🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 125

Lenovo Tab P11 Pro Gen 2 – impresivna multimedijska tablica

Lenovovo tablico P11 smo na naši strani enkrat že popisali, vendar pa je bilo to davnega leta 2021, med tem časom pa je Lenovo spočel znatno nadgradnjo čipovja, preoblikoval ohišje in zaslon ter na trg poslal novo verzijo Tab P11 Pro Gen 2, ki napram originalu poseduje kar nekaj konkretnih nadgradenj, a še vedno te niso takšne, da bi jo lahko uvrstili med predstavnike tablic najvišjega razreda, kjer trenutno sedi Apple in malce manj Samsung.

Vendar pa je Lenovo Tab P11 Pro Gen 2 še vedno izdelek, ki se mu splača nameniti pozornosti, saj se na nekih mestih odreže celo bolj od svojih večjih bratcev, trg srednjerazrednih tablic pa je čedalje bolj opuščen, zato si vsak nov izdelek zahteva nekaj obravnave in detajlnega testiranja.


Specifikacije

  • Premer zaslona: 11,2 palca
  • Pomnilnik: 4 GB
  • Čipovje: MediaTek Kompanio 1300T
  • Notranji pomnilnik: 128 GB
  • Osveževanje zaslona: 120 Hz
  • Teža: 480 g
  • NakupEIGRE.si

NAPOVEDNIK

Ko tablico prvič primeš v roke, najprej opaziš njegovo težo, saj ta znaša 480 gramov, kar je bil sicer enak problem že v predhodniku in tudi tukaj začne ta teža skozi daljše držanje ob branju knjig ali pa igranju iger kmalu utrujati roke. Vendar pa smo pri predhodniku dobili vsaj ohišje, izgrajeno iz aluminija, medtem ko ima Gen 2 nekam čudno plastično ohišje, ki pa k sreči ne da občutek cenenosti. Zadnja plat je barvno razdeljena na dve ločeni sivini, na kateri se hitro začnejo pojavljati prstni odtisi.

Skok na sprednjo stran nam razkrije impresiven ekran, ki je tokrat tipa OLED in v premer znaša 11,2 palca. Ekran je vsekakor največji zvezdnik te nove tablice, saj ponuja ločljivost 2560 x 1536, podpira pa tudi standarda HDR10+ in Dolby Vision. Sem omenil, da tokrat gledamo v OLED zaslon? Ta stvar je hudo pomembna, saj zaradi novega ekrana dobimo naravnost čudovite barve, kar tablico ne naredi pripravno samo za vsakdanje delo, ampak tudi za uživanje multimedije kot je denimo gledanje filmov na Netflixu ali HBO Maxu. Tablica pride predpripravljena z nekaterimi že nameščenimi aplikacijami, a bizarno Netflix ni želel delati. Nato sem ga odstranil in ko sem ga želel ponovno namestiti, sem dobil obvestilo, da ga tale tablica ne podpira.

lenovo tab p11
Ko v tablico enkrat vprežeš tipkovnico in jo postaviš pokonci, postane čisto pravi mini prenosnik.

K sreči vse ostalo, kot je denimo Disney+, dela brez komplikacij in tako sem lahko užival ob res lepih barvah, čeprav so bolj temni kadri namesto čisto črne barve pokazali odtenke sivine. To je verjetno posledica implementacije HDR-a, kar se da zagotovo še popraviti s prilagajanjem slike ali pa preko programskih posodobitev.

Pohvaliti moram še eno stvar, ki je navadno pri tablicah sploh ne opazimo in to je zvok. Ta je tukaj naravnost odličen, saj se pod površjem skrivajo štirikanalni zvočniki podjetja JBL, ki podpirajo tudi standard Dobly Atmos, zaradi česar je bila filmska oziroma igričarska izkušnja na naslednjem nivoju. Zvočniki so pripravni tudi za bučno in jasno predvajanje skladbe preko Spotifyja ali kakšnega podobnega servisa, zaradi česar lahko tablico uporabite kot popestritev piknika, brez da bi morali zraven iskati priklop na dodatne zvočnike. Le pazite na izpostavljenost elementom, saj tablica ne vsebuje noben IP zaščite, tako je izpostavljenost prahu ali vodi legitimna skrb.

Kar se tiče fizične oblike bi pri ekranu omenil črne robove, ki so preveč izraziti in nam odsekajo nekaj gledalne izkušnje. Na spodnji strani tablice najdemo vhod za polnjenje USB-C ter dva zvočnika, 8.200 mAh baterija pa se obnese odlično, saj pri gledanju filmov ob dobro razsvetljenem zaslonu ven lahko potegnemo za okoli 8 ur zabave, preden jo moramo zopet priklopiti na polnjenje.

lenovo tab p11
Igre se igrajo čisto lepo, izkušnja pa je toliko boljša zaradi visokega osveževanja in OLED zaslona.

Ostali gumbi so standardni. Na desni strani sta dva za višanje in nižanje glasnosti, zgoraj pa je tipka za vklop oziroma izklop naprave. Tablica vsebuje še vhod za microSD kartice, a žal ni nikjer 3,5 mm priklopa za slušalke, prav tako pa boste zaman iskali kakšno čitalo prstnih odtisov, tako da se boste za odklepanje naprave posluževali PIN kode ali pa vklopili opcijo za prepoznavanje obraza.

Kar se tiče ostalih specifikacij pod pokrovom, so te odvisne od tega, kar si izberete, saj je Tab 11 Pro Gen 2 na voljo v različnih konfiguracijah. Vsem je skupno čipovje MediaTek Kompanio 1300T, družbo pa mu dela 4, 6 ali 8 GB pomnilnika, ki je sparjen bodisi z 128 ali pa 256 GB prostora za hranjenje podatkov. Poleg tega vsebuje tablica še dve kameri: tista na zadnji strani vsebuje lečo ločljivosti 13 MP, medtem ko sprednja ponuja 8 MP. Nič kaj revolucionarnega torej, a je v spregi s konkurenco tipa iPad 10.2 in Galaxy Tab S6 Lite in kamere so dovolj dobre za občasno zajemanje slik in za ugodno pogovarjanje preko Zooma ali Teamsa.

lenovo tab p11
Tipkovnica je vredna vse hvale, saj se pripoji magnetno, tipke pa imajo dovolj prostora in omogočijo ugodno izkušnjo tipkanja.

Lenovo Tab 11 Pro Gen 2 podpira tudi osveževanje pri 120 Hz, zato smo se seveda odločili zadevo preizkusiti tudi v igrah in izkušnja je pustila mešane občutke. Hitro osveževanje slike in lepa podoba znotraj OLED zaslona sta impresivna, vendar pa strojne mišice pri igri Diablo Immortal niso bile dovolj velike, da bi lahko zares užival pri najvišjih možnih grafičnih nastavitvah. Nekaj težav smo imeli tudi znotraj igre Genshin Impact, pri kateri smo na začetku naleteli kar na nekaj zatikanja, a se je zadeva nato normalizirala, vklopili pa smo lahko tudi možnost za igranje pri 60 sličicah na sekundo. Zanimivo je tudi dejstvo, da se pri vsem temu naprava ni začela pregrevati, niti nismo slišali kakšnih res glasnih ventilatorjev, tako da je Lenovo očitno poskrbel za dobro prevetritev čipovja.

