Zbirateljstvo tudi v igričarskih krogih ni ravno poceni hobi. To dokazuje tudi nov oglas na Ebayju, kjer nek zbiratelj, znan samo pod imenom Kaori30, prodaja svojo impresivno zbirko konzol, ki jo je na svoje police selil več let.
Prodajalec je svoj hobi zagnal na začetku devetdesetih let, a ga je zaradi različnih razlogov vmes večkrat opustil. Kljub temu, da se je zbirateljstvu večkrat odpovedal, se je temu vedno vnovič vrnil – nazadnje leta 2018, ko je obiskal Japonsko, ta dežela pa mu je zopet vzbudila strast do zbiranja konzol.
Kaori30 pravi, da njegova zbirka obsega več kot 50 let igričarske zgodovine. Na policah je zbral več kot 2.200 konzol, seveda pa vse te niso povsem unikatni sistemi, ampak samo različne izdaje enake konzole. Dober primer tega je denimo konzola Nintendo Gamecube, ki je v njegovi zbirki na voljo v osmih različnih barvah, enako pa velja denimo za Xbox 360, ki je bil večkrat preoblečen v podobe kakšnih pomembnih iger. Prodajalec pravi, da njegova zbirka vključuje okoli 200 do 300 konzol, ki jih ni bilo mogoče sploh kupiti, ampak so bile na voljo samo kot predmet nagradnih iger.
Poleg kopice konzol vsebuje zbirka tudi nekaj sto iger, kipcev in ostalih priboljškov, ki so se prodajali ob zbirateljskih verzijah nekaterih iger.
In vse to je zdaj lahko vaše za samo 984.000 €. Potencialni kupci bodo poleg odštetih denarcev morali poskrbeti tudi za dostavo, saj Kaori30 to ponuja samo na teritoriju Francije, za kaj drugega pa ga boste morali kontaktirati osebno.
Zloglasni forum Kiwi Farms med internetnimi poznavalci že dolgo velja za enega najtemnejših kotičkov spleta. Na njem se namreč večinoma zbirajo osebki, ki jim največ pomeni nadlegovanje drugih, to pa je pripeljalo do celega kupa tragedij, med katere lahko prištejemo samomore tistih, ki so bili nadlegovani, Kiwi Farms pa je bil leta 2019 tudi povezan s strelskim pohodom v Novi Zelandiji.
Zaradi vsega tega je internetna raja že večkrat pozvala spletnega ponudnika Cloudfare, da zadevo enkrat že izklopi iz omrežja, a podjetje se na te zahteve ni odzvalo. Zdaj pa se je tudi ta velikan vendarle zganil in za njegov premik je najbolj zaslužna trans streamerka Clara “Keffals” Sorrenti, ki je prav tako postala žrtev nadlegovanja iz strani Kiwi Farmsa, a se je a razliko od vseh drugih odločila spletnemu forumu postaviti po robu.
The company that provides Kiwi Farms with captchas for user security has dropped Kiwi Farms. pic.twitter.com/qs3MIgUdlD
Spočela je namreč kampanjo #DropKiwifarms in ta je urno začela pridobivati na gibanju. Internetno kričanje je očitno doseglo to stopnjo, da se je Cloudfare vendarle moral odzvati, zato so naposled forumu izklopili napajanje.
Cloudfare je eden največjih internetnih ponudnikov in je v bistvu eden od glavnih podpornih stebrov celega interneta. Ko crkne Cloudfare, ne deluje niti Facebook, Instagram in Discord, tako da ko ti to podjetje vzame podporo obratovanja, si se znašel v velikih škripcih. Cloudfare deluje tudi kot varnostni sistem in umaknjena podpora pomeni, da bo uporabnik ob obisku te spletne strani dobil ogromno opozorilo, da stran ni varna, kar veliko ljudi odbije od obiska.
Čeprav je Cloudfare Kiwi Farms blokiral, je to naredil z veliko upiranja. Za svojo potezo so spisali obsežen blog prispevek, ki je to potezo označil za unikatno in da se zaradi nje počutijo neprijetno. Blokiranje foruma naj bi bil rezultat groženj specifičnim tarčam in ne rezultat kampanje. Cloudfare želi ostati nevtralen pri vseh zadevah, ki se tičejo interneta, pa čeprav se s svojim uporabnikom oziroma stranko ne strinjajo.
The American based Internet forum Kiwi Farms, responsible for the suicides of at least 3 of its stalking and harassment targets, just switched to Russian servers. They could easily become an increased threat of domestic terror here: pic.twitter.com/ARTm43Ld7C
Zloglasni forum tako trenutno ne deluje, a to ne pomeni, da bo tako ostalo. Frank Figliuzzi, analitik za nacionalno varnost, je na Twitterju opozoril, da Kiwi Farms svoje storitve že seli na ruske strežnike. To zna pomeniti, da bo Kiwi Farms postal še bolj nevaren in zna predstavljati tudi center za dogovarjanje terorističnih napadov.
Govoric o nadaljevanju franšize Silent Hill se je v zadnjem času nabralo že toliko, da jih večina že upravičeno presliši, saj se na koncu vse izkaže za en velik nič, oboževalci pa na koncu ostanejo dolgih nosov in z zlomljenimi srci.
Tudi mi smo te govorice že večkrat popisali in jih nato tudi ignorirali, a tokratne izpuščene informacije so dejansko nekaj konkretnega in ne zgolj govorice. Na splet naj bi namreč ušle prve slike nepotrjene predelave igre Silent Hill 2, na tej pa naj bi delal razvijalec Bloober Team, ki se ga spomnimo po naslovih tipa Layers of Fear in The Medium.
Slike je očitno zajel nekdo, ki si profesionalno služi kruh kot fotograf NLP-jev, saj so zadeve izjemno nizke ločljivosti in se da iz njih razbrati komaj kaj. A vseeno lahko vidimo, da naj bi predelava vsebovala istega protagonista Jamesa, ki ga bomo tokrat nadzorovali iz klasične tretjeosebne perspektive, nalik igram Resident Evil. To je pomembna sprememba, saj smo v originalu zadevo spremljali iz statičnih kamer, davno propadli razvijalec Team Silent pa je te kadre mojstrsko izkoristil za podajanje resnično globoke zgodbe.
Images that have leaked are part of an internal pitch demo by Bloober Team before the project was greenlit: pic.twitter.com/emJEto1bs3
Na slike se je že odzval dobro znani Twitter uporabnik Dusk Golem, ki je znan po temu, da ima znotraj založnika Konamija kar nekaj dobrih vez. Dusk je potrdil, da so slike res iz predelave, a da prihajajo iz koncepta, ki ga je Bloober Team predstavil Konamiju leta 2018, založnik pa naj bi na podlagi teh predelavo tudi uradno odobril. Dusk je še zapisal, da je trenutna igra povsem drugačna od teh konceptnih slik in je močno bolj izpopolnjena.
Vse te informacije je seveda treba jemati z rezervo, dokler Konami projekta uradno ne potrdi. Njihova naslednja konferenca se bo zgodila na dogodku Tokyo Game Show, ta pa bo potekal med 15. in 18. septembrom.
Podjetju Sony ni svet PC-jev postal zanimiv samo zavoljo novega trga, na kateremu lahko ponudijo svoje eksluzive iz svojih konzol PlayStation, ampak v njem vidijo tudi možnost zaslužka na trgu periferije. Ta je sicer že zdaj zasičen s ponudniki, a Sony je mnenja, da lahko ljudem ponudijo nekaj novega.
Zaradi tega so ustanovili povsem novo znamko igričarske periferije INZONE, ki je zaenkrat sestavljen iz monitorjev ter slušalk. Prste smo tako stegnili najprej po belih slušalkah H9, ki predstavljajo vrh njihove ponudbe in za debelih 300 € ponujajo največ, kar so njihovi slušalkarski inženirji trenutno zmožni.
