🔥 UVI.GG

Domov Blog Stran 176

Shadow Warrior 3 – memovska strelska akcija

Kljub temu, da sem privrženec prvoosebnih enoigralskih streljačin, vse do sedaj nisem preizkusil niti ene igre iz franšize Shadow Warrior. Tako sem se v preigravanje tretjega dela spravil brez kakršnegakoli predhodnega znanja, kar pomeni, da v tej recenziji kakšnih primerjav s predhodniki niti ne boste dobili.

Vendar pa tega predhodnega znanja igra tako ali tako ne zahteva. Zgodba je daleč najšibkejši del tretjega dela in vse pretekle dogodke sem spoznal že v kratki uvodni sekvenci, kjer se mi je tudi hitro oblikovalo mnenje o igri, ki se skozi dobro sedemurno preigravanje do konca ni spremenilo.


Razvojna ekipa: Flying Wild Hog
Založnik: Devolver Digital
Platforme: PC, PS5, PS4, XSX, XO
Nakup: Steam
Datum izida: 1. marec 2022
Cena: 44,99 €

Zvrst: prvoosebna streljanka


VIDEO RECENZIJA


Takoj na začetku spoznamo našega heroja igre Lo Wanga, ki je glavno vlogo igral tudi v prejšnjih naslovih. Wang se je znašel v škripcih, saj so njegova nespametna dejanja privedla do konca sveta, vmes pa se je zbudil še starodavni kitajski zmaj, ki je prej pridno spal 10.000 let. Wang se utaplja v žalosti, a nato ga iz depresije zbudi njegov mentor, ki našega junaka pripravi do dolgo potrebnega tuširanja, menjave spodnjic in ponovnega prvoosebnega pokola skozi poljsko zamišljeno različico orientalskega sveta.

Kot rečeno, zgodba vas tule ne bo peljala naprej in je bolj kot ne izgovor, da se Wang seli med različnimi lokacijami in tam počne tisto, kar mu gre najbolje od rok: divje streljanje in sekanje vsega, kar vsaj približno izgleda živega. Akcija je med in maslo Shadow Warriorja 3 in čeprav si zadeva marsikaj sposodi iz Doom iger, formuli doda tudi ščepec svojih idej.

Glavni junak Wang poka straniščne šale na vsakem ovinku in včasih je tega brbljanja že malce preveč.

Med igranjem boste redno spoznavali nova orožja, ki so sicer dokaj klasična. Največ zabave vam bosta prinesli hitri brzostrelki, zabavo pa začini tudi puška, pištola in bljuvalo granat. Orožja začuda ne vsebujejo sekundarnega načina proženja in vsebujejo dokaj malo streliva. Med strelsko akcijo bo tako treba uporabiti ves arzenal in ko vam bo šlo za nohte, je tule vedno priročna katana.

To lahko, tako kot vse ostale pokalice in fizične lastnosti glavnega junaka, nadgradimo in z njo je nato možno narediti močnejši zamah, še bolj priročno pa je možnost sekanja nasprotnikov za pridobivanje streliva. Metkov lahko res hitro zmanjka in obnavljamo jih lahko tudi z okoli razporejenimi zalogami streliva, a tu je tečno, da boste ob tem nabrali zalogo samo za trenutno držano orožje, kar zna zmotiti potek akcije.

Barve igre vsekakor ne manjka in tudi grafika ni slaba, a med bojevanjem malce težko ločiš med okolico in napadalci.

Te ne bo hitro zmanjkalo in skozi igranje bo postala le še težja. Pri prebijanju skozi valove nasprotnikov vam bo prav prišla tudi možnost hitrega ubijta sovražnika, ki s sabo prinese tudi unikatno animacijo in nagrade. Vsaka taka eksekucija vam lahko denimo obnovi zdravje ali pa iz težjih sovragov iztrga poseben predmet, ki ga lahko nato plodno uporabite za zamrznitev napadajočih.

Vse to se sliši super in v praksi tudi je, a zabavo zamori dejstvo, da se na ekranu preprosto dogaja preveč, da bi lahko vsemu sledil. Okolica in nasprotniki so izjemno pisani in če temu dodamo vse spektakularne učinke eksplozij, plavajočih balonov, plavajočih zalog streliv in posebnih učinkov vaših sposobnosti dobimo sliko, ki nima ne repa, ne glave. Primarni greh takšnih streljačin je da več ne moreš ločiti sovražnika od okolice, tako da začneš velikokrat streljati kar na slepo, v upanju, da bo tvoj projektil zadel nekaj demonskega mesa. Igre Doom, po katerih se Shadow Warrior 3 močno zgleduje, takšnih problemov niso imele in vedno si vedel kdo te napada in iz katere smeri, zato je bila tudi akcija veliko bolj zabavna. Pri Shadow Warriorju 3 tega občutka nimaš, kar je problem še zlasti kasneje, ko igra dostavlja cele valove gnusnob in zna bitka, brez vmesne možnosti shranjevanja, trajati tudi več minut.

shadow warrior 3
Igra si veliko sposodi od Dooma – med drugim tudi nasilne usmrtitve.

Poleg streljanja Shadow Warrior 3 kakšne dodatne vsebine ne ponuja. Igra je v bistvu sestavljena iz strelskih aren, med katerimi se selimo bodisi peš ali pa preko kratkih platformskih izzivov, kjer se je treba s prepočasnim izstreljevalnikom vrvi zavihteti čez kak prepad ali pa s plezanjem po stenah in dvojim skokom premagati kakšno zagonetno oviro. Nič od tega ni preveč naprednega, vendar ponudi vsaj malo oddiha od neprestanega streljanja.

Med igranjem boste primorani poslušati tudi nenehno govoričenje Wanga, ki poka šale iz začetka tisočletja. Presenetljivo vse te šale niso zanič in včasih se človek celo nasmeje in iger s humorjem na splošno primanjkuje. Sicer je kakšna zadeva rahlo cringe, vendar je glavni junak veliko bolj smešen kot pa straniščni humor kakšnega Borderlandsa.

Razvijalec je svojo domišljijo uporabil tudi pri ustvarjanju raznovrstnih nasprotnikov.

