Založnik Square Enix je poskušal z igro Babylon’s Fall začeti povsem novo franšizo, ki bi ji zaradi njene nravi vseskozi dodajal novo vsebino in sezone, s tem pa bi seveda tudi mastno zaslužili. Tega načrta so lotili premeteno, saj so za klepanje kode najeli razvijalca Platinum Games, ki zaradi svoje franšize Nier nosi dober sloves. Na papirju so tako imeli vse pripravljeno za novo uspešnico, a žal niso bili pripravljeni na to, da zna biti Babylon’s Fall preprosto zanič igra, ki je nato porušila vse načrte za prihodnost.
Kaj vse je šlo pri Babylon’s Fall? Glede na recenzije kritikov praktično vse. Stopnje so bile pozabljive, igra se je zanašala na ponavljanje enih in istih izzivov, zadnja češnjica na tej smrdljivi tortici pa so bile mikrotransakcije, ki so lezle iz vsake špranje, kljub temu, da je igra zase zahtevala polnih 60 €.
Ocene kritikov so bile zaradi tega pod povprečjem, zaradi vseh težav pa je hitro začela upadati tudi baza igralcev. Kmalu po izidu so se ljudje že norčevali iz igre, saj se številke kazale, da na Steamu igro trenutno igra samo 50 ljudi, za kratek čas je celo igralna baza padla na samo enega igralca.
It is with deep regret that we are terminating the game's service on February 28, 2023. Please read our full Notice for further information.https://t.co/mvaFYmOkYB Thank you so much for your support and playing BABYLON'S FALL.
Square Enix je kljub temu vztrajal, da bo še naprej vlagal v razvoj vsebine Babylon’s Falla in da ta naslov ni v nevarnosti. Zdaj se je očitno premislil in samo pol leta po izidu, sta založnik in razvijalec najavila, da bo zadeva prenehala z obratovanjem.
Platinum Games je že prenehal prodajati valuto znotraj igre in preklican je bil razvoj 3. sezone. Square Enix je medtem igro umaknil iz prodaje na Steamu in tam zapisal, da se bo Babylon’s Fall 27. februarja 2023 od nas za vedno poslovil.
V manj kot letu od izida bo tako, kot da igra sploh ni nikoli obstajala. Babylon’s Fall se je namreč za obratovanje vseh funkcij igre zanašal na internetno povezljivost, kamor lahko prištejemo tudi enoigralsko kampanjo in ko mrknejo strežniki, bo v temo izginila tudi ta vsebina.
Sony je z včerajšnjo konferenco State of Play pokazal kar nekaj obetajočih AAA naslovov, a osebno mi je največ pozornosti vzbudila indie igra Pacific Drive, za katero sem na konferenci slišal prvič, a že po prvem napovedniku sem v slogu Rick and Mortyja vzkliknil: “You Son of a Bitch, I’m In”.
Pacific Drive namreč ponuja nekaj res unikatnih idej, ki se na papirju in znotraj igralnega videa berejo in vidijo odlično, če bo le razvijalec Ironwood Studios dorasel nalogi.
Igra nas bo namreč postavila v posebno Cono, ki je podobna tistemu iz franšize STALKER, le da se bo igranje tukaj izvajalo v Severni Ameriki. Tam se je leta 1955 namreč pojavilo skrivnostno območje, polno anomalij in vlada je zadevo hitro zagradila ter tako efektivno zaprla za javnost. Žal so bile ograje postavljene medtem, ko se je notri smukal naš glavni junak in ta bo zdaj poskušal na vse načine pobegniti iz tega zapora, to pa ne bo ravno lahka naloga.
Pacific Drive bo spadal v mešanico žanrov preživetvenih in roguelite iger. Za beg iz Cone se bomo morali poslužiti družinskega vagona in to bo tudi edina stvar, ki nas bo ohranjala pri življenju. Igranje bomo izvajali iz prvoosebnega pogleda, naša glavna skrb pa bo avto, ki ga bo treba vzdrževati in nadgrajevati, drugače se preprosto ne bomo mogli ogniti vsem nevarnostim na cesti.
Ker bo tole roguelite, ki mi je razvijalec nadel hudomušen naslov “road-lite”, nas bo vsaka smrt postavila na začetek, takrat pa se bodo stopnje in ceste zopet premešale, tako da bo vsaka vožnja ponujala unikaten izziv. Čaka nas tudi nekaj raziskovanja in spoznavanja zgodovine Cone, a za pobeg se bo treba spustiti skozi najbolj nevarne poti, te pa bomo lahko preživeli samo z nadgrajenim avtomobilom.
Ironwood Studios je na PlayStationovem blogu zapisal, da na igri delajo vse od leta 2019, izid pa je načrtovan za leto 2023 in sicer za PC ter PlayStation 5.
Očitno bomo v naslednjih dveh letih večkrat obiskali starodavno Japonsko, saj so samuraji spet v modi. Da se da v tem obdobju ustvariti prav zabaven naslov v odprtem svetu je nakazal razvijalec Sucker Punch, ki nam je dostavil izjemni Ghost of Tsushima, zdaj pa bo v to obdobje skočil še Team Ninja, ki ga poznamo predvsem po njihovih igrah Nioh. Napovedali so namreč povsem nov naslov Rise of the Ronin in za njega spočeli tudi prvi napovednik, ki nam lepo prikaže, v kakšno smer bo tekla igralna formula.
Dogajanje se bo preselilo v 19. stoletje, ko je otoku vladal klan Tokugawa, ti pa do svojih podležnikov niso imeli ravno nežne roke. Začeli so se seveda upori in tu bomo pomagali tudi mi v vlogi Ronina, bojevnika, ki nima gospodarja in sprejema svoje odločitve.
Napovednik nam pokaže tudi nekaj igranja in ko se začne akcija, je ta obarvana v prepoznavno izročilo studia Team Ninja. Pele bodo katane, naš junak pa bo lahko vsake toliko uporabil tudi kakšno strelno orožje – v napovedniku vidimo revolver, a zagotovo bo k temu dodana še kakšna pokalica. Vendar pa se bo glavnina bojevanja vrtela okoli vihtenja rezil, pametnemu izmikanju in posebnih potezah, kjer bomo sovražnika lahko vsaj zažgali, če ne celo zamrznili ali zastrupili. Za razliko od Nioha bo Rise of the Ronin očitno bolj realističen, saj v videu ne vidimo nobenih demonov, tako da nam bodo nasproti stali sam pripadniki klana Tokugawa.
