Razvijalec Bethesda je počasi, a vztrajno spremenil smer igre Fallout 76, ki je s svojim izidom pošteno razjezila veterane serije, veseli pa niso bili niti novinci. Hvalevredno je dejstvo, da je razvijalec vseskozi zatrjeval, da bo igro popravil in to mu je celo uspelo. Fallout 76 je preko posodobitve Wastelanders spremenil igralno formulo in v večigralsko pustolovščino pripeljal žive like, ki so celo znali podati kakšno zanimivo nalogo.
Priokus so dodatno popravili s tem, da so Wastelanders ponudili popolnoma brezplačno in zastonjska bo tudi naslednja razširitev, imenovana Steel Dawn. O njej smo enkrat že pisali, sedaj pa imamo nov igralni posnetek, ki poda malce več informacij.
V okolico Appalachie je vstopil dobro znani kult Brotherhood of Steel, ki si želi obnoviti civilizacijo, a hkrati preprečiti, da bi napredna tehnologija padla v napačne roke, saj bi tako samo dobili ponovitev zgodovine in vnovično metanje jedrskih orožij. Jedrska orožarna jim gre še posebej na živce, te pa je v Appalachii cel kup. Zato nas bodo poklicali v svoje vrste, naša naloga pa bo, da jim pomagamo zavarovati nevarno tehnologijo.
Igralce čakajo nova območja, podzemne baze ter novi zavezniki, ki jih boste lahko vpoklicali v svojo domačijo, tam pa vam bodo lahko služili kot trgovci. Steel Dawn bo prinesel samo prvo poglavje Brotherhood of Steel zgodbe, tako da nas bo čez leto 2021 čakalo še kar nekaj dodatne štorijalne vsebine.
Steel Dawn ni več tako daleč stran, saj bo razširitev na vseh platformah zaživela 1. decembra.
Arkane Studios je v preteklosti razvil eno mojih najljubših iger, ki sliši na ime Prey. Žal se je ta premalo prodala, da bi založnik Bethesda takoj odobril delo na nadaljevanju, a morda bodo denarci iz strani Microsofta pomagali, da naslednje poglavje Prey serije vseeno dobili zeleno luč.
Še pred tem pa bomo iz Arkanovih rok prejeli igro Deathloop, ki je od preudarnega in počasnega napredovanja, ki ga zahteva Prey, čisto nasprotje. Poudarek je na hitrem odstranjevanju nasprotnikov v nenehno ponavljajoči se zanki, ki nas bo prisilila, da najdemo optimalno pot skozi sovražnike. Igralni napovednik je obetal in igra naj bi bila tik pred izidom.
Žal pa je bil Deathloop zaradi koronavirus situacije prestavljen na naslednje leto, brez trdno zakoličenega datuma izida. Ta je še zmeraj uradno nejasen, a zdi se, da je avstralska PlayStation trgovina predčasno izdala skrivnost. Tam je namreč igra postala na voljo za prednaročilo za konzolo PlayStation 5, zraven pa smo dobili še datum izida, ki naj bi se zgodil 21. maja 2021.
Deathloop bo izšel tudi na konzoli Xbox Series X in PC-ju, a vsaj na PC-ju se zna zgoditi, da igra malce zamudi.
Razvijalec Beamdog je leta 2012 na svet spravil predelavi legendarnih RPG iger Baldur’s Gate in Icewind Dale in s tem pošteno razburkali pristaše igranja domišljijskih vlog. Nekateri so njihovo potezo pozdravljali, saj se za igranje teh klasik ni bilo več treba zatekati k popravkom iz strani skupnosti, spet drugi so bili jezni, ker je Beamdog v igro dodal nekaj svoje vsebine, ki ni bila ravno na nivoju in s tem so skrunili ta dva igričarska dragulja.
Razvijalec je od takrat predelal tudi igro Neverwinter Nights, po vseh teh letih pa se zopet vrača v Baldur’s Gate in Icewind Dale, saj trenutno dela na ogromni posodobitvi 2.6. Kaj jih je spodbudilo v delanje popravka ni znano, a zagotovo je imel pri tem roke prihajajoči Baldur’s Gate 3, ki je nedolgo nazaj izšel v načinu Zgodnjega dostopa. Igralci verjetno želijo zopet preigrati začetne igre in to je bil dovolj velik razlog, da se je Beamdog odločil na njih nanesti svežo plast barve.
Popravek 2.6 bo prinesel cel kup uravnoteženj igralnih razredov in urokov ter orožij. Poleg tega se bodo spremembe zgodile tudi na tehnični strani, saj bo izvršna datoteka po novem 64-bitna, večigralstvo bo izboljšano in iskanje poti karakterjev ne bo več povzročalo živčnih zlomov.
Posodobitev je seveda brezplačna za vse lastnike originala, omogočeno pa je že beta testiranje. Na Steamu se do tega dokopljete tako, da na igri v knjižnici izvršite desni klik, izberete “Properties” in pod “Betas” razdelku izberete možnost “Road to 2.6.”
Leto 2020 je bilo tako naporno in polno razočaranj, da so se tudi nekateri največji optimisti spremenili v cinike. In kako bi takšnim ljudem lahko zamerili? Samo poglejte si grdo usodo oboževalcev razvijalca CDPR, ki že dolga leta čakajo na izid igre Cyberpunk 2077. V tem zadnjem letu, ko bi morala igra končno prispeti na igralne police, so bili vedno znova razočarani in čeprav je razvijalec za zadnji datum 19. november sveto prisegal in ga držal kot zakoličenega, je igralce znova presenetil s še eno prestavitvijo.
Uhhhhhhhhhhhh…
So, what if #Cyberpunk2077 gets delayed….. Again. Like what if it doesn't launch this year.
