila opravljena po ceni 40,99 USD na delnico, cena pa se je dvignila nad 42 USD, preden se je obrnila na spodnjo stran.

Vir: TradingView

Omeniti velja tudi, da so se terminske pogodbe z bitcoini, s katerimi se trguje na Chicago Mercantile Exchange (CME), skoraj takoj po uvedbi ETF trgovale močno višje, verjetno zaradi špekulacij, da bo ETF postal velik novi kupec na trgu terminskih pogodb bitcoin.

Ob 13:47 UTC, kmalu po objavi ETF, se je terminska pogodba za bitcoin CME, ki se je iztekla oktobra, trgovala po 63.855 USD, kar je skoraj 1.000 USD višje od spot cene bitcoina na Binance. V zadnjem času se je terminski trg dvignil kar za 3,3%, medtem ko se je Binanceva spot cena dvignila le za 1,7%.

Ob 16:20 UTC, slabe tri ure po trgovalnem dnevu na Wall Streetu, se je velika razlika med spot in trgih terminskih pogodb zmanjšala, s terminskimi pogodbami CME, ki so trgovale za 400 USD višje od spot cene na Binance.

Hkrati je sam BITO ETF trgoval po ceni 40,92 USD na delnico, kar je za približno 2,8% manj od začetne trgovine dneva. Na Binancu se je z bitcoini trgovalo po 62.540 USD, s terminskimi pogodbami bitcoin na CME pa s 62.940 USD.

S prihodkom skoraj 1 milijarde USD se je prvenec BITO prvi dan trgovanja uvrstil le za ogljikov sklad BlackRock , slednji pa je zaradi naložb pred začetkom višji, pravi Athanasios Psarofagis pri Bloomberg Intelligence .

Medtem je v sredo zjutraj BTC že skočil nad 64.600 USD in začel testirati svoje nove najvišje vrednosti (64.805 USD na Coingecko, 64.863 USD na Coinmarketcap, medtem ko Messari trdi, da je bil 64.654 USD). Ob 03:13 UTC se BTC trguje pri 63.860 USD in se v enem dnevu poveča za skoraj 3%. 

Uvedba Bitcoin terminskih pogodb ETF je bila v zadnjih dneh deležna široke pozornosti, nekateri analitiki pa menijo, da bi to lahko spodbudilo naraščajoče premije na terminske pogodbe Bitcoin, s katerimi se trguje na CME, glede na spot cene, kot jih vidimo na kripto-domačih borzah. Posledično je ETF sprožil ponovno zanimanje za tako imenovano trgovanje na osnovi bitcoinov, kjer arbitražni trgovci izkoriščajo razliko v ceni med točkami bitcoin in terminskimi trgi.

Kot je povedal Eric Balchunas, višji analitik ETF pri Bloombergu, je novi ETF dobil dobrodošlico, kot je le nekaj drugih na današnjem trgu, saj je po obsegu že presegel letošnji vrhunski ETF, VanEckov socialni sentiment ETF z oznako BUZZ.

Kmalu zatem je Balchunas dejal, da je ETF zdaj dosegel več kot pol milijarde ameriških dolarjev trgovanja, s čimer je postal eden največjih letošnjih ETF po obsegu.

“Obstaja ogromen kup kapitala, ki čaka na pridobitev izpostavljenosti Bitcoin s temi izdelki,” je dejal Markowsky in dodal, da pomena te izpostavljenosti pridobivanju kapitala “verjetno ni mogoče preceniti.”

Simeon Hyman, globalni naložbeni strateg pri ProShares, je komentiral tudi uvedbo ETF -ja, danes pa je za Bloomberg TV povedal, da verjame, da bo ETF mnogim ljudem omogočil, da imajo v svojih portfeljih “na zanesljiv in robusten način”.

Poleg tega je naložbeni strateg zagovarjal tudi odločitev podjetja, da podpre ETF s terminskimi pogodbami in ne s “fizičnimi” bitcoini, češ da je na trgu terminskih pogodb CME “ogromen obseg” in da “to ni izbira drugega reda” podpreti s prihodnostmi.

ETF, podprt s terminskimi pogodbami Bitcoin, je tako “prvorazreden in priročen način” izpostavljenosti bitcoinu, je dejal Hyman in dodal, da je “mejnik v širšem bitcoin ekosistemu”.

Medtem je glavni direktor za naložbe Scott Minerd v podjetju za finančne storitve Guggenheim Partners za Bloomberg povedal, da pozdravlja ETF, zlasti ker finančnim institucijam omogoča lažji dostop do izpostavljenosti bitcoin.

“Morate biti v nečem, kar je trgovsko vozilo, kot je ETF,” je Minerd uporabil kot glavni argument, zakaj je ETF potreben. Dodal je, da neposredno držanje bitcoina ni alternativa za mnoge institucionalne akterje, tako z regulativnega vidika kot tudi zato, ker “če le hranite svoj bitcoin v denarnici, ga lahko ukradejo.”

Poleg tega je investicijski menedžer, ki je v svetu bitcoinov postal znan po svojih visokih ciljih na bitcoin, ki se gibljejo od 400 do 600 tisoč USD, ponovil prepričanje, da je “denar nekaj, kar ustvarja družba”, ne vlade.

Uvedba prvega Bitcoin ETF v ZDA je bila tudi tema zadnjega poročila Coin Metrics o stanju mreže v torek, kjer je podjetje za kripto analizo povedalo, da signali v verigi kažejo, da so se “bikovski pogoji vrnili” na trg bitcoinov.

