🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 164

Stray – obvezna igričarska poslastica za vse mačjeljubce

Igri Stray sem se nekaj časa ogibal, kar je tudi razlog za delno zamudo pri temu opisu. Sem namreč velik ljubitelj mačk in Stray, igra, kjer glavno vlogo prevzame ravno ta hišni ljubljenček, bi morala biti kot naročena zame. Vendar pa kljub temu zadeve nisem želel namestiti na svojo konzolo PlayStation 5, saj sem vedel, da se bo naš mačkon slej ali prej kje poškodoval in takšnega trpljenja preprosto ne bi prenesel.

K sreči me je srečala pamet in igri sem vseeno ponudil priložnost. Razvijalec BlueTwelve Studio je očitno prav tako velik ljubitelj mačk in očitno sva istega mnenja, tako da v Stray kakšnih resnejših mačjih poškodb ne boste ugledali. Največ kar vas bo doletelo je nekaj šepanja, a tudi to traja samo nekaj sekund, nato pa se igranje vrne v svoj stari tok, ki je res odličen in nikoli ne začne presedati.


Razvojna ekipa: BlueTwelve Studio
Založnik:  Annapurna Interactive
Platforme: 
PS5, PS4, PC
Nakup: Steam
Datum izida: 19. julij 2022
Cena: 26,99 €

Zvrst: Tretjeosebna platformščina


VIDEO RECENZIJA


Naše potovanje se začne sredi tunela, kjer se naš mačkon zabava s svojim krdelom prijateljev in čaka, da vendarle enkrat mine nevihta. Dežne kaplje so odličen izgovor, da se malce spoznamo z nadzorom kosmatinca, ki je izjemno gibčen, razvijalec pa je že v uvodni sekvenci nakazal svojo ljubezen do takšnih bitij in pozornost, ki jo je naklonil vsem animacijam. Tako se lahko poigramo s kakšnim repom prijatelja ali pa se ob koga samo malce podrgnemo, vse to pa je izjemno ljubko in čudno pomirjajoče.

Dež na koncu le poneha in čas je, da naša tolpa odskaklja novim avanturam naproti. A glej ga zlomka, naš mačkon naleti na polomljeno cev, zaradi nje pa zdrsne v globočine antičnega zapuščenega mesta, kjer živega bitja ne boste našli, saj se spodaj pod zemljo sicer nahaja civilizacija, a je ta povsem robotska.

Stray 20220807194806
Čaka vas kar nekaj klepetanja, a dialogov tule ne boste izbirali.

Androidneži bodo skozi našo celo avanturo edina stvar, ki se premika in daje občutek življenja. Ljudje so izginili neznano kam, a naš mačkon jih ne pogreša preveč, saj so roboti zaradi nekega razloga podedovali obnašanje ljudi, tako da ti zdaj nosijo oblačila, opravljajo dnevne opravke in celo znajo izražati čustva, pa čeprav samo skozi zaslone, ki jih imajo namesto obrazov.

Kot maček malce bolj težko komuniciramo z robotskimi prebivalci in ti so, zaradi našega mijavkanja, sprva prestrašeni do vezij, a ta strah jih kmalu mine, ko srečamo mini letečega robotka B-12. Letečnež nam navrže nahrbtnik, kar nam omogoči komunikacijo z njim, B-12 pa bo nato naše glavno orodje za sporazumevanje z vsemi drugimi, prav pa bo prišel tudi za odpiranje elektronsko zaklenjenih vrat.

Stray 20220807203939
Grafično je zadeva naravnost izjemna in Stray se lahko na tem področju kosa z AAA naslovi.

Od tu dalje se lotimo naše glavne naloge. Roboti so namreč prepričani, da življenje zunaj mesta ne obstaja in da se jim nad glavami nahaja samo radioaktivna pušča. Mi seveda vemo resnico in čas je, da odpremo ogromno kupolo, ki celo mesto drži v temi in robotski civilizaciji omogočimo vrnitev na površje.

Pot do tega cilja pa ne bo tako enostavna, saj nas na njej čaka več preprek. Najprej nam jo bodo zagodli zoprni Zurki, organske tvorbe, ki malce spominjajo na klope in robotski čuvaji, ki ščitijo določena območja in nas lahko z laserskimi izstrelki hitro spravijo v večna lovišča. To sta v bistvu tudi edina prava nasprotnika, ki ju bomo srečali med igranjem, tako da raznovrstnost na tem področju ne bi bila odveč, prav tako pa oba sovraga nista ravno spoštovanja vredna izziva. Pred Zurki boste na začetku samo bežali, nato boste za nekaj časa dobili nekakšno UV svetilko, ki jih lahko hitro izniči. Robotski čuvaji so težji oreh in naš mačkon za njih odgovora nima, tako da bomo pred njimi samo bežali ali pa se skrivali.

Stray 20220807202654
Ko se spustimo v kanalizacijo igra dobi kar malce grozljivo vzdušje.

Kar se igralne formule tiče, Stray ostaja preprost, a to ne pomeni, da ni zabaven. Igranje me je malce spominjalo na avanturo Little Nighmares, saj tako kot tam, Stray nima praktično nobenega uporabniškega vmesnika. Vsake toliko lahko sicer poberete kakšen predmet in tega nato uporabite za reševanje res enostavnih ugank in takrat boste dobili vpogled v inventorij. A večino časa se boste za igranje zanašali na svojo mačjo intuicijo, kamor spadajo tudi različne naloge, ki vas bodo čakale med vašo odpravo.

Tekom igranja se boste v glavnem osredotočili na osrednjo nalogo, a vsake toliko lahko naletite tudi na kakšno stransko opravilo. Dnevnika ni, tako da se boste morali za navigacijo po mestu morali zanašati na svoj spomin, mape pa prav tako ne boste našli, kar pomeni, da boste primorani brati table, ki vam bodo nakazale približno smer vašega naslednjega koraka.

K sreči so mesta in okolica oblikovani briljantno in ne traja dolgo, da si določena območja vtisnete v spomin. Grafično in animacijsko lahko Stray uvrstimo med igre najvišjega kova, kar je za tako majhen studio izjemen dosežek. Mesto se kljub manjku organskega življenja čuti živo, premeteno podajanje zgodbe in dogodkov pa pripelje do tega, da se boste do določenih robotov navezali bolj kot pa v kakšnem RPG-ju s tisoče vrsticami dialogov.

Stray 20220807204811
Čakata nas dve večji mesti in za navigacijo se bo treba zanašati na table.

Stray je v srži skoraj povsem linearna izkušnja in se malce odpre samo v dveh malce večjih mestih, kjer naletite na nekaj svobode in lahko okolico bolj prosto raziskujete. Naš potepuški muc sicer ne zna skakati kar sam od sebe, ampak lahko skoke opravite samo na določenih točkah, takrat pa elegantno preskakuje skozi brvi in strehe. Morda bi si kdo na tem področju zaželel malce več nadzora, a dejstvo ostaja, da je razvijalec tako poskrbel za dober tempo igranja, ki bi ga drugače zgubljali ob kakšnih nerodnih in nepotrebnih padcih.

