Elder Scrolls 6 je po zadnjih podatkih še leta stran in če imate trenutno že vrh glave vedno novega igranja Skyrima, a si še vedno želite nekaj Elder Scrolls vsebine, je morda zdaj napočil čas, da se vrnete v zgodovino.
Natančneje v leto 1996, ko je na svet privekal drugi del serije Daggerfall, ta pa je služil kot podlaga za razvoj Morrowinda, ki je nato serijo Elder Scrolls izstrelil med najbolj prepoznavna imena igričarske industrije. Daggerfall je danes bolj kot ne samo arhivski primerek igre, ki ga zaganjajo samo največji nostalgiki, saj nosi cel kup tehničnih omejitev, grafično pa je zadeva videti resnično zastarano.
Vendar pa k sreči obstajajo modderji, ki so pripravljeni žrtvovati ves svoj prosti čas za delanje na obsežnih projektih, za katerega ne bodo dobili niti evra, a to jih preveč ne moti. Takšni istomiselni junaki so se več kot 10 let nazaj združili pod projektom Daggerfall Unity, ki je celotno igro prenesel v bolj moderen pogon Unityja, zdaj pa je ta nehuman podvig končno prispel do ciljne črte.
Predelava prenovi vse teksture znotraj igre in te naredi bolj podrobne, tako da okoli ne stojijo samo zamegljene osebe, ampak veliko lepši modeli, ki pa še vedno niso povsem v 3D. Daggerfall Unity vsebuje še prenovljeno osvetlitev in veliko boljše kontrole, vsemu temu pa lahko dodamo še nekaj sprememb igralne formule, ki bodo prišle prav vsem novejšim, bolj “razvajenim” igralcem.
Za igranje modifikacije je najlažje skočiti na GOG, kjer si lahko brezplačno prenesete igro Daggerfall Unity – GOG Cut in za igranje vam ni treba narediti ničesar drugega, kot pa pognati bližnjico na namizju. Zadevo je možno igrati tudi na Steamu, a tam bo treba narediti malce več korakov – postopek namestitve si lahko ogledate na uradni strani.
Priznam, da sem razvijalca Supermassive Games praktično že skoraj povsem odpisal. Gre za studio, ki se je proslavil leta 2015, ko je na trg izvrgel odlično grozljivko Until Dawn, a od takrat je izgubil bogato finančno zaledje Sonyja ter se spravil na vkup spravljati antologijo The Dark Pictures Anthology, ki je bila že od štarta pod povprečjem, dno pa so dosegli z zadnjim delom House of Ashes, ki je bil preprosto zanič.
A glej ga zlomka, Supermassive Games je z igro The Quarry dokazal, da imajo v rezervoarju še nekaj bencina in nova igra je skorajda popolno nasprotje njihovih zadnjih treh naslovov. The Quarry je odlična vrnitev k formuli Until Dawna in kaže tudi na nekakšen prerod “slasher” grozljivk, ki ga je letos v kino izvedbi dostavil tudi film Krik.
Razvojna ekipa: Supermassive Games Založnik: 2K Platforme: PC, PS5, XSX Nakup:Steam Datum izida: 10. junij 2022 Cena: 59,99 €
Zvrst: Tretjeosebna grozljivka
VIDEO RECENZIJA
Tako kot v Until Dawn, nam The Quarry predstavi kopico najstnikov, ki pa so se tokrat znašli sredi tabora Hackett’s Quarry in to ravno pri zaključku njihove mentorske vloge skozi poletje. Otroci so se poslovili in čas je, da tudi mentorji pospravijo svojo opremo, si še zadnjič stisnejo petko in se odpravijo proti domu. A vmes poseže usoda in zaradi pokvarjenega kombija obtičijo v kampu. Odločijo se, da prespijo še eno noč, a njihov šef, znan pod vzdevkom Mr. H., zaradi te odločitve postane nenavadno živčen in se nenadoma usede v avto in se odpelje domov, še pred tem pa vsem zabiča, naj se skozi noč zaklenejo v kočo in naj te v nobenem primeru ne zapustijo.
Žal pa so bile te besede izgubljene v vetru, saj govorimo o zasedbi potrebnih najstnikov, ki so se naenkrat znašli sredi divjine brez nadzora in še preden žarometi Mr. H-a izginejo za ovinkom že začnejo vlamljati ključavnico za skladišče, kjer se skriva zaloga piva. Prizorišče je tako pripravljeno za grozljivo avanturo, ki vsebuje pošasti, bizarne domačine in veliko sprehajanja skozi temo, medtem ko v grmovju slišimo “nekaj”.
Ena od opcij “igranja” je filmski način, kjer vse skupaj gledamo kot film, vsakemu liku pa predtem prilagodimo osebnost.
The Quarry nosi klišejsko izročilo slasher grozljivk s ponosom, a res nikoli ne pričara kakšne dolgočasne izkušnje in rad dostavi nepričakovane zaplete, ki so presenetili tudi mene, veterana grozljivk, ki je tosortne igre močno pogrešal. Igra je razdeljena na več poglavij, prvi dve od teh pa služita spoznavanju odlično zamišljenih likov, ki so spet malce klišejski, še posebej če ste že kdaj gledali kakšno ameriško slasher grozljivko. Tu je Jacob, atlet, ki zagotovo igra ameriški nogomet in se rad spravlja na malce šibkejše od sebe. Vlogo razvajene lepotičke zastopa Emma, Nick je avstralski študent na izmenjavi, Abigail pa je sramežljiva umetnica. Oseb je še veliko več in tekom igranja boste podrobno spoznali vse, nekateri od njih se vam bodo hitro priljubili, druge boste zasovražili.
A skupno jim je to, da so vsi odlično spisani, scenarij pa je glede kvalitete glede na From the Ashes kot noč in dan. Dialogov sicer ne moremo preskakovati, a tega niti nočemo, saj preprosto uživamo v filmski izkušnji, ki s sabo potegne kar nekaj humorja. In to dobrega humorja, ne nekaj v stilu Borderlandsa, kjer liki več ali manj žebrajo “cringe” vrstice in bi igralec najraje izključil zvok. Tu sem se parkrat nasmejal na glas in res kar ne morem prehvaliti scenarija, ki me je vlekel vse do konca nekje 9-urne izkušnje.
