Založnik Square Enix je igro Forspoken najavil skoraj točno eno leto nazaj in z napovedjo hitro vzbudil zanimanje igralcev. Enkrat za spremembo namreč nismo gledali v neko predelavo ali pa nadaljevanje neke serije, ampak povsem svežo franšizo, v kateri glavno vlogo igra Frey Holland – mlado dekle iz New Yorka, ki se je po spletu okoliščin preselila v fantazijsko deželo.
Forspoken ni navdušil samo zaradi svoje grafične podobe, ampak tudi na račun svojega hitrega premikanja po svetu, ki so ga krasile vrhunske animacije. Sicer je glasovno podajanje v videu vzbujalo nekaj skrbi in v igralnem posnetku smo gledali v nekam nizke sličice na sekundo, a upanje je ostajalo, da bo razvijalec te stvari popravil do izida.
Na tega pa se bomo morali še malce načakati. Igra je bila zapovedana za 24. maj, a tega datuma ne bo niti približno ujela. Razvijalec Luminous Productions je namreč preko Twitterja najavil, da igra potrebuje še kar nekaj dodatnega kodiranja zato je s težkim srcem izid zamaknil za nekaj mesecev in Forspoken bo po novem izšel 11. oktobra.
Forspoken je ena tistih iger, ki bodo že ob izidu nosile višjo cenovno nalepko. To ne bo veljalo samo za konzole, ampak tudi za PC – na Steamu boste za igro odšteli 79,99 €.
Ime Brandon Sanderson je dobro znano vsem navdušencem nad fantazijo, saj se je ta pisatelj podpisal pod cel kup kvalitetnih knjig, ki vsebujejo izmišljene dežele, bogate magične sisteme in zanimive like. Med njegovi najbolj znani deli zagotovo spadata deli Mistborn in Stormlight Archive, Sanderson pa je bil tudi tisti, ki je zaključil dolgoletno povest Wheel of Time, potem ko je njen originalni avtor Robert Jordan umrl, še preden je lahko spisal zaključek.
Skratka, Sanderson je prava pisateljska mašina in samo mokro lahko sanjamo o svetu, kjer bi enako urno pisal tudi George R.R. Martin. Brandon si je skozi leta nabral veliko zvestih oboževalcev, te pa je nekaj dni hudo presenetil s svojo Kickstarter kampanjo, ki se je vzela dobesedno iz zraka.
Projekt z naslovom “Surprise! Four Secret Novels by Brandon Sanderson” se vrti okoli štirih povsem novih knjig, ki jih je Sanderson spisal na skrivaj sredi pandemije. Posebnost teh novel je dejstvo, da se Brandonu ni bilo treba ukvarjati z založniki in se podrejati njihovim željam in tako je lahko spisal, kar mu je srce poželelo. Kljub temu pa je ta nova dela vpletel v svoje Cosmere vesolje, ki v sebi drži tudi knjige in zgodbe serije Mistborn in Stormlight Archive, zaradi česar bodo oboževalcem še bolj privlačna.
Kampanja je na Kickstarterju za svojo uresničitev zahtevala slabega milijon zelencev, saj naj bi bil ta denar potreben za tiskanje, lekturo in podobne zadeve, ki jih zahteva vsaka kvalitetna knjiga. Sanderson je poskušal s to kampanjo tudi zaobiti založnike in svojim bralcem dostaviti obsežno čtivo po znižani ceni. Skladno s tem vsebuje kampanja dokaj skromne cilje: za štiri knjige v elektronski izvedbi boste odšteli 40 $, za 160 dolarjev pa boste vse štiri prejeli v kvalitetni fizični izvedbi s trdnimi platnicami.
Odziv skupnosti je bil naravnost masiven in zahtevani milijon je bil dosežen v samo dobre pol ure, pritok svežega denarja pa se kar ni hotel ustaviti. Naval je bil celo tako velik, da je projekt podrl rekord Kickstarterja, ki ga je leta 2015 postavil Pebble Time – ta je takrat na koncu zbral dobrih 20 milijonov dolarjev. Sanderson je ta rekord podrl v pičlih nekaj dneh in trenutno se je v kampanjo steklo dobrih 25 milijonov dolarjev, do konca pa je še 19 dni.
Vse štiri knjige bodo izšle v letu 2023 in sicer v razmaku nekaj mesecev.
Praktično vsak dan slišimo o novem založniku ali razvijalcu, ki zaradi trenutne vojne v Evropi zaustavlja prodajo svojih izdelkov znotraj Rusije.
V preteklih tednih je tako iz ruskega trga izginila ponudba digitalnega servisa GOG in vse igre poljskega razvijalca CD Projekt RED, temu zgledu pa je nato sledil tudi založnik EA. Pred kratkim je svoje storitve umaknil tudi Microsoft, Sony pa je zaustavil prodajo dirkačine Gran Turismo 7.
K temu seznamu zdaj lahko dodamo tudi razvijalca in založnika Activision Blizzarda, ki je preko javnega pisma svojim zaposlenim naznanil svojo podporo Ukrajini in da zaradi konflikta preprosto ne morejo več podpirati prodaje svojih izdelkov znotraj Rusije. Sicer ni jasno, ali bodo preko tega izločili tudi prodajo fizičnih škatel z igrami, je pa založnik jasno zapisal, da bodo Ukrajini namenili tudi humanitarno pomoč in v te namene so do sedaj zbrali 300.000 dolarjev, prispevki pa se bodo naslednji teden samo še zvišali.
Epic is stopping commerce with Russia in our games in response to its invasion of Ukraine. We’re not blocking access for the same reason other communication tools remain online: the free world should keep all lines of dialogue open.
Malce kasneje se je oglasil tudi Epic Games, ki se je prav tako odločil zaustaviti prodajo svojih iger preko svoje trgovine Epic Games. Rusom je tako zdaj onemogočen nakup novih naslovov, a storitev bo pri njih še vedno delovala, saj želijo v svobodnem svetu pustiti vse poti komunikacije odprte.
Tako od večjih založnikov zaenkrat ostaja tih samo Valve, ki se še ni izjasnil glede svojih pogledov na trenutno vojno in če morda sankcije prihajajo tudi v trgovino Steam.
Elden Ring je izšel konec februarja, a igra je že pred tem vladala vrhu Steamovih prodajnih lestvic. Visoke ocene kritikov in renome razvijalca FromSoftware so prodajo dvignile v višave in igra je ob dnevu izida nabrala kar trikrat več igralcev kot pa Dark Souls 3. Istočasno število igralcev se je zaustavilo pri številki 850k, kar je presneto zavidljiv dosežek, glede na to, da govorimo o praktično povsem enoigralski izkušnji.
