No, tole je pa eden bolj burnih tednov. Potem, ko so nedavno za nekaj ur podlegli vsi Facebookovi strežniki, se je danes v še veliko večjih škripcih znašel Twitch. Nekdo je namreč na 4Chan forume prilepil povezavo do 125 GB velikega torrenta, ki v sebi vsebuje praktično celo bazo podatkov Twitch baze.
https://t.co/7vTDeRA9vt got leaked. Like, the entire website; Source code with comments for the website and various console/phone versions, refrences to an unreleased steam competitor, payouts, encrypted passwords that kinda thing. Might wana change your passwords.
Znotraj torrenta lahko najdemo izvorno kodo samega Twitcha, kot tudi kodo za druge strani pod okriljem Twitcha, kot sta strani CurseForge in IGDB. V praksi to pomeni, da so ven ušla tudi gesla vseh uporabnikov, zato se priporoča, da takoj spremenite svoja gesla na Twitchu ter vklopite 2FA dodatno zaščito. Neuradne informacije pravijo, da so ukradeni podatki ažurni, saj naj bi jih heker nazadnje posodobil ta ponedeljek. Seveda je treba opozoriti tudi na to, da uporabljeno geslo na Twitchu spremenite tudi na vseh drugih straneh, kjer ste uporabili isto geslo.
The gross payouts of the top 100 highest-paid Twitch streamers from August 2019 until October 2021: pic.twitter.com/3Lj9pb2aBl
Poleg podatkov uporabnikov so ven ušla tudi izplačila vseh kreatorjev vsebine in ta niso majhna. V razpredelnici so razporejena izplačila iz strani Twitcha, ki segajo vse do avgusta 2019 pa do oktobra 2021. Kot vidimo je na vrhu te razpredelnice streamer CriticalRole, ki je v tem času zaslužil več kot 9 milijonov dolarjev, sledita pa mu xQcOW in summit1g.
Razkriti so bili tudi nekateri nenapovedani projekti. Amazon, ki si tudi lasti Twitch, naj bi delal na svoji digitalni trgovini Vapor, ki naj bi bila konkurenca Steamu. Poleg tega znotraj torrenta najdemo tudi izvorno Unity kodo za igro Vapeworld.
Heker naj bi kodo objavil zaradi jeze nad Twitch skupnostjo, ki naj bi bila naravnost strupena, upa pa tudi, da bo to ustvarilo na področju pretočne vsebine večjo konkurenčnost. Heker je še opozoril, da je tole samo prvi del objavljene vsebine, a ni še jasno, kaj bo naslednji val izmaknjenih podatkov sploh vseboval, saj je že zdaj praktično objavil vse.
Twitch naj bi se vdora zavedal in čaka se na uradno besedo iz njihove strani.
Serija Igra prestolov se je od nas poslovila na dokaj negativni noti in to je v bistvu edina zadeva, ki si je kljub pozornemu spremljanju vsakega dela ob dnevu izida, naknadno nisem nikoli več ogledal.
Vendar pa je Game of Thrones še vedno izjemno popularno ime in tega se zaveda tudi HBO, ki je po koncu originalne serije nemudoma začel delati na raznih odvrtkih. Naenkrat jih je bilo v izdelavi kar pet, a samo House of the Dragon je dobil zeleno luč in zadeva je včeraj dobila tudi svoj prvi dražilnik, ki je v samo enem dnevu nabral 6 milijonov ogledov.
Nova serija se bo dogajala 200 let pred dogodki iz Igre prestolov, ko je svetu Westerosa vlada najbolj slavna incestna družina Targaryen. Spremljali bomo njihov vzpon na vladavino in notranje spore, ki so pripeljali do slavnega spopada Dance of the Dragons. CGI zmajev bo tokrat cel kup in šušlja se, da je proračun serije zaradi tega naravnost titanski.
Osebno nad House of the Dragon nisem preveč navdušen, saj so mi bili Targaryeni najbolj zanimivi kot stvar legend in bojim se, da bo bližnji vpogled v njihova življenja razbil to misterioznost. Po drugi strani pa se veselim vrnitve v Westeros, saj pisatelj George R.R. Martin nikakor noče spisati naslednjega dela knjižne serije A Song of Ice and Fire.
House of the Dragon bo doživel svojo premiero enkrat v 2022 na pretočnem servisu HBO Max in če nam bo sreča naklonjena, bo ta takrat zaživel tudi v Sloveniji.
Ubisoft ga je zopet zamočil. Praznovanje 20. obletnice franšize Ghost Recon so sicer dobro začeli, saj originalno igro ponudili povsem brezplačno, hkrati pa so na zastonjski meni postavili tudi DLC-ja za igri Wildlands in Breakpoint. A vse je šlo po zlu, ko so najavili povsem nov del franšize Frontline, saj je to F2P battle royale streljačina, ki jih te dni najdemo izza vsakega ovinka.
Frontline bomo igrali iz prvoosebne perspektive, kar je velika sprememba v primerjavi z zadnjima dvema deloma serije, kjer je bila kamera postavljena za rameni našega vodenega lika. Spremenjeno bo tudi samo igranje, saj je to tokrat videti precej bolj akcijsko in tisti preživetveni način igranja iz prejšnjih delov je očitno povsem izginil.
Glavni igralni način se bo imenoval Expedition, ta pa bo na eno mapo postavil 102 igralce, ki bodo razdeljeni v tričlanske ekipe. Cilj je opraviti različne objektive kot je denimo zavzetje kontrolnih točk, nabiranje predmetov in informacij, na koncu pa bomo z nabranim plenom morali skočiti do posebne točke, kjer bo treba počakati na helikopter, ki nas bo odpeljal proti zmagi.
Za popestritev igranja bodo poskrbeli trije unikatni igralni razredi, vsak od njih pa bo imel svoje sposobnosti, ki vam bodo pomagale k zmagi. Scout razred bo lahko denimo razkril sovražnike na mapi, Support bo lahko postavil razne defenzivne taktike, ki bodo poskrbele za lažje branjenje nadzornih točk, Assault pa bo tisti glavni za streljanje. K temu lahko prištejete še razne tehnološke igračke kot so samostoječe strojnice, dimne granate, obrambne zidove in drone.
Vse skupaj se sliši zanimivo, a po drugi strani zadeva nedvomno preveč spominja na Warzone, F2P način pa tudi ne vliva preveč upanja. Ubisoft se na vse pretege trudi ustvariti neko F2P zadevo, ki bi jim preko mikrotransakcij prinesla gore denarja, a zaenkrat jim to še ni uspelo. Glede na YouTube všečke jim to tudi tokrat ne bo uspelo.
Morda pa bo Frontline vseeno podrl pričakovanja. Igra še nima datuma izida, a Evropejci bomo od 14. do 21. oktobra dobili dostop do zaprtega beta testiranja, zanj pa se lahko prijavite tule.
Morda se spomnite, da smo nekaj časa nazaj pisali o precej dobro podprtih govoricah, da namerava razvijalec Rockstar igre GTA 3, Vice City in San Andreas ponovno postaviti na prodajne police v prenovljeni obliki.
Razvijalec je še vedno zavit v molk, a od prvih govoric dalje so se nabrali še dodatni dokazi. Nedavno je južnokorejska komisija za starostne oznake po nesreči izdala oceno naslova, ki sliši na polno ime Grand Theft Auto The Trilogy – The Definitive Edition. To se tej komisiji ni zgodilo prvič in v preteklosti so njihovi spodrsljaji vedno rezultirali v resničnem projektu.