Sony je sicer pri meni že naredil impresiven vtis, saj njihove slušalke WH-1000XM5 še vedno štejem za nekaj najboljšega, kar sem si do sedaj poveznil na ušesa. Za INZONE H9 sem tako imel veliko upe in kot vsako naše potovanje, se vse začne najprej pri pakiranju. To je malce manj prefinjeno kot denimo pri konkurenčnih slušalkah SteelSeries Arctis Nova Pro, znotraj škatle pa najdemo kratka navodila za uporabo, USB-C v USB-A kabel, nekaj nalepk ter same slušalke ter njihov USB sprejemnik.
INZONE H9 so povsem brezžične slušalke, ki imajo dokaj izbočene naušnike. Barvna paleta je tule na voljo samo v belo-črni izvedbi, kar gre seveda na račun istostilskih konzol PlayStation 5. Zunanji del naušnikov je tako bel, narejen iz trde bele plastike, ki vsebuje malce grobo teksturo. Proti tej načeloma nimam nič, a pri belih slušalkah zna to biti problem, saj se gor hitro prime kakšna umazanija, tako da je pri uporabi priročno imeti kakšno krpico.
Udobno usnje lepo zaduši zunanji zvok, a hkrati ne pritiska na uhlje.
Naušniki so znotraj obdani z odličnim umetnim usnjem, ki krasi tudi slušalke Sony WH-1000XM5. Usnje se odlično oprime vaših ušes in zaduši zunanji zvok, obenem pa je občutek tega usnja prijeten na koži, naušniki pa so hkrati dovolj obilni, da nikoli ne boste čutili kakšne pritiska na uhlje.
Tudi obroč na spodnjem delu vsebuje usnje, tako da na glavi ne boste čutili kakšnega neprijetnega občutka gole plastike, obroč pa lahko dokaj dobro raztegnemo, tako da se bodo v njem brez problema znašle tudi malce večje čefare. Drsanje obroča ni neslišno in je precej glasno, a igričarji smo pač očitno glasni ljudje, ki česa takšnega, kot je to v primeru WH-1000XM, očitno ne potrebujejo.
Ker so to igričarske slušalke, je seveda Sony gor obesil cel kup gumbov, ki nam omogočajo hiter in enostaven dostop do bistvenih funkcij. Na levi strani se tako nahaja nekam plastično kolesce za prilagajanje glasnosti, vhod USB-C za polnjenje in gumb za vklop ali izklop zvoka iz okolice.
Stilsko je zadeva odlična, a se ne ujema ravno z RGB osvetlitvijo ostale igričarske periferije.
Desna stran se po drugi strani pohvali z gumbom za vklop slušalk, gumb za parjenje preko povezave Bluetooth in tipka za preklapljanje med igro in pogovorom z drugimi, glasnost vsakega od teh pa lahko prilagodimo sami. Gumbi so vgravirani in tudi tule se znajo pojavljati težave z umazanijo, saj se ta vse prerada vrine znotraj gravur.
Poglejmo si torej, kako se slušalke INZONE H9 obnesejo med uporabo. Za testiranje sem se zatekel k svojim standardnim štiklcom, ki pokažejo moč in razpon gonilnikov in treba je reči, da H9 dostavijo dobro zvočno izkušnjo. Zvok je kristalno jasen in se dobro obnese tudi pri višjih tonih, medtem ko so basi dostojni svojega imena. Zvočna slika je nekako primerljiva s tisto, ki jo ponujajo slušalke SteelSeries Arctis Nova Pro, le da so tule basi malce boljši, izkušnjo pa si lahko dodatno prilagodimo preko namenske programske opreme INZONE Hub.
Kjer H9 resnično zasijejo je med igranjem iger. Slušalke podpirajo Sonyjevo funkcijo 360 stopinjskega zvoka, ki ga na konzolah PlayStation 5 poznamo pod imenom Tempest 3D in če si privoščite kakšno bolj atmosferično enoigralsko izkušnjo, potem se boste hitro zatopili v igranje. Za testiranje sem si privoščil malce igranja znotraj grozljivke Resident Evil Village in začetna graščina, po kateri se preganjate proti ogromni vampirski dami, je dobila nova razsežnosti in če morda 3D zvoka še niste izkusili, potem je morda zdaj čas, da prste namočite v te vode. Tehnologija je namreč res impresivna in je resnično dokaz tega, kakšno stopnjo imerzije lahko dosežejo novodobne igre.
Programska oprema je sicer nekam preprosta in vidi se, da bo tule Sony moral narediti še kar nekaj izboljšav. Nastavljamo si lahko razne profile, uravnavamo zvočno sliko za pogovarjanje in igranje ter si nastavimo izkušnjo za posamezne naslove. Zadeva je sicer daleč od prilagodljivosti, ki jo ponuja denimo SteelSeries, treba pa se je tudi zavedati, da vseh teh nastavitev ne boste mogli prenesti drugam, ampak jih boste lahko uporabljali samo na PC-ju. Zavoljo Bluetooth povezljivosti lahko H9 priklopimo tudi na iOS in Android telefone, a zaradi nekega razloga namenska aplikacija Sony Headphones slušalk ne prepozna, tako da tudi ne morete uravnavati zvoka.
Mikrofon je na žalost podpovprečen.
Slušalke omogočajo tudi aktivno dušenje zunanjega zvoka. Ta zadeva se sicer pri teh slušalkah obnese spodobno, a ni nek presežek. H9 že tako dobro tesnijo in nerade prepuščajo zvok, omogočen preklic zvoka pa sicer to še malce nadgradi, a vseeno ne do te mere, da bi bili povsem odrezani od zunanjega sveta.
Ker so to gaming slušalke, boste na njih našli tudi mikrofon. Tega ne morete skriti v slušalke, ampak ga morate dvigniti oziroma spustiti za uporabo. Čeprav je mikrofon verificiran preko Discorda, je zadeva morda najslabši del teh slušalk. Je čisto pretih, a obenem zelo rad pobira vse zvoke iz okolice, tako da bo vaš sogovornik dobival same glavobole. Za normalno uporabo boste tako morali dvigniti moč mikrofona, a tudi to povsem ne reši težav, ki jih za takšno ceno definitivno ne bi smeli imeti.
Slušalke H9 lahko uporabljamo na celemu kupu naprav in konzole PlayStation pri tem seveda niso izvzete. Pri menjavi naprav preprosto priklopite USB sprejemnik drugam, pri tem pa bodite pozorni tudi na to, da pretaknete jeziček na PC ali PlayStation.
Na slušalkah bi prišla prav še kakšna lučka, ki bi kazala trenutno stanje baterije.
Baterija je dobra in z enim polnjenjem se boste lahko igrali do 30 ur. Trapasto je sicer to, da nikjer na slušalkah ne najdemo pokazatelja, koliko baterije je še ostalo na rezervi. Edine lučke na slušalkah se nahajajo ob strani, ki med uporabo svetijo z belo barvo, tako da bi vsekakor lahko Sony vgradil še kakšen dodaten pokazatelj za stanje baterije. To lahko zaradi tega preverite samo znotraj programske opreme na PC-ju ali v uporabniškem vmesniku konzole PlayStation.
Sonyjeve slušalke INZONE H9 na koncu pustijo mešane vtise. Zadeva vsekakor ni kakšen polom, saj je zvok dober, mestoma celo odličen in zadeva je zgrajena iz kvalitetnega materiala, ki poskrbi za udobnost tudi med večurno uporabo. A po drugi strani je mikrofon pod povprečjem, cena pa je nenavadno visoka in pri rangu 300 € bi raje priporočil kaj drugega – kot so denimo prej omenjene slušalke SteelSeries Arctis Nova Pro.