Uspeh je verjetno presenetil tudi samega založnika Bandai Namcota, ki je v prvem mesecu načrtoval nekje 3 milijone prodanih kopij, a nekateri zdaj predvidevajo, da je Elden Ring morda prešel v roke 10 milijone srečnih igralcev.
A še bolj presenečajo igralne številke. Elden Ring namreč ni lahka igra, tako da bi nekako pričakovali, da bi igralci počasi začeli zapuščati igro, a zgodilo se je ravno nasprotno. Število igralcev ostaja bolj ali manj v ravni črti, pretekli konec tedna pa se je številka celo dvignila na rekordno raven 950k igralcev in trenutno se po številu igralcev nahaja na drugem mestu in zaostaja samo za Lost Arkom, ki pa je brezplačni MMO, medtem ko Elden Ring stane polnih 60 €.
Seveda so to vse neuradne številke, ki jih sporoča spletna stran SteamDB, a vseeno je to dober pokazatelj, da je bila igra ena gromozanska uspešnica, ki je upravičila svoja pričakovanja.
Razvijalec FromSoftware igralce brez večjega napora popelje v veličastni svet Dežel tam vmes, ki je poln zahtevnih nasprotnikov, skritih temnic ter zakladov in zgodb, ki postopoma razodevajo zgodovino Elden Ringa. To je, brez dvoma, največji FromSoftwarov projekt do zdaj, ki izpade kot koktejl vsega dobrega iz prejšnjih iger.
Razvojna ekipa: FromSoftware Založnik: Bandai Namco Platforme: PS5, PS4, XSX, XO, PC Nakup:EIGRE.si Datum izida: 25. februar 2022 Cena: 56,34 €
Zvrst: RPG v odprtem svetu
VIDEO RECENZIJA
Elden Ring je neusmiljena RPG igra odprtega tipa, ki se dogaja v Lands in Between, v svetu temačne fantazije. Igralec se preizkusi v vlogi potomca umazancev, ki se tu imenujejo Tarnished, ta pa pripada skupini herojev, ki so bili pregnani iz dežel. Delčki uničenega Elden Ringa so bili raztrošeni med potomce kraljice Marike, in tvoj cilj je soočiti se s heroji prejšnjega sveta ter postati novi Elden Lord in ponovno obuditi Zlati red.
Ko zaženeš igro prvič, te ta pozdravi z do sedaj najbolj dovršenimi možnosti izbire lika v franšizi Souls iger. Na izbiro imaš 10 različnih tipov, od bojevnika z gromozanskimi meči do vernega preroka, vsak izmed njih pa nudi temelj za razvoj različnih tipov igranja. Tako da odločitev, ali boš za preigravanje uporabljal čarovnije ali pa speštal sovražnike z velikim kladivom, leži čisto na igralcu. Tvojemu liku lahko poleg izbire tipa spremeniš tudi obrazne poteze, barvo kože ter ga olepšaš tudi s tetovažami, čeprav se vseeno zavedaš, da boš večino časa itak imel na glavi čelado in svoje kreacije res ne boš videl prav pogosto.
Nekatere lokacije vas bodo preprosto pustile odprtih ust.
Igranje se začne tako, kot so se začele prejšnje igre razvijalca FromSoftware. Igra te postavi v veliko areno brez kakršnega koli načina zdravljenja in le kančkom življenja, kjer nate preži gromozanski šef, ki te pospravi kot za šalo. In potem se zbudiš. Dobesedno. V Deželah tam vmes, kjer opraviš začetno misijo, kjer ti razložijo osnove igre, potem pa se v svet podaš sam. Sicer je res, da igra zelo dobro pokaže osnove, kako se denimo pozdraviti ali udariti z mečem, vendar tako za izkušene igralce, kot tudi novince priporočam še ogled videov YouTuberja Iron Pineappla, ki razloži še nekatere skrite mehanike, ki jih igra sploh ne omeni. Vendar brez skrbi, tudi z ogledom tega videa igralec ne bo izvedel nič pomembnega o zgodbi ali pa si tako uničil izkušnjo samostojnega preigravanja. Ko opraviš z začetno temnico, se odpre svet in končno prvič uzreš Erdtree, glavno drevo, ki je neposredno povezano z Elden Ringom.
Sprva je bil svet Dežel tam vmes, ko sem se podal na pot, velik ter zastrašujoč, saj je toliko zadev, ki jih igralec lahko razišče, igra pa ti ne da jasne poti, kam se je treba podati, kar pomeni, da se moraš znajti sam. Med preigravanjem kmalu odkriješ delčke zemljevidov, ki ti pomagajo pri raziskovanju, svet pa je prav tako napolnjen z točkami, kjer se lahko popolnoma pozdraviš ter urediš potrebne zadevice za nadaljnjo pot. Te točke z imenom Grace delujejo na isti koncept kot kresi v prejšnjih Dark Soulsih, vendar lahko do teh točk, ko jih odkriješ, dostopaš kar s hitrim teleportiranjem iz zemljevida, kjerkoli že si. Igra opravi fantastično delo z navigacijo, saj te ne sili nikamor, vendar počasi namiguje na smer, kamor se mora igralec odpraviti, da opravi svojo poslanstvo. To je več kot očitno tudi v zgodbi, saj se vmesne sekvence pojavljajo postopoma, kar položi temelj za glavni koncept zgodbe, ne odgovori pa na vprašanja, ki se morda mudijo igralcu po glavi, saj bo moral te odgovore najti sam. Ti odgovori se lahko skrivajo v zapuščenih vasicah ali gradovih, slikah ali pa največkrat kar v opisih predmetov. FromSoftware je pozorno premislil postavitve vseh malenkosti, tako da se čuti, kot da je svet med seboj povezan in napolnjen z osebnostjo in temačnim stilom.
Med raziskovanjem sveta boste srečali tudi veliko oseb in nekatere od njih bodo za vas imele kakšno zanimivo nalogo.
Elden Ring je od vseh FromSoftwarovih iger najlepši do sedaj, sploh kar se tiče estetike, neverjetnih vizualnih podob (čarovnije so le vrh tega) in umetniške smeri. V primerjavi z Dark Souls franšizo je paleta barv v Elden Ringu bolj obširna, vključuje pa tudi toplejše in svetlejše tone, kar se najbolj pozna v ciklu noči in dneva ter vremenskih razmerah. Iz neba lahko denimo padajo zlati listi iz Erdtreeja, v tistem časovnem obdobju pa bo igralec za vsako pokončano pošast dobil več run, ki se jih uporablja za nadgrajevanje lika.