Uporabniki foruma GTAForums so včeraj izbrskali še dodatne dokaze. Nekdo si je ogledal kodo GTA zaganjalnika in znotraj našel zapise za vse tri predelane igre. Očitno tudi držijo govorice, da bodo vsi trije naslovi skočili v pogon Unreala Engina, kar tudi pomeni, da zna biti ta predelava malce širša kot pa samo tipični dvig ločljivosti in malce bolj ostre teksture.
It seems the new Rockstar Launcher update from today has began preparing for the new remasters for the GTA Trilogy. pic.twitter.com/qgqu9aegdL
Upanja so visoka – navsezadnje nad franšizo bdi založnik Take-Two, ki je pod oznako Definitive Edition izdal originalno Mafio in to je bila polna nadgradnja, s fantastično grafično podobo.
Seveda je tudi prisotne nekaj skepse. Rockstar je z zadnjim napovednikom za predelavo GTA 5 igralce pustil povsem hladne, zato tudi za nove projekte ni preveč optimizma.
Na GTA forumih so uporabniki izbrskali še nekaj dodatnih podrobnosti. Igre naj bi prejele nove dosežke, razkriti pa so bili tudi uradni logotipi vseh treh iger. Držimo fige, da kmalu dobimo tudi uradno napoved iz strani razvijalca.
Založnika Ubisofta poznamo predvsem po njegovih franšizah Assassin’s Creed, Far Cry in Watch Dogs, a Francozi imajo pod roko še veliko drugih licenc. Ena od njih sliši na ime Ghost Recon, gre pa za realistično vojaško simulacijo, ki je svoj prvi del dobila dolgih 20 let nazaj.
Ghost Recon je na začetku veliko poudarka dajal na realizem. Mehanike igranja so se vrtele okoli previdnega opremljanja vojakov, počasnega premikanja in odstranjevanja sovražnih enot od daleč. Veliko je k temu prispevala tudi pravilna izbira uigranih članov ekipe in vsaka napaka vas je drago stala, saj ste hitro podlegli sovražnim izstrelkom in bili primorani v ponavljanje stopnje.
Ubisoft se je odločil praznovanje obletnice zabeležiti z globoko razprodajo iger, ki so bile izdane pod okriljem Toma Clancyja. Popuste si lahko ogledate na naslednji povezavi, poskrbljeno pa je bilo tudi za nekaj daril. Tako lahko originalni Ghost Recon trenutno aktivirate povsem brezplačno, vse kar morate narediti, je da obiščete naslednjo povezavo, se povežete v vaš Ubisoft račun in igra je vaša.
Poleg originala sta brezplačna postala še dva DLC-ja za zadnji dve izdaji Ghost Recon franšize. Za Ghost Recon Wildlands si lahko zdaj brezplačno privoščite Fallen Ghosts in za Breakpoint Deep State Adventure – tega lahko aktivirate samo znotraj same igre. Ghost Recon Wildlands nas ob izidu ni preveč navdušila, a igra je od leta 2019 dobila celo vrsto posodobitev in dodatkov, tako da je danes v povsem drugem stanju.
Vso to brezplačno ponudbo lahko aktivirate vse do 11. oktobra.
Popularni komik Dave Chappelle se je leta nazaj zavezal pretočni platformi Netflix in preko nje spočel svojo veliko vrnitev na oder. Od leta 2017 je komik za Netflix spočel daljše stand-up nastope The Age of Spin, Deep In The Heart Of Texas, Equanimity, The Bird Revelation in Stick & Stones, zdaj pa se pripravlja na izstrelitev še šestega stand-up specialca, ki bo tokrat nosil naslov The Closer.
Netflix je za te namene prikazal prvi napovednik, ki nam seveda ne pove veliko glede samega nastopa, saj je tega najbolje izkusiti s povsem frišnimi očmi. A video je vseeno zabaven, saj vsebuje nežno govorjeno besedo Morgana Freemana, ki ga v zaključku Dave postavi na svoje mesto.
Za režijo novega nastopa bo zopet poskrbel Stan Lathan, ki je nadziral tudi vsa prejšnja Davova Netflixova dela.
The Closer prihaja ravno ob pravem času, saj se še vedno nismo znebili koronavirus krize, ljudje so čedalje bolj na trnih in malce smeha bo prišlo hudo prav. Tega mnenja je bil tudi Kanye West in rezultat je zgornji “cringe” moment.
Najboljše pri vsemu skupaj je dejstvo, da The Closer izide že enkrat danes, 5. oktobra, opomnik pa si lahko nastavite na naslednji povezavi.
14 let mineva odkar smo na televizijskih zaslonih ugledali epilog ene najboljši serij pod soncem Sopranovi in oboževalci se vse od enigmatične zaključne scene sprašujejo, kaj se je zgodilo z našim najljubšim mafijcem Tonyjem Sopranom.
Sopranovi je še danes hudo popularna zadeva in tudi sam sem pred kratkim spočel daljši zapis o temu, zakaj si serija še danes zasluži vašo pozornost in svojo visoko oceno na lestvicah kritikov. Žal o kakšnem novem delu dolgo ni bilo besede – še posebej zaradi tega, ker je glavni igralec James Gandolfini že dolgo nazaj šel spat z ribami. Mimogrede, legendarni igralec bi letos praznoval svoj 60. rojstni dan.
Originalni ustvarjalec serije David Chase pa se je odločil Sopranove zopet obuditi in projekt The Many Saints of Newark je dvignil veliko obrvi. Gre za preddel, kjer lahko spremljamo mladega Tonyja med odraščanjem, poleg njega pa pred kamere stopijo tudi nekateri drugi liki iz serije, ki jih zdaj seveda igrajo mlajši igralci, dobili pa smo tudi vpogled v nekatere osebe, ki so bili v Sopranovih bolj bežno omenjeni.
The Many Saints of Newark je izšel nekaj dni nazaj in na žalost prvi vtisi niso dobro. Zadeva ima na IMDbju nizko oceno 6,5/10, na Rotten Tomatoes pa je občinstvo skupno podelilo oceno 58 %.
Na uradnem subredditu je pritožb nad filmom cel kup in bolj težko boste našli kakšno pozitivno mnenje. Zgodba naj bi bila povsem zmedena in film se niti ne more odločiti, katero zgodbo bi sploh rad povedal. Poleg tega mladi Tony Soprano sploh ne igra glavne vloge, ampak je bolj stranski lik in zgodba naj bi se preveč posvečala nekim zgodbam, ki v bistvu ne peljejo nikamor. Veliko ljudi se strinja, da bi tole morala biti mini serija, ki bi bolj smiselno zarisala dogodke Tonyjevega odraščanja in da je vse skupaj kot slabo zamišljena fikcija, ki je bila narejena samo v namene zaslužka. James Gandolfini je celo v enem intervjuju povedal, da se bo David Chase vrnil delati Sopranove samo takrat, ko mu bo zmanjkalo denarja.
Vse ni čisto zanič. Gledalci se strinjajo, da je Jamesov sin, Michael Gandolfini, odlično odigral vlogo mlajšega Tonyja in da se je Vera Farmiga odlično znašla v vlogi njegove matere Livie.
Vseeno pa so oboževalci po vseh teh letih pričakovali nekaj več in to upravičeno.
The Many Saints of Newark je zdaj na voljo za ogled samo preko pretočnega servisa HBO Max, ki naslednje leto prihaja tudi v Slovenijo.