Iz trojice novih INZONE slušalk bi morda tako raje priporočil slušalke H7. Te resda ne vsebujejo aktivnega preklica zvoka, a slušalke že same po sebi dobro tesnijo zvok, tako da ta funkcija tule celo ne igra tako pomembne vloge. H9 sicer nosijo na naušnikih bolj udobno usnje, a po drugi strani H7 ponujajo več baterije in to za 70 € manj.
Če tako kot jaz kdaj pa kdaj pogledate kakšno naključno epizodo Malih sivih celic in ste šokirani, kako so osnovnošolci kdaj bolj inteligentni od vas, potem bo nova ponudba popularne aplikacije Duolingo kot naročena za vas.
Duolingo je internetnemu svetu že dlje znan kot enostaven in priročen način za učenje tujih jezikov. Zadeva vas popelje skozi osnove, moč pa je osvojiti tudi bolj napredne jezične sposobnosti, ki grejo nad stopnjo naročanja kave v lokalni beznici sredi Nemčije. Ne samo da je zadeva izjemno enostavna za uporabo, še povsem brezplačna je in vas nato preko e-mail sporočilc redno opominja, da je čas za učenje in ne za lenarjenje.
Duolingo je na letošnjem festivalu Duocon (ja, očitno tudi to obstaja) najavil razširitev svojega nabora učnih lekcij. Te se ne bodo osredotočale samo več na jezikoslovje, ampak tudi na matematiko. Na voljo bodo osnovnošolske lekcije, ki bodo namenjene starostim med 7 in 12 let, a seveda ne bo imel nihče nič proti, če v lekcije pogleda tudi kakšen starejši. Na voljo bo tudi ločen program Brain Training, ki je namenjen vsem tistim nad 13 let, ponuja pa kratke matematične izzive za razgibavanje možganov.
Seveda s tem ne nameravajo zanemarjati učenja jezikov. Ravno nasprotno: aplikacija je pred kratkim pridobila možnost učenja jezika Zulu, ki je najbolj govorjen jezik v celi Afriki.
Matematični del Dualingota zaenkrat še ni zunaj, a preko sledeče povezave se lahko že prijavite za beta testiranje.
Že kar nekaj vode je preteklo, odkar smo nazadnje popisali kakšno igro, ki je nastala kot plod slovenskih pridnih rok. Zato je čas, da prekinemo to nesprejemljivo sušo in predstavimo novo slovensko igro Gun Funk.
Na njej dela studio DreamArk Games, ki jo zaenkrat sestavlja samo en podjeten ustvarjalec Matej Žnidaršič. Matej prebiva na naši obali in poleg obiskovanja plaž in rjavenje kože, njegovi hobiji zajemajo tudi programiranje iger in plod njegovega dela je zdaj Gun Funk.
Gre za vizualno izredno zanimiv naslov, ki je v bistvu sestavljen zgolj iz črno-belih odtenkov, katerega kdaj pa kdaj prekine kričeča rumena, rdeča ali modra barva, te pa največkrat na sebi nosijo nasprotniki. Poanta igre je tretjeosebna strelska akcija, kjer se v načinu “bullet time” izogibamo izstrelkom ter prožimo svoj svinčeni dež v čela grdavžev, vse to pa bo spremljala vzdušna glasbena podlaga. Matej pravi, da bo končni izdelek vseboval nekje 50 stopenj, vsaka od njih pa bo imela svojo unikatno muziko in glede na tisto iz napovednika, zna ta hitro skočiti v ušesa in se tam zasidrati.
Gun Funk malce spominja na SuperHot, le da bomo tukaj akcijo spremljali iz drugačne perspektive, zadeva pa bo oblečena v malce bolj komične barve. Na to nakazujejo že šefi, ki nosijo hecna imena Pink Mamba, Mr. Glutton in Miss Dolly. Teh šefov bo na koncu 10, tako da bomo očitno na vsakih pet stopenj pokasirali enega od njih.
Matej za realizacijo igre potrebuje vašo pomoč. Njegova Kickstarter kampanja ima zastavljen cilj 5.000 €, do tam pa potrebuje še kar nekaj finančne podpore, a nikoli ni prepozno.
Matej pravi, da končni izid igre načrtuje za konec tega leta ali za začetek 2023. Na sledeči povezavi vas čaka demo, ki ponuja 7 stopenj, več informacij pa najdete na uradni strani.
Tehnologija upogljivih zaslonov obstaja že nekaj časa in najbolj glasen pri njihovem trženju je zagotovo Samsung, ta pa preko Fold in Flip telefonov poskuša rajo prepričati, da je imeti tablico in mobilnik v enem izdelku izjemno priročno.
Vsi niso ravno prepričani, a morda je podjetje Corsair končno iznašlo idealen izdelek, kjer upogljivost zasije v vsej svoji veličini. Govora je o novem monitorju Xeneon Flex 45WQHD240, ki je v sebi nosi eno hudo priročno novost.
Ekran, ki je sicer tipa OLED in ga je priskrbel LG, je namreč lahko raven ali pa ga uporabnik kar sam spremeni v ukrivljenega, tako da je Corsair na en mah združil najboljše iz obeh svetov. Panel lahko ukrivite za 800 R, monitor pa celo omogoča ukrivljanje samo ene stranice, če si želite ustvariti nekaj res futurističnega.
Xeneon Flex poleg ukrivljanja ponuja še vrhunske specifikacije. Panel, tipa OLED, v premer znaša kar 45 palcev in ponuja maksimalno ločljivost 3440 x 1440 v razmerju stranic 21:9. Monitor je združljiv s tehnologijo G-Sync in ponuja frekvenco osveževanja slike pri 240 Hz, zamik pa znaša vsega 0,03 ms. Zaradi svoje nravi monitor ne ponuja VESA nosilca, tako da se boste morali zadovoljiti z navadnim stojalom.
Corsair še ni razkril, kdaj zadeva izide, a naj bi več povedali proti koncu leta. Skrivnostna je tudi cena, a naše izkušnje nam pravijo, da bo zadeva peklensko draga.
Razvijalec Frogwares trenutno zbira sredstva za svojo naslednjo igro Sherlock Holmes: The Awakened. Gre v bistvu za predelavo iz leta 2007, v kateri enigmatični detektiv Sherlock in njegov pomočnik Watson skočita v malce bolj grozljive, Cthulhujevske vode, za nabiranje finančnih sredstev pa so se napotili na Kickstarter.
Kampanja je bila sila uspešna in zahtevani znesek 70.000 € so zbrali že skoraj takoj na začetku, do sedaj pa je v blagajne nakapljalo že nekaj več kot 236.000 €. Doseženi so bili vsi ekstra cilji kampanje, Frogwares pa se je v zadnjih urah spomnili dodatne nagrade, ki pa je povzročila kar nekaj razburjenja.
Message can be anything you want, but subject to our team's approval.
Winners will each get a photo of their message on a shell, proudly presented by our troops. pic.twitter.com/b7vAYEui4N
Studio namreč prihaja iz Ukrajine in nekateri člani ekipe so trenutno aktivno zapleteni v konflikt, ki ga že mesece bije Ukrajina proti Rusiji. Nekaj članov celo služi v vojski in ravno zaradi tega je ukrajinski 24. separistični bataljon razvijalcu priskočil na pomoč in mu ponudil možnost unikatne nagrade.
To je Frogwares ponudil preko Twitterja in trije ljudje, ki bodo delili njihovo objavo, bodo dobili možnost, da na 152 mm granato, ki bo nato izstreljena proti ruskim napadalcem, zapišejo unikatno sporočilo. Besedilo je lahko karkoli, a ga bo moral najprej odobriti Frogwares, vojaki pa se bodo pred izstrelitvijo še slikali z granato.
I have supported your games for years now. But after this… I just can't. It is not a joke. Games have always been a thing to unite various people of different nationalities, views and upbringing. What you are trying to do is just sickening.
