Na spletu so se v zadnjih dnevih razširile govorice o popularnem YouTuberju Andrewju Callaghanu, ki so ga mnogi spoznali preko njegovega izvirnega kanala All Gas No Brakes, od katerega se je leta 2021 ločil in ustanovil novega, z imenom Channel 5. Andrew je postal spletni zvezdnik praktično čez noč, saj je začel dostavljati nekaj, česar nismo bili ravno vajeni: novinarsko vsebino, pri kateri se ni postavljal na nobeno stran in tako je orisal tisto resnično plat ZDA.
Njegova specializacija je bila udeležitev raznih spornih konvekcij, kot so denimo protesti proti cepljenju, pred kamere pa je rad povabil tudi ekstremne čudake, med katerimi je postal slaven dvojec Jokerjev, ki sta si v resničnem življenju potetovirala obraz ali pa tipu iz Floride, ki je resnični predstavnik ameriškega juga. Vsebina je bila zanimiva ravno zaradi tega, ker se Andrew iz teh ljudi ni norčeval, ampak jim je preprosto ponudil mikrofon, gledalci pa smo dobili lep vpogled v tisto resnično Ameriko.
Ravno zaradi vsega tega je 25-letni Andrew za nekatere postal pravi vzornik, a žal se zdi, da tudi on naokoli nosi svoje grehe. Po spletu so namreč že dve leti nazaj začele krožiti govorice, da je Andrew malce čuden in da mu spolno nadlegovanje ni tuje.
Takrat so te obtožbe bolj kot ne hitro izginile, Andrew pa je danes že tako slaven, da je za HBO spočel dokumentarec This Place Rules, zaradi česar se je začel pojavljati povsod. To je šlo v nos Caroline Elise, ki je na TikToku podelila zgodbo glede Andreja, ki naj bi jo enega dne prosil za prenočišče. Sprejela ga je v posteljo, a mu je povedala, da ji ni do seksa, Andrew pa je kljub temu vztrajal pri svojem in na koncu sta spala skupaj. Caroline pravi, da to sicer ni bilo posilstvo, a vseeno je spadalo v kategorijo spolnega nadlegovanja, saj si seksa ni želela, ampak je preprosto poskušala narediti kar je lahko, da bi jo pustil pri miru.
Dodala je še, da si nikoli ni mislila deliti te zgodbe, a ne more mimo dejstva, da zaradi nedavnega dokumentarca YouTuberja zdaj vidi povsod, zaradi česar podoživlja svojo travmo, zraven pa je še navrgla, da si Andrew ne zasluži sledilcev in vsega tega idealiziranja.
Na TikToku je svojo zgodbo podelila še ena ženska z imenom Dana. Andrew in Dana sta spala skupaj, vendar pa Dana izkušnje ne opisuje za pozitivno, saj naj bi jo Andrew neprestano poniževal. Nato ji še enkrat pisal, da bi se ji na večerji opravičil za svoje obnašanje in v ponovno srečanje je privolila. A opravičila ni bilo, saj jo je Andrew začel spraševati, če bi seksala z njim v avtu. Zavrnila ga je, a mu je ponudila prevoz domov, med vožnjo pa jo je začel otipavati in čeprav ga je večkrat zavrnila, Andrew kar ni hotel nehati. Na koncu je ustavila avto in ga prosila, naj gre ven in Andrew ji je ustregel, a jo je pred tem zaprosil za možnost oralnega seksa.
Po teh razkritjih se je pojavilo še več obtožb, a samo v obliki komentarjev in Instagram zgodb, ki jih je bolj težko overiti. Teme so se nato dotaknili tudi drugi YouTuberji, ki so z Andrewom v preteklosti sodelovali ali pa se družili. Eden od teh je bil Ethan Klein, ki si lasti YouTube kanal h3h3Productions in Andrewa pozna že nekaj let. Po obtožbah je Ethan tudi edini, ki je stopil z njim v kontakt in Andrew mu je priznal, da je imel razmerje z obema puncama in da so ga obtožbe močno prizadele, zaradi česar je moral obiskati psihiatrično kliniko.
Andrew Callaghan še ni podal uradne izjave in njegov ločen kanal Channel 5 Clips je še včeraj nalagal nove posnetke, a glede na to, da se vse te obtožbe tako hitro širijo, bo o njih slej kot prej moral spregovoriti.
Od danes naprej je biti pametno pazljiv pri sestavljanju novih YouTube posnetkov, saj je Google zagnal močno bolj striktne zahteve glede vsebine, ki niso primerne za tiste najmlajše.
Spremembe so bile sicer napovedane že novembra lani, tičejo pa se predvsem preklinjanja ter pomenljivih prikaznih slik. Google sicer že do sedaj ni preveč maral takšne vsebine, saj je to odbijalo oglaševalce, a zdaj je še bolj zategnil vajeti ustvarjalcev. Po novem ti ne smejo preklinjati v prvih sedmih sekundah posnetka in na prikaznih slikah pokazati kakšne pretirane seksualne podobe. Prav tako se v začetku videa ne sme prikazati kakršnegakoli nasilja – iz resničnega življenja ali pa celo videoiger. Očitno se tako naša recenzija Dooma zaradi tega ne bo dobro postarala.
Po teh pretečenih sekundah ustvarjalec sicer lahko preklinja, a Google opozarja, da pretirane kletvice ne bodo blagodejno vplivale posnetek. Sicer YouTube kršiteljev ne bo odstranil iz platforme ali pa ukinil videe, a jim bo umaknil možnost monetizacije, kar je za velike YouTuberje, ki s platformo dejansko služijo denarce, velik problem. Google je v novi pravilnik prav tako zapisal, da kletvice ne bodo razdeljene po stopnjah in da bo za vse veljalo isto pravilo, tako da je beseda “fuck” enaka besedi “ass”.
Novi pravilnik je kreatorje vsebin dobro razjezil, še dodatno pa jih je Google podžgal včeraj, saj je pravilo veljavno tudi za že izdane posnetke. YouTuberji so tako nenadoma opazili, da jim nenadoma nekateri videi nenadoma ne prinašajo več dobička, kar je nekaterim, ki imajo na platformi stotine posnetkov, povzročilo resno škodo. YouTuber Charles White, bolje poznan pod vzdevkom MoistCr1TiKal, je celo situacijo označil za žalostno in se potožil, da za nova pravila ni prejel nobenega dodatnega opozorila, sam pa pač ni naročen na Googlove forume.
Podobne težave ima Daniel Condren, ki si lasti kanal RTGame. Tudi on ni prejel kakšnega dodatnega opozorila – preprosto se je en dan zbudil, zagnal kanal in videl, da je en njegov video izgubil možnost monetizacije, zraven pa je bil še starostno omejen. Kontaktiral je YouTube in njegova prošnja je bila takoj zavrnjena, nato pa je na enak način zgubil še okoli ducat posnetkov in Daniel sumi, da je to bilo ravno zaradi tega, ker je kontaktiral YouTube zaradi originalnega posnetka, s tem pa si je prislužil bolj pozoren pregled vse njegove do sedaj izdane vsebine.
Really confused by this constant shut down on profanity from YouTube to almost force no swearing (not talkin during intros or saying fuck in vids).
There's a YouTube kids app for a reason…right? I also really don't think advertisers care as much as they think.
Glavni problem tiči v temu, da teh starejših videov ustvarjalci enostavno ne morejo popraviti in so zdaj prepuščeni nemilosti Googlovih algoritmov. Streamerka Kruzadar je dobro povzela situacijo, saj res ni jasno to Googlovo obnašanje glede preklinjanja, saj za najmlajše že obstaja namenska verzija YouTube Kids, ki je bila ustvarjena ravno zaradi takšnih situacij, a očitno oglaševalci zahtevajo takšno cenzuro tudi na osnovni platformi.
No, bilo je lepo, dokler je trajalo, vendar pa mora vsega lepega enkrat biti konec. Včeraj je v svetu tehnologije udarila minuta molka, saj je Microsoft uradno zaključil podporo za zdaj že legendaren operacijski sistem Windows 7, ki se je rodil leta 2009 in je bil tisti pravi naslednik sistema Windows XP, medtem ko bi na vmesni poskus Windows Visto najraje karseda hitro pozabili.
