Kar je bilo nekaj časa samo predmet govoric, se je sedaj tudi uresničilo. Sony je namreč včeraj uradno predstavil svojo novo znamko Inzone, ta pa bo na začetku pod sabo skrivala dva monitorja in trojico slušalk, vsi ti izdelki pa so primarno usmerjeni v PC igralce.
Najbolj zanimiva sta zagotovo monitorja, ki bosta prišla v dveh izvedenkah. Vrh ponudbe predstavlja Inzone M9, ki je predstavljen kot prvi monitor, specifično ustvarjen za konzolo PlayStation 5, seveda pa boste nanj lahko priklopili tudi PC. Ponašal se bo z velikostjo 27 palcev ter 144 Hz frekvenco osveževanja in bo podpiral napredni DisplayHDR 600, ki se bo ob priklopu konzole PS5 vklopil samodejno, prav tako pa bo takrat preklopil na način z nizko latenco. M9 bo podpiral tehnologiji VRR in G-Sync, kar bodo pozdravili tako PC kot tudi konzolni igralci in na splošno je tole videti kot spodoben monitor, ki pa bi mu Sony lahko primaknil še kak palec velikosti. Zadeva ne bo poceni, saj Sony zanjo na uradni strani zahteva 1.099 €, na voljo pa bo enkrat poleti.
Drugi monitor sliši na ime Inzone M3, ki bo prav tako podpiral VRR in G-Sync, a bo pri funkcijah malce bolj okleščen. Velikost bo še vedno znašala 27 palcev, ločljivost pa bo zreducirana na FullHD. Tudi HDR bo nekam slabši, saj M3 podpira samo standard DisplayHDR 400, a k sreči vse ni šlo samo navzdol, saj je frekvenca osveževanja skočila na 240 Hz. Sony za ta model še ni razkril cene in datuma izida, a to naj bi se zgodilo kmalu, pri Američanih pa bo cena 529 $.
Predstavljena je bila tudi trojica povsem novih slušalk, ki zopet nosijo svoje bonuse in minuse, vse to pa se tudi sklada s ceno. Na najnižji ravni vas čakajo slušalke Inzone H3, ki stanejo 100 € in so tudi edine, ki jih lahko uporabljamo samo preko kabla. Stopnjo navzgor čakajo slušalke Inzone H7, ki v zameno za 230 € ponujajo brezžično svobodo in 360 stopinjski zvok, od vseh treh pa tudi vsebujejo najboljšo baterijo, ki ponuja 40 ur uporabe. Na najvišji stopnji se nahajajo slušalke Inzone H9, ki svojo ceno 300 € poskušajo opravičiti z aktivnim preklicem zvoka in bolj udobnimi gobicami, ki dajo bolj premium občutek nošenega.
Vse tri slušalke je že možno prednaročiti, datum izida pa se bo zgodil enkrat v naslednjih dveh mesecih.
Sony pospešeno seli svoje igričarske licence na televizijska in kino platna, v naslednjih letih pa se bo pošteno osredotočil predvsem na zabavo preko pretočnih servisih. Na domačih sprejemnikih bomo tako lahko spremljali serijo God of War, v kinih pa, in ta je dokaj bizarna, Gran Turismo. Dirkaška serija bo sledila življenju igralca, ki je preko Gran Turisma zmagal več turnirjev, nato pa se je začel ukvarjati z dirkanjem v resničnem življenju. Film bo režiral Neill Blomkamp, v kinodvoranah pa ga bomo gledali 11. avgusta 2023.
Here is the crew for Horizon 2074. This confirms the name as well as filming in Toronto. As I reported previously, the show will likely be set in Toronto as per conditions of tax incentives. https://t.co/J20WWdtRN6
— Jeff Grubb, No. 3 games journalist (@JeffGrubb) June 27, 2022
Preporod v televizijske vode bo doživela tudi igra Horizon, ki jo je spočel razvijalec Guerrilla Games, do sedaj pa smo dobili dva dela: Zero Dawn in Forbidden West. Ta projekt še ni uradno potrjen, a dobro znani novinar Jeff Grubb je izbrskal spletno stran Directors Guild of Ontario, tam pa je film tudi uradno zapisan pod imenom Horizon 2074, med drugim pa lahko vidimo tudi nekatera imena, ki bodo plodno sodelovala pri stvaritvi filma.
Ime 2074 verjetno namiguje na letnico dogajanja, kar hkrati pomeni, da se zna serija odvijati v dveh časovnih obdobjih. Zgodba iger se namreč dogaja tisoč let v prihodnosti, ko so svet prevzele robotske živali, proti njim pa se borijo posamezna plemena ljudi, ki so tehnološko ostala daleč zadaj. A ta robotska favna ni naključna, saj je posledica nespameti človeške civilizacije, ki je leta 2066 pri obravnavanju umetne inteligence storila usodno napako, to pa je na koncu pripeljalo do apokaliptičnih posledic. Horizon 2074 zna tako spremljati dogodke pred in po apokalipsi, kar lahko izvrže izjemno zanimiv scenarij.
Kakih dodatnih informacij zaenkrat ni na voljo, bi pa naj Horizon 2074 izšel na Netflixu. Zdaj lahko samo še čakamo na Sonyjevo uradno potrditev projekta in nemara tudi kak dražilnik.
Ron Gilbert je aprila razveselil vse tiste, ki so predani oboževalci pustolovsko obarvanih ugankarskih iger, saj je napovedal nov del sage Monkey Island, ki bo tokrat nosil ime Return to Monkey Island, glede na napovedi Rona pa bo to hkrati tudi zaključek zgodbe zmedenega pirata Guybrusha Threepwooda.
Na včerajšnji konferenci Nintendo Direct pa smo dobili tudi prvi igralni napovednik. Igranje se bo začelo v zabaviščnem parku, na isti lokaciji, kjer se je zaključil drugi del Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge, Guybrush pa bo zopet igral glavno vlogo. A zdi se, da bomo nadzor vmes dobili tudi nad nekaterimi drugimi liki, ki so že stari znanci franšize, sem notri pa lahko prištejemo vsaj Elaine Marley, ki ji bodo družbo delali še govoreča lobanja Murray in seveda dobri, stari LeChuck.
Igra bo vsebovala tudi poseben sistem namigov, kar je nekaj, česar noben prejšnji del še ni imel. Ron pravi, da je takšen sistem za današnje ugankarske igre nuja, saj dandanes vsak igralec ob prevelikem mučenju ob zagonetki po rešitev preprosto skoči na internet, kar nekako na koncu izniči ustvarjeno igralno izkušnjo.
Vsi pa niso navdušeni nad novim grafičnim slogom, ki je že od prvih slik deležen veliko kritik. Ta je precej drugačen od prejšnjih delov serije, Ron pa negodovanja oboževalcev ni ravno toplo sprejel in je bil dokaj jezen nad zaničevanjem grafičnega sloga, ki je njemu osebno zelo všeč in ga je ustvarila ekipa strastnih animatorjev, oblikovalcev in programerjev.
Return to Monkey Island izide enkrat v 2022, a bolj točnega datuma žal nismo dobili. Zadevo bo moč igrati na PC-ju in tudi na konzoli Nintendo Switch. Več informacij najdete na domiselno oblikovani uradni strani.