Shadow Warrior 3 se na koncu ne izkaže za napačno igro, saj je tole adrenalinski tobogan, ki mu malce zagona zmanjka samo proti koncu. Zaradi nižje cene od igre ni za pričakovati kakšne izkušnje na ravni Dooma Eternala, saj bi jo prej postavil ob bok Serious Samu.

Napake vsekakor so in niso zanemarljive, vendar pa boste oboževalci prvoosebnih akcijad, ki ne zahtevate preveč razmišljanja, tule našli veliko zabave, dodatno pa se boste med igranjem imeli fajn tudi starejši igralci, ki boste razumeli nekam zastarano obliko humorja.

Nekomu je uspelo preigrati Elden Ring v dobrih dveh urah, brez da bi umrl

Igre razvijalca FromSoftware so redno podvržene hitrostnim preigravanjem, ki jim s tujko rečemo “speedruni”. Naslovi kot so Dark Souls, Bloodborne in Sekiro so znani po svoji težavnosti, zato je toliko bolj impresivno gledati igralce, ki preprosto odbrzijo skozi igre in to brez opreme ali pa stopnjevanja lika.

Takšni podvigi so se zdaj začeli dogajati tudi v FromSoftwarovi najnovejši uspešnici Elden Ring in čeprav spletna stran speedrun ne vsebuje še zapisanih dosežkov, se bo to v kratkem spremenilo. Hvalevredni dosežki so se že začeli dogajati in enega takšnih je spočel YouTuber niko bellic, ta pa je preigral celotno kampanjo v dveh urah in pol, vmes pa ni umrl niti enkrat.

Igralci Elden Ringa dobro veste, kako hvalevreden je takšen dosežek. Osnovna kampanja zna trajati tudi do 100 ur, vmes pa igralec umre vsaj še enkrat toliko. Niko pa je pravi mojster, saj se je med igranjem izognil vsem večjim oviram in se osredotočil samo na tiste glavne šefe, ki jih je odpravil v prvem poskusu. Niko si je za začetni razred izbral Vagabonda, ki ima dober oklep in veliko zalogo zdravja in v bistvu je umrl samo pri čisto začetnem šefu, ki pa za napredovanje zahteva smrt igralca. Po tej oviri se je vse vrtelo okoli hitrega jahanja, pametnega napadanja in izmikanja, dokler na koncu ni bil poražen še finalni šef.

Nikotov dosežek sicer ni najhitrejši, saj je YouTuberju LilAggyju uspelo preigrati celo igro izpod ene ure, a je pri temu večkrat umrl. Zdaj samo še čakamo na nove nore dosežke, kot je denimo preigravanje brez oklepa ali dokončanje kampanje, brez da bi vmes igralec utrpel eno točko škode.

Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarok – popestritev zdaj že zastarane igralne formule

Resnično potrebujem dopust. Tole je namreč že moja tretja igra v odprtem svetu, ki sem jo pod prste dobil letos in po Horizon: Forbidden Westu in Elden Ringu sem se bil primoran zopet vrniti v svet igre Assassin’s Creed Valhalla, ki mi je bil sicer všeč, a že dolgo zatrjujem, da če česa tega igra ne potrebuje, je to dodatna vsebina.

Ubisoft tega mnenja z mano ne deli in tako je pred nami še tretja razširitev igre, ki je glede vsebine najobširnejša do sedaj. K sreči je založnik tokrat poskrbel za vsaj nekaj spremembe igralne formule, saj je povsem zavrgel verno zgodovinsko podajanje dogodkov in na široko objel vikinško mitologijo. Dawn of Ragnarok tako igralcem pričara nekaj novih pristopov k igranju, a te spet niso nič preveč revolucionarnega in če ste že zdaj na mejo z uživanjem v Valhallini vsebini, potem vam ta dodatek vsekakor ne bo povsem spremenil mnenja o igri.


Razvojna ekipa: Ubisoft
Založnik: Ubisoft
Platforme: PC, PS5, PS4, XSX, XO
Nakup: Ubisoft Connect
Datum izida: 9. marec 2022
Cena: 39,99 €

Zvrst: RPG v odprtem svetu


VIDEO RECENZIJA


V glavni vlogi boste zopet gledali lik Eivorja, a na nekoliko drugačen način, saj boste zaradi moči halucinacij presegli dimenzijo realnosti in se preselili v nordijske mitološke dežele, ki potrebujejo pomoč vrhovnega boga Odina. Njegovo vlogo boste prevzeli vi, a še vedno boste igrali vizualno enak lik iz kampanje, ki pa ima porezano oko.

Odin išče svojega sina Baldurja, a ta se je znašel v svoji godlji, saj ga je ugrabil titanski Surtur. Ta je okoli sebe nabral še nekaj pomočnikov in se spravil zavzeti škratje kraljestvo. Tu vskočite vi, saj si s škrati delite poslanstvo in z njihovo pomočjo ne boste poskušali samo odvrniti zlobnega napadalca, ampak boste preko njih odrešili tudi svojega sina.

Uvod se resnično vleče kot ponedeljek.

Uvod v vse to je presneto dolg in Dawn of Ragnarok na začetku naredi dokaj slab vtis. Prve pol ure igranja se boste učili o samem zapletu, tega pa vam bodo pripovedovali NPC-ji, ki se premikajo kot megla. Prehiteti jih ne morete, saj se bodo nato povsem zaustavili in ne ostane vam drugega kot pa da poslušno hodite za njimi in molite, da boste enkrat že dospeli do cilja.

Kmalu vam je predstavljena edina večja novost tega dodatka. Kot Odin lahko namreč zdaj kradete posebne moči nasprotnikov, ki vam omogočajo prav posebne poteze. Lahko se denimo preobrazite v ognjenega vojščaka, kar vam bo omogočilo hojo po lavi, ta preobrazitev pa vas bo tudi zamaskirala v barve nasprotnikov, ki vas ne bodo prepoznali vse dokler jim ne zarinete noža v demonski obraz. Potem lahko prevzamete moč ptiča, ki vas dvigne v višave in vam tako omogoča hiter doseg točk, za katerimi bi prej morali počasi plezati.

valhalla
Mapa ni ravno majhna in na njej boste izvajali tipične Assassin’s Creed stvari.