Stray se izkaže za odlično mačjeljubno poslastico, za katero mi je žal, da je nisem prej prijel pod prste. Gre za krajši naslov, ki v dolžino traja nekje 5 ur, a ta dolžina je po mojem ravno pravšnja za igralne mehanike, ki jih je v ta paket spravil razvijalec. Grafična podoba je odlična in celo zgodba je zanimiva, na koncu pa dobimo namigovanje na nadaljevanje, ki si ga Stray definitivno zasluži. Malce se zatakne samo pri enostavnosti ugank, ki bi bile lahko malce težje in včasih nerodno postavljenih točkah shranjevanja, a nič od tega ni res kritičnega in v tem primeru plusi zlahka presežejo vse minuse.

Samsung predstavil novo generacijo prepogljivih telefonov, ne pa tudi razloga za njihov nakup

0

Samsung je še vedno prepričan, da je v tehnologiji prepogljivih zaslonov prihodnost telefonov in tablic, za te namene pa je na včerajšnji konferenci predstavil že četrto generacijo naprav Z Fold in Z Flip.

Predstavitev je bila standardna in bi jo lahko verjetno zreducirali v 5 minut in zdi se, da Samsung v zadnjih dveh generacijah stopiclja na enem mestu in nam vsako leto poskuša prodati ene in iste naprave, ki jim malce zvišajo specifikacije.

Zvezda predstave je bil Galaxy Z Fold 4, ki ga lahko uporabljamo kot telefon ali pa tablico, za to pa bo treba na široko odpreti denarnico. Z Fold 4 se od predhodnika po vizualni plati skoraj ne razlikuje, je pa malce lažji in tanjši. Samsung se hvali, da mu je v napravo uspelo vpeljati novo mehaniko upogibanja, a ta stvar končnega uporabnika niti ne zanima preveč, je pa zdaj naprava malce lažja, saj tehta 271 gramov.

Specifikacije so sicer impresivne, saj napravo poganja procesor Snapdragon 8 Plus Gen 1 ter 12 GB pomnilnika, pri osnovni verziji pa boste našli 256 GB prostora. Izboljšana je bila tudi kamera, saj glavna vsebuje zdaj 50 MP loči in 3x telefoto lečo, skupaj s tehnologijo Space Zoom, ki omogoča res daljnosežno približevanje oddaljenih subjektov, a pri tem boste seveda gledali v megleno sliko.

Vendar glavni problem teh naprav predstavlja njihova smiselnost. Samsung me že štiri generacije poskuša prepričati v nakup prepogljive tehnologije, a še vedno ne more ponuditi enega res prepričljivega razloga, da bi prst namočil v te vode. Seveda mu primerov ne manjka, saj lahko preko Z Folda 4 na ekran dobimo štiri okna naenkrat, kar poenostavi večopravilnost in čvekanje preko kamere, medtem ko je naprava upognjena in na spodnjem delu omogoča še tipkanje je videti zanimivo.

A te stvari niso nič takšnega, kar bi resnično pokazalo prednosti te naprave. Vse te stvari lahko počnem na navadni tablici, edini večja sprememba pa je dejstvo, da lahko napravo zložim in pospravim v žep, vendar pa takrat dobim še vedno predebel telefon, ki je kljub vsem izboljšavam še vedno pretežek.

Naj se Samsung še tako trudi, Z Fold naprave bodo še nekaj časa ostale nišne naprave. K ozko usmerjenim prodajnim rezultatom prispeva tudi nora cena, saj Z Fold 4 stane kar 1.799 €, če pa si boste želeli verzije s 512 GB prostora pa bo treba odšteti kar 1.919 €. Za takšno ceno preprosto pričakujem resnično revolucionaren kos tehnološke opreme, ki bi povsem spremenil moje vsakdanje delo ter komunikacijo, ne pa da mi Samsung že leta ponuja isti prodajni koncept: “Glej, je telefon, ki pa ga lahko spremeniš tudi v tablico!”.

Z Fold 4 je že stopil v predprodajo, izid pa je pri nas načrtovan za 28. avgust.

Disney+ se draži

0

Časi poceni pretočnih servisov so očitno za nami, saj se praktično vsak od večjih igralcev sooča z izgubami, čemur je sledilo bodisi draženje storitev ali pa sekanje vsebine, kjer je le možno.

Slabim prodajnim rezultatom se ni mogel ogniti niti gigant Disney, ki je to poletje svoj pretočni servis Disney+ pripeljal tudi na naše konce. Ameriško podjetje je sicer zabeležilo lepo rast uporabnikov, ki jih je sedaj na njihovem servisu že 151 milijonov, vendar pa je te dobil samo preko produkcij večjih serij tipa Andor in She-Hulk, te zadeve, prežete z naprednimi CGI učinki, pa niso ravno poceni.

Disney je tako v finančnem poročilu priznal, da je trojica servisov Disney+, Hulu in ESPN+ skupno doprinesla več kot milijardo dolarjev operativne izgube. Čas je tako napočil za spremembe finančnega modela in ta bo prispel v obliki nove stopnje naročnine in z višanjem cenovnih postavk že obstoječih.

Sprememba cenovne politike se bo za zdaj zgodila samo pri Američanih, tako da smo zaenkrat Evropejci varni. Čez lužo je za 8. december napovedana nova stopnja naročnine, ta pa bo vsebovala oglase. Za njo bo treba odšteti 7,99 $, kar je enaka cena kot sedaj stane osnovna naročnina. Ta bo na isti datum postala precej dražja in če si boste želeli gledati filme in serije brez reklam, potem bo treba odšteti vsaj 10,99 $ mesečno.

Enake spremembe se bodo zgodile pri pretočnem servisu Hulu, čigar vsebina je pri nas že vključena znotraj Disney+. Tudi tam se pripravljajo podražitve: stopnja z oglasi bo zdaj dražja za en dolar in sicer bo to 7,99 $ mesečno, za gledanje brez oglasov pa bo cena skočila iz 12,99 $ na 14,99 $.

Kot rečeno, podražitve za Slovenijo zaenkrat še niso napovedana, a slej kot prej bo prišel čas, ko bo stopnja z reklamami prišla tudi pri nas in stavimo, da bo takrat naročnina zagotovo poskočila na vsaj dobrega desetaka.

Amazon bo v nekaterih trgovinah omogočal plačevanje preko skeniranja dlani

0

Če ste morda siti tega, da morate na blagajnah trgovin zgubljati čas z iskanjem kartic ali bankovcev, potem je morda napočil čas, da se preselite v ZDA. Amazon je namreč že nekaj časa nazaj izgruntal tehnologijo Amazon One, ta pa stranki omogoča plačevanje nakupljenih dobrin s preprostim skeniranjem dlani.

Zadeva se morda sliši kot nekaj iz znanstvenofantastičnih filmov, a Amazon One je še kako resničen in podjetje je zdaj to tehnologijo razširilo na 65 trgovin trgovske verige Whole Foods, ki je za zdaj na voljo samo v ZDA, Kanadi in Združenem kraljestvu.

Amazon One je za uporabo povsem preprost. Za registracijo najprej stranka obišče terminal ali kiosk, kjer pusti svoj odtis dlani, tega pa nato poveže s svojim računom, ki mora vsebovati še podatke o kreditni kartici in telefonsko številko. Ko je vse to enkrat opravljeno, se lahko začne nakupovanje, pri blagajni pa za plačilo enostavno na skener nastavite svojo dlan in postopek nakupa je zaključen.