Po mesecih testiranja je nova verzija Oken zdaj na voljo v polni različici. Windows 11 je na voljo za nadgradnjo vsem tistim, ki vsebujete računalnike, ki zadostujejo minimalnim zahtevam, nadgradnjo pa lahko opravite preko razdelka “Posodobitev in varnost”.
Nadgradnja ne bo takoj na voljo vsem in morda pri svojem računalniku ne boste našli možnosti za nadgradnje. Razlog je to, da bo Microsoft posodobitev postopoma, tako da vam ne ostane drugega kot čakanje. A to velja samo za tiste, ki ste računalnika nevešči, saj se lahko nove verzije Oken dokopljete tudi že zdaj.
Vse kar morate narediti je, da obiščete uradno Microsoftovo stran in si prenesete pomočnika za namestitev. Ta vas bo vodil skozi vse nadaljnje korake, pri tej nadgradnji pa boste ohranili vse nastavitve in datoteke, ki krasijo vaš sistemski disk.
Seveda lahko prenesete tudi ISO datoteko ter to spravite na zagonski USB. Ta korak je priporočljiv za vse tiste, ki bi radi formatirali disk in nanj naložili svežo namestitev operacijskega sistema Windows 11. Dobra novica pri temu je to, da je že od začetka podprt tudi slovenski jezik, tako da se boste lahko v novem uporabniškem vmesniku pozabavali v maternem jeziku.
Pametno se je najprej prepričati, da vaš sistem zadostuje minimalnim zahtevam novega operacijskega sistema in v te namene si lahko prenesete priročno Microsoftovo uradno aplikacijo. Predvsem je pomembno, da imate v Boot zaganjalniku omogočeni možnosti za Secure Boot in da je vaš sistem dovolj nov, da podpira Trusted Platform Module oziroma TPM, verzije 2.0. Če imate res star sistem, ki teh funkcij nima, potem boste preko ISO datoteke še vedno lahko namestili nova Okna, a zna se zgoditi, da sistema ne boste mogli posodabljati in boste za vsako posodobitev primorani v vnovično inštalacijo preko ISO datoteke.
Nov mesec, nov napad na kripto svet. Tokrat ga je nastradala ena večjih kriptomenjalnic Coinbase, ki je v koordinirani kampanji iz strani hekerjev utrpela za zdaj še nerazkrito vsoto odtujenega kripto denarja.
Napad se je zgodil med marcem in 20. majem 2021, krivda pa ni samo na strani Coinbasa. V pismu, ki so ga nedavno prejeli vsi oškodovanci, je Coinbase bolj podrobno razložil potek kraje. Napadalci so se morali namreč najprej dokopati do intimnih podatkov uporabnika, kot so e-poštni naslov, geslo zanj in telefonsko številko, ki je bila povezana s tem računom. Kako točno so napadalci prišli do teh podatkov ni znano, a Coinbase sumi, da so v te namene izrabili razne “phishing” napade. Ko je napadalec imel vse te podatke in je nabral dovolj veliko bazo takšnih računov, je nastopil čas za drugi del napada.
Coinbase za transakcije uporablja dodatno 2FA zaščito preko SMS-ov, ta metoda pa je očitno vsebovala ranljivost. Ta je bila v napadu izkoriščena in napadalci so tako dobili poln dostop do računov uporabnikov. Zadnji korak je bila samo še transakcija sredstev v kripto denarnice in banditi so jo lepo popihali, za njimi pa se je izgubila vsaka sled.
Coinbase je ranljivost zdaj popravil, uporabnikom pa svetujejo, da spremenijo svoja gesla. Dobra novica je vsaj to, da je Coinbase začel prizadetim uporabnikom vračati izgubljena sredstva, kriptomenjalnica pa se je zaobljubila, da bodo v popolnosti povrnili denar vsakemu oškodovancu.
Včeraj se je svet ustavil za celih 6 ur, saj je nek študent polil kavo po Facebookovih strežnikih in s tem prizadejal za milijone dolarjev škode. Facebook je popolnoma zaprl svoja vrata, kar je s sabo potegnilo še celo vrsto drugih težav. Ne samo, da ni delovalo to družabno omrežje, rakom je šel žvižgat tudi Instagram in WhatsApp, kar pomeni, da je svet za nekaj časa postal močno bolj produktiven.
Šalo na stran, včerajšnji izpad ni samo onemogočil nedolžnega gledanja Storyjev, ampak je s sabo potegnil tudi kup drugih neprilik. Nekatera podjetja se denimo za komunikacijo zanašajo izključno na WhatsApp aplikacijo, spet drugi za prijavo v razne strani uporabljajo prijavo preko Facebooka.
To the huge community of people and businesses around the world who depend on us: we're sorry. We’ve been working hard to restore access to our apps and services and are happy to report they are coming back online now. Thank you for bearing with us.
Ravno ta prijava, ki je bila za nekaj ur onemogočena, je sive lase povzročala tudi uporabnikom VR sistema Oculus. Oculus je leta nazaj postal last Facebooka, družabno omrežje pa je nedavno začelo od uporabnikov zahtevati prijavo preko Facebook računov, kar je seveda skupnost pošteno razjezilo. Zdaj se je pokazala še ena grdobija odvisnosti od Facebook prijave in strežnikov, saj nekateri svojih naprav preprosto niso mogli uporabljati.
Najbolj popularno VR napravo Oculus Quest 2 lahko sicer uporabljamo brez interneta in nekateri uporabniki na Redditu so zapisali, da so med izpadom strežnikov svoje naprave uporabljali brez problema. A to ni veljalo za vse, saj nekaj igralcev ni moglo osvežiti svoje knjižice iger, še bolj pa so ga nastradali vsi tisti nesrečneži, ki so ravno takrat kupili nove Oculus naprave. Ti pred prvo uporabo zahtevajo povezavo na Facebook strežnike in brez teh VR naprave ni možno aktivirati.
Situacija se je zdaj normalizirala in vse storitve zopet delujejo kot običajno. Vseeno pa je to lep opomin, da je delo v oblaku lepa zadeva, dokler se internet ne zruši in tvoja naprava postane samo drag obtežilnik papirja.
Netflix je končno dobil nazaj eno serijo, ki jo lahko vrtite v ozadju, medtem ko se vi posvetite drugim stvarem. Takšno stvar je obupno potreboval, saj je v zadnjih letih izgubil tako Pisarno kot tudi Prijatelje in čeprav pretočni servis ves čas dela na novi vsebini, njihov katalog vseeno potrebuje svoje klasike.
To vlogo zdaj zaseda dobro znani Seinfeld, za katerega si je Netflix izboril pravice leta 2019 in serijo izmaknil pretočnem servisu Huluju. Pogodba je bila sklenjena za pet let, serija pa je na Netflixu končno zaživela 1. oktobra.
Vendar pa so gledalci razočarano ugotovili, da vseh 9. sezon in 180 epizod ne bodo mogli spremljati v najboljši obliki. Serija je bila namreč originalno posneta v formatu 4:3, saj so v tistih davnih časih obstajali bolj kvadratni televizorji. Danes je situacija seveda povsem drugačna in gledanje izvajamo v formatu 16:9, kar pa pri prenosu 4:3 slike pomeni črne robove ob straneh.
