Dolgoletna serija iger Final Fantasy je bila od samega začetka grajena za japonsko občinstvo, saj so te zadeve vsebovale veliko animejevskih elementov, zato smo jih tudi vedno uvrščali v žanr japonskih RPG-jev oziroma krajše jRPG-je. Vendar pa se je založnik Square Enix v zadnjih delih počasi začel ločevati od svojih korenin, saj so želeli ime Final Fantasy približati bolj širokemu krogu igralcev.
Prihajajoči Final Fantasy XVI se bo od začetne formule najbolj oddaljil in nedavni, kar 20 minutni igralni video, nam da vedeti, da je tole nemara čisto prvi Final Fantasy, ki je bil zgrajen specifično za zahodno publiko, kar bo nekaterim všeč, veterani te serije pa bodo zagotovo izustili kakšno negativno kritiko.
Poslovil se je denimo potezni boj, saj bo Final Fantasy XVI povsem akcijski in se bo odvijal v realnem času. Naš junak Clive bo lahko s svojim mečem delal spektakularne poteze in na trenutke začne dogajanje spominjati na nekaj iz iger Devil May Cry. Bojevanje je videti konkretno in se ne bo vrtelo samo okoli naše sposobnosti vihtenja meča, ampak tudi okoli raznih pomagačev, ki nam znajo pridno pomagati, čeprav jih ne bo moč nadzorovati neposredno.
Med našim raziskovanjem bomo naleteli tudi na Eikone, ki si jih bo treba naprej podrediti v Pokemonovskem boju, nakar jih bomo lahko pridno izrabili za prihajajoče bitke proti drugim Eikonom. To so ogromne, fantastične zveri, ob katerih se vse trese in ob njihovem spopadanju nas čaka slastni vizualni spektakel, treba pa je dodati, da ob vsem tem pokanju posebnih učinkov na ekranu še vedno vidimo tisto, kar šteje, tako da ne bomo sredi boja na slepo pritiskali gumbe in upali, da se iz zmede posebnih efektov izrodi naša zmaga.
Tudi zgodba je dejansko videti zanimiva in dialogi so tokrat odigrani konkretno in ne vsebujejo vseh tistih medmetov, ki so tipični za jRPG-je, saj mora v njih vsaka oseba neprestano “ahati” in “huhati”. Gledali bomo v srednjeveško pripoved, ki ji bo naprej peljala glavna štorija, skupaj s celim kupom stranskih opravil in svet je res videti kot takšen, da kar kliče po raziskovanju.
Final Fantasy XVI je v novem napovedniku definitivno pokazal veliko slastne vsebine, ki jo bomo lahko zagnali od 22. junija dalje in to samo preko konzole PlayStation 5, PC verzija pa se bo pojavila nekoliko kasneje.
Samo še nekaj dni nas loči od prvega dodatka za igro Horizon Forbidden West in razvijalec Guerrilla Games je v zadnjem mesecu počasi začel v javnost kapljati nove informacije glede dodatka Burning Shores, ki nas bo preselil na kalifornijsko obalo, deloval pa bo samo na konzolah PlayStation 5.
Zaradi optimizacije za mišice nove konzole se razvijalcu ni bilo treba ukvarjati s skrbjo delovanja na konzolah PlayStation 4 in PlayStation 4 Pro, to pa nam bo med drugim prineslo vrsto hudo realističnih oblakov, ki jih bomo lahko raziskovali na hrbtu nove mehanske zveri, imenovane Waterwing.
Knocked down machines don't stand a chance! Master new skills and be ready to take on your enemies in exciting new ways.
Vendar pa bo Burning Shores prinesel tudi nekaj drugih sprememb, ki jih bomo videli med pretepanjem z robotskimi dinozavri. V novem kratkem igralnem posnetku lahko vidimo glavno junakinjo Aloy v akciji, a ko ta spravi na tla Burrowerja, se pojavi povsem nova ikona, temu pa nato sledi QTE sekvenca, v kateri moramo v pravem trenutku stisniti sprožilnik RT, kar bo pošasti zadalo veliko škodo.
Ta finišer lahko izvedemo tudi na večjih zvereh, Aloy pa lahko zdaj izkoristi svojo posebno kljuko na vrvi, ki jo je prej uporabljala samo za doseg odročnih predelov, tudi sredi bojevanja in preko nje se lahko zavihti na hrbet kakšnega večjega dinozavra in mu s tem zada nov nivo poškodb.
Novosti so v boju so videti zanimivo in res bi bilo fajn, če bi jih Guerrilla vnesel tudi v osnovno kampanja, a za kaj takšnega bi moral ponovno uravnotežiti določene vidike igre, kar ni ravno mačji kašelj. Nekaj takšnega so sicer že naredili, ko so v igranje vnesli možnost ponovnega preigravanja preko New Game+ in morda so že takrat v obzir vzeli dejstvo novih bojevalnih potez in finišerjev, ki jih bo s sabo prinesel Burning Shores.
Dodatek izide 19. aprila, zase pa bo zahteval samo 19,99 €, zaradi te cene pa slutimo, da zna biti kampanja dokaj kratka.
Oboževalci te dni že ohlajajo šampanjce, saj po šestih letih igra Zelda: Breath of the Wild vendarle dobiva nadaljevanje, ki praktično že trka na vrata. Tears of the Kingdom je že dobil en večji igralni napovednik, zdaj pa je prispel še drugi in ta je dejansko veliko bolj impresiven.
Kot že vemo bo Tears of the Kingdom veliko več poudarka dal na vertikalno raziskovanje sveta. V glavni vlogi bo zopet nastopal Link, ki si bo zadal raziskovanje dežele Hyrule, mapa pa bo sicer tehnično ostala enaka kot v Breath of the Wild, le da bo na nekaterih mestih pošteno predrugačena, skrivala pa bo tudi nove zaklade, sovražnike in šefe.
Novi napovednik nam prvič pokaže glavnega šefa Ganondorfa, ki je v bistvu kralj demonov, vizualno pa spominja na nekaj, kar bi našli v pretepačini Street Fighter. Video pokaže tudi Zeldo, ki bo zopet strmela v daljino in čakala svoje odrešitve, v rokah pa drži nek predmet, ki malce spominja na solzo, to pa bi se lahko povezalo s samim naslovom igre.
“Do not look away. You witness a king’s revival…and the birth of his new world.”
Igranje je videti hudo razgibano. Link bo lahko vihtel stare in nove posebne sposobnosti, med letanjem po zraku se bo izogibal laserskim preprekam, odpiral bo starodavne templje in se družil s kompanjoni. Na splošno je videti svet malce bolj obljuden, kar je bil eden od minusov originala, ki je sicer ponujal ogromen svet, a tega so velikokrat sestavljale zapuščeni hribi in doline. Prav tako se zdi, da se bomo tokrat v bojih lahko zanašali na razne pomagače in vsaj v eni sceni lahko vidimo ogromno bitko, v kateri se pretepajo zavezniške in sovražne sile.
Vtis malce pokvari grafična podoba, saj se konzoli Nintendo Switch zdaj že pošteno poznajo leta in tiste migetajoče sence začnejo hitro motiti. Ni jih malo, ki bodo kupili igro, a bodo nato igranje spočeli znotraj emulatorja na PC-ju, ki bo omogočal poganjanje v višjih ločljivostih in to pri 60 sličicah na sekundo.
