Bethesda je svoj lasten zaganjalnik iger predstavila leta 2016 in se je takrat želela izogniti Steamovemu zaračunavanju provizije. Po šestih letih pa so vendarle vrgli puško v koruzo in včeraj je založnik na svojem blogu zapisal, da bo zaganjalnik še to pomlad ugasnjen, vse njihove igre in storitve pa se bodo preselile na Steam.
Ni sicer jasno, ali je pri tej odločitvi imel zraven kaj Microsoft, ki se mu morda ne da, poleg svoje, nadzorovati še dve dodatni digitalni trgovini, a dejstvo je, da so Bethesdinemu zaganjalniku šteti dnevi in zanimivo bo videti, če bo morda šel po podobni poti tudi Battle.net, ki si ga zdaj prav tako lasti Microsoft.
Got questions about #Fallout76 and our plans to sunset the Bethesda Launcher?
K sreči boste lahko vse svoje kupljene igre iz Bethesdinega zaganjalnika prenesli tudi na Steam. Tja boste lahko preselili tudi svoj seznam prijateljev in celo shranjene položaje iz iger, kjer je izjema zaradi nekega razloga Wolfenstein: Youngblood. Veliko tega procesa bo samodejnega, a nekaj datotek boste primorani preseliti tudi ročno.
Čeprav zaganjalnik ne bo več obstajal, pa boste še vedno potrebovali svoje Bethesda.net račune, tam kjer so ti do sedaj bili pač potrebni. Sem noter lahko denimo prištejemo igri The Elder Scrolls Online in Fallout 76, zanimivo pa bo videti, če bo registracija za te račune potrebna tudi v prihajajočih Bethesdinih igrah.
Migracija računov in storitev se bo začela na začetku aprila, zaganjalnik pa bo nehal obratovati maja letos.
Razvijalec Piranha Bytes je po petih letih tik pred tem, da na police trgovin pošlje nadaljevanje igre ELEX. Ta je leta 2017 naletela na dokaj mlačen sprejem, a skozi leta si je igra nabrala kar nekaj privržencev, Piranha Bytes pa je na račun svojih Gothic iger še vedno eden od najbolj popularnih razvijalcev znotraj Stare celine.
Včeraj smo dobili nov napovednik, ki malce bolje predstavi vse nove nevarnosti sveta Magalan. Glavno vlogo bo zopet nosil Jax, ki je zaradi nekega razloga tudi tokrat izgubil vse nabrano bogastvo in izkušnje iz predhodnika, tako da bo svoje novo potovanje začel brez opreme, z bukovo palico za orožje.
No, tokrat nas vsaj ni zadela amnezija, kar je bil prijem, ki se ga je Piranha Bytes zelo rada posluževala. Jax se bo moral zopet iztrenirati, saj svetu preti nova nevarnost, ki je prišla iz neba, Magalan pa na njo niti približno ni pripravljen, saj so različne frakcije zopet tukaj in med sabo so skregane bolj kot pa kadarkoli prej.
Glede na napovednik bo ELEX 2 obdržal vse prijeme predhodnika in bo te samo nadgradil. Bojevanje s hladnimi orožji je videti malce izboljšano, prav tako streljanje z lokom in plazmatskimi puškami. Po novem bo Jax lahko uporabil tudi nekaj priročne magije, morda največja nadgradnja pa se tiče izboljšanega raketnega nahrbtnika, ki ga bomo lahko izpopolnjevali in če se bomo na začetku lahko v zrak dvignili samo za nekaj sekund, bomo lahko kasneje švigali po zraku kot Super-Man.
Zanimivo je tudi to, da napovednik omeni različne kompanjone, ki se nam bodo lahko pridružili na delu naše avanture. Glede na specifično izbrane besede zna to pomeniti, da morda ob sebi ne bomo imeli ves čas enega spremljevalca, kot je bilo to v predhodniku, ampak bo to povsem samostojna avantura.
Vse skupaj je videti hudo zanimivo in če ste privrženec tega nemškega razvijalca, potem razočarani skoraj zagotovo ne boste. ELEX 2se bo v trgovinah pojavil že 1. marca, na Steamu pa se prodaja po znižani ceni 44,99 €.
Franšiza Call of Duty bo kmalu praznovala svojo 20. obletnico in razvijalec je od ranega začetka leta 2003 na prodajne police poslal že kar 19 delov te igre. Tehnično gledano to pomeni, da je franšiza čisto vsako leto dobila nov glavni del serije, ta tradicija pa je bila prekinjena samo na začetku, med letoma 2003 in 2005, ko sta izšla prva dva dela. Vendar tudi takrat ni bila povsem prekinjena, saj smo v osamljenem letu 2004 dobili razširitev za prvi del z imenom United Offensive, ki je prinesla kar nekaj vznemirljive vsebine in ni bila samo neki kratki DLC.
Tudi letos nas čaka nova igra, saj bo nedavno kupljeni Activision izdal Modern Warfare 2, a leto 2023 je precej bolj nepredvidljivo. Po poročanju spletne strani Bloomberg naj bi bil založnik razočaran nad prodajo zadnje igre Call of Duty: Vanguard in pojavile so se skrbi, da vsakoletne izdaje odžirajo trg druga drugi. Zato naj bi v pisarnah prišlo do odločitve, da bo izid naslednjega naslova, ki naj bi izšel v 2023, zamaknjen v 2024 in s tem naj bi se prekinila dolgoletna tradicija vsakoletnega Call of Dutyja.
A spet ne povsem. Poročilo pravi, da bo Activision v 2023 še vedno izdal nov brezplačni Call of Duty, ki naj bi bil Warzone 2, tako da bomo tehnično gledano tudi naslednje leto dobili nov COD. Zaradi te odločitve bo tudi letošnji Modern Warfare 2 dobil dodatno leto nove vsebine v podobi novih map in igralnih načinov.
Sony se je odločil razkriti svoja VR očala naslednje generacije po poti majhnik korakov. Najprej so nam pokazali zaobljene kontrolerje v konceptni obliki, nato smo jih videli kot fizične izdelke, zdaj pa je napočil čas, da si pogledamo tudi sama očala.
Ta je Sony včeraj v podrobnosti opisal na svojem uradnem blogu in sama oblika ne bo presenetila nikogar. Razvijalec se je držal belega dizajna, ki ga nosijo konzole PlayStation 5 in tudi drugi izdelki te linije, med njimi igralni plošček DualSense in slušalke Pulse 3D. Belo-črno kombinacijo bomo našli tudi na samih očalih, ki bodo zaobljena tako kot kontrolerji, to pa naj bi namigovalo na 360 stopinjski kot pogleda, ki bo igralce zatopil v preigravanje VR iger.
PlayStation VR 2 bo nosil kar impresivne specifikacije. Same leče se bodo ponašale z OLED tehnologijo, na vsako oko pa bomo dobili ločljivost 2000×2040, skupaj s podporo za HDR sliko, 110 stopinjskim kotom gledanja in od 90 pa do 120 Hz osveževanjem slike.
To smo vedeli že prej, nismo pa vedeli, da bomo zdaj na očalih lahko nastavljali širino med lečami in da bomo znotraj očal našli majhen ventilator, ki bo preprečeval zamegljevanje ekrančkov. Tako kot prej bomo tudi na PSVR 2 lahko leče približali ali pa oddaljili od našega obraza, na očalih pa se je našel tudi vhod za slušalke.
Sony pravi, da je veliko delal tudi na ergonomiji, zato so očala bolj udobna od predhodnika, uspelo pa jim je tudi zmanjšati njihovo težo.
Žal niso razkrili še zadnjega koraka, ki se tiče datuma izida in pa cene. Očala bodo skoraj zagotovo izšla še letos in če bi stavil, bi njihov izid postavil nekje na zimske praznike, kjer bodo te zadeve zagotovo kar izginjale iz polic.