V zadnjih dnevih so se po spletu začele širiti novice, da Cyberpunk 2077 ne bo ujel niti 10. decembra, ampak da ga lahko pričakujemo šele enkrat v 2021. Vir teh govoric je Twitter uporabnik Tiffany Treadmore Inc., ki je letos že pravilno napovedal preklic E3 festivala in to 2 tedna pred uradno najavo.
Razvijalec je nato v intervjuju za spletno stran IGN še enkrat potrdil 10. december kot uradni datum izida in opozoril, da naj igralci ne polagajo preveč zaupanja v razne govorice. Vendar pa jim tokrat igralci ne verjamejo tako kot prejšnjič. V to ne verjame tudi prej omenjeni Twitter uporabnik, ki je nato zapisal še eno objavo, da je znotraj razvojne ekipe kar nekaj konfliktov in da se govori o zamiku na januar 2021.
I guess CDPR updated their profile yesterday to double down on December 10 after the rumor we heard went kind of nuts on a couple sites.
Still not convinced. Hearing bad stuff internally that there will likely be another delay till January 2021.#cyberpunk#cyberpunk2077
Igralci so tudi opazili, da je uradni Twitter račun, ki je prej veselo čivkal vsak dan. Zadnjo pravo objavo je spočel 30. oktobra, tako da je ta nenadna tišina dokaj čudna.
Upajmo na najboljše, a ni dvoma, da je zdaj marsikoga prevzel občutek deja-vuja.
Fortnite je bila ena prvih iger, ki je sistem sezonskih prepustnic oz. Battle Passov približala igričarjem in temu modelu so nato sledili tudi vsi ostali razvijalci, ki želijo preko sezon od igralcev redno pritegniti nek dohodek.
Epic Games pa je očitno mnenja, da bi lahko od igralcev bolj redno dobival prilive denarcev zato je začel pogledovati v smer bolj klasičnega naročniškega sistema, ki bi od igralcev zahteval plačevanje mesečnega dohodka.
Razvijalec je tako Fortnite igralcem pred kratkim poslal anketo, v njej pa je potipal zanimanje za plačevanje mesečne naročnine. Cena se giblje med 4,99 do 18,99 $, tako da razvijalec še ni čisto odločen, koliko bi zaračunaval in kaj bi igralci v zameno za naročnino sploh prejeli. V grobem bi v zameno za mesečni davek v zameno dobili Battle Pass ter mesečni “Crew Pack”, ki bi v sebi vseboval preobleko, stil in nov kramp. Naročniki bi vse te zadeve dobili še preden bi se pojavile za nakup v trgovini, poleg tega pa bi vsak mesec na svoj račun prejeli 1000 V-Bucksov.
Naročnina za zdaj ni uradno potrjena, saj gre navsezadnje samo za anketo. A dejansko bi bila takšna naročnina za tiste Fortnite igralce, ki redno kupujejo vsebino, dokaj dobra kupčija in na ta način bi lahko prihranili marsikakšen evro.
Včeraj se je zgodil pomemben dogodek, saj se je uradno začel obstoj nove generacije konzol. Microsoft je namreč uspešno splavil svoji konzoli Xbox Series X in S, kar je v nemirnem letu 2020 vsekakor dosežek, vreden čestitk.
Seveda pa brez zapletov ni šlo, saj je bil letos vsak večji tehnični izdelek razprodan takoj. To se je zgodilo pri grafičnih karticah RTX 3080 in 3070 ter pri prednaročilih konzole PlayStation 5. Da bi bil Xbox Series X pri temu izjema je bilo zato nerealistično pričakovanje.
@wyp100 seems like Amazon made a mess of series x . Not only one, but people from resetera and hukd. Ordered at 8.02. Then got email on Sunday saying it’s guaranteed for today. Just now I get email saying it’s delayed pic.twitter.com/ccqGLbAahX
Zaloga je v trgovinah hitro pošla, na dan izida pa so neprijetno presenečenje doživeli tudi tisti, ki so konzolo uspešno prednaročili na Amazonu. Trgovski gigant je svojim strankam v Združenem kraljestvu sporočil, da konzole žal ne bodo dobili na dan izida, kot je bilo sprva oglaševano. Počakati bodo morali nekaj dodatnih dni, kar je zagotovo komu pokvarilo načrte.
Pri Američanih je še huje. Tam je Amazon strankam sporočil, da bodo igralci morali zaradi nenormalne zahteve po konzoli počakati na novo zalogo. Tako se zna njihovo čakanje zavleči vse do 31. decembra, kar je praktično že skoraj dva meseca zamude po originalnem datumu izida.
Vendar bi lahko bilo še slabše, saj nekateri konzole sploh ne morejo kupiti nikjer. Amazon.de in Amazon.co.uk sta ostala brez Xbox Series X in S konzol, v Sloveniji pa dejansko imamo nekaj zaloge. Mimovrste trenutno drži tako X kot tudi S modele in to celo za normalne ceni.
*Posodobitev: ni minila ura od objave in že je Xbox Series X izginil iz Mimovrste ponudbe. K sreči si boste lahko konzolo sposodili v trgovini EIGRE.si, tam pa si bo moč izposoditi tudi konzolo PlayStation 5, ko bo ta končno prispela v Slovenijo.
Serija The Outsider nosi v Sloveniji zanimiv naslov Avtsajder, narejena pa je bila po knjižni predlogi pisane grozljive besede avtorja Stephena Kinga. Zgodba govori o grozljivem umoru dečka, ki naj bi ga spočel navidez povsem normalen meščan. Raziskovalci kmalu odkrijejo, da ni vse tako kot je videti na prvi pogled in več kot očitno se je v dogajanje vpletla tudi dobra merica nadnaravnega dogajanja.