Kontrast te barvne palete pa je precej kmalu očiten, ko se odpraviš na pot izven zelenih hribov, saj te tam čakajo pokrajine, ki izvirajo direktno iz Lovecraftove grozljive fantazije, kar popiha na dušo vsakemu oboževalcu Bloodborna. Vendar to še ni vse – kaj kmalu se zaveš, da sovražniki in prebivalci Dežel tam vmes lahko rušijo podrtine in zažigajo drevesa. Prvič, ko sem sredi temačnega gozda odkril gromozanske medvede, sem mislil, da bom varen, če se skrijem za drevo. No, medved je podrl drevo, jaz pa sem poletel v drugo drevo in spet se je začela tista klasična zgodba, ko greš nazaj iskat rune. Čeprav so nekateri kritizirali samo optimizacijo igre, moram reči, da Elden Ring na Playstation 5 teče kot po maslu – igra se nalaga zelo hitro (v povprečju 6 sekund), prav tako pa nudi možnost, da prioritizira zmogljivost namesto grafike. Vseeno pa na PC-ju ne moremo spregledati probleme z optimizacijo, saj se igra zna zatikati med prehodi regij ogromnega sveta. To sicer moti, a po drugi strani se je treba zavedati, da med igranjem ne zmoti prav noben nalagalen zaslon, kar pa zahteva svojo ceno.
Mapa se razkriva postopoma, tako da se vam na začetku sploh ne sanja o širnosti sveta.
FromSoftware ni razočaral niti z izbiro občasno nelagodne, vendar veličastne glasbe, ki te takoj potegne v vsakega izmed raziskanih področij, bojev in dogodkov. Najbolj očitno je to seveda med spopadi s šefi (katerih je nenormalno veliko), saj glasba poskrbi za res veličasten ples z impozantnimi in zastrašujočimi nasprotniki in kdo bo koga prej pokončal in se mu poklonil za to izkušnjo. Vsa glasba, ki je vključena v Elden Ring, šteje 67 skladb, tako da nekega ponavljanja med igranjem ne boste uslišali.
Težava, ki se pojavi pri igrah odprtega sveta, je ta, da so zelo zahtevne za samo gradnjo, saj igralec ne sme dobiti občutka, da dela eno in isto zadevo skoraj čez celo igro – dizajn na način kopiraj/prilepi. Elden Ring je pristopil k tem malce drugače, saj je na trenutke opustošeni svet napolnjen s temnicami pod zemljo in sovražniki, na katere lahko naletiš le ob določen urah dneva. Tu ni nalog, kot so “pojdi iskat to in to ali pospremi tega sem in tja”; namesto tega so v Deželah tam vmes strateško postavljene skrivnosti in liki, ki jih spoznaš. V nekaterih primerih moraš na lokacijah tudi tleskniti s prsti in pred tabo se pojavi volčji človek, ki je prej sedel na vrhu cerkvice. Veliko je za videti in še več za ponesreči preskočiti ali enostavno ne najti, zato se bo vsako preigravanje občutilo drugačno, saj se nekatere zgodbe likov, ki jih spoznaš na poti, iztečejo drugače glede na tvoje odločitve.
Šefi so spet tukaj in tokrat še bolj spektakularni kot prej.
Raziskovanje Dežel tam vmes ni nikoli dolgočasno ali naporno, saj lahko delaš, kar se ti zaljubi, motivacija izvira iz igralca samega in želje po odkrivanju božjih sekir in kladiv in velikih mečev in bičev in… V glavnem noro veliko stvari. Cel svet je sestavljen iz različnih frakcij in pošasti, ki pripovedujejo svojo zgodbo, medtem ko se ti občasno počutiš le kot turist s fotoaparatom na safariju.
In še glavna mehanika, bojevanje, ki je najbolj vplivala na zaključno oceno. Najbolje se jo opiše z eno besedo – odlično. Bojevanje v Elden Ringu se v primerjavi s prejšnjimi verzijami čuti sveže, vendar ravno tako brutalno. Ta igra ne nagrajuje pohlepa in pritiskanje lahkih napadov za nabijanje škode, temveč nagrajuje potrpežljivost in učenje gibov. Nove mehanike, kot so prikriti napadi, izdelava uporabnih zadev za bojevanje, prebijanje ščitov, skakanje in klicanje duhov, poskrbijo za dinamičen pristop k bojevanju in nudijo igralcu izbiro, kako bo opravil s to izvenzemeljsko pošastjo – ali se bo vanjo pognal s konjem ali se bo pritihotapil za njo in jo vrgel s pečine. Skakanje pa poleg tega, da poglobi bojevanje, omogoča večjo mero vertikalnosti in tudi boljši občutek med raziskovanjem. Praise the jumping, resno.
Odprti svet ponuja polno skrivnosti in včasih boste naleteli tudi na kakšnega šefa v obliki zmaja. Takrat se bo treba zadeve lotiti kar na konjskem hrbtu.
Vsi ti novi elementi so bili dodani z namenom, da se bo igra občutila bolj intuitivna za nove igralce “Soulseborne” iger, vendar bistvo bojevanja ostaja zahtevno, saj je Elden Ring narejen tako, da kaznuje skoraj vsako napako, ki jo stori igralec. Režiser Hidetaka Miyazaki je, ko so ga vprašali, zakaj je igra tako zahtevna, odgovoril: “Vsi se soočamo s problemi v vsakdanjem življenju. Najbolj si zadovoljen, ko najdeš odgovore, vendar v življenju se ne zgodi velikokrat, da bi nekdo bil pripravljen ti dati te odgovore prostovoljno.”
Elden Ring vključuje tudi večigralsko komponento, kar pomeni, da če vam spopad s šefom res ne gre in ne gre, lahko pokličeš enega ali dva prijatelja, ki ti pomagata uničiti tistega res zahtevnega nasprotnika. Ena izmed dobrodošlih mehanik je tudi tvoj podkovani konj Torrent, s katerim lahko jezdiš skozi pokrajine, ki si jih že raziskal ali pa se odpraviš na še nezačrtano pot.
Po tako dobrem mesecu izdaj iger, ki so bile kovane v sam vrh uspešnic, sem mislil, da me Elden Ring ne bo tako presunil, kot me je. Po okoli 50-ih preigranih urah je še vedno nisem končal in čaka me še za vsaj enkrat toliko ur igranja, če res hočem raziskati vsak kotiček Dežel tam vmes. Igro toplo priporočam vsakemu, ki ne izgubi živcev takoj ob prvi smrti in ima rad, da so igre neizprosne, saj te z vsakim dosežkom bolj povlečejo v svet temačnih zablod in izgubljenih kraljestev.