Razvijalec CD Projekt RED je nekaj dni nazaj v svojo igro Cyberpunk 2077 vnesel ogromno posodobitev 1.5, ta pa je skorajda popolnoma prevetrila igralne sisteme. A znotraj tega popravka je tudi nekaj vrstic kode, ki morda niso tako pomembne kot boljša umetna pamet nasprotnikov, a po drugi strani ogromno doprinesejo celokupni živosti sveta.
Igralci so tako ugotovili, da je CDPR veliko naredil tudi glede romanc v igri. Panam Palmer je zdaj denimo v privatnih sporočilih veliko bolj zgovorna in igralci so presenečeno ugotovili, da je svojim izvoljencem začela pošiljati tudi dokaj razgaljene slike, zaradi katerih bi hitro postala zvezdnica OnlyFansa.
Tudi Judy Alvarez je zdaj precej bolj zgovorna in vas bo med DM-anjem povezala s svojo babico, ki vam povsem ne zaupa in na vas je, da osvojite tudi njeno srce.
I feel I have to share because seeing Panam and Judy sleeping like this already has me getting so emotional The Romance DLCS are definitely a big highlight in CyberPunk 2077. I love the New Big Apartments but honestly would love to see more of Loving Judy and Panam 🥺❤️🔥 pic.twitter.com/9AEHhJvHyE
— Stacey V Arcane Jinxed 👩❤️💋👨 ⭕️ DBH (@v_jinxed) February 16, 2022
Vaše romantične veze bodo zdaj tudi bolj intimne, saj se boste po burni noči s svojo izvoljenko ali izvoljencem dejansko zbudili v svojem stanovanju in nato skupaj preživeli jutro ter z njimi malce pokramljali. Kot rečeno, te spremembe niso res ogromne, a znajo komu veliko pomeniti in je nov korak do tiste originalne vizije Cyberpunka 2077, ki nam jo je CDPR obljubljal že na začetku.
Posodobitev 1.5 pa je tudi polna večjih popravkov in YouTube kanal Bear Gaming Asia je spočel podrobno primerjavo med originalom in novo verzijo. Igra zdaj vsebuje verne učinke pri streljanju v vodo, nedolžni sprehajalci po ulici pa se bodo zdaj ob napadih dejansko branili in vas napadli nazaj. Avtomobile lahko zdaj tudi postopno uničite in med večjimi trki bodo NPC-ji v avtih tudi stopili v onostranstvo.
Če v igro dodate še kakšno modifikacija, kot je denimo tista z delujočo železnico, Night City dobi povsem novo in bolj verno dimenzijo, ki jo zdaj na Steamu lahko dobite po znižani ceni.
Ubisoft bo za svojo igro Assassin’s Creed Valhalla kmalu splavil večjo razširitev Dawn of Ragnarök, še pred tem pa bo osnovna igra dobila kar nekaj sprememb in popravkov v podobi ogromne posodobitve 1.5.0.
Ta je v bistvu namenjena kot pripravljanje terena za dodatek, a razvijalec je zraven dodal kar nekaj sprememb v igralni formuli. Igralci boste lahko pri bojevanju in skrivanju izbrali novo težavnost Saga, ta pa bo namenjena vsem tistim, ki se pri igranju radi samo zabavate in bi radi dobili pred sebe sovrage, ki jih lahko hitro odpravite z samo nekaj udarci. Po novem si bomo lahko težavnost nastavili tudi sami, saj bomo lahko prilagajali, koliko škode prizadanejo nasprotniki in koliko naš junak Eivor. To pomeni, da bo višja težavnost dejansko bolj smrtonosna in ta ne bo izhajala samo iz tega koliko zdravja imajo naši sovragi.
Ubisoft je preko te posodobitve popravil tudi cel kup večjih in manjših hroščev, ki so se znali zgoditi med raziskovanjem odprtega sveta ali pa med opravljanjem misij. Posodobitev na PC-ju tehta 15 GB, medtem ko je na konzolah velikost nekam manjša – tu je prvak PlayStation 5, ki je velikost zmanjšal na samo dobre 3 GB.
Dodatek Dawn of Ragnarök prihaja 10. marca, Ubisoft pa bo igralcem omogočil tudi brezplačno preigravanje originalne kampanje. 24. februarja boste lahko iz Ubisoftovega zaganjalnika prenesli celo igro in se v njej zabavali vse do 28. februarja. Če v vsak dan spravite nekje 12 ur igranja, vam zna celo uspeti v tem času preigrati celo igro.
Bethesda v Fallout 76 še vedno dodaja novo vsebino, kar je za Fallout navdušence vsekakor dobra novica, saj je peti del verjetno še slabo desetletje stran. Tako bomo tudi v letu 2022 dobili kar nekaj novih avantur znotraj obsežne mape Appalachie, prva od teh pa prihaja to pomlad.
Imenovala se bo Invaders From Beyond, Bethesda pa je pred kratkim podelila nekaj novosti glede te posodobitve, ki ima zdaj tudi okviren datum izida. Proti zlobnim vesoljcem bomo bili bitko enkrat spomladi, takrat pa bomo dobili tudi možnost nabiranja nove valute Score, ki nam bo prav prišla za odklepanje novih nagrad. V pomladi se bo začela tudi nova, že 8. sezona igre, ki bo tokrat nosila ime A Better Life Underground.
Poleti nas čaka nova vsebina v podobi Test Your Metal, tako da se bomo lahko bojevali proti raznim robotom znotraj aren. Poletje bo tudi čas za 9. sezono, a ta zaenkrat še nima imena.
Tista prava poslastica prihaja jeseni, saj bo takrat izšla razširitev The Pitt. Obiskali bomo uničeno mesto Pittsburgha, ki smo enkrat prej videli že znotraj igre Fallout 3. Ta dodatek bo s sabo prinesel povsem nove štorijalne misije, zato ga veliko ljudi postavlja ob boku razširitvi Wastelanders, ki je pošteno predrugačila obliko igre.
Na koncu bomo pozimi čaka še nova avantura v obliki dogodka Nuka World on Tour, kjer bo na mapo prispel tudi povsem nov šef, hkrati pa bo zaključek leta 2022 uvedel tudi 11. sezono igre.
Z vsakim razkritjem novih informacij kaže, da nova igra razvijalca FromSoftware ne bo razočarala. Že napovednik, ki je bil prikazan leta 2019 na E3, nam je postregel z zelo zanimivo zgodbo, ki je nastala pod skupnim peresom verjetno skoraj vsem znanega Georgea R. R. Martina ter očetom FromSoftware-ovih iger Hidetako Miyazakijem. FromSoftware je novembra poleg občasnega razkrivanja informacij o Elden Ringu ponudil igralcem tudi večigralski test, kjer so lahko igralci sami preizkusili del igre in se učili novih mehanik, kot je denimo tista, kako ne umreti že takoj, ko srečaš prvo pošast.
Izgleda namreč, da je tokrat FromSoftware, tako kot pri parih prejšnjih igrah, ponovno zadel v polno. Elden Ring na prvi pogled izgleda kot tipična RPG igra, ki nam postreže z zelo zanimivimi okolji in nasprotniki, vsak boj z zlikovcem pa se počuti kot ples, ki si ga bomo še dolgo zapomnili, z jezo ali pa z izdihom po dolgotrajnem poskušanju. Elden Ring pa vseeno stopi korak dlje, saj izgleda, kot da je FromSoftware združil sveto trojico – mehanike bojevanja iz Dark Soulsa ter Bloodborna, mehanike tihotapljenja ter hitrega premikanja iz Sekiroja in novo grafično podobo, katere temelj je služila grafična predelava igre Demon’s Souls, ki je ponovno izšla s prihodom trenutnih konzol na trg – hkrati pa pusti svobodo igralcu, saj se bo tokrat v nasprotju s skrbno načrtovanim linearnim okoljem prejšnjih iger, igralec podal na izkušnjo v skrbno načrtovan odprti svet, ki ga bo lahko raziskoval s konjem ali peš tako, kot bo hotel sam.