Halo igre so ene redkih, ki izkušnjo igranja na višjih težavnostih naredijo zanimivo in pošteno do igralca. Razvijalec Bungie se leta nazaj namreč ni sprijaznil samo s tem, da je sovražnikom nadel več zdravja in jih naredil bolj odporne na poškodbe, ampak so nasprotniki postali bolj agresivni in so med z medsebojnim sodelovanjem prisilili igralca k spremembi taktike. Igranje na Legendary težavnosti je tako unikatna izkušnja in ko jo enkrat uspešno opravite, si lahko zadevo brez problema zapišete v svoj življenjepis med svoje največje dosežke v življenju.
Kakor je zadeva težka, pa jo lahko naredimo še težjo in jo celo spravimo do takšne stopnje, ki jo za igranje naredi nemogočo. V privih Halo igrah namreč lahko za opravljanje kampanje izberemo opcijske izzive, ki nam nato še dodatno otežijo igranje. Ti izzivi se imenujejo lobanje, vsaka od njih pa s sabo prinese dodatno težavnost, kot so denimo bolj smrtonosni in nevidni nasprotniki, manjek uporabniškega vmesnika, nevidno orožje igralca in izklopljeni ščiti, ki si jih lahko povrnemo samo tako, da s fizičnim udarcem počimo sovražnika.
Iz tega je nastal izziv Halo 2 LASO oziroma Halo 2 Legendary All Skulls On. Gre za enega od največjih podvigov v igričarstvu, kjer mora igralec vklopiti vse lobanje, igrati na Legendary težavnosti in kampanjo opraviti brez ene same smrti. Halo 2 je že na normalni stopnji zahtevna igra, ob vseh teh izzivih pa postane praktično nemogoča naloga, še posebej zaradi pogoja, da je treba ob vsaki smrti igranje začeti od začetka.
Tega se zaveda tudi YouTuber Cr1tikal, ki je na svojem kanalu poskušal opraviti LASO izziv, a je hitro spoznal, da od te moke ne bo kruha, saj mu po večih poskusih ni uspelo zaključiti niti prvih dveh sob, kaj šele cele kampanje. Zato je vsem Halo 2 mojstrom postavil unikaten izziv in sicer vsak, ki mu bo poslal dokaz, da je uspešno preigral Halo 2 LASO, bo na svoj račun prejel 5.000 ameriških dolarjev. Tekmovalci morajo celotni izziv streamati preko izbrane platforme in nato shraniti VOD posnetka. Obrazec vas čaka na naslednji povezavi.
Halo 2 LASO je izjemen izziv in Cr1tikal pravi, da je glede na njegove podatke ta izziv do sedaj uspešno zaključil samo igralec Jervalin, ki je zadevo nato tudi naložil na splet. Vendar pa Cr1tikal pravi, da to še vedno ni bil popoln LASO, saj je Jervalin imel vklopljeno lobanjo “Envy”, ta pa igralca naredi nevidnega, namesto da bi imel samo svetilko. Tako da boste za Cr1tikalov izziv morali “Envy” izklopiti, kar seveda naredi še za stopnjo težjo.
Ko se pogovarjamo o streamerskih zvezdah nam največkrat na ustnice pridejo imena kot so Ninja, Asmongold ter xQc in čeprav so to res velika imena, med najbolj popularnimi kanali najdemo tudi ljudi, za katere bržda niste nikoli slišali. Govorimo namreč o špansko govorečih streamerjih, ki niso neka manjšina, ampak pravi titani, enemu izmed njih z imenom Ibai pa je nedavno uspelo celo zrušiti rekord Twitcha.
Ibai Llanos Garatea je postal znan zaradi svoje komentatorske vsebine in v preteklosti je ustvarjal vsebimo za G2 Esports, na Twitchu pa je enostavno eksplodiral. Njegov največji uspeh se je zgodil maja 2021, ko je organiziral svoj prvi boksarski dogodek, takrat pa so se pred kamerami v ringu spopadli največji španski vplivneži. Strežniki Twitcha so takrat pošteno sopihali in dogodek si je takrat istočasno ogledalo 1,5 milijona gledalcev.
HISTORIA
Congrats to @IbaiLlanos on setting a new Twitch record with a peak of over 3.3M concurrent views during today’s boxing and entertainment event, La Velada del Año II. pic.twitter.com/5WUKrz0FkF
Dobro leto kasneje se je Ibai odločil izpeljati nadaljevanje dogodka, ki mu je nadel ime La Velada Del Año II in ta je po popularnosti presenetil tudi sam Twitch. Na stream se je namreč naenkrat zgnetlo kar 3,3 milijona gledalcev, kar je v istočasni gledanosti absolutni rekord. 27-letni Španec je s tem dosežkom dobesedno porušil prejšnji rekord, ki je znašal 2,5 milijona istočasnih gledalcev, zanimivo pa je, da je tudi tega držal španski streamer z imenom TheGrefg.
Ibai je tekom dogodka pridobil tudi 400k novih sledilcev, s tem pa je prehitel streamerja xQc-ja in Tfue-ja ter tako skočil na 4. mesto. Na Twitchu med prvih 5 zdaj najdemo kar 3 Špance, a na vrhu je še vedno Ninja, ki drži kar 18 milijonov zasledovalcev.
Razvijalec Valve je z najavo prenosnega PC-ja Steam Deck navdušil in takoj ko so bile možna prva prednaročila, so bile zaloge skoraj instantno razprodane. Naval je bil nepopisen in v virtualnih vrstah se še vedno preriva ogromno ljudi, a morda se bo v naslednjih mesecih gneča le nekoliko sprostila.
If you're expecting your email and haven't received it yet, give it some time to make its way through the internet. Or just go to https://t.co/AcuGmUPbNN (while logged in) to check your reservation status.
Valve je namreč napovedal, da mu je uspelo optimizirati proizvodnjo in tedensko bodo lahko zdaj odposlali še enkrat več naprav kot pa prej. Odposlali so še zadnja e-mail sporočila vsem tistim, ki so imeli rezervacije postavljene v drugo četrtino leta 2022, 30. junija pa bodo začeli odpošiljati e-maile za vse tiste, ki se nahajajo v tretji četrtini. Med njimi smo tudi mi, ki smo svojega Steam Decka naročili aprila, a še vedno čakamo na svojo pošiljko.
Če Steam Deck naročite zdaj, ga boste v roke prejeli enkrat oktobra ali pa celo nekoliko kasneje. To časovno okno se zdaj zna skrajšati, kar ni dobra novica samo za povsem nove kupce, ampak tudi za vse tiste, ki že dolgo stojite v vrsti. Ko enkrat prejmete e-mail za plačilo, se je nanj pametno hitro odzvati, saj imate za to na voljo samo 72 ur, nato pa je vaše mesto prepuščeno naslednjemu. Ko bo rezervacija uspešno za vami, lahko svoje mesto v vrsti preverite na uradni strani – seveda se bo v njo treba najprej prijaviti z vašim Steam računom.
Steam Deck je imel na začetku nekaj težav, a večina teh je bila odpravljenih, Valve pa je skozi čas opravil goro optimizacij za obstoječe igre, tako da je knjižnica naslovov za Steam Deck danes veliko večja. Osnovna verzija naprave s 64 GB diskom stane 419 €, medtem ko boste za 512 GB NVMe SSD-ja odšteli 679 €.
Večji založniki so svoje VR naslove skorajda ekskluzivno prenesli na samostojne naprave Meta Quest 2, kar je vse tiste, ki se radi zabavajo v VR igranju na PC-ju, pustilo z dolgimi nosovi. Še dobro potem, da so tukaj modderji, ki so v preteklosti spočeli več predelav iger v VR okolico, pa čeprav tega originalna igra sploh ni ponujala.