V trgovinah Whole Foods bo še vedno treba počakati v vrsti, a v Amazonovih lastnih trgovinah, ki vsebuje še tehnologijo “Just Walk Out”, dobrine preprosto naberete v košarico in se odpravite proti izhodu, kjer nato samo še poskenirate dlan, preden se za vami zaprejo vrata.

Seveda takšna tehnologija s sabo potegne tudi cel kup skrbi glede varnosti in poseganja v zasebnost. Amazon pravi, da se odtisi dlani ne hranijo v kioskih, ampak so podatki šifrirani in odposlani na posebne strežnike, kjer nato živijo v oblaku in so uporabljeni samo za primere identifikacije ob nakupu.

A po drugi strani so povsem upravičene skrbi glede Amazonovega vohunjenja za strankami. Od nas so pridobili že cel kup podatkov glede spletnega nakupovanja, zdaj pa so pridobili vstop tudi v naše domove, pa naj bo to preko pametne pomočnice Alexe ali pa zvoncev s kamero Ring, preko nakupa podjetja iRobot pa bodo kmalu dobili tudi podatke glede oblike naše dnevne sobe.

Igra Forspoken izdala nov dražilnik in hitro postala predmet norčevanja

0

Takoimenovani “Marvelizmi” so se naselili že povsod. Skovanka prihaja iz vrst Marvelovih filmov in se nanaša na njihove superjunake, ki morajo imeti pri vsakem dialogu vsebovati vsaj malček humorja, začinjen z dozico cinizma. Rezultat je na koncu tak, da skoraj vsi liki govorijo isto, pa naj bo to Spider-Man ali Iron Man ali nemara prihajajoči Black Adam – vsak od njih mora tekom filma pripomniti vsaj eno humoristično opazko in zadeva je narasla že do te mere, da lahko dialoge napovednikov predvidimo sami.

Ta stil je zdaj poskušal povzeti tudi založnik Square Enix, ki je nedavno izdal nov dražilnik za njihov prihajajoči naslov Forspoken. 30 sekundi napovednik ne pokaže česa revolucionarnega, vendar pa je zabaven dialog, v katerem glavna junakinja spove tole mojstrovino:

“Torej, naredimo povzetek. Sem nekje, kjer ni Zemlja. Vidim presnete zmaje. In o ja, pogovarjam se z zapestnico. Ja, to je nekaj, kar zdaj počnem. Izvajam magijo, ubijam močne zverine in zagotovo bom kmalu tudi poletela.”

Ta dialog je vsekakor nekaj, kar bi morda videli v kakšnem filmu s superjunakom, vse skupaj pa še krasijo pozorno izbrane besede, ki izpustijo kakšno sočno kletvico, da ja ne bi bil kakšen najstnik preveč užaljen. Internet je zadevo hitro vzel za svojo in na Twitterju se je pojavilo cel kup videov in slik, ki povzemajo besede dražilnika in te prilagodijo za druge igre, kot so denimo Bloodborne, Super Mario in Dark Souls.

Dražilnik je sicer resda postal predmet norčevanja, a Square Enix je zagotovo zadovoljen tudi z odzivom, saj ima video zdaj že več kot 2 milijona ogledov. To so dobre novice za igro, ki je imela kar nekaj težav v razvoju in je nazadnje tudi prestavila izid na 24. januar 2023.

Google zagnal kampanjo, ki bi Apple prisilil v boljšo komunikacijo med sistemi Android in iOS

0

Uporabniki telefonov iPhone ste morda opazili, da imajo nekateri vaši sogovorniki preko SMS-ov zeleno barvno, drugi pa modro. To ni naključje, saj Apple preko tega označuje Android in iOS sisteme, kar za sabo potegne kar nekaj posledic, ki niso zgolj vizualne.

Če uporabnik Androida pošlje SMS nekomu na Applovem telefonu, se bo pogovorno okno obarvalo v modro barvo, iOS pa bo takrat za komunikacijo uporabil sistem SMS-ov in MMS-ov, ki so v današnjem svetu močno ostareli. Ne samo, da je takrat drugačna barva, ampak ta sistem ne omogoča šifriranja podatkov, poslani video ali pa slika pa močno izgubi na kvaliteti in rezultati so včasih že naravnost komični, saj lahko razločiš že posamezne piksle.

Za komunikacijo med iOS napravami pa Apple uporablja bolj napreden sistem iMessages. Ta odpravi vse prejšnje težave in doda še kup bonusov, kot je denimo podpora za skupinske pogovore in pošiljanje SMS-ov preko Wi-Fi povezave. A ne reši problema glede komunikacije z napravami Android, a Google že dlje ponuja svojo rešitev, žal pa je ta vedno naletela na gluha ušesa.

Google je zato zdaj zagnal kampanjo Help @Apple #GetTheMessage, ki želi konkurenta postaviti v položaj, ko bi končno prisluhnil.

Rešitev se ponuja v obliki sistema RCS, ki je podoben iMessages, le da podpira tako Android kot tudi iOS sisteme. Google ne želi Apple prisiliti, da bi ta zapustil svoj prejšnji sistem iMessages, ki bo še vedno lahko deloval neodvisno – njihov cilj je le poenostaviti komunikacijo med obema taboroma in to narediti bolj varno in zanesljivo.

RCS je sicer na trgu že dolgo, a ga je Google najprej porinil v roke večjih telefonskim združbam, vsaka od teh pa je ustvarila svojo verzijo, kar je spet povzročilo cel kup komplikacij. Google je nato leta 2019 pri RCS-u prevzel vodilno vlogo in ta je zdaj bolj standardiziran, Samsung pa je za svojo linijo Galaxy S22 RCS naredil za privzeti sistem pošiljanja sporočil.

A spremeniti mišljenje Appla ne bo lahka naloga. Tožba založnika Epic Games je razkrila kar nekaj skrivnosti podjetja in ena od njih se je nanašala ravno na sistem iMessages. V e-mail sporočilu je Phil Schiller enemu od zaposlenih povedal, da iMessages ustvari svoj ekosistem uporabnikov in podpora za Android bi jim v tem primeru bolj škodovala, kot pa koristila.

Google pa se ne vda in vse uporabnike naproša, da na Twitterju preko ključnikov #GetTheMessage označijo Apple in podjetje morda vendarle prisilijo v boljšo izkušnjo komunikacije za vse.

Tudi Half-Life 2 bo skočil v VR pogled, a le preko modifikacije

Half-Life: Alyx še vedno velja za najbolj izpopolnjeno VR igro in res bi bilo fajn, da bi se Valve malce zmigal in morda spočel uradni predelavi prvih dveh delov v virtualno resničnost. Seveda kaj takšnega za njih ne pride v poštev, saj v temu ne bi bilo dovolj denarja, zato je treba počakati na modderje, ti pa so zdaj v zadnjih stadijih razvoja predelave drugega dela, ki bo nosil preprost naslov Half-Life 2: VR.

