Če ste morda mislili, da se bo serija Stranger Things s svojo 5. sezono tudi za vedno poslovila od nas, potem brez razloga živite v strahu. Glavna serija gre resda v pokoj, a Netflix se zaveda, da je to ena njihovih redkih res velikih uspešnic, ki še vedno z vsakim delom na kavč posede ogromno riti gledalcev.
Zato je pretočni gigant včeraj najavil prihajajočo risano serijo, ki jo bo delal studio Flying Bark Productions, pod vlogo izvršnega producenta pa se bo podpisal Eric Robles. Pri izdelavi bosta sodelovala tudi Matt in Russ Duffer, ki sta tudi glavna možakarja pri oblikovanju glavne serije, tule pa bosta služila kot izvršna producenta preko studia Upside Down Pictures.
Kakšnih res obsežnih informacij glede projekta še nismo dobili, a bržkone ni za pričakovati neke res odrasle zadeve. Brata Duffer sta namreč novo serijo primerjala s sobotnimi risankami, ki sta jih gledala med svojim odraščanjem. Sem notri lahko uvrstimo risanke kot so Scooby-Doo in Kremenčkovi, ki sta bili sicer zabavni, vendar pa so namenjene mlajši publiki, ki ne želi ravno gledati nasilja in srhljivih stvorov iz nočnih mor.
Napovedniki in datumi izidov so zaenkrat predaleč, da bi jih lahko kdo konkretno zakoličil. Tudi glavna serija Stranger Things še nima okna izida za svojo zadnjo, 5. sezono, čeprav se zaenkrat ugiba, da naj bi izšla enkrat poleti 2024, risana serija pa bo verjetno izšla še za tem. V kartah je tudi še ena ločena serija, ki bo vsebovala prave igralce, a za njo ne bosta stala brata Duffer, ki bi rada štafetno palico ustvarjanja Stranger Things vsebine predala nekomu drugemu.
Kar se tiče samostojnih VR očal oziroma VR ponudbe na splošno, je podjetje Meta s svojim izdelkom Quest 2 trenutno na vrhu prestola, ki se očitno ne bo kmalu zamajal. Konkurenca sicer obstaja, saj ponudnikov VR izdelkov ne manjka, a kakor so ti različni sistemu Questu 2 lahko konkurenčni glede strojnih specifikacij, se na koncu vedno zatakne pri ceni, saj je Quest 2 v primerjavi z drugimi očali vsaj enkrat cenejši, mnogokrat pa za to ceno še vedno ponuja več kot kdo drug.
Meta je to ceno lahko ohranil zaradi grajenja svojega lastnega ekosistema, pri katerem veliko vlogo igra omrežje Facebook, ki je bil brezšivno povezan s samimi očali. Konkurenca bi tako lahko prišla samo še v podobi kakšnega drugega ponudnika družabnih omrežij in to se je naposled tudi zgodilo, saj je na sceno zdaj vstopil kitajski ByteDance, ta pa pod svojo roko drži sila popularno družabno omrežje TikTok.
Kitajci so zato zagnali svojo serijo VR produktov, ki jih druži skupno ime Pico, sami pa smo se zdaj odločili testirati lanskoletna očala Pico 4.
Elegantno pakiranje teh očal nam razkrije prijetno lahka očala, dva kontrolerja, nekaj nasvetov v obliki priročnika in polnilec tipa USB-C. Znotraj škatle je vse lepo popredalčkano in če imate na kakšni polici prostor, lahko odprta škatla zlahka služi za hranjenje celotnega sistema, saj zadeve preprosto odložite na svoje mesto.
Pico 4 so ena najlažjih očal, kar sem jih imel priložnost preizkusiti. Bržkone gre to na račun frišnega sistema “pancake” leč, ki so nova pogruntavščina močno tanjših leč, zaradi česar so tudi očala bolj kompaktna in lažja – v tem primeru Pico 4 s svojimi slabimi tristo grami tehtajo veliko manj od svojega največjega konkurenta Meta Quest 2, ki je težak pol kilograma.
Zaradi tanjših leč in tudi samega dizajna Pico 4 začne spominjati na smučarska očala. Površina je narejena iz snežno bele plastike in očala so rahlo ukrivljena, na sprednji strani pa nosijo tudi zastekljeno površino, ki jo obkrožujejo napredne štiri kamere, ki med uporabo ne spremljajo samo našega premikanja, ampak omogočajo tudi polno prepustnost zunanjega sveta, ki je, za razliko od Questa 2, tule prikazan v polnih barvah.
Zaradi tankih leč so očala Pico 4 izjemno udobna in lahka.
Nedavno sem testiral Picotovega predhodnika Pico Neo 3, ki je imel na površini očal cel kup gumbov. Tega tule ne boste našli, saj Pico 4 vsebuje samo vhod za USB-C, ki nam služi kot priklop za polnjenje ali za povezavo na PC. Napravo dodatno krasi samo en gumb, s katerim lahko očala fizično prižgemo in ugasnemo, kakšnih drugih priklopov pa ne boste našli. To je škoda, saj bi prišla prav vsaj 3,5 mm luknjica za priklop žičnih slušalk, zato boste za bolj napredni zvok morali gor povezati slušalke, ki podpirajo brezžični standard Bluetooth.
Znotraj očal najdemo odstranljivo masko, ki je na račun prevleke iz blaga izjemno udobna, a če boste preigravali kakšne fizično naporne igre, potem zadeva lahko hitro postane premočena od znoja. Pico je največ skrbi posvetil udobju in izkušnja je resnično impresivna. Očala namreč že privzeto vsebujejo naglavni trak iz gume in plastike, ki priskrbi enostavno namestitev na glavo preko zadnjega obračljivega gumba. Zgoraj se nahaja tudi trak na ježek, vendar pa ga praktično nisem potreboval, saj sem si zadevo udobno namestil brez kakšnega večjega prilagajanja. Za takšen komfort moraš pri Quest 2 dokupiti poseben Elite trak, napram očalom PS VR2 pa Pico 4 priskrbi kilometre bolj udobno nošnjo očal. Omeniti moram tudi dejstvo, da so tole edina VR očala, pri katerih nisem imel težav z udobjem niti takrat, ko sem pri uporabi nosil korekcijska očala. Razdalja med lečami in dejanskimi očali je dovolj velika, da nisem imel strahu pred praskanjem leč, teža pa se lepo razporedi tako da med uporabo nisem čutil pritiska korekcijskih očal na nosu.
Kontrolerja močno spominjata na tista krmilnika, ki ju vsebujejo očala Quest Pro, le da boste tule še vedno gledali v dva obroča. Vse ostalo je standard: vsak od krmilnikov vsebuje po dva izbočena in dva bolj skrita gumba, igralni paličici ter sprožilnika in oprijemevalnika. Za razliko od Questa 2 lahko tule pokrovček za baterije odstranimo brez večjega preklinjanja, v vsakega od kontrolerjev pa bo treba vstaviti po dve AA bateriji. To je še enkrat več od Picotovega največjega konkurenta, a po drugi strani sta kontrolerja tudi bolj vzdržljiva, tako da se boste lahko zabavali veliko dlje, preden bo treba iz daljinca krasti rezervne baterije.
Tole so ena redkih VR očal, ki jih lahko brezskrbno uporabljamo v navezi s korekcijskimi očali.
Pico 4 je za uporabo izjemno preprost. Pri prvem zagonu boste sicer morali ustvariti račun, a tu vam nihče ne teži za povezovanje z družabnimi omrežji, saj se samo registrirate preko e-pošte, od tu naprej pa ni več nobenih kolobacij z izpolnjevanjem profila. Ta preprostost se prenese tudi pri povezavi na PC: napravo priklopimo na USB in že lahko gor kopiramo kar hočemo, omogočeno pa je tudi pretočno igranje preko programa Link. Tudi tu je vse preprosto kot pasulj: na PC-ju samo namestimo program in vanj se sploh ni treba vpisati z računom, nato pa znotraj očal samo sprožimo aplikacijo in že lahko daljinsko igramo PC igre – seveda je pred tem pametno namestiti Steam in njegove VR gonilnike.