Eden bolj pridnih modderjev na tem področju sliši na ime Luke Ross, ta pa je na takšen način predelal igre kot so Cyberpunk 2077, Red Dead Redemption 2 in Elden Ring. Vendar pa je pri vseh teh igrah naletel na težave z optimizacijo, saj ti naslovi zahtevajo res močne strojne specifikacije in včasih tudi te niso kos nalogi.
To pa ne velja za malce starejše igre in Luke je nedavno za Dark Souls Remastered spočel novo posodobitev, ta pa ni samo popravila hroščev, ampak je uvedla tudi prvoosebni in tretjeosebni pogled. Spletna stran Eurogamer se je podala skozi igranje najnovejše verzije modifikacije, ki uradni nosi ime R.E.A.L., in zadeva je res videti vzdušno, bo pa treba sprejeti nekaj kompromisov.
Veteranski igralci boste vsekakor veseli ponovnega obiska Lordrana, ki v VR verziji postane še bolj atmosferičen. Zanimivo je, kako v VR igranju postanemo veliko bolj pozorni na razne podrobnosti, kot so denimo izstopajoče žile na nemrtvem nasprotniku ali pa napis ponudbe pri trgovcu. Žal Luke ne omogoča igranja s pravimi VR kontrolerji, tako da lahko pozabite na verno zamahovanje meča in boste za zabavo morali uporabiti igralni plošček. Prav tako je uporabniški vmesnik malce zmeden in plava po zraku in to je spet eden od kompromisov, ki ga preprosto morate pogoltniti.
Odlična pa je uvedba tretjeosebnega pogleda in čeprav pri igranju v tem pogledu izgubimo na imerziji, zadeva vsaj postane igralna, tako da vam ob prevalih ne postane slabo.
Modifikacija R.E.A.L. žal ni brezplačna, saj Luke zanjo zahteva podporo na svojem Patreonu.
Razvijalec Spytihněv je zgodaj lani v svet poslal svojo igro Hrot, ta pa bo navdušila predvsem vse tiste, ki sta navdušenec nad starošolskimi streljačinami tipa Quake, še bolj pa boste v igri uživali vsi tisti, ki uživate v atmosferi vzhodnega bloka Evrope iz preteklosti.
Hrot se namreč dogaja znotraj Čehoslovaške, svoje potovanje uničenja pa boste začeli leta 1986, ko se je nekje zgodila katastrofa epskih razsežnosti. Zbudimo se znotraj podzemne železnice v Pragi in hitro si oprtamo prvo puško in se spravimo na morilski pohod, ki bo za glavno nalogo imel zaščito domovine pred napadalci. Vmes boste naleteli tudi na druge pomagalnike pobijanja in srp ter kladivo v tej igri nista samo simbol, ampak povsem dobra uničevalca lobanj.
Kot vidite v igralnem napovedniku, Hrot odlikujejo zanimivo sestavljene stopnje in adrenalinska akcija, ki nikoli ne pojenja. A poudarek ni samo na streljanju, saj je igralna formula vsake toliko razgibana z zadevami kot je pomivanje tal, v nedavno izdani epizodi The Degustation pa na tleh poberemo sovjetsko različico konzole Game & Watch in znotraj igre odigramo mini igrico volka, ki od kokoši pobira jajca.
Hrot je videti impresivno in za izid so načrtovane tri epizode – zadnja od teh se bo imenovala The Gastroscopy. Igra je trenutno še v sistemu Zgodnjega dostopa, a prvi dve epizodi sta povsem igralni in sta, zahvaljujoč Steamovi poletni razprodaji, trenutno znižani za 22 % na 13,09 €.
Glede na zadnje informacije iz strani Bethesde bomo na uradni, peti del franšize Fallout bržkone čakali nekje do leta 2030 in naravnost smešno je, da bo tako popularna franšiza na svoje nadaljevanje čakala 15 let. No, modderjem ves ta čas ne nameravajo počivati in za Fallout 4 je v razvoju kar nekaj obetavnih projektov, najboljše pa trenutno kaže modifikaciji Fallout London, ki nas je pred časom navdušila s svojim prvim obsežnejših videom, razvijalec pa je zdaj izvrgel povsem nov napovednik.
Ta nam pokaže nekaj počasnih preletov Londona in res bo zanimiv prvi obisk Evrope znotraj te postapokaliptične serije, ki je že od začetka raziskovala samo ZDA. Razvijalec je morda zaradi povsem nove okolice spočeti nekaj igralnih sprememb – ena od teh se denimo tiče zapestnega pripomočka Pip-Boy, ki je izšel samo v ZDA, glede na prvi napovednik pa bomo Evropejci uporabljali nekaj bolj prenosnega in, vsaj upamo lahko, tudi bolj preglednega.
Novi napovednik pokaže znamenitosti kot sta Big Ben in London Eye, vse to pa je primerno opustošeno in zavrženo. Med lokacijami se bomo očitno lahko prevažali tudi s čolnom, v enem kadru pa celo vidimo kolesarja, ki se vozi med zavrženimi ulicami Londona. Konec napovednika pokaže tudi nekaj akcije in tudi v Londonu bomo očitno pokali zombijaške Ghoule in se s čisto pravimi meči pretepali proti vitezom.
Napovednik postreže tudi z datumom izida, čeprav je ta zaenkrat samo okvirni. Fallout London izide enkrat v 2023, ironično v istem letu, kot bo na svet pokukal Bethesdin novi projekt Starfield.
Prišel je julij, kar pomeni, da je čas za novo ponudbo brezplačnih iger, ki jih prejme vsak naročnik servisa PlayStation Plus. Pardon, PlayStation Plus Essentials, saj je Sony svoj servis pošteno prenovil in ga zdaj ponuja v treh različnih stopnjah. Tista osnovna se zdaj imenuje Essentials in ostaja nespremenjena in tako tudi ta mesec prinaša trojico novih brezplačnih iger.
In te so tokrat malce bolj zanimive, kot pa tiste iz zadnjih dveh mesecev. Vrh ponudbe predstavlja Crash Bandicoot 4: It’s About Time, četrti del priznane platformske serije Crash, ki je bila najprej ponovno oživljena preko predelave N-Sane Trilogy, založnik Activision pa je nato razvijalca Toys for Bob zadolžil za splavitev povsem novega, četrtega dela. Ta je bil odličen, a tudi presneto težak, o prodajnih številkah pa Activision ni želel govoriti, a očitno te niso bile ravno bajne, saj je moral razvijalec Toys for Bob nato začeti delo kot podporni studio franšizi Call of Duty.
Poleg Crasha se boste po novem lahko pozabavali tudi v grozljivki Man of Medan, prvem delu antologije The Dark Pictures Anthology. Razvijalec Supermassive Games nam je nedavno preko igre The Quarry pokazal, da še vedno zna delati grozljivke, žal pa do sedaj trojica igra izpod serije The Dark Pictures niso ravno navdušile, a če bi moral izbirati, je morda Man of Medan še najboljši iz nje. Raziskovali boste podvodne zaklade, ki s sabo prinesejo svoje grozote in trudili se boste pri življenju ohraniti četico bolj in manj privlačnih igralnih likov.