Zelda: Tears of the Kingdom izide 12. maja, to pa je tudi prva Nintendova igra, ki bo zase zahtevala 70 €.
Po slabih treh letih od izida bosta konzoli Xbox Series S in X končno dobili AAA naslov, za katerim je kot založnik podpisan Microsoft in se razvijalcu ni bilo treba mučiti z optimizacijo za prejšnjo generacijo konzol Xbox One. Redfall je samo še tedne od izida in igralci po vsem svetu so bili radovedni, kako bo razvijalec Arkane Studios izkoristil mišice strojnih komponent nove konzole in kakšno podobo bomo na koncu gledali.
No, žal so vsa pričakovanja včeraj silovito zgrmela na tla, saj je razvijalec na Twitterju objavil neprijetno novico. Redfall bo namreč ob izidu podpiral samo en grafični način “Quality Mode”, ta pa bo na konzolah Xbox Series S in X zmogel izdaviti samo 30 sličic na sekundo.
Redfall is launching on Xbox consoles with Quality mode only: Xbox Series X: 4K 30 FPS Xbox Series S: 1440p 30 FPS 60 FPS Performance mode will be added via game update at a later date. pic.twitter.com/NLaGsMbwdW
Novica je pri igralcih sprožila val ogorčenja in pri najavi ni nič pomagala obljuba, da bo možnost preigravanja pri 60 sličicah na sekundo prišla šele naknadno, v obliki posodobitve. Za nekatere je izdaja igre na novodobni konzoli, ki ne podpira 60 sličic na sekundo, preprosto nesprejemljiva, zato so odpovedali prednaročila. Spet drugi so se začeli spraševati, zakaj Arkane preprosto ni prestavil izida na kasnejši datum, ko bo igranje pri takšnih sličicah na sekundo že omogočeno.
Attention share on news outlets and social media is more important than player overlap. Once Zelda comes out, for example, it'll take over r/gaming and drown out any chance of viral Redfall content
Arkane je sicer Redfall že večkrat prestavil in očitno si preprosto niso mogli privoščiti še ene zamude. Novinar Jason Schreier je pri tem dobil občutek, da morda založnik Bethesda preprosto želi, da igri spodleti. Ne samo, da bo Redfall izšel s to omejitvijo optimizacije, izid je postavljen nekaj dni za izidom igre Star Wars Jedi: Survivor in dober teden preden ven pride Zelda: Tears of the Kingdom, zaradi česar bo zagotovo trpela prodaja, saj tema naslovoma Redfall preprosto ne more konkurirati, pa čeprav ima razvijalec Arkane sila dober sloves in življenjepis.
Zdi se, da bo Redfall najbolj priročno zagnati na PC-ju. Slovenskim igralcem je pred kratkim to postalo hudo lažje, saj je Redfall vključen v ponudbo naročniškega servisa Game Pass, ta pa je včeraj uradno zaživel tudi pri nas.
Serija Pravi detektiv se po nekajletnem počitku vrača in to s povsem svežo zasedbo likov, kar je pri tej seriji sicer že tradicija. Vsaka sezona namreč govori svojo zgodbo in na prejšnjo vsebuje zgolj nekaj površnih referenc in to bo veljalo tudi za četrto poglavje, ki bo kot prvo nosilo svoj podnaslov Night Country.
O seriji smo sicer v preteklosti že zapisali nekaj stavkov, zdaj pa smo dobili prvi napovednik, ki ga HBO Max kljub dobri minutaži še vedno označuje kot samo dražilnik. Dogajanje se bo prvič v seriji preselilo na Aljasko, tam pa se na raziskovalni postaji Tsalal zgodi skrivnostno izginotje osmih raziskovalcev. V raziskovanje misterija sta potegnjeni detektivki Liz Danvers (Jodie Foster) in Evangeline Navarro (Kali Reis).
Ženski si nista ravno naklonjeni in Liz očitno slovi kot detektivka, ki težko shaja z drugimi, zato se je tudi Evangeline želi čimprej znebiti. Vendar pa bo za to najprej treba ugotoviti, kam so izginili raziskovalci, to pa sredi zmrznjene Aljaske ne bo ravno lahka naloga. Situacijo zakomplicira še letni čas, saj so se potencialni umori zgodili ravno sredi zime, takrat pa je Aljaska tako podnevi kot tudi ponoči zavita v temo. To bo dalo novi sezoni prav unikatni priokus, ki bo moreč in mestoma depresiven – stvari, ki so za to franšizo prepoznavni znaki.
Odziv na napovednik pri gledalcih ni sprožil ravno valov navdušenja in to upravičeno. Sicer česa preveč iz kratkega videa ne gre sklepati, a igranje je videti dokaj leseno. Jodie Foster bi morala izpasti kot neka avtoritativna veteranka, a ji to ne uspe najbolje, še slabše pa se odreže Kali Reis, ki vrstice izgovarja neprepričljivo. Kali je sicer na splošno neizkušena igralka – njena edina prejšnja vloga je bila v filmu Catch the Fair One, medtem ko si je prej kruh služila kot profesionalna boksarka.
To je hkrati tudi prva sezona Pravega detektiva, kjer zgodbe ni spisal Nic Pizzolatto. Ta čast je tokrat pripadla Issi López, ki prav tako nima nekega impresivnega življenjepisa, HBO pa ji dovolj zaupa, da za Night Country ni samo spisala scenarija, ampak bo vse epizode tudi režirala.
Točnega datuma izida še vedno nimamo, bo pa premiera izšla že enkrat letos.
Pristaši trirurnega filma The Batman iz leta 2022 boste v 2024 prejeli novo dozo zabave, saj je za takrat napovedana frišna serije The Penguin. Warner Bros. je to potrdil včeraj, saj je takrat najavil tudi prenovo servisa HBO Max in za te namene je bilo treba predstaviti čim več nove vsebine, pa čeprav je ta trenutno še sredi aktivnega snemanja.
Tako prvi dražilnik za The Penguina pokaže kadre, kjer lahko na zaslonu jasno vidimo nekatere člane snemalne ekipe. To, kar pa je pokazano, pa je po svoje dovolj zgovorno, saj je iz kratkih izsečkov jasno, da se bo The Penguin držal izročila filma iz 2022, kjer je netopirju rad ponagajal pingvin, tega pa je Colin Farrel odigral tako prepričljivo, da se je kmalu po izida filma začelo govoričiti o ločeni seriji, kjer bi bila vsa pozornost usmerjena samo nanj.
O zgodbi sicer ne vemo ničesar konkretnega, bodo pa dogodki sledili štoriji filma The Batman, nesrečno mesto Gotham City pa se bo v seriji soočalo s posledicami katastrofalne poplave. Zmeda in kaos sta idealni priliki, da se Oswald “Oz” Cobblepot postavi na sam vrh gangsterskega sveta in dražilnik nam res da na trenutke občutek, kot da gledamo kadre iz Sopranovih. Čaka nas temačna, odrasla štorija, ki zna na koncu služiti kot nekakšen most za dogodke, ki jih bomo gledali v filmu The Batman 2, ta pa ima zaenkrat napovedan izida za 2025.
Kar se tiče Batmanovskih avantur je zaenkrat svet filmov in televizije veliko bolj razburljiv kot pa igričarska sekcija. Lanskoletna igra Gotham Knights je bila zgolj povprečna, težko pričakovana igra razvijalca Rocksteady – Suicide Squad: Kill the Justice League – pa je pri prvem igralnem napovedniku požela val negativnih kritik, zaradi katerih so pričakovanja zgrmela na dno.