Vendar je povezava s PC-jem opcijska, saj so Pico 4 povsem samostojna očala, ki ne potrebujejo zunanje opreme. Pri prvem zagonu vam barvna prepustnost omogoča lažjo orientacijo po prostoru, nakar zarišete meje gibanja ali pa samo kliknete možnost, ki vam sama predpripravi okoliš in že se znajdete v tipičnem VR uporabniškem vmesniku, ki pred vas postavi tiste najbolj pogosto dostopne menije, ki vas pošljejo v trgovino po nakup iger ali pa v vašo knjižnico, ki vsebuje že nameščene naslove.
Pred resnejšim igranjem je pametno najprej nastaviti svoj IPD oziroma razdaljo med zenicami, ki jo tukaj lahko prilagajamo med 62 in 72 mm. Premikanje se izvaja samo preko programskih nastavitev znotraj sistema, saj Pico 4 za kaj takšnega ne vsebuje namenskega fizičnega kolesca. Iskanje sladke točke mi je bilo tule veliko lažje kot denimo pri PS VR2, kar je morda posledica tudi tega, da se očala veliko bolje oprimejo glave, zaradi česar je sladka točka gledanja bolj stabilna.
Za udobje poskrbi odličen trak, ki v sebi vsebuje zvočnike, na zadnji strani pa baterijo.
Kjer Pico 4 najbolj trpi v primerjavi s konkurenco so igre in aplikacije. Teh je namreč v primerjavi s Questom 2 neprimerno manj, saj je imela Meta leta časa za grajenje svojega ekosistema. Pico 4 sicer ima nekaj zanimive ponudbe, kot so denimo igre Arizona Sunshine, The Walking Dead: Saints and Sinners ter Fruit Ninja. Igre prihajajo v obliki datotek APK in jih lahko izjemno lahko nameščamo iz kakšnih zunanjih virov, kar pride prav za kakšne tuje aplikacije, ki jih ne najdemo znotraj aplikacije – zadevo enostavno skopiramo na očala, odpremo APK in že lahko zaženemo kakšen mod, kot je denimo predelava igre Quake 1. Vendar pa je na splošno ponudba veliko bolj revna kot pri konkurenci in nedvomno bo Pico potreboval še nekaj let, preden bo njegova trgovina dovolj dozorela.
K sreči se lahko vedno povežete na PC in igrate VR naslove ter aplikacije, ki jih na Picotu ne najdete. Zahvaljujoč odlični ločljivosti 2160 x 2160 je izkušnja odlična, osveževanje pri 90 Hz pa pričara dovolj dobro izkušnjo, da niti ne boste preveč pogrešali 120 Hz iz nekaterih konkurenčnih sistemov. Vidni kot pri 105 stopinjah ni slab, a vseeno boste ob strani opazili črne robove, ločljivost pa je dovolj dobra, da lahko v igrah razbereš tudi bolj droben tekst – še vedno pa se nismo povsem znebili tistih zarez med piksli, ki jim v VR svetu rečemo “Screen Door Effect”. Očala so bila uporabo dokaj tiho in res si moral naprezati ušesa, da si slišal tiho brnenje ventilatorjev znotraj naprave, med intenzivnimi igralnimi seansami pa nikoli niso postala res vroča.
Kontrolerja zahtevata po dve AA bateriji, kar je še enkrat več kot pa pri konkurenci Meta Quest 2.
5.300 mAh baterija je na papirju veliko močnejša od konkurenta Meta Quest 2, a pri igranju prinese isto 3-urno dolžino nemotene zabave, preden je treba zadevo spet priklopiti na polnjenje. Za polnjenje se lahko poslužimo 20 W polnilca, ki napravo na polno baterijo spravi v nekje dveh urah, kar je po naših izkušnjah hitreje od Questa 2.
Pico 4 se na koncu izkaže za odličen, vsestranski izdelek, ki pa bo potreboval še nekaj časa za zorenje igričarske ekonomije. Po naboru naslovov in aplikacij se trenutno ne more kosati s Questom, zato mu manjkajo nekatere, dandanes skoraj obvezne igre kot je denimo plesni Beat Saber. Te zadeve se da do določene mere zaobiti, če očala povežete na PC in poganjate igre preko Steama, vendar pa je za to treba imeti malce bolj zmogljiv PC, ki pa ga nima vsak.
Vse ostalo pa se zlahka kosa s konkurenco in jo včasih tudi preseže, saj ima PICO 4 višjo ločljivost od Meta Questa 2, hkrati pa je za malenkost cenejši. Na trgu brezžičnih VR očal imamo tako po novem dva glavna igralca in res smo firbčni, kako bitka med njima potekala skozi naslednje generacije.
Podjetje Spyra je mnenja, da je trg vodnih pištol potreben temeljite prenove, če ne že revolucije in za te namene so leta 2018 iztržili uspešno Kickstarter kampanjo za novo vodno pištolo SpyraOne, ki je v bistvu že takrat izgledala bolj kot vodna ostrostrelka in ne pištola.
Pet let kasneje je SpyraOne že zastarel produkt, saj je podjetje nedavno najavilo prenovljeno izdajo SpyraThree, ta pa pod še vedno plastičnim ohišjem skriva cel kup naprednosti, ki so zanimive že glede na svoje tehnikalije, četudi vam je takšna vodna zabava povsem odveč.
SpyraThree tehta dobra dva kilograma, v dolžino meri 68 centimetrov in dejansko vsebuje baterijo, za katero bi si človek mislil, da je ni ravno pametno postavljati zraven vode. Vodna puška se polni preko vhoda USB-C in polnjenje je praktično instantno, eno polnjenje pa vam zadostuje za 100 repetiranj 22 izstreljenih vodnih curkov, kjer bo vsak od njih izpljunil 30 mililitrov vode. Tako kot vsako vodno puško je treba tudi SpyraThree repetirati, to pa naredimo tako, da puško enostavno potopimo v vodo in že je pripravljena za 22 novih žrtev.
Curki so močni, a ne bolijo, domet enega pa lahko znaša do 10 metrov, na voljo pa je posebna funkcija streljanja “PowerShot”, ki vodni curek pošlje tudi do 15 metrov oddaljene tarče. Ne samo to: puška celo vsebuje digitalni zaslon, na njem pa lahko preberemo stanje baterije in koliko zaloge curkov nam je še ostalo.
Zadeva je videti resnično zabavno, a vam cena da vedeti, da je namenjena res samo največjim navdušencem nad vodnimi športi. SpyraThree zase namreč zahteva 169 €, na voljo je v treh barvah, poštnina pa je brezplačna tudi za Slovenijo.
Povezljivost naprav se je dandanes preselila v vsak kotiček našega življenja in če si včasih izbiral med navadno in malce ukrivljeno zobno ščetko, moraš danes pri istem izdelku gledati funkcije njegove Bluetooh povezljivosti in kako lahko najbolj spremljaš ščetkanje zob na pridodani aplikaciji telefona.
Vsa ta povezljivost olajša naša življenja, a kot vsaka stvar, ki se nekam poveže preko nekega nevidnega signala, vsebuje tudi svoje ranljivosti. Sam Sabetan je eden od tistih ljudi, ki se bavi z raziskovanjem varnosti vseh mogočih naprav in nedavno je odkril hudo ranljivost garažnih vrat, ki jih lahko odpira kar od doma in to po celem svetu.
K sreči ta ranljivost ni razširjena na vse ponudnike takšnih pametnih vrat, ampak je zaenkrat znana samo za izdelke, ki jih ponuja podjetje Nexx. To ima pod prstom cel kup različnih rešitev za okraševanje vašega pametnega doma in ena od teh so kontrolerji za odpiranje in zapiranje garažnih vrat, ta pa delujejo tako, da jih povežemo preko omrežja Wi-Fi.
