V bistvu sem bil dolgo prepričan, da je četvorica filmov Indiana Jones že vseskozi prisotna na pretočnem servisu Disney+, a temu ni tako. Pravice do predvajanja je namreč držal samo pretočni servis Paramount+, pa čeprav si licenco Indyja lasti Disney že vse od takrat, ko je pokupil celotni katalog Lucasfilma.
No, temu bo kmalu konec, saj je Disney najavil, da bo 31. maja celotna filmska franšiza Indiana Jones prišla “domov”. Ta zaobsega filme Lov za izgubljenim zakladom, Tempelj smrti, Zadnji križarski pohod in Kraljestvo kristalne lobanje, ni pa še jasno, če se bo na tem pretočnem servisu pojavila tudi malo znana serija The Young Indiana Jones Chronicles iz leta 1992.
Prehod vseh teh filmov na domačo platformo se sicer ne bo zgodil brez razloga. Približuje se namreč izid filma Indiana Jones in Artefakt usode, ki bo prvi nov Indy od leta 2008, ko smo gledali Kraljestvo kristalne lobanje, to pa je postal najslabše ocenjen film znotraj te franšize.
Tudi v filmu Artefakt usode bo glavno vlogo zasedal Harrison Ford, ki pa je zdaj že precej v letih, tako da bodo akcijske scene vsebovale veliko posebnih učinkov, hkrati pa bomo preko računalniških algoritmov v nekaterih scenah gledali v pomlajenega Forda. Zgodba se bo tokrat odvijala leta 1969, ko so Rusi in Američani sprožili dirko za skok na Luno, zlobni Jürgen Voller, ki ga bo tule igral Mads Mikkelsen, pa bo skušal program pristanka Apollo izkoristiti za svoje namene, Indiana pa mu bo te poskušal preprečiti.
Artefakt usode bo svojo svečano premiero doživel jutri, 18. maja, na prireditvi Cannes Film Festival, medtem ko ga bomo običajni smrtniki v kinih gledali 30. junija, kasneje pa bo prispel tudi na Disney+.
Četvorico filmov Indiana Jones lahko v Sloveniji trenutno spremljamo preko pretočnega servisa SkyShowTime.
Francoski založnik Ubisoft je za sabo imel kar nekaj težkih let. Njihov zadnji res velik izdani AAA naslov je bil Far Cry 6 iz leta 2021, založnik pa se od takrat bori z neprestanimi prestavitvami naslovov, zaradi česar že dolgo od njih nismo dobili visokoprofilnega naslova.
Vse to je jasno v njihovem zadnjem finančnem poročilu za leto 2022, ki ga je Ubisoft označil za “izzivalnega”, zaradi tržnih razmer pa je podjetje odpustilo kar nekaj delavcev, zaradi česar zdaj globalno zaposluje manj kot 20.000 ljudi.
Sicer povsem brez izdaj iger niso ostali, saj so nekaj zaslužka prinesle igre Just Dance 2023, Mario + Rabbids Sparks of Hope in Rocksmith+, a vse to je prineslo zgolj 1,81 milijarde evrov dobička, kar je za 14,6 % manj od prejšnjega fiskalnega leta, zaradi česar je Ubisoft zabeležil okoli 500 milijonov evrov operativne izgube.
Po drugi strani pa je Ubisoft navdušen nad rezultati Assassin’s Creeda. Zadnji naslov te franšize – Assassin’s Creed Valhalla – je izšel leta 2020, a založnik pravi, da je franšiza v celoti dosegla nove rekordne višave glede igralcev, pa čeprav vmes nismo dobili nobene Assassin’s Creed igre. Valhalla je med svojim obstojem nabrala 44 % več igralcev kot pa Origins in 19 % več od prejšnjega poglavja Odyssey, kar pomeni, da se igralci še vedno niso naveličali takšne vsebine.
Nič čudnega potem, da namerava Ubisoft skoraj svojo celo prihodnost iskati v naročju te franšize. Trenutno ima v izdelavi kar 6 Assassins Creed iger: Mirage izide še enkrat letos, potem pa so tu tri naslednja večja poglavja, kodno imenovana Red, Hexe in Jade. Poleg tega je v izdelavi en VR naslov ter mobilna igra za katero je ven predhodno ušel dokaj konkretni igralni video.
Ubisoft pa bo v tem fiskalnem letu izdal še nekatere druge naslove, od katerih si prav tako veliko obeta. Do marca 2024 naj bi dobili igre Avatar: Frontiers of Pandora, The Division Resurgence, Rainbow Six Mobile, The Crew Motorfest in nesrečni Skull and Bones, ki je bil do sedaj že neštetokrat prestavljen, a je še vedno v aktivnem razvoju, kot je tudi Beyond Good and Evil 2, za katerega nas res čudi, da Ubisoft zadeve že davno ni preklical.
Založnik bo svojo prihodnost bolj nazorno pokazal 12. junija, ko se bo odvila njegova lastna konferenca Ubisoft Forward.
Microsoftov nakup založnika Activision Blizzard, ki je eden največjih v zgodovini in bo stal kar 68,7 milijarde dolarjev je slabe tri tedne nazaj naletel na nepričakovano oviro, saj je kupčijo takrat blokiral organ za konkurenco in trge znotraj Združenega kraljestva (CMA), ta situacija pa zaenkrat ostaja nerazrešena, kljub temu, da je Microsoft vložil pritožbo.
Na kupčijo pa je zdaj posijal vsaj en žarek upanja, saj je nakup včeraj odobrila Evropska unija, kar za Microsoft pomeni pomembno zmago in nov korak do končnega nakupa Activision Blizzarda. Evropska komisija je po obsežni raziskavi prišla do zaključka, da nakup ne bi škodoval konkurenčnosti na trgu konzol, kjer Microsoft trenutno zaseda tretje mesto.
Our CEO Bobby Kotick has shared an update on the European Commission's decision regarding our deal with @Microsoft.
Komisija je bila, tako kot zgoraj omenjeni CMA, bolj zaskrbljena zaradi Microsoftovih storitev v oblaku. Specifično je zaskrbljujoča tema pretočnega igranja preko oblaka, ki bi lahko škodovala konkurenci, saj ta nima takšnega finančnega zaledja za ponujanje resne konkurenčne storitve, s tako bogato knjižnico iger. Ravno zaradi teh skrbi je CMA blokiral nakup, medtem ko je evropska komisija k temu pridodala, da bi preko igranja v oblaku Microsoft še bolj utrdil svoj nadzor nad trgom operacijskih sistemov na PC-ju, kjer ima že tako monopol.
Our response to the European Commission's announcement today on Microsoft/Activision ⬇
[1/5]
— Competition & Markets Authority (@CMAgovUK) May 15, 2023
A za razliko od CMA-ja so evropsko komisijo zadovoljile Microsoftove obljube in zaveze, ki ponudnikom oblačnega igranja znotraj Evropske unije omogočajo pridobitev brezplačne licence do pretočnega igranja iger založnika Activision Blizzard, zaradi česar bodo lahko igralci te igre igrali na kakršnikoli platformi si želijo. Trenutna zavezanost velja za nadaljnjih 10 let, seveda pa bo evropska odobritev temeljila na temu, če se bo Microsoft teh dogovorov res držal, njihovo pridnost pa bo spremljal neodvisen nadzornik.
CMA se je na novico že odzval in na Twitterju zapisal, da spoštujejo odločitev Evropske unije, a da stojijo za svojo odločitvijo, saj bo po njihovem mnenju zdaj Microsoft nadziral trg, ki je bil prej povsem odprt, zraven pa še diktiral svoje pogoje prodajanja iger in na katerih platformah bodo igralci te lahko igrali.
Microsoft je tako dosegel zmago, a od končnega cilja je oddaljen še vsaj nekaj mesecev. Najprej mora nakup odobriti še FTC oziroma ameriška Zvezna komisija za trgovino, ki je proti Microsoftu vložila kar tožbo, tako da jih tam čaka še večja bitka, nakar morajo še zmagati pritožbo proti CMA-ju, kar prav tako ne bo lahka naloga.