Te moči lepo popestrijo igranje, saj zadeve pridejo prav tudi med bojevanjem, lahko pa jih tudi nadgrajujemo. Škoda, da lahko s sabo nosimo samo dve takšni moči, tako da niste vedno pripravljeni za vsako situacijo. Malce tečno je tudi dejstvo, da te posebne moči niso neomejene in jih morate pobirati preko posebnih rastlin in ko zadevo enkrat aktivirate, je ne morete predčasno prekiniti, ampak je treba počakati, da se vam izteče cela zaloga moči.

Vse ostalo je tipična Assassin’s Creed formula, ki smo jo še predobro spoznali skozi osnovno kampanjo. Tako boste raziskovali široko mapo, plezali na razgledne točke, pobirali posebne zaklade in iskali skrite škratje naselbine. Tu je tudi napadanje oporišč s svojo posadko Vikingov, ki niso neki posebni bojevniki, ampak so identični tistim iz osnovne kampanje, razlika tu pa je, da ne napadate samostanov, ampak baze, ki vsebujejo surovine za nadgradnjo vaših moči. Res mi ni jasno, zakaj Ubisoft ni zbral poguma in dostavil nekaj povsem novega. Skok v povsem fantazijsko deželo ponuja unikatne možnosti igranja in čeprav so te malce izkoriščene preko posebnih moči, bi se lahko brez problemov znebili plezanja po razglednih točkah in mini dodatnih opravil, ki jih ima vsak igralec teh iger zdaj že resnično vrh glave.

asssassin's creed
Novost so tokrat škratje, ki pa se od navadnih ljudi pretirano ne razlikujejo.

Po drugi strani pa je sam svet čudovit in če ste navdušenec nad vikinško mitologijo, potem boste tule doživeli pravi virtualni dopust. Ubisoft je mojster ustvarjanja čudovitih map, ki jih je veselje raziskovati. Okolica je, tako kot v osnovni kampanji, tudi tule raznovrstna, tako da boste gledali v zelena polja, zamrznjene gore in globoke reke. Razlika tule je fantazijski pridih, tako da v zraku lebdijo debele skale in se naokoli pretaka lava, ki doda okolici tisti poseben pečat, ki ga prej nismo videli.

Dawn of Ragnarok je tako v veliki meri samo še več Valhalle, kar je za nekatere dobra, za druge pa spet slaba novica. Vsekakor je pohvalno, da se je Ubisoft v tem dodatku odločil vsaj malce popestriti igralno formulo, čeprav si želim, da bi šli še korak dlje in se znebili nekaterih mehanik, ki so zdaj že nepotrebne. Tudi zgodba ni slaba in če se boste v svet spravili s potrpljenjem do raziskovanja, boste iz izkušnje potegnili tudi do 40 ur.

Med igranjem boste naleteli na kup navadnih nasprotnikov, ki jih prekine kakšen naprednejši šef.

Upam, da se Valhalla s tem dodatkom poslavlja, saj je resnično nastopil čas, da nam Ubisoft dostavi nekaj povsem svežega. Elden Ring je dokazal, da so lahko igre v odprtem svetu tudi manj vodene in manj naphane z ikonami, tako da upamo, da bo Ubisoft iz te igre potegnil nekaj lekcij in naslednji Assassin’s Creed dostavil v drugačni, bolj osredotočeni obliki.

Blizzard vabi v testiranje igre Overwatch 2

Overwatch 2 je bil najavljen leta 2019 in takrat se je zdelo, da bo zadeva izšla v kakšnem dobrem letu, saj so prvi igralni napovedniki kazali igro, ki se ni preveč razlikovala od originala in njena največja sprememba bi bila vpeljava PvE načina. To je bil verjetno tudi originalni načrt Blizzarda, a ta se je nato zapletel v veliko težav, zaradi česar je moral povsem prevetriti pisarne in ven pometati seksualne čudake, ki so pri ženskih sodelavkah spustili v takšne bizarnosti, kot je pitje njihovega nosečniškega mleka iz hladilnika.

Blizzard je bil med tem časom tudi kupljen iz strani Microsofta in morda je njihova vodstvena vloga začela končno stvari premikati na bolje. Glavni režiser igre Aaron Keller je tako včeraj napovedal pomembne spremembe na področju razvoja, saj želi razvijalec zdaj bolje komunicirati s svojimi igralci in skupaj z njimi oblikovati naslov, ki bo na koncu vreden svojega imena.

Razvijalec želi dostaviti igro v roke igralcev kar se da hitro, zato se je odločil izdajo razdeliti na dva dela. Tako bo najprej izšel PvP del, ki se ga verjetno vsi najbolj veselijo in bo tudi največja mora za uravnoteženje igralnih razredov. Danes se je začelo zaprto alfa testiranje PvP igranja, a to bo na voljo samo zaposlenim in bližnjim družinskim članov, vendar bo alfa že naslednji mesec prešla v zaprto beta testiranje.

Na tega se lahko prijavite vsi in za možnost sodelovanja preprosto skočite na naslednjo povezavo in vnesite svoje podatke. Blizzard to testiranje imenuje PvP Beta 1, namen pa je preizkusiti sredico igralnih mehanik, preden bo beta prešla v odprto stanje in jo bo lahko preizkusil vsak. Igralci bodo med testiranjem preizkusili novo herojinjo Sojourn, 4 mape, predelane stare heroje in povsem nov igralni način Push.

Zaprta beta se bo odvila konec aprila in tako se zna zgoditi, da bo Overwatch 2 celo izšel še letos – čeprav mu bo najverjetneje manjkal PvE del.

Raziskovalec bo v Windows 11 končno dobil zavihke

Microsoft nam obljublja predelavo raziskovalca že dolgo časa, a ta se od svojih zgodnjih začetkov ni bistveno spremenil. Edina opaznejša razlika je v zadnjih letih postal razdelek za hitri dostop, kjer so ob odprtju naštete najbolj sveže datoteke, a kakšnih korenitejših sprememb nismo doživeli.