Premisa je vsekakor zanimiva in tudi gledanost je bila odlična. Avtsajder je na epizodo povprečno privlekel okoli 9 milijonov gledalcev, zadnji del prve sezone pa si je “v živo” ogledalo 1,37 milijona radovednih oči. Za primerjavo lahko vzamemo popularno serijo Watchmen, kjer si je vsako epizodo povprečno ogledalo okoli 7 milijonov gledalcev in tako lahko hitro izračunamo, da je bil Outsider hudo popularen, kar je še posebej impresivno zaradi tega, ker je to grozljivka – žanr, ki načeloma prinese slabšo gledanost.
Zato je bila najava televizijske mreže HBO o preklicu dela na 2. sezoni precej veliko presenečenje. HBO je podal javno izjavo, a v njej je samo povedal, da ga je veselilo delati na seriji in da želi produkciji veliko sreče v prihodnosti. Kaj je točen razlog za preklic je trenutno stvar ugibanja. Morda se je produkcijska ekipa MRC sporekla z HBO-jem ali pa so zahtevali previsok proračun. Karkoli že je razloga, dejstvo ostaja, da Avtsajderja na HBO-ju ne bomo več gledali.
Ne pomeni pa to, da je s serijo nepreklicno konec. MRC ekipa za 2. sezono išče nov dom in morda jim ustreže kakšen drug pretočni servis. Richard Price, ki je bil glavni ustvarjalec prve sezone, se je zavezal tudi ustvarjanju nadaljevanja, tako da če serija najde nov dom, se oboževalcem za kvaliteto in vizijo serije ni treba obremenjevati.
Res je, da pretočni servis Netflix odobri skoraj vsak projekt, ki ga dobijo pred sebe in logično je, da trenutno delajo na širjenju kataloga, pa čeprav potem v njem naletimo na veliko zanič stvari. Vendar pa vsake toliko pridobijo tudi kakšno instantno uspešnico, kot sta denimo seriji The Witcher in Stranger Things.
V to kategorijo hitov lahko uvrstimo tudi serijo The Umbrella Acedemy, ki je julija dobila svojo drugo sezono in ta je bila po mnenju gledalcev poštena nadgradnja že te tako dobre prve sezone. Zato je bilo tudi logično, da bo zadeva dobila tudi 3. sezono, a Netflix je skrival uradno najavo vse do včeraj.
With time travel, you never know where you’ll end up. Season Three of The Umbrella Academy is on the way! pic.twitter.com/0iVAJHZNU7
To se objavili kar na svojem Twitter profilu in sicer preko slike, ki na sebi nosi številko tri z zanimivo oblikovanim dežnikom. Zraven je bilo pripisana tudi spremna beseda, ki pravi, da pri potovanju skozi čas nikoli ne veš, kje boš končal.
Snemanje se zaradi koronavirus krize še ni začelo. Produkcija naj bi štartala februarja 2021 v Torontu, vračajo pa se vsi igralci, ki so nas veselili v prejšnjih sezonah. Kdaj bo zadeva nato dokončno prispela na Netflix še ni znano, a pred koncem naslednjega leta je ne pričakujte.
Igra Grounded je pred časom izšla v Early Access načinu in je tako sledila korakom večine obetavnih projektov, ki najprej izidejo v načinu Zgodnjega dostopa. To pomeni, da so najprej bili vsi navdušeni nad novo igro, a sčasoma zabavo zamorijo hrošči in pomanjkanje nove vsebine.
Tako je bilo tudi za Grounded – igra, v kateri se pomanjšamo na velikost žuželke in se moramo nato boriti za preživetje sredi travnika. Na njej dela razvijalec Obsidian, ki je bil nad uspehom tega naslova kar precej precej presenečen. V igro so začeli pridno dodajati novo vsebino in včeraj so praznovali nov dosežek – igra je pridobila že 5 milijonov igralcev.
Pred kratkim smo dobili novo večjo posodobitev Koi Pond. Ta prinaša povsem novo območje in sicer ogromno lužo, ki vsebuje nova bitja in z njimi tudi nevarnosti. Lahko bomo lovili paglavce, ki jih bomo lahko spekli in pojedli, za vrat pa se nam bodo spravili nadležni vodni pajki, ki bodo neprevidne igralce hitro poslali v onostranstvo.
Posodobitev prinaša še cel kup manjših popravkov in optimizacije. Razvijalec je dodal podporo za HDR in pošteno predelal igralne mehanike. Loki so sedaj močnejši in zastrupitev veliko bolj smrtonostna.
Obisidan je povedal, da želi najprej v igro dodati vsa območja, nato pa se bo spravil delati na štoriji in nalogah in stranskih aktivnostih. Kdaj bo to, si za zdaj še ne upajo napovedati, do takrat pa lahko uživate v Zgodnjem dostopu, ki na Steamu zase zahteva 29,99 €.
Sam & Max je serija ugankarskih iger, ki je svoje življenje začela davnega leta 1998. Nato je licenco v roke dobil razvijalec Telltale Games, ki je nato leta 2006 izdal Sam & Max Save the World. To je bila v bistvu ena sezona, ki je bila sestavljena iz večih epizod, tej pa so nato sledile še dve sezoni.
Telltale Games se je nato osredotočil na izdelavo drugih epizodnih iger, med katerimi je postala najbolj slavna The Walking Dead. Razvijalec si je nato nabral preveč projektov in je tako pred dvema letoma neslavno bankrotiral praktično čez noč.
Naveza psa in zajca je tako ostala pozabljena, vendar pa z njo še ni konec. Nedolgo nazaj je bilo najavljeno delo na VR igri, včeraj pa je bila najavljena predelava prve sezone Sam and Max Save the World Remastered. Na njej dela razvijalec Skunkape Games, ki je sestavljen iz bivših Telltale Games veteranov. Ti pravijo, da ne bo šlo za popolno predelavo, saj bodo stopnje ostale praktično enake, le da bodo dobile nekaj manjših popravkov kamere.