“Velik katalizator v nedavnem zagonu so bili obnovljeni pogovori o Bitcoin ETF, ki je bil končno odobren v ZDA,” je zapisano v poročilu in dodalo, da se pozornost zdaj usmerja v potencial prihajajočega “fizično” podprtega spot ETF v ZDA. “Konkurenca za prvi ameriški spot Bitcoin ETF je na najvišji ravni doslej, ugledna podjetja, vključno z Bitwise, so napovedala načrte za ETF v zadnjih nekaj tednih, Grayscale pa je ponovno potrdil svoj načrt za pretvorbo svojega sklada v ETF. Četrto četrtletje naj bi bilo veliko četrtletje za Bitcoin ETF, z dolgim ​​seznamom odločitev SEC ETF (na kraju samem in na terminskih pogodbah) na obzorju, je zapisano v poročilu.

Farming Simulator 22 v novem napovedniku predstavi živino in čebelarstvo

0

V Sloveniji noro popularna igra Farming Simulator 22 se počasi bliža izidu in razvijalec Giants Software se je odločil od bližje predstaviti vso raznoliko živino, ki jo bomo lahko gledali na svoji kmetiji.

Kakor lahko vidite iz zgornjega napovednika bomo lahko na naši farmici gledali v lepo animirane krave, ovce, prašiče in kure. Vsaka prava kmetija mora imeti seveda tudi psa in ni še jasno, ali bomo tega lahko plodno uporabili za pašo ovac ali pa je tam samo zato, da mu podajamo žogo in ga vsake toliko popraskamo za ušesi.

Zanimivo je, da nam bo novi Farming Simulator omogočal tudi nekaj sprostitve in ko ne bomo vozili kombajna, bomo lahko skočili na hrbet konja in se odpravili v raziskovanje gozda ali pa bomo te trenutke izkoristili za bližnji ogled naše živine. Oči nam vsekakor ne bodo trpele, saj je grafična podoba v primerjavi s prejšnjo verzijo igre doživela znatno nadgradnjo.

Prvič v seriji bomo lahko postavljali tudi čebelnjake in nabirali med ter tega nato prodajali naprej, čebele pa bodo pomagale tudi pri boljšemu pridelku in če čebelnjak postavimo bližje krompirja ali pa sončnic, potem bodo te rastline na koncu izdale boljšo letino.

Poskrbljeno bo tudi za letne čase in ko bo na kmetijo padel sneg, bomo traktorje postavili pod streho in se lotili postavljanja rastlinjakov. Ti nam bodo omogočali gojenje solate, paradižnikov in jagod, kar nas bo preskrbelo skozi dolge in mrzle zime.

Farming Simulator 22 je z vsakim napovednikom videti bolje. Izid je zastavljen za 22. november, na spletni strani EIGRE.si pa si lahko svojo kopijo pridobite za pičlih 32 €.

Razerjeve RGB maske zdaj na voljo za nakup po ceni 100 $

0

Podjetje Razer je svoje maske Zephyr najprej predstavilo samo kot koncept, saj so bili verjetno mnenja, da preden zadevo spravijo iz proizvodne linije v roke kupcev, bo koronavirus že zdavnaj mimo.

Vendar pa so se vseeno odločili zagnati proizvodnjo in to se je izkazalo za pravilno odločitev, saj se nam bliža konec 2021 in koronavirus je še kako prisoten v naših življenjih in za trgovino in razna druženja si je na obraz še vedno treba povezniti modro krpico.

Zephyr je zdaj postal tudi na voljo za nakup. Gre za N95 masko, ki vsekakor ni majhna in zaobjame lep del obraza. Na sredini je pozorna in med nošnjo vam bo maska vsekakor presekala vidno polje, vam pa med nošenjem vsaj ne bo vroče. Zephyr namreč vsebuje dva ventilatorja, ki jima lahko prilagajate obrate ali pa ju popolnoma izključite.

Ni treba posebej poudarjati, da boste z nošnjo te maske vsekakor vzbujali pozornost drugih, a če vas bo morda kdo spregledal, lahko za dodatno izstopanje iz množice vklopite RGB razsvetljavo, saj je to pač Razer in lučke morajo biti. Te boste lahko nadzorovali preko aplikacije na iOS ali pa Android telefonih, seveda pa tudi to svetlikanje lahko izključite.

Žal Zephyr trenutno še na voljo v evropski trgovini, lahko pa si ogledamo cene v ameriški različici. Tam maska zase zahteva 100 $, v paketu pa boste dobili 3 sete filtrov. Te filtre boste morali nato dokupiti, a vsak skupek bo zase zahteval 30 dolarjev.

To je vsekakor drago, a kot vsaka stvar dandanes, je tudi Razer Zephyr ob izidu bil takoj razprodan.

The Witcher 3 predelava in Cyberpunk 2077 nadgradnja tudi uradno prestavljeni v 2022

0

Kaj točno se dogaja znotraj pisarn razvijalca CD Projekt RED ni znano, a več kot očitno je studio v velikih težavah iz katerih enostavno ne najde izhoda.

Razvijalec se vse od izida dolgo opevanega Cyberpunka 2077 bori z negativnimi kritikami, saj je bila igra na konzolah praktično neigralna, kasneje pa so v javnost prišle tudi novice o slabih delovnih pogojih, ki so zahtevali titansko število nadur v zameno za dokaj nizko plačo.