Windows 7 je sicer že dolgo nazaj postal tako zastarel sistem, da ga je Microsoft nehal uradno podpirati že leta 2020, a takrat je odprl dodatno podporo, za katero so uporabniki morali odšteti evre. Sicer dvomimo, da je za to plačeval kakšen navaden uporabnik PC-ja, saj je bila storitev bolj namenjena podjetjem, ki so v pisarnah in tovarnah držale programsko opremo, ki je bila specifično namenjena za Windows 7.
Včeraj se je tako ugasnila tudi ta razširjena podpora, tako da je operacijski sistem Windows 7 tudi uradno mrtev, Microsoft pa je v isto krsto stlačil še Windows 8 in 8.1, ki ne bosta deležna takšne razširjene podpore, kot jo je bila deležna sedmica.
Windows 7 je bil tako priljubljen zaradi svojega res fino zamišljenega uporabniškega vmesnika, ki je bil preprost, hiter, Aero tema z učinki prozornosti pa so bili preprosto seksi. Osmica se je nato lotila predelave vmesnika in je vpeljala neke ploščice z aplikacijami, ki pa so bile nepregledne in so bolj sodile na telefone in se tam uspešno odrezale – a je Microsoft nato ukinil tudi izdajanje mobilnih operacijskih sistemov in je presedlal na Android.
Težko je sicer oceniti, koliko igričarjev še danes vztraja na teh ostarelih operacijskih sistemih, a dvomimo, da ravno veliko. Zadnja anketa iz strani Steama je pokazala, da Windows 7, 8 in 8.1 napajajo dobra 2 % igričarske baze in če se najdete med njimi, potem je zdaj res skrajni čas za nadgradnjo, saj zdaj vsi trije operacijski sistemi ne bodo prejeli posodobitev, pa četudi hekerji odkrijejo kakšno res veliko ranljivost.
Microsoft na svoji uradni strani priporoča nadgradnjo na Windows 11 ali pa vsaj na Windows 10 – ta bo uradno podprt do oktobra 2024.
Razvijalec Team Ninja je zdaj že stari maček igričarske industrije, saj njegovi začetki segajo v leto 1995, na začetku svoje kariere pa se je studio proslavil s serijo iger Ninja Gaiden. To so bile izjemno težke igre, ki so od igralca zahtevale taktični pristop do vsake situacije in dobre reflekse, te prvine pa so ohranili tudi skozi izdajanje svojih naslednjih naslovov, kamor lahko vpišemo igri Nioh 1 in 2 ter Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin.
Skratka, Team Ninja izjemno uživa pri temu, da svoje igralce dodobra spoti in v to smer gre tudi njihov naslednji naslov Wo Long: Fallen Dynasty. Tako kot vse njihove igre doslej, se bo tudi ta odvijal v vzhodnih azijskih deželah, le da bomo v tem primeru skočili v obdobje antične Kitajske, zgodovina pa bo v tej igri podkrepljeno z lepo dozo fantazije, saj se v igri ne bomo borili samo proti vojakom, ampak tudi proti celi zalegi takšnih in drugačnih pošasti.
Spletna stran IGN se je dokopala do zgodnjega preizkusa igre in za te namene so za nas pripravili dva nova igralna posnetka, ki pokažeta nekaj praktičnega igranja. V prvem se naš junak sprehodi skozi potko, obdano z bambusom, nakar sredi poti naleti na dokaj tečnega nasprotnika, kasneje pa se mora spopasti še z neko obliko hitrega ježa, le da je ta očitno hudo mutiral.
Kakor lahko vidimo bo tudi Wo Long: Fallen Dynasty obdržal nekatere vidike njihovih prejšnjih iger, saj je boj presneto hiter in veliko šteje pravočasno pariranje udarcem, ki nasprotnika odpre našemu lastnemu zamahu. Wo Long: Fallen Dynasty sicer kljub spremembi okolice še vedno močno spominja na igre Nioh, saj bodo stopnje spet bolj linearne in grafična podoba vas ne bo ravno odpihnila.
V drugem posnetku si lahko ogledamo šefovski spopad proti ogromni pošasti Aoye. Pozorni igralci boste morda opazili, da za razliko od Nioha, tule ni merilnika kondicije, tako da se vam ne bo treba ukvarjati vsaj s tem. Kondicijo bo zamenjal “spirit”, ki ga boste dobivali ob uspešnih udarcih in ga trošili ob izrabljanju specialk, če pa boste pretiravali in vam tega duha zmanjka, pa boste za nekaj sekund omamljeni in tako v veliki nevarnosti.
Šefovski spopad mi sicer ni preveč všeč, saj je na zaslonu čisto preveč zmede – od pošastkovega krzna, njegovih napadov in letenja okoliških kamnov težko razločiš, kaj se sploh dogaja in včasih nimaš pojma, kdaj udariti in kdaj se izmakniti in kdaj parirati. Vendar pa je morda praksa drugačna od gledanja posnetka, tako da bo treba zadevo ročno preizkusiti.
Wo Long: Fallen Dynasty izide 3. marca 2023, na voljo pa bo tudi za prejšnjo generacijo konzol.
O umetni inteligenci smo spisali že marsikaj, a tema pogovora se je v teh člankih vrtela okoli orodja ChatGPT, a to ni edina umetna inteligenca, ki te dni dviga obrvi in pri nekaterih tudi upravičeno zbuja skrbi. Microsoft je namreč nedavno predstavil svoj lastni projekt VALL-E, ta pa se ukvarja z nalogo prepričljivega oponašanja kateregakoli človeškega glasu.
Microsoft have announced their AI "VALL-E"
Using a 3-second sample of human speech, it can generate super-high-quality text-to-text speech from the same voice. Even emotional range and acoustic environment of the sample data can be reproduced. Here are some examples. pic.twitter.com/ExoS2VWO6d
VALL-E za svoje delovanje potrebuje samo zvočni posnetek človeškega “originala”, ta posnetek pa je lahko kratek samo 3 sekunde. To je dovolj za spočetje prepričljive imitacije, za katero bo res treba naprezati ušesa, da boste v njej prepoznali nekaj robotskega. Morda je najbolj impresivno dejstvo, da VALL-E za svojo nalogo ne potrebuje kakšnega res kvalitetnega zvočnega izvirnika, saj svojo nalogo dobro opravi tudi v situacijah, kjer je avdio zajet preko telefonskega razgovora. V takšnih primerih ne povzame samo govora človeka, ampak primerno poskrbi tudi za popačenje zvoka, kar na koncu izda prepričljivo zvočno sliko.
Avtorji te umetne inteligence pravijo, da je bil VALL-E svojih sposobnosti naučen preko študiranja zvočnih posnetkov, ki so skupno trajali 60.000 ur. To je za magnitude več od sorodnih izdelkov, ki so do sedaj poskušali oponašati človeški govor in ravno zaradi tega razloga je njegovo govorjenje tako prepričljivo in nerobotsko.
Tako kot pri ChatGPT-ju so se seveda takoj začele pojavljati skrbi, kako bo VALL-E vplival na sodobno družbo. VALL-E sicer ni na voljo za preizkus, saj si lahko na uradni strani Githuba samo ogledate razne primere zvočnih pretvorb. Vendar pa je že ChatGPT pokazal, da se da njegove sposobnosti uporabiti za veliko več kot za samo pogovore, saj zna zadeva pisati spise, članke in celo popravljati kodo. Nekdo je pred kratkim zadevo vpeljal celo v svet iger, kar je začelo risati temno prihodnost za vse avtorje in prevajalce, ki si s tem danes služijo kruh, kmalu pa zna biti njihovo delo samo še stvar umetnih algoritmov.
Tudi VALL-E zna izmakniti marsikakšen poklic – v nevarnosti znajo biti vsi tisti zvočni govorci, ki s svojimi glasilkami v reklamah, napovednikih, animiranih filmih in igrah sestavijo neločljiv del izkušnje. Sicer nekako dvomimo, da zna VALL-E dostaviti takšen mojstrski nastop, ki ga je pričaral Christopher Judge v igrah God of War, vendar pa je čar umetne inteligence nenehno učenje in kdo ve, kam lahko poseže VALL-E.