Ne bo pa vse usmerjeno zgolj v pretepanje, saj bomo lahko pokrajino raziskovali tudi na konjskem hrbtu in zadeva se bo očitno dogajala v odprtem svetu, nalik Assassin’s Creedu. Ironično je ravno pred kratkim Ubisoft napovedal svojo verzijo Assassin’s Creeda, ki se bo ravno tako dogajala na japonskih tleh, a stavimo, da bo imel Rise of the Ronin bolj izpopolnjen boj.
Izid je na žalost še precej daleč, saj bo igra izšla šele enkrat v 2024, pred tem pa nam bo Team Ninja dostavil še en originalni naslov Wo Long: Fallen Dynasty, ki pa bo za svoje podajanje zgodbe izkoristil bogato zgodovino Kitajske.
Za nami je še ena Nintendova konferenca in založnik je pokazal kar veliko naslovov za svojo, zdaj že malce ostarelo konzolo Nintendo Switch, ki pa bo očitno še nekaj časa dobivala novo vsebino. Med napovedanimi naslovi je zagotovo največ pozornosti prevzela nova igra v franšizi Zelda, za katero se je dolgo smatralo, da bo nosila preprosto ime Breath of the Wild 2, a temu ni tako.
Nova igra, ki je bila prvič napovedana leta 2019, bo sicer nosila enak vizualni stil kot BotW, ampak se bo imenovala Tears of the Kingdom. Da bodo solze nosile veliko vlogo v novi igri je bilo jasno že iz prejšnjega dražilnika, Nintendo pa je zdaj to potrdil preko uradnega naslova, ki je bil pospremljen tudi z novim napovednikom
Tears of the Kingdom bo glede na videno dal veliko več poudarka na vertikalno raziskovanje stopenj in Link bo zopet lahko frčal po zraku, plezal po drevesih in sekal z orožji in prvič smo za nadaljevanje videli tudi orožje, saj lahko na njegovem hrbtu opazimo eno veliko sekiro. Vseeno pa je bil tole samo dražilnik, tako da kakšnih zaključkov ne moremo delati – lepo je vsaj videti, da se razvoj nadaljuje.
In ta je v bistvu že dokaj blizu konca, saj je Nintendo končno napovedal tudi uradni datum izida. Ta se bo zgodil 12. maja 2023, tako da bo naslednje leto res natrpano z AAA naslovi.
Igranje najnovejših naslovov kmalu ne bo več tako poceni hobi. Založnik Ubisoft je namreč nov član ekipe večjih igralcev, ki so za svoje AAA naslove posvojili politiko višjih cen.
Založniki so sicer že dolgo govorili o povišanju cen, vendar pa nihče ni želel storiti prve poteze. Idealna prilika se je pokazala ob izidu novih konzol PlayStation 5 in Xbox Series X, eden prvih na tem področju pa je postal japonski založnik Sony, temu pa so nato sledili Square Enix, Take-Two, Gearbox in Activision. Cene so se dvignile za 10 €, a največkrat je to veljalo samo za konzolne naslove trenutne generacije, medtem ko so drugje cene ostale iste. No, vsaj na začetku.
Square Enix je šel še korak dlje in je za vse platforme naredil enako ceno. Forspoken je zdaj na konzoli PlayStation 5 in Steamu vreden enako – 80 €, kar PC igralci vsekakor ne bodo pogoltnili zlahka, a Square Enix pri tej ceni vztraja in je ne namerava spremeniti. Kri v vodi so zavohali tudi drugi zato bo tudi prihajajoči Call of Duty: Modern Warfare II stal kar 70 € in žalostno dejstvo je, da bo prodaja kljub temu zelo verjetno podirala rekorde.
Eden zadnjih, ki se je še upiral navitim cenam, je bil Ubisoft, a v včerajšnjem intervjuju za spletno stran Axios je šef podjetja Yves Guillemot povedal, da se tudi pri njih pripravljajo spremembe. Vse prihajajoče Ubisoftove AAA igre bodo sledile trendom, zato bodo na konzolah dvignile cene na 70 $, kar za naš trg pomeni 80 €. Prva igra z dvignjeno ceno bo postala Skull and Bones, ki v prednaročilu že nosi novo cenovno nalepko, enako pa bo veljalo tudi za druge naslove.
Dvig cen je bil zaenkrat napovedan samo za konzole, a dvomimo, da bodo PC naslovi ostali kar 20 € cenejši od svojih konzolnih različic. Skull and Bones v PC prednaročilu velja običajnih 60 €, medtem ko nedavno najavljeni Assassin’s Creed Mirage stane 50 €.
Evil West je eden tistih naslovov, ki zna hudo presenetiti in morda ob koncu leta na podelitvi nagrad The Game Awards zase prevzeti kakšno lovoriko. Za igro smo do sedaj dobili dva videa in zadeva je z vsakim prikazom igralnih sistemov videti boljše.
Zanimiv je že zaplet, saj nas bo igranje postavilo v alternativno različico Divjega zahoda. V trejtejosebnem pogledu bomo nadzorovali Jesseja Rentierja, ki si kruh služi z lovljenjem vampirjev, tem pa zelo rad na koncu odseka glave. Pri tem mu pomaga lep nabor orožij, ki so videti kot tipična kavbojska orožarna, le da sta v Evil Westu revolver in puška malce nadgrajena z bolj sodobno tehnologijo, prav na bodo prišli pa tudi bolj eksotični pripomočki tipa metalec plamenov in rokavica, ki bo znala zadrževati elektriko, preko te pa bomo prožili posebne napade.
Akcija je videti konkretna, kar niti ne preseneča, saj na naslovu dela razvijalec Flying Wild Hog, ki nam je nazadnje prinesel streljačino Shadow Warrior 3. Ta nas sicer ni odpihnila, a zdi se, da je imel razvijalec pri tem projektu malce večji proračun, saj je vse videti bolj kvalitetno: od vmesnih sekvenc do same strelske akcije.
Igralni posnetek nam tokrat pokaže tudi naše oporišče, kjer se bomo družili z ostalimi lovci na vampirje, tam pa bomo sprejemali tudi nove naloge in nadgrajevali opremo. Za razliko od Shadow Warriorja, bo tule zgodba očitno celo igrala neko vlogo, tako da ne bo čist vse usmerjeno samo v streljanje vampirjev.
Evil West bi moral sprva iziti ta mesec, a je razvijalec igro zamaknil na 22. november.