A ta PR poteza se ni ravno obrnila k njim v prid, saj je veliko ljudi zadevo označilo za neokusno in za nepotrebno mešanje aktualnih konfliktov v igričarske izkušnje, ki služijo ravno temu, da lahko ljudje vsaj za nekaj časa pozabijo na dogodke iz resničnega življenja.
tell me this is a joke? This isn't to be used to potentially KILL and MAIM people?
Studio medtem stoji za svojo izjavo na Twitterju in v intervjuju za spletno stran PCGamer so zapisali, da veliko ljudi ne razume, kako je vojna vplivala na njihova vsakdanja življenja. Člani ekipe so jezni in velikokrat polni obupa, saj je ruski napad uničil domove njihovih prijateljev, nekateri pa so morali že večkrat bežati v strahu za svoja življenja.
Kickstarter kampanja za Sherlock Holmes: The Awakened se izteče že jutri, 3. septembra, razvijalec pa upa, da bo nato zadeva nared za polni izid v februarju 2023.
Druga najbolj popularna ženska streamerka Twitcha se počasi poslavlja od te platforme. Svetovno znana Pokimane, s pravim imenom Imane Anys, je včeraj na YouTubu objavila daljši video, v katerem je pojasnila svojo skoraj dvomesečno odsotnost od prenosov v živo in kaj namerava delati v prihodnosti.
Pokimane je svojo pot do 9 milijonov sledilcev na Twitchu začela tlakovati leta 2013, takrat pa je začela z igranjem igre League of Legends. Skozi vsa ta leta je ostala zvesta temu naslovu, a se je seveda preselila tudi v druge naslove in začela svoj vpliv širiti tudi izven originalne platforme. Med vsemi selitvami streamerjev je sama ostala zvesta Twitchu in je z Amazonovim podjetjem nedavno tudi obnovila pogodbo, a zdaj se zdi, da je tam gor ne bomo več gledali dolgo.
Pokimane je v videu izjavila, da je izgubila strast do ustvarjanja vsebine na Twitchu. Ko zdaj gleda prenose v živo na tej platformi, se ji zdi, da je vse to že dala čez in da jo ti izzivi ne privlačijo več tako, kot so jo včasih. Prav tako je dodala, da je nenehno streamanje na Twitchu izjemno zahtevno delo, saj ga moraš opravljati vsak dan in to po več ur, stalno pa moraš slediti vsem trendom, tako da igraš pravo vsebino, ob pravem času ali pa se na kameri pogovarjaš o aktualnih dogodkih.
i can’t believe how many creators DM’d me saying this resonated with them.. it means a lot & i hope you all prioritize happiness and balance in your lives ❤️
Zato bo 26-letnica malce umirila tempo in bo svojo vsebino preselila na Twitter, TikTok in Instagram. Sicer pravi, da bo še vedno prisotna na Twitchu, le da jo bomo gledali tam precej manj. Pokimane je tule previdno izbrala svoje besede, saj seveda ne želi izgubiti vseh teh sledilcev in verjetno upa, da jo bodo šli gledat tudi na druge platforme.
A v praksi izguba strasti do streamanja vodi samo v eno smer: zmanjšanju prenosov v živo, dokler se ti povsem ne nehajo. Pokimane zdaj tudi ni več najstnica in se morda želi osredotočiti na druge stvari v življenju, kjer igranje iger ne igra velike vloge.
K sreči se ji za finančni vidik ni treba bati, saj ima tudi na drugih platformah že zdaj dovolj veliko publiko, hkrati pa si lasti svojo platformo OfflineTV.
Vojna se v današnjem času ne bije samo znotraj tankov in v izkopanih jaških, ampak se dogaja tudi znotraj kibernetskega sveta. Kibernetskih napadov se najraje poslužijo ruski hekerji, a tudi drugod po svetu obstajajo programerji, ki znajo izkoristiti razne ranljivosti in sprožiti svoje boleče in največkrat nadležne udarce.
Someone hacked #YandexTaxi and ordered all available taxis to Kutuzov Prospect in Moscow
Takšen napad se je tako zgodil včeraj, 1. septembra in na Twitterju se je pojavila smešna objava. Skupina neznanih hekerjev je namreč vdrla v sistem največjega ruskega ponudnika taksijev Yandex Taxi in vsem voznikom se je izpisala ista lokacija za prevzem potnika. Ta naročila so se izkazala za lažna in so peljala na isto ulico znotraj Moskve. Tako se je naenkrat na isti cesti znašla cela eskadrilja rumenih taksijev, kar je dejansko povzročilo zastoj, ki je trajal 40 minut, nekateri pa so izjavili, da so sredi gneče stali tudi po tri ure.
Odgovornost za napad ni prevzel še nihče, podjetje Yandex pa je že sporočilo, da so razvili algoritem, ki bo v prihodnosti preprečil takšne lažne prijave. Poljski portal Wprost poroča, da naj bi se Yandexovim taksijem na zaslonu izpisalo tudi sporočilo, da preklopijo na konkurenčnega ponudnika Wheely, a to naj bi bila samo diverzija, ki bi kazala stran od resničnega krivca izza napada.
Pri razvijalcu 343 Industries nekaj ni v redu. Studio, ki ga je Microsoft spočel specifično zato, da bi po odhodu razvijalca Bungie peljal naprej vizijo franšize Halo, se s problemi sooča vse od izida igre Halo 4, ki je izšla 10 let nazaj. Halo 5 je bil katastrofa, ki jo očitno želijo vsi pozabiti čimprej, predelava paketa vseh Halo iger Master Chief Collection pa je na začetku bila tako hroščata, da so po forumih deževale pritožbe jeznih igralcev.
Težave so se preselile tudi v njihov zadnji naslov Halo Infinite, ki bi moral iziti novembra 2020, a je bil nato zamaknjen za celo leto, ko pa smo zadevo končno dobili v roke, smo preigrali nekam revno enoigralsko kampanjo, medtem ko je bilo večigralstvo nekaj časa prava uspešnica, a zaradi počasnih posodobitev je baza igralcev kmalu skopnela. 343 Industries je bil od izdaje 2. sezone, ki je prišla maja, praktično neodziven, včeraj pa so se končno razgovorili glede njihovih načrtov v prihodnosti in novice niso ravno dobre.
3. sezona, podnaslovljena Echoes Within, je bila prestavljena kar na marec 2023. To pomeni, da se bo treba z 2. sezono tolažiti skoraj eno leto, razvijalec pa bo medtem pozimi izdal Winter Update, ki bo vsebovala dve novi mapi in sodelovalno igranje kampanje preko interneta.
Žal pa sodelovalnega igranja v načinu razdeljenega zaslona ne bo več, saj je 343 Industries razvoj tega preprosto preklical. Vse svoje napore želijo osredotočiti na razvoj nove vsebine in poskrbeti za vse pritožbe igralcev, tako da je preprosto zmanjkalo financ, da bi poskrbeli tudi za večigralsko zabavo pred enim televizorjem.
Problem zdaj ne tiči več samo v zamudah, ampak tudi v dejstvu, da je Halo Infinite nekako zamudil svojo priložnost, ko bi izkoristil pomanjkanje večigralskih naslovov in si izboril svoj prostor na trgu. Že v oktobru namreč prihaja huda konkurenca: najprej izide Overwatch 2, ki bo po novem za igranje brezplačen, tega pa bo nato nasledil še Call of Duty: Modern Warfare 2, ki bo skupaj z ločenim brezplačnim delom Warzone 2 zagotovo prevzel skoraj vse tiste igralce, ki so še ostali zvesti Infinitu. Dokler ta prišepa s svojo 3. sezono bo že vsega konec in zna se zgoditi, da bo ta v natrpanem letu 2023 ostala povsem spregledana.