Je pa jasno eno: umetna inteligenca postaja neločljiv del naše realnosti in nanjo se bo treba prilagoditi. Zagotovo se že pišejo novi zakoni in kaj hitro znamo dobiti tudi takšnega, ki bo z avtorskimi pravicami preprečeval oponašanje preko umetne inteligence. Treba bo pa upoštevati tudi nevarnosti, saj kmalu nikomur ne bo preprečevalo, da vas pokliče po telefonu in vas s prepričljivim oponašanjem glasu vašega bližnjega pripraviti do tega, da mu izdate podatke glede vaše kreditne kartice.
Ena najbolj popularnih serij na Netflixu se vrača že naslednji mesec in pretočni gigant je pripravil prvi uradni napovednik serije You, ki nas bo v četrtem poglavju poslala v raziskovanje Londona.
Tam se bo znašel naš dobro znani psihotični junak Joe Goldberg, večni romantik, ki ne pozna besede ne in njegov najljubši hobi je od vedno bil in očitno tudi bo zalezovanje lepih deklet. Joe ima na začetku vedno dobre namene, a sčasoma njegova obsesija pripelje do umorov, ki na koncu pokončajo tudi njegovo izvoljenko. Zaradi tega se je moral že večkrat preseliti in iz New Yorka je skočil v Los Angeles, nakar se je odpravil v raziskovanje Evrope. Zadnji kadri tretje sezone so sicer namignili, da bo Joe skočil v Pariz, a novi napovednik je za novo lokacijo zakoličil London.
Tam se bo Joe preizkusil v vlogi profesorja, ki bo iskal sveže začetke s svežim imenom Johnathan Moore. Joe poskuša biti nekaj časa normalen, a kmalu se vrnejo stare navade izbiranja deklet, zaradi tega pa se zaplete v norosti elite Londona, ki jim je denar zadnja skrb na svetu. Vendar pa tokrat ni vse tako kot prej, saj se je pobijanja bogatunov lotil nov skrivnostni ubijalec, znan samo pod imenom Eat the Rich Killer, ta pa si je med drugim za tarčo vzel tudi našega sveže pečenega profesorja.
Sprememba formule je bila v 4. sezoni nujna, saj je seriji v prejšnjem poglavju kvaliteta opazno padla in začele so se odvijati situacije, ki so bile tudi za to dokaj noro serijo preveč za lase privlečene. Morda zna ta sprememba, kjer se mora Joe boriti proti nekemu drugemu morilcu, prinesti tisto prepotrebno svežino, ki bo nato sprožila povod za nadaljnje sezone.
Tako kot je zdaj v modi, bo tudi You svojo sezono razdelil na dva dela. Prvi del izide 9. februarja, drugi pa točno mesec kasneje, 9. marca – oba dela bosta štela po pet epizod.
Je “kinematografski napovednik” pravilni slovenski prevod angleškega “cinematic trailer”? Kdo bi vedel, ampak temu pri nas tako zdaj rečemo in prihajajoča igra Forspoken je včeraj dobila svojega.
Založnik Square Enix pri promociji Forspokena doslej ni imel preveč sreče. Še se spomnimo tistega napovednika, ki je bil tako cringe, da je brž postal predmet internetnega norčevanja, za igro pa so na konzoli PlayStation 5 izdali tudi demo, a ta je pri igralcih pustil dokaj mešane vtise.
Takšni mimosunki pri marketingu povsem sveže franšize lahko pustijo hudo finančno luknjo, a videti je, da Square Enix verjame v svoj izdelek, zato so zanj izdali včeraj nov napovednik, ki zaradi produkcije zagotovo ni bil poceni. Iz napovednika sicer ne boste izluščili kakšnih sila pomembnih informacij, saj junakinja Frey večino časa beži pred sicer čudovito in malce groteskno ustvarjenimi jeleni, sproža nekaj posebnih moči in se na koncu zaluča proti nekemu sovragu, ki lebdi v zraku s pomočjo pernatih kril – Square Enix je enostavno obseden s humanoidnimi kreaturami s krili, ki jih tlači v praktično vsak svoj izdelek.
Forspoken nas bo postavil v magični svet Athie, v katerega naša junakinja zatava bolj naključno in na začetku ji ni preveč jasno, kaj se sploh dogaja okoli nje. A ne mine dolgo, da se zave svojih posebnih moči, nakar začne preko hitrega tekanja in nekajmetrskega skakanja v zrak premagovati ovire, vmes pa se spusti tudi v napete spopade proti nasprotnikom, ki vsi po vrsti nosijo zanimive in unikatne dizajne.
Kako bo zadeva videti v praksi bomo videli ob izidu, ta pa se bo zgodil 24. januarja. Forspoken bo na voljo samo na konzoli PlayStation 5 in PC-ju, pri obeh sistemih pa bo zanjo treba odšteti 80 €.
Založnik Microsoft ima za leta 2023 napovedanih kar nekaj večjih projektov, vendar pa nobeden od njih še nima zakoličenega točnega datuma izida. Lastniki konzol Xbox Series S in X te dni potrpežljivo čakajo na kakšno večjo konferenco, saj je Microsoft svojo zadnjo spočel poleti, na podelitvi The Game Awards pa ga sploh ni bilo.
Nove govorice iz strani Windows Central, ki so videti dokaj verodostojne, pravijo, da bo Microsoft 25. januarja končno pokazal, česa vsega se lahko igralci veselijo v prvi polovici tega leta. Predstavitev naj bi nosila uradno ime Xbox Developer_Direct, ta pa se bo vrtela okoli iger, ki jih delata Xbox Games Studios in Bethesda.
Specifično naj bi beseda tekla o igrah Redfall, Forza Motorsport in novi vsebini, na kateri dela razvijalec ZeniMax Online Studios, ki še vedno izdaja vsebino za MMO The Elder Scrolls Online. Poleg tega naj bi se dotaknili tudi prihajajoče igre Minecraft Legends na kateri delata Mojang Studios in Blackbird Interactive, to partnerstvo pa bo spočelo akcijsko strategijo, ki bo postavljena v znani okoliš kockastega Minecrafta.
Verjetno ste opazili, da na tem seznamu prikazanih iger manjka Starfield, a to samo zato, ker naj bi Microsoft zanj načrtoval ločeno konferenco, kjer bi bile vse oči usmerjene samo v to igro, tam pa bomo najverjetneje dobili tudi potrjen datum izida, ki ne bo več samo “enkrat v prvi polovici 2023”.
This should be a fun week, excited for the days to progress! 💚
Da je nekaj na tej konferenci je potrdil tudi šef Xboxovega marketinga Aaron Greenberg, ki je na Twitterju zapisal, da bo tole zabaven teden.
Od naštetih iger je izidu najbližje verjetno Redfall. Prvoosebna streljačina, ki jo bomo lahko igrali samotarsko ali pa v družbi prijateljev, je plod dela studia Arkane, izšla pa naj bi maja letos. Razvijalec je nedavno izjavil, da Redfall niti ni tako podoben igri Left 4 Dead, kakor so sprva vsi upravičeno mislili, ampak je bolj sorodna naslovoma Far Cry 2 in STALKER.
Igra Red Dead Redemption 2 je dober dokaz tega, česa vsega je spodoben sodobni razvijalec, ki v svojih vrstah vsebuje ogromno talenta in praktično neomejen proračun. Rockstar je svoj zadnji večji naslov svetu pokazal zdaj že dolgih 5 let nazaj in igralce ter kritike očaral z naravnost neverjetnimi podrobnostmi sveta, ki jih igralci še danes odkrivajo postopoma.
Leta nazaj smo debelo gledali v podrobne animacije vsakega našega opravila, zraven pa se čudili temu, da svetloba sonca dejansko sije skozi ušesa likov in da ubite živali zraven ceste s pretekom časa začnejo gniti, dokler od njih ne ostane samo okostnjak.
Od takrat je preteklo pol desetletja, med igranjem pa lahko še vedno naletimo na zadeve, ki mnogo sorodnim razvijalcem ne bi prišle niti na pamet, da bi jih animirali in vključevali v svojo igro. Kar nekaj teh je popisal YouTube kanal Brother Foller, ki je v objektiv kamere zajel orla, ki iz reke dejansko odnese ribo in nato z njo odleti stran, a obstajajo še bolj bizarne stvari. Če v restavraciji pogledate NPC-je med kosilom, lahko dejansko vidite, kako si ti realistično režejo kose mesa in ta nato izgine iz krožnikov, ko ga oseba konzumira.