Na modifikaciji dela ekipa The SourceVR Mod Team, ti pa so nam že nekaj časa nazaj pokazali obsežen igralni posnetek, ki v VR pogledu poustvari uvodno stopnjo igre. Modderji niso samo prenesli igre v VR okolico, ampak so poskrbeli tudi za podporo namenskim igralnim ploščkom, tako da boste lahko realistično mahali s pištolo po zraku in z lomilko udrihali po nasprotnikih. Dodana je bila tudi podpora za prostoročno premikanje, tako da se boste med strelskimi obračuni skrivali za zabojniki ter tako skoraj povsem zaščiteni sejali smrt naokoli.

Zadeva je videti presenetljivo dobro, a žal se zdi, da razvijalcu ni uspelo vgraditi mehanike gravitacijskih rokavic, s katerimi se je ponašala igra Alyx, to pa nam je močno poenostavilo pobiranje okoliških predmetov. Pod vprašaj so postavljene določene sekvence vožnje, saj vam lahko ob njih hitro postane slabo. Razvijalec sicer pravi, da bomo pri vožnji lahko skrčili vidni kot ali pa v teh sekvencah preklopili v tretjeosebni pogled, oboje pa bi morala pomagati tistim igralcem, z bolj občutljivimi želodci.

Half-Life 2: VR se počasi približuje izidu, a končnega datuma zaenkrat še nimamo. Modifikacija bo septembra skočila v odprto beto, več informacij pa najdete na uradni strani.

Skyrim modifikacija vpeljala zanimiv sistem sovražnikov iz igre Shadow of Mordor

0

Eden od najbolj zanimivih sistemov igre Middle-earth: Shadow of Mordor iz leta 2014 je bil zagotovo fenomenalni Nemesis. Razvijalec Monolith Productions je z njim igralce naravnost odpihnil, saj je Nemesis omogočal bolj osebno izkušnjo odstranjevanja sovražnikov in njihovih šefov. V praksi je to pomenilo, da je nasprotnik, pa naj bo to navaden Ork ali pa kakšna večja zverina, ob naši smrti napredoval v rangu in je postal močnejši ali pa si je naše napade zapomnil od prej ter se tako na naše srečanje bolje pripravil.

Žal je Nemesis sistem založnik Warner Bros. tudi avtorsko zaščitil in tako ga nismo videli nikjer drugje, a te pravice do licence ne igrajo velike vloge pri modderjih. Modder Syclonix je zdaj ta sistem uvedel tudi v Skyrim in zadeva očitno deluje presenetljivo dobro.

Modifikacijo je naprej opazila spletna stran PCGamer, ki je zadevo tudi preizkusila v praksi in čeprav namestitev ni povsem enostavna, je celoten postopek dobro dokumentiran.

Modifikacija se imenuje Shadow of Skyrim in deluje podobno kot sistem iz igre Shadow of Mordor. Za delovanje moda je moral avtor malce spremeniti sistem življenja in smrti znotraj igre, tako da po novem v Skyrimu ne morete več umreti. Ko vam sovražnik zada smrtni udarec, bo ta postal močnejši in igra mu bo tudi dodelila prav posebno ime, to pa ne velja samo za ljudi ampak tudi za razne pošasti ali pa povsem navadne rečne rakce Mudcrabe. Ob porazu ne boste nalagali shranjenega položaja, ampak se boste zbudili na naključnem kotičku mape, včasih tudi brez opreme, ki jo bo zdaj nosil vaš nasprotnik, a le v primeru, če je vaša oprema močnejša od tiste, ki jo je že imel na sebi.

Shadow of Skyrim lepo popestri igranje in vam daje še en razlog za ponovno preigravanje. Avtor je modifikaciji dodal res lep kupček podrobnosti, saj boste denimo ob smrti utrpeli poškodbe, ki bodo trajale vse do takrat, dokler ne ubijete svojega Nemesisa in si nazaj pridobite izgubljeno opremo.

Shadow of Skyrim vas čaka na sledeči povezavi, omogočite pa ga lahko na frišni igri ali pa na že obstoječih shranjenih položajih.

Franšiza iger Alone in the Dark naj bi bila kmalu spet obujena

1

Novodobnim igralcem morda ime Alone in the Dark ne pomeni nič, a to je pomembna franšiza, ki je močno vplivala na razvoj igralnih grozljivk. Prvi del je namreč izšel leta 1992, kar štiri leta pred originalnim Resident Evilom in takrat je zakoličil nekaj standardov tretjeosebnih preživetvenih grozljivk, kot so denimo statične kamere in tankovske kontrole pri obračanju protagonista.

Alone in the Dark je kasneje dobil še nekaj nadaljevanj, a noben od teh ni bil neka blazna prodajna uspešnica. Zadnji del smo dobili leta 2008 in čeprav ta kritikov takrat ni odpihnil, je vseeno vseboval nekaj zanimivih mehanik, kot je denimo sistem ognja, ki se je realistično širil skozi določene stopnje in poškodbe, ki smo jih dobili na različne dele telesa. Vse to je zabelila še za tiste čase odlična grafična podoba, a žal nič od tega ni pripomoglo k boljši prodaji, tako da franšiza počiva že dolgih 14 let.

Zdaj pa je morebiti čas za njeno ponovno vstajenje. Vir tokratnih govoric je Twitter uporabnik The Snitch, ki je v zadnjih mesecih postal izvir informacij, kateremu gre zaupati. Kot je zanj v navadi je zapisal samo kratki stavek, iz tega pa lahko sklepamo, da nas čaka ponovna oživitev znamke Alone in the Dark.

Res je, da bi ta stavek lahko letel tudi na kaj drugega, a treba je vzeti v zakup dejstvo, da bo založnik THQ Nordic 12. avgusta gostil svojo konferenco, na njej pa bo razkril nekatere svoje prihajajoče naslove. Ravno THQ Nordic pa si lasti pravice do imena Alone in the Dark, ki si ga je prilastil leta 2018 in med tem časom so morda spočeli čisto nov naslov, za katerega upamo, da bo vreden svojega slavnega imena.

Popularni streamer zaradi lažne prijave aretiran sredi prenosa v živo

0

“Swatting” je pojem in dogodek, ki je stalni spremljevalec ameriških streamerjev. V praksi je namreč to primer lažne prijave, ko nek gledalec izve naslov streamerja in nato policiji poda lažne informacije, da se na tem naslovu trenutno nahaja nevarna oseba, ki grozi z orožjem ali pa je nekakšen terorist. Policija se mora na takšne prijave obvezno odzvati in načeloma se za takšne prijave na lokacijo pošlje posebno policijsko enoto, ki najprej strelja in šele nato zastavlja vprašanja.

Swatting je izjemno nevaren in v preteklosti so se zaradi takšnih prijav že zgodile nesreče, s smrtnimi posledicami, a to trenda ni upočasnilo, saj ga lahko praktično ustvari vsak in največkrat preko anonimnega klica preko Skypa, zaradi česar je storilca težko izslediti.

V zadnjih treh dnevih sta se tako pripetila dva odmevna primera swattinga. Najprej je nastradal Twitch streamer Adin Ross, ki ima na tej platformi dobrih 6 milijonov sledilcev in povprečno ga spremlja nekje 70k gledalcev. Enemu izmed teh se je očitno zdelo smešno na streamerja vpoklicati policijo, ravno ko je zaključil dolgo igralno seanso. Adin se je spravil v virtualno kockanje, ko mu je nekdo potrkal na vrata in malce kasneje lahko vidimo štiri policiste, ki so z dvignjenimi orožji preiskali sobe.