Menedžerskih simulacij nam sicer ne manjka, a ne pomnimo, da bi se kdo spustil v raziskovanje vseh skrivnosti in trikov upravljanja mačje kavarne. Ravno to poslanstvo si je izdal nedavno napovedani Cat Cafe Manager, ta pa je skladno z napovedjo prejel tudi prvi igralni napovednik.
Razvijalec Roost Games nas bo poslal v vasico Caterwaul Village, tam pa bomo morali obuditi družinsko tradicijo in zopet vzpostaviti mačjo kavarno in v njo privabiti stranke, ki se ne bi radi samo pogreli ob dobri kavi, ampak bi hkrati za ušesom počohljali kakšnega kosmatičnka.
Mačk za naš novi posel ne bo manjkalo, a za uspeh kavarne to ne bo dovolj. Za njih bo treba tudi skrbeti in poleg hranjenja bomo vsake morali počistiti kakšno mlakužo urina ali pa sprazniti WC. Ko se ne bomo ukvarjali s kosmatinčki, bomo probali očarati lokalne prebivalce, opremljali bomo samo kavarno s tapetami in novimi sobami in poskušali zaslužiti dovolj cvenka za nakup novih štirinožcev.
Same mačke bomo lahko tudi stopnjevali in jim s tem izboljševali lastnosti, sprehodili pa se bomo lahko tudi gozd in se tam spogledali s skrivnostnim oltarjem.
Cat Cafe Manager je videti dokaj zanimivo in zna biti še posebej privlačen vsem mačjeljubcem. Ti bodo igro lahko zagnali od 14. aprila dalje, na Steamu pa si igro lahko dodate pod seznam želja.
Sankcije proti Rusiji se nadaljujejo in prihajajo tudi iz sveta igričarstva in tehnologije. Potem, ko se je založnik in razvijalec CD Projekt RED odločil prekiniti obratovanje svojega digitalnega servisa GOG znotraj Rusije in Belorusije, se je od večjih založnikov zganil tudi Microsoft.
Ta je tako včeraj preko svojega blog prispevka napovedal ukinitev prodaje in servisov znotraj teritorija Rusije, saj je zgrožen nad vojno, ki se trenutno odvija znotraj Ukrajine. Tako Rusi ne bodo mogli več kupovati novih kopij njihovih programskih orodij, kot je to denimo Office, onemogočeno pa bo tudi uživanje v igrah in pretočnem servisu Game Pass.
Microsoft je tudi zapisal, da so od začetka vojne ogromno naredili na kibernetski varnosti znotraj Ukrajine in preprečili nekaj večjih digitalnih napadov, ki naj bi jih sprožili Rusi. Preprečili naj bi več kot 20 takšnih napadov na različne sektorje Ukrajine, zanimive pa so ostre besede Microsofta, ki je zapisal, da Rusija s tem krši ženevsko konvekcijo, saj sproža napade proti civilistom.
Na aktualno vojno se je odzval tudi Microsoftov tekmec Sony, čeprav v malce manjši meri in bolj potiho. Tako je bil včeraj onemogočen nakup nove igre Gran Turismo 7, a Sony te svoje odločitve ni še jasno priznal. Poročila pravijo, da naj bi bilo v Rusiji tudi moteno delovanje pri nakupu Nintendovih iger, a tudi Nintendo se še ni izjasnil glede svojega trenutnega stališča glede sankcij na Rusijo.
Čedalje več založnikov se tako odloča umikati izdelke znotraj Rusije. Poročali smo že o založniku EA-ju, ki je iz iger FIFA 22 in NHL 22 umaknil ruske in beloruske reprezentance in klube, zdaj pa je tudi zaustavil prodajo svojih iger znotraj teh teritorijev.
Igra Grim Dawn ni tako prepoznavno ime kot denimo Diablo ali pa Path of Exile, a oboževalci akcijskih RPG-jev jo čislajo za enega od najboljših predstavnikov tega žanra. Za razvojem je stal Crate Entertainment, od njihove prve igre pa je zdaj minilo že 6 let in njihovi oboževalci so nestrpno pričakovali naslednji projekt, za katerega je veliko ljudi upalo, da bo nadaljevanje Grim Dawna.
A ušteli so se, saj bo šel razvijalec s svojo novo igro v povsem drugo smer. Tako so pred kratkim uradno najavili igro Farthest Frontier, ki bo realnočasovna strategija, ta pa bo precej spominjala na Ubisoftovo serijo iger The Settlers.
V Farthest Frontier se bo vse vrtelo okoli zagona uspešne kolonije, tako da se bo po prvi postavljeni hiši treba podati v boj za surovinami. Hrano bomo pridobivali preko lova ali pa ribarjenja, pridno pa bo treba skrbeti tudi poljedelstvo. Vse pa ne bomo vlagali samo v ekonomijo, saj nas znajo redno napasti sovražna plemena in naša uboga vasica se lahko tako hitro znajde sredi uničujočega požara.
Prvi igralni posnetek bojevanja sicer ne prikaže, a grafika je lepa, animacije spodobne in to zna biti nova poslastica za vse privržence strategij, ki se jim ne da več preigravati iger tipa Age of Empires.
Crate Entertainment je globoko v razvoju, a pred ciljno črto bodo igro ponudili v sistem Zgodnjega dostopa, to pa se bo zgodilo enkrat letos. Igra naj bi nato v Zgodnjem dostopu preživela med 4 in 8 mesecev, nato pa nas čaka polni izid.
Steam stran že stoji, tam pa si igro lahko dodate pod seznam želja.
Serija in igre The Witcher pri nas niso priljubljene samo zaradi njihove sorazmerne kvalitete, ampak tudi na račun okolice, ki spominja tudi na naše, slovenske vasice. To ni naključje, saj avtor knjig Andrzej Sapkowski prihaja iz Poljske, igra The Witcher 3: Wild Hunt pa je tudi nastala pod poljsko razvojno ekipo CD Projekt RED.
Tudi Netflixova serija se tem koreninam ni izneverila, je pa res, da so ustvarjalci nenehno selili lokacije snemanja po celi Evropi. Prva sezona je bila tako večinoma posneta na Poljskem in Madžarskem, druga pa je večino svojega časa preživela v Združenem kraljestvu, a to je šlo predvsem na račun koronavirusa, ki je seljenje med državami nekako omogočil.
Prihajajoča tretja sezona pa naj bi se preselila tudi v naše konce. Vsaj tako poroča spletna stran Redenian Intelligence, ki pravi, da bodo producenti za snemanje najprej skočili v Italijo, nato pa se bodo preselili tudi v Slovenijo in kasneje še Hrvaško. Točne lokacije še niso znane, snemanje pa naj bi se začelo nekje proti koncu marca.