Založnik Ubisoft bi na vsak način rad prodrl v svet F2P iger, a zaenkrat mu še ni uspelo izdati naslova, ki bi kaj zaslužil in upravičil delovanje strežnikov. Preklical je denimo že obstoječo streljačino Hyper Scape, zaradi slabega odziva pa je na smetišču pristal Ghost Recon Frontline. Vendar pa je klic mikrotransakcij premočan in francoski založnik bo znova srečo preizkusil v igri The Division Heartland, ki je nedavno dobila svoj prvi igralni napovednik.
Na igri dela studi Red Storm, za katerega me je presenetilo, da sploh še obstaja. To je bil namreč njega dni razvijalec, ki je delal realistične simulacije streljačine Rainbow Six, a odkar je ta preko Siega zaslovela v večigralstvu, so enoigralski R6 projekti povsem poniknili. Red Storm bo v Heartland dogajanje agentov preselil iz večjih mest v zaselek Silver Creek, kjer bo spet polno problemov, te pa bodo lahko odpravili samo agenti The Divisiona.
Glede na igralni posnetek bo zadeva očitno identična prejšnjim The Division igram, le da bo brezplačna in lahko seveda za to pričakujemo cel kup mikrotransakcij. Ubisoft ima tule zanimivo strategijo, saj je hkrati napovedal novo vsebino za igro The Division 2, hkrati pa dela na mobilni igri The Division Resurgence. Je ta franšiza dovolj privlačna za tri različne igralne baze? Kdo bi vedel, a takšna je trenutna situacija, Heartland pa se medtem počasi približuje zaključku razvoja.
Datum izida še ni znan, pripravlja pa založnik zaprto beta testiranje, na katerega se lahko prijavite tule.
Tehnologija upogljivih zaslonov obstaja že nekaj časa, a še nihče nas ni prepričal, da bi nam ta zadeva prišla prav v vsakdanjih opravilih in da je vredna svoje cenovne nalepke. Upogljivi zasloni so se najprej pojavili na področju telefonov, zdaj pa se je ta tehnologija preselila tudi v svet prenosnikov.
Podjetje Lenovo je tako pred kratkim najavilo prenovljeno verzijo prenosnika ThinkPad X1 Fold Gen 2, ki ponuja ravno to, kar od njega tudi pričakujemo: ogromno tablico, ki jo zahvaljujoč upogljivemu zaslonu prepognemo na pol, na eno polovico postavimo brezžično tipkovnico in kar naenkrat je pred nami polnopravni prenosnik.
Zanimiva ideja in Lenovo je s prvo generacijo takšnih prenosnikov nase privlekel nekaj oči, žal pa je prenosnik ob svojem rojstvu požel tudi nekaj upravičenih kritik. Operacijski sistem Windows 10 se je nerad prilagajal upogljivi obliki, probleme pa je povzročal še nekam šibek Intel i5 procesor, premajhna tipkovnica in viden rob, kjer je bil zaslon upognjen.
Lenovo bo poskušal zdaj vse te stvari popraviti v novi verziji ThinkPad X1 Fold Gen 2, ki bo izboljšana v vseh pogledih. Čaka nas najnovejši Intelov procesor 12. generacije, sam zaslon pa bo tudi večji (16,3 palca) in bo zaradi 600 nitov svetlobe podpiral tudi standard Dolby Vision, kar bo na OLED panelu videti odlično.
Več bo tudi pomnilnika, saj bomo znotraj lahko stlačili do 32 GB RAM-a, tu je tudi hitrejši disk, vgrajen grafični čip Intel Iris Xe pa bo morda znal zagnati tudi kakšno igro. Za konec bo tule še operacijski sistem Windows 11, ki se bo malce bolj prilagodil zahtevam takšnega dinamičnega zaslona. Upoštevati je treba še polno tipkovnico, tako da bo v obliki prenosnika tole dejansko zadeva, ki jo bo moč uporabljati tudi za zahtevnejše naloge.
Lenovo ThinkPad X1 Fold Gen 2 izide v novembru 2022, zadeva pa ne bo poceni. Pri Američanih bo stvar zase zahtevala 2.500 $, za naš trg pa cene še niso znane.
Ubisoft te dni ne praznuje samo 15. obletnice serije Assassin’s Creed, ampak je obeležil tudi 3. leto obstoja svoje naročniškega servisa Ubisoft+. Ta resda ni tako popularen kot kakšen Microsoftov Game Pass, a če ste se kdaj želeli izgubiti v Ubisoftovih igrah in ste želeli prihraniti kakšen evro, potem je morda kak mesec naročnine pravilna odločitev, saj boste v zameno za en mesečni izdatek dobili dostop do bogatega nabora iger.
Vse te bodo sicer skoraj izključno Ubisoftove, a znotraj kataloga najdemo tudi nekaj indie zadev. Kar se tiče AAA naslovov pa se bo treba zadovoljiti izključno s ponudbo francoskega založnika, vendar pa zaradi tega ne boste stradali, še posebej če ste si zaželeli igranja čisto vse vsebine.
Trik naročnine Ubisoft+ je namreč dejstvo, da ne dobite dostopa samo do osnovnih iger, ampak tudi do vseh večjih dodatkov in DLC-jev. Če ste si denimo zaželeli preigrati odlični DLC The Curse of the Pharaohs za Assassin’s Creed Origins, a vam je bilo za to vedno žal denarja, potem zdaj to vse dobite v paketu. Enako velja za vse ostale Assassin’s Creede, to pravilo pa se razširi tudi na druge franšize kot so denimo Watch Dogs, Far Cry, The Division in The Settlers.
In zdaj lahko vse to izkusite brezplačno. Ubisoft namreč ob praznovanju 3. obletnice podarja 1 mesec brezplačne naročnine na Ubisoft+, ponudba pa bo trajala vse do 10. oktobra, tako da imate od danes naprej še 29 dni brezplačnega igranja. Za registracijo skočite na sledečo povezavo, za potrditev pa boste morali vnesti podatke kreditne kartice, a lahko naročnino takoj prekličete in uživate v brezplačnem mesecu.
Zgodil se je čudež in po 15. letih serije Assassin’s Creed se je založniku Ubisoftu posvetilo, da morda tisti moderni izsečki, ki so bili prisotni v čisto vseh naslovih, morda niso najbolj pametna ideja.