Starošolske igre tipa Quake 1 in 2 so sodobni generaciji igralcev videti hudo zastarane in to do določene mere tudi drži, a nekaj čudnega je na teh zastarelih podobah, saj znajo te retro igre pričarati občutke, ki spodletijo sodobnim igram. Predelava igre Dead Space je resda čudovita v vseh pogledih in spočne nekaj res grafično impresivnih scen, vendar pa se sam še vedno vsake toliko spomnim moda They Hunger za igro Half-Life 1, ki ima v uvodni sekvenci avto, brez vrtečih se gum, a atmosfera celotnega dogajanja je bila tako moreča in izolirana, da se izkušnje spominja dve desetletji kasneje.
HROT je po drugi strani novodoben naslov, ki pa vizualno kopira podobo starošolskih streljank, a se ne ustavi samo tukaj. Projekt, ki je v bistvu rezultat dela enega človeka z imenom Spytihněv, ta pa je v Pragi skoval unikatno prvoosebno streljačino, ki se dogaja v alternativni zgodovini Čehoslovaške, ki jo je zadel nek apokaliptični dogodek.
Zgodba je sicer bolj kot ne samo izgovor za vrsto bizarnih dogajanj, ki smo jih do sedaj izkusili skozi dve epizodi, vsaka od teh pa je vsebovala vrsto unikatnih in res zapomljivih stopenj, ki skoraj za vsakim ovinkom skrivajo neko skrivnost. Vse to spremlja radostna akcija razstreljevanja pikslastih nasprotnikov, ki včasih pred napadom pobruhajo tla, nekateri pa so zaradi neznanega razloga odeti v skafandre in nosijo gas maske.
Improved model railroading.. it's soooo cute.. it could be a standalone game 🤔 pic.twitter.com/37B1JCP4CQ
Poleg dobrih strelskih segmentov so tu tudi razne smešnosti, kot je denimo upravljanje majhnega vlakca ali pa interaktivni koledar s konji. Te zadeve se zdijo morda nesmiselne, a Spytihněv jih rad deli preko Twitterja in zraven pripiše, koliko truda je šlo v animiranje posamezne zadeve. Pred kratkim je denimo zapravil dva dni kodiranja samo za to, da bi ustvaril realistično simulacijo astronomske ure – ni naključje, da eno najbolj slavnih takšnih ur najdemo ravno sredi Prage, tam pa je bila nameščena leta 1410 in danes velja za najstarejšo uro, ki še deluje.
HROT je po letih razvoja le doživel zaključno vrstico kode, saj je Spytihněv najavil, da bo danes izšla tretja in hkrati tudi zadnja epizoda, ki bo štela 26 stopenj. S tem bo razvoj tudi zaključen, kar pomeni izhod iz stanja Zgodnjega dostopa, za to izkušnjo pa boste na Steamu in GOG-u odšteli 16,79 €.
Risana serija Archer, ki se vrti okoli druščine zabavnih in mestoma nerodnih vohunov, nas zabava vse od leta 2009, ko se je prvič rodila na kanalu FX. Po vsem tem času pa je FXX, kanal, na katerega se je serija preselila leta 2017 in si ga zdaj v bistvu lasti Disney, najavil, da bo smešnih avantur kmalu konec.
Serija bo namreč letos med avgustom in oktobrom predvajala svojo 14. sezono, ta pa bo tudi zadnja. V novi sezoni se vohun Archer in njegova agencija The Agency znajdejo na svojem, Lana pa postane šefinja, ki poskuša rešiti svet, zraven pa se mora ukvarjati še z birokratskimi zadevami, saj takšno delo ni poceni, niti ni enostavno voditi ekipo vohunov, ki se ponaša s svojimi unikatnimi osebnostmi.
Consider this the victory lap. The final season of Archer premieres 8.30 on FXX. Next day on Hulu. pic.twitter.com/QcJdbXG6sj
Serija Archer je imela dokaj burno dogajanje. Sprva smo preprosto gledali dogajanje znotraj pisarn agencije, kreatorji pa so skozi čas poskušali dogajanje preseliti na druge lokacije, tako da se vse skupaj sploh ni več vrtelo okoli vohunskega življenja. To vsem gledalcem ni bilo ravno všeč in zadnja sezona se bo poklonila ravno njim, saj se bo zgodba, ki bo najverjetneje povedana skozi osem epizod, tako kot je bilo to v zadnjih treh sezonah, vrnila v originalni zaplet špijuniranja in zafrkavanja sodelavcev.
Serija je leta 2021 utrpela tudi hudo izgubo igralke Jessice Walters, ki se je v svojem 80. letu za vedno poslovila od nas. Jessica je v seriji igrala vlogo šefinje Malory Archer, pred smrtjo pa je vložila nekaj časa v izdelavo 12. sezone, kar so producenti izrabili za čustveno slovo njenega lika.
Zadnja sezona Archerja bo premiero doživela 30. avgusta preko prvih dveh epizod na kanalu FXX, ti pa bosta naslednji dan na voljo za pretočno predvajanje na servisu Hulu. Tega v Sloveniji nadomešča Disney+, a začuda ta pri nas Archerja ne vsebuje, saj so vse epizode trenutno na voljo preko Netflixa.
Amazon zelo rad dela visokoprofilne, večigralske izkušnje, čeprav mu razvoj teh ne gre vedno po načrtih. Še posebej so zaljubljeni v svet MMO-jev in na tem področju jim je celo uspelo skupaj spraviti zanimivo igro New World, zdaj pa bi nabrane izkušnje iz tega naslova radi preusmerili v izdelavo povsem novega The Lord of the Rings MMO-ja.
Če so vam zgoraj stipkane besede že nekam čudno znane, potem vaš spomin dobro deluje. Amazon je namreč ravno takšen projekt napovedal leta 2019, a leto kasneje je nato razvijalca Leyou kupil kitajski Tencent, oba založnika pa se nato nista bila zmožna domeniti, kako bi potekal nadaljnji razvoj projekta, zaradi česar je vse skupaj romalo v koš.
Vendar pa se je Amazon zdaj vrnil in z založnikom Embracerjem, ki zdaj drži pravice za knjige, filme, serije in igre v svetu Gospodarja prstanov in Hobbita, dosegel nov dogovor za razvoj frišnega MMO-ja, ki je trenutno v zgodnji fazi razvoja in bo zanj potreboval še nekaj let.
Amazon je tudi tisti, ki trenutno dela na novi sezoni serije The Rings of Power, zaradi česar bi človek pomislil, da bo novi MMO povezan z dogodki iz serije, a temu ne bo tako. Igra se bo namreč dogajala v istem obdobju kot osrednja trojica knjig Gospodar prstanov in ločena novela Hobbit, tako da bomo gledali dogodke, ki se dogajajo po seriji. Takšno igro sicer že imamo: razvijalec Daybreak Game Company že 16 let vzdržuje igro The Lord of the Rings Online, ki še vedno dobiva znatno novo vsebino in je brezplačna za igranje. Kako bo s tem projektom v bodoče ne ve nihče, a trenutnemu MMO-ju se še nekaj let ni treba bati za obstoj, stvari pa se znajo spremeniti, ko bo razvoj Amazonove igre dokončan in bo s svojimi modernimi igralnimi mehanikami in grafikami znal na svojo stran pritegniti ogromno število igralcev obstoječega MMO-ja.
O nastajajoči masovni večigralski igri ne vemo še ničesar konkretnega, saj je zaenkrat neznano tudi samo ime, vemo pa, da je za razvoj poprijel Amazon Games Orange County, ki je zaslužen tudi za spočetje igre New World.
*Posodobitev: ASUS je vendarle sprejel odgovornost, tako da bo garancija pokrila tudi tiste izdelke z beta verzijo BIOS-ov.
Podjetje ASUS, ki ga poznamo po vrsti strojnih komponent in hkrati po prenosnikih in tudi monitorjih, se je nedavno zapletlo v kar nekaj težav, ki se tičejo njihovih matičnih plošč, to pa je sprožilo cel vihar internetne jeze, kjer so se nekateri sveto zaobljubili, da od njih ne kupijo niti enega izdelka več.