Večigralski testje pokazal, da obstaja zelo malo dvoma, da bi se ta projekt FromSoftwara izkazal za nedokončanega in zelo veliko upanje, da bo le-ta postal temelj Dark Souls Online družbe, ki so si takšne igre želeli že vse od izida Dark Souls 3. Elden Ring bo na trg prišel 25. februarja, saj je bil datum izida prestavljen iz konca leta 2021 v 2022. Menimo sicer, da je zelo dobrodošlo, da bo igra še nekaj časa v razvoju, da se izpilijo finese in zadnji popravki, saj vsi vemo, kaj se dogaja zadnje čase s predčasnimi izidi iger kot so bile Cyberpunk 2077, No Man’s Sky ali Battlefield 2042.
Na splet so prišle tudi prve slike grafičnih nastavitev.
Preden pa se bo tudi kolektiv Hop.si podal na novo pot večtisočerega umiranja in lomljenja igralnih ploščkov, bi vam radi predstavili nekaj novosti, s katerim se Elden Ring razlikuje od drugih FromSoftwareovih iger.
Kot smo že omenili, je Elden Ring odprtega tipa, zgodba pa ni povezana niti z Dark Soulsom ali Bloodbornom, temveč se dogaja v velikem kraljestvu z imenom The Lands Between. Igralec bo lahko tako sam raziskoval celotno mapo, odkrival temnice in si narekoval tempo igre, ki ga želi imeti, pa tudi če to pomeni, da bo katerega zlikovca premagal kasneje. The Lands Between bo imela lasten nočni/dnevni cikel in dinamičen vremenski sistem, igralec pa bo denimo ponoči lahko odkril sovražnike, ki jih tam podnevi ni bilo, saj se nekateri pojavijo le ob točno določenem času. Igralec se bo lahko s pomočjo hitrega potovanja teleportiral po celotni mapi, ki bo obsegala šest regij, ki bodo nadzorovane pod budnim očesom sovražnikov, te pa bodo med drugim okrašene z gozdovi, polji, ruševinami in mlakužami, prav tako pa ne bo manjkalo gradov, trdnjav, jam in kostnic. Po zemljevidu, ki bo sedaj za razliko od prejšnjih iger vedno dostopen prek menija, pa bo novi rešitelj sveta lahko potoval s svojim lastnim konjem Torrentom, s katerim se bo lahko zapodil v kakšno zasedo in premetal vse grmade na polju.
Vpliv Dark Souls iger na končno podobo je nezgrešljiv.
Čeprav si je Elden Ring sposodil veliko mehanik iz prejšnjih iger, pa nam bo vseeno prinesel veliko novega – vsaj kar se tiče svobode izbiranja lastnega orožja oziroma napadov. Elden Ring bo nudil igralcu okoli 100 različnih sposobnosti, ki se skupaj imenujejo Ashes of War, s katerimi bo lahko igralec nadgradil orožja, da bodo bolj ustrezala njegovemu načinu igranja. Vsako orožje bo na začetku imelo le eno temeljno sposobnost, ki jo bodo igralci lahko tekom igranja zamenjali, odkrili ali prilagodili. Če bo igralec vihtel dva enaka orožja pa bo lahko uporabil posebne mehanike napada, ki se razlikujejo glede na tip orožja. Poleg novega sistema urejanja orožij pa so se razvijalci osredotočili tudi na uroke, katerim so bile pripisane in razvite nove grafične, vizualno enostavno neverjetne animacije, te pa lahko uporabimo tudi, kadar bomo jezdili Torrenta. Seveda pa lahko igralec direkten pristop zamenja s tihotapljenjem, ki daje isti občutek kot mehanike v Sekiroju, vendar bo moral biti pozoren tudi na to, kakšno je vreme in če je noč ali dan.
FromSoftware se je spopadel tudi s težavo zbiranja dobrin, saj nekatere igre odprtega sveta trpijo za boleznijo konstantnega zbiranja dobrin za izdelavo novih orožij, napojev, puščic in tako naprej. Elden Ring bo namreč imel novo mehaniko izdelovanja, dobrine pa bo igralec našel v svetu ali pa po tem, ko bo premagal nasprotnike. Te dobrine naj bi bile različne rastline in kamni, nekatere sestavine bo možno dobiti z lovom na divjad ali pošasti. Igralec bo lahko izdeloval nove stvari s pomočjo kuharskih knjig, ki jih bo našel v svetu.
Odprti svet s sabo prinaša tudi prvo mapo znotraj FromSoftware iger.
FromSoftware se je osredotočil tudi na večigralsko komponento, ki je v zadnjih parih igrah bila zastavljena precej ohlapno. Elden Ring bo omogočal kooperativno igranje, kar pomeni, da se bodo v The Lands Between podali na pot vse do štirje igralci. Igralci bodo še vedno lahko vdrli v svetove drugih igralcev, lahko pa bodo svoje sporočilo pustili na posebnih območjih, kjer se bodo nabirala sporočila drugih igralcev, ki iščejo kakšen dober spopad ali pa bi le radi zmešali štrene nekomu, ki se ravnokar spopada z gručo sovražnikov.
Elden Ring bi trenutno lahko opisali kot odličen koktejl prejšnjih FromSoftwareovih franšiz, ki bo združil mehanike prejšnjih iger, jih grafično nadgradil in dodal veliko novih. Kar je še pomembneje, Elden Ring bo igralcu pustil prosto pot pri izbiri kam bo šel, kdaj bo šel in kaj bo naredil. Igra bo na voljo na platformah Xbox Series X/S, Xbox One, PS5, PS4 in PC, kupec pa bo imel možnost izbire med različnimi edicijami, med katerimi nekatere vključujejo tudi repliko čelade, figurice likov, umetniško knjigo in še več dobrot.
Založnik Capcom je dober teden nazaj na svoji strani zagnal skrivnosti odštevalnik, ki je pridno tiktakal in med igralci spočel ogromno ugibanja, kaj se bo zgodilo, ko se bodo na ekranu izpisale same ničle.
Spočetih je bilo kar nekaj dobrih in zanimivih predvidevanj. Odštevanje se je končalo ravno na ponedeljek, 21. februarja, kar je pri Američanih praznik in sicer se takrat odvije Predsednikov dan. Bistri umi so zadevo napeljali na Resident Evil 4 in na dolgo govoričeno predelavo, saj v tej igri rešujemo predsednikovo hči iz rok španskih zombijev.
A prav so imeli na koncu vsi tisti, ki so bili prepričani, da bo Capcom na ta dan napovedal nov del pretepaške serije Street Fighter. To se je na koncu tudi zgodilo in dobil smo kratki dražilnik, ki pokaže Ryuja, ta pa se postavi naproti Luku, ki je bil 45. in hkrati zadnji novi pretepač predhodnika Street Fighter 5.
Žal kakšnih novih informacij Capcom ni sporočil, razen tega, da bomo več izvedeli enkrat poleti. Zdi pa se, da bo nova igra nosila bolj realistično podobo v primerjavi s prejšnjim delom.
Res upamo, da bo imel Street Fighter 6 boljši začetek od svojega predhodnika. Temu je namreč leta 2016 na začetku manjkalo kar nekaj vsebine in založnik je igro prepakiral v izdaji Arcade in Champion Edition ter na koncu le izgotovil izdelek, ki je vreden svojega slavnega imena.
Razvijalec Valve je očitno mnenja, da so nekateri založniki preveč darežljivi s svojimi ponudbami, zato je začrtal nekaj sprememb glede popustov, ki se bodo lahko izvajali na njihovi digitalni trgovini Steam.