Adin se je kasneje oglasil na Twitterju in povedal, da je z njim vse v redu, a je bila zadeva kar travmatična.

Drugi primer swattinga se je zgodil včeraj, tokratna tarča pa je postal YouTuber IShowSpeed. Ta ima več kot 10 milijonov naročnikov, njegov primer pa je šel v malce večje ekstreme, saj ga je policija dejansko aretirala in zmedenemu IShowSpeedu ni bilo seveda jasno nič.

Vendar pa očitno IShowSpeed pri temu “swattingu” ni bil povsem nedolžen, saj ga lahko vidimo v prenosu, kako sam kliče policijo in podaja lažno prijavo. Ravno zaradi tega na koncu ob aretaciji izreka fraze kot so “nisem vedel”, a seveda je bilo takrat že prepozno za obžalovanje dejanj.

A tudi to očitno ni cela zgodba. Streamer na kameri pokaže klic na številko 911, vendar pa je nato operater povsem neprofesionalen, zato se predvideva, da je bil klic lažen in IShowSpeed naj bi poklical prijatelja, ki ga ima shranjenega pod številko 911. Sumi se, da je naknadno nekdo zares poklical policijo in da je streamer na koncu zares postal žrtev swattinga, a vse to zaenkrat ostaja nepotrjeno.

NVIDIA zabeležila ogromno izgubo pri prodaji grafičnih kartic

0

Vse od koronavirus krize in porasta kriptovalut se je podjetju Nvidia naravnost smejalo na poti do banke. Zaradi pomanjkanja čipov in povpraševanja po grafičnih karticah je Nvidia instantno prodala vse zaloge, bodisi partnerjem ali pa kar naravnost v roke kripto farmam, dobiček pa je medtem rušil vsa pričakovanja.

A vsake pravljice je enkrat konec in trenutni trg je danes povsem drugačen in boleče posledice je začutila tudi NVIDIA. Direktor podjetja Jensen Huang je včeraj tako najavil, da je prodaja njihove igričarske divizije močno upadla in da bo potrebno narediti nekaj sprememb glede strategije prodaje.

Nvidia je sicer v zadnjih treh mesecih še vedno zaslužila kar nekaj drobiža, a precej manj, kot so sprva predvidevali. V blagajne se je steklo za 6,7 milijard dolarjev dobička, vendar pa so pričakovali 8,1 milijarde dolarjev. Čeprav slabih 7 milijard vsekakor ni nekaj, zaradi česar bi morale pri vodilnih leteti glave, je to za 33 % manj dobička kot v enak obdobju lani in za kar 44 % manj kot pa v prejšnji četrtini, ko je Nvidia pospravila 2,04 milijarde dolarjev dobička.

V finančnem poročilu se je oglasila tudi Colette Kress, finančna direktorica podjetja, ki je zapisala, da je Nvidia nabrala kar nekaj odvečne zaloge, ta pa jo bo stala 1,3 milijarde dolarjev. Med pomanjkanjem čipov je namreč Nvidia kupovala, kar je le mogla, a zdaj je vsa ta zaloga odvečna in se je ne morejo odkrižati. No, vsaj ne po trenutnih cenah.

Nvidia krivca za slabo prodajo ni točno navedla, saj v finančnem poročilu najdemo veliko bedastih poslovnih izrazov tipa “makroekonomski vetrovi”, a seveda je vsakemu jasno, v katerem grmu tiči zajec. In ta zajec se imenuje kriptovaluta.

Trg kripta je namreč utrpel hud padec in Bitcoin danes niti približno ne drži takšne vrednosti kot samo leto nazaj. Svet pestijo težave z dovoljšno dobave elektrike, ki je prav tako poskočila v vrednosti, tako da kopanje za kriptom velikokrat ni več dobičkonosno, kar hkrati pomeni, da kopači ne kupujejo več grafičnih kartic. Kripto valuta Ethereum naj bi naslednji mesec skočila na finančni sistem “proof-of-stake”, ki se bo prav tako znebil potrebe po grafičnih karticah.

Nvidia se lahko tolaži s tem, da ni edino podjetje, ki ga pestijo finančne težave. Izgubo je zabeležil tudi Intel, AMD-ju pa gre nekoliko bolje, a tudi on ima še kar nekaj odvečne zaloge.

Vse skupaj, vsaj tako upamo, bo pripeljalo do nižjih cen grafičnih kartic, ki se počasi, a vztrajno bližajo maloprodajnim cenam. Nvidia bo iskala rešitev v prihajajoči seriji grafičnih kartic RTX 4000, a te še nimajo točno potrjenega datuma, AMD pa je že najavil, da bo njihova serija grafičnih kartic RDNA 3 izšla še enkrat letos.

Potezna strategija Marvel’s Midnight Suns zopet prestavljena

Potezne strategije bodo letos dobile nekaj novega življenja, saj je izšlo ali pa izide kar nekaj naslovov tega žanra, ki ga je sprva obnovil razvijalec Firaxis in sicer leta 2012, ko je v obtok poslal igro XCOM: Enemy Unknown. Tega je nasledil dobro sprejeti drugi del, a še preden bomo na naše PC-je in konzole prejeli trilogijo te franšize, nam bo Firaxis dostavil nekaj drugega. Razvijalec namreč že dlje časa skupaj sestavlja kodo za igro Marvel’s Midnight Suns, ki se bo igrala podobno kot XCOM, le da bomo tokrat pod prsti nadzorovali znane Marvelove junake, potezno formulo pa bo dodatno začinil sistem kart.

V Marvel’s Midnight Suns bi se praviloma že morali zabavati, saj je bil prvoten izid začrtan za marec letos, a ga je založnik Take-Two nato prestavil na oktober, saj so razvijalcu želeli dostaviti potreben čas za piljenje vseh igralnih osnov. Zdelo se je, da je ta datum zakoličen v kamen, saj smo prejeli že nekaj konkretnih igralnih napovednikov in igra je bila videti nared.

Žal pa smo se ušteli. Razvijalec je na Twitterju zapisal, da so se odločili datum zamakniti, kakšnega posebnega razloga za zamudo pa niso podali. Založnik Take-Two je v svojem finančnem poročilu zapisal, da bo Marvel’s Midnight Suns izšel v fiskalnem letu 2023, ta pa traja vse do marca 2023. Igra bo izšla enkrat v tem obdobju, tako da še vedno obstaja možnost, da jo bomo igrali letos, a če zadeva skoči v naslednje leto, potem nas čaka zamik v obliki šestih mesecev, kar pomeni, da je pri razvoju nekaj šlo hudo narobe.

Spremenjen je bil tudi potek izida glede na platforme. Marvel’s Midnight Suns bo najprej izšel na PC-ju in konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X, medtem ko bodo lastniki starejših konzol PlayStation 4, Xbox One in Nintendo Switch na svojo verzijo morali počakati še nekoliko dlje.

Street Fighter 6 pokazal igranje dveh novih pretepačev

Capcom je vse od prvega razkritja igre Street Fighter 6 svojo marketinško nalogo opravil z odliko. Kljub temu, da Street Figher 6 izide šele naslednje leto, založnik igralce redno zalaga z novimi informacijami, ki so ravno dovolj podrobne, da zanimanje ostaja na najvišji ravni.