TikToker bigsherpa je med raziskovanjem sveta naletel na delavce, ki so ravno sredi sestavljanja proge in če si od blizu ogledamo enega, ki v progo zabija ogromen žebelj z macolo, lahko dejansko vidimo, kako ta postopoma izginja v progo in ko je enkrat delo opravljeno, se delavec premakne na naslednjega in zopet nadaljuje z zabijanjem žeblja.
To so majhne stvari, ki jih med preigravanjem marsikakšen igralec sploh ne bo opazil, a po drugi strani ogromno pridodajo k ustvarjanju občutka živega sveta. Res je škoda, da je Rockstar v ta projekt zlil tako veliko denarcev in razvojnega časa, a je zdaj nad njim očitno dvignil roke. Red Dead Redemption 2 denimo še vedno ni prejel nadgradnje za trenutno generacijo konzol, tako da se je treba na konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X treba zadovoljiti z nizko ločljivostjo in 30 sličicami na sekundo, po štirih letih pa je tudi izginilo kakršnokoli upanje za DLC.
Umetna inteligenca ChatGPT je trenutno najbolj vroča tema tehnološke industrije, saj je to zadeva, ki ni samo nek koncept, ampak orodje lahko preizkusi vsak in to popolnoma brezplačno. Ljudje so tako lahko praktično preizkusili določene vidike umetne inteligence, s katero pa preko tipkanja v pogovornih oknih samo praskamo po površini vsega potenciala.
Delo se je že začelo na bolj napredni uporabi teh umetnopametnih algoritmov in enega od teh je pokazal YouTuber Bloc. Ta je v igri Mount & Blade: Bannerlord ustvaril po meri prirejen svet, kateremu je vcepil ogrodje svoje zgodbe, nato pa je v igro vgradil še sposobnosti ChatGPT-ja, ki je prevzel nalogo dialogov naključnih NPC-jev.
Zgornji video lepo prikaže, česa vsega je zmožna takšna prenovljena izkušnja igranja. Med raziskovanjem vasice lahko stopimo do navadnega vaščana, ki sploh nima svoje imena, in mu preko pogovornega okna zastavimo kakršnokoli vprašanje. Navadno imamo pri RPG igrah za kaj takšnega na voljo izbiro različne, že vnaprej spisane vrstice dialogov, tule pa moramo dejansko uporabiti tipkovnico in stipkati naša vprašanja. In vaščan nam nato dinamično odgovori in to hudo prepričljivo, saj umetna inteligenca upošteva zgodovino tega ustvarjenega sveta in dogodke, ki se trenutno dogajajo v bližini.
To privede do situacij, ki jih v igrah do sedaj še nismo videli. Neka vaščanka nam denimo odgovori, da je po poklicu kovačinja in da je to nalogo prevzela zaradi smrti svojega moža, saj s tem lahko preživlja svojo družino. Spet nek drug vaščan nam potoži o smrti svojega sina, ko pa ga vprašamo, če si želi z nami na pot maščevanja, nam odvrne, da se ne zna bojevati in da mora skrbeti za svojo kmetijo, da pa bo obvestil druge krajane in morda se nam pridruži kdo od njih.
Bloc je na temu projektu delal samo nekje tri dni, a že zdaj je izkazani potencial naravnost neverjeten. Seveda so tule nekatere napake, saj denimo ChatGPT za svoje odgovore potrebuje preveč časa in glasovno podajanje je pri takšnih dinamičnih odgovorih trenutno še nemogoče, a vse to se bo izboljšalo skozi nadaljnje interakcije. Vendar pa nam po drugi strani da ChatGPT možnost sanjanja o resničnih, živih svetovih, kjer imajo NPC-ji svoje unikatne dialoge, dnevne opravke in ponujanje unikatnih izkušenj, ki se bodo razlikovale od igralca do igralca. Tudi glasovno podajanje ne bo prevelika ovira, saj umetna inteligenca zmore tudi to, le poskrbeti je treba, da so ti elementi povezani med sabo.
Zadeva je kar malce strašljiva in čeprav je logično, da nič ne more nadomestiti dobre, vnaprej spisane zgodbe in dialogov, zna ChatGPT vseeno poskrbeti za obstranske zadeve pri kovanju iger, s tem pa morebiti tudi skrajšati časovni razpon pri izdelavi posameznih iger.
Harry Potter in Bradavičarka sta te dni res že stara, saj je od zadnjega filma preteklo že 12 let, od tiste prve knjige pa že cela večnost. Vendar pa je Harry Potter izročilo še danes tako popularno kot njega dni, saj v trgovinah še vedno gledamo v razne skodelice in majice z Bradavičarko, navdušenje pa se je preselilo tudi med igre. To dobro dokazuje prihajajoča igra Hogwarts Legacy, ki je trenutno najbolje prodajana igra na Steamu.
Že dolgo nismo na prvem mestu Steamove lestvice prodaje gledali naslova, ki v bistvu še ni izšel in trenutno se v bistvu prodajajo samo prednaročila. To je za ta naslov velik dosežek, saj založnik Warner Bros. sploh še ni začel tiste svoje prave prodajne akcije, saj je zadeva od izida oddaljena še dober mesec in bo za igranje na voljo šele 10. februarja.
Vendar pa je igralcem za takšne zadeve očitno vseeno. Za prodajo so bili očitno dovolj že vzdušni igralni napovedniki, ki prikažejo ustvarjanje lastnega čarodeja, ki ga boste nato lahko popeljali skozi učne lekcije na Bradavičarki, igra pa nam bo prav tako omogočala prosto raziskovanje šole in bližnje okolice, grafična podoba pa že zdaj navdušuje.
Prodaja gre za med in to kljub nedavnemu spletnemu kreganju glede podpore tega naslova in pisateljice J.K. Rowling, ki sicer pri stvaritvi tega naslova ni sodelovala, vseeno pa bodo denarci od prodaje romali tudi na njen račun. Zaradi njenih kontroverznih izjav glede skupnosti LGBTQ je veliko ljudi pozvalo k bojkotu igre, a zdi se, da so ti pozivi naleteli na gluha ušesa.
Hogwarts Legacy na Steamu izide 10. februarja in to celo po stari ceni 60 €. Na voljo je tudi dražja inačica Deluxe Edition, pri tej verziji pa dobite nekaj priboljškov in možnost zgodnjega igranja, saj se bo lastnikom te inačice igra odklenila že 7. februarja. Najbolj zagreti oboževalci so bodo omislilo igro na konzolah PlayStation 5, a tam že osnovna verzija stane 75 €, medtem ko je Deluxe 85 € – v zameno za te dražje cene pa boste prejeli ekskluzivno vsebino, ki vključuje posebno trgovino Hunted Hogsmeade Shop in dodatno temnico.
Priljubljeni YouTuber videogamedunkey se je lani septembra odločil, da ima dovolj samo delanja humorističnih prispevkov iz raznoraznih naslovov in da želi pri njihovih kreacijah držati bolj odločilno vlogo. Skupaj z ženo sta se zato odločila splaviti svojo založniško hišo BigMode, primarni namen te pa je denarno podpreti tiste indie naslove, ki nosijo veliko potenciala in potrebujejo dodatno finančno zalogo, da pridejo do cilja.
Najava BigModa je znotraj igričarske industrije sprožila kar nekaj burnih debat. Dunkeyjeva najava je bila malce nerodna, saj svojega novega podjetja ni znal ravno dobro podati in ustanovitev BigModa je najbolj zagovarjal z besedami, da je sam preigral že ogromno iger in da želi zalagati samo dobre naslove in ne tiste, ki ne nosijo potenciala. Kritiki so bili zato mnenja, da se Dunkey podaja na to pot povsem brez izkušenj in da se zna veliko indie razvijalcev pri njemu opeči, saj se možakar ne zaveda, kaj vse spada v izdajo nove igre – pa četudi je ta samo indie in zahteva manj proračuna.