Problemi se tičejo matičnih plošč, ki so ustvarjene za novo serijo AMD-jevih procesorjev 7000X3D, saj so nekateri kupci teh presenečeno ugotovili, da je matična plošča nekega dne enostavno pregorela, uporabnik pa procesorja ni samostojno navijal oziroma delal karkoli, kar bi privedlo do takšne eksplozivne situacije.
V raziskovanje se je nato spravil popularen YouTube kanal Gamers Nexus, ta pa je ugotovil, da je ASUS prekoračil maksimalno voltažo, ki jo je AMD postavil na 1,3 V, saj so te matične plošče delovale pri kar 1,41 V, to pa je dovolj, da zadeva pregori in dejansko v nenadzorovanem stanju lahko postane nevarnost za požar.
ASUS se je nato na obtožbe odzval tako, da je izdal novo verzijo BIOS-a, a Gamers Nexus je nato ugotovil, da ta popravek situacije še vedno ni rešil, saj so matične plošče še naprej delovale pri nevarni voltaži. Pri tem pa se je razkrila še ena grdobija: ASUS je pri BIOS-u spisal drobno opombo, ki uporabnike obvešča, da se z namestitvijo tega BIOS-a odrečejo svoji garanciji. V praksi to pomeni, da je bil nedolžen kupec kaznovan samo zaradi tega, ker je po uradni poti poskušal popraviti izdelek, ki mu je bil že na začetku prodan z napako.
Poleg Gamers Nexusa se je na YouTubu oglasil še en YouTuber: JayZTwoCents. Ta je v ločenem videu odpovedal svoje partnerstvo z ASUS-om, saj mu je podjetje na recenzijo poslalo vsaj dve matični plošči z napakami, uradna podpora iz njihove strani pa je bila nezadostna. YouTuber je zaradi tega dvignil roke nad vsem skupaj in v videu ASUS preprosto odpustil.
Vse te obtožbe glede odpovedovanja komponent so se pojavile ob tistem ključnem času za ASUS, ki je ravno sredi promocijske kampanje za svoj prenosni PC ROG Ally. Ta je pred kratkim razkril svojo ceno in preko tega izdelka namerava ASUS več kot očitno tekmovati s priljubljenim Steam Deckom, a kupci znajo zdaj imeti pomisleke glede morebitnih težav z garancijami, ki so eden od glavnih podpornih stebrov frišno splavljenih izdelkov.
Novembra 2021 se je veliko govorilo o možakarju z imenom Trevor Jacob, ki je bil nekdaj profesionalni deskar na snegu, nato pa se je raje spravil v delanje YouTube kariere. Nekega dne v novembru se je Jacob spravil v lahko letalo, saj je želel visoko v zraku raztrositi pepel svojega umrlega prijatelja. A glej ga zlomka: ravno ko je bil nad gorovjem Sierra Nevada je letalu odpovedal motor, nakar je Jacob skočil iz njega, malce pešačil skozi gorovje, nakar ga je rešil nek naključnež.
Jacob je nato vse skupaj naložil na YouTube in gledalci so hitro ugotovili, da s prikazanim nekaj ni v redu. Izkušeni piloti so opazili, da Jacob niti približno ni poskušal popraviti letala, ampak je skoraj takoj skočil iz njega. Poleg tega je po letalu strateško namestil kamere, ki so lahko ujele vsak zorni kot, zaradi nekega razloga pa je imel na sebi že pripasano padalo, s sabo pa je vzel tudi selfie palico, ki je ujela njegov skok iz letala.
Skratka, vse skupaj je bilo videti zrežirano, vendar pa se Jacob ni znašel v škripcih zaradi slabega igranja, ampak zaradi neodgovornega ravnanja z letalom. Namerno strmoglavljanje je namreč lahko hudo nevarno, saj lahko takšno letalo zahteva tudi smrtne žrtve.
FAA, ameriška zvezna uprava za letalski promet, mu je aprila lani odvzela vozniški izpit, saj se je po njihovem mnenju pri upravljanju letala vedel neodgovorno, a izguba letalske licence je Jacobov še najmanjši problem. Tip je namreč po pristanku s padalom odšel do zverižene pločevine letala in iz njega pobral kamere, strmoglavljenje letala pa je preiskovalni komisiji prijavil šele dva dni kasneje, pri tem pa lagal, da ni vedel kje so ostanki letala. Ne samo to: s helikopterjem se je odpeljal nazaj do ruševine, to prepeljal do lokalnega vinarja in jo tam naložil na tovornjak, nakar je pločevino odpeljal do Lompoc City Airporta, jo tam razrezal in odvrgel v smeti.
To laganje in prikrivanje dokazov je naposled pred kratkim le priznal in si morebiti s tem nakopal kar nekaj let bivanja za zapahi. Uničenje in prikrivanje dokazov se namreč smatra kot oviranje zvezne preiskave, zaradi česar mu grozi kar 20 let zaporne kazni znotraj zveznega zapora.
In kaj je bila poanta vsega tega? Nedvomno ogledi na YouTubu, a Jacob je še priznal, da je bil povod za to tudi sponzorstvo neke denarnice.
Te dni ima vsaka igričarska stran spisanih vsaj 5 člankov na temo igre The Legend of Zelda Tears of the Kingdom, ki je izšla pred kratkim in pri kritikih požela same visoke ocene. Nič posebnega za Zelda naslov, ki je vedno pri igralcih in kritikih hudo priljubljen, zaradi česar niti ni čudno potem, da mu je Nintendo nataknil ceno 70 €.
A kakor je igra fajn, se večina kritikov strinja, da je konzola Nintendo Switch preprosto preveč stara in strojno podhranjena, da bi lahko res uživali v naslovu tega kalibra. Igralci so se zaradi tega začeli ozirati po emulatorski sceni na PC-ju, ki je v primeru konzole Nintendo Switch izjemno živa.
Hey! Listen! Wait, wrong game
📣 Attention All 📣
🔥 Tears of the Kingdom is playable in yuzu
🚀 Full speed on most hardware! ✨ Experience in 4K or higher! 🚫 No hacks needed!
Emulatorja Yuzu in Ryujinx na PC-ju že dolgo omogočata preigravanje iger iz konzole Nintendo Switch in če sta morda na začetku oba komajda zagnala kakšen naslov, je te dni emulacija prispela do te stopnje, da lahko na obeh igrate igre pri večjih ločljivostih kot pa na originalni konzoli.
To velja tudi za Tears of Kingdom, ki je bila na emulatorjih celo igralna debel teden pred uradnim izidom. Nek neznanec se je nekje dokopal do kopije igre, to naložil na splet in igranje se je lahko začelo. Zadeva je bila sprva najbolj igralna na emulatorju Yuzu, a je imela nekaj grafičnih problemov, vendar pa je sama skupnost začela kodirati rešitve, tako da so nekateri celo preigrali igro do konca, še preden je ta sploh uradno izšla.
No, Tears of Kingdom je zdaj prispel v vse trgovine, razvijalec Yuzu pa je na svojem Twitterju brž najavil, da je zadevo najbolje izkusiti na njihovem emulatorju, kjer je moč igro poganjati v ločljivosti 4K in to pri kar 60 sličicah na sekundo. Pogoj za to je dovolj močna strojna oprema, ki pa ne zahteva najnovejših grafičnih kartic in procesorjev, saj lahko nekateri poganjajo igro pri 30 sličicah na sekundo in to z ostarelo grafično kartico GTX 1060. Seveda si morate tudi lastiti igro, ki jo nato pretvorite v digitalno obliko za emulator, saj je Yuzu samo orodje za poganjanje iger.
Zgornja Twitter objava sicer resda obljublja 60 sličic na sekundo, a jih uradno zaenkrat še ne podpira. Obstaja sicer mod, ki omogoča tako igranje, a ta se je rodil na piratski veji Reddita NewYuzuPiracy. To je teden nazaj povzročilo kar nekaj problemov, saj so uporabniki delili povezave do moda iz dvomljivih strani in pojavilo se je kar nekaj primerov širitve zlonamerne programske opreme. Zato je morda bolje počakati, da Yuzu ali Ryujinx objavita svoji uradni različici, do takrat pa lahko še vedno uživate v višji ločljivosti, pri 30 sličicah na sekundo.