Kar je čudno, saj se spomnim, da sem leta in leta nazaj uporabljal program Total Commander, ki je omogočal preprosto funkcijo dveh odprtih raziskovalčevih oken, ki sta si stali ob strani in smešno je, da raziskovalec tega še danes ne ponuja. Vendar nas morda kmalu čakajo spremembe na tem področju, saj je Microsoft zopet začel testirati funkcijo zavihkov, ki bi delovali na podoben način kot tisti, ki jih imamo v brskalniku.

Založnik je sicer takšno zadevo testiral že med časi Windowsov 10 in jim je takrat nadel ime “Sets”, vendar pa funkcija ni nikoli prešla v roke končnih uporabnikov. Ideja naj bi bila takrat opuščena zaradi slabega odziva testirancev, zdaj pa je očitno Microsoft razrešil formulo in naj bi zavihke kmalu pripeljal tudi v končno verzijo Oken.

Vsaj tako pravi Rafael Rivera, ki razvija aplikacijo EarTrumpet in ta je med testiranjem Windowsov 11 22572 odkril, da ima raziskovalec na vrhu zopet zavihke. Ta preprosto zadeva zna pošteno predrugačiti način dela, še posebej za vse tiste, ki se veliko ukvarjate s posnetki in fotografijami, saj je te zadeve treba neprestano premikati, kopirati in brisati. Bonus bi bila možnost, da bi lahko te zavihke pripel in bi vas že odprti pričakali pri vsakem zagonu raziskovalca.

Držimo fige, da bo zadeva zdaj končno zapustila testiranje in se pojavila tudi v polni različici Oken.

Outward: Definitive Edition bo prenovil kampanjo in prinesel nekaj dodatne vsebine

3 leta stara igra Outward je ob svojem izidu precej razdelila mnenja kritikov in igralcev. Nekateri so bili navdušeni nad tem težko RPG preizkušnjo, kjer je vsaka smrt s sabo prinesla tudi nov zaplet igralnih mehanik in svet, ki ga je bilo treba prečkati peš, brez teleportiranja, medtem ko vas je na vsakem koraku čakala nova nevarnost. Spet drugim zadeva ni bila preveč všeč, saj je Outward resda imel širen svet, a je bil ta preveč prazen in bojevanje je za koga znalo biti štorasto in nezabavno. Nam je bila zadeva všeč, a čisto razumemo, če je kdo obupal po prvi uri igranja.

Razvijalec Nine Dots je od izida spočel še dva dodatka The Three Brothers in The Soroboreans in čeprav veliko ljudi predvideva, da razvijalec dela tudi na pravem nadaljevanju, bomo pred tem dobili še predelano različico prve igre. Ta nosi ime Outward: Definitive Edition in je včeraj pokazala prvi vpogled v svoje igranje.

Kakšne res nove vsebine ne bomo dobili, saj je primarni namen Definitive Edition izkoristiti mišice trenutnih konzol PlayStation 5 in Xbox Series X, tako da bo največ poudarka na optimizaciji. Kljub temu pa bo Nine Dots nekoliko spremenil igralno formulo. V temnicah bomo tako naleteli na nove sovrage in ob porazu in smrti nas bodo pričakali dodatni scenariji. Prenovljeno bo tudi sodelovalno igranje in kovačenje predmetov naj bi bilo zdaj manj zamudno.

Outward: The Definitive Edition bo privlačen tudi novim kupcem, saj bomo znotraj našli osnovno igro in obe razširitvi. Že obstoječi lastniki originala boste nadgradnjo prejeli brezplačno, a boste v svoji knjižnici morali imeti vso do sedaj izdano vsebino.

Izid je trenutno zapovedan za maj, bolj točen datum pa trenutno ni znan.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin demo zdaj na voljo za igranje

Še malo in zopet se bomo vrnili v magični svet Final Fantasyja. Žal se to ne bo zgodilo v drugem delu predelave sedmega dela, ki še vedno nima niti približnega datuma izida, niti ne bomo tja pogledali v prihajajočem novem delu sage Final Fantasy XVI. Tokrat bo naš izlet malce drugačen, saj je pred vrati izid igre Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin, ki je nekakšna predelava tistega čisto prvega Final Fantasyja, a je vse skupaj odeto v akcijsko igranje.

Stranger of Paradise se bo tako igral bolj kot nekakšen Devil May Cry, kot pa potezni RPG, kar največjim oboževalcem franšize zagotovo ne bo všeč. Vendar pa nekateri pozdravljamo spremembo formule, še posebej v tem primeru, saj za razvojem stoji razvijalec Team Ninja, ta pa je pred tem spočel hudo dobra naslova Nioh. igranje bomo izvajali iz tretjeosebnega pogleda, čaka pa nas cel kup naprednih bojevalnih potez, posebnih sposobnosti in dobrih vmesnih sekvenc. Igra naj bi ponujala okoli 40 ur igranja, a te se bo dalo pošteno raztegniti, saj bo na voljo cel kup stranskih opravil za podaljševanje igralne izkušnje.

Založnik Square Enix je včeraj omogočil preigravanje demo verzije igre, ki za preigravanje ponudi prva tri območja igre, igralci pa bodo lahko nato ves napredek prenesli tudi v polno različico igre. Na žalost je zadeva na voljo samo na konzolah PlayStation 4 in 5, tehta pa 36 GB.

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin bo poln izid doživel 18. marca, na PC-ju pa bo na voljo samo preko trgovine Epic Games.

Returnal dobiva sodelovalno igranje in brezplačen DLC

0

Returnal je bila ena prvih in hkrati najboljših ekskluziv, ki so pozdravile konzolo PlayStation 5, razvijalec Housemarque pa je preko nje postal novo večje ime igričarske industrije. Slabo leto po izidu dobiva igra nekaj dodatne vsebine, ki bo za igranje povsem brezplačna.

Posodobitev 3.0 je tako obsežna, da nosi celo svoje ime Ascension, s sabo pa prinaša dve pomembni novosti.

Prva od teh je sodelovalni način s še enim igralcem, tako da bo kruti in nezemeljski svet postal za kanček manj nevaren. Returnal spada v žanr rouge-lite iger in je tako presneto zahteven podvig, ki vas ob vsaki smrti zopet pošlje na začetek igre. Ravno zaradi tega je veliko igralcev nad igranjem hitro obupalo, dodatno težavnost pa igra povzročala s svojo nezmožnostjo shranjevanja napredka. K sreči je Housemarque preko posodobitve omogočil shranjevanje, s sodelovalnim igranjem pa bodo poskrbeli za dodatno nižanje težavnosti, brez da bi s tem spreminjali mehanike igranja.