Filmskemu režiserju Rhysu Waterfieldu se je porodila ideja, da bi heroja otroških pravljic Medvedka Pu-ja postavil v malce bolj odraslo vlogo. Za kaj takšnega bi se sicer moral posvetovati najprej z Disneyjem, a zaradi zmešnjave glede avtorskih pravic pisatelja A.A. Milneja pri izvirni knjigi, so te pravice postale del javne domene, tako da jih za komercialne izdelke lahko izrabi vsak, Disney pa si lasti sodobno izvedbo Medvedka Pu-ja, ki med drugim vsebuje rdeč pulover.
Rhys se je zato odločil izkoristiti priliko in tako je pred nami prvi napovednik za prihajajoči film Winnie the Pooh: Blood and Honey. Tole vsekakor ni neka otroška pravljica, saj se je Rhys odločil zasnovati grozljivko, ta pa bo vsebovala veliko krvi, golote in vreščanja prestrašenih najstnikov.
Zgodba pravi, da je mladi junak Christopher Robin zdaj odrasel poba, ki se s punco zopet vrne v hosto obiskati svoje stare prijatelje. Žal pa se Christopherju ni posvetilo, da bi Puju in Pigletu pustil nekaj hrane in dvojec je med čakanjem začel žvečiti, karkoli jima je prišlo pod čekane in kozarci meda so hitro postali napolnjeni s krvjo.
Celotna zasnova je izjemno bedasta in tudi napovednik kaže slabo produkcijo, ki bo vsebovala kar nekaj zanič igranja in neumnih zapletov. Pu ni videti kot medved, ampak samo kot nek model, ki nosi medvedjo masko, vsa dekleta pa so zaradi nekega razloga razgaljena in se sredi gozda nenavadno veliko namakajo v vodi.
Kdo ve, morda zna biti zadeva vredna enega ogleda s prijatelji, a samo v domači dnevni sobi, kjer se lahko smejete na ves glas in se obmetujete s kokicami. Winnie the Pooh: Blood and Honey še nima začrtanega datuma izida, bo pa izšel baje še enkrat letos.
Čas je za nov sveženj govoric, saj bomo očitno v letu 2022 razen večjih govoric deležni samo čenč in raznoraznih predelav.
Nove novice tokrat prihajajo iz podcasta Game Mess, kjer sta se pred mikrofone usedla Mike Minotti iz GamesBeata in Jeff Grub, ki je dobro znan po predčasnem razkrivanju informacij znotraj igričarske industrije.
Jeff je prepričan, da bo Nintendo še ta mesec za nas pripravil obsežnejšo konferenco Nintendo Direct, ta pa se bo tokrat osredotočila povsem na franšizo Zelda. Ta je svoj zadnji del dobila zdaj že debelih 5 let nazaj, ko je izšla igra Zelda: Breath of the Wild, Nintendo pa je od takrat napovedal nadaljevanje, ki pa še ni izdalo kakšnih konkretnih podrobnosti.
Dokler čakamo na nadaljevanje, pa naj bi Nintendo poskrbel kar za dve predelavi starejših naslovov. Tokrat naj bi grafično olepšavo dobila igra Zelda: Wind Waker, ki je svoj prvi izid doživela na antični konzoli GameCube in je bila v 2013 predelana za konzolo Wii U. Zdaj je založnik očitno odločen zadevo pripeljati tudi na Switch, tako da bi ta igra v tem primeru prejela že svojo drugo predelavo. Enako naj bi se zgodilo za predelavo Twilight Princess HD, ki je prav tako enkrat že bila predelana za konzolo Wii U, a je na Switchu še ne moremo igrati.
Jeff je še dodal, da znamo poleg teh dveh projektov končno dobiti tudi uradno ime nadaljevanja Breath of the Wild in da zna biti, da bo Nintendo to konferenco izkoristil tudi za najavo predelave izvirnika znotraj franšize Metroid Prime.
September je še dolg in treba je počakati, če bo Nitendo res najavil konferenco in kaj se bo na njej dogajalo. Tudi Sony naj bi razmišljal o najavi svoje konference PlayStation State of Play, Ubisoft pa bo 10. septembra predstavil svoj katalog na predstavitvi Ubisoft Forward.
Avgust je zdaj za nami in napočil je čas za novo ponudbo kataloga iger naročnine PlayStation Plus. Odkar je Sony spočel prenovo tega servisa, se naročnina deli na tri različne stopnje, vsaka od teh pa bo mesečno dobila svoje priboljške – seveda bodo tisti, ki držijo naročnini Extra in Premium v svoje košarice nabrali več, kot pa tisti, ki držijo samo osnovno naročnino Essentials.
Essentials tudi ta mesec prinaša tri nove igre. Od 6. septembra dalje bodo igralci lahko prevzeli zadeve kot so dirkačina Need for Speed Heat, Granblue Fantasy: Versus in Toem, ki bo na voljo samo za lastnike konzol PlayStation 5. Nič kaj posebnega ni ta ponudba in je zagotovo bolj revna od prejšnjega meseca, ko smo dobili igre Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2, Little Nightmares in Yakuza: Like a Dragon. Mimogrede, te igre še vedno lahko zavežete na svoj račun in to vse do 5. septembra.
Lastniki naročnine Extra in Premium bodo od 20. septembra lahko uživali v precej obsežnejšem naboru iger, saj v katalog prihajajo:
Deathloop (PS5)
Assassin’s Creed Origins (PS4)
Watch Dogs 2 (PS4)
Dragon Ball Xenoverse 2 (PS4)
Spiritfarer: Farewell Edition (PS4)
Chicory: A Colorful Tale (PS4)
Monster Energy Supercross – The Official Videogame 5 (PS5/PS4)
Alex Kidd in Miracle World DX (PS4/PS5)
Rabbids Invasion: The Interactive TV Show (PS4)
Rayman Legends (PS4)
Scott Pilgrim vs. The World: The Game – Complete Edition (PS4)
Sony ni pozabil tudi na tiste, ki si na stopnji Premium lastite dostop do klasičnih iger iz prejšnjih generacij konzol in tudi tule boste od 20. septembra dalje lahko uživali v:
Igra The Forest izpod prstov razvijalca Endnight Games je ena najboljših preživetvenih iger, ki se od konkurence loči po temu, da ima dejansko znotraj sebe zanimivo zgodbo in ima celo zaključek, namesto da bi v večnost samo gradili in kovačili opremo, brez da bi za to svoje početje imeli nekakšen končen cilj.
Zadeva je ob izidu nabrala bogate ocene in razvijalec se je hitro spravil delati nadaljevanje Sons of the Forest, ki bo, glede na vse do sedaj izdane napovednike, vsebovalo precej večji proračun. Igra se ne bo znebila vseh glavnih točk originala, kar pomeni, da se lahko veselimo dobre zgodbe in nadgrajene grafične podobe, ki bo napajala še večjo stopnjo grozljivosti. Izvirnik se je namreč vrtel okoli ukvarjanja s krvoločnimi kanibali, ki smo jih lahko razčetverili in nato njihovo meso popekli na ognju in očitno se bo tudi nadaljevanje spustilo v takšne krvave in nagnusne avanture.
Hey Everyone,
Due to the scope of our new game Sons Of The Forest, it has been hard to pinpoint an exact release date, and today we have to delay one last time.
Giving us time to complete the polish we feel is needed, we will release Feb 23, 2023, priced at $29.99USD. pic.twitter.com/9SmeLelmj6
Žal pa igre še ne bomo igrali letos. Endnight Games je namreč včeraj napovedal nov zamik izida, ki je za Sons of the Forest že drugi po vrsti. Igra bi morala originalno iziti maja letos, a je bila nato prestavljena v oktober. Ta je samo še mesec stran in razvijalec je uvidel, da je pred njimi preprosto še preveč dela, da bi se lahko zavezali k temu izidu.