CDPR si je želel sloves popraviti vsaj tako, da bi z najavo predelave igre The Witcher 3 igralce spomnil na njihovo najbolj slavno delo, zaradi katerega so dolgo veljali za najbolj spoštovane razvijalce igričarske industrije. Prva napoved predelave se je zgodila septembra lani in sprva se je zdelo, da bo to relativno manjša nadgradnja. Poskrbljeno naj bi bilo za vpeljavo ray tracing osvetljevanja ter za hitrejše nalaganje stopenj, vse to pa bi prišlo izjemno prav igralcem na konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X.

Razvoj je bil zaupan zunanjemu studiu Saber Interactive, ki je poskrbel tudi za predelavo na Nintendo Switch in zdelo se je, da je vse nared za izid proti koncu 2021. CD Projekt RED je tudi potrdil, da bomo novo verzijo igre zagotovo še igrali letos in izid v decembru bi bil idealen, saj takrat izide 2. sezona Netflixove serije in izvodi igre bi kar leteli iz polic.

Vendar pa žal od tega ne bo nič, saj je CD Projekt RED na Twitterju zapisal, da razvojna ekipa potrebuje več časa. Novi datum izida ni natančno opredeljen, a igro lahko pričakujemo enkrat v sredini naslednjega leta.

Še bolj je smešen zamik nadgradnje igre Cyberpunk 2077, ki bi morala že zdavnaj iziti za konzoli PlayStation 5 in Xbox Series X. Tudi ta očitno še ni pripravljena za izdajo in tudi ta je bila zamaknjena v prvo četrtino naslednjega leta. Lastniki konzol trenutne generacije boste tako na svoj izdelek čakali vsaj leto in pol od originalnega izida. Mimogrede, se spomnite, ko je razvijalec napovedoval, da bo imel Cyberpunk 2077 večigralsko komponento, ki bo konkurirala GTA 5?

Glede na vsa dogajanja okoli razvijalca bom tu podal eno Nostrodamovsko napoved. Obe nadgradnji naj bi bile za obstoječe lastnike iger brezplačnim, a stavim, da to ob izidu ne bo držalo in bo za nadgradnjo treba odpreti denarnice, razvijalec pa bo ponudil nek šibek izgovor tipa “razvoj je stal več kot smo predvidevali, a ta cena je poštena glede na količino vsebine, ki jo dobite”. Bom imel prav? Se vidimo čez slabega pol leta!

Streamerka Valkyrae v vroči vodi zaradi prodajanja kreme, ki na koži izniči škodljive učinke monitorjev

0

Vsakemu, ki ne živi pod kamnom, je jasno, da je danes vpliv streamerjev in influencerjev na nakupovalne navade njihovih gledalcev zelo velik in tega se zavedajo tudi podjetja. Na žalost pa je to pripeljalo tudi do situacij, kjer ti vplivneži začnejo govoriti in prodajati traparije, o katerih nimajo pojma, na koncu pa nastradajo njihovi sledilci, ki besede svojega idola smatrajo za svete.

O takšni zanimivi situaciji poroča spletna stran Eurogamer. Popularna Twitch streamerka Valkyrae je namreč dva dni nazaj zagnala oglaševalsko kampanjo za RFLCT – čudežno kremo, ki naj bi vsem tistim, ki dolgo sedijo pred monitorji in telefoni, pomagala izničiti učinke modre svetlobe na njihovi koži in to naredila mlajšo.

Sliše se zanimivo, a na žalost je vse skupaj ena velika traparija in prodajanje zraka. Modra svetloba lahko resda kvarno vpliva na oči in tudi moti spanec, a njen vpliv na kožo je praktično neobstoječ. To potrjuje tudi raziskava iz maja letos, ki pravi, da modra svetloba na koži ne pusti nobenih posledic in da je v bistvu bolj škodljiva modra svetloba, ki jo dobimo od sonca.

Vendar pa te znanstvene teze niso preprečile streamerke in njene ekipe, da ne bi v napovedniku natresla kup izrazov, ki se slišijo strokovno, a nimajo veze z modro svetlobo. Veš, da gledaš nateg, ko ti nekdo začne v reklami kazati učinke kristalov in tudi tukaj ta teza povsem drži. Zanimivo je, da posamezna krema sicer ni spet tako draga, saj stane 24 $, a oglaševalec nam več kot očitno poskuša prodati komplet, kjer najdemo tudi masko za oči in balzam za ustnice, vse skupaj pa se na koncu ceni 100 $.

Čeprav nekateri sledilci Rae podpirajo, so drugi veliko bolj skeptični. Na to nakazujejo Twitter izjave, ki izdelke označujejo za nateg in tudi razmerje palcev navzdol in navzgor na YouTubu pove svojo zgodbo.

Nekam dvomljive so tudi izjave same streamerke, ki je sicer na Twitterju zapisala, da je izjemno ponosna na izdelke in je pri njih sodelovala od samega začetka. A nato je tudi zapisala, da so ji očitno povedali, da na kritike ne sme odgovarjati isti dan in da je tudi sama zelo zmedena.

God of War januarja 2022 prihaja na PC

0

Sony je včeraj na nič hudega sluteče igralce spustil pravo bombo, saj je nenadoma tudi uradno napovedal predelavo svoje igre God of War, ki jo je leta 2018 spočel razvijalec Santa Monica, za PC.

Založnik je sicer v preteklosti na računalnike že pripeljal nekaj svojih ekskluziv, saj zdaj na Steamu lahko igramo zadeve kot so Death Stranding, Horizon Zero Dawn in Days Gone, vendar pa je God of War vseeno nekaj posebnega, saj je tole franšiza, ki je bila od vedno zavezana konzolam PlayStation. Predelava te igre, ki smo ji tudi mi podelili najvišjo oceno, je jasna napoved, da je Sony začel gledati na PC trg povsem resno in da napoved predelave serije Uncharted ni bila naključje.