Ascension bo hkrati v igro vpeljal povsem novo vsebino v obliki brezplačnega DLC-ja Tower of Sisyphus. Gre v bistvu za stolp, ki bo v vsakem nadstropju vseboval 20 naraščajočih izzivov in ko bomo te premagali, se nam bo odklenilo novo nadstropje. Kaj nas čaka na vrhu ni znano, a glede na video se lahko veselimo nekaj novih šefov in več kot očitno je zadeva namenjena vsem veteranskim igralcem, ki so vedno v lovu na nov izziv.

Returnal: Ascension med nas prihaja 22. marca.

Rusija razmišlja o uzakonjenju piratstva, ki bi se borilo proti sankcijam

Rusija je v preteklih dveh tednih utrpela cel kup sankcij in veliko teh je prispelo tudi iz smeri igričarskih in tehnoloških velikanov. Včeraj se je tako denimo Sony odločil umakniti svoje izdelke iz Rusije ter se s tem pridružil Microsoftu in Applu, vse te poteze pa naj bi Rusijo prisilile, da prekine z vojnim napadom na Ukrajino.

Vendar pa se Rusija ne da zlahka in očitno imajo za borbo proti sankcijam na tehnološkem področju, pripravljenih nekaj svojih lastnih ukrepov. Tako, kot se Evropa želi osamosvojiti glede ruskega plina, tako se Rusija želi znebiti zahodnega vpliva na tehnološkem področju. Rusija tako ne želi biti odvisna od Adobeja in Microsofta, ki sta s svojimi orodji kralja vseh pisarn po svetu in tako dela na svojih rešitvah.

A to seveda zahteva svoj čas, med tem časom pa zna v veljavo stopiti nov zakon, ki bi uzakonil piratstvo. Spletna stran TorrentFreak poroča, da je ministrstvo za ekonomijo pripravilo obsežen dokument, s še bolj obsežnim naslovom “Priority Action Plan for Ensuring the Development of the Russian Economy in the Conditions of External Sanctions Pressure”, ki v sebi vsebuje cel kup zanimivih točk. Ena od teh pravi, da bi programska oprema iz držav, ki na Rusijo izvaja sankcije, na ruskih tleh izgubila pravico do licence. To pomeni, da bi piratstvo v tem primeru postalo uzakonjeno in ne bi bilo več kazensko preganjano.

Kako bi sicer zadeva delovala s tistimi storitvami, ki delujejo samo preko oblaka in jih zaenkrat ni možno piratizirati sicer ni jasno, a verjetno bi se Rusija v tem primeru zanašala na starejše programske rešitve, ki so delovale še povsem lokalno in niso zahtevale povezavo na splet za verifikacijo.

piratstvo

Rusija pa se očitno ne bo ustavila samo programski opremi, ampak razmišljajo tudi o uzakonjenju filmov. Namreč tudi teh v ruskih kinih trenutno ne boste našli, svoje storitve pa so začeli umikati pretočni servisi tipa Netflix. Po poročanju ruske spletne strani Gazeta je politik Dmitry Ionin predlagal, da bi torrent sledilnik RuTracker, ki je v Rusiji trenutno blokiran, odklenili in tako bi državljani zopet lahko dostopali do filmske in televizijske vsebine.

Serija Obi-Wan Kenobi dobila prvi dražilnik

Disney bo kmalu spet razširil svojo asortma izdelkov znotraj vesolja Vojna zvezd, saj je nova serija Obi-Wan Kenobi praktično že tik pred vrati. Kljub temu, da je premiera dobra dva meseca stran, smo o tej novi vojnozvezdni dogodivščini slišali presenetljivo malo, zato se je zdaj Disney malce podvizal in nam končno omogočil vpogled v prvi pravi dražilnik.

Spremljali bomo življenje jedi viteza Obi-Wan Kenobija, ki na planetu Tatooine kot nek zalezovalec spremlja družino Skywalker, ki bo nato v filmih porazila zlobni Imperij. Naloga ni lahka, saj bo Imperij cel čas preiskuje črnine vesolja za še zadnjimi živečimi Jediji in ima za to nalogo posebej iztrenirane Sith Inquisitorje, ki lahko zaznajo delovanje Sile in se znajo tudi pretepati z žaromeči.

K sreči se bomo tokrat celo preselili iz puščavskega Tatooina, ki je bil glavna lokacija zdaj že dveh serij: Mandaloriana in The Book of Bobba Fetta. Med drugim bomo skočili tudi na neonsko obarvane ulice planeta Daiyu, ki malce spominja na ulice Hong Kong, pod bliščem vseh teh luči pa se bodo odvijali nezakonski posli.

Kratki dražilnik česa bistvenega ne razkrije, tako da uspešno opravi svojo nalogo vzbujanja zanimanja za ogled. V videu lahko za nekaj sekund slišimo tudi prepoznavno sopenje Dartha Vaderja, nad katerim bo zopet prevzel vlogo Hayden Christensen.

Premiera serije se bo zgodila 25. maja, kar je točno 45. let po izidu originalnega filma Novo upanje. Zadeva bo na voljo samo preko pretočnega servisa Disney Plus, prva sezona pa bo štela šest epizod. Disney Plus pri nas sicer še ni na voljo, a storitev naj bi to poletje zaživela tudi v Sloveniji.

Sony prekinil prodajo konzol in obratovanje PlayStation trgovine znotraj Rusije

0

Sony je nov večji igralec igričarske industrije, ki se je včeraj odločil umakniti svoje storitve znotraj Rusije. Razlog je seveda trenutni konflikt med Rusijo in Ukrajino, ki te dni polni naslovnice vseh časopisnih člankov, Sony pa je s to potezo šel po poteh Microsofta, ki je podobno storil nekaj dni nazaj.