Interaktivnega igranja je bolj malo in v teh segmentih se boste v glavnem sprehajali in občudovali različne predmete.
Poskrbljeno je tudi za tehnični vidik, čeprav tu ne gre brez zapletov. Grafično je zadeva superiorna, proti teksturam ne morem reči nobene žale, dobro je tudi igranje svetlobe s sencami. Potožil bi edino nad temačnostjo, saj je igra velikokrat preprosto pretemna in mestoma sploh ne vidiš, kje hodiš. V oči malce zbodejo obrazne animacije, a začuda le na začetku in samo na nekaterih likih. Kasneje v igri se zdi, kot da so razvijalci nekako bolj ujeli osvetlitev senc, obrazne mimike pa takrat dobesedno oživijo in včasih sem se resnično ujel, da nisem več ločil med igro in filmom, igra pa se je takrat izenačila z obraznimi mimikami težkokategornikov tipa The Last of Us Part 2.
Igranje ostaja standardno izročilo Supermassive iger. To pomeni, da bomo največkrat spremljali dialoge in se občasno z nerodnimi kontrolami sprehajali skozi scene s statično kamero. Kakšnega res naprednega igranja ali ugank ne boste našli – mislim, da sem v celi igri moral 2x poiskati neko geslo ali predmet za nadaljevanje, pa še to ni bilo nujno. Nekatere stopnje se zdijo včasih malce preobilne, saj ne delamo drugega kot pa tiščimo gumb za naprej, vmes pa lahko poberemo kakšno Tarot karto, ki jih od nas zahteva ločena pripovedovalka zgodbe, ki jo najdemo med prehodi poglavij in ta igra eno od vlog v zgodbi, ki sama po sebi ni ravno preveč originalna.
Grafično zadeva na trenutke izpade smešno zanič…
Med igranjem največ štejejo naše odločitve in teh bomo sprejeli cel kup. Večinoma teh bomo naredili med dialogi in tako bomo pomembno vplivali na razplet dogodkov. Ena takšnih scen se zgodi že takoj na začetku, ko se seznanimo s čudaškim policistom, ki spominja na tistega iz Teksaškega pokola z motorko. Lahko ga ubogamo ali pa se mu upiramo, vse te odločitve pa bodo pripeljale do rezultatov, ki se bodo izkazali veliko kasneje v zgodbi. Teh prepletov je resnično ogromno in nas napeljujejo k večkratnemu preigravanju zgodbe, saj bodo zaradi naših odločitev nekateri umrli ali pa preživeli.
Crknemo lahko tudi sredi igranja, saj bomo morali ob pravem trenutku premakniti gobico na igralnem ploščku in če zadeve ne opravimo pravočasno, temu lahko sledi groba kazen, ki je lahko tudi smrt. Prisegel bi, da sem parkrat zamočil samo zaradi tega, ker igra preprosto ni pravilno zaznala gumba, k sreči pa igra omogoča, da si te QTE sekvence olajšamo s pomagalniki, ki dopuščajo več možnosti za napako. Če kdo vseeno slučajno umre, ga lahko oživimo s ponovnim življenjem, a skozi celo igro imamo samo tri takšna ponovna rojstva.
A ob pravi osvetlitvi scene postanejo praktično filmske.
The Quarry je lahko tudi odlična družna zabava. Sodelovalno igranje pomeni, da si igralci med sabo podajajo igralni plošček in vsak odigra določen segment igre, na voljo pa je tudi Movie način, ki je v bistvu samo film. V tem načinu lahko vsakemu od likov prilagodimo osebnost in jih nato spustimo skozi dogodke v igri in zanimivo je gledati, kdo na koncu preživi in kdo je brutalno pokončan.
The Quarry me je resnično presenetil in igro lahko brez problema priporočim vsem ljubiteljem grozljivk. Cena je resda nekam visoka, a če vam ni tuje večkratno preigravanje scenarijev in ste navdušenec nad “slasher” žanrom, potem vam denarja ne bo žal. Tole je preprosto odlična izkušnja, ki se jo splača podoživeti, zatakne se ji samo pri nekaterih igralnih segmentih in pri koncu, ki je narejen nekam preveč odsekano.
Najbolj popularno orodje za urejanje digitalnih slik Photoshop zna kmalu postati še bolj razširjeno. Podjetje Adobe je v zadnjih letih začelo delati na spremembi finančne modela za vse svoje obstoječe programske rešitve in tako lahko zdaj njihovo ponudbo uživamo v zameno za mesečno naročnino, kmalu pa bomo Photoshop uporabljali povsem brezplačno.
Zadeva je trenutno na voljo samo v Kanadi in do nje lahko dostopamo preko brskalnika, tako da nam ni treba ničesar prenašati. Spletni Photoshop je sicer postal na voljo že lani jeseni, a je bil ta močno omejen in je omogočal samo nekaj osnovnih funkcij in je bil bolj namenjen deljenju slik med uporabniki. Nova verzija pa bo precej močnejša in bo omogočala kar nekaj naprednih funkcij, a seveda ne čisto vseh.
Adobe upa, da bo preko brezplačne verzije razširil bazo uporabnikov, ti pa bodo nato morda kasneje razmislili o prestopu na naročniški model. Brezplačna verzija bo seveda vsebovala svoje omejitve, a vseeno bo preko nje mogoče narediti kar nekaj naprednih modifikacij, ki bodo prišle prav vsem tistim, ki niso ravno grafični oblikovalci.
Adobe še ni povedal, kdaj bo zadeva na voljo tudi še kje drugje kot pa samo v Kanadi. Skladno z brezplačno različico so napovedali tudi nov filter, ki omogoča obnovo ostarelih fotografij, ki so morda porumenele in na sebi nosijo poškodbe. Če filter nato združimo z obnovo barve, potem lahko črno-bele fotografije v hipu oživijo, a pri nekaterih je potem potrebno postoriti še nekaj minimalističnih popravkov.