Igranje World of Warcrafta na Classic strežnikih je že tako ali tako mučno, še posebej če se spravljate v preigravanje kampanje brez uigrane ekipe. Za razliko od sodobnega WoW-a, ki celo prilagaja stopnje sovražnikov igralčevi trenutni izkušenosti, se Classic drži originalne formule, ki igralcu ponudi za raziskovanje ogromen svet, a ta v sebi drži tudi ogromno nevarnosti, ki ti včasih preprosto preprečijo uspešni zaključek kakšne naloge.
In zdaj bo ta svet postal še težji, saj je razvijalec Blizzard najavil uradno podporo za “hardcore” strežnike. Gre za igralni način, kjer imate med preigravanjem na voljo samo eno življenje in če vas nekaj ubije, potem je vaše zabave konec, po vodi splava desetine, če ne stotine ur igranja in ne ostane vam drugega, kot pa da ustvarite frišen lik in se z njim znova podate v svet Azerotha.
Igralni način “hardcore” se sicer sliši kot čisti mazohizem, a obstaja vrsta igralcev, ki preprosto obožujejo tako brutalne igralne izkušnje. Ideja za takšen uradni igralni način prihaja namreč ravno iz vrst igralcev, ki so na Classic strežnikih uporabljali poseben dodatek, ki je spremljal smrt vsakega igralca in je vzpostavil tudi lestvico živečih. Zdaj pa prihaja uradna podpora, ki bo omogočala lažjo implementacijo “hardcore” igranja, saj je bilo zdaj samo od igralcev odvisno, da so se ti častno držali vseh pravil takšnega igranja.
Kakšna so uradna pravila še ni čisto znano, saj smo do sedaj dobili samo Twitter najavo, ki je malce smešna, saj ta pravi, da so “Spirit Healerji” pripravljeni, a ti bodo v bistvu nekoristni, saj nas ne bodo mogli oživeti. Poleg tega, da bomo imeli samo eno življenje, je znano še to, da se bomo ob smrti lahko še vedno prijavili v igro, a bomo lahko samo klepetali s prijatelji ali pa predali vodstvo gilde živečemu pajdašu.
Zanimiv je tudi novi PvP način, imenovan /makgora. Naključnega igralca bomo namreč lahko povabili v takšen dvoboj, a ta bo smrtonosen, saj tisti, ki ostane na tleh, se iz njih ne bo več dvignil. Takšni dvoboji znajo biti hudo napeti in ni dvoma, da si zna kakšen streamer samo iz tega zgraditi kariero.
Ni še znano, kdaj točno prihaja “hardcore”, a Blizzard pravi, da se bo to zgodilo kmalu. Verjetno ni treba dvakrat poudarjati, da boste za sodelovanje morali nov igralni lik in to na posebnih strežnikih, ki bodo ustvarjeni samo za ta igralni način.
Čas je, da si nataknemo nostalgična očala in se ozremo v igričarsko preteklost, ki jo je vedno lepo obuditi in se spomniti vseh tistih iger, ki so smo jih preigravali po cele dneve, mnogokrat pa se nam v spomin prikrade tudi kakšna igra, zaradi katere smo se pravzaprav zaljubili v ta dinamični in vedno pester svet videoiger.
In začetek drugega tisočletja je bil v tem pogledu v marsičem prelomen, saj smo takrat skoraj vsako leto dobili vrsto iger, ki so popularne tudi dve desetletji kasneje. Ne bomo zdaj rekli, da dandanes ne dobivamo več dobrih in zapomljivih iger, a hkrati se je treba vprašati, koliko teh naslovov bo resnično prestalo test časa in se jih bomo spomnili tudi leta 2043.
Eno najbolj rodovitnih let se je za igričarje pripetilo točno 20 let nazaj, ko je v 2003 izšlo res kup legendarnih naslovov in prav je, da se jih spomnimo s kratkim zapisom.
Call of Duty
Tako je, čisto prvi Call of Duty se je rodil davnega leta 2003, ko nam je frišni razvijalec Infinity Ward pokazal spopad 2. svetovne vojne na način, ki ga nismo videli nikoli prej. Sicer so drugosvetovne streljanke v tem obdobju že obstajale in takrat je bilo na tem mestu najbolj popularno ime Medal of Honor, vendar pa nam je Call of Duty dostavil bolj filmsko izkušnjo, ki smo jo lahko doživeli skozi tri različne kampanje, te pa so nas postavile na ameriško, britansko in sovjetsko stran, vsem pa je bilo skupno streljanje nacijev.
Prvi Call of Duty pa se ni proslavil samo na račun dobre kampanje, ampak ga je odlikovalo tudi odlično večigralstvo, ki je bilo nato samo še nadgrajeno preko dodatka United Offensive. Original je še danes močno igran povsod po svetu in tudi v Sloveniji.
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
20 let nazaj smo dobili tudi nadaljevanje kultne tretjeosebne streljanke Max Payne. Razvijalec Remedy Entertainment nas je zopet postavil noirsko obarvane ulice New Yorka, v glavni vlogi pa se je spet našel detektiv Max Payne, ki se po spletu naključij združi z morilko Mono Sax.
Max Payne 2 nam je postregel z vsem tistim, kar je že iz originala naredilo takšno uspešnico. Tu so bili napeti strelski segmenti z upočasnjevanjem časa, izkušnjo pa je krasila nadgrajena grafična podoba in boljša fizika. Zgodba je bila enako zamorjena kot prej in smo jo spet spremljali skozi zanimive, stripovsko obarvane sekvence, novost pa je bila dejstvo, da smo lahko nekaj igranja izkusili tudi skozi oči Mone Sax.
Franšiza Max Payne je kasneje dobila tudi tretji del, a tega je namesto Remedyja razvil Rockstar, ta pa je Maxa odpeljal v raziskovanje Brazilije. To ni bilo všeč ravno vsem in zaradi tega franšiza počiva vse od leta 2012, Remedy pa je lani najavil, da bosta prva dva dela doživela znatni predelavi, ki pa še nimata datuma izidov.
Prince of Persia: The Sands of Time
Ubisoft nas je novembra 2003 naravnost odpihnil, saj je takrat izid doživel odlična igra Prince of Persia: The Sands of Time, ki je povsem prerodila žanr akcijskih platformščin. Do takrat se igralci preprosto nismo imeli priložnosti srečati z igro, ki bi v enem paketu dostavila napreden boj, napredne platformske izzive, odlično grafiko in animacije, ki so nas pustile odprtih ust.
The Sands of Time je bil tako dober, da je v bistvu začel oblikovati Ubisoftovo prihodnost, saj je ta vse vložil v razvijanje igralne formule, ki jo je najprej dostavil ravno Prince of Persia. Franšiza je dobila nekaj nadaljevanj, a nato je založnik določene prijeme igre preselil v franšizo Assassin’s Creed, takrat pa je ubogi perzijski princ padel v pozabo.
Ubisoft se sicer že dolgo trudi dostaviti predelavo tega legendarnega naslova, a ta je bila že večkrat prestavljena in trenutno nima zakoličenega datuma izida.
Star Wars: Knights Of The Old Republic
Razvijalec BioWare je 20 let nazaj pokazal, da lahko v štorijalnem okolju Vojne zvezd poveš tudi kakšno zgodbo, ki se ne tiče Skywalkerja in Han Solota. Tako se je rodil projekt Star Wars: Knights Of The Old Republic, ki ga mnogi še danes smatrajo za eno od najboljših pripovedi znotraj Vojne zvezd, pristaši RPG-jev pa še danes igri podarjajo tople besede.