Podjetje je sicer že prej prekinilo prodajo igre Gran Turismo 7, a te poteze javno niso želeli komentirati. Zdaj so se jim jeziki razvozlali in v izjavi za javnost so napovedali prekinitev prodaje konzol PlayStation 4 in 5, s prodajanih polic pa bodo izginile tudi igre. Hkrati bo prenehala obratovati njihova digitalna trgovina PlayStation, a Rusi bodo še vedno lahko zagnali že kupljene izdelke, le novih ne bo več mogoče dodajati.

Sony pravi, da se s tem zavzemajo za mir v Ukrajini, odprli pa bodo tudi svoje denarnice. Dobrodelnim organizacijam Save the Childer in UNHCR bodo nakazali 2 milijona dolarjev pomoči, ta denar pa bo šel v roke vseh žrtev vojne.

Netflix umaknil svoje storitve iz Rusije

0

Pisali smo že o temu, da se sankcij glede Rusije držijo igričarska podjetja, ki ena za drugo umikajo svoje storitve iz ruskega in beloruskega teritorija. Ta trend se je zdaj preselil tudi v svet pretočnih televizijskih storitev in popularni servis Netflix je tako najavil, da bo za nekaj časa onemogočil oddajanje znotraj Rusije.

Netflix sicer kakšne resne izgube na tem področju ne bo čutil, saj je v Rusijo prispel šele leta 2016, od takrat pa je nabral samo skromnih milijon naročnikov. Odločitvi prekinitvi oddajanja je verjetno prispevala tudi sama ruska vlada, ki po zakonu zahteva, da vsak tuji pretočni servis omogoča predvajanje tudi brezplačnih programov, ki prihajajo iz Rusije. Netflix je to zahtevo zavrnil in hkrati tudi povsem onemogočil svoje storitve.

Izguba naročnikov se morda Netflixu ne zdi pomembna, a bolj bodo bolele ugasnjene produkcije. Pretočni servis je imel v produkciji 4 ruske projekte, ki pa so bili zdaj zaustavljeni, dokler se situacija ne umiri ali pa se sankcije ne ustavijo.

Netflix je tudi najavil, da si lahko zdaj vsak ogleda dokumentarec Winter on Fire: Ukraine’s Fight for Freedom in to popolnoma brezplačno. Zadeva je bila naložena na YouTube in si jo lahko ogledate zgoraj, dokumentarni film pa se vrti okoli odločitve bivšega ukrajinskega predsednika Viktorja Yanukovycha, ki se je odrekal Evropski uniji in je takrat podprl vezi z Rusijo, zaradi česar so izbruhnili masovni protesti.

Pretočni servisi so znotraj Rusije čedalje bolj okleščeni. Sankcijam se je pridružil tudi Twitch in veliko ruskih streamerjev je sedaj naletelo na ogromne probleme glede izplačil, ki jih enostavno ni več mogoče opraviti, saj je svoje storitve nedavno umaknil tudi plačilni servis PayPal.

Za GTA 5 PlayStation 5 in Xbox Series X nadgradnjo bo treba odpreti denarnico

0

Še slab teden nas loči od ponovne izdaje igre GTA 5, ki jo bo razvijalec Rockstar v prenovljeni obliki poslal na konzole PlayStation 5 in Xbox Series X. Kar malce težko verjamemo, da je zadeva originalno izšla na PlayStation 3 in Xbox 360, bila kasneje predelana za PC, nato pa je izšla še za konzoli PlayStation 4 in Xbox One.

In razvijalec Rockstar je prav za vsako od teh izdaj zaračunal denarce in v nasprotju z drugimi razvijalci in založniki, teh nadgradenj ni ponudil brezplačno. Tako bo tudi v prihajajoči nadgradnji za konzoli PlayStation 5 in Xbox Series X, ki bo v sebi vsebovala podporo za 4K ločljivost, ray tracing osvetljevanje, boljše teksture in hitrejše nalaganje stopenj.

Nadgradnja je sicer kar konkretna, a vseeno bi lahko Rockstar brez problema zadevo ponudil brezplačno. Malce bizarno je tudi dejstvo, da predelava še vedno ni pokazala nobenega napovednika – Rockstar je do sedaj izdal samo nekaj primerjalnih slik, ki sicer kažejo malce boljšo podobo, a spet ni kaj preveč prelomnega.

K sreči bo nova izdaja ob izidu pošteno znižana. Najboljšo kupčijo boste dobili lastniki Sonyjevih sistemov, saj bo igra do 14. junija znižana na 9,99 €, nato pa bo cena skočila na 39,99 €. Rockstar bo ponujal tudi ločen večigralski način GTA Online, ki ga boste na PlayStationu 5 prve tri mesece lahko prevzeli povsem brezplačno.

Na konzolah Xbox Series X/S bo zadeva malce dražja. Tam boste za polni paket do 14. junija morali odšteti 19,99 €, nato se bo cena povzpela na 39,99 €. GTA Online bo tudi prodajan ločeno, a za razliko od Sonyjevih sistemih tule ne bo brezplačnega obdobja in boste morali zanj plačati 9,99 €.

Igro lahko sicer zdaj že prednaložite: na PlayStation 5 prenos tehta 87 GB, na Xbox Series X/S pa zajetnih 94 GB. Predelava bo na voljo za igranje 15. marca.

Dying Light 1 dobil nadgradnjo za konzolo PlayStation 5

0

Bolje pozno, kot nikoli. Razvijalec Techland je včeraj najavil, da je izvirni Dying Light, ki nas je sprva pozdravil leta 2015, končno prejel tudi nadgradnjo za novo generacijo konzol.

Originalni Dying Light je sicer redno prejemal posodobitve in novo vsebino, a igranje na novih konzolah ni bilo ravno idealno. Igra je tekla pri nizki ločljivosti in se držala meje 30 sličic na sekund, tako da je zadeva na večjih televizorjih izpadla dokaj megleno in za igranje je bil tako najbolj pripraven PC.

Zdaj za lastnike konzol PlayStation 5 teh skrbi ni več, saj je včerajšnja posodobitev s sabo prinesla cel kup optimizacij. Igralci lahko zdaj izbirajo med tremi grafičnimi načini: ločljivosti 1080p pri 60 sličicah na sekundo, Quad High ločljivostjo pri 60 sličicah na sekundo in 4K ločljivostjo pri 30 sličicah na sekundo.