Tako so s težkim srcem zadevo prestavili na 23. februar 2023. To zagotovo ni bila lahka odločitev, saj je naslednje leto naravnost naphano z izidi večjih naslovov in prodaja bo zaradi vse te konkurence zagotovo trpela. Sons of the Forest je razkril tudi svojo ceno, ki bo znašala 29,99 €.
Razvijalec Valve je s svojo napravo Steam Deck dokazal, da si PC igričarji svojo zabavo preseliti še kam drugam, kot pa da jo gledajo samo za svojo domačo pisalno mizo. Da je nekaj na temu so zavohali tudi drugi, dober dokaz tega pa je nova naprava, ki tokrat prihaja iz Logitechovih hlevov.
Zadeva še ni bila uradno napovedana, a jo je predčasno razkril Evan Blass, ki je znan po temu, da rad v javnost pošlje še nerazkrite informacije raznih proizvajalcev tehnične robe. Tokrat je njegova žrtev postal Logitech, ki pa je na Twitterju že zahteval umik slik, a seveda so te zaživele tudi drugje, kot je denimo dobro znani forum Resetera.
Naprava bo nosila ime Logitech G Gaming Handheld in za razliko od večine konkurentov, tole ne bo samo par kontrolerjev, ki jih boste nato namestili na telefone, ampak celosten izdelek. Oblika bo klasična, torej nekaj takšnega, kar je prvi predstavil Nintendo Switch, to pa zaobjema ABXY gumbov na desni strani, križne gumbe na levi ter dve igralni gobici. Na zgornji strani boste našli še dva para sprožilnikov, tako da bo zadeva priročna za igranje praktično vseh naslovov.
Logitech bo napravi dodal še nekaj svojih bližnjic, znotraj Handhelda pa bo živel operacijski sistem Android. Čeprav zadeva spominja na Valovov Steam Deck, pa tole ne bo prenosni računalnik. Sumi se, da bo Gaming Handheld namenjen samo za igranje preko pretočnih servisov kot sta denimo GeForce Now in Xbox Cloud Gaming, kar je slaba novica za Slovence, saj ti dve storitvi pri nas nista na voljo. A na sliki vidimo lahko tudi bližnjice za Steam, Chrome in YouTube, tako da zna naprava biti pripravna tudi za kaj drugega in bo morda zaradi tega zaživela tudi pri nas.
Logitech zadeve zaenkrat ni še potrdil, a na spletu že obstaja uradna spletna stran, ki v opisu zavihka nosi ime naprave, tam pa se lahko tudi naročite na novico glede uradnega razkritja.
Vse glasnejše so govorice, da bo založnik Ubisoft kmalu za nas pripravil kar dve Assassin’s Creed igri, ti pa se bosta razlikovali po razsežnosti.
Tisto pravo nadaljevanje se bo imenovalo Assassin’s Creed Infinity, to pa se bo malce razlikovalo od sedaj izdanih naslovov. Igra bo namreč sledila sistemu “live service”, kar pomeni, da se bo svet neprestano spreminjal in da mu bo založnik neprestano dodajal novo vsebino, igra pa se zato ne bo dogajala samo v enem historičnem obdobju, ampak bo obiskala več njih. Ubisoft je do sedaj samo potrdil obstoj Infinityja, a ni zraven dodal nobenih konkretnih podrobnosti.
Drugi naslov pa bo malce manjši in je bil sprva imenovan Rift, nove govorice, ki prihajajo izpod rok YouTuberja j0nathana, pa pravijo, da bo igra nosila podnaslov Mirage.
YouTuber je navrgel kar nekaj konkretnih podatkov in če ti držijo, potem bodo veseli vsi tisti, ki so se vam zdeli zadnji trije naslovi franšize mimosunki. Mirage naj bi se dogajal v Bagdadu in sicer med letoma 860 in 870. Igrali bomo mladega Basima, ki smo ga nazadnje srečali znotraj Valhalle, ta pa je bil na začetku tat, šele kasneje pa se je pridružil morilskemu redu Hidden Ones.
YouTuber j0nathan https://t.co/IgrqJfAV7u revealed this information on the new Assassins Creed game -Should be called Assassins Creed Mirage -Released in Spring 2023 -The game will take place in Baghdad between the years 870-860 -Return to basics, no leveling system pic.twitter.com/soCko92M6U
Mirage naj bi se vrnil k začetkom franšize. Raziskali bomo lahko več mest, ki jih bodo ločile puščave in razvijalec se je znebil dialogov, RPG-jevskega stopnjevanja, celotna mapa pa bo tudi manjša. Ubisoft naj bi skladno z Miragom izdal tudi predelani prvi Assassin’s Creed, ki je leta 2007 služil tudi kot zagon franšize. Mirage naj bi izšel v pomladi leta 2023.
A person familiar tells me parts of this new Assassin's Creed leak are true (such as the name and the other stuff Bloomberg has already reported: spring 23, Baghdad, back to AC basics) and other parts are not ("multiple cities to explore") https://t.co/qmM6UZtKnG
Vse te zadeve se slišijo slastno in so nekaj, po čemer oboževalci že dlje časa vzklikajo. A ni nujno, da vse te informacije tudi držijo. Dobro znani novinar Jason Schreier je sicer potrdil, da se novi naslov in čas izida ujemata z njegovimi informacijami, prav tako lahko potrdi, da se bo Mirage vrnil h koreninam serije. A je dodal, da trditev raziskovanja večih mest ne drži, prav tako dvomi, da je Ubisoft spočel predelavo originala.
Na uradno potrditev ne bo treba dolgo čakati, saj Ubisoft za 10. september pripravlja obsežnejšo konferenco Forward, ta pa bo razkrila podrobnosti vseh njihovih prihajajočih projektov.
Še ta mesec nas čaka nekaj nove vsebine v zanimivem svetu Cyberpunka 2077. Žal ne govorimo o istoimenski igri, za katero še vedno čakamo prvo večjo razširitev, ampak o animeju z imenom Cyberpunk Edgerunners, ki je bil napovedan že kar nekaj časa nazaj in za katerega smo dobili nekaj napovednikov.
Japonski Studio Trigger je včeraj izvrgel nov video, ta pa v naslovu nosi oznako NSFW oziroma Not safe for work. Ta značka pomeni, da je zgornji video namenjen bolj odrasli publiki, saj znotraj njega ne vidimo samo potoke krvi, ampak tudi nekaj strastnih seksualnih prizorov. Edgerunnners nam bo tako poskušal dostaviti malce bolj odraslo zgodbo, ki bo očitno vsebovala tudi nekaj seksa, kar je v skladu s tem, kar nam je dostavila igra.
To niti ne preseneča, saj bo tudi pri produkciji animeja sodeloval razvijalec CD Projekt RED, ta pa je bil tudi dovolj pameten, da je v sodelovanje vpoklical japonskega skladatelja Akiro Yamaoko, ki je najbolj znan po svojih superiornih glasbenih veščinah znotraj franšize Silent Hill.
Cyberpunk Edgerunners nam bo dostavil zgodbo najemnika, ki si bo služil kruh znotraj futurističnega mesta Night City. Glede na vse videno do sedaj bo zadeva pravi adrenalinski tobogan in zanimivo bo videti, če bo morda CDPR notri vnesel tudi štorijalnih primesi iz igre Cyberpunk 2077. Prva sezona bo štela 10 epizod, premiero pa bo serija doživela 13. septembra in to samo na Netflixu.
Razvijalec CD Projekt RED seveda medtem dela tudi na igrah. Cyberpunk 2077 bo svoj prvi večji dodatek prejel naslednje leto, še v 2022 pa naj bi dobili predelano različico igre The Witcher 3, CDPR pa je napovedal tudi povsem nov del in začetek nove sage znotraj Witcher sveta.