Za konec je tu še Arcadegeddon, pisana večigralska streljačina, kjer se bojujete samotarsko ali pa v navezi s še drugimi igralci. Zadeva je na voljo samo za konzolo PlayStation 5 in bo preko julijske ponudbe doživela tudi svojo premiero, saj razvijalec želi takoj na začetku nabrati karseda veliko igralno bazo.
Omeniti je treba, da vseh teh iger Sony še ni uradno potrdil, a prihajajo iz ust uporabnika billbil-kun, ki je do sedaj pravilno napovedal že več PlayStation Plus ponudb in res dvomimo, da se je tokrat zmotil. Julijska ponudba bo na voljo od 5. julija dalje, do 4. julija pa lahko prevzamete junijske igre, ki vključujejo naslove God of War, Naruto to Boruto: Shinobi Striker in Nickelodeon All-Star Brawl.
HOPsi ekipa se je po dolgem času zopet vrnila v vaša življenja in to v živo! Koronavirus oblaki so se namreč razkadili, zato smo v zadnjih mesecih začeli trenirati mišice, saj smo se odločili izvesti povsem nov dogodek, ta pa je zase potreboval kup tehnološke robe, ki jih lahko na kup učinkovito znesejo samo domače slovenske roke.
Po vsem tem času smo se tako odločili vrniti na lokacijo, kjer smo izvedli tudi svoj prvi večji dogodek Gaming brez izgovorov in vrnili smo se v topli objem nakupovalnega središča Citypark Ljubljana, to pa bo 17. in 18. junija postalo prizorišče povsem frišnega dogodka z imenom Gaming POP-UP.
Novo ime dogodka gre na račun nekoliko drugačne zasnove same organizacije. Gaming POP-UP namreč ni vseboval nobenega turnirja ali česa podobnega, ampak je poudarek samo na preprosti zabavi naključnih obiskovalcev, ki si lahko dan nepričakovano popestrijo s preizkusom najnovejše tehnološke robe, ki jim drugače ni tako lahko dostopna. Tako se nam tudi ni bilo treba ukvarjati z organizacijo turnirjev, ki zahtevajo veliko predčasnih zahtev, kot so nabiranja igralcev, kvalifikacije in nato še izpeljava finala ter lovljenje igralcev, ki jih potem na prizorišče finala preprosto ni. Vse to nam pusti bolj proste roke in dogodek lahko preprosto skoči ven (pop-up, štekate?) kadarkoli in kjerkoli, brez neke dolgoročne predčasne najave.
Čeprav tekmovanja ni bilo, pa so bile prisotne vse druge pritikline naših dogodkov, ki smo jih skozi leta vzljubili skupaj z vami. V Citypark Ljubljana boste ste tako lahko igrali najnovejše igre na postajah konzol PlayStation 5 in Nintendo Switch. Vsaka od teh je bila opremljena z dvema igralnima ploščkoma, tako da so se obiskovalci za enim televizorjem brez problema lahko pomerili v kakšnem obračunu igre FIFA 22 ali kakšne podobne igre za dva igralca, na voljo pa je bilo tudi nekaj enoigralske zabave tipa Horizon Forbidden West.
Svoj kotiček so našli tudi dirkalni simulatorji. Podjetje UVI je poskrbelo za verno dirkanje skozi popularne igre na njihovih simulatorjih vožnje UVI Racing, ti pa niso opremljeni samo z udobnim sedežem, ampak se ponašajo tudi z odličnimi Logitechovimi volani in stopalkami za najbolj verno dirkalno izkušnjo. Na en simulator smo celo dodali VR očala in ta postaja je brž postala ena najbolj obleganih na dogodku.
Seveda smo pripravili tudi cel kup PC-jev, ki so ponujali večigralsko in enoigralsko zabavo. Usedli ste boste lahko za frišno sestavljene Lenovo postaje, ki so jih poganjale grafične kartice RTX 3070, med njimi pa se je znašel tudi naš HOPsi v2 PC, ki smo ga prav tako sestavili v navezi s partnerjem Lenovo. Vse te gaming postaje so na sebi vsebovale razne e-športne igre, tako da se boste lahko malce poigrali v večigralstvu s kakšnim prijateljem ali pa preprosto preizkusili Fortnite pri solzeči hitri sliki. Ni treba dvakrat poudarjati, da je bil Fortnite najbolj popularen, igralci pa so izkušnjo podoživeli preko UVI periferije, ki je vključevala tipkovnice Pride, miške Envy v2 in slušalke Wrath.
Brez skrbi, nismo pozabili niti na VR zabavo, saj je navidezna resničnost skorajda vedno najbolj obiskan kotiček naših dogodkov in sumimo, da bo zadeva tudi tokrat enako obiskana. Migali smo v ritmih popularne igre Beat Saber in to preko VR naprave Index, ki jo je priskrbela trgovina EIGRE.si, ki je tudi edina, ki te naprave v Sloveniji trži po neki normalni ceni.
Novost na Gaming POP-UP dogodku so bili simulatorji letenja za vse tiste, ki se med igranjem radi dvignete v oblake. Postaje so bile opremljene z vernimi letalskimi palicami podjetja Thrustmaster in če morda Flight Simulatorja niste zagnali od začetka tisočletja, potem vas je zagotovo odpihnila realistična grafika novodobnih letalskih simulatorjev. Flight Simulatorju je družbo delal arkadni Ace Combat 7, ki je bil za letanje lažje priučljiv. Mimogrede, vse letalce vabimo tudi na ločen dogodek Letalski miting AEROS 2022, ki se bo 4. septembra odvil v Mariboru, tam pa se bomo nahajali tudi mi.
Za konec smo poskrbeli tudi za nekaj vplivniške smetane. Na dogodku se je med obiskovalci in svojimi oboževalci smukal popularni slovenski YouTuber Wortex, ki se je s svojimi sledilci slikal in jih tudi povabil na posebno UVI PC postajo, kjer so lahko odigrali napet 1v1 obračun v Fortnitu.
Končno smo se znebili tudi težav z omrežjem in veliko vlogo pri temu je igral ogromni brezžični usmerjevalnik Asus ROG Rapture GT-AXE11000, ki smo ga nalašč posadili direktno pod televizor in obiskovalci so nas spraševali, ali je to morda neka nova konzola. Zadeva je res vizualno atraktivna, za več informacij si lahko preberete našo recenzijo.
Skratka, bilo je več kot zabavno in dva dneva sta minila kot bi mignil. Zahvalili bi se našim partnerjem UVI-ju, Logitechu, Thrustmasterju in Lenovu, seveda pa nismo pozabili tudi na vas, ki ste glavni razlog za organizacijo takšnih dogodkov.
Slike si lahko ogledate na naši Facebook strani in se vidimo 4. septembra na letalskem mitingu AEROS v Mariboru!
Fall Guys je bil že dve leti nazaj ob svojem izidu pravi fenomen, ki ga je malce kasneje prekašal samo Among Us. Igralne številke so, tako kot je praktično pravilo pri vseh novih večigralskih zabavah, skozi čas nekoliko upadle, a Fall Guys se še nikamor ne poslavlja. Ravno nasprotno, razvijalca Mediatonic je lani kupil založnik Epic Games, njihovo igro pa je pred kratkim spremenil v povsem brezplačno in naval na strežnike se je lahko začel.