Hrvaška je sicer redna lokacija snemanj bolj fantazijsko obarvanih naslovov, saj producenti naravnost obožujejo Dubrovnik in HBO je ravno tam posnel veliko kadrov serije Igra prestolov. Slovenija po drugi strani, kljub svoji čudovitosti, ni tako popularna, a Hollywood je tudi pri nas že posnel nekaj produkcij. Pri nas so tako denimo snemali fantazijsko zgodbo Zgodbe iz Narnije, nekaj kadrov serije The Wheel of Time pa je bilo posnetih v Rakovem Škocjanu in ob Soči. Zdaj se bo k tem imenom pridružil tudi The Witcher in če bo kdo pameten, bo zadevo kasneje izkoristil tudi za turistične namene.
Pretočni servis Netflix se od sorodnih ponudb razlikuje tudi po temu, da na njihovi platformi ni možno samo spremljanje filmov in serij, ampak da se lahko poigramo tudi s čim bolj interaktivnim. S takšno zabavo so začeli že leta nazaj, ko so v 2018 na trg poslali interaktivni film Black Mirror: Bandersnatch, pri katerem smo lahko sprejemali različne odločitve, to pa je nato vplivalo na razvoj filma.
Trivia Quest je naslednji korak tosortne zabave, saj gre za zadevo, ki zna pozabavati celo družino ali pa skupino prijateljev, ki si med gledanjem kakšne serije želi malce drugačne izkušnje. Trivia Quest je tako v bistvu dokaj preprost kviz, v katerem bomo z daljincem izbirali odgovore med A in D ter si tako prislužili točke in odklepali zgodbo.
Trivia Quest bo namreč vseboval tudi neko okvirno štorijo, ki se bo vrtela okoli Willyja, ta pa bo poskušal rešiti prebivalce Trivia Landa izpod rok zlobnega Evil Rockyja, ki si želi nakopati vse znanje sveta.
Vprašanja se bodo nanašala na filmski, zgodovinski, geografski, športni in igričarski svet, zadaj pa bomo gledali unikatne animacije, ki se bodo napajale iz Netflixovih lastnih licenc, kot je denimo serija Stranger Things.
Čaka nas 30 epizod, vsaka od njih pa bo vsebovala 24 vprašanj, ki bodo nadaljnje razdeljena na lahka in težja vprašanja.
Zabava se bo začela 1. aprila, nato pa bomo skozi cel mesec prejeli eno novo epizodo. Trivia Quest bomo lahko igrali na brskalniku, telefonih, tablicah in tudi televizorjih.
Hollywood nam bo poleti dostavil eno pošteno akcijado, kjer nam ne bo treba preveč razmišljati in se bomo lahko samo prepustili bombastičnim učinkom na filmskem platnu. Prihajajoči film sliši na ime Bullet Train, zgodba pa bo na hitri japonski vlak postavila skupino vrhunski morilcev, ki bodo nato drug drugemu poskušali izmakniti življenje.
V glavni vlogi bo nastopal Brad Pitt, film pa nastaja pod režiserskimi rokami Davida Leitcha, ki se je podpisal pod filme kot so Deadpool 2 in nazadnje Nobody. Leitch si je oblikoval že nekakšen svoj stil snemanja, ki v nekaterih pogledih malce spomni na Tarantina in Bullet Train vas zna v napovedniku spomniti na filme Ubila bom Billa.
Čaka nas kar nekaj pretepaških sekvenc, v katerih ne bodo pele samo pesti, ampak tudi kovčki in katane. Pitt je te dni že malce star, a očitno se še vedno zna dobro premikati, seveda pa bo vse skupaj pospremljeno z veliko CGI učinki. Vsaj enkrat bomo med gledanjem pretepaških sekvenc pogledali tudi izven vlaka, film pa je v bistvu adaptacija knjige Maria Beetle, ki jo je spisal Kōtarō Isaka.
Bullet Train se bo predvajal samo v kinih, tam pa ga bomo gledali on 15. julija dalje.
Pathfinder: Wrath of the Righteous velja za eno najboljših RPG izkušenj lanskega leta, ruski razvijalec Owlcat Games pa je včeraj nenadoma izdal prvi DLC The Inevitable Excess. S tem je malce presenetil igralce, saj je DLC izšel prej kot predvideno, pospremila pa ga je tudi ogromna posodobitev, ki je popravila cel kup hroščev.
Razširitev je namenjena samo likom, ki so vsaj stopnje 20, preseli pa nas v ločeno dimenzijo Axis, ta pa se nahaja znotraj gromozanske ure. Inevitable Excess se ukvarja z zadevami, ki jih sicer ne najdemo sredi srednjeveške pokrajine Golarion, zato se boste igralci sprehajali skozi veliko bolj bizarne in nenavadne okolice ter se spoprijemali z bitji, ki jih prej še niste srečali. Svet Golariona se je namreč zaradi vsega tega začel razpadati in na vas je, da odkrijete glavnega zlikovca in se tega na koncu tudi odkrižate.
Na žalost pa se zdi, da DLC med igralci ni bil ravno dobro sprejet. Na Steamu se dodatka drži ocena Mostly Negative, igralci pa se pritožujejo, da ima zadeva bolj malo dejanske vsebine, saj v glavnem rešujemo slabo zamišljene uganke, medtem ko kakšnega bojevanja ali pa razvoja likov ni na spregled.
Inevitable Excess zase zahteva 12,99 €, vključen pa je tudi v paket sezonske prepustnice.
Vojna v Ukrajini se nadaljuje, s tem pa tudi sankcije, ki na Rusijo dežujejo iz vseh smeri. Tudi igričarski svet na obstreljevanje Kijeva ni ostal gluh in veliko razvijalcev in založnikov je poslalo cel kup denarja dobrodelnim organizacijam za podporo Ukrajincev, EA pa je včeraj najavil, da bo iz svojih iger začel odstranjevati ruske reprezentance.
Tako bo iz popularne nogometne igre FIFA 22 odstranjena ruska reprezentanca in ruski klubi, EA pa je na Twitterju zapisal, da stojijo z Ukrajino in pozivajo k miru in koncu vojne. Odstranitev te vsebine se bo zgodila tudi v mobilni igri FIFA Mobile in tudi v naslovu FIFA Online. EA je tako sledil zgledu iz resničnega življenja, saj je sta tako FIFA kot tudi UEFA prepovedali igranje Rusije na vseh večjih tekmovanjih, prav tako pa je igranje finala Lige prvakov bilo premaknjeno iz Saint Petersburga.
EA bo ruske zastave odstranil tudi iz igre NHL 22, tem pa se bo pridružila tudi beloruska reprezentanca. Tudi tu sledijo odločitvi organizacije IIHF, ki je pred tem ruskim in beloruskim klubom in reprezentancam prepovedala sodelovanje na mednarodnih tekmovanjih, odstranitev iz igre pa bo tule trajala malce dlje in bo narejena v prihajajočih tednih.