Pretočni servisi so za rešitev tega problema uporabili preprost trik, ki sliko poveča do te mere, da se črni robovi zapolnijo in tako gledamo na televiziji “polno” sliko. Vendar pa ta rešitev zahteva svoje žrtve: ne samo, da je končna slika preveč “zoomirana”, med približevanjem se izgubijo nekatere podrobnosti, ki skočijo izven okvirjev prikazane podobe.
To se je zgodilo tudi pri Seinfeldu in dober primer je epizoda The Pothole, kjer George izgubi ključe, ki se nato znajdejo pod svežim nanesenim asfaltom. V originalnem kadru smo lahko videli Georga, kako se jezi na prekrito luknjo, medtem ko v Netflix verziji zaradi približane slike ta del scene v kadru manjka in George se jezi na prazen zrak.
Z enakimi težavami se je ob prehodu na pretočni servis Disney+ soočala risana serija Simpsonovi. Disney je zaradi vseh pritožb kasneje omogočil izbiro med originalnim 4:3 in predelanim 16:9 formatom in zanimivo bo videti, če bo podobno rešitev ponudil tudi Netflix.
Razvijalec Valve vsako leto priredi ogromen turnir International, ki v tekmovanje povabi največje Dota 2 ekipe iz celega sveta. Letos so nameravali ta dogodek izpeljati v Evropi, natančneje v Bukarešti, glavnem mestu Romunije, a so se tik pred zdajci premislili in s tem pošteno razočarali svoje oboževalce.
Valve je svojo odločitev pojasnil na svojem blogu. Dogodek ni bil povsem odpovedan, saj se bo International še vedno odvil, a samo preko interneta in brez občinstva. Razlog je porast okužb s koronavirusum, ki je v Romuniji v zadnjem času doživel nenaden porast. Romunija se je na začetku dobro borila z virusom in v začetku jeseni naj bi prebivalstvo doseglo že 80 % precepljenost.
Vendar pa je vlada začela praznovati prehitro. V začetku poletja je pri samo 20 % precepljenosti vlada dvignila vse ukrepe in razglasila konec karantene. Prav tako so se v zadnjih mesecih začele anticepilske kampanje in tudi predsednik je bil zasačen brez nošnje maske. Dodajte k temu še nenehno spreminjanje zakonov in dobite silovit porast okužb. Romunija se trenutno ubada s četrtim valom in dnevno beležijo po več ko 10k primerov okužb, kar je Valve prisililo, da odpove masovno druženje.
Ogenj k vsemu skupaj je prilila še ekipa Team Aster, saj je bilo več njenih članov pozitivno testiranih na Covid-19.
Novica o preklicu dogodka pa je prišla za nekatere povsem prepozno. International se bo namreč odvil 7. oktobra, kar je samo nekaj dni stran in oboževalci so že rezervirali hotele in letala, ki jih ni več možno odpovedati. Valve bo sicer povrnil vse stroške kupljenih kart, a seveda za izgubljeni denar pri rezervacijah nastanitev ne bodo poskrbeli.
Leta nazaj se je en modder spomnil genialne ideje in je v igri Skyrim vse zmaje zamenjal z modelom Lokomotivčka Tomaža. Zadeva je bila res smešna, a na nek način je Lokomotivček v tej izvedbi postal nenavadno srhljiv. Indie razvijalec Two Star Games je vzel ta koncept, ga nadgradil in rodil se je zanimiv projekt Choo-Choo Charles, ki je včeraj dobil svoj prvi napovednik.
Premisa je dokaj enostavna: znajdemo se na otoku, ki pa ima eno veliko težavo. Ta sliši na ime Choo-Choo Charles – ogromna pajkasta lokomotiva, ki nadleguje vaščane in želi tudi vas pospraviti v onostranstvo. Tako vam ne ostane drugega, kot pa da skočimo na našo zvesto rumeno lokomotivo in poskušamo ubežati grozljivemu sovražniku. Ta nam bo ves čas za petami in bo dokaj nepredvidljiv, tako da malce spominja na vesoljca iz igre Alien: Isolation.
K sreči ne bomo povsem brez obrambe. Med igranjem bomo lahko pomagali vaščanom, ti pa nas bodo nagrajevali s surovinami, ki jih bomo lahko nato vložili v nadgradnjo naše orožarne. Naš rumen vlakec bo tako skozi čas pridobil na oklepu, streljanje strojnice pa bolj smrtonosno. Cilj je postati dovolj močan, da bomo lahko enkrat za vselej Choo-Choo Charlesu vzeli paro iz njegovih pljuč.
Choo-Choo Charles je vsekakor hudo originalen naslov in res nas zanima, kakšen bo končen rezultat. Izid je zaenkrat zapovedan za začetek 2022, igro pa si lahko na Steamu dodate med seznam želja.
Ena večjih hib konzolnega igranja je dejstvo, da iger pred nakupom ne moreš preizkusiti. Res je, da vsake toliko dobimo kakšen demo, a ti so preveč redki, da bi se lahko na njih zanašali pri vseh naslovih. PlayStation trgovina tudi ne ponuja samodejnega vračila denarja kot je to denimo na Steamu, ki vam povrne polno kupnino vsake igre, pri kateri niste presegli dveh ur igranja.
Sony se je sedaj odločil ta del svojega ekosistema poživiti z brezplačnim testiranjem nekaterih svojih najbolj popularnih naslovov, ki jih lahko igrate nekaj ur, nato pa morate za nadaljnje preigravanje opraviti nakup. Trenutno sta v ponudbi dva naslova: Death Stranding: Director’s Cut in Sackboy: A Big Adventure. Vsako od teh iger samo izberete v PlayStation trgovini, pritisnete gumb Download Trial in pred vami je 6 ur zabave v Death Strandingu in 5 ur v Sackboyu.
Ideja je dobra, a je Sony ni dobro izpeljal. V trenutni različici se namreč čas testiranja začne odštevati takoj ko pritisnete gumb za prenos igre. Death Stranding je skoraj 70 GB velika igra in tako boste za polni prenos, tudi s hitrim internetom, potrebovali vsaj uro ali dve, kar vam pošteno odreže čas preizkusa. Tisti z bolj počasnimi povezavami pa zadeve sploh ne boste imeli časa preizkustiti, saj se zna peščena ura izteči, še preden boste imeli zadevo sploh na disku.
Dodatna omejitev je tudi to, da ta brezplačni preizkus lahko izvajate samo na konzolah PlayStation 5, kar bo zopet nekatere igralce gromko razočaralo. Testiranje vsake igre lahko izvedete na vsakem računu samo enkrat, nakar to možnost izgubite.
Rešitev nadležnega časovnika je dokaj enostavna, čeprav malce nerodna. Na enem računu, po možnosti tistem, ki ga imate za rezervo, sprožite prenos in ko je ta končan, se vpišite na drugega in tam zopet sprožite preizkus. Ker je bila igra že prenesena, ste rešili problem čakanja, in skočite lahko direktno v igranje.
Sony bo verjetno popravil, morda pa tudi ne. Vse skupaj je zaenkrat videti kot ekperiment, saj bosta obe igri za brezplačno testiranje na voljo samo do 28. oktobra.
Lani smo po mnogo letih dobili novo poglavje Half-Life serije, a vsi igralci nad igro niso bili navdušeni. Kritike niso letele na kakovost Alyxa, saj je to še danes ena najboljših VR iger, ampak bolj na dejstvo, da je bilo za igranje nujno posedovanje VR opreme, ki je pač nima čisto vsak.