Pretekli teden se je odvil tradicionalni pretepaški turnir Evolution Championship in čeprav je bil poudarek na turnirjih, je Capcom priložnost izkoristil za razkritje dodatnih informacij glede prihajajoče igre. Pod žaromete sta tako stopila dva, do sedaj še nerazkrita lika in eden od njiju je popolni novinec.

Ta sliši na ime Kimberly, ta pa ima, tako kot je že navada v Street Fighter franšizi, nekaj svoje zgodovine. Gre za pretepačico, ki je nekakšna ninja in je povzela veliko posebnih potez od Zekuja in Guyja, njena osebnost pa je prežeta z referencami na osemdeseta, navduši pa tudi njen izjemno barvast pretepaški slog, ki je zavit v raznobarvne spreje. Ti plodno vlogo igrajo pri njeni glavni specialki Bushin Ninjastar Cypher, ki nasprotnika zabrišejo na tla, okoli njega pa se izriše stilski grafit.

Druga novinka je Juri, ki pa smo jo v Street Figherju že spoznali. Juri je imela veliko težav z M. Bisonom in naposled ga je le porazila, zdaj pa išče nove izzive. Tako kot Kimberly ima tudi Juri cel kup novih potez, med katerimi prevladuje brutalna finalna specialka Feng Shui Engine, ki punco praktično teleportira po bojišču, ta pa med tem neprestano dostavlja močne brce.

Street Fighter 6 je zaenkrat videti odlično, želeli pa bi si malce bolj konkretnega datuma izida. Ta je za zdaj zastavljen samo na široko, tako da bomo igro ugledali enkrat v 2023.

The Ascent bo še ta mesec prejel obsežen DLC

Se morda spomnite igre The Ascent? Zadeva je izšla lani julija in je požela kar nekaj pozitivnih recenzij in spletni forumi so o njej spočeli nekaj debat, vendar pa je nato igra zelo hitro utonila v pozabo. Ta od zgoraj gledana streljačina je naredila veliko stvari prav, saj je znala ujeti pristno kiberpanskovsko vzdušje in vse to začinila z dobro strelsko akcijo, ki smo jo lahko opravili celo v sodelovalnem načinu.

Vendar pa je igra vsebovala tudi kar nekaj hroščev in zgrešenih igralnih osnov, saj je bil to akcijski RPG nalik igram Diablo, a s precej bolj dolgočasnim izplenom, ki povrh vsega ni bil naključen, tako da večkratno igranje kampanje ni imelo smisla. Razvijalec Neon Giant je vse od izida malce delal na optimizaciji, še več napora pa so vložili v razvoj prvega večjega DLC-ja, ki bo nosil ime Cyber Heist.

Dodatek prinaša povsem novo štorijalno kampanjo, ki nas bo odnesla v raziskovanje novega mesta, tega pa si lasti korporacija Malhorst-Gelb Group. Tam bomo primorani izmakniti nov večji zaklad, a naloga ne bo enostavna, saj se za tem izplenom ne bomo podili samo mi.

Cyber Heist bo tako s sabo prinesel cel kup nove strelske akcije, za razliko od osnovne kampanje pa bomo tokrat lahko poprijeli tudi za hladna orožja tipa sekira, meč ali ogromna macola, vsa ta sejala smrti pa bodo nosila kričeče neonske barvne odtenke.

DLC bo postal na voljo že 18. avgusta in na Steamu si ga lahko dodate pod seznam želja, cena pa zaenkrat še ni znana.

Naughty Dog izdal nove primerjalne posnetke predelave The Last of Us Part 1

0

Razvijalec Naughty Dog nam je do sedaj že ponudil en večji in bolj globok vpogled v njihovo prihajajočo predelavo The Last of Us Part 1, a igralci kljub temu radi vsake toliko pogledamo v še kakšno dodatno primerjavo in Naughty Dog nam rad ustreže. Navsezadnje nas od izida igre loči samo še en mesec in vsak košček oglaševanja bo prišel prav, saj razvijalec za to grafično nadgradnjo zahteva kar 80 €, kar ni tako malo denarja.

Nova primerjava nam pokaže sekvenco jezdenja, kjer se na konjski hrbet usedeta glavni junak Joel in njegov brat Tommy, konjska kopita pa ju odneseta skozi porušeno cesto, obdano z gozdovi. Grafična nadgradnja predelave je vsekakor konkretna, a vseeno je impresiven tudi original, ki po skoraj desetih letih še vedno izgleda odlično. Ravno zaradi izjemne podobe originalne igre so se igralci spraševali, ali je nadgradnja v tem primeru sploh smiselna.

Nekaj primerjav smo videli že prej in ena bolj znana je vpogled v stranski lik Tess, ki je v predelavi videti malce drugače. Praktično vsi se strinjajo, da so liki v predelavi videti nekoliko starejše in Naughty Dog te spremembe priznava in pravi, da so te bolj v skladu z njihovo vizijo originalne igre in bodo bolje povezane z nadaljevanjem Part 2. Razvijalec sicer pravi, da kakšnih večjih štorijalnih sprememb predelava ne bo prinesla, a res nas zanima, če bo to veljalo tudi za sam konec igre, saj ta igra res ključno vlogo nadaljevanja.

Na splet je nedavno pricurljala še ena predelana vmesna sekvenca, ki so jo lahko ogledate tukaj. Bodite opozorjeni, da je zadeva polna kvarnikov in če še niste nikoli igrali originala, potem je morda bolj, če ogled preskočite.

Predelava The Last of Us Part 1 izide 2. septembra 2022, samo za konzolo PlayStation 5, Naugthy Dog pa pravi, da bo verzija za PC izšla kmalu za tem.

Amazon kupuje podjetje iRobot

0

Trgovski gigant Amazon se je odločil vstopiti tudi na trg robotskih sesalnikov, a za te namene ne namerava zagnati svoje divizije, saj bi to vzelo presneto veliko časa, ampak bo raje svoje neusahljive zaloge denarja uporabil za nakup že obstoječega podjetja. Tokratna tarča je postalo podjetje iRobot, ki je nekdaj skoraj popolnoma sam nadzoroval trg robotskih sesalnikov, a v zadnjih letih ga je dohitela konkurenca iz strani Kitajcev, kot je denimo Xiaomi in njihova serija sesalcev Roborock.

Kupčija, vredna 1,7 milijarde dolarjev, še ni bila docela potrjena, saj jo morajo najprej seveda odobriti delničarji in razna regulacijska telesa. A zdi se, da je zadeva že praktično v knjigah, saj sta podjetji že zdaj začeli načrtovati prihodnost združitve in Colin Angle bo še naprej ostal direktor iRobota.

iRobot je sicer že pravi veteran in podjetje je bilo ustanovljeno že davnega leta 1990, na začetku pa se je osredotočalo v proizvodnjo vojaških robotov PackBot. Sprememba razvojne smeri se je pripetila leta 2002, ko so spočeli svoj prvi robotski sesalec Roomba, ki je postal prava prodajna uspešnica.

iRobot pa je v zadnjih mesecih zabeležil izgubo in podjetje je opozorilo, da zaradi trenutne vojne v Ukrajini pričakujejo manjšo rast, k slabim prodajnim številkam pa zna svoj udarec zadati še recesija. Morda so ravno zato začeli iskati partnerja, ki so ga zdaj našli v Amazonu in denarci tega giganta bodo zagotovo pomagali pri razvoju in večjemu proračunu za oglaševanje.