You are definitely aware of what is happening in Ukraine right now. Russia declare war not for Ukraine but for all civilized world. If you support human values, you should live the Russian market! pic.twitter.com/tnQr13BsSv
Ukrajinski minister Mykhailo Fedorov pa je včeraj v odprtem pismu naslovil tudi Sony in Microsoft in ju prosil, da prekineta delovanje storitev PlayStation in Xbox platform znotraj ruskega in beloruskega teritorija. Podjetji se na njihovo zahtevo še nista odzvali, bi pa bilo morda bolj smiselno pozivanje prekinitve delovanja Steama in drugih podobnih platform. Rusija je namreč primarno PC trg, kjer je veliko piratstva, a brezplačne igre tipa Dota 2, CS: GO in League of Legends vsebujejo ogromno igralcev, ki bi jih nedelovanje storitev zagotovo bolel. Sicer bi zaradi tega trpeli nedolžni državljani, a Ukrajina upa, da bi to naredilo dodatek pritisk na rusko vlado, ki bi zaradi tega prekinila napade.
Novejši Resident Evil naslovi, ustvarjeni v pogonu RE Engine, so že zdaj čudovite in groteskne grozljivke, ki pa bodo letos postale še lepše. Založnik Capcom je namreč napovedal, da bodo igre Resident Evil 7, Resident Evil 2 Remake in Resident Evil 3 Remake vse po vrsti dobile tehnične izboljšave, ki so primarno namenjene konzolam PlayStation 5 in Xbox Series X, ti priboljški pa bodo svojo pot našli tudi na PC.
Resident Evil 2, 3, and 7 are coming to PlayStation 5 and Xbox Series X|S with visual enhancements later this year! 🌿
Those who currently own these games on PlayStation 4 and Xbox One will be eligible for a digital upgrade at no additional cost. pic.twitter.com/MNPZcZBl7i
Najbolj pomembna zadeva pri tej nadgradnji bo zagotovo prenovljena ray tracing osvetljava, zaradi česar bodo odsevi in sence bolj realistični, kar zna ogromno pridodati k atmosferi. Na konzolah se bomo lahko veselili tudi višjih sličic na sekundo, hitrejšega nalaganja stopenj in 3D zvoka, nadgradnja pa bo tako za konzolaše, kot tudi računalničarje, povsem brezplačna.
Izid je zapovedan za enkrat v letošnjem letu, ki zna biti zopet polno dobrot iz tega grozljivega sveta. Capcom naj bi še letos napovedal predelavo igre Resident Evil 4, morda pa nas čaka tudi kakšen DLC za zadnji naslov Village. Ta ray tracing že vsebuje, tako da zanj takšna nadgradnja ni potrebna, bi pa nam zagotovo prišlo prav nekaj nove štorijalne vsebine.
Če si želite že zdaj nekaj igranja, potem se splača pokukati v smer Resident Evila 4, ki je nedavno prejel svojo tehnično nadgradnjo iz strani skupnosti, ki popolnoma prenovi vse teksture znotraj igre.
Nemški razvijalec Piranha Bytes je po petih letih vendarle izvrgel nadaljevanje postapokaliptičnega RPG-ja Elexa, ki smo ga sprva igrali leta 2017. Elex 2 je štorijalno neposredno nadaljevanje prvega dela in zopet bomo nastopali v vlogi Jaxa, ki se mora v svetu Magalana spopasti z novo nevarnostjo, ki je prispela iz neznanega črnega kotička vesolja.
Žal pa se zdi, da Elex 2 ob svojem izidu ni naletel na topel sprejem. Spletna stran SteamDB, ki spremlja istočasno število igralcev, je na dan izida zabeležila slabih 6k igralcev, med časom pisanja tega članka pa se v igri zabava manj kot 2k igralcev.
Te številke niso vzpodbudne, še posebej če jih postavimo ob bok originalne igre, ki je leta 2017 na dan izida nabrala več kot 20k igralcev.
Razlogov za slabo prodajo ni težko odkriti. Zadeva je pri kritikih požela bolj medle ocene, večje spletne strani tipa IGN in PCGamer pa igro ignorirajo in svojih vtisov sploh niso podale. Prav tako založnik THQ Nordic ni poskrbel za primerno oglaševanje – na Steamovi trgovini praktično ne najdemo nobene oglaševalske pasice, promocija pa je bila na splošno bizarna, saj smo v enem napovedniku spremljali divje pretepanje Jaxa ob spremljavi glasbene skupine Korn, kar nekako ne sovpada s tonom igre.
A verjetno je največji krivec slabe prodaje resnično slaba izbira datuma izida. Igralci se trenutno naravnost potapljajo v kvalitetnih igrah, saj se nekateri zabavajo v Horizon: Forbidden Westu, drugi se še prebijajo skozi Elden Ring, ne smemo pa pozabiti še na Total War: Warhammer 3 in nov dodatek za Destiny 2.
Serija iger Gran Turismo je že stari znanec konzol PlayStation in bi jo lahko nekako označili za Sonyjevega Maria, le da tule skakalne avanture srčkanega vodovodarja zamenjajo najbolj prestižne avtomobilske znamke. Serijo že od začetka nadzoruje razvijalec Polyphony Digital, ta pa se je usedel tudi za razvoj že sedmega dela, ki je uspel ohraniti čar starejših iger in v formulo pripeljati tudi nekaj novosti, ki bodo všeč vsem tistim, ki se s to serijo volaniziranja še nikoli niste spopadli.
Razvojna ekipa: Polyphony Digital Založnik: Sony Platforme: PS4, PS5 Nakup:PlayStation trgovina Datum izida: 4. marec 2022 Cena: 69,99 € – 79,99 €
Zvrst: Simulacija vožnje
VIDEO RECENZIJA
Igra vam že takoj ob prvi vožnji da vedeti, da tole ne bo neko arkadno dirkanje skozi drn in strn, kjer bi se avti odklepali zaradi vsakega uspešnega ovinka, ampak da bo tole pravoverna simulacija vožnje, za katero si je treba vzeti čas. Uvodni del vas tako pošlje v vožnjo oldtimerja in to v posebnem igralnem načinu Music Rally. Gre v bistvu za uvajalno točko, ki jo kasneje lahko preigravamo tudi ločeno, trik pa je uspešna vožnja skozi nadzorne točke ob glasbeni spremljavi in vaš cilj je, da avto prigonite do konca, še preden se skladba zaključi.