Trik igre je bilo dejstvo, da nas je zgodba preselila tisoče let v preteklost, ko je bilo vesolje polno Jedijev in Sithov. BioWare je na ta način dobil svobodo povedati čisto svojo zgodbo, brez da bi se morali ukvarjati s tem, da bi dogodke organično povezali s filmi. Tako smo dobili razburljivo zgodbo, ki se osredotoča na boj med dobrim in zlim, med igranjem pa so nas spremljali vrhunsko spisani kompanjoni in zanimive stranske naloge.
Tako kot večina stvari na tem seznamu bo tudi Star Wars: Knights Of The Old Republic dobil predelavo. Na njej je sprva delal razvijalec Aspyr, a se je nato nekaj zapletlo, zato je zadevo v roko dobil Saber. Upamo, da nam morebitni prihajajoči PlayStation Showcase pokaže kakšen utrinek igranja in nemara vsaj približno leto izida.
Warcraft III: The Frozen Throne
Blizzard je včasih rad delal na strategijah in leta 2002 je dostavil eno od najboljših: Warcraft 3. Leto kasneje so nato dokazali, da uspeh trojke ni bil naključje, saj so leta 2003 izdali dodatek The Frozen Throne, ki je postal eden najboljših dodatnih vsebin, kar so jih zabeležile videoigre.
The Frozen Throne je nadaljeval zgodbo originala in nam predstavil novo raso Blood Elf, kampanja pa je postala še bolj raznolika od prej. Obstoječe “civilizacije” so pridobile nove enote in stavbe in večigralstvo je postalo še bolj tekmovalno. A najbolj je navdušila zgodba, kar je za strategijo nekoliko nenavadno, a Frozen Throne je dostavil naravnost neverjetne vmesne sekvence, s tako spektakularnim koncem, da se ob njem še danes naježimo.
Blizzard je spektakularni uspeh strategij pretvoril v masovni večigralski projekt World of Warcraft, ki še danes dobiva nove dodatke, na žanr strategij pa so vmes pozabili. Warcraft 3 in dodatek The Frozen Throne sta sicer prejela predelavo Reforged, a ta je bila slaba, o kakšnem Warcraftu 4 pa lahko trenutno samo sanjamo. Phil Spencer, šef Xboxa, je sicer v intervjuju povedal, da bi bila prihodnost franšiz Warcraft in Starcraft pod Microsoftovim vodstvom hudo vznemirljiva, a nakup založnika Activision Blizzard je bil pred kratkim blokiran, tako da kdo ve, če bo kdaj kaj iz tega.
Need for Speed: Underground
Leto 2003 je bilo zanimivo tudi za dirkače, saj se je takrat rodila popularna igra Need for Speed: Underground. Založnik EA je takrat lovil navdušenje, ki sta ga prinesla prva dva filma franšize Hitri in drzni, a namesto da bi delali licenčno igro, so raje izkoristili svojo znamko Need for Speed in preko nje dostavili nekaj nočnega uličnega dirkanja.
In zadeva je takrat igralce odpihnila, saj smo lahko opremljali avte z raznimi dodatki, gor lepili svoje dizajne ter se nato zapodili skozi vrsto različnih dirk na katerih nas je spremljala odlična glasbena spremljava. EA je samo leto zatem spočel nadaljevanje Underground 2, ki je vse prijeme originala samo še nadgradilo, Need for Speed pa je zaradi teh dveh iger zopet užival slavo, ki mu je do takrat že malce upehala.
Franšiza Need for Speed od takrat ni več doživela kakšne tako velike uspešnice kot sta jih dostavili Underground igri. EA sicer še vedno izdaja nove naslove – zadnjega smo dobili lani v obliki igre Need for Speed Unbound – vendar je postalo jasno, da v njih ne vlaga več toliko sredstev, kot jih je včasih, kljub prošnjam oboževalcev pa nikoli nismo dobili igre Underground 3.
To je samo nekaj naslovov iz leta 2003, saj če bi imel čas bi bil ta članek vsaj trikrat daljši. Častne omembe si zaslužijo še igre Beyond Good & Evil, Final Fantasy X-2, The Simpsons: Hit & Run, The Lord of the Rings: The Return of the King, Manhunt, Silent Hill 3 in Star Trek: Elite Force 2.
Leto 2003 je bilo vsekakor spektakularno in dobra novica je to, da te klasike nikoli ne bodo ostale pozabljene. Oživeti jih poskušajo bodisi založniki preko uradnih predelav ali pa modderji, ki pridno skrbijo za neuradne popravke in grafične nadgradnje.
Podjetje Philips se je domislilo zanimive rešitve, ki na enem mestu združi monitor in hkrati e-bralnik, ta mutantski izum pa nosi ime Philips 24B1D5600.
Na prvi pogled je tole videti kot dokaj enostaven 24-palčni monitor, ki ponuja ločljivost 2560 x 1440 in se osvežuje pri nekam revnih 75 Hz. Vendar se tista resnična magija zgodi, ko odpremo drugi del monitorja, ki se nahaja na desni strani, ta pa je v bistvu e-bralnik, premera 13 palcev, ki zna izdati samo črno-belo barvo, to pa gre na račun tehnologije e-ink, ki jo najdemo v raznih bralnikih tipa Kindle in Kobo.
Bralnik vsebuje ločljivost 1200 x 1600 in ga ni možno povsem poklopiti v monitor, saj njegov maksimalni naklon znaša 45 stopinj. Njegova naloga je zvišanje produktivnosti, saj omogoča lažje branje raznih dokumentov in e-poštnih sporočil, na račun tehnologije e-ink pa bodo vaše oči ob branju postale manj utrujene.
Izdelek je vsekakor zanimiv in bi najbolj sodil v kakšne pisarne, kjer morajo delavci zapraviti ure časa za prebiranje PDF-jev, to pa zna sčasoma terjati davek na njihovi produktivnosti. 24B1D5600 drugače nima kakšnih res izpostavitve vrednih specifikacije, saj je frekvenca osveževanja prenizka, da bi na njem res uživali ob preigravanju iger, njegova maksimalna svetilnost pa se ustavi pri 250 nitih, tako da tudi kakšna filmska izkušnja ne bo vrhunska.
Vsebuje pa monitor kar nekaj vhodov: en USB 3.2 Gen 2, en USB-C, štiri USB-A-je ter priklop za Ethernet kabel in slušalke. Vsak del monitorja se napaja ločeno: za e-bralnik se bo treba poslužiti polnjenja preko priklopa USB-C, bralnika pa žal ne moremo sneti in uporabljati ločeno ali pa ga pripojiti na kakšno drugo stran monitorja.
Philips 24B1D5600 je zaenkrat izšel samo v Aziji, tam pa zanj zahtevajo okoli 600 $, ni pa še znano, ali ga bo Philips ponudil za nakup tudi na kakšnem drugem trgu.
Ste se že odpočili od zaključka serije Živi mrtveci, ki nas je zabavala 12 let in se je poslovila lani, s svojo 11. sezono? No, dobro, kajti tik pred premiero je 1. epizoda frišne serije The Walking Dead: Dead City, ki se bo odvila po dogodkih finala iz originala, pot pa nas bo tokrat zapeljala v ogromno mesto New York.
Dead City bo sledil dobro znanima junakoma Neganu in Maggie, ki bosta po sili razmer morala skleniti partnerstvo, saj drugače ne bosta mogla preživeti. Maggie tokrat potrebuje pomoč, saj je nekaj tolpa ugrabila njenega sina Hershela, Negan pa je eden redkih, ki si še upa stopiti med zapuščene ulice velemesta in se tam spopasti z nevarnostmi, ki ne prihajajo samo iz strani razpadajočih hodečih trupelc.
Novi napovednik nam malce bolje predstavi zgodbo, saj se bo Negan zapletel v nove težave z nekimi znanci, ki mu pa zdaj niso preveč naklonjeni. Za Negana to ni nič novega, a še bolj kot ti banditi so zanimivi zombiji, ki bodo v Dead Cityju doživeli nekaj nadgradenj. Do sedaj smo bili navajeni, da so hodeči mrtveci samo počasi se premikajoče gmote razpadajočega mesa, v novi seriji bomo naleteli na nekakšen mutantski združek rok in nog, ki ga prej nikoli nismo videli. Prav tako lahko v enem kadru vidimo nekega zombija, ki preskoči oviro, kar se navezuje na zadnjo sezono originalne serije, ki je začela kazati na evolucijo nemrtvih, saj so se ti naučili plezanja in celo uporabe nekaterih predmetov.