Remastered pa bo prinesel cel kup izboljšav na tehničnem področju. Vnesena bo podpora za kontrolerje in višje ločljivosti, poleg tega pa bo tudi izboljšana podoba karakterjev. Veselimo se lahko tudi novih lokacij, boljše zvočne podobe in predelano podajanje zgodbe, ki bo sedaj videti kot kohezivna celota in ne samo kot epizode, ki so med sabo povezane s štorijo.
Sam and Max Save the World Remastered izide 2. decembra 2020 na GOG in Steam platformah. Kupci originalnih iger boste deležni 50 % popusta, ki ga boste lahko unovčili na naslednji povezavi. O predelavi 2. in 3. sezone za zdaj ni informacij in razvijalec verjetno s predelavo prve testira vode, če je morda dovolj zanimanja za predelavo vseh nadaljnjih sezon.
Sony je v intervjuju s spletno stranjo IGN Italy potrdil, da prihajajoči PlayStation 5 ob izidu ne bo podpiral ločljivosti 1440p. Kakšnega razloga za to čudno odločitev niso navedli, a očitno se jim ne zdi vpeljati podporo za takšno ločljivost, ki je vladajoča predvsem na PC monitorjih.
Tako bosta podprti samo ločljivosti 1080p in 4K. PlayStation 5 ima sicer dovolj mišic, da lahko teoretično preko HDMI 2.1 povezave izpljune 8K ločljivost ali pa 4K pri 120 sličicah sekundah. Glede na to, da imajo 8K prikazovalnike ta hip pri sebi samo ultra bogataši, pa se jim je vseeno zdelo vredno dodati podporo, je odločitev za izostanek 1440 resolucije še toliko bolj bizarna.
Njihovo odločitev objokujem tudi osebno, saj imam trenutno svoj PlayStation 4 postavljen tako, da lahko na konzoli izmenjujem priklapljanje kablov iz televizorja in monitorja. Včasih je namreč TV zaseden in samo preprosto zamenjam kabel in svojo zabavo nadaljujem na monitorju, če pa si potem zaželim igranja na kavču, spet samo zamenjam kabel.
To bom lahko sicer počel tudi na PlayStation 5 konzoli, a na 1440p monitorju slika ne bo prilagojena tej ločljivosti, ampak bom gledal v 1080p podobo, ki bo raztegnjena na 1440p ločljivost. Upal sem, da bo PlayStation 5 končno dobil podporo za moj monitor, a žal temu ne bo tako.
Če želite priklopiti konzolo na takšen monitor in uživati v popolni podobi, potem vam ne ostane drugega kot nabava Xbox Series X ali S konzole, ki bo 1440p ločljivost podpirala že takoj ob izidu. Morda za PlayStation 5 podporo vpeljejo skozi posodobitve, a glede na to, da PlayStation 4 niti v svoji Pro različici ni prejel te ločljivosti, je upanja za to bolj malo.
Serija Prison Break se je rodila 15 let nazaj in skoraj takoj postala svetovni televizijski hit. Beg iz zapora bi lahko označili eno od tistih prvih serij, ki je ponujala “binge” gledanje, ki je v današnjem svetu, kjer na vsakem koraku na nas preži nov pretočni servis, že nekaj povsem običajnega.
Prison Break se je leta 2017 vrnil na televizijske zaslone, takrat pa je bilo tudi veliko upanja za 6. sezono. Ta ni bila nikoli uradno potrjena, a okoli nje vseskozi krožijo govorice. Pri njih je veliko pripomogel tudi igralec Dominic Purcell, ki je v seriji nosil vlogo Lincolna Burrowsa.
Če se obuditev serije res zgodi, pa v njej ne bomo gledali igralca Wentwortha Millerja, ki je v seriji igral glavno vlogo Michaela Scofielda. Igralec je svojo odločitev objavil na svojem Instagram profilu, kjer je za svojo odločitev podal tudi pojasnilo. Pravi, da enostavno noče več igrati heteroseksualnih vlog in da so bile njihove zgodbe že večkrat povedane. Miller je leta 2013 javnosti sporočil da je gej in po novem se želi osredotočiti na vloge, ki se poistovetijo z njegovo seksualnostjo.
Njegova odločitev je zagotovo razočarala oboževalce, njegovi soigralci pa ga podpirajo. Soigralka Sarah Wayne Callies je svojo podporo izrazila na Instagramu, njegov brat iz serije, Dominic Purcell, pa je pozdravil njegov pogum.
Microsoft se je eno leto nazaj odločil prenesti skoraj celotno Halo knjižnico na PC in za te namene je izkoristil svojo zbirko Halo: The Master Chief Collection. V enem letu jim je tako uspelo predelati prve tri Halo igre ter odvrtka Reach in ODST. Že naslednji mesec pa bodo zaključili predelavo, saj bo na PC prišla še zadnja igra iz tega paketa.
Halo 4 je izšla leta 2012 za konzolo Xbox 360 in je prva igra v Halo vesolju, ki je ni razvil Bungie ampak studio 343 Industries. Oboževalci ob izidu nad igro niso bili navdušeni, a če bi verjeli njim, bi lahko igro označili za nekaj najslabšega, kar se je do sedaj zgodilo človeštvu. V resnici gre še zmeraj za zabavno streljanko, le da je bila igralna formula malce spremenjena.
Še zadnje poglavje The Master Chief Collectiona bo na PC-ju zaživelo 17. novembra, razvijalec pa je v počastitev predelave izdal tudi nov napovednik.
Tako bo kmalu na PC-ju manjkalo samo še 5. poglavje serije, ki pa za zdaj še ni bilo napovedano za PC. Razvijalec je sicer povedal, da se zavedajo želj igralcev, da bi tudi petica prišla v The Master Chief Collection, a da za zdaj konkretnih načrtov za predelavo še nimajo. Razlog je verjetno to, da je Halo 5 najbolj osovražen del franšize in da s predelavo ne bi ravno veliko zaslužili.