Po tem kratkem uvajalnem delu se vam šele odpre pravi del igre, ki vas postavi v stranski vpogled mape, ki je posejana z različnimi stavbami, vsaka od teh pa se odklene postopoma in vam omogoča različne funkcije. Odklepanje zadev je velik del izkušnje Gran Turisma 7, saj je treba vsako stvar prislužiti, to pa boste lahko naredili samo po eni poti in sicer z uspešno vožnjo dirk.
Pod roke ne vzamemo samo superšportnikov, ampak tudi bolj navadne avtomobile.
Čeprav je tole simulacija in je poudarek na mirni vožnji, brez napak, igra ni narejena za samo največje privržence dirkanja, ki pred vsako dirko finomehanično nastavijo vsak centimeter svojega dirkalnega avtomobila. Gran Turismo 7 namreč ponuja širok nabor nastavitev, tako da se za volanom znajde tudi čisti začetnik, ki digitalnega dirkanja ni še nikoli izkusil. Na začetku si lahko izberete tri težavnosti, k tem pa lahko dodate cel kup dodatnih pripomočkov, kot je denimo samodejno zaviranje, držanje ravne linije na cesti, preprečevanje zdrsa v ovinkih in kazanje idealne dirkalne črte med vožnjo.
Začetnikom priporočam, da teh nastavitev ne spreminjate, vsaj dokler se ne navadite na vožnjo. Ko boste imeli v svoje obračanje volana malce več zaupanja, pa lahko počasi začnete odstranjevati pomožne koleščke, dokler ne boste na koncu dirkali povsem brez pomagalnikov in boste skozi ovinke drsali kot pravi profesionalec.
Igra ponuja bogato število nastavitev vsakega centimetra avtomobila.
Trening tule največ pomeni, a tega ne boste dobili samo skozi eno in isto dirkanje, saj vam igra na pot vrže cel kup izzivov. Ti so sestavni del osnovne kampanje, ki se tokrat vrti okoli kuharske knjige, katera vam dostavi 30 različnih nalog. Večina teh se vrti okoli nabiranja določenih skupkov avtov, ki jih lahko zmagate na dirkah, vsake toliko pa je treba opraviti tudi kaj dodatnega. Ena naloga se denimo vrti okoli pridobivanja vozniških licenc, ki od vas zahtevajo zanimivo zastavljene dirkalne izzive. Tu notri najdemo denimo uspešno izpeljan ovinek, ki ga je treba speljati po pravilni liniji. Izzivi niso težki, saj lahko praktično vsakega opravite s samo malce truda in v zameno dobite bronasto medaljo. A za zlato bo treba vložiti kar nekaj strategije in zna se zgoditi, da boste kakšen tak izziv ponavljali tudi 20x, saj šteje dobesedno vsaka stotinka. Vendar pa se preganjanje za tem rezultatom izplača, saj niste samo nagrajeni s posebnim avtomobilom, ampak se dejansko naučite boljše vožnje.
Ko se ne preganjate po dirkaških cestah, boste čas izgubljali znotraj drugih menijev. Kadarkoli lahko denimo obiščete svojo garažo in si tam od bližje ogledate svojega jeklenega konjička ali pa skočite porabiti vavčerje za ruleto, ki vam lahko iztržijo denar, nove dele za vaš avto ali pa čisto svežega štirikolesnika. Nato lahko skočite k mehaniku in na avto namestite cel kup novih in izboljšanih delov ter s tem izboljšate svoje dirkalne nastope. Vse to je izbirno na nižjih težavnostnih stopnjah in tam je za zmago dovolj, da se v dirko podate s kolikor toliko močnim avtom, a za višje težavnosti bo treba malce pokukati pod havbo, saj drugače na dirkališču preprosto ne boste konkurenčni.
Kampanja se vrti okoli izpolnjevanja kuharskih knjig, ki ponujajo različne izzive.
Zanimiv je tudi oddelek za slikanje avtomobila. Tega lahko preko iskalnika preselite na različne konce resničnih lokacij po svetu. Tu notri najdemo tudi Slovenijo in fotkanje sredi Ljubljane in zelene Kranjske gore vam zna pobrati kar nekaj časa, še posebej če se boste igrali s filtri za tisto perfektno sliko.
Vsebine vam na splošno ne bo hitro zmanjkalo. Igra ponuja 34 dirkališč, ki so tudi prezrcaljena in tako na koncu dobimo okoli 90 prog. Večino časa bomo preživeli na asfaltu, a za spremembo formule poskrbijo terenci s katerimi se zapeljemo po blatnih potkah, za te pa je treba vožnjo in sukanje volana malce prilagoditi.
Grafično je Gran Turismo 7 videti odlično, a ne pričakujte resnične, naslednjegeneracijske podobe, saj je bila igra prilagojena tudi za konzole PlayStation 4. Kljub temu je nivo podrobnosti neverjeten in armature avtomobilov so verne odslikave tistih iz resničnega življenja, kar bo za ljubitelje dirkanja pravi raj na zemlji. Dobra je tudi grafična podoba, ki jo dopolnjujejo realistični vremenski učinki in spremljanje dežnih kapelj na vetrobranskem steklu je pravi užitek. Odlična je tudi podpora igralnemu ploščku DualSense, ki s svojimi povratnimi učinki zazna vsako bankino steze in vam po rokah pošlje primerne tresljaje. Predstavitev je tako dobra, da sem se velikokrat po opravljeni dirki zalotil, kako gledam ponovljene posnetke svoje vožnje, česar v drugih tostortnih igrah nisem nikoli počel.
V garaži si lahko svojega priljubljenca ogledamo tudi od bližje.
Gran Turismo 7 sicer ima tudi svoje minuse. Največje graje je zagotovo vreden uporabniški vmesnik, ki je preprosto preveč zmeden in zahteva preveč zamudnega pritiskanja. Dober primer tega je denimo izbiranje trenutno izbranega avta, saj boste za vsako menjavo morali skočiti v svojo garažo, avto zamenjati tam in šele nato lahko skočite v drug meni. Pod minus bi prištel tudi umetno inteligenco nasprotnikov, ki ne postavlja prevelikega izziva. Tudi na višji težavnosti umetnopametni nasprotniki vozijo po ravni črti in se redko prehitevajo, kar je glede na napovedi izboljšav na tem področju rahlo razočaranje.
Gran Turismo 7 se izkaže za čudovito dirkalno izkušnjo, ki vam ne ponuja samo dirkanja, ampak vam da tudi priložnost, da postanete boljši dirkač in da začnete gojiti ljubezen do jeklenih konjičkov. Enoigralska kampanja ponudi res veliko ur vsebine, zabavo pa nato lahko preselite tudi v večigralstvo preko mreže ali pa preko razdeljenega zaslona. Polyphony Digital se je izkazal in dostavil še eno uspešnico, ki bo ljubitelje dirkanja, tako kot predhodniki, zabavala še bogato število let.