Igra The Last of Us Part 1 je čudna reč. Gre namreč za predelavo odličnega izvirnika, ki se je prvič rodil na konzoli PlayStation 3 in to leta 2013. Samo leto kasneje je razvijalec Naughty Dog poskrbel za nadgradnjo The Last of Us Remastered, ki se je zavezala konzolam PlayStation 4 in je s sabo prinesla podporo za višje sličice na sekundo. 8 let kasneje nas zdaj Naughty Dog vabi v preigravanje igre še tretjič in to preko vnovične predelave, ki je bila spočeta od temeljev navzgor in je tako grafično bolj primerljiva z nadaljevanjem Part 2.
Problem pa je to, da je enka še danes videti odlično in kakšna takšna nadgradnja niti ni bila zares potrebna. Vendar pa jo je Sony vseeno spočel, s čimer seveda ni nič narobe, a najbolj se zatakne pri ceni, ki znaša polnih 80 €, kar za grafično nadgradnjo niti približno ni poceni.
Razvojna ekipa: Naughty Dog Založnik: Sony Platforme: PS5 Nakup:EIGRE.si (64,40 €) Datum izida: 2. september 2022 Cena: 79,99 €
Zvrst: Tretjeosebna akcijska
VIDEO RECENZIJA
Ni mi v bistvu točno jasno, komu je ta predelava sploh namenjena. Če ste kadarkoli pred televizorjem držali konzolo PlayStation, potem ste originalni The Last of Us zagotovo že preigrali, saj je tole za Sonyjeve konzole nekaj takega, kot je Mario za Nintendo sisteme. Gre za legendaren naslov, ki me je očaral že davno nazaj in ga osebno prištevam za enega od redkih primerov, ki zna na pravilen način predstaviti izjemno emotivno zgodbo v post-apokaliptičnem svetu in to na naravnost brutalen način.
Skratka, The Last of Us je vsekakor vreden vse svoje slave in oboževalci smo zgodbo skozi leta in večkratna preigravanja spoznali do obisti. Original je še danes videti odlično, saj je Naughty Dog zmogljivosti konzole PlayStation 3 pripeljal do same meje zmogljivosti in čeprav je Part 1 videti odlično, ne morete pričakovati takšnega preskoka, kot ga je naredila denimo predelava Resident Evila 2 ali 3.
Uvodna sekvenca je zdaj, zaradi prenovljene grafične podobe, še bolj napeta kot prej.
Vendar pa bi samo slepec rekel, da Part 1 ni lepši od originala. Razvijalec ni namreč nadgradil samo tekstur, ampak je poskrbel za povsem novo osvetlitev senc, na novo zgradil velepomembne animacije obrazov ter za povrh predelal še vse vmesne sekvence, ki so zdaj bolj v skladu z utrinki spominov, ki jih najdemo znotraj nadaljevanja. Grafična prenova tako v bistvu oba dela poveže v bolj koheziven sklop, tako da na koncu res dobiš občutek, da to nista več dve ločeni poglavji, ampak ista igra, ki je preprosto razdeljena na dva dela. V bistvu je zdaj enica tehnično bolj napredna od svojega nadaljevanja, saj vsebuje podporo za hitrejše nalaganje stopnje, 3D zvok in zna izkoriščati napredne funkcije igralnega ploščka DualSense, podprto pa je tudi igranje v ločljivosti 4K, a le pri 30 sličicah na sekundo.
Zgodbo zdaj zagotovo poznate že vsi, a vseeno se spodobi zapisati kratko obnovo. Spremljamo začetke apokalipse, ko se po svetu razširi skrivnosten virus, te pa ljudi spremeni v zelo hitre in zelo krvoločne zombije. Okužba hitro prevzame cel svet in spremljamo potovanje junaka Joela, ki v emotivnem začetku izgubi ljubo osebo, dogajanje pa se nato preseli 20 let v prihodnost, ko se je človeštvo le nekako obdržalo pri življenju, a se drži skupaj samo v nekaterih manjših zaselkih in to pod strogim nadzorom vojske.
Obrazne animacije so sedaj na ravni Part 2, a že original je bil v tem pogledu naravnost odličen.
Seveda vsem ni po godu samo vsak dan stati v vrsti za svoj odmerek kruha in naš junak Joel, skupaj s svojo partnerico Tess poskuša prevzeti novo zalogo orožja, ki bi jo lahko prodala za lepo ceno, a v njuna življenja se zaplete odporniško gibanje Fireflies, ki dvojcu zapove težko nalogo: tihotapljenje tovora na odročno lokacijo, v zameno pa ju čaka bogata nagrada. A ta tovor na koncu postane izjemno simpatična in jezikava 14-letnica z imenom Ellie, ki v sebi skriva skrivnost, ki bi lahko rešila celo človeštvo. Joelu na koncu ne ostane drugega kot pa da se godrnjav odpravi na pot, a se ne zaveda, da mu bo potovanje za vedno spremenilo življenje.
To je nekakšen osnutek osnovnega zapleta, ki je že na papirju videti zanimiv, v praksi pa zadeva izpade kot ena najboljših igričarskih zgodb, ki smo jih videli na konzolah. Zgodba sicer ne vsebuje kakih res neverjetnih preobratov, saj dogajanje naprej peljejo izjemno spisani liki, ki jim je Naughty Dog vdihnil življenje. Nihče od njih ni popoln in vsebuje svoje pozitivne ter negativne lastnosti, kar velja tudi za našega glavnega junaka Joela, zagrenjenega srednjeletneža, ki zaradi izkušenj iz preteklosti upravičeno ne zaupa več nikomur. A ta njegov zid je začela prebijati Ellie in Joel ji skozi igranje postopoma začne zaupati in čeprav se temu upira, mu dekle priraste k srcu, zaradi česar začne zanjo tvegati čedalje več, dokler v njene roke ne bi položil tudi svojega življenja. Ellie je po drugi strani še otrok, ki se nahaja sredi pubertete, a ji je bilo otroštvo kruto vzeto in hitro so jo doletele vse odgovornosti odraslega življenja. Vendar pa se vsake toliko vseeno želi prepustiti svoji otroški nedolžnosti, zaradi česar večkrat pade v veliko nevarnost, tekom potovanja pa iz njenih oči izgine sijaj humorja, ki ga na koncu nadomestita žalost in razočaranje.
Vsake toliko naletimo na kakšno sceno, kjer grafične izboljšave niso tako vidne.
Glasovno podajanje Troyja Bakerja in Ashley Johnson še danes dviga kocine, zahvaljujoč prenovljenim animacijam pa zadeva zdaj pride še bolj do izraza. Vseeno pa bi Part 2 v tem pogledu postavil stopničko nad dogajanje iz enice, saj se mi zdi scenarij za konček bolje spisan, drugi del pa pred kamere pripelje več dobrih spisanih likov, ki z nami ostanejo dlje. Tudi Part 1 ima na področju stranskih oseb nekaj vrednih imen, a z njimi preživimo premalo časa, da bi se na njih lahko zares zavezali.
Predelava Part 1 na področju zgodbe ne naredi nobenih res velikih sprememb, kar bodo puristi pozdravljali, a sam sem si tule definitivno zaželel nekaj dodatne vsebine. Navsezadnje sem za novo izkušnjo plačal 80 € in čeprav si nad novo grafiko sprva navdušen, to veselje hitro mine in po nekaj urah ti je jasno, da igraš identično igro, le da je tokrat nekoliko lepša. Oboževalci poznamo original in sosledje dogodkov že na pamet in ne morem si kaj, da si ne bi želel vsaj nekaj dodatne vsebine, ki bi med igranje navdušila, pa če bi bila še tako majhna. Tako bi dobil občutek, da sem denarce odštel še za kaj drugega kot pa za grafično nadgradnjo.