Spremembe so izdano popisane v uradnem dokumentu in jih je kar nekaj, a zagotovo najbolj pomembna točka se dotika maksimalnega znižanja, ki ga lahko založnik podeli kateri od svojih iger. Pred tem omejitve ni bilo, po novem pa bodo založniki svojim igram spustili ceno samo do -90 %.
Kaj je razlog za to odločitvijo, a morda nekateri založniki prevečkrat izvajajo popuste in s tem povzročajo zmedo v trgovini. Založnik 2K denimo trži svojo igro XCOM 2 za vsega 3 €, kar pomeni da je odrezal ceno za kar 94 %. Ta naslov je bil sicer že večkrat znižan na drobiž, tako da bi 2K lahko preprosto odsekal cenovno nalepko tudi izven prodaje, namesto da jo neprestano trži pod takšnimi ekstremnimi popusti.
Spremembe se bodo zgodile tudi drugje. Minimalni popust znaša 10 %, med popusti pa mora miniti vsaj 28 dni. Izjema pri teh pravilih so štiri sezonske razprodaje, ki jih pripravi sam Steam.
Spremembe bodo v veljavo stopile 28. marca, kar je točno en mesec po temu, ko bo na trge prišla Valvova prenosna igričarska postaja Steam Deck.
Oboževalci MMO svetov imate te dni kar široko ponudbo zabave in zdi se, da se nam počasi pripravlja manjši preporod tega žanra. Nedavno izdani Lost Ark je dokazal, da si igralci želijo nove večigralske zabave v nenehno razvijajočih fantazijskih deželah, Final Fantasy 14 pa je pred tem postal tako oblegan, da je moral za nekaj časa celo onemogočiti nakup igre in je tako vsaj malce olajšal delo vseh svojih strežnikov.
Založnik Square Enix je takrat onemogočil tudi brezplačno testiranje igre Final Fantasy 14, ki je omogočalo preigravanje osnovne kampanje in prve razširitve. Šele pred kratkim je bil nakup igre ponovno mogoč, a F2P igralcem so strežniki še vedno ostali zaprti. K sreči se bo tudi to zdaj vrnilo in založnik je najavil, da se bodo igralci brezplačno lahko zabavali že jutri, 22. februarja, za prenos igre pa bo potrebno opraviti registracijo na uradni strani.
Včerajšnji obsežen prenos v živo je dodal še nekaj drugih zanimivosti. Šef Square Enixa, Yosuke Matsuda, je ponosno povedal, da se ne nameravajo NFT-jev dotakniti niti s palico in da bo igra v bodoče dobila tudi grafično posodobitev, ki je te dni že močno potrebna. Prenovljene bodo teksture, liki in osvetlitev in čeprav končna podoba ne bo nek resen grafični preskok, bodo izboljšave vseeno opazne, Square Enix pa se trudi grafiko ohraniti v stilu originala. Prenova se je začela šele kakšen mesec nazaj, tako da razvijalca čaka še kar nekaj dela, a med prenosom v živo so naredili nekaj primerjav, grafično prenovo pa bomo dobili skladno s posodobitvijo 7.0.
Ob omembi besede Warhammer po zaslugi Games Workshop večina ljudi zagotovo pomisli na knjige ter namizne in računalniške igre. V tem raznovrstnem vesolju pa na svoj račun v prvi vrsti pridemo ljubitelji strategij. Izjemno vesel sem bil, ko so fantazijski svet Creative Assembly v 2016 pretopili v Total War franšizo, kjer so bili mnogi skeptični na podlagi predhodne zgodovinske osredotočenosti. Ampak, kot se je izkazalo, nisem bil edini. Total War: Warhammer je nedvomno najbolj priljubljen SEGA naslov in tako bo verjetno tudi ostalo, dokler se končno ne lotijo univerze gospodarja prstanov.
Kombinacija je bila tako odličen prvenec, ki mu je sledilo še boljše nadaljevanje. Na Total War: Warhammer III pa smo ljubitelji morali čakati vse do 2022. Zdaj je končno prišel in nas pahnil v obrobje fantazijskega pekla. Naj kar takoj rečem, da v kolikor sta ti bila všeč prva dva dela, brezskrbno kupi nadaljevanje, saj je formula enaka, zgolj izboljšana. V tretje gre rado, kajne? Namesto tega, da bi znova šli skozi vse stvari, ki igro naredijo odlično, se bom raje osredotočil na novosti, saj ni smiselno ponavljati enih in enakih konceptov. Ti so ljubiteljem poznani že od praveka.
Razvojna ekipa: Creative Assembly Založnik: SEGA, Feral Interactive Platforme: PC EIGRE:Povezava Datum izida: 17. februar 2022 Cena: 48,29 €
Zvrst: Strategija
VIDEO RECENZIJA
Boljše, višje, močneje
Prva opazna stvar bodo določene manjše izboljšave kvalitete življenja. Diplomacija je veliko priročnejša, saj deluje po principu Three Kingdoms, kjer lahko že takoj vidiš, kako razmišljajo vse frakcije. Večje spremembe so doživele tudi mestne bitke, ki so nekako vedno bile šibka točka Total War iger. Še vedno niso izjemne, ampak nov sistem kar dobro deluje.
Pošastne, šefovske in druge večje enote se ne bodo več pogumno borile od začetka do kraja, ampak bodo na 50% začele kričati od bolečine in se od takrat naprej borile manj učinkovito.
Večje spremembe je doživela tudi kampanja. Od možnosti najema zavezniških enot drugih frakcij do nasploh boljšega sodelovanja zaveznikov. Drugih sprememb je še ogromno, preveč, da bi našteval, ampak splošni princip je še vedno enak. Izberi začetno frakcijo z unikatnimi mehanikami in se podaj v fantazijsko navdahnjen srednji vek v želji po globalni dominaciji. Če te ne bo pokončal podganjek, ki seveda sploh ne obstaja, te bo pa podanik boga perverznosti in opolzkosti.
Seveda bo potrebno tudi tokrat nekaj časa počakati na način Immortal Empires, ki bo združil vse tri igre v orjaški zemljevid, v kolikor si seveda lastiš vse tri igre. V osredotočenem načinu trojke pa je tako več poudarka na zgodbi in lahko govoriva o narativni kampanji, ki je zelo dobro dodelana. Vseskozi daje njen tonus in prispeva najzanimivejše trenutke.
Kar se prične z redom
Seveda smo ponovno dobili kar nekaj novih frakcij. Tokratno število novincev je osem, s tem, da so Ogri kot Norsca in bojevniki kaosa tudi tokrat del prednaročila. Najbolj všečen del mi je zmerom bil, kako unikatne so frakcije, saj gre še nikdar videno raznolikost v pravzaprav strategijah nasploh in tudi tokrat ni nič drugače.
Igro postavlja mejnik tudi za Warhammer znamko, saj izkleševa civilizacije Cathay, ki je prej bila znana zgolj kot skrivnostna sitna azijska tetka tam na daljnem vzhodu. Od sedaj naprej bodo znani kot kul azijski stric, ki obvlada ravnovesje med jinom in jangom. Njihova tematika vleče na srednjeveško Kitajsko. V trenutku, ko sem jih prvič ugledal, sem pomislil na film The Great Wall.
Kot škratje so zelo obrambno naravnani, saj morajo braniti velik kitajski zi… hočem reči Bastion pred silami mongo… Kaosa. Smodnik, neprebojni obrambni zid in zmaji. Če ti je všeč to troje, se boš z njimi počutil kot doma, ne glede na to, katerega izmed vladarjev izbereš.
Naslednja rasa je mnogim precej ljuba skupina trdovratnih mož severa pod vodstvom Else ter Rasputina. Kislev je frakcija, ki jo pripadniki Cesarstva pogosto označujejo za barbare, a so prvi obrambni zid ljudi pred hordami zla. Čeprav so že mnogokrat padli, se vedno znova poberejo, saj gre za trdožive, hibridne in pogumne bojevnike s podporo konjenice in medvedov.