Razvijalec Obsidian trenutno paca vsaj dva večja AAA projekta in to sta Awoved in The Outer Worlds 2, pod njihovih veteranskim vodstvom pa so v razvoju tudi manjši projekti. Na enem od teh že nekaj časa dela Josh Sawyer, ki je pomembno vlogo nosil pri razvoju iger Pillars of Eternity in Fallout: New Vegas, zdaj pa je predstavil svoj novi naslov Pentiment.
Že glede na vizualno podobo nam je takoj jasno, da je tole manjši projekt, Josh pa se je delo na njem odločil po tem, ko je preigral odlični Disco Elysium. Pentiment si bo tako s tem naslovom delil kar nekaj idej, glavna od teh pa bo podajanje zanimive detektivske zgodbe, ki pa se bo v Pentimentu odvijala sredi 16. stoletja.
Prevzeli bomo vlogo Andreasa Malerja, umetnika, ki je tik pred tem da postane prepoznavno ime in svoje zadnje študije opravlja znotraj opatije. A glej ga zlomka, zgodi s umor in razreši jo lahko samo Andreas, kar pomeni, da ga čaka veliko pogovarjanja in iskanja sledi, dokler na koncu ne dobimo glavnega krivca. Posebnost Pentimenta je dejstvo, da nam igra nikoli ne bo povedala, kdo je v resnici bil morilec, kar pomeni, da bo zadeva spočela celo vrsto forumskih razprav.
Če ste si morda od vedno zaželi podoživeti knjigo Ime rože v igralni obliki, potem zna to biti za vas prava poslastica. Pentiment celo izide še letos – na PC-ju in konzolah Xbox ga pričakujemo enkrat v novembru.
Razvijalec GSC Game World trenutno dela na težko pričakovani igri Stalker 2 in je hkrati eden redkih studiev, ki lahko igro prestavi kadarkoli hoče in prav nihče jim ne bi zameril. Ukrajinski razvijalec je namreč večino delo opravljal znotraj Kijeva, ta pa je bil 24. februarja deležen raketiranja iz strani Rusije, to pa je za vedno spremenilo njihova življenja.
GSC Game World je nedavno na splet poslal nov video, ki pokaže potek razvoja in kako je bil ta konec februarja postavljen na glavo. Kadri so resnično neverjetni in res je še vedno težko verjeti, da so ukrajinski programerji enega dne posedali po pisarni in med sabo delili ideje, nato pa so morali tekati v zaklonišča, pisarne pa so ostale prazne in na mizah zdaj najdemo še kakšen monitor, ki mu družbo delajo razmetani stoli.
Vojna je najbolj vplivala na same delavce. Razvijalec je sicer večino osebja preselil v Prago, a kar nekaj jih trmasto vztraja doma. Anton Kukhtytski je pri igri zaslužen za risanje konceptnih risb, sredi dela pa je moral teči v zaklonišče, a žal njegova črna mačka ni imela sreče in je umrla že v prvem tednu vojne. Maksym Tkachenko je vodja skupnosti, zdaj pa je njegova pisarna postala kopalnica. Daria Tsepkova je zaslužna za pisanje zgodbe, trenutno pa se skriva v majhni sobici, kjer ji družbo dela enooki nemški ovčar, ki ga je rešila iz ulice. Pravi, da je malce težko pisati nasilne naloge, medtem ko okoli tebe pokajo eksplozije.
Nekateri člani studia so poprijeli za orožje in se šli borit za svojo domovino. Dmytro Iassenev pri igri Stalker 2 dela na umetni inteligenci, vmes pa skoči za težko strojnico, Maksym Hnatkov pa je zaslužen za oblikovanje štorije in s puško v roki pred kamero pove, da se bo po zmagi Ukrajine vrnil k delu.
GSC Game World je pokazal tudi nov napovednik, ki malce spomni na tistega iz prvega dela. Hkrati je razvijalec to priložnost izkoristil za uradno napoved prestavitve izida, ki se bo zdaj zgodila enkrat v 2023.
Prvi igralni posnetek igre Starfield je za nami, šef studia Bethesda Todd Howard pa se je naknadno malce razgovoril v intervjuju za spletno stran IGN in tam dodal nekaj podrobnosti glede Starfielda, ki niso prispele v začetno predstavitev.
Med drugim se je dotaknil samega raziskovanja vesolja in morda bodo nekateri razočarani, da igralec ne bo mogel z vesoljsko ladjo prosto prehajati med planeti in raziskovanjem vesolja, ampak bosta to ločeni instanci, ki bosta prekinjeni z nalagalnim zaslonom. Todd pravi, da je takšna odločitev padla že zgodaj v razvoju, saj je Starfield najprej RPG in šele nato verna simulacija vesolja in da se mu na koncu takšno prosto prehajanje niti ne zdi tako pomembno. Igralci vedo, da lahko od Bethesde pričakujejo globoke naloge, zanimiv svet in dobro napredovanje lika in ravno to jim bo razvijalec v Starfieldu tudi dostavil, takšne tehnične stvari pa so obstranskega pomena.
Vendar pa zadeva vseeno nosi nekaj teže. Veliko igralcev je bilo denimo med igranjem Skyrima razočaranih, da so zmaji zasledovali igralca samo sredi divjine, če pa je ta vkorakal v mesto, so čudežno izginili iz neba. Zadevo so na PC-ju v določeni meri odpravili modderji, a s tem se seveda niso mogli poigrati igralci na konzolah.
Todd se je dotaknil tudi nekaterih drugih stvari. Priznal je, da vseh 1000 planetov znotraj igre ne bo enako zanimivih, saj bodo za ustvarjanje vse te silne okolice uporabili računalniške algoritme in samo nekateri vesoljski kamni bodo vsebovali stopnje, ki so jih namensko ustvarile človeške roke. Vendar pa Todd pravi, da bo igralcem jasno, kje tiči tista glavna vsebina in kje samo širna puščava, nočejo pa omejevati igralcev in če jim je všeč neka opuščena luna in želijo tam postaviti bazo zaradi čudovitega razgleda, potem jim želijo tudi dopustiti to možnost.