Sodobna zgodba se je začela s prvim Assassin’s Creedom in že takrat je pri igralcih sprožala pomiselke, saj je zadeva izjemno motila igralni tempo. Nekaj časa si raziskoval izjemno detajlen Jeruzalem, nakar te je zgodba nasilno potegnila iz dogajanja in te preselila v sodobni čas, ko si spremljal zgodbo Desmonda. V prvih delih serije je še nekako šlo, saj je bila zgodba tudi v sodobnem času zanimiva, a je vse skupaj nato pripeljalo do nezadovoljivega konca, Ubisoft pa je nato predstavil novo protagonistko Laylo, ki pa je bila preprosto manj zanimiva od Desmonda.
Prav tako je spremljanje sodobne zgodbe postalo izjemno zakomplicirano in če si vmes morda preskočil kak del serije, je zadeva postala povsem zmedena. Sam sem se zalotil, da sem od Originsa dalje moderne segmente poskušal čimprej preskočiti in se vrniti v slastno raziskovanje Egipta, Grčije ali pa starodavne Anglije.
Da je nekaj na temu, je ugotovil tudi Ubisoft, zato je izvršni producent serije Marc-Alexis Côté napovedal nekaj sprememb. Novejši deli tako ne bodo več vsebovali izsečkov sodobne pripovedi, a bo ta igralcem še vedno na voljo preko Assassin’s Creed Infinityja. Ta ne bo nova igra, kot je bilo sprva zamišljeno, ampak v bistvu neke sorte zaganjalnik, ki bo na enem mestu združeval vse naslove franšize iz franšize Assassin’s Creed, igralci pa bodo lahko izbirali, kam se bodo podali in ena od možnosti bo tudi raziskovanje moderne štorije, kjer bo glavno vlogo zastopala Layla. Kako bo to delovalo v praksi še ni znano in dvomimo, da je jasno tudi Ubisoftu, bo pa japonska doba, znana pod imenom Codename Red prva igra, ki se bo dogajala znotraj ekosistema Infinity, medtem ko že Assassin’s Creed Mirage ne bo vseboval seljenja v moderno dobo.
V svetu elektronike se vse prerado zgodi, da nek inženir vzame prototip naprave s sabo nekam v javnost in tam napravo zaradi raznih razlogov enostavno pozabi. V preteklosti smo imeli več takšnih primerov: leta 2010 je nekdo v gostilni pozabil prototip telefona iPhone 4, potem je nekdo pozabil še nerazkrito uro Pixel Watch sredi restavracije, nekdo pa je celo na eBayju prodajal telefon Pixel 7, še preden je bil ta sploh uradno napovedan.
Enako se je zdaj zgodilo v primeru naslednjih VR očal podjetja Meta. Ramiro Cardenas je bil tisti naključni srečnež, ki je zadevo našel v hotelski sobi in prototip naprave je pozabil prejšnji gost. Ramiro je naprej pokazal samo slike naprave, a je nato vse skupaj nadgradil še video posnetkom in zadeva je videti kot prava stvar. Ramiro je kasneje povedal, da je nesrečni gost kasneje prišel nazaj po napravo, a bo zaradi tega spodrsljaja zagotovo iz strani Zuckerberga slišal nekaj ostrih besed.
Quest Pro je na posnetku videti dokaj plastično. Kontrolerja sta doživela prenovo in ne vsebujeta več obroča in tudi očala vsebujejo nekaj sprememb. Za razliko od Questa 2, je Quest Pro popolnoma črn in na sprednji strani lahko vidimo tri kamere, ki bodo zaznavale naše gibanje in mahanje z rokami. Za nastavljanje se tokrat ne bomo posluževali samo traku, ampak bomo napravo lahko raztegnili preko plastičnega ohišja, ki je videti malce bolj kvalitetno in bolj odporno na trganje. Vse to pa bo s sabo prineslo tudi višjo cenovno postavko, s tem da je že Quest 2 pred kratkim dvignil ceno za dodatnih 100 €.
Na uradno predstavitev nam ne bo treba čakati dolgo. Meta je za 11. oktober napovedala konferenco Meta Connect, takrat pa bomo izvedeli vse njihove načrte glede svoje vizije virtualne resničnosti. Prenos v živo bomo lahko gledali preko njihove Facebook strani, začetek tega pa se bo začel ob 19.00.
Če česa razvijalca Spiders ne moremo obtožiti, je to manjek ambicij. Ta razvijalec ima zdaj že bogato zgodovino izdajanja iger, ki imajo zanimive ideje, a zaradi pomanjkanja bodisi proračuna, časa ali pa morda celo talenta, zadeve vedno izpadejo na pol dokončane in kot opisovalec njihovih iger botrujem občutku učitelja, ki ima pod sabo perspektivnega študenta, a ta se vedno potrudi samo za trojko, namesto da bi ciljal na petko.
Spidersov najboljši naslov je do sedaj bil zagotovo GreedFall, ki je v alternativno dobo 17. stoletja pripeljal BioWarovo formulo opravljanja RPG nalog in ukvarjanja z druščino zasledovalcev, a ideja je bila izpeljana samo na pol. Žal enako velja tudi za njihovo najnovejšo igro Steelrising, ki je njihov prvi poskus v žanr iger Soulslike in čeprav nekaj napredka pri igranju je, zadeva zaradi neizkušenosti grajenja takšnega naslova še vedno izpade žalostno povprečno.
Razvojna ekipa: Spiders Založnik: Nacon Platforme: PC, PS5, Xbox Series X Nakup:Steam Datum izida: 8. september 2022 Cena: 49,99 €
Zvrst: Soulslike
VIDEO RECENZIJA
Največja prednost te igre je zagotovo njen zaplet. Igranje se namreč dogaja v še eni alternativni zgodovini, le da tokrat gledamo drugačne dogodke francoske revolucije, v kateri Louis šestnajsti ni kar skočil pod giljotino, ampak je raje vpoklical vojsko robotov, ti pa so pobili vse, kar v sebi čuti utrip življenja in tako zavladali ulicam. Preživi samo peščica srečnežev in njihovo edino upanje postanemo mi: avtomaton z imenom Aegis, ki mu na začetku preko ubornega ustvarjalnika izberemo frizuro ter polt in ga nato pošljemo reševati Francijo.
Zaplet je vsekakor unikaten in je nekaj, česar v igrah še nismo videli. Žal pa Spiders te ideje ni peljal naprej in po začetno zastavljenih dogodkih se podajanje zgodbe vrti okoli ene in iste osi, brez da bi vmes naleteli na kakšne hude preobrate ali pa da bi zasnova industrijske revolucije pripeljala kamorkoli drugam kot pa v opečnat zid. Zadeva se ne spremeni do samega konca, ki vas bo pričakal po nekako 20 urah igranja, dolgčas pa vas bo prevzel že nekje na polovici potovanja.