Poleg tega je Techland poskrbel za 25 % večjo mejo izrisovanja sveta, igralci konzol PlayStation 4 pa se prav tako lahko veselijo bolj optimizirane izkušnje. Vse skupaj na koncu zabeli še prenovljena večigralska podpora, ki sloni na storitvah EOS-a, kar pomeni navzkrižno igranje s PC igralci.

Posodobitev je zaenkrat na voljo samo za konzole PlayStation in se bo nekoliko kasneje pojavila tudi na Xbox izdelkih.

Amazon naj bi bil v pogajanjih za serijo God of War

0

Spletna stran Deadline poroča, da naj bi Amazon trenutno bil v poganjanjem s Sonyjem glede njihove popularne franšize iger God of War. Amazon bi s tem obogatel svoj pretočni servis Prime, ki pa mu, za razliko od Netflixa, manjka kakšna poštena serija, ki je bila ustvarjena po igričarski predlogi.

Pri morebitni seriji bi razvojne vajeti nosila Mark Fergus in Hawk Ostby, ki sta z Amazonom že sodelovala, saj sta to glavna možakarja popularne znanstveno-fantastične opere The Expanse. Amazon bi za ustvarjanje novega projekta vpoklical še Rafa Judkinsa, ki je ustvaril srednje dobro sprejeto serijo The Wheel of Time.

Več trenutno ni znanega in nobeno od podjetij govoric ni potrdilo ali zavrnilo. Amazon naj bi bil pred kratkim v podobnih pogovorih za ustvarjanje serije po licenci Mass Effect, a tudi ta govorica do sedaj še ni bila potrjena. Sony po drugi strani poskuša vse svoje večje franšize preseliti na filmska in televizijska platna. Nedavno izdani film Uncharted je sicer požel bolj povprečne ocene, a veliko več upanja vlagajo v serijo The Last of Us, ki trenutno nastaja pod okriljem HBO-ja.

Upamo samo, da tokrat ne bomo gledali v igralca Toma Hollanda, Sonyjevega ljubljenca, ki se je pojavil v Spider-Man filmih in nazadnje tudi v Unchartedu, kjer je prevzel vlogo Nathana Drakea. Bi bil pa za glavno vlogo kar pripraven Nick Offerman, ki nosi tisti jezen obraz Kratosa, a Sony verjetno cilja na nekoga mlajšega.

HBO Max zdaj na voljo v Sloveniji

0

Današnji Dan žena je pomemben, saj se ga ni veselil samo nežnejši spol, ampak tudi možakarji, ki so potrpežljivo čakali, da Netflix v Sloveniji dobi nekaj konkurence. Usodni datum je zdaj končno prispel in pretočni servis HBO Max je končno zaživel tudi pri nas.

HBO je bil sicer pri nas dostopen že prej in sicer preko servisa HBO GO, a ta bo zdaj počasi potonil v pozabo, saj ga bo povsod nadomestil Max. Prenovljeni pretočni servis s sabo ne prinaša samo prenovljenega uporabniškega vmesnika, ampak tudi cel kup nove, prej nedostopne vsebine. Tako si boste lahko zdaj ogledali ponudbo založnika Warner Brosa, Cartoon Networka, DC-ja in HBO-jeve originalne produkcije.

HBO Max se od Netflixa razlikuje v marsičem, a verjetno največ šteje njegova predanost lokalizaciji. Sam uporabniški vmesnik je preveden v slovenščino, prav tako pa lahko pri filmih in serijah vklopimo slovenske podnapise, kar zna priti hudo prav vsem tistim, ki v angleščini niso dobro podkovani. HBO podpira tudi nekaj slovenske produkcije, a zdi se, da je ta trenutno manjša kot na HBO GO-ju – med zavihkom lokalnih izdelkov je izstopal le dokumentarec Houston, imamo problem!.

HBO Max do konca marca ponuja posebno akcijsko ceno, saj si lahko mesečno naročnino privoščite samo za 4,66 €, ta cena pa bo veljala vse do prekinitve naročnine iz strani uporabnika. To je dobra ponudba, saj lahko na enem računu ustvarite 5 profilov, naenkrat pa lahko vsebino spremljajo trije uporabniki.

HBO Max je na voljo preko brskalnika, na voljo pa so tudi aplikacije za televizorje in telefone.

The Walking Dead dobiva še eno ločeno serijo Isle of the Dead

0

Televizijska hiša AMC očitno poskuša iz franšize The Walking Dead ustvariti nekakšen multiverzum, ki bi spominjal na tistega Marvelovega, ki nato z vsakim novim filmom podira rekorde obiskanosti kinodvoran. AMC je tako v zadnjem letu najavil kup ločenih projektov, medtem ko še vedno vzdržuje in dopolnjuje stare serije.

Originalni Živi mrtveci se sicer te dni poslavljajo in trenutno se po televiziji vrti druga polovica 11. sezone, ki bo hkrati tudi zadnja. A brez skrbi, saj The Walking Dead vsebine ne bo zmanjkalo. Serija Fear the Walking Dead je stopila že v svojo 7. sezono, dobili smo tudi mladostniški odvrtek The Walking Dead: World Beyond, naslednje leto pa nas čaka še antologija enournih epizod Tales of the Walking Dead. Prav tako je AMC leta 2018 najavil filme, v katerih bi spremljali potovanje lika Ricka Grimesa in ločeno serijo, kjer bosta glavni vlogi igrala Daryl in Carol.

Vsemu temu se bo zdaj pridružila še serija Isle of the Dead. Ta se bo dogajala v New Yorku, spremljali pa bomo življenja starih znancev Maggie in Negana. O zadevi praktično ne vemo ničesar, saj je AMC do sedaj zato napovedal samo preko posterja, ki nosi tiste smešno zapisane besede: “Don’t Dead Open Inside”.

V glavni vlogi se vračata Lauren Cohan in Jeffrey Dean Morgan, serijo pa bo vodil Eli Jorné, ki je pri Živih mrtvecih deloval kot izvršni producent.

Datum izida je postavljen v neznani mesec leta 2023.