Sam je v zgornjem videu pokazal, kako takšen hekerski napad lahko deluje v praksi, za primer pa je uporabil svoja lastna domača garažna vrata. Najprej preko Nexxove aplikacije odpre vrata in jih nato zapre, vmes pa posebno orodje lahko zabeleži podatke, ki jih naprava pošlje na Nexxove strežnike. Iz teh lahko potegne informacije, ki so relevantna za njegova lastna vrata, a zraven je dobil tudi podatke o 558 vratih, ki niso njegova – vsaka od teh pa zraven nosijo ID naprave, e-poštni naslov uporabnika in celo njegovo ime.
To je huda ranljivost in napadalec lahko preko teh podatkov hitro izvoha domači naslov uporabnika, nakar mu lahko izvaja razne vragolije, kot je naključno odpiranje vrat sredi noči, ta pa si lahko odpre tudi za pripravo terena potencialnega ropa. Sabetan pravi, da je ta enaka ranljivost prisotna tudi v Nexxovih drugih izdelkih, tako da lahko heker ugaša pametne vtičnice in celo izklopi alarm.
Sam Sabetan naj bi že večkrat poskušal konktatirati Nexx in jih opozoriti na ranljivost, a njegova sporočila so ostala neodgovorjena, tako da je ranljivost še vedno prisotna. K sreči Nexx svoje izdelke pošilja samo po ZDA in v Kanado, tako da pri nas bojazni za njihove rešitve ni, a kdo ve, če se morda takšna ranljivost ne pojavlja tudi pri konkurenci.
Igra Resident Evil 4 je že v originalni izvedbi vsebovala kar nekaj skrivnosti in trikov, ki se jim po angleško reče “easter eggs”, razvijalec Capcom pa je kar nekaj teh idej verno prenesel tudi v nedavno izdano predelavo, ki te dni uživa visoko prodajo, zaradi česar so delnice Capcoma poskočile na najvišjo raven doslej.
Ena od zanimivosti se zgodi v nekje prvi četrtini igre, ko naš junak Leon sredi čudno tihega območja naleti na neprijetno presenečenje, saj skozi steno lesene kolibe zarežeta dve motorni žagi, notri pa stopita dve hudo zlobni babnici, ki se jima uradno reče Chainsaw Sisters. Tole sicer ni uradno šefovski boj, a celotna situacija je izjemno napeta, saj nato iz vseh strani začnejo napadati vaščani, sestri z motorkami pa sta izjemno trdoživi.
A en igralec je ugotovil, da se lahko obeh naenkrat odkrižamo s preprostim trikom, ki ju ubije v nekako eni sekundi. Za ta trik boste potrebovali orožje Bolt Thrower, na puščice pa nato namestimo eksplozivna sredstva, nakar pet teh puščic ustrelimo v žarnico, ki visi ravno na mestu, kjer se pojavita sestri. Nakar sprožimo sekvenco in nameščene puščice se izkažejo kot hudo nevarna mina, ki obe sestri instantno izniči.
Drugi trik se tiče tistega adrenalinskega obračuna, ki ste mu priča v prvi uri igre. Leon se takrat znajde sredi vasice, oborožen samo s pištolo, nakar se zgodi naval okuženih vaščanov, ki jim kar ni videti konca. Vaša naloga je da preživite vsaj 2 minuti, nakar zazvoni zvon in vaščani opustijo boj ter se odpravijo v cerkev.
Nek uporabnik Reddita pa je ugotovil, da lahko to celotno sekvenco preskočite tako, da zvon ustrelite sami. Žal to ni možno na povsem svežem preigravanju, ampak samo skozi opcijo New Game+, saj takrat lahko prenesete orožja iz prejšnjega preigravanja, za ta trik pa nujno potrebujete puško, ki ima nameščeno povečevalo. Tako opremljeni splezate na streho in ustrelite v smeri zvonika in navala vaščanov je takoj konec, vi pa ste prihranili cel kup streliva in zdravilnih zeli.
Treba je omeniti še tale zanimiv velikonočni jajček. V originalni igri smo lahko preko preigravanja DLC-ja Seperate Ways pridobili preobleko za našo spremljevalko Ashley, ta pa ji je nadela pravi viteški oklep. Poleg smešnega izgleda prinaša oklep vrsto prednosti, saj sovražniki niso več zmožni pobrati Ashley in jo odnesti stran, nakar je igre konec.
Predelava sicer ne vsebuje tega DLC-ja, a viteški oklep lahko vseeno odklenete in sicer tako, da kampanjo preigrate v 10 urah in to na težavnosti Hardcore. Nakar lahko v notranji trgovini, v zavihku Extras, odklenete to preobleko po ceni 2.000 CP, jo opremite na Ashley ter se odpravite skozi novo igranje, ki skriva eno presenečenje. V eni sekvenci mora Leon ujeti Ashley, ko ta skoči iz previsa in ob običajnem preigravanju to ni nič posebnega, a če nosi viteški oklep, se Leon za kratek čas oprime križa, saj takšna teža ni ravno prijazna hrbtenici.
Potem je tule še tisti slavni pobeg v zadnji misiji, kjer se naš junak usede na vodne sani. Takrat nabija adrenalin, a če boste med skoki držali tipko X na kontrolerju ali pa F na tipkovnici, potem bo Leon izvedel napredne trike, ki vam celo prislužijo nekaj dodatnih denarcev.
To so samo nekatere skrivnosti iz te sicer odlične predelave in lepo pokažejo, kako daleč je šel Capcom v svoji ljubezni do podrobnosti. Držimo fige, da dobimo kmalu tudi DLC, seveda pa bomo veseli tudi podpore za PS VR2, ki vemo da prihaja, a še nima datuma izida.
Igra Videoverse točno ve kaj dela: trka na note nostalgije starejših igralcev, ki se še spomnimo obdobje interneta, ki ga niso prevladovali Discord kanali in stotine družabnih omrežij. V začetku tisočletja smo se lahko spletno podružili preko spletnih forumov in čvekalnih programov tipa MSN Messenger in stvari so bile takrat precej bolj preproste, saj ti nihče ni želel preveč vsiljevati reklam, internetna lovišča pa so bila njega dni veliko manj naseljena.
Videoverse nas želi preseliti ravno v to obdobje, čeprav bo vse skupaj malce bolj obarvano z animejskim pridihom, saj znotraj igre forumov ne bomo obiskovali preko PC-ja, ampak izmišljene konzole Shark, ki vsebuje operacijski sistem nalik tistemu Miiversu iz prenosne konzole Nintendo DS. Kot Emmet bomo postali novi član te spletne skupnosti, nakar bomo začeli klepetati z drugimi in poskušali ustvarjati prijateljstva.
Emmet ima svojo osebnost, ki jo bo poskušal preseliti v svet spletnih forumov. Rad slika in je velik oboževalec japonskega RPG-ja Feudal Fantasy, kar je seveda referenca na Final Fantasy. Z drugimi navdušenci bomo tako delili svoje občutke in teorije glede zapletov znotraj te videoigre, sčasoma pa bomo začeli objavljati svoje risbe na spletu in nato živčno čakali na komentarje in všečke.
Videoverse nam bo celo omogočal lastnoročno risanje, ustvarjanje slike za profil in svoje deljenje srčkov drugim uporabnikom. Če nam bo šel kdo na živce, ga bomo lahko prijavili moderatorjem in na splošno je tole videti kot vizualna novela, pri kateri bomo obujali nostalgične spomine in spremljali nekakšno zgodbo, ki bo vsebovala tudi polno referenc na te zgodnje začetke oblikovanja internetne kulture.
Razvijalec Kinmoku ima v življenjepisu do sedaj zapisan samo en naslov One Night Stand, ki pa je požel pozitivne kritike, Videoverse pa je do sedaj izdal en demo, medtem ko bo polna verzija izšla enkrat pozno v 2023 na Steamu.