Naslednji v vrsti so Ogri. Če si jih že ugledal v drugem delu, bolj kot ne veš, kaj pričakovati. Absolutne enote požrešnosti in pogoltnosti, vodi jih želja po dobičku in mesu in to se odraža tudi v njihovi frakciji. Z možnostjo sklepanja kupčij in ustvarjanja novih mest, kjerkoli jim srce poželi, gre zagotovo za najbolj korporativno frakcijo. Pazi se le suličarjev, saj veliki fantje hitro padejo pod neprestanim sunkom sulic, ne glede na to, če jih vihti izšolan bojevnik ali navaden kmet.
Se konča v kaosu
Seveda niso izostali bojevniki Chaosa, okoli katerih se vrti celotna tretja igra. Na izbiro so kar štiri možnosti. Bog bolezni Nurgle, katerega igranje ne priporočam po kosilu in vihti najbolj odporne in nagnusne izmed enot, krvoločni Khorne, pri katerem se vse vrti okoli vojne in tako premore nekatere izmed najboljših bojevnikov v igri, razvraten Slaanesh, ki je mojster diplomacije, kultizma in privabljanja sovražnih enot na svojo stran in čarovniški Tzeentch, s katerim nisem igral in ga ne poznam tako dobro.
Več kot dovolj velika izbira pokvarjenih zlobnežev in demonov, ki se razprostirajo skozi celotno mapo, če pa se ne moreš odločiti med njimi, ti preostane skupna sila kaosa, ki vse združuje pod eno zastavo. Vsaka nacija daje drugačen občutek in možnost variacij je velika, z nasprotjem do preostalih Total War iger, kjer so prevladovale sulice in meči.
Polno barvnih odtenkov, pisanosti in zmede, Creative Assembly pred izzivom tega čudnega sveta niso klonili, ampak so najbolj nerealen in neverjeten del Warhammer sveta prelili v strateško igro, ki ne skopari z vizualnimi učinki.
Osnovna igralna mehanika se ni spremenila. Še vedno boš spočel armade, osvajal mesta in se skrival za zidovi, ko bo Kaos brzel po tvojih planjavah, lahko pa se odpraviš tudi skozi portal in obiščeš deželo kaosa za potencialno ogromnimi nagradami.
Res je, tretja igra je ponovno dosegla to, kaj si je Total Assembly zadal in če bi že kaj moral kritizirati, je to res katastrofalno malo različnih enot za nove frakcije, ki kar kliče po dodatku ali dveh. Določeni ljudje se pritožujejo tudi nad optimizacijo ampak čisto tako pošteno sem bil sam presenečen nad tem, kako dobro igra deluje, saj sem jo na prenosniku z RTX 3070 grafično kartico brez težav gnal na ultra nastavitvah pri 144 sličicah na sekundo.
Razsodba
(+) Še več iste poslastice (+) Izboljšave kvalitete življenja (+) Nove frakcije so zanimive (+) Nova kampanja je zanimiva (+/-) Igra se bo razživela z izzidom Immortal Empires (-) Občasno sesuvanje (-) Majhno število enot za nove frakcije
V starih časih, ko je bil internet samo privilegij najbolj premožnih, je bila izbira monitorja dokaj enostavno opravilo. Preprosto si ciljal na največjo katodno bež škatlo, ki je hkrati ponujala največji fizično ploskev za gledanje. Ostalo ni bilo pomembno, saj je bila največja maksimalna ločljivost 1024×768, osveževanje zaslona pa je bilo nekje na stopnji brneče žarnice.
Danes pa je zadeva povsem drugačna, saj je treba pri izbiri monitorja upoštevati cel kup pritiklin, cena z njimi pa eksponentno naraste. Velikokrat sem tudi vprašan za priporočilo glede nakupa novega monitorja in v teh primerih vedno najraje priporočim kakšen izdelek, ki lepo ulovi razmerje med tehnično dovršenostjo in ceno.
Eden takšnih izdelkov je monitor Lenovo G34W-10, ki s sabo prinese lep seznam monitorskih pritiklin, za katere vam ne bo treba plačati prevelikega davka.
Lenovo ni mojster pakiranja in tudi ob odprtju škatle G34W-10 ne boste ostali odprtih ust. Paket je preprost in notri najdemo sam monitor, stojalo ter en napajalni in en HDMI kabel.
Ko iz škatle potegnemo ven zaslon in tega namestimo na stojalo, nam je hitro jasno, da tale zadeva ni ravno namenjena pogostemu premikanju. Monitor tehta zajetnih 7 kilogramov in čeprav je priloženo stojalo kos svoji nalogi, bi ga vseeno najraje postavil ob steno, saj ga zna kakšen preveč napadalen maček hitro prekucniti.
Monitor je eleganten, navdušijo pa res tanke stranice, tako da je prikazna slika maksimizirana.
Ekran je odet v elegantno črno barvo in ne vsebuje kakšnih pretiranih okraskov. Na zadnji strani lahko najdemo Lenovo logotip, spodaj desno pa se nahaja osvetljen gumb, ki obenem služi kot krmilna gobica za upravljanje raznih nastavitev.
Stojalo je omogoča nastavljanje višine za 130 mm in nagib za 22°, obstaja pa tudi možnost za VESA priklop. Vrtenja ni, kar je tudi logično, saj je tole ukrivljen monitor in praktično ni pametnega razloga, da bi ga postavljali navpično.
Priključki se nahajajo na zadnji strani in ti so standard standardov. Najdemo vhod za napajanje ter vhoda za HDMI 2.0 in DisplayPort 1.4. Tema družbo dela še priklop za slušalke in to je odprtin vse kar dobite. Vhode za USB boste zaman iskali, prav tako monitor ne vsebuje kakšnih zvočnikov ali česa podobnega, vendar pa tega pri ukrivljenih zaslonih že tako ni za pričakovati in če je Lenovo s tem vsaj malo zbil ceno, potem ugovorov nimam.
Priključki so standardi in kakšnega luksuza tule ne boste našli.
Gremo zdaj na tiste bolj pomembne stvari. Ko prvič prižgete monitor in ugledate sliko boste zagotovo navdušeni. G34W-10 ima namreč izjemno tanke stranice robov, tako da na koncu dobite čim večjo površino za gledanje. Ta ob premeru 34 palcev izdavi maksimalno ločljivost 3440×1440, kar je presneto impresivno.
Še bolj navdušuje osveževanje zaslona, ki znaša kar 144 Hz in te karakteristike pri bolj cenovno ugodnih monitorjih preprosto nismo vajeni. Žal je sam panel tipa VA in ne IPS, tako da zadeva ni popolna, prav tako malce razočara sama svetlost ekrana, ki znaša vsega 350 cd/m2. To sicer ni katastrofa, ampak ni dovolj za HDR podporo, tako da boste ob gledanju filmov ali pa igranju iger, ki to podporo vsebujejo, izgubili na živosti barv.
Zagotovo največja prednost tega monitorja je njegovo nadmočno osveževanje.
Ločljivost 3440×1440 uvrsti ta izdelek med širokokotne monitorje z razmerjem stranic 21:9. To s sabo prinaša določene spremembe, ki jih morda vsi tisti, ki ste do sedaj živeli na standardnih razmerjih 16:9 niste vajeni. V praksi to pomeni, da boste v igrah morali izbirati določene ločljivosti, ki bodo zapolnile celoten spekter slike in čeprav je ta zadeva v novejših igrah podprta praktično povsod, boste ob nekaterih starejših naslovih primorani v gledanje črnih stranic ob straneh. Problem se denimo pojavi tudi ob priklopu konzole PlayStation 5, ki takšne ločljivosti ne podpira in tudi tu boste gledali v črne stranice. A vse skupaj prinaša tudi svoje prednosti in če si ogledate film v razmerju 2.35:1, potem zgoraj in spodaj ne boste gledali črnih robov, ki je problem 16:9 razmerja.