Kakor je tablica pripravna za igranje, tako jo lahko izkoristimo tudi za delo. Lenovo ponuja ločen nakup tipkovnice in pisala, tipkovnico pa priklopimo preko preprostega magnetnega držala na spodnji strani. Ovitek lahko na zadnji strani še prepognemo in si tako ustvarimo čisto pravi mini prenosnik, v katerega lahko na hrbtni strani pospravimo tudi pisalo. Tablica ob priklopu tipkovnice preklopi v delovni način Productivity Mode, uporabniški vmesnik operacijskega sistema Android 12 pa se nato spremeni v nekaj, kar spominja na Chromebook, tako da zlahka dostopate do najbolj pogosto izrabljenih aplikacij, spremljate obvestila glede e-pošte in na splošno lahko iz takšne uporabe iztisnete kar nekaj solidnega dela – tu se še posebej izkaže tipkovnica, ki ima tipke dovolj dobro razporejene, da se prsti ne zapletajo, prisotna pa je tudi tista ogromna Enter tipka, ki je pri meni vedno velik plus.

image00023
Zadnja kamera sicer ni nič posebnega, a za kakšno hitro sliko povsem zadostuje, sprednja kamera pa ponuja dobro ločljivost za spletne sestanke.

Lenovo Tab P11 Pro Gen 2 me na koncu ni razočaral, saj ponuja nekaj za vsakega: naj bo to pisarniški delavec, nekdo, ki si želi sprejemljive zabave ob igranju iger, namenjena pa je tudi tistim, ki na takšnih napravah radi gledajo filme in serije, ki so tukaj podprte še z odlično zvočno izkušnjo. Lenovo za to napravo obljublja podporo vse do operacijskega sistema Android 14 ter tri leta varnostnih popravkov, vsak imetnik tablice pa ve, da te zadeve nato uporabljamo še vrsto let, preden nastopi res tisti pravi čas za nakup nečesa novega.

Sony je končno nehal pošiljati tiste nadležne e-maile za vsako prevzeto igro iz PS Plus

0

Vsakomesečne igre znotraj naročnine PlayStation Plus so lepa stvar, a imajo eno tečnost, ki je na tem servisu prisotna že leta. Sony je imel namreč navado, da je za vsako prevzeto igro, ki smo jo dobili znotraj naročnine PlayStation Plus Essentials nato uporabniku poslal še e-poštno sporočilo, v katerem so se mu zahvalili za nakup izdelka.

Kasneje, ko se je zgodila temeljita prenova servisa in je naročnina pridobila še stopnji Extra in Premium, so e-poštna sporočila letela tudi na vse tiste igre, ki smo jih želeli samo preizkusiti. Mail so dobil tudi če si igro želel samo predvajati pretočno in če si v enem dnevu preizkusil več takšnih naslovov, potem se ti je e-poštni nabiralnik hitro začel šibiti pod poplavo nepotrebnih sporočil.

Playstation no longer sending “Thank You For Your Purchase” emails after claiming Essentials games?
by u/King_Will_Wedge in PlayStationPlus

Ta e-poštna sporočila niso bila samo tečna, ampak so pri nekaterih sprožila tudi manjši napad panike. To je še posebej veljalo za tiste, ki svoje e-mail predalnike ne pregledujejo vsak dan, ampak samo parkrat tedensko. Tudi sam imam s tem neprijetne izkušnje, saj imam PlayStation Plus registriran na poseben, ločen e-mail naslov in velikokrat se mi je že zgodilo, da sem prevzel mesečne igre, vmes je preteklo nekaj dni, nakar sem pogledal e-mail nabiralnik in v njem našel zahvale za kupljene igre. Seveda sem medtem pozabil, da sem igre prevzel iz mesečnega zakupa naročnine, zato mi je hitro zastal dih, saj je prva asociacija, da ti je nekdo vdrl na račun in na njem kupil cel kup iger.

“Thank you for your purchase!”. Is it normal not to receive the email anymore?
by u/Lollomojo in PlayStationPlus

K sreči se je Sony očitno odrekel te slabe navade. Na Redditu uporabniki poročajo, da pri aprilskem prevzemu naslovov niso dobili nobenega e-mail sporočila, nekateri pa pravijo, da se je ta praksa preselila tudi za prevzete naslove iz naročnine PlayStation Plus Extra. Tudi sami smo zadevo testirali in lahko iz prve roke povemo, da je po prevzemu iger iz aprilske ponudbe nismo dobili nobenega nadležnega sporočila.

Aprilska ponudba je zdaj že na voljo dober teden, sestavljajo pa jo igre Sackboy: A Big Adventure, Meet Your Maker in Tails of Iron.

Tale predelava igro Dead Space ovije v grafiko konzole PlayStation 1

0

Če česa nedavni predelavi igre Dead Space ne moremo oporekati je to njena grafična podoba. Razvijalec Motive je legendarni grozljivki izkazal zasluženo spoštovanje in jo predelal v naslov, ki se ponaša z grafiko najvišjega kalibra, zraven pa je dodal še kup skritih presenečenj, sob in celo stranske misije.

Projekt Dead Space Demake pa gre ravno v obratno smer in predela izvirno igro iz leta 2008 v grafično podobo nečesa, kar bi znala poganjati konzola PlayStation 1 in po vizualni plati bi tole zadevo uvrstili nekam v leto 1998.

Ta zanimiva predelava je plod dela enega samega človeka z imenom Fraser Brumley. Dead Space Demake sicer ne vsebuje cele originalne kampanje, saj bi to Fraserju hitro požrlo leta življenja, vendar pa se lahko pozabavate v začetku igre in raziščete nekaj originalnih lokacij, ki v tej bolj enostavni grafični podobi še vedno izpadejo nekam grozljivo. Animacije se seveda ne morejo primerjati z originalom ali pa z letošnjo predelavo, vendar pa je Fraser vseeno vdelal kar nekaj zanimivosti, saj lahko denimo pregledujemo inventorij, pri bojevanju pa je treba napadalne Necromorphe še vedno streljati v okončine, drugače samo trzajo na mestu, mi pa stran mečemo dragoceno strelivo.

Dead Space Demake lahko prevzamemo na spletni strani itch.io in za igranje je zadeva seveda brezplačna, tehta pa slabih 200 MB. Fraserjev eksperiment zna biti dober zalogaj, medtem ko čakamo na kakšno uradno vest glede predelav iger Dead Space 2 in 3. Založnik EA je sicer kmalu po izidu igralcem začel pošiljati ankete glede morebitnih predelav nadaljevanj, a razvijalec Motive zaenkrat ni še napovedal ničesar uradnega.

Če so vam takšni projekti zanimivi, potem si je pametno ogledati tudi lanskoletno predelavo Bloodborna, ki je ciljala na nekako enako grafično podobo, le da je veliko bolj obsežna in omogoča celo boj z nekaterimi šefi.

HBO odobril delo na še eni seriji, ki se dogaja v svetu Igre prestolov

0

HBO je leta nazaj naredil briljantno potezo, ko je uradno odobril izdelavo serije, ki si je za vsebino vzela popularno serijo fantazijskih knjig Pesem ledu in ognja, iz tega pa se je nato rodila odlična televizijska serija Igra prestolov, ki je gledalce zabavala vse do svojih zadnjih dveh sezon. Od takrat je HBO pospešeno začel razmišljati o novih filmih in serijah, ki bi lahko izrabili izjemno širno vesolje, ki ga je skozi leta pridno spisal George R. R. Martin.