Če res držijo vse govorice, ki se tikajo naslednjih naprav izpod rok podjetja Sony, potem bo naslednja večja PlayStation konferenca hudo zanimiva. Poleg prenovljene serije konzol PlayStation 5, ki naj bi jih na prodajnih policah videli z možnostjo dodatnega nakupa optične enote, naj bi Sony za naslednje leto pripravljal še nadgrajeno konzolo PlayStation 5 Pro, ki bo osredotočena na bolj učinkovito poganjanje ray tracinga, naj bi Sony delal na še eni povsem novi napravi, ki se zaenkrat kodno imenuje Q Lite.
O tem zdaj poroča novinar Tom Henderson, ki se naj bi dokopal do podatkov glede misteriozne naprave Q Lite, ta pa naj bi bila prenosna konzola, ki bo malce spominjala na Nintendo Switch in Steam Deck, a se bo razlikovala v nekaterih pomembnih podrobnostih.
Naprava naj bi vsebovala 8-palčni zaslon tipa LCD, ki bo zmožen maksimalne ločljivosti 1080p in osveževanja 60 Hz, vizualno pa naj bi bila podobna PS5 kontrolerju DualSense, le da se zdaj na sredini nahaja večji ekran. Q Lite naj bi vseboval tudi vse druge pritikline tega krmilnika: na zadnji strani naj bi bila sprožilnika, ki bosta nudila odpor, prisotna pa bo tudi napredna tehnologija tresenja, zvočniki, gumbi za glasnost in 3,5 mm priklop za slušalke.
Vendar pa Q Lite ne bo zmožen sam poganjati iger, niti teh ne bomo pretočno igrali preko oblaka. Za njegovo delovanje bo namreč potrebna lastna konzola PlayStation 5, nakar se bomo preko servisa PS Remote Play nanjo povezali in igranje lahko izvajali še kje drugje, kot pa samo pred domačim televizorjem. PS Remote Play sicer lahko uporabljamo že zdaj, saj se lahko na enak način povežemo preko telefona in PC-ja, pogoj za ugodno zabavo pa je zgolj dobra internetna povezava.
Tom še pravi, da naj bi Sony načrtoval še izdajo novih brezžičnih slušalk, ki bodo na voljo z naušniki in kot zvočni čepki, vse tri izdelke pa naj bi Sony na trg porinil v zelo kratkem časovnem obdobju.
Čakamo uradno najavo in če gre verjeti ločenim govoricam, naj bi Sony pripravljal večjo predstavitev v začetku junija, ki bi se morala zgoditi pred nedavno nesrečno preklicanim dogodkom E3.
Kdo sestavlja ekipo izza razvijalca Pirotexnik? Kdo bi vedel, a očitno je, da kdo stroji za tem imenom se zelo rad ponorčuje iz aktualnih dogodkov. Pirotexnik je namreč leta 2020 izdal igro Election 2020: Battle for the Throne, ki se je ukvarjala z bitko Bidna in Trumpa, novi naslov pa sploh ni bil preveden v angleščino, saj se preprosto imenuje Симулятор Побега от Военкомата, za kar Google prevajalnik pravi, da je tole Military Enlistment Office Escape Simulator.
Tema igre se vrti okoli vojaškega naborništva, ki trenutno poteka v Rusiji in če gre verjeti govoricam, potem ni čisto vsak pripravljen v roke prijeti Kalaša in se odpraviti služiti domovini. Ravno takšno vlogo boste zavzeli v tej igri, saj se bomo enega dne nič hudega sluteč zabavali v svojem tapetiranem stanovanju, izkazovali ljubezen svoji animejevsko obarvani blazini, nakar vam bo nekdo potrkal na vrata. Skozi kukalo nato hitro spoznate, da vas je prišla iskat uradna oseba iz ministrstva za obrambo, ki vas želi iztrgati iz domačega udobja in poslati v vojaške jarke.
Vaša naloga tako postane beg pred naborništvom, oficir pred vrati pa ne misli večno čakati. Tako boste morali opraviti nekaj nalog, kot je denimo iskanje škarij, s katerimi lahko nato prerežete obešeni tepih, nakar je treba še poiskati lomilko, da odlomite zoprne deske. A tudi to ne bo dovolj, saj se nato začne divja igra mačke in miši z nabornikom, glede na prve informacije pa igra niti ni tako lahka in zahteva kar nekaj uigranosti.
Military Enlistment Office Escape Simulator tako ponuja uganke, neko zgodbo in cel kup ruskih šal, ki zagotovo ne bodo jasne čisto vsakemu. Opis igre na Steamu je sicer v angleščini, a znotraj igre je videti vse spisano v cirilici – no, razen škatle grafične kartice GayForce RXXX, ki ga je spočelo podjetje GigaGay.
Military Enlistment Office Escape Simulator je trenutno znižan za -40 % in ga na Steamu lahko dobite za 59 centov.
Ena najboljših zombie izkušenj je pravkar postala popolnoma brezplačna. Založnik Epic Games je pri tradicionalnem darovanju tedenskih iger, za katere vam ni treba odšteti niti centa, tokrat na meni postavil igro Dying Light.
In to ne samo osnovno igro, ampak njeno Enhanced Edition različico, ki poleg glavne kampanje vsebuje tudi cel kup DLC-jev. Razvijalec Techland je namreč do razvoja nadaljevanja izvirnik pridno dograjeval in mu dodajal vsebino, ta pa vsebuje tudi večji dodatek The Following, ki vašega glavnega junaka preseli na ločeno mapo, tam pa se je treba okoli prevažati s posebnim štirikolesnikom, ki ga lahko celo nadgrajujete. Bodite pozorni, da se v igranje dodatka ne morete spraviti kar takoj, saj boste morali najprej preigrati osnovno kampanjo, saj bo drugače Crane za izzive v The Followingu preprosto prešibek.
Prvi Dying Light je v bistvu duhovno nadaljevanje igre Dead Island, saj se je med razvojem tiste igre razvijalec Techland naučil vseh svojih trikov, katere je nato lahko prenesel v izdelavo nove franšize pod drugim založnikom. Preigravanja se boste lotili v prvoosebni perspektivi in pred vami se bo odprlo ogromno mesto Harran, ki ga te dni poseljujejo predvsem nemrtvi, vi pa se jim boste izmikali preko naprednih “parkour” potez, zraven pa z njimi še poračunali preko orožij, ki jih boste lahko skovačili sami. Igro dopolnjuje še zabaven večigralski način, tu pa je tudi možnost preigravanja kampanje s še enim igralcem. Vaša kopija vas čaka tule, zraven pa si poglejte še nekaj DLC-jev, ki jih lahko prav tako dobite brezplačno ali pa hudo znižani ceni.
Poleg Dying Lighta je brezplačna postala tudi igra shapez. Gre v bistvu za graditeljski naslov, njegov namen pa je grajenje učinkovite proizvodnje linije, ki nato lahko izvrže razne geometrijske oblike. Vaša kopija vas čaka tule.
Obe igri sta brezplačni do 13. aprila, nakar na spored prideta večigralska srednjeveška sabljačina Mordhau, ki je hkrati tudi plod slovenskih rok in Second Extinction, kjer se boste družno borili proti dinozavrom.
Ukrajinski razvijalec Frogwares že dve desetletji goji neusahljivo ljubezen do enigmatičnega detektiva Sherlocka Holmesa, tega pa so do sedaj spravili že skozi osem avantur. Leta 2016 so si odločili vzeti nekaj pavze, vmes pa so spočeli ločeni naslov The Sinking City, ki je igralce zopet postavil v rahlo detektivsko vlogo, le da smo se tukaj borili z nadnaravnim, sredico igranja pa je zavzemalo božanstvo Cthulhu, ki ga je slabih sto let nazaj k življenju pripeljal pisatelj H. P. Lovecraft.
Delanje te grozljivke jih je bržčas spomnilo, da so se s Cthulhujem enkrat prej že srečali in sicer leta 2007, ko so ustvarili igro Sherlock Holmes: The Awakened. 2023 je leto predelav, zato je seveda dobra ideja, da tudi Awakened dobi svojo prenovo in ravno na tej že kar nekaj časa dela Frogwares, ki bo ta naslov založil sam. Po parih prestavitvah je zdaj igra praktično nared, zato smo dobili še zadnji napovednik pred izidom.