Ciniki sicer pravijo, da je Amazon podjetje pogoltnil samo zaradi enega razloga: podatkov telemetrije, ki jih robotski sesalci pridobijo med sesanjem naših domov. Amazon bi tako na lahek način dobil vpogled v vaše stanovanje in morda to plodno izrabil pri oglaševanju izdelkov.

Ubisoft bo očitno v Assassin’s Creed Valhalla vpeljal oklep superjunaka Iron Mana

V prvem Assassin’s Creedu je razvijalec sredi razvoja odstranil samostrel, saj ta ni sovpadal z zgodovinskim izročilom, kateremu je bil takrat razvijalec zelo naklonjen. 15 let kasneje je Asassin’s Creed serija še vedno živa, a se čedalje bolj umika naukom zgodovine in se raje posveča mitologiji, katero s zadnjim vikinškim delom Valhallo povsem zaobjeli in to jasno nakazali v zadnjem dodatku Dawn of Ragnarok.

Morda pa bo Valhalla zaplavala tudi nekam, kamor še ni skočila: v superherojske vode. Dobro znani kopač po datotekah AndyReloads je namreč znotraj kode odkril še nerazkrit oklep, ki ga bo moč dobiti v beli ali pa rdeče rumeni izvedbi in zadeva močno spominja na znani oklepnik Marvelovega superjunaka Iron Mana.

Kako namerava Ubisoft Iron Mana naseliti v vikinško mitologijo ni znano, a v zgornjem posnetku lahko vidimo, da je oklep vsekakor vsaj podoben Marvelovemu liku in to ne samo po izgledu. Posebnost tega oklepa je namreč tudi streljanje močnega žarka iz prsi, kar instantno ubije in zažge nič hudega sluteče nasprotnike.

AndyReloads je odkril še nekaj dodatnih orožij in prav posebnega novega robotskega spremljevalca, ki ga bomo lahko jahali in je videti kot nekaj, kar bi prišlo iz franšize Horizon. Na žalost se Iron Manovsko obarvani Eivor ni dvignil v višave, a morda ta mehanika še ni bila implementirana v kodo.

AndyReloads je sicer že maja odkril spogledovanje Valhalle z Marvelom, saj je takrat naletel na oklep, ki je več kot očitno spominjal na Thanosa. Ta zadeva ni nikoli nato izšla in morda se bo enako zgodilo tudi v tem primeru. Navsezadnje bo Valhalla svojo zadnjo večjo vsebinsko posodobitev prejela septembra, ta pa nam bo prinesla zaključek Eivorjeve štorije in nekako dvomimo, da bo zadnje poglavje vsebovalo Marvelove junake.

SteelSeries Apex Pro Mini – majhna tipkovnica, z velikimi ambicijami

TKL tipkovnice so dokaj nova pogruntavščina, ki je namenjena predvsem igričarjem. Manjše tipkovnice običajnemu uporabniku namreč niso ravno smiselne. Navsezadnje, zakaj bi se odrekel numeričnemu delu tipkovnice in zraven še odsekal F1-F12 vrstico, razen če se nahajaš na neki resnično mali mizi, kjer šteje vsak centimeter.

Vendar pa igralci za TKL zadeve še kako radi poprimejo, pa čeprav imajo večje mize. Lahko jih denimo vrtijo v vse smeri, kar prav pride predvsem vsem tistim e-športnim prvakom, ki tipkovnico zavrtijo skoraj povsem navpično. Poleg tega nekateri ljubijo prenosljivost, saj takšne zadeve lahko zlahka pospraviš v torbo in s sabo vzameš kamorkoli.

Vseeno pa vsake toliko TKL uporabniki pogrešijo lastnosti večje tipkovnice, saj te preprosto vsebujejo več tipk za opravljanje dodatnih funkcij. Ravno to zagato poskušajo rešiti nove SteelSeries tipkovnice Apex Pro Mini, ki poskušajo v enem izdelku ponuditi najboljše iz obeh svetov.


Specifikacije

Ime: SteelSeries Apex Pro Mini

Barva: Črna

Dimenzije: 293 x 103 x 40 mm

Teža: 610 g

Stikala: OmniPoint 2.0

Priklop: USB-A v USB-C

Število tipk: 61

Cena: 200 €

Nakup: uradna stran


VIDEO RECENZIJA


Kot vse naše opise izdelkov, bomo tudi tega začeli najprej z razpakiranjem. Paket je odet v prepoznavno SteelSeriesovo kombinacijo oranžne in črne barve, znotraj škatle pa najdemo tipkovnico, skrito v vrečkici, navodila in en USB-C v USB-A kabel. Apex Pro Mini si lahko privoščite tudi v brezžični izvedbi, a na naš test je prispela žičnata verzija.

Če morda nikoli še niste prej videli TKL tipkovnice, potem vas zna velikost Apex Pro Mini-ja hudo presenetiti. Sam s TKL-om nimam prevelikih izkušenj in med testiranjem sem se do sedaj pozabaval samo s tipkovnico UVI Pride Mini, a ta je imela še smerne tipke in celotno F1-F12 vrstico. Mini Pro nima nič od tega in vsebuje samo tiste glavne tipke, kar iz tipkovnice naredi resnično miniaturno zadevo, ki bi jo lahko pospravil v malce večji skejterski žep.

apex pro mini
Tipkovnica je resda majhna, a s premeteno zasnovo omogoči lastnosti polne tipkovnice.

Čeprav je zadeva majhna, SteelSeries ni škrtaril pri kvaliteti. Tipkovnica je na voljo v črni barvi, zadnja stran je zgrajena iz aluminija, same tipke pa so dvojno brizgane, tipa PBT. Vsebujejo malce bolj grobo teksturo, tako da je občutek ob tipkanju prijeten, obenem pa bolj potni prsti ne bodo drsali po površini.

Zadnja stran vsebuje še dve nogici, ki omogočata nekam majhen 4 mm dvig tipkovnice, tam pa najdemo tudi skrit silikonski predel, v katerem se skrije pinceta za odstranjevanje tipk, kar je presneto priročno, če boste kdaj kakšno tipko zaželeli zamenjati ali pa opraviti spomladansko čiščenje.

Do sedaj je Apex Pro Mini slišati kot povsem navadna TKL tipkovnica, a nismo še omenili glavne zvezde predstave. Mini Pro namreč vsebuje napredna stikala Omnipoint 2.0, ta pa vsebujejo napredno funkcijo dvojnega aktiviranja.

Omnipoint stikala so pomembna zaradi dveh faktorjev. Prvi nam omogoča prilagajanje točke aktivacije za vsako tipko posebej in ta je res širok. Nastavimo ga lahko med 0,2 in 3,8 mm, kar pomeni, da lahko tipko aktiviramo že s čisto rahlim dotikom ali pa za aktivacijo nastavimo polni pritisk. Preko tega si lahko ustvarite res svojo izkušnjo tipkanja, ki je namenjena obema taboroma: tistim, ki obožujete tipkanje z nizkim hodom in vsem tistim, ki radi tapkate kot pravi strojepisci.

apex pro mini
Stikala OmniPoint 2.0 so dejansko eden od večjih napredkov v svetu tipkovnic in bi jih lahko označili tudi za revolucionarne.