Praktično takoj od izida so modderji zato začeli delati na predelavi, ki bi omogočala igranje na miški in tipkovnici, brez da bi na glavi nosili VR očala. A takšen projekt ni tako enostaven, kot pa bi si kdo mislil. Alyx je namreč igra, ki je bila od začetka zamišljena za igranje v VR okolju in preskok na monitorje zahteva veliko prilagajanja: od igralnih mehanik do izkoriščanja fizičnih učinkov.
Eden bolj impresivnih projektov sliši na preprosto ime No VR Mod in samostojni razvijalec z imenom SoMNst je pred kratkim prikazal novo posodobitev. Ta nam med drugim omogoči risanje s flomastrom, kar je še danes ena najbolj impresivnih scen iz izvirnika. SoMNst je poleg tega poskrbel za nekaj drugih izboljšav, kot je denimo nadgrajen uporabniški vmesnik in možnost bolj udobnega reševanja ugank, ki so bile sprva zamišljene za VR interakcijo.
Skupno gledano je No VR Mod hudo impresiven, a datuma izida na žalost še vedno nimamo, prav tako trenutne verzije še ne moremo igrati. Avtorja lahko podprete na njegovem Patreon kanalu, kjer boste izvedeli tudi najbolj aktualne novice glede prihajajočega projekta.
Predsednik Salvadorja Nayib Bukele je svet kriptovalut navdušil s kratkim videoposnetkom, ki prikazuje rudarske ploščadi Bitcoina (BTC), ki se povezujejo v geotermalno elektrarno, ki izkorišča energijo iz aktivnih vulkanov.
Bukele ni pojasnil, koliko strojev je trenutno na omrežju ali koliko električne energije je bilo namenjene rudarjenju BTC, ampak je preprosto zapisal, da je projekt naredil svoje “prve korake”, k realiziranju projekta, ki ga je poimenoval “vulcanode”.
Nekdo je duhovito pokomentiral :
“Ashrate is rising.”
Na Redditu so bili uporabniki na splošno zelo navdušeni, eden je napovedal, da se El Salvador “bliskovito približuje najbogatejši državi na svetu”.
Toda medtem, ko se Bukele osredotoča na mednarodne žaromete, se doma bori z nadaljujočo polemiko o domnevnih vladnih načrtih za plačilo vseh zaposlenih v bitcoinih namesto v fiat USD.
Sprejetje BTC -ja je v Salvadorju doživelo mlačen sprejem, pri čemer so mnogi izrazili zmedo glede delovanja žetona in se vprašali glede njegove nestanovitnosti. Opozicijski voditelji so še povečali trditve, da bo sprejetje BTC kot državne valute spodbudilo pranje denarja v državi.
Spomnimo se, da je El Salvador ena izmed najbolj zadolženih držav na svetu. Predsednik Bukele pa je po nasvetu ekonomistov sprejel Bitcoin kot državno valuto v upanju, da bi lažje poplačali svoj dolg. S tem naj bi El Salvadorju v prid izkoristil pravico vsake države, da svoje dolgove odplačuje v svoji domači valuti. Načrt je vsekakor dober, če bo država kupovala Bitcoin, ko mu cena v primerjavi z USD pade in odplačuje obroke, ko cena poskoči. Še bolje pa se načrt odplačevanja lahko obnese, če ga kar sami narudarijo.
V začetku tega tedna je Bukele, predvsem zaradi močnega odpora opozicije in prebivalstva, ovrgel misel, da bo država poskušala izključno izplačevati pokojnine v BTC in prepovedala podjetjem, da izplačujejo plače v nečem drugem kot v USD kot sedaj. Vsekakor pa vlada res želi povečati posvojitev Bitcoina in sicer tako da nekaterim podjetjem dovoli plačilo osebja v BTC.
Kljub nasprotovanju opozicijskih poslancev, pa Bukelejeva velika večina v parlamentu pomeni, da bodo njihova prizadevanja za spremembo politike skoraj zagotovo padla.
Problem, s katerim se bo moral El Salvador še soočiti, pa je tudi izobraževanje prebivalstva o tej kriptovaluti. Kot ena izmed držav z najrevnejšim prebivalstvom, se marsikateri prebivalec do zdaj še ni srečal s kriptovalutami. Velika večina niti ne ve, kako hraniti, plačevati ali trgovati s kriptovalutami.
NFT-ji so danes po vsem svetu v modi. Na prvi pogled se morda zdijo zabavna pandemična motnja, trend v Twitterju, ki navdihuje zbiratelje, da spremenijo svoje slike profila v pisane male avatarje, na primer 280.000 USD vredna broška CryptoPunk Serene Williams, ki ga je Alexis Ohanian nosil na Met Gala .
Verjetno se je marsikateri bralec ob tem spotaknil “Počakaj – pixel risba v vrednosti 280.000 dolarjev?” Morda so NFT vredni globljega pogleda.
Morda je tudi že marsikdo zasledil vest o slovenskem glasbenem producentu Grammatiku in kako je z izdajo skladb vezanih na NFTje pokril svoj celoten izpad prihodkov med zaprtjem javnega življenja zaradi covida, ko je moral odpovedati vse koncerte in nastope.
Kot spoznava vse več finančnih svetovalcev, se NFT-ji začenjajo “prijemati”, tudi med ne-zvezdniki.
Čeprav lahko žargon, ki ga uporablja skupnost NFT, povzroča vrtoglavice, je vseeno težko zanikati, da je na tej digitalni umetnosti nekaj več. Tehnologije same ni težko razumeti (vsaj ne na konceptualni ravni), toda kar je resnično vznemirljivo, je potencial, ki ga ta tehnologija prinaša – in kam bi nas lahko pripeljala v prihodnosti.
Kaj je torej NFT? Kratica “NFT” pomeni žeton, ki se ne zamenjuje – angl. Non-fungible Token. To je čudovit način, da bi rekli nenadomestljiv, nezamenljiv, torej unikaten. Bankovci so na primer zamenljivi. En evrski bankovec predstavlja isto stvar oziroma vrednost kot naslednji. Dokler noben ni ponarejen, bo blagajnik sprejel kateri koli bankovec, ki ga imate v denarnici. Ni pomembno, s katerim se odločite za plačilo.
Večina kriptovalut je tudi zamenljiva. En bitcoin je na primer enak bitcoinu, enak enemu bitcoinu. Dejansko prenesena datoteka ni pomembna za njeno vrednost, čeprav je tam omejeno število bitcoinov.
Žetoni, ki jih ni mogoče zamenjati, pa niso zamenljivi. Te digitalne datoteke, ki so kovane na verigi blokov (blockchain), predstavljajo edinstveno in zato pomanjkljivo sredstvo. Te srčkane risanke CryptoPunk so si lahko podobne, vendar digitalni zapis, odtisnjen na verigi blokov, lahko preveri, katera je in, kar je še pomembneje, kdo je lastnik. Ko se lastništvo prenese, to zabeleži tudi veriga blokov.
Če sploh razmišljate o tehnologiji, ne potrebujete veliko domišljije, da bi razumeli, kako ta nova tehnologija odpira svet možnosti, ki bi lahko spremenile način snemanja in prenosa digitalnega lastništva. Že razumemo, kako pošiljati digitalne datoteke, kot so PDF -ji, JPG -ji in drugo – vendar NFT -ji dodajo novo plast preverjanja podatkov.