Ustvarimo lahko svoj lik, a kakšne posebne izbire tu ne boste našli.
Ko bi vsaj štorija vlekla naprej, a žal je ta dokaj pusta. Vsebuje cel kup različnih oseb in bolje za vas, da ste seznanjeni s francoskimi imeni oseb in krajev, saj boste drugače že po eni uri povsem zmedeni, situacija pa se tekom igranja samo še poslabšuje.
A zmedenih zgodb smo znotraj Soulslike žanra, ki ga je z Demon’s Soulsom započel razvijalec FromSoftware, smo že vajeni, saj v teh igrah bolj šteje igralnost. Steelrising sledi Soulslike formuli do zadnje črke, tako da boste notri našli vse prvine tega žanra. Tako boste na odpravi imeli določeno zalogo zdravilnih flašk, ki jim nato lahko dvigujete količino, hitro pa boste lahko menjavali med dvema orožjema, ki ju prav tako lahko nadgrajujete, vsako od njih pa vsebuje svoj lahki in težki udarec. Med sprehajanjem boste naleteli tudi na razne, lepo animirane shranjevalne točke, te pa vam bodo obnovile zalogo zdravilnih flašk, vam omogočale nadgrajevanje opreme in vlaganje izkušenj v različne statistike, ki vam nato dvignejo vzdržljivost, zdravje, oklep in podobno.
Vse to je standard kot je tudi že večkrat viden stil bojevanja. Kot rečeno, pri zamahovanju lahko uporabljate lahke in težke udarce, v eni roki pa vam ves čas stoji tudi puška, ki je bila meni dokaj nekoristna. Najraje sem uporabljal težki udarec in če tega držite nekaj časa, boste zadali še več škode, s tem pa lahko nasprotnika tudi poderete na tla. Paziti je treba le na vzdržljivost, saj vsak zamah nekaj stane in če ostanete povsem brez nje, boste nekaj sekund skorajda povsem brezmočni.
Igra ni grda, a je strojno nenavadno požrešna.
Spopad s sovražniki vas bo navdušil, no, vsaj na začetku. Gre za tipični ples Soulslike iger, kjer morate čakati na zamahe nasprotnika in mu vrniti zaušnico ob pravem času, a spet ne smete biti preveč požrešni, saj kmalu sledi kazen. Težavnost je spočetka visoka, a ko se malce navadite na sisteme, zadeva postane že malce prelahka, če pa že umrete, je ponovno rojstvo samo nekaj korakov stran.
Bojevanje je na splošno veliko boljše od tistega, kar smo videli v GreedFallu, a vsebuje nekaj bolečih problemov. Prva je neokretnost našega Aegisa. Ta je robot in se zaradi tega giblje nekoliko okorno, a vseeno vse skupaj izpade izjemno tečno za nadzor. Naš junak se premika kot da bi bil do pasu v vodi in animacija teka preprosto ne odgovarja hitrosti premikanja. Prav tako se Aegis obrača kot da bi imel palico v riti, zato je neko natančno premikanje praktično nemogoče.
Drugi problem je raznolikost nasprotnikov. Na pamet jih zdaj lahko naštejem nekje 8 in ponavljati se začnejo že po eni uri. Sicer se delijo na različne elemente škode, ki jo lahko prizadenejo, a nič od tega ne spremeni dejstva, da sem nekje po desetih urah začel preklinjati ene in iste like, ki so povrh tega vedno izključno robotski, tako da lahko pozabite na kakšne krvave pokole. Izjema pri temu so šefi, a tistih večjih je spet čisto premalo in so poleg tega nekoliko prelahki.
Med raziskovanjem boste naleteli na nekaj butastih preprek kot so denimo ta na pol odprta vrata, ki mi preprečujejo prehod.
Kar se tiče raziskovanja, tole ni kak Elden Ring, saj je igra dokaj linearna in nam samo redko pusti kaj raziskovanja. Pretikanje okolice tako ali tako nima smisla, saj nekih slastnih zakladov ne boste našli, vsake toliko odkrijete kakšno orožje, a surovine za nagrajevanje so tako redke, da se je najbolj pametno držati samo enega sejala smrti.
Prav tako okolica kmalu postane povsem duhomorna. V bistvu boste raziskovali samo blatne ulice, polne trupel nesrečnih civilistov in labirintastih vrtov, ti dve flori pa se nato ponavljajo skozi celotno igralno izkušnjo. Imamo sicer mapo, a je ta povsem nekoristna, k sreči pa je razvijalec v igro vključil kompas, ki vam nazorno pokaže, kje je vaš naslednji cilj, saj bi bili drugače povsem izgubljeni.
Zadnja večja pritožba leti na optimizacijo. Igra sicer ni videti slabo, saj so teksture in animacije na mestu, igra svetlobe in senc pa vsake toliko ustvari čudovite prizore. A žal se je zataknilo pri optimizaciji in zadeva tudi na grafični kartici RTX 3070 ni tekla brez zatikanja. Na Ultra nastavitvah teksture zahtevajo več kot 12 GB pomnilnika in tudi na nastavitvi High, pri ločljivosti 1440p, zadeve nisem mogel zakleniti na stabilnih 60 sličic na sekundo. Zadeva je stekla šele pri nastavitvah Normal, a takšne požrešnosti glede strojne opreme Steelrising vsekakor ne upraviči.
Igra ima mapo, a ta je praktično neuporabna.
Razvijalec Spiders je tako spočel še en naslov, kjer se mi je sredi igranja samo zahotelo zadevo ugasniti in zagnati igro, po kateri se zgleduje. V primeru GreedFalla je bil to Dragon Age, v Steelrising pa ne bi raje skočil samo v ponovno igranje Dark Soulsa, ampak bi se raje celo pomudil v kakem drugem posnemovalcu Soulslike formule, kot je to denimo The Surge.
Zadevo bi morda priporočil za nekje 30 €, a žal bi rad Spiders za njo kar 50 €, česar pa si preprosto ne zasluži.
Veste, kaj bi bilo fajn? Če bi skupaj z zagonom nove serije Gospodar prstanov: Prstani moči dobili tudi kakšno novo igro, ki bi rekordno gledanost premiere izkoristila za še večjo razširjenost Tolkienovega izročila. Žal je Amazon zamudil svojo priložnost in čeprav je delal na MMO-ju, je tega kasneje preklical, da pa bi ustvaril kakšnega naslednika serije iger Middle-earth: Shadow of War pa se mu ni posvetilo.