Pisatelj sicer po 11 letih še vedno ni spisal naslednje knjige v zbirki Pesem ledu in ognja in te dni boste našli bolj malo optimistov, da bo 74-letni Martin v svojem življenju kdaj sploh dokončal svojo knjižno povest, ki bi morala dobiti še dve knjigi, zato HBO poskuša izrabiti material, ki je že spisan. V spregi z najavo prenovljenega servisa HBO Max, ki bo naslednji mesec postal samo še Max, je zeleno luč dobila tudi povsem frišna Game of Thrones serija, ta pa bo nosila ime A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight.

Gre v bistvu za zbirko treh novel, ki jih je Martin spisal med letoma 1998 in 2010. Novele so se imenovale The Hedge Knight, The Sworn Sword in The Mystery Knight, vse tri pa so bile nato združene v eno knjigo z imenom Vitez iz sedmih kraljestev in jih je v slovenščino prevedel Boštjan Gorenc.

Zgodbe so sicer odlične in veliko bralcev se strinja, da so povsem enakovredne tistim, ki jih najdemo v svetu Pesmi ledu in ognja. Spremljali bomo potovanje viteza Ser Duncana the Talla in njegove oprode s preprostim imenom Egg. No, ta oproda ima malce bolj bogat rodovnik kot pa bi kdo mislil, saj se za tem imenom skriva mladi Aegon V Targaryen, ki pripada kraljevski družini, vendar pa mu ždenje na prestolu ne diši preveč. Zato se raje pridruži Duncanu in par se odpravi na potovanje skozi dežele Westerosa, dogajanje pa je postavljeno 90 let pred tistimi dogodki, ki smo jih nato gledali v prvi sezoni serije Igra prestolov. Kraljestvo je tule malce drugačno, saj deželi še vedno vladajo Targaryeni, a v zraku že diši po spremembah, ko bodo zmaji za nekaj časa za vedno izginili iz dežele.

George R. R. Martin bo pri seriji služil kot izvršni producent, pri tej vlogi pa se mu bo pridružil tudi Ira Parker, ki je enako vlogo zasedal pri seriji Zmajeva hiša, ta pa je pred kratkim začela snemanje svoje 2. sezone.

Mimogrede, tudi knjižna serija Viteza sedmih kraljestev še ni dokončana, saj je Martin v intervjujih izjavil, da ima za to serijo skupno planiranih kar devet novel – poleg že izdanih treh zgodb naj bi dobili še novele The She-Wolves of Winterfell, The Village Hero, The Sellsword, The Champion, The Kingsguard in The Lord Commander. Žal nič od tega ni izdanega, saj je Martin leta nazaj vse napore vložil v pisanje knjige The Winds of Winter, ta pa je v nastajanju že več kot desetletje.

Suicide Squad: Kill the Justice zamaknjen za debelih 9 mesecev

0

Razvijalec Rocksteady Studios je svoj zadnji naslov, Batman: Arkham Knight, izdal daljnega leta 2015 in z njim zaključil odlično trilogijo iger Arkham, čeprav mu je na ciljni črti malce spodletelo. Arkham Knight je namreč v svojo igralno formulo vpletel tudi prevažanjem z Batmobilom in preko njega smo morali opraviti cel kup bitk, ki so hitro postale tečne. Drugi problem je bila optimizacija, ki je bila na PC-ju tako obupna, da je založnik Warner Bros. naslov za nekaj časa celo umaknil iz prodaje in ga na prodajne police vrnil šele takrat, ko je bil ta vsaj malce popravljen.

Rocksteady je imel očitno dovolj Batmana, a ni se še želel povsem posloviti od širnega stripkovskega vesolja DC-ja. Začeli so graditi nov naslov, za katerega se je najprej ugibalo, da bo grajen okoli Supermana, a to se je izkazalo za neresnico. V bistvu dolgo nismo vedeli, kaj Rocksteady sploh počne, saj je ta uradno napovedal igro Suicide Squad: Kill the Justice šele leta 2020, nakar se je studio spet zavil v tišino in šele letos smo videli prve prave igralne napovednike, ki pa so globoko razočarali praktično vse.

Namesto atmosferičnega, enoigralskega naslov, z akcijskim a vseeno dokaj metodičnim bojevalnim sistemom iger Arkham, smo na pladnju dobili pisano družno streljačino, ki je povrhu bila predstavljena kot “live service” igra, kar pomeni, da je Rocksteady v njo zapekel cel kup različnih valut in seveda mikrotransakcij. Akcija je po drugi strani spominjala na nekakšno verzijo Fortnita, saj so junaki Captain Boomerang, Deadshot, Harley Quinn in King Shark kar letali po zraku, vsi pa so se igrali praktično enako. Tudi streljanje je bilo videti breztežno in ko bi v igralnem posnetku naproti jim postavili vsaj neke žive nasprotnike, a namesto tega smo gledali v razstreljevanje nekega topa, ki ima jasno izpostavljene vijolično obarvane ranljivosti.

Zaradi vsega tega se je že marca začelo govoričiti, da bo zaradi izjemno negativnega odziva Warner Bros. prisiljen naslov prestaviti na kasnejši datum. Založnik je to najprej zanikal, a včeraj je vseeno napovedal, da Suicide Squad ne bo izšel ob začrtanem datumu. Naslov je bil sicer enkrat že prestavljen, saj bi prvotno moral iziti marca lani, a je bil nato zamaknjen na 26. maj 2023, zdaj pa tudi tega datuma ne bo ujel.

Suicide Squad: Kill the Justice očitno potrebuje še kar nekaj dela, saj bo po novem izšel šele 2. februarja 2024, založnik pa ob tem ni dodal nekega res pravega razloga za tako izdatno prestavitev, saj je v sporočilu za javnost samo zapisal, da želijo igralcem dostaviti karseda kvaliteten naslov. Vendar pa je jasno, da je zamuda šla na račun negativnega odziva novinarjev in igralcev, vprašanje pa ostaja, če bo 9 mesecev dovolj, da iz igre iztrgajo “live service” elemente in občinstvu dostavijo tisto, kar se od kalibra studia Rocksteady navsezadnje tudi upravičeno pričakuje.

Igra Final Fantasy XVI je prva v tej franšizi, ki je bila grajena za zahodno občinstvo

0

Dolgoletna serija iger Final Fantasy je bila od samega začetka grajena za japonsko občinstvo, saj so te zadeve vsebovale veliko animejevskih elementov, zato smo jih tudi vedno uvrščali v žanr japonskih RPG-jev oziroma krajše jRPG-je. Vendar pa se je založnik Square Enix v zadnjih delih počasi začel ločevati od svojih korenin, saj so želeli ime Final Fantasy približati bolj širokemu krogu igralcev.

Prihajajoči Final Fantasy XVI se bo od začetne formule najbolj oddaljil in nedavni, kar 20 minutni igralni video, nam da vedeti, da je tole nemara čisto prvi Final Fantasy, ki je bil zgrajen specifično za zahodno publiko, kar bo nekaterim všeč, veterani te serije pa bodo zagotovo izustili kakšno negativno kritiko.

Poslovil se je denimo potezni boj, saj bo Final Fantasy XVI povsem akcijski in se bo odvijal v realnem času. Naš junak Clive bo lahko s svojim mečem delal spektakularne poteze in na trenutke začne dogajanje spominjati na nekaj iz iger Devil May Cry. Bojevanje je videti konkretno in se ne bo vrtelo samo okoli naše sposobnosti vihtenja meča, ampak tudi okoli raznih pomagačev, ki nam znajo pridno pomagati, čeprav jih ne bo moč nadzorovati neposredno.