Med samim delom je bil G34W-10 odziven in neproblematičen. Zaradi VA panela je monitor pridno brnel tudi v temi in ob prižgani luči na njem nisem zaznal preveč odseva, kar je navadno problem IPS panelov.
Monitor lepo okrasi dodatna funkcija Overdrive.
Tudi pri igrah nisem naletel na kakšne večje probleme. Hitrost osveževanja 144 Hz je kot nalašč za preigravanje kakšnih prvoosebnih strelskih iger tipa CS: GO ali pa Doom Eternal, odzivni čas 6 ms pa je dovolj majhen, da zamikov ne boste čutili. Malce problemov povzroča odzivnost pikslov, ki je med prehajanji izjemno svetlih in temnih scen za sabo pušča nekaj sledi, ki jim stručkoti rečejo “Ghosting”. Lenovo je težavo delno odpravil z nastavitvami Overdrive v samem monitorju in priporočamo, da tam izberete možnost “Normal”. Rezultat ni popoln, a je dovolj dober, da običajen igričar ob prehajanju scen ne bo več opazil nadležnih sledi.
Visoka osveževalna frekvenca vam bo še najbolj prav prišla pri večigralskih igrah, kjer šteje vsaka milisekunda.
Ko smo že pri igranju je treba še omeniti podporo za FreeSync, ampak ni uradno odobren za G-Sync. K sreči lahko zadevo vključite ročno preko NVIDIA nadzorne plošče, a bodite pozorni, da je monitor priključen preko DisplayPort povezave in da si lastite vsaj grafično kartico serije GTX 10.
Lenovo G34W-10 je na koncu odlična izbira za vse tiste, ki bi radi na mizo posedli kakovosten monitor, ki ponuja visoko ločljivost in odlično frekvenco osveževanja. Manjši minusi obstajajo, vendar pa je po drugi strani cena odlična in v tem rangu boste s takšnimi karakteristikami težko našli konkurenco.
DeLorean zna biti najbolj slaven avto v zgodovini, saj je bil ravno ta štirikolesnik tisti, ki ga je junak Marty McFly v filmski franšizi Nazaj v prihodnost uporabil za potovanje skozi čas. Gledalci smo takrat občudovali njegovo unikatno obliko, saj so se vrata odpirala navzgor in zadeva je bila res videti kot vozilo, ki je kot naročeno za nekega obiskovalca iz prihodnosti.
Žal pa resnični avto ob svojem izidu ni naletel na takšno odobravanje. Originalni DeLorean je namreč izšel leta 1981 in samo leto kasneje je bilo z njegovo proizvodnjo konec, podjetje DeLorean Motor Company pa je še isto leto bankrotiralo. Nazaj v prihodnost je izšel šele leta 1985 in če bi DeLorean preživel samo še tri leta, potem bi huronski uspeh filma podjetje zagotovo katapultiral med eno bolj prepoznavnih avtomobilskih podjetij.
Ki še vedno živi, saj je nekdo odkupil pravice do imena in zdaj dela na ponovni oživitvi slavnega avtomobila. DeLorean Motor Company je na Twitterju tako objavil kratki dražilnik, ki pokaže silhueto legendarnega avta, glede na ključnike pod opisom pa lahko sklepamo, da bo novi DeLorean električni. Žal verjetno z njim ne bomo mogli potovati skozi čas, vseeno pa je to lepa oživitev avta, ki si je med svojim obstojem zaslužil več.
Prenovljeni DeLorean naj bi izšel še enkrat letos, na voljo pa je tudi uradna stran, ki vam omogoča naročanje na novice.
Včasih si res želim, da o igrah, njihovih začetnih obljubah in o razvijalcu ne bi vedel toliko in bi se v igranje nove avanture podal s povsem odprtim umom. Žal to pri aktualnem spremljanju vseh novosti v svetu igričarstva preprosto ni mogoče, tako da se v določene naslove, pa če to hočem ali nočem, spustim z določeno mero skepse do končnega izdelka.
Tako je bilo tudi v primeru igre Dying Light 2, nadaljevanju zombijaške pustolovščine, na kateri je razvijalec Techland delal dolgih sedem let in vmes naletel na kar nekaj zapletov pri kovanju kode. Da pri razvoju ni šlo vse po načrtih mi je bilo jasno med vsakim korakom raziskovanja novega zapuščenega mesta, saj je boleče očitno, da je imel Techland na začetku veliko bolj široke ideje, ki pa so morale biti pošteno odrezane ali pa v celoti izpuščene, saj v nasprotnem primeru igre ne bi videli vsaj še tri leta. In čeprav končni izdelek ni zanič, me vseeno žalosti dejstvo, da bi ob dodatnem času Techland lahko dostavil nekaj boljšega in bolj revolucionarnega.
Razvojna ekipa: Techland Založnik: Techland Platforme: PC, PS5, PS4, XSX, XO Nakup:Steam Datum izida: 4. februar 2022 Cena: 59,99 €
Zvrst: prvoosebna avantura v odprtem svetu
VIDEO RECENZIJA
Zgodba drugega dela se dogaja nekaj mesecev po zaključku enice. Poznavanje originala sicer ni potrebno, boste pa veterani nagrajeni s kar nekaj referencami na pretekle dogodke in dobili boste nove informacije glede mesta Haran. Vendar pa me je na začetku zmedlo dejstvo, da igramo povsem novega junaka Aidena, ki pa je zvočno slišati praktično identično Cranu iz originala. Zadeva je toliko bolj bizarna, saj se gre za dva različna zvočna igralca, a očitno je nekdo pri Techlandu bil prepričan, da morata oba zaradi nekega razloga zveneti isto.
Razvijalec je v Dying Light 2 poskušal izboljšati zgodbo, ki je bila glavna kritika prvega dela, žal pa jim je to tokrat še bolj spodletelo. Aiden ima tokrat bolj osebno zgodbo, saj je prečkal kilometre nevarne dežele v iskanju svoje izgubljene sestrice in njeno sled je končno odkril v mestu, ki pa se kopa v svojih problemih. Mestu namreč poveljujeta dve različni frakciji, vsaka ima svoje ideale in prepričanja, vmes pa se je zgodil še skrivnosten umor poveljnika, a za morilcem se je zgubila vsaka sled. Strasti bo poskušal pomiriti Aiden, ki bo do svojih odgovorov prišel šele takrat, ko bo rešil kup glavnih in stranskih misij.
Kasneje v zgodbi odklenemo tudi padalo, zaradi česar zombiji postanejo še manjša grožnja kot prej.
In tu pridemo do prvega glavnega problema Dying Light 2. Do zgodb v svetu videoiger sem popustljiv, saj se navadno zadovoljim že s tem, da je sosledje dogodkov vsaj nekoliko logično in da razvijalec ne žali moje inteligence. A tudi jaz, vsega hudega vajen, sem velikokrat debelo pogledal ob nesmiselnosti dogodkov, ki mi jih želi pričarati Dying Light 2.
Tu imamo veliko mesto, kjer se ljudje zadržujejo v svojih skupnostih, a vsi po cele dneve samo stojijo na mestu in pričakujejo, da bomo mi poskrbeli za vse njihove probleme. Takšne težave je imel sicer že Dying Light 1, a od takrat je minilo že 7 let, svet pa je v nadaljevanju enako statičen kot v predhodniku. Situacija nevarnega sveta je komična, če uporabiš vsaj malo logike. Ulice so čez noč polne gnilih zombijev, ki tokrat predstavljajo precej manjšo nevarnost kot v preteklosti in se jih navadno lahko znebimo s parimi dobrimi udarci. A podnevi se poskrijejo znotraj hišk, saj jih očitno svetloba močno poškoduje. Zakaj za vraga se ne zbere skupina ljudi in z molotovkami postopoma začne čistiti zgradbe podnevi? Preprosto pomečeš zadeve čez okno, če pa bi že kakšen nemrtvi pritekel ven, bi ga tako ali tako pokončalo sonce?