Igrali bomo mladega Sherlocka, ki se bo v tej avanturi prvič združil z Watsonom, dvojec pa se bo napotil raziskovati niz skrivnostnih ugrabitev, ki se dogajajo znotraj Evrope in ZDA. Za izginotja se izkaže odgovoren bizaren kult, ta pa časti starodavno božanstvo, ki je tik pred tem, da se vrne na Zemljo in zavlada celemu človeštvu.
Glede na napovednik kakšne resne revolucije pri igranju ni za pričakovati. Tako kot v originalu se bomo tudi tukaj veliko sprehajali v tretjeosebnem pogledu, iskali sledi in nato te povezovali med sabo, dokler se nam ne bo odkril naslednji korak preiskave. Sam originala sicer nisem igral, zato tudi ne vem, koliko teh nadnaravnih pojavov znotraj igre je resničnih in koliko samo podlaga Holmesove domišljije. V enem segmentu denimo tekamo skozi neko temnico in se moramo izmikati ogromnim sekajočim sekiram, kot da smo za hip skočili v Skyrim.
Grafično je seveda zadeva močno nadgrajena, kar niti ni čudno, saj je Sherlock Holmes The Awakened – tokrat brez dvopičja – zgrajen znotraj pogona Unreal Engine 4. Kljub dobri podobi ga bomo lahko igrali tudi na prejšnji generaciji konzol, prednaročniki Deluxe verzije pa boste za dodatne denarce prejeli še nekaj preoblek in paket stranskih nalog The Whispered Dreams.
Sherlock Holmes The Awakened izide že 11. aprila, na Steamu stane 39,99 €, tam pa lahko prevzamete tudi demo.
Lani smo dočakali še zadnjo verzijo popularne nogometne simulacije, ki že dolgo nosi ime FIFA, letno pa smo ji zraven še dodali aktualno letnico. Založniku EA je namreč prekipelo plačevati drago licenco, samo da bi njihove igre nosile ime FIFA, saj so si skozi leta nabrali dovolj vez in poznanstev, da lahko zaženejo svojo lastno znamko, ki bo navkljub izgubi naziva FIFA še vedno prinesla vso njeno vsebino.
Tako je bil napovedan EA Sports FC, ki gre sicer veliko težje z jezika, a založnik verjetno upa, da se je bodo igralci sčasoma navadili in jo začeli preprosto klicati FC. Da je nekaj na temu je napovedal tudi začetek oglaševalske kampanje, ki se je začela včeraj in je preko kratkega dražilnika pokazala nekaj obujanja nostalgičnih spominov, zraven pa smo dobili še razkritje novega logotipa, ki je v ospredje porinil črki FC.
Logotip ni slab in je oblikovan v trikotnik, ki smo ga velikokrat videli med igranjem. Namreč ta trikotnik je vedno visel nad glavo trenutno nadzorovanega nogometaša, čeprav zadeva ni tako ikonična, kot denimo tisti zeleni kristalčki, ki visijo nad Simsi in so instantno prepoznavni. Ni pa še jasno, kam točno bodo v naslednjih iteracijah stlačili številko aktualne letnice, a to so skrbi za naslednje leto.
Do takrat pa se je EA nečesa pri začetni promociji moral oprijeti in zato se je na tem mestu odločil za trikotnik. To pa je samo začetek marketinga, saj je EA zapisal, da bomo v prihajajočih dneh videli rojstvo znamke EA Sports FC v več kot 100 nogometnih tekmah po celem svetu. S tem se bo začela titanska marketinška kampanja, saj bo EA Sports FC porinjen v največje lige kot so nemška Bundesliga, italijanska Serie A, angleška Premier League in španska La Liga, pojavila pa se bo tudi na drugih trgih. Poleg tega je EA podpisal pogodbe s celim kupom klubov in posameznimi igralci, ki bodo prav tako izvajali svoje promocije, kako je FC nekaj najboljšega po narezanem kruhu.
To je logično, saj je bila FIFA dolgo najbolj dobičkonosen del EA-jevega posla, saj so igralci kot nori kupovali vsakoletne kopije iger, zraven pa še zapravljali stotine evrov za oblikovanje svojih FUT ekip. Vse to se seveda vrača tudi v FC, saj EA te denarce, po nedavnem odpuščanju, očitno krvavo potrebuje.
Zaenkrat ne vemo še ničesar glede igralnih posnetkov – več konkretnih podrobnosti naj bi bilo razkazano v juliju, v temo pa je zavit tudi datum izida. Če bo ta šel po navadah izdaj prejšnjih FIFA naslovov, potem lahko EA Sports FC pričakujemo enkrat septembra.
Razvijalec Santa Monica je brez kakšnega predhodnega pompa v svojo igro God of War Ragnarök čez noč uvedel večjo posodobitev, ta pa je s sabo prinesla dolgo pričakovano možnost preigravanja New Game+, a razvijalec je presenetil in zraven dodal še kupček nove vsebine, ki zna novo Kratosovo potovanje skozi zmrznjene vikinške dežele narediti privlačno tudi tistemu, ki je pri kampanji že dosegel platino.
Glavna privlačnost posodobitve je še vedno v prvi vrsti New Game+, ki omogoči ponovno preigravanje z vsem nabranim bogastvom in opremo, ki jo Kratos nabral v prejšnji odpravi. Izjema so posebne puščice Sonic in Hex, ki jih bo treba za Atreusa odkleniti ponovno, a vse drugo ostaja, tako da boste lahko na zgodnjih stopnjah povzročali pravi kaos.
Vendar pa tudi sovražniki ne bodo ostali na isti stopnji. Nekateri šefi bodo postali težji in bodo vsebovali nove trike, če pa se boste v igranje spustili na težavnostih Give Me No Mercy ali Give Me God of War pa bodo šefi in mini šefi nosili Runic oklepe, tako da bodo močno bolj odporni na določene napade.
Razširjena je bila tudi arena znotraj Niflheima in zdaj se lahko v pretepanje valov nasprotnikov podate kot Kratos ali Atreus in si sami izberete pomočnika. V areni vas čakajo tudi novi nasprotniki, tako da je tudi ta del doživel pošteno osvežitev.
Dodanih je bilo tudi nekaj novih oklepov. Tule je denimo tisti kosmati oklep, ki smo ga videli na začetnem zaslonu igre, a ga nato nikoli nismo mogli dobiti. Armor of the Black Bear se bo zdaj znašel v vašem nahrbtniku, takoj ko začnete z igranjem New Game+. Poleg njega smo dobili še Ares in Zeus oklepa, ki se ju spomnimo iz originalne igre, dodan pa je bil tudi poseben Spartan oklep. Ta ne vsebuje nobenih bonusov in ga ne moremo nadgrajevati, namenjen pa je tistim, ki bi iz preigravanja radi potegnili največ izziva. Za te je pripravljena nova funkcija okraskov z imenom “Burdens”, ti pa vam še dodatno otežijo igranje z raznimi minusi kot je denimo zamrzovanje Kratosa vsakič ko ta naredi preval.
Tu je še višja stopnja Kratosa in njegovih sovražnikov, svojo opremo pa boste po novem lahko nadgradili iz stopnje 9 v Plus verzije, ki omogočajo dodatne stopnje priboljškov.
Skratka, posodobitev je res zajetna, brezplačna in je že na voljo. Več o vseh spremembah si lahko preberete na uradnem blogu.
Oboževalci franšize Fallout so že tako izstradani nove vsebine, da so začeli tudi pogledovati v smer večigralskega projekta Fallout 76, saj bi tako lahko vsaj malo potešili svojo lakoto po novih avanturah znotraj radiacijske pušče, ki je ostala po jedrskem obračunu med ZDA in Kitajsko. Večina jih sicer nato nad igranjem hitro obupa, saj večigralska koda še vedno ni tako optimizirana, da ne bi pri vsakem dejanju znotraj Fallouta 76 čutil nekaj zamika, nakar spet otožno gledajo po modih ali pa se lotijo ponovnega preigravanja prejšnjih iger.