Med našim raziskovanjem bomo naleteli tudi na Eikone, ki si jih bo treba naprej podrediti v Pokemonovskem boju, nakar jih bomo lahko pridno izrabili za prihajajoče bitke proti drugim Eikonom. To so ogromne, fantastične zveri, ob katerih se vse trese in ob njihovem spopadanju nas čaka slastni vizualni spektakel, treba pa je dodati, da ob vsem tem pokanju posebnih učinkov na ekranu še vedno vidimo tisto, kar šteje, tako da ne bomo sredi boja na slepo pritiskali gumbe in upali, da se iz zmede posebnih efektov izrodi naša zmaga.

Tudi zgodba je dejansko videti zanimiva in dialogi so tokrat odigrani konkretno in ne vsebujejo vseh tistih medmetov, ki so tipični za jRPG-je, saj mora v njih vsaka oseba neprestano “ahati” in “huhati”. Gledali bomo v srednjeveško pripoved, ki ji bo naprej peljala glavna štorija, skupaj s celim kupom stranskih opravil in svet je res videti kot takšen, da kar kliče po raziskovanju.

Final Fantasy XVI je v novem napovedniku definitivno pokazal veliko slastne vsebine, ki jo bomo lahko zagnali od 22. junija dalje in to samo preko konzole PlayStation 5, PC verzija pa se bo pojavila nekoliko kasneje.

Horizon Forbidden West Burning Shores bo vseboval posebne finišerje

0

Samo še nekaj dni nas loči od prvega dodatka za igro Horizon Forbidden West in razvijalec Guerrilla Games je v zadnjem mesecu počasi začel v javnost kapljati nove informacije glede dodatka Burning Shores, ki nas bo preselil na kalifornijsko obalo, deloval pa bo samo na konzolah PlayStation 5.

Zaradi optimizacije za mišice nove konzole se razvijalcu ni bilo treba ukvarjati s skrbjo delovanja na konzolah PlayStation 4 in PlayStation 4 Pro, to pa nam bo med drugim prineslo vrsto hudo realističnih oblakov, ki jih bomo lahko raziskovali na hrbtu nove mehanske zveri, imenovane Waterwing.

Vendar pa bo Burning Shores prinesel tudi nekaj drugih sprememb, ki jih bomo videli med pretepanjem z robotskimi dinozavri. V novem kratkem igralnem posnetku lahko vidimo glavno junakinjo Aloy v akciji, a ko ta spravi na tla Burrowerja, se pojavi povsem nova ikona, temu pa nato sledi QTE sekvenca, v kateri moramo v pravem trenutku stisniti sprožilnik RT, kar bo pošasti zadalo veliko škodo.

Ta finišer lahko izvedemo tudi na večjih zvereh, Aloy pa lahko zdaj izkoristi svojo posebno kljuko na vrvi, ki jo je prej uporabljala samo za doseg odročnih predelov, tudi sredi bojevanja in preko nje se lahko zavihti na hrbet kakšnega večjega dinozavra in mu s tem zada nov nivo poškodb.

Novosti so v boju so videti zanimivo in res bi bilo fajn, če bi jih Guerrilla vnesel tudi v osnovno kampanja, a za kaj takšnega bi moral ponovno uravnotežiti določene vidike igre, kar ni ravno mačji kašelj. Nekaj takšnega so sicer že naredili, ko so v igranje vnesli možnost ponovnega preigravanja preko New Game+ in morda so že takrat v obzir vzeli dejstvo novih bojevalnih potez in finišerjev, ki jih bo s sabo prinesel Burning Shores.

Dodatek izide 19. aprila, zase pa bo zahteval samo 19,99 €, zaradi te cene pa slutimo, da zna biti kampanja dokaj kratka.

Zelda: Tears of the Kingdom dobil še zadnji napovednik pred izidom

0

Oboževalci te dni že ohlajajo šampanjce, saj po šestih letih igra Zelda: Breath of the Wild vendarle dobiva nadaljevanje, ki praktično že trka na vrata. Tears of the Kingdom je že dobil en večji igralni napovednik, zdaj pa je prispel še drugi in ta je dejansko veliko bolj impresiven.

Kot že vemo bo Tears of the Kingdom veliko več poudarka dal na vertikalno raziskovanje sveta. V glavni vlogi bo zopet nastopal Link, ki si bo zadal raziskovanje dežele Hyrule, mapa pa bo sicer tehnično ostala enaka kot v Breath of the Wild, le da bo na nekaterih mestih pošteno predrugačena, skrivala pa bo tudi nove zaklade, sovražnike in šefe.

Novi napovednik nam prvič pokaže glavnega šefa Ganondorfa, ki je v bistvu kralj demonov, vizualno pa spominja na nekaj, kar bi našli v pretepačini Street Fighter. Video pokaže tudi Zeldo, ki bo zopet strmela v daljino in čakala svoje odrešitve, v rokah pa drži nek predmet, ki malce spominja na solzo, to pa bi se lahko povezalo s samim naslovom igre.

Igranje je videti hudo razgibano. Link bo lahko vihtel stare in nove posebne sposobnosti, med letanjem po zraku se bo izogibal laserskim preprekam, odpiral bo starodavne templje in se družil s kompanjoni. Na splošno je videti svet malce bolj obljuden, kar je bil eden od minusov originala, ki je sicer ponujal ogromen svet, a tega so velikokrat sestavljale zapuščeni hribi in doline. Prav tako se zdi, da se bomo tokrat v bojih lahko zanašali na razne pomagače in vsaj v eni sceni lahko vidimo ogromno bitko, v kateri se pretepajo zavezniške in sovražne sile.

Vtis malce pokvari grafična podoba, saj se konzoli Nintendo Switch zdaj že pošteno poznajo leta in tiste migetajoče sence začnejo hitro motiti. Ni jih malo, ki bodo kupili igro, a bodo nato igranje spočeli znotraj emulatorja na PC-ju, ki bo omogočal poganjanje v višjih ločljivostih in to pri 60 sličicah na sekundo.

Zelda: Tears of the Kingdom izide 12. maja, to pa je tudi prva Nintendova igra, ki bo zase zahtevala 70 €.

Uf, igra Redfall bo na konzolah Xbox zmogla samo 30 sličic na sekundo

0

Po slabih treh letih od izida bosta konzoli Xbox Series S in X končno dobili AAA naslov, za katerim je kot založnik podpisan Microsoft in se razvijalcu ni bilo treba mučiti z optimizacijo za prejšnjo generacijo konzol Xbox One. Redfall je samo še tedne od izida in igralci po vsem svetu so bili radovedni, kako bo razvijalec Arkane Studios izkoristil mišice strojnih komponent nove konzole in kakšno podobo bomo na koncu gledali.

No, žal so vsa pričakovanja včeraj silovito zgrmela na tla, saj je razvijalec na Twitterju objavil neprijetno novico. Redfall bo namreč ob izidu podpiral samo en grafični način “Quality Mode”, ta pa bo na konzolah Xbox Series S in X zmogel izdaviti samo 30 sličic na sekundo.