Brzostrelk tokrat ni, a k sreči se lahko pozabavamo s samostrelom.
Potem je tu denimo samo obratovanje sveta. Širom mape boste naleteli na vrsto oporišč, ki jih je treba najprej zagnati. Zaradi nekega razloga ima mesto polno mlinov na veter in na vas je, da na te preko kratkih platformskih posegov splezate in na koncu morate zamenjati eno samo varovalko. In bum, kar naenkrat mlin postane naselbina novih meščanov, ki očitno niso toliko sposobni, da bi zamenjali ene žarnice ali pa sami zagnali generator.
Tudi širše gledano je štorija ena velika traparija, naphana z dolgimi vmesnimi sekvencami, kjer liki govorijo veliko, a povejo bolj malo zanimivega. Igra tudi zelo rada vmes rine sekvence, kjer Aiden sanja o preteklih dogodkih, na kar sem še posebej alergičen, vse to pa začini mestoma zares zanič glasovno podajanje.
K sreči je samo igranje boljše. Premikanje je bilo prečiščeno in je zdaj hitrejše in bolj adrenalinsko. Aiden se mora za prečkanje mesta bolj zanašati na skakanje med strehami, saj je tam bolj varno, v te namene pa se mora zanašati na hitri tek, višje skakanje, plezanje po stenah in na tek med fasadami. Vse to pride prav še posebej ponoči, ko ulice postanejo zasičene z zombiji in ti se radi spustijo v pregon za vami, med nočjo pa boste naleteli tudi na več nevarnih izvedenk nemrtvih.
Moram reči, da ima Dying Light 2 eno od najbolj prepričljivih obglavljenj, kar smo jih videli v videoigrah.
Cikel dneva in noči zdaj igra večjo vlogo, saj je zdaj na voljo veliko več misij, ki jih lahko opravite samo ob luninem siju. To so lahko določene naloge iz strani drugih likov ali pa raziskovanje zapuščenih baz z dragocenimi surovinami. Dying Light 2 namreč veliko več poudarka daje na RPG prvine, tako da zdaj ne boste nabirali samo novih orožij, ki jih po novem ne moremo več popravljati, ampak tudi rokavice, hlače, superge in čelade. Najbolj dragocene so posebne ampule, ki so tudi edine za višanje zdravja in vzdržljivosti. Slednje je še posebej pomembno, saj zdaj plezanje in skakanje kuri vzdržljivost in brez dovolj velike zaloge te preprosto ne boste mogli splezati na določene predele, preden ne omahnete v globino.
Čeprav je večji poudarek na RPG prvinah, je bilo drevo veščin drastično zmanjšano in se zdaj vrti samo okoli bojevanja in premikanja po svetu. Nove veščine odklepamo na način Elder Scrolls iger, kar pomeni, da več ko se pretepamo, več izkušenj dobivamo v drevesu bojevanja. Sistem ni napačen in veščine veliko pridodajo k sami izkušnji igranja, a nekatere odklepe bi si želel prej. To je očitno še posebej na začetku, ko prosto raziskujemo mapo, tekamo med strehami stavb in nenadoma naletimo na prepad, ki ga preprosto ne moremo prečkati, dokler nečesa ne odklenemo. Razumem, da so s tem želeli igralcu dati občutek napredovanja, a vseeno je zadeva na začetku močno najedala in prekinjala sicer adrenalinske pregone skozi mapo.
Drevo veščin je zdaj razdeljeno samo na moč in spretnost.
Grafično je Dying Light 2 videti spodobno. Veliko razliko naredi ray tracing osvetljevanje, ki pa zahteva svoj strojni davek in med igranjem sem naletel na nekaj težav z optimizacijo, ko so sličice na sekundo zgrmele na dno in je pomagal šele ponoven zagon igre. Na splošno gledano prezentacija ni napačna, razen slabega glasovnega podajanja in nekam trapastih animacij ob udarcih nasprotnikov, kjer ti odletijo nekaj metrov v zrak.
Dying Light 2 ima tako nekaj zanimivih idej, ki pa bi potrebovale še nekaj dodelave. Igra ni napačna, a te konstantno moti z nekimi minusi, ravno ko začneš uživati v igralni izkušnji. Sem bi denimo uvrstil dejstvo, da igra med vmesnimi sekvencami sama izključi svetilko, tako da med dialogi gledaš v slabo osvetljene scene. Ali pa dejstvo, da moraš neprestano pritiskati gumb za osvetlitev okolice, ki označi interaktivne objekte, saj so ti drugače praktično nevidni. Ali pa mehaniko, da moraš neprestano pregledovati torbe, predale in omare za surovinami, saj drugače ne moreš ničesar nakovačiti.
Same misije so pozabljive, a vsake toliko naletimo na nekaj eksplozivnega.
Vse skupaj na koncu izrodi izdelek, ki ga je mestoma resnično naporno igrati in velikokrat se mi je zgodilo, da sem igro zaprl s kombinacijo alt+f4 in se nato vrnil v igranje šele čez nekaj dni ter nato vajo kmalu spet ponovil. Preprosto Dying Lightu 2 nekaj manjka in samo upam lahko, da bo Techland zadevo skozi popravek in razširitve spravil na raven, ki bo vredna svojih 60 €.
Apple je nedavno omogočil tretjo različico beta posodobitve 15.4 za vse iOS operacijske sisteme. Gre za težko pričakovano posodobitev, ki bo s sabo prinesla kup izboljšav.
Tu notri najdemo 37 novih emotikonov, izboljšane bližnjice in pripomočke za Apple Wallet in Apple Card. A največja novost bo zagotovo izboljšano prepoznavanje obraza za odklepanje telefona, ki bo po novem omogočalo odklep z masko.
Ta zadeva bi bila sicer dobrodošla že veliko prej, saj se koronavirus ukrepi zdaj bližajo koncu. Apple je takšno odklepanje v bistvu že ponujal, a samo v navezi z Apple Watch uro, zdaj pa so se očitno odločili, da zadevo omogočijo za vse. Razvijalec je moral zaradi tega narediti kar nekaj napredka na področju prepoznave obraza, saj se bo kamera morala osredotočiti na podrobnosti okoli naših oči.
Kakor je zadeva privlačna in bo zagotovo olajšala naše življenje sredi trgovin, Apple že zdaj opozarja na nekatere minuse. Za uporabo novega odklepa bomo pri Face ID morali obkljukati možnost “Require Attention”. To pomeni, da bomo za vsak odklep ekrana morali z očmi gledati naravnost v kamero, tudi ko maske ne bomo nosili na obrazu.
Druga pomanjkljivost je omejen nabor naprav, ki bodo to funkcijo prepoznave podpirale. Napredno odklepanje bomo lahko izvajali samo na telefonih iPhone 12 in naprej, medtem ko se boste lastniki iPhone 11, X in XS različic za funkcijo lahko obrisali pod nosom.
Kot rečeno, zadeva je trenutno v fazi beta testiranja, na katero pa se lahko prijavi vsak. A morda je bolj da počakate na uradni izid, ki naj bi bil tik pred vrati. Apple naj bi 8. marca spočel nov medijski dogodek, v katerem bo veliko vlogo nosila tudi posodobitev 15.4.
Francoski mediji poročajo o zanimivi zgodbi jeznega očeta, ki je imel vrh glave svojih otrok in njihovega neprestanega gledanja v telefone in čvekanja preko družbenih omrežij. Normalno bi se za kaj takega starš malce usedel s svojim najmlajšim in z njim spregovoril nekaj besed, v skrajnem primeru pa bi nato sledil zaseg pametnih naprav.