MASSIVE THANK YOU TO ALL WHO HAVE STUMBLED
We reached an incredible 20 million players in the first 48 hours of Free For All! 🙌
— Fall Guys… FREE FOR ALL! 👑 (@FallGuysGame) June 25, 2022
In ta je bil resnično konkreten. Da je masa ljudi navalila na igro priča že dejstvo, da so strežniki kmalu po prehodu na F2P finančni model hitro začeli škripati in uradni Twitter račun je hitro objavil nekaj opravičil glede zamikov med igranjem, kasneje pa se je situacija spravila v normalno stanje. A nekaj časa je Mediatonic pošteno potil in to je naznanil dva dni nazaj, saj je ponosno objavil igralne številke. V samo 48 urah od prehoda na brezplačni finančni model je Fall Guys zabeležil kar 20 milijonov novih igralcev, kar je seveda fenomenalen uspeh.
Igra je bila sicer odstranjena iz Steama in jo lahko dobimo samo še na Epic Games platformi, tako da bi bile lahko številke še višje, a založnik Epic Games želi zadevo zavezati na svoj ekosistem, kjer že najdemo dva gorotasa F2P večigralskih izkušenj: Fortnite in Rocket League, vsaka od teh iger pa cilja na svojo igralno bazo. Fall Guys je namenjen igralcem, ki si želijo bolj preproste, lahko priučljive večigralske zabave, za katero lahko poprime tudi čisti začetnik, ki ni nikoli v rokah držal igralnega ploščka. Stopnje so enostavne, a hkrati hudo zabavne, k popularnosti pa je zagotovo pripomoglo navzkrižno igranje, tako da se lahko s prijateljem ali družinskim članom povežete preko PC-ja, Xboxa, PlayStationa ali pa Nintendo Switcha.
Fall Guys: Ultimate Knockout je svoje življenje začel znova, s povem novo 1. sezono, igra pa vas čaka na naslednji povezavi.
Trg kriptovalut je te dni divji in še bolj nepredvidljiv kot pa običajno. Bitcoin je zaradi trenutnih razmer po svetu začel padati navzdol in ljudje so v strahu pred recesijo začeli množično prodajati svoje digitalne žetone.
Težave so se začele pojavljati tudi pri kripto rudarjih, ki so preko množičnih kripto farm po cele dneve in noči kopali za Bitcoini in drugimi valutami, a elektrika ni več poceni, tako da nekatere kripto farme preprosto ne delajo več dobička. Zato niti ni presenetljivo, da se je na trgu začelo pojavljati čedalje več poceni grafičnih kartic, s katerimi zdaj bivši kripto rudarji poskušajo nadoknaditi izgubo oziroma izčrpati še zadnje evre, preden se za vedno poslovijo od kripto trga.
Največ takšnih prodajalcev se je pojavilo na Kitajskem in na spletni strani Xianyu, kitajski različici Ebayja, lahko najdemo cel kup grafičnih kartic 3060, 3070 in 3080, ki so zdaj odslužile svoj namen in se prodajajo po smešno nizkih cenah. RTX 3080 se je denimo prodal za 3.500 juanov, kar nanese slabih 500 €.
Nekateri preprodajalci so stopili še korak dlje in priredili prave spletne dražbe, v katerih se želijo čimprej znebiti svojih grafičnih zalog. Spletna stran TomsHardware poroča, da se na takšnih licitacijah grafične kartice RTX 3060 Ti prodajajo po ceni med 300 in 350 $, kar je močno pod tržno vrednostjo takšne kartice.
GPU flood is here.
Chinese miners and South Asian ecafes now dismantling their mining rigs and putting cards up for auction on livestreams.
Situacija se bo začela seliti tudi k nam in na Bolhi že lahko najdemo prodajo razstavljenih kripto farm. Cene so seveda dobre, a nakupa trenutno ne priporočamo. Zavedati se je treba, da so te kartice obratovale po 24 ur na dan, 7 dni v tednu in so tako presneto izrabljene, tako da lahko po kakšnem mesecu obstanete z okvarjeno opeko, ki je nato samo še za v smeti, saj je garancija že davno izginila.
Za nakup se je tako bolje obrniti na nove izdelke, te rabljene zadeve pa se morda splača ogledati nekoliko kasneje, saj jim bo cena zagotovo padla še bolj navzdol. Prihaja namreč četrta generacija Nvidia RTX grafičnih kartic, prav tako pa bo Ethereum kmalu preklopil na Proof-of-Stake finančni model, ki bo kripto kopačem še bolj pristrigel krila.
Vojna pretočnih servisov, ki se je dolgo izvajala na ameriških tleh, se zdaj končno seli tudi drugam in tudi naša mala Slovenija pri temu ni bila izvzeta. Za pretočne filmske in televizijske potrebe je dolgo pri nas kraljeval samo Netflix, temu pa se je v zadnjem letu pridružil še HBO Max, nekaj dni nazaj pa se jima je na trgu pridružil še Disney+. K vsemu temu lahko prištejemo še servise Amazon Prime, Apple+ in Voyo, na koncu pa tako dobimo konkretno ponudbo, ki mesečno ni ravno poceni, a če želimo gledati vse, potem druge izbire nimamo, saj vsaka od teh platform ponuja svojo ekskluzivno vsebino, ki med konkurenco ni deljena.
Temu jedilniku se bo še letos pridružil pretočni servis Paramount+, ki je do sedaj živel samo v ZDA, zdaj pa se pospešeno pripravlja na svetovni trg. Storitev je sicer že lani zaživela v Finski, Danski, Švedski in Norveški, 22. junija pa je prvič skočila tudi v Združeno kraljestvo in Irsko. Septembra bo Paramount+ postal na voljo v Italiji, decembra pa še v Franciji, Nemčiji, Švici in Avstriji.
.@paramountplus continues to expand into some of the biggest international markets—the UK & Ireland on 6/22, South Korea on 6/16—bringing fans from across the globe access to exclusive originals & premium content from #Paramount’s world-renowned brands. pic.twitter.com/4zjzqKGeWp
Paramount+ se bo preselil tudi k nam, a na malce drugačen način. Paramount je namreč v sodelovanju z ameriškim podjetjem Comcast spočel novo mešano storitev SkyShowtime, ta pa bo pod eno streho združila ponudbo pretočnih servisov Paramount+, Peacock in Showtime. Zadeva še nima točnega datuma izida, a naj bi izšla enkrat letos in bo na voljo preko celega Balkana in v državah vzhodne Evrope.
O ceni trenutno ni še znanega ničesar, a verjetno bo primerljiva s konkurenco, zanimivo pa bo videti, če bo na voljo kakšna cenejša stopnja, ki bo v zameno za manjšo ceno podprta z oglasi.
Prav tako še ni znano, kaj vse bo SkyShowtime ponujal. Paramount si lasti licenco Zvezdne steze in vsebuje tudi nekaj zanimive lastne produkcije, kot sta denimo serija Halo in kavbojska drama Yellowstone. Paramount si lasti tudi kup filmov – v njihovi ponudbi se denimo nahaja zadnji del franšize Krik in vsi filmi znotraj filmske serije Misija nemogoče. Zanimiv je tudi katalog Showtima in Peacocka – slednji je denimo edini, ki ponuja razširjene epizode serije Pisarna.
Hkrati pa bo Paramount+ postal ekskluzivni dom popularne risane serije South Park. Ustvarjalca Matt Stone in Trey Parker sta z lastnikom servisa ViacomCBS-om, podpisala bogato pogodbo, ki ju zavezuje za produkcijo 14 posebnih, daljših epizod, glavna serija pa se bo medtem predvajala na HBO Maxu, a samo do leta 2024. 27. sezona bo nato zaživela samo na Paramount+ in se bo takrat tudi poslovila od HBO-ja.