Govorice o ponovnem oživetju znamke Harry Potter so se izkazale za resnične. Založnik Warner Bros. Discovery je namreč včerajšnjo najavo prenove pretočnega servisa HBO Max izkoristil tudi za napoved novih projektov in eden od teh bo povsem nova serija, ki se bo dogajala v svetu Harryja Potterja.
Gre v bistvu za predelavo vseh knjig, ki smo jih sicer že podoživeli skozi sedmerico filmov, zdaj pa bomo to vsebino gledali tudi preko serije. Vsaka sezona se bo lotila ene knjige, te vsebine pa bo na koncu dovolj, da bo zadeva na televiziji aktualna celo desetletje. Casey Bloys, direktor HBO in Max vsebine je izjavil, da pri oboževalcih še vedno gori neusahljiva žeja po novi vsebini Harryja Potterja, ki bo nastala v partnerstvu s kontroverzno pisateljico J.K. Rowling. Zanimivo je, da si je Casey v bistvu sploh upal črhniti njeno ime, saj so se od avtorice knjig zaradi njenih izjav glede LGBTQ skupnosti, v zadnjih letih vsi želeli čim bolj oddaljiti. A očitno bo pri stvaritvi nove serije igrala pomembno vlogo, zato jo niso mogli kar ignorirati.
Novo napovedana serija je prejela prvi dražilnik, ki sicer ni preveč zgovoren, saj vidimo samo kup letečih sveč, ki se nato izrišejo na ozadju Bradavičarke, vse to pa spremlja dobro prepoznavna glasbena spremljava, ki jo je za filme spisal John Williams. Ali bo ta spet sodeloval pri projektu ni znano, vemo pa, da bomo gledali povsem svežo zasedbo igralcev in zagotovo bo iskanje novega obraza Harryja Potterja cela avantura.
O kakšnem datumu izida je seveda zdaj še prezgodaj za govoriti, vmesno žejo po novih dogodivščinah na Bradavičarki pa vam bo potešila odlična igra Hogwarts Legacy.
Kar je bil včeraj samo predmet dobro podprtih govoric, se je nato tudi uresničilo: Warner Bros. Discovery je med večjo predstavitvijo uradno razkril pošteno spremembo svojega pretočnega servisa HBO Max, ki se bo naslednji mesec začel imenovati preprosto Max.
Razlog za tako velik zasuk je namreč združitev katalogov servisov HBO Max in Discovery+ pod eno samo streho. Ta novi mutant bo tako vseboval ogromno število serij in filmov iz zapuščine obeh pretočnih servisov, ob svojem uradnem rojstvu, ki se bo zgodilo 26. maja, pa prihaja nova doza vsebine. Če gre verjeti marketinškim besedam, naj bi prenovljeni Max nato vsak mesec prejel po 40 novih serij in filmov.
Ob takšnih številkah bo vsekakor prišlo veliko več kvantitete kot pa kvalitete, kar gre na račun kataloga Discovery+, ki že zdaj vsebuje cel kup resničnostnih šovov, te pa lahko enostavno in poceni producirajo in na ta način res dostavljajo vsak mesec tako ogromne številke novosti. Vprašanje pa seveda ostaja, kdo jih bo gledal, a tudi če jih bodo gledalci ignorirali, zaradi njihove poceni izdelave to Warnerju ne bo predstavljalo velikega minusa.
HBO se ne poslavlja ampak bo še vedno prisoten, Warner Bros. pa je priložnost izkoristil za najavo večjih projektov, ki so videti, da bo v njih vloženega nekaj proračuna. Tu je nova sezona serije True Detective in serija The Penguin, Harry Potter pa se vrača v obliki povsem nove zasedbe, s sezonami, ki naj bi trajale celo desetletje.
Zaživela je tudi nova stran max.com, ki pa za Slovence zaenkrat ni videti dostopna. To niti ni tako čudno, saj je bila predstavitev novega servisa namenjena Američanom, saj bo pri njih storitev najprej zaživela. S tem je bila razkrita tudi nova cenovna politika, ki ni ravno poceni:
Max Ad-Lite – uporaba na dveh napravah naenkrat, ločljivost 1080p in oglasi – 9,99 $ na mesec
Max Ad Free – uporaba na dveh napravah naenkrat, ločljivost 1080p, brez oglasov – 15,99 $ na mesec
Max Ultimate Ad Free – uporaba na štirih napravah naenkrat, ločljivost 4k, brez oglasov – 19,99 $ na mesec
Čeprav se je Warner Bros. pred najavo hvalil, da bodo nove cene približno takšne kot pri trenutni storitvi HBO Max, to drži samo na pol. Cene so res podobne, a zdaj bodo morali Američani za gledanje 4K vsebine plačati 19,99 $ mesečno, medtem ko trenutno za njo plačujejo 15,99 $. Zanimivo bo videti, kako se bodo te cene odražale pri nas, saj Slovenci plačujemo 6,99 € in lahko gledamo tudi 4K ločljivost, a ta ponudba zagotovo ne bo večna, zato lahko kmalu lahko pričakujemo konkretne podražitve ali pa vsaj vrivanje reklam.
Tehnično gledano je Microsoftov naročniški servis Game Pass pri nas zaživel že konec februarja, a je bil takrat na voljo zgolj znotraj Insider programa, ki je namenjen bolj testiranju, tega pa se noče lotiti vsak. Po dobrem mesecu testiranja pa je storitev zdaj tudi uradno zaživela v Sloveniji in tudi drugod po svetu.
Skupno gledano je Game Pass zaživel v 40 novih državah, med njimi pa je pokrit celoten Balkan. V zameno za 9,99 € mesečno si lahko zdaj rezervirate ogromno igričarsko knjižnico, ki vsebuje res širok razpon raznoraznih naslovov izpod različnih založnikov. Mesečna mezda vam tako omogoči preigravanje izpod založnikov Microsoft, Bethesda, Ubisoft in drugih, znotraj ponudbe pa je vključen tudi pretočni servis EA Play, ta pa vsebuje zalogo iger izpod založnika EA. Ste si zaželeli preigravanja Battlefielda 2042 ali pa prenovljene zbirke Mass Effect Legendary Edition? Vse to je zdaj mogoče za desetaka mesečno.
Čar tega servisa pa ni zbirka že izdanih naslovov, ampak tudi dejstvo, da boste vse prihajajoče naslov, ki jih bo izdal Microsoft, lahko preigravali že na dan izdaje. Sem notri lahko prištejemo prihajajoči igri Minecraft Legends in Redfall, proti koncu leta pa tudi težko pričakovani Starfield. Če ste tip igralca, ki naslove kupuje takoj ob izidu in se radi lotite širokega nabora različnih naslovov, potem vam zna Game Pass letno prihraniti stotine evrov.
Žal je zaenkrat omogočen samo Game Pass za PC in ne tudi Ultimate verzija, ki podpira igranje tako na PC-ju, kot tudi na konzolah Xbox One in Xbox Series S in X. Microsoft se še vedno ni pripravljen podati v resnično bitko konzol na evropskem trgu, kjer vajeti v rokah še vedno trdno drži Sony s svojimi konzolami PlayStation 4 in 5.