Za aktualno uživanje igralne vsebine znotraj bogatega sveta Gospodarja prstanov se lahko zatečemo v ostareli MMO The Lord of the Rings Online ali pa morda pogledamo v smer modifikacij. Tam je vedno nekdo, ki nam je pripravljen izpolniti želje in tako je tudi tokrat, saj je modder MaxTheMiracle za igro Elden Ring ustvaril mod, kjer glavno vlogo zastopa temačni in zlobni Sauron.
Max na svojem Patreonu ustvarja oklepe in orožja za igri Elden Ring ter Dark Souls 3, njegov zadnji podvig pa je podrobna predelava Sauronovega oklepa. Modifikacija je zaenkrat v zgodnji fazi, a je že zdaj videti dobro. Saurona nadzorujemo mi in v igri nastopa v manjši, človeški obliki, v roki pa vihti svoj značilni buzdovan. Oklep in orožje sta seveda črna, avtor pa si je animacije bojevalnih potez za zdaj izposodil iz ene druge modifikacije.
YouTube kanal Garden of Eyes pa je pokazal, kako bi bil videti šefovski obračun proti Sauronu. Ta je tokrat precej večji, v videu pa je nadomestil Radagona, ki je glede na animacije dober približek temačnemu gospodarju prstanov.
Kar se tiče uradnih izdelkov znotraj franšize Gospodarja prstanov je prihodnost bolj meglena. Razvijalec Daedelic Entertainment sicer dela na igri Gollum, a ta je bolj kot ne videti obupno, kakšnih drugih projektov pa ni na vidiku. Se pa zna to spremeniti čez nekaj let, saj je založnik Embracer Group kupil pravice do izdelave vsebine znotraj Tolkienovega sveta, te pa zajemajo vse tri knjige in tudi Hobbita. Če se k delu spravijo takoj, znamo nekaj novega dobiti čez tri ali štiri leta.
Potrpežljivi igralci, ki že leta čakate na nadgradnjo grafičnih kartic, veselite se, saj bosta vaši mirnost in vzdržljivost, ki se lahko primerja s tibetanskimi menihi, končno poplačani.
Podjetje NVIDIA je namreč na Twitterju najprej začelo dražiti objave s ključnikom #ProjectBeyond, ta objava pa je prišla iz strani njihovega GeForce računa, kar je lahko pomenilo samo to, da se pripravlja nekaj novega na področju grafičnih kartic.
Skrivnosti bodo razkrite 20. septembra, saj za ta dan NVIDIA pripravlja svojo konferenco GPU Technology Conference oziroma GTC, ta pa bo na začetku vsebovala poseben segment, kjer bo pred kamere stopil Jensen Huang, ustanovitelj podjetja NVIDIA, ki trenutno služi tudi kot njen glavni direktor.
Predvideva se, da bo Huang ta trenutek izkoristil za najavo naslednje generacije grafičnih kartic, ki bodo bržkone nosile oznako RTX 4090, 4080, 4070 in 4060. Prva bo zagotovo najavljena najmogočnejša verzija RTX 4090, ki bo s svojo visoko ceno poskušal najprej privleči tiste zgodnje kupce, ki vedno iščejo najnovejše in najboljše, pa tudi če je cena astronomska. Seveda pa bodo kasneje najavljene tudi kartice RTX 4080 in 4070, ki so bolj namenjene običajni raji. Cena so seveda stvar ugibanj in so tudi nekako brezpredmetne. Tudi serija kartic RTX 3000 je imela namreč ob izidu dokaj normalne cene, a kombinacija koronavirusa in kopanja kriptovalut je ustvarila kaos na trgu, ki se glede pomanjkanja zalog in norih cen šele zdaj vrača v normalno stanje.
Konferenca GTC se bo odvila 20. septembra ob 17.00, zadevo pa bomo lahko spremljali na uradnih YouTube in Twitch kanalih.
Ko je Microsoft najavil namero, da bo odkupil celotnega založnika Activision, je v igričarski industriji močno počilo in tla so se tresla bolj kot takrat, ko je Microsoft praktično čez noč kupil Bethesdo. Pri nekaterih se je sprožil alarm za preplah, saj se je očitno začel nov trend, kjer večje ribe lahko brezskrbno pogoltnejo kogarkoli hočejo, takšnemu trendu pa ne more slediti niti Sony, ki sicer ni revež, a njegov šparovček je daleč od obilnosti Microsoftovega.
Tak titanski nakup je nase privlekel oči organizacij, ki skrbijo da trg ne postane monopolen in prejšnji teden je kupčija prišla pod drobnogled komisije iz Združenega kraljestva, ki skrbi za konkurenčnost trga. Zaskrbljeni so bili nad tem, da bi znal nakup Activisiona kvarno vplivati na razvoj konkurenčnosti, saj bi Microsoft zavezal franšizo Call of Duty samo na svoje lastne Xbox konzole, to pa bi pomembno vplivalo na prodajo Sonyjevih konzol in razvoj njegove baze igralcev.
Šef Xboxa Phil Spencer je nato v intervjuju izjavil, da so takšne skrbi odveč, saj naj bi Microsoft ponudil Sonyju igranje bodočih CoD naslovov tudi na konzolah PlayStation, zraven pa se je še malce potrepljal po ramenu in izjavil, da takšne darežljive pogodbe v igričarskih industriji niso ravno navada.
Fun Fact:
Sony was Activision Blizzard's largest customer in 2020 accounting for 17% of it sales or ~$1.37 billion.
Microsoft was Activision Blizzard's 4th largest customer in 2020, behind Apple and Google, accounting for 11% of its sales or ~$890m pic.twitter.com/9dlm6vhDhA
Njegove trditve je zdaj izpodbijal Jim Ryan, šef divizije PlayStation. Ta se je razgovoril v svojem intervjuju in povedal je, da zadeve najprej ni želel komentirati, saj je bil pod vtisom, da je bil to s Philom zaseben posloven pogovor. A zdaj, ko je Phil odprl svoja usta, se mu zdi prav, da pove tudi svojo stran. Microsoft naj bi tako Sonyju ponudil podporo za nove igre Call of Duty samo za 3 leta, po tem ko se konča trenutna pogodba, kar zaobjema nekako tri naslove: letošnji Modern Warfare 2 in še dva nerazkrita projekta. Ryan je to ponudbo označil za nesprejemljivo, saj je po njegovem franšiza Call of Duty vsebuje igre, ki preprosto nimajo konkurence in je zato nujno, da obstaja na vseh platformah.