Ko sem ugledal prve napovednike za nov del Assassin’s Creed serije, tokrat podnaslovljen Valhalla, nisem bil preveč navdušen. Franšiza je namreč z egipčanskim delom Origins povsem spremenila svoje igralne mehanike, naslednje poglavje Odyssey pa je nato igralo na varno noto in je praktično ohranilo vse prvine predhodnika in razen spremenjene okolice smo igralci dobili občutek, da zopet igramo isto igro. Valhalla je nato v prvih posnetkih kazal praktično iste igralne mehanike, zato se je v meni zasejal strah, da bo nova igra zopet prenesla vse napake predhodnika ter komaj kaj spremenila igralni recept, ki je bil dober, a še zdaleč ne popoln.
Vendar pa lahko tu priznam, da sem se motil in Ubisoft je dejansko za ustvarjanje Valhalle na čelo postavil nekoga, ki je želel serijo premakniti naprej in tako smo dobili vikinško odpravo, ki dovolj spremeni ustaljene mehanike in jim doda svež nanos barve, tako da se končna izkušnja čuti kot resnično nadaljevanje in ne samo kot ogromen dodatek Originsa.
Razvojna ekipa: Ubisoft Založnik: Ubisoft Platforme: PC, PS4, Xbox One, PS5, Xbox Series X/S Datum izida: 10.11.2020 Cena: 60.48 € (Eigre.si)
VIDEO RECENZIJA
Igra nas tokrat preseli v vikinške čase, kjer nastopimo v vlogi Eivorja. Ne bi bila Ubisoftova zgodba, če se zaplet ne bi začel z nekakšnim umorom, zaradi katerega potem naš karakter išče maščevanje. Tako je tudi v tem primeru, ko našemu dečku (ali punčki, saj lahko na začetku izberemo spol) usoda vzame starše, nato pa pri begu še pade v brezno, kjer ga naskoči lačen volk. Samo po spletu naključij in pomoči Bogov ubogi Eivor preživi in nato odraste v čisto pravega Vikinga, ki mu je bil dan nadimek Wolf Kissed. Že v zgodbi lahko vidimo rahlo spremembo Ubisoftove štorijalne formule, saj je naše maščevanje doseženo že v prvih urah igre, ki služijo kot nekakšen uvajalni del.
V opisu nisem zapisal vtisov o grafiki. Vedite, da je ta lepa, a še vedno se čuti zastarelost na področju animacij.
Med raziskovanjem zasnežene Norveške se začne štorijalni klobčič dodatno zapletati. Norveška se namreč trudi združiti vse klane pod eno vodjo in tako končati desetletja krvavih vojn. To za nas in našega polbrata Sigurda predstavlja veliko težavo, saj želita doseči svojo slavo in nadzorovati svoje kraljestvo. Na Norveškem za njiju tako zmanjka prostora, zato se usedeta na barko in se odpravita iskati svojo srečo v razdrto Anglijo.
Angleži za naše želje ravno nimajo posluha in imajo cel kup svojih notranjih težav, saj je Anglija razdeljena na tri različna kraljestva, poleg tega pa se morajo vsak dan ukvarjati z nadležnimi Vikinškimi invazijami. A ravno ta razburkan čas je za nas idealna prilika, da najdemo svoj košček zemlje in tega nato postopoma razširimo, pridobivamo zaveznike in tako širimo svojo slavo in vpliv.
Mapa se tokrat čuti manjša, saj ne zgubljamo časa s plovbo po morju.
Tako na začetku ustanovimo svojo naselbino Ravensthorpe. Ta je sprva prava podrtija in na nas je, da počistimo prah, popravimo barake in zgradimo praktično povsem novo bazo. Takšno nadgrajevanje zaselka smo že imeli v Assassin’s Creed 2, tu pa je zadeva še bolj izpopolnjena. Tako lahko postavimo različne kolibe, ki nam bodo hudo pomagale pri nadaljnjem igranju. Kovač nam denimo ponuja izboljševanje opreme, pivnica doda začasni dvig statistik in konjušnica nadgradi naše konje. Priznati moram, da je nadgrajevanje naše baze pravo veselje in res je zanimivo gledati, kako kup porušenih stavb počasi napreduje v cvetočo skupnost. Skladno z nadgrajevanjem stavb se nam odklepajo dodatne naloge in nove priložnosti za interakcijo s prebivalci, kar lahko privede celo do romantičnih trenutkov.
Seveda pa ni vse samo v igranju vikinške simulacije Sim Cityja, saj Assassin’s Creed igre igramo zaradi izjemno podrobnega in velikega sveta, ki igralcu na vsakem koraku ponudi neko zanimivost, ki samo čaka na naše odkritje. Sicer tokrat izostane bojevanje na morju z drugimi ladjami, a še vedno se boste lahko s svojo barkačo prevažali po reki ter se zavihteli na konjski hrbet. Razgledne točke na katere moramo splezati, ki ob osvojitvi razkrijejo del mape, so še vedno tu, kot je tudi nabiranje surovin in napadanje sovražnih postojank, polnih banditov. A čeprav so temelji načeloma isti, so razlike v igranju dokaj velike.
Bodite brez skrbi: crkljanje mačkonov je nazaj!
V Valhalli denimo ne nabiramo več lesa, ampak samo kamen in za nabiranje dobrin se je tokat treba zanašati na okoli posejane skrinje, ki jih lahko najdemo znotraj zaklenjenih hiš ali sredi podzemnih rovov. Mapa je v grobem razdeljena na tri območja in vsako od njih ponuja eno glavno nalogo ter kup stranskih opravil v obliki iskanja zakladov, skrivnosti in artefaktov. Vse te zadeve so na zemljevidu označene kot barvaste pike in zdi se, da nam je razvijalec z manjšo ikonsko označbo želel sporočiti, da tokrat vse te stranske aktivnosti niso tako pomembne kot prej. Zakladi nam denimo prinesejo nov del oklepa, orožja ali pa v sebi skrivajo zaloge usnja za nadgradnjo zaloge puščic. Artefakti so ponavadi dodatne mape za zaklade, skrivnosti pa igrajo vlogo stranskih nalog iz preteklih naslovov. Vendar pa so te stranske naloge precej krajše in ne vsebujejo niti zapisa v vašem dnevniku, saj jih ponavadi lahko rešimo na licu mesta. Kljub temu pa so ta opravila presenetljivo zanimiva in so dober vir nabiranja izkušenj.