Vendar pa je ponujanje Game Passa na novih trgih zagotovo korak v pravo smer in kdo ve – morda, ko se enkrat razreši sodna bitka glede nabave založnika Activision Blizzard, bo Xbox postal uradno na voljo tudi pri nas.
Do takrat pa bo tudi PC Game Pass več kot dobra tolažilna nagrada. Za 9,99 € vas čaka na naslednji povezavi, za dva tedna pa velja prav posebna cena, ki vam prinese 3 mesece igranja po ceni, ki znaša vsega 1 €.
Delo s priljubljenim čvekalnim programom Discord je končno postalo lažje, saj se je osebje končno odločilo dvigniti mejo velikosti poslanih datotek iz ubogih 8 MB na veliko bolj ugodnih 25 MB. Discord je spremembo najavil preko Twitterja in pri našem testiranju je zadeva že uveljavljena, tako da lahko zdaj kakšnemu svojemu prijatelju končno pošljete kakšen kratek video, ki zaradi prejšnje velikosti ni v ločljivosti 320p.
hey @/everyone we're upping the file size limit from 8MB to 25MB. hazzzzzzzahhhhhhhhhh! pic.twitter.com/rBVTsJBDQH
Omejitev na 8 MB je bila tako nadležna, da so se na spletu rodile spletne strani, ki so bile namensko ustvarjene samo zato, da je lahko uporabnik na preprost način poslal kakšno datoteko, ki je presegala zakoličene meje. Ena takšnih je denimo 8mb.video, ki vsak krajši video poskuša stisniti v ločljivost, ki bi bila manjša od 8 MB in bi bila tako primerna za direktno pošiljanje med uporabniki. Ta spletna stran bo zdaj verjetno začela razmišljati o spremembi imena na 25mb.video in tudi ta bi bila hudo koristna, saj nova meja ni spet taka, da bi lahko naokoli pošiljal HD posnetke.
Izkušnjo Discorda si lahko dodatno izboljšate, če ste pripravljeni za to odpreti denarnico. Uporabniki Nitro Basica lahko za 2,99 € mesečno pošiljate datoteke velikosti do 50 MB, tisti, ki pa ste pripravljeni plačati za polno Nitro naročnino, ki stane 9,99 € mesečno, pa boste lahko nalagali do 500 MB, zraven pa še uživali v gledanju ali ponujanju 4K pretočne vsebine.
Tisti bolj iznajdljivi in bolj suhih žepov se za nalaganje videoposnetkov poslužite tudi spletne strani Streamable. Ta omogoča nalaganje datotek do velikosti 200 MB, čar njenega delovanja pa je dejstvo, da se vam ni treba ukvarjati z ustvarjanjem računa ali kakšno verifikacijo – posnetek preprosto naložite in nato delite povezavo čvekalnemu kompanjonu.
HBO se nikakor ne more odločiti pod kakšnim točno imenom bi rad nudil svoje storitve. V preteklosti smo gledali v storitvi kot sta HBO GO in HBO Now in ravno ko smo se nekako domenili, da bo obveljalo ime HBO Max, so se kravatarji zopet odločili za spreminjanje imena in vsebine.
Tokratni zasuk pri imenu je posledica lanskoletne združitve podjetij WarnerMedia in Discovery, takrat pa je na čelo obojega stopil David Zaslav, ki je zaradi ogromnim dolgov HBO-ja začel sekati vsebino levo in desno, prenovljen finančni model pa je začel tudi namigovati na združitev vsebine HBO Maxa in Discoveryja pod eno skupno znamko, imenovano preprosto MAX.
Zdaj se počasi pripravlja resničen prehod na novo platformo. Spletna stran The New York Times se je iz zaupljivih virov dokopala do informacij, da je praktično vse pripravljeno za družitev in da naj bi MAX zaživel enkrat maja ali pa junija. Novi pretočni servis naj bi ponujal več stopenj naročnin in ena od teh naj bi bila tudi povsem brezplačna, a bo gledalec v zameno za to prisiljen v gledanje oglasov.
Cene sicer še niso znane, poročilo pa pravi, da bo ena od stopenj naročnine vsebovala enako cenovno postavko kot zahteva trenutni HBO Max, ta pa pri Američanih stane 16 dolarjev na mesec. Vprašanje seveda ostaja, kako bo ta združitev vplivala na cene znotraj Slovenije, kjer trenutno na mesec plačujemo 6,99 €. Predvidevamo, da bomo tudi pri nas gledali v različne cenovne stopnje naročnin, vendar pa bomo po drugi strani končno dobili dostop do vsebine pretočnega servisa Discovery+, ki pri nas trenutno ni na voljo.
MAX naj bi bil uradno predstavljen enkrat danes in če se to zgodi, bo tudi tale članek ustrezno dopolnjen.
YouTube kanal Lofi Girl ima od leta 2017 eno preprosto, a hkrati zelo pomembno nalogo: 24 ur na dan predvajati sproščujočo glasbo, ki je ravno dovolj zanimiva, da gre zlahka v uho, a ni tako bučna, da bi služila kot distrakcija za vsakdanja opravila. Vsebina je bila tako idealna za naključno sproščanje ali pa za učenje, kanal pa ni bil privlačen samo slušno, ampak tudi vizualno, saj smo v videu gledali neko animejsko obarvano dekle, ki se slušalkami na ušesih po cele dneve uči, družbo pa ji dela na pol speči maček.
Lofi Girl je sicer lani naletel na nekaj težav, ko ga je YouTube, zaradi lažnih prijav kršenja avtorskih pravic. Takrat so ljudje zagnali vik in krik in morda je ravno zaradi zvestih oboževalcev kanal Lofi Girl po nekaj dneh znova oživel in nadaljeval svoje poslanstvo predvajanja umirjene glasbe.
Včeraj pa je titularna Lofi Girl nenadoma izginila izpred zaslonov. Obiskovalci kanala so presenečeno naleteli na prazno sobo, dekle in njen maček pa sta izginila neznano kam. Video je namesto tega kazal koledar in odštevajočo uro, kasneje pa se je slika preselila na kazanje misterioznega okna.
No, skrivnost ni dolgo trajala in Lofi Girl je včeraj razkril nov, ločen prenos v živo, ki kaže nekega fanta med tipkanjem za računalnikom, družbo pa mu dela leni mačkon. Tipčka je skupnost imenovala Lofi Boy, njegovo poslanstvo pa je enako: predvajanje umirjene glasbe, le da tule ne boste slišali hip-hop glasbe, ampak muziko žanra “Synthwave”. Gre za vejo elektronske glasbe, ki se napaja iz skladb za filme in grozljivke iz osemdesetih. Če ste malce starejši, potem že zdaj zagotovo slišite v ušesih nekatere primerke takšnih pesmi, malce mlajši pa boste morda dobili asociacijo na serijo Stranger Things.
Običajni kanal Lofi Girl seveda še vedno nadaljuje z obratovanjem in to ne samo na YouTubu ampak tudi na Spotifyju.
Analitični podjetji IDC in Canalys poročata, da se prodaja PC-jev in prenosnikov ni samo upočasnila, ampak je celo pošteno upadla v primerjavi z lanskim letom. Padec prodaje velja za vse večje ponudnike računalniške robe, ki so v preteklih letih na račun koronavirusa in slabih zalog komaj dohitevali povpraševanje kupcev.