YouTuber pa kljub kritikam nadaljuje svojo pot in BigMode je nedavno najavil svoj čisto prvi projekt, ki bo postala platformščina Animal Well.
Tole bo pikslasta 2D igra, kjer boste skozi različne stopnje vodili majno, rjavo packo, ta pa bo lahko preskočila marsikakšno oviro, bežala pred sovražniki in celo sprožala nekatera primitivna orožja. Igra bo nelinearna, tako da se boste lahko odpravili v več različnih smeri, na poti pa vas bo čakalo kar nekaj ugank, ki bodo preprečevale pot naprej.
Animal Well je na prvi pogled videti kot tipična pikslasta 2D igra, ki jih ima Steam že milijon, vendar pa vseeno od konkurence odstopa po nekaterih unikatnih vizualnih elementih, celotna igra pa je tudi plod dela samo enega človeka.
Animal Well še nima datuma izida, na Steamu pa si lahko zadevo dodate pod seznam želja. Zanimivo je tudi to, da bo igra izšla zgolj na PC-ju in konzoli PlayStation 5, čeprav je vizualna podoba takšna, da bi lahko igra tekla tudi na veliko šibkejših zadevah. Morda je tule vlogo igral ravno Dunkey, ki je po duši igričar in bi rad projekte čimprej preselil na najnovejše platforme in pustil prejšnjo generacijo konzol zadaj, vendar pa si bo s tem odrezal tudi nekaj potencialnega dobička.
V prejšnjem letu se je dalo čutiti kar nekaj pomanjkanja glede izidov visokoproračunskih AAA iger. Nekaj smo jih sicer dobili, a veliko manj kot prejšnja leta, razlog za to sušo pa je veliko razvijalcev in založnikov pripisalo krizi s koronavirusom, ki je industrijo za nekaj časa preprosto zmrznil.
Vendar pa zamude pri izdaji ne gre pripisati delu od doma, ampak tudi splošnemu delovanju igričarske industrije, ki v zadnjih letih proračune za izdelavo AAA naslovov napihnila do naravnost že komičnih postavk. Prav tako pa igralci dandanes od novejših naslovov zahtevajo veliko: fantastično grafično podobo, dobro umetno pamet, ogromne svetove, kjer ti nikoli ne postane dolgčas in glasovno podajanje, kjer se pričakuje tudi kakšnega Hollywoodskega igralca.
Za razvoj večjega enoigralskega naslova je tako treba vložiti stotine milijonov evrov, vendar pa denar ne reši vseh težav, saj preprosto potrebuješ tudi talentirane programerje, teh pa ni nikoli dovolj. Bog ne daj, da se slučajno nato v razvoju kaj ne zalomi, saj gre lahko narobe sto stvari in mimogrede moraš v koš vreči leta razvoja. Posledica tega so dolgi razvojni cikli, v katere se je ujelo že več studiov in projekti kot so Dying Light 2, Resident Evil Village, Final Fantasy 7 Remake so za svojo izdajo potrebovali veliko več časa, kot je bila sprva načrtovano.
Fun fact: Video game production cycles have gotten so long that if a big-budget game studio started working on a brand new project today, it would likely be for the PlayStation 6
Res je, da takšni daljši razvojni cikli niso neka novost, saj imamo iz preteklosti več takšnih slavnih primerov: Diablo 3 je bil v razvoju 11 let, L.A. Noire pa 7. Vendar se zdi, da v zadnjih letih dobivamo čedalje več zamud in če je bil včasih standard za razvoj nekje 4 leta, je zdaj to nekje 5 ali 6 let.
Takšnega razmišljanja se je lotil tudi priznani novinar Jason Schreier, ki je v zanimivem tvitu zapisal, da če bi se nek sodobni studio ta hip spravil od čiste nule delati novo AAA igro, bi verjetno že moral načrtovati izid na konzoli PlayStation 6.
Izjava se morda sliši smešna, še posebej glede na dejstvo, da PlayStation 5 še vedno ni dostopen kar v vsaki trgovini, a ta konzola je zdaj že stara 2 leti in Sony že zagotovo načrtuje naslednika. Sony je nedavno neuradno potrdil, da bo PlayStation 6 izšel nekje v 2028, to pa se sklada s prej omenjeno Jasonovo tezo, saj bi nova igra za razvoj potrebovala ravno nekje 5 let, kar izid postavi v 2028.
Even at our small studio we seem to be on a one game per console life cycle schedule. It takes a long time to concept, prototype, develop, test, release, bug fix, port, bug fix, etc.
Especially if you’re trying to do something you haven’t done before.
Iz Jasonove izjave se je nato razvila zanimiva debata, ki so se je udeležili tudi dejanski razvijalci iger. Eden od teh je bil Phillip Tibitoski, ki je ustanovil studio Young Horses, ta pa je ustvaril indie naslove kot sta Bugsnax in Octodad. Phillip je zapisal, da je njihov studio majhen in njihovi projekti manjši, a tudi oni na eno generacijo konzol targetirajo eno samo igro, saj je za en naslov preprosto treba narediti preveč dela, da bi lahko sproti vrinil še kak projekt.
Če to drži, potem lahko ven potegnemo nekaj smešnih, a žalostnih zaključkov. Čisto mogoče je, da bo nova Elder Scrolls igra zamudila trenutno generacijo konzol, kar bi tudi pomenilo, da bi med Skyrimom in naslednjim delom Elder Scrolls serije zaživeli in umrli kar dve generaciji konzol. Fallout 5, ki naj bi izšel za Elder Scrolls 6, pa lahko trdno postavimo v naslednjo generacijo konzol in kdo ve, če ga bomo s tem tempom videli pred 2030.
Razvijalec Piranha Bytes je 20 let nazaj pošteno spremenil razvoj RPG izkušenj, saj je takrat na svet privekal majhen naslov Gothic, ta pa si je upal v temu žanru inovirati. Dostavil je temačno zgodbo, kjer igramo neznanega zapornika, ta pa je na začetku prava mevža in pokonča ga lahko že malce večja podgana. Vendar pa s pridnim igranjem in nabiranjem izkušenj postopoma dvigujemo našo moč in na koncu naša bridka sabljica potolče celo zalego Orkov, občutek pri temu postopnem napredovanju in premagovanju nekdaj nepremostljivih ovir pa je naravnost božanski.
Igralna srž originalnega Gothica in njegovega nadaljevanja Gothic 2 je še danes zabavna, a grafična plat in nekatere animacije so za novejše igralce prava muka. Založnik THQ Nordic bo te težave poskušal odpraviti s predelavo originalnega Gothica, za katerega smo letos dobili nov napovednik, a še vedno nismo videli kakšnega pravega igranja, datum izida pa prav tako ostaja neznanka.
With the year coming to an end, we want to thank each and every single one of you for your overwhelming support. Gothic wouldn’t have become what it is today without all of you.
Morda pa bomo pred izidom predelave dobili obnovljeno verzijo drugega dela, ki ga bomo lahko prvič igrali še nekje drugje kot pa samo na PC-ju. Namig, da se morda pripravlja ravno takšna predelava, nam je podal uradni Twitter račun Gothica, ki je 30. decembra zaželel lepe novoletne želje, zraven pa smo na sliki še videli konzolo Nintendo Switch, ki poganja začetek igre Gothic 2.
Slika nam pove dve stvari. Da je očitno nekomu, bržkone pri novem razvijalcu Alkimia Interactive, ki tudi dela na predelavi originala, uspelo preseliti Gothic 2 na Nintendo Switch in da si ta isti lasti doma slaboritno figurico iz igre, ki je ne najdemo v prodaji. Zadaj lahko vidimo tudi fizično izdajo odličnega moda The Chronicles Of Myrtana: Archolos, ki se je lani pri nas uvrstil med najboljše igre leta.
Uradne najave še ni bilo, a zna se kmalu zgoditi. Gothic 2 je navsezadnje res stara igra, ki bi tekla tudi na telefonih, problem je samo predelava nadzorne sheme, ki ni bila nikoli prestavljena na kontroler. Vendar tudi to ni takšna ovira, saj za Gothic že obstaja takšen mod zGamePad, ta pa celoten uporabniški vmesnik priredi za igralni plošček.