Obstajajo celo take stvari, kot so pametne pogodbe, kjer lahko ustvarjalec kodira avtorske honorarje v svoj NFT, tako da vsakič, ko se sredstvo ponovno proda na sekundarnem trgu, on (in kdorkoli drug, ki ga želi zapisati v kodo), plačuje. V primerjavi z devetdesetimi, ko je vsak otrok iz soseske lahko zgolj zapisal zgoščenko ali naložil svoje najljubše pesmi na Napster, izmenjava NFT-jev na blockchainu ustvari zapis, ki je, kolikor lahko razumemo, shranjen v večnost.
Nazadnje, NFT ne gre le za umetnost in glasbo, čeprav je to najbolj priljubljen kontekst, v katerem se o njih zdaj razpravlja. Tehnično je NFT lahko kakršna koli datoteka, pravi Jordan Lyall, vodja produktov in soustanovitelj trga NFT Nifty’s.
“To je skoraj samo neka nova oblika datoteke,” pravi. “Netflix je filme pošiljal po pošti, a ko je tehnologija postala dovolj dobra, so začeli s pretočnim predvajanjem. To je nekako isto. ”
Zdaj tehnologija NFT zmaga nad umetniško skupnostjo, vendar je to le skok stran od uporabe za izdajanje vozovnic, nepremičnine – in morda celo za lastništvo finančne varnosti, pravi Lyall.
“Menim, da bo Nasdaq v nekem trenutku popolnoma deloval na verigi blokov,” pravi Lyall, ki je pred ustanovitvijo Nifty’s ustanovil kmetijsko spletno stran NFT dontbuymeme.com . Ker je na lastni koži izkusil, do kakšnih inovacij prihaja skozi eksperimentiranje, pričakuje, da bo tehnologija NFT nenehno rastla, dokler ni prisotna vsepovsod.
Za nakup in prodajo NFT -jev moramo najprej izbrati trg NFT in denarnice po svoji izbiri.
Podobno kot Amazon ali eBay je trg NFT platforma, kjer lahko uporabniki shranjujejo, prikazujejo, trgujejo in v nekaterih primerih ustvarjajo (angl. Minting) NFT.
Uporabniki bodo potrebovali financirano kripto denarnico, ki je združljiva s katerim koli omrežjem blockchain, ki ga uporablja trg, v katerem želijo kupiti ali prodati NFT. MetaMask je na primer priljubljena denarnica, ki deluje na morda najbolj priljubljeni platformi blockchain, Ethereum. Trgi, ki uporabljajo Ethereum, vključujejo OpenSea, Rarible in SuperRare.
Nifty’s, pa naprimer, uporabnikom omogoča, da vnesejo številko svoje kreditne kartice in opravijo transakcije v FIAT valuti, čeprav je denar povezan s kriptovaluto, znano kot stablecoin, ki je zasnovana tako, da ima vrednost v primerjavi z USD. (To omogoča dostopnost izmenjav kriptovalut novincem.) Valuta, uporabljena v vsakem scenariju, in ali so valute zamenljive, sta odvisna od platforme.
Tako kot pri vsakem finančnem računu se bodo morali uporabniki prijaviti in deliti osebne identifikacijske podatke, na primer bančne račune in številke kreditnih kartic. Tako kot pri vseh vrstah spletnega nakupovanja bodo za transakcije in stroške obdelave vzete provizije.
Zakaj so NFT tako privlačni?
Preprosto povedano, ljudje imajo radi zbirateljske predmete. Zahvaljujoč vse večji dostopnosti trgov NFT, naziv »zbiralec« zdaj velja za nekoga, ki trguje z brezplačnimi žetoni Space Jam, enako kot za ugledne osebnosti, kot je psevdonim Whale Shark , ki ima v lasti več kot 220.000 kosov digitalne umetnosti in se je posvetoval s Paris Hilton o tem, kako prodreti na trg.
Morda je koristno razmišljati o NFT na enak način kot na primer o redki zbirki znamk ali podpisanem izvirnem rokopisu velikega uspešnega romana. NFT so zelo podobni zbiranju stripov ali baseball kartic,sličic živalskega kraljestva, kart MTG, Yugi-oh in Pokémon itd. Zaradi blockchaina pa je njihova resnična redkost (rarity) (in vrednost) veliko manj špekulativna, ker imamo nesporne podatke o vseh žetonih.
Kako se vključiti v NFT brez porabe dolarja?
“Oglejte si Twitter,” pravi Lyall. In prav ima.
S hitrim pomikanjem po viru za #NFT in #NFT lahko najdete umetnike, platforme in podjetja, ki klepetajo o pričakovanih padcih (izdajah), novicah iz industrije in še več.
Lyall predlaga tudi preverjanje projektov, kot je OpenSea, trenutno največja tržnica NFT, da se poučite o znanih umetnikih, ekskluzivnem sodelovanju in koliko stanejo vaši najljubši NFT-ji. Spremljanje tega razvoja ne stane nič, pomaga pa vam, da postanete bolj obveščen kupec, ko ste pripravljeni začeti zbirati.
Najdražji NFT -ji naj vas ne obupajo, svetuje Lyall. Žetoni iz ene od prvih zbirk NFT, na primer CryptoPunks, so na primer zdaj cenjeni po izjemno visokih cenah , čeprav so bili brezplačni, ko so prvič izšli leta 2017.
Namesto tega “poiščite umetnika, ki vam bo resnično všeč”, pravi Lyall. Opazite nastajajočega ustvarjalca, katerega delo še ni znano ali cenjeno. Kupite zgodaj, ko je cena nizka – lahko se izplača kasneje. Najpomembneje pa je, da to počnete zaradi užitka, ne zaradi potencialnega dobička. To je bila Lyallova skrivnost uspeha.
Encased: Znanstvenofantastična postapokaliptična igra igranja vlog (pa hitro izreci to petkrat zaporedoma, če moreš) je po skoraj dvoletnem obisku zgodnjega dostopa končno doživela izhod iz tega prekletega kraja. Pot, polna tegob in počasnega kapljanja nove vsebine, ki so jo že(l)jni sledilci hipoma vsrkali kot kup neizmerno vpojnih krp. Sploh oboževalci Falloutov 1 in 2 ter Shadowruna so se takoj zaljubili v tisto, kar je igra nudila. Obkljuka namreč vse starošolske RPG trope, od impresivnega razvoja likov in porjavele zunanje estetike do obsežnega ter zanimivega sveta z raznolikimi metodami pripovedovanja zgodb. Zdaj, dve leti po originalnem izidu, so razvijalci končno precenili, da je skrajni čas za polno dozo igričarske viagre.
Vsakdo pride v Kupolo z različnim razlogom. Nekateri želijo razkriti njene skrivnosti in doumeti, zakaj se je nenadoma sploh pojavila; drugi vidijo obisk kot priložnost najdbe neizmernih bogastev. Potem so tu še tisti, katere je višja sila privedla v to mistično strukturo. Večino teh sicer sestavlja populacija zapornikov, katerih “višja sila” je bil sodni sistem. Le ta jih je kot iz prenatrpanega zapora premestil v nov dom kot ceneno delovno silo. Skratka. Razlogov za prihod v Kupolo je veliko. A razlog za manko teh, ki bi kupolo zapustili, je le eden. Vsi ostajajo zato, ker gre ekskluzivno za enosmerno karto. A brez skrbi. Morda boš res obtičal pod kupolo do konca svojega življenja, vendar bodi prepričan, da boš v svojem virtualnem življenju preveč zaposlen, da bi te skrbelo za karkoli zunaj nje.