Lenovo, Dell in ASUS so v prvi četrtini leta 2023 utrpeli nekje 30 % upad prodaje, medtem ko se je HP odrezal malce bolje in je utrpel samo 24,1 % izgube v primerjavi z lanskim letom. Daleč najbolj ga je nastradal Apple, ki je utrpel kar 45,5 % upad prodaje, kar jih je zagotovo moralo zaboleti. K sreči je Apple v zadnjih letih preklopil na svoje lastno delano čipovje, tako da jim je bilo prihranjeno nekaj tiste izgube, s katero se morajo soočati tekmeci, ki integrirane procesorje in grafične čipe kupujejo od partnerjev, a vseeno situacija zagotovo tudi za njih ni povsem rožnata.
Krivec za upad prodaje ni samo eden, ampak je na trg vplivalo več dejavnikov. Tu je že prej omenjena koronavirus kriza, v kateri je veliko ljudi, v Sloveniji tudi na račun bonov, kupilo nove PC-je in prenosnike, nadgradnje pa verjetno ne bodo potrebovali še kar nekaj časa. Potem je tu inflacija, ki je nabreknila cene praktično vsega in ljudem je te dni malce bolj pomembno založiti hladilnik, kot pa kupovati nov računalnik. Seveda je tu še dejstvo, da so cene računalniške periferije poletele v nebo in kakor je Cyberpunk 2077 videti lep, vsak ravno nima 1.500 €, ki bi jih vložil v kupovanje grafične kartice RTX 4080.
Prihodnost sicer ni črnogleda. Obe zgoraj omenjeni podjetji pravita, da se bo situacija popravila v drugi polovici 2023. Seveda ta teza drži samo pod pogojem, da se inflacija ne bo še zvišala in da se na globalnem trgu ne bodo izrodili kakšni novi problemi.
Ko je razvijalec CD Projekt RED prvič napovedal višjo stopnjo ray tracing osvetljevanja igre Cyberpunk 2077 kakšnega res velikega navdušenja ni bilo opaziti. Navsezadnje je ray tracing v zadnjem letu padel na malce slab glas, saj ti učinki resda lahko izrišejo bolj verno in realistično sliko, a udarec na sličice na sekundo je preprosto prevelik, zato večina igralcev zadevo za kratek čas vklopi, preveri optimizacijo in nato brž spet izklopi ter raje gleda v malce bolj ostre sence, a zato dobi višje sličice na sekundo.
Se pa zadeva konkretno spremeni, ko kakšen naslov prejme podporo za polno ray tracing osvetljevanje oziroma “full path tracing”. Takrat je čisto vsak vir svetlobe produkt realističnega osvetljevanja, kjer se svetloba odbija od raznih materialov in ustvari lahko res fantastično podobo. Ravno to bo danes dobil Cyberpunk 2077 preko posodobitve, ki bo omogočila “Overdrive” ray tracing nastavitev in v zadnjem primerjalnem posnetku je zadeva videti res fantastično.
Nekaj so promocijski posnetki, drugo pa podroben ogled iz strani neodvisnih navdušencev računalniške tehnologije. Dobro znani YouTube kanal Digital Foundry je dobil čast predčasnega testiranja nove posodobitve, to pa so spočeli na grafični kartici RTX 4090, za ločljivost pa so si izbrali možnost 4K.
In rezultati so nekaj res neverjetnega. Sicer smo že prej pričakovali, da bo “Overdrive” v primerjavi z grafično podobo, ki ne vsebuje ray tracing sploh, izpadel odlično. A kar je presenetljivo pri temu videu je dejstvo, da je Overdrive opazno videti bolje tudi od prejšnje maksimalne ray tracing nastavitve Psycho. Slednja je sicer že prej bila videti fantastično, a se je še vedno zanašala na nekaj vnaprej definiranih virov svetlobe, ki so jih postavili razvijalci sami, zaradi česar so nekatere scene izpadle smešno. Nekateri NPC-ji so se tako čudno svetili v temi, kakšen vir svetlobe pa preprosto ni pravilno razsvetlil prostora. Overdrive odpravi vse to in na nekaterih scenah je Cyberpunk 2077 dejansko videti, kot da bi dobil grafično predelavo, za katero bi kakšen založnik celo lahko zaračunal.
Seveda pa takšno osvetljevanje tehta zajeten tehnični davek. Pri ločljivosti 4K in Overdrive osvetljevanju klecne tudi RTX 4090, ki lahko zmore vsega 18 sličic na sekundo, zato je edina možnost za normalno igranje vklop tehnologije DLSS 3.0, ki zadevo nato dvigne na 95 sličic na sekundo in več. Ob tem boste izgubili nekaj ostrine in jasno je, da je poganjanje takšnih iger pri nativni ločljivosti še nekaj let stran, a zakaj bi čakali, če se z zadevo lahko poigramo že danes.
CD Projekt RED se sicer ni izjasnil, kdaj točno danes lahko pričakujemo posodobitev, zato redno osvežujte svoje GOG in Steam knjižnice, dokler se naposled enkrat ne začnejo pretakati gigabajti.
Tri leta stari Half-Life: Alyx še vedno velja za verjetno najbolj izpopolnjeno VR izkušnjo, ki je za sabo bržkone imela tudi največ proračuna. Oboževalci univerzuma Half-Life ste tako zadevo, po več kot desetletnem čakanju neke nove vsebine, zagotovo že preigrali in bodisi ste si za te namene VR opremo najeli ali pa si jo celo kupili.
Obstaja pa baza igralcev, ki se VR-ja ne bi dotaknili niti z daljincem, kaj šele s palico in ti vztrajno čakajo, da se razvijalec Valve le premisli in ponudi igro tudi v navadnem formatu, kjer bi se skozi kampanjo podali v navezi miške in tipkovnice, dogajanje pa bi spremljali na navadnem monitorju. Valve sicer tega skoraj zagotovo ne bo naredil nikoli, zato so to nalogo prevzeli modderji, ki jim je preko moda Half-Life: Alyx No VR pred kratkim uspel velik dosežek: preigravanje celotne kampanje, brez da bi za to potrebovali VR očala ali pa da bi v igralnih segmentih za napredovanje morali uporabiti kakšne goljufije.
Projekt je v razvoju že nekaj časa, ekipa razvijalcev, ki si je nadela ime GB_2 Development Team, pa mod ponuja na sledeči povezavi. Mod še ni dokončan, saj se trenutno nahaja v fazi Zgodnjega dostopa, kar bržda pomeni, da vas lahko napade kakšen nepredvidljiv hrošč, vendar pa je ekipa očitno dokaj profesionalna in v zadnji posodobitvi so popravili in dodali veliko stvari. Nadgradili so denimo funkcijo gravitacijskih rokavic, tako da lahko z določenimi objekti, preko stiskanje tipke E, upravljamo tudi na daljavo in uspelo jim je v red spraviti fabrikatorje, preko katerih v igri kovačimo in nadgrajujemo opremo.
Razvojna ekipa ima za prihodnost še velike načrte, saj želijo v igro prenesti tudi Alyxin uporabniški vmesnik in za razne stvari kot je obračanje koles vdelati ustrezne animacije rok.