Predelava s sabo prinaša kup izboljšav. Med drugim nas čaka nadgrajena grafična podoba s podporo za 4K ločljivosti in tudi za ultra široke zaslone. K temu lahko dodate odklenjene sličice na sekundo in boljše sence, dodana pa bo tudi podpora za Nvidino tehnologijo DLSS.

Vse se ne bo vrtelo samo okoli tehničnih nadgradenj, saj bomo dobili tudi nekaj bonusne digitalne vsebine. Žal to ne pomeni novih misij, bomo pa lahko Kratosa in Atreusa preoblekli v nove oklepe, kar bo zagotovo navdušilo tiste največje oboževalce te igre, ki potrpežljivo čakajo na kakršnokoli novo vsebino.

Še najboljše pri vsemu temu je dejstvo, da predelava izide čez pičle tri mesece. God of War bomo lahko na PC-ju pognali od 14. januarja 2022 dalje, igra pa je na Steamu že na voljo za prednaročilo po ceni 49,99 €.

Sony je skladno z najavo na svojem blogu ponosno najavil, da se je igra do sedaj prodala v 19,5 milijona izvodih, PC pa bo tej številki zagotovo dodal še nekaj milijonov. God of War je sicer danes star 3 leta, a je še vedno hudo popularen in si je na nedavnem IGN-ovem tekmovanju celo priboril naslov najboljše igre vseh časov.

Starfield z novim napovednikom razkril svoje frakcije

0

Težko pričakovani Starfield je še dobro leto stran in kdo ve, če ne bo na koncu zadeva še enkrat prestavljena. Razvijalec Bethesda je do sedaj pokazal en večji napovednik in ništrc igranja, včeraj pa so na YouTube pripeljali nov video, ki malce bolj razloži ozadje štorijalne pripovedi.

Žal tudi ta posnetek ne prikaže nobenega igranja in malce čudno je, da si razvijalec še zdaj ne upa prikazati kakšne prave podobe iz igre in se zanaša na konceptne risbe. Vseeno pa je video zanimiv, saj so nam predstavljene razne frakcije in tabori ljudi, ki jih bomo srečali med našim raziskovanjem vesolja.

Dogajanje bo umeščeno v majhen delček Mlečne ceste, tako da Starfield očitno ne bo neka znanstveno-fantastična pripoved tipa Zvezdne steze, kjer je človeška civilizacije raziskala že tudi najbolj daljne kotičke vesolja. V Starfieldu so ljudje raziskali območje našega sončnega sistema v radiju 50 svetlobnih let Že to je bilo dovolj, da sta se oblikovali dve glavni frakciji United Colonies in Freestar Collective, vsaka od njih pa se bo borila za svoje planete in prepričanja.

Našo lojalnost bomo lahko izkazali obema taboroma, med šviganjem po vesoljski črnini pa bomo naleteli tudi na druge manjše tabore, kot so denimo pirati Crimson Fleet in najemnike Ecliptic, naleteli pa bomo tudi na verski kult, ki s svojim imenom House Va’Ruun spominja na nekaj iz Morrowinda.

Starfield bo svoj končni izid doživel 11. novembra 2022.

Blockchain tehnologija ustvarja nove priložnosti v glasbeni industriji

0

Tehnologija veriženja blokov prevrača tehtnico glasbene industrije in moč od posrednikov, kot so založbe in distributerji, preusmerja neposredno k glasbenim umetnikom.

Tehnologija veriženja blokov lahko poveča finančno vključenost in spremeni življenje mnogih po vsem svetu, zlasti v gospodarstvih na začetku rasti, kjer je to najbolj potrebno. Medtem ko je bil potencial tehnologije blockchain splošno priznan, tudi med najstrožjimi kritiki samega Bitcoina (BTC) se za možne primere uporabe tehnologije blockchain pogosto misli, da so omejeni le na finančno industrijo.

Medtem ko ima sistem porazdeljenih naslovov, ustvarjenih ob Bitcoinu, močan primer uporabe na področju valute in sredstev, v katerem je zdaj vrednost mogoče digitalno prenesti brez posrednikov ali tveganja podvajanja, ker je lastništvo nespremenljivo in dokazljivo, se lahko te iste aplikacije prevedejo v številne druge panoge, ki niso finančne.

V tem primeru bo pod drobnogledom glasbena industrija, v kateri so prepogosto prevladovali posredniki. Medtem ko se je pojav interneta – kateremu sledijo pretočne platforme kot so Napster, Soundcloud in zdaj Spotify – to do neke mere spremenil, se zdi, da je tehnologija veriženja blokov naslednji korak, ko gre za vračanje moči ustvarjalcem in njihovim poslušalcem.

Torej, kako blockchain spreminja glasbeno industrijo? Eden izmed, če ne že najbolj opaznih njegovih učinkov je sposobnost odstranitve posrednikov iz procesa prodaje glasbe in pretakanja. Medtem ko so platforme za pretakanje spremenile način konzumiranja glasbe in postale bolj dostopne poslušalcem, so ustvarile tudi povsem novo raven posredovanja med izvajalci in oboževalci.