Pri naši recenziji konzole PlayStation 5 smo bili navdušeni nad njenimi mišicami, a večino naše hvale je pobral igralni plošček DualSense. Ta namreč ni prejel samo vizualne nadgradnje, ampak je Sony vanj zapakiral tudi napredne učinke tresenja, ki so bili na papirju videti samo kot marketinška muha, a med igranjem dejansko pridejo do izraza in dodajo k izkušnji. Poleg tega je Sony v sprožilnike vgradil možnost upora, kar je zopet popestrilo igranje – denimo med streljanjem s praznim saržerjem sprožilnik postane povsem trd, kar nam da vedeti, da je čas za ponovno polnjenje streliva.
Nekateri igralci pa so si želeli še več in večina jih je pozivala k dodatnim lopaticam, ki jih je Sony prodajal že ločeno pri igralnem ploščku DualShock 4. Igralci so pričakovali, da bodo ti dodatni gumbi že vgrajeni pri DualSensu, a žal to preprosto ni možno, saj takšne igralne ploščke lahko proizvaja samo podjetje SCUF, ki ima za njih ekskluziven patent.
Lahko pa podjetja omogočijo vgradnjo dodatnih gumbov in lopatic preko dodatka, ki ga nato uporabnik sam pričvrsti na igralni plošček in ravno na temu naj bi zdaj delal Sony. Novica prihaja iz ust Toma Hendersona, ki je znan po svojih virih znotraj industrije, za spletno stran Try Hard Guides pa je povedal, da Sony prihaja “pro” različico DualSensa, ki bo vsebovala dodatne lopatice in še vrsto drugih dodatkov. Med drugim bomo gobice lahko odstranili, sprožilnikom določili hod in na kontroler bo moč namestiti boljši oprijem, ki ga bomo lahko po volji tudi odstranili.
Tom je še dodal, da bo ta izboljšani kontroler vseboval vrsto programskih nadgradenj, Sony pa naj bi novo opremo razkril že proti koncu tega meseca.
Serija Squid Game je lani jeseni prevzela cel svet in nekaj mesecev se je zdelo, da ljudje preprosto ne bodo utihnili o tem korejskem naslovu, ki je kasneje vzpodbudil popularnega YouTuberja Mr. Beasta, da je organiziral čisto svojo različico serije. A kakor je hitro Squid Game prispel, je tudi izginil in zdi se, da je zadeva čez noč praktično izginila iz naše zavesti, k čemur je verjetno pripomogel malce bolj šibek zaključek 1. sezone.
A Netflix na svoj najbolj popularen izdelek v zgodovini ni pozabil in pred kratkim je uradno napovedal 2. sezono serije preko kratkega dražilnika, zdaj pa so presenetili še z najavo povsem novega resničnostnega šova z istim imenom, ki bo nosil veliko podobnosti s prvo sezono, le da na koncu tekmovalce ne bo pričakala smrt. Verjetno.
Resničnostni šov bo nosil ime Squid Game: The Challenge, Netflix pa ga označuje za največjo resničnostno oddajo v zgodovini, saj se bo v njej pomerilo 456 igralcev, zmagovalec pa bo na koncu prejel glavno nagrado v višini 4,56 milijona dolarjev. Snemanje se še ni začelo in trenutno se pobirajo prijave in to iz celega sveta. Če ste pogumni in ste morda mnenja, da se lahko prebijete do glavne nagrade, potem skočite na uradno stran in izpolnite prijavnico, ki med drugim zahteva tudi minuto dolg video, v katerem lahko na hitro pojasnite, zakaj ste ravno vi naslednja resničnostna zvezda.
Netflix se še ni razjasnil, kako točno bo potekalo tekmovanje in kakšne bodo kazni, če bodo te sploh obstajale. Format oddaje je vsekakor zanimiv, še posebej če bodo pred kamere stopili tekmovalci, ki imajo dobre in izstopajoče osebnosti. Nekateri se sicer pridušajo, da je Netflix očitno povsem zgrešil pomen originalne serije, ki je kazala propad med revnimi in bogatuni znotraj Južne Koreje in kako se revni sloj izkorišča za zabavo premožnih.
Ravno zaradi tega so oboževalci postali še bolj skeptični glede druge sezone, ta pa, tako kot Squid Game: The Challenge, še nima datuma izida.
Razvijalec Bethesda je nedavno pokazal prvi igralni napovednik igre Starfield in zadeva je vsekakor obetajoča, a potrebuje še nekaj optimizacije. Zadeva še nima točnega datuma izida, a ta naj bi se zgodil v roku enega leta, tako da bo nared enkrat v 2023. Hkrati pa to pomeni, da bo takrat minilo 5 let od zadnje Bethesdine igre, ki je bila kritiško spljuvan naslov Fallout 76.
Na vnovičen spust v post-apokaliptično Ameriko pa bo treba še pošteno počakati – vsaj tako je nakazal šef studia Todd Howard, ki je v intervjuju za spletno stran IGN povedal, da imajo pred sabo poln urnik in da bo Fallout 5 njihov naslednji projekt in sicer takoj ko zaključijo z razvojem novega poglavja serije Elder Scrolls.
Tudi na Elder Scrolls 6 čakamo že zelo dolgo, saj je Skyrim izšel leta 2011, naslednji del pa je bil najavljen leta 2018, a je še vedno v pred-produkcijski fazi, saj vse roke trenutno kovajo Starfield. Računica pravi, da bo Elder Scrolls 6 potreboval nekje 4 leta polnega razvoja in če na njem začnejo delati v 2023, potem ga bomo prejeli nekje v 2027. Tej letnici lahko morda primaknemo še eno leto, vse bo odvisno od tega, v kakšnem stanju bo izšel Starfield in ali bo naknadno potreboval še veliko optimizacije in kako obširne bodo njegove razširitve.
Skratka, Fallout 5 bo za svojo realizacijo potreboval nekje enako število let in seštevek na koncu postavi peti del v leto 2030 ali malce kasneje, kar pomeni, da bo Bethesda med dvema glavnima poglavjema pustila 15 let razmaka.