Hvalevreden projekt je tole, a vseeno smo mnenja, da preko takšnega igranja igralec iz izkušnje ne bo ravno veliko potegnil. Čar Alyxa je namreč ravno ukvarjanje z VR okolico in bojni segmenti z miško in tipkovnico postanejo trivialni, saj je treba v VR verziji sam poskrbeti za repetiranje orožja, medtem pa vam ob bližajočem zombiju nabija adrenalin, s tipkovnico pa je vse skupaj samo stvar ene tipke, merjenje z miško pa takoj izniči vsako nevarnost.
Vendar pa je možnost izbire vedno dobra stvar in če nič drugega, boste igralci moda od izkušnje dobili vsaj naslednje poglavje Half-Life zgodbe, ki se jo splača izkusiti z očali ali pa brez njih.
Če ste morda mislili, da se bo serija Stranger Things s svojo 5. sezono tudi za vedno poslovila od nas, potem brez razloga živite v strahu. Glavna serija gre resda v pokoj, a Netflix se zaveda, da je to ena njihovih redkih res velikih uspešnic, ki še vedno z vsakim delom na kavč posede ogromno riti gledalcev.
Zato je pretočni gigant včeraj najavil prihajajočo risano serijo, ki jo bo delal studio Flying Bark Productions, pod vlogo izvršnega producenta pa se bo podpisal Eric Robles. Pri izdelavi bosta sodelovala tudi Matt in Russ Duffer, ki sta tudi glavna možakarja pri oblikovanju glavne serije, tule pa bosta služila kot izvršna producenta preko studia Upside Down Pictures.
Kakšnih res obsežnih informacij glede projekta še nismo dobili, a bržkone ni za pričakovati neke res odrasle zadeve. Brata Duffer sta namreč novo serijo primerjala s sobotnimi risankami, ki sta jih gledala med svojim odraščanjem. Sem notri lahko uvrstimo risanke kot so Scooby-Doo in Kremenčkovi, ki sta bili sicer zabavni, vendar pa so namenjene mlajši publiki, ki ne želi ravno gledati nasilja in srhljivih stvorov iz nočnih mor.
Napovedniki in datumi izidov so zaenkrat predaleč, da bi jih lahko kdo konkretno zakoličil. Tudi glavna serija Stranger Things še nima okna izida za svojo zadnjo, 5. sezono, čeprav se zaenkrat ugiba, da naj bi izšla enkrat poleti 2024, risana serija pa bo verjetno izšla še za tem. V kartah je tudi še ena ločena serija, ki bo vsebovala prave igralce, a za njo ne bosta stala brata Duffer, ki bi rada štafetno palico ustvarjanja Stranger Things vsebine predala nekomu drugemu.
Kar se tiče samostojnih VR očal oziroma VR ponudbe na splošno, je podjetje Meta s svojim izdelkom Quest 2 trenutno na vrhu prestola, ki se očitno ne bo kmalu zamajal. Konkurenca sicer obstaja, saj ponudnikov VR izdelkov ne manjka, a kakor so ti različni sistemu Questu 2 lahko konkurenčni glede strojnih specifikacij, se na koncu vedno zatakne pri ceni, saj je Quest 2 v primerjavi z drugimi očali vsaj enkrat cenejši, mnogokrat pa za to ceno še vedno ponuja več kot kdo drug.
Meta je to ceno lahko ohranil zaradi grajenja svojega lastnega ekosistema, pri katerem veliko vlogo igra omrežje Facebook, ki je bil brezšivno povezan s samimi očali. Konkurenca bi tako lahko prišla samo še v podobi kakšnega drugega ponudnika družabnih omrežij in to se je naposled tudi zgodilo, saj je na sceno zdaj vstopil kitajski ByteDance, ta pa pod svojo roko drži sila popularno družabno omrežje TikTok.
Kitajci so zato zagnali svojo serijo VR produktov, ki jih druži skupno ime Pico, sami pa smo se zdaj odločili testirati lanskoletna očala Pico 4.
Elegantno pakiranje teh očal nam razkrije prijetno lahka očala, dva kontrolerja, nekaj nasvetov v obliki priročnika in polnilec tipa USB-C. Znotraj škatle je vse lepo popredalčkano in če imate na kakšni polici prostor, lahko odprta škatla zlahka služi za hranjenje celotnega sistema, saj zadeve preprosto odložite na svoje mesto.
Pico 4 so ena najlažjih očal, kar sem jih imel priložnost preizkusiti. Bržkone gre to na račun frišnega sistema “pancake” leč, ki so nova pogruntavščina močno tanjših leč, zaradi česar so tudi očala bolj kompaktna in lažja – v tem primeru Pico 4 s svojimi slabimi tristo grami tehtajo veliko manj od svojega največjega konkurenta Meta Quest 2, ki je težak pol kilograma.
Zaradi tanjših leč in tudi samega dizajna Pico 4 začne spominjati na smučarska očala. Površina je narejena iz snežno bele plastike in očala so rahlo ukrivljena, na sprednji strani pa nosijo tudi zastekljeno površino, ki jo obkrožujejo napredne štiri kamere, ki med uporabo ne spremljajo samo našega premikanja, ampak omogočajo tudi polno prepustnost zunanjega sveta, ki je, za razliko od Questa 2, tule prikazan v polnih barvah.
Zaradi tankih leč so očala Pico 4 izjemno udobna in lahka.
Nedavno sem testiral Picotovega predhodnika Pico Neo 3, ki je imel na površini očal cel kup gumbov. Tega tule ne boste našli, saj Pico 4 vsebuje samo vhod za USB-C, ki nam služi kot priklop za polnjenje ali za povezavo na PC. Napravo dodatno krasi samo en gumb, s katerim lahko očala fizično prižgemo in ugasnemo, kakšnih drugih priklopov pa ne boste našli. To je škoda, saj bi prišla prav vsaj 3,5 mm luknjica za priklop žičnih slušalk, zato boste za bolj napredni zvok morali gor povezati slušalke, ki podpirajo brezžični standard Bluetooth.
Znotraj očal najdemo odstranljivo masko, ki je na račun prevleke iz blaga izjemno udobna, a če boste preigravali kakšne fizično naporne igre, potem zadeva lahko hitro postane premočena od znoja. Pico je največ skrbi posvetil udobju in izkušnja je resnično impresivna. Očala namreč že privzeto vsebujejo naglavni trak iz gume in plastike, ki priskrbi enostavno namestitev na glavo preko zadnjega obračljivega gumba. Zgoraj se nahaja tudi trak na ježek, vendar pa ga praktično nisem potreboval, saj sem si zadevo udobno namestil brez kakšnega večjega prilagajanja. Za takšen komfort moraš pri Quest 2 dokupiti poseben Elite trak, napram očalom PS VR2 pa Pico 4 priskrbi kilometre bolj udobno nošnjo očal. Omeniti moram tudi dejstvo, da so tole edina VR očala, pri katerih nisem imel težav z udobjem niti takrat, ko sem pri uporabi nosil korekcijska očala. Razdalja med lečami in dejanskimi očali je dovolj velika, da nisem imel strahu pred praskanjem leč, teža pa se lepo razporedi tako da med uporabo nisem čutil pritiska korekcijskih očal na nosu.
Kontrolerja močno spominjata na tista krmilnika, ki ju vsebujejo očala Quest Pro, le da boste tule še vedno gledali v dva obroča. Vse ostalo je standard: vsak od krmilnikov vsebuje po dva izbočena in dva bolj skrita gumba, igralni paličici ter sprožilnika in oprijemevalnika. Za razliko od Questa 2 lahko tule pokrovček za baterije odstranimo brez večjega preklinjanja, v vsakega od kontrolerjev pa bo treba vstaviti po dve AA bateriji. To je še enkrat več od Picotovega največjega konkurenta, a po drugi strani sta kontrolerja tudi bolj vzdržljiva, tako da se boste lahko zabavali veliko dlje, preden bo treba iz daljinca krasti rezervne baterije.