Gothic morda resda še ni potrjen, a ta mesec bomo vseeno dobili eno predelavo klasike izpod rok razvijalca Piranha Bytes. 24. januarja bo namreč izšla manjša predelava igre Risen, ki sicer ni videti preveč grafično nadgrajena, a bo prvič izšla na konzolah PlayStation 4, Xbox One in Nintendo Switch.
Tudi leto 2023 bo očitno bogato z raznimi modi za igre, saj bo letos izšel ambiciozen projekt Fallout: London, ki bo tako očitno postal tudi prva večja modifikacija znotraj pogona igre Fallout 4. Za takšen dosežek je tudi že skrajni čas, saj je Fallout 4 danes star že 8 let in tudi temu pogonu so se počasi začela kazati leta.
Fallout: London bo glede na vse do sedaj razkrite informacije naravnost ogromen projekt. Dogajanje nas bo tokrat preselilo v okolico Londona, to pa bo s sabo potegnilo cel kup zanimivih in spremenjenih igralnih prvin v primerjavi z originalno kampanjo. Ekipi je uspelo doseči celo stvari, ki so se izmaknile Bethesdi, kot je denimo povsem delujoč vlak, ki nas bo selil med različnimi lokacijami, te razdalje pa bomo prečkali povsem brez nalagalnih zaslonov.
Razvijalec je ta predstavitveni video izkoristil tudi za najavo povsem frišnih nasprotnikov, ki jih nismo videli v nobeni do sedaj izdani Fallout igri. Pozornost tule privlečejo predvsem rdeči roboti na dveh kolesih, ki nosijo obliko angleških poštnih nabiralnikov, le da tukaj v sebi skrivajo dodatne nevarnosti, kot je krožna žaga v eni roki in ogromna robotska dlan, ki vas lahko prijetno stisne v objem. To ni edini novi robot, saj vam bo težave povzročal še Walker, ki je v bistvu morska mina na dveh nogah, ta pa bo na vas navalila v ravni črti, čemur sledi velika eksplozija.
Video pokaže tudi nekaj nove okolice in med lokacijami se bomo selili tudi preko motornega čolna, na njem pa nas bo zabaval robotski kompanjon, ki je očitno sestavni del tega plovila.
Skupno gledano je Fallout: London videti kot profesionalno zasnovan izdelek in morda je to dober kandidat za najboljši mod leta 2023. Kdaj izide še ni točno znano, bi pa naj se to zgodilo še enkrat letos.
Tako kot lani, smo tudi letos za vas pripravili seznam najboljših naslovov in iger, ki so nas najbolj razočarale v igričarsko bolj siromašnem letu 2022.
Najprej se bomo dotaknili negativne strani, torej tistih naslovov, ki so nosili veliko potenciala, ta pa je bil na koncu neizkoriščen. Teh 5 iger ne bi označili za zanič, saj je zagotovo lani izšlo cel kup podpovprečnih izdelkov, vendar za večino njih nihče niti ni imel upanja, da bo sploh kaj iz njih. Zato je tale seznam bolj usmerjen v igre, od katerih smo imeli velika pričakovanja, a se je očitno v razvoju nekaj zalomilo, zato smo dobili prazne izdelke, čigar prihodnost je zelo negotova.
Saints Row
Saints Row bi moral služiti kot ponovna vrnitev razvijalca Volition med bolj spoštovana imena igričarske industrije. Namen igre je bil ustvariti povsem svež začetek, kjer bi se poslovili od norosti prejšnjih delov, kjer smo med drugim celo postali superheroj, letali po zraku in se poskušali prebiti iz samega pekla.
Prenovljeni Saints Row bi se moral vrniti na bolj realna tla in to je razvijalcu tudi uspelo, a vmes se je nekako tudi izgubil čar prejšnjih iger. Nova zasedba junakov po karizmi preprosto ni bila dorasla prejšnjim, prav tako pa se me je med igranjem ves čas držal občutek, da so pisci scenarija vsebino na vse načine želeli prilagoditi novi generaciji najstnikov, pri tem pa so pogrnili kolikor so dolgi in široki.
Igra ima sicer svoje pluse, saj odprti svet Los Santosa ni povsem napačen in nekatere misije dejansko ponujajo nekaj zabave, saj bo pokanje zasledovalnih avtomobilov z bazuko vedno zabavno. Vendar pa bi bil lahko tale Saints Row veliko več, če bi Volition malce bolj uravnotežil resne in šaljive dele ter dodal tudi malce več napora v poliranje grafične podobe, ki se čuti zastarelo, končni vtis pa kazi tudi poplava hroščev.
Saints Row je ob izidu naletel na tako negativen odziv, da se je Volition sicer še nekaj trudil s popravki, kasneje pa je založnik najavil, da bo tale razvijalec združen z Gearboxom, kar bržkone pomeni, da se lahko poslovimo od DLC-jev in nemara tudi cele franšize.
Weird West
Kavbojska igra, kjer kavbojce mešamo s primesmi nadnaravnega, projekt pa nadzoruje Raphaël Colantonio, eden od izvršnih producentov studia Arkane, ki je v preteklosti delal na igri Prey? Ja, prosim!
Take stvari so se podile po moji glavi, ko je sveži razvijalec WolfEye najavil igro Weird West, ta pa spada pod žanr imerzivnih simulacij, ki je ena mojih najljubših igričarskih panog. Ob dnevu izida sem dobesedno odšteval minute do izida in nato hitro sprožil prenašanje podatkov in zagon igre, na koncu pa sem bil gromko razočaran.
Kot rečeno, ideja Weird Westa ni slaba, žal pa je bilo v projekt vpeljanih nekaj, vsaj meni osebno, nelogičnih igralnih elementov, ki so me begali ob izidu in mi še danes niso jasni. Največ v oči bode spremenjena perspektiva igranja, ki ga namesto iz prvoosebnega pogleda, zdaj zremo iz izometričnega kota. Igra zaradi tega ni pridobila ničesar – nasprotno, igralec izgubi na zatopljenosti v svet, kar je eden največjih grehov imerzivnih simulacij.
Druga napaka se tiče pristopa do različnih situacij. Lahko se sicer skrivamo in nasprotnike odstranjujemo enega za drugim, a je to naporno in čisto preveč nevarno, na koncu pa od tega nimamo nič. Lažje in bolj varno je preprosto postreliti vse kar leze in gre, saj je streliva več kot dovolj, nasprotniki pa niti niso tako nevarni. A tudi strelska akcija je bolj uboga, saj merek ponorelo skače naokoli in ko je boja enkrat konec si vesel – ne zaradi zmage, ampak bolj zaradi tega, ker se ti s tem ni treba več ukvarjati.
Weird West je po izidu dobil nekaj posodobitev in podporo za mode, eden od teh pa vpelje prvoosebni pogled. Ta ni povsem dodelan, a igra je takoj bolj privlačna, tako da ne vem, kaj je hodilo razvijalcu po glavi, da je igranje omogočil samo iz izometrične perspektive ali pa nam vsaj na začetku ni ponudil opcije preklopa pogleda.
Dying Light 2
Dying Light 2 je igra, za katero sem moral pred pisanjem tele lestvice trikrat preveriti, če je res izšla letos. Razvijalec Techland je namreč dostavil tako pozabljivo izkušnjo, da se je o njej nehalo govoriti samo mesec po izidu, kar glede na kvaliteto igre in dejstva, da je ta naslov izšel ob nekje istem času kot Elden Ring in Horizon Forbidden West, niti ni tako presenetljivo.
Kar je škoda, saj nisem bil edini, ki je za Dying Light 2 gojil veliko upanja. Originalna igra velja za eno najboljših pobijalščin zombijev v odprtem svetu, drugi del pa bi moral samo prečistiti igralno formulo in vse skupaj zapakirati v nadgrajeni grafični pogon.
A na koncu smo dobili zmeden izdelek, iz katerega se vidi, da mu je bilo izrezano ogromno vsebine, te pa je Techland nadomestil s ponavljajočimi nalogami in umetnimi ovirami, ki poskušajo razvleči igralni čas. Zgodba je bila že v originalu malce trapasta, a tule je naravnost butasta in nekateri zapleti so tako neumni, da se te hitro loti glavobol.