Vse pa ni tako črnogledo. Dvomimo, da bo franšiza vmes povsem počivala, saj to zagotovo ne bo všeč Bethesdinemu novemu lastniku Microsoftu. Morda dobi priložnost zopet Obsidian, ki je leta nazaj spočel odlični Fallout: New Vegas, a tudi ta studio ima po drugi strani polne roke, saj trenutno dela na svoji različici Fallouta z naslovom The Outer Worlds 2. Vedno pa je tu tudi možnost predelave starejših naslovov tipa Fallout 1, 2, 3 in New Vegasa.
In tu je še Fallout 76. Ta še vedno dobiva novo vsebino in bo letos jeseni dobil večjo razširitev The Pitt, ki nas bo popeljala v ruševine mesta Pittsburgh, tam pa nas čaka nova zgodba in z njo tudi nevarnosti.
Assassin’s Creed Valhalla bo letos novembra stara že dve leti in razvijalec Ubisoft se je med tem časom res potrudil in že tako ogromnemu naslovu dodal še kupček dodatne vsebine, ki bo po dveh letih končno presahnil. Valhalla je med svojim obstojem prejela tri večje DLC-je, pri zadnjem smo se v celoti preselili v vlogo boga Odina, igra pa je na račun tega postala že skoraj povsem fantazijski naslov.
Nekaterim je bilo to všeč, drugim spet ne, a dejstvo ostaja, da Ubisoft še ne namerava prenehati obiskovati Niflheima in tja bomo skočili tudi v povsem novem igralnem načinu The Forgotten Saga. Gre za nekakšen rogue-lite igralni način, kar pomeni, da se bomo spopadali z valovi nasprotnikov, vsaka smrt pa nas bo vrnila na začetek stopnje. Uspešno opravljeni izzivi nam bodo prinašali razne nagrade, napovednik pa med drugim pokaže, da se bomo v enem trenutku spopadli tudi proti čisto pravemu zmaju.
Ubisoft nam bo proti koncu leta pripeljal tudi zaključno poglavje Eivorjeve zgodbe, ki bo razjasnilo še zadnje nepojasnjene iztočnice zgodbe. Med drugim naj bi izvedeli, kako je njegovo oziroma njeno truplo končalo na obali Amerike, zraven pa bomo jeseni dobili še kupček novih izzivov in ugank, ki bodo zaključili sekcijo Tombs of the Fallen temnic.
Datum izida za vse te stvari še ni znan, a vemo da bo vse to prišlo še letos in da bo vsebina za igranje brezplačna.
Ubisoft se je včeraj razgovoril še o prihodnosti franšize, saj bo ta letos novembra praznovala 15. rojstni dan. Proslavljanje se je začelo že zdaj in založnik bo ta vikend na konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X omogočal brezplačno preigravanje igre Assassin’s Creed Origins, igralci pa bodo tako lahko stestirali novo optimizacijo, ki omogoča poganjanje pri 60 sličicah na sekundo.
Septembra pa nas čaka bolj obsežno praznovanje. Založnik bo takrat namreč prvič podrobneje predstavil novi del Assassin’s Creed Infinity, ki naj bi bila prva igra z večimi historičnimi obdobji in močno večigralsko komponento.
Slovenija je danes dobila nov pretočni servis in to je postal svetovno popularni Disney+. Slovenci tako lahko končno opustimo torrente in se legalno pozabavamo v široki ponudbi Disneyja, ki med drugim zaobjema franšize Vojna zvezd, Marvel in resnično nepregledno število risanih filmov in serij.
V knjižnici zagotovo najbolj izstopajo serije kot so The Mandalorian, Moon Knight, Simpsonovi, Loki in The Book of Bobba Fett, sem notri pa lahko prištejemo tudi najnovejšo serijo Obi-Wan Kenobi. A s tem smo pobrskali samo vrh ponudbe, saj se znotraj ponudbe nahajajo tudi poslastice kot so denimo filmi Levji kralj, Aladin, Free Guy in bogat seznam dokumentarcev izpod rok Nationala Geographica.
Ponudba pa se ne ustavi niti tukaj, saj je slovenski katalog Disney+ dejansko bolj obsežen od ameriškega. Disney si namreč lasti tudi ločen pretočni servis Hulu, tega pa ne nameravajo širiti izven ameriškega trga, zato so vso njegovo vsebino spravili kar pod Disney+. Tako ta pretočni servis pri nas ne nosi samo otroške vsebine, ampak tudi odrasel katalog, tu notri pa denimo najdemo risano serijo Family Guy, Grey’s Anatomy, It’s Always Sunny in Philadelphia, franšizo Osmi potnik, American Horror Story in tudi starejše akcijske filme tipa Umri pokončno.
Disney+ na mesec zase zahteva 7,99 €, možna pa je tudi letna naročnina za 79,90 €, ki je bolj ugodna, saj v tem primeru prihranimo nekje dva meseca ločeno plačane naročnine. Storitev lahko uporabljamo na štirih napravah naenkrat, na voljo pa je na računalnikih, tablicah, mobitelih in seveda televizorjih.
Slovenija ima zdaj presneto bogat trg pretočnih servisov, saj pri nas že dolgo kraljuje Netflix, temu pa se je nedavno pridružil HBO Max in zdaj še Disney+. Poleg njih se lahko pozabavamo v vsebini pretočnih servisov Amazon Prime, Apple+, nekaj trga pa zaseda tudi Voyo, ki je hkrati tudi edini, ki ponuja slovensko vsebino.
Disney+ zaenkrat žal ne ponuja slovenskih podnapisov ali pa slovenske sinhronizacije, a to se zna spremeniti v prihodnosti, saj smo praktično vse večje risane filme tipa Svet igrač dobili sinhronizirane tudi v naš domač jezik in zagotovo bi kaj takega k sebi pritegnilo še večji del trga.
Kriptovalute so v zadnjih mesecih naletele na nekaj težkih časov. Vrednost najbolj popularnih kovancev tipa Bitcoin in Ethereum je začela padati marca, ko je bil en Bitcoin vreden nekaj več kot 42k €, a od takrat je njegova vrednost začela vztrajno padati. Prosti pad se je dna dotaknil danes, ko je vrednost enega Bitcoina padla na vsega 20,060.27 €, a se je kasneje malce popravila.