Novica je pri igralcih sprožila val ogorčenja in pri najavi ni nič pomagala obljuba, da bo možnost preigravanja pri 60 sličicah na sekundo prišla šele naknadno, v obliki posodobitve. Za nekatere je izdaja igre na novodobni konzoli, ki ne podpira 60 sličic na sekundo, preprosto nesprejemljiva, zato so odpovedali prednaročila. Spet drugi so se začeli spraševati, zakaj Arkane preprosto ni prestavil izida na kasnejši datum, ko bo igranje pri takšnih sličicah na sekundo že omogočeno.

Arkane je sicer Redfall že večkrat prestavil in očitno si preprosto niso mogli privoščiti še ene zamude. Novinar Jason Schreier je pri tem dobil občutek, da morda založnik Bethesda preprosto želi, da igri spodleti. Ne samo, da bo Redfall izšel s to omejitvijo optimizacije, izid je postavljen nekaj dni za izidom igre Star Wars Jedi: Survivor in dober teden preden ven pride Zelda: Tears of the Kingdom, zaradi česar bo zagotovo trpela prodaja, saj tema naslovoma Redfall preprosto ne more konkurirati, pa čeprav ima razvijalec Arkane sila dober sloves in življenjepis.

Zdi se, da bo Redfall najbolj priročno zagnati na PC-ju. Slovenskim igralcem je pred kratkim to postalo hudo lažje, saj je Redfall vključen v ponudbo naročniškega servisa Game Pass, ta pa je včeraj uradno zaživel tudi pri nas.

True Detective: Night Country dobil prvi pravi napovednik

0

Serija Pravi detektiv se po nekajletnem počitku vrača in to s povsem svežo zasedbo likov, kar je pri tej seriji sicer že tradicija. Vsaka sezona namreč govori svojo zgodbo in na prejšnjo vsebuje zgolj nekaj površnih referenc in to bo veljalo tudi za četrto poglavje, ki bo kot prvo nosilo svoj podnaslov Night Country.

O seriji smo sicer v preteklosti že zapisali nekaj stavkov, zdaj pa smo dobili prvi napovednik, ki ga HBO Max kljub dobri minutaži še vedno označuje kot samo dražilnik. Dogajanje se bo prvič v seriji preselilo na Aljasko, tam pa se na raziskovalni postaji Tsalal zgodi skrivnostno izginotje osmih raziskovalcev. V raziskovanje misterija sta potegnjeni detektivki Liz Danvers (Jodie Foster) in Evangeline Navarro (Kali Reis).

Ženski si nista ravno naklonjeni in Liz očitno slovi kot detektivka, ki težko shaja z drugimi, zato se je tudi Evangeline želi čimprej znebiti. Vendar pa bo za to najprej treba ugotoviti, kam so izginili raziskovalci, to pa sredi zmrznjene Aljaske ne bo ravno lahka naloga. Situacijo zakomplicira še letni čas, saj so se potencialni umori zgodili ravno sredi zime, takrat pa je Aljaska tako podnevi kot tudi ponoči zavita v temo. To bo dalo novi sezoni prav unikatni priokus, ki bo moreč in mestoma depresiven – stvari, ki so za to franšizo prepoznavni znaki.

Odziv na napovednik pri gledalcih ni sprožil ravno valov navdušenja in to upravičeno. Sicer česa preveč iz kratkega videa ne gre sklepati, a igranje je videti dokaj leseno. Jodie Foster bi morala izpasti kot neka avtoritativna veteranka, a ji to ne uspe najbolje, še slabše pa se odreže Kali Reis, ki vrstice izgovarja neprepričljivo. Kali je sicer na splošno neizkušena igralka – njena edina prejšnja vloga je bila v filmu Catch the Fair One, medtem ko si je prej kruh služila kot profesionalna boksarka.

To je hkrati tudi prva sezona Pravega detektiva, kjer zgodbe ni spisal Nic Pizzolatto. Ta čast je tokrat pripadla Issi López, ki prav tako nima nekega impresivnega življenjepisa, HBO pa ji dovolj zaupa, da za Night Country ni samo spisala scenarija, ampak bo vse epizode tudi režirala.

Točnega datuma izida še vedno nimamo, bo pa premiera izšla že enkrat letos.

The Penguin z novim dražilnikom potrdil izid v 2024

0

Pristaši trirurnega filma The Batman iz leta 2022 boste v 2024 prejeli novo dozo zabave, saj je za takrat napovedana frišna serije The Penguin. Warner Bros. je to potrdil včeraj, saj je takrat najavil tudi prenovo servisa HBO Max in za te namene je bilo treba predstaviti čim več nove vsebine, pa čeprav je ta trenutno še sredi aktivnega snemanja.

Tako prvi dražilnik za The Penguina pokaže kadre, kjer lahko na zaslonu jasno vidimo nekatere člane snemalne ekipe. To, kar pa je pokazano, pa je po svoje dovolj zgovorno, saj je iz kratkih izsečkov jasno, da se bo The Penguin držal izročila filma iz 2022, kjer je netopirju rad ponagajal pingvin, tega pa je Colin Farrel odigral tako prepričljivo, da se je kmalu po izida filma začelo govoričiti o ločeni seriji, kjer bi bila vsa pozornost usmerjena samo nanj.

O zgodbi sicer ne vemo ničesar konkretnega, bodo pa dogodki sledili štoriji filma The Batman, nesrečno mesto Gotham City pa se bo v seriji soočalo s posledicami katastrofalne poplave. Zmeda in kaos sta idealni priliki, da se Oswald “Oz” Cobblepot postavi na sam vrh gangsterskega sveta in dražilnik nam res da na trenutke občutek, kot da gledamo kadre iz Sopranovih. Čaka nas temačna, odrasla štorija, ki zna na koncu služiti kot nekakšen most za dogodke, ki jih bomo gledali v filmu The Batman 2, ta pa ima zaenkrat napovedan izida za 2025.

Kar se tiče Batmanovskih avantur je zaenkrat svet filmov in televizije veliko bolj razburljiv kot pa igričarska sekcija. Lanskoletna igra Gotham Knights je bila zgolj povprečna, težko pričakovana igra razvijalca Rocksteady – Suicide Squad: Kill the Justice League – pa je pri prvem igralnem napovedniku požela val negativnih kritik, zaradi katerih so pričakovanja zgrmela na dno.

Serija Harry Potter je dejansko resnična in tule je prvi dražilnik

0

Govorice o ponovnem oživetju znamke Harry Potter so se izkazale za resnične. Založnik Warner Bros. Discovery je namreč včerajšnjo najavo prenove pretočnega servisa HBO Max izkoristil tudi za napoved novih projektov in eden od teh bo povsem nova serija, ki se bo dogajala v svetu Harryja Potterja.

Gre v bistvu za predelavo vseh knjig, ki smo jih sicer že podoživeli skozi sedmerico filmov, zdaj pa bomo to vsebino gledali tudi preko serije. Vsaka sezona se bo lotila ene knjige, te vsebine pa bo na koncu dovolj, da bo zadeva na televiziji aktualna celo desetletje. Casey Bloys, direktor HBO in Max vsebine je izjavil, da pri oboževalcih še vedno gori neusahljiva žeja po novi vsebini Harryja Potterja, ki bo nastala v partnerstvu s kontroverzno pisateljico J.K. Rowling. Zanimivo je, da si je Casey v bistvu sploh upal črhniti njeno ime, saj so se od avtorice knjig zaradi njenih izjav glede LGBTQ skupnosti, v zadnjih letih vsi želeli čim bolj oddaljiti. A očitno bo pri stvaritvi nove serije igrala pomembno vlogo, zato jo niso mogli kar ignorirati.