Neumne so tudi igralne prvine. Nekomu se je očitno zdela pametna ideja, da v igro, kjer večino časa tekamo po ulicah in plezamo po stavbah, vgradi merilnik vzdržljivosti, ki nam pojenja tudi ob plezanju. Rezultat tega je dejstvo, da na nekatere točke ne moremo sploh splezati, dokler svoj lik ne nadgradimo, zaradi česar te že na začetku mine želja po raziskovanju.
Potem so tu še druge genialne ideje kot je naprimer dejstvo, da se orožja hitro lahko uničijo, le da jih v drugem delu ne moremo popravljati, strelnih orožij pa sploh ni. Noči so zdaj veliko manj temne in nevarne, ves čas pa je treba tudi paziti na nek merilnik izpostavljenosti temi, kar med raziskovanjem doda samo še eno dodatno točko tečnosti.
Dying Light 2 je od izida prejel nekaj posodobitev, a vidi se, da ima zaradi negativnih kritik Techland veliko manj zagona za izdajanje posodobitev, zombijaško krono pa mu zna kmalu izmakniti Dead Island 2, ki je po napovednikih sodeč videti veliko bolj zabavno.
ELEX 2
ELEX 2 je igra, zaradi katere sem dokončno dvignil roke nad nekdaj mojim najljubšim razvijalcem – Piranha Bytes. Gre za studio, ki je 20 let nazaj spočel legendarni igri Gothic 1 in 2, a vse od takrat je njihova pot polna padcev in redkih vzponov. Razočarali so me z igro Gothic 3, nato navdušili s prvim Risenom, spet razočarali z drugim in tretjim delom in mi nato malce dvignili upanja z novo serijo ELEX.
Za ELEX 2 so bili spet polni obljub, kako bo to njihova najboljša igra doslej, a žal so bile to samo prazne obljube. Piranha Bytes je majhen studio, a to ni izgovor, da so dolgih 5 let in ogromen proračun, pri katerem je pomagala tudi nemška vlada, vrgli naravnost v smeti. ELEX 2 je bleda kopija prvega dela in za potrebe drugega dela je bila celo skopirana večina mape enice, le da je tule malce predrugačena in malenkost razširjena.
Vendar pa se od igralnih prvin prvega dela ni spremenilo nič in te so bile že v prvem delu zastarele. Boj je zaradi nekega razloga tule še slabši, zgodba neumna in liki iz prejšnjega poglavja skorajda neprepoznavni. V petih letih je nazadovala celo grafika, ki je slabša od enice, glasovno podajanje zopet na pol amatersko in animacije so zopet potrebne dodelave. Kljub tej ubogi grafični podobi se ELEX 2 celo drzne zatikati in tudi hroščem se ne da izogniti.
Igra je tak polom, da se mi je ni dalo niti opisovati, nad njo pa je očitno obupal tudi Piranha Bytes, ki je izdal nekaj popravkov, vendar pa je igra še vedno v slabem stanju, o kakšni novi zaplati pa nismo slišali že dolgo. Žal se zdi, da je edino upanje za kvalitetno Gothic izkušnjo treba iskati v rokah modderjev ali pa novega studia Alkimia Interactive, ki dela na predelavi prvega Gothica.
The Callisto Protocol
Največje razočaranje tega leta lahko brez dvoma nataknem igri The Callisto Protocol. Razvijalec Striking Distance Studios, skupaj s šefom Glenom Schofieldom je imela pomembno nalogo, saj je želela dokazati, da je žanr preživetvenih grozljivk še kako živ, Glen pa bi tako počastil spomin svojega bivšega studia Visceral, ki je nekdaj izdelal odlično serijo grozljivk Dead Space.
Vendar pa je nekje v razvoju šlo vse po zlu in The Callisto Protocol je na koncu dostavil igralno izkušnjo, ki je nezabavna, mestoma celo hudo tečna in se čisto preveč zgleduje po igrah Dead Space, brez da bi zraven dostavila tiste prvine, ki smo jih pri tistih igrah tako vzljubili.
Zgodba je neumna in prvotni zaplet je samo izgovor, da se znajdemo v zaporniški koloniji, ki so jo napadli mutantski ljudje, štorija pa nato postane še trapasta in na koncu ne dostavi ničesar. Vendar pa problemi niso samo narativni, saj je igra preprosto naporna za igranje. Za razliko od iger Dead Space, je streljanje tule bolj stranskega pomena, saj se je treba zanašati na pretepanje od blizu, to pa je povsem nedodelano in ob večih nasprotnikih preprosto ne deluje.
Potem je tu strašenje z “jump scare” momenti, slaba raznovrstnost pošasti in trapasto razporejene shranjevalne točke, zaradi katerih lahko izgubite tudi po 15 minut igranja. Da sploh ne omenim slabe optimizacije, zaradi katere je bila igra prve dni na PC-ju praktično neigralna in hroščev, ki jih razvijalec še vedno ni povsem odpravil. Celotna igra traja nekje 15 ur, pa še to se zdi dvakrat preveč razvlečeno, konec igre pa vas postavi samo nazaj v začetni meni – brez kakšnih statistik pobitih nasprotnikov, ponujena pa ni niti možnost ponovnega preigravanja preko opcije New Game+.
Striking Distance Studios je resda začel kmalu po izidu hitro delati na popravkih, a slabe igralne sredice na žalost ne bo mogla popraviti nobena posodobitev in upamo, da bo slab priokus še ta mesec popravila predelava prvega Dead Spacea.
Uporabniki konzol PlayStation 5 si te dni zaskrbljujoče manejo roke zaradi poročil neuradnih servisov, ki so v roke dobili že kar nekaj konzol, te pa so se pokvarile zaradi dokaj trapastega razloga.
Do not put your Ps5 upright, here is the result the liquid moves and the freezes are there pic.twitter.com/A4Do3TkcXk
Najprej je treba zapisati, da je tole bolj kot ne samo predmet govoric, ki jih Sony še ni uradno potrdil, tako da jih je pametno jemati z rezervo. Vseeno pa so se na spletu pojavila poročila, da konzole PlayStation 5 ni ravno pametno postavljati v pokončni položaj, saj naj bi s tem krajšali življenjsko dobo same konzole.
Razlog tiči v čipu APU, ki pri PS5 združuje procesorske in grafične naloge na eno samo mesto. Na temu stoji hladilnik, Sony pa se pri njunem spajanju odločil za tekočo kovino, namesto termalne paste, ki jo srečamo pri PC procesorjih. Slike iz strani servisov zdaj pravijo, da ta tekoča kovina pri nekaterih enotah noče ostati na svojem mestu in je začela cureti po matični plošči, kar je pripeljalo do pregrevanja in na koncu do okvare same konzole – vse te konzole pa naj bi med svojo uporabo stale v pokončnem položaju.
Takšno okvaro je v oktobru opazil tudi YouTuber TheCod3r. Neka konzola je v vertikalnem položaju stala več mesecev, medtem ko je bila zapakirana, ko pa so jo končno priključili na TV, se enostavno ni želela zagnati. Ko je zadevo odprl, je na matični plošči odkril ogromno pack tekoče kovine, kar je na koncu pripeljalo do kratkega stika. Tudi v Franciji so se pojavila podobna, zaskrbljujoča poročila in vsi priporočajo, da uporabniki svoj PlayStation 5 nemudoma prestavijo v ležeči položaj.
Koliko je ta zadeva razširjena ni znano in kot rečeno, Sony še ni uradno priznal kakšne napake v proizvodnji. PlayStation 5 je na trgu zdaj že več kot 2 leti in človek bi zato pričakoval več poročil o okvarah, a morda razlog tiči tudi v temu, da večina ljudi svoje konzole postavlja v ležeči položaj.
Vseeno pa je morda zaenkrat prestaviti konzolo v horizontalo – vsaj dokler te govorice niso povsem razrešene in če ste morda svoj PlayStation 5 uporabljali v pokončni obliki in je konzola nenormalno glasna tudi ob bolj preprostih igrah, zna to pomeniti težave pri hlajenju. Zaradi tega še ni treba takoj teči na servis, saj najprej poskrbite za to, da ima konzola dovolj prostora za hlajenje, vedno pa uporabite tudi priloženo stojalo, saj ta dvigne konzolo od tal, kar prav tako blagodejno vpliva na prezračevanje.