Tole so ena redkih VR očal, ki jih lahko brezskrbno uporabljamo v navezi s korekcijskimi očali.
Pico 4 je za uporabo izjemno preprost. Pri prvem zagonu boste sicer morali ustvariti račun, a tu vam nihče ne teži za povezovanje z družabnimi omrežji, saj se samo registrirate preko e-pošte, od tu naprej pa ni več nobenih kolobacij z izpolnjevanjem profila. Ta preprostost se prenese tudi pri povezavi na PC: napravo priklopimo na USB in že lahko gor kopiramo kar hočemo, omogočeno pa je tudi pretočno igranje preko programa Link. Tudi tu je vse preprosto kot pasulj: na PC-ju samo namestimo program in vanj se sploh ni treba vpisati z računom, nato pa znotraj očal samo sprožimo aplikacijo in že lahko daljinsko igramo PC igre – seveda je pred tem pametno namestiti Steam in njegove VR gonilnike.
Vendar je povezava s PC-jem opcijska, saj so Pico 4 povsem samostojna očala, ki ne potrebujejo zunanje opreme. Pri prvem zagonu vam barvna prepustnost omogoča lažjo orientacijo po prostoru, nakar zarišete meje gibanja ali pa samo kliknete možnost, ki vam sama predpripravi okoliš in že se znajdete v tipičnem VR uporabniškem vmesniku, ki pred vas postavi tiste najbolj pogosto dostopne menije, ki vas pošljejo v trgovino po nakup iger ali pa v vašo knjižnico, ki vsebuje že nameščene naslove.
Pred resnejšim igranjem je pametno najprej nastaviti svoj IPD oziroma razdaljo med zenicami, ki jo tukaj lahko prilagajamo med 62 in 72 mm. Premikanje se izvaja samo preko programskih nastavitev znotraj sistema, saj Pico 4 za kaj takšnega ne vsebuje namenskega fizičnega kolesca. Iskanje sladke točke mi je bilo tule veliko lažje kot denimo pri PS VR2, kar je morda posledica tudi tega, da se očala veliko bolje oprimejo glave, zaradi česar je sladka točka gledanja bolj stabilna.
Za udobje poskrbi odličen trak, ki v sebi vsebuje zvočnike, na zadnji strani pa baterijo.
Kjer Pico 4 najbolj trpi v primerjavi s konkurenco so igre in aplikacije. Teh je namreč v primerjavi s Questom 2 neprimerno manj, saj je imela Meta leta časa za grajenje svojega ekosistema. Pico 4 sicer ima nekaj zanimive ponudbe, kot so denimo igre Arizona Sunshine, The Walking Dead: Saints and Sinners ter Fruit Ninja. Igre prihajajo v obliki datotek APK in jih lahko izjemno lahko nameščamo iz kakšnih zunanjih virov, kar pride prav za kakšne tuje aplikacije, ki jih ne najdemo znotraj aplikacije – zadevo enostavno skopiramo na očala, odpremo APK in že lahko zaženemo kakšen mod, kot je denimo predelava igre Quake 1. Vendar pa je na splošno ponudba veliko bolj revna kot pri konkurenci in nedvomno bo Pico potreboval še nekaj let, preden bo njegova trgovina dovolj dozorela.
K sreči se lahko vedno povežete na PC in igrate VR naslove ter aplikacije, ki jih na Picotu ne najdete. Zahvaljujoč odlični ločljivosti 2160 x 2160 je izkušnja odlična, osveževanje pri 90 Hz pa pričara dovolj dobro izkušnjo, da niti ne boste preveč pogrešali 120 Hz iz nekaterih konkurenčnih sistemov. Vidni kot pri 105 stopinjah ni slab, a vseeno boste ob strani opazili črne robove, ločljivost pa je dovolj dobra, da lahko v igrah razbereš tudi bolj droben tekst – še vedno pa se nismo povsem znebili tistih zarez med piksli, ki jim v VR svetu rečemo “Screen Door Effect”. Očala so bila uporabo dokaj tiho in res si moral naprezati ušesa, da si slišal tiho brnenje ventilatorjev znotraj naprave, med intenzivnimi igralnimi seansami pa nikoli niso postala res vroča.
Kontrolerja zahtevata po dve AA bateriji, kar je še enkrat več kot pa pri konkurenci Meta Quest 2.
5.300 mAh baterija je na papirju veliko močnejša od konkurenta Meta Quest 2, a pri igranju prinese isto 3-urno dolžino nemotene zabave, preden je treba zadevo spet priklopiti na polnjenje. Za polnjenje se lahko poslužimo 20 W polnilca, ki napravo na polno baterijo spravi v nekje dveh urah, kar je po naših izkušnjah hitreje od Questa 2.
Pico 4 se na koncu izkaže za odličen, vsestranski izdelek, ki pa bo potreboval še nekaj časa za zorenje igričarske ekonomije. Po naboru naslovov in aplikacij se trenutno ne more kosati s Questom, zato mu manjkajo nekatere, dandanes skoraj obvezne igre kot je denimo plesni Beat Saber. Te zadeve se da do določene mere zaobiti, če očala povežete na PC in poganjate igre preko Steama, vendar pa je za to treba imeti malce bolj zmogljiv PC, ki pa ga nima vsak.
Vse ostalo pa se zlahka kosa s konkurenco in jo včasih tudi preseže, saj ima PICO 4 višjo ločljivost od Meta Questa 2, hkrati pa je za malenkost cenejši. Na trgu brezžičnih VR očal imamo tako po novem dva glavna igralca in res smo firbčni, kako bitka med njima potekala skozi naslednje generacije.
Podjetje Spyra je mnenja, da je trg vodnih pištol potreben temeljite prenove, če ne že revolucije in za te namene so leta 2018 iztržili uspešno Kickstarter kampanjo za novo vodno pištolo SpyraOne, ki je v bistvu že takrat izgledala bolj kot vodna ostrostrelka in ne pištola.
Pet let kasneje je SpyraOne že zastarel produkt, saj je podjetje nedavno najavilo prenovljeno izdajo SpyraThree, ta pa pod še vedno plastičnim ohišjem skriva cel kup naprednosti, ki so zanimive že glede na svoje tehnikalije, četudi vam je takšna vodna zabava povsem odveč.
SpyraThree tehta dobra dva kilograma, v dolžino meri 68 centimetrov in dejansko vsebuje baterijo, za katero bi si človek mislil, da je ni ravno pametno postavljati zraven vode. Vodna puška se polni preko vhoda USB-C in polnjenje je praktično instantno, eno polnjenje pa vam zadostuje za 100 repetiranj 22 izstreljenih vodnih curkov, kjer bo vsak od njih izpljunil 30 mililitrov vode. Tako kot vsako vodno puško je treba tudi SpyraThree repetirati, to pa naredimo tako, da puško enostavno potopimo v vodo in že je pripravljena za 22 novih žrtev.