Novo napovedana serija je prejela prvi dražilnik, ki sicer ni preveč zgovoren, saj vidimo samo kup letečih sveč, ki se nato izrišejo na ozadju Bradavičarke, vse to pa spremlja dobro prepoznavna glasbena spremljava, ki jo je za filme spisal John Williams. Ali bo ta spet sodeloval pri projektu ni znano, vemo pa, da bomo gledali povsem svežo zasedbo igralcev in zagotovo bo iskanje novega obraza Harryja Potterja cela avantura.

O kakšnem datumu izida je seveda zdaj še prezgodaj za govoriti, vmesno žejo po novih dogodivščinah na Bradavičarki pa vam bo potešila odlična igra Hogwarts Legacy.

Zdaj je uradno: HBO Max se bo 26. maja preimenoval v samo Max

0

Kar je bil včeraj samo predmet dobro podprtih govoric, se je nato tudi uresničilo: Warner Bros. Discovery je med večjo predstavitvijo uradno razkril pošteno spremembo svojega pretočnega servisa HBO Max, ki se bo naslednji mesec začel imenovati preprosto Max.

Razlog za tako velik zasuk je namreč združitev katalogov servisov HBO Max in Discovery+ pod eno samo streho. Ta novi mutant bo tako vseboval ogromno število serij in filmov iz zapuščine obeh pretočnih servisov, ob svojem uradnem rojstvu, ki se bo zgodilo 26. maja, pa prihaja nova doza vsebine. Če gre verjeti marketinškim besedam, naj bi prenovljeni Max nato vsak mesec prejel po 40 novih serij in filmov.

    Ob takšnih številkah bo vsekakor prišlo veliko več kvantitete kot pa kvalitete, kar gre na račun kataloga Discovery+, ki že zdaj vsebuje cel kup resničnostnih šovov, te pa lahko enostavno in poceni producirajo in na ta način res dostavljajo vsak mesec tako ogromne številke novosti. Vprašanje pa seveda ostaja, kdo jih bo gledal, a tudi če jih bodo gledalci ignorirali, zaradi njihove poceni izdelave to Warnerju ne bo predstavljalo velikega minusa.

    HBO se ne poslavlja ampak bo še vedno prisoten, Warner Bros. pa je priložnost izkoristil za najavo večjih projektov, ki so videti, da bo v njih vloženega nekaj proračuna. Tu je nova sezona serije True Detective in serija The Penguin, Harry Potter pa se vrača v obliki povsem nove zasedbe, s sezonami, ki naj bi trajale celo desetletje.

    Zaživela je tudi nova stran max.com, ki pa za Slovence zaenkrat ni videti dostopna. To niti ni tako čudno, saj je bila predstavitev novega servisa namenjena Američanom, saj bo pri njih storitev najprej zaživela. S tem je bila razkrita tudi nova cenovna politika, ki ni ravno poceni:

    • Max Ad-Lite – uporaba na dveh napravah naenkrat, ločljivost 1080p in oglasi – 9,99 $ na mesec
    • Max Ad Free – uporaba na dveh napravah naenkrat, ločljivost 1080p, brez oglasov – 15,99 $ na mesec
    • Max Ultimate Ad Free – uporaba na štirih napravah naenkrat, ločljivost 4k, brez oglasov – 19,99 $ na mesec

    Čeprav se je Warner Bros. pred najavo hvalil, da bodo nove cene približno takšne kot pri trenutni storitvi HBO Max, to drži samo na pol. Cene so res podobne, a zdaj bodo morali Američani za gledanje 4K vsebine plačati 19,99 $ mesečno, medtem ko trenutno za njo plačujejo 15,99 $. Zanimivo bo videti, kako se bodo te cene odražale pri nas, saj Slovenci plačujemo 6,99 € in lahko gledamo tudi 4K ločljivost, a ta ponudba zagotovo ne bo večna, zato lahko kmalu lahko pričakujemo konkretne podražitve ali pa vsaj vrivanje reklam.

    Game Pass izšel iz testne faze in je zdaj uradno na voljo v Sloveniji

    1

    Tehnično gledano je Microsoftov naročniški servis Game Pass pri nas zaživel že konec februarja, a je bil takrat na voljo zgolj znotraj Insider programa, ki je namenjen bolj testiranju, tega pa se noče lotiti vsak. Po dobrem mesecu testiranja pa je storitev zdaj tudi uradno zaživela v Sloveniji in tudi drugod po svetu.

    Skupno gledano je Game Pass zaživel v 40 novih državah, med njimi pa je pokrit celoten Balkan. V zameno za 9,99 € mesečno si lahko zdaj rezervirate ogromno igričarsko knjižnico, ki vsebuje res širok razpon raznoraznih naslovov izpod različnih založnikov. Mesečna mezda vam tako omogoči preigravanje izpod založnikov Microsoft, Bethesda, Ubisoft in drugih, znotraj ponudbe pa je vključen tudi pretočni servis EA Play, ta pa vsebuje zalogo iger izpod založnika EA. Ste si zaželeli preigravanja Battlefielda 2042 ali pa prenovljene zbirke Mass Effect Legendary Edition? Vse to je zdaj mogoče za desetaka mesečno.

    Čar tega servisa pa ni zbirka že izdanih naslovov, ampak tudi dejstvo, da boste vse prihajajoče naslov, ki jih bo izdal Microsoft, lahko preigravali že na dan izdaje. Sem notri lahko prištejemo prihajajoči igri Minecraft Legends in Redfall, proti koncu leta pa tudi težko pričakovani Starfield. Če ste tip igralca, ki naslove kupuje takoj ob izidu in se radi lotite širokega nabora različnih naslovov, potem vam zna Game Pass letno prihraniti stotine evrov.

    Žal je zaenkrat omogočen samo Game Pass za PC in ne tudi Ultimate verzija, ki podpira igranje tako na PC-ju, kot tudi na konzolah Xbox One in Xbox Series S in X. Microsoft se še vedno ni pripravljen podati v resnično bitko konzol na evropskem trgu, kjer vajeti v rokah še vedno trdno drži Sony s svojimi konzolami PlayStation 4 in 5.

    Vendar pa je ponujanje Game Passa na novih trgih zagotovo korak v pravo smer in kdo ve – morda, ko se enkrat razreši sodna bitka glede nabave založnika Activision Blizzard, bo Xbox postal uradno na voljo tudi pri nas.

    Do takrat pa bo tudi PC Game Pass več kot dobra tolažilna nagrada. Za 9,99 € vas čaka na naslednji povezavi, za dva tedna pa velja prav posebna cena, ki vam prinese 3 mesece igranja po ceni, ki znaša vsega 1 €.

    Discord dvignil mejo velikosti poslanih datotek iz 8 MB na 25 MB

    0

    Delo s priljubljenim čvekalnim programom Discord je končno postalo lažje, saj se je osebje končno odločilo dvigniti mejo velikosti poslanih datotek iz ubogih 8 MB na veliko bolj ugodnih 25 MB. Discord je spremembo najavil preko Twitterja in pri našem testiranju je zadeva že uveljavljena, tako da lahko zdaj kakšnemu svojemu prijatelju končno pošljete kakšen kratek video, ki zaradi prejšnje velikosti ni v ločljivosti 320p.