The Walking Dead: Dead City bo na voljo na pretočnem servisu AMC+ in navadnem kanalu AMC, prva epizoda pa bo premiero doživela 19. junija ob nekje 2.00 zjutraj.
Huawei je na evropskih trgih predstavil vrsto novih naprednih izdelkov. Na predstavitvenem dogodku v Münchnu v Nemčiji je tehnološko podjetje predstavilo nove vrhunske naprave, vključno z dvema vodilnima pametnima telefonoma naslednje generacije: Huawei P60 Pro, fotografski pametni telefon številka 1 z najvišjo oceno v zgodovini lestvice DXOMARK, Huawei Mate X3, najtanjši in najlažji prepogljiv pametni telefon z velikim zaslonom, ter druge vrhunske izdelke, od nosljivih naprav do osebnih računalnikov.
Z novimi predstavitvami Huawei potrjuje svojo vodilno vlogo na trgu zabavne elektronike in ostaja zavezan nenehnim inovacijam ter zagotavljanju naprednih digitalnih rešitev vsem posameznikom in organizacijam na svetu. Huawei je osredotočen na tehnološki napredek za ustvarjanje bolj inovativnih izdelkov in ostaja zavezan velikim naložbam v raziskave, razvoj in inovacije. Podjetje ima 20 raziskovalnih centrov v Evropi, med drugim v Nemčiji, Franciji, Veliki Britaniji, na Švedskem, v Belgiji in na Poljskem. Prav tako je tudi med najpomembnejšimi prijavitelji patentov pri Evropskem patentnem uradu (EPO) – podjetje je prijavilo 4.505 patentov, kar pomeni več kot 27-odstotno povečanje glede na preteklo leto.
Legendarna serija P se vrača z modelom Huawei P60 Pro
Serija Huawei P s svojimi tehnološkimi dosežki na področju mobilne fotografije predstavlja sinonim za fotografske inovacije in izjemen dizajn za več kot 15 milijonov evropskih uporabnikov. Z leti so napredne fotografske funkcije serije Huawei P številnim navdušencem omogočile, da so postali pravi mojstri fotografije.
»Zahvaljujoč naprednim, majhnim, a zmogljivim kameram pametnih telefonov Huawei, lahko vsak uporabnik postane profesionalen fotograf in deli fotografije pomembnih trenutkov v najboljši kakovosti. Mobilne telefone Huawei uporabljam že več kot šest let in občudujem njihove fotografske zmogljivosti, dizajn ter brezhibno in trajno uporabniško izkušnjo. Z uporabo pametnega telefona serije P sem lahko ujel prepričljiva čustva in doživetja. Zdaj pa novi Huawei P60 Pro s svojo neverjetno fotografsko funkcijo ponovno dviguje digitalno fotografijo na profesionalno raven in na novo definira umetnost fotografije,« je povedal Costin Mocanu, zmagovalec natečaja Huawei Next Image Awards 2022.
Novo predstavljeni Huawei P60 Pro je pametni telefon z najvišjo oceno v zgodovini lestvice DXOMARK. Huawei P60 Pro z izjemnim rezultatom 156 točk izstopa na področju splošne zmogljivosti in fotografskih funkcij, zaradi česar je najnaprednejši fotografski pametni telefon, ki je trenutno na voljo na trgu. Prestižni portal je zelo pohvalil tako tehnične kot fotografske zmogljivosti najnovejšega Huaweievega paradnega konja.
Novi telefon ima popolnoma nadgrajen optični sistem in je prvi v industriji, ki je opremljen s telefoto kamero Ultra-Lighting s povečano občutljivostjo na svetlobo in več sklopi objektivov. V svojem dizajnu Huawei P60 Pro črpa navdih iz narave in na novo interpretira sodobno estetiko pametnih telefonov z ohišjem v rokoko biserno beli različici (Rococo Pearl). Prvič v industriji ima hrbtna ploskev teksturo biserne matice, ki so jo dosegli z dodajanjem naravnega mineralnega bisera v prahu, ki ustvarja svetlobni in lesketajoči se učinek. Telefon sicer odlikuje tudi njegova vzdržljivost. Ponaša se namreč z novim na robovih rahlo ukrivljenim zaslonom LTPO s Huaweievim ekskluzivnim zaščitnim steklom Kunlun Glass, ki znatno izboljša trdoživost in poveča odpornost proti padcem.
Huawei Mate X3: vrhunska izkušnja s prepogljivo inovacijo
Huawei velja za vodilno ime na področju prepogljivih pametnih telefonov, najnovejši predstavnik Huawei Mate X3 pa utira pot naprej v novo dobo. Gre za napreden prepogljiv pametni telefon, ki v praksi pokaže, kako lahek, tanek in zanesljiv je lahko prepogljiv pametni telefon. Huawei Mate X3 je najtanjši in najlažji prepogljiv pametni telefon z velikim zaslonom, ki je bil deležen nadgradnje na vseh področjih – boljši notranji in zunanji zaslon, nova generacija večdimenzionalnih tečajev ter naprednejši sklop kamer.
Kot velja za vse pametne telefone Huawei, sta Huawei P60 Pro in Huawei Mate X3 opremljena z bogatim naborom najnovejših in najbolj priljubljenih aplikacij. Trgovina z aplikacijami AppGallery, ki beleži 580 milijonov mesečno aktivnih uporabnikov, z novim pametnim iskalnikom in različnimi oblikami storitvenih zmožnosti zdaj omogoča več možnosti pri iskanju aplikacij. Primer plodnega sodelovanja s partnerji predstavlja aplikacija Viber, ki omogoča varno in zasebno komunikacijo prek sporočil in klicev. Viber povezuje več kot milijardo ljudi po vsem svetu in je ena prvih večjih blagovnih znamk, ki se je pridružila AppGallery.
Serija Huawei Watch 4: en dotik na zapestju za bolj zdravo življenje
Huawei še naprej spodbuja dobro telesno počutje s celodnevnim spremljanjem zdravja, ki je na voljo v obsežnem naboru pametnih nosljivih naprav. Serija Huawei Watch 4 predstavlja novo linijo pametnih nosljivih naprav, ki vključuje uri Huawei Watch 4 in Huawei Watch 4 Pro. Obe sta podedovali tehnološko poreklo serije Watch, vendar sta še bolj osredotočeni na skrb za zdravje. Zahvaljujoč Huaweievemu večtočkovnemu spremljanju zdravja z enim dotikom, je skrb za zdravje tako preprosto, kot dotik na zapestju.
Večkratni dobitnik zlate medalje na olimpijskih igrah in svetovnih prvenstvih ter svetovna ikona na področju atletike sir Mo Farah je leta 2021 začel sodelovati s podjetjem Huawei z uro Huawei Watch GT 3. Od takrat so Huaweieve pametne ure postale sestavni del njegovega strogega treninga in zdravega načina življenja.
»Obožujem Huaweievo linijo pametnih ur. Vsaka od njih ima nekaj edinstvenega, pa naj gre za izjemno natančen GPS lahke ure Watch GT Runner ali čudovito luksuzno obliko nove ure Watch Ultimate. Ne glede na to, kaj počnem ali kam grem, lahko vedno vzamem pravo napravo, ki popolnoma ustreza mojim potrebam. Nova ura Huawei Watch 4 je še ena zmagovalka. Všeč so mi premijski materiali iz katerih je izdelana, zaslon pa je kot iz drugega sveta! In čeprav večina ljudi misli, da mene in mojega trenerja zanima le spremljanje tekaških sposobnosti, so mi v resnici resnično pomembne splošne zdravstvene metrike, saj mi pomagajo analizirati raven moje zmogljivosti. Zato bo funkcija zdravja z enim gumbom na uri Watch 4 omogočila, da bo pridobivanje vseh teh informacij zelo, zelo enostavno. Všeč mi je!,« je dejal sir Mo Farah.