Kriptovalute so seveda znane po svoji nestabilnosti, a zadnji mesec je bil naporen tudi za vsega hudega vajene lastnike kripto žetonov. Nekega glavnega krivca za padec vrednosti seveda ni možno takoj odkriti, a zagotovo veliko vlogo igra recesija, ki je pri nekaterih lastnikih povzročila paniko, zaradi česar so mnogi začeli menjati svoje digitalno bogastvo za resnični denar.
Vse to je privedlo tudi do zmede na kripto menjalnicah. Celsius Network, ena največjih platform za kriptovalute, je zaradi ekstremnih pogojev na trgu za nekaj časa zamrznila dvige in transakcije kriptovalut, takrat pa je tudi njihov žeton CEL, ki je bil leto nazaj vreden skoraj 7 $, padel na vsega 21 centov.
This is only impacting the Bitcoin network. You can still withdraw Bitcoin on other networks like BEP-20.
Likely this is going to take a bit longer to fix than my initial estimate. More updates soon. Thanks for your patience and understanding🙏
Tudi Binance, ena največjih kripto menjalnic, je včeraj za nekaj časa zamrznila možnost dvigov kriptovalut. Direktor podjetja Changpeng Zhao je na Twitterju zapisal, da je razlog zamrznitve ena transakcija, ki se je nekje zataknila in zaradi tega povzročala težave pri trgovanju. Zamrznitev bi morala trajati pol ure, a je v resnici trajala dve uri in pol, a še zdaj ne omogoča dviga Bitcoinov, saj trenutno procesirajo vse prošnje, ki so nastale med zamrznitvijo, tako da bodo novi dvigi za zdaj onemogočeni.
Spletna stran CoinTelegraph poroča, da je krivec za padec vrednosti tudi dejstvo, da starejše postaje za kopanje kriptovalut niso več profitabilne. Novejše postaje sicer lahko še vedno prinašajo dobiček, a tudi tem grozi minus, če vrednost Bitcoina pade pod vrednost 21k €.
Zadnje poglavje igričarske serije Resident Evil, tokrat podnaslovljeno Village, si je pri nas prislužilo visoko oceno in že maja lani smo vzklikali po kakšni dodatni vsebini. Založnik Capcom nam je bil več kot pripravljen ustreči, a govorice so takrat pravile, da je imel Village med razvojem kar nekaj težav in razvijalec je ves napor vložil v razvoj končne igre, tako da ob izidu ni imel pripravljene nobene dodatne vsebine.
Po dobrem letu dela pa so naposled vkup spravili dovolj kode, da je pred kamere stopil prvi napovednik za prvi DLC, ki se imenuje The Winter Expansion. Ta bo s sabo prinesel štorijalno razširitev Shadows of Rose, ki bo namesto Ethana v glavno vlogo postavil njegovo hčerko Rose, to pa smo spoznali ob samem zaključku Villaga. Rose je zdaj povsem odrasla in se spopada s posebnimi močmi, ki jih je prinesla katranasta tvorba Megamycete. Rose bo v dodatku očitno stopila v zavest Megamyceta, tako da bo dogajanje postalo malce bolj bizarno in bo mešanica sanj in resničnosti. Obiskali bomo nekaj starih lokacij, igranje pa se bo tokrat preselilo v tretjeosebni pogled.
The Winter Expansion s sabo prinaša še igralni način Mercenaries: Additional Orders, ki nam bo na pot postavil valove nasprotnikov, ki jih bo treba pokončati čimprej. Trik pri temu je, da bomo lahko stopili v vloge nekaterih šefov iz originalne kampanje kot sta denimo Karl Heisenberg in velikanka Lady Dimitrescu, vsak od teh junakov pa bo imel svoje posebne poteze.
Za posladek bomo lahko dobili tudi možnost preigravanja originalne kampanje iz tretjeosebnega pogleda, vse skupaj pa bomo lahko igrali od 28. oktobra dalje.
Založnik Capcom je včerajšnji dan izkoristil za predstavitev svoje ponudbe, ki je bila osredotočena predvsem na njihovo serijo iger Resident Evil. To zadnje čase rinejo povsod in jo na vsak način poskušajo poustvariti v filmskem in televizijskem svetu, a zaenkrat jim tam ne kaže najbolje.
Na igričarskem področju pa je zgodba povsem drugačna in praktično vsak nov Resident Evil od sedmega dela dalje je bil kritiška uspešnica. Capcom se je zdaj odločil svoje tri starejše naslove olepšati in jih pripraviti za trenutno generacijo konzol. Olepšavo sta tako prejeli predelavi drugega in tretjega dela, nadgradnja pa je doletela tudi sedmico.
Posodobitve so s sabo prinesle podporo za 120 sličic na sekundo, ločljivost 4K in optimizacijo, kot je hitrejše nalaganje stopenj, 3D zvok, na konzoli PlayStation 5 pa so igre prejele podporo za karafeke igralnega ploščka DualSense. Največja nadgradnja je zagotovo ray tracing osvetljevanje, ki že tako čudovite igre popelje še za stopnjo dlje. Ta olepšava je na voljo tudi za PC, kar je morda odličen izgovor za ponovno preigravanje teh grozljivk.
Ray tracing je pri PC-ju tudi malce zvišal strojne zahteve. Izginila je podporo za starejša operacijska sistema Windows 7 in Windows 8.1., s tem pa tudi podpora za DirectX 11, ki ga je nadomestil DirectX 12, minimalna grafična kartica pa je zdaj GTX 960/ RX 460.
Posodobitev za vse tri naslove je že na voljo, nadgradnja pa je povsem brezplačna.
Po beta testiranju je razvijalec Blizzard naposled pripravljen svoj dolgoletni projekt Overwatch 2 poriniti v roke končnim kupcem. Le da ti kupci ne bodo obstajali v klasičnem pomenu besede, saj je Overwatch 2 zdaj postal brezplačen naslov, ki mu v igričarskih krogih pravimo F2P, izid pa je napovedan za 4. oktober.