Curki so močni, a ne bolijo, domet enega pa lahko znaša do 10 metrov, na voljo pa je posebna funkcija streljanja “PowerShot”, ki vodni curek pošlje tudi do 15 metrov oddaljene tarče. Ne samo to: puška celo vsebuje digitalni zaslon, na njem pa lahko preberemo stanje baterije in koliko zaloge curkov nam je še ostalo.
Zadeva je videti resnično zabavno, a vam cena da vedeti, da je namenjena res samo največjim navdušencem nad vodnimi športi. SpyraThree zase namreč zahteva 169 €, na voljo je v treh barvah, poštnina pa je brezplačna tudi za Slovenijo.
Povezljivost naprav se je dandanes preselila v vsak kotiček našega življenja in če si včasih izbiral med navadno in malce ukrivljeno zobno ščetko, moraš danes pri istem izdelku gledati funkcije njegove Bluetooh povezljivosti in kako lahko najbolj spremljaš ščetkanje zob na pridodani aplikaciji telefona.
Vsa ta povezljivost olajša naša življenja, a kot vsaka stvar, ki se nekam poveže preko nekega nevidnega signala, vsebuje tudi svoje ranljivosti. Sam Sabetan je eden od tistih ljudi, ki se bavi z raziskovanjem varnosti vseh mogočih naprav in nedavno je odkril hudo ranljivost garažnih vrat, ki jih lahko odpira kar od doma in to po celem svetu.
K sreči ta ranljivost ni razširjena na vse ponudnike takšnih pametnih vrat, ampak je zaenkrat znana samo za izdelke, ki jih ponuja podjetje Nexx. To ima pod prstom cel kup različnih rešitev za okraševanje vašega pametnega doma in ena od teh so kontrolerji za odpiranje in zapiranje garažnih vrat, ta pa delujejo tako, da jih povežemo preko omrežja Wi-Fi.
Sam je v zgornjem videu pokazal, kako takšen hekerski napad lahko deluje v praksi, za primer pa je uporabil svoja lastna domača garažna vrata. Najprej preko Nexxove aplikacije odpre vrata in jih nato zapre, vmes pa posebno orodje lahko zabeleži podatke, ki jih naprava pošlje na Nexxove strežnike. Iz teh lahko potegne informacije, ki so relevantna za njegova lastna vrata, a zraven je dobil tudi podatke o 558 vratih, ki niso njegova – vsaka od teh pa zraven nosijo ID naprave, e-poštni naslov uporabnika in celo njegovo ime.
To je huda ranljivost in napadalec lahko preko teh podatkov hitro izvoha domači naslov uporabnika, nakar mu lahko izvaja razne vragolije, kot je naključno odpiranje vrat sredi noči, ta pa si lahko odpre tudi za pripravo terena potencialnega ropa. Sabetan pravi, da je ta enaka ranljivost prisotna tudi v Nexxovih drugih izdelkih, tako da lahko heker ugaša pametne vtičnice in celo izklopi alarm.
Sam Sabetan naj bi že večkrat poskušal konktatirati Nexx in jih opozoriti na ranljivost, a njegova sporočila so ostala neodgovorjena, tako da je ranljivost še vedno prisotna. K sreči Nexx svoje izdelke pošilja samo po ZDA in v Kanado, tako da pri nas bojazni za njihove rešitve ni, a kdo ve, če se morda takšna ranljivost ne pojavlja tudi pri konkurenci.
Igra Resident Evil 4 je že v originalni izvedbi vsebovala kar nekaj skrivnosti in trikov, ki se jim po angleško reče “easter eggs”, razvijalec Capcom pa je kar nekaj teh idej verno prenesel tudi v nedavno izdano predelavo, ki te dni uživa visoko prodajo, zaradi česar so delnice Capcoma poskočile na najvišjo raven doslej.
Ena od zanimivosti se zgodi v nekje prvi četrtini igre, ko naš junak Leon sredi čudno tihega območja naleti na neprijetno presenečenje, saj skozi steno lesene kolibe zarežeta dve motorni žagi, notri pa stopita dve hudo zlobni babnici, ki se jima uradno reče Chainsaw Sisters. Tole sicer ni uradno šefovski boj, a celotna situacija je izjemno napeta, saj nato iz vseh strani začnejo napadati vaščani, sestri z motorkami pa sta izjemno trdoživi.
A en igralec je ugotovil, da se lahko obeh naenkrat odkrižamo s preprostim trikom, ki ju ubije v nekako eni sekundi. Za ta trik boste potrebovali orožje Bolt Thrower, na puščice pa nato namestimo eksplozivna sredstva, nakar pet teh puščic ustrelimo v žarnico, ki visi ravno na mestu, kjer se pojavita sestri. Nakar sprožimo sekvenco in nameščene puščice se izkažejo kot hudo nevarna mina, ki obe sestri instantno izniči.
Drugi trik se tiče tistega adrenalinskega obračuna, ki ste mu priča v prvi uri igre. Leon se takrat znajde sredi vasice, oborožen samo s pištolo, nakar se zgodi naval okuženih vaščanov, ki jim kar ni videti konca. Vaša naloga je da preživite vsaj 2 minuti, nakar zazvoni zvon in vaščani opustijo boj ter se odpravijo v cerkev.
Nek uporabnik Reddita pa je ugotovil, da lahko to celotno sekvenco preskočite tako, da zvon ustrelite sami. Žal to ni možno na povsem svežem preigravanju, ampak samo skozi opcijo New Game+, saj takrat lahko prenesete orožja iz prejšnjega preigravanja, za ta trik pa nujno potrebujete puško, ki ima nameščeno povečevalo. Tako opremljeni splezate na streho in ustrelite v smeri zvonika in navala vaščanov je takoj konec, vi pa ste prihranili cel kup streliva in zdravilnih zeli.
Treba je omeniti še tale zanimiv velikonočni jajček. V originalni igri smo lahko preko preigravanja DLC-ja Seperate Ways pridobili preobleko za našo spremljevalko Ashley, ta pa ji je nadela pravi viteški oklep. Poleg smešnega izgleda prinaša oklep vrsto prednosti, saj sovražniki niso več zmožni pobrati Ashley in jo odnesti stran, nakar je igre konec.
Predelava sicer ne vsebuje tega DLC-ja, a viteški oklep lahko vseeno odklenete in sicer tako, da kampanjo preigrate v 10 urah in to na težavnosti Hardcore. Nakar lahko v notranji trgovini, v zavihku Extras, odklenete to preobleko po ceni 2.000 CP, jo opremite na Ashley ter se odpravite skozi novo igranje, ki skriva eno presenečenje. V eni sekvenci mora Leon ujeti Ashley, ko ta skoči iz previsa in ob običajnem preigravanju to ni nič posebnega, a če nosi viteški oklep, se Leon za kratek čas oprime križa, saj takšna teža ni ravno prijazna hrbtenici.
Potem je tule še tisti slavni pobeg v zadnji misiji, kjer se naš junak usede na vodne sani. Takrat nabija adrenalin, a če boste med skoki držali tipko X na kontrolerju ali pa F na tipkovnici, potem bo Leon izvedel napredne trike, ki vam celo prislužijo nekaj dodatnih denarcev.
To so samo nekatere skrivnosti iz te sicer odlične predelave in lepo pokažejo, kako daleč je šel Capcom v svoji ljubezni do podrobnosti. Držimo fige, da dobimo kmalu tudi DLC, seveda pa bomo veseli tudi podpore za PS VR2, ki vemo da prihaja, a še nima datuma izida.