    Omejitev na 8 MB je bila tako nadležna, da so se na spletu rodile spletne strani, ki so bile namensko ustvarjene samo zato, da je lahko uporabnik na preprost način poslal kakšno datoteko, ki je presegala zakoličene meje. Ena takšnih je denimo 8mb.video, ki vsak krajši video poskuša stisniti v ločljivost, ki bi bila manjša od 8 MB in bi bila tako primerna za direktno pošiljanje med uporabniki. Ta spletna stran bo zdaj verjetno začela razmišljati o spremembi imena na 25mb.video in tudi ta bi bila hudo koristna, saj nova meja ni spet taka, da bi lahko naokoli pošiljal HD posnetke.

    Izkušnjo Discorda si lahko dodatno izboljšate, če ste pripravljeni za to odpreti denarnico. Uporabniki Nitro Basica lahko za 2,99 € mesečno pošiljate datoteke velikosti do 50 MB, tisti, ki pa ste pripravljeni plačati za polno Nitro naročnino, ki stane 9,99 € mesečno, pa boste lahko nalagali do 500 MB, zraven pa še uživali v gledanju ali ponujanju 4K pretočne vsebine.

    Tisti bolj iznajdljivi in bolj suhih žepov se za nalaganje videoposnetkov poslužite tudi spletne strani Streamable. Ta omogoča nalaganje datotek do velikosti 200 MB, čar njenega delovanja pa je dejstvo, da se vam ni treba ukvarjati z ustvarjanjem računa ali kakšno verifikacijo – posnetek preprosto naložite in nato delite povezavo čvekalnemu kompanjonu.

    HBO Max se naj bi kmalu preimenoval v novo storitev Max

    0

    HBO se nikakor ne more odločiti pod kakšnim točno imenom bi rad nudil svoje storitve. V preteklosti smo gledali v storitvi kot sta HBO GO in HBO Now in ravno ko smo se nekako domenili, da bo obveljalo ime HBO Max, so se kravatarji zopet odločili za spreminjanje imena in vsebine.

    Tokratni zasuk pri imenu je posledica lanskoletne združitve podjetij WarnerMedia in Discovery, takrat pa je na čelo obojega stopil David Zaslav, ki je zaradi ogromnim dolgov HBO-ja začel sekati vsebino levo in desno, prenovljen finančni model pa je začel tudi namigovati na združitev vsebine HBO Maxa in Discoveryja pod eno skupno znamko, imenovano preprosto MAX.

    Zdaj se počasi pripravlja resničen prehod na novo platformo. Spletna stran The New York Times se je iz zaupljivih virov dokopala do informacij, da je praktično vse pripravljeno za družitev in da naj bi MAX zaživel enkrat maja ali pa junija. Novi pretočni servis naj bi ponujal več stopenj naročnin in ena od teh naj bi bila tudi povsem brezplačna, a bo gledalec v zameno za to prisiljen v gledanje oglasov.

    Cene sicer še niso znane, poročilo pa pravi, da bo ena od stopenj naročnine vsebovala enako cenovno postavko kot zahteva trenutni HBO Max, ta pa pri Američanih stane 16 dolarjev na mesec. Vprašanje seveda ostaja, kako bo ta združitev vplivala na cene znotraj Slovenije, kjer trenutno na mesec plačujemo 6,99 €. Predvidevamo, da bomo tudi pri nas gledali v različne cenovne stopnje naročnin, vendar pa bomo po drugi strani končno dobili dostop do vsebine pretočnega servisa Discovery+, ki pri nas trenutno ni na voljo.

    MAX naj bi bil uradno predstavljen enkrat danes in če se to zgodi, bo tudi tale članek ustrezno dopolnjen.

    Popularni YouTube kanal Lofi Girl je po skrivnostnem izginotju nazaj in to s presenečenjem

    1

    YouTube kanal Lofi Girl ima od leta 2017 eno preprosto, a hkrati zelo pomembno nalogo: 24 ur na dan predvajati sproščujočo glasbo, ki je ravno dovolj zanimiva, da gre zlahka v uho, a ni tako bučna, da bi služila kot distrakcija za vsakdanja opravila. Vsebina je bila tako idealna za naključno sproščanje ali pa za učenje, kanal pa ni bil privlačen samo slušno, ampak tudi vizualno, saj smo v videu gledali neko animejsko obarvano dekle, ki se slušalkami na ušesih po cele dneve uči, družbo pa ji dela na pol speči maček.

    Lofi Girl je sicer lani naletel na nekaj težav, ko ga je YouTube, zaradi lažnih prijav kršenja avtorskih pravic. Takrat so ljudje zagnali vik in krik in morda je ravno zaradi zvestih oboževalcev kanal Lofi Girl po nekaj dneh znova oživel in nadaljeval svoje poslanstvo predvajanja umirjene glasbe.

    lofi girl

    Včeraj pa je titularna Lofi Girl nenadoma izginila izpred zaslonov. Obiskovalci kanala so presenečeno naleteli na prazno sobo, dekle in njen maček pa sta izginila neznano kam. Video je namesto tega kazal koledar in odštevajočo uro, kasneje pa se je slika preselila na kazanje misterioznega okna.

    No, skrivnost ni dolgo trajala in Lofi Girl je včeraj razkril nov, ločen prenos v živo, ki kaže nekega fanta med tipkanjem za računalnikom, družbo pa mu dela leni mačkon. Tipčka je skupnost imenovala Lofi Boy, njegovo poslanstvo pa je enako: predvajanje umirjene glasbe, le da tule ne boste slišali hip-hop glasbe, ampak muziko žanra “Synthwave”. Gre za vejo elektronske glasbe, ki se napaja iz skladb za filme in grozljivke iz osemdesetih. Če ste malce starejši, potem že zdaj zagotovo slišite v ušesih nekatere primerke takšnih pesmi, malce mlajši pa boste morda dobili asociacijo na serijo Stranger Things.

    Običajni kanal Lofi Girl seveda še vedno nadaljuje z obratovanjem in to ne samo na YouTubu ampak tudi na Spotifyju.

    Prodaja računalnikov v začetku tega leta upadla za dobro tretjino

    0

    Analitični podjetji IDC in Canalys poročata, da se prodaja PC-jev in prenosnikov ni samo upočasnila, ampak je celo pošteno upadla v primerjavi z lanskim letom. Padec prodaje velja za vse večje ponudnike računalniške robe, ki so v preteklih letih na račun koronavirusa in slabih zalog komaj dohitevali povpraševanje kupcev.

    računalniki

    Lenovo, Dell in ASUS so v prvi četrtini leta 2023 utrpeli nekje 30 % upad prodaje, medtem ko se je HP odrezal malce bolje in je utrpel samo 24,1 % izgube v primerjavi z lanskim letom. Daleč najbolj ga je nastradal Apple, ki je utrpel kar 45,5 % upad prodaje, kar jih je zagotovo moralo zaboleti. K sreči je Apple v zadnjih letih preklopil na svoje lastno delano čipovje, tako da jim je bilo prihranjeno nekaj tiste izgube, s katero se morajo soočati tekmeci, ki integrirane procesorje in grafične čipe kupujejo od partnerjev, a vseeno situacija zagotovo tudi za njih ni povsem rožnata.

    prodaja

    Krivec za upad prodaje ni samo eden, ampak je na trg vplivalo več dejavnikov. Tu je že prej omenjena koronavirus kriza, v kateri je veliko ljudi, v Sloveniji tudi na račun bonov, kupilo nove PC-je in prenosnike, nadgradnje pa verjetno ne bodo potrebovali še kar nekaj časa. Potem je tu inflacija, ki je nabreknila cene praktično vsega in ljudem je te dni malce bolj pomembno založiti hladilnik, kot pa kupovati nov računalnik. Seveda je tu še dejstvo, da so cene računalniške periferije poletele v nebo in kakor je Cyberpunk 2077 videti lep, vsak ravno nima 1.500 €, ki bi jih vložil v kupovanje grafične kartice RTX 4080.