#lesEnquêtesANFR 🕵️♂️ « Les dents, le brouilleur et au lit ! », c’est la nouvelle enquête de l'@anfr sur un brouillage qui affectait les services de téléphonie et d’internet dans toutes les bandes de fréquences mobiles, mais uniquement la nuit 🌙… https://t.co/Jqpg5YKjBppic.twitter.com/RLmOV7iMG5
Ali je ta starš to že poskusil ni znano, vemo samo to, da se je od nekje spomnil ekstremne rešitve. Dokopal se je namreč do močnega motilca signalov, ki zaustavi podatkovne povezave in tako posledično onemogoči povezovanje na internet. Njegov načrt je bil zgolj to, da internet ne bi deloval od polnoči pa do 3. ure zjutraj, saj bi takrat njegov pomladek končno šel med rjuhe in bi vsaj za nekaj časa dal mir s telefoni.
Žal pa vse ni šlo po planih. Motilci signalov so lahko izjemno nepredvidljivi in močni, zaradi česar so po mnogih državah po svetu prepovedani. Neznani oče je očitno jakost motenja navil do 11 in čeprav je s tem resda onemogočil signal v svoji hiši, je zadeva šla tudi pošteno čez meje njegovega doma. Spletna stran France Bleu da so internet izgubile kar dve občini in ljudje so se seveda hitro začeli pritoževati nad nedelujočimi povezavami. Zadevo je nato preiskala policija in na koncu tudi našla krivca, ki je svoje dejanje tudi priznal.
Vse skupaj pa se ne bo končalo s stiskom roke in vodo pod mostom. Tipu namreč grozi kazen v vrednosti kar 30.000 evrov, poleg tega pa se zna tudi za pol leta znajti izza rešetk.
Kralj rock’n’rolla bo končno dobil tudi svoj film, ki bo opisal življenje glasbenika, ki se je zapisal med glasbene legende, a njegov obstoj na tem planetu ni bil srečna pravljica. O Elvisu je bilo sicer posnetih že ogromno filmov in dokumentarcev, a vedno je prostora za nekaj novega in na tem zdaj dela znani režiser Baz Luhrmann.
Delo na projektu se je sicer začelo že v 2014, a zadeva je resneje začela napredovati šele v letu 2019, ko se je filmu pridružil Tom Hanks. Ta sicer ne bo odigral samega Elvisa, saj je ta vloga šla v roke Austina Butlerja, ampak bo raje uprizoril Colonela Toma Parkerja, ki je bil Elvisov manager in ga je tudi dvignil med zvezdnike, a nad svojim talentom je tudi izvajal ogromne pritiske in veliko izkoriščanja, zaradi česar naj bi bil Elvis na koncu tudi bleda senca samega sebe.
Prvi uradni napovednik nam prikaže sam vzpon Elvisa, ki je bil sprva zasmehovan, a ko je enkrat zamigal s svojimi boki, so ljudje ostali odprtih ust, kar še zlasti velja za dekleta. Vizualno in stilistično je zadeva videti kot prava poslastica, kar je navsezadnje tudi znak Luhrmann, ki se je v preteklosti podpisal pod uspešnice tipa The Great Gatsby in Moulin Rouge.
Malce dvomov sicer povzroča Tom Hanks, ki so mu nadeli preveč maske in njegov naglas se ne sklada povsem s tistim, ki ga je imel v resničnem življenju Parker. Tudi izbira Austina za igranje Elvisa je malce čudna, saj možakar ni ravno podoben preveč Elvisu, a ta je imel po drugi strani tako unikaten obraz, da je iskanje kakšnega resničnega približka, ki zna dejansko dobro igrati, jalovo početje.
Film si bomo v kinih lahko ogledali od 24. junija dalje.
Serija Stranger Things je bil eden od tistih prvih resnejših izgovorov, da se naročnina na Netflix dejansko izplača, saj je šlo za originalno novo vsebino, ki nas je vrnila v retro obdobje osemdesetih. Zadeva je vsebovala širok nabor dokaj neznanih igralcev, ki so od takrat našli srečo tudi drugod po Hollywoodu, najstniška zasedba pa je od prve sezone šla skozi puberteto in je pošteno zrasla.
Every ending has a beginning. Vol. 1 is coming May 27. Vol. 2 is coming July 1. pic.twitter.com/nw8IYqQzil
To je povzročilo kar nekaj težav med snemanjem, k čemur dodamo tudi komplikacije glede koronavirusa. Producenti in scenaristi so se morali tako spopasti z unikatnim miksom odraščajočih igralcev in zgodbe, ki je morala zaradi tega delati velike časovne preskoke. 4. sezona serije je bila tako v nastajanju kar tri leta, tako da so naši junaki zdaj že praktično odrasli ljudje, ki so se preselili na različne konce sveta.
Nova sezona bo tako sledila Willu in Eleven, ki zdaj živita v Kaliforniji, vmes pa se bomo preselili tudi v Rusijo, kjer bo svoje vragolije izvajal Hopper. Vse to bo seveda začinjeno z dobro merico nadnaravnega, ki je bil od vedno pečat te serije.
Netflix je sicer že dolgo obljubljal, da se bo Stranger Things vrnil še letos, zdaj pa smo dobili tudi dokončen datum. Nova sezona se bo premierno vrnila 28. maja, a bo razdeljena na dva dela. Drugi del nas bo pričakal 1. julija, razlog za delitev sezone pa je njena velikost, ki je skoraj še enkrat večja od prejšnje.
Ustvarjalci serije so še potrdili, da bo 5. sezona serije tudi njena zadnja, a da obstaja možnost za snovanje ločenega odvrtka, ki bo prav tako povezan v skrivnosti svet Stranger Thingsa.
Razvijalcu Hello Games je treba čestitati, saj ni veliko studiev, ki bi 6 let po izidu igre, tej še vedno dodajali nove posodobitve in vsebino in to popolnoma brezplačno. Igra je danes tako povsem drugačna od svojih ranih začetkov, a Hello Games svojega dela še ni zaključil. Tudi v leto 2022 so zakorakali pogumno in včeraj vpeljali novo posodobitev Sentinel, ki je v igro pripeljala večjo prenovo mehanik bojevanja.
Posodobitev je več kot dobrodošla, saj se No Man’s Sky na tem področju ni preveč spremenil in bojevanje ni bilo nikoli vznemerljivo. Ravno ta vidik poskuša popraviti nova posodobitev, saj želi streljanje narediti bolj dinamično in akcijsko, igralcem pa dodati občutek, da njihova orožja dejansko imajo nek učinek na sovrage.
Poleg prenove že obstoječih pokalic, je Hello Games v igro vpeljal cel kup novih ofenzivnih in defenzivnih igračk. Morda najbolj zabaven je ogromen Neutron Cannon, temu pa dela družbo naprava, ki vas lahko v hipu naredi nevidnega.
Nekaj dodelave je doletelo tudi nasprotnike, specifično robotske Sentinele, ki zdaj lahko mečejo granate, se na vas spravijo s plazmatskimi metalci ognja in se zaščitijo preko energetskih ščitov. V pomoč lahko vpokličejo nadležne leteče drone in celotno gledano bodo zdaj strelskih obračuni proti njim nekaj veliko bolj napetega.
Sentinel posodobitev zaokrožijo še nove misije, ki se bodo vrtele okoli korenin Sentinelov, na voljo pa je tudi nova časovno omejena naloga Exobiology Expedition, ki vam bo prinesla unikatne, čeravno povsem kozmetične nagrade.
Posodobitev je zdaj že na voljo za vse sisteme, šef studia Sean Murray pa je potrdil, da Hello Games še zdaleč ni zaključil s posodobitvami za No Man’s Sky.