Ena najbolj znanih piratskih skupin je nedavno sporočila, da za vedno zapira svoja vrata. Codex je bil ustanovljen leta 2014 in se je takrat kosal z drugimi skupinami tipa Reloaded. Tega tekmeca je hitro presegel in se nato povzpel v najbolj priljubljene piratske skupine, ki so redno lomile zaščito iger, včasih samo minute po njihovem izidu.
Codexov največji dosežek se je zgodil ob igri Middle-earth: Shadow of War, saj so takrat postali tretja skupina, ki je uspešno zaobšla zaščito Denuvo. Od takrat so zlomili vse skupaj 7300 iger ter se nazadnje podpisali za zadnji dodatek igre The Sims 4.
Zdaj se ta piratska skupina poslavlja, svoj odhod pa so sporočili preko zapisa v NFO datoteki. Od svojega poslanstva se ne poslavljajo zaradi kakšne večje policijske racije, kot je to v večini primerov piratskih skupin, ampak preprosto zato, ker v lomljenju zaščite ne vidijo več zabave, prav tako pa pogrešajo pravo konkurenco, zaradi česar je ta skupina sploh nastala.
Razvijalec Valve je razburil veliko svojih strank, ko je iz svoje platforme Steam odstranil vse trgovanje preko kriptovalut, pri vzponu NFT-ja pa je prepovedal vse tosortne projekte. Ljudje so bili jezni, a zdaj se je izkazalo, da je imel Valve precej dobre razloge za svojo nezaupljivost do teh tehnologij.
Lastnik Valva Gabe Newell se je nedavno, verjetno zaradi izdaje prenosnega PC-ja Steam Decka, razgovoril v kopici intervjujev in v enem izmed njih je bil tudi povprašan glede kriptovalut.
Gabe, ki je zdaj dokončal svojo transformacijo v belega Gandalfa, se je razgovoril glede svoje odločitve v letu 2017, ko je Steam odstranil trgovanje s kriptovalutami. Povedal je, da so v tistem letu imeli ogromne probleme z goljufijami pri plačilih. Kar 50 % transakcij je bilo namreč lažnih, motila pa jih je tudi divja nestabilnost valut, saj je bila igra en dan vredna 10 $, drug dan pa je ta številka že narasla na 100 $.
Gabu se mnenje v vseh teh letih ni spremenilo in do kripta in NFT-jev ostaja še vedno nezaupljiv. V NFT-jih sicer vidi potencial, a ta je po njegovem mnenju za zdaj še daleč od legitimne uporabe in veliko ljudi v tej prostoru želi samo ogoljufati svoje stranke in jo nato popihati s svojim nabranim plenom.
Po drugi strani pa je Valve navdušen s prodajo nedavno izdanega Steam Decka. V intervjuju za EDGE Magazine je Gabe povedal, da so bili presenečeni glede prodaje, saj je bila najbolj popularna najdražja različica te naprave. K temu je še dodal, da že razmišljajo o razvoju Steam Decka 2 in da zna biti ta tudi plodno izkoriščen za poganjanje VR naprav, saj jim mobilnost Steam Decka ponudi nove priložnosti v industriji virtualne resničnosti.
Elden Ring se sicer od prejšnjih igrah razvijalca FromSoftware v nekaterih pogledih pošteno razlikuje, saj je tole njihov prvi naslov v odprtem svetu, a sama sredica ostaja ista in se vrti okoli igralnih mehanik iger Dark Souls.
To pomeni brutalno nevaren in neizprosen svet, kjer se nevarnost skriva za vsakim ovinkom in nikjer nisi varen. V skladu s tem si ne morete res privoščiti počitka kjerkoli in kadarkoli, saj igre ni zmožno zapavzirati. Ta funkcija bi nam prišla hudo prav, še posebej sredi kakšnega šefovskega obračuna, ko se preprosto moraš malce odpočiti in zbrati misli, preden se spet spustiš v pretepanje.
Pavziranje pa bi prišlo prav tudi v bolj praktičnem smislu, saj nas kdaj zmotijo dejavniki iz resničnega življenja in takrat moraš preprosto takoj odnehati z igranjem in če si ravno sredi akcije, to pomeni zagotovo smrt.
K sreči so tu na pomoč priskočili modderji in za PC si lahko zdaj prenesete modifikacijo, s preprostim imenom Pause the Game. Namestitev je preprosta, za uporabo pa samo stisnete tipko P in igra se zapavzira, z isto tipko pa nato zopet sprožite akcijo. Zadeva zaenkrat ne podpira igralnih ploščkov, tako boste za uporabo nujno ob strani potrebovali tipkovnico, a avtor modifikacije pravi, da se zna kmalu zgoditi tudi podpora za kontrolerje.
Na žalost zadeva ni idealna, saj modifikacijo lahko uporabljate samo v načinu brez mrežne povezave. Delovanje se namreč zanaša na DLL datoteko, uporaba te pa onemogoči Easy Anti-Cheat zaščito, kar hkrati onemogoči internetno povezovanje.
Glede na nedavno izdani igralni napovednik je Ghostwire: Tokyo sicer videti hudo zanimivo, a vseeno smo ostali po razlagi štorijalnih dogodkov nekam zmedeni. To stvar bo zdaj poskušala razrešiti vizualna novela Ghostwire: Tokyo – Prelude, ki se odvije pol leta pred tistimi dogodki, ki jih bomo videli znotraj igre.
V Preludu bomo spremljali zgodbo detektiva KK-ja, ki je že veteran policijskih poslov in se je znašel pred novo uganko. Raziskati mora namreč primer izginulega prijatelja in KK hitro ugotovi, da se tokrat ne bo soočal samo z nasprotniki iz mesa in krvi, ampak da ga čaka tudi nekaj srhljivega in paranormalnega.
Prelude je razvil drug studio kot pa originalna igra, vizualna novela pa bo sicer prežeta z grozljivostjo in živimi urbanimi legendami, a za razliko od same igre bo atmosfera tokrat bolj sproščena. To gre na račun tega, da tukaj pač ne bomo gledali nekih akcijskih vložkov, prav tako pa v Prelude nevarnost še ni povsem zajela ulice Tokia, tako da bomo gledali v postopni razvoj dogodkov, ki je nato pripeljal do resnične žive more.
Ghostwire: Tokyo – Prelude je zdaj že na voljo za konzoli PlayStation 4 in 5, igranja pa se lahko lotite povsem brezplačno. Lastniki PC-jev boste na svoje kopije morali počakati malce dlje in sicer vse do 8. marca.