Razvojna ekipa: Dark Crystal Games Založnik: Prime Matter, Black Tower Entertainment, Koch Media Platforme: PC, PS4, XOne Steam:Povezava Datum izida: 7. september 2021 Cena: 29,99 €
Zvrst: Izometrično igranje vlog
Starošolska pravila, novodobne metode
Taktičen znanstvenofantastični RPG je prebivalcem Slovenije na voljo za 29,99€. Od potencialnega kupca zahteva, citiram, “raziskovanje anomalične puščave, gradnjo lastnega junaka, boj s premnogimi sovražniki in in pridružitev eni od sil v uničenem svetu.” Končanje vseh treh poglavij glavne zgodbe ti bo skupno zahtevalo tam dobrih 20 ur igranja. V praksi lahko pričakuješ nekje 30-40 ur vsebine, na koncu katerih boš naletel na enega izmed 14 zaključkov.
Encased se odvija v stilu, katerega bo vsak ljubitelj igranja izvirnih iger Fallout takoj prepoznal. V prvih nekaj minutah igranja ti postane kristalno jasno, da je igra studia Dark Crystal Games namenjena starošolskim navdušencem nad izometričnimi RPG izkušnjami. Pri tem je treba omeniti, da lahko, kot se za sodobno tehnologijo spodobi, za razliko od prednikov kamero tu po želji obračaš in približuješ, kot srce poželi.
Potovanje začneš s prihodom pod okriljem Kupole. Klasičen pristop, kjer pričneš kot kos svežega mesa, omogoča, da si spišeš lastno zgodbo in se do konca svojega (načeloma kratkega) življenja podpišeš v zgodovino te bajeslovne strukture. In kje bi bilo bolje začeti, kot z gradnjo lika. Boš karizmatičen menedžer ali finančni potiskač peresa Srebrnega krila? Mogoče se vidiš med brihtnimi znanstveniki Belega krila? So ti bolj všeč črne uniforme pogumnega vojaškega osebja Črnega krila ali tehnično podkovanih inženirjev Modrega krila? Ali pa sočustvuješ s tegobami, ki so doletele pretkane zaporniške delavce Oranžnega krila?
Ne glede na ozadje bo tvoja usoda kmalu po prihodu zapečatena v zapletenem konfliktu, ki bo zahteval romanje čez radioaktivno puščavo, polno skrivnosti in nevarnosti. Dobrodošel torej v svojem novem (in poslednjem) domu. Imamo piškote, jim je pa žal dobro leto nazaj potekel rok trajanja.
Tekstilni rasizem
Svojo prvo pot sem začel kot črnosrajčnik. Tako sem že kmalu pričenjal opažati določene podrobnosti glede interakcije z drugimi člani. Uniforma mi je kljub zelenosti dala nekakšen položaj avtoritete. To je pomenilo, da so me sploh obsojenci Oranžnega krila popolnoma prezirali. Tudi večina preostalih barvnih spektrov me ni najbolje sprejela, a tu je bolj šlo za to, da so me videli kot nepismenega bebčka, zainteresiranega zgolj v ustvarjanje konfliktov. Izjema temu pravilu je bilo Črno krilo, s pripadniki katerega sem hitro spletel spone bratstva.
Začetna izbira barve oblačila je v večini iger zgolj stilska odločitev. Tu pa se pogosto odraža v opcijah med dialogom z ostalimi človečnjaki, kar ima pogosto domino efekt s širšimi posledicami. Vodi lahko v zaklenitev določenih stranskih kvestov ter ti da zmožnost reševanja problemov na malo drugačen način, čeprav je končni rezultat pogosto precej podoben.
Koncept obširne izbire razredov, kot sta tat ali bojevnik, v igrah igranja vlog ni nov koncept. A iz zgodbene perspektive je izbira pogosto plitka in brezpomenska. V večini primerov te preostanek prebivalstva vedno obravnava na identičen način in še vedno imaš ogromno svobodo pri početju vsega, kar ti srce poželi. V Encased pa te začetna izbira omeji pri določenih stvareh. Recimo, da izbereš položaj zapornika. Seveda se lahko svobodno sprehajaš po dovoljenih območjih, toda NPC-ji zgolj vržejo oči nate in te takoj obsojajo in obravnavajo na podlagi uniforme. To ni situacija, v kateri sem se kadarkoli doslej znašel, zato je priložnost fascinantna.
Čeprav so vsa krila ujeta pod isto kupolo, to ne pomeni, da je svet majhen in gosto naseljen – pravzaprav je resničnost ravno nasprotna. Kot je primerno za post apokaliptično postavitev, svet Encased vsebuje morje pokvarjene mašinerije, zapuščenih zgradb in skritih ruševin, v katerih se skrivajo sovražniki, ki plenijo … no, plen. Pravzaprav je to tudi razlog, zakaj si na prvem mestu sploh tu.
Nekaj čudnega se kuha v svetu, gazde pa potrebujejo osebo z določenim naborom sposobnosti. Ampak že pot do odkritja je del avanture in to, na kar naletiš ob prihodu do ciljne destinacije… recimo, da ni bilo zajeto v brošuri.
To je tvoje? … Ne, to je moje!
Kot se spodobi za igranje vlog, je tudi svet Encased poln moje najljubše stvari. Plena. Kamorkoli pogledaš, obstaja dobra možnost, da boš tam zagledal katerega izmed kontejnerjev, ki v notranjosti skrivajo veliko količino uporabnih in še večjo količino neuporabnih predmetov.
Zdravstveni kompleti vsebujejo povoje ter poživila, čistilkin voziček metle in razne kemikalije, lončki z rožami pa skrivajo … zemljo, a ne da. Tudi v pokvarjenih sanitarijah zna biti podtaknjeno kaj prav posebnega! Na vsakem kvadratnem centimetru sveta je dovolj plena, da se kmalu znajdeš s polnimi žepi, besno sopihajoč proti najbližjemu mestu s trgovsko postojanko.
Kar se tiče beleženja inventarja, sistem zaobsega vso klasično kramo, kot so razni kosi oblačil in tipov orožij, zraven pa se znajdejo tudi ogromna in okorna kovinska okostja, ki po principu Fallout oklepov nudijo dodatno zaščito. Meni najbolj zanimiv sistem so bile anomalije, ki so kot izrezane iz S.T.A.L.K.E.R. iger. Imajo ogromno vrednost in so tako dobrodošel plen med raziskovanjem z radiacijo razžrtih območij, lahko pa jih tudi opremiš za raznovrstne bonuse s prav tako številčnimi stranskimi nezaželenimi učinki. Radiacija pač ni dobra za zdravje, mar ne?
Reži, streljaj, čaraj
Ko govorimo o boju, se Encased iz nadzora v realnem času prelevi v potezno strategijo. Glede na tvoje preference in karakteristike se boš najbolj udobno počutil z določenim stilom bojevanja. Eden igralec se bo bahal z uporabo psizične energije preko posebnih rokavic, drug bo prisegel na raznovrstne puške in energetska orožja, spet tretji pa se bo našel v bližnjem boju. A končni rezultat vseh metod bo enak: ali se boš boril, ali pa umrl. Simpl ko pasulj.
Vsako potezo dobiš omejeno količino akcijskih točk. Izrabiš jih lahko za vse, od premikanja, napadanja, zdravljenja, obrambe, uporabe pripomočkov… V vsakem primeru moraš pozorno spremljati, kaj ti igra namiguje; eden prvih napadov v igri je proti trem podganam. Podgane so enostaven nasprotnik, kajne? Niti ne. Če se jih lotiš s strelnim orožjem za boj na daleč in te obkrožijo, bo tvoja natančnost dramatično padla in zadel boš približno 10-30% strelov. Če nisi pozoren in se pripravljen prilagoditi, lahko umreš tudi proti najenostavnejšemu nasprotniku.