Nakup Activisiona tako še vedno ni bil uradno odobren in zanimivo bo videti končni razplet te zgodbe. Sony se seveda bori na vse pretege, da bi Call of Duty obdržal tudi na svojih konzolah, saj so ravno njegove stranke v letu 2020 za Activision Blizzard zapravile največ, medtem ko je bil Microsoft šele na četrtem mestu.
21 let nazaj je razvijalec id Software ponovno zagnal serijo prvoosebnih streljačin Wolfenstein in novemu delu je takrat nadel ime Return to Castle Wolfenstein. Spomnim se, da me je zadeva takrat povsem odpihnila in to predvsem grafično, saj mi je ravno ta igra takrat zapovedala, da je končno napočil čas za nadgradnjo grafične kartice. Seveda takrat za nadgradnjo nisem imel evrov, pardon tolarjev, zato sem se skozi igranje spustil s kriminalno nizkimi sličicami na sekundo, a kljub temu sem v igralni izkušnji užival.
Return to Castle Wolfenstein je bila povsem enoigralska izkušnja, malce kasneje pa je dobil tudi svoj ločen večigralski del Enemy Territory. Na tem je delal ločen razvijalec Splash Damage, zanimivo pri tej igri pa je bilo dejstvo, da je bil Enemy Territory povsem brezplačen in za igranje nisi potreboval posedovati originala. Prav tako je bila ena prvih iger, ki je vsebovala 5 ločenih igralnih razredov, kar so kasneje množično kopirale druge igre – ena prvih izmed njih je bila denimo Team Fortress 2.
Enemy Territory je bil revolucionaren, a se je rodil malce prezgodaj, tako da nikoli ni nabral nadpovprečne baze igralcev, je pa dobil zvesto publiko, ki se z igro zabava tudi 20 let kasneje. In zdaj bo spletno streljanje malce lažje, saj se je založnik Bethesda odločil v igro znova vpeljati 4 uradne strežnike, ki jih najdemo v Združenem Kraljestvu, Nizozemski, ZDA in Avstraliji. Maksimalno število igralcev na vsakem od njih je 16, za igranje pa je treba izključiti Punkbusterja.
Ni točno jasno, zakaj se je Bethesda odločila za to potezo. Nekateri seveda upajo, da zna to pripeljati do najave povsem frišnega Wolfensteina – zadnjega od teh smo dobili leta 2019, ko je izšla igra Youngblood – a za to je bolj malo upanja, saj je razvijalec Machine Games trenutno zaposlen z izdelavo nove igre v svetu Indiane Jonesa. Morda pa se nam obeta kakšna predelava? Kdo bi vedel, do takrat pa lahko uživamo v starošolski akciji, ki jo lahko prevzamete na Steamu.
Igra The Elder Scrolls: Morrowind je danes že tako stara, da so v svoja leta prišle tudi njene najstarejše modifikacije. Morrowind je bil leta 2002 pravi fenomen, saj je ta RPG takrat ponujal še nevideno svobodo raziskovanja v odprtem svetu, ki je v vsaki votlini skrival nekaj novega. Razvijalec Bethesda je takrat res podiral mejnike, saj je bila takrat to ena najlepših grafičnih iger, poleg tega pa je izkušnjo dodatno okrasil z močnim orodjem za izdelovanja modifikacij, ki so nato pospremile tudi ostale dele franšize Elder Scrolls.
Morrowind je še danes priporočljiv za igranje, a mlajša publika zna malce križem gledati na njegovo ostarelo podobo in igralne mehanike. Te stvari poskuša odpraviti ogromna modifikacija Morrowind Rebirth, ki na izpopolnjevanju igrinih mehanik dela že dolgih 11 let, včeraj pa je dočakala verzijo 6.0.
Rebirth predela celotno arhitekturo sveta, popravi hrošče in izboljša grafično podobo. Rezultat je modifikacija, ki je namenjena svežim igralcem, v svoj objem pa rada zvabi tudi veterane, ki so original preigrali do obisti in bi si želeli neke sveže izkušnje. Verzija 6.0 prinaša dodatne izboljšave, kot so nekatere razširjene lokacije, ki jih najdemo v divjini ali pa znotraj domov, dodatna orožja Orkov in nadgrajene teksture. Ena od lepot te modifikacije je kompatibilnost z modifikacijo OpenMW, ki pa ni samo mod, ampak v bistvu povsem nov pogon, ki omogoča boljšo optimizacijo za novodobne operacijske sisteme in strojne dele trenutnih PC-jev.
Morrowind: Rebirth si lahko prenesete iz sledeče povezave. Če so vam takšne titanske modifikacije všeč, a bi si želeli več dodatne vsebine, potem se splača pogledati v smeri moda Tamriel Rebuilt. Ta ne obnovi samo sveta Morrowinda, ampak doda tudi povsem nove pokrajine in mesta, kot sta Old Ebonhearth in Port Telvannis, vsemu temu pa doda več kot 350 misij.
Za nami je še ena Ubisoftova konferenca, ki je prikazala peščico novih naslovov, a založnik si je največ časa vzel za svojo glavno franšizo Assassin’s Creed. O novem poglavju te serije že dalj časa krožijo konkretne govorice in Ubisoft je konferenco izkoristil za potrditev teh, a res kakšnih bistvenih informacij, razen da projekti obstajajo, nismo dobili.
Še največ je pokazal Assassin’s Creed Mirage. Igra, ki je bila sprva zamišljena kot DLC za Valhallo, je kasneje prerasla v samostojni naslov in včeraj smo za njo dobili prvi napovednik. To bo manjši naslov, ki se bo dogajal v Bagdadu, spremljali pa bomo potovanje Basima, ki se bo tekom igre prelevil iz uličnega tatu v mojstrskega morilca. Dobili smo prvi napovednik, a ta je bil spočet v obliki sekvence, medtem ko se Ubisoftu ni zdelo vredno pokazati niti sekunde igranja, vseeno pa je poln samozaupanja že odprl prednaročila. Mirage seveda izide v prenabasanem letu 2023, zanimivo pa je, da bo izšel tudi za ostareli konzoli PlayStation 4 in Xbox One.