Novembra letos bosta pretekla dve leti, odkar se je na trgu pojavila nova Sonyjeva konzola PlayStation 5 in verjeli ali ne, zadeve še zdaj ni moč prosto kupiti v vsaki trgovini z elektronsko robo. Situacija je sicer danes vsekakor boljša kot v preteklosti, ko so ljudje dobesedno sodelovali v žrebanjih za možnost nakupa nove konzole, a še vedno ni splezala nazaj na normalno raven.
Morda ravno zato Sony še ni predstavil nove, tanjše različice konzole, kot je to naredil za vsak PlayStation v preteklosti. Tem novim izvedenkam so nataknili podnaslov Slim, načeloma pa so bile to različice konzole, ki so bile tanjše, a drugih bistvenih strojnih sprememb niso prejele.
PlayStation 5 Slim je zagotovo v načrtih, saj je trenutna konzola pravi gorotas, a Sony ni najavil ničesar uradnega. YouTuberju Matthewu Perksu je bilo čakanja dovolj in iznajdljivi inženir je poskrbel za svojo inačico tanjše konzole, ki v debelino meri vsega 2 cm.
Matthew je imel pred sabo vsekakor zanimiv izziv, ki si ga lahko bolj podrobno ogledate v zgornjem posnetku. Največ problemov mu je seveda povzročalo hlajenje in PlayStation 5 je tako obilen ravno zaradi vseh gromozanskih hladilnikov, ki zavzemajo ogromno prostora. Matthew se je tako odločil v konzolo vpeljati vodno hlajenje in za to je moral zgraditi povsem novo notranjo arhitekturo. Zadeve so šle v nepredvidljive rešitve, ki so med drugim za spajkanje uporabile električno pečico.
Potem so bile tu še druge težave, kot je denimo ogromen napajalnik, ki ga je Matthew preselil izven konzole. Ko mu je končno vse skupaj uspelo spraviti v ohišje, se konzola najprej ni želela prižgati, saj so se pojavile težave pri gumbu za vžig. Ko je zadeva končno začela delati pa se je zgodila usodna napaka, saj je Matthew hlajenje postavil na nestabilne noge, zadeva se je vmes zrušila in konzola se je tako pregrela, da je bilo z njo konec. Matthew je moral zato razstaviti še eno konzolo, ki mu jo je na srečo dobavil njegov sponzor dbrand.
Tako kot vsako leto, smo tudi tokrat v teh vročih junijskih dnevih dobili novo Steamovo razprodajo, ki je znižala cene tisoče naslovom, pri tem pa niso bili izvzeti ne AAA in ne indie igre. Seveda vam bo veliko teh stvari že znanih in nekaj jih zagotovo imate že v knjižnici, a morda ste med letošnjo sušo svoje rezerve že izčrpali in zdaj iščete nekaj novega? V tem primeru si lahko ogledate naših nekaj najbolj izbranih izdelkov, ki jih najdete pod tem stavkom.
Kot rečeno, s tem smo res samo popraskali površino celotne razprodaje, poln seznam pa vas čaka na uradni strani. Letošnja razprodaja je malce drugačna, saj do sedaj sploh nisem vedel, da ima Steam svoj YouTube kanal. No, ima ga in na njem so podelili uraden napovednik razprodaje, ki na kratko oriše nekatere najbolj zanimive znižane igre, Valve pa je pripravil še en napovednik, ki oriše funkcijo nabiranja kart, te pa vam lahko prinesejo razne priboljške, kot so unikatni emotikoni, posebna znižanja ter druge zanimivosti, ki vam lahko popestrijo Steam profil.
Kar težko je gledati, kako v napovedniku uničujejo privlačne strojne izdelke, kot sta VR sistem Valve Index in ročna konzola Steam Deck, a Valve pravi, da ti izdelki niso bili za v prodajo in so bili bržkone hudo okvarjeni in so tako odslužili vsaj en koristen namen. Novost letošnje razprodaje je prav posebna naloga, ki od vas terja iskanje skrivnostnih iger in če odkrijete vse, si boste prislužili prav posebno značko.
Steamova razprodaja se izteče 7. julija, tako da imate časa za brskanje po katalogu več kot preveč.
Overwatch 2 pri meni osebno nosi prvo mesto v kategoriji: “Zakaj ta naslov sploh obstaja?”. Na to vprašanje dolgo ni znal odgovoriti niti Blizzard, a je vseeno je šel naprej in novembra najavil nadaljevanje večigralske streljačine iz 2016, najava pa je igralce pustila zmedene, saj je zadeva bila videti praktično identična predhodniku.
Delo pa je teklo naprej in glavna prednost drugega dela naj bi bila PvE vsebina, zaradi česar naj bi projekt sploh dobil zeleno luč. Blizzard je ves čas zatrjeval, da bosta Overwatch 1 in 2 obstajala v istem ekosistemu in da bodo igralci lahko medsebojno igrali na istih strežnikih in si tudi delili določeno vsebino.
Veliko od tega je bilo od prve napovedi postavljeno na glavo. Overwatch 2 se je ujel v malce razvojnega pekla, razvijalec pa se je nedavno odločil igro razdeliti na dva dela in trenutno je v testiranju PvP del, ki bo izšel prvi, opevani PvE del pa bo izšel v 2023 – čeprav je bila ta presneta zadeva sploh razlog za razvoj nadaljevanja.
Blizzard pa se je vmes tudi malce premislil glede razvoja vsebine za prvi del. Svoje misli je podelil v nedavnem izpraševalniku na Redditu in nek oboževalec je režiserju igre Aaronu Kellerju zastavil vprašanje, kako bo Overwatch 2 PvP vplival na originalno igro. Aaron mu je odgovoril, da bo Overwatch 2 zastavljen kot “live service” igra in da bo neprestano dobival novo vsebino. Zaradi tega nameravajo vse združiti pod eno streho in tako bo Overwatch 2 ob izidu 4. oktobra povsem zamenjal originalno igro.
To seveda vseh igralcev ni ravno razveselilo, a Blizzard je vsaj potrdil, da se bo ves napredek iz originala prenesel tudi v nadaljevanje, to pa bo za igranje povsem brezplačno. Vse to s sabo potegne tudi nekaj bistvenih sprememb v igranju: originalni Overwatch je denimo za PvP ekipne spopade uporabljal način 6v6, medtem ko bomo pri drugem delu morali preklopiti na 5v5.
Seveda se je ob tem tudi pojavila skrb, v kakšnem stanju bo izšel Overwatch 2 in če bodo strežniki prenesli obremenitve. Nekaj podobnega se je zgodilo v primeru predelave Warcraft 3 Reforged, kjer je Blizzard prisilil vse igralce na nadgradnjo na okostje nove platforme in vsi vemo, kako se je to končalo.
Sony je včeraj tudi uradno zagnal svoj prenovljeni naročniški servis PlayStation Plus in kot pridni igričarski novinarji smo hitro nadgradili svojo naročnino na najvišjo možno stopnjo, zadevo dodobra preizkusili in za vas na kup vrgli nekaj naših misli, ki vam znajo pomagati pri lažji odločitvi nadgradnje in ali to v bistvu sploh narediti.