Tudi igralna formula ostaja večidel nespremenjena. Med igranjem boste naleteli na cel kup sovražnikov v podobi sovražnih vojakov ali pa zombijev, vsak od njih pa zahteva svoj pristop. Lotil sem se igranja na najtežji težavnosti Grounded, po novem pa si lahko življenje še dodatno zakomplicirani z izbiro možnosti trajne smrti, ki vas ob neprevidnosti pošlje na začetek stopnje ali pa celo cele igre. Z Grounded težavnostjo od prej še nisem imel izkušenj, a lahko vam povem, da je zadeva izjemno težka. Strelivo je redko kot dež poleti in velikokrat se boste skozi stopnjo sprehajali zgolj z enim metkom, o kakšnem polnem nahrbtniku bomb pa lahko samo sanjate.
Nadgrajevanje orožij je zdaj podkrepljeno z ustreznimi animacijami.
Stopnje in sovražniki ter njihova agresija ostajajo nespremenjeni, je pa predelava na tem mestu vseeno poskrbela za nekaj izboljšav. Umetna inteligenca je zdaj presneto pozorna in dovolj je, da vas nasprotnik opazi sami za delček sekunde in že se znajdete v neizhodni situaciji. Sovražniki znajo pregledovati različne kotičke in drug drugemu krijejo hrbet, če pa vas opazijo, vas lahko hitro tudi obkolijo in ob nepozornosti lahko hitro dobite smrtonosen strel v hrbet. Umetna inteligenca sicer ni popolna in še vedno se jih da dobiti na preprosto trike kot je denimo čakanje, da splezajo po lestvi navzgor, med temi animacijami pa so povsem nezaščiteni na naše strele.
Zombiji so prav tako postali malce bolj nevarni. Srhljivi slepi “clickerji”, ki se za lociranje našega junaka zanašajo na zvok, so zdaj še bolj čuječi in vas po novem lahko slišijo tudi takrat, ko repetirate orožje. Na najtežji težavnosti se je treba premikati res počasi, vaše najboljše orožje pa je skrivanje, čeprav bo velikokrat potrebno poseči po orožju in takrat je bolje za vas, da vsak strel najde tarčo.
Pri orožju najdemo novo dobrino predelave. Nadgrajevanje opreme sicer še vedno izvajamo samo preko posebnih delovnih miz, a zdaj boste za vsako nadgradnjo dobili izjemno podrobno animacijo, namesto da bi vse skupaj opravljali samo preko dolgočasnih menijev. Res je veselje gledati, ko Joel na puško namesti večji nabojnik, izboljša cev orožja ali pa gor namesti izboljšan merek in čeprav je zadeva samo skopirana iz Part 2, je še vedno dobrodošla novost predelave originala.
Zadeva je lepa, a nimaš si kaj, da si ne bi zaželel tudi več dejanske vsebine.
Kar se igralnih sprememb tiče, je to v bistvu to in čeprav je Naughty Dog dodal še nekatere bombončke, kot so nove preobleke za naša dva glavna junaka in odklepanje 3D modelov za gledanje v menijih, so novosti še vedno nekoliko uborne. Vsekakor so dobrodošle nastavitve za vse tiste, ki imajo težave z očmi ali pa so barvno slepi, saj Part 1 ponuja celo paleto nastavitev, ki omogočijo lažje igranje vsakemu.
A pod črto potegnjeno sem pričakoval vseeno več. Poleg glavne zgodbe v paketu najdemo še DLC Left Behind, ki se spusti v raziskovanje Ellijine preteklosti in tudi ta dodatek je prejel grafično nadgradnjo igralne kampanje in vmesnih sekvenc. Manjka pa večigralski del Factions, ki ga je original imel in ga zdaj namerava Naughty Dog izdati ločeno, ni pa še jasno, če bo zanj zahteval dodatno ceno.
Umetna inteligenca je zdaj bolj pozorna na svojo okolico.
Kakšni so torej končni vtisi? Med recenzijo igre sem se neizmerno zabaval, saj sem podoživljal eno svojih najljubših igričarskih zgodb, v izboljšani grafični podobi, lepšimi vmesnimi sekvencami in boljšo umetno pametjo. Originalna igralna zasnova je več kot prestala preizkus časa, napetost med smukanjem skozi vrste clickerjev pa je zaradi naprednega 3D zvoka še bolj srhljivo kot prej.
A spet govorim kot nekdo, ki je svojo kopijo za recenzijo prejel brezplačno in če bi za njo moral odšteti 80 €, bi pisal zaključke malce drugače. To še posebej velja za večino igralcev, ki so originalno igro preigrali že večkrat in bi si želeli za to ceno nekaj nove vsebine. Če pa se vam je nekako do sedaj uspelo izogniti igranju originala, potem je The Last of Us Part 1 vsekakor vreden svojega denarja in v navezi s Part 2 tvori eno od najbolj čudovitih, čeprav krvavo brutalnih izkušenj, kar jih boste kdaj odigrali.
Založnik 2K te dni praznuje bogato obletnico legendarne mafijske serije iger Mafia. Ta je namreč danes stara že kar 20 let in čeprav zadeva ni nikoli dosegla popularnosti sličnih iger serije GTA, gre vseeno za pomembno franšizo, ki je leta 2002 pokazala, da dobre mafijske zgodbe lahko obstajajo še kje drugje, kot pa v filmih.
Original je izšel pod polnim imenom Mafia: City of Lost Heaven, takrat pa ga je izdelal zdaj že propadli razvijalec Illusion Softworks, ki je bil pod pozornim očesom Daniela Vávre nekaj let pridno koval zgodbo Tommyja Angela, ki se po spletu naključij zaplete v mafijske posle. Zanimivo je to, da je Daniel kasneje šel po svoji poti in njegov zadnji naslov je bil Kingdom Come: Deliverance.
Mafia je kasneje dobila še dva dela, a samo drugi je pri kritikih požel spodobne ocene, medtem ko je imel tretji nekaj dobrih idej, a pod črto je frišnemu razvijalcu Hangar 13 preprosto zmanjkalo časa, da bi te realiziral v popolnosti.
Hangar 13 se je kasneje malce odkupil s predelavo prvega dela v podobi igre Mafia: Definitive Edition, studio pa je v včerajšnjem intervjuju za spletno stran MafiaGame potrdil, da trenutno delajo tudi na četrtem delu.
Delo se je šele začelo, tako da je Mafia 4 še leta stran od izida, a oboževalci se lahko vsaj potolažijo s tem, da franšiza ni povsem mrtva. Novi projekt je bržda rezultat tega, da je studio zapustil dolgoletni vodna Haden Blackman in da je zdaj v vodilnem položaju Nick Baynes, ki je bil tudi glavni pri predelavi trojice Mafie iger. O četrtem delu so se konkretne informacije pojavile že maja, takrat pa je bilo tudi razodeto, da bomo spremljali dogodke pred prvim delom in bomo tako spremljali boj med družinama Salieri in Morello.
In honor of #Mafia20 let's go back to where it all started 🏙
Novice o četrtem delu pa niso edine pozitivne novice obletnice. Založnik 2K je namreč na Steamu zagnal tudi obsežno razprodajo vseh Mafia naslovov. Predelavo Mafia: Definitive Edition lahko izmaknete za 13,99 €, za vse tri igre pa boste odšteli 23,99 €. 2K je pokazal tudi nekaj darežljivosti in bo na Steamu vsakemu uporabniku častil izvirno igro Mafia: City of Lost Heaven. Ta sicer zdaj že pošteno kaže leta, a v sebi vsebuje več vsebine kot pa predelava, ki v lepšo grafiko ni preoblekla nekatere stranske naloge.
Brezplačna ponudba originala se bo začela 1. septembra in jo boste našli na Steamu, ponudba pa bo trajala vse do 5. septembra.