Industrija pretakanja glasbe je zagotovo močno napredovala in je zagotovila stroškovno učinkovito in uporabniku prijazno alternativo piratstvu, ki umetnikom omogoča, da za svoje delo prejemajo avtorske honorarje. S tem premikom pa je prišlo do izraza neskladje glede porazdelitve avtorskih honorarjev. Kot pri mnogih stvareh je delitev avtorskih honorarjev umetnikom podobna grafikonu Pareto, kjer zelo majhen odstotek umetnikov predstavlja večino glasbenih tokov in s tem zaslužek od avtorskih honorarjev.

To odstopanje pri plačilu je posledica številnih dejavnikov, vključno z glasbeno zvrstjo izvajalca in državo izvora. Čeprav lahko lokalizirane storitve, kot je kitajski AliMusic, pomagajo pri boju proti tem vprašanjem na geografski ravni, je verjetno, da bo delitev avtorskih honorarjev vedno ostala popačena, pri čemer bo peščica hiperproduktivnih umetnikov prevladovala na večini trga.

Izkrivljena distribucija verjetno ne bo v celoti odpravljena, lahko pa imajo izboljšave pogojev za nastajajoče umetnike močan vpliv in povzročijo bolj raznolik trg. Prav tako lahko pomaga premakniti nadzor, ki si ga trenutno lastijo posredniki, kot so založbe in platforme, ki imajo pomemben vpliv na to, kakšno glasbo bo slišala širša javnost.

Platforme za pretakanje glasbe, ki temeljijo na verigi blokov, poskušajo rešiti prav to težavo. Opus na primer uporablja dve različni omrežji peer-to-peer, z namenom da popolnoma odstrani posrednike in zagotovi popolnoma decentralizirano pretočno platformo. Opus uporablja medplanetarni datotečni sistem ali IPFS. To je omrežje P2P za skupno rabo in shranjevanje datotek, kjer uporabniki omrežja delujejo tudi kot strežniki. Na ta način se odstranijo skoraj vse pristojbine za gostovanje, povezane s pretakanjem.

Opus tudi uporablja omrežje Ethereum kot plačilno plast. Z uporabo pametnih pogodb omogoča izvajalcem plačilo neposredno ob nakupu ali pretoku pesmi, kar pomeni, da se vsebina in avtorski honorar razdeljujeta neodvisno. Ta sistem umetniku omogoča, da obdrži skoraj vsa plačila premijskih uporabnikov ali prihodek od oglasov, ki ga ustvarijo uporabniki freemiuma, kar po mnenju Opusa izvira iz večine prihodkov – kar 90 %.

Druge platforme, kot so Mediachain, Musiclife, eMusic ipd., se osredotočajo na isto problematiko honorarjev in uporabljajo podobno tehnologijo, ki neodvisnim umetnikom ponudi večji kos pogače. Vendar pa tehnologija blockchain postaja tudi enostaven in racionaliziran način za neodvisne umetnike, da se spopadejo z drugimi vidiki industrije, ki so lahko pogosto izziv za prihajajoče umetnike. Poročilo, ki ga je izdelal Opus se glasi: “Zaradi majhnega obsega poslovanja in nizke stopnje finančne neodvisnosti morajo imeti manjši umetniki visoko raven finančne in pravne pismenosti, da si zagotovijo svojo finančno stabilnost.”

Ujo, podjetje s sedežem v New Yorku, ponuja decentralizirano bazo podatkov o lastništvu glasbe, kjer lahko umetniki ne samo naložijo svoja dela in zaslužijo 100% delež prodaje in donacij brez provizij, temveč tudi samodejno nadzirajo razdelitev plačila s sodelavci vsakega projekta. Drugi projekt iz Združenih držav, Open Music Initiative, uporablja tehnologijo blockchain za identifikacijo imetnikov glasbenih pravic in je kot člane že pritegnil Soundcloud, Sony, YouTube, Spotify in Netflix, kar prikazuje, kako močno vplivna je lahko ta tehnologija.

V članku za Harvard Business Review iz leta 2017 se Imogen Heap-angleška kantavtorka, glasbena producentka in zvočna inženirka-spominja dogodka, ko so nekemu vizualnemu umetniku izbrisali vse njegove videoposnetke naložene na Vimeo, ker je na enem izmed njih uporabil 30-sekundni posnetek njene pesmi. Po njenih besedah ​​lahko tehnologija blockchain pomaga in že pomaga pri reševanju teh vprašanj.

Blockchain torej že izboljšuje način plačevanja umetnikov, zlasti neodvisnih, in povečuje znesek, ki ga lahko obdržijo, hkrati pa poenostavlja postopek registriranja avtorskih pravic in distribucijo dela in se ne konča samo pri tem. Tehnologija Blockchain že omogoča glasbenikom, da izkoristijo drugo ključno kategorijo za prihodke neodvisnih izvajalcev: visoko angažirane skupnosti.

Neodvisni in prihajajoči umetniki imajo pogosto močno podporo svojih oboževalcev. Kar si lahko razlagamo kot nekaj v smislu podpore lokalnim umetnikom, kar lahko pojasni, od kod 32% tržnega deleža prihodkov tako od prodaje fizične kot digitalne glasbe, navajajo Opus. Znano je tudi, da koncerti in “merchandise” predstavljajo velik delež prihodkov, vendar tehnologija blockchain zdaj ponuja nove načine za nadaljnje raziskovanje tega.

ANote Music, luksemburško zagonsko podjetje, je nedavno objavil, da bo predstavil platformo, ki temelji na verigi blokov, ki bo umetnikom omogočila nov način dostopa do kapitala, saj bo uporabnikom omogočila vlaganje v avtorske honorarje. Platforma bo skušala poslušalcem omogočiti, da izkoristijo svojo glasbeno razgledanost za nakup in trgovanje z delnicami avtorskih honorarjev na sekundarnem trgu. Marzio Schena, soustanovitelj in izvršni direktor ANote Music, je pojasnil: “Naš cilj je odkriti skrito vrednost glasbe za vlagatelje in umetnike z ustvarjanjem borzne platforme za glasbene naložbe.”