PlayStation igralci ste včeraj zagotovo opazili, da je vaša naročnina dobila nekoliko drugačno ime. Sony je namreč spočel tri nove stopnje servisa PlayStation Plus in na najnižji ravni se nahaja ime Essentials. Na to stopnjo ste prešli vsi tisti, ki ste do sedaj držali prejšnjo naročnino PlayStation Plusa in če boste pri tej stopnji vztrajali, potem vas ne bodo doletele prav nobene spremembe. Za 8,99 € mesečno oziroma 59,99 € letno boste dobili dostop do večigralskega igranja, shranjevanja v oblaku, vsak mesec pa vas bodo pričakale tri nove igre, ki jih boste obdržali na svojem računu, vse dokler ne prekinete naročnine.
Tisti pravi žur se začne s prehodom na stopnjo Extra. Ta pošteno zviša naročnino in sicer na 13,99 € mesečno oziroma 99,99 € letno, v zameno za te denarce pa boste dobili vse prej omenjene ugodnosti in povsem nov, dodaten katalog, ki vsebuje kar 400 iger.
Tri stopnje, vsaka od njih ponuja svoje dobrote in seveda tudi svojo ceno.
Extra za svojo ceno ponuja res veliko, saj med to zbirko ne najdemo samo neke odvečne slame (čeprav je tudi te tu notri kar nekaj) ampak tudi Sonyjeve ekskluzive, ki zelo nerade skočijo v prodajo pod nižjo ceno. Tako lahko v praksi za enkratni mesečni znesek s pridnim igranjem preigrate naslove kot so Returnal, Demon’s Souls, Spider-Man: Miles Morales, Ghost of Tsushima: Director’s Cut in Death Stranding: Director’s Cut. K temu lahko dodamo tudi priboljške iz strani tretjih založnikov, kot so denimo Assassin’s Creed Valhalla, Mortal Kombat 11, Far Cry 3 in 4 ter NBA 2K22.
Ponudba ni majhna in novopečeni lastniki konzol bodo zagotovo veseli vsega novega igranja, ki jim je naenkrat pod prsti. Vendar pa Extra plat začne kazati tudi svoje minuse, ki jih ni lahko spregledati.
Kot prvo se je treba zavedati, da je katalog PlayStation 5 iger precej bolj mizeren od tiste ponudbe za PlayStation 4. Lastniki najnovejših konzol lahko seveda igrate celoten katalog PS4 ponudbe, vendar pa boste tule vseeno morali vzeti nekaj kompromisov. Kot prvo igre iz konzole PlayStation 4 ne vsebujejo optimizacij za PlayStation 5, razen če je za njih specifično poskrbel sam razvijalec. Tako boste naleteli na naslove, ki se nalagajo počasneje, ne podpirajo 3D zvoka, tečejo pri 30 sličicah na sekundah, ne izkoriščajo igralnega ploščka DualSense in ne vsebujejo ray tracing osvetljevanja. Ena bolj bizarnih takšnih iger je Spider-Man, ki je sicer doživel nadgradnjo za PlayStation 5, a v Extra naročnini dobite dostop samo do verzije za PS4, medtem ko to za samostojno razširitev Miles Morales ne velja.
Seznam iger ni slab, a pogrešal sem več novejših iger.
Drugi večji minus se tiče samega kataloga iger. Naslovov resda ni malo, ampak kje so kakšne novejše igre? Poleg Sonyjevih lastnih ekskluziv je namreč nabor tretjih založnikov precej reven in večinoma boste v ponudbi naleteli na igre, ki so stare vsaj dve leti, še večkrat pa 3 leta plus. To je še posebej očitno pri knjižnici za PlayStation 5, kjer v bistvu najbolj izstopa NBA 2K22, pa še ta bo oktobra dobil nov del, zaradi česar bo trenutna verzija hitro zastarala.
Preden skočimo na najvišjo verzijo Premium, je treba izpostaviti, da je prenovljeni PlayStation Plus več kot očitno odgovor Sonyja na Microsoftov lastni servis Game Pass, ki se je med igričarji razširil kot požar. Primerjave so tako neizbežne in treba je reči, da Game Pass trenutno za svojo ceno ponuja veliko več, a za nas to ne velja, saj presneta stvar v Sloveniji uradno ni na voljo. Vseeno pa je Game Pass vreden omembe, saj lahko v primerjavi vidimo, kaj vse mora še Sony postoriti, da bo dosegel svojega največjega konkurenta, za katerim na področju naročnine trenutno nedvomno zaostaja.
Ena od prednosti napram Game Passu so časovno omejeni preizkusi iger.
Premium je najvišja stopnja, na mesec stane 16,99 €, letno pa boste zanj odšteli 119,99 €. Vsebuje vse, kar ponuja Extra, k ponudbi pa doda možnost pretočnega igranja, katalog klasičnih iger in omejene časovne preizkuse iger.
Pretočno igranje je Sony že prej ponujal preko servisa PlayStation Now, a zdaj je tega združil pod eno streho in ga prvič ponudil tudi Slovencem. Pretočno ne moremo igrati kar vsake igre, ampak samo določene naslove, ti pa včasih ponujajo samo možnost pretočnega igranja ali pa omogočijo prenos igre in lokalni zagon naslova. Zadeva pride prav vsem tistim, ki imate močne internetne povezave in bi radi samo na hitro preizkusili kak naslov, brez da bi morali čakati na zamudno pretakanje gigabajtov. Tu je treba omeniti, da je zadeva na voljo tudi na PC-ju, a trenutno ne v Sloveniji, Sony pa pravi, da bo to popravil v naslednji posodobitvi.
Zadeva deluje povsem solidno in ob kliku gumba za zagon boste počakali nekje 20 sekund in že se lahko zabavate v igranju. Kakšnega znatnega zamika nisem opazil, pretočno igranje pa izvajamo v ločljivosti 1080p, kar pri večjih televizorjih pokaže malce neostro sliko. Tudi tukaj obstaja hakeljc: pretočno lahko igramo samo igre iz konzol PlayStation 3 in 4, trenutna pa je pri temu izvzeta. Death Stranding bo tako za lastnike konzol PlayStation 5 tekel pri slabši optimizaciji, enako velja za že prej omenjenega Spider-Mana. Čemu je temu tako ni znano, a s tem se je treba sprijazniti.
Klasične igre tipa Jak and Daxter tečejo pri starih ločljivostih, ki na večjih televizorjih pokažejo vso svojo starost.
Premium ponuja še katalog klasičnih iger iz konzol PlayStation, PlayStation 2, PlayStation 3 in PSP-ja, kar bo razveselilo zlasti nostalgike. Ti klasični naslovi kakšnih bistvenih nadgradenj niso doživeli, tako da se boste največkrat morali zadovoljiti z nizkimi ločljivostmi in pripravljeni bodite, da se vam rožnata očala spomina nekoliko umažejo. Osebno sem bil presenečen, kako starejše igre največkrat niso ponujale možnosti podnapisov in originalni God of War je za igranje precej bolj tečen kot pa ga pomnim. Pri klasičnih igrah je treba opomniti, da so igre iz konzole PlayStation 3 na voljo samo preko pretočnega igranja in jih ne moremo prenesti na disk.