    Prihodnost sicer ni črnogleda. Obe zgoraj omenjeni podjetji pravita, da se bo situacija popravila v drugi polovici 2023. Seveda ta teza drži samo pod pogojem, da se inflacija ne bo še zvišala in da se na globalnem trgu ne bodo izrodili kakšni novi problemi.

    Cyberpunk 2077 danes dobiva ray tracing nadgradnjo, ki je videti kot resnična vizualna poslastica

    0

    Ko je razvijalec CD Projekt RED prvič napovedal višjo stopnjo ray tracing osvetljevanja igre Cyberpunk 2077 kakšnega res velikega navdušenja ni bilo opaziti. Navsezadnje je ray tracing v zadnjem letu padel na malce slab glas, saj ti učinki resda lahko izrišejo bolj verno in realistično sliko, a udarec na sličice na sekundo je preprosto prevelik, zato večina igralcev zadevo za kratek čas vklopi, preveri optimizacijo in nato brž spet izklopi ter raje gleda v malce bolj ostre sence, a zato dobi višje sličice na sekundo.

    Se pa zadeva konkretno spremeni, ko kakšen naslov prejme podporo za polno ray tracing osvetljevanje oziroma “full path tracing”. Takrat je čisto vsak vir svetlobe produkt realističnega osvetljevanja, kjer se svetloba odbija od raznih materialov in ustvari lahko res fantastično podobo. Ravno to bo danes dobil Cyberpunk 2077 preko posodobitve, ki bo omogočila “Overdrive” ray tracing nastavitev in v zadnjem primerjalnem posnetku je zadeva videti res fantastično.

    Nekaj so promocijski posnetki, drugo pa podroben ogled iz strani neodvisnih navdušencev računalniške tehnologije. Dobro znani YouTube kanal Digital Foundry je dobil čast predčasnega testiranja nove posodobitve, to pa so spočeli na grafični kartici RTX 4090, za ločljivost pa so si izbrali možnost 4K.

    In rezultati so nekaj res neverjetnega. Sicer smo že prej pričakovali, da bo “Overdrive” v primerjavi z grafično podobo, ki ne vsebuje ray tracing sploh, izpadel odlično. A kar je presenetljivo pri temu videu je dejstvo, da je Overdrive opazno videti bolje tudi od prejšnje maksimalne ray tracing nastavitve Psycho. Slednja je sicer že prej bila videti fantastično, a se je še vedno zanašala na nekaj vnaprej definiranih virov svetlobe, ki so jih postavili razvijalci sami, zaradi česar so nekatere scene izpadle smešno. Nekateri NPC-ji so se tako čudno svetili v temi, kakšen vir svetlobe pa preprosto ni pravilno razsvetlil prostora. Overdrive odpravi vse to in na nekaterih scenah je Cyberpunk 2077 dejansko videti, kot da bi dobil grafično predelavo, za katero bi kakšen založnik celo lahko zaračunal.

    Seveda pa takšno osvetljevanje tehta zajeten tehnični davek. Pri ločljivosti 4K in Overdrive osvetljevanju klecne tudi RTX 4090, ki lahko zmore vsega 18 sličic na sekundo, zato je edina možnost za normalno igranje vklop tehnologije DLSS 3.0, ki zadevo nato dvigne na 95 sličic na sekundo in več. Ob tem boste izgubili nekaj ostrine in jasno je, da je poganjanje takšnih iger pri nativni ločljivosti še nekaj let stran, a zakaj bi čakali, če se z zadevo lahko poigramo že danes.

    CD Projekt RED se sicer ni izjasnil, kdaj točno danes lahko pričakujemo posodobitev, zato redno osvežujte svoje GOG in Steam knjižnice, dokler se naposled enkrat ne začnejo pretakati gigabajti.

    Half-Life: Alyx lahko zdaj v celoti preigrate brez VR očal

    Tri leta stari Half-Life: Alyx še vedno velja za verjetno najbolj izpopolnjeno VR izkušnjo, ki je za sabo bržkone imela tudi največ proračuna. Oboževalci univerzuma Half-Life ste tako zadevo, po več kot desetletnem čakanju neke nove vsebine, zagotovo že preigrali in bodisi ste si za te namene VR opremo najeli ali pa si jo celo kupili.

    Obstaja pa baza igralcev, ki se VR-ja ne bi dotaknili niti z daljincem, kaj šele s palico in ti vztrajno čakajo, da se razvijalec Valve le premisli in ponudi igro tudi v navadnem formatu, kjer bi se skozi kampanjo podali v navezi miške in tipkovnice, dogajanje pa bi spremljali na navadnem monitorju. Valve sicer tega skoraj zagotovo ne bo naredil nikoli, zato so to nalogo prevzeli modderji, ki jim je preko moda Half-Life: Alyx No VR pred kratkim uspel velik dosežek: preigravanje celotne kampanje, brez da bi za to potrebovali VR očala ali pa da bi v igralnih segmentih za napredovanje morali uporabiti kakšne goljufije.

    Projekt je v razvoju že nekaj časa, ekipa razvijalcev, ki si je nadela ime GB_2 Development Team, pa mod ponuja na sledeči povezavi. Mod še ni dokončan, saj se trenutno nahaja v fazi Zgodnjega dostopa, kar bržda pomeni, da vas lahko napade kakšen nepredvidljiv hrošč, vendar pa je ekipa očitno dokaj profesionalna in v zadnji posodobitvi so popravili in dodali veliko stvari. Nadgradili so denimo funkcijo gravitacijskih rokavic, tako da lahko z določenimi objekti, preko stiskanje tipke E, upravljamo tudi na daljavo in uspelo jim je v red spraviti fabrikatorje, preko katerih v igri kovačimo in nadgrajujemo opremo.

    Razvojna ekipa ima za prihodnost še velike načrte, saj želijo v igro prenesti tudi Alyxin uporabniški vmesnik in za razne stvari kot je obračanje koles vdelati ustrezne animacije rok.

    Hvalevreden projekt je tole, a vseeno smo mnenja, da preko takšnega igranja igralec iz izkušnje ne bo ravno veliko potegnil. Čar Alyxa je namreč ravno ukvarjanje z VR okolico in bojni segmenti z miško in tipkovnico postanejo trivialni, saj je treba v VR verziji sam poskrbeti za repetiranje orožja, medtem pa vam ob bližajočem zombiju nabija adrenalin, s tipkovnico pa je vse skupaj samo stvar ene tipke, merjenje z miško pa takoj izniči vsako nevarnost.

    Vendar pa je možnost izbire vedno dobra stvar in če nič drugega, boste igralci moda od izkušnje dobili vsaj naslednje poglavje Half-Life zgodbe, ki se jo splača izkusiti z očali ali pa brez njih.