Drugi pomemben faktor je dvojno aktiviranje. Vsaki tipki namreč lahko dodelimo dve funkciji: ena se sproži ob delnem pritisku tipke, spet druga se aktivira ko je tipka pritisnjena do konca. Zadeva je hudo uporabna za igranje iger in v praksi boste lahko na navadno tipkovnico prenesli funkcije, ki smo jih do sedaj lahko doživeli samo preko igralnih ploščkov. Enostaven praktičen primer takšne uporabe je tiščanje tipke W za sprehajanje v kakšni tretjeosebni igri. Z delnim pritiskom W-ja bo naš lik začel hoditi, ko pa zadevo pritisnemo do konca, začne lik tekati. To je samo en enostaven primer takšne uporabe in zagotovo bo skupnost skozi čas izbrskala še cel kup priročnih trikov, kot je denimo poteg granate ob delnem pritisku tipke in met te, ko tipko izpustimo.

Čeprav je zadeva primarno namenjena igranju iger, jo lahko izkoristimo tudi pri običajnem delu za računalnikom. Bližnjice dvojne aktivacije nam pridejo prav tudi za makroje in kombinacij je toliko, kot vam dopušča domišljija, vse skupaj pa privede do tega, da boste z dobrimi nastavitvami dobili vse funkcije polne tipkovnice v veliko manjšem paketu. Seveda bo vse to vsebovalo kar nekaj privajanja, a če želite v enem paketu imeti najboljše iz obeh svetov, potem vam Apex Pro Mini to zdaj omogoča.

apex pro mini
Pinceta za odstranjevanje tipk je priročna skrita kar v tipkovnico.

Za prilagajanje vseh funkcij boste uporabljali programsko opremo SteelSeries GG, ta pa vam poleg nastavljanja točk aktivacije omogoča tudi igranje z RGB osvetlitvijo. Na voljo je standardna izbira RGB valovanj, osvetlitev pa lahko nastavite čisto za vsako tipko posebej.

Apex Pro Mini je skorajda idealna tipkovnica, a vsebuje nekaj pomanjkljivosti. Kot prvo je tule razporeditev tipk, saj je v Slovenija na voljo samo v UK verziji. To pomeni, da se boste morali posloviti od šumnikov, tipka Enter pa je zaradi hranjenja s prostorom manjše velikosti. Drugi problem je cena, saj Apex Pro Mini v žičnati verziji v Sloveniji zase zahteva kar 220 €, za brezžičnost pa boste morali primakniti kar 280 €. Apex Pro Mini je resda kvalitetna zadeva, ki vsebuje napredno tehnologijo Omnipoint 2.0, a vseeno govorimo o TKL tipkovnici, ki bi morala načeloma vsebovati precej manjšo cenovno postavko.

apex pro mini
RGB osvetlitev je naravnost čudovita.

Po drugi strani pa Apex Pro Mini dostavi nekaj, česar druge tipkovnice ta hip preprosto ne omogočajo. Stopnja prilagajanja je neverjetna in če se vam da malce ponuditi znotraj programske opreme GG, potem si znate ustvariti izkušnjo dela in igranja, zaradi katere se morda nikoli več ne boste želeli vrniti na tipkovnice brez dvojne aktivacije.

Winamp je vstal od mrtvih

1

Bolj malo je programov, ki bi se zapisali med legende in ki bi bili znani tudi deset let po tem, ko je bil njihov razvoj ugasnjen. A glasbeni predvajalnik Winamp lahko brez problema uvrstimo na ta elitni seznam, saj je bila to zadeva, ki jo je imel 20 let nazaj vsak nameščen na svojem računalniku.

Winamp je do svoje slave prišel ravno v času, ko je v glasbeni industriji svoj predor začel delati format MP3, takrat pa so tudi vsi grabili datoteke preko programov tipa Limewire in eMule ter uživali v glasbi svojih omiljenih umetnikov povsem brezplačno in povsem nelegalno. A to so bili takrat drugi časi, Winamp pa je v sebi združeval še kup drugih privlačnih pritiklin, kot so denimo enostavno delanje seznamov predvajanj, sestavljanja zaporedja skladb ter nadmočno vizualizacijo učinkov, ki so vas priklenili pred zaslon.

Žal je bil Winamp produkt svojega časa in internetna publika se je sčasoma začela seliti na predvajanje glasbe preko oblaka, kjer zdaj kraljuje Spotify. Winamp temu ni mogel konkurirati in njegov razvoj je bil zaustavljen, leta 2018 pa je bil začet na novo in zdaj je na spletu zaživela nova verzija, ki je že na voljo za prenos.

Novi lastnik je na verziji 5.9 RC1 delal dolga 4 leta in večina časa je šla v predelavo kode, ki je omogočila združljivost z operacijskim sistemom Windows 10 in 11. Koda zdaj uspešno deluje na Visual Studio 2019, dobili smo nekaj posodobljenih kodekov in cel kup odpravljenih hroščev, sam vizualni izgled pa ni dobil znatne prenove.

Zadevo lahko prenesete na sledeči povezavi, uradna spletna stran pa je Winamp zapeljala tudi v druge smeri – ena od teh so NFT-ji.

Nekomu je uspelo dejansko sestaviti straniščni PC

0

Kot vsi vemo, se pravi igralci ob veliki potrebi na stranišče usedemo z Nintendo Switchem ali pa telefonom ter vmes malce pobrkljamo po spletu ali pa odigramo kakšno mini igro, medtem ko se RPG-jev izogibamo, saj nas drugače lahko hitro pričakajo omravljičene noge.

YouTuber Basically Homeless pa pravi, da ima že utrujene palce in da si je med kakanjem zaželel prave igričarske zabave, pospremljene z igričarskim PC-jem. Vendar pa se ni želel zadovoljiti samo tako, da bi na steno pričvrstil ekran in zraven njega postavil PC, saj je želel komponente tega vgraditi kar v straniščni kotliček.

Za svojo kreacijo je potreboval nekaj predpriprav. V programu za 3D modeliranje je naprej ustvaril maketo kotlička, nato pa se je lotil rezbarjenja. Komponente niti ni bilo tako težko vgraditi, a bolj je bil problem ločiti sistem splakovanja vode od strojnih delov računalnika in vmes se je že skoraj zgodila katastrofa, saj je plastično ohišje komponent začelo prepuščati vodo. Basically Homeless je zadevo rešil z lepo dozo lepila, ki je zatesnilo neodkrito špranjo in na koncu je vendarle zaživel čisto pravi straniščni PC, ki omogoča poganjanje iger in splakovanje smrdečih iztrebkov.

Basically Homeless je hitro zagnal rundo igre CS: GO in se vmes soigralcem pohvalil nad svojim dosežkom, ti pa so seveda ostali nejeverni.

Strojne komponente prvega igričarskega PC-ja si lahko ogledate na naslednji povezavi.