Od zadnjega enoigralskega naslova, Fallout 4, bo novembra preteklo že 8 let in ravno za to igro je založnik in razvijalec Bethesda včeraj podražil nekaj novega. Pozorne oči igralcev so na spletni strani SteamDB opazili novo vejo kode, ki je bila poimenovana “newvegas2”. To je seveda instantno sprožilo val navdušenja, saj je to več kot očitno referenca na igro Fallout: New Vegas – naslov, ki ga je leta 2010 spočel razvijalec Obsidian Entertainment in med mnogimi velja za najboljšo Fallout igro vseh časov.
Oboževalci tako že dolgo sanjajo o pravem nadaljevanju te veje Fallouta, vendar pa je to dolgo ostala samo fantazija, saj je Bethesda nato zopet prevzela razvoj novih delov franšize. Vendar pa so se stvari med tem časom pošteno spremenile: tako Bethesdo, kot tudi razvijalca Obsidian je kupil Microsoft in tako ta zdaj lahko po mili volji razporeja projekte.
Seveda prej omenjeni vnos še ne pomeni, da kdo zares dela na igri Fallout: New Vegas 2, saj je bil vnos “newvegas2” že naslednji dan pobrisan, seveda pa igralci še vedno ugibajo, kaj bi lahko vse skupaj pomenilo. Najbolj verjetna teorija se nanaša na predelavo igre Fallout 4, ki je bila napovedana za enkrat letos in bo namenjena predvsem novejšim konzolam, ki bodo zdaj lahko igro poganjale v ločljivosti 4K, prisotnih pa bo tudi nekaj popravkov hroščev. Tako kot je to storila Bethesda za Skyrim, ko je izdala nadgrajeno verzijo Anniversary Edition, bo tudi ta prenovljeni Fallout 4 vseboval vsebino znotraj modderskega kluba Creation Club in čisto možno je, da bo ta dodal neka orožja in oklepe, ki jih bo predelal iz originalnega New Vegasa.
Spet druga teorija je, da morda nekdo dela na uradni predelavi New Vegasa znotraj pogona Fallout 4. En takšen projekt, Fallout 4: New Vegas, sicer že obstaja, a tisto je mod, ki bo izšel kdo ve kdaj, tole pa bi bila lahko uradna zadeva, ki bi lahko prodala cel kup kopij. Navsezadnje smo zaplavali v leto predelav in igri Dead Space in Resident Evil 4 sta pokazali, da imajo igralci še kako velik apetit po nadgrajenih verzijah igričarskih klasik.
Ne ostane nam drugega kot čakanje. K sreči bo Microsoft že junija pripravil obsežnejšo konferenco, tako da znamo kakšen odgovor dobiti že takrat.
Založnik Blizzard je zagnal obsežno spomladansko razprodajo in v njih porinil praktično vse svoje naslove, ki jih lahko izmaknemo preko PC zaganjalnika Battle.net, hkrati pa so znižanja prispele tudi na konzole.
Najbolj privlačna ponudba se tiče Diablo iger, ki bi jih bilo zdaj pametno preigrati, saj se naglo približuje izid četrtega dela franšize. Predelava Diablo 2: Resurrected je trenutno znižana za -67 % na samo 13,19 €, a še bolj je privlačna zbirka Diablo Prime Evil Collection, saj ta vsebuje tako Diablo 2: Resurrected, kot tudi Diablo 3 ter njegova dodatka Reaper of Souls in Rise of the Necromancer, ta celotni paket pa stane vsega 19,79 €.
Znižane so tudi nekatere druge slavne Blizzardove igre. Odlična strategija Starcraft 2, ki je razdeljena na tri ločene kampanje, je trenutno znižana za 25 %, tako da lahko dobite polni paket za 29,99 €, manjša predelava prvega dela Starcraft Remastered pa je znižana za polovico na 7,49 €.
Znižane dobrote so se preselile tudi na Overwatch 2, kjer lahko dobimo Ultimate Battle Pass Bundle po znižani ceni 22,49 €, to pa vam prinese 2.000 kovančkov, Premium prepustnico za 3. sezono in preobleko Beekeeper Sigma.
Znižane so tudi nekatere igre, ki jih sicer ni razvil Blizzard, a se vseeno prodajajo znotraj trgovine Battle.net, saj pač ta razvijalec že dolgo vsebuje predpono Activision in zato je treba upoštevati tudi nekatere njihove naslove. Za polovico je denimo znižan Crash Bandicoot 4: It’s About Time na 19,99 €, Call of Duty: Modern Warfare II pa je v ceni padel za -35 % na 45,49 €. To morda ni neko hudo znižanje, a treba se je zavedati, da se originalna igra prodaja po ceni 70 €.
Shrek je tisto ime, ki ga pozna vsak, saj je ta risani film v začetku drugega tisočletja pokazal, kam vse je med tem časom prilezla animacija. Zadevo smo takrat gledali vsi in to ne samo zaradi dobre grafike, ampak tudi dobre zgodbe ter naravnost fantastične zasedbe igralcev, ki so oživeli like kot so Shrek, Donkey, Puss in Boots ter Princess Fiona, vse to pa je bilo podprto z res vzdušno glasbeno podlago.
DreamWorks je po uspehu prvega dela brž začel kovati nadaljevanja in ta so bila hudo dobro gledana, a nekje do leta 2010, ko je izšel še zadnji, četrti film Shrek za vedno, se je formula izpela, Shrek in kompanija pa so nato odšli na daljši dopust.
Govoric o ponovni oživitvi franšize je bilo v zadnjem desetletju cel kup, zdaj pa malce bolj konkretne prihajajo iz spletne strani Variety, ki se je pred kratkim v intervjuju usedla z direktorjem Chrisom Meledandrijem, ta pa vodi animacijski studio Illumination Entertainment, ki je spočel novi Mario film in pri DreamWorksu služi kot kreativni svetovalec.
Meledandri pravi, da se te dni ukvarjajo z načinom, da bi ponovno zagnali franšizo Shrek in da so trenutno v pogovorih s celotno originalno igralsko zasedbo. Brez njih oživitev Shreka praktično ni mogoča, saj si v glavni vlogi preprosto ne predstavljamo nikogar drugega kot pa Mika Myersa, vlogo Donkeyja pa lahko odigra samo Eddie Murphy.
K sreči naj bi bili začetni pogovori dokaj pozitivni, saj naj bi se vsi glavni igralci navdušeno odzvali na ponovno igranje starih likov. Eddie Murphy je januarja v pogovorni oddaji ETalk izjavil, da bi se takoj vrnil v ponovno igranje Donkeyja, hkrati pa dodal, da bi zabavni osel lahko imel tudi svoje ločene filme, tako kot se je to zgodilo v primeru Puss in Bootsa, ki je prejel dva filma Obuti maček – zadnji od njiju je izšel lani in pred mikrofon zopet zvabil Antonia Banderasa.
Novi Shrek je tako očitno res v kartah, a seveda bomo morali najprej nekaj let pridno čakati, preden v kina prispe končni izdelek.
YouTube vsebuje tudi ekstremno stran video ustvarjalcev, ki so za oglede pripravljeni karkoli je potrebno, da bo le njihov posnetek pridobil vsaj nekaj ogledov in naročnikov. Medtem ko smo v Sloveniji na tem področju kvečjemu videli kakšnega Martića, ki se skriva v omari trgovine po njenem zaprtju, v ZDA ljudje za oglede dejansko tvegajo življenja, takšnemu posnetku pa je običajno nataknjeno ime “prank video”.
In samo vprašanje časa je bilo, da se bo nek šaljivec z izzivanjem mimoidočih resneje poškodoval. To se je tudi zgodilo in sicer preteklo nedeljo, ko je 21-letni Tanner Cook za svoj YouTube kanal Classified Goons snemal novo potegavščino, takrat pa je naletel na 31-letnega Alana Colieja, ki mu ni bilo do šale in tako je ven potegnil polavtomatsko pištolo ter Tannerja ustrelil v trebuh.