Za konec so tu še časovno omejeni preizkusi nekaterih iger. Ta seznam je trenutno še najmanjši, a ponuja nekaj zanimivih naslovov, ki pa so časovno različno omejeni. Tiny Tina’s Wonderlands, Biomutant, Elex 2 in Uncharted lahko igramo vsega 2 uri, Farming Simulator in Crusader Kings 3 3 ure in Horizon Forbidden West ter Cyberpunk 2077 5 ur. Koliko boste od tega potegnili vrednosti in če vam demoti pomagajo pri odločanju za nakup igre je seveda na vas, vedite pa, da se bo storjeni napredek nato prenesel tudi v polno igro.
V Sloveniji pretočno igranje preko PC-ja zaenkrat še ni omogočeno, a Sony kljub temu zahteva 16,99 € za Premium stopnjo.
Torej, je PlayStation Plus vreden svojega denarja? Odvisno, kaj od njega zahtevate. Najbolj zanimiva je zagotovo stopnja Extra, ki ponudi nekatere ekskluzive in pri tem boste zagotovo prihranili nekaj denarja. Katalog PlayStation 5 iger bi bil lahko večji in res je čudna, da nikjer ne najdemo igre The Last of Us Part 2.
Premium po drugi strani ponuja več pomislekov. Pretočno igranje je zanimivo, a veliko bolj prav bi prišlo, če bi lahko poleg konzol in PC-ja zadevo uporabil tudi na telefonih, saj takšno igranje pride prav predvsem na poti. Katalog klasičnih naslovov se mi po drugi strani zdi namenjen samo res specifični niši retro igričarjev, ki pa zagotovo te igre raje poganjajo na emulatorjih preko PC-ja, kjer lahko vsaj zvišajo ločljivosti in sličice na sekundo ter gor vržejo kakšno modifikacijo za boljšo grafično podobo.
Sony je preko prenovljenega servisa vsekakor dostavil nekaj zanimivega in jasno je, da bo na njem naredil še nekaj dodelav. Katalog iger bo postajal samo še obsežnejši, med tem časom pa bodo zagotovo odpravljene tudi kakšne druge zamere. Prvi koraki so bili tako narejeni, zdaj samo še čakamo nadaljevanje potovanja.
Ne boste verjeli, ampak v 2022 bodo dejansko dobili še eno igro! Da razvijalec najavi izid naslova v 2022 je te dni res prava redkost, saj je večina založnikov svoje največje ponudbe prestavila v 2023, pa še za takrat ni nujno, da jih bomo zares videli na svojem ekranu.
Razvijalec Asobo pa je dokaj prepričan, da bomo njihovo igro A Plague Tale: Requiem igrali še letos. Gre za nadaljevanje igre A Plague Tale: Innocence, ki nas je leta 2019 kar presenetila s svojo kakovostjo, saj je igra združevala prvine dobre zgodbe, skrivalne mehanike in unikatno nevarnost v obliki mase krvoločnih podgan, ki so nas preganjale skozi temačno obdobje srednjega veka.
Asobo je včeraj predstavil 10 minut novega igranja, kjer glavni vlogi zopet zasedata Amicia in Hugo, njuna naloga pa se je zopet izogibati vojakom in se čim bolj neopazno presmukati skozi njihove sovražne vrste. Amicia je tokrat malce bolj izkušena in zato s sabo nosi samostrel, a je kljub novemu oklepu še vedno hudo občutljiva, streliva pa ne bo ravno na pretek. Tako bo pokanje sovragov bolj izjema kot pravilo, vmes pa bo vedno tudi treba biti pozoren na našega varovanca Hugota, ki lahko hitro pade v sovražne roke.
Requiem je grafično videti čudovit, Asobo pa bo podobo olepšal še z ray tracing učinki, poskrbljeno pa bo tudi za implementacijo DLSS tehnologije.
A Plague Tale: Requiem prihaja 18. oktobra na PC, PlayStation 5 in Xbox Series X, lastniki Nintendo Switcha pa si boste lahko privoščili oblačno verzijo igre.
O prenovljenem naročniškem servisu PlayStation Plus se je govorilo dolgo časa, zdaj pa je zadeva končno uradno zaživela tudi pri nas. Lastniki konzol PlayStation boste od zdaj naprej lahko izbirali med tremi različnimi stopnjami naročnine, vsaka od teh pa prinaša svoje prednosti.
Najnižja stopnja se imenuje Essential in se v praksi praktično ne razlikuje od sedaj obstoječe naročnine. Omogoča vam večigralsko igranje, shranjevanje v oblaku in vsakomesečne brezplačne igre, Sony pa za en mesec zahteva 8,99 € oziroma 59,99 € letno.
Naslednja stopnja naročnine sliši na ime “Extra”. Ta vsebuje vse tisto, kar prinaša “Essential”, k temu pa doda katalog 400 dodatnih iger iz konzol PlayStation 4 in 5. Tu notri najdemo ekskluzive kot so Death Stranding, God of War, Spider-Man in Returnal ter igre iz strani drugih založnikov, kot sta denimo Mortal Kombat 11 in Red Dead Redemption 2. Ta stopnja je razumljivo malce dražja in mesečno boste za njo primaknili 13,99 € ali pa 99,99 € za celo leto.
Zadnja stopnja je Premium in ta ponuja vse tisto, kar dobite v Extra, Sony pa je sem notri vključil še nekaj hudo privlačnih dobrin. Katalog iger je tu še večji in med drugim omogoča preigravanje iger iz konzol PlayStation, PlayStation 2 in PSP-ja, nekatere od teh pa so bile malce posodobljene in ponujajo večjo ločljivost in možnost shranjevanja med igranjem. Druga pomembna novost Premiuma je pretočno igranje iger, tako da lahko naslove iz konzol PlayStation 3 in 4 igrate z enim klikom gumba, brez da bi morali čakati na prenos cele igre. To je odlična stvar, če bi radi kakšen naslov samo na hitro preizkusili, pretočno igranje pa je na voljo tudi na PC-ju, preko namenske aplikacije. Žal zadeva v Sloveniji zaenkrat ne obratuje, saj pri prijavi aplikacija opozori, da se nahajamo v nepodprti državi. Sony na uradnem blogu pravi, da bo zadeva za PC omogočena v prihajajoči posodobitvi.
Tu najdemo še en hakeljc, saj pretočnega igranja ne ponujajo igre iz konzole PlayStation 5. V praksi to pomeni, da boste na konzoli PlayStation 5 v pretočnem igranju dobili verzijo Spider-Mana za PlayStation 4, ki pa ne vsebuje optimizacije za igralni plošček DualSense in ray tracing osvetljevanja.
Premium ponuja še en priboljšek: demo verzije večjih iger. Dobili boste polni dostop do nekaterih večjih naslovov, a ti bodo časovno omejeni, vseeno pa bo časa dovolj, da se lahko prepričate, ali je zadeva vredna nakupa po polni ceni. Premium ponuja največ, a je hkrati tudi najdražji: za mesec zahteva 16,99 €, za eno leto pa 119,99 €.
Nadgradnje so že mogoče, a so malce zmedene. Nadgradite lahko samo naročnino v obdobju, za katerega že držite obstoječo naročnino, doplačate pa razliko v ceni glede na trenutni obseg naročnine. Praktični primer je denimo moja naročnina, kjer lahko v zgornji sliki vidite, da sem danes držal staro naročnino do 2. februarja 2023, za nadgradnjo na Premium pa se zato moral doplačati 36,98 €, kar mi je dodalo 224 dni Premiuma.
Več informacij glede prenovljene naročnine lahko najdete na uradni strani, skladno s tem pa so izginile tudi predplačniške kartice, ki bodo izšle v novem formatu.