Predelava Dead Spaca bo čez nekaj dni dobila nov prenos v živo

0

Ne morem vam povedati, kako sem vesel, da se Dead Space, ena mojih najljubših grozljivk, zopet vrača med nas. Čeprav bi si želel povsem frišnega dela franšize, sem vesel že tega, da je EA znamko ponovno obudil in razvoj predelave prvega dela zaupal razvijalcu Motivu. Originalni studio Visceral je namreč šel že dolgo tega pod rušo in čeprav se navadno okoli svežega razvijalca, ki se oprime izdelka nekoga drugega, porajajo dvomi, je Motive dovolj talentiran in ga naprej žene ljubezen do igre, tako da je bil razvoj zaupan v prave roke.

Najava projekta se je zgodila septembra lani in razvijalec je bil do oboževalcev zelo direkten in je pokazal nekaj posnetkov iz zelo zgodnje verzije igre. Novi Dead Space bo popolna predelava originala v pogonu Frostbite, tako da ne bomo gledali samo v boljše teksture, ampak bo Motive predelal vsak centimeter igre – od osvetljave do animacij, dodal pa naj bi celo nekaj novih stopenj, ki so bile izrezane iz originala.

Motive bo 11. marca pripravil svež prenos v živo, ki glede na Twitter najavo obljublja vpogled v prenovljeni zvok igre. Ta je bil že v originalu naravnost vrhunski, a od takrat je preteklo že nekaj časa in PlayStation 5 vsebuje med drugim napreden obkrožujoči zvok Tempest 3D, tako da zna biti grgranje vesoljcev še bolj nagnusno. Prenos v živo se bo zgodil ob 19.00, spremljali pa ga boste lahko preko zgornjega video okna.

Novi Dead Space še nima datuma izida in res bi bil čudež, če bi zadeva izšla že letos. A držimo fige, da bomo v novem posnetku dobili vsaj okvirni datum in nekaj novih igralnih izsečkov.

Obetavni RPG Forspoken zamaknjen za kar 5 mesecev

Založnik Square Enix je igro Forspoken najavil skoraj točno eno leto nazaj in z napovedjo hitro vzbudil zanimanje igralcev. Enkrat za spremembo namreč nismo gledali v neko predelavo ali pa nadaljevanje neke serije, ampak povsem svežo franšizo, v kateri glavno vlogo igra Frey Holland – mlado dekle iz New Yorka, ki se je po spletu okoliščin preselila v fantazijsko deželo.

Forspoken ni navdušil samo zaradi svoje grafične podobe, ampak tudi na račun svojega hitrega premikanja po svetu, ki so ga krasile vrhunske animacije. Sicer je glasovno podajanje v videu vzbujalo nekaj skrbi in v igralnem posnetku smo gledali v nekam nizke sličice na sekundo, a upanje je ostajalo, da bo razvijalec te stvari popravil do izida.

Na tega pa se bomo morali še malce načakati. Igra je bila zapovedana za 24. maj, a tega datuma ne bo niti približno ujela. Razvijalec Luminous Productions je namreč preko Twitterja najavil, da igra potrebuje še kar nekaj dodatnega kodiranja zato je s težkim srcem izid zamaknil za nekaj mesecev in Forspoken bo po novem izšel 11. oktobra.

Forspoken je ena tistih iger, ki bodo že ob izidu nosile višjo cenovno nalepko. To ne bo veljalo samo za konzole, ampak tudi za PC – na Steamu boste za igro odšteli 79,99 €.

Pisatelj Brandon Sanderson s svojim projektom podrl rekord Kickstarterja

0

Ime Brandon Sanderson je dobro znano vsem navdušencem nad fantazijo, saj se je ta pisatelj podpisal pod cel kup kvalitetnih knjig, ki vsebujejo izmišljene dežele, bogate magične sisteme in zanimive like. Med njegovi najbolj znani deli zagotovo spadata deli Mistborn in Stormlight Archive, Sanderson pa je bil tudi tisti, ki je zaključil dolgoletno povest Wheel of Time, potem ko je njen originalni avtor Robert Jordan umrl, še preden je lahko spisal zaključek.

Skratka, Sanderson je prava pisateljska mašina in samo mokro lahko sanjamo o svetu, kjer bi enako urno pisal tudi George R.R. Martin. Brandon si je skozi leta nabral veliko zvestih oboževalcev, te pa je nekaj dni hudo presenetil s svojo Kickstarter kampanjo, ki se je vzela dobesedno iz zraka.

Projekt z naslovom “Surprise! Four Secret Novels by Brandon Sanderson” se vrti okoli štirih povsem novih knjig, ki jih je Sanderson spisal na skrivaj sredi pandemije. Posebnost teh novel je dejstvo, da se Brandonu ni bilo treba ukvarjati z založniki in se podrejati njihovim željam in tako je lahko spisal, kar mu je srce poželelo. Kljub temu pa je ta nova dela vpletel v svoje Cosmere vesolje, ki v sebi drži tudi knjige in zgodbe serije Mistborn in Stormlight Archive, zaradi česar bodo oboževalcem še bolj privlačna.

Kampanja je na Kickstarterju za svojo uresničitev zahtevala slabega milijon zelencev, saj naj bi bil ta denar potreben za tiskanje, lekturo in podobne zadeve, ki jih zahteva vsaka kvalitetna knjiga. Sanderson je poskušal s to kampanjo tudi zaobiti založnike in svojim bralcem dostaviti obsežno čtivo po znižani ceni. Skladno s tem vsebuje kampanja dokaj skromne cilje: za štiri knjige v elektronski izvedbi boste odšteli 40 $, za 160 dolarjev pa boste vse štiri prejeli v kvalitetni fizični izvedbi s trdnimi platnicami.

Odziv skupnosti je bil naravnost masiven in zahtevani milijon je bil dosežen v samo dobre pol ure, pritok svežega denarja pa se kar ni hotel ustaviti. Naval je bil celo tako velik, da je projekt podrl rekord Kickstarterja, ki ga je leta 2015 postavil Pebble Time – ta je takrat na koncu zbral dobrih 20 milijonov dolarjev. Sanderson je ta rekord podrl v pičlih nekaj dneh in trenutno se je v kampanjo steklo dobrih 25 milijonov dolarjev, do konca pa je še 19 dni.

Vse štiri knjige bodo izšle v letu 2023 in sicer v razmaku nekaj mesecev.