Valhalla je namreč še vedno RPG, pa čeprav je tokrat veliko manj nabiranja orožij in oklepov. V bistvu sem v isti opravi iz začetka igre vztrajal tudi skozi vsa nadaljnja poglavja, saj sem začetno opremo samo še dodatno nadgrajeval preko kovačenja in vlaganja različnih run. To je v bistvu minus, saj sem v Odyssey rad nabiral različne dele opreme in tako čedalje bolj začel spominjati na podobo grškega boga, tu pa v bistvu izberemo en set oklepov in orožij in potem v njem vztrajamo do konca.
Napad na samostane je ena od največjih odlik igre. Izkušnja je naravnost brutalna.
Valhalla tudi ne bi bila prava RPG izkušnja, če ne bi mogli tudi nadgrajevati statistik. To tokrat malce spominja na sistem iz igre Path of Exile: pred nami je ogromno astrološko drevo, vsaka veja pa ponuja izboljševanje statistik in nove posebne poteze. En razdelek v sistemu nadgradenj sestavljajo tudi specialke, ki pa jih ne moremo neposredno nadgrajevati ampak jih lahko k sebi dodamo samo preko posebnih knjig, ki jih odkrijemo med raziskovanjem sveta. Vse to nadgrajevanje je malce zmedeno, še posebej na astrološki karti, kjer so nekatere veščine ovito v temo in se do njih lahko dokoplješ samo takrat, ko v sosednje drevo vložiš dovolj točk. Z vlaganjem točk se izboljšuje tudi naša končna moč in Valhalla mapa še vedno za določena območja vsebuje svojo težavnost in stopnjo lika in če je ta prenizka, potem se bodo naši napadi od nasprotnika samo nesrečno odbijali.
Razvojno drevo je malce zmedeno, saj so zaradi neznanega razloga nekatere veščine ovite v temo.
Valhalla mapa se zdi v primerjavi s predhodnikom malce manjša, kar je vsekakor dobra novica, saj je bil Odyssey na nekaterih mestih že preprosto preveč razvlečen. Posamezne naselbine so si sicer spet med sabo preveč podobne, vendar pa je vsaj okolica dovolj raznolika – od snežnih območij Norveške z zamrznjenimi rekami do deževne Anglije – da je sprehajanje dovolj sveže in zanimivo ob vsaki ježi konja.
Deževna okolica Anglije je bolj depresivna, a hkrati veliko bolj zanimiva za raziskovanje.
Ubisoft je tudi spremenil način spopadanja z nasprotniki. Nove so tokrat vikinške invazije na samostane, ki v sebi skrivajo dobrine za nadgradnjo naše baze. Za napad na njih potrebujemo svojo posadko in pravo veselje je, ko se s čolnom zapeljemo na pristanišče, zapihamo v rog in se zapodimo v krvav pokol vojakov. Takrat res dobimo občutek, da smo Viking, saj stavbe začnejo goreti in povsod se slišijo obupani kriki prestrašenih prebivalcev. A tu precej zmoti en detajl, saj naokoli tekajo tudi menihi in Vikingi so bili znani po svoji krvoločnosti, saj je pod njihovo sekiro padel marsikateri pripadnik krščanske vere. Vendar pa v Valhalli ne smemo napadati civilistov, saj nas igra ob uboju nedolžnega civilista opozori, da tega ne smemo delati in če bomo pobijali še naprej, naša misija avtomatsko spodleti. To je dobesedno “kr neki” in vas sredi žara bitke močno potegne iz izkušnje.
Tudi napadanje utrdb in taborov banditov in sovražnih vojakov je tokrat precej drugačno. Eivorju še vedno družbo dela ptič, ki ga lahko uporabimo kot priročnega drona za raziskovanje okolice. Vendar pa tokrat ne moremo več označevati posameznih nasprotnikov, ampak samo stisnemo eno tipko in vsi nasprotniki in zakladi se primerno obarvajo. Tako nam je še vedno omogočeno prikrito odstranjevanje zalege, vendar pa je že takoj jasno, da Valhalla veliko manj poudarka daje na skrivanje po grmovju. Če vas odkrijejo, Eivor preprosto poprime za sekiro in se spravi bolj konkretnega odstranjevanja problemov. Sam sem sicer od vedno bil zagovornik prikritega smukanja, a v Valhalli je neposredno bojevanje prekleto preveč zabavno, da bi zapravljal čas samo v skrivanju.
Skupinske bitke so v redu, a ne bi škodilo, če bi programerji zaveznikom in nasprotnikom vgradili malce bolj napredno umetno pamet.
Pri bojevanju lahko še vedno vihtimo lahek in težak udarec ter prožimo posebne specialke. Te so precej podobne tistim iz predhodnika, vendar pa je boj kljub temu veliko bolj brutalen. Udarci so sedaj bolj težki in nosijo večje posledice, tako da je sekanje glav nekaj povsem običajnega. Eivor lahko v rokah tudi kombinira različna orožja, kar ima za posledico veliko prednosti. Vihtenje sekire in ščita na omogoča “parry” poteze, ki nasprotniku vzamejo vzdržljivost, sekanje s po eno sekiro v vsaki roki pa hitreje zadane poškodbe, a takrat ostanemo odprti na napade. Igra nam tudi redno dostavlja različne nasprotnike, vsak od njih pa zahteva svoje taktike. Grdavži sedaj vsebujejo tudi ščepec posebnih potez, kot je denimo metanje peska v oči, a na splošno so precej zabiti in padajo na iste trike. Vsake toliko naletimo tudi na šefe z ogromno črto zdravja in ti so precej težki za odpravo, tako da bo potrebno nekaj vzdržljivosti. Vračajo se tudi najemniki iz Odysseyja, le da so tokrat to precej težji nasprotniki. Tisti trik, ko smo te najemnike zvabili za sabo do kakšne legendarne zveri tu ne deluje, saj je teh legendarnih zveri precej manj oziroma jih praktično sploh ni.