Blizzard je napovednik za izid pospremil z najavo novega heroja, ki bo postala Avstralka z imenom Junker Queen. Zastopala bo vlogo tanka, ki pa bo hudo mobilen, svoje nasprotnike pa bo lahko scvrla preko impresivnega kibernetskega arzenala.
Blizzard pravi, da bo Overwatch 2 precej drugačen od svojega predhodnika in to ne samo zaradi svojega F2P finančnega modela. Igra naj bi ves čas prejemala novo vsebino in bo tako držala zdravo igralno bazo še dolga leta, igralna pa bo na praktično vseh igralnih sistemih, med katere lahko prištejemo tudi konzolo Nintendo Switch. Strežniki bodo deljeni, tako da bodo igralci na različnih platformah igrali med sabo, za vse skupaj pa bo dovolj en račun in igranje boste brez problema selili kamorkoli se vam bo že zahotelo.
Izid v 4. oktobru bo s sabo prinesel samo PvP igralni način, medtem ko je bilo PvE sodelovalno igranje prestavljeno na kasnejši, zaenkrat neznan datum. Blizzard se je za to potezo odločil na račun dejstva, da želijo igralno izkušnjo čim prej dostaviti v roke igralcev in PvE način očitno potrebuje še nekaj kovanja kode, saj vse do sedaj zanj še nismo dobili nobenega igralnega napovednika.
Razvijalec Bethesda je včeraj spočel pogumno potezo in po letih razvoja ponudil prvi igralni vpogled v njihov nastajajoči RPG Starfield, ki naj bi bil njihov najbolj ambiciozen do sedaj. Na Microsoftovi konferenci je pred kamere stopil dobro znani Todd Howard, ki nam je orisal nekatere najbolj pomembne igralne sisteme prihajajoče igre, ki je tako pomembna, da je bil zaradi nje zamaknjen tudi razvoj naslednjega poglavja serije Elder Scrolls.
In zadeva je videti… V redu? Igralni napovednik nas najprej postavi na luno Kreet, nato pa raziščemo tudi njeno bazo. Vmes skočimo še na planet New Atlantis, ki je malce bolj poseljen od lune, napovednik pa predstavi nekaj igralnih sistemov, kot je denimo pregledovanje okolice preko skenerja in nabiranje rude, ki močno spomni na nekaj iz No Man’s Skyja.
Vmes vidimo tudi nekaj strelske akcije in ta odkrito povedano ni ravno vredna prevelike hvale. Malce zmotijo nasprotniki, ki se na naše pokanje malce slabo odzivajo in očitno jih ne žene preveč napredna umetna pamet. Streljanje tudi ne nosi kakšne prevelike teže in vse skupaj malce spominja na Fallout 4, kar sicer ni slabo, a lagali bi, če ne bi rekli, da smo pričakovali več.
Napovednik predstavi tudi nekaj skakanja po planetu z neke vrste raketnim pogonom znotraj astronavtske obleke ter grajenja baz, ki zopet spominjajo na nekaj iz Fallouta 4. Zgradili bomo lahko tudi povsem svojo vesoljsko ladjo in z njo nato prosto skakali med planeti, katerih naj bi bilo 1000, vsakega od njih pa bo moč prosto raziskati. Cinik v meni pravi, da to pomeni, da bo večina planetov naključno generiranih in bomo na njih našli samo kakšne surovine, peščica njih pa bo vsebovala okolico, ki se bo tikala glavne zgodbe in bo bolj izpopolnjena. Med selitvami po vesolju se bomo lahko spustili tudi v naključne boje proti drugim in takrat bodo povsod zapeli laserji.
Skratka, Starfield ni videti napačno, a ne morem se znebiti občutka, da je igra še vsaj dobro leto od izida, če ne več. Celotna predstavitev se mi je zdela sestavljena iz skrbno izbranih kadrov, ki pa bi ob kakšnem globljem raziskovanju hitro razpadli. Nasprotniki denimo vsi nosijo generičen naslov Pirate, od vseh silnih planetov je bila predstavitev osredotočena na raziskovanje dolgočasne sive baze, sličice na sekundo pa so na momente zgrmele pod sprejemljivo mejo.
Starfield bi moral iziti novembra, a ga je Bethesda nato prestavila v 2023, brez bolj točnega datuma.
Razvijalec Blizzard je razkril še zadnji, peti igralni razred, ki ga bomo našli sredi prihajajoče igre Diablo 4. Nepresenetljivo je to postal Necromancer, ki je stalni spremljevalec te serije od drugega dela dalje in smo ga pogrešili le v čisto prvem delu, nato pa se je pojavil v drugem in tretjem delu, najdemo pa ga tudi v mobilnem odvrtku Immortal.
Blizzard je za razkritje uporabil frajersko vmesno sekvenco, kjer ženska Necromancerka s priročno koso odseka glavo svečenika, ta pa ji nato pride hudo prav za izvajanje njenih čarovnij, ki se bodo vrtele okoli oživljanja okostnjakov in golemov različnih tipov. Skratka, spet si bomo lahko sestavili vojsko nemrtvih in glede na igralni napovednik bo to hudo zanimiv igralni razred.
Spet bomo lahko kombinirali svoj nabor zopet obujenih bojevnikov. Okostnjakov bo več vrst in eni bodo hitrejši za boj od blizu, nekateri pa bodo smrtonostne izstrelke pošiljali izven nevarnosti. Pomembno vlogo bodo igrali tudi golemi, saj bodo tisti tipa Blood ukradli življenjsko energijo nasprotnika in jo podarili Necromancerju, Iron in Bone golema pa bosta spet držala svoje prednosti in šibkosti.
Razvijalec se je v igralnem napovedniku razgovoril tudi glede drugih sistemov igre. Ustvarjanje lika bo bolj podrobno kot kadarkoli prej, igra pa bo naravnost ogromna, saj nas čaka kar 140 različnih ječ, vsaka od njih pa bo vsebovala svoje šefe in zaklade. Ko bomo zaključili kampanjo nas čaka nabiranje nove opreme preko temnic Nightmare Dungeons ter dodatno razvijanje lika preko Paragon stopenj.