Izpolnile se bodo tudi želje igralcev, ki že ves čas vzklikajo po Assassin’s Creedu, ki bi se dogajal v Japonski. Codename Red bo namreč ravno to in vse kar smo za to igro dobili je kratki dražilnik, kjer se izpiše beseda “shinobi”. Za razliko od Miraga bo tole polnopravno nadaljevanje, tako da lahko pričakujemo v njem izbiranja spola glavnega lika in tudi razvoj RPG mehanik, na igri pa dela studio Ubisoft Quebec, ki je nazadnje spočel grški del Odyssey. O kakšnem datumu izidu tule ni bilo rečenega nič.
Dobili smo tudi kratek dražilnik za igro Assassin’s Creed Codename Hexe. Tako kot Codename Red bo tole polnopravno nadaljevanje, tako da se je očitno založnik odločil, da naenkrat dela na dveh takšnih obilnih projektih. Hexe je izdal še manj informacij kot Red, saj se je na zaslonu izrisal samo nek poganski simbol, govorice pa pravijo, da se bo igra dogajala v srednjem veku, ko so vsi preganjali čarovnice. Datum izida? Kdo bi vedel.
Zadnja od napovedanih iger je Codename Jade. Gre za igro, ki se bo dogajala v obdobju antične Kitajske, ustvarili pa bomo lahko povsem svojega morilca. Jade bomo igrali na telefonih in tablicah, razvijalec pa pravi, da kljub temu lahko računamo na prepoznavno igralno formulo, ki jo od Assassin’s Creed iger tudi pričakujemo. Codename Jade je celo pokazal dražilnik, ki je bil spočet v pogonu igre, a žal o datumu izida nismo dobili informacij.
Ubisoft je šel tako po korakih Marvela in izdal je informacije o projektih, ki jih bomo verjetno igrali šele čez nekaj let in res smo pričakovali, da bo vsaj Mirage dobil kakšen konkreten napovednik ali datum izida, a žal smo se lahko obrisali pod nosom. Edina nova vsebina v Assassin’s Creed svetu bo zadnji DLC za Valhallo, ki nosi naslov The Last Chapter in bo brezplačen, zadevo pa bomo lahko igrali še enkrat letos.
Delati visokoproračunsko serijo, ki za vsako epizodo zahteva milijone evrov računalniško ustvarjenih posebnih efektov, ni ravno lahka naloga in vsake toliko se zgodi, da skozi vse pozorne oči, ki pregledajo vsak kader posnetega materiala, mimo pride kakšna napaka, ki nato pri gledalcih hitro postane predmet norčevanj. To je stalna praksa filmskega in televizijskega sveta in moj najbolj zgodnji spomin takšnega felerja je film Troja, kjer se je izza hrbta Brada Pitta na nebu jasno videlo potniško letalo. In ravno ob tipkanju tega članka sem sedaj spoznal, da je to bil samo predmet internetnih govoric in da je bila slika ves čas lažna.
Kar pa ni bilo lažno je ena večjih napak, ki se je zgodila med snemanjem serije Igra prestolov. Leta 2019 je namreč v eni sceni nekdo pozabil na mizi svojo skodelico s kavo, na kateri je bil lepo viden logotip Starbucksa. Epizoda The Last of the Starks se je s tem vpisala v zgodovino televizijskih napak in veliko oboževalcev jo je označevalo za jasen dokaz, da je bila 8. sezona prava katastrofa ne samo v scenariju, ampak tudi glede profesionalnosti na prizorišču snemanja.
Podoben zaplet se je zdaj zgodil pri novi seriji Zmajeva hiša, le da je ta takšno napako sprožila že v 3. epizodi 1. sezone. V tej se namreč nahaja en kader, kjer kralj Viserys podaja pismo s pečatom, dva njegova prsta pa sta nenavadno zelena. Razlog za napako ni to, da je Viserys pomočil prste v kakšno kanto z barvo, ampak je nekdo na te pozabil namestiti računalniško ustvarjene efekte. Zakaj bi moral na prste nameščati CGI ni točno znano, a verjetno so potrebni na račun tega, da je Viserys znan po temu, da se je med sedenjem na železnem prestolu velikokrat urezal in so ustvarjalci gor želeli zarisati kakšno manjšo rano.
HBO je v Igri prestolov Starbucks napako hitro popravil naknadno in enako bo storil za Zmajevo hišo, to pa je čar pretočnih servisov, ki dejansko omogočajo izdajanje takšnih popravkov in so se s tem začeli malce zgledovati po igričarski industriji.
Podjetje Apple je včeraj pripravilo obsežno konferenco, to pa so izkoristili za najavo 14. generacije telefonov iPhone, veliko časa pa so posvetili tudi novim uram Apple Watch Series 8 ter prenovljenim slušalkam Airpods.
Najavo naslednje verzije operacijskega sistema iOS 16 je tako lahko marsikdo lahko spregledal, a naše pozorne oči ga vsekakor niso izpustile. iOS 16 je sicer v beta testiranje vstopil že julija, a za splošno rajo, ki bi zadevo prenesla samo preko stiska enega gumba, do sedaj še ni bil na voljo. Potrpežljivost bo zdaj obrodila sadove, saj naslednja verzija operacijskega sistema prihaja že ta ponedeljek, 12. septembra.
iOS bo največ sprememb naredil na zaklenjenem zaslonu telefona, kjer bomo lahko zdaj nadzorovali različne vtičnike, urejali poslana sporočila, nastavljali različna ozadja in si prilagajali obvestila. Ena od priročnih novosti je denimo spremljanje rezultatov tekem, tako da boste v živo lahko videli, kako naši fantje ponižujejo ostale košarkarske in odbojkarske ekipe, brez da bi za to morali odkleniti telefon.
Ne bo pa iOS 16 edina programska dobrota, ki jo bomo dobili na ta dan, saj se posodobitve lahko veselite tudi uporabniki ur Apple Watch. Tam se bo rodila nova verzija operacijskega sistema watchOS 9, ki prav tako prinaša kup dodatkov, najbolj pa se veselimo sistema spremljanja spanca, ki bo podrobno izmeril vaše cikle bedenja, rahlega in globokega spanca. Žal pa na ta dan ne bomo dobili posodobitve tablic, saj iPadOS 16 zahteva še nekaj dodatnega programiranja.
Za namestitev operacijskega sistema iOS 16 boste potrebovali vsaj iPhone 8. generacije, medtem ko bo watchOS 9 meja zastavil pri urah 4. generacije.