Prej omenjena platforma Ujo pa uporabnikom omogoča prodajo digitalnih značk, ki podpirajo umetnika in delujejo kot “zbirateljski” predmeti, kar je postalo ena izmed najbolj priljubljenih aplikacij za NFT žetone. Omogoča tudi uporabnikom, da svojim priljubljenim izvajalcem dajo nasvete brez posrednika. Choon in eMusic, dve drugi pretočni platformi, umetnikom omogočata zbiranje projektov z množičnim financiranjem, ustvarjanje novega vira prihodkov, hkrati pa ustvarjanje denarnih naložb v snemanje in trženje pesmi ali celovečernega projekta.

Projekti, podprti z verigo blokov, lahko ustvarijo tudi denarne spodbude za ljubitelje glasbe, zaradi česar je celotna izkušnja bolj interaktivna, vključujoča in koristna. Medtem ko nekatere platforme, kot je eMusic, navdušujejo oboževalce z ekskluzivno vsebino in nižjimi cenami, se uporabljajo tudi druge metode. Choon na primer poslušalcem ponuja nagrade za pripravo prilagojenih seznamov predvajanja, Viberate pa oboževalce nagrajuje z domačimi žetoni VIB za prispevek k svoji zbirki podatkov o izvajalcih, prostorih in dogodkih. Platforma Inmusik ima podoben sistem, ki nagrajuje uporabnike z zvočnimi kovanci ($ OUND) za uvrščanje izvajalcev na lestvico.

Medtem ko platforme, kot je Viberate, že predstavljajo več kot 450.000 izvajalcev, kar je impresiven podvig, pa velikani v industriji preizkušajo tudi nove modele spodbud, ki temeljijo na verigi blokov-najbolj opazna je ena od treh glavnih založb v industriji, Warner Music Group. Glede na članek, ki ga je objavil Forbes, se je Warner Music pridružil naložbi v višini 11,2 milijona dolarjev v novo omrežje blockchain, imenovano Flow, ki ga je ustvaril Dapper Labs. Jeff Bronikowski, globalni vodja strateških glasbenih pobud pri Appleu in nekdanji višji podpredsednik za razvoj podjetij pri Warner Music je povedal: “Glavni cilj je ustvariti nove poti, kjer bodo oboževalci naših umetnikov lahko raziskovali svoje fandom in sodelovali z umetniki na nove in drugačne načine, ki jih doslej niso počeli. “

Bo torej tehnologija blockchain pomagala prestaviti nadzor in prihodke nazaj v roke umetnikov? Zdi se, da že napreduje, obstaja pa tudi še vedno veliko prostora za rast, saj mnoge umetnike pritegne večji delež zaslužka. Enako lahko rečemo za poslušalce, ki lahko zdaj celo sami uživajo v spodbudah prek nekaterih od teh decentraliziranih platform.

Medtem ko lahko te izboljšane spodbude za umetnike in oboževalce pomagajo pri napredovanju uporabe blockchaina v glasbeni industriji, lahko prejšnje nesrečne zgodbe v industriji igrajo ključno vlogo pri spodbujanju umetnikov k novim in izboljšanim sistemom.

Instagram nam bo končno omogočil ustvarjanje prispevkov preko brskalnika

0

Instagram bo po vseh teh letih končno omogočal uporabo tudi preko navadnega računalniškega brskalnika in to je dobra novica za vse tiste, ki bi radi slike pred objavo malce obdelali preko Photoshopa ali pa bi aplikacijo malce bolj izkoristili za poslovne namene.

Največjo digitalno platformo za deljenje slik lahko sicer že zdaj obiščemo preko brskalnika, a trenutno si lahko samo ogledujemo slike in beremo zasebna sporočila, objavljanje fotografij pa je onemogočeno.

Vse to se bo spremenilo jutri, 21. oktobra, saj bo Instagram dobil več pomembnih posodobitev in ena od teh bo tudi omogočala ustvarjanje Instagram vsebine. Uporabniki bodo lahko objavljali slike in posnetke, ki ne bodo daljši od ene minute. Sicer lahko Instagram slike objavljamo tudi preko Facebookovega Bussines Suita, a ta je namenjen podjetjem in njegova uporaba ni tako enostavna.

Posodobitve prihajajo tudi za mobilno aplikacijo. Ena od večjih zanimivosti je Collabs, ki omogoča dvema uporabnikoma, da skupaj oblikujeta eno sliko ali posnetek, nato pa bosta skupaj prejemala obvestila za všečke in komentarje.

Facebook naj bi načrtoval spremembo imena

0

Facebook že dolgo časa ni več samo socialno omrežje, ampak pod sabo drži cel kup drugih stvari – od aplikacije Instagram, čvekalnega programa WhatsApp in VR platforme Oculus. Šef Facebooka Mark Zuckerberg tudi že dolgo časa sanja o ustvarjanju metauniverzuma, ki je nekakšno skupno družabno mesto, ki bi povezovalo ljudi iz vseh platform kot so internet, VR in AR naprav.

Zuckerberg je pri ustvarjanju te vizije prihodnosti povsem resen in za realizacijo svojih ciljev namerava Facebook v EU razpisati 10.000 prostih delovnih mest. A ne bo se ustavil samo tu, saj je Facebook znamka postala že tako pomembna, da naj bi se kmalu pripetila sprememba imena.