Računalniki naslednje generacije za profesionalno in domačo pisarno
Huawei je na dogodku predstavil tudi novi MateBook X Pro, izjemno tanek in lahek prenosnik, ki združuje estetiko, inovacije in inteligenco v eni napravi, ter MateBook 16s, prenosnik z velikim zaslonom ločljivosti 2,5K in zmogljivim procesorjem Intel® Core™ 13. generacije, ki uporabnikom omogoča, da brezskrbno uresničijo svoje navdihe in optimizirajo produktivnost.
Razpoložljivost in cene
Od predstavljenih naprav bodo v Sloveniji na voljo P60 Pro, Mate X3 in serija Watch 4. Telefona bosta predvidoma na voljo v tednu od 15. maja, serija Watch 4 pa v prvi polovici meseca junija. Predvidene maloprodajne cene so sledeče:
Huawei P60 Pro – 1199 €
Huawei Mate X3 – 2399 €
Huawei Watch 4 Series – Watch 4 / Watch 4 Pro – 449 € / 599 €
Za igralca Jacka Blacka ste do sedaj zagotovo že slišali. Debelušni možakar se je sprva proslavil z nastopi v nekaterih zdaj že legendarnih komedijah kot so Šola rocka in Tropic Thunder, tip pa je tudi hudo talentiran pevec, kar je dokazal z raznimi skeči, nato pa je skočil v partnerstvo s še enim pevcem in igralcem Kylom Gasom in skupaj sta ustanovila duo Tenacious D, ki je bil podlaga za čisto pravi film Tenacious D and the Pick of Destiny, ki je leta 2006 dobil kultni status.
Jack pa je tudi velik oboževalec igričarstva in v tej industriji plodno sodeluje. Leta 2009 je denimo v partnerstvom z razvijalcem Double Fine izdal igro Brütal Legend, nakar se je pojavil tudi v igri Psychonauts 2, ki jo je prav tako razvil Double Fine. Nakar je skočil še v delanje igričarskih posnetkov in na kanalu JablinskiGames lahko vidite nekaj njegovih posnetkov, ki bi sicer lahko bili bolj pogosti, a so dobro producirani, zaradi česar ima kanal skoraj 5 milijonov naročnikov.
Jack Black nas je včeraj presenetil z novo produkcijo, ki je morda najbolj kakovostna do sedaj. Na splet je namreč prispel novi videospot Video Games, pod njega pa sta se podpisala tako Jack Black kot tudi Kyle Gass.
Premisa videospota je dejstvo, da Jack Black ne igra več videoigre, nakar začne delati izjeme in imensko omeni zadeve, kot so Fallout 4 in Red Dead Redemption 2, nakar se pojavi še v vlogah iger Zelda, Minecraft, Street Fighter, Sonic the Hedgehog, Team Fortress 2, Mega Man in na koncu še Super Mario Bros. In da, v zadnjih kadrih predelani Mario namesto gobice zraste zaradi penisa.
Animacija je res vrhunska in za njo je poskrbel Oneyplays, medtem ko sta videospot režirala Adam Paloian in Chris “Oney” O’Neill. Pesem je res nalezljiva za poslušanje in si je v samo nekaj urah prislužila milijon in pol ogledov, tako da bo ta številka zrasla še visoko navzgor.
To ni edina slavna pesem, ki jo je v zadnjih mesecih ustvaril Jack Black. Svoj glas je posodil tudi v animiranem filmu Brata Super Mario, v njem pa je odigral Bowserja, za film pa je posnel tudi pesem Peaches, ki je celo splezala na ameriško lestvico Billboard Hot 100 in se tam ustalila na 83. mestu.
Igra Diablo 4 je bila včasih samo predmet govoric, zdaj pa smo prišli od prvega napovednika in kratkih igralnih posnetkov do samega datuma izida, ki samo še nekaj pičlih tednov stran. Za razliko od prejšnjih Diablo iger bo četrti del močno bolj odvisen od internetnega povezovanja in druženja z drugimi igralci, zaradi česar je moral razvijalec Blizzard poskrbeti za močnejše strežnike, zdaj pa vse navdušence nad demoni vabijo, da se udeležijo nocojšnjega testiranja strežnikov.
Ta beta preizkus se imenuje Server Slam in njegov namen je preprost: preizkusiti vzdržljivost strežnikov in se prepričati, da bodo ti vzdržali začetni naval igralcev, ki bo zagotovo nepopisen. Beta test vam bo omogočil preigravanje uvoda in celotnega prvega poglavja znotraj pokrajine Fractured Peaks, na voljo pa bodo igralni razredi Barbarian, Rogue, Sorcerer, Druid in Necromancer, vse od teh pa boste lahko pripeljali do maksimalne stopnje 20.
Poleg samotarskega igranja se boste lahko preizkusili tudi v sodelovalnem igranju. Preko spleta se bo v eno partijo lahko povezalo do štiri igralcev, na voljo pa bo tudi možnost “couch co-op”, ki omogoča dvema igralcema, da se zabavata na samo enem zaslonu.
Blizzard je od prejšnjega beta testiranja vnesel tudi nekaj večjih sprememb. Temnice bodo zdaj bolj optimizirane in bodo omogočale lažji izhod, spremenjena pa je bila tudi težavnost šefov. Ob določenih urah se boste med testiranjem lahko spravili tudi na unikatnega šefa, imenovanega “World Boss”, ta pa bo za svoj poraz zahteval uigrano ekipo, saj je tole eden najtežjih izzivov tega beta testiranja. Igralci bodo za svoj trud prejeli tudi nekaj novih nagrad v obliki novih nazivov in kozmetičnih predmetov, seveda pa se vaša stopnja lika in njegov nabrani zaklad ne bosta prenesla v polno verzijo igre.
Server Slam se začne nocoj, 12. maja ob 21.00 in se bo zaključilo ob istem času 14. maja. Testiranje bo na voljo tako na konzolah, kot tudi na PC-ju – na slednjem boste za prenos datotek in igranje morali obiskati svoj Battle.net zaganjalnik.
Vaša napredna ura Apple Watch bo kmalu izgubila eno pomembno funkcijo, saj naj bi podjetje Meta ukinilo namensko aplikacijo Messenger, ki vam je do sedaj omogočala omejeno interakcijo s sogovornikom. Messenger na uri sicer ni omogočal direktnega tipkanja, smo pa lahko na pogovore odgovarjali z zvočnimi posnetki ali pa preko emotikonov. Namen aplikacije je bil bolj v temu, da smo lahko na hiter način sogovorniku dali vedeti, da smo opazili njegovo sporočilo, a včasih telefon ni pri roki ali pa se nahajamo v situaciji, ko tapkanje po telefonu izpade nevljudno.
Spletna stran MacRumors zdaj poroča, da se bo ta funkcionalnost od ure poslovila že 31. maja. Nekateri uporabniki naj bi obvestilo o umiku aplikacije iz ure že dobili, novico pa je Meta nato tudi uradno potrdila za spletno stran Reviewgeek.
Na Messenger sporočila tako ne bo več možno odgovarjati, bomo pa še vedno lahko dobivali obvestila glede pogovor, le da bo za interakcijo treba v roke pograbiti telefon. Žal Meta svoje poteze ni želela pojasniti in je novinarjem samo navrgla, da lahko uporabniki za uporabo Messengerja še vedno uporabijo aplikacije na telefonih ali pa skočijo v brskalnike, ki jih imajo na PC-jih.
Razlogov za ukinitev aplikacije je lahko več. Podjetje Meta se sooča z masovnim odpuščanjem delavcev in zaradi tega je na določenih mestih treba zategniti pasove, zato sekajo stvari, v katere ni pametno vlagati ne denarja, ne časa. Messenger za Apple Watch se očitno ne uvršča v kategorijo izdelkov, ki bi jih bilo vredno podpirati in tudi na splošno je veliko podjetij iz pametnih ur umaknilo svoje izdelke. Meta je že leta 2018 umaknila podporo za Instagram, že prej pa so svoje aplikacije umaknili Twitter, Trello in Slack.