Kar me je pri Valhalli morda najbolj presenetilo je to, da je zgodba zdaj celo zanimiva za spremljanje in vsebuje karakterje, ki se pojavijo večkrat in nam za njih dejansko ni povsem vseeno. Sicer štorija vsebuje nekaj kiksov, a izkušnja je tokrat veliko bolj zanimiva. Tudi v Valhalli se selimo med igranjem v Vikinški simulaciji in sodobnostjo, kjer stopimo v škornje raziskovalke Layle in prvič po Desmondu mi je celo zgodba izven simulacije dejansko postala zanimiva za spremljanje.
Igra vsebuje tudi način za fotografiranje, kar omogoča delanje čudovitih posnetkov.
Pohvaliti moram še cel kup možnosti za prilagajanje igralne izkušnje. Spremenimo lahko težavnost in to posamezno prilagodimo tudi na težavnost skrivanja. Poleg tega lahko tudi nastavimo način raziskovanja, saj se lahko zanašamo na točne ikone, ki z ikono označijo naš cilj potovanja ali pa moramo do njega priti preko reševanja namigov. Lepo je tudi to, da je Ubisoft omogočil cel kup nastavitev za tiste, ki imajo težave z vidom ali pa jih muči barvna slepota.
Assassin’s Creed Valhalla je lep napredek igralne formule. Sicer nekateri minusi ostajajo: preveč je stranskih opravil in mapa je še vedno prevelika. Zdi se, da je Ubisoft res želel spremeniti igralne vidike, a ga je bilo v nekaterih primerih preveč strah za tiste res prave tektonske premike. Vendar pa je to dober začetek in lepa napoved za prihodnost Assassin’s Creed serije.
Izid konzol je takorekoč pred vrati. Xbox Series X izide danes, PlayStation 5 pa bodo Američani lahko prižigali že čez dva dni, medtem ko bomo Evropejci morali počakati malce dlje. Pri obeh konzolah pa imamo velik problem, saj za zdaj preprosto ne ponujajo dovolj novih, ekskluzivnih iger, ki bi opravičevale takojšen nakup.
Xbox Series X je zaradi nedavne prestavitve igre The Medium še v slabšem položaju kot PlayStation 5, ki bo ob dnevu izida ponujal vsaj Demon’s Souls in Spider-Man: Miles Morales igri. Sony je na preteklih konferencah napovedal še nekaj dodatnih iger, a prav nobena ni imela kakšnega konkretnega datuma izida.
Novi napovednik prikaže montažo prihajajočih naslovov, v drobnem tisku pa lahko razberemo vsaj približne datume izidov. Zdaj vemo, da bodo igre Gran Turismo 7, Ratchet & Clank: Rift Apart in Returnal izšle v prvi polovici 2021, medtem ko bo Horizon Forbidden West izšel v drugi polovici naslednjega leta.
Ne pomeni pa to, da ob izidu konzole ne bomo imeli ničesar za preigravati. Veliko iger, ki bo izšlo za PlayStation 4 bo dobilo tudi nadgradnje za PS5, nova konzola pa ponuja tudi združljivost za naslove iz prejšnje generacije, ki jih boste lahko celo poganjali v višji ločljivosti, skupaj s 60 sličicami na sekundo.
Člani skupine Gorillaz so bodisi veliki oboževalci igre GTA 5 ali pa jim je preprosto zmanjkalo proračuna za delanje novega videospota.
No, denarja jim zagotovo ni zmanjkalo, saj gre za izjemno popularno skupino, ki nas razveseljuje že več kot 20 let. Resnica je, da Gorillaz trenutno delajo na projektu Song Machine, ta pa je v sodelovanje povabil različne glasbenike, vse skupaj pa je podprto z zanimivimi glasbenimi spoti.
V osmi epizodi so se združili s glasbenikom Beckom za pesem The Valley of the Pagans, za video pa so uporabili kar igro GTA 5. Ekipa se ob umirjenih ritmih pelje skozi okolico Los Santosa v avtu Delclasse Vigero, ta pa nosi tablico z napisom Pagan. Sam spot, razen parih kaskaderskih podvigov, ni nič kaj preveč posebnega, niti ni besedilo preveč povezano z GTA-jem ali pa z igrami na sploh.
Je pa zanimiv prikaz popularnosti tega naslova, ki bo predelan za naslednjo generacijo konzol in je danes star že 7 let.
3 leta minevajo, odkar nam je razvijalec Bioware pripeljal zadnje Mass Effect poglavje, ki se je imenovalo Andromeda. Igra je morala po stopinjah odlične trilogije, ki jo mnogi smatrajo za najboljšo znanstvenofantastično serijo vseh časov, tako da naloga ni bila lahka. Žal je igra pogrnila po celi črti. Raztrgali so jo tako kritiki, kot tudi novinarji in povratni učinek je bil tako slab, da je založnik EA preklical razvoj DLC-jev in spravil serijo na hladno.
Od takrat je preteklo dovolj vode, da je založnik EA pripravljen poskusiti še enkrat in razvijalcu Bioware ponuditi novo priložnost. Ta se je po slabi Andromedi in nerodnemu Anthemu ustavil, se reorganiziral in se namerava vrniti v naša srca v velikem slogu. Tako trenutno pridno delajo na novem Dragon Age poglavju, prav tako pa so nedavno napovedali predelavo prvih treh Mass Effect iger.