Vse te platforme namreč trenutno spadajo pod Facebook znamko, ki je sama prav tako platforma. Zuckerberg tako načrtuje spremembo imena oziroma ustvarjanje nove krovne znamke, pod katero bi nato pospravili vse te platforme, vključno s Facebookom. Nekaj podobnega je pred leti naredil Google, ko je ustvaril krovno hišo Alphabet in v podobno smer se sedaj nagiba tudi Facebook.

Seveda pa obstajajo tudi drugi razlogi za spremembo imena. Facebook se je v zadnjih letih zakopal v kar nekaj škandalov, ki obsegajo prodajanje podatkov uporabnikov do površnega dela na področju zaščite družbe pred lažnimi novicami in škodoželjnimi gibanju.

Facebook naj bi spremembo imena predstavil na prihajajočem dogodku Connect, ki se bo odvil 28. oktobra in naj bi predstavil tudi novo ali pa nadgrajeno verzijo VR naprav Oculus Quest.

Bungie zdaj za Destiny 2 prodaja raide za dodatno ceno

0

Dolgo se je sumilo, da bi bila Destiny povsem drugačna igra, če je razvijalec Bungie, ki je do svoje slave prišel predvsem zaradi svoji Halo naslovov, ne bi spočel pod okriljem založnika Activisiona. Ravno on naj bi pokvaril vizijo razvijalca in v igro vpeljal nepoštene mikrotransakcije, saj Bungie sam od sebe ne bi nikoli izkoriščal svojih igralcev.

Vendar pa se je v tem letu izkazalo, da lahko Bungie izkorišča svoje stranke tudi brez založnikove pomoči. Njihova igra Destiny 2 je namreč svoje življenje začela pod samozaložništvom razvijalca in začetek je bil vzpodbuden, vendar pa je začel Bungie sčasoma dodajati nove in nove mikrotransakcije, v trudu optimizacije igre za posodabljanje pa so začeli tudi brisati staro vsebino, ki je zdaj preprosto ni več možno igrati.

Razvijalec je nedavna nazaj padel v vročo kašo z oznanilom, da bodo ob izidu naslednje razširitve Witch Queen preprosto izbrisali staro Forsaken kampanjo, ki so jo igralci dejansko plačali in čeprav je to sprožilo val ogorčenja, Bungie še ni zaključil s presenečenji.

Witch Queen razširitev bo namreč s sabo prinesla tudi Year 5 vsebino, ki bo v sebi skrivala 3 temnice oziroma “raide”. Dve od teh boste dobili ob nakupu Deluxe verzije, ki stane 80 €, vse tri pa bodo na voljo samo tistim, ki si bodo privoščili 30th Anniversary Edition, ki zase zahteva kar 100 €. Prijazni Bungie je na Redditu zapisal, da smo lahko brez skrbi, saj bomo lahko “raide” kupili tudi posamično.

V praksi to pomeni, da boste za vso vsebino morali kupiti razširitev, sezonsko prepustnico in nato še nadgradnjo na Deluxe ali pa 30th Anniversary Edition, drugače preprosto ne boste držali koraka z drugimi. Glede na to, da se v Destiny 2 vse vrti okoli nabiranja nove opreme preko “raidov”, je poteza razvijalca preprosto nagnusna.

Witch Queen razširitev izide 22. februarja 2022 in glede na jezne odzive igralcev lahko zagotovo pričakujemo spremembo cenovne politike.

Film Being the Ricardos nam bo predstavil zgodbo dveh legend televizijske komedije

0

Amazon bo še letos na velike in male ekrane pripeljal zgodbo legendarnega para Lucille Ball in Desi Arnaza, ki sta leta 1951 zasnovala serijo I Love Lucy in za vedno spremenila televizijsko produkcijo.

Lucy bo odigrala Nicole Kidman, Desija pa Javier Bardem in čeprav igralca nista ravno podobna igralcema po katerih se dela tale avtobiografski film, naj bi še vedno svoje delo opravila odlično. Vsaj tako trdi hčerka para Lucie Arnaz, ki bo pri filmu služila kot izvršna producetnka in je v intervjuju povedala, da je Nicole naravnost zablestela v svoji vlogi. Amazon je pred kratkim izdal prvi napovednik, ki nam pokaže nekaj izsečkov iz filma.

Being the Ricardos bo nastal pod režijo Aarona Sorkina, zgodba pa nam bo prikazala burno življenje teh dveh televizijskih zvezd, ki sta na seriji delala med letoma 1951 in 1957, par pa sta bila tudi v resničnem življenju. Film nam bo prikazal, kaj vse je zahtevala produkcija od enega samega dela serije in tako bomo videli rojstvo scenarija, vaje in nato končni nastop pred občinstvom.

Vendar pa se ne bo vrtelo vse samo okoli snemanja, saj bomo videli nekaj utrinkov tudi iz zasebnega življenja, ki je bilo precej burno. V ZDA je bilo takrat veliko rasizma in Desi je bil Kubanec, tako da se je morala Lucy prekleto potruditi, da ga je ohranila v svojem življenju. Prerekanja so se nato preselila tudi v njun zakon in par se je leta 1960 tudi ločil in zaključil svojo Hollywoodsko pravljico. Spodaj si lahko ogledate še njuno zadnjo skupno sceno, Lucille pa je takoj naslednji dan vložila vlogo za ločitev.

Being the Ricardos prihaja najprej v kina 10. decembra, 21. decembra pa ga bomo lahko gledali tudi na pretočnem servisu Amazon Prime.