Tanner je bil nato prepeljan v bolnišnico, tam pa so ugotovili, da je naboj prebil želodec in jetra, odstraniti pa so mu morali žolčnik. Colie je bil medtem že aretiran in ima prvo zaslišanje postavljeno za maj, medtem pa bo na svojo sodbo čakal v priporu, brez možnosti varščine.
Tannerjev oče je medtem spregovoril za spletno stran Insider in povedal, da napadalcu oprosti njegov napad, a da je na družabnih omrežij dobil ogromno nelaskavih sporočil, ki streljanje njegovega sina označujejo za upravičenega. Ni sicer točno jasno, kaj se je zgodilo med incidentom in kaj točno je bila potegavščina. Detektivi so Tannerjevem očetu povedali, da naj bi njegov sin pristopil do Colieja in mu v obraz silil telefon z Google prevajalnikom, zraven pa mu je postavljal neka vprašanja. Celoten incident je posnel Tannerjev prijatelj, video pa bo zdaj služil kot dokazno gradivo.
Kljub poškodbam Tanner pravi, da bo nadaljeval s snemanjem videov, ki so glede na pretekle posnetke njegovega kanala dokaj agresivni. Med drugim je po trgovini zasledoval naključne ljudi, se pretvarjal da bruha na voznike Uberja in izzival navijače nogometnega kluba. Ljudje so zaradi tega pred kamerami večkrat postali agresivni in že večkrat je bil pred tem, da bi bil pretepen.
Začuda to ni najbolj ekstremen primer takšnega videa, ki ni šel po načrtih. Dve leti nazaj sta v Tennessee dva dvajsetletnika poskušala za svoj YouTube kanal uprizoriti lažen rop z noži, zato sta sredi noči z noži v rokah pristopila do 23-letnega Davida Starnesa. Ta se je seveda ustrašil in za svojo zaščito ustrelil 20-letnega Timothya Wilksa, ki je zaradi poškodb na koncu umrl.
Učinki ray tracing pri igralcih še vedno sprožajo deljena mnenja. Nekateri pravijo, da jih v določenih igrah skorajda ne opazijo, če pa je že vidna neka razlika, pa ta zagotovo ni vredna prepolovljenih sličic na sekundo. Ena od redkih iger, ki dejansko res kažejo občutno drugačno sliko z vklopljenimi ali izklopljenimi učinki realističnega osvetljevanja je denimo Cyberpunk 2077, ki ponuja bogat razpon prilagajanja efektov, kmalu pa bo dobila novo stopnjo grafične lepote, ki bo vse skupaj privila na maksimum.
Prihaja namreč “Overdrive”, ki bo v Cyberpunk 2077 vnesel ray tracing vnesel v čisto vsak vir svetlobe, ki ga najdemo znotraj igre. Strokovno se temu reče “Full ray tracing” in celoten svet ovije v bolj realistično podobo, saj bomo zdaj gledali v verne vire svetlobe, senc in odsevov, to pa je tako zahtevno preračunavanje algoritmov, da na kolena spravi tudi trenutno najmočnejše grafične kartice.
“Full ray tracing” smo sicer lani že videli v igri Portal, a Cyberpunk 2077 je veliko bolj zahteven naslov, saj se dogaja v ogromnem odprtem svetu. Overdrive je razvijalec CD Projekt RED razvil v sodelovanju z Nvidio, ta pa je včeraj na svojem blogu zapisala nekatere specifikacije in pokazala prvi primerjalni video.
Posnetek je nastal v ločljivosti 4K in sicer na trenutno najmočnejši grafični kartici RTX 4090. Razlike med Overdrive načinom in izklopljenimi ray tracing učinki so očitne, a v bolj napetih scenah te postanejo manj opazne. Je pa zanimivo videti, kako zahteven je takšen grafični način, saj v ločljivosti 4K tudi RTX 4090 preprosto nima dovolj mišic, zato sličice na sekundo padejo na smešne številke kot so 14 znotraj mesta in 33 sredi puščave.
Overdrive tako nima pravega smisla, razen če ne vklopite tehnologije DLSS 3, ki jo posedujeta zaenkrat samo kartici RTX 4080 in 4090. Takrat sličice na sekundo poskočijo na več kot 100 in zadeva je videti kot neka magija, a bo zahtevala določene kompromise. Tak poskok v sličicah na sekundo gre na račun tehnologije “Frame Generation”, ki lahko vnaprej povsem na novo zgenerira med 7 in 8 sličic, zaradi česar se izboljša optimizacija. A na ta račun nekoliko trpi vizualna kakovost, saj slika preprosto zgubi na ostrini, zaradi česar nekatere primerjave dejansko izpadejo bolje, ko je ray tracing izklopljen.
Na končne rezultate in primerjave nam ne bo treba čakati dolgo, saj Overdrive v obliki brezplačne posodobitve prihaja že 11. aprila.
Znamko energijskih pijač Monster Energy smo v videoigrah že srečali, a nikoli tega srečanja nismo zapustili z nasmehi na obrazih. Pločevinke te pijače so se denimo pojavile znotraj igre Death Stranding in to ne na nek prikrit način, ampak so nam bile dobesedno porinjene pred obraz vsakič, ko se je glavni junak Sam Porter malce odpočil v bazi in si zaloge energije obnovil ravno z Monster pločevinkami, ki so bile iz nadgrajene inačice Director’s Cut odstranjene.
Monster Energy pa se je zapletel tudi v spore na sodiščih, saj je nenormalno zaščitniški do svojega imena in njihovi odvetniki so očitno mnenja, da si lastijo besedo Monster. Zaradi tega so se sporekli z Ubisoftom, čigar igra Immortals: Fenyx Rising je prej nosila veliko bolj privlačno ime Gods and Monsters, a ga je nato spremenila.
We're getting some press for the legal spat with #MonsterEnergy. This type of ridiculous trademark trolling needs to be exposed. Nobody owns the word "monster". https://t.co/TXD8wGhFfR
— Glowstick Entertainment (@GlowstickEntmt) April 4, 2023
Zdaj se je Monster zopet spravil na razvijalca iger, le da so tokrat zagrozili indie ustvarjalcu Glowstick Entertainmentu, ki je leta 2020 na Steam poslal dokaj dobro sprejeti večigralski naslov Dark Deception: Monsters & Mortals. Enkrat lahko ugibate, s katero besedo ima težave Monster Energy, ki je razvijalcu zagrozil s pravdanjem na sodišču, le da se lastnik Vincent Livings teh groženj ni ustrašil in je napovedal srečanje na sodišču.
Want to help sponsor our video against Monster Energy's trademark bullying? I'll share your products on the livestream! @GFUELesports@redbullgaming
Podjetje Monster Energy je obtožil, da je to dobro znani patentni troll, ki vse ustrahuje s sodnimi pozivi, veliko obtoženih pa nato stisne rep med noge, saj si dolgotrajnega vlačenja po sodiščih preprosto ne morejo privoščiti. Zraven je še dodal, da bo vse njihove napade razkril javno, saj se takšni napadalci zanašajo na izsiljevanje, ki ga lahko izvajajo na prikrit način, javnosti pa poskušajo prikazati čisto sliko podjetja. Ravno zato je že razkril nekatere pogoje, ki jim jih je poslal Monster Energy, med katerimi piše, da lahko igra ohrani svoj naslov, a da razvijalec v bodočih igrah nikoli več ne uporabi besed “monster”, “monstrous” ali pa “monstrosity”, hkrati pa ne bi smeli nikoli več uporabiti barvne kombinacije, ki je sestavljena iz zelene ter bele barve na črni podlagi.
Vincent je za ta mesec napovedal poseben prenos v živo, v katerem bo preigraval samo igre, ki imajo v naslovu besedo “monster”, vmes pa bo zbiral donacije za prihajajočo legalno bitko. Zanimivo bo videti, če bo do te na koncu res prišlo, saj Monsterju, ki si ga zdaj lasti Coca-Cola, zagotovo ni do takšnega javnega pranja umazanega perila, zaradi česar predvidevamo, da bo kmalu opustil tale legalni napad in se zanj tudi javno upravičil.
Amazonova serija Gospodar prstanov: Prstani mogote se je tepla s slabimi kritikami, še preden je sploh prva epizoda prispela na pretočni servis Amazon Prime. Gledalcem namreč ni bil všeč že napovednik, ki je sicer kazal veliko proračuna in bogatih CGI efektov, vendar pa so se mnogi strinjali, da preprosto manjka tista duša, ki jo je dve desetletji nazaj tako čudovito predstavil režiser Peter Jackson s svojo trojico filmov.
Amazon vsekakor ni šparal pri ustvarjanju nove epske fantazijske serije, saj naj bi njeno kreacijo ukazal sam lastnik Amazona Jeff Bezos, zato je prva sezona za produkcijo zapravila titanskih 450 milijonov dolarjev, zaradi česar je postala tudi najdražja serija vseh časov.
In po vseh letih razvoja in zapravljenih milijonih smo na koncu dobili čisto v redu serijo. Glede na vtise preko spletnih forumov in Reddita lahko slišimo pozitivna in negativna mnenja, skupno gledano pa so gledalci 1. sezono označili za nekaj povprečnega, kar se sicer splača pogledati, ni pa to neka resnična mojstrovina. S tem se strinjajo tudi skupne ocene na dveh največjih filmskih portalih: na IMDbju vidimo oceno 6,9/10, na Rotten Tomatoes pa iz strani kritikov 83 %, gledalci pa so ji nadeli vsega 38 %.
2. sezona je že v izdelavi, tako da se nam za prihodnost serije zaenkrat ni treba bati, a zagotovo je Amazon pričakoval boljše ocene. Nedavno poročilo iz strani Hollywood Reporterja pa pravi, da se serija ne bori samo s povprečnimi ocenami, ampak tudi s slabo gledanostjo. Na ameriških tleh si je celotno prvo sezono, ki šteje osem epizod, ogledalo vsega 37 % gledalcev, medtem ko je za kaj takšnega sprejemljiva številka pri nekje 50 %. Izven ZDA je šlo seriji malce bolje, saj je drugod po svetu ta ista gledanost dosegla 45 %.
Poročilo navaja tudi druge probleme znotraj založnika Amazon Studios. Vodilni naj bi bili obsedeni z lovljenjem trenutnih trendov in če kakšna stvar takoj ne postane instantna uspešnica, hitro izgubi finančno podporo in je preklicana. Zaradi tega naj bi bilo delo frustrirajoče, saj se ignorira mnenja tistih izkušenih filmarjev, ki vedo kaj počnejo in nekaj takšnega smo iz Amazona vajeni tudi v igričarskih vodah. Tam je Amazon na vsak način želel ujeti trend brezplačnih streljank in to preko igre Crucible, ki pa se sploh še ni dobro rodila, preden ni bila preklicana. Tudi njihov MMO New World nima neke prave vizije, zato je baza igralcev skozi čas močno upadla.
Amazon se očitno stvari loteva na način, da poskuša v njih zmetati čim več denarja in če od tega ni rezultatov, se preprosto preselijo na naslednjo stvar, na napakah pa se ne učijo. Vendar pa ta taktika ne kaže plodnih rezultatov: zgoraj omenjeno poročilo pravi, da je lani prvih deset mest glede gledanosti serij zasedel Netflix, medtem ko je Amazon svojega kandidata The Boys našel šele na 11. mestu, Prstani mogote pa so padli na šele 15. mesto.
2. sezona serije zaenkrat še nima potrjenega datuma izida, a naj bi izšla enkrat letos, če pa gre verjeti govoricam bomo kmalu dobili še eno ločeno vejo avantur iz Tolkienovega sveta, ki pri kateri bo roko spet posodil Peter Jackson.
Tudi za leto 2023 pripravljamo cel kup dogodkov, ki bodo spočeti pod našo oznako POP-UP in prvega smo že prikazali v mini izvedbi sredi Gospodarskega razstavišča, drugega pa bomo spočeli v navezi s trgovinsko verigo Mimovrste.
V bistvu gre za serijo turnirjev, ki bodo prinesli tekmovanja iz različnih iger, tisti najboljši pa bodo domov odnesli bogate nagrade. In prva dva dogodka se bosta pripetila že ta mesec, saj za 28. april pripravljamo dirkalni turnir iz igre Assetto Corsa Competizione, na isti dan pa bo potekalo še tekmovanje iz plesne VR igre Beat Saber.
Poglejmo si najprej dirkače. Asfalt bomo sežigali znotraj igre Assetto Corsa Competizione in sicer na italijanski progi Monza, kjer bodo vsi tekmovalci znotraj igralnega načina “HotStint” vozili štirikolesnike BMW M2 CS ter si poskušali v desetih minutah privoziti najboljši čas kroga.
Izkušnja dirkanja bo na najvišjem nivoju, saj boste vožnjo izkusili znotraj dirkalne simulatorja UVI Racing Simulator V2 in to v navezi z Logitechovim volanom G923 in pedalkami. Dirkali bomo na računalniku Lenovo T5, za udobno izkušnjo gledanja pa bo poskrbel Samsungov ukrivljen gorotas od monitorja, ki v premer meri kar 49 palcev.
Za efektivno izvedbo turnirja mora vsak tekmovalec opraviti nakup karte preko spletne strani eventko.eu, vstopnica pa vas bo stala 10 €, a to je majhna cena za potencialne materialne nagrade, čisto vsak od udeležencev pa bo prejel tudi tolažilno nagrado.
Prijava na turnir vas čaka tule, na naslednji povezavi pa najdete tudi pravila dogodka. Za vsa dodatna vprašanja vam je vedno na voljo tudi Discord kanal, ki je namenjen specifično vprašanjem glede tega turnirja.
Drugo tekmovanje se bo izvršilo znotraj VR igre Beat Saber, ki ima na vsakem našem dogodku dolgo vrsto in zdelo se nam je prav, da se v plesnih gibih pomerimo tudi tekmovalno. Na tem mestu že dolgo deluje slovenska skupnost navdušencev nad VR zabavo in ravno njih smo povabili v organizacijo dotičnega turnirja.
Sekanje navideznih modrih in rdečih kock bomo počenjali na VR sistemih Beat Saber, tekmovalci pa bodo razdeljeni v naključne pare in se bodo pomerili skozi pet krogov, ki bodo šteli sklope petih štiklcov, težavnost pa bo skozi kroge vztrajno naraščala, dokler ne dobimo na koncu zmagovalca z najvišjim številom točk.
Tudi tule vas čakajo lepe materialne nagrade, ki si jih bodo razdelili vsi udeleženci tekmovanja, za prijavo pa je treba najprej opraviti nakup karte preko sistema eventko.eu, še prej pa si preberite pravila tekmovanja. Za morebitna vprašanja vam je vedno na voljo Discord kanal, ki ga upravljajo največji mojstri Beat Saber scene v Sloveniji.
Prijave za oba turnirja so zdaj že odprte in oba bosta zaživela 28. aprila ob 15.00 in sicer znotraj prevzemnega mesta v Mimovrste BTC Ljubljana, ki se nahaja na Šmartinski 152.
Tekmovalcem svetujemo, da si med tem časom preberete navodila in se spravite v čimprejšnji trening. Če VR naprave nimate, jo vedno lahko za kratki čas najamete in si tako prefrigano priigrate tisto usodno prednost pred konkurenco.
To sta samo prva dva turnirja od kopice drugih, ki jih pripravljamo za vas letos, saj se boste lahko pomerili še v igrah Valorant, Counter-Strike 2 in Apex Legends, več o teh pa si lahko preberete tule.
Seveda ste k obisku vabljeni tudi vsi tisti radovedneži, ki bi radi samo spremljali dogajanje in morda vas ravno to tekmovanje prepriča, da se naslednjič tudi sami tekmovalno preizkusite.