Diablo 4 je dobil tudi okviren datum izida. Blizzard pravi, da je že zelo blizu ciljne črte in da ga lahko pričakujemo v 2023, Microsoft pa pravi, da je manj kot leto stran. Registracije za zaprto beto so že na voljo, prijavite pa se lahko preko naslednje povezave. Zanimivo je, da registracija ne omenja konzol Xbox One in PlayStation 4, kar je nekatere pripeljalo do ugibanja, da je bila različica za prejšnjo generacijo konzol preklicana.
Hollow Knight: Silksong, težko pričakovano nadaljevanje indie uspešnice iz leta 2017, je po skoraj dveh letih zatišja vendarle prikazala nov igralni napovednik, ki je oboževalcem zagotovo polepšal mesec, a jim je hkrati vnovič zbudil nepotešeno lakoto po nadaljevanju.
Silksong bo gradil na uspešnih temeljih, ki jih je zastavil že original. To pomeni ogromen podzemni svet raznolikih žužkov, ki so lahko prijateljski, a vam bodo največkrat stali na poti in treba se jih bo odkrižati preko bojevanja od blizu ali pa daleč, nova junakinja Hornet, ki smo jo sicer srečali že v prvem delu, pa bo za odpravo nadležnega mrčesa posedovala več naprednih bojevalnih potez.
Poleg pretepanja nas čaka tudi veliko raziskovanja novega podzemnega kraljestva, ki bo, tako kot predhodnik, vsebovalo cel kup večjih in manjših stopenj, stikal, smrtonosnih prepadov, skritih soban in nedolžnih prebivalcev, ki čakajo našo odrešilno tipalko. Grafično se zadeva ne bo kaj preveč razlikovala od originala, kar pa igri ne moremo šteti v minus, saj Hollow Knight vsebuje grafično podobo, ki še dolgo ne bo zastarala.
Vse žal niso dobre novice, saj smo resda prejeli nov napovednik in s tem se je malce pomiril strah, da se je morda razvijalec Team Cherry ujel v razvojni pekel, a žal še vedno ni na spregled datuma izida. Ta bi se moral zgoditi v roku enega leta, saj je Microsoft na včerajšnji konferenci napovedal, da bodo vse prikazane igre izšle v roku 12 mesecev.
Ena najbolj popularnih jRPG izkušenj bo svojo pot končno našla tudi na PC. Microsoft je namreč včeraj na svoji konferenci najavil sodelovanje z japonskim razvijalcem Atlusom, ta pa bo po večletnih prošnjah na PC in konzole Xbox One in Xbox Series X preselil svojo popularno igro Persona 5 Royal, po kateri oboževalci vzklikajo že zelo, zelo dolgo.
Persona 5 nam pričara verno izkušnjo japonskega študenta, ki se nato zaplete v prav posebno tolpo zmikavtov, ki preko svojih alter osebnosti skočijo v srca zlobnih ljudi in jim tam ubijejo osebnost. Posebnost Persone 5 sta dva vidika igralne formule, saj je tu socialni aspekt kot je druženje s sošolci, opravljanje študentskega dela ter flirtanje s puncami ter avanturistični del, kjer nabiramo boljšo opremo in sodelujemo v poteznem boju preko posebnih temnic.
To je ogromna igra, ki vam bo za igranje hitro izmaknila 100 in več ur, a med igranjem se hitro navežete na druge osebe, tako da vam ure lahko hitro uidejo izpod nadzora. Če ste pristaš japonske tematike in bi se radi pogosto sprehajali skozi deževne japonske ulice, potem zna biti Persona 5 igra, ki ji lahko brez problema prisodite oceno 5/5.
Poleg petega dela bo Atlus na PC prenesel tudi trojko Persona 3 Portable, Persona 4 Golden pa je na računalnikih prisotna že nekaj časa, a zdaj prihaja tudi na konzole Xbox, vse skupaj pa je voda na mlin naročniškega servisa Game Pass.
Trojica naslovov bo na nove platforme prispela 21. oktobra, žal pa Microsoft še ni najavil, ali jih bomo lahko prevzeli tudi na Steamu ali pa samo preko njihove lastne trgovine.
Razvijalec Arkane je znan po svojih igrah kot so Dishonored ter Prey, ti naslovi pa se ponašajo z vrhunsko sestavljenimi enoigralskimi kampanjami, ki med drugim izpostavljajo še neverjetno dobre sestave stopenj. Na žalost pa se nobena od njihovih iger ni prodala preveč dobro, zato se je razvijalec preusmeril v druge žanre. Na ta prehod so nakazali že s svojo igro Deathloop, zdaj pa so sredi kovanja nove sodelovalne igre Redfall, ki največ poudarka daje na igranje s še tremi drugimi, čeprav se naj bi v akcijo lahko podali tudi povsem samostojno.
Redfall se dogaja v idiličnem mestecu, ki pa so ga nenadoma prevzeli vampirji. Zaradi teh je mrknilo sonce, oseka pa je za vedno umaknila morje, kar je vsekakor zanimiv koncept. Skupaj s še tremi junaki se boste tako podali v lov za krvosesi, ki pa bodo trd oreh in pot do njih bo posejana z njihovimi podrepniki, ki jih bo treba odstraniti prisilno. K sreči vsak od naših junakov nosi svoje posebne sposobnosti, ki v sinergiji v dobro uigrani ekipi lahko hitro prinese dobre rezultate.
Prvi igralni napovednik je sicer rahlo “cringe”, saj nastopajoči med igranjem neprestano čebljajo in poskušajo z nekim Marvelovskim dialogom pričarati verno večigralsko izkušnjo, za katero vemo, da ni nikoli tako uigrana. Tudi akcija ni videti nič kaj preveč posebnega in resnično ni videti, da bi Redfall ponudil kaj drugačnega kot je to denimo dostavil Back 4 Blood, s tem da so tule objektivi nalog videti še manj domiselno.
Redfall bi moral iziti že letos, a je bil nato prestavljen v začetek 2023. Točen mesec še vedno ni znan, igra pa bo na voljo samo za PC in konzole Xbox Series X.