Facebook bo za projekt Metaverse razpisal 10.000 delovnih mest v EU

0

Facebook nadaljuje s svojim projektom, da bi postal “podjetje metaverse”, ki deluje v “utelešenem internetu”, ki združuje resnični in virtualni svet. Nedavno je predstavil načrt za uvedbo približno 10.000 novih visokokvalificiranih delovnih mest po vsej Evropski uniji v naslednjih petih letih.

»Metaverzum lahko pomaga odkleniti dostop do novih ustvarjalnih, družbenih in gospodarskih priložnosti. Evropejci ga bodo oblikovali od samega začetka”, sta v skupni izjavi dejala Nick Clegg, podpredsednik Facebooka za globalne zadeve in Javier Oliván, podpredsednik oddelka za osrednje izdelke. “Ta naložba je zaupnica v moč evropske tehnološke industrije in potencial evropskih tehnoloških talentov”, sta še dodala.

To predstavlja naslednji korak dogodku prejšnjega meseca, v katerem je družba napovedala dvoletno naložbo v višini 50 milijonov USD v globalne raziskovalne in programske partnerje za podporo “odgovornemu razvoju” metaverzuma.

Družba ni razkrila, katera od 27 držav članic unije bo gostila nove zaposlene pri Facebooku, vendar je imenovala več držav, ki naj bi pokazale prednosti, zaradi katerih je Evropa “odlično mesto za vlaganje tehnoloških podjetij”.

Evropska podjetja so “na vrhu več področij”, so dejali, pa naj bo to “nemška biotehnologija, ki pomaga pri razvoju prvega cepiva MRNA, ali koalicija evropskih neobank, ki vodijo prihodnost financ”. Poleg tega ima Španija trenutno “rekordno raven naložb v zagonska podjetja, ki rešujejo vse, od spletne dostave živil do nevroelektronike, medtem ko je Švedska na poti, da do leta 2023 postane prva brezgotovinska družba na svetu”, navaja platforma.

Facebook ohranja raznoliko prisotnost na evropskih trgih dela in trenutno zaposluje več kot 600 zaposlenih za svoje pisarne v Belgiji, na Češkem, Danskem, v Franciji, Nemčiji, na Irskem, v Italiji, na Nizozemskem, Norveškem, Poljskem, v Španiji, na Švedskem, Švici in Veliki Britaniji.

Tehnična analiza (TA) kriptovalut – Bitcoin se spogleduje z rekordno višino, Ethereum v zatišju

0
  • Cena bitcoina narašča in bi lahko kmalu preizkusila 65.000 USD.
  • Ethereum je še vedno precej pod 4000 USD, XRP je dosegel 1,10 USD.
  • OKB se je zbral 26% in prebil raven 20 USD.

Cena bitcoina je ostala dobro podprta nad nivojem 62.000 USD. BTC je odpravil številne ovire blizu 63.500 USD in 64.000 USD. Trenutno (06:25 CET) narašča in bi lahko v bližnji prihodnosti preizkusil območje odpora 65.000 USD.

Večina večjih altcoinov se trudi slediti bitcoinu. ETH je še vedno precej pod stopnjami odpora 3.950 USD in 4.000 USD, medtem ko je XRP še vedno okrog 1,10 USD. ADA trguje pod stopnjami odpornosti 2,18 USD in 2,20 USD.

Skupna tržna kapitalizacija

Vir: tradingview.com

Cena bitcoina

Po zaključku nad 62.000 USD se je cena bitcoina lahko raztegnila nad nivo odpora. Cena je uspela počistiti odpornost 63.500 USD in 63.800 USD. Zdaj se sooča z odporom blizu ravni 64.000 USD. Naslednji večji odpor je blizu 64.200 USD, nad katerim bi se cena lahko zvišala na raven 65.000 USD.

Na drugi strani je začetna podpora blizu 63.500 USD. Prva velika podpora je blizu 63.200 USD, pod katero bi cena lahko preizkusila podporo 62.000 USD.

Cena Ethereuma

Zdi se, da cena ethereuma konsolidira nad območjem podpore za 3.750 USD. Cena za zdaj trguje nad 3.800 USD in bi se lahko zvišala proti ravni 3.880 USD. Jasen preboj nad 3.880 USD bi lahko v bližnji prihodnosti določil tempo za večje povečanje na 4.000 USD.

Če ni dviga navzgor nad 3.880 USD, bi se cena lahko popravila nižje. Prva ključna podpora se zdaj oblikuje blizu ravni 3 780 USD.

ADA, LTC in XRP

Cardano (ADA) konsolidira nad raven podpore 2,05 USD in 2,08 USD. Glavni odpor je še vedno blizu ravni 2,18 USD in 2,20 USD. Jasni preboj nad 2,20 USD se lahko dvigne proti ravni 2,40 USD. Vmesni upor je blizu 2,32 USD.

Litecoin (LTC) se trguje nad ravnijo podpore USD 180. Takojšnja ovira je blizu 188 USD, sledi 192. USD. Jasna prekinitev nad 200 USD bi lahko odprla vrata za premik proti nivojem 220 USD in 225 USD v prihodnjih sejah.

Cena XRP je obtičala pod nivoji upora 1,12 USD in 1,15 USD. Glavni odpor je blizu 1,20 USD. Zapri nad 1,20 USD bi lahko očistil pot do večjega povečanja. V nasprotnem primeru se lahko cena zniža proti podporni coni 1,05 USD. Glavna podpora znaša 1,00 USD.