Na svetu je več kot dovolj priložnosti, ki vodijo do zanimivih bojnih sekvenc. Boš ostal daleč proč in se v tvojo smer tavajočega besnega radioaktivnega trupla odkrižal s strelom v priročno postavljen sod z eksplozivom? Ga boš raje naučil kozjih molitvic s francozom, ki si ga našel v neposredni bližini?
Menim, da je bojni sistem stvar, kjer je Encased zmožen osvojiti dolgoročne oboževalce, lahko pa jih tudi popolnoma izgubi. V številnih igrah se igralci navadno odločijo za svoj najljubši način boja. Navadno velja prepričanje, da so sovražniki močni, vendar ne dovolj močni, da bi te prisilili na prilagoditev bojnega stila, dokler vsaj ne igraš na višjih težavnostih. A tu to pogosto ni možno.
Kot kar nekaj starošolskih klasik tudi Encased najbolje deluje pri igralcih, ki ga vidijo kot to, kar je. Ne tipična taktična strategija, kjer met kocke pogosto odloča o zmagi ali porazu, temveč poglobljena avantura z ogromno količino branja in raziskovanja, ki bo od tebe zahtevala ogromno mero prilagojevanja in taktiziranja.
Menim, da je velika količina informacij, ki jih moraš spremljati med igranjem, hkrati dobra in slaba stvar. Nenehno moraš spremljati stvari, kot so energija, lakota, žeja, zdravje, sevanje itd. Ko govorimo o hrani, uživanje določenih živil povzroči učinke. Primer tega sta “posledica masne hrane” in “napenjanje”. Medtem umivanje rok v umazanem umivalniku odstrani žejo (huh?) in da učinek “osvežitve”. Obstaja toliko učinkov, atributov in drugih statističnih podatkov, ki vplivajo na igralca, zato zna biti vse skupaj malo zastrahujoče, če nimaš ozadja iz podobnih iger.
Tako da, če iščeš podobno izkušnjo, kot so jo nudile Fallout 1 in 2 ali Shadowrun, je Encased absolutno igra, ki jo je vredno preizkusiti. Globoko prilagojevanje lika, osupljiva post apokaliptična estetika in zgodba, ki nudi nemalo izbire in dolgih dialogov bodo upravičile ceno, ki bi jo mnogi označili za precej visoko. Ni pa igra, s katero se boš lahko tu in tam igral po nekaj ur.
Razsodba
(+) Sistem, kjer odločitve dejansko nosijo vpliv na zgodbo (+) Obširna zgodba z odlično gradnjo sveta (+) Starošolska izkušnja, ki se ne boji posodobitve z nekaterimi novimi sistemi (+) Dovolj plena, da bo tvoj junak fasal slabo hrbtenico (+/-) Kompleksnost ni primerna za vsakogar (-) Izjemno neprimerna za občasno igranje (-) Bojni sistem deluje precej poenostavljeno proti preostanku
Davno nazaj sta bili nogometni seriji Pro Evolution Soccer in FIFA nekje izenačeni. Prva je veljala za bolj resno simulacijo, medtem ko je druga stregla vsem tistim, ki so se v brcanje virtualne žoge podali malce manj resno. Vendar pa se je začela tehtnica skozi leta začela prevešati na stran FIFE in je tam dokončno obstala, ko je EA izgruntal kako zaslužiti cele kupe denarja skozi FUT mikrotransakcije, ki so igralce dobesedno zasvojile.
Založnik Konami se je za letošnjo izdajo PES igre odločil za drugačno strategijo, a so pri njej zastavili veliko dvomljivih potez. Najprej so PES ime spremenili v bolj generični eFootball ter se nato odločili tudi zamenjati pogon. Prej je njihove nogometne simulacije poganjal Fox Engine, zdaj pa bomo gledali podobe pogona Unreal Engine. Žal pa se zdi, da razvijalec pri programiranju tega potrebuje še nekaj vaje, saj so prvi rezultati naravnost smešni.
eFootball je izšel včeraj in po spletu so se hitro razširile slike čudno oblikovanih zveznikov, ki so sicer prepoznavni, a se zdi, kot da bi jim nekdo stopil obraz. Pri temu še posebej izstopata Christiano Ronaldo in Messi, ki sta videti kot Wish različici pravih igralcev.
Igralci so seveda postali jezni in svoj gnev so zlili na Steam recenzije. eFootball je tako samo v enem dnevu, glede na spletno stran steam250, postala najslabša ocenjena igra v zgodovini Steama. Od več kot 10k recenzij, jih je pičlih 9 % pozitivnih, kar je seveda pri tako novem naslovu razlog za paniko.
To še posebej velja za eFootball, ki je za igranje brezplačen. Konami je več kot očitno želel najprej postaviti temelje in igri skozi čas dodajati novo vsebino, pri temu pa bi še pošteno zaslužili od mikrotransakcij. A prvi vtisi so pomembni in Konami bo bolj težko popravil sloves te igre, ki glede na kritike igralcev nima težav samo pri grafiki, ampak tudi pri animacijah in fiziki žoge.
Blizzard je imel leta 2019 z zagonom klasičnih strežnikov World of Warcrafta dobre načrte. Ideja je bila veteranskim igralcem te igre ponuditi tisto magično originalno izkušnjo iz leta 2004, ko so igralci širom sveta spoznali čudoviti svet Azerotha. WoW je od svojih začetkov postal titanska stvar, kjer je vsebine za igranje več kot preveč, a nekje vmes se je zgubila potreba po druženju med igralci in izkušnja igranja je postala nekam plitva.
In čeprav so Classic strežniki sprva bili pod navalom igralcev, je pritok novih skozi čas začel pojenjati. Leto 2004 je namreč daleč za nami in igralci so se v vsem tem času naučili ogromno novih trikov in strategij in vsebina klasičnih strežnikov je postala smešno lahka. Šefi so padali eden za drugim, saj so jim manjkale tiste faze, ki jih je Blizzard nato razvil skozi dodatke in vse skupaj je kmalu postalo dolgočasno, zaradi česar so tudi igralci začeli odhajati.
Razvijalec namerava vse to spremeniti z zadevo imenovano Season of Mastery. Blizzard bo zagnal povsem nove strežnike, ki bodo zahtevali ustvarjanje novega heroja, a igranje tu bo malce drugačno. Ti novi strežniki bodo namreč vsebovali hitrejše stopnjevanje in vse bo podvrženo temu, da se čimhitreje pride do stopnje 60 in se začne napadati raid šefe. Ti bodo na novih strežnikih veliko težji in bodo igralcem ponujali več izziva, kar naj bi navdušilo veteranske igralce, novim pa ponudilo boljšo izkušnjo.
Poleg tega bo vsebina na teh novih strežnikih prihajala hitreje. Originalna igra je končno vsebino razdelila v šest sklopov, vsak od njih pa je prinesel svoje raide. Vsa ta vsebina je na Classic strežnikih prišla v obdobju dveh let, na novih pa bomo vso to vsebino dobili v enem letu.
Kaj vse prinaša Season of Mastery si lahko preberete tule, Blizzard pa bo odprto beto zagnal že 5. oktobra.