Skladno z najavo predelave smo dobili novico tudi o povsem novi Mass Effect igri. Na njej dela ekipa veteranov, kar naj bi pomenilo, da pri izdelavi ne bo prisotna tista ekipa, ki je bila zaslužno za Andromedo. Na žalost o novem projektu ne vemo skoraj ničesar, razen da je zadeva v zgodnjih fazah razvoja, tako da bo verjetno izšla samo za naslednjo generacijo konzol, dobili pa smo tudi prvo sliko, ki si jo lahko ogledate na začetku članka.
Govorice o predelavi prvih treh Mass Effect igrah krožijo že kar nekaj časa, a uradne potrditve nikakor nismo dobili. Založnik EA ni želel na nobenem večjem sejmu razkriti tega projekta in svojo najavo je hranil za 7. november, ki pri Mass Effect skupnosti že dolgo velja za datum praznovanja oz. N7 Day.
Na letošnjem dogodku so pred kamere zbrali celotno ekipo originalnih zvočnih podajalcev prvih treh Mass Effect iger, to priložnost pa so tudi izrabili za uradno najavo projekta Mass Effect: Legendary Edition.
Govorice so se izkazale za pravilne, saj je Legendary Edition predelava prvih treh Mass Effect iger. Razvijalec Bioware bo v en paket vključil vse dodatke in manjše DLC-je, kar je dobra novica, saj je bila nabava te dodatne vsebine vse do sedaj prava draga nočna mora. Poskrbeli so tudi za pošteno grafično nadgradnjo. Razvijalec pravi, da ni želel spremeniti vizije prvih treh iger in se je odločil za nadgradnjo tekstur, osvetljave in optimizacije. Igre bomo lahko sedaj poganjali v 4K ločljivosti pri 60 sličicah na sekundo, upamo pa, da bomo na PC-ju dobili podporo za kontrolerje, ki je pri prvem Mass Effect boleče manjkala. Ko smo že pri temu, upamo tudi, da bo prvi del tudi malce dodelal igralne mehanike, čeprav uradno potrjenega ni bilo nič.
Mass Effect: Legendary Edition izide spomladi 2021 za PC, PlayStation 4 in Xbox One, kasneje pa naj bi dobili tudi dodelano verzijo za konzoli PlayStation 5 in Xbox Series X.
Že dolgo je znano, da ima založnik Activision podpisano neko pogodbo s Sonyjem, saj so PlayStation igralci vedno deležni nekih ugodnosti, ki jih PC in Xbox igralci ne dobijo.
To se ne bo spremenilo niti v prihajajočem naslovu Call of Duty: Black Ops – Cold War. Poročali smo že o temu, da bodo PlayStation 4 in 5 igralci dobili prav poseben zombie igralni način Zombie Onslaught, a Sony se je tokrat odločil stopiti še korak dlje, saj bodo PlayStation igralci pridobivali izkušnje hitreje kot njihovi PC in Xbox bratje ter tako tudi hitreje pridobivali stopnje.
Bonusi se bodo začeli že pri Battle Pass prepustnici, saj bodo pri nabavi te dobili 5 dodatnih preskokov stopenj. PlayStation igralci bodo prav tako deležni bonusov pri skupinskem igranju, saj bodo v ekipnih igrah pridobivali izkušnje 25 % hitreje, vsak mesec pa bodo dobili prav poseben dan, ko se bo nabiranje izkušenj za 24 ur podvojilo. Kot da še to ni dovolj, bodo dobili še dva dodatna “Loadout” razdelka za opremljanje vašega vojaka.
Upoštevati je tudi treba, da to hitrejše nabiranje izkušenj ne bo vplivalo samo na Cold War, saj je Activision že potrdil, da si bosta Warzone in Cold War delila napredek. V praksi to pomeni, da bo vaše napredovanje v Cold War večigralskem načinu napredovalo tudi vašo Warzone kariero. Tisti dnevi z dvojnimi izkušnjami tako dobijo precej večji pomen.
PlayStation igralci se bodo v vseh teh dobrinah zabavali vse do novembra 2021, kar pomeni, da bo PlayStation eno leto platforma, ki bo ponujala superioren način igranja večigralskega dela.
Več o vseh teh bonusih si lahko preberete na uradni strani, igra pa izide 13. novembra.
Nove sezone popularne serije The Witcher ne bo na spregled še kar nekaj časa. Še dober mesec nas loči od decembra, ko se je na Netflixu pojavila 1. sezona in čeprav je bila 2. sezona potrjena, še preden smo na naše televizijske zaslone dobili prvo epizodo, bo na njo treba čakati še kar nekaj časa.
The Witcher namreč nima sreče glede COVID-19 okužb. Snemanje 2. sezone je bilo zaradi koronavirusa že enkrat prekinjeno letos marca. Takrat je igralec Kristofer Hivju, ki ga poznamo kot Tormunda iz serije Igra prestolov, v The Witcherju pa bo igral Nivellena, dobil pozitivne rezultate COVID-19 testa. Snemanje se je takrat zaustavilo za nekaj mesecev in se je nadaljevalo avgusta.
‘THE WITCHER’ Season 2 has halted filming after 4 positive COVID-19 cases.
Ravno, ko je produkcija dobra stekla, pa so se pojavile nove težave. Spletna stran Deadline poroča, da so štirje člani snemalne ekipe testirali pozitivno na koronavirus in produkcijski ekipi ni ostalo drugega, da zopet zaustavijo snemanje. Okužen ni bil nihče od glavnih igralcev, okuženi pa so že v karanteni.
Hey, the world is turned upside down — so thanks for the love and support for our little corner of it. We Witchers are okay. The health and safety of our crew and their families come first, and we will do whatever we need to do to protect them. We’ll be back soon. Xx