Leto 2023 se je komajda dobro začelo, a že imamo pred nami igro, ki očitno sledi stopinjam svojega vzornika Among Us in te dni nabira naravnost masivne številke igralcev, kljub temu, da je igra zunaj že vse od oktobra 2021.
Takšnih nepričakovanih uspešnic ne vidimo velikokrat in res omembe vredna sta bila dva projekta: Fall Guys in Among Us. Oba naslova sta se bolj ali manj rodila sredi pandemije koronavirusa, kjer ljudje niso imeli za početi drugega, kot pa zabavo iskati v večigralskih svetovih. Vendar pa sta si ti dve igri med sabo dovolj različni, da sta privabili dva različna žanra igralcev, medtem ko je Goose Goose Duck več kot očitno kopija Among Us, le da je razvijalec Gaggle Studios dodal nekaj svojih lastnih igralnih načinov.
Tudi vizualna podoba je med obema igrama zelo podobna, je pa razlika v igralnih junakih, saj tule ne nadzorujemo nekih barvnih pajacev v skafandrih ampak goske in race. Za vse te je razvijalec spočel cel kup preoblekic, kap in celo prdcev, zabavo pa lahko izkusite na sedmih mapah v petih različnih igralnih načinih.
Ena pomembna razlika napram Among Us je tudi pridnost razvijalca, ki neprestano izdaja novo vsebino ter tako skrbi za privlačnost igre, medtem ko se je Among Us pri tem močno upočasnil, kar je za “live service” naslov največkrat smrtna obsodba.
Največ pa je k popularnosti igre doprinesel nedavni prenos v živo iz strani Kima Tae-hyunga, pripadnika noro popularne korejske pevske skupine BTS. Ta je v igranje privabil naravnost masivno publiko, ki je s koncem novembra začela skokovito naraščati. Goose Goose Duck je v začetku novembra držal samo nekje 15k igralcev, nato pa je številka presegla 100k, včeraj pa dosegla rekordnih 563.677 istočasnih igralcev. To je tudi več od rekorda Among Us, ki je na višku slave dosegel “vsega” 447.467 igralcev. Among Us je takšne cifre dosegal dve leti nazaj, medtem ko je trenutna primerjava med obema naslovoma močno nagnjena v smer Goose Goose Duck. Dodajte k temu še dejstvo, da je Goose Goose Duck za igranje popolnoma brezplačen in dobite perfektno nevihto za rojstvo nove internetne uspešnice.
Naval na strežnike je bil tako ogromen, da so ti včeraj celo podlegli pritisku in razvijalec je za ponovno vzpostavitev potrebovali nekaj ur. Gaggle Studios je priznal, da takšne popularnosti tudi sami niso pričakovali in zdi se, da ta ne bo kmalu minil. K-pop zvezdnik je namreč svoj prenos v živo opravil mesec nazaj, igralcem pa je bilo takrat všeč, kar so preizkusili, zato bo očitno Goose Goose Duck še kar nekaj časa prisoten na listi najbolj igranih večigralskih iger Steama.
Trgovina Epic Games nas je skozi božične praznike obdarila s celim kupom iger, čez novo leto pa so si privoščili malce premora, a so se že včeraj vrnili na svoj običajni urnik brezplačnih iger. Tudi v tem tednu so dostavili dva vrhunska naslova, ki ju do sedaj v brezplačni obliki še nismo dobili in sta vsekakor vredna vaše pozornosti.
Prvi od njiju sliši na ime Kerbal Space Program, ki je sicer originalno izšel že več kot 10 let nazaj, vse od takrat pa igralci v njem zapravljajo nepregledno število ur. Igra je namreč kot naročena za vse tiste, ki se radi ukvarjate s fiziko in vas zanima potovanje izven našega planeta, saj je glavna naloga igre raziskovanje vesolja. Vendar pa preden zapustite našo preljubo Zemljico, bo treba najprej skupaj spraviti raketo, ki bo zmožna prebiti stratosfero. To ni tako enostavna naloga in veliko vaših poskusov se bo zaključilo že pri samem vzletu. Če pa se boste zadeve lotili bolj premišljeno, pa boste kmalu dosegli prvi vzlet, temu pa bo nato sledil obisk Lune in celo kolonizacija vesolja.
Kerbal Space Program ponuja res veliko zabave in nič čudnega potem, da je v izdelavi že nadaljevanje, ki izide konec februarja letos. Do takrat se lahko brezplačno poigrate v originalu, ki za prevzem čaka na sledeči povezavi.
Druga brezplačnica je Shadow Tactics: Aiko’s Choice. V bistvu je tole samostojni dodatek za originalno igro Shadows Tactics, ki je izšla leta 2016, leta kasneje pa se je razvijalec Mimimi Productions vrnil in spočel dodatek, ki prinese enako igralno formulo, le da v bolj prečiščeni obliki. Shadow Tactics ni lahka zadeva, saj je to od zgoraj gledana taktična skrivalščina, ki se igra podobno kot starodavna serija Commandos. Razlika tule tiči v časovnem obdobju, saj se boste sprehajali po okolici antične Japonske, kar pomeni veliko samurajev in nindž, oba predstavnikov teh taborov pa bosta z vami hitro opravila. Vaša kopija igre je na voljo tule.
Obe igri bosta brezplačni vse do 12. januarja, nakar v ponudbo pride igra First Class Trouble, ki je nekakšna 3D različica naslova Among Us.
HTC je že stari znanec VR industrije in njega dni je bil največji konkurent Oculusa, saj so preko svojega izdelka Vive pošteno premešali štrene Oculus Rifta. Vendar pa so bili tisto drugi časi, saj je HTC takrat še sodeloval z Valvom, slednji pa se je nato odpravil ustvariti svoja lastna očala Index, medtem ko je Oculus dostavil brezžična očala Meta Quest.
HTC se sicer ni predal in v zadnjih letih so izdali več novih VR očal, žal pa nobena od teh niso dosegla stare slave. Tepla jih je predvsem cena, ki preprosto ni bila konkurenčna, a morda bo rešila bilka prišla v obliki novo najavljenih očal Vive XR Elite.
Gre za popolnoma brezžična VR očala, ki bodo vsebovala tudi možnost mešanja AR prvin, le da te ne bodo tako razvite kot pa pri konkurenčnem Meta Questu. Tehnične specifikacije so impresivne, saj bo vsaka od leč ponujala ločljivost 2K, 110 stopinjski kot gledanja in 90 Hz osveževanje slike. Znotraj očal se bo nahajal procesor Qualcomm Snapdragon XR2, ki ga najdemo tudi v Meta Questu 2, a je šibkejši od tistega v Quest Pro-ju. Dodanih bo še 12 GB pomnilnika in 128 GB prostora za shranjevanje podatkov.
Zanimiv je dizajn očal. Vive XR Elite tehta 625 gramov, a to je z dodano baterijo, ki se nahaja na zadnji strani in jo lahko po želji tudi odstranimo. Takrat se teža zmanjša na samo 240 gramov, a seveda boste primorani v tem primeru zadevo priklopiti na neko drugo napajanje, kot je denimo PC. Baterijo boste lahko povsem sneli iz naprave, kar je dobro, saj bo eno polnjenje zadostovalo samo za 2 uri neprekinjene zabave, tako da bo pametno pri roki imeti še kakšno rezervno baterijo, ki jo lahko preprosto zamenjate in nadaljujete z igranjem, potrošeno pa ta čas priklopite na polnjenje.
HTC pravi, da bo Vive XR Elite kasneje dobil še dva opcijska dodatka, ki bosta omogočala sledenjem očem in obrazu, vendar pa tega ne boste dobili v izvirnem paketu, ki bo vseboval očala, eno baterijo in dva kontrolerja.
Vive XR Elite obljublja veliko, vendar pa se zatakne pri ceni, saj HTC zanj zahteva 1.449 €. To je veliko več od očal Meta Quest 2, ki se pri nas prodajajo po ceni 549 €, a je ceneje od Meta Quest Pro-ja, ki na uradni strani stane 1.799 €. Kje točno se bo ustalil XR Elite bomo še videli, a na prve recenzije ne bo treba čakati dolgo, saj zadeva izide že 15. februarja, prednaročila pa so zdaj že odprta.