Del krivde leži tudi na Applu, ki želi ure Watch preobraziti v izdelek, ki je bolj namenjen spremljanju zdravja in fitnesa, medtem ko želi samo interakcijo z uro pustiti v preteklosti. Zaradi tega naj bi prihajajoči operacijski sistem WatchOS 10 naredil spočel ogromne spremembe glede upravljanja ure, ki se bo bolj zanašala na opomnike in obvestila in manj na tapkanje po majhnem ekranu.
Približuje se čas za novo razširitev MMO-ja The Elder Scrolls Online, ki bo naslednje leto praznoval že 10. obletnico in je lepa tolažba za vse tiste, ki si želijo novega poglavja franšize Elder Scrolls, a glede na to, da je ta leta stran, se lahko vmes zabavamo vsaj z raznimi zgodbami, ki jih vsebuje ta fantazijska dežela Tamriela.
Novi dodatek se bo imenoval Necrom in v njem se bomo morali prvobitno ukvarjati z Daedric princi. V tej razširitvi bo med njimi največjo vlogo igral Hermaeus Mora, ki smo ga nazadnje srečali v Skyrimu, razvijalec Zenimax pa se je tako potrudil, da je tudi za ta dodatek v sodelovanje vpoklical istega glasovnega igralca.
Hermaeus ima za nas novo nalogo, saj je dobil neko vizijo in to želi zdaj preprečiti. Pri tem mu lahko pomagamo samo mi, zato nam odpre portal do njegove dimenzije Apocrypha, kjer se bomo malce pretepali s tentaklasto obarvanimi pošastmi, nakar moramo obiskati mesto v Morrowindu, ki so ga okupirale zlobne sile, ki jih sestavljajo Daedre.
Ta MMO je danes resda že malce star in to se pozna tudi po nekaterih animacijah znotraj novega napovednika, a podobo rešujejo zanimivo zasnovane in obarvane stopnje, skoraj vse pošasti pa vsebujejo neke lovke, kar da Necromu pridih grozljivk, ki jih je leta nazaj spisal pisatelj H. P. Lovecraft. V napovedniku lahko celo opazimo neko ogromno, plavajočo stvar, za katero se smatra, da je nek nov Deadric princ, a Zenimax nam njegovega imena še ni želel razkriti.
The Elder Scrolls Online: Necrom izide 5. junija za PC, na konzolah pa ga bomo igrali od 20. junija dalje.
Ena od prvih stvari, ki jih človek naredi pri sveže nameščenem operacijskem sistemu je sinhronizacija brskalnika z vašim računom, ki med drugim prenese tudi vtičnike, med temi pa sta najbolj pomembna tista za blokiranje oglasov na spletnih straneh in tudi YouTubu. Kako pomembna sta vtičnika tipa uBlock Origin in Adblock Plus se zavedamo šele takrat, ko zaženemo brskalnik, ki ju ne vsebuje in prej čiste spletne strani nas preprosto preplavijo z raznoraznimi oglasi, ki so včasih tako vsiljivi, da zaradi njih sploh ne vidiš vsebine spletne strani.
Med Googlom in uporabniki je tako dolgo veljal obojestranski sporazum, da lahko spletni gigant na YouTube rine kolikor hoče oglasov, če bo le pustil, da vtičniki te reklame še naprej blokirajo. Zdaj pa se zdi, da zna biti ta pogodba kmalu prekinjena, saj je nek uporabnik Reddita pred kratkim opazil, da je pri vstopu na YouTube naletel na opozorilo, da blokiranje oglasov ni več dovoljeno.
Zadeva je hitro pritegnila pozornost, saj bi takšna poteza iz strani Googla resno spremenila navade gledanja marsikakšnega uporabnika. K sreči je na takšno sporočilo naletela le peščica uporabnikov, Google pa je nato uradno potrdil, da je bil tole samo eksperiment kateremu je bil podvržen manjši krog uporabnikov. Panika tako zaenkrat ni potrebna, a po drugi strani je zdaj jasno, da je Google začel gledati v smer preprečevanja blokiranja oglasov tudi na PC-jih.
Jasno je, kaj želi Google s tem doseči, saj želi ljudi prepričati, da se naročijo na njihovo storitev YouTube Premium, ki oglase odstrani na vseh napravah in doda še nekaj dobrin. Premium se je izkazal za dobičkonosno storitev, ki ima dejansko nekaj vrednosti. Poleg izničenja oglasov na YouTubu omogoča tudi enostaven prenos videoposnetkov, zraven pa dobite še dostop do glasbene knjižnice YouTube Music Premium, vse to pa stane 7,19 €. Storitev je še toliko bolj privlačna za tiste, ki večino časa preživijo med gledanjem YouTuba na pametnih televizorjih, tablicah ali telefonih, saj tam nimamo na voljo tako enostavnega blokiranja oglasov kot na brskalnikih in brez mesečne naročnine vam ne ostane drugega kot pa trpljenje ob gledanju reklam.
Zanimivo bo videti končni razplet Googlovega pristopa blokiranja YouTube oglasov na PC-jih, saj čeprav je bil tole samo eksperiment, imamo občutek, da je bil to samo njihov prvi korak v takšno smer.
Umetna pamet ni že dolgo samo podlaga za ure dolge pogovore z botom ChatGPT-jem, saj se je naselila tudi v svetu ustvarjanja slik. Podjetje OpenAI, ki je spočelo ChatGPT, je za te namene ustvarilo dodatno orodje Dall-E, od prvega razkritja pa se konkurenca trudi ujeti vse te njihove izdelke.
Najbolj voda v grlo teče Googlu, ki je pri razkritju ChatGPT-ja in integraciji tega v iskalnik Bing ostal spuščenih hlač, nakar so začeli pospešeno delati na svoji lastni umetni inteligenci, ki so ji nataknili ime Bard, prva predstavitev te pa je bila katastrofalna, saj je Bard pri enostavnem vprašanju podal nepravilen odgovor, zaradi česar je bil Google deležen kar nekaj zasmehovanja.
Vendar pa se je delo na Bardu medtem nadaljevalo in Google je na svoji včerajšnji konferenci I/O najavil, da so stopili v partnerstvo s podjetjem Adobe, njuno sodelovanje pa bo spočelo partnerstvo umetnih pameti Bard in Firefly.
Firefly je Adobov lastni produkt, ki deluje na enak princip kot Dall-E. Programu zapovemo nekaj tekstovnih komand, umetna inteligenca pa nato v Fireflyju ustvari unikatno generirano podobo. Adobe ima tule nekaj prednosti pred konkurenco: njegova umetna inteligenca se je učila na milijonih njihovih lastnih slik, prav tako pa se je učila na podobah, ki posedujejo odprto licenco, zaradi česar ni strahu, da bi končni izdelek kakšne avtorske pravice.
Druga prednost so njihove izkušnje, saj Firefly ponuja enostavno urejanje slik, uporabniški vmesnik in funkcije orodja pa so veliko podedovale od dolgoletnih urejevalnikov tipa Photoshop in Illustrator. Na voljo bo tudi Adobe Express, ki je namenjen urejanju slik na telefonih, kar nato prav pride za razne objave na družabnih omrežjih.
Google je pokazal nekaj malega glede integracije Barda in Fireflyja in zadeva je videti dokaj enostavna: v okno boste vtipkali svoje želje glede svoje slike, nakar vam bo umetna inteligenca zgenerirala nekaj podob, ki jih bomo lahko kasneje še malce uredili. Datumsko zadeva še ni določena, a naj bi več izvedeli v prihajajočih tednih.
Google je tudi razkril večjo dostopnost do Barda, ki je po novem na voljo v več kot 180 državah in teritorijih. Številka je malce zavajajoča, saj med naštetimi novimi območji najdemo bolj teritorije tipa Norfolk Island, medtem ko so iz seznama izključene večje države kot so Francija, Nemčija oziroma celotna Evropska unija, manjka pa tudi Kanada. Celoten seznam držav in teritorijev najdete tukaj, verjetno pa ni treba dvakrat omenjati, da